klopt dit?
Klopt. Vanochtend kreeg ik een melding en heb hem geïnstalleerd. Ik had tot vanochtend nog de beta.Vincent91 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:08:
ik zie op sommige forums dat oneplus 7 oxygenos11 binnen krijgt
klopt dit?
Via de Oxygen update app.
[ Voor 4% gewijzigd door Eindhoven657 op 25-03-2021 14:32 ]
Ook geen AOD trouwens: https://forums.oneplus.co...5109/page-2#post-22976923
Hey everyone,
We are very excited to announce that we are ready to roll out OxygenOS version 11 based on Android 11.
Changelog
SystemCamera
- Update to OxygenOS 11 version
- Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
- Optimize the stability of some third-party applications and improve the experience
- Updated Android Security Patch to 2021.02
- Updated GMS package to 2021.01
- Since this is the upgrade of Android 11 version with many new features, the upgrade time may be longer. Please wait for the completion of the upgrade
Ambient Display
- Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer more convenient operation
- Newly added HEVC codec to reduce video storage size seamlessly, capture and shoot more without compromising on quality
- Newly added access to a third-party app to share the picture by pressing and holding it in preview
- Newly added the quick access to recording mode by pressing and holding the shutter button and by sliding the button, you can easily zoom in or zoom out
- Newly added the playback display in Time-lapse mode to show the actual filming time
Dark Mode
- Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data (To set: Settings > Customization > Clock on ambient display)
- Newly added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path: Settings - Customization - Wallpaper - Canvas - Choose photo preview and it can be generated automatically)
Game Space
- Added the shortcut key for Dark Mode, pull down the quick setting to enable
- Supporting automatically turn on feature & customize time range (path: Settings - Display - Dark Mode - Turn on automatically - Automatically enable from sunset to sunrise/Custom time range)
Shelf
- Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only, heads up and block, just for your immersive gaming experience
- Newly added quick reply feature in a small window for Instagram, WhatsApp and Telegram (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
- Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Gallery
- Newly shelf interface design, the interface is clearer
- Added weather widget, animation effect smarter
- Supporting Story function, automatically form weekly videos with photos and video in storage
- Optimize the loading speed of the gallery, and the image preview is faster
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Leuk, maar dit is het OnePlus 7-serie topic
Cameraproblemen. Niet iedereen heeft er last van.Petertje750 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:57:
Heb de 7T maar nog niks gezien, @Anonymoussaurus wat voor problemen zijn er dan met de 7T?
Omdat de rollout voor de EU ROMs nog niet begonnen zijn. Zodra OnePlus de rollout begint, zullen wij de update toevoegen aan de app.Petertje750 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:12:
Ik heb hier de 7 pro, maar nog geen Android 11 update in systems update of Oxygen updater
Dat is knap, want waarom zou je global installeren als EU gebruiker? Was dat wel de bedoeling. Je krijgt daar wel 1 feature meer voor terug though. Melding ontvang je alleen van de app als je het gekozen toestel in instellingen global is.Eindhoven657 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:31:
[...]
Klopt. Vanochtend kreeg ik een melding en heb hem geïnstalleerd. Ik had tot vanochtend nog de beta.
Via de Oxygen update app.
[ Voor 33% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-03-2021 15:36 ]
Hoe dan? De update rolt nog niet uit voor EU gebruikers, dus je hebt waarschijnlijk global geïnstalleerd.destroyernr1 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:44:
Update is uit en geïnstalleerd op mijn Oneplus 7 pro 👍
Maar inderdaad de global versie. Zit daar veel verschil in met de eu versie?
Goed dat ik lees dat via oxygen updater de global versie aangeboden wordt. Ik had hem er bijna opgezet.
[ Voor 19% gewijzigd door Neeknikker op 25-03-2021 19:15 ]
Enige verschil is dat je bij global een audio equalizer hebt, maar denk dat EU ROM betere privacy heeft (ivm AVG).destroyernr1 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:00:
Melding gekregen via Oxygen Updater app en direct geïnstalleerd 😊
Maar inderdaad de global versie. Zit daar veel verschil in met de eu versie?
Zojuist geïnstalleerd op mijn OP 7Pro , en wat me meteen opvalt is dat ze het always on display er toch uitgelaten hebben. Terwijl ie in de beta's er wel gewoon in zat.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 03:21:
7 Pro EU wordt nu ook uitgerold en is toegevoegd aan Oxygen Updater.
Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69
Komt volgens mij omdat deze stable gebaseerd/forked is op een oudere bèta.indofk schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:15:
[...]
Zojuist geïnstalleerd op mijn OP 7Pro , en wat me meteen opvalt is dat ze het always on display er toch uitgelaten hebben. Terwijl ie in de beta's er wel gewoon in zat.

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Op mijn 7 Pro werkt de frontcamera na de update nog prima.Daannn1987 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:32:
De frontcamera van mijn 7t pro is er zomaar mee gestopt.. komt wel omhoog, camera app laat zwart scherm zien en vervolgens gaat de camera weer omlaag.. Andere met dezelfde problemen?
Heb je al met een andere camera-app (bijvoorbeeld Intagram) gekeken of het daarmee wel werkt?
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Yes ook met andere apps geprobeerd helaas geen success..crashtestdummy schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:40:
[...]
Op mijn 7 Pro werkt de frontcamera na de update nog prima.
Heb je al met een andere camera-app (bijvoorbeeld Intagram) gekeken of het daarmee wel werkt?
Camera cache etc weg gegooid.. geen succes
lees veel online dat de flat cable breekt die aan de camera vast zit

[ Voor 4% gewijzigd door Daannn1987 op 29-03-2021 11:11 ]
Ik ervaar dit ook. ga een reset proberenJustin2000 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:07:
Mijn 7t gisteren via de oxygen app geüpdate naar a11, moet zeggen dat het net voelt of m'n scherm nu op 60hz staat, ook voelt hij niet snel meer. Meer mensen hier last van?
Hoop dat ze snel een fix gaan uitbrengen voor inital android 11 issue's
Mijn 7t gaat overnacht van 90 naar 25% bat.
Laatste Android 10 versie, 90hz scherm, bat save mode en nightmode allemaal aan.
Ik heb het denk ik sinds begin dit jaar. Toestel is nog geen jaar oud.
Iemand ervaringen, een idee of tips?
Grt!
FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum
Dat klinkt als een app die raar gedrag vertoont. Welke apps verbruiken veel energie?soto schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:34:
Hoi allen,
Mijn 7t gaat overnacht van 90 naar 25% bat.
Laatste Android 10 versie, 90hz scherm, bat save mode en nightmode allemaal aan.
Ik heb het denk ik sinds begin dit jaar. Toestel is nog geen jaar oud.
Iemand ervaringen, een idee of tips?
Grt!
Verder heb ik dark mode, 90hz, enkel wifi en 4g data aan. Investing.com / ft.com / agenda en Buienalarm widget..
Ik zal dit in de gaten houden iig.
Thnx!
FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum
Batterij gaat echt te kort mee, ik luister de gehele dag Spotify tijdens het werk echter de laatste tijd is er nog maar 15% over als ik thuis ben.
Ook ben ik alle bugs een beetje zat aan het worden.
Helderheid die constant veranderd, volume wat vanzelf zachter gaat als de telefoon in de zon ligt en bekabeld aan de aux ingang zit.
Reset uiteraard al geprobeerd maakt niks uit.
Ook last van ghost touches bij het doen van een betaling via nfc bij de pinautomaat.
Dit heb ik al vanaf het begin dat het toestel uitkwam.
Heb de s21+ geprobeerd maar vind de kleuren erg slecht tegenover die van de Oneplus 7 pro.
Oneplus 9 zie ik niet direct de voordelen van.
[ Voor 29% gewijzigd door Bassbounce op 01-04-2021 07:20 ]
Geen idee hoe dit met Android 10 was, maar hebben meer mensen hier last van?
Net getest op Android 10, en ik zie ook geen proximity sensor (heb verder jouw probleem niet qua scherm aangaan)FireFly3k schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:06:
Sinds de officiele update naar Android 11 op mijn OnePlus 7 Pro heb ik last dat het scherm van mijn telefoon continu aan gaat als ik aan de telefoon ben. Voor de update had ik hier ook last van, maar dan drukte ik gewoon de standby knop is zodra ik opnam. Dit werkt helaas niet meer en dus ben ik gaan zoeken op de website van OnePlus. Ze adviseren om een app (https://play.google.com/s...com.miian.android.sensors) te installeren en te kijken naar de waardes van de proximity sensor. Bij mij staat er geen proximity sensor
There is no place like 127.0.0.1
Ik heb nog niet de update gedaan, maar dit probleem herken ik wel. Soms komt het scherm tijdens het bellen tot leven en blijft dan continu aanspringen tijdens het gesprek hoe ik de telefoon ook hou. Eigenlijk de enige vervelende bug. Meestal ga ik dan verder op speaker.FireFly3k schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:06:
Sinds de officiele update naar Android 11 op mijn OnePlus 7 Pro heb ik last dat het scherm van mijn telefoon continu aan gaat als ik aan de telefoon ben. Voor de update had ik hier ook last van, maar dan drukte ik gewoon de standby knop is zodra ik opnam. Dit werkt helaas niet meer en dus ben ik gaan zoeken op de website van OnePlus. Ze adviseren om een app (https://play.google.com/s...com.miian.android.sensors) te installeren en te kijken naar de waardes van de proximity sensor. Bij mij staat er geen proximity sensor
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Heb uiteindelijk een repair request aangemaakt dinsdag 30 maart savonds, woensdag 31 maart eind van de middag is de telefoon opgehaald door UPS.Daannn1987 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:11:
[...]
Yes ook met andere apps geprobeerd helaas geen success..
Camera cache etc weg gegooid.. geen succes
lees veel online dat de flat cable breekt die aan de camera vast zitHeb een repair quote aangevraagd bij oneplus.. ben benieuwd
Donderdag 1 april is deze ontvangen door CTDI in polen, en dezelfde dag nog gerepareerd en geretourneerd.
Door de paas is de telefoon vandaag 2 april smorgens weer afgeleverd door UPS.
Volledig onder garantie (telefoon is 1,5 jaar oud), dit is echt wel top service.
Motor, mechanisme en camera zijn vervangen en ook de seal van de achterkant.
* Daannn1987 is happy
Face unlock ga ik niet meer gebruiken.. hou het wel bij fingerprint
Hebben ze hem teruggetrokken?
*via Oxygen Updater uiteraard wel te downloaden, maar t.b.h. zie ik weinig voordelen dus wacht het voor de zekerheid nog wel even af..
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Yep, lijkt teruggetrokken door OnePlus vanwege grote problemen.SmiGueL schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:32:
Ik zou zweren dat ik 1 a 2 weken geleden bij Settings --> System een [new] icoontje oid zag, en dat de update klaar stond. Inmiddels geeft hij bij --> System updates aan dat mijn telefoon up2date is.
Hebben ze hem teruggetrokken?
*via Oxygen Updater uiteraard wel te downloaden, maar t.b.h. zie ik weinig voordelen dus wacht het voor de zekerheid nog wel even af..
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Is al eerder lange tijd een probleem geweest dat ook werd opgelost, maar nu weer terug.
Meer mensen dit probleem?
EU wordt nog niet uitgerold op het moment van schrijven.Hey everyone,
We are starting to push the 11.0.0.2 hotfix build that replaces the previous release. This incremental rollout fixes some unforeseen bugs found in the original Android 11 release and updates the security patch.
Changelog
SystemCamera
- Update to OxygenOS 11 version
- Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
- Optimize the stability of some third-party applications and improve the experience
- Updated Android Security Patch to 2021.03
- Updated GMS package to 2021.01
- Since this is the upgrade of Android 11 version with many new features, the upgrade time may be longer. Please wait for the completion of the upgrade
Ambient Display
- Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer more convenient operation
- Newly added HEVC codec to reduce video storage size seamlessly, capture and shoot more without compromising on quality
- Newly added access to a third-party app to share the picture by pressing and holding it in preview
- Newly added the quick access to recording mode by pressing and holding the shutter button and by sliding the button, you can easily zoom in or zoom out
- Newly added the playback display in Time-lapse mode to show the actual filming time
Dark Mode
- Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data (To set: Settings > Customization > Clock on ambient display)
- Newly added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path: Settings - Customization - Wallpaper - Canvas - Choose photo preview and it can be generated automatically)
Game Space
- Added the shortcut key for Dark Mode, pull down the quick setting to enable
- Supporting automatically turn on feature & customize time range (path: Settings - Display - Dark Mode - Turn on automatically - Automatically enable from sunset to sunrise/Custom time range)
Shelf
- Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only, heads up and block, just for your immersive gaming experience
- Newly added quick reply feature in a small window for Instagram, WhatsApp and Telegram (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
- Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Gallery
- Newly shelf interface design, the interface is clearer
- Added weather widget, animation effect smarter
- Supporting Story function, automatically form weekly videos with photos and video in storage
- Optimize the loading speed of the gallery, and the image preview is faster
Thnx!Anonymoussaurus schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:47:
Update is net toegevoegd aan Oxygen Updater.
Zouden zowel de full als incremental er zo moeten staan?
Hoop dat het proximity en verbruik issue verholpen zijn.
edit: daar is ie al
[ Voor 4% gewijzigd door FireFly3k op 19-04-2021 15:01 ]
Maar langzaam camera en niet werken van camera met bv whatsapp blijft.
Mijn vader heeft hier ook last van idd. Als je na het verbinden de USB verbinding aanpast verbind ie direct. Ik heb op zijn toestel nu ook developer mode aangezet en nu start ie direct op na het verbinden. (Op mijn toestel stond developer mode al aan, dus geen last van)wouter5 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:00:
Heel vreemd. Sinds de update naar Android 11 duurt het altijd enkele minuten voor Android Auto opstart. Vroeger startte die onmiddellijk wanneer ik de auto aanzette.
Om developer mode aan te zetten moet je 7x op het Android build number drukken in instellingen.
De OnePlus 7 wordt op deze manier wel een verzameling van workarounds
Het zijn hele toffe telefoons maar het feit dat hun notifications lights en dit soort zaken echt altijd super buggy zijn is wel heel jammer.
Kak, dat is dus het enige probleem dat ik hebPetertje750 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 12:05:
Maar langzaam camera en niet werken van camera met bv whatsapp blijft.

Vreemd, bij mij werken die prima, ook na de Andoid 11 update.Basekid schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:55:
Het hele ambient display en insight lijkt echter voor geen meter te werken...
Ik zou de update nogmaals installeren5bomen schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:21:
Sinds de laatste systeemupdate op mijn 7T blijft OxygenOS herstarten. Ik kan de telefoon ongeveer 17 seconden gebruiken dan dan volgt weer een OxygenOS herstart. Iemand een idee hoe ik dat kan doorbreken?
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Hier ook niet. Heeft nooit gewerkt, ook niet na een extra reboot.Esumontere schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:36:
[...]
Vreemd, bij mij werken die prima, ook na de Andoid 11 update.
Shazam Auto is ook nog niet voor Android 11. Die zegt 1/4 van de gevallen doodleuk dat ik het alleen kan gebruiken als ik online ben. De normale Shazam werkt op dat moment wel.
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Dat gaat niet zomaar. Uiteindelijk een factory reset gedaan en toen had ik in ieder geval weer een werkende telefoon.
Is het niet een idee om het probleem bij de Xiaomi Home app te zoeken?Sandyman538 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:23:
Ik heb sinds Android 11 een vrij vervelende melding in het scherm staan. Onder meldingen in de instellingen niks over te vinden en dus ook nergens uit te schakelen. Iemand de oplossing? Is een soort bubbel melding die ik ongeveer elke 10 seconden krijg.
[Afbeelding]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Hier identiek verhaal met wifi sinds Android 11. Was me eerst nog niet opgevallen omdat ik thuis ook vaak op 4g zit, maar vandaag op wifi en meerdere keren dat hij het signaal verliest.The__Virus schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:11:
Ik merk dat met de update naar Android 11 mijn wifi-signaal thuis telkens wegvalt. Hiervoor nooit last van, ook andere apparaten hebben dit niet. Iemand anders die dit herkend?
Is er over deze toekomstige update toevallig al iets bekend is of de proximity sensor gefixed is?Anonymoussaurus schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:45:
Weet bijna zeker dat het een known issue is. Op Discord en andere platformen hoor ik er ook veel over. Volgende update zal binnenkort kunnen komen.

Vorige week had ik mijn telefoon al opgestuurd voor reparatie. Ze hebben alleen de software opnieuw geïnstalleerd en hij werkt nog net zo slecht. Sta op het punt om hem weer terug te sturen.
Wel ben ik niet zo'n fan van het nieuwe lettertype aangezien deze net wat groter is waardoor websites vreemd gaan renderen. Maar dat is opgelost door het aan te passen (kan Apple nog wat van leren)
En dat de automatische helderheid van het scherm wat kuren lijkt te hebben. op de gekste momenten gaat hij naar standje heel donker en dan moet ik soms het scherm juist naar een lichtbron (raam of lamp) richten om hem weer leesbaar te krijgen.
Nee, maar als meerdere mensen er last van hebben, ga ik er vanuit dat het opgelost wordt in de volgende update.FireFly3k schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:24:
[...]
Is er over deze toekomstige update toevallig al iets bekend is of de proximity sensor gefixed is?
Betwijfel ik. Heb dit probleem al sinds dag 1, net zoals meerdere mensen in dit topic.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:58:
[...]
Nee, maar als meerdere mensen er last van hebben, ga ik er vanuit dat het opgelost wordt in de volgende update.
Helaas wordt het ook alleen maar erger. Heb nu mijn OnePlus 5 weer ff in gebruik omdat de OnePlus 7 Pro terug moet, maar die werkt gewoon perfect. Geen moeilijk gedoe met scherm of sensoren uitzetten.Sandyman538 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 00:04:
[...]
Betwijfel ik. Heb dit probleem al sinds dag 1, net zoals meerdere mensen in dit topic.
Helaas is er ook nog geen goeie vervanger voor de OnePlus 7 Pro. Het scherm zonder camera blijft echt heel mooi.
Herkenbaar, een telefoon met notch of camera gaatje (hoe klein of waar dan ook) gaat er hier niet komen. Zelden zo lang met een toestel gedaanFireFly3k schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:47:
Helaas is er ook nog geen goeie vervanger voor de OnePlus 7 Pro. Het scherm zonder camera blijft echt heel mooi.
De update drang van vroeger is ook geheel gestopt. Draai nog steeds Android 9, met de nodige substratum mods, UI tweaks etc. en nog steeds geheel tevreden.
De prijzen van de nieuwe (leuke) toestellen rijzen ook werkelijk de pan uit dus er moet wel heel iets speciaals uitkomen (met 100% scherm) dat er een nieuwe telefoon in de grijpgrage handjes terecht komt
Nickname does not reflect reality
1. de automatische helderheidsregeling die een eigen leven lijkt te hebben in een alternatieve werkelijkheid
2. het betalen met NFC (ING of BUNQ) de kaart wordt pas herkend als de bankapp geopend is.
Hi friends,
we are aware of some user feedback on the recent OxygenOS 11 update for the OnePlus 7 series and are working on system stability and battery performance improvements via upcoming OTAs. The next OTA will begin rolling out this month.
Thank you for your support and we sincerely appreciate your feedback.
Hey everyone,
We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.1.1 for OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro.
Changelog
SystemShelf
- Improved the system fluency
- Fixed the occasional issue that Google Fi SIM card cannot accept incoming calls
- Updated Android security patch to 2021.05
Gallery
- Improved the swiping experience of Shelf
Phone
- Improved the loading speed of previewing pictures
Camera
- Fixed the occasional issue that incoming call interface delays to display
- Fixed the occasionally abnormal display issue when making a call
- Fixed the occasional issue that the mirror effect fails to work
- Fixed the abnormal issue with the camera when zooming in macro mode
Network
- Fixed the abnormal issue with some buttons when taking pictures continuously in Nightscape mode
- Improved 4G network communication
- Improved the stability of Wi-Fi connection
Jup, bij de Rabo ook weer hetzelfde liedje als met Android 10, duurde toen ook een eeuwigheid voordat dat gefixt was. Nu dus weer.. ffs de Android 11 release is toch al meer een half jaar geleden?The Real Gunnar schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:45:
2. het betalen met NFC (ING of BUNQ) de kaart wordt pas herkend als de bankapp geopend is.
Qua OS / apps werkt alles verder prima, alleen de 'snappyness' die ik met Android 10 had is écht ver te zoeken.
Protip!
Ik had bij Developer Options de Animation Scale altijd al aangepast van 1x naar 0.5x.
Simpelweg omdat de telefoon te snel is voor die trage animaties.
Maar sinds Android 11 is het zelfs op 0.5x niet vooruit te branden..
(Met als hoogtepunt de vertraging van de helderheidsslider onder de quick toggles.

Dus: De Animation Scale op Off gezet en het begint er weer wat op te lijken.
En als 3e ergernisje, de Gallery die élke keer de mappenstructuur weer opnieuw moet opbouwen; wordt gelukkig gefixt als ik dat hierboven lees!
En wordt inmiddels binnengehaald.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:03:
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.1.1 aangekondigd: OxygenOS 11.0.1.1 for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7
Er wordt in de release notes niks over de batterij issues gemeld. Hopelijk hebben ze er toch wat aan gedaan.
[ Voor 65% gewijzigd door tiguan op 24-05-2021 15:26 ]
Omdat we nog niet de incrementele update hebben; alleen de volledige update. Zodra OnePlus begint met de uitrol, kunnen we deze toevoegen.tiguan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:46:
Hij is dit keer wel 2,38GB
Er wordt in de release notes niks over de batterij issues gemeld. Hopelijk hebben ze er toch wat aan gedaan.
To be sure, waarom wordt de hele update dan via het incremental channel aangeboden?Anonymoussaurus schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:30:
[...]
Omdat we nog niet de incrementele update hebben; alleen de volledige update. Zodra OnePlus begint met de uitrol, kunnen we deze toevoegen.
| PoE | iPhone 13 Pro |
Omdat de incrementele update er nog niet is, bieden we de volledige update aan op het incrementele update kanaal, zodat gebruikers iig de update kunnen downloaden ipv moeten wachten op de incrementele update. Zodra de incrementele update er is, zal de volledige update (op het incrementele update kanaal) vervangen worden door de incrementele update.Ezechiel schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:09:
[...]
To be sure, waarom wordt de hele update dan via het incremental channel aangeboden?
Puntje is wel dat de Gallery app nog steeds rete-traag is...
Zou een fabriek reset helpen in dit geval?
Hey everyone,
Here are the final Open Beta builds based on Android 11 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro.
Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding. We also recommend you read all the instructions and notes before proceeding.
Changelog
SystemPhone
- Reduced battery consumption under specific scenarios
- Improved the compatibility of specific third-party apps on Android 11
- Fixed known issues and improved system stability
- Upgrade Android Security Patch level to May 2021
Network
- Improved the overall application stability
- Fixed the probability issue about can not answer the calls via Google Fi app
Gallery
- Improved the Wi-Fi connection stability
Shelf
- Improved the overall loading speed
- Improved the animation performance and frame rate
https://www.surveymonkey.com/r/JWGNFQF
Yep, ik zit zelf ook nog de kat uit de boom te kijken. Ik denk dat ik binnenkort toch ga updaten (na goede back-ups gemaakt te hebben) en anders over naar LineageOS. Veel positieve berichten over gelezen.dreester schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:20:
In tegenstelling tot de upgrade naar Android 10 waar ik direct bij de eerste release een upgrade heb gedaan, wacht ik het met Android 11 nog steeds af. Als ik het geklaag in de community forums mag geloven, is het een en al ellende. Ik snap ook dat mensen die stabiel op 11 draaien zich nauwelijks laten horen.
Wat zie ik over het hoofd dat ik de app na installatie niet zie en kan gebruiken?
Bij de comments staat een mogelijke oplossing.Mycroft schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:44:
Ik probeer uit te vinden hoe goed de batterij van mijn Oneplus 7 Pro is. Dit schijnt te kunnen met de Oneplus Diagnostic app. Nadat ik deze apk installeer verschijnt de app niet in de lijst van apps. Als ik de gedownloade apk nog een keer probeer te installeren geeft het aan dat de app al op het systeem staat en bijgewerkt kan worden.
Wat zie ik over het hoofd dat ik de app na installatie niet zie en kan gebruiken?
Ik heb zelf Nova Launcher draaien. Daar heb ik een widget toegevoegd met een activity die verwijst naar Diagnose. Dus een shortcut aangemaakt op mijn home screen.
[ Voor 6% gewijzigd door blavlaa op 29-06-2021 11:52 ]
PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E350 1P
Yep, zo heb ik het ook gedaan. Dit werkt.blavlaa schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:52:
[...]
Bij de comments staat een mogelijke oplossing.
Ik heb zelf Nova Launcher draaien. Daar heb ik een widget toegevoegd met een activity die verwijst naar Diagnose. Dus een shortcut aangemaakt op mijn home screen.
Dit werkt inderdaad. Bedankt!blavlaa schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:52:
[...]
Bij de comments staat een mogelijke oplossing.
Iemand enig idee of dit aangepast kan worden?
Op een leeg stuk op het home screen even 2 sec. inhouden --> Home Settings --> Home screen layout --> 5x5 Grid selecteren?bennieeee schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:08:
Ik heb een 'probleem' met de widgets van Google News. Deze heb ik ook mijn home screen gezet maar deze heeft een afmeting van 5x1. Gevolg is dat ik slechts de helft van de tekst zie op me 7t.
Iemand enig idee of dit aangepast kan worden?
Danku!! Had hem al op 5*5 staan. Naar 5*6 gezet toen pakte die hem wel goed. Setting terug gezet naar 5*5 en blijft goed staanSmiGueL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:27:
[...]
Op een leeg stuk op het home screen even 2 sec. inhouden --> Home Settings --> Home screen layout --> 5x5 Grid selecteren?
Dat lijkt dus meer aan die app te liggen, dus dan is de oplossing gemakkelijk toch? Deinstalleren die handel!DizzyWeb schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:59:
Heb 11 draaien en heb eigenlijk geen enkel probleem... op eentje na. Batterijgebruik is toch echt wel behoorlijk omhoog geschoten. En dan met name de 9gag app, die zuigt sinds de laatste update mijn accu echt leeg. Ook als ik 'm niet meer gebruik. Zodra ik de app eenmaal geopend heb is mijn accu in een paar uur leeg, krijg dus ook nadat ik de app geopen heb standaard een half uur later een notificatie over accugebruik... heel vaag.
System
- Reduced Power consumption
- Improved overheating control management
- Fixed the issue of not being able to play high-definition videos on some video platforms
- Upgraded Android Security Patch to 2021.06
- Fixed the crash issue of the application
- Fixed the issue that the camera is blurred when shooting on fullscreen size
- Improved the stability
- Optimized the dialpad UI display effect
Eindelijk weer een update... Sinds de 3T OnePlus gebruiker, maar het update beleid is er niet beter op geworden. Deze update brengt Android security updates van juni. Over een paar dagen is het augustus. Kom op zeg... Tegen de tijd dat mijn 7 "op" is maar weer een ander merk uitzoeken waarbij het update beleid beter is.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:05:
11.0.2.1 komt eraan voor de 7-serie (wordt nog niet uitgerold voor EU though):
SystemFile Manager
- Reduced Power consumption
- Improved overheating control management
- Fixed the issue of not being able to play high-definition videos on some video platforms
- Upgraded Android Security Patch to 2021.06
Camera
- Fixed the crash issue of the application
Phone
- Fixed the issue that the camera is blurred when shooting on fullscreen size
- Improved the stability
- Optimized the dialpad UI display effect
Ik ben geen Apple fan, maar als ik zie hoe lang de Apple telefoons en ipads nog updates krijgen dan denk ik wel eens om die kant op te switchen.Eindhoven657 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:06:
[...]
Eindelijk weer een update... ... Tegen de tijd dat mijn 7 "op" is maar weer een ander merk uitzoeken waarbij het update beleid beter is.
Of gewoon LOS draaien over een tijdje. Wekelijkse updates en verrekte stabiel en snel, als ik het zo hoor. Dat tien keer liever dan Apple troep gebruiken.Eindhoven657 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:06:
[...]
Eindelijk weer een update... Sinds de 3T OnePlus gebruiker, maar het update beleid is er niet beter op geworden. Deze update brengt Android security updates van juni. Over een paar dagen is het augustus. Kom op zeg... Tegen de tijd dat mijn 7 "op" is maar weer een ander merk uitzoeken waarbij het update beleid beter is.
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-07-2021 14:14 ]
Ook een goede optie inderdaad. Thanks.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:14:
[...]
Of gewoon LOS draaien over een tijdje. Wekelijkse updates en verrekte stabiel en snel, als ik het zo hoor. Dat tien keer liever dan Apple troep gebruiken.
Was het niet zo dat bijvoorbeeld banken LOS actief blokkeren omdat ze de veiligheid van het OS niet accepteren?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:14:
[...]
Of gewoon LOS draaien over een tijdje. Wekelijkse updates en verrekte stabiel en snel, als ik het zo hoor. Dat tien keer liever dan Apple troep gebruiken.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie