[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

zeve schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:03:
[...]

Hoe is de batterij performance nu op de SE i.c.m. 13.2?
Is het zinvol om te upgraden vanaf iOS 12.4?
Het lijkt er op dat de SE weer tot bedaren is gekomen.

Ram management is een drama, bij welke vorm van multitasken ben je alle toegevoegdeinfo kwijt. Bijvoorbeeld berichtje schrijven is LinkedIn. Even iets opzoeken in Safari en weer terug en berichtje is weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gunth schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:19:
Hopelijk komt public beta vandaag.
Het rammanement issue werkt enorm op mijn heupen
Public denk ik vanavond ergens tussen 1800u en 2100u NL tijd.

Zo zie je maar wat dat klote RAM gebeuren teweeg bracht/brengt; bij jou op je heupen, bij werkte het op m'n zenuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

giantgiantus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:16:
[...]
Vind 13.2 vooralsnog de slechte iOS variant die ik ooit heb gehad.
Ik vraag mij af, zou er nu iemand onderuit de zak hebben gekregen bij Apple, na dit debacle?

Spontaan wil ik weer beta tester worden. Ik ga er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
raginus3 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:04:
[...]

Ik vraag mij af, zou er nu iemand onderuit de zak hebben gekregen bij Apple, na dit debacle?
nee hoor, wat je laatste maanden hebt gezien is dat Apple vol in de Services gaat.

Kijk naar Apple Arcade, Apple TV+ en andere bestaande services die in zeer korte tijd eruit gestampt zijn.

Apple begint een echt services bedrijf te worden waarin het eigen OS (iOS én macOS) een beetje in 't verdomhoekje komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
Geert1976 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:59:
[...]
Verder zeer tevreden over deze 1ste DP van 13.3. Eindelijk fatsoenlijk switchen tussen apps zonder reloads zoals in Safari.
Ook het switchen van Camera terug naar een app (Safari!!) gaat nu zoals t hoort zonder dus de reload(s).
Inderdaad...dat was altijd al een irritant dingetje, zelfs nog voor de recente RAM issues, en ik heb er nu geen last meer van. Lekker...lekker. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik vermoed dat iOS 13.2.2 er (redelijk) snel aankomt; in de GM van Xcode 11.2.1 staat de simulator van 13.2.2 (public) er al bij.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iSkGrPQ.png

Wellicht heeft deze 13.2.2 ook 't RAM management probleem verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ervaren jullie dat ram management probleem ook bij versies vóór 13.2? Want ik zit met mijn iPhone 8 nog op 13.1.3 en kan niet zeggen dat ik echt merk dat apps zo snel weer uitgeladen worden: ik kan makkelijk wisselen tussen een stuk of 6 apps zonder dat ze helemaal opnieuw ingeladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:04:
ik vermoed dat iOS 13.2.2 er (redelijk) snel aankomt; in de GM van Xcode 11.2.1 staat de simulator van 13.2.2 (public) er al bij.

[Afbeelding]

Wellicht heeft deze 13.2.2 ook 't RAM management probleem verholpen
13.2.1 moet eerst nog komen voor alle publiek (had die al verwacht btw)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hackus schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:01:
[...]

13.2.1 moet eerst nog komen voor alle publiek (had die al verwacht btw)
13.2.1 is/was alleen released voor de HomePods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:03:
[...]

13.2.1 is/was alleen released voor de HomePods.
verwacht het wel deze week voor iPhone/iPad

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik ga weer terug naar 13.2, Beta bood wel heel weinig en het probleem dat mijn AirPods alleen links geluid geven was terug. Dat heb ik wel eerder in beta's gehad namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
jasjenl schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:53:
Ervaren jullie dat ram management probleem ook bij versies vóór 13.2? Want ik zit met mijn iPhone 8 nog op 13.1.3 en kan niet zeggen dat ik echt merk dat apps zo snel weer uitgeladen worden: ik kan makkelijk wisselen tussen een stuk of 6 apps zonder dat ze helemaal opnieuw ingeladen worden.
De RAM issue is pas sinds 13.2. Daarvoor had ikzelf geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

dafmay schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:31:
[...]

De RAM issue is pas sinds 13.2. Daarvoor had ikzelf geen probleem.
Ok, dan wacht ik nog wel even met updaten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
iOS13.3 PB 1 is ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Beta pas? Wanneer kom Apple nu eens met een echte oplossing.
13 is waarschijnlijk echt een ongeluksgetal, wat een puinhoop is het :(

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
PB13.3 nu op iPad Pro, even testen voor ik ook de iPhone weer naar een beta breng. Achtergrond apps probleem lijkt inderdaad verholpen. VPN werkt, ING bankieren werkt, gebruik maken van iPhone hotspot werkt, mijn favoriete spellen en krant doen het. Airpods Pro werken (beide kanten). Lijkt goed.

Wat is er eigenlijk veranderd/toegevoegd in 13.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
PhilipsFan schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:06:
PB13.3 nu op iPad Pro, even testen voor ik ook de iPhone weer naar een beta breng. Achtergrond apps probleem lijkt inderdaad verholpen. VPN werkt, ING bankieren werkt, gebruik maken van iPhone hotspot werkt, mijn favoriete spellen en krant doen het. Airpods Pro werken (beide kanten). Lijkt goed.

Wat is er eigenlijk veranderd/toegevoegd in 13.3?
  • Communicatielimieten voor Schermtijd
  • Memoji-stickers uitschakelen in toetsenbord
  • Oplossing voor het plotseling afsluiten van apps door de appkiezer
  • Kleine update voor het Apple Watch-app icoon
  • Ondersteuning Beats Solo Pro tijdelijk niet aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Thanks, die memoji meteen uitgezet, was een ergenis. Dat er uberhaupt mensen zijn die die flauwekul gebruiken. En dat Apple er bij keynotes zoveel tijd aan besteedt dat ze weer een drol-emoji hebben gemaakt die de bewegingen van je gezicht overneemt. Wie GEBRUIKT dat?

Inmiddels toch een klein probleempje gevonden met 13.3PB, ik kan niet meer sideloaden met Cydia Impactor. Ik krijg een melding dat ik moet updaten naar XCode 7.3. Zal vast te maken hebben met de nieuwe versie die nog niet bekend is in Impactor, ik hoop dat er snel een nieuwe versie van uitkomt. Maar het is geen showstopper voor mij, ik vind de multitasking belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Haha...ik kom op 13.3 niet eens meer bij de Keyboard settings...Settings geeft dan een FC. Komt waarschijnlijk omdat ik Swiftkey gebruik ipv het Apple keyboard, icm de aanpassing aan ios kant vwb de switch voor memojies. Feedback ingeschoten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:50
PhilipsFan schreef op donderdag 7 november 2019 @ 00:56:
Thanks, die memoji meteen uitgezet, was een ergenis. Dat er uberhaupt mensen zijn die die flauwekul gebruiken. En dat Apple er bij keynotes zoveel tijd aan besteedt dat ze weer een drol-emoji hebben gemaakt die de bewegingen van je gezicht overneemt. Wie GEBRUIKT dat?
Mijn dochter, mijn vrouw en ik. En we hebben er best lol om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:58
dafmay schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:39:
Haha...ik kom op 13.3 niet eens meer bij de Keyboard settings...Settings geeft dan een FC. Komt waarschijnlijk omdat ik Swiftkey gebruik ipv het Apple keyboard, icm de aanpassing aan ios kant vwb de switch voor memojies. Feedback ingeschoten...
Hier geen problemen met keyboard settings.
Gebruik wel Gboard

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26
dafmay schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:39:
zelfde probleem, maar dan met het google toetsenbord en op 8+

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:53
heeft dan niemand met 13.2 het probleem dat nadat je een telefoongesprek hebt gehad je na dit gesprek niet meer bereikbaar bent voor anderen? Je moet dan de telefoon opnieuw aan en uitzetten en dan heb ik weer bereik en kan ik weer gebeld worden. Zelf bellen is overigens geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59
Het probleem met het niet krijgen van notificaties lijkt nu toch echt te zijn opgelost voor zover ik nu kan zien. Het was ontzettend lastig toen het niet werkte.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
Zijn er ook mensen die de nieuwe NFC Tag functionaliteit gebruiken? Zo ja wat doe je ermee?
https://www.shopnfc.com/en/content/20-nfc-iphone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
pacificocean schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:33:
Zijn er ook mensen die de nieuwe NFC Tag functionaliteit gebruiken? Zo ja wat doe je ermee?
Hier staat een leuk artikel met uitleg hoe en wat!

Ik was er ook mee bezig, maar de Opdrachten-app loopt steeds vast :X :?

Edit:
Een paar opdrachten zorgden ervoor dat de app vastliep. Even wat uitgeprobeerd met lampen via iConnectHue en dat werkt prima! Leuk hoor!
Heb via Wish 10 NFC’s gekocht (€ 2,- incl. verzendkosten), dus heb weer even wat om mee te spelen.. :*)

[ Voor 31% gewijzigd door funske op 07-11-2019 16:06 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
maikel7 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:36:
heeft dan niemand met 13.2 het probleem dat nadat je een telefoongesprek hebt gehad je na dit gesprek niet meer bereikbaar bent voor anderen? Je moet dan de telefoon opnieuw aan en uitzetten en dan heb ik weer bereik en kan ik weer gebeld worden. Zelf bellen is overigens geen probleem...
Ik heb hier niks van gemerkt op 13.2, maar kan wel bevestigen dat het is opgelost in 13.3PB1. Net even geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Denk dat dat niet werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

pacificocean schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:33:
Werkt helaas niet op de SE.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

iOS/iPadOS 13.2.2 is uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Splinter Cell op 07-11-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

Ik lees het net... maar mijn iPhone blijft me zeggen dat ik met iOS 13.2 up-to-date ben ;)

Edit: na "100x" pull-n-refresh te doen zie ik 'm nu ook.

Even een ander vraagje: sinds ik mijn nieuwe iPhone heb (11 Pro) en mijn Watch series 2 geupdate naar 6.1, maakt mijn telefoon heel soms geluid op het moment dat ik een berichtje krijg (WhatsApp/iMessage). Terwijl ik heb ingesteld dat zowel mijn horloge als telefoon geen geluid moeten maken (als ik mijn horloge om heb). Meerdere die dat ervaren?

[ Voor 39% gewijzigd door iMars op 07-11-2019 19:13 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee hoe ik van een reeds gedownloade maar niet geïnstalleerde beta update af kom?

Ik zit op 13.2 maar bleek een profiel geïnstalleerd te hebben (zitten in de iCloud bèta. Wist ik niet), nu heeft het toestel dus automatisch 13.3 beta gedownload en ziet daardoor de 13.2.2 update niet.

Profiel verwijderen en reboot helpt niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:47
Donstil schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:16:
Iemand enig idee hoe ik van een reeds gedownloade maar niet geïnstalleerde beta update af kom?

Ik zit op 13.2 maar bleek een profiel geïnstalleerd te hebben (zitten in de iCloud bèta. Wist ik niet), nu heeft het toestel dus automatisch 13.3 beta gedownload en ziet daardoor de 13.2.2 update niet.

Profiel verwijderen en reboot helpt niet.
Kun je niet via icloud een kopie weggooien?
Icloud.com ofzo

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil iphone opslag helemaal onderaan - op mijn iphone ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ik ben ook teruggegaan naar (public) iOS 13.2.2 en stap (voorlopig) uit de beta trein.

beta profiel verwijderd en vervolgens .ispw file gedownload en daarna via iTunes wijzen naar de eerder genoemde .ipsw file
Zonder verlies van data.

Lees zeer goede verhalen/ervaringen over 13.2.2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Nice going Geert. De moeite waard tov 13.3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:09:
Nice going Geert. De moeite waard tov 13.3?
ik wil voorlopig ff geen beta meer op mijn iPhone.
En 13.2.2 verhelpt mijn allergrootste ergenis
(en ook die van jou :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Indeed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:46

JB

Cédric roelt!

Geert1976 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:12:
[...]

Dus nu is de batterij weer snel leeg? :+

Voelt wel rappie aan!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
JB schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:33:
[...]

Dus nu is de batterij weer snel leeg? :+
Ja, na install van 13.2.2 heb ik m'n iPhone al 3x moeten opladen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Mooi is dat, een dag nadat ik 13.3PB1 erop heb komt de fix 13.2.2. Nu zit ik voorlopig weer vast aan de beta's. Gelukkig heb ik daarmee nog geen grote problemen, maar een beetje irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Geert1976 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:12:
[...]

Merk je eigenlijk nog iets van een verschil in snelheid / soepelheid tov 13.3? Loopt alles even smooth als op 13.3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:54:
[...]

Merk je eigenlijk nog iets van een verschil in snelheid / soepelheid tov 13.3? Loopt alles even smooth als op 13.3?
Tot nu toe merk ik 0 verschil tussen DP1 13.3 en 13.2.2
13.2.2 is zéér smooth en snel (en hopelijk blijft dat ook in komende releases, wat helaas niet vanzelfsprekend is in iOS 13 ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 08-11-2019 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:46

JB

Cédric roelt!

Geert1976 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 02:34:
[...]

13.2.2 is zéér smooth en snel (en hopelijk blijft dat ook in komende releases, wat helaas niet vanzelfsprekend is in iOS 13 ;) )
13.2.2. voelt iig sneller aan dan de voorlaatste update...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:19
De mail app is en blijft rampzalig. Hoe ze dat zo hebben kunnen verknoeien is mij een raadsel.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:27
Drardollan schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:19:
De mail app is en blijft rampzalig. Hoe ze dat zo hebben kunnen verknoeien is mij een raadsel.
Een nog groter raadsel: verknoeien met 13.0, maar dan in de vele updates daarna het niet fixen?!?

Al moet ik wel zeggen dat het voor mij vooral irritatiepunten zijn: meer handelingen om een mail te forwarden of op te bergen; ontvangen nieuwe berichten (notification) die niet meteen in de mail app zichtbaar zijn. Maar ook dan, dat moet toch redelijk eenvoudig op te lossen zijn. Een raadsel waarom dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Ik heb dat probleem wel gehad, soms na het gesprek maar ook random

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Flight mode selecteren en weer uitzetten was dan genoeg

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:19
vanaalten schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:43:
[...]

Een nog groter raadsel: verknoeien met 13.0, maar dan in de vele updates daarna het niet fixen?!?
iOS 13.1 fixte wel iets, maar niet veel.
Al moet ik wel zeggen dat het voor mij vooral irritatiepunten zijn: meer handelingen om een mail te forwarden of op te bergen; ontvangen nieuwe berichten (notification) die niet meteen in de mail app zichtbaar zijn. Maar ook dan, dat moet toch redelijk eenvoudig op te lossen zijn. Een raadsel waarom dat niet gebeurd.
Hier precies hetzelfde. 5 ongelezen mails hebben en er maar 1 zien. Moet je gaan schakelen naar accounts of refreshen, en soms helpt dat niet eens.

De Mail App was een prima werkende app, dat je er iets in wijzigt is prima. Maar dit is gewoon bizar.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Je kan niet verwachten van een klein bedrijfje als Apple dat 't een eigen Mail app na ongeveer 13 jaar op orde krijgt.

Jullie verwachten echt veel te veel voor een start up bedrijfje als Apple.

Werkelijk het ganze internet staat vol met ontelbaar aantal klachten wat betreft de Mail app.
Misschien moet Apple een crowdfunding starten om geld op te halen om deze App weer op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik zie dat ik berichten ontvangen heb, nadat ik whatsapp open. dit is alleen bij de groepen die ik op stil heb gezet. normaal zag ik het aantal berichten op het icoontje. is dit een bug van io13? of whatsapp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Hamazaki schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:46:
ik zie dat ik berichten ontvangen heb, nadat ik whatsapp open. dit is alleen bij de groepen die ik op stil heb gezet. normaal zag ik het aantal berichten op het icoontje. is dit een bug van io13? of whatsapp?
Dat is een update van WhatsApp geweest.
https://www.iculture.nl/n...le-gesprekken-geen-badge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:53
MXL schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:56:
Flight mode selecteren en weer uitzetten was dan genoeg
In 13.2.2 hebben ze het aangepakt volgens de update notes, dus het was een breder probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Geert1976 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 02:34:
[...]

..and here we go...back to 13.2.2 it is. ;)

Lekker rustig weer even...todat de Beta kriebels weer beginnen... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:18:
[...]

..and here we go...back to 13.2.2 it is. ;)

Lekker rustig weer even...todat de Beta kriebels weer beginnen... :P
vanavond iOS14.7 beta 4 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Chips... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damnit. Nergens last van in voorgaande versie met apps die op de achtergrond sluiten. Update je naar 13.2.2 die daarvoor fixes aan boord heeft, krijg ik last van apps die op de achtergrond sluiten als de telefoon gelockt wordt. :+ Toevallig natuurlijk ook net een voor mij extreem belangrijke app die er last van heeft. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09 11:47
13.2.2 heeft het switchen van apps/ram-management voor mij weer stukken verbeterd. Maar het locken van de iPhone XS Max was voorheen instant en nu zit daar een merkbare vertraging in voordat het scherm zwart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:59

The Chosen One

Zie signature!

Heb de laatste tijd dat siri zegt dat 'zij' geen verbinding heeft terwijl er wel gewoon wifi symbooltje e.d. in de hoek staat.
Mijn VPN (Windscribe) moet ik ook soms opnieuw triggeren. Maar die gebruik ik ook op de ipad en daar heb ik nergens last van met connectie/siri.

Hebben anderen hier ook nog last van of is dit iets app/phone specifieks?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Joey schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:59:
13.2.2 heeft het switchen van apps/ram-management voor mij weer stukken verbeterd. Maar het locken van de iPhone XS Max was voorheen instant en nu zit daar een merkbare vertraging in voordat het scherm zwart wordt.
Software is nooit foutloos....

Zoals al geschreven, Apple is een startup met nauwelijks eigen dus verwachten dat Apple knappe koppen inhuurt die de software foutloos kunnen te maken. Nee zo eenvoudig is dat niet.

Android, iemand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Geert1976 na clean install van 13.2.2 heb ik opeens 5gb minder aan opslag in gebruik tov 13.3 (13.5gb vs 18.5gb). En dat op een XS 64gb.

(y) 7(8)7

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 08-11-2019 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:13
Straks met 13.3 kun je blijkbaar Memoji stickers uitzetten, toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:55:
@Geert1976 na clean install van 13.2.2 heb ik opeens 5gb minder aan opslag in gebruik tov 13.3 (13.5gb vs 18.5gb). En dat op een XS 64gb.

(y) 7(8)7
5.5GB systeem op iPhone8 met 13.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hackus schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:07:
[...]

5.5GB systeem op iPhone8 met 13.2.2
Uiteraard had ik dat reeds meegerekend. Het totaal in gebruik in 13.2.2 is 5.5gb minder dan op 13.3. Btw die 18.5gb op 13.3 klopt ook gewoon niet. Ik heb altijd rond de 13.5-14.5gb gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:55:

(y) 7(8)7
mmm das vreemd.
Niet dat 't je helpt, maar ik heb nu net zoveel Gb vrij als voordat ik van DP 13.3 naar 13.2.2 ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joey schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:59:
Toevallig pas Apple Pay geactiveerd? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09 11:47
WhatsappHack schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 03:26:
[...]

Toevallig pas Apple Pay geactiveerd? :P
Zeg mij niet dat het daarmee te maken heeft? |:(

Edit: hmm you’re right. Dan neem ik het voor lief

[ Voor 10% gewijzigd door Joey op 09-11-2019 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Laatst online: 22:14
Ik zit nog op 13.1.3 waarop ik geen enkele problemen ervaar. Waarom updatet hier iedereen? iOS 13.2 brengt geen fixes toch? Alleen nieuwe features en een bak ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OosterF schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 09:09:
Ik zit nog op 13.1.3 waarop ik geen enkele problemen ervaar. Waarom updatet hier iedereen? iOS 13.2 brengt geen fixes toch? Alleen nieuwe features en een bak ellende.
lekker blijven zitten dan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
heb je überhaupt de laatste 10 a 20 posts gelezen in dit topic?....daar staat je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Laatst online: 22:14
Ja die heb ik überhaupt gelezen en dat gaat over iOS 13.2.2 die een RAM management fix brengt voor iOS 13.2. Daar gaat mijn post echter niet over.

[ Voor 4% gewijzigd door OosterF op 09-11-2019 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 04:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

https://support.apple.com/en-us/HT210721

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
oa: dus niet gelijk zo negatief, met bak ellende etc

iOS 13.2 en iPadOS 13.2

Releasedatum 28 oktober 2019

Accounts

Beschikbaar voor iPhone 6s en nieuwer, iPad Air 2 en nieuwer, iPad mini 4 en nieuwer en iPod touch 7e generatie

Impact: een externe aanvaller kan geheugen vrijgeven

Beschrijving: een probleem met het lezen buiten het bereik is verholpen door een verbeterde invoervalidatie.

CVE-2019-8787: Steffen Klee van het Secure Mobile Networking Lab van Technische Universität Darmstadt

App Store

Beschikbaar voor iPhone 6s en nieuwer, iPad Air 2 en nieuwer, iPad mini 4 en nieuwer en iPod touch 7e generatie

Impact: een lokale aanvaller kan mogelijk zonder geldige inloggegevens inloggen op het account van een eerder ingelogde gebruiker.

Beschrijving: een probleem met identiteitscontrole is verholpen door verbeterd statusbeheer.

CVE-2019-8803: Kiyeon An, 차민규 (CHA Minkyu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Geert1976 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 03:10:
[...]

mmm das vreemd.
Niet dat 't je helpt, maar ik heb nu net zoveel Gb vrij als voordat ik van DP 13.3 naar 13.2.2 ging.
Zeer vreemd idd. Maar goed het is nu weer zoals het moet zijn in 13.2.2. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
iPadOS 13.2.2 werkt hier nog steeds niet zoals het zou moeten. Hoewel het app reloaden minder is, is het nog niet zo goed als met iOS12 en komt het mij nog te vaak voor.

Zojuist ook een leuke bijkomstigheid, nadat ik schakelde tussen de googlesheets app en Safari, moest Safari reloaden en zijn er een aantal tabs gesloten. Deze zijn ook niet meer terug te vinden bij recent gesloten. Het gaat om twee tabs van de, op dat moment, 5 open tabs. Ook zijn alle tabs die ik open had in private (nee geen pr0n) gesloten.

Erg fijn, ben super blij met iPadOS.... :N -O-

Dit is met een iPad uit 2018.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13.2.2 werkt hier op de iPad Pro 11 en iPhone 11 Max Pro als een zonnetje, heeft even geduurd maar top nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
iPadOS 13.2.2 is hier ook een drama!
Dat gereload wordt je dood ziek van, er valt eigenlijk niet meer mee te werken.
F*ck Apple waar zijn jullie mee bezig!?
Ik heb alles van Apple omdat de ook de software zo goed was, maar das nu wel verleden tijd :(

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Als het allemaal zo slecht is, is het volgens mij heel simpel. Switch naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 19:59
Ik moet zeggen, bij mij loopt nu echt alles als een zonnetje.. iPhone 11 pro max en iPad pro 10.5. Als de OS echt zo slecht was zou iedereen er last van moeten hebben.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_FrankO schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 13:21:
iPadOS 13.2.2 werkt hier nog steeds niet zoals het zou moeten. Hoewel het app reloaden minder is, is het nog niet zo goed als met iOS12 en komt het mij nog te vaak voor.

Zojuist ook een leuke bijkomstigheid, nadat ik schakelde tussen de googlesheets app en Safari, moest Safari reloaden en zijn er een aantal tabs gesloten. Deze zijn ook niet meer terug te vinden bij recent gesloten. Het gaat om twee tabs van de, op dat moment, 5 open tabs. Ook zijn alle tabs die ik open had in private (nee geen pr0n) gesloten.

Erg fijn, ben super blij met iPadOS.... :N -O-

Dit is met een iPad uit 2018.
Zat je niet in dat soort van dubbele Safari venster?
Ik ben ook tabs kwijtgeraakt en die bleken in "de andere" Safari te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
CheopsChefren schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:07:
Als het allemaal zo slecht is, is het volgens mij heel simpel. Switch naar Android.
Probleem is dat Android niet draait op een iPhone/iPad :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zo heel slecht draait het allemaal niet hoor ;) Android en iOS zijn, zoals je vast wel weet, twee totaal verschillende ecosystemen. Ik ben zelf van Android naar iOS afgestapt omdat ik de fragmentatie, verschillende functies en gebrek aan support binnen een High End segment wel wat moe was korte TL:DR: de S8 was High End, zodra er echter een nieuw toestel uitkomt dan kan je goede support qua bugfixes en toe behoren vergeten. Dit heb ik met mijn S6 destijds ook meegemaakt.

Dat iOS 13.2.2 niet evenwaardig is aan 12.x.x daar kan ik niet over mee praten. Ik ben allang blij dat Apple het voor elkaar krijgt om in de ander halve maand dat ik mijn iPhone 11 heb al meerdere bugfixes eruit te gooien. Ik had bij Android hier zeker meerdere maanden op moeten wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 17:51
Van de regen in de drop.., zoals hierboven al werd aangehaald. Een S10 is een fantastisch toestel, al meerdere malen mogen installeren voor een collega, maar éénmaal er een S11 is, laat Samsung de S10 links liggen, en dit was zo voor alle vorige modellen.

De basis van een smartphone werkt op beiden even goed, maar bij een Android blijft het niet werken, bij een iOS wel. Een collega heeft zopas zijn iPhone SE omgeruild voor een iPhone 11 en heeft gedurende 5 jaar géén enkele keer om support gevraagd. De meeste Samsungs krijgen toch kuren als ze een update naar een nieuwe Android versie krijgen en worden zonder een factory reset pokke traag. Een factory reset is niet voor iedereen een fluitje van een cent, en onze IT heeft geen tijd om dit voor hen te doen.

De meesten maken de switch naar Android voor één reden: de iPhone is hen te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 21:14:
[...]

Zat je niet in dat soort van dubbele Safari venster?
Ik ben ook tabs kwijtgeraakt en die bleken in "de andere" Safari te staan.
Nee dat is het niet maar daar heeft het denk ik wel mee te maken gehad. Eerder op de dag probeerde ik een tabblad naar het begin te verplaatsen in de tab-bar. Dat lukt niet want het werd steeds als los scherm gepresenteerd.... Toen werd het inderdaad een ander window. Een feature van iPadOS waar ik niet zo op zit te wachten. Ik gebruikte vervolgens de “merge windows” functie om weer terug naar 1 Safari instantie te komen. Na de merge stond het als derde tabblad in de tab-bar. Ik heb daarna de volgorde via het tab overview aangepast.

En laat nou net die eerste twee tabbladen gesloten zijn. Ik vermoed dat er een bug zit in de merge functionaliteit en pas zichtbaar wordt na een restart van Safari

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TJ89
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Dat gezeur mag ook wel een tandje minder... dat het allemaal iets minder strak loopt als voorheen weten we nu wel. Geef feedback aan Apple als je iets wilt veranderen. Door het gek*nker hier wordt het forum er niet leuker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:47
RigolleM schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:28:
[...]
Een collega heeft zopas zijn iPhone SE omgeruild voor een iPhone 11 en heeft gedurende 5 jaar géén enkele keer om support gevraagd.
De SE is er sinds 2016? Dus 3 jaar geen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
dcl! schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:00:
[...]

De SE is er sinds 2016? Dus 3 jaar geen support.
Haha, vijf jaar is inderdaad wel heel ruim naar boven afgerond. :+
De SE kwam in maart 2016.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 17:51
meesje schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:12:
[...]

Haha, vijf jaar is inderdaad wel heel ruim naar boven afgerond. :+
De SE kwam in maart 2016.
Ff opgezocht was nog en 5s... zelfde formaat, daarmee de vergissing... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Zie ik nu in de laatste update van de DigID app, dat je nu ook NFC kan gebruiken om een ID-check te doen op een iPhone? Das iets nieuws, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Vanaf de iPhone 7 neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:06
ChrisM schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:09:
Zie ik nu in de laatste update van de DigID app, dat je nu ook NFC kan gebruiken om een ID-check te doen op een iPhone? Das iets nieuws, toch?
Klopt, maar ook auto overschrijven ter plekke zonder tussenkomst van het kenteken loket enz. Kon normaal alleen met een Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegades08
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Sinds iOS13 heb ik een 'bug' met de standaard Mail-app van Apple (buiten alle andere bugs en wijzigingen die ik ben tegengekomen vande Mail app met deze release). Ik gebruik een Hotmail account en soms als ik een mail verwijder dan komt het bericht spontaan terug in de mailbox. Op Outlook.com is de mail wel verwijderd, maar in de mail-app blijft deze terugkomen.

Ik had dit voorheen op mijn iPhone 8 met iOS13 (voorgaande iOS versies dus geen last van) en nu ook met de iPhone 11 Pro op iOS 13.2.2. Uiteraard een restart al geprobeerd, Outlook uitgeschakeld als mailaccount en weer opnieuw geactiveerd, maar tot zover nog geen succes.

Meer Tweakers dit probleem al tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 00:15
13.2.2 heeft gemaakt dat de accu van mijn iPhone binnen een dag teruggaat van 100 naar 20terwijl voorheen de accu twee dagen meeging. Het probleem is al gesignaleerd op zdnet (battery havoc), ik kan dat alleen maar beamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@renegades08 laatste (20) pagina's staat dit ook besproken.
@The new one nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Iemand enig idee waarom zelf opgenomen filmpjes als je die afspeelt default muted staan (streepje door speaker heen onderaan in beeld)

Snap niet dat dit default is en kan het ook niet aanpassen.
Is geintroduceerd in IOS 13

Gevonden :

iOS 13 mutes videos in the photos app when autoplay is on, to prevent noise being played from your phone if you unintentionally swipe to a video. You can turn off auto play, which removes the default ‘mute’.
Go to Settings > Photos and turn off ‘Auto-Play Videos and Live Photos’.

[ Voor 46% gewijzigd door EdvanAl op 12-11-2019 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:19
The new one schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:11:
13.2.2 heeft gemaakt dat de accu van mijn iPhone binnen een dag teruggaat van 100 naar 20terwijl voorheen de accu twee dagen meeging. Het probleem is al gesignaleerd op zdnet (battery havoc), ik kan dat alleen maar beamen.
Mijn SE is in een nacht, op vliegtuigstand 55% accu kwijt :?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier met 13.2.2 op meerdere iPhone’s hetzelfde probleem. Accu trekt opeens behoorlijk snel leeg, in ieder geval veel en veel sneller dan de vorige versie.

Maar het gekke is, ik heb dat na de update niet direct opgemerkt terwijl meestal de eerste dagen na de update juist een (verwacht ;)) probleem vormen.

[ Voor 33% gewijzigd door WhatsappHack op 12-11-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01
MarcelGo schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:48:
[...]

Mijn SE is in een nacht, op vliegtuigstand 55% accu kwijt :?
Het vliegt eruit op de vliegtuigstand 8)7

Hier met een iPhone 11 geen last
Pagina: 1 ... 38 ... 50 Laatste