Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:34
Hehe ja, ik kan me voorstellen dat ze dit niet naar Android 9 hebben gebackport inderdaad. Welke versie draai je nu dan, verkeerde locatie dan ofzo? Had wel een update verwacht inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudolf schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:29:
Zag de optie niet staan. Blijk ik nog een hele oude versie van Oxygen OS te draaien. 9.5.11. Wel apart dat deze niet automatisch geupdate wordt. Geeft ook aan dat er geen update beschikbaar is. Via Oxygen updater nu aan het updaten...
Dat je hem niet ontvangt via de normale weg kan kloppen: hun OTA systeem is op het moment stuk.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Zo lang al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Ik heb 'm nu via de Oxygen Update app geupdate naar 10.3.3. Hij geeft nu aan dat mijn apparaat volledig is bijgewerkt. Volgens mij zit die battery Optimizer in de beta als ik het OP forum mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Rudolf schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:47:
Volgens mij zit die battery Optimizer in de beta als ik het OP forum mag geloven.
Oh, wauw.. voor een feature uit januari -- nog niet in stable.. das ook wat.. Anyhow, ik draai idd beta dus mijn beeld kan wat gekleurd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, is al zeker een maand zo. Sommigen geven aan dat dit al maanden speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
Zijn er meer die ineens hoog batterij verbruik hebben sinds de nieuwe versie van whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
tholef schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:05:
Zijn er meer die ineens hoog batterij verbruik hebben sinds de nieuwe versie van whatsapp?
Niet meer dan anders voor mijn gevoel. Ik heb Version 2.20.195.15. welke ervaar jij drain mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tholef
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11-2020
ascent schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:07:
[...]

Niet meer dan anders voor mijn gevoel. Ik heb Version 2.20.195.15. welke ervaar jij drain mee?
15 % in 7 uur, ook dezelfde versie. Oneplus 7 Pro?
Normaal is het rond 3%.

[ Voor 4% gewijzigd door tholef op 26-07-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
tholef schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:44:
[...]

15 % in 7 uur, ook dezelfde versie. Oneplus 7 Pro?
Normaal is het rond 3%.
Op7. Ook hier zo rond de 3% op een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Ik zie af en toe een icoon van Vo-WiFi verschijnen. Die verdwijnt daarna doorgaans ook vrij rap. Wie weet waar dat van afhankelijk is? Ik heb een normale op7 op T-Mobile met openbeta oos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
Ik heb 't tot nu alleen gezien als ik op een Ziggo wifi zat. Heb zelf Hollandsnieuwe = Vodafone = Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
tiguan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:02:
Ik heb 't tot nu alleen gezien als ik op een Ziggo wifi zat. Heb zelf Hollandsnieuwe = Vodafone = Ziggo.
Ik heb 't dus gek genoeg thuis af en toe dus daarbij zit ik telkens op dezelfde wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ascent schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:52:
Ik zie af en toe een icoon van Vo-WiFi verschijnen. Die verdwijnt daarna doorgaans ook vrij rap. Wie weet waar dat van afhankelijk is? Ik heb een normale op7 op T-Mobile met openbeta oos
Ik ervaar het meestal wanneer m'n WiFi signaal wat minder is. Ga ik daarna weer even bij het accespoint thuis staan, dan schakelt hij weer over op VoWiFi. Mijn inschatting is dat T-Mobile VoLTE prefereert boven VoWiFi, wanneer het 4G signaal goed genoeg is. VoWiFi alleen wanneer het WiFi signaal heel goed is of wanneer 4G wat minder is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 07:37
The newest update for the OnePlus 7 and 7 Pro has a version number of 10.0.7 in Europe, and 10.3.4 in other regions. It contains the July 2020 security patch level, integrated support for OnePlus Buds, and a few bug fixes:

System
• Newly adapted OnePlus Buds, easier to take advantage of wireless connection
• Provided a variety of clock styles for you. You can customize on your own. (Go to Settings>Customization>Clock style)
• Fixed the issue that double tap could not wake up the screen in some settings
• Updated Android security patch to 2020.07

Reading mode
• Added the Chromatic effect option to adapt color range and saturation intelligently for a better reading experience (Settings - Display - Reading mode - Turn on reading mode - Chromatic effect)

Bluetooth
• It has adapted to Bluetooth hearing aid app connection under the Android 10 Audio Streaming for Hearing Aid (ASHA) Agreement

Network
• Fixed the wrong display of names of inserted SIM cards from different carriers
Nieuwe security patch voor de OnePlus 7 series.
Hopelijk lost dit ook het probleem van de vertraging op.

Edit:
En hij staat op Oxygen Updater _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door FireFly3k op 05-08-2020 13:57 ]

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:23
Net geüpdate met een oneplus 7pro. Een issue gevonden: bij de voorkeur apps kun je geen standaard Launcher instellen. Dat is best lastig als je een andere dan die van oneplus gebruikt.

Inmiddels opgelost door eerst een standaard mail app te kiezen waarna de Launcher keuze wel werd opgeslagen.

[ Voor 23% gewijzigd door LionkingNL op 05-08-2020 21:31 ]

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Bèta 17 aangekondigd: OxygenOS Open Beta 17 for the OnePlus 7 Pro and 7
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro.

Changelog
System
  • Newly added user assistance feature to help user master usage skills quickly(Route: Settings>OnePlus Tips&Help)
  • Fixed the abnormal error occured in Lockbox
  • Fixed the auto-start issue with QXDM logs after reboot
  • Optimized user experience with long screenshot in some scenarios
  • Updated Android security patch to 2020.08
  • Optimized the categorization, messages of the same contact now merged in one card(India only)
File Manager
  • Fixed the issue that File Manager did not display some downloaded documents of apps
Network
  • Improved the stability of Wi-Fi transfers

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Via Reddit een werkende versie van GCam gevonden voor Oneplus 7 Pro die alle drie de camera's kan gebruiken zonder root.
Zie: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1311/
De instructie gaf aan de Wichaya-Abdul-1.8.xml config in te stellen. Alle instructies op de site te vinden.
Heb hem zelf getest. Het werkt inderdaad. Ik kan tot nu toe alleen niet zeggen dat ik de foto's beter vind dan de stock cam van Oneplus zelf. Het is vooral.. anders. Ben benieuwd wat anderen vinden van de kwaliteit.

• dreester
  • Niet online
Mycroft schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:09:
Via Reddit een werkende versie van GCam gevonden voor Oneplus 7 Pro die alle drie de camera's kan gebruiken zonder root.
Zie: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1311/
De instructie gaf aan de Wichaya-Abdul-1.8.xml config in te stellen. Alle instructies op de site te vinden.
Heb hem zelf getest. Het werkt inderdaad. Ik kan tot nu toe alleen niet zeggen dat ik de foto's beter vind dan de stock cam van Oneplus zelf. Het is vooral.. anders. Ben benieuwd wat anderen vinden van de kwaliteit.
Het is eerste wat ik merk is dat er geen shutter lag is i.v.m. de Oneplus camera. Was dit altijd zo met GCam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dreester schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Het is eerste wat ik merk is dat er geen shutter lag is i.v.m. de Oneplus camera. Was dit altijd zo met GCam?
Kort maar krachtig antwoord: ja. :p

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10
Heel vreemd, wil net m'n tel gebruiken en ding reageerde niet op de fingerprint scanner. Wilde toen m'n pin invoeren, maar na het invoeren van de code gebeurde er niets. Herstart geprobeerd en nu zit die in een bootloop of zo. Als ik de powerknop indruk dan verschijnen er 3 opties, power off, restart en lockdown.

Kan nergens wat vinden over die lockdown optie, maar kom m'n telefoon dus niet meer in :S

• 13art
  • Laatst online: 08:41
paragon schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:19:
Heel vreemd, wil net m'n tel gebruiken en ding reageerde niet op de fingerprint scanner. Wilde toen m'n pin invoeren, maar na het invoeren van de code gebeurde er niets. Herstart geprobeerd en nu zit die in een bootloop of zo. Als ik de powerknop indruk dan verschijnen er 3 opties, power off, restart en lockdown.

Kan nergens wat vinden over die lockdown optie, maar kom m'n telefoon dus niet meer in :S
Dat klinkt niet heel best. Kan je nog wel in de recovery komen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 01:10
@13art ja was best bizar. Begreep dat power off, restart, lockdown menu ook niet. Nog nooit gezien en kan het dus ook nergens vinden. Leek wel als of die tel ook echt in lockdown modus zat. De bootloop heeft de batterij leeg getrokken en na het opladen doet die het gewoon weer. 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hee, nieuwe OpenBeta(18), helaas geen Android 11 :-)
wel relatief vlot met de september-patch
Inderdaad nieuwe Open Bèta, zie hier: OxygenOS Open Beta 18 for the OnePlus 7 Pro and 7
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro.

Changelog
System
  • Fixed the known issues with screen recorder
  • Fixed the issue that the notification bar did not respond occasionally
  • Updated Android security patch to 2020.09
  • Updated GMS package to 2020.08
Game space
  • Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text only, heads up, and block just for your immersive gaming experience
  • Newly added quick reply feature in the small window for WhatsApp and INS (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
  • Newly added mistouch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Community
  • Add the Best Answer function, which allows you to mark others' answers. Best Answer will also be rewarded with experience points
  • Add mall function, you can buy mobile phones and other OnePlus products more conveniently
  • Optimized the log information capture function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:06
Ik heb op m'n OP7P heeel af en toe het probleem dat als ik een bepaalde app open dat het beeldscherm op zwart springt.
De telefoon lijkt nog wel gewoon te werken (volumeknoppen geven feedback) maar uiteraard heb je er op dat moment niets meer aan. Het scherm is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Alleen een reboot (Power + VolUp 5 a 10 sec. inhouden) zorgt ervoor dat de telefoon reboot en dus weer werkt.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Het probleem treedt als ik dat zo herinner op bij het openen van de Youtube app en bij de Ring deurbel app.
Het gebeurd misschien bij 1% van de keren openen, maar afgelopen half jaar is dit dus al een aantal keren gebeurd.

Als verder niemand anders dit verschijnsel heeft moet ik misschien maar eens een factory reset proberen.. (nog niet eerder gedaan) Alleen is dat best wel weer wat werk en als het een bekend softwarebugje is dan begin ik er niet aan. O-)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Nieuwe update (stable) komt er zeer binnenkort aan. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Zoals gezegd: OxygenOS 10.0.8 [EU] and 10.3.5 [India & Global] for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 10.3.5 [India & Global] for OnePlus 7 Pro and OnePlus 7 now and 10.0.8 [EU] will soon follow.

Changelog
System
  • Newly added user assistance feature to help user master usage skills quickly (Route: Settings>OnePlus Tips&Support)
  • Optimized power consumption of the system and improve user experience (OP7 Pro Only)
  • Fixed the flashback issue with some third-party apps
  • Fixed known issues and improved system stability
  • Updated Android Security Patch to 2020.09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFly3k
De update staat in de Oxygen Updater app :)

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

https://play.google.com/s...e.android.dialer&hl=en_US

De google phone app is inmiddels ook uit beta en kan geinstalleer worden op op 7

zijn er nog makkelijkere manieren om vowifi werkend te krijgen met kpn?

[ Voor 18% gewijzigd door LtMarx op 03-10-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb mijn 7pro sinds launch datum

Valt me ineens vandaag op dat het batterij percentage en balk aardig in het scherm gebrand zijn.

Meer die hier last van hebben?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
LtMarx schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:01:
https://play.google.com/s...e.android.dialer&hl=en_US

De google phone app is inmiddels ook uit beta en kan geinstalleer worden op op 7
Hoe zit 't met callrecording met deze dialer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
Ik heb een battery drain met de Galerij app. Iemand daar een oplossing voor?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martijn_8519 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:53:
Ik heb een battery drain met de Galerij app. Iemand daar een oplossing voor?
Even de app updaten via APKMirror óf even data legen van de app (leegt volgens mij de foto's niet vziw).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
10.0.9 (hotfix denk ik?) wordt nu uitgerold. Staat ook in Oxygen Updater. Bron: https://forums.oneplus.co...816/page-88#post-22268413

[ Voor 50% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-10-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
Heb 10.0.9 op de 7 pro en merk dat soms met games hij super heet word en de gane opeens in een soort 3D weergave springt zonder dat ik daar om vraag (dus met groene en rode kleuren) en traag word.

Andere die daar ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petertje750 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:15:
Heb 10.0.9 op de 7 pro en merk dat soms met games hij super heet word en de gane opeens in een soort 3D weergave springt zonder dat ik daar om vraag (dus met groene en rode kleuren) en traag word.

Andere die daar ook last van hebben?
Ik heb ook 10.0.9 op m'n 7 Pro, sinds dag 1 en heb zelf nergens last van. Wat er bovenaan in de lijst (instellingen -> batterij)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:56:
10.0.9 (hotfix denk ik?) wordt nu uitgerold. Staat ook in Oxygen Updater. Bron: https://forums.oneplus.co...816/page-88#post-22268413
Kom de 10.3.6 Global versie voor de OP7 nog niet tegen. Uitrol nog niet gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
In 2019 heeft OnePlus in 't OpenEars forum (https://www.droidapp.nl/n...sluiten-apps-achtergrond/) beloofd het aggresief afsluiten van apps te stoppen maar daar merk ik momenteel op de OnePlus7 met Android 10 nog weinig van. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik merk nog wel met enige regelmaat dat notificaties vertraagd aankomen, apps ineens afsluiten e.d. Van die apps waar ik 't irritant van vind zet ik battery optimization uit en dat helpt een beetje. Jammer dat je sinds android10 niet meer het *hele* batterij saving stuk uit kunt zetten zoals dat in 9 nog wel kon.

[ Voor 8% gewijzigd door ascent op 26-10-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KoenCows schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Kom de 10.3.6 Global versie voor de OP7 nog niet tegen. Uitrol nog niet gestart?
Nee, roll-out is inderdaad nog niet gestart voor de OnePlus 7 global. Waarom zit je trouwens op global, en niet op EU?
ascent schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:16:
In 2019 heeft OnePlus in 't OpenEars forum (https://www.droidapp.nl/n...sluiten-apps-achtergrond/) beloofd het aggresief afsluiten van apps te stoppen maar daar merk ik momenteel op de OnePlus7 met Android 10 nog weinig van. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik merk nog wel met enige regelmaat dat notificaties vertraagd aankomen, apps ineens afsluiten e.d. Van die apps waar ik 't irritant van vind zet ik battery optimization uit en dat helpt een beetje. Jammer dat je sinds android10 niet meer het *hele* batterij saving stuk uit kunt zetten zoals dat in 9 nog wel kon.
Ik moet zeggen: volgens mij hebben de laatste paar updates het wel verbeterd. In Pie was het slecht, maar vanaf 10.0.3/10.0.4 is het naar mijn idee best verbeterd. Nu wordt de app niet gekild na 15 minuten, maar na een uur ongeveer. Kan ook door Android zelf komen, want soms ligt m'n telefoon uren op m'n bureau. Ik doe toch alles via m'n pc, dus dan heb ik em ook niet echt nodig. Met OxygenOS 11 zou dit nog verder verbeterd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:23

CyberThug

Formatting C: 1%

Anonymoussaurus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Nee, roll-out is inderdaad nog niet gestart voor de OnePlus 7 global. Waarom zit je trouwens op global, en niet op EU?
Kan je switchen tussen EU en global dan? If so, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Met OxygenOS 11 zou dit nog verder verbeterd moeten zijn.
Da's inderdaad ook mijn hoop. Anders weet ik ook niet zo goed welk merk ik wil hebben als volgende telefoon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
ascent schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:16:
Ik had dat stuk in 2019 ook gelezen maar op de 7t die ik tot vorige week had heb ik bar weinig gemerkt van enige verbetering. Nou heb ik sinds vorige week de 8t met Android 11 en het lijkt nu echt stukken beter geworden, misschien wel zelfs helemaal opgelost. Maar ik denk niet dat ik daar na 5 dagen al een definitieve conclusie uit kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
renem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Ik had dat stuk in 2019 ook gelezen maar op de 7t die ik tot vorige week had heb ik bar weinig gemerkt van enige verbetering. Nou heb ik sinds vorige week de 8t met Android 11 en het lijkt nu echt stukken beter geworden, misschien wel zelfs helemaal opgelost. Maar ik denk niet dat ik daar na 5 dagen al een definitieve conclusie uit kan trekken.
Oeh, is dat een goeie upgrade? Volgens mij een redelijk marginale, of niet? Ik overwoog 'm zelf ook, komend vanaf de Oneplus7 maar m'n gevoel is dat 't onvoldoende upgrade is voor nu. Ik mis wel de wide camerasensor, die zou ik graag hebben.

Wil ook wel graag QI en IP, maar wil óók graag een nieuwe telefoon. Soms wil je gewoon wat nieuws hebben he.. :) Soms twijfel ik nog steeds.

Wat gaf voor jou de doorslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
ascent schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Oeh, is dat een goeie upgrade? Volgens mij een redelijk marginale, of niet? Ik overwoog 'm zelf ook, komend vanaf de Oneplus7 maar m'n gevoel is dat 't onvoldoende upgrade is voor nu. Ik mis wel de wide camerasensor, die zou ik graag hebben.

Wil ook wel graag QI en IP, maar wil óók graag een nieuwe telefoon. Soms wil je gewoon wat nieuws hebben he.. :) Soms twijfel ik nog steeds.

Wat gaf voor jou de doorslag?
Sinds de 5 heb ik alle OnePlus telefoons gehad (behalve de 8 want die vond ik te duur) gewoon omdat het kan haha. Nee, het is niet echt een super upgrade maar alleen al door deze verbetering vind ik het nu al dubbel en dwars de moeite waard geweest om deze aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
renem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:39:
[...]

Sinds de 5 heb ik alle OnePlus telefoons gehad (behalve de 8 want die vond ik te duur) gewoon omdat het kan haha. Nee, het is niet echt een super upgrade maar alleen al door deze verbetering vind ik het nu al dubbel en dwars de moeite waard geweest om deze aan te schaffen.
Hehe true, maar over twee maand heb je (fingers crossed) ook stable android 11 op de 7-serie, vandaar dat ik wat twijfel :) Had inderdaad ook gehoopt dat de 8Pro wat was gezakt, maar ik wil een flat display dus echt een optie was 't toch al niet.

Maar, kun je voor de grap eens de app van dontkillmyapp draaien? Ben wel benieuwd of 't echt verbeterd is, want daar ging 't me in 't begin om :)

[ Voor 10% gewijzigd door ascent op 26-10-2020 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
ascent schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:41:
[...]

Hehe true, maar over twee maand heb je (fingers crossed) ook stable android 11 op de 7-serie, vandaar dat ik wat twijfel :) Had inderdaad ook gehoopt dat de 8Pro wat was gezakt, maar ik wil een flat display dus echt een optie was 't toch al niet.

Maar, kun je voor de grap eens de app van dontkillmyapp draaien? Ben wel benieuwd of 't echt verbeterd is, want daar ging 't me in 't begin om :)
Over 2 maand zou ik inderdaad ook OxygenOS 11 hebben op mijn 7t, maar die was alweer een jaar oud, werd gewoon weer tijd voor een nieuwe 8)7

De app van dontkillmyapp? Moet ik zo even naar gaan zoeken.

Edit: heb het gevonden, zal hem vannacht 8 uur laten draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door renem op 26-10-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
renem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:45:
[...]

Over 2 maand zou ik inderdaad ook OxygenOS 11 hebben op mijn 7t, maar die was alweer een jaar oud, werd gewoon weer tijd voor een nieuwe 8)7

De app van dontkillmyapp? Moet ik zo even naar gaan zoeken.

Top, thanks!

De app was ook in de 8T thread al langsgekomen ([OnePlus 8T] Ervaringen & Discussie) maar nog geen resultaten, hooguit vermoedens dat het in Android11 beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
[...]

[...]
Dank!

Ik heb de GM1900 versie uit China met de global rom. Die bevalt prima. Nog geen reden gezien om te flashen naar de EU rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
renem schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:45:

Zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Voor de 7T pro hoe zit het eigenlijk met android 11, is dat nog steeds in beta?
En kan je deze ook via de oxygen updater instaleren net zoals de updates van 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Petertje750 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:14:
En kan je deze ook via de oxygen updater instaleren net zoals de updates van 10?
Ah, is die al beta? Ik dacht dat de hele rits voor alles met een 7 in december pas kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Vraag me af of die test wel betrouwbaar is. Heb de test op zowel de 7t als de 8t gedraaid, beide 8 uur lang en dit zijn de resultaten:

8t:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/H2nHJCH/IMG-20201027-093447.jpg

7t:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jGkN3Md/IMG-20201027-093509.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
renem schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Vraag me af of die test wel betrouwbaar is. Heb de test op zowel de 7t als de 8t gedraaid, beide 8 uur lang en dit zijn de resultaten:

8t:
[Afbeelding]

7t:
[Afbeelding]
Hm, da's onverwachts. Volgens mij was dat bij mij echt vies veel slechter. Heb alleen de screenshot niet meer. Had ook gedacht/gehoopt dat 't in jouw geval andersom was.

Wellicht omdat je 7T geen sim meer heeft? Wat doe je met die 7T trouwens? :)

EDIT: ah, screenshot gevonden, ik scoor(de) 38% op m'n OP7 met android 10 in juli

[ Voor 6% gewijzigd door ascent op 27-10-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
ascent schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:32:
[...]

Hm, da's onverwachts. Volgens mij was dat bij mij echt vies veel slechter. Heb alleen de screenshot niet meer. Had ook gedacht/gehoopt dat 't in jouw geval andersom was.

Wellicht omdat je 7T geen sim meer heeft? Wat doe je met die 7T trouwens? :)

EDIT: ah, screenshot gevonden, ik scoor(de) 38% op m'n OP7 met android 10 in juli
Dan vraag ik mij af hoe die app werkt. Ik heb juist problemen met de 7t en (tot nu toe) niet met de 8t. De sim zou het probleem kunnen zijn.

Ik ga de 7t verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyberThug schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:20:
[...]

Kan je switchen tussen EU en global dan? If so, hoe?
Ja, kan onder andere met de MSM tool (oftewel Unbrick Tool). Wiped wel je data. Andere manier is dmv volledige ZIP te flashen van andere regio (moet dan wel nieuwere timestamp hebben qua builddate). Wiped geen data.

Als je de eerste optie wil gebruiken: zie gepinde berichten in dit topic.
KoenCows schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:41:
[...]

Dank!

Ik heb de GM1900 versie uit China met de global rom. Die bevalt prima. Nog geen reden gezien om te flashen naar de EU rom.
Fair enough. Global heeft meer bloatware vziw, meer functies en waarschijnlijk minder GDPR-compliant settings etc (gok ik). EU heeft dus geen equalizer. Niet echt een probleem dus, dat je op global zit.
Petertje750 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:14:
Hmm? Android 11 is nog helemaal niet in bèta. Dat gaat begin deze maand komen denk ik, of eind deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Woei, nieuwe openbeta!

Aww, geen android11 :-)

Nou ja, welkom in de oktober securitypatch dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Wat houd die openbeta precies in voor de 7 (pro)
Zit zelf op oxygen 10.0.9 met android 10, is de openbeta alleen nieuwere security fixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Dat, en vaak ook nieuwe functies die iets eerder in de open beta worden uitgerold om zo feedback te kunnen verzamelen. Doorgaans krijgen ze ook vaker een update (ongeveer 2x vaker dan stable)

• AlexHoiHoi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
ik heb de Oneplus 7 pro en de schermtijd en digitale welzijn doet heel raar. Ook veranderen instellingen telkens en word netflix de hele tijd verwijderd (geen idee waarom deze app). Hebben meer mensen dit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:13

crashtestdummy

Ajoeto member

AlexHoiHoi schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:42:
ik heb de Oneplus 7 pro en de schermtijd en digitale welzijn doet heel raar. Ook veranderen instellingen telkens en word netflix de hele tijd verwijderd (geen idee waarom deze app). Hebben meer mensen dit?!
Ik heb ook de 7Pro maar ben deze problemen nog niet tegen gekomen.
Ik maak geen gebruik van digitaal welzijn, wel van netflix. Dat apps verwijderd worden lijkt me zowiezo heel vreemd.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 10.0.10 aangekondigd voor de OnePlus 7-serie. Update is eerder door ons toegevoegd aan de app (voor de 7 Pro vooralsnog):

OxygenOS 10.0.10 [EU] and 10.3.7 [India & Global] for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 10.3.7 [India & Global] for OnePlus 7 Pro and OnePlus 7 now and 10.0.10 [EU] will soon follow.

Changelog
System
  • Optimized the user experience of the status bar in the call scene to reduce mis-touches
  • Updated GMS package to 2020.08
  • Updated Android Security Patch to 2020.11
  • Fixed small probability flashback issue with Phone app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
De laatste 2 of 3 updates zijn wel snel gegaan :-)
Het is misschien geen Android 11, maar dat is misschien ook nog maar ff beter.

PSN - 500px - Flickr

• Naendeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Ik lees op verschillende (OnePlus) forum over geoptimaliseerd laden. Mijn 7 Pro heeft deze functie niet, draait op 10.0.10 maar heeft geen updates beschikbaar. De OnePlus Nord van mijn pa draait op 10.5.8 en heeft deze functie wel. Is het bekend of en wanneer deze firmware versie naar de 7 Pro komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Naendeau schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:34:
Ik lees op verschillende (OnePlus) forum over geoptimaliseerd laden. Mijn 7 Pro heeft deze functie niet, draait op 10.0.10 maar heeft geen updates beschikbaar. De OnePlus Nord van mijn pa draait op 10.5.8 en heeft deze functie wel. Is het bekend of en wanneer deze firmware versie naar de 7 Pro komt?
Zit al in de Open Bèta sinds een tijd. Als je niet naar Open Bèta wilt overstappen, zul je moeten wachten op OxygenOS 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naendeau
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
Ah jammer, leek me een handige feature. Lees dat Android 11 in December al komt voor de 7 serie. Nog even wachten dus ;)

Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De volgende Open Bèta voor de 7-serie zal gebaseerd zijn op Android 11: https://forums.oneplus.co...831/page-35#post-22484022
Hi friends,

We know many of you are asking about the next Open Beta build, and we want to address those concerns. As we grow near the release of the OxygenOS 11 release, our focus for the Open Beta software branch has shifted entirely to bringing you the latest flavor of Android. This means the next Open Beta build will be slightly delayed according to our maintenance schedule, but it will already be based on Android 11.

We expect to have exciting news for you in the upcoming weeks, please bear with us a bit longer.

Thank you.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Android 11 voor de 7-serie duurt blijkbaar lang door problemen, die ze aan het oplossen zijn met Qualcomm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZovhMW15BnZDmN_cwPByRRsddk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PNsdKusOEqRWIWJPfFLt7dU3.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
We kunnen binnenkort een Open Bèta verwachten voor de 7-serie, want het probleem is opgelost: https://www.oneplusbbs.co...64869&page=42#pid90819023
Dear people, the OnePlus 7/7T series hydrogen OS 11 beta has been released today. We will update the progress in this post in the future. Please keep your eyes on the community announcement, thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
Ik heb sinds vandaag dat als ik een serie foto's maak dat de laatste foto('s) niet worden opgeslagen.
Dus de camera app openen, foto, foto en nog een foto en dan de app weer sluiten. Als ik dan de galerij open mis ik de laatste foto.
Dit heb ik twee keer gehad vandaag en ik baal er wel een beetje van dat ik nu wat foto's mis waar ik van uitging dat deze gemaakt waren.
Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Oceanview op 05-01-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:40:

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 7 Pro (EU)!

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
Even een update omtrent bovenstaande voor de OnePlus 7-serie (post komt van mij uit de /r/oneplus Discord):
Hi @everyone, you may have noticed (if you're a visitor of anonymouswp.stackstorage.com) that OneNormalUsername and I haven't added new MSM tools recently. One of the reasons for this is because my Stack was for 60% filled (out of 1TB) with OnePlus tools. I use this for private files as well, but as I was on 98% of my limit, I wouldn't be able to store personal files anymore. Another reason is that Stack became a paid plan (1TB was free).

What now? Who else will provide a fast server where I can download MSM tools etc?

I'm happy to say that @Votton was so kind to provide us a (virtual) server with plenty of storage. That's why me and @OneNormalUsername recently setup a webserver, so that we can continue to provide you the newest OnePlus-related tools (and MSM tools of course).

What does this mean for me?

- Blazing fast downloads: no more download caps from my Stack, which was 5MB/s. AFH usually had faster downloads, but was dropping in speed, or sometimes just stopped. Theoretical speeds of this server are 1000/1000mb/s (125/125MB/s)
- Content is all served in English: you don't have to browse my cloud in Dutch anymore.
- No password-protection anymore: not having to hassle with inputting password.
- No cookies present: because there's no benefit in storing cookies and because we value privacy, we made sure there are no cookies needing to be stored.
- MSM tools will be added faster: because we can fully utilise our upload speeds and because OneNormalUsername doesn't have to wait for me to move MSM tools out of the queue.
- First and last MSM tool per Android version: as it's very unlikely that a user wants an intermediate version of OxygenOS, we decided to only upload the first and last version of every MSM tool per Android version. This also saves us storage.

Fine, where can I access the website?

You can access the website by this link: https://onepluscommunityserver.com/.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
OnePlus heeft zojuist de eerste Open Bèta aangekondigd, op basis van OxygenOS 11:

OxygenOS 11 Open Beta 1 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out the very first OxygenOS 11 Open Beta build based on Android 11 for the OnePlus 7 Series.

Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding. We also recommend you read all the instructions and notes before proceeding.

Changelog
System
  • Update to OxygenOS 11 version
  • Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
  • Optimize the stability of some third-party applications and improve the experience
Camera
  • Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer more convenient operation
  • Newly added HEVC codec to reduce video storage size seamlessly, capture and shoot more without compromising on quality
  • Newly added access to a third-party app to share the picture by pressing and holding it in preview
  • Newly added the quick access to recording mode by pressing and holding the shutter button and by sliding the button, you can easily zoom in or zoom out
  • Newly added the playback display in Time-lapse mode to show the actual filming time
Ambient Display
  • Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data ( To set: Settings > Customization > Clock Style)
  • Newly added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path:Settings-Customization-Wallpaper-Canvas-Choose photo preview and it can be generated automatically)
  • Always-On-Display feature is under internal test and will be released in subsequent versions. In this build, you can use the "Ambient Display" by picking up your phone or tapping the screen, it can be turned on in the Settings.
Dark Mode
  • Added the shortcut key for Dark Mode, pull down the quick setting to enable.
  • Supporting automatically turn on feature & customize time range. path: Settings – Display – Dark Mode – Turn on automatically – Automatically enable from sunset to sunrise / Custom time range
Shelf
  • Newly shelf interface design, the interface is clearer
  • Added weather widget, animation effect smarter
Gallery
  • Supporting Story function, automatically form weekly videos with photos and video in storage
  • Optimize the loading speed of the gallery, and the image preview is faster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Wie weet iets van een nieuwe security patch? Ik zit met de Pro nog op nov20

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geelers schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 23:57:
Wie weet iets van een nieuwe security patch? Ik zit met de Pro nog op nov20
Is December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Jammer. Zowel tel als OU zeggen: bijgewerkt. Sec nov en Play dec.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
Hebben mensen al de Android 11 update Open Beta uitgeprobeerd? Zijn er gekke bugs om waakzaam voor te zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Mycroft schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:20:
Hebben mensen al de Android 11 update Open Beta uitgeprobeerd? Zijn er gekke bugs om waakzaam voor te zijn?
Heb de update meteen geïnstalleerd en ben nog geen bugs tegen gekomen. Alle apps die ik gebruik werken zoals voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
Heb de Open Beta geïnstalleerd. Is bij anderen de automatische brightness-aanpassing ook zo hyperactief? Transities schakelde voorheen automatisch vrij gelijdelijk tussen licht naar donker. Schommelt nu alle kanten op. Iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:53
Mycroft schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:35:
Heb de Open Beta geïnstalleerd. Is bij anderen de automatische brightness-aanpassing ook zo hyperactief? Transities schakelde voorheen automatisch vrij gelijdelijk tussen licht naar donker. Schommelt nu alle kanten op. Iets aan te doen?
Ja hier heb ik ook last van, verder een vrij probleemloze beta. 1+ kennende zal er wel snel een fix volgen in een nieuwe beta release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 10.0.11 voor de 7-serie. Dit zal de laatste update worden voordat OxygenOS 11 uit komt.

OxygenOS 10.0.11 [EU] and 10.3.8 [India & Global] for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7
Changelog
System
  • Updated Android Security Patch to 2021.01
  • Updated GMS package to 2020.09

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 30-01-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy

crashtestdummy

Ajoeto member

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:04:
OnePlus heeft OxygenOS 10.0.11 voor de 7-serie. Dit zal de laatste update worden voordat OxygenOS 11 uit komt.

OxygenOS 10.0.11 [EU] and 10.3.8 [India & Global] for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7

[...]
Ik zie 'm nog niet terug in de Oxygen Updater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crashtestdummy schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Ik zie 'm nog niet terug in de Oxygen Updater?
OxygenOS 10.0.11 [EU] for the OnePlus 7, and 10.3.8 [India & Global] / OxygenOS 10.0.11 [EU] for the OnePlus 7 Pro will soon follow.

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-02-2021 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-09 10:00
Ook voor de Oneplus 7 (geen pro) vind ik nog geen nieuwe versie in Oxygen Updater en/of updater van Oneplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb m'n post aangepast, maar wat ik ermee wil zeggen is dat het gewoon netjes in de forumpost staat, zie: https://forums.oneplus.co...ro-and-oneplus-7.1385212/

Misschien volgende keer maar weer de hele post kopiëren in plaats van alleen de changelog. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is een nieuwe Oen Bèta aangekondigd (nummertje 2): OxygenOS 11 Open Beta 2 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds based on Android 11 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro!

Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding. We also recommend you read all the instructions and notes before proceeding.

Changelog
System
  • Optimized the sliding effect of the dynamic wallpaper
  • Improved power consumption in some scenarios
  • Optimized the adjusting intensity of automatic brightness to bring a more smooth using experience
  • Fixed the issue with the adapter not charging and using the headset at the same time
  • Fixed the issue in which the battery icon is not displayed on the status bar
  • Fixed the issue that 'Tips & Support' is not displayed in the Settings
Camera
  • Fixed the small probability flashback issue with the camera when unlocking in professional mode
Ambient Display
  • Newly supported Always-on ambient display feature (Only OP7 Pro) (Go to: Settings - Utilities - OnePlus Laboratory - Always-on ambient display)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
10.0.11 staat nu in Oxygen Updater.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Bèta 3 aangekondigd: OxygenOS 11 Open Beta 3 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro
Changelog
System
  • Optimized the effect of unlocking animation
  • Fixed the issue of slow charging rate in some cases
  • Fixed the lagging issue when playing screen-recorded videos
  • Fixed the small probability failure issue with the Double Tap to Wake
  • Fixed the issue that Netflix could not play HD videos
Bluetooth
  • Fixed the silent issue when the Bluetooth transport protocol is changed to AptX
Network
  • Improved the stability of the Wi-Fi connection and reduce Internet outages
Note:
Enabling the AOD feature will lead to increased power consumption in the build. However, this will be optimized in the upcoming builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Als straks Android 11 word released voor de 7T pro word de initial installatie ook aangeboden met de Oxygen updater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petertje750 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:17:
Als straks Android 11 word released voor de 7T pro word de initial installatie ook aangeboden met de Oxygen updater?
Ja, de download. Installatie moet je zelf doen, tenzij je root hebt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertje750
Top, ben zeer blij met de updater dus de upgrade naar 11 doe ik graag met de tool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMES
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-09 23:51
Mijn OnePlus 7 krijgt helaas wat mankementen, fast charge lijkt niet meer te werken. Fast charge had al langer dat ie hem niet meteen pakt, maar meestal nadat ik oplader reconnecte dan pakte hij de fast charge wel weer, helaas werkt dit ook niet meer. (connector pas nog schoon gemaakt, normaal opladen werkt nog wel, duurt alleen zo lang ;p ) Daarnaast heeft de telefoon soms last van 'freezes', dit los ik meestal op door hem een reboot te geven.

Zouden deze problemen opgelost kunnen worden door een clean install in combinatie met de update die eraan zit te komen? Of zou ik hem toch een keer moeten op sturen ter reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:31

Esumontere

Floep, banaan.

RMES schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:22:
Mijn OnePlus 7 krijgt helaas wat mankementen, fast charge lijkt niet meer te werken. Fast charge had al langer dat ie hem niet meteen pakt, maar meestal nadat ik oplader reconnecte dan pakte hij de fast charge wel weer, helaas werkt dit ook niet meer. (connector pas nog schoon gemaakt, normaal opladen werkt nog wel, duurt alleen zo lang ;p ) Daarnaast heeft de telefoon soms last van 'freezes', dit los ik meestal op door hem een reboot te geven.

Zouden deze problemen opgelost kunnen worden door een clean install in combinatie met de update die eraan zit te komen? Of zou ik hem toch een keer moeten op sturen ter reparatie?
Weet je zeker dat je de connector goed hebt schoongemaakt? Er kan een hele bende stof in zitten die echt tot diep in de connector gepropt zit, krijg je er echt niet makkelijk uit. Ik dacht ook dat de mijne schoon was, totdat ik er nog eens goed in ging prikken en poeren met een tandenstoker, toen kwam er nog een hele pluk uit.

Die freezes, komen die in alle apps voor of toevallig alleen in Chrome? Want freezes in Chrome is een bekend euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMES
Esumontere schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:30:
[...]

Weet je zeker dat je de connector goed hebt schoongemaakt? Er kan een hele bende stof in zitten die echt tot diep in de connector gepropt zit, krijg je er echt niet makkelijk uit. Ik dacht ook dat de mijne schoon was, totdat ik er nog eens goed in ging prikken en poeren met een tandenstoker, toen kwam er nog een hele pluk uit.

Die freezes, komen die in alle apps voor of toevallig alleen in Chrome? Want freezes in Chrome is een bekend euvel.
Hmm, dan ga ik de connector nog even een keer goed checken!

De freezes zijn niet specifiek in 1 app. Het gebeurt zelfs in de instellingen, ik open instellingen, wil dan verder navigeren naar een sub niveau, maar dan freezed de telefoon. Ik kan nog wel terug naar home. Dit gebeurt dan ook random om de zoveel tijd en na een reboot is het weer gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy

crashtestdummy

Ajoeto member

RMES schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:11:
[...]

Hmm, dan ga ik de connector nog even een keer goed checken!

De freezes zijn niet specifiek in 1 app. Het gebeurt zelfs in de instellingen, ik open instellingen, wil dan verder navigeren naar een sub niveau, maar dan freezed de telefoon. Ik kan nog wel terug naar home. Dit gebeurt dan ook random om de zoveel tijd en na een reboot is het weer gefixed.
Misschien even nagaan welke apps je extra bent gaan gebruiken of geinstalleerd hebt sinds dit voorkomt. Mogelijk dat het daar mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMES
Connector nogmaals schoon gemaakt, maar d'r komt geen plukje stof meer uit, helaas geen resultaat. Ik ga hem toch maar ter reparatie opsturen. Hopelijk werkt dan weer alles naar behoren.

Weet iemand of dat ik hem rechtstreeks bij oneplus kan aanmelden (inclusief garantie) of moet ik hem via belsimpel opsturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Bèta 4 aangekondigd: OxygenOS 11 Open Beta 4 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds based on Android 11 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro!

Changelog
System
  • Fixed the issue that the battery icon in the status bar is abnormally displayed
  • Fixed known issues and improved system stability
Bluetooth
  • Fixed the issue where Bluetooth headsets are silent in aptX Adaptive mode
Since the OnePlus 7 skipped Open Beta 3, this is the OnePlus 7-specific change log:
System
  • Fixed the issue of slow charging rate in some cases
  • Fixed the issue where Voice Wakeup is turned off after a system upgrade
  • Fixed the lagging issue when playing screen-recorded videos
  • Fixed the small probability failure issue with the Double Tap to Wake
  • Fixed the issue that the battery icon in the status bar is abnormally displayed
Ambient Display
  • Always-on ambient display is available now (Go to: Settings - Utilities - OnePlus Laboratory - Always-on ambient display)
Bluetooth
  • Fixed the silent issue when the Bluetooth transport protocol is changed to aptX or aptX Adaptive
Network
  • Improved the stability of the Wi-Fi connection and reduce Internet outages

Acties:
  • +2 Henk 'm!
7 (Pro) krijgt vandaag/morgen OxygenOS 11! Je zult een notificatie van de Oxygen Updater app ontvangen als de update er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
Anonymoussaurus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:13:
7 (Pro) krijgt vandaag/morgen OxygenOS 11! Je zult een notificatie van de Oxygen Updater app ontvangen als de update er is.
Dat is goed nieuws!

Ik hoop dat ze met deze update het probleem van Android Auto eens oplossen.
Bij mij wilt ie Android Auto niet laden, ookal workarounds geprobeerd met o.a. ADB om het verholpen te krijgen, maar niks doet het :(

Helaas bevalt de OnePlus me met de dag minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:56
@Anonymoussaurus De gewone 7 , of de 7T?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beiden, maar kan zijn dat het wat langer duurt (want er waren wat problemen bij de 7T-serie).

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie