Acties:
  • +9 Henk 'm!

OnePlus heeft zijn OnePlus 7-toestellen officieel aangekondigd. Het topmodel is vanaf 21 mei te koop en de goedkoopste uitvoering van die OnePlus 7 Pro kost 709 euro. In juni volgt de reguliere OnePlus 7, vanaf 559 euro.

De OnePlus 7 Pro heeft een 90Hz-oled-scherm met afgeronde randen en een resolutie van 3120x1440 pixels. Het scherm heeft geen inkeping, omdat de frontcamera in een pop-upgedeelte zit dat uitschuift als de gebruiker in de software voor de selfiecamera kiest. De vingerafdrukscanner is achter het scherm verwerkt.

OnePlus geeft het topmodel drie camera's aan de achterkant. De primaire camera gebruikt een 48-megapixelsensor met een quad-bayer-filter. Die camera combineert bij minder licht vier pixels wat voor betere beeldkwaliteit moet zorgen. Er is ook een 16-megapixelcamera met groothoeklens en een 16-megapixelcamera met telelens. Die 'zoomlens' heeft in fullframe-equivalent een brandpuntsafstand van 74mm, dat is zo'n 2,7x 'zoom' ten opzichte van de primaire camera.

Het Android-toestel draait op een Snapdragon 855-soc en er zijn uitvoeringen met 6, 8 en 12GB ram. De opslagruimte gaat tot maximaal 256GB. Het toestel is vanaf dinsdag te bestellen en vanaf 21 mei los te koop. De prijs begint bij 709 euro voor de 6GB-versie met 128GB-flashopslag.

OnePlus heeft ook de OnePlus 7 geïntroduceerd, die veel lijkt op zijn voorganger OnePlus 6T. De nieuwe telefoon gebruikt hetzelfde oled-scherm met een druppelvormige inkeping. Ook de vingerafdrukscanner zit weer achter het scherm, maar volgens OnePlus is die nu sneller omdat er een grotere sensor wordt gebruikt met een betere lens en nieuwe algoritmes.

Aan de achterkant zitten twee camera's, maar alleen de primaire 48-megapixelcamera wordt gebruikt om foto's te maken. Het is de Sony IMX586-sensor met optische en elektronische beeldstabilisatie en een f/1.7-lens. De tweede camera is een 5-megapixelexemplaar dat gebruikt wordt om diepte in te schatten.

Verder heeft de OnePus 7 betere stereospeakers, een RAM Boost-functie die het laden van apps moet versnellen en ufs 3.0-opslag in plaats van ufs 2.1 bij de voorganger. De versie met 6GB ram en 128GB flashopslag kost 559 euro en daarmee is de prijs gelijk aan de introductieprijs van de OnePlus 6T. Het model met 8GB ram en 256GB opslag kost nu 609 euro, eenzelfde configuratie was vorig jaar iets duurder. De OnePlus 7 komt in juni uit; een exacte datum is nog niet bekend.

Terug naar Inhoudsopgave

77 Pro
OSAndroid 9.0
SkinOxygenOS
CPUQualcomm® Snapdragon™ 855
GPUQualcomm® Adreno™ 640
RAM6 / 8GB LPDDR4X6 / 8 / 12 GB LPDDR4X
ROM128 / 256 GB UFS3.0
ConnectiviteitDual Sim, Bluetooth 5.0, A-GPS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC
AansluitingenUSB3.1 Gen 1 Type-C
SensorenIn-display Fingerprint Sensor, Accelerometer, Electronic Compass, Gyroscope, Ambient Light Sensor, Proximity Sensor, Sensor Core
Scherm6,41" FHD (2340x1080), 19,5:9 Amoled-scherm6,67" QHD+ (3120 x 1440), 90hz, 19,5:9 Amoled-scherm
Front CameraSony IMX471: 16MP, f/2.0, FF, EIS, 1.0um
1e Back CameraSony IMX 586: 48MP, OIS, EIS, PDAF, F/1.7
2e Back Camera5MP, FF, F/2.4, 1.12 µmTelephoto: 8MP, OIS, F/2.4, 1.0µm
3e Back Camera-Wide: 16MP, F/2.2
Accu3700 mAh4000 mAh
KleurGrijsZwart, Goud, Blauw
Afmetingen157,7 × 74,8 × 8,2 mm162,6 × 75,9 × 8,8 mm
Gewicht182 g204 g
Prijsv.a. 559 eurov.a. 709 euro
Release Datumjuni21 mei

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenWie
V1.0.014-05-2019, 17:00Topic aangemaaktAnonymousWP
V1.1.014-05-2019, 21:30Specs, afbeeldingen, verhaal toegevoegdrens-br
V1.1.114-05-2019, 08:52Specs, aangepastrens-br
V1.1.220-05-2019, 16:00Specificatie aangepast: er is helemaal geen 512GB-variant. Dit weggehaaldAnonymousWP

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 67% gewijzigd door rens-br op 22-05-2019 10:49 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:00
Komt u maar met de specs :D

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Meteen maar even wat reviews? :P

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 14-05-2019 21:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• n13k2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-04 17:52
Jongens ik twijfel, was er eerst zeker van mijn keuze om een oneplus 7 pro te halen maar nu ik deze video heb gezien:

YouTube: OnePlus 7 Pro vs iPhone XS Max vs Samsung S10 Plus vs Huawei P30 Pro...

Word wel hard duidelijk dat de camera van de oneplus 7 pro nogsteeds niet meekan met de laatste flagships zoals de s10.

En dan zie ik ook nog dat je hier een 512 GB (512 GB!!) s10 voor ong de prijs van de middelste oneplus 7 pro kan halen:

https://www.belsimpel.nl/...tel-abonnement-000-2-jaar

Iemand meningen over de oneplus 7 pro / advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijkvoer!!!

Goed bezig met die YT verzameling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-04 23:04
n13k2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:35:
Word wel hard duidelijk dat de camera van de oneplus 7 pro nogsteeds niet meekan met de laatste flagships zoals de s10.
In videoreviews van The Verge en Engadget vind ik de camera vrij overtuigend. Misschien niet voor sunset scenes of mega-detail, maar die tien foto's per jaar die ik daar van maak wegen voor mij persoonlijk niet op tegen de nadelen van een S10.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wil hem toch eerst in mijn handen hebben, ik vermoed dat ik hem te groot vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n13k2
geelers schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:44:
[...]

In videoreviews van The Verge en Engadget vind ik de camera vrij overtuigend. Misschien niet voor sunset scenes of mega-detail, maar die tien foto's per jaar die ik daar van maak wegen voor mij persoonlijk niet op tegen de nadelen van een S10.
Welke nadelen van de s10 bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:55
Denk dat je de Op7pro niet moet vergelijken met de S10 maar met de S10plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sanction schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:47:
Wil hem toch eerst in mijn handen hebben, ik vermoed dat ik hem te groot vind.
Dat valt mee; de theoretische afmetingen schelen millimeters met de P30 Pro. Die heb ik al 2x vastgehad en op / naast mijn Oneplus5 gehouden. Ik ben geen voorstander van groot / groter / grootst maar vond de P30 goed in de hand liggen en nog redelijk (nadruk) te bedienen met 1 hand. Dan maken die paar mm met de OP7 ook niet meer echt uit, vind ik.

Wel opvallend dat GSMArena de camera van de Google 3a (bot gezegd, 50% goedkoper dan de OP7 Pro) een beter resultaat vind geven. Dat kan dus echt 2 dingen betekenen: of de OP7 krijgt nog 14 OTA's voordat de camera "eindelijk" optimaal gebruikt wordt. Of de camera gaat niet beter worden. Either way; als je alleen wil fotograferen lijken (nadruk) er betere / betaalbaardere toestellen op de markt incl "bijna stock Android".

Just my 2 cents; ik ga zo lekker slapie doen en de komende dagen alle zaken in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:50
MAX3400 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:53:
[...]

Dat valt mee; de theoretische afmetingen schelen millimeters met de P30 Pro. Die heb ik al 2x vastgehad en op / naast mijn Oneplus5 gehouden. Ik ben geen voorstander van groot / groter / grootst maar vond de P30 goed in de hand liggen en nog redelijk (nadruk) te bedienen met 1 hand. Dan maken die paar mm met de OP7 ook niet meer echt uit, vind ik.

Wel opvallend dat GSMArena de camera van de Google 3a (bot gezegd, 50% goedkoper dan de OP7 Pro) een beter resultaat vind geven. Dat kan dus echt 2 dingen betekenen: of de OP7 krijgt nog 14 OTA's voordat de camera "eindelijk" optimaal gebruikt wordt. Of de camera gaat niet beter worden. Either way; als je alleen wil fotograferen lijken (nadruk) er betere / betaalbaardere toestellen op de markt incl "bijna stock Android".

Just my 2 cents; ik ga zo lekker slapie doen en de komende dagen alle zaken in de gaten houden.
De Pixel 3a heeft ook gewoon hetzelfde camerasysteem als de Pixel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

NotSoSteady schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:55:
[...]

De Pixel 3a heeft ook gewoon hetzelfde camerasysteem als de Pixel 3.
Al heeft de 3a dezelfde camera als een aardappel; als je dus voor foto's (primair) een relatief goede camera-hardware met bijbehorende software wil, kan je dus met enig zoeken 400 Euro neertellen voor een 3a en die doet het (volgens enkele reviews) dus beter dan een 7 Pro van 700+ Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
MAX3400 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:58:
[...]

Al heeft de 3a dezelfde camera als een aardappel; als je dus voor foto's (primair) een relatief goede camera-hardware met bijbehorende software wil, kan je dus met enig zoeken 400 Euro neertellen voor een 3a en die doet het (volgens enkele reviews) dus beter dan een 7 Pro van 700+ Euro.
Nou ja, jij zegt verrast te zijn. Ik geef je een reden waarom je niet verrast hoeft te zijn. Bovendien zijn er wel wat meer verschillen dan alleen de camera. Een OnePlus 7 Pro koop je toch ook voor zijn prestaties.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 14-05-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Nogmaals de vraag omdat de vorige post gesloten is..

Ik heb nu een Huawei p30 pro, ik twijfel over het overstappen naar de Oneplus 7 Pro 12Gb ram versie.

Camera is minder, accuduur is minder en geen wireless charging.

Ben benieuwd welk toestel jullie zouden kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
038Robijno schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:02:

Ik heb nu een Huawei p30 pro, ik twijfel over het overstappen naar de Oneplus 7 Pro 12Gb ram versie.

Wat is je reden om overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

NotSoSteady schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:01:
[...]

Een OnePlus 7 Pro koop je toch ook voor zijn prestaties.
Zo kunnen we lang & kort discussieren. Ik gaf net duidelijk aan: als je primair alleen wil fotograferen, koop een 3a.

Ja, ik snap ook wel dat de OP7 Pro op allerlei andere vlakken superieur is. Maar omdat ik nu constateer dat veel reviews wisselende resultaten halen uit het apparaat, stel ik dus (voorlopig) mijn kritische vragen bij de uniformiteit van de gereviewde OP7-toestellen en/of OnePlus de verschillen uit de reviews kan oplossen met firmwares (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:45

Convoy

g44p

038Robijno schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:02:

Als volgens jou de camera minder is, accuduur minder is en geen wireless charging aanwezig is; waarom zou je dan uberhaupt over willen? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

MAX3400 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:05:
[...]

Zo kunnen we lang & kort discussieren. Ik gaf net duidelijk aan: als je primair alleen wil fotograferen, koop een 3a.

Ja, ik snap ook wel dat de OP7 Pro op allerlei andere vlakken superieur is. Maar omdat ik nu constateer dat veel reviews wisselende resultaten halen uit het apparaat, stel ik dus (voorlopig) mijn kritische vragen bij de uniformiteit van de gereviewde OP7-toestellen en/of OnePlus de verschillen uit de reviews kan oplossen met firmwares (of niet).
Ik zou zeggen; ga jij lekker slapie. Morgen weer een dag 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Convoy schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:06:
[...]

Als volgens jou de camera minder is, accuduur minder is en geen wireless charging aanwezig is; waarom zou je dan uberhaupt over willen? 8)7
Omdat OxygenOS cleaner / sneller is dan EMUI? Wel een valide reden om inderdaad een ander toestel of misschien zelfs een andere ROM (voor de P30) te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
NotSoSteady schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:03:
[...]

Wat is je reden om overstappen?
Stereo speakers en mooi scherp scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

038Robijno schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:12:
[...]

Stereo speakers en mooi scherp scherm.
Scherm heeft toch juist mooit ronde randen? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:55
Check! Ga voor blauwe variant met 8 gig en 256 gigabyte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vimofoto
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 21:30
Mijn 3T heeft ook zijn tijd gehad.
Het kriebelt voor de 7 pro, maar dat formaat.
Dat zal toch serieus wennen worden.
Ben nog niet overtuigd

Vimo Fotografie - www.vimo.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-04 12:49
vimofoto schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:19:
Ben nog niet overtuigd
Heb ook nog een 3t, ga denk ik maar voor de gewone 7.. al die poeha op die pro is mij niet boeiend genoeg val dat extra geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:36
vinno86 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:30:
[...]

Heb ook nog een 3t, ga denk ik maar voor de gewone 7.. al die poeha op die pro is mij niet boeiend genoeg val dat extra geld.
Jup same! Scherm is leuk maar ben benieuwd of ik het ga merken, als de camera van de 7 vergelijkbaar is met die van de 7 pro (primair dan, al die inzoom dingen hoef ik niet zo) dan ga ik niet 150-200 euro meer neertellen.
Al blijft de S10 ook wel aantrekkelijk... En wordt steeds aantrekkelijker naarmate die goedkoper wordt (en potentiële acties naderen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Heeft iemand al raw foto's voorbij zien komen? Misschien geeft dat nog wat hoop voor de toekomst. Hoewel ik de main camera niet (veel) vind onder doen tov de S10+ of P30 pro.

Daarnaast lijken de camera kwaliteiten per review weer verschillend, soms schrikt de kwaliteit me af, soms verrast het me juist in positieve zin.

[ Voor 29% gewijzigd door Scirocco op 14-05-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
Tijd om de 3 grote jongens nu op een rij te zetten, moet eens een lijst met + en - punten gaan maken.
P30 Pro, Oneplus 7 Pro of toch de S10+ allemaal rond de 700eu.

Nu al een tijdje een OP5T zeker tevreden maar toch best wat bugs en vervelende issues ondervonden maar zeker ook veel pluspunten.

Als jullie een keuze zouden moeten maken, welke en waarom? (prijs niet meenemen als + of - punt)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:14
Ik neig naar de P30 pro, omdat ie nu in de aanbieding is. :+ Samsung heeft nu geen promotie lopen en de OP7 is net gelanceerd. Allemaal hebben ze edges, waar ik sowieso een hekel aan heb, maar niet aan kan ontkomen.

OP7Pro
+ DXOmark 111
+ geen drupel/notch in het scherm
+ Blue
+ Alert slider
- Geen SD
- Beperkt verkrijgbaar, dus slechtere aanbiedingen.
- Geen wireless charging
- Zwaarste en grootste telefoon
- Geen IP-rating
- Niet meer het koopje die het was
- Edges zijn groot (5mm/kant)
- Minste helderheid (639) vs 833 (P30p) en 864 (S10+)

P30 Pro
+ DXOmark 112
+ brute accu, snelste lader, SOT en standby beste van de drie.
+ Wireless
+ Aurora
+ Zoom en night shots
+ IR blaster
- resolutie
- CPU van vorig jaar
- NM cards ipv SD
- Geen stereo speakers
- Video opnames niet heel best uit een YT-review
- Slechtste trilmotor van de drie

S10+
+ DXOmark 109
+ Meest ontwikkeld, beste allrounder
+ Scherm, ondanks punchhole
- Duur
- Saaie kleuren

[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 15-05-2019 09:23 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:59

JanAd

Wind’s howling

Geen notch of selfie-cam-gat meer vooraan is al reden genoeg voor mij om de OP7 Pro te verkiezen. ;)
Eindelijk een scherm zonder camera die ik toch nooit gebruik. _/-\o_

De minpunten uit de review van bv. Linus zijn allemaal dingen waar ik mij niet aan stoor, niet nodig vind of die ik niet gebruik.

Dus voor mij is de OP7 Pro zowat de perfecte smartphone.
Morgen bestellen bij OP zelf, wss de grijze 8/256GB.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Is het mogelijk om een screenprotector te gebruiken op de 7 Pro? OP biedt ze zelf niet aan volgens mij..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 15:00
n13k2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:47:
[...]

Welke nadelen van de s10 bedoel je dan?
Die zijn er niet op de veel tragere oplaadtijd na dan. Ben na 6 jaar OP naar S10E kamp gegaan en geen moment spijt van. Oké eerste avond was wel wennen.
Maar had het niet gedacht te zeggen omdat ik van clean Android hield maar die Samsung extra's werken best wel fijn en zoveel anders werkt het nou ook weer niet zodra je gewend bent.

OP beloofd altijd veel maar levert weinig af. Waterverf foto's en nu ook weer matig ondanks weer geweldige dx scores.

En de prijs is ook niet zo scherp meer als vroeger.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 15-05-2019 00:02 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:58

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:01:
Ik neig naar de P30 pro, omdat ie nu in de aanbieding is. :+ Samsung heeft nu geen promotie lopen en de OP7 is net gelanceerd. Allemaal hebben ze edges, waar ik sowieso een hekel aan heb, maar niet aan kan ontkomen.
Mja ik zit zelf te denken om een S10 te halen (omdat ie toch wat handzamer is en ik niet verwacht de extra front-camera te missen). Face unlock vind ik prettig en daar wil ik best een camera voor op de voorkant hebben, verder wireless charging, massive support onder developers of accessoires en imo een betere all-round ervaring. Ja je krijgt geen Q update of beta's binnenkort, maar zo te merken mis je daar voorlopig weinig aan (alle updates sinds marshmellow zijn eigenlijk vrij matig en niet de moeite waard om daar een telefoon op uit te zoeken).

Ik vind het jammer dat ze qua prijs zo hoog zijn gaan zitten want nu koop je werkelijk voor hetzelfde geld dus een S10 en bevind het zich in ander vaarwater. 5G heb ik ook nog niet nodig, dat werkt in NL toch de komende 2 jaar niet en eerlijk gezegd vind ik 4G hier ook allemaal wel prima. Streaming e.d. gaat allemaal snel zat (sneller dan mn Wifi vaak lol). Fingerprint gaat lekker snel, maar dan moet je toestel dus wel wakker zijn. Bij Samsung kun je hem gewoon drukken terwijl ie nog in standby staat, wat mijns inziens logischer is. Nog steeds snapt OnePlus ook het hebben van een always on display ook niet en het gemis aan draadloos laden blijf ik jammer vinden. Sure het is trager, maar als ik aan het werk ben, ligt ie er rustig 2 uur op dus zo snel hoeft dat ook niet eens. Ik vind het gemak om niet te hoeven kutten met kabels belangrijker.

Kleuren maken me ook weinig uit, want ik doe er toch een dun hoesje omheen waardoor ik de afgelopen 10 jaar de achterkant van mn toestel nooit heb kunnen bewonderen, maar de extra bescherming tegen krassen of valschade is me dat wel waard.

Ik had nog de hoop dat de OnePlus 7 non-pro nog een leuk toestel zou zijn, maar het is echt een flauwe mix tussen de 6T en 7 Pro. En bevat daarbij niet de upgrades die ik er graag wilde zien. Het oude OLED scherm vind ik een rare keuze (grote sellingpoint van 7 Pro valt daardoor helemaal weg). Belabberde front-camera helpt ook niet echt (en daar heb je dan dat dure schuifmechanisme voor) en ook geen nieuwe snellaadtechniek. Vreemd. Kijk, dat je bespaart op opslag, camera's kan ik inkomen, maar je unique features mis je nu. Het lijkt een S10+ en S10E te zijn, waarbij ik hoopte op een S10+ en S10 voor een S10E prijs.

Tuurlijk, er zijn nog wel dingen om een 7 serie te kiezen, maar wat mij betreft biedt het te weinig ten opzichte van de concurrentie om voor die prijs een aankoop te doen. En dan weten we nu ook al dat de prijs niet omlaag gaat. Stel je koopt na de vakantie een nieuw toestel, dan is de S10 gewoon 100 euro goedkoper of meer. Dat kun je toch niet meer verkopen?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Hoe presteert de processor van de OP7 (pro) ongeveer tegenover de P30 (pro)?

Check daarvoor het lijstje van de Mi9 en de Mate 20 Pro en je hebt een algemeen beeld. Van de OP7 en de P30.

Hoe snel de smartphone in werkelijkheid is, is vooral een gevoel. Als het soepel loopt, dan loopt het soepel, dat kan ook met een midrange processor. Het hoeft dus niet perse aan de cpu te liggen, maar vooral aan de optimalisatie van het OS.

Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Benchmark_03-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Benchmark_04-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Benchmark_05-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Benchmark_06-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Benchmark_07-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Benchmark_08-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Benchmark_09-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Benchmark_10-Small.png
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Benchmark_11-Small.png

Klik op het onderstaande overzicht om de specificaties van de geteste apparaten te zien.
Afbeeldingslocatie: https://www.kiswum.com/wp-content/uploads/Xiaomi_Mi9SE/Specs_2019-Small.png

Doordat ik momenteel middenin de Mi 9 SE review zit, heb ik die resultaten een andere kleur gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Scirocco schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:45:
Is het mogelijk om een screenprotector te gebruiken op de 7 Pro? OP biedt ze zelf niet aan volgens mij..
Ik zie er idd geen staan. Er is ook geen flip/wallet case voor de Pro zo te zien.
Ik gebruik zelf nooit een screen-protector maar een wallet-case wil ik eigenlijk wel. (naast de Nylon of Carbon bumper case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n13k2
JanAd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:07:
[...]

Ik zie er idd geen staan. Er is ook geen flip/wallet case voor de Pro zo te zien.
Ik gebruik zelf nooit een screen-protector maar een wallet-case wil ik eigenlijk wel. (naast de Nylon of Carbon bumper case)
Als het goed is zit er standaard een op, zie de video van JerryRigEverything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Scirocco schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 23:45:
Neem even contact op met de Mediamarkt, met hun machine kunnen ze screenprotectors op maat maken.

In de eerste week van de release of nog boor de release ben ik daar naartoe gegaan voor de curved Mate 20 Pro en voor de Mi 9, 9SE, Redmi Note 7.
Zo'n protector kan gewoon op afgeronde schermen en je krijgt 1 maand garantie op de protector + het werk dat ze daarvoor uitvoeren. De kosten voor het zelfhelende ClearPlex is €20,- en ziet er nog uit als nieuw op mijn 5 maanden oude Mate 20 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Laatst online: 19:37

OP7Pro
+ DXOmark 111
+ geen drupel/notch in het scherm
+ Blue
- Geen SD
- Beperkt verkrijgbaar, dus slechtere aanbiedingen.
- Geen wireless charging
- Zwaarste en grootste telefoon
- Geen IP-rating
- Niet meer het koopje die het was
- Edges zijn groot (5mm/kant)
- Minste helderheid (639) vs 833 (P30p) en 864 (S10+)

P30 Pro
+ DXOmark 112
+ brute accu, snelste lader SOT en standby beste van de drie.
+ Wireless
+ Aurora
+ Zoom en night shots
+ IR blaster
- resolutie
- CPU van vorig jaar
- NM cards ipv SD
- Geen stereo speakers
- Slechtste trilmotor van de drie

S10+
+ DXOmark 109
+ Meest ontwikkeld, beste allrounder
+ Scherm, ondanks punchhole
- Duur
- Saaie kleuren
Software niet relevant in jouw beslissing?

2 nadelen voor mij voor de pro: rond scherm (hoewel geen praktijk ervaring mee) en geen 3,5mm

Maar heerlijke software met custom roms mogelijk en geen nudge (gebruik nooit frontcamera) haalt me over de streep.

Helaas bestaat de perfecte telefoon niet. Ook niet voor een belachelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:28
Ik heb even rondgekeken maar kon er geen duidelijke info over vinden. @Anonymoussaurus of iemand anders al een pro heeft. Zit er dual sim slot in de op7 pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Sjenker schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:03:
Ik heb even rondgekeken maar kon er geen duidelijke info over vinden. @Anonymoussaurus of iemand anders al een pro heeft. Zit er dual sim slot in de op7 pro?
Ja... :)

@Anonymoussaurus @rens-br startpost even bijwerken qua connectiviteit?
Connectivity: Dual SIM; Wi-Fi a/b/g/n/ac; Dual band GPS; Bluetooth 5.0 + LE; NFC; USB-Type C; Audio via USB-C

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 15-05-2019 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:28
Top dan nog even opzoek na een toestel met soortgelijke afmetingen in de winkel om te kijken hoe groot het voor mij is. Ik begreep hier dat de p30 pro zelfde afmetingen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09-2024
Als ik het goed zie op de site van 1+ is de 7 pro al om 10u te bestellen?

Na altijd iPhone's gebruikt te hebben, ben ik vorig jaar overgestapt naar de OnePlus 6. Ik heb hier nog steeds geen spijt van, het is de beste smartphone die ik heb gehad. Ik ben toen voor zo'n dBrand skin gegaan, maar spijtig genoeg het toestel laten vallen en de achterkant onder de skin is één en al scherven. M'n skin houdt nu bijna letterlijk de scherven aan elkaar. ;)

Zodra ik kan plaats ik mijn order. De software is voor mij het allerbelangrijkste en daar blinkt 1+ enorm in uit! Camera is leuk genoeg, maar voor écht goede foto's, daar heb ik ander speelgoed voor.

Deze keer koop ik een flip cover, 'k wil m'n telefoon langer gebruiken dan 1 jaar ... spijtig genoeg verkoopt 1+ deze niet voor de 7 pro. Dan maar van een ander merk.

[ Voor 5% gewijzigd door Catscratch op 15-05-2019 08:27 ]

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

n13k2 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:09:
[...]

Als het goed is zit er standaard een op, zie de video van JerryRigEverything
Die folie op het scherm? Bij de OP3, 5 en 6 heb ik dat ding er onmiddellijk afgehaald :P

Catscratch schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:26:
Als ik het goed zie op de site van 1+ is de 7 pro al om 10u te bestellen?
https://www.oneplus.com/be_nl/oneplus-7pro

11 uur (in België dan toch) :)

[ Voor 33% gewijzigd door JanAd op 15-05-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik twijfel nu toch wel een beetje na het lezen van wat reviews en alle info die er is gekomen...
Camera en batterij vallen tegen volgens de reviews. Nu kan hier via OTA's nog een hoop aan gedaan worden natuurlijk, daar ben je dan als early adapter even de klos mee...

Ga de 7 pro 8/256 bestellen en gebruiken. Mocht die niet bevallen stuur ik de telefoon terug.
En Nederland :P

[ Voor 23% gewijzigd door cypher21 op 15-05-2019 08:32 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:35
Blijven we op de topicwarning letten? Berichten over bestellen horen thuis in: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Voor de batterij heb ik geen schrik. Dat is bij elke OP die ik had al meegevallen en ik heb op m'n werk al een extra Dash oplader liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door JanAd op 15-05-2019 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425306

Waarom zou ik voor de 12/256 kiezen ipv de 8/256?
Zal het veel schelen met de aantal apps die je draait?

Ik zie hier trouwens maar weinig over de ufs 3.0 opslag, dat is toch iets wat je zeker gaat merken tov de S10+ en de P30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Frankvbr schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 07:32:
[...]

Software niet relevant in jouw beslissing?

2 nadelen voor mij voor de pro: rond scherm (hoewel geen praktijk ervaring mee) en geen 3,5mm

Maar heerlijke software met custom roms mogelijk en geen nudge (gebruik nooit frontcamera) haalt me over de streep.

Helaas bestaat de perfecte telefoon niet. Ook niet voor een belachelijk bedrag.
Ze draaien allemaal Android 9 en in 99% van de gevallen gooi ik Nova Launcher erop. Meestal in ontwikkelaarsopties de animaties op 0,5 en je kan met de huidige hoeveel RAM en processorkracht vrijwel geen buil vallen.

3,5mm heb ik nu ook niet op mijn U11 en sinds er geen FM-radio meer op telefoons zit, heb ik dopjes nooit meer uit de verpakking gehaald.
Anoniem: 425306 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:09:

Ik zie hier trouwens maar weinig over de ufs 3.0 opslag, dat is toch iets wat je zeker gaat merken tov de S10+ en de P30
Tsja, merk je het in dagelijks gebruik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 425306 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:09:
Dat ga je echt niet merken. Ik had op mijn OPO 3GB werkgeheugen en en nu op mijn Poco heb ik 6GB werkgeheugen en merk totaal geen verschil. In beide gevallen krijg ik het ook niet vol. Laat staan het verschil tussen 8 en 12GB.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 15-05-2019 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:03

P30 Pro
- CPU van vorig jaar
- Geen stereo speakers
Video opnames werden gedaan met een oude software versie, dit is in latere versie opgelost.
Stereo speakers is iets waar je zelf waarde aan hecht, zelf mis ik het niet met de p30 pro.

Cpu, tja misschien wel van vorig jaar maar kan met alles net zo goed meekomen als de s10+. en Accu duur is echt niet normaal dat kan ik wel meegeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cas8
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-03 16:23
Volgensmij zijn de specs over de afmetingen van de OP7 en OP7 Pro omgedraaid.
De OP7 is namelijk: 157,7 × 74,8 × 8,2 mm en de OP7 Pro is: 162,6 × 75,9 × 8,8 mm
en dus niet andersom :P

Edit: Is zojuist gefixed zie ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cas8 op 15-05-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
dutchnltweaker schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Video opnames werden gedaan met een oude software versie, dit is in latere versie opgelost.
Stereo speakers is iets waar je zelf waarde aan hecht, zelf mis ik het niet met de p30 pro.

Cpu, tja misschien wel van vorig jaar maar kan met alles net zo goed meekomen als de s10+. en Accu duur is echt niet normaal dat kan ik wel meegeven.
Ik heb de U11 met stereo speakers, maar inderdaad. Men zegt dat die goed is voor een telefoon, maar imo is het nog steeds 'meh' qua geluid. En die werd gepromoot om de stereo speakers. :P Zal bij de S10 en OP7 niet beter zijn dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is er beleid bij Tmobile dat ze telefoons die ze zelf voeren ook compatible maken voor vowifi/volte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

LtMarx schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:27:
Is er beleid bij Tmobile dat ze telefoons die ze zelf voeren ook compatible maken voor vowifi/volte?
Ja maar ik las recent een topic/klacht dat je dat tientallen Euro's meer kost want "bepaalde bundel".

Geen idee; kan het topic van van de week ook ff niet zo snel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:30:
[...]

Ja maar ik las recent een topic/klacht dat je dat tientallen Euro's meer kost want "bepaalde bundel".

Geen idee; kan het topic van van de week ook ff niet zo snel vinden.
This one? Audio kwaliteit T-Mobile vs KPN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:01
Twijfelt hier niemand echt over het formaat, vind het toch wel echt heel groot worden. Zou het nog wel in je broekzak passen 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 11:43

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

reinierkramer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:39:
Twijfelt hier niemand echt over het formaat, vind het toch wel echt heel groot worden. Zou het nog wel in je broekzak passen 🙈
Heb nu de S10+ met een mega spigen hoes, daar wen je enorm snel aan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-03 14:54
Het formaat maakt me nog niet zoveel uit
Ik ben vooral bang voor de fragiliteit van het scherm, met die gebogen randen. Scherm vervangen zal prijzig zijn, maar screenprotectors zullen er ook niet zijn, althans geen mooie/goede. (altijd al gedoe geweest bij oneplus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
larsbeumer.apd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:41:
Ik ben vooral bang voor de fragiliteit van het scherm, met die gebogen randen. Scherm vervangen zal prijzig zijn, maar screenprotectors zullen er ook niet zijn, althans geen mooie/goede. (altijd al gedoe geweest bij oneplus)
Ach hoesje er omheen en dan zal het wel loslopen als je voorzichtig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Ook geen Clearplex screenprotector?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb nog nooit een screenprotector gebruikt. Resultaat is misschien 1 krasje per jaar. Het gevoel van de gemiddelde screenprotector is veel vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
reinierkramer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Helaas gebeuren die ongelukjes juist onverwacht, en hoe voorzichtig ik er ook mee ben, het gaat sowieso gebeuren. Toch bang dat dit minder stevig is dan mijn huidige 5t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
038Robijno schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Die ken ik eigenlijk nog niet. Maakten die screenprotectors voor eerder oneplus phones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
reinierkramer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:39:
Ik heb nu een OP6, deze is iets langer, dat gaat prima passen
reinierkramer schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Ik heb bij al mijn OP's een sandstone case gebruikt, dat gaat inderdaad goed als je voorzichtig doet.
038Robijno schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:42:
[...]

Hij komt standaard weer met een screenprotector, dus denk dat Clearplex dat wel kan.
larsbeumer.apd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Die ken ik eigenlijk nog niet. Maakten die screenprotectors voor eerder oneplus phones?
Ja

[ Voor 11% gewijzigd door Step-han op 15-05-2019 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
larsbeumer.apd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Wordt op maat gesneden voor elke smartphone/tablet in de mediamarkt en ook geplakt door hen, met plak garantie. Kosten 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 11:43

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Ik vind dat net sinaasappelschillen, je vinger glijdt er ook helemaal niet fijn over.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-04 17:48

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ook als zo'n screenprotector (per ongeluk) loslaat of er komt vuil onder. dat is zo irritant. Ik had zo'n glazen screenprotector op m'n OP6, die voelt super aan alleen heel fragiel (al binnen 2 maanden een barst erin, vond het niet waard voor 20 EU)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ik ga voor de 7 pro en nylon case.

Heb bij de 5T een originele screenprotector van Oneplus bij gekocht, deze ving inderdaad wat klappen en krassen op, maar dat kwam enkel omdat de protector wat uit stak...
Daarnaast sneed deze mijn vinger open. Toen eraf gehaald en sindsdien nergens problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-03 11:58
Hoe zit het precies met het Always On Display? Aangezien er geen LED notificatie meer op de OnePlus 7 Pro zit is het wel lastig te zien of er bepaalde berichten zijn binnen gekomen.

Nu begrijp ik dat de randen oplichten bij het ontvangen van een bericht. Maar is er ook een optie zoals op de Samsung's dat de tijd/datum altijd op het scherm blijft branden?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinierkramer
Step-han schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Ik heb nu een OP6, deze is iets langer, dat gaat prima passen

De op6 is minder lang hoor 🙈 als de op7 pro

[...]

Ik heb bij al mijn OP's een sandstone case gebruikt, dat gaat inderdaad goed als je voorzichtig doet.

[...]

Hij komt standaard weer met een screenprotector, dus denk dat Clearplex dat wel kan.

[...]

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Het gebogen scherm doet mij ook twijfelen, vind die randen niks en maak me ook zorgen om krassen en gebrek aan screenprotectors (OP) biedt ze zelf niet eens aan als accessoire..

Verder komt de camera best overeen met de S10+, wide angle iets minder goed, maar tele lijkt wat beter. Daarnaast verwacht ik dat de 7 Pro camera nog zal verbeteren door updates en/of google camera.

S10+ lijkt nog wat minder moderne hardware te hebben (scherm, schrijfsnelheid, snelladen, 2x optische zoom) en prefereer OxygenOS. De dingen die de S10+ dan heeft boven de OP, doen mij niet zo veel.
Ik snap draadloos laden niet en erger me toch al aan mn headphone kabels.

Dus ik denk dat ik eruit ben en ga voor de OP7 Pro 8/256GB Mirror Grey.
Helaas bestaat de perfecte telefoon niet, anders had de OP7 geen gebogen scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 13:44
vimofoto schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:19:
Ben nog niet overtuigd
Idem hier. Ik vind eigenlijk de 3T al iets te groot.
Ik zeg het, mocht de Pixel 3 een dual sim hebben dan had ik al lang dat toestel gekocht.
Dus momenteel hink ik op 2 gedachten, wachten op de pixel 4 en hopen dat die een actieve dual sim krijgt.
Of toch maar de 7pro kopen ter vervanging van mijn 3T

De Oneplus koop ik voornamelijk voor de dual sim gekoppeld aan de software die bijna clean is.
Maar die afmetingen doen mij wel een beetje twijfelen. Jammer dat ik hier in de buurt niet even een gelijkaardig toestel kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Is er een technische reden dat ze hem curved hebben gemaakt? Levert Samsung het scherm alleen gebogen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 19:40
Baiko schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:05:
Hoe zit het precies met het Always On Display? Aangezien er geen LED notificatie meer op de OnePlus 7 Pro zit is het wel lastig te zien of er bepaalde berichten zijn binnen gekomen.

Nu begrijp ik dat de randen oplichten bij het ontvangen van een bericht. Maar is er ook een optie zoals op de Samsung's dat de tijd/datum altijd op het scherm blijft branden?
Er licht een rand op bij inkomende notificaties, maar dat is eenmalig en blijft dus niet branden zoals een notification led.

Volgens mij is er nog geen 'always on' scherm, maar je kunt wel 'single tap to wake' instellen waarbij je met een druk het lockscreen ziet of instellen dat je het lock screen ziet als je de telefoon oppakt.
PWM schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:23:
Is er een technische reden dat ze hem curved hebben gemaakt? Levert Samsung het scherm alleen gebogen?
Alleen design redenen. Door de randen curved te maken lijken de bezels aan de zijkant kleiner (tenminste dat lijkt mij, ik heb geen catalogus van Samsung hier liggen).

[ Voor 19% gewijzigd door Joe_P op 15-05-2019 10:32 ]

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:54
Heeft de niet-pro versie wel normale schermranden?

Een beetje meer eigen inzet wordt wel verwacht op Tweakers. Je kan hier in de OP kijken voor het antwoord of natuurlijk gewoon op de website van OnePlus.

[ Voor 62% gewijzigd door rens-br op 15-05-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe_P
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-04 19:40
Stoeptegel5 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:31:
De 'gewone' 7 heeft normale schermranden.

Het is een heel ander scherm met lagere resolutie en lagere refresh rate.

SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Stoeptegel5 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:31:
Neem even de moeite zelf te kijken:
https://www.oneplus.com/nl/7?from=head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Scirocco schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:22:
Het gebogen scherm doet mij ook twijfelen, vind die randen niks en maak me ook zorgen om krassen en gebrek aan screenprotectors (OP) biedt ze zelf niet eens aan als accessoire..

Verder komt de camera best overeen met de S10+, wide angle iets minder goed, maar tele lijkt wat beter. Daarnaast verwacht ik dat de 7 Pro camera nog zal verbeteren door updates en/of google camera.

S10+ lijkt nog wat minder moderne hardware te hebben (scherm, schrijfsnelheid, snelladen, 2x optische zoom) en prefereer OxygenOS. De dingen die de S10+ dan heeft boven de OP, doen mij niet zo veel.
Ik snap draadloos laden niet en erger me toch al aan mn headphone kabels.

Dus ik denk dat ik eruit ben en ga voor de OP7 Pro 8/256GB Mirror Grey.
Helaas bestaat de perfecte telefoon niet, anders had de OP7 geen gebogen scherm..
Er zit standaard wel een protector op:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5cdbd1d3d0bf0/5cdbd1d3c80da-op7pro.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vimofoto
Ben nu juist eens naar Mediamarkt geweest om de P30 pro en de S10+ in mijn handen te hebben.
Zodanig dat ik eens een grote smartphone in mijn handen voel.
Zou het nog veel verschil zijn met de 7 Pro?

Aangepast naar P30 pro ;)

[ Voor 7% gewijzigd door vimofoto op 15-05-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
7 Pro is nog groter dan die twee. En P30 is kleiner dan P30 pro. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vimofoto schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:48:
Ben nu juist eens naar Mediamarkt geweest om de P30 en de S10+ in mijn handen te hebben.
Zodanig dat ik eens een grote smartphone in mijn handen voel.
Zou het nog veel verschil zijn met de 7 Pro?
Alstu:
https://www.phonearena.co.../phones/10960,11099,11168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vimofoto
Ow, Dreester. Dat is handig :)
Merci.
Uiteindelijk valt zo'n P30 pro en S10+ nog mee, dus zal die 7 pro ook nog meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renect
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-04 22:39
Zou de upgrade van de 5T het waard zijn naar de 7 Pro?
Zit nog erg te twijfelen!

Als ik overigens echt goede foto's wil maken gebruik ik toch sneller mijn spiegelreflex camera, maar de bestanden zet ik wel om naar me telefoon. Is het zoveel beter met de nieuwe 7 Pro?

Graag jullie advies!

[CiP] Thermaltake Xaser III RoG Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Informatie over bestellen / prijzen / wanneer het toestel komt is geen ervaring en hoort thuis in: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Renect schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:13:

Als ik overigens echt goede foto's wil maken gebruik ik toch sneller mijn spiegelreflex camera, maar de bestanden zet ik wel om naar me telefoon. Is het zoveel beter met de nieuwe 7 Pro?

Graag jullie advies!
Tsja... je moet het zelf weten
Ik upgrade wel van de 5T naar de 7Pro

redenen: scherm, camera, accu (hoop na OTA langere duur) en weer eens wat nieuws ;)

daarnaast is de 5T nu nog wel goed te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Momenteel heb ik een Galaxy S8 en was ik al weken verlekkerd aan het kijken naar de OnePlus 7 Pro. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de pro uitvoering gewoonweg te duur en te groot vind. De standaard Oneplus 7 zou voor mij een prima alternatief zijn maar ik ben zo bang dat de resolutie van het scherm me tegen gaat staan. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Zijn er bijvoorbeeld andere factoren die invloed hebben op de scherpte van het scherm? Bij de S8 kan ik goed zien wanneer ik de lagere resolutie gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makine_31
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 13:59
Heb de OnePlus One, 2 en 3 gehad, en nu heb ik de 5. Elk jaar toen keek ik verlekkerd naar het nieuwe toestel, en kocht ik dan ook gelijk. Eerst was er duidelijk een stijgende lijn qua features en opties. Maar sinds de 6 zitten er steeds meer dingetjes die mij niet helemaal trekken.

Nu ik dus al 2 jaar de 5 heb begint het niet meer willen, maar meer noodzaak te worden dat ik naar iets nieuws ga uitkijken. Alleen het gevoel dat ik bij eerdere modellen heb, mis ik bij de 7(pro). Teveel dingen knagen. Prijs, glazen achterkant, teveel camera's, geen headphone jack, curved glass, 'screen unlock'.

Ik wil eigenlijk wel bij een zo stock mogelijke android blijven, en een heerlijk soepele en smooth ervaring hebben. Maar ik wil al die concessies niet maken.

Dan toch nog maar bij de 5 blijven en kijken hoe lang 'ie het volhoudt, en er misschien iets nieuws op de markt komt. (Pocophone F2 met Android One?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
alarma2nd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:22:
Momenteel heb ik een Galaxy S8 en was ik al weken verlekkerd aan het kijken naar de OnePlus 7 Pro. Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de pro uitvoering gewoonweg te duur en te groot vind. De standaard Oneplus 7 zou voor mij een prima alternatief zijn maar ik ben zo bang dat de resolutie van het scherm me tegen gaat staan. Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Zijn er bijvoorbeeld andere factoren die invloed hebben op de scherpte van het scherm? Bij de S8 kan ik goed zien wanneer ik de lagere resolutie gebruik.
Ik heb nu de OP6, resolutie is prima. HD is wat mij betreft goed genoeg. OP gaf ook altijd aan dat QHD teveel was en alleen maar batterij op slurpte. Waarom ze nu toch zijn geswitcht naar QHD is mij een raadsel. Had van mij niet gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Step-han schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:35:
[...]

Ik heb nu de OP6, resolutie is prima. HD is wat mij betreft goed genoeg. OP gaf ook altijd aan dat QHD teveel was en alleen maar batterij op slurpte. Waarom ze nu toch zijn geswitcht naar QHD is mij een raadsel. Had van mij niet gehoeven.
En je hebt ervaring met hogere resoluties? Ik kan me voorstellen dat het niets uitmaakt wanneer je er nooit gebruik van hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Step-han schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:35:
[...]

Hou je in de gaten dat de default setting is: auto-switching.

De 7 "detecteert" wat er verwacht wordt en schakelt zelf dynamisch tussen Q en F HD. Je kan dit eventueel zelf vast zetten.

Tegelijkertijd; de batterij wordt (voor zover ik lees) alleen zwaarder belast als je de volledige GPU capabilities nodig hebt (zoals een game of HDR films). Voor iets simpels als een PDF lezen, wordt de batterij niet zwaarder belast ongeacht de resolutie op dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
alarma2nd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:19:
[...]

En je hebt ervaring met hogere resoluties? Ik kan me voorstellen dat het niets uitmaakt wanneer je er nooit gebruik van hebt gemaakt.
Ja, heb een Nexus 6P gehad, daarna OP5, daarna OP6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Step-han schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:29:
[...]

Ja, heb een Nexus 6P gehad, daarna OP5, daarna OP6.
Ok. Duidelijk. Al maak je me het er niet gemakkelijker op. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-04 15:38

Ik moet zeggen, de OnePlus 7 Pro doet het niet slecht. De main sensor is best goed. Het zijn meer de 2e en 3e camera die hem te kort doen. Zeker met een eventuele G-cam port, zou dit een hele goede camera kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
alarma2nd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Ok. Duidelijk. Al maak je me het er niet gemakkelijker op. :)
Als je twijfelt dan zou ik sowieso een keer een HD en een QHD scherm gaan bekijken in het echt. Het op internet kijken en door reviews te bekijken gaat je met die keuze niet helpen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMelle
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-07-2019
Vanochtend 11u meteen de 7pro met 256+12 besteld :9~
vind het toestel echt prachtig
3.5mm jack mis ik niet, heb een geweldige wireless/BT headset
gebogen scherm lijkt mij juist mooi voor de bezelloze ervaring
selfies neeem ik niet, dus weggestopte camera is leuk
Maar grootste punt is de snelheid.

Heeft er trouwens iemand al getest wat deze telefoon kan met usb 3.1? wat er kan met docks en HDMI en zulke dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:28
Renect schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:13:

Graag jullie advies!
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik neig echter meer naar niet. Ja de pro is mooier (in mijn ogen). Maar of het de meerprijs waard is ten opzichte van de 5T ik vraag het mij ten zeerste af. Zeker als je voor echt mooie foto's toch al je spiegelreflex gebruikt. Wat zou dan nog de meerwaarde zijn? Ik zie je niet iets zeggen over gamen (of iets anders waarvoor je een snellere cpu/gpu nodig hebt), accu die minder wordt bij de 5t oid.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 15-05-2019 14:04 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Uiteindelijk na lang twijfelen voor de P30 Pro gekozen. Scheelt met huidige acties zo een paar honderd euro t.o.v. de OP7 Pro en dat is me net te veel geld voor iets wat ik elke 2 jaar vervang.

Komt het er stiekem weer niet van om een OP te kopen. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

l3art schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:59:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik neig echter meer naar niet. Ja de pro is mooier (in mijn ogen). Maar of het de meerprijs waard is ten opzichte van de 5T ik vraag het mij ten zeerste af. Zeker als je voor echt mooie foto's toch al je spiegelreflex gebruikt. Wat zou dan nog de meerwaarde zijn? Ik zie je niet iets zeggen over gamen (of iets anders waarvoor je een snellere cpu/gpu nodig hebt), accu die minder wordt bij de 5t oid.
Ik heb net de 7pro geordered. Vind het een mooie telefoon maar ben niet kapot van de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:43
Señor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:20:
Uiteindelijk na lang twijfelen voor de P30 Pro gekozen. Scheelt met huidige acties zo een paar honderd euro t.o.v. de OP7 Pro en dat is me net te veel geld voor iets wat ik elke 2 jaar vervang.

Komt het er stiekem weer niet van om een OP te kopen. :o
Stond hier ook bovenaan het wens lijstje maar locked bootloader = auto-skip (notch eigenlijk ook dus dat was strike 2 :) ).

Het nut van of het gebrek aan rooten is hier verder off-topic 8)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Brad Pitt schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Stond hier ook bovenaan het wens lijstje maar locked bootloader = auto-skip (notch eigenlijk ook dus dat was strike 2 :) ).

Het nut van of het gebrek aan rooten is hier verder off-topic 8)
Tjsa, in dat opzicht pruts ik veel minder dan vroeger met toestellen, als het maar goed werkt. Kost me veel te veel tijd met flashen e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 14:26

ricjuh

Make each day your masterpiece

Señor Sjon schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Tjsa, in dat opzicht pruts ik veel minder dan vroeger met toestellen, als het maar goed werkt. Kost me veel te veel tijd met flashen e.d.
Ik hoop dat je geen spijt gaat krijgen, Huawei EMUI heeft best veel kleine dingen waar ik me aan stoor, plus hun agressieve batterij besparing waardoor sommige apps niet goed werken heb ik besloten om terug te gaan naar OP.

De camera is wel beste ooit! Als je veel foto's maakt ga je daar veel plezier mee hebben ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie