Iemand die toevallig Pi-Hole gebruikt op de Oneplus 7 (Pro)?
Ik krijg deze sinds een tijdje niet meer werkend, en de advertenties beginnen me inmiddels toch wel wat te irriteren.
Wat ik heb ingesteld:
- Als test ook de data op m'n mobiel uitgezet (om te voorkomen dat hij hier mogelijk andere DNS servers vandaan haalt)
- Voor de WIFI de IP instellingen statisch ingesteld op het IP adres van de Pi-Hole server (NAS), zowel DNS1 als DNS2 staat op het Pi-Hole adres. In Pi-Hole verschijnen de siteaanvragen dan wel gewoon in de log, dus de verbinding hiermee is prima.
- ipv6 voor zover mogelijk uitgezet. (in de router) Deze zijn ook niet meer zichtbaar bij de DNS gegevens/instellingen voor het WIFI netwerk.
Alleen blijven de ads dus gewoon verschijnen..
- Zelfs als bij ik deze DNS1 en DNS2 een onbestaand IP adres invul, blijven websites (ook na WIFI restart) nog werken. Dus de telefoon MOET ergens een andere DNS server gebruiken..
Ik heb het idee dat een OnePlus dingetje is, vandaar even in dit specifieke topic ipv het algemene Pi-Hole topic.
Edit:
Mogelijk was het een secure DNS instelling binnen Chrome..

Maar het lijkt weer te werken!
[
Voor 11% gewijzigd door
SmiGueL op 11-02-2023 01:00
]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup