Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nieuwe smartphone ?

Anyhow, er staan een kleine 1500 replies over de OP7 in dit topic; staan er zaken tussen die echt niet antwoord geven op je globale vragen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 22:40:
Ik twijfel: de oneplus 7 of de pro. Ik heb het gevoel dt de pro veel te groot is voor mij. Heb nu een iPhone 5s. Maar aan de andere kant vind ik het bezel (front camera) loze scherm ook mooi. Ook is het sherm scherper. Welke zouden jullie doen? Voor mijn gevoel is het ding ook te lomp
Ga anders gewoon langs een shop waar ze ze hebben liggen en ga lekker voelen daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Voor mijn gevoel is het ding ook te lomp
Sanction schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:51:
Heb hem net gekocht; iedereen die eventueel moeite zou hebben met het gewicht en formaat: niet doen. Kom van een 3T en zelfs dat scheelt niet zo heel veel.
7 Pro dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik twijfel: de oneplus 7 of de pro. Ik heb het gevoel dt de pro veel te groot is voor mij. Heb nu een iPhone 5s. Maar aan de andere kant vind ik het bezel (front camera) loze scherm ook mooi. Ook is het sherm scherper. Welke zouden jullie doen? Voor mijn gevoel is het ding ook te lomp
Ga dan voor de Galaxy S10.. stukje kleiner dan de Oneplus 7 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:33
DeVliegendeNLer schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 18:19:
Vraagje. Hebben jullie tekst aan de achterkant van jullie phone onder de tekst 'Oneplus'?

Ik namelijk wel. Op YouTube zie ik een video over de OP7P welke geen tekst onder 'Oneplus' heeft staan.
Ja heb ook Oneplus er op staan, en 48mp op de camera.
6gb/128gb

Gekocht bij een popup store.

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
Bassbounce schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:52:
[...]

6gb/128gb

Ik heb er ook wel tekst maar alleen welk model en nog wat. Bijna niet te zien op dat blauw.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:12

MazeWing

The plot thickens...

Die van mij heeft geen tekst bij de camera. Gekocht via Belsimpel in de eerste week dat ie beschikbaar kwam.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:47
Bassbounce schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 23:52:
[...]

6gb/128gb

Dat is de eerste batch dan als het goed is. OP heeft daarna besloten 48MP weg te halen o.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:33
DeVliegendeNLer schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:20:
[...]

Dat is de eerste batch dan als het goed is. OP heeft daarna besloten 48MP weg te halen o.a.
Soort van limited edition! _O-

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas8
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 13:32
Vraagje, hoe zit het eigenlijk met die edge lighting? Dat de randen van het scherm zouden oplichten wanneer er een notificatie binnenkomt, komt dit nog? Ik kan het namelijk nergens terug vinden in de settings, (OOS 9.5.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
zubidingasir schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Alle apps. Zeer vervelend in Chrome en galerij.
Staat op full HD en 90hertz, wellicht moet ik hem qhd zetten en testen, maar ik had dit eerste weken niet en opeens wel. Lijkt wel na de bootloader die geunlocked is.
Zojuist geüpdate naar de nieuwste software, nog steeds issues met het scherm dat die van zelf scrolt naar beneden of bij foto's opeens naar beneden gaat terwijl ik scroll. Zeer vervelend. Iemand anders nog last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine toevoeging aan de battery life... Ongeveer 3uur 30 min aan SOT.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2zt9ac2.jpg

Niet enorm onder de indruk maar vergeleken met mijn op3 (2 uur 15 min sot en hij was leeg) is dit natuurlijk een prima verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cas8 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:27:
Vraagje, hoe zit het eigenlijk met die edge lighting? Dat de randen van het scherm zouden oplichten wanneer er een notificatie binnenkomt, komt dit nog? Ik kan het namelijk nergens terug vinden in de settings, (OOS 9.5.5)
Zit er standaard in en kan je ook niet aan of uit zetten, of aanpassen. Komt als het goed is nog in een update.
zubidingasir schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:46:
[...]

Zojuist geüpdate naar de nieuwste software, nog steeds issues met het scherm dat die van zelf scrolt naar beneden of bij foto's opeens naar beneden gaat terwijl ik scroll. Zeer vervelend. Iemand anders nog last hiervan?
Nooit last van gehad.
Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:36:
Kleine toevoeging aan de battery life... Ongeveer 3uur 30 min aan SOT.

[Afbeelding]

Niet enorm onder de indruk maar vergeleken met mijn op3 (2 uur 15 min sot en hij was leeg) is dit natuurlijk een prima verbetering.
Yikes, can't relate. Ik haal letterlijk tussen de 6 en 10 uur gemiddeld: https://forums.oneplus.co...4898/page-7#post-20393540

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
Anonymoussaurus schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:30:
[...]

Zit er standaard in en kan je ook niet aan of uit zetten, of aanpassen. Komt als het goed is nog in een update.

[...]

Nooit last van gehad.

[...]

Yikes, can't relate. Ik haal letterlijk tussen de 6 en 10 uur gemiddeld: https://forums.oneplus.co...4898/page-7#post-20393540
Geen idee wat hij/zij met de OP7p doet maar ik kon zonder ergens op te letten en alles aan (bt/wifi/4g enz) op +6 uur dit (meestal zo'n 7,5 sot?)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:16
Vandaag eens wat foto's kunnen maken na de nieuwe update.
Wat me opvalt is dat de huidskleur of liever gezegd de details op de huid heel slecht is.
Benen / gezicht lijken compleet glad van structuur en de kleuren kloppen van geen kant.
Als ik GCam gebruikt is dat véél beter .
Jammer dacht echt dat de camera verbeterd :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:59
Is het iemand opgevallen dat in pikdonkere ruimtes de normale fotostand veel meer detail bevat dan foto's in de zogeheten nachtmodus? In nachtmodus zijn mijn foto's gewoon blurry terwijl in de normale modus nog iets zie. :P
Met Gcam iets beter resultaat dan nachtmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:00
Op m'n 7 Pro (9.5.7) zijn m'n selfies die ik via whatsapp neem in spiegelbeeld. Hebben jullie daar ook last van?

"flip selfie" setting ontbreekt. Kan in die whatsapp camera app uberhaubt geen instellings menu vinden.

Opvallend is dat ik op m'n Oneplus 3 (met Android 8/O ) hier geen last van had en nu deze geupgrade is naar Android 9 dit hier ook optreedt.

Een Android 9/P Issue??

(het gaat dus om de camera functie die in whatsapp aanwezig is, bij de oneplus of Gcam app zit deze functie wel.

[ Voor 0% gewijzigd door RF1000 op 10-06-2019 12:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Golf2vr6 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:37:
[...]

Geen idee wat hij/zij met de OP7p doet maar ik kon zonder ergens op te letten en alles aan (bt/wifi/4g enz) op +6 uur dit (meestal zo'n 7,5 sot?)
Kijk maar in die thread die ik net stuurde. Daar staat wat ik zoal gebruik inclusief screenshots.
ComTech schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:52:
Vandaag eens wat foto's kunnen maken na de nieuwe update.
Wat me opvalt is dat de huidskleur of liever gezegd de details op de huid heel slecht is.
Benen / gezicht lijken compleet glad van structuur en de kleuren kloppen van geen kant.
Als ik GCam gebruikt is dat véél beter .
Jammer dacht echt dat de camera verbeterd :N
Zal mij niet echt bommen om eerlijk te zijn. Dat is al een tijdje zo. Daarom maak ik gewoon gebruik van Google Camera.
Oceanview schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:43:
Is het iemand opgevallen dat in pikdonkere ruimtes de normale fotostand veel meer detail bevat dan foto's in de zogeheten nachtmodus? In nachtmodus zijn mijn foto's gewoon blurry terwijl in de normale modus nog iets zie. :P
Met Gcam iets beter resultaat dan nachtmodus.
Yep, met Nightscape wordt het echt oversharpened waarbij er detail verloren gaat.
RF1000 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:03:
Op m'n 7 Pro (9.5.7) zijn m'n selfies die ik via whatsapp neem in spiegelbeeld. Hebben jullie daar ook last van?

"flip selfie" setting ontbreekt. Kan in die whatsapp camera app uberhaubt geen instellings menu vinden.

Opvallend is dat ik op m'n Oneplus 3 (met Android 8/O ) hier geen last van had en nu deze geupgrade is naar Android 9 dit hier ook optreedt.

Een Android 9/P Issue??

(het gaat dus om de camera functie die in whatsapp aanwezig is, bij de oneplus of Gcam app zit deze functie wel.
Waarom dan ook foto's nemen via WhatsApp though? Zieke compressie, een crop, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
Waar en welke gcam nemen jullie allemaal?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:00
Anonymoussaurus schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:16:

[...]

Waarom dan ook foto's nemen via WhatsApp though? Zieke compressie, een crop, etc.
Eens, maar voor een snelle selfie is het toch het gemakkelijkst om binnen Whatsapp te blijven. Vroeger kon je dacht ik de std telefoon camera app openen door in Whatsapp lang te drukken op het camera symbooltje maar dat lijkt ook niet meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
@Anonymoussaurus Wanneer kunnen we 9.5.7 verwachten op de unbrick tool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:43
RF1000 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:23:
[...]

Eens, maar voor een snelle selfie is het toch het gemakkelijkst om binnen Whatsapp te blijven. Vroeger kon je dacht ik de std telefoon camera app openen door in Whatsapp lang te drukken op het camera symbooltje maar dat lijkt ook niet meer te werken.
Als je in Whatsapp op de paperclip drukt en daar de optie Camera lang ingedrukt houdt krijg je de optie voor foto of video maken. Daarna kan je een app uitkiezen waarmee je de foto wilt maken. Goed weggestopt dus ;-)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:19
Op m'n oneplus7 (non-pro) heb ik het vreemde verschijnsel dat ik soms na het unlocken alleen de achtergrond van m'n homescreen zie en geen iconen. Ik kan er dan nog WEL op klikken (als ik op de juiste plek van een icoon klik gebeurt er ook daadwerkelijk wat) maar ik zie ze dus niet. Hetzelfde gebeurt soms met het keyboard. Dat blijft dan een leeg zwart vlak maar als ik op de juiste plek klik, krijg ik wel de juiste letter. blind tikken dus.
Het is weer op te lossen door de telefoon een keer te locken en opnieuw te ontgrendelen, ik heb alleen geen idee hoe ik het trigger (dus wat de oorzaak is). Ik zit al wat met de overlay (display over other apps) te klooien, maar zie 't nog niet direct iets fixen.

Launcher: Nova.
Oxygen OS: 9.5.4 (vziw de meest recente voor de regular op7).

Iemand die deze vage omschrijving herkent? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

No clue hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik zit nu op 65 procent met 1uur en 45min aan sot voornamelijk op de WiFi en Bluetooth uit. Niks bijzonders gedaan alleen wat WhatsApp en instagram.

Zou het nut hebben om de klanten service van op raad te plegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 18-09 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

ascent schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:06:

Yup, is op de pro gefixed sinds de laatste update.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Huigie schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:23:
[...]

