Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:03
De update installeren ging best snel, de eerste boot daarna was het toestel redelijk "sluggish", boel updates draaien... Ziet er redelijk uit, is natuurlijk altijd even wennen zo'n major update.

Na al die updates is het toestel weer net zo snel als eerst.

Nu eens kijken of ik hem weer geroot krijg....

[ Voor 11% gewijzigd door Pjotrofsky op 26-10-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:58
Anonymoussaurus schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:19:
OxygenOS 12 is toegevoegd aan Oxygen Updater! :)
Ik krijg alleen de IN versie aangeboden, kan ik de EU versie krijgen op een manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jero_B schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:45:
[...]

Ik krijg alleen de IN versie aangeboden, kan ik de EU versie krijgen op een manier?
Even in de Oxygen Updater settings je apparaat veranderen naar EU.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55
Update geinstalleerd, alles werkt supervloeiend. Het lijkt zelfs sneller aan te voelen dan OOS11.

Meteen ff lopen spelen met work/life balance. Maar wat ik ook probeer met die tijden (die vreemd genoeg in AM/PM moeten worden opgegeven). Hij draait het elke keer om die tijden. Dus als ik bijvoorbeeld van 8.30 AM tot 5 PM invul als werktijd, draait ie 't om naar 8.30 PM tot 5 AM. Heeft iemand anders hier al mee lopen klooien en is 't gelukt om 't goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:04
Het nieuwe OOS 12 geïnstalleerd en mijn eerste bevindingen, het draait vloeiend.

Ik mis alleen het "herstel menu" wat ik altijd al had maar nu niet terug zag, en in het "ontwikkelaarsopties" menu vind ik de instelling ik niet meer.
Ik hoop dat ik er overheen kijk en iemand me het kan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nog een puntje. Ik krijg geen notificaties meer te zien als de telefoon locked is en het scherm uit staat. Heb wel een optie gevonden dat het scherm oplicht bij notificaties maar dan gaat het hele scherm inclusief achtergrond aan. Dat is niet wat ik gewend ben. Er zal toch wel ergens een optie zijn om het weer zo te krijgen als in OOS 11?

@johnny7556 Zit dat nu onder Systeeminstellingen > Back-up en reset, of bedoel je dat niet?

Update: gevonden. Onder 'Altijd Actieve Weergave' zit dit. Wel vreemd, ik ging ervanuit dat het scherm dan altijd aan zou blijven staan, maar dat doet ie niet.

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 27-10-2022 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:04
@tiguan nee dat bedoelde ik niet.
In de vorige OOS versies kom je via "ontwikkelaarsopties" een extra optie in het opnieuw opstarten/uitschakelen menu aan zetten, nl. opstarten in het recovery menu.

Inmiddels wat over zitten lezen, er zijn er meer die er vragen over hebben voornamelijk in het Engels.
Heeft naar het schijnt te maken met dat OnePlus nu onder het merk Oppo valt en de zelfde code base gebruiken.
Hier een link naar het artikel

https://community.oneplus.com/wap/thread?id=1544881

Beetje naar beneden scrollen staat de reden.

https://community.oneplus...544881&parentCid=24008352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56

Esumontere

Floep, banaan.

Ik draai OOS12 inmiddels een paar dagen en hij bevalt goed. Alleen merk ik wel dat de accu veel sneller leeg loopt. Waar ik normaal zo'n 40% overhou na een volle werkdag zit ik nu tussen de 15 - 30%. Hoop dat dat nog verbeterd wordt maar ben er bang voor.

Gaat om een OP7 van 3.5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 21:04
Esumontere schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:46:
Ik draai OOS12 inmiddels een paar dagen en hij bevalt goed. Alleen merk ik wel dat de accu veel sneller leeg loopt. Waar ik normaal zo'n 40% overhou na een volle werkdag zit ik nu tussen de 15 - 30%. Hoop dat dat nog verbeterd wordt maar ben er bang voor.

Gaat om een OP7 van 3.5 jaar oud.
Fijn te horen! Geen problemen met contactloos betalen, bluetooth etc? Dan zou ik het wel aan durven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

The Real Gunnar schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 08:47:
[...]

Fijn te horen! Geen problemen met contactloos betalen, bluetooth etc? Dan zou ik het wel aan durven.
Bluetooth werkt probleemloos. Contactloos betalen gebruik ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:14
ik ben nu ook 2 dagen over, erg tevreden met de update. Het lijkt een nieuwe telefoon, zelfs het scherm lijkt er plots beter uit te zien.

Ik had wel plots wat last met de klok widget die ondanks het formaat niet schaalde en erg klein was. En de meldingsgeluiden zijn plots anders.

Het enige waar ik naar aan het zoeken ben en niet kan vinden is een feature die in de playstore is aangekondigd tussen de nieuwe android features. Dat is om de telefoon geluiden van apparaten aan te leren zodat je een melding krijgt als dat gedetecteerd wordt. geluiden van een wasmachine die klaar is of een oven timer.

Dit zou volgens de instructie staan onder:
instellingen -> toegankelijkheid -> geluidsmeldingen -> aangepaste geluiden -> geluid toevoegen

maar die opties kan ik niet vinden. jullie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier64
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 19:54
Ook de update naar 12 gemaakt op mijn OP7. Even zoeken naar bepaalde instellingen. Werkt verder absoluut voeiend. Paar kleine zaken die mij opvallen, icoontje VoLTE is er niet meer, VoWIFI dan weer wel. De shelf is van naar rechts swipen op het scherm naar vanaf rechterbovenhoek swipen gegaan. Echter niet alle widgets zijn beschikbaar om toe te voegen, bijvoorbeeld kaarthouder. Je kan die wel als widget op het hoofdscherm plaatsen. Verder ben ik niet zon fan van Google Discover die nu op de oude plak zit van de shelf op OOS11. Uitschakelen kan natuurlijk maar het scherm zelf blijft met de opmerking dat je Discover kunt inschakelen. Battery drain valt bij mij wel mee, merk eigenlijk geen verschil. Op de OnePlus community zijn veel negatieve reacties. Gelukkig herken ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:51
Ik draaide al op de open beta van Oxygen OS 12.1 (GM1913_11_H.20).

Ik had nu de volle versie opgehaald van de final via Oxygen Updater (GM1913_11_H.30) - al een aantal keer het bestand gedownload maar hij zegt bij de verificatie telkens dat het corrupt is.

Als ik de local install probeer te doen krijg ik ook een verification erorr.

Iemand bekend mee?

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Th1x4nG schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:27:
Ik had nu de volle versie opgehaald van de final via Oxygen Updater (GM1913_11_H.30) - al een aantal keer het bestand gedownload maar hij zegt bij de verificatie telkens dat het corrupt is.

Als ik de local install probeer te doen krijg ik ook een verification erorr.

Iemand bekend mee?
Heb je de installatiehandleiding wel gelezen? Het antwoord staat daarin namelijk. :) Hint: stap 2. Werkt er een niet? Doorgaan naar de volgende APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Laatst online: 21:34

yay

Ik heb even lafjes de reacties afgewacht op de OOS12 update. Maar ik heb hem ook geïnstalleerd en erg tevreden hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yay schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:42:
Ik heb even lafjes de reacties afgewacht op de OOS12 update. Maar ik heb hem ook geïnstalleerd en erg tevreden hier. :)
Zijn er dingen die je mist? Gewoon dirty install gedaan? Ik hoorde van verschillende gebruikers dat het sneller/vloeiender is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay

yay

Anonymoussaurus schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Zijn er dingen die je mist? Gewoon dirty install gedaan? Ik hoorde van verschillende gebruikers dat het sneller/vloeiender is.
Een dirty install gedaan inderdaad. Sneller / vloeiender is het zeker. En de opmerking dat het scherm er ineens beter uitziet ben ik het mee eens. Ik ben nog niets tegengekomen dat ik mis oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogier64
Rogier64 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 18:51:
Ook de update naar 12 gemaakt op mijn OP7. Even zoeken naar bepaalde instellingen. Werkt verder absoluut voeiend. Paar kleine zaken die mij opvallen, icoontje VoLTE is er niet meer, VoWIFI dan weer wel. De shelf is van naar rechts swipen op het scherm naar vanaf rechterbovenhoek swipen gegaan. Echter niet alle widgets zijn beschikbaar om toe te voegen, bijvoorbeeld kaarthouder. Je kan die wel als widget op het hoofdscherm plaatsen. Verder ben ik niet zon fan van Google Discover die nu op de oude plak zit van de shelf op OOS11. Uitschakelen kan natuurlijk maar het scherm zelf blijft met de opmerking dat je Discover kunt inschakelen. Battery drain valt bij mij wel mee, merk eigenlijk geen verschil. Op de OnePlus community zijn veel negatieve reacties. Gelukkig herken ik dat niet.
Met Simyo op het KPN netwerk krijg ik netjes de mogelijkheid VoLTE in te schakelen, dat kan ik niet met HollandsNieuwe op het Vodafone netwerk, het schuifje voor inschakelen is gewoon niet aanwezig. Voorheen onder OOS11 werkte Vodafone wel met VoLTE. Komt me vaag ergens voor dat dit al eerder speelde met het Vodafone netwerk, iemand anders wel VoLTE op Vodafone netwerk werkend?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDXVozdNF94iiggZQduHaRDNrac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eULPJBNl0iqKugH5Ek5mOFks.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AkcMbSvM3HRPS6CN5KDLfZTmn4c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bIlEZAcqXSRm0f3Pj0BpZfv9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
sweetdude schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:38:
Ik had wel plots wat last met de klok widget die ondanks het formaat niet schaalde en erg klein was. En de meldingsgeluiden zijn plots anders.
Is het jou nog gelukt om die widget groter te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 23:08
tiguan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:32:
Nog een puntje. Ik krijg geen notificaties meer te zien als de telefoon locked is en het scherm uit staat.

Update: gevonden. Onder 'Altijd Actieve Weergave' zit dit.
Bedoel je Settings > Persoonlijke Instellingen > Scherm Altijd Actief ??
Dat stond/staat bij mij namelijk al aan. Zij het dat als je dat submenu opent, er staat dat het in "Spaarstand" staat. Als ik daar vervolgens op probeer te tikken gebeurt er niets. Ik kan het dus niet uit spaarstand halen, of zo. Wél geven de overige secties "Weergave" aan dat Accu(percentage) en Meldingen weergegeven zullen worden. Net als dat nieuwe notificatie op het Ambient Display worden getoond.

Echter: zowel op het Ambient Display nul notificaties. Zelfs als ik op mijn telefoon zit, krijg ik geen notificaties. Niet van mails, niet van appjes, niets. Ik moet dus echt WhatsApp bijvoorbeeld openen om te zien of iemand iets heeft gestuurd. Verre van smart.

Had jij dit ook en staat bij jou ook de Spaarstand aan onder Weergaveoptie? Misschien dat dat de crux is... Maar ik tik en zoek mezelf een ongeluk, krijg het niet veranderd. Zou graag nog 1-1,5 jaar met de telefoon doen, maar gooi 'm het liefst uit het raam. |:(

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@geelers Ik heb daar ook spaarstand staan idd en kan het niet veranderen. Maar bij mij werkt nu alles weer zoals voorheen. Ik heb ondertussen wel alle playstore apps geüpdatet en de telefoon een keer herstart. Geen idee of dat geholpen heeft, maar kan nooit kwaad om dat een keer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
tiguan schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 18:09:
[...]

Is het jou nog gelukt om die widget groter te krijgen?
Nee helaas niet, de standaard google klok widget geeft het minste problemen. Maar deze widget heb ik nog altijd als 2x5 staan om de tijd te zien die 1x2 groot is.

Ik heb mijn homescreen relatief kaal buiten de tijd heb ik alleen een agenda widget erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb nu iets nieuws en (heel) vreemds met Android 12: Mijn opslag is ineens vol. Ik heb geen nieuwe apps gedownload sinds de update, en in Android 11 zat ik op ~60% van de 128 GB gevuld. Nu is er 38.7 GB aan "overige" bestanden die ik niet kan vinden. Iemand enig idee?

EDIT: Bizar, het is een bekende bug in de Android 12 ROM van Oneplus (https://community.oneplus.com/thread/1519802). Het meest vreemde is nog wel dat het (tijdelijk) werkt om Bluetooth, mobiele netwerken, schermrotatie en lokatie uit te zetten en even te wachten. Dan gaat het vanzelf weer weg. Heel bizar.

[ Voor 36% gewijzigd door Esumontere op 25-11-2022 16:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Th1x4nG
Ik heb een aantal andere telefoons besteld de afgelopen tijd, maar ik stuur ze terug. Niks is echt op elk vlak, of zelfs op de meeste vlakken, een vooruitgang.

Heb mij gisteren bezig gehouden met een custom ROM uit te zoeken die niet suckt, en ik ben bij Pixel Experience Plus terechtgekomen. Draai nu dus Android 13 met de security update van 5 november. Alles draait als een zonnetje, echt veel sneller dan het ooit heeft gelopen met OOS 11 of de 12 beta die ik draaide. Vingerafdrukscanner werkt snel, en de algehele feel van de telefoon en 'Pixel experience' (met alle toevoegingen die de Plus-versie brengt) maakt mij opnieuw gelukkig.

Batterij kan ik nog geen uitspraken over doen maar ben voorzichtig optimistisch. Lijkt een vooruitgang.

Ik heb voor de goede orde een (volgens de reviews) originele en in 2022 gemaakte OnePlus-batterij besteld bij Ali. Kostprijs na wat coupons was 9,74 EUR.

Ik doe nog een jaar of 2 verder met de mijne...

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 21:04
Dank je @Th1x4nG ! Dat is nuttige info. Ik zit ook rond te kijken naar een vervanger voor mijn OP7, en dit is wel een goed alternatief. Hardwarematig moet mijn OP7 nog wel een tijdje mee kunnen. Batterij is ok, alles draait soepel, alleen einde van de updatecycle.

Laat over een tijdje eens weten of je nog tegen dingen aangelopen bent. Interessant die Pixel Experience Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
The Real Gunnar schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:17:
Dank je @Th1x4nG ! Dat is nuttige info. Ik zit ook rond te kijken naar een vervanger voor mijn OP7, en dit is wel een goed alternatief. Hardwarematig moet mijn OP7 nog wel een tijdje mee kunnen. Batterij is ok, alles draait soepel, alleen einde van de updatecycle.

Laat over een tijdje eens weten of je nog tegen dingen aangelopen bent. Interessant die Pixel Experience Plus.
Ik probeer nog iets te laten weten als ik er wat meer tijd mee heb doorgebracht.

Mocht iemand nu al interesse hebben:

https://download.pixelexperience.org/guacamole - Ik heb de Plus edition van 29 november geïnstalleerd.

Instructies vind je hier: https://wiki.pixelexperience.org/devices/guacamole/install/ - niks exotisch, prutste vroeger wel eens met custom ROMs en het is precies eenvoudiger geworden dan toen. :P

Hier het bijbehorende topic op XDA: https://forum.xda-develop...-experience-aosp.4401289/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Eén van mijn favoriete toevoegingen is dat je de zaklamp kan aanzetten door wat langer op de powerknop te duwen (als het scherm uitstaat). Ik gebruik regelmatig het lampje en dit maakt de zaken zoveel gemakkelijker.

Edit: oei, sorry voor dubbelpost, ik dacht dat ik automatisch in de vorige post zou toevoegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Th1x4nG op 01-12-2022 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ook eindelijk Android 12 geïnstalleerd. Over het algemeen wel positief over. Meer features en lijkt wat sneller. Alleen erger ik mij kapot aan de DPI. Heb weergavegrootte en lettergrootte al op zijn kleinst staan en nog is het giga-groot, alsof ik een bejaarde ben met alles op zn grootst. DPI al geprobeerd aan te passen, maar dan wordt mn toetsenbord weer zo klein waardoor ik allerlei typos maak...

Het aantal seconden van de tijd kan ik ook niet meer instellen. Weet iemand waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:18:
Het aantal seconden van de tijd kan ik ook niet meer instellen. Weet iemand waar?
Kan enkel via een app :
System UI Tuner
Van Bryan C

[ Voor 62% gewijzigd door SmokingCrop op 30-12-2022 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS H.32 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1237960615487078409
SmokingCrop schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:01:
[...]

Kan enkel via een app :
System UI Tuner
Van Bryan C
Dankje! Hier ben ik blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:10
Helaas staat hier ook tussen neus en lippen in dat dit de laatste update is (Oxygen updater gaf me hier ook al n melding over).

Quote uit bovenstaande URL: "According to the maintenance schedule, MP3 will be the last build for OnePlus 7/7 Pro, thank you all for your help and attention to OnePlus."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KoekjevanLU schreef op maandag 9 januari 2023 @ 12:09:
[...]

Helaas staat hier ook tussen neus en lippen in dat dit de laatste update is (Oxygen updater gaf me hier ook al n melding over).

Quote uit bovenstaande URL: "According to the maintenance schedule, MP3 will be the last build for OnePlus 7/7 Pro, thank you all for your help and attention to OnePlus."
Klopt, en ik heb net het artikel aangepast om te verduidelijken dat alleen India nog uitrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb sinds kort een probleem met mijn OnePlus 7. Ik fiets iedere dag ~40 minuten naar het werk toe. De laatste paar weken heeft mijn telefoon besloten om tijdens die fietstocht in mijn broekzak de camera te starten en continu filmpjes en videos te maken. Hierdoor gaat de accu nóg minder lang mee dan normaal. Ik vermoed dat dit komt door die camera-shortcut op het lockscreen. Ik kan echter nergens vinden hoe je die shortcut weghaalt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-05 17:15
Esumontere schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:54:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn OnePlus 7. Ik fiets iedere dag ~40 minuten naar het werk toe. De laatste paar weken heeft mijn telefoon besloten om tijdens die fietstocht in mijn broekzak de camera te starten en continu filmpjes en videos te maken. Hierdoor gaat de accu nóg minder lang mee dan normaal. Ik vermoed dat dit komt door die camera-shortcut op het lockscreen. Ik kan echter nergens vinden hoe je die shortcut weghaalt. Iemand enig idee?
System settings --> Power button --> Double click the Power button --> Camera

Dit even veranderen in None :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

SmiGueL schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:32:
[...]

System settings --> Power button --> Double click the Power button --> Camera

Dit even veranderen in None :)
Helaas, die stond al op none...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:02
De 7T Pro van mijn vriendin zit nog op OS11, en er staat geen update klaar. Klopt het dat 12 niet via de telefoon zelf komt en alleen maar via de Oxygen Updater app te krijgen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zunrob schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:03:
De 7T Pro van mijn vriendin zit nog op OS11, en er staat geen update klaar. Klopt het dat 12 niet via de telefoon zelf komt en alleen maar via de Oxygen Updater app te krijgen is?
Waarschijnlijk zijn ze zo onzeker over hun zaak/software dat ze de uitrol gestopt lijken te hebben... We zitten ondertussen ook al 3-4 weken te wachten op de EU-build van H.32.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft tóch nog een nieuwe update aangekondigd (H.36): https://community.oneplus...ntCid=1262364213629157377

[ Voor 68% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-02-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Iemand die toevallig Pi-Hole gebruikt op de Oneplus 7 (Pro)?

Ik krijg deze sinds een tijdje niet meer werkend, en de advertenties beginnen me inmiddels toch wel wat te irriteren. :+

Wat ik heb ingesteld:
- Als test ook de data op m'n mobiel uitgezet (om te voorkomen dat hij hier mogelijk andere DNS servers vandaan haalt)
- Voor de WIFI de IP instellingen statisch ingesteld op het IP adres van de Pi-Hole server (NAS), zowel DNS1 als DNS2 staat op het Pi-Hole adres. In Pi-Hole verschijnen de siteaanvragen dan wel gewoon in de log, dus de verbinding hiermee is prima.
- ipv6 voor zover mogelijk uitgezet. (in de router) Deze zijn ook niet meer zichtbaar bij de DNS gegevens/instellingen voor het WIFI netwerk.

Alleen blijven de ads dus gewoon verschijnen..

- Zelfs als bij ik deze DNS1 en DNS2 een onbestaand IP adres invul, blijven websites (ook na WIFI restart) nog werken. Dus de telefoon MOET ergens een andere DNS server gebruiken..

Ik heb het idee dat een OnePlus dingetje is, vandaar even in dit specifieke topic ipv het algemene Pi-Hole topic.

Edit:
Mogelijk was het een secure DNS instelling binnen Chrome.. :/ Maar het lijkt weer te werken! :D

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 11-02-2023 01:00 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
SmiGueL schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 23:04:
Iemand die toevallig Pi-Hole gebruikt op de Oneplus 7 (Pro)?

Ik krijg deze sinds een tijdje niet meer werkend, en de advertenties beginnen me inmiddels toch wel wat te irriteren. :+

Wat ik heb ingesteld:
- Als test ook de data op m'n mobiel uitgezet (om te voorkomen dat hij hier mogelijk andere DNS servers vandaan haalt)
- Voor de WIFI de IP instellingen statisch ingesteld op het IP adres van de Pi-Hole server (NAS), zowel DNS1 als DNS2 staat op het Pi-Hole adres. In Pi-Hole verschijnen de siteaanvragen dan wel gewoon in de log, dus de verbinding hiermee is prima.
- ipv6 voor zover mogelijk uitgezet. (in de router) Deze zijn ook niet meer zichtbaar bij de DNS gegevens/instellingen voor het WIFI netwerk.

Alleen blijven de ads dus gewoon verschijnen..

- Zelfs als bij ik deze DNS1 en DNS2 een onbestaand IP adres invul, blijven websites (ook na WIFI restart) nog werken. Dus de telefoon MOET ergens een andere DNS server gebruiken..

Ik heb het idee dat een OnePlus dingetje is, vandaar even in dit specifieke topic ipv het algemene Pi-Hole topic.

Edit:
Mogelijk was het een secure DNS instelling binnen Chrome.. :/ Maar het lijkt weer te werken! :D
Ja ik heb PiHole en een 7PRO. Het meeste wat ik heb gedaan is zorgen in mijn router dat er niets tussendoor glipt. m.a.w. zorgen dat je de DHCP settings goed heb staan (duh).
Daarnaast heb ik mijn ziggo modem in bridge staan en een OpenWRT router eraan. Hierin zorgen dat alles op poort 53 afgevangen wordt en richting PiHole gestuurd. Alle DNS over TLS op poort 853 wordt geblocked.
Op de raspberry pi met pihole draai ik verder unbound en PiVPN en daar heb ik 2 profielen 1 die volledig over mijn internet verbinding loopt en 1 die in splitmodus draait dus alleen het DNS verkeer via mijn pihole stuurt voor blocking buiten de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus OnePlus heeft toch nog een laatste (extra) update aangekondigd met extra fixes, namelijk versie H.36: https://community.oneplus.com/thread/1262370884493508609

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Denk dat mijn volgende "update" daarna dan maar LineageOS (ofzo) wordt. Mijn telefoon is (en voldoet) echt nog te goed om weg te doen en ik wil ook niet te ver uitlopen met security updates. Eerste weken of paar maanden zal nog wel te doen zijn, maar daarna ga ik dat maar eens overwegen :)

Uitzonderlijk overigens, meestal heb ik n telefoon binnen drie jaar wel dusdanig vaak uit m'n vingers laten pleuren dat ie het echt volledig niet meer doet :+ Deze gaat al dik over de drie jaar nu

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
KoekjevanLU schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:16:
Denk dat mijn volgende "update" daarna dan maar LineageOS (ofzo) wordt. Mijn telefoon is (en voldoet) echt nog te goed om weg te doen en ik wil ook niet te ver uitlopen met security updates. Eerste weken of paar maanden zal nog wel te doen zijn, maar daarna ga ik dat maar eens overwegen :)

Uitzonderlijk overigens, meestal heb ik n telefoon binnen drie jaar wel dusdanig vaak uit m'n vingers laten pleuren dat ie het echt volledig niet meer doet :+ Deze gaat al dik over de drie jaar nu
Hier hetzelfde....de mijne wordt in juni 4jr oud. Onlangs een nieuwe achterkant en batterij laten installeren. De achterkant was gebarsten. Geen idee hoe of wat...hij zit netjes in een plastic back cover en kan me geen val herinneren.
Alhoewel de batterij nog 80% van de originele capaciteit was (ondanks dat ik dagelijks snel-laad...echt verbazingwekkend goed nog) heb ik die ook vervangen omdat ik deze telefoon nog zeker wel 1-2j verwacht te gebruiken. Dat tegelijkertijd laten doen dempt de kosten enorm, want voor batterijen vervangen moet de achterkant er toch ook af.

Verder geen enkele reden om een andere te kopen anders dan voor het gemis van security patches op termijn.
Waarschijnlijk ga ik dus ook een x over op een andere ROM, alhoewel niet helemaal naar uit kijk om me daar enorm in te verdiepen.

• KoekjevanLU
jkrol schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:42:
[...]

De achterkant was gebarsten. Geen idee hoe of wat...hij zit netjes in een plastic back cover en kan me geen val herinneren.
Dit heb ik ook! Voorkant 100% krasvrij (onder n glazen protector de gehele levensduur, inmiddels nummer 3 er op). De achterkant zit altijd keuring in n hoesje, maar is volledig aan gruzelementen. Merk er verder niets van in dagelijks gebruik, zit allemaal verborgen achter het hoesje. Was dat een beetje betaalbaar, vervangen?

• jkrol
  • Niet online
KoekjevanLU schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:11:
[...]

Dit heb ik ook! Voorkant 100% krasvrij (onder n glazen protector de gehele levensduur, inmiddels nummer 3 er op). De achterkant zit altijd keuring in n hoesje, maar is volledig aan gruzelementen. Merk er verder niets van in dagelijks gebruik, zit allemaal verborgen achter het hoesje. Was dat een beetje betaalbaar, vervangen?
Back cover + batterij (beiden origineel OnePlus) voor rond de €100
Enige waar ik dan weer tegenop zit is: als je de accu gaat laten vervangen wordt data weer gewiped en kan je dus weet ik het hoe lang niet bereikbaar zijn. Ik zit al een tijdje te denken om accu te vervangen + LOS erop te zetten. Werken de bank-apps dan nog wel?

• KoekjevanLU
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:29:
Enige waar ik dan weer tegenop zit is: als je de accu gaat laten vervangen wordt data weer gewiped en kan je dus weet ik het hoe lang niet bereikbaar zijn. Ik zit al een tijdje te denken om accu te vervangen + LOS erop te zetten. Werken de bank-apps dan nog wel?
Dat is inderdaad een van de vragen die ik dan ook nog heb... Heb me er nog niet in verdiept verder, geen idee of er ervaringen over te vinden zijn.

• jkrol
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:29:
Nee hoor, je telefoon staat misschien een uur uit...geen wipe
jkrol schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:56:
[...]

Nee hoor, je telefoon staat misschien een uur uit...geen wipe
Geen wipe?? Waar heb je dat laten doen dan? Ik wilde naar ThePhoneLab in Utrecht gaan namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-02-2023 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkrol
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:17:
[...]

Geen wipe?? Waar heb je dat laten doen dan? Ik wilde naar ThePhoneLab in Utrecht gaan namelijk.
Precies daar heb ik dat laten doen, prima service & erg vriendelijk

[ Voor 3% gewijzigd door jkrol op 16-02-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:02
Heeft iemand de update al? Hoe zijn de ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zunrob schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:22:
Heeft iemand de update al? Hoe zijn de ervaringen?
Nope, wordt nog niet uitgerold. Van iemand op een global build gehoord dat het auto-brightness issue opgelost is (veel te fel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:47

Zeeuw

5.6

Ik heb onlangs Android 11 naar Android 12, H.30 geüpdatet, duurde even voordat ik in de gaten had dat je er tegenwoordig een aparte app voor moet downloaden met reclame (vreemd!).

Ben totaal niet tevreden.
  • Batterijduur is veel korter.
  • Ik gebruik geen auto-brightness maar schuif lekker handmatig. Bij Android 11 was van '0' naar 100% over de volle breedte van links naar rechts. Nu heb ik het gevoel dat 0 naar 80 de eerste paar mm van de schuifbalk is en dan gaat de brightness heel geleidelijk naar 100%.
  • Ik zet twee wekkers, 10 minuten van elkaar. Bij 11 kon ik bij het wakker worden van wekker 1 meteen wekker 2 uitzetten bij het omlaag trekken van notificaties. Nu moet ik helemaal naar het wekker-menu en dan zijn die schuifjes ook nog zo klein dat ik eerder in het wekker instellingenmenu kom dan dat ik de wekker uit zet. En dan met m'n ogen nog half gesloten.
  • Als ik Chrome open heb en ik gebruik de slider dan opent hij 'zoeken op pagina'
  • Regelmatig een volledig zwart scherm met alleen de icoontjes in de bovenste balk zichtbaar
Dit is wat me zo even te binnen schiet, maar mijn punt is duidelijk denk ik. OxygenOs met Android 11 was beter en of mijn volgende telefoon ook een OnePlus zal zijn...die kans is klein.

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik dacht er net na de grote update net zo over. Maar nu ik 't paar maanden in gebruik heb , vind ik 't wel prima hoor. Heb wel een hoop instellingen moeten aanpassen om 't weer een beetje terug te krijgen naar hoe het was zoals ik 't zelf wil hebben. Maar verder vind ik OOS 12 erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS H.38 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1271286973113827334

Hopelijk blijkt het niet bij India-only...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
Ik krijg net via de systeem update de melding dat versie GM1913_11H.36 beschikbaar is. Android 12.1
De oxygen updater zegt dat ik nog helemaal up-to-date ben.

Is deze aan te raden? Ik zit nu nog op de GM1913_11H.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
sweetdude schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:49:
Ik krijg net via de systeem update de melding dat versie GM1913_11H.36 beschikbaar is. Android 12.1
De oxygen updater zegt dat ik nog helemaal up-to-date ben.

Is deze aan te raden? Ik zit nu nog op de GM1913_11H.30
Ik kreeg de melding niet, maar nu ik handmatig kijk zie ik inderdaad ook dat deze beschikbaar is.

Dat is overigens een van de vele kleine irritaties sinds OOS12 waardoor dit mijn laatste oneplus is: meldingen die ineens niet meer verschijnen of juist ineens wel. Allemaal kleine zaken, er is niets grofs mis maar alles bij elkaar zijn er flink wat kleine irritaties die telkens best weer veel tijd kosten om te fixen.

komende week wordt mijn werklaptop gereset en moet ik alles opnieuw installeren. Waarschijnlijk n goed moment om ook mijn telefoon te resetten (naar LineageOS). Eens kijken hoe dat bevalt, de hardware is nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, same here! Ik ga ze toevoegen aan Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
KoekjevanLU schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:59:
[...]

Ik kreeg de melding niet, maar nu ik handmatig kijk zie ik inderdaad ook dat deze beschikbaar is.

Dat is overigens een van de vele kleine irritaties sinds OOS12 waardoor dit mijn laatste oneplus is: meldingen die ineens niet meer verschijnen of juist ineens wel. Allemaal kleine zaken, er is niets grofs mis maar alles bij elkaar zijn er flink wat kleine irritaties die telkens best weer veel tijd kosten om te fixen.

komende week wordt mijn werklaptop gereset en moet ik alles opnieuw installeren. Waarschijnlijk n goed moment om ook mijn telefoon te resetten (naar LineageOS). Eens kijken hoe dat bevalt, de hardware is nog prima :)
Dat de update melding niet komt is niet specifiek iets van oneplus hoor. Ze pushen de update ook eerste naar een klein percentage gebruikers om te kijken of er bugs in zitten. Maar als je dan zelf gaat zoeken krijg je deze update ook ondanks dat je in eerste instantie niet bij dat percentage hoorde. Samsung zie ik hetzelfde doen.

Houd ons op de hoogte van LineageOS hoe dat gaat. ik ben ook wel nieuwsgierig. de hardware is inderdaad nog prima en een update naar de 11 of 12 is toch wel stiekem erg duur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
sweetdude schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:54:
[...]

Dat de update melding niet komt is niet specifiek iets van oneplus hoor. Ze pushen de update ook eerste naar een klein percentage gebruikers om te kijken of er bugs in zitten. Maar als je dan zelf gaat zoeken krijg je deze update ook ondanks dat je in eerste instantie niet bij dat percentage hoorde. Samsung zie ik hetzelfde doen.

Houd ons op de hoogte van LineageOS hoe dat gaat. ik ben ook wel nieuwsgierig. de hardware is inderdaad nog prima en een update naar de 11 of 12 is toch wel stiekem erg duur weer.
Het ging me om de melding zelf op de telefoon. Toen ik in het menu ging kijken stond er wel degelijk een rood bolletje bij "Over apparaat". "Vroegah" kreeg ik een melding boven mn scherm als er een nieuwe versie was. Bij veel meer apps of instellingen verdwijnen meldingen telkens (ook als het wel actief gebruikte apps zijn en de permissies dus niet automatisch weggehaald zouden moeten zijn). Zo is al meerdere keren de melding van m'n auto (Tesla app, waarmee ik kan ver/ontgrendelen oa) ineens weg en kan ik weer gaan zoeken waarom nu weer.

Zodra ik LOS er op heb staan zal ik zeker wat bevindingen posten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMES
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:25
Heb de update ook binnen via die Oxygen updater, krijg alleen een 'verificatie fout' wanneer ik hem lokaal probeer te installeren, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Na 3.5 jaar toch de beslissing genomen... En een OnePlus 11 gekocht. Krijg nog 180 euro terug voor mijn 7 via het inruilprogramma van OnePlus zelf.

De accu van mijn 7 loopt inmiddels echt op zijn einde en hij begint kuren te krijgen. Zo nu en dan volledig vastlopen en daarna in een bootloop terecht komen, meldingen die van het lockscreen verdwijnen en plots weer verschijnen, slecht werkende camera in WhatsApp, die irritante ghost touches als je het frame aan de onderkant aanraakt, haperende bluetooth connecties... Tijd voor een nieuwe :)

[ Voor 10% gewijzigd door Esumontere op 18-03-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay

yay

Esumontere schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:16:
Na 3.5 jaar toch de beslissing genomen... En een OnePlus 11 gekocht. Krijg nog 180 euro terug voor mijn 7 via het inruilprogramma van OnePlus zelf.

De accu van mijn 7 loopt inmiddels echt op zijn einde en hij begint kuren te krijgen. Zo nu en dan volledig vastlopen en daarna in een bootloop terecht komen, meldingen die van het lockscreen verdwijnen en plots weer verschijnen, slecht werkende camera in WhatsApp, die irritante ghost touches als je het frame aan de onderkant aanraakt, haperende bluetooth connecties... Tijd voor een nieuwe :)
€180!? Ik ga direct kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik probeer de nieuwste update te installeren die ik net met Oxygen Updater heb binnen gehaald, maar dat lukt niet. Lokale installatie kan het bestand niet verifiëren. Dus ik heb een andere Local Update apk gedownload om die te proberen, maar ik mag die apk niet installeren. Toen ging ik in de handleiding van Oxygen Updater kijken wat de stappen zijn. Daar staat in dat je de optie "Onbekende apps installeren" moet aanzetten. Ik heb gezocht, maar ik kan deze optie nergens vinden. Is dit veranderd sinds OOS 12?

update
Uiteindelijk gevonden onder Wachtwoord en beveiliging > Systeembeveiliging > Installatiebronnen.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 19-03-2023 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:52:
Ik probeer de nieuwste update te installeren die ik net met Oxygen Updater heb binnen gehaald, maar dat lukt niet. Lokale installatie kan het bestand niet verifiëren. Dus ik heb een andere Local Update apk gedownload om die te proberen, maar ik mag die apk niet installeren. Toen ging ik in de handleiding van Oxygen Updater kijken wat de stappen zijn. Daar staat in dat je de optie "Onbekende apps installeren" moet aanzetten. Ik heb gezocht, maar ik kan deze optie nergens vinden. Is dit veranderd sinds OOS 12?

update
Uiteindelijk gevonden onder Wachtwoord en beveiliging > Systeembeveiliging > Installatiebronnen.
Is het verder gelukt? De extensie is vaak een zip, ff APK van maken in de bestandsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
tiguan schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:52:
update
Hier staan bij mij alleen enkele apps die aan te vinken zijn. Ik zie helaas geen optie waardoor het gedownloade bestand zonder verificatie foutmelding te installeren valt. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiguan
@Anonymoussaurus Ja het is gelukt. Ik moest eerst nog een APK downloaden, ik had de OPLocalUpdate_For_Android12.apk gedownload. Daar moest ik de ZIP extensie van weghalen en toen kon ik de OPLocalUpdate_For_Android12.apk starten.

@SmiGueL Je kan de update niet via de interne updater installeren, maar wel met een alternatieve update APK. En je moet je Mijn Bestanden app rechten geven op installeren via Installatiebronnen.

[ Voor 31% gewijzigd door tiguan op 19-03-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 00:07
Even een vraagje als ik mag. Ik zit nog altijd op Android 11.0.9.1 met mijn OP7 (EU). De automatische updatefunctie geeft aan dat ik helemaal up to date ben. OOS 12 is al 5 maand uit op OP7, kan het zijn dat deze nog altijd niet automatisch binnengehaald wordt?
Ik heb dan maar even geprobeerd Oxygen Updater erop los te laten. Die vindt inderdaad een Android 12 update die die netjes downloadt (de H.36-versie), en die ik vervolgens kan installeren via de instellingen en door 'lokale upgrade' te kiezen. Die installeert zonder problemen, en vraagt uiteindelijk om opnieuw op te starten om de installatie af te ronden.
Als ik dat doe, reboot hij en kom ik op een schermpje (lijkt op de stock recovery van OxygenOS) dat zegt "data error, after select language please select wipe data to recovery system"

Enige manier waarop ik er uit geraak is door effectief 'wipe data' te doen en te rebooten. Daarna gaat hij door en lijkt het alsof hij OxygenOS laadt (welbekende OxygenOS opstartlogo'tje komt). Na 20-30 seconden echter, reboot hij automatisch waarna hij weer tot dat opstartlogo komt. Deze loop gaat oneindig door. Enige manier waardoor ik eruit kom is via fastboot weer vanaf 0 te beginnen en een nieuwe ROM Te installeren. Overigens kan ik ook op deze manier geen OxygenOS 12 werkende krijgen.

Iemand gelijkaardige ervaringen of oplossingen?

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Japeroen op 19-03-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japeroen schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:44:
Even een vraagje als ik mag. Ik zit nog altijd op Android 11.0.9.1 met mijn OP7 (EU). De automatische updatefunctie geeft aan dat ik helemaal up to date ben. OOS 12 is al 5 maand uit op OP7, kan het zijn dat deze nog altijd niet automatisch binnengehaald wordt?
Ik heb dan maar even geprobeerd Oxygen Updater erop los te laten. Die vindt inderdaad een Android 12 update die die netjes downloadt (de H.36-versie), en die ik vervolgens kan installeren via de instellingen en door 'lokale upgrade' te kiezen. Die installeert zonder problemen, en vraagt uiteindelijk om opnieuw op te starten om de installatie af te ronden.
Als ik dat doe, reboot hij en kom ik op een schermpje (lijkt op de stock recovery van OxygenOS) dat zegt "data error, after select language please select wipe data to recovery system"

Enige manier waarop ik er uit geraak is door effectief 'wipe data' te doen en te rebooten. Daarna gaat hij door en lijkt het alsof hij OxygenOS laadt (welbekende OxygenOS opstartlogo'tje komt). Na 20-30 seconden echter, reboot hij automatisch waarna hij weer tot dat opstartlogo komt. Deze loop gaat oneindig door. Enige manier waardoor ik eruit kom is via fastboot weer vanaf 0 te beginnen en een nieuwe ROM Te installeren. Overigens kan ik ook op deze manier geen OxygenOS 12 werkende krijgen.

Iemand gelijkaardige ervaringen of oplossingen?

Bedankt!
Dat is gaar.

Ben je geroot of heb je een ontgrendelde bootloader? Lijkt er op dat je in een bootloop zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:53:
[...]

Dat is gaar.

Ben je geroot of heb je een ontgrendelde bootloader? Lijkt er op dat je in een bootloop zit...
Bootloader is ontegrendeld, ja. Vroeger was ik ook geroot, maar ondertussen niet meer. Inderdaad een soort bootloop.

Aangezien mijn bootloader ontgrendeld is, heb ik in de Oxygen Updater een volledige update laten downloaden i.p.v. incrementele. Echter is in beide gevallen de update 3,24GB groot, dit lijkt dus geen verschil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japeroen schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:29:
[...]

Bootloader is ontegrendeld, ja. Vroeger was ik ook geroot, maar ondertussen niet meer. Inderdaad een soort bootloop.

Aangezien mijn bootloader ontgrendeld is, heb ik in de Oxygen Updater een volledige update laten downloaden i.p.v. incrementele. Echter is in beide gevallen de update 3,24GB groot, dit lijkt dus geen verschil te maken.
Ja, 3.24GB is de volledige update.

Maar probeer anders een de bootloader weer te vergrendelen en het dan nog eens te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japeroen
Anonymoussaurus schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:31:
[...]

Ja, 3.24GB is de volledige update.

Maar probeer anders een de bootloader weer te vergrendelen en het dan nog eens te proberen.
Dat bleek het inderdaad opgelost te hebben! Thanks man! _/-\o_
Nu kan ik er tegenaan tot hij het begeeft. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Nou, vooralsnog is m'n missie om LineageOS er op te zetten nog onsuccesvol. Ik moet blijkbaar eerst downgraden om m'n bootloader te kunnen unlocken. Blijkbaar heeft OP die optie stuk gemaakt in OOS 12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KoekjevanLU schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:31:
Nou, vooralsnog is m'n missie om LineageOS er op te zetten nog onsuccesvol. Ik moet blijkbaar eerst downgraden om m'n bootloader te kunnen unlocken. Blijkbaar heeft OP die optie stuk gemaakt in OOS 12...
Nou, lekker dan. Zit je al op H.36? Wellicht helpt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Nou, lekker dan. Zit je al op H.36? Wellicht helpt dat.
Ja, die had ik al geïnstalleerd. Wel vreemd verder: de guides zeggen allemaal dat je op OOS12 moet zitten De Pixel Experience guide (die hetzelfde start, qua unlocken) zegt zelfs dat je op exact 12.1 moet zitten. Maar bij het unlocken krijg ik een foutmelding. Zoek je daarop vind je vervolgens overal dat je eerst moet downgraden (naar 11 zelfs helemaal).

Ik weet nog niet hoeveel zin ik heb om dit pad op te gaan, kost me nu eigenlijk al teveel tijd.

<edit> Ben er toch maar aan begonnen, even door de zure appel heen :P Downgrade blijkt vrij eenvoudig, maar alles kost redelijk wat tijd. Bootloader is nu unlocked en de update naar H36 staat weer te installeren, waarna ik weer verder kan met LineageOS... Fingers crossed

[ Voor 17% gewijzigd door KoekjevanLU op 21-03-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KoekjevanLU schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:49:
[...]

Ja, die had ik al geïnstalleerd. Wel vreemd verder: de guides zeggen allemaal dat je op OOS12 moet zitten De Pixel Experience guide (die hetzelfde start, qua unlocken) zegt zelfs dat je op exact 12.1 moet zitten. Maar bij het unlocken krijg ik een foutmelding. Zoek je daarop vind je vervolgens overal dat je eerst moet downgraden (naar 11 zelfs helemaal).

Ik weet nog niet hoeveel zin ik heb om dit pad op te gaan, kost me nu eigenlijk al teveel tijd.

<edit> Ben er toch maar aan begonnen, even door de zure appel heen :P Downgrade blijkt vrij eenvoudig, maar alles kost redelijk wat tijd. Bootloader is nu unlocked en de update naar H36 staat weer te installeren, waarna ik weer verder kan met LineageOS... Fingers crossed
Is het ondertussen nog gelukt? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:12:
[...]

Is het ondertussen nog gelukt? :)
Jazeker! Even kort mijn ervaringen tot nu toe :)

Het downgraden ging gelukkig vrij makkelijk, OnePlus biedt hier zelf een file voor zelfs (voor de geïnteresserden):

https://community.oneplus.com/thread/1181167844348919809

Daarna is je telefoon overigens direct volledig gereset. Na het opstarten en de initial setup doorlopen heb ik eerst nog een OOS11 update geïnstalleerd (geen idee of dat nodig wat). In ieder geval ging het unlocken van de bootloader daarna vlekkeloos.

Via Oxygen Updater daarna H.36 geïnstalleerd die nu inclusief unlocked bootloader was.

Ten slotte is het nog gewoon een kwestie van de guide op de site van LineageOS volgen en dan is hij geïnstalleerd :)

Eerste ervaringen (ik heb nog lang niet alles teruggezet en nog niet veel kunnen doen):
  • Het is vooral erg wennen. Alles is uiteraard anders dan OOS, zit op een andere plek of ziet er anders uit (maar dat is verwacht uiteraard :P)
  • Je krijgt maar een minimum aan Google apps. Ik heb wel GApps geïnstalleerd volgens de standaard guide (gebruik eigenlijk best wel wat standaard Google spul), maar eigenlijk alles moet je apart installeren. Geen overvloedige meuk in ieder geval
  • Sommige dingen werken niet out-of-the-box. Vooralsnog vooral Netflix en Google Pay (vanuit Rabobank in mijn geval) kunnen niet worden geïnstalleerd.
  • Batterij kan ik nog niet veel van zeggen, hij is enorm aan het installeren geweest en het scherm is veel aan geweest, dus hij was snel leeg. Hier kom ik nog wel op terug
  • Ik zit nu op Android 13 met security update van 12 februari 2023 :)
  • De camera nog niet echt getest, maar de app is behoorlijk basic op het eerste oog
Ik zal later nog een update posten zodra ik alles er op heb en er langere tijd mee gewerkt heb. Als iemand nog specifieke dingen wil weten, laat maar weten dan kijk ik of ik het na kan gaan :)

[ Voor 40% gewijzigd door KoekjevanLU op 24-03-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier64
Update naar versie GM1903_11_H.36 vanmiddag gedaan. Helaas geen oplossing voor ontbreken van VoLTE op Vodafone. Was met OOS11 wel aanwezig. Rest nog weinig van te zeggen. Was na gewenning al best tevreden met OOS12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Update van wat nieuwe bevindingen na een paar dagen LineageOS gebruikt te hebben:
  • Het is niet mogelijk om voor iedere sim een aparte ringtone in te stellen. Zoekend op internet wordt hier al lang naar gevraagd, maar het is nog altijd niet geïmplementeerd helaas.
  • Batterij lijkt ok tot nu toe, voor mijn gevoel ongeveer hetzelfde als voorheen met OOS12
  • Google Pay is eigenlijk niet aan de praat te krijgen. Er zijn onnoemlijk veel variaties te vinden aan guides om dit te doen, maar geen enkele werkt tot nu toe (Rabobank). Vind dit zelf wel echt een beetje een jammere. Voor nu kan ik er mee leven (verwacht dat de telefoon dit jaar toch wel een keer vervangen moet worden, mijn track-record in telefoons laten vallen kennende :+ ), maar een volgende telefoon zou ik zeker niet aanschaffen met LOS in het achterhoofd.
  • M'n telefoon werkt maar deels goed met mijn auto (Tesla). Als telefoonsleutel doet hij het beter en sneller dan met OOS, maar bluetooth verbinding om te bellen heb ik niet aan de praat gekregen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KoekjevanLU schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:47:
  • De camera nog niet echt getest, maar de app is behoorlijk basic op het eerste oog
Ik zal later nog een update posten zodra ik alles er op heb en er langere tijd mee gewerkt heb. Als iemand nog specifieke dingen wil weten, laat maar weten dan kijk ik of ik het na kan gaan :)
Ik kan je dan GCam sterk aanraden. Schijnt goed te werken op LOS en is veel beter: https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-greatness/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:20:
[...]

Ik kan je dan GCam sterk aanraden. Schijnt goed te werken op LOS en is veel beter: https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-greatness/
Meteen even geprobeerd en dit is al vele malen beter en komt (qua functionaliteit in ieder geval) al zeer dicht bij wat ik gewend was in de OOS camera :)

Ik heb de nieuwste geïnstalleerd, deze werkt direct, geen extra instelling oid nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KoekjevanLU schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:50:
[...]

Meteen even geprobeerd en dit is al vele malen beter en komt (qua functionaliteit in ieder geval) al zeer dicht bij wat ik gewend was in de OOS camera :)

Ik heb de nieuwste geïnstalleerd, deze werkt direct, geen extra instelling oid nodig.
Ook de juiste config geïmporteerd? Dat helpt veel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:54:
[...]

Ook de juiste config geïmporteerd? Dat helpt veel namelijk.
Dat had ik nog niet. Heb even de standaard config geladen. Hij ziet er nu nog iets meer "OnePlus" uit. De functionaliteit is nog niet direct anders, voor zover ik kan zien. (wel eens op een vorige telefoon gehad dat ie zonder goede config helemaal niet deed overigens inderdaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay

yay

KoekjevanLU schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:29:
Update van wat nieuwe bevindingen na een paar dagen LineageOS gebruikt te hebben:
  • Het is niet mogelijk om voor iedere sim een aparte ringtone in te stellen. Zoekend op internet wordt hier al lang naar gevraagd, maar het is nog altijd niet geïmplementeerd helaas.
  • Batterij lijkt ok tot nu toe, voor mijn gevoel ongeveer hetzelfde als voorheen met OOS12
  • Google Pay is eigenlijk niet aan de praat te krijgen. Er zijn onnoemlijk veel variaties te vinden aan guides om dit te doen, maar geen enkele werkt tot nu toe (Rabobank). Vind dit zelf wel echt een beetje een jammere. Voor nu kan ik er mee leven (verwacht dat de telefoon dit jaar toch wel een keer vervangen moet worden, mijn track-record in telefoons laten vallen kennende :+ ), maar een volgende telefoon zou ik zeker niet aanschaffen met LOS in het achterhoofd.
  • M'n telefoon werkt maar deels goed met mijn auto (Tesla). Als telefoonsleutel doet hij het beter en sneller dan met OOS, maar bluetooth verbinding om te bellen heb ik niet aan de praat gekregen tot nu toe.
Dank je. Ik dacht dat ik iets fout deed met Google Pay. Ik liep al te schelden op de Rabobank.
'Het is allemaal de schuld van de Rabobank!'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Nog wat kleine updates over mijn ervaringen met LOS de laatste week:
  • Bluetooth connectie met mijn auto bleek zo eenvoudig als de vorige verbinding van de telefoon (nog met OOS) verwijderen. Daarna werkte het direct. Geen LOS issue dus :)
  • Batterij lijkt toch wel redelijk minder dan voorheen. Ik kom met redelijk normaal gebruik (voor mij; beetje gaming, beetje appen en wat media) niet meer makkelijk de dag door. Een keer tussendoor opladen lijkt normaal nu. Maar wellicht stabiliseert dat nog.
  • Google Pay gaat m echt niet worden. Er zijn heel wat guides te vinden (waarvan er tot nu toe nog geen werkt), maar deze vereisen allemaal Magisk. Na een update van LOS werkte Magisk echter sowieso niet meer en is een nieuwe installatie nodig (via fastboot via mn pc). Dat is dus echt geen optie om iedere keer te doen, áls je het al aan de praat krijgt.
Met name het gemis van Google Pay maakt het voor mij geen oplossing waar ik een telefoonkeuze op zou baseren. Voor nu blijf ik er bij (geen zin om alles nog weer opnieuw te installeren) en wacht wel tot deze overlijdt en ik wel naar een nieuwe moet. Mijn PR is met 3,5 jaar al ruim overschreden :+ (of eigenlijk |:( )

Dat zal denk ik geen Oneplus worden. Niet vanwege LOS, maar vooral vanwege de kleine maar vele irritaties die OOS me begonnen te brengen en die telkens net teveel werk kosten om op te lossen of te vaak voor komen. Wat het dan wel wordt weet ik overigens ook nog niet, maar dat zijn zorgen voor dan :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is tóch nog een update aangekondigd (H.40)! https://community.oneplus.com/thread/1301794910092918784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Toch nog een issue die ik tegen ben gekomen in het gebruik van LineageOS:

Ik kan bij ideal betalingen met de Rabobank app niet meer betalen zonder de scanner, waar dat voorheen nog wel gewoon kon. Nu heb ik dus voor iedere betaling weer m'n reader en bankpas nodig. Dit is wel de vervelendste tot nu toe eerlijk gezegd :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogier64
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ig5XQcqKOzi6NJSY0t_S6OHiNJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOtHHxZ4uh2iPbZhD38Tz25D.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de OP7 is update GM1903_11_H.40 beschikbaar. Lost bij mij het Dash/Warp laadprobleem op waarbij bij 84% het laden stopte en weer gestart werd. Vodafone VoLTE werkt nog steeds niet (werkt wel op KPN) Mail-app Boxer haalt de POP-mail niet op de achtergrond op. Verder lijkt alles goed te werken. Google Pay met Rabobank werkt goed. Battery drain tot nu toe prima. Kan (nu nog) met de kleine issues leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay

yay

Rogier64 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:08:
[Afbeelding]

Voor de OP7 is update GM1903_11_H.40 beschikbaar. Lost bij mij het Dash/Warp laadprobleem op waarbij bij 84% het laden stopte en weer gestart werd. Vodafone VoLTE werkt nog steeds niet (werkt wel op KPN) Mail-app Boxer haalt de POP-mail niet op de achtergrond op. Verder lijkt alles goed te werken. Google Pay met Rabobank werkt goed. Battery drain tot nu toe prima. Kan (nu nog) met de kleine issues leven.
Dat is goed nieuws.
Ik wist niet dat het dash/warp charge issue algemeen bekend was. Fijn dat dat opgelost is. Was erg irritant. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En nóg een update! OnePlus heeft OxygenOS H.41 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1328355429335433225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Gaat lekker voor een telefoon die niet meer supported zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:05:
Gaat lekker voor een telefoon die niet meer supported zou zijn :)
Beter dit dan andersom. Blijkbaar zaten er nog best wat ernstige bugs in waardoor ze toch dachten: dat moeten we fiksen. Kan ik nog even door tot juni, tot ik mijn OnePlus Nord 3 krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 21:56
Ik heb een apart probleem met mijn oneplus 7 pro. Zodra ik iets stream naar een chromecast op een tv gaat het scherm vd telefoon op zwart en een minuut lang knipperend aan/uit. Uiteindelijk kom ik automatisch in een registery boot mode (?), Door een paar dos-achtige menus kan ik uiteindelijk kiezen voor reboot.

Alles al gereset, maar probleem blijft bestaan. Enige is dat ik de telefoon nog niet naar android 12 heb geupdate (via officiele kanaal staat hij sinds vorige week klaar om te installeren) vanwege slechte ervaringen.

Iemand anders dit probleem meegemaakt? Of iemand die tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@Sander H Ja ik heb dit probleem ook. Ik dacht dat het aan de Ziggo Go app lag, maar dat is de enige app die ik gebruik om te casten. Ik doe dan heel snel de app uit zodra het casten is begonnen, volgens mij ontwijk je het probleem dan. Iig kan ik m'n telefoon dan gewoon weer gebruiken de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 21:56
'Gelukkig' niet de enige dus. Ik ben gelijk op zoek gegaan naar een nieuwe telefoon aangezien ik echt dacht dat deze dood ging. Wel vreemd dat iets software technisch (waarschijnlijk) dit kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mocht er iemand interesse hebben om Ubuntu Touch op een OnePlus 7 Pro te draaien kijk dan effe verder in nero355 in "[OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's" ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:31
Ik heb jaren veel plezier gehad van mijn Oneplus 7 Pro echter de stabiliteits issues en bugs in de software hebben mij weer doen overstappen naar Samsung.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:08
nielsiejjj92 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:00:
Ik heb jaren veel plezier gehad van mijn Oneplus 7 Pro echter de stabiliteits issues en bugs in de software hebben mij weer doen overstappen naar Samsung.
Zonde. Ik draai met veel plezier /e/os Android (https://e.foundation) op de Oneplus 7 pro. Iedere maand nog security updates en een prima functioneel toestel. En bonus: af van alle Google spyware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

nielsiejjj92 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:00:
Ik kan nu rommelen met de OnePlus 7 Pro dankzij een Samsung S23 Ultra die hier in het huis erbij is gekomen, maar op de Camera en de Stylus na vind ik het eigenlijk maar een prutding eerlijk gezegd... -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcaroni
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-05 15:53
Stond op het punt om een nieuwe telefoon te kopen, maar toch besloten om in plaats daarvan mn Oneplus 7 te updaten naar Pixel Experience Android 13. Het bevalt me tot nu toe erg goed en ik heb begrepen dat ThePhoneLab de batterij vervangt voor €61. De telefoon is voor mij nog snel zat, en met een nieuwe batterij en de nieuwste versies van Android (14 zou binnenkort moeten komen) kan ik voorlopig nog even vooruit!
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie