Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:00
Andere 7 gebruikers net wel de nl alert gekregen? Alles bij noodmeldingen staat aan maar geen bericht. Bij de 3 van m'n vriendin kwam het bericht wel (2x)

Draai de laatste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neelle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-04-2024
RF1000 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:52:
Andere 7 gebruikers net wel de nl alert gekregen? Alles bij noodmeldingen staat aan maar geen bericht. Bij de 3 van m'n vriendin kwam het bericht wel (2x)

Draai de laatste beta.
Ik heb de melding wel binnen gekregen draai ook de laaste bèta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
Ok. Raar. Ik heb alle vinkjes aan staan in het noodwaarschuwing menu. Is er nog ergens een andere instelling in een submenuutje die ik over het hoofd zie? De 2 jaarlijkse testmelding ook nooit gekregen. Zit gewoon op wifi en op beide simkaartjes volledig ontvangst. 2 simkaarten wellicht het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
RF1000 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:26:
Ok. Raar. Ik heb alle vinkjes aan staan in het noodwaarschuwing menu. Is er nog ergens een andere instelling in een submenuutje die ik over het hoofd zie? De 2 jaarlijkse testmelding ook nooit gekregen. Zit gewoon op wifi en op beide simkaartjes volledig ontvangst. 2 simkaarten wellicht het probleem.
Ik zit op de gewone OTA en heb ook 2 simkaarten, heb de melding wel gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:57

Esumontere

Floep, banaan.

Draai de laatste beta.
Yup, 2 keer zelfs. Heb een 7 met 2 SIMs, op de laatste stable release.

[ Voor 4% gewijzigd door Esumontere op 22-03-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 23:16

Draai de laatste beta.
Welke provider zit je ?
Ik kreeg hem wel en zit bij KPN een kennis van me kreeg hem niet en zit bij Vodafone.

Iets anders wie heeft er de laatste tijd ook zoveel last van stotterende webpagina's?
Als ik bijvoorbeeld op de site van Dumpert een filmpje kijk en door de reacties scroll dan stottert en bibbert het niet normaal.
Dat is geen 90Hz maar 9Hz :)
Heb dat al veel langer vooral met Chrome op diversen websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
ComTech schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:38:
[...]

Welke provider zit je ?
Ik kreeg hem wel en zit bij KPN een kennis van me kreeg hem niet en zit bij Vodafone.
SIM1 KPN
SIM2 Simpel

bij beide niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
ComTech schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:38:
[...]
Iets anders wie heeft er de laatste tijd ook zoveel last van stotterende webpagina's?
Als ik bijvoorbeeld op de site van Dumpert een filmpje kijk en door de reacties scroll dan stottert en bibbert het niet normaal.
Dat is geen 90Hz maar 9Hz :)
Heb dat al veel langer vooral met Chrome op diversen websites.
Even geprobeerd maar bij mij ook wat schokkerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:56
Ik blijf nog steeds problemen hebben na paar dagen dat ik bijv in WhatsApp, Strava en aantal andere apps geen foto's kan verzenden als ik in de App in de galerij wil bladeren om een foto te selecteren.

Reboot lost het meestal op. Versie 10.0.4.GM21BA

Iemand anders nog last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 14:06
RF1000 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:07:
[...]

SIM1 KPN
SIM2 Simpel

bij beide niks.
Ik heb hem gehad op mijn OnePlus 7Pro met Simpel als provider.

[ Voor 10% gewijzigd door Pjotrofsky op 23-03-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 22:25

yay

TheGabeMan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:39:
Ik blijf nog steeds problemen hebben na paar dagen dat ik bijv in WhatsApp, Strava en aantal andere apps geen foto's kan verzenden als ik in de App in de galerij wil bladeren om een foto te selecteren.

Hier hetzelfde probleem op dezelfde versie. Reboot lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allert op 7t pro wel gehad met veeel lawaai. Vodafone. Werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

TheGabeMan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:39:

Hey, dat had ik eergisteren ook. Reboot loste het inderdaad op. Was bij mij voor het eerst. Dacht dat er iets mis was met de foto die ik gemaakt had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:19
DizzyWeb schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:27:
[...]

Hey, dat had ik eergisteren ook. Reboot loste het inderdaad op. Was bij mij voor het eerst. Dacht dat er iets mis was met de foto die ik gemaakt had...
Nope, hier ook, zeer gaar. Zit 'r ook al best een tijdje in maar geen idee wat 't triggert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05
ascent schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:38:
[...]

Nope, hier ook, zeer gaar. Zit 'r ook al best een tijdje in maar geen idee wat 't triggert
Wees gerust, het lijkt geen Oneplus ding te zijn. Ook bij Huawei toestellen wordt hier melding van gemaakt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
zou me niet verbazen. Ook oudere oneplus toestellen zouden er last van hebben gehad. Heb 't zelf met de OP3 en OP5 nooit gemerkt en heb spijt van de upgrade naar de OP7. Op 't oneplus forum zelf is 'r ook al een draadje over die al wel even meegaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:21
buddow schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 08:24:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met gelijktijdig gebruiken van een werk profiel en lokatiegegevens? Er lijkt een bug te zijn, die optreedt zodra je dit allebei aan hebt staan en een app start die lokatiegegevens gebruikt. Dan valt direct voor enkele seconden het netwerk en de wifiverbinding weg. En dit komt dan op willekeurige momenten terug. De bug is aanwezig sinds de update naar Android 10. Al gerapporteerd in oktober. Ook de laatste ROM update helpt niet helaas.

https://forums.oneplus.co...ndroid-10-update.1123161/

Heb overigens een 7pro, maar in het topic komen ook klachten van gebruiks met een 6.
Ja ik! Bloedirritant deze bug. Soms valt alles gewoon weg tijdens het bellen. Dat is niet echt praktisch dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft 10.0.5 aangekondigd: OxygenOS 10.0.5 [EU and Global] and 10.3.2 [India] for the OnePlus 7 Pro and OnePlus 7
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 10.0.5 [EU and Global] and 10.3.2 [India] for OnePlus 7 Pro and OnePlus 7 now.

Changelog
System
  • Optimized the Ram management
  • Improved system stability and fixed known issues
  • Updated Android Security Patch to 2020.03
Gallery
  • Improved stability for recording videos in slow-mo
  • Fixed the random disappearance of screenshots in Gallery
  • Synched video playback speed with audio

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

En hij is te downloaden! Net binnengehaald.

Wat ik vreemd blijf vinden is dat ik 10.3.2 binnen haal wat volgens bronnen voor de "India" version zou moeten zijn. Dit terwijl ik gewoon de "EU and Global" versie heb. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Convoy op 31-03-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Convoy schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:53:
[...]

En hij is te downloaden! Net binnengehaald.

Wat ik vreemd blijf vinden is dat ik 10.3.2 binnen haal wat volgens bronnen voor de "India" version zou moeten zijn. Dit terwijl ik gewoon de "EU and Global" versie heb. 8)7
Via Oxygen Updater of systeem updater? Want OnePlus heeft weer lopen klooien met de nummers: https://forums.oneplus.co...7095/page-2#post-21448056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:09:
[...]

Via Oxygen Updater of systeem updater? Want OnePlus heeft weer lopen klooien met de nummers: https://forums.oneplus.co...7095/page-2#post-21448056
Via Oxygen Updater

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacht ik al. maar ja, OnePlus heeft weer lopen kloten met die nummers (weet niet wat er aan de hand is laatste tijd), maar het is dus weer zo ver. Vandaar die post die ik linkte (hij is ook van Oxygen Updater). Hopelijk merken ze het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Wanneer komt de update voor EU online in de app? Maakt het overigens iets uit als je de global versie gaat installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EiSpeed schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:30:
Wanneer komt de update voor EU online in de app? Maakt het overigens iets uit als je de global versie gaat installeren?
Als OnePlus de roll-out eens start. Dat duurt altijd een paar dagen (weet niet waarom. Waarschijnlijk testen en debloaten).

Het maakt wel uit ja: zo krijg je de audio equalizer terug, maar ik vermoed dat je dan op privacy en bloatware inlevert. Qua werking maakt het niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-04-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Weet niet of het alleen voor een 7 Pro geldt, maar ik wil bij een quick response niet eerst te hoeven swipen voor een bericht. Is er een trucje dat de voorgeporgrammeerde berichten laat zien als ik gebeld wordt en het toestel daarna niet automatisch naar voicemail gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik heb nu al een tijdje mijn OnePlus 7 Pro en ben er echt wel heel erg tevreden mee. Ik kwam hiervoor van een Mi Mix 2 en het verbeterde scherm en nog minder bezels vind ik echt heerlijk! Vooral in combinatie met de gesture controls. Ik loop alleen steeds tegen twee (software) puntjes aan waar ik maar niet uitkom om die op te lossen. Wellicht jullie wel?

Ten eerste heb ik af en toe tijdens het typen dat letters meerdere keren worden opgepakt. Het lijkt erop alsof mijn handpalm dan incorrect gedetecteerd wordt door het gebogen scherm. Als ik dan het woord 'maar' wil typen komt er bijvoorbeeld 'maaaaaaaaarrr' te staan. Terwijl ik de toets, voor mijn gevoel, maar heel kort aanraak.

Verder heb ik nog het issue dat wanneer ik de ruimte onder mijn toetsenbord aanraak, het toetsenbord verdwijnt. Bij sommige apps (Chrome) verdwijnt dan ook de invoer. Net alsof er een terug-actie aangeroepen wordt. Dit gedrag verdwijnt overigens wel voor korte tijd na een reboot van het toestel, maar komt elke keer weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogier64
  • Laatst online: 27-08 16:01
mb1234 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:17:
[...]

Ah ik ben dus niet de enige. Ik heb dit al eerder gemeld op het forum maar toen was er niemand die er last van had.

Ik heb zowel met Chrome als Firefox.
Ook heb regelmatig vanuit Twitter dat de link helemaal niet opent, of dat ik een wit scherm krijg te zien en het balkje niet verder gaat met laden.

(ik heb trouwens een 7T Pro)
Ruim een week Firefox eens als standaard browser actief op mijn OP7-8/256 en een openbaring, geen vastlopers meer gehad. Lijkt toch echt aan Chrome te liggen. Zijn ook aardig wat gebruikers die er last van hebben, niet alleen OnePlus, zelfs Google Pixels schijnen er last van te hebben. Kennelijk een bug die erin geslopen is bij een update.
https://www.androidpolice...apps-to-freeze-and-crash/

[ Voor 3% gewijzigd door Rogier64 op 06-04-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:43
alex3305 schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:30:
Ten eerste heb ik af en toe tijdens het typen dat letters meerdere keren worden opgepakt. Het lijkt erop alsof mijn handpalm dan incorrect gedetecteerd wordt door het gebogen scherm. Als ik dan het woord 'maar' wil typen komt er bijvoorbeeld 'maaaaaaaaarrr' te staan. Terwijl ik de toets, voor mijn gevoel, maar heel kort aanraak.
Je zou altijd een ander toetsenbord kunnen proberen. Zelf heb ik dit probleem niet. Ik heb wel het transparante hoesje eromheen zitten waardoor je niet zoveel last hebt van de gebogen randen.
alex3305 schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:30:
Verder heb ik nog het issue dat wanneer ik de ruimte onder mijn toetsenbord aanraak, het toetsenbord verdwijnt. Bij sommige apps (Chrome) verdwijnt dan ook de invoer. Net alsof er een terug-actie aangeroepen wordt. Dit gedrag verdwijnt overigens wel voor korte tijd na een reboot van het toestel, maar komt elke keer weer terug.
Waarschijnlijk heb je de gestures voor navigatie aanstaan. Android 10 reserveert dan ruimte onderaan het scherm. Heb zelf gelukkig niet zo heel veel last meer dat ik per ongeluk daar druk, maar het komt wel bekend voor.

Het duurt wel lang voordat 10.0.5 uitgerold wordt helaas. (meestal als je erover begint dan komt het snel daarna O-) )

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
FireFly3k schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:23:
[...]

Je zou altijd een ander toetsenbord kunnen proberen. Zelf heb ik dit probleem niet. Ik heb wel het transparante hoesje eromheen zitten waardoor je niet zoveel last hebt van de gebogen randen.
Het ligt denk ik niet per se aan GBoard, maar eerder aan matige palm rejection. Het gebeurt mij soms ook als ik over het scherm heen reik naar bijvoorbeeld de linker bovenhoek. Ik heb er dus geen hoesje omheen zitten, dat verklaart wellicht het e.e.a..
Waarschijnlijk heb je de gestures voor navigatie aanstaan. Android 10 reserveert dan ruimte onderaan het scherm. Heb zelf gelukkig niet zo heel veel last meer dat ik per ongeluk daar druk, maar het komt wel bekend voor.

[...]
Zeker heb ik die aanstaan. Dat gebruik ik nu al een flinke tijd en het is zo'n gewenning geworden dat ik niet meer zonder kan. Inderdaad wordt er ruimte onder het toetsenbord gereserveerd, maar het is zo raar dat dit aanraken gelijk staat aan de terug toets.

Ik heb inmiddels de gesture balk aan de onderkant maar aangezet. Dit vind ik eigenlijk best lelijk, maar dan lijkt het gedrag te veranderen en heb ik geen last van de eerder genoemde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik heb een screenprotector van glas op mijn 7 pro gedaan met vloeistof. Nu perfect er op. Alleen het knopje waar je het geluid zacht of hard kunt zetten doet het niet meer helemaal. Alleen het geluid harder lukt. Hoe kan ik dit probleem oplossen. Wil het wel graag weer goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
wilke77 schreef op maandag 13 april 2020 @ 00:55:
Ik heb een screenprotector van glas op mijn 7 pro gedaan met vloeistof. Nu perfect er op. Alleen het knopje waar je het geluid zacht of hard kunt zetten doet het niet meer helemaal. Alleen het geluid harder lukt. Hoe kan ik dit probleem oplossen. Wil het wel graag weer goed hebben.
Probeer het goed schoon te maken met een alcohol doekje. Ik heb exact dezelfde screenprotector volgens mij, met lijm en uv licht toch?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Probeer het goed schoon te maken met een alcohol doekje. Ik heb exact dezelfde screenprotector volgens mij, met lijm en uv licht toch?
[/quote]

Ja klopt, die heb ik. Maar ik deck dat er iets vloeistof in de knopjes is terecht gekomen. Alles is schoon. Maar kan volume lager niet in drukken. Wel volume hoger, dan hoor je ook een klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:24
OxygenOS 10.0.5 staat nu in de Oxygen Updater. Straks overdag installeren.

System
• Optimized the RAM management
• Updated Android security patch to 2020.03

Gallery
• Improved system stability for recording videos in slow-mo
• Fixed the random disappearance of screenshots in gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
marcelmg2 schreef op maandag 13 april 2020 @ 02:17:
OxygenOS 10.0.5 staat nu in de Oxygen Updater. Straks overdag installeren.

System
• Optimized the RAM management
• Updated Android security patch to 2020.03

Gallery
• Improved system stability for recording videos in slow-mo
• Fixed the random disappearance of screenshots in gallery
Heb hem sinds gisteren draaien. Via apkmirror ook launcher 4.4.... erop gezet.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden de Oneplus 7 pro en 7t in de aankomende dagen goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:01:
Zou kunnen, maar ook weer niet....

.... en dan nu het weerbericht:
misschien gaat het regenen, misschien ook niet
maar de zon kan ook schijnen, of het wordt bewolkt
soms harde wind, soms ook niet...

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:32

Sandyman538

SandstorM [148839]

Als je de pricewatch gaat checken op oudere modellen van OnePlus zul je zien dat er niet een enorm verschil in prijs zit tussen release en laatste levering. Dus verwacht niet dat je straks met 40 procent korting een 7 of 7 pro op de kop tikt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Als ik een verwachting moet uitspreken: nee. Waarom? Omdat de goedkoopste OP8 op de 699 zit, wat zelfs een achteruitgang is t.o.v. de goedkopere 7T Pro (679 euro). De rest van de 8 serie is veel duurder. Dus eigenlijk hebben ze alle gaten wel gevuld:
400-550 euro: 6T, 7T
550-650 euro: 7 Pro
650-700 euro: 7T Pro
700-800 euro: 8
800-1000 euro: 8 Pro

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

eindelijk mijn Oneplus 7 Pro binnen gehad gisteren.....

i was blown away......

+ super mooi scherm
+ ontzettend goed geluid uit (stereo) speakers
+ voelt heel degelijk aan
+ super snel
+ 12-11-2019 gebouwd

- mocht van mij iets lichter zijn
- op eerste dag ging de batterij erg snel naar beneden (ik zat wel vaak te kijken/bewonderen en te installeren)
- Almond kleur is wel even wennen (maarja als het meer dan 100 euro scheelt who cares)
- curved moet ik nog een beetje aan wennen maar ben er niet op tegen.....
- HDR/licht intensiteit met bepaalde content viel/valt in de eerste instantie iets tegen (meer onderzoek nodig)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft z'n excuses aangeboden omtrent laatste bèta: An update about Open Beta 12 for OnePlus 7 Pro and 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
De Open Beta 13 staat klaar voor mijn OP7 Pro. Heeft iemand deze al naar tevredenheid getest?
Ik meen dat het qua inhoud hetzelfde is als de OB12 die geplaagd was door bugs (die ik nooit ontvangen heb) maar dan een goed werkende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Heeft iemand Amazon prime en HDR werkend op zijn OP7P?

Ik kan maximaal tot 1080 zonder HDR.

Zou raar zijn als dat niet kon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ja draaiende.

Icoontjes van batterij enzo zijn anders. Verder smooth.
Spiff1 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:39:
De Open Beta 13 staat klaar voor mijn OP7 Pro. Heeft iemand deze al naar tevredenheid getest?
Ik meen dat het qua inhoud hetzelfde is als de OB12 die geplaagd was door bugs (die ik nooit ontvangen heb) maar dan een goed werkende versie.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik krijg de laatste tijd steeds meer de melding '[applicatie] is draning your battery'', zowel op mijn 7 Pro als 3T, voor willekeurige apps van AT5 tot Nu.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 10:05
Sanction schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:11:
Ik krijg de laatste tijd steeds meer de melding '[applicatie] is draning your battery'', zowel op mijn 7 Pro als 3T, voor willekeurige apps van AT5 tot Nu.nl
Heb je hierover een vraag of is dit puur een constatering?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ik zal er voortaan ergens een vraagteken inproppen of het geijkte cliché 'Hebben meer mensen daar last van?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier64
  • Laatst online: 27-08 16:01
Sanction schreef op maandag 11 mei 2020 @ 23:07:
Ik zal er voortaan ergens een vraagteken inproppen of het geijkte cliché 'Hebben meer mensen daar last van?'.
Ik heb het af en toe met nu.nl maar merk het voor mijn gevoel niet vaker dan voorheen. Betreft een OP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Sanction schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:11:
Naar mijn gevoel krijg ik die melding nu ook wat vaker. Usual suspects zijn Outlook en Edge. Voorheen voornamelijk de laatste. AT5 en Nu.nl juist niet. Overigens heb ik Outlook en Edge wel gelocked in geheugen.

[ Voor 6% gewijzigd door dreester op 12-05-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 21:50
Voor de geïnteresseerden die graag de super slomo 960Fps wiilen die de 7T als beta update heeft gekregen:

Root is wel vereist!

https://forum.xda-develop...post82605019#post82605019

Zojuist getest en het werkt!

Max Digital zoom

Mocht je 80x digitaal zoom willen dan:
CameraInfo_5.xml MaxDigitalZoom 10.0 wijzigen naar 80.0 :P

Macro

Wil je de macro modus activeren dan:
CameraInfo_3.xml "IsUWMacroSupported" van "false" wijzigen naar "true"

[ Voor 16% gewijzigd door Gohan040 op 19-05-2020 10:32 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Komt de 960 nog naar de 7 denk je?

PS we hadden al een soort macro met de telelens toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 21:50
spanx schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:16:
Komt de 960 nog naar de 7 denk je?
Ik denk het wel, simpelweg omdat het dus te activeren is, werkt en omdat de hardware zo goed al hetzelfde is
PS we hadden al een soort macro met de telelens toch?
Soort van misschien, maar je had geen optie dit te activeren.
Overigens is het niet zo goed als op de T variant, deze heeft echt een andere camera die speciaal voor macro's is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hee geinig, de nieuwe open beta 14 (voor de 7) voegt callrecordinglogs toe. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barney123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09-04-2021
Beste 7 pro gebruikers
Wat zijn uw ervaringen met het aflopende scherm ? Heb je liever een plat scherm of prefereer je dat het wat afloopt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
In het begin vond ik het aflopende scherm niet fijn, nu vind ik het er juist mooier uitzien (de content lijkt meer naar je toe te komen dan bij een plat scherm). Het grootste nadeel vind ik dat je bij een witte achtergrond een soort blauwe gloed bij de randen waarneemt. Dat heb ik voor 95% procent verholpen door de dark mode van Android als standaard in te stellen en Google Chrome/Vivaldi ook op dark mode te zetten (chrome://flags/#darken-websites-checkbox-in-themes-setting).

Laat het aflopende scherm je niet tegenhouden, uiteindelijk wen je er aan, maar dat kan wel even een aantal dagen/weken duren ;) Het is echt een pracht mobiel en ik ben nogal kieskeurig...

[ Voor 7% gewijzigd door bllb op 21-05-2020 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
barney123 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:02:
Beste 7 pro gebruikers
Wat zijn uw ervaringen met het aflopende scherm ? Heb je liever een plat scherm of prefereer je dat het wat afloopt ?
Een plat scherm blijft gewoon het beste, maar als ik zou moeten kiezen tussen een gat/notch in het scherm of aflopende randen, dan kies ik graag voor de tweede. Eenmaal gewend aan het aflopend scherm is er echt wel mee te werken hoor en de kwaliteit van het scherm maakt het echt goed.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barney123 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:02:
Beste 7 pro gebruikers
Mij maakt het persoonlijk niet uit. Dacht dat ik het irritant zou vinden, maar het valt wel mee eigenlijk. Je hebt wel wat flare, maar dat irriteert me niet en je kan alles nog steeds prima zien. Die flare is alleen op de randen btw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
10.0.6/10.3.3 wordt uitgerold. We voegen deze updates zo snel mogelijk toe aan Oxygen Updater.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tzu5ScvKoG98W0Bp2o08tjMXp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xVLJT64Lfz8ehF7FGvW6X0ZM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
Wanneer kunnen we de 10.0.6 voor de 7 pro verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petertje750 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:04:
Wanneer kunnen we de 10.0.6 voor de 7 pro verwachten?
Een dezer dagen. Europese varianten (10.0.x) komen altijd wat later uit (idk waarom). Roll-out is ook nog niet begonnen, dus dat hij niet in Oxygen Updater staat dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik kom van de OP5T met 8GB RAM en deze werd vaak na 2/3 maanden trager altijd tijdens multitasken, o.a. W'App, Facebook, Massenger en Chrome gebruik. (Ja, had nog 70% opslag over en 60% RAM space vrij)

Mijn vraag is nu is de 12 GB versie vele malen sneller dan de 8 GB versie met bovenstaande tasks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zucht123 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:53:
Ik kom van de OP5T met 8GB RAM en deze werd vaak na 2/3 maanden trager altijd tijdens multitasken, o.a. W'App, Facebook, Massenger en Chrome gebruik. (Ja, had nog 70% opslag over en 60% RAM space vrij)

Mijn vraag is nu is de 12 GB versie vele malen sneller dan de 8 GB versie met bovenstaande tasks?
Nee, ga daar maar niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:22
Ik heb de laatste update vandaag binnengekregen....ik zag iets van Atmos voor de Obeplus Wireless Z...die heb ik ook, heeft iemand verschil gemerkt?

Daarnaast...Ik kan redelijk goedkoop de S20 Ultra krijgen. De OnePlus 7 pro zou ik dan aan mijn zoontje geven om pubg op te spelen. Overkill, ik weet het, maar is er iemand die dezelfde overstap overweegt? Ben verder super enthousiast over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 17:31
Tweaker vrienden, ik mag over +- 6 weken weer verlengen en ik twijfel nog enigszins tussen een aantal toestellen, waaronder de OP7Pro, Mi Note 10 en Poco F2 Pro. Allemaal plus en minpunten natuurlijk, misschien is de OP7Pro wel de beste keuze nu.
Enfin, ik kan helaas geen gebruik maken van een oled telefoon zonder DC dimming (anti flicker) dus moet hij dat hebben zoals de OP en de Xiaomi's. Alleen ben ik bang voor black crush, zoals op de OP8 en mindere kleuren...
In hoeverre hebben jullie daar last van en zien jullie black crush met DC dimming aan in het donker? Ik ben zeer benieuwd namelijk. Groet Gideon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb geen black crush met mijn 7 Pro, probleem is bij de pro een stuk minder aanwezig dan met de non pro (greens). Hey kan zijn dat nieuwe gefabriceerde 7 pro's dit probleem minder hebben...

Die van mij is van de 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Hier met de 7Pro ook nooit issues gehad *klop, klop*. Aanschaf uit de eerste batch destijds.

Nog steeds super enthousiast. Zou hem nog geenszins willen inruilen voor een S20, Ultra of niet. Voor PUBG zijn er prima 6,5 inch telefoons met 8 cores te koop voor circa 250 euro: Samsung, Motorola, Xiaomi, Oppo, Nokia. Zoiets zou mijn keuze zijn.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
spanx schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:59:
Ik heb geen black crush met mijn 7 Pro, probleem is bij de pro een stuk minder aanwezig dan met de non pro (greens). Hey kan zijn dat nieuwe gefabriceerde 7 pro's dit probleem minder hebben...

Die van mij is van de 2019.
Heb je dat ook gezien/ getest met DC dimming aan en dan specifiek in het donker? Dan zou je het het beste moeten zien...

@geelers eveneens :)

Fijn dat jullie er nog zo te spreken over zijn. De OP8(pro) spreekt mij gewoon echt minder aan, los van de prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door g1de0n op 01-06-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:22
geelers schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:14:
Hier met de 7Pro ook nooit issues gehad *klop, klop*. Aanschaf uit de eerste batch destijds.

Nog steeds super enthousiast. Zou hem nog geenszins willen inruilen voor een S20, Ultra of niet. Voor PUBG zijn er prima 6,5 inch telefoons met 8 cores te koop voor circa 250 euro: Samsung, Motorola, Xiaomi, Oppo, Nokia. Zoiets zou mijn keuze zijn.
Je hebt helemaal gelijk...alleen gaat het argument 'hij krijgt mijn oude telefoon, ik heb een nieuwe genomen met verlenging' anders klinken dan 'ik heb voor hem een nieuwe telefoon gekocht'..

:) Hij is 6...

Maar idd zelf ook nog zeer tevreden over telefoon dus ik laat het er ook bij. Ik kijk volgend jaar wel wat Samsung doet met de AMD in haar Exynos processor.

Maar niemand heeft de atmos getest met de oneplus wireless z? Ik begrijp niet zo goed wat de toegevoegde waarde is van atmos op een hoofdtelefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Ai. Telefoon een duikvlucht gemaakt. Achterkant van mijn 7Pro in stukken. Ik kan laten repareren met officiële fabrieksgarantie in Amsterdam en Utrecht bij PhoneLab. Maar aangezien ik in Maastricht woon is dat best een flinke rit. Opsturen duurt te lang qua kwijt zijn van de telefoon.

Iemand tips voor goede reparatie in de buurt van Maastricht? Of toch maar beter naar Utrecht rijden vanwege officiële onderdelen en garantie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nstnRv9bVP0dACkDIs4JG-lHKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjbTbEuDMGxR1EGSmz0hca4w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
TheGabeMan schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:16:
Ai. Telefoon een duikvlucht gemaakt. Achterkant van mijn 7Pro in stukken. Ik kan laten repareren met officiële fabrieksgarantie in Amsterdam en Utrecht bij PhoneLab. Maar aangezien ik in Maastricht woon is dat best een flinke rit. Opsturen duurt te lang qua kwijt zijn van de telefoon.

Iemand tips voor goede reparatie in de buurt van Maastricht? Of toch maar beter naar Utrecht rijden vanwege officiële onderdelen en garantie?

[Afbeelding]
GSM Eindhoven

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:44
@TheGabeMan Heb je opsturen naar Oneplus ook overwogen? Ik heb daar een paar jaar geleden goede ervaringen mee gehad, binnen een week weer gerepareerd retour, kan nu met Corona natuurlijk langer duren. Ik dacht toen ook dat het langer zou duren en heb voor €130 een tijdelijke telefoon gekocht en na herstel van mijn Oneplus die weer verkocht voor €110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtops1977
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 08:28
is het niet zelf te doen..
had onlangs van mijn dochter de galaxy s7 met hetzelfde probleem zelf gedaan
voor een paar euro via allieexpress gekocht een orginele glazen achterkant
beetje warm maken en kon hem vrij gemakkelijk vewijderen

de nieuwe achterplaat zit wat stickers op... recht erop zetten aandrukken en klaar is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
The Real Gunnar schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:56:
@TheGabeMan Heb je opsturen naar Oneplus ook overwogen? Ik heb daar een paar jaar geleden goede ervaringen mee gehad, binnen een week weer gerepareerd retour, kan nu met Corona natuurlijk langer duren. Ik dacht toen ook dat het langer zou duren en heb voor €130 een tijdelijke telefoon gekocht en na herstel van mijn Oneplus die weer verkocht voor €110.
Moest toevallig gisteren in Utrecht zijn en vanochtend even snel bij The Phone Lab geweest. In uurtje twee telefoons laten maken. Dik tevreden over. (Mijn zoon z'n OnePlus 6, was al langere tijd stuk aan de achterkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
mrtops1977 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:45:
is het niet zelf te doen..
had onlangs van mijn dochter de galaxy s7 met hetzelfde probleem zelf gedaan
voor een paar euro via allieexpress gekocht een orginele glazen achterkant
beetje warm maken en kon hem vrij gemakkelijk vewijderen

de nieuwe achterplaat zit wat stickers op... recht erop zetten aandrukken en klaar is het
Ervaring met andere telefoons heeft mij geleerd dat je altijd net de verkeerde schroevendraaier of zo hebt en ik kan t niet zo netjes als een iemand met ervaring :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
Als een mede Tweaker een keer zin heeft om een andere Tweaker uit de brand te helpen d.m.v. DC dimming aan, in het donker op lage helderheid, te testen op 'black crush', zou ik hem eeuwig dankbaar zijn. Een film trailer werkt meestal goed.

Ik maak me enigszins zorgen dat als ik hem aanschaf i.c.m. een abo ik mogelijk teleurgesteld raak en aan de telefoon vast zit. Dit is mede veroorzaakt door de TS van dit topic:

https://forums.oneplus.co...-huge-difference.1058051/

[ Voor 3% gewijzigd door g1de0n op 06-06-2020 01:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:48
Sandyman538 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:07:
Met contactloos betalen (rabobank) moet je soms je pincode op de telefoon ingeven. Tot 2 updates geleden kwam automatisch dat scherm naar voren als dat moest. Nu gebeurt er niks (behalve dat de pin terminal aangeeft dat er een code vereist is). Ik moet dan zelf de rabo app openen om een code in te kunnen voeren. Meer mensen deze ervaring?
Nou je gelooft het nooit; Maar ik zag enkele dagen geleden de volgende tekst bij de Rabo Wallet update:

"OnePlus/Oppo met Android 10 hebben problemen met betalen. Tijdelijke work-around: Betaal met de app open. Oplossing wordt door OnePlus/Oppo uitgerold de komende weken."

Toevallig ook via Oxygen Updater de laatste update 10.0.6 erop geknald en warempel:
De Pin-Popup kwam weer automagisch in beeld! 8)

Toch mooi dat ze dit na 8 maanden (wtff :X 8)7 ) hebben gefixt. :+

@Golf2vr6
@ascent

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 06:26
Aah, die rabkwallet gebruik ik sinds kort. Vond het al zo stom dat die App open moest staan om te betalen, maar dat was dus een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hm, ik heb open beta 14 er op staan, maar oxygen updater wil 'm me nog een keer laten downloaden (en inmiddels is open beta 15 al uit). Herkent iemand dat?

EDIT ah nvm. de systeemupdatefunctie heeft 'm ook al

[ Voor 15% gewijzigd door ascent op 12-06-2020 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Anonymoussaurus schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:33:
[...]

OnePlus Camera of Google Camera? Ik heb het bij de nieuwste versies van Google Camera en mijn oplossing was om Google Photos weer te enablen (had ik op disabled staan omdat ik toch OnePlus Gallery gebruik.)
Het bleek net andersom, ik had dus com.oneplus.gallery package nodig. Die had ik zelf eens verwijderd omdat ik 'm niet gebruik. Nu toch maar weer eens aangezet en 't aanklikken van de miniatuurfoto vanuit de camera-app werkt nu weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ascent schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:45:
[...]

Het bleek net andersom, ik had dus com.oneplus.gallery package nodig. Die had ik zelf eens verwijderd omdat ik 'm niet gebruik. Nu toch maar weer eens aangezet en 't aanklikken van de miniatuurfoto vanuit de camera-app werkt nu weer
Was bij mij ook zo inderdaad, maar bij andere mensen werkt het wel hoorde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 18-09 17:09
ING betalen met de telefoon werkt nu ook weer gewoon met popup.. Toch wel erg fijn..
Alleen nu nog dat ik kan kiezen met welke rekening ik dan betaal...
SmiGueL schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:33:
[...]

Nou je gelooft het nooit; Maar ik zag enkele dagen geleden de volgende tekst bij de Rabo Wallet update:

"OnePlus/Oppo met Android 10 hebben problemen met betalen. Tijdelijke work-around: Betaal met de app open. Oplossing wordt door OnePlus/Oppo uitgerold de komende weken."

Toevallig ook via Oxygen Updater de laatste update 10.0.6 erop geknald en warempel:

@Golf2vr6
@ascent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Bij mij werkt die Rabo Wallet voor geen meter met de laatste stable. Moet standaard de wallet openen, maar da moet ik bijna altijd een pin invoeren en dan mislukt de betaling meestal. En soms doet die het wel, maar heb er dus niks aan op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
SmiGueL schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:33:
[...]

@Golf2vr6
@ascent
Ik was afgelopen vrijdag tijdens het betalen ook aangenaam verrast :) zie nu dit bericht

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:48
paragon schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 06:26:
Aah, die rabkwallet gebruik ik sinds kort. Vond het al zo stom dat die App open moest staan om te betalen, maar dat was dus een bug.
Jup, het werkte eerst prima, maar sinds Android 10 dus niet meer. Volgens mij was dit het geval bij alle merken telefoons i.v.m. (nieuwe) Android beperkingen.
Camiel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:27:
ING betalen met de telefoon werkt nu ook weer gewoon met popup.. Toch wel erg fijn..
Alleen nu nog dat ik kan kiezen met welke rekening ik dan betaal...
Ah mooi dat met die update meerdere banken het nu weer ondersteunen.
Omdat @Golf2vr6 en @ascent hetzelfde 'probleem' hadden met ING had ik die ook maar even getagd. 8)
Anders loop je jaren lang die app te openen bij het betalen terwijl het niet meer hoeft. :P

Ze mogen overigens het betaallimiet-zonder-pincode van €25 ook wel eens omhoog zetten. Met je pinpas kun je tot €50 contactloos betalen, maar met je telefoon is dit gelimiteerd tot €25.. Tevens is een pinterminal nog afgeschermd en je telefoon niet, deze zou je dus alleen sporadisch nodig moeten moeten hebben.
Ook omdat men momenteel wat groter inkoopt is deze limiet niet heel praktisch meer..

Mijn ervaring is dat ze vrij snel reageren op reacties op de Rabo Wallet app in de Play Store, dus als we nu allemaal even een bericht sturen dat ze bovenstaande fixen. >:) :+

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@SmiGueL ik kan op de een of andere manier geen review/rating geven voor de Rabo Wallet. Bij andere apps kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Ze mogen overigens het betaallimiet-zonder-pincode van €25 ook wel eens omhoog zetten. Met je pinpas kun je tot €50 contactloos betalen, maar met je telefoon is dit gelimiteerd tot €25..
Als ik het mij goed herinner is de limiet van contactloos betalen met je pinpas in Nederland pas verhoogd nadat het corona virus uitbrak om minder contacten op het numpad van de pin terminal te krijgen.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Bèta 16 aangekondigd: OxygenOS Open Beta 16 for the OnePlus 7 Pro and 7
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro.

Changelog
System
  • Optimized adaptive brightness curve. The backlight brightness softer, improving user experience
  • Fixed the issue that double tap could not wake up the screen in some settings
  • Fixed the automatic pull-down issue with unlock screen in ambient display
  • Updated Android security patch to 2020.07
Clock
  • Newly added “Lap time” and “Split time” title for Stopwatch, the interface looking more clear-cut
Game Space
  • Newly added Moments to store gaming snapshots and screen recordings, please go to the three-dot menu at upper right corner>Moments>Recent/Games to find them.
  • Fixed the bug of unable to receive wireless alarm notifications within a short time despite repetitious trials
Launcher
  • Fixed the abnormal color display at the top area and button of Notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dcLpMxOwZOpTVvf4pCwEDcK8Pc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHXma0ZshI9YUwLxzYo1Fr2X.jpg?f=fotoalbum_large

Letterlijk voor een prikkie een Oneplus 7 pro gekocht. Hoe lang duurt reparatie bij Oneplus nu? Ik heb gehoord dat de telefoons nu naar Polen gaan omdat NL gesloten is. Excited!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:44
NotYetBritish schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:50:
[Afbeelding]

Letterlijk voor een prikkie een Oneplus 7 pro gekocht. Hoe lang duurt reparatie bij Oneplus nu? Ik heb gehoord dat de telefoons nu naar Polen gaan omdat NL gesloten is. Excited!
https://thephonelab.nl/re...s-7-pro/scherm-reparatie/ ??

(let op: ik heb hier nog nooit gebruik van hoeven te maken dus beschouw het als een random link, maar in het OnePlus 6 forum zijn ze altijd enthausiast over deze, plus het is volgens mij het enige officiele service center van OnePlus in Nederland)
(Grappig dat als je switched naar Engelse taal de reparatie ineens nog maar 30 minuten duurt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 22:22
NotYetBritish schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:50:
[Afbeelding]

Heb mijn OP 6 een tijdje terug opgestuurd, ging wel alleen om usbc poort dat stuk was. Deze had ik na 4 dagen alweer in bezit. Overigens let op dat als je er al data op hebt staan je een backup maakt, alles wordt er namelijk afgegooid ongeacht de reparatie bij Oneplus zelf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02:06
SanderBos schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:26:
[...]

https://thephonelab.nl/re...s-7-pro/scherm-reparatie/ ??

(let op: ik heb hier nog nooit gebruik van hoeven te maken dus beschouw het als een random link, maar in het OnePlus 6 forum zijn ze altijd enthausiast over deze, plus het is volgens mij het enige officiele service center van OnePlus in Nederland)
(Grappig dat als je switched naar Engelse taal de reparatie ineens nog maar 30 minuten duurt....)
Versturen is voor mij handiger omdat ik geen vervoer heb. Het is ook nog eens gratis. Ja, phonelab is heel handig, maar nu onbereikbaar voor me -O-. Als je een repair ticket aanmaakt komt UPS 'm halen, en wat ze er daarna mee doen zal me een zorg zijn, als hij maar werkend terug komt. (Front, back, batterij en front camera worden vervangen voor ongeveer 230 euro.) Zou betekenen dat ik er voor 270 in zit. Niet slecht, dan is hij praktisch nieuw, omdat ook het frame vervangen wordt. Het enige wat dan mee gaat is de USB C port en back camera volgensmij... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ascent
Even los van de technisch inhoudelijke discussie; de Google camera vind ik toch wel mooi!
Oneplus7 staat toch niet echt bekend als topcamera, een statief maakt een hoop goed maar vooral de astrophotographysetting doet wonderen. Dit was eergisteravond net voor middernacht (Komeet Neowise).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ivt9kv2BJYBIpj1OSjaXkHhPKg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yq9IIQznid2KVAfCumYzs1iN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:18
ascent schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:06:
Even los van de technisch inhoudelijke discussie; de Google camera vind ik toch wel mooi!
Oneplus7 staat toch niet echt bekend als topcamera, een statief maakt een hoop goed maar vooral de astrophotographysetting doet wonderen. Dit was eergisteravond net voor middernacht (Komeet Neowise).

[Afbeelding]
Welke versie van Gcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Gave foto! Alleen de APK of ook nog een config?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
bllb schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:18:
Gave foto! Alleen de APK of ook nog een config?
Alleen de apk. Ben nog nooit met configs bezig geweest voor gcam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 17-09 11:12
Nieuwe OP gebruiker. Na 4 jaar Iphone SE, welke mij prima bevallen is, terug naar Android met de OP 7pro. De tijd dat ik de nieuwste toestellen heb ik gehad, maar deze phone leek mij nog redelijk future proof. Hopelijk kan ik er weer een jaartje of 3 / 4 tegen.

Bevalt goed tot nu toe. Moet wel wennen aan het formaat. Heb niet goed naar de afmetingen gekeken voordat ik 'm aanschafte. Enige klacht tot nu toe is dat ik nu al krassen op de screenprotector heb waar ik na 4 jaar Iphone SE nog amper een krasje had zelfs zonder screenprotector. Ben dus echt wel zuinig op mijn spulletjes. Ga even op zoek naar een andere screenprotector.

Ik was benieuwd wat jullie doen met het warp chargen. Laad je nu je batterij maar kort op tot een procent of 80 of kan je hem prima een hele nacht aan de lader leggen?

Blij dat ik weer terug ben bij Android!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Rudolf schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:26:

Ik was benieuwd wat jullie doen met het warp chargen. Laad je nu je batterij maar kort op tot een procent of 80 of kan je hem prima een hele nacht aan de lader leggen?
Beide! In de tijd dat je bij 't kamp van de vijand zat (:+ Just kidding of course) heeft OnePlus een feature genaamd Optimised Charging geïntroduceerd. Die laadt je telefoon op tot ~85% en pas 't laatste stukje tot 100% net voordat je bijv wakker wordt (obv je wekker of eerder geobserveerde ochtendroutines). Bset wel slim vind ik. Verder merk ik wel dat ik steeds minder vaak overnight charge en gewoon lekker overdag laad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
@ascent Dank, fijn om te weten. Hoef ik er verder niet veel rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Rudolf schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:39:
@ascent Dank, fijn om te weten. Hoef ik er verder niet veel rekening mee te houden.
Check evt https://forums.oneplus.co...timized-charging.1161761/ nog voor meer achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Zag de optie niet staan. Blijk ik nog een hele oude versie van Oxygen OS te draaien. 9.5.11. Wel apart dat deze niet automatisch geupdate wordt. Geeft ook aan dat er geen update beschikbaar is. Via Oxygen updater nu aan het updaten...
Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [OnePlus 7-serie] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors, e.d.: [OnePlus 7-serie] Accessoires
- Rooten, Custom ROM's, Recovery: [OnePlus 7-serie] Rooten & Custom ROM's
- RMA en retouren: [OnePlus] RMA & Support
- Vragen/opmerkingen/discussies over Oxygen updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie