Acties:
  • 0 Henk 'm!
Esumontere schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Was het niet zo dat bijvoorbeeld banken LOS actief blokkeren omdat ze de veiligheid van het OS niet accepteren?
Dacht ik dus ook, maar blijkbaar niet: Anonymoussaurus in "[OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's"

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:05:
11.0.2.1 komt eraan voor de 7-serie (wordt nog niet uitgerold voor EU though):

System
  • Reduced Power consumption
  • Improved overheating control management
  • Fixed the issue of not being able to play high-definition videos on some video platforms
  • Upgraded Android Security Patch to 2021.06
File Manager
  • Fixed the crash issue of the application
Camera
  • Fixed the issue that the camera is blurred when shooting on fullscreen size
  • Improved the stability
Phone
  • Optimized the dialpad UI display effect
Nu ook aangekondigd door OnePlus: OxygenOS 11.0.2.1 for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Staat nu ook in Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik zie het wellicht volledig over het hoofd, maar ik zoek naar een manier/instelling om de snelkoppelingen onder in het vergrendelscherm te verwijderen, dus de "veeg" snelkoppeling links met de microfoon en rechts voor de camera.

Online...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben trouwens (na maanden van twijfelen) over op OxygenOS 11 en ben niet teleurgesteld. Geen bugs ondervonden tot nu toe. Ik zou zelfs durven te zeggen dat OxygenOS 11 wat sneller is.
remoss schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:31:
Ik zie het wellicht volledig over het hoofd, maar ik zoek naar een manier/instelling om de snelkoppelingen onder in het vergrendelscherm te verwijderen, dus de "veeg" snelkoppeling links met de microfoon en rechts voor de camera.
Volgens mij kan dat alleen met root.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb een OnePlus 7 Pro op 10.0.11 met TWRP en Root maar ik kan upgraden naar 11.0.2.1, hoe doe je dit precies met root en twrp? Zonder dat ik al mijn data en apps kwijt raak natuurlijk :)

EDIT: Antwoord op mijn eigen vraag:
  1. Install OTA (or Local upgrade, doesn't matter). When it's done, DO NOT REBOOT YET.
  2. Open Magisk Manager. Find "TWRP Retention Script" on Modules. Download and install. DO NOT REBOOT YET.
  3. On Magisk Manager main screen, click Install > Install > Install to Inactive Slot. You can now reboot.
EDIT2:
Hmmm werkt toch niet goed. Krijg telkens de melding com.android.phone, mijn sim-kaarten werken niet en ik kan TWRP niet starten (bootloop)
Heb net via ADB twrp-3.5.2_9-0-guacamole.img erop gezet maar nog steeds een bootloop in TWRP.

EDIT3: TWRP-3.5.2-guacamole-Nebrassy.img werkt met OOS 11 en mijn com.android.phone probleem werd veroorzaakt door OOS native call recording in magisk. Ik heb die uitgezet en nu werkt alles zoals het hoort.

[ Voor 78% gewijzigd door Markos op 12-08-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 10:34
Oké, dank voor je antwoord!

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:58
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:05:
11.0.2.1 komt eraan voor de 7-serie (wordt nog niet uitgerold voor EU though):

System
  • Reduced Power consumption
  • Improved overheating control management
  • Fixed the issue of not being able to play high-definition videos on some video platforms
  • Upgraded Android Security Patch to 2021.06
File Manager
  • Fixed the crash issue of the application
Camera
  • Fixed the issue that the camera is blurred when shooting on fullscreen size
  • Improved the stability
Phone
  • Optimized the dialpad UI display effect
Eindelijk weer normaal accu gebruik bij mij na deze update. Helaas is nu wel de screenshot crop functie invalide (oftewel kan niet meer croppen na het maken van een screenshot, werkte voorheen prima.)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Occy74 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:00:
[...]

Eindelijk weer normaal accu gebruik bij mij na deze update. Helaas is nu wel de screenshot crop functie invalide (oftewel kan niet meer croppen na het maken van een screenshot, werkte voorheen prima.)
Werkt hier nog steeds prima.
Na het op de miniatuur klikken opent hij hem in de
Gallery. (De crop feature wordt automagisch al geopend)

Misschien kun je de Gallery app updaten? (Dit werkt tegenwoordig echt té omslachtig in de Play Store..)
Zo niet, misschien even de Cache/Data van deze app wissen bij Android Instellingen --) Apps?
Of de complete app verwijderen en installeren.
Een volledige reboot van je telefoon moet je áltijd ff doen na een update, om dit soort dingen te voorkomen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 14-08-2021 13:43 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:58
SmiGueL schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Werkt hier nog steeds prima.
Na het op de miniatuur klikken opent hij hem in de
Gallery. (De crop feature wordt automagisch al geopend)

Misschien kun je de Gallery app updaten? (Dit werkt tegenwoordig echt té omslachtig in de Play Store..)
Zo niet, misschien even de Cache/Data van deze app wissen bij Android Instellingen --) Apps?
Of de complete app verwijderen en installeren.
Een volledige reboot van je telefoon moet je áltijd ff doen na een update, om dit soort dingen te voorkomen. :P
Wat dom, had die uitgeschakeld omdat ik een andere gallery app gebruik, na die ingeschakeld te hebben werkt het weer.
Alhoewel ik zou zweren dat ik dat voor de update ook uitgeschakeld had en het toen wel werkte, maar iig kan ik nu weer croppen.. bedankt :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-03 10:33
Na alle horrorverhalen nog niet geüpdate vanaf 10.0.10, maar als ik het zo hoor zijn de meeste problemen na 11.0.2.1 opgelost? Twijfel om te upgraden.. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjoerd611 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:10:
Na alle horrorverhalen nog niet geüpdate vanaf 10.0.10, maar als ik het zo hoor zijn de meeste problemen na 11.0.2.1 opgelost? Twijfel om te upgraden.. :9
Jazeker. Ikzelf heb iig nog geen problemen, op één ding na: vertraging in reactietijd bij aantikken notificatie. Duurt dan 0,5s totdat 'ie opent. Voor de rest is alles beter naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 21:56

yay

Sjoerd611 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:10:
Ik ben ook van 10 naar de laatste 11 gegaan. Eerst heel lang de kat uit de boom gekeken, maar toch geswitcht. Geen problemen tegen gekomen of zaken die tegen vallen.

Te koop:FS GPON Leox GPON

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik ben overtuigd jongens, bedankt! Vanavond maar even updaten. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjoerd611 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:23:
Ik ben overtuigd jongens, bedankt! Vanavond maar even updaten. :*)
Disclaimer: we zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade (zoals een bootloop) aan je toestel. >:) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

yay schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Ik ben ook van 10 naar de laatste 11 gegaan. Eerst heel lang de kat uit de boom gekeken, maar toch geswitcht. Geen problemen tegen gekomen of zaken die tegen vallen.
Ik ook. Het enige wat ik ervaar is dat Android auto ergens tussen de 2 en 5 minuten duurt om te connecten. Op 10 was dit zonder vertraging.

No signature required.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerd611
Draait inderdaad als een zonnetje. Lekker snappy & haal zelfs een iets hogere SOT dan voor de update. Wel even wennen hoe de notificaties zijn ingedeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 19:47
M3rcury schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:10:
[...]

Ik ook. Het enige wat ik ervaar is dat Android auto ergens tussen de 2 en 5 minuten duurt om te connecten. Op 10 was dit zonder vertraging.
Heb dit probleem ook nog steeds. Enorm vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorenberg
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-06 20:31
wouter5 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:31:
[...]

Heb dit probleem ook nog steeds. Enorm vervelend.
Ik heb dit soms. Maar meestal met wifi verbinding is er niks aan de hand met AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06 19:47
Ik heb jammer genoeg geen android auto over wifi in mijn auto. Ben aangewezen op USB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.3.1 aangekondigd voor de 7-serie (EU wordt nog niet uitgerold):

OxygenOS 11.0.3.1 for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.3.1 for the OnePlus 7 and the OnePlus 7 Pro for the GLO region now, EU regions will soon follow.

OP7
EU: 11.0.3.1GM57BA
GLO: 11.0.3.1.GM57AA

OP7 Pro
EU: 11.0.3.1GM21BA
GLO: 11.0.3.1.GM21AA​

Changelog
System
  • Optimized the stability of NFC feature
  • Upgraded Android Security Patch to 2021.08
Ambient Display
  • Newly added the screenshot feature for AOD
  • Newly added Bitmoji AOD, co-designed with Snapchat, which will liven up the ambient display with your personal Bitmoji avatar. Your avatar will update throughout the day based on your activity and things happening around you ( Path: Settings - Customization - Clock on ambient display - Bitmoji )
OnePlus Store(Only India)
  • An intuitive and convenient way to manage your OnePlus account, get easy-to-access support, discover exciting members-only benefits, and shop for OnePlus products. (Please note that it can be uninstalled)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:21
Ik lees net dit in mijn nieuwsfeed

https://www.gizmochina.co...oros-12-update-confirmed/

Worden we hier vrolijk van?
Hoelang we moeten wachten? Nee. Het is geen ColorOS though; dat is voor China.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 20:13
Dit zal vast te maken hebben met de fusie met Oppo

• tiguan
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:53:
[...]

Hoelang we moeten wachten? Nee. Het is geen ColorOS though; dat is voor China.
Dat dacht ik ook, maar in dit artikel komt 't over alsof 't voor alle toestellen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tiguan schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:20:
[...]

Dat dacht ik ook, maar in dit artikel komt 't over alsof 't voor alle toestellen komt.
So this means the following OnePlus smartphones will get Android 12-based ColorOS 12 update during the following periods next year in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Ik heb sinds een paar weken / maand het probleem dat mijn Agenda / Calendar widget niet meer de huidige datum weergeeft.
Hiervoor was de huidige datum in 1 oogopslag zichtbaar omdat deze (uit mijn hoofd) omcirkeld was met een blauwe of rode cirkel.
Momenteel is de datum zelf (de 13) helemaal weg? :? :z

Ik heb uiteraard al een paar keer een reboot geprobeerd. Het wissen van de cache / data van de Calendar app lost het ook niet op. En inmiddels heeft Google ook lang genoeg de tijd gehad om het te fixen, dus ik vrees dat het aan mijn telefoon(instelling) ligt.

Meer mensen hier last van?
Iemand suggesties? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/EED2hyhn6mkiZXrktJGQjM9T.png

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 13-09-2021 15:21 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-06 21:25
SmiGueL schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:48:

Meer mensen hier last van?
Iemand suggesties? :P
LMGTFY: https://support.google.co...hlighted-now-it-s-missing

Dus blijkbaar hebben er inderdaad meer mensen last van. En aangezien al een paar mensen rapporteren dat het bij hen inmiddels weer werkt moet je gewoon nog even geduld hebben totdat je de update op de Google Calendar app krijgt.
(bij apps met zoveel gebruikers krijgt niet iedereen de update op dezelfde dag, kan volgens mij zo een week overheen gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En anders even de laatste update via APKMirror downloaden (mag er niet naar linken, dus even Googelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
SanderBos schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:14:
Dus blijkbaar hebben er inderdaad meer mensen last van.
Thnx. d:)b

Tbh leek het mij zo'n suffe fout dat als het al aan Google lag dat ze het de dag(en) erna zouden fixen, geen maand later oid.. :P
Ik was dus een beetje in de veronderstelling dat het mogelijk aan OP lag, of dat ik uiteraard zelf ergens een instelling niet goed heb staan. :)

Edit:
Vandaag gefixt. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 14-09-2021 18:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Oh btw, 11.0.3.1 voor de 7 (Pro) EU wordt uitgerold sinds gister en is beschikbaar via Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het iemand anders met een 7 Pro icm KPN opgevallen dat de VoLTE optie is verschenen in instellingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMizcHS9Z1MXmRe93ElQhj9lTvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PO3gYmbhDHoayW6T4djbU3Jy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:36:
Is het iemand anders met een 7 Pro icm KPN opgevallen dat de VoLTE optie is verschenen in instellingen?

[Afbeelding]
Sinds gisteren werkt VoLTE en VoWiFi eindelijk op de 7(T)-serie! Anonymoussaurus in "[OnePlus 7T-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:09

Esumontere

Floep, banaan.

Dat was mij ook opgevallen ja! Wat een lelijk icoontje bovenin

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Esumontere schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:54:
[...]

Dat was mij ook opgevallen ja! Wat een lelijk icoontje bovenin
Kan je weghalen hè? ;)

• tiguan
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door tiguan op 25-09-2021 00:17 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:09

Esumontere

Floep, banaan.

Ohja? Hoe dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Instellingen -> Scherm -> Statusbalk -> Pictogrambeheerder.

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16
Vanavond mijn 1+7P geupdate naar de laatste versie 11.0..3.1.
Ik wilde daarna in TWRP booten.
Echter doet hij dat niet me scherm knippert van zwart naar het TWRP boot scherm en boot dus niet in TWRP.
Als ik via adb kijk zie ik me device nummer en recovery.
Ik kan ook nog via adb reboot bootloader in de bootloader komen. Maar bij adb devices zie ik mijn device dan niet meer.
Kn iemand mij verder helpen. Alvast bedankt.

Update:

W10 had niet de juiste USB Drivers. Handmatig de Android Bootloader Interface geinstalleerd toen zag hij device wel in fastboot. Daarna de Magisk patched boot image gepushed en hij draait weer.
Echter nu ziet hij mijn WiFi niet meer 8)7 . Na wat gegoogle heb ik de cache gewiped in recovery, network settings gereset, maar geen succes tot nu toe. Als iemand nog iets weet dan hoor ik dat graag.

Ook na een Factory Reset geen WiFi, geen geluid, widevine is nu L3 en hij houdt mijn default Home app (Nova launcher) niet vast.
Fijne update die 11.0.3.1. Lijkt wel een hele slechte Beta.

[ Voor 42% gewijzigd door blavlaa op 26-09-2021 17:02 ]

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Dit is een long shot, maar na een week geen 4G verbinding meer en zo'n beetje alles proberen wat ik kan bedenken hierbij even een vraagje:

Is er iemand die op de OnePlus 7 Pro na de update 11.0.3.1 i.c.m. Simyo een werkende 4G verbinding heeft?

Een simkaart van een andere provider in mijn telefoon werkt perfect en geeft 4G, mijn simkaart in een andere telefoon werkt ook prima met 4G, alleen mijn eigen simkaart geeft sinds 1 week geen 4G verbinding meer, alleen een trage en haperende (de verbindnig valt geregeld weg) H+ terwijl dit al jaren perfect heeft gewerkt.

Uiteraard zaken als rebooten, telefoon 15 minuten uitzetten, simkaart er 10 minuten uithalen, APN instellingen opnieuw invoeren/dubbelchecken, voorkeur netwerk op 4G, Simyo helpdesk en letterlijk 100 meter naast de mast gaan staan al geprobeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 27-09-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:04

Convoy

g44p

Mijn ma heeft mijn oude OnePlus 7 Pro met update 11.0.3.1 i.c.m. Simyo en een werkende 4G verbinding, geen enkel -probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmiGueL schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:43:
Dit is een long shot, maar na een week geen 4G verbinding meer en zo'n beetje alles proberen wat ik kan bedenken hierbij even een vraagje:

Is er iemand die op de OnePlus 7 Pro na de update 11.0.3.1 i.c.m. Simyo een werkende 4G verbinding heeft?

Een simkaart van een andere provider in mijn telefoon werkt perfect en geeft 4G, mijn simkaart in een andere telefoon werkt ook prima met 4G, alleen mijn eigen simkaart geeft sinds 1 week geen 4G verbinding meer, alleen een trage H+ terwijl dit al jaren perfect heeft gewerkt.

Uiteraard zaken als rebooten, telefoon 15 minuten uitzetten, simkaart er 10 minuten uithalen, APN instellingen opnieuw invoeren/dubbelchecken, voorkeur netwerk op 4G, Simyo helpdesk en letterlijk 100 meter naast de mast gaan staan al geprobeerd.
Probeer het volgende eens (ik had dit probleem ook toen ik eenmaal 1 keer naar H+ ging en ontdekte dit bij toeval): Anonymoussaurus in "[OnePlus 7T-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:28

Een simkaart van een andere provider in mijn telefoon werkt perfect en geeft 4G, mijn simkaart in een andere telefoon werkt ook prima met 4G, alleen mijn eigen simkaart geeft sinds 1 week geen 4G verbinding meer, alleen een trage en haperende (de verbindnig valt geregeld weg) H+ terwijl dit al jaren perfect heeft gewerkt.

Ik heb hetzelfde, ook met Simyo en de 7Pro. Sowieso is mijn verbinding ineens enorm instabiel, valt om de haverklap weg. De tweede sim doet het prima. De oplossing van AnonymousWP werkt helaas niet voor mij :'(

edit: heb de sims even omgewisseld, dan is het nog steeds de Simyo die het niet goed doet...

[ Voor 4% gewijzigd door KoekjevanLU op 27-09-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Laatst online: 23:16
blavlaa schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:29:
Vanavond mijn 1+7P geupdate naar de laatste versie 11.0..3.1.
Ik wilde daarna in TWRP booten.
Echter doet hij dat niet me scherm knippert van zwart naar het TWRP boot scherm en boot dus niet in TWRP.
Als ik via adb kijk zie ik me device nummer en recovery.
Ik kan ook nog via adb reboot bootloader in de bootloader komen. Maar bij adb devices zie ik mijn device dan niet meer.
Kn iemand mij verder helpen. Alvast bedankt.

Update:

W10 had niet de juiste USB Drivers. Handmatig de Android Bootloader Interface geinstalleerd toen zag hij device wel in fastboot. Daarna de Magisk patched boot image gepushed en hij draait weer.
Echter nu ziet hij mijn WiFi niet meer 8)7 . Na wat gegoogle heb ik de cache gewiped in recovery, network settings gereset, maar geen succes tot nu toe. Als iemand nog iets weet dan hoor ik dat graag.

Ook na een Factory Reset geen WiFi, geen geluid, widevine is nu L3 en hij houdt mijn default Home app (Nova launcher) niet vast.
Fijne update die 11.0.3.1. Lijkt wel een hele slechte Beta.
Even een rectificatie van mijn kant.
Ik had de verkeerde (GM21AA) boot image geflashed dit had GM21BA moeten zijn.
Al het bovenstaande werkt weer op de Widevine na die is nog steeds L3.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky-154
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:39
KoekjevanLU schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:20:
[...]

Ik heb hetzelfde, ook met Simyo en de 7Pro. Sowieso is mijn verbinding ineens enorm instabiel, valt om de haverklap weg. De tweede sim doet het prima. De oplossing van AnonymousWP werkt helaas niet voor mij :'(

edit: heb de sims even omgewisseld, dan is het nog steeds de Simyo die het niet goed doet...
Ik heb hier hetzelfde met de oneplus 7T pro.
Van alles geprobeerd, Niks werkt.
Ik ben bezig een bugreport op te maken richting oneplus.
Ik gebruik trouwens youfone, gaat ook via het KPN netwerk.

Jammer dat het niet mogelijk is om terug te gaan naar de vorige update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Rocky-154 schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:21:
[...]

Ik heb hier hetzelfde met de oneplus 7T pro.
Van alles geprobeerd, Niks werkt.
Ik ben bezig een bugreport op te maken richting oneplus.
Ik gebruik trouwens youfone, gaat ook via het KPN netwerk.

Jammer dat het niet mogelijk is om terug te gaan naar de vorige update.
Laat maar weten als er een bug is die we kunnen +1-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
Zijn er hier mensen met een 7 Pro, die in de YouTube app met premium abbo steeds een smalle groene Weeronline reclamebalk te zien krijgen? Ik vind het erg irritant dat ik ondanks een premium abbo toch steeds reclame krijg.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r9B9rJM.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door Incolumis op 28-09-2021 11:56 ]

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Incolumis schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:54:
Zijn er hier mensen met een 7 Pro, die in de YouTube app met premium abbo steeds een smalle groene Weeronline reclamebalk te zien krijgen? Ik vind het erg irritant dat ik ondanks een premium abbo toch steeds reclame krijg.

Voorbeeld:
[Afbeelding]
Is dat geen melding dat je WEER ONLINE bent? :+

(na offline te zijn geweest)

Edit:
Ik zou je telefoon gewoon op Engels zetten, is je weer online reclame ook ineens weg. (hier ook YT Premium, na uit- en aanzetten WIFI)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/x7M57dvhs78Qk1f3wwBpzQzE.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door SmiGueL op 28-09-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
SmiGueL schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:05:
[...]

Is dat geen melding dat je WEER ONLINE bent? :+

(na offline te zijn geweest)
Ik ben nooit offline :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Incolumis schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:54:

Voorbeeld:
[Afbeelding]
_O-

Het is geen reclame, maar als je internet even uit is gevallen laat hij dit zit wanneer de verbinding weer is hersteld.

Ik heb het nooit als reclame gezien, maar ik vind je reactie toch wel humor :$

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 21:56

yay

FeareX schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:01:
[...]

_O-

Het is geen reclame, maar als je internet even uit is gevallen laat hij dit zit wanneer de verbinding weer is hersteld.

Een verkapte: 'kijk mij, ik heb een premium abbo' post.

}) :+ :> :>

Te koop:FS GPON Leox GPON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-06 21:25
KoekjevanLU schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:41:
[...]

Laat maar weten als er een bug is die we kunnen +1-en :)
Ik vond trouwens wel deze toen ik ernaar zocht (heb zelf een OnePlus 6, maar ben dan meteen bang dat we hem gaan erven):
https://forums.oneplus.co...ot-connect-to-4g.1501784/

Het is vast lastig om deze verder te analyseren, gebruikers kunnen alleen zeggen bij deze Nederlandse providers werkt het maar half, en OnePlus heeft geen toegang tot die providers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Incolumis
FeareX schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:01:
[...]

_O-

:'( :'( :'(
Het leek toch echt op sluikreclame haha! Het gebeurt wel heel vaak, ik zal mijn router eens vervangen door een betere...

• SmiGueL
  • Nu online
Omdat 4G @ Simyo/KPN bij sommigen schijnbaar prima werkt, en bij anderen niet:

Heeft er toevallig al iemand een factory reset geprobeerd?

Ik heb zelf na de Android 11 update nog geen reset gedaan. Misschien dat dat verklaard dat er 'ergens' iets nog niet goed ingesteld staat.. Alle aangedragen oplossingen lijken tot nu toe niet te werken.

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-06 20:13
Ik heb een 6T icm Simyo en bij mij werkt 4G goed. Misschien gaat het om een bug die alleen aan de 7 serie gerelateerd is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus is deze keer lekker snel wat betreft de EU-rollout voor de 7-serie. Daarmee staat de update nu ook in Oxygen Updater. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.4.1 ook op het forum aangekondigd: OxygenOS 11.0.4.1 for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.4.1 for the OnePlus 7 and the OnePlus 7 Pro for the GLO region now, EU regions will soon follow.

OP7
EU: 11.0.4.1GM57BA
GLO: 11.0.4.1.GM57AA

OP7 Pro​

EU: 11.0.4.1GM21BA
GLO: 11.0.4.1.GM21AA​

Changelog
System
  • Updated Android Security Patch to 2021.10
  • Improved system stability
Phone
  • Fixed the issue of delayed display of incoming calls interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
Helaas met deze update ook nog steeds de 4G issue's icm het KPN netwerk :( (Simyo in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky-154
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:39
Hier ook, we zullen wel moeten wachten tot Android 12 en hopen dat het daarmee is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Rocky-154 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:09:
Hier ook, we zullen wel moeten wachten tot Android 12 en hopen dat het daarmee is opgelost.
Ja helaas ga ik hier niet op wachten en zit ik tegen die tijd waarschijnlijk gewoon bij een andere provider / telefoonmerk. :|

Hieronder mijn theorie, welke ik OnePlus ook al heb gemeld. (via email & forum)

Het zou misschien helpen als we met zo veel mogelijk mensen bij hun support blijven klagen dat ze het moeten fixen, want gezien er maar weinig mensen last van lijken te hebben (i.v.m. 'goede' masten in de buurt en/of niet doorhebben dat ze geen 4G hebben omdat H+ snel genoeg is voor ze) denk ik niet dat ze er prioriteit aan geven..

@arnoudwokke Misschien heb jij nog een OnePlus apparaat op de plank liggen zonder update om het te testen/vergelijken? :P Ik denk niet dat het artikelwaardig is maar het is toch wel te idioot voor woorden dat een update nu al 1,5 maand lang de 4G verbinding onbruikbaar maakt en er vrijwel niets over te vinden is.. :/

Sinds de 11.0.3.1 update werkt mijn 4G verbinding niet meer op zowel mijn woon- als werk locatie.

Na wat testen heb ik het idee dat het te maken heeft met de volgende frequenties van de KPN masten:
(de frequenties van T-Mobile / Vodafone zijn anders, vandaar dat het probleem mogelijk alleen bij KPN optreedt)
B32 = 1474.5 MHz
B38 = 2605 MHz

https://antennekaart.nl/k...3770&zoom=8&providers=kpn

Alleen wanneer ik in de buurt van een B32 en/of B38 mast ben (lastig te zeggen) krijg ik een 4G verbinding.
Deze 4G verbinding werkt gedurende de dag, ook als ik weer thuis ben, maar na een tijdje (een dag? een reboot) springt deze weer terug naar 3G / H+ en blijft de verbinding traag op zowel mijn woon- als werk locatie. Het 4G icoon komt dan nooit meer in beeld totdat ik weer afreis naar een locatie met B32 / B38 mast in de buurt. (wat soms weken kan duren, vandaar dat ik nog niet zeker ben over bovenstaande theorie)
De snelheid van de 3G / H+ verbinding is ongeveer 5 a 10 Mb/s, en de snelheid van de 4G verbinding is 100 a 200 Mb/s in de speedtests.

Voor mij goed merkbaar, maar als je voornamelijk WhatAppt oid waarschijnlijk wat minder. :P
Zoals in voorgaande link te zien is is het westen van Nederland redelijk goed bezaaid met B32 / B38 masten, wat mogelijk verklaart waarom het probleem daar minder vaak optreedt.

Edit:
Schiet mij maar lek, na 1,5 maand krijg ik spontaan weer een 4G verbinding. :|

Zou iemand van KPN wakker zijn geworden? :P
Mijn bovenstaande theorie gaat hierbij iig niet meer op, aangezien ik niet in de buurt van een B32 / B38 mast zit. (of zou ~10 km genoeg zijn?)

Edit2:
En na een reboot weer H+ :/

[ Voor 50% gewijzigd door SmiGueL op 03-11-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:27
@SmiGueL ik ga eens even kijken, ik denk niet dat ik die nog heb liggen nee. Een van de nadelen van thuiswerken is dat ik hier geen kast heb met reviewmodellen waar ik even naar toe kan lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
SmiGueL schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:51:
[...]

Edit:
Schiet mij maar lek, na 1,5 maand krijg ik spontaan weer een 4G verbinding. :|

Zou iemand van KPN wakker zijn geworden? :P
Mijn bovenstaande theorie gaat hierbij iig niet meer op, aangezien ik niet in de buurt van een B32 / B38 mast zit. (of zou ~10 km genoeg zijn?)

Edit2:
En na een reboot weer H+ :/
Inmiddels heb ik ook ineens weer 4G. Ik zal m'n telefoon maar niet herstarten, maar lijkt verder nu al een paar dagen stabiel. Heel vreemd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
KoekjevanLU schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:10:
Inmiddels heb ik ook ineens weer 4G. Ik zal m'n telefoon maar niet herstarten, maar lijkt verder nu al een paar dagen stabiel. Heel vreemd 8)7
Ik kom er middels Antennekaart achter dat KPN hier afgelopen week ineens B32 = 1474.5 MHz frequenties op enkele nabije masten heeft geactiveerd. Dat verklaart waarom ik nu ineens weer een 4G verbinding krijg.

Ik begin het vermoeden te krijgen dat KPN aan het kloten is geweest i.p.v. OnePlus...
Het viel me ook pas een paar dagen ná de update op. (maar ik zit dan ook meestal op WiFi waardoor het H+/4G icoon niet zichtbaar is.)

Mijn ervaring (n=1) tot nu toe is: Héb ik 4G, dan blijft deze behouden totdat je reboot (of een telefoongesprek start? :/). Na de reboot moet ik weer langs een B32 mast rijden om 4G te krijgen.. Het lijkt er dus op alsof er eerst een authenticatie via deze frequentie moet plaatsvinden voordat je via 4G kunt verbinden..

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 05-11-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 19:33
Meerdere mensen last sinds de laatste update met hun 7 Pro dat hun voorcamera bevriest?
Ik heb voor een kleine seconde beeld en daarna bevriest het beeld volledig waardoor onder andere mijn gezichtsherkenning niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0ne
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-05 01:29
Podcast in bed luisteren. Het mediavolume wil ik dan zachter dan de laagste stand. Maar niet uit. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
Jer0ne schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:13:
Podcast in bed luisteren. Het mediavolume wil ik dan zachter dan de laagste stand. Maar niet uit. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Misschien kun je in de equalizer settings van je podcast app alles óók nog een stukje naar beneden sliden? :P

Ik heb in mijn podcast app een vinkje voor 'Volume boost', misschien staat die bij jou ook aan en kun je die uitzetten?

Als ik mijn volume op de laagste stand zet, dit is dus stand 1/30, dan vind ik het iig alles behalve prettig luisteren maargoed misschien luister jij met oortjes in en klinkt het daardoor harder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb beetje dezelfde ervaringen als @SmiGueL maar hierover hebben we ook al wat DM's uitgewisseld.

Lang verhaal kort, imho, KPN belooft veel maar komt niet al te veel na; heb meerdere cases lopen maar sta op het punt alle contracten op zeggen op basis van dat ze geen service (meer) leveren en over te stappen naar een andere telco die hier bewijsbaar tot wel -30dBm betere connectivity heeft en tot wel 15x sneller internet dan wat ik nu krijg over 4G.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Laatst online: 07-05 10:26
Lang geleden heb ik mijn Oneplus 7 pro tweedehands gekocht. De vorige eigenaar heeft hem op het open beta programma gezet en dat heb ik maar zo gelaten.

Nu het open beta programma voor de oneplus 7 serie is gestopt, moet ik dan weer overschakelen naar stable (met verwijderen van alle gegevens als gevolg) om updates te krijgen in de toekomst? Ik zag namelijk dat de Oneplus 7 serie (ooit) ook nog Android 12 gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

11.0.5.1 aan het downloaden met dank aan @Anonymoussaurus

Eindelijk rolt deze keer alles in 1 keer binnen. In 1 keer de hele 7 en 7T-serie (inclusief EU) toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even de post die is aangekondigd op het forum: OxygenOS 11.0.5.1 for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.5.1 for the OnePlus 7 and the OnePlus 7 Pro.

OP7
EU:11.0.5.1.GM57BA
GLO:11.0.5.1.GM57AA

OP7 Pro
EU:11.0.5.1.GM21BA
GLO:11.0.5.1.GM21AA​

Changelog
System
  • Fixed the issue that WhatsApp cannot send and receive media files
  • Updated Android Security Patch to 2021.12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MAX3400 schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:05:
Heb beetje dezelfde ervaringen als @SmiGueL maar hierover hebben we ook al wat DM's uitgewisseld.

Lang verhaal kort, imho, KPN belooft veel maar komt niet al te veel na; heb meerdere cases lopen maar sta op het punt alle contracten op zeggen op basis van dat ze geen service (meer) leveren en over te stappen naar een andere telco die hier bewijsbaar tot wel -30dBm betere connectivity heeft en tot wel 15x sneller internet dan wat ik nu krijg over 4G.
Even mezelf quoten om het af te ronden. Ben over naar andere telco. Gemiddeld -18dBm betere connectivity. Ben in ieder geval bereikbaar telefonisch. Internet, vooral hier buiten, is ook een klap sneller maar nog niet zo mooi als in de Randstad gewend. Ook deze week overgestapt van phone (naar Samsung dus 7Pro staat te koop); heb genoten hier in de topics maar zal komende jaren geen OnePlus meer aanschaffen in ieder geval.

@Anonymoussaurus dank voor je tips hier & daar en ook zeker de OxygenUpdater; veel aan gehad d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Laatst online: 09-06 19:22
Er is weer een update uit voor de OnePlus 7 Pro, hiermee komen we aan bij versie 11.0.6.1

https://forums.oneplus.co...ro-and-oneplus-7.1547936/
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.6.1 for the OnePlus 7 and the OnePlus 7 Pro.

OP7
EU:11.0.6.1.GM57BA
GLO:11.0.6.1.GM57AA

OP7 Pro
EU:11.0.6.1.GM21BA
GLO:11.0.6.1.GM21AA​

Changelog

System
Updated Android Security Patch to 2022.02
Improved system stability
Volgens mij niet zoveel bijzonders veranderd in/met deze update behalve de standaard Security Patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan je nu aanmelden voor de Closed Bèta (helaas India-only): [IN ONLY] We Want You! Closed Beta Testers for OnePlus 7/7 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
KoekjevanLU schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:09:
Helaas met deze update ook nog steeds de 4G issue's icm het KPN netwerk :( (Simyo in mijn geval)
Hier nog steeds het probleem dat ik heel af en toe geen bereik heb, en dat hij vaak op H+ staat i.p.v. 4G zoals de jaren ervoor.

Ben benieuwd hoe dat vanaf morgen gaat, aangezien KPN dan 3G uitschakelt..
nieuws: KPN stopt eind maart definitief met ondersteuning 3G-netwerk

OF omdat hij geen 3G kan vinden gaat hij op zoek naar de dichtstbijzijnde 4G mast, en ga ik er op vooruit.
OF omdat hij geen 3G kan vinden heb ik de helft van de tijd uberhaubt geen internet meer (of 2G |:()

De Calculator app heeft sinds dit jaar ook een gare bug; Als ik de geschiedenis (bovenste gedeelte van het scherm) naar beneden slide, dan is het daarna niet meer mogelijk om een som uit te voeren. :| Moet nu elke keer de Calculator opnieuw opstarten. 8)7

Edit:
Nog steeds H+.
Schijnbaar gaan ze het 'ergens deze maand' uitschakelen en kloppen de oudere nieuwsberichten met 31 maart dus niet helemaal. We'll see..

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 05-04-2022 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 00:19
Wegens het gemekker van KPN over dat het 3G netwerk uit wordt gezet, toch maar mijn 7 Pro met Android 10 (liep als een zonnetje) naar de laatste versie ge-upgrade, versie 11.0.6.1. Nu heb ik wel VoLTE in het menu staan echter problemen met het krijgen van 4G. Handmatig 4G kiezen werkt ook niet. Ook duurt het lang voordat ik uberhaupt bereik/mobiele data heb.

Al met al ben ik niet de enige zo te lezen. Baal hier wel van.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
11.0.7.1 is nu toegevoegd aan Oxygen Updater. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.7.1 nu ook aangekondigd op het forum: OxygenOS 11.0.7.1 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Nu online
SmiGueL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:25:

OF omdat hij geen 3G kan vinden gaat hij op zoek naar de dichtstbijzijnde 4G mast, en ga ik er op vooruit.
OF omdat hij geen 3G kan vinden heb ik de helft van de tijd uberhaubt geen internet meer (of 2G |:()
Het is zover; KPN heeft 3G inmiddels uitgeschakeld en zie hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/r5MoaKM0v7MqD7Z0BvKDniPi.png

:|

En terwijl ik dit typ ligt de complete verbinding er ineens (kort) uit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/l88RJKGEMbBaEaLadyHyaQsR.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 16-05-2022 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
11.0.8.1 voor de 7-serie is zojuist toegevoegd aan Oxygen Updater.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:14:
11.0.8.1 voor de 7-serie is zojuist toegevoegd aan Oxygen Updater.
OnePlus heeft 11.0.8.1 nu aangekondigd op het forum: OxygenOS 11.0.8.1 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.8.1 for the OnePlus 7 and the OnePlus 7 Pro.

OP7
EU: 11.0.8.1.GM57BA
NA: 11.0.8.1.GM57AA

OP7 Pro
EU: 11.0.8.1.GM21BA
NA: 11.0.8.1.GM21AA​

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2022.05

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft de eerste Open Bèta (gebaseerd op OxygenOS 12) aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1100281717593735176
Hey everyone,

We are excited to release our OxygenOS 12 Open Beta, based on Android 12, to the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro. In order to experience OxygenOS 12, please be sure that your device is on 11.0.7.1. or 11.0.8.1. version.

Known Issues:
  • Unable to wake screen by tapping screen.
  • May have lagging and silent issues after reboot.
  • Unexpected clock widget will be shown on the phone.
  • Clock on AOD cannot be disabled.
  • After downgrading to OxygenOS 11 version, reset data may fail.
  • After upgrading to OxygenOS 12, the clock might become smaller when screen resolution has changed.
Key updates

System
  • Newly added Smart Battery Engine, a feature that prolongs your battery life based on smart algorithms and biomimetic self-restoration technology
  • Redesigns app icons using new materials to give more depth and a greater sense of space and texture to the icons
  • Revamps the page layout based on the principle of reducing visual noise and optimizes the presentation of text and color to make key information stand out
  • Optimized desktop icons with improved textures, by using a design inspired by brand-new materials and uniting lights and layers
  • Optimized spam block rules: Adds a rule for blocking MMS messages
Games
  • Newly added the HyperBoost end-to-end frame rate stabilizer
  • Newly added Voice effect preview to allow you to record your voice effect or check your voice effect in real time
Dark mode
  • Dark mode now supports three adjustable levels, bringing a more personalized and comfortable user experience
Shelf
  • New additional style options for Cards, making data contents more visual and easier to read
  • Newly added access to OnePlus Scout in Shelf, allowing you to search multiple contents on your phone, including Apps, Settings, Media Data, etc
Work Life Balance
  • Work Life Balance feature is now available to all users, allowing you to effortlessly switch between Work and Life mode via quick settings
  • WLB 2.0 now supports automatic Work/Life mode switching, based on specific locations, Wi-Fi network, and time, also bringing customized App notification profiles according to the personalization
Gallery
  • Gallery now allows you to switch between different layouts with a two-finger pinch gesture, intelligently recognizing the best-quality pictures, and cropping the thumbnail based on the content, making the gallery layout more pleasing
Canvas AOD
  • Canvas AOD brings you new diverse styles of lines and colors, for a more personalized lock screen experience with inspiring visuals
  • Newly added multiple brushes and strokes and support for color adjustment
  • Optimized software algorithm and improved face recognition to better identify the features and skin color of different figures
Accessibility
  • Optimized categorization of functions by grouping them into vision, hearing, interactive actions, and general
  • TalkBack supports more system apps including Photos, Phone, Mail, and Calendar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ah fijn hij zit er eindelijk aan te komen. Ik wacht nog wel even tot de officiële release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Hem hem geïnstalleerd, toestel is gloeiend heet en batterij loopt drastisch snel leeg. Nog even afwachten, misschien gebeurt en nog van alles op de achtergrond vanwege een clean install, maar anders zou ik aanraden nog even te wachten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Laatst online: 07-05 10:26
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:56:
OnePlus heeft de eerste Open Bèta (gebaseerd op OxygenOS 12) aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1100281717593735176

[...]
Ik ben in de war. Het open beta programma voor de 7 en 7 Pro was toch beëindigd? https://community.oneplus.com/wap/thread?id=1451561
Komt er nu toch een nieuwe open beta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Inmiddels een paar uur draaien (OxygenOS 11 OB) op mijn OP 7 Pro en batterij verbruik gaat een stuk beter. Ik denk dat het toch kwam doordat er backups werden teruggezet.

Waar ik me erg aan stoor, en dat zag ik bij een kennis met een OP 9 ook, dat ze rare keuzes hebben gemaakt met bepaalde paddings/margins in standaard Android-elementen.

Zie bijvoorbeeld de statusbalk, die een vreemde extra padding heeft aan de onderkant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1grmB6A18ymu09tpyokdqqXJjfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g7LttBIGhw13bsSsMYleFLqc.jpg?f=fotoalbum_large

En die ruimte lijkt dan weer van de navigatie-balk onderin te zijn afgesnoept waardoor het lijkt alsof deze ruimte te kort komt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT34_dggLsaCz2WFGVu7mSTL9lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSW48PrggOhnukG1cl08NNj7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat dit geen bewuste keuze is van OnePlus en dat dit nog wordt opgelost in de komende updates, anders ga ik LineageOS overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exception schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:46:
[...]

Hem hem geïnstalleerd, toestel is gloeiend heet en batterij loopt drastisch snel leeg. Nog even afwachten, misschien gebeurt en nog van alles op de achtergrond vanwege een clean install, maar anders zou ik aanraden nog even te wachten! :)
Ikzelf ga waarschijnlijk gewoon naar LineageOS 19. Langer updates en heb het zo niet met OxygenOS 12.
Mycroft schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Ik ben in de war. Het open beta programma voor de 7 en 7 Pro was toch beëindigd? https://community.oneplus.com/wap/thread?id=1451561
Komt er nu toch een nieuwe open beta?
Yeah, maar dit zijn uitzonderingen. Dat zie je vaker bij een nieuwe Android-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naendeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Vanmorgen zag ik dat mijn OP7P opeens in CrashDump Mode stond. Volgens mij stond er dat er een probleem met het modem was en dat de SoC gereset is. Hier kon ik weer uitkomen maar dit lijkt me niet normaal. Is er verder iets aan de hand of is dit eenmalig geweest?

Ik draai Oxygen OS 11.0.8.1.GM21BA.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzZrSllux54sCLIVELC0WlC-h3Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jcDG1rSpt6RxjDAxyGt5vWfF.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Naendeau op 18-07-2022 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.9.1 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1116205294247477251
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.9.1 for the OnePlus 7 and the OnePlus 7 Pro.

OP7
EU: 11.0.9.1.GM57BA
NA: 11.0.9.1.GM57AA

OP7 Pro
EU: 11.0.9.1.GM21BA
NA: 11.0.9.1.GM21AA

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2022.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 12:01
Naendeau schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:52:
Vanmorgen zag ik dat mijn OP7P opeens in CrashDump Mode stond. Volgens mij stond er dat er een probleem met het modem was en dat de SoC gereset is. Hier kon ik weer uitkomen maar dit lijkt me niet normaal. Is er verder iets aan de hand of is dit eenmalig geweest?

Ik draai Oxygen OS 11.0.8.1.GM21BA.

[Afbeelding]
Ik herken het probleem niet. Lijkt me niet normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:00
Anonymoussaurus schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:22:
[...]

Ikzelf ga waarschijnlijk gewoon naar LineageOS 19. Langer updates en heb het zo niet met OxygenOS 12.

[...]
Ervaringen? Misschien met name hoe banking apps het doen en Google Wallet?

Ik heb vandaag full wipe gedaan naar Oxygen OS 12 OB1 en ben voorlopig erg tevreden. Alles lijkt een stuk vlotter te lopen (al zal de wipe daar ook wel voor iets tussenzitten). :)

Twee zaken die mij storen:
- Double press power button om camera te openen werkt niet meer - kennelijk iets dat in deze ROM ontbreekt want op Reddit een paar keer hetzelfde gelezen.
- Ik was eraan gewend dat de gesture om terug naar huis te gaan in welke oriëntatie dan ook in portrait bleef staan, ook als je bv. landscape een video aan het spelen was. Of beeld ik me dit in? Die verandert nu mee met de oriëntatie wat een beetje een mindfuck gaf.

Dit geeft de telefoon alleszins wel nog even nieuw leven, tot ik een Pixel 7 dealtje gevonden heb of zo.

Op zich qua hardware allemaal dikke prima nog, maar ik wil in mijn volgende telefoon zeker geen gebogen scherm meer + zou draadloos laden willen en een open standaard voor bedraad laden (USB-PD). :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-05 09:44
Zit hier ook op OB1 en OB2 is nu uitgekomen. Kan deze alleen niet installeren vanwege een verificatie fout.

Op het forum van OnePlus verschillende mensen met dit probleem. Wat me wel opviel is dat ze allemaal uit Europa kwamen. Misschien dat ze OB2 nu echt alleen voor India hebben gemaakt?
Th1x4nG schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:55:
[...]

Ervaringen? Misschien met name hoe banking apps het doen en Google Wallet?
Ik draai de custom ROM nog niet omdat ik wacht op een Android 12-gebaseerde ROM van LineageOS. Kan daar dus helaas niets over zeggen, maar volgens mij is er best wat over te vinden. :) Zal tegen die tijd wel wat posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft eindelijk OxygenOS 12.1 aangekondigd voor de 7-serie (India-only tot nu toe, EU komt later): https://community.oneplus.com/thread?id=1172644602957004800 [OxygenOS 12 for the OnePlus 7/7 Pro [IN ONLY]]
Hey everyone,

We are excited to release our OxygenOS 12 to the OnePlus 7/7 Pro. For those who want to understand what the new OxygenOS 12 is all about, check it out today and see for yourself. This update is already rolling out in the Indian region, and we will keep you posted on the progress in the thread.

Key updates:

System

• Adds Smart Battery Engine, a feature that prolongs your battery life based on smart algorithms and biomimetic self-restoration technology.
• Redesigns app icons using new materials to give more depth and a greater sense of space and texture to the icons.
• Revamps the page layout based on the principle of reducing visual noise and optimizes the presentation of text and color to make key information stand out.
• Optimizes desktop icons with improved textures, by using a design inspired by brand-new materials and uniting lights and layers.
• Optimizes spam block rules and adds a rule for blocking MMS messages.

Games

• Adds the HyperBoost end-to-end frame rate stabilizer.
• Adds Voice effect preview to allow you to record your voice effect or check your voice effect in real-time.

Dark mode

• Dark mode now supports three adjustable levels, bringing a more personalized and comfortable user experience.

Shelf

• Adds New additional style options for Cards, making data contents more visual and easier to read.
• Newly added access to OnePlus Scout in Shelf, allowing you to search multiple contents on your phone, including Apps, Settings, Media Data, etc.

Work-Life Balance

• Work-Life Balance feature is now available to all users, allowing you to effortlessly switch between Work and Life modes via quick settings.
• WLB 2.0 now supports automatic Work/Life mode switching, based on specific locations, Wi-Fi network, and time, also bringing customized App notification profiles according to personalization.

Gallery

• Gallery now allows you to switch between different layouts with a two-finger pinch gesture, intelligently recognizing the best-quality pictures, and cropping the thumbnail based on the content, making the gallery layout more pleasing.

Canvas AOD

• Canvas AOD brings you new diverse styles of lines and colors, for a more personalized lock screen experience with inspiring visuals.
• New features include multiple brushes and strokes and support for color adjustment.
• Optimized software algorithm and improved face recognition to better identify the features and skin color of different figures.

Accessibility

• Optimizes categorization of functions by grouping them into vision, hearing, interactive actions, and general.
• TalkBack supports more system apps including Photos, Phone, Mail, and Calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Zo te zien kunnen we binnenkort eindelijk van OOS 12 gaan genieten.

https://www.xda-developer...pro-oxygenos-12-stable-2/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft inderdaad de tweede stabiele versie van OxygenOS 12 aangekondigd (H.30): https://community.oneplus.com/thread?id=1181167844348919809 [OxygenOS 12 MP2 for OnePlus 7/7 Pro]
Hey everyone,

We are starting to push OxygenOS 12 MP2 for the OnePlus 7/7 Pro now.

OP7

IN: GM1901_11.H.30

EU: GM1903_11.H.30

GLO: GM1903_11.H.31

OP7 Pro

IN: GM1911_11.H.30

EU: GM1913_11.H.30

GLO: GM1913_11.H.31

Changelog

System

• Improves system stability.
• Optimizes communication stability.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OxygenOS 12 is toegevoegd aan Oxygen Updater! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
Gelijk geïnstalleerd eens kijken wat het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pjotrofsky schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:25:
Gelijk geïnstalleerd eens kijken wat het is!
Laat maar weten of het wat is, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
De update installeren ging best snel, de eerste boot daarna was het toestel redelijk "sluggish", boel updates draaien... Ziet er redelijk uit, is natuurlijk altijd even wennen zo'n major update.

Na al die updates is het toestel weer net zo snel als eerst.

Nu eens kijken of ik hem weer geroot krijg....

[ Voor 11% gewijzigd door Pjotrofsky op 26-10-2022 18:56 ]

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie