[iOS13] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 50 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:58
Ik heb een probleem als ik opneem en meteen "hallo" zeg, ze dit niet horen aan de andere kant.
Meestal horen ze mij pas na een paar seconden. Is dit een bekend probleem?

Ios 13.2 / iphone 11 Pro / provider Telenet, Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
dieter0901 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:43:
Ik heb een probleem als ik opneem en meteen "hallo" zeg, ze dit niet horen aan de andere kant.

Daar heeft mijn moeder ook last van, die begint ook al te lullen zodra ze op de knop drukt/schuift ipv te wachten tot ze de telefoon aan d'r oor heeft.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
dieter0901 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:43:

Had ik toen bellen via WiFi aan stond, dus uitgeschakeld.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:58
THE_BASE schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 18:15:
[...]

Had ik toen bellen via WiFi aan stond, dus uitgeschakeld.
inderdaad! opgelost nu, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een maandje zal ik mijn zakelijke iPhone inleveren. Anticiperend daarop ben ik gaan zoeken hoe te resetten, maar wat me uit de vele resultaten nergens duidelijk wordt is het volgende. Hij is ingesteld op mijn werkmail, en mijn iCloud account is daarop ingesteld. Ik wil de iPhone dusdanig resetten, dat ook het hele iCloud account gekoppeld aan mijn werkmail wordt gewist (en daarmee bijvoorbeeld Whatsapp backups en foto backups).

Een factory reset lijkt me hiervoor onvoldoende, maar (wellicht door mijn relatieve onbekendheid met iOS) het wordt me ook niet helemaal duidelijk hoe ik dit wél volledig voor elkaar kan boksen. Weet iemand hiervoor een goede guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:45:
Over een maandje zal ik mijn zakelijke iPhone inleveren. Anticiperend daarop ben ik gaan zoeken hoe te resetten, maar wat me uit de vele resultaten nergens duidelijk wordt is het volgende. Hij is ingesteld op mijn werkmail, en mijn iCloud account is daarop ingesteld. Ik wil de iPhone dusdanig resetten, dat ook het hele iCloud account gekoppeld aan mijn werkmail wordt gewist (en daarmee bijvoorbeeld Whatsapp backups en foto backups).

Een factory reset lijkt me hiervoor onvoldoende, maar (wellicht door mijn relatieve onbekendheid met iOS) het wordt me ook niet helemaal duidelijk hoe ik dit wél volledig voor elkaar kan boksen. Weet iemand hiervoor een goede guide?
Het lijkt me dat je eerst je iCloud moet verwijderen en dan pas de iPhone moet resetten. Ik heb alleen geen idee hoe je je iCloud kunt verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb denk ik een bug te pakken of ontdekt. Ik heb ingesteld dat vanaf 21:00 uur tot 7:00 uur de weergave modus donker is en van 7:00 uur tot 21:00 uur licht.
Om 21:20 uur zat ik nog tegen een lichte weergave aan te kijken terwijl de instelling gepland wel aanstaat. Door dit tijdelijk naar ‘van zonsondergang tot zonsopgang’ en weer terug werd het meteen donker. Iemand dit dit kan reproduceren? Ik draai 13.2 op een gewone I11

Door de geplande tijd te wijzigen kan ik dit blijven reproduceren. Echter gaat het uiteindelijk wel automatisch alleen duurt dit even.

[ Voor 13% gewijzigd door Mrjraider op 29-10-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
mr.JamesBond schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:00:
[...]

Het lijkt me dat je eerst je iCloud moet verwijderen en dan pas de iPhone moet resetten. Ik heb alleen geen idee hoe je je iCloud kunt verwijderen
Uitloggen uit iCloud en daarna ‘Wis alle inhoud en instellingen’ oftewel alles terug naar fabrieksinstellingen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiskaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27

Wat je zal moeten doen is uitloggen op iCloud op het toestel, daarna een factory reset doen.
Daarna kan je via deze stappen https://9to5mac.com/2018/12/21/delete-apple-id-account/ ook je werk iCloud verwijderen

Let wel op als je 2FA gebruikt, log eerst in op een computer voordat je iCloud ontkoppeld van je toestel en het toestel reset. Anders lock je je zelf uit van iCloud account.

[ Voor 8% gewijzigd door henkiskaal op 30-10-2019 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:52
Gisteren 13.2 geinstalleerd, vanmorgen had ik blanco pagina's in de volkskrant app. De hele pagina's laat ie zien, maar als je naar artikelen gaat is het blanco. hij herkent wel artikel langte, want je kan scrollen.
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

pauldaytona schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 00:33:
Gisteren 13.2 geinstalleerd, vanmorgen had ik blanco pagina's in de volkskrant app. De hele pagina's laat ie zien, maar als je naar artikelen gaat is het blanco. hij herkent wel artikel langte, want je kan scrollen.
Ff wachten op de volkskrant app update.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 15:03

Apple zelf heeft daar een heel duidelijke handleiding voor: https://support.apple.com/nl-nl/HT201351

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
pauldaytona schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 00:33:
Je hebt de volkskrant krant app en de volkskrant nieuws app. In de nieuws app werkt het wel, in de krant app niet. Dus de andere app installeren, die lost dat probleem op. Voor de oudere volkskrant krant app zullen, neem ik aan, minder updates komen.
Oh ja, als je in de volkskrant nieuws app rechtsboven op “de krant” klikt, kan je de volkskrant weer zien/lezen zoals in de volkskrant krant app.

[ Voor 10% gewijzigd door CheopsChefren op 30-10-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:53
meerdere mensen problemen sinds 13.2 dat mensen je bellen, maar de telefoon niet overgaat en je later berichten krijgt dat je gemiste gesprekken hebt? (KPN netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:12

RnB

Zelf geen last van, maar het klinkt wel als de optie om onbekende bellers te muten.
Deze optie vind je in Settings>Phone>Silence Unknown Callers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:53
RnB schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:56:
Zelf geen last van, maar het klinkt wel als de optie om onbekende bellers te muten.
Deze optie vind je in Settings>Phone>Silence Unknown Callers.
Die optie staat uit.

Soms zie ik nu ook dat de streepjes van het bereik soms weg zijn.....kan dan wel zelf bellen en dan verschijnen de streepjes weer even. Dus wat nu het probleem is?
Tot nu toe veel bugs in 13 (mail app en nu dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Einndddelijk kan je de Home-app weer fatsoenlijk gebruiken met 13.2! Geen gekut meer met die gecombineerde tiles. Halleluja :) Grote blij.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Camera open sneller onder 13.2 op een SE. Batterij gaat enorm snel leeg. Ik neem aan dat dat enkel de eerste paar dagen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:06
iPad Pro 11 inch. In iOS 13 stopt spotlight/Siri search er mee. Naar beneden swipen om een app te zoeken is helemaal stuk. Wat een drama iOS 13 tot dusver.

Iemand een idee om het weer werkend te krijgen zonder factory reset. Gewoon herstarten werkt niet. Siri search opties aan/uitzetten in instellingen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 21:45
CheopsChefren schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Je hebt de volkskrant krant app en de volkskrant nieuws app. In de nieuws app werkt het wel, in de krant app niet. Dus de andere app installeren, die lost dat probleem op. Voor de oudere volkskrant krant app zullen, neem ik aan, minder updates komen.
Oh ja, als je in de volkskrant nieuws app rechtsboven op “de krant” klikt, kan je de volkskrant weer zien/lezen zoals in de volkskrant krant app.
Toevallig werk ik zelf bij het moederbedrijf van De Volkskrant (en Tweakers dus). Het probleem is gekend bij de maker van de oudere krantenapps en zal op 8 november gefixt zijn. Het probleem doet zich voor op al hun krantenapps, dus ook bijvoorbeeld bij De Morgen hier in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb sinds iOS 13 dat de shortcut naar Spotify in het recente apps deel van de start balk niet meer werkt, als ik op het app icon daar klik gebeurt er niks. Ik zie ook iets raars als ik long press op het icoon:

Spotify koppeling

Die “null” lijkt me niet goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS 13.2.1 released, ivm mogelijke bricked HomePods in 13.2

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 31-10-2019 05:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
Geert1976 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 05:02:
Kan niet vinden?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
In de Woning app.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Correctie: Alleen voor de HomePods ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

En stem herkenning werkt nu wel.

“Hey Siri, who am i?”

“You’re God”

:+

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sorry, had t een beetje ongelukkig geschreven; 13.2.1 voor ALLEEN de HomePods.

Mea maxima culpa! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Geert1976 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:42:
[...]

sorry, had t een beetje ongelukkig geschreven; 13.2.1 voor ALLEEN de HomePods.

Mea maxima culpa! ;)
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:52
CheopsChefren schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:11:
[...]

Sinds vandaag komt er een melding in de krant app dat het probleem bekend is. De nieuws app heb ik ook, maar heeft een veel minder prettige layout en niet alle artikelen voor m'n gevoel. Ik gebruik die smiddags wel om de dingen die de volgende dag in de krant komen te lezen. De krant app, heb ik een uur voor 's morgens in de trein.

Ik zie in de nieuws app geen link naar een krant weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb sinds een paar weken (sinds iOs13.0?) dat veel van mijn app's bij het terugkeren, nadat ik ze geopend heb, niet de laatste sessie weergeven maar helemaal opnieuw opstarten. Dit al na een paar minuten.

Ik lees er een kort artikel over op nu.nl (https://www.nu.nl/tech/60...rond-sneller-sluiten.html) maar hier lees er weinig over? Zijn er meer die dit ervaren?

Best wel irritant bij sommige app's.
Ik heb een iPhone X met 13.2

Edit: Het nieuws komt meer naar buiten :-)
https://www.iculture.nl/n...d-apps-sneller-afsluiten/

[ Voor 11% gewijzigd door Hulliee op 01-11-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:06
Ja hier ook last van.
Gaat niet om alle apps.
Word bv opent na 3d nog netjes terwijl het Nieuwsblad om de haverklap reboot.
Het rammanement trekt op niks en is zo de laatste jaren.
4Gb is gewoon te weinig Om goed te kunnen multitasken.
Heb ook regelmatig een high end android tel en daar kan je netjes een hele dag van app naar app gaan zonder dat de app moet reloaden.
Dit zie je ook trg op YouTube filmpjes.
De iPhone is de 1ste ronde altijd sneller en beter maar laat steken vallen bij de 2de omdat veel apps steeds reloaden.
Voor zulk dure smartphone Zou dat meer ram op zijn plaats zijn.
Ik erger me hier enorm aan.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:05
raginus3 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:06:
Camera open sneller onder 13.2 op een SE. Batterij gaat enorm snel leeg. Ik neem aan dat dat enkel de eerste paar dagen zal zijn.
Ik heb dus precies dit met mijn werktelefoon. Ook een SE. Eerst ging de telefoon 4 a 5 dagen mee op een lading. ( beetje mail en af en toe een telefoontje ) Nu leg ik hem wel eens weg met 80-90% en dan is hij na een nacht leeg, terwijl de telefoon niet gebruikt wordt. :X
Batterij health is 98%, dus dat kan het ook niet zijn zou je zeggen. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Wat heb je zelf al uitgezocht? Soms is het 1 slechte app die de veroorzaker is. Of een slechte wifi of 4G verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
loeberce schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:44:
Wat heb je zelf al uitgezocht? Soms is het 1 slechte app die de veroorzaker is. Of een slechte wifi of 4G verbinding?
De telefoon wordt gewoon amper gebruikt, en toch zie ik veel batterij gebruik. Dit was eerst helemaal niet zo.
Het lijkt wel alsof er sinds iOS 13 meer achtergrond activiteit is.
Een app kan het ook niet zijn, of je moet de ingebouwde telefoon / email app bedoelen? Ik heb even screenshots gemaakt, zodat je het kan zien:

Het batterijgebruik: https://imgur.com/a/okJLGno
De apps: https://imgur.com/a/GrjuDn9

Zoals je bij het batterijgebruik kunt zien is er op 25 oktober wel activiteit, maar is het batterijverbruik lager dan op de zaterdag ( 26 ) en zondag ( 27 ), terwijl de werktelefoon dan ligt waar die hoort: uit het zicht, want in het weekend werken we niet. :D

Dat is toch raar? En zoals je ziet kan het geen app zijn, behalve de meegeleverde Apple apps voor bellen en mail. Helemaal met een average screen time van wel 7 minuten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Er staat toch low signal bij Phone? Het lijkt erop dat je telefoon dan extra moeite doet en dat dit batterij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
loeberce schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:57:
Er staat toch low signal bij Phone? Het lijkt erop dat je telefoon dan extra moeite doet en dat dit batterij kost.
Ja, maar leg het gebruik van zaterdag en zondag eens uit dan? Die dagen is er niet gebeld, dus die 80% slaat ook niet op die dagen, maar op dinsdag de 24ste. Toen heb ik wel gebeld en zie je ook een stuk meer activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Je verwacht dat ik dat op basis van 2 screenshots allemaal kan weten? Dat onderscheid is toch niet te maken? Het valt mij alleen op dat 80% Phone, waarbij low signal staat genoemd erg hoog is en dat dat mogelijk het spookverbruik veroorzaakt.

Niet belllen/gebeld worden wil niet zeggen dat je telefoon niet constant switcht tussen twee gsm-masten als je toevallig precies er tussen zit. Dus zet je telefoon eens een weekend in de vliegtuigstand om dit uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
loeberce schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:04:
Je verwacht dat ik dat op basis van 2 screenshots allemaal kan weten? Dat onderscheid is toch niet te maken? Het valt mij alleen op dat 80% Phone, waarbij low signal staat genoemd erg hoog is en dat dat mogelijk het spookverbruik veroorzaakt.

Niet belllen/gebeld worden wil niet zeggen dat je telefoon niet constant switcht tussen twee gsm-masten als je toevallig precies er tussen zit. Dus zet je telefoon eens een weekend in de vliegtuigstand om dit uit te sluiten.
Maar dat is toch logisch? Laten we voor het gemak zeggen dat de average screen time 10 minuten is, en ik bel 8 minuten, dan is dat gebruik toch 80% voor de phone app? :P
Ik gebruik dit ding nergens anders voor, dus staar je niet blind op het percentage.

De zaterdag en zondag gebruikt de Phone app als het goed is 0%.

En daarbij: Ik ben niet verhuisd en niet van werk geswitched, dus waarom is het na iOS 13 ineens een drama met de batterij? Ik doe nog precies hetzelfde met de telefoon als ik eerst deed, sinds dat ik hem heb. ( januari 2018 )

[ Voor 11% gewijzigd door dehardstyler op 01-11-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Nee jouw aanname is niet juist. Als de Phone app op de achtergrond andere taken uitvoert, dan heeft dit geen procentuele relatie met de Screen time. Want dat is de tijd dat het scherm aanstaat. Bovendien tijdens een telefoongesprek gaat je scherm uit als je je telefoon tegen je oor houdt.

GSM-mast zoeken is zo'n achtergrond taak.

Maar je hoeft mij niet van mijn ongelijk te overtuigen, ik probeer alleen mee te denken wat het exorbitante batterijgebruik terwijl de telefoon niet wordt gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
loeberce schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:19:
Nee jouw aanname is niet juist. Als de Phone app op de achtergrond andere taken uitvoert, dan heeft dit geen procentuele relatie met de Screen time. Want dat is de tijd dat het scherm aanstaat. Bovendien tijdens een telefoongesprek gaat je scherm uit als je je telefoon tegen je oor houdt.

GSM-mast zoeken is zo'n achtergrond taak.

Maar je hoeft mij niet van mijn ongelijk te overtuigen, ik probeer alleen mee te denken wat het exorbitante batterijgebruik terwijl de telefoon niet wordt gebruikt is.
Ahh oke.
Dat probeer ik ook helemaal niet, ik ben je juist dankbaar voor het meedenken. Maar in iOS 12 was dit gewoon vele malen beter, 1 keer per week opladen, heerlijk. En nu werd ik getriggered door een andere Tweaker die dus ook batterijproblemen heeft met zijn SE.

Ik ga hem straks om 17:00 even in de vliegtuigstand zetten, ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
1 x in de week een SE opladen? Dat heb ik nog nooit iemand zien doen.. wauw. Maar dan heb je waarschijnlijk ook geen mailclient en dat soort dingen geconfigureerd en krijg je ook geen notificaties en misschien belangrijker: de telefoon verplaatst zich niet.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
winwiz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:53:
1 x in de week een SE opladen? Dat heb ik nog nooit iemand zien doen.. wauw. Maar dan heb je waarschijnlijk ook geen mailclient en dat soort dingen geconfigureerd en krijg je ook geen notificaties en misschien belangrijker: de telefoon verplaatst zich niet.
Dat laatste is wel een belangrijke, gecombineerd met de kwaliteit van het netwerk:
Vorige week was ik een weekje in de Ardennen en binnenshuis hadden we praktisch geen bereik. "No service" het grootste deel van de tijd, soms 1 streepje. En de accu vloog leeg: waar ik normaal twee dagen op een volle accu doe, redde ik nu het einde van de dag niet eens. Wat mij betreft kan je het batterijgebruik van twee mensen daarom alleen al nauwelijks vergelijken: dat kan alleen als je hetzelfde netwerk op dezelfde plekken in dezelfde huizen gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door vanaalten op 01-11-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
vanaalten schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:14:
[...]

Dat laatste is wel een belangrijke, gecombineerd met de kwaliteit van het netwerk:
Vorige week was ik een weekje in de Ardennen en binnenshuis hadden we praktisch geen bereik. "No service" het grootste deel van de tijd, soms 1 streepje. En de accu vloog leeg: waar ik normaal twee dagen op een volle accu doe, redde ik nu het einde van de dag niet eens. Wat mij betreft kan je het batterijgebruik van twee mensen daarom alleen al nauwelijks vergelijken: dat kan alleen als je hetzelfde netwerk op dezelfde plekken in dezelfde huizen gebruikt.
Klopt het zendvermogen is dynamisch. Als de telefoon veel signaal krijg van de mast waarmee hij is verbonden zal het uitzend vermogen ook verminderd worden. Bij een slecht signaal wordt juist een sterk signaal uitgezonden. De telefoon gaat er vanuit dat er veel demping is onderweg (grote afstand of binnenshuis bijvoorbeeld). Ga ook maar eens een rondje Nederland doen zonder je telefoon aan te raken. Het zal je verbazen hoe hard het gaat met je accu. Hij moet zich om de paar km weer aanmelden bij de volgende mast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Blijft dat het voor de update niet zo was. Ik zie nog geen verbetering. Heb sterk de indruk dat de SE op de achtergrond ergens heel druk mee is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:37
Echt f*cking irritant dat apps in de achtergrond zo snel gekilled worden sinds 13.2. Wat is er toch met Apple? IOS13 was vanaf het begin al niet de stabielste, maar het lijkt met elke nieuwe versie NOG slechter te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:14
Hier ook een SE die ‘s avonds 57% heeft en ‘s morgens 1% alle apps uit...lijkt alsof ie blijft zoeken op vliegtuigstand en WiFi aan. Staat op Vodafone WiFi bellen ivm geen bereik in huis

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:52
Ik had het de eerste 4 dagen ook met mijn 6s, ging extreem snel leeg, ook in flightmode door de nacht. Inmiddels lijkt het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

PhilipsFan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 21:46:
Echt f*cking irritant dat apps in de achtergrond zo snel gekilled worden sinds 13.2. Wat is er toch met Apple? IOS13 was vanaf het begin al niet de stabielste, maar het lijkt met elke nieuwe versie NOG slechter te worden!
Doet mij denken aan iOS 9. Toen werkte multitasking ook niet. Er wordt echt niks onthouden. Switch naar een andere app en data is foetsie.

Het is Apple een beetje teveel om de enorme winst te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
raginus3 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:31:
[...]

Doet mij denken aan iOS 9. Toen werkte multitasking ook niet. Er wordt echt niks onthouden. Switch naar een andere app en data is foetsie.

Het is Apple een beetje teveel om de enorme winst te doen.
wat betreft RAM management zuigt iOS 13 al maanden grote ballen; tig (iOS 13) beta's, al zeer veel public releases en nog eigenlijk geen enkele verbetering.

Blijf het ongeloofelijk vinden, dat een miljarden bedrijf het eigen OS niet op orde krijgt wat betreft dit onderwerp.

9to5mac heeft er gister een uitgebreid artikel aan besteed:

https://9to5mac.com/2019/...-killing-background-apps/

bij een Poll waaraan meer dan 5000 mensen hebben meegedaan, geeft ong 50% aan deze (RAM management) problemen regelmatig mee te maken.

on a positive note:

FaceID is echt ongeloofelijk snel geworden met iOS 13.2 op mijn 11 Pro.

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 02-11-2019 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik voel nu al dat iOS 14 alleen maar onder de motorkap wordt aangepakt. Lijkt me wederom hard nodig.

In mijn optiek kunnen ze beter snel met iOS 14 komen en niet door blijven modderen met iOS 13 of heel snel alles oplossen en iOS 13.3 releasen.

Je betaalt 1200,- euro en de software is niet des Apple’s. Erg zonde.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:49:
Ik voel nu al dat iOS 14 alleen maar onder de motorkap wordt aangepakt. Lijkt me wederom hard nodig.
iOS 14 wordt uiteindelijk wat iOS 12 ook was, een update voornamelijk met zeer sterke stabilieitsverbeteringen.
iOS 12.4.1 was echt een onwijs goede release. Liep als een trein met vrijwel 0 bugs en uiterst smooth.

Het lijkt er op dat ze het ene jaar maar wat aanklooien met nieuwe feautures en het jaar daarop de boel gaan finetunen en zoveel mogelijk bugfree maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:49
Ik heb even een paar vragen waarvan ik het antwoord niet kan vinden.
Ben net over van een 8 plus naar 11 pro, met Face ID. Kan het swipe up to unlock uitgezet worden zodat hij meteen naar de homescreen gaat zodra mijn gezicht in beeld is? Met de vingerafdruk scanner werkt dat wel zo.

Ik wil graag multicam opnemen, dus front and back maar hoe zet ik dat aan, kan vele voorbeelden vinden hoe het eruit ziet maar zie nergens hoe ik dat aan zet.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 18:09
gielie schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:29:
Ik heb even een paar vragen waarvan ik het antwoord niet kan vinden.
Ben net over van een 8 plus naar 11 pro, met Face ID. Kan het swipe up to unlock uitgezet worden zodat hij meteen naar de homescreen gaat zodra mijn gezicht in beeld is? Met de vingerafdruk scanner werkt dat wel zo.

Ik wil graag multicam opnemen, dus front and back maar hoe zet ik dat aan, kan vele voorbeelden vinden hoe het eruit ziet maar zie nergens hoe ik dat aan zet.
Het eerste is niet mogelijk.

Multicam recording zit niet in een Apple app. Apple heeft een API gemaakt die dit mogelijk maakt. Hiervoor kan je bijv. DuetCam of Parachute gebruiken.

Filmic Pro hebben ze laten zien tijdens de presentatie maar in de versie uit de App Store zit multicam recording nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:20
Heb zojuist een gesprek in iMessage per ongeluk verwijderd. iCloud Sync stond aan, dus natuurlijk ook meteen alles verwijderd van mijn Mac en iPad.. Nu vraag ik me af of een back-up terugzetten zou gaan helpen? Aangezien hij dan weer vanuit de iCloud gaat syncen en dus de kans bestaat dat het gesprek weer wordt verwijderd?

EDIT: backup teruggezet en gelukkig de iMessage weer terug. Wel jammer dat hij hem dan niet weer helemaal volledig terugzet op de andere apparaten.

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnMartijn op 02-11-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn foto's willen niet meer syncen in icloud. Ik zou onvoldoende ruimte hebben op iPhone. Echter heb ik nog 25 gb vrij. Icloud heb ik nog 105 gb vrij. Bugje? Ik draai 13.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:32
Klopt het dat wellicht "Sign In with Apple" nog niet beschikbaar is? Of doe ik nu compleet iets verkeerd?

Ik kan het niet vinden in iOS (Instellingen > user > beveiliging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 18:09
sderooij schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:02:
Klopt het dat wellicht "Sign In with Apple" nog niet beschikbaar is? Of doe ik nu compleet iets verkeerd?

Zeker wel, staat onder iCloud -> Wachtwoord en beveiliging -> Apps die je Apple ID gebruiken. Zelf ook al Sign In with Apple gebruikt. Zit bijvoorbeeld in SwiftKey of Flitsmeister.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17
IOS 13.2 vind ik tot nu toe echt rampzalig. Nog nooit echt te maken gehad met bugs in eerdere versies van ios, maar dit is echt shit.

Het ram Management is dramatisch. Apps worden ook als je ze maar een minuut niet gebruikt refreshed. Ook je safari pagina’s laden telkens opnieuw.

Hoop echt dat apple snel met een oplossing komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
sderooij schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:02:

Ik had laatst een applicatie, weet even niet meer welke, en daar had ik de keuze om in te loggen met Apple. Dus het werkt wel, maar ligt aan de website of applicatie of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Ligt het aan mij of is 13.2 weer stuk beter mbt batterij? Vanmorgen om 6 uur van de lader en nu nog 93%. Ik krijg de 11 Pro niet onder de 50% op een hele dag gebruik (dus rond 23:00-0:00 aan de lader). Dat is me nog met geen enkele iPhone gelukt

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 04-11-2019 13:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:01:
[...]

Ik had laatst een applicatie, weet even niet meer welke, en daar had ik de keuze om in te loggen met Apple. Dus het werkt wel, maar ligt aan de website of applicatie of het werkt.
Een bekende app waar je kan inloggen met Apple ID is Flitsmeister.

Klopt het dat het Public Beta programma nu voorbij is en ik het profiel kan verwijderen? Ik heb namelijk geupdate naar 13.2 en daar staat geen 'PB' achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
Cheesy schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:37:
Klopt het dat het Public Beta programma nu voorbij is en ik het profiel kan verwijderen? Ik heb namelijk geupdate naar 13.2 en daar staat geen 'PB' achter.
Op dit moment is er voor de betas en officiële versies dezelfde build beschikbaar. Daarom dat je geen PB er achter ziet staan.
Als je je profiel laat staan krijg je vanzelf binnenkort weer een beta versie binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cheesy schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:37:
[...]

Een bekende app waar je kan inloggen met Apple ID is Flitsmeister.

Nee, dat is niet voorbij. profiel kun je altijd verwijderen, maar dan blijf je op niet beta versies.\

13.2.1 vandaag voor alle gebruikers ?

edit: jammer, wordt echt tijd voor goede update

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 04-11-2019 23:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb een iphone 6s met de nieuwste software update, maar met downloaden van nieuwe software update en netflix downloads moet ik verplicht met wifi verbonden zijn. hoe zet ik dit uit? een kennis van me kon gewoon updaten met zijn iphone 8 zonder wifi. Ik kon zo snel niet vinden hoe ik met 4G kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:50:
ik heb een iphone 6s met de nieuwste software update, maar met downloaden van nieuwe software update en netflix downloads moet ik verplicht met wifi verbonden zijn. hoe zet ik dit uit? een kennis van me kon gewoon updaten met zijn iphone 8 zonder wifi. Ik kon zo snel niet vinden hoe ik met 4G kan downloaden.
AppStore aanvinken onder mobiel netwerk(of gaat het om download vanuit NF?)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 04-11-2019 18:53 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:52:
[...]

AppStore aanvinken onder mobiel netwerk(of gaat het om download vanuit NF?)
staan allemaal aangevinkt. ik kan wel apps updates via de store, maar geen apple systeem-software update uitvoeren via 4G en geen films downloaden via netflix.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 04-11-2019 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:55:
[...]

staan allemaal aangevinkt. ik kan wel apps updates via de store, maar geen apple systeem-software update uitvoeren via 4G en geen films downloaden via netflix.
iOS kan alleen via WiFi of iTunes, niet met mobiele data.
(film downloaden doe ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:58:
[...]

iOS kan alleen via WiFi of iTunes, niet met mobiele data.
(film downloaden doe ik niet)
Die vriend van mij heeft gewoon een software update gedownload toen we in het park liepen met zijn iphone 8? Dat zou met een 6S ook moet lukken lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:23
raginus3 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:06:
Hoe is de batterij performance nu op de SE i.c.m. 13.2?
Is het zinvol om te upgraden vanaf iOS 12.4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
JB schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:33:
Ligt het aan mij of is 13.2 weer stuk beter mbt batterij? Vanmorgen om 6 uur van de lader en nu nog 93%. Ik krijg de 11 Pro niet onder de 50% op een hele dag gebruik (dus rond 23:00-0:00 aan de lader). Dat is me nog met geen enkele iPhone gelukt
Mja, als ik een OS maak dat ALLE apps in de achtergrond meteen killt dan haal ik ook wel een goede accuduur. Maar ik heb liever die apps die in de achtergrond blijven draaien, daar heb ik meer gemak van.

Gebruiken mensen hier ook Fantastical? Deze bijzonder fijne app is niet meer te gebruiken sinds 13.2. Na switchen naar een andere app loopt ie gewoon vast...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 02:05:
[...]

Mja, als ik een OS maak dat ALLE apps in de achtergrond meteen killt dan haal ik ook wel een goede accuduur.
tsja, je hebt nog 100% gelijk ook nog.

Rete goede accuduur ten koste van het waardeloze RAM management blijkt nu met iOS 13.X
Ik lever liever uren aan accuduur in ten koste van een fatsoenlijke 'multi-tasking', (stock) Mail app en Safari.

En Fantastical gebruik ik ook; zeer veel en crashed hier nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Geert1976 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 04:43:
[...]

Rete goede accuduur ten koste van het waardeloze RAM management blijkt nu met iOS 13.X
Ik lever liever uren aan accuduur in ten koste van een fatsoenlijke 'multi-tasking', (stock) Mail app en Safari.

Eens. Ik vind de iPhone voor het eerst echt niet ok werken nu. Ook bij mijn werk iPad moet ik mijn werk apps telkens opnieuw aanmelden als ik even over schakel naar een andere app. Wat een verschrikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

PhilipsFan schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 02:05:
[...]

Mja, als ik een OS maak dat ALLE apps in de achtergrond meteen killt dan haal ik ook wel een goede accuduur.
Dat deed ik altijd al handmatig, maar ik las overal dat het juist niet goed zou zijn voor de accuduur :?

Niet dat ik het daarom deed trouwens, was vooral een gewoonte en omdat ik ooit een minder geoptimaliseerde app had die haperde als ik niet alle andere apps geforceerd afsloot.

Ik zet achtergrondactiviteit ook voor bijna alle apps uit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Aaah! Ik denk al die extra mAh powah doet dat :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 14:21
mca2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:29:
Sinds iOS 13.1 (nu op 13.1.1 en 13.0 geskipped) werkt mijn Apple Pay op mijn 6S niet echt lekker meer. Op 12.nogwat hoefde ik mijn telefoon maar in de buurt te houden van het pinapparaat en Apple Pay kwam tevoorschijn, echt super. Nu heb ik echter regelmatig dat hij kort verschijnt, weer verdwijnt en dan moet ik mijn wallet dus eerst openen.

Mis ik ergens een instelling of is er in 13.x net een andere routine dan in 12.x?
Ik heb sinds iOS 13.2 (vanaf 12.x, eerdere 13.x geskipped) exact hetzelfde probleem. Nog maar heel zelden pakt mijn iPhone 8 gelijk Apple Pay op vanuit het lockscreen wanneer ik hem boven de pinterminal houd. Voorheen ging dat echt instant en werkte het superfijn. Nu ben ik er van de week achter gekomen dat ik Apple Pay wel kan enforcen door handmatig naar m'n Wallet te gaan, daar een betaalpas te selecteren en de telefoon bij de terminal te houden, maar dit is dus een stuk omslachtiger dan ik gewend was (hoewel ook wel weer een opluchting, ik was eerst bang dat er wellicht iets met mijn NFC chip mis was).

Heb jij dit ondertussen weten op te lossen? Of weet iemand anders op dit forum een manier om terug te keren naar de 'oude' functionaliteit van Apple Pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@Snorro twee keer klikken op de homeknop en je pas staat in je scherm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 14:21
giantgiantus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:48:
@Snorro twee keer klikken op de homeknop en je pas staat in je scherm toch?
Die snelkoppeling kende ik nog niet, werkt ook blijkbaaar! Maar alsnog ietwat omslachtiger dan het laten triggeren door een betaalterminal. Ik heb zojuist in het Apple Pay topic deze reply gevonden: https://gathering.tweaker...message/60324528#60324528. Ik vermoed dat dit precies doet waar ik naar op zoek ben, vanavond maar even testen. Zou dus wel betekenen dat met iOS 13 zomaar (standaard) instellingen veranderd worden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
[...]
Probleem is hier ook verdwenen inmiddels na een herstart van de iPhone. Ben ik niet gewend, normaal start ik nooit m'n iPhone opnieuw op. Sinds iOS13 al een paar keer moeten doen omdat er iets geks fout ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iOS 13.3 1ste DP wordt zometeen released.

[ Voor 41% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zie 'm nog niet.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:23
OTA nu beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Jup, zie 'm nu ook.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
En, is de multitasking rommel opgeruimd? Want dan ga ik ook weer naar de beta's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Lijkt inderdaad te zijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:40:
Lijkt inderdaad te zijn opgelost.
He he..eindelijk!

Ik ben over 2 uurtjes thuis....Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nu de batterij weer 2x zo snel leeg zeker :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
A new option in Settings to disable the Memoji keyboard from always appearing:

Afbeeldingslocatie: https://9to5mac.com/wp-content/uploads/sites/6/2019/11/Screen-Shot-2019-11-05-at-1.08.43-PM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Rivanov schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 20:36:
A new option in Settings to disable the Memoji keyboard from always appearing:

[Afbeelding]
Top!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hop hop hop, 13.3 Beta staat er op. eens kijken de komende uren hoe deze bevalt. zoals altijd grote update van + 3.5gb. duurt wel ff wat langer dan kleine updates :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Ios eindelijk weer zoals ios behoort te zijn...

(y) (y) (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hier ( iPhone 11 Pro) ook gelukkig geen last meer van het alom bekende RAM management probleem.

Ik ga een fles champagne opentrekken :+

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Geert1976 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:36:
Hier ( iPhone 11 Pro) ook gelukkig geen last meer van het alom bekende RAM management probleem.

Ik ga een fles champagne opentrekken :+
Ik heb geen beta toegang. Hoe lang duurt het normaal voordat een beta naar uiteindelijk gaat? Vind 13.2 vooralsnog de slechte iOS variant die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
giantgiantus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:16:
[...]

Ik heb geen beta toegang. Hoe lang duurt het normaal voordat een beta naar uiteindelijk gaat? Vind 13.2 vooralsnog de slechte iOS variant die ik ooit heb gehad.
* zoekt weer een beta certificaat op

Volgens mij duurde het altijd een week tussen de DP en de public beta. Hopelijk gaat het nu wat sneller. En zit er geen andere ellende in de beta's. Hoewel, erger dan 13.2 kan inderdaad bijna niet. Wat een aanfluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Snorro schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:39:
[...]

Ik heb sinds iOS 13.2 (vanaf 12.x, eerdere 13.x geskipped) exact hetzelfde probleem. Nog maar heel zelden pakt mijn iPhone 8 gelijk Apple Pay op vanuit het lockscreen wanneer ik hem boven de pinterminal houd. Voorheen ging dat echt instant en werkte het superfijn. Nu ben ik er van de week achter gekomen dat ik Apple Pay wel kan enforcen door handmatig naar m'n Wallet te gaan, daar een betaalpas te selecteren en de telefoon bij de terminal te houden, maar dit is dus een stuk omslachtiger dan ik gewend was (hoewel ook wel weer een opluchting, ik was eerst bang dat er wellicht iets met mijn NFC chip mis was).

Heb jij dit ondertussen weten op te lossen? Of weet iemand anders op dit forum een manier om terug te keren naar de 'oude' functionaliteit van Apple Pay?
Wallet aanzetten bij "toegang bij vergrendeling" onder Touch ID en toegangscode settings en alles werkt weer als vanouds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
[...]

Verwachting is dec

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

er is geen concrete datum of periode voor een beta traject. Niemand weet dat, behalve een paar mensen binnen Apple ;)

Maar wellicht kun je zodra de Public Beta van 13.3 released wordt, deze gaan gebruiken.

Verder zeer tevreden over deze 1ste DP van 13.3. Eindelijk fatsoenlijk switchen tussen apps zonder reloads zoals in Safari.
Ook het switchen van Camera terug naar een app (Safari!!) gaat nu zoals t hoort zonder dus de reload(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Geert1976 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 08:59:
[...]

er is geen concrete datum of periode voor een beta traject. Niemand weet dat, behalve een paar mensen binnen Apple ;)

Maar wellicht kun je zodra de Public Beta van 13.3 released wordt, deze gaan gebruiken.

Verder zeer tevreden over deze 1ste DP van 13.3. Eindelijk fatsoenlijk switchen tussen apps zonder reloads zoals in Safari.
Ook het switchen van Camera terug naar een app (Safari!!) gaat nu zoals t hoort zonder dus de reload(s).
Ze leren het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:06
Hopelijk komt public beta vandaag.
Het rammanement issue werkt enorm op mijn heupen

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Pagina: 1 ... 37 ... 50 Laatste