Yup, is op de pro gefixed sinds de laatste update.
echt? nice! dan wordt 't tijd dat dat ook naar de op7 komt. thanks! Ik neem aan dat dat over "Some users were also reporting about issues with the display such as phantom touchscreen taps and unresponsive areas on the screen. This update fixes those issues as well. Here's the full changelog of the update." gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rhos schreef op maandag 10 juni 2019 @ 13:59:
Waar en welke gcam nemen jullie allemaal?
Ik gebruik een aangepaste config, maar is niet zo stabiel. Denk nog wel dat het eventjes duurt voordat er een goeie beschikbaar komt. Vind het sowieso wel raar, want nu schijnt Arnova (een bekende Google Camera mod dev) een geldinzameling te doen om die 7 Pro te halen, terwijl ik dacht dat OnePlus deze financierde.
Ricardo_1994 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:13:
@Anonymoussaurus Wanneer kunnen we 9.5.7 verwachten op de unbrick tool?
Wist ik het maar... We zijn er naar aan het kijken. Voor de 5(T) en 6(T) lukt het ook even niet, dus misschien is er weer het een en ander veranderd. We hebben in ieder geval de oudere voor de 7 Pro, dus dat is goed. Hoef je alleen maar een incremental te doen, mocht je de Unbrick Tool nodig hebben ;).
Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2019 @ 19:35:
[...]

No clue hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik zit nu op 65 procent met 1uur en 45min aan sot voornamelijk op de WiFi en Bluetooth uit. Niks bijzonders gedaan alleen wat WhatsApp en instagram.

Zou het nut hebben om de klanten service van op raad te plegen?
Ik zou eerst hier eens even de grafieken etc erbij halen (die in de batterij instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dit heeft misschien niet met het toestel te maken, maar ik gebruik Voice Called ID, die roept de naam van de persoon die belt. Nu heb ik mijn Nederlandse SIM in het tweede slot geplaats en de lokale (buitenland) in het eerste slot.

Nu lijkt het alaof Caller ID is meeverhuisd; hij doet het alleen nog op SIM2. Ik kan het eigenlijk niet verklaren, in de app is daarvoor niets in te stellen en in het SIM menu van het toestel ook niet.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:12

MazeWing

The plot thickens...

Lieve OnePlus 7 pro,

Inmiddels zijn we weer 2,5 week samen en geniet ik met de dag meer en meer van je!
Je soepele en grote scherm, je goede stereo speakers en je snelheid blijven me verrassen en verbazen.
Ook zie ik hoe je je wat mindere punten in rap tempo aan het verbeteren bent. Maakte je in het begin van onze relatie af en toe nog wat slordige fouten bij het fotograferen, inmiddels kan ik je nauwelijks nog op fouten betrappen.

Ook je uiterlijk valt bij iedereen in de smaak. Zelden heeft men zo'n mooi specimen gezien. Als je dan ook nog je verborgen troef laat zien, vallen de monden helemaal open van verbazing.
Wanneer je moe bent en eigenlijk wil slapen weet ik je toch altijd weer snel op te laden zodat je er weer met volle energie tegen aan kan. Wij mensen noemen dat een energy drankje, jij noemt het warp charge...

Ik hoop dat we nog lang samen mogen zijn en veel meer mensen van jouw broertjes en zusjes mogen genieten. Je bent het waard!

Liefs,

MazeWing

B) O+ O+

TL;DR: Met afstand de fijnste telefoon die ik heb gebruikt!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

[...]

Dat zit zeker alleen op de OP7 Pro? zie er niets van terug op de OP7 namelijk.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Momenteel nog erg aan het twijfelen tussen de s10 (niet plus) en OP7 Pro. Eerstgenoemde is al flink gedaald in prijs, momenteel is bijvoorbeeld 128 gb opslag model al voor €644 te verkrijgen.

Zelf de OP1 altijd naar tevredenheid gebruikt, toen de overstap gemaakt naar een iPhone om ook dat spectrum eens te ontdekken. Nu de beslissing gemaakt om terug naar Android te gaan waarbij OxygenOS natuurlijk het eerste was waar ik aan dacht.

Heb geen ervaring met Samsung's OS, dus een vergelijking kan ik niet maken. Kan iemand van jullie hier wat licht op schijnen?

Daarnaast, kan iemand hier uit ervaring(!) €115 euro extra voor de OP7 Pro rechtvaardigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

Voodoo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:29:

Daarnaast, kan iemand hier uit ervaring(!) €115 euro extra voor de OP7 Pro rechtvaardigen?
check anders ook even:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1239607;1365680/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ja en nee. Ik vind op alle fronten de 7 pro beter. Op 1 na, het fotografie gedeelte. Daar is de 7 beduidend minder.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Huigie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:46:
[...]

Ja en nee. Ik vind op alle fronten de 7 pro beter. Op 1 na, het fotografie gedeelte. Daar is de 7 beduidend minder.
Wel wordt de cam beter naar alle waarschijnlijkheid, daar OP de camera zo veel mogelijk probeert up te daten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:22:
[...]

Wel wordt de cam beter naar alle waarschijnlijkheid, daar OP de camera zo veel mogelijk probeert up te daten.
We blijven hopen... :Y

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Huigie schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:46:
[...]
Thanks voor je reactie. Dus, met alle kennis en ervaringen van nu, wat zou je doen mocht je 1 nieuw toestel kiezen (beiden binnen budget, maar elke euro is tenslotte maar 1x uit te geven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 19:47
ik heb af en toe wel eens wanneer ik mijn telefoon wil unlocken met fingerprint sensor dat als ik niet goed mijn vinger plaats dat het scherm beetje flickert. Als ik in 1 x goed doe uiteraard zie je het dan niet, maar behalve bij fout plaatsen flickert het scherm gewoon even heel snel. Iemand anders ook wel eens opgevallen? OnePlus 7 Pro

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ik overweeg de OP7 pro als vervanger van mn iphone 7. Ik ben geen foto fanaat maar mooie plaatjes zijn altijd meegenomen. Ik lees vaak over de vergelijking tov de S10+ maar die ken ik ook verder niet anders dan van reviews. Iemand die iets zinnigs kan zeggen hoe de camera zich verhoudt tot een iphone 7 of XR (mn vrouw heeft de XR). Dan heb ik een idee wat ik kan verwachten. Ik vermoed dat het in dit referentievlak sowieso al veel beter is met de 7 pro. Klopt dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Voodoo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:40:
[...]

Thanks voor je reactie. Dus, met alle kennis en ervaringen van nu, wat zou je doen mocht je 1 nieuw toestel kiezen (beiden binnen budget, maar elke euro is tenslotte maar 1x uit te geven)?
(de 7 pro)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:45
Momenteel nog erg aan het twijfelen tussen de s10 (niet plus) en OP7 Pro. Eerstgenoemde is al flink gedaald in prijs, momenteel is bijvoorbeeld 128 gb opslag model al voor €644 te verkrijgen.

Zelf de OP1 altijd naar tevredenheid gebruikt, toen de overstap gemaakt naar een iPhone om ook dat spectrum eens te ontdekken. Nu de beslissing gemaakt om terug naar Android te gaan waarbij OxygenOS natuurlijk het eerste was waar ik aan dacht.

Heb geen ervaring met Samsung's OS, dus een vergelijking kan ik niet maken. Kan iemand van jullie hier wat licht op schijnen?

Heb ook erg getwijfeld, maar dan tussen de S10 en de OP7, vond de pro iets te duur.
Uiteindelijk met ING nog mooi korting gekregen bij mobiel.nl bij een t-mobile abbo.
Had hiervoor een OP 3T en was/ben erg tevreden erover. Samsung's OS heeft me ook erg doen twijfelen maar ik kan je zeggen dat ik OneUI echt helemaal prima vind! Ja Oxygen OS heeft was handigheidjes die ik wel mis (bijv een V tekenen voor zaklamp) maar OneUI is ook gewoon snel.
De 3 camera's op de S10 zijn een genot! En het scherm is ook prachtig.

Het enige wat ik tot dusver mis op de S10 is Dashcharge, dat is wel significant sneller, maar buiten dat geen spijt van mijn keuze :)
Als je nog inhoudelijke vragen heb kan je ze PM'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
De S10 heeft in NL de Exynos. Dat is voor mij een hele grote reden om hem links te laten liggen

Zoek maar eens op YouTube op vergelijkingen tussen de Snapdragon en de Exynos versie.

De Exynos heeft ook andere camera
sensorss (Isocell) die beduidend minder zijn dan de SD (Sony).

Hiermee wil ik niet zeggen dat de S10 in NL een slecht toestel is. Als in NL de SD versie geleverd zou worden weet ik niet welke (S10+ of OP7p) ik gekocht zou hebben. Nu was de keuze makkelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Golf2vr6 op 11-06-2019 15:01 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
Heeft iemand al de screenprotector van zijn 7Pro afgehaald en kan mij vertellen of het scherm dan mooier wordt?

Ik vond het scherm van mijn P30 Pro namelijk een stuk mooier dan mijn 7Pro, het is een beetje moeilijk te verwoorden maar bij P30 Pro spatte de kleuren er zeg maar vanaf en bij deze lijkt het allemaal wat flets. Ik weet niet in hoeverre dat komt door de screenprotector. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cas8
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 13:32
Oceanview schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:15:
Heeft iemand al de screenprotector van zijn 7Pro afgehaald en kan mij vertellen of het scherm dan mooier wordt?
Ik kan niet zeggen dat scherm er 'mooier' van wordt, maar het voelt in ieder geval 10x beter dan met je vinger over zo'n stroeve, plastic screenprotector heen te moeten bewegen.

Heb je trouwens al naar de display instellingen gekeken? Daar kun je de saturatie etc. nog aanpassen als je wil.

[ Voor 12% gewijzigd door Cas8 op 11-06-2019 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer

Ik vond het scherm van mijn P30 Pro namelijk een stuk mooier dan mijn 7Pro, het is een beetje moeilijk te verwoorden maar bij P30 Pro spatte de kleuren er zeg maar vanaf en bij deze lijkt het allemaal wat flets. Ik weet niet in hoeverre dat komt door de screenprotector. :P
Ik had 'm even eraf gehaald om te vervangen voor een nieuwe. Mijns inziens is een scherm zonder protector altijd mooier dan met.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mickroz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Dat zit zeker alleen op de OP7 Pro? zie er niets van terug op de OP7 namelijk.
Correct.
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:22:
[...]

Ik snap niet de hele heisa om die OnePlus Camera. Gewoon Google Camera gebruiken en klaar :p. Weet je zeker dat je goed zit.

Dan moet je eerder in de kalibratie kijken. Instellingen > display.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:22:
Ik snap niet de hele heisa om die OnePlus Camera. Gewoon Google Camera gebruiken en klaar :p. Weet je zeker dat je goed zit.
Ik vind de OP Camera zeker niet slecht hoor. Voor mij is het niet nodig de GCam te gebruiken. Ik ga er vanuit dat OP op den duur hetzelfde aan kan bieden qua kwaliteit of op zijn minst in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
DeVliegendeNLer schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:21:
[...]

Ik had 'm even eraf gehaald om te vervangen voor een nieuwe. Mijns inziens is een scherm zonder protector altijd mooier dan met.
Dat is inderdaad ook mijn mening, vond het wel fijn van oneplus dat ze een screenprotector bijleveren alleen jammer dat mijn nagel een paar keer onder de screenprotector kwam en deze nu luchtbellen bevat.

Tijd om hem helemaal maar eraf te halen dan.
Cas8 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:20:
[...]

Ik kan niet zeggen dat scherm er 'mooier' van wordt, maar het voelt in ieder geval 10x beter dan met je vinger over zo'n stroeve, plastic screenprotector heen te moeten bewegen.

Heb je trouwens al naar de display instellingen gekeken? Daar kun je de saturatie etc. nog aanpassen als je wil.
De eerste keer dat ik hem vasthield had ik een wtf moment van huh hoe kan dat scherm zo stroef zijn, duurde even voordat doorhad dat er nog iets opzat. :P
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:22:

[...]

Dan moet je eerder in de kalibratie kijken. Instellingen > display.
Die heb ik al aangepast, vond de default instelling te gelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Ik heb sinds vandaag de oneplus 7,de gewone.

Ik merk wel dat de camera een hele schilderij wil maken in de verte. Ik nam een foto op een bospad met een wagen op. En in de verte bij inzoomen zie je heel duidelijk zo'n schilderij effect. Dat is volgens mij 1 of andere beauty filter. Maar ik zie nergens iets staan. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
ascent schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:06:
Op m'n oneplus7 (non-pro) heb ik het vreemde verschijnsel dat ik soms na het unlocken alleen de achtergrond van m'n homescreen zie en geen iconen. Ik kan er dan nog WEL op klikken (als ik op de juiste plek van een icoon klik gebeurt er ook daadwerkelijk wat) maar ik zie ze dus niet. Hetzelfde gebeurt soms met het keyboard. Dat blijft dan een leeg zwart vlak maar als ik op de juiste plek klik, krijg ik wel de juiste letter. blind tikken dus.
Het is weer op te lossen door de telefoon een keer te locken en opnieuw te ontgrendelen, ik heb alleen geen idee hoe ik het trigger (dus wat de oorzaak is). Ik zit al wat met de overlay (display over other apps) te klooien, maar zie 't nog niet direct iets fixen.

Launcher: Nova.
Oxygen OS: 9.5.4 (vziw de meest recente voor de regular op7).

Ah, er is een nieuwe OOS.
Hopelijk fixt ie dit!:

New OxygenOS update for OP7

Details
• Version: 9.5.5
• Type: #OTA
• Build: #Stable
• Devices: #OP7

Changelog

System
• Updated Android security patch to 2019.5
• General bug fixes and improvements

Camera
• Improved overall contrast and color performance
• Improved accuracy and stability of auto focusing
• Improved clarity and color of Nightscape
• Improve brightness and clarity in extreme low light scene of Nightscape

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus 7 Pro Almond;
OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

OnePlus 7 Pro - Almond

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

ascent schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Hopelijk fixt ie dit!:

Details
Waarom draai ik 9.5.7.2 dan? Gewoon officieel OTA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
MAX3400 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:40:
[...]

Waarom draai ik 9.5.7.2 dan? Gewoon officieel OTA?
OP7, niet OP7 Pro ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik zoek een telefoon ter vervanging van mijn Nokia 6, nu twijfel ik tussen Pixel 3a en de OnePlus 7. Ik vraag me echter af hoe snel Android Updates en Upgrades gemiddeld naar een OnePlus toestel komen? Er wordt voor minimaal 2 jaar upgrades beloofd, maar hoe snel komen deze gemiddeld na de release door google?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
dewil1990 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:07:
Ik zoek een telefoon ter vervanging van mijn Nokia 6, nu twijfel ik tussen Pixel 3a en de OnePlus 7. Ik vraag me echter af hoe snel Android Updates en Upgrades gemiddeld naar een OnePlus toestel komen? Er wordt voor minimaal 2 jaar upgrades beloofd, maar hoe snel komen deze gemiddeld na de release door google?
Niet snel qua beveiliging updates.. draai op de 7 pro nog steeds April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:44
Niet zo snel.
Op basis van half jaar ervaring met OnePlus 6 (maar de update belofte is volgens mij sindsdien niet veranderd), en wat ik zie bij eerdere OnePlus telefoons (die ik niet heb gehad).

Dus de belofte is 2 jaar android en OnePlus upgrades, en daarna nog een jaar security updates:
https://forums.oneplus.co...ntenance-schedule.862347/
- Maar het begint er al mee dat het maar 2-maandelijks is, in de belofte al. Dus in het begin krijg je veel meer updates, maar op een gegeven moment gaat het (waarschijnlijk) naar eens per 2 maanden toe. Dus dan loop je zoiezo eens in de 2 maanden een maand achter qua security updates.
- En dan is het nog zo dat ze hun eigen update schedule niet lijken te koppelen aan de maandelijkse Android upgrade, dus het kan zomaar gebeuren dat bij een release met alleen een security update erin die al meer dan 1 maand achterloopt (bij OnePlus 6, eind april update met alleen android security update erin, maar wel die van maart...).
- En zelf heb ik het idee dat ze niet handig omgaan met al hun telefoon-generaties, al die telefoons hebben een eigen release schedule zonder relatie. En zo heeft de OnePlus 6 Pie gekregen in september (dus snel), de 5 in december, en de 3 in mei (volgens mij is die laatste wel een bonus, dus buiten de belofte, maar daarvoor hebben die wel een tijd geen security updates gekregen in een periode die nog wel onder security update support had moeten vallen, als ik het allemaal goed begrijp).

Dus als je al naar een Pixel kijkt, en security updates belangrijk vind, dan zou ik in ieder geval nog eens controleren of wat ik hier zeg klopt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Vind de foto-kwaliteit best goed eigenlijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VC96C7k/IMG-20190611-210002.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/chrRrBw/IMG-20190611-205810.jpg

Net gemaakt, het schemert hier al een beetje.

Edit: standaard-instellingen, ben een fotoinstelanafalbeet.

[ Voor 11% gewijzigd door Sanction op 11-06-2019 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Wow dit is echt awesome. Via de pc adb shell settings put global oneplus_screen_refresh_rate [0] (of gewoon vanuit een terminal zonder adb shell) forceert 90Hz refresh rate.

Dus niet meer dat brakke automatisch 60Hz geneuzel als er in een website een video gelinkt is. Beter :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Brad Pitt schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:14:
Wow dit is echt awesome. Via de pc adb shell settings put global oneplus_screen_refresh_rate [0] (of gewoon vanuit een terminal zonder adb shell) forceert 90Hz refresh rate.

Dus niet meer dat brakke automatisch 60Hz geneuzel als er in een website een video gelinkt is. Beter :P
Blijft de optie van kracht na een herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ricardo_1994 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:07:
[...]
Blijft de optie van kracht na een herstart?
Geen enkele adb optie blijft intact na een reboot volgens mij.

Staat hier dan ook in een auto-start sh script, samen met het doze uitzet commando :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Brad Pitt schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:14:
[...]

Geen enkele adb optie blijft intact na een reboot volgens mij.

Staat hier dan ook in een auto-start sh script, samen met het doze uitzet commando :)
Maar daar moet je geroot voor zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ricardo_1994 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:18:
Maar daar moet je geroot voor zijn toch?
Klopt. Gewoon nooit rebooten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Brad Pitt schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:19:
[...]

Klopt. Gewoon nooit rebooten dus :)
Ja, want rooten ben ik helaas niet in thuis...
Doze probleem is op te lossen gelukkig door apps op niet optimaliseren te zetten. Alleen vervelend dat dat met systeem apps niet kan.

Bedankt voor je snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ricardo_1994 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:20:
[...]
Doze probleem is op te lossen gelukkig door apps op niet optimaliseren te zetten. Alleen vervelend dat dat met systeem apps niet kan.
Vandaar dus dat script, want zonder dat is GMail no go hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zubidingasir
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:55
[...]

[...]

Nooit last van gehad.

[...]
Heb hem toch even gereset naar factory en nu lijkt het opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Omtrent gcam ben ik een noob maar ik ben er wel in geïnteresseerd nu ik de resultaten en verschillen zie.
Klopt het dat je voor gcam je telefoon moet rooten en dus je telefoon helemaal opnieuw wordt ingesteld ?
Indien ja, is er een correcte handleiding hoe de one plus 7 pro geroot moet worden en hoe ik gcam er op krijg ?

Alvast bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-09 21:19
Ik maak gebruik van de open bèta van oneplus voor de op5. Ik krijg ongeveer 2x per maand updates en toevallig vandaag de beveiligingspatch van juni binnengekregen.

Dus als je snelle updates wil maak gebruik van de openbeta. (Als die er al is voor de op7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

jokko schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:01:
Omtrent gcam ben ik een noob maar ik ben er wel in geïnteresseerd nu ik de resultaten en verschillen zie.
Klopt het dat je voor gcam je telefoon moet rooten en dus je telefoon helemaal opnieuw wordt ingesteld ?
Indien ja, is er een correcte handleiding hoe de one plus 7 pro geroot moet worden en hoe ik gcam er op krijg ?

Alvast bedankt ! :)
Powerray2 in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:38
Enkele dagen de standaard 7 in mijn bezit. Héél vlot toestel komende van de 3T.

Wel spijtig van het ontbrekende notificatie lampje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Li1quid schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:13:
Enkele dagen de standaard 7 in mijn bezit. Héél vlot toestel komende van de 3T.

Wel spijtig van het ontbrekende notificatie lampje.
Haha ja die notificationled mis ik enerzijds, anderzijds vind ik 't ergens ook wel rustgeven :-)
Mis je ook de knoppen onderin al, back en recents? Nu heb je softbuttons, die vind ik niet altijd even prettig (maar 't grotere scherm mag ik dan juist wel weer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
ascent schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:45:
[...]

Haha ja die notificationled mis ik enerzijds, anderzijds vind ik 't ergens ook wel rustgeven :-)
Mis je ook de knoppen onderin al, back en recents? Nu heb je softbuttons, die vind ik niet altijd even prettig (maar 't grotere scherm mag ik dan juist wel weer!)
Dat kan je gewoon aanpassen onder instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ricardo_1994 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:14:
[...]
Hmmm, de optie Enable Hardware Buttons mis ik in 9.5.7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ricardo_1994 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:14:
[...]

klopt, maar als je dan een zwarte app hebt krijg je een lichtgrijze achtergrond op de softbuttons en dat vind ik dan weer vet lelijk :)

ik doe een poging om aan die gestures te wennen maar met de screenprotector erop is omhoog swipen ook geen feest... allemaal luxeproblemen dit natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Brad Pitt schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Hmmm, de optie Enable Hardware Buttons mis ik in 9.5.7 :?
hahaha :9 :+

Zou wat zijn als je met een software switch je hardware buttons terugkrijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ascent schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:22:
[...]
klopt, maar als je dan een zwarte app hebt krijg je een lichtgrijze achtergrond op de softbuttons en dat vind ik dan weer vet lelijk :)
Navbar Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Hopelijk fixt ie dit!:

Details
• Type: #OTA
• Build: #Stable
• Devices: #OP7

Changelog

System
• Updated Android security patch to 2019.5

Camera
• Improved accuracy and stability of auto focusing
• Improve brightness and clarity in extreme low light scene of Nightscape
Yep, is gisteren ook toegevoegd aan Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Dit is mijn eerste telefoon met twee simkaartsloten. Nu ga ik eerdaags naar Japan en wil daar een data simkaart gebruiken. Kan ik deze gewoon in het tweede simkaartslot stoppen en in Japan overschakelen naar dit simkaartje? Waar ik een beetje bang voor ben is dat dat de telefoon dan toch iets met mijn T-Mobile simkaart doet. Ik heb hier geen ervaring mee... Kan ik bv mobiele data uitzetten op simkaartslot 1 en bij simkaartslot 2 inschakelen?

[ Voor 10% gewijzigd door RandyAmsterdam op 12-06-2019 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
RandyAmsterdam schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:34:
Kan ik bv mobiele data uitzetten op simkaartslot 1 en bij simkaartslot 2 inschakelen?
Je kan bij Sim1 roaming uitschakelen bijvoorbeeld. Mobiele data aan/uit geldt voor beide sims tegelijk.

Zou echter ook 4G uit zetten, omdat dat ook, bij mobiele data uit, verbinding maakt met je data.

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 12-06-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

@RandyAmsterdam ja, je kan een preferred data SIM instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
MAX3400 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:39:
@RandyAmsterdam ja, je kan een preferred data SIM instellen
Yes zie het idd, dan zet ik mobiele data op de japanse simkaart en hoop ik dat hij mijn T Mobile kaart met rust laat..
Brad Pitt schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Je kan bij Sim1 roaming uitschakelen bijvoorbeeld. Mobiele data aan/uit geldt voor beide sims tegelijk.

Zou echter ook 4G uit zetten, omdat dat ook, bij mobiele data uit, verbinding maakt met je data.
Dit is misschien een mooie aanvulling op het bovenstaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:39
ascent schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:22:
[...]

ik doe een poging om aan die gestures te wennen maar met de screenprotector erop is omhoog swipen ook geen feest... allemaal luxeproblemen dit natuurlijk :)
Heb ook al zitten zoeken waar ik die lichte achtergrond met softbuttond naar zwart zou kunnen omzetten, dat zou voor mij de perfecte oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
voorstad schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:59:
Heb ook al zitten zoeken waar ik die lichte achtergrond met softbuttond naar zwart zou kunnen omzetten, dat zou voor mij de perfecte oplossing zijn.
Nogmaals, Navbar Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:39
Ja ja, gezien!. Maar een losse aparte app, met advertenties, in app aankopen en een premium versie voor gewoon een instelling is het mij niet waard. Ik hoop op een Oxygen OS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
voorstad schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:05:
[...]
Maar een losse aparte app, met advertenties
Ik begrijp dat je deze app dertig maal per dag wilt opstarten?
Ik hoop op een Oxygen OS update.
Komt er niet. Never settle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
voorstad schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:05:
[...]

Ja ja, gezien!. Maar een losse aparte app, met advertenties, in app aankopen en een premium versie voor gewoon een instelling is het mij niet waard. Ik hoop op een Oxygen OS update.
Brad Pitt schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:09:
[...]

Ik begrijp dat je deze app dertig maal per dag wilt opstarten?

[...]

Komt er niet. Never settle.
Wat een negatieve bullshit kraam jij uit zeg. Er is gister toevallig een survey gemaakt door een Nederlander die de PM Challenge gewonnen heeft. Ik spreek hem dagelijks en hij heeft een waslijst aan feature-requests opgenomen. Hij gaat bij ze op bezoek volgende maand. Hij wordt in ieder geval al erg serieus genomen.

De survey voor de launcher: https://docs.google.com/f...e-WJAtXlAmnJJZEw/viewform

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anonymoussaurus schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:52:
[...]
Hij wordt in ieder geval al erg serieus genomen.
Mooi! Men wacht er al sinds de 5(T) op dus we'll see 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Zojuist bij Belsimpel de bestelling geplaatst voor de 7 pro 8/256 mirror grey, ben heel erg benieuwd hoe de ervaring gaat zijn na mijn iOS uitstapje. OxygenOS zal even wennen worden, zo ook het formaat. Komt allemaal vast en zeker goed :*)

Nog wel een vraagje; is er een handige app om data over te zetten beschikbaar gesteld vanuit OnePlus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RePaRaQu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:30

RePaRaQu

ERASE AND RENEW

Voodoo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:10:
Zojuist bij Belsimpel de bestelling geplaatst voor de 7 pro 8/256 mirror grey, ben heel erg benieuwd hoe de ervaring gaat zijn na mijn iOS uitstapje. OxygenOS zal even wennen worden, zo ook het formaat. Komt allemaal vast en zeker goed :*)

Nog wel een vraagje; is er een handige app om data over te zetten beschikbaar gesteld vanuit OnePlus?
https://support.oneplus.com/app/answers/detail/a_id/22

RePaRaQu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Bedankt voor het meedenken! Op minuut 0:33 in het filmpje dat je linkt zie ik dat de keuze voor iOS niet bestaat, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 20:46
RandyAmsterdam schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:34:
Dit is mijn eerste telefoon met twee simkaartsloten. Nu ga ik eerdaags naar Japan en wil daar een data simkaart gebruiken. Kan ik deze gewoon in het tweede simkaartslot stoppen en in Japan overschakelen naar dit simkaartje? Waar ik een beetje bang voor ben is dat dat de telefoon dan toch iets met mijn T-Mobile simkaart doet. Ik heb hier geen ervaring mee... Kan ik bv mobiele data uitzetten op simkaartslot 1 en bij simkaartslot 2 inschakelen?
Vroeger had ik ook 2 simkaarten op reis, maar nu neem ik enkel die van t land zelf. Ze moeten me niet bellen op reis want dat kost toch super veel, mensen die me wel mogen bereiken weten hoe me te bereiken 😁

2 simkaarten verbruikt meer batterij dus als het niet nodig is laat ik het liever 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Voodoo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Op minuut 0:33 in het filmpje dat je linkt zie ik dat de keuze voor iOS niet bestaat, helaas.
Volgens mij was iPhone support juist één van de features: https://forums.oneplus.co...eplus-switch-beta.934614/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

ascent schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:26:
[...]

Volgens mij was iPhone support juist één van de features: https://forums.oneplus.co...eplus-switch-beta.934614/
Lijkt er inderdaad op, wellicht klopt het filmpje dan gewoon niet. Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 14:13
Voodoo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:10:

ascent schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:26:
[...]

Ik sta op het punt een soortgelijke overstap te maken (iPhone 6 > Normale OP7). Is een backup maken via Google Drive niet voldoende? Vervolgens kun je toch gewoon met hetzelfde Gmail account als waar de backup mee is gemaakt inloggen op je nieuwe toestel waardoor de boel hersteld wordt?

Grootste uitdaging en vraagstuk voor mij persoonlijk zit hem dan weer in alle Whatsapp data. Iemand ervaring met Wazzap migrator?

[ Voor 24% gewijzigd door Rohem op 12-06-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo

Voodoo

Lurker

Rohem schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:30:
[...]

[...]

Ik sta op het punt een soortgelijke overstap te maken (iPhone 6 > Normale OP7). Is een backup maken via Google Drive niet voldoende? Vervolgens kun je toch gewoon met hetzelfde Gmail account als waar de backup mee is gemaakt inloggen op je nieuwe toestel waardoor de boel hersteld wordt?

Grootste uitdaging en vraagstuk voor mij persoonlijk zit hem dan weer in alle Whatsapp data. Iemand ervaring met Wazzap migrator?
De Google Drive methode schijnt inderdaad ook een optie te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee

Acties:
  • +3 Henk 'm!
9.5.5 is zojuist aangekondigd voor de reguliere 7: OxygenOS 9.5.5 for OnePlus 7. Staat ook al in Oxygen Updater (de incrementele. Er lijkt nog geen full update te zijn).
Hi everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 9.5.5. This build contains improvements for the camera based on your feedback.

Changelog:
System
  • Updated Android security patch to 2019.05
Camera
  • Improved accuracy and stability of autofocusing
  • Improved brightness and clarity in extremely low light scene for Nightscape

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-06-2019 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:42
Voodoo schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:07:
[...]

De Google Drive methode schijnt inderdaad ook een optie te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee
Ik wel! Dat werkt erg goed. Van Iphone naar Android ging goed bij mijn vrouw. Zonder verlies van berichten.

[ Voor 17% gewijzigd door BigEagle op 12-06-2019 15:03 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
BigEagle schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:01:
[...]

Ik wel! Dat werkt erg goed. Van Iphone naar Android ging goed bij mijn vrouw. Zonder verlies van berichten.
Hoe bedoel je zonder verlies van berichten? Whatsapp of SMS / iMessge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 22:25

yay

Nog enkele (positieve) bevindingen na mijn overstap van OP2 naar OP7:
- Ik mis de notificatieled niet (even een tap op het scherm en je weet wat je wilt weten, en anders lekker rustgevend)
- Ik mis de hardware knoppen niet (de softbuttons zijn er wanneer ik wil)
- De notificatieslider gebruik ik nog steeds niet :) (de meeste geluidjes en trillingen staan sowieso uit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:42
Rohem schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Hoe bedoel je zonder verlies van berichten? Whatsapp of SMS / iMessge?
Sorry, vergeten te vermelden: Whatsapp en SMS.

Update: toch even nagevraagd: was alleen Whatsapp.

[ Voor 11% gewijzigd door BigEagle op 12-06-2019 16:14 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
BigEagle schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:24:
[...]

Sorry, vergeten te vermelden: Whatsapp en SMS.
Oh wauw! Dat is heel nice! Van wat ik zo lees op internet is dat zonder tools als Wazzap Migrator niet te doen. Maar via Google Drive dus wel, top! d:)b Ik wil hem graag via m'n werk hebben, huidige toestel is aan vervanging toe. Dus hoog tijd dat eens te gaan regelen! O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe lijst met known en fixed issues: Known Issues for OnePlus 7 Pro
Issues reported on the Stable version 190604:
  • Lagging or Slow performance issue in 3rd Party Applications
  • Heating and Battery drain issue
Fixed issues:
  • Voice call issue when connected with Samsung gear s3.
  • The double tap doesn't work for wake up the screen. (has been improved)
  • Selfie camera pops up while getting an incoming video call, the camera pops up even if the Device is in the pocket(will be optimized for Whatsapp)
  • MMS messaging not working with Inland Cellular(carrier) on my One Plus 7 Pro.

Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie