Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
ik zoek een nieuwe smartphone

Wat is je budget?
900€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
stanaard mobiel, ook beetje gamen. Youtube kijken, muziek luisteren, bellen (:. Ik ben geen grote fotograaf maar vind het wel leuk. Ik zou betere specificaties boven een grote camera kiezen

Wat heb je zelf al gevonden?
heb zelf al een aantal dingen gevonden: de oneplus 7 (pro) en de Samsung s10 serie (e en plus) ook een aantal goedkoperen zoals de redmi k20 en de Google pixel. Van de Google pixel blijf ik liever vanaf, ik weet niet zo goed waarom Maar ik dacht dat Google telefoons nooit zo goed waren. Huawei blijf ik vanaf. Twijfel vooral tussen de oneplus en de Samsung. Ik zou voor Samsung kiezen voor het beeldscherm en oneplus voor de software. Ik denk bij mezelf dat de oneplus pro te groot is. Ik hoorde ook dat in Nederland Samsung een minder snellere CPU in had gezet, is dit waar?

Welke vragen heb je hier nog over?
alle vragen staan hierboven^ ik heb nu een iPhone 5s

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-06 00:47
Op zich een vrij helder verhaal. Ik hoop dat je niet naar de Google Pixel (1) keek, maar naar de Google Pixel 3. Dit is namelijk wel echt een heel erg goed toestel, echter stamt deze alweer uit oktober, en is dus "maar liefst" 8 maanden oud. Inmiddels is jammer genoeg de Pixel 3 alweer overtroffen door de Galaxy S10 en de Oneplus 7 Pro. De 7 Pro is dan weer de betere van de twee toestellen maar is 1,3cm hoger dan de S10, dus wel aanzienlijk groter. Ik zou eens naar een fysieke winkel in de buurt met demo-toestellen gaan zoals de Mediamarkt om te kijken welke goed in je hand ligt.

De CPU die Samsung hier in Europa gebruikt is inderdaad anders, maar zal niet/nauwelijks onderdoen voor degene die ze in Amerika gebruiken. De OnePlus 7 Pro zal iets sneller zijn en ook de camera en accuduur is beter.

Beide zijn goede telefoons, maar de S10 is weer goedkoper en heeft een beter scherm. Als je het geld ervoor over hebt, zou ik gaan voor de OP7 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StanNL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:01:
Op zich een vrij helder verhaal. Ik hoop dat je niet naar de Google Pixel (1) keek, maar naar de Google Pixel 3. Dit is namelijk wel echt een heel erg goed toestel, echter stamt deze alweer uit oktober, en is dus "maar liefst" 8 maanden oud. Inmiddels is jammer genoeg de Pixel 3 alweer overtroffen door de Galaxy S10 en de Oneplus 7 Pro. De 7 Pro is dan weer de betere van de twee toestellen maar is 1,3cm hoger dan de S10, dus wel aanzienlijk groter. Ik zou eens naar een fysieke winkel in de buurt met demo-toestellen gaan zoals de Mediamarkt om te kijken welke goed in je hand ligt.

De CPU die Samsung hier in Europa gebruikt is inderdaad anders, maar zal niet/nauwelijks onderdoen voor degene die ze in Amerika gebruiken. De OnePlus 7 Pro zal iets sneller zijn en ook de camera en accuduur is beter.

Beide zijn goede telefoons, maar de S10 is weer goedkoper en heeft een beter scherm. Als je het geld ervoor over hebt, zou ik gaan voor de OP7 Pro.
En de plus vergeleken met de pro? Ik hoorde dat daar weinig verschil in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
Welke plus bedoel je haha? Er bestaat geen OnePlus 7 Plus! Er is dan wel weer een Galaxy S10+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
StanNL schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:26:
Welke plus bedoel je haha? Er bestaat geen OnePlus 7 Plus! Er is dan wel weer een Galaxy S10+.
De S10+ bedoelt ie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StanNL schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:26:
S10 plus bedoel ik ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
ChinaGeek schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:19:
[...]

De S10+ bedoelt ie natuurlijk.
Zo natuurlijk vond ik het niet omdat het om het vergelijken met de OP7 Pro ging.

De S10+ is ten opzichte van de reguliere S10 ietsje groter en heeft daarmee een groter scherm en grotere accu. Verder zijn er echter verder amper verschollen: dezelfde processor, dezelfde camera en dezelfde software. De S10+ heeft echter een tweede front camera, en kan dus betere selfies maken.

Al met al vind ik het de meerwaarde van een S10+ t.o.v. van een S10 het niet waard, zeker niet als je niet op zoek bent naar een grote telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:08:
Ik zoek een?
ik zoek een nieuwe smartphone

Wat is je budget?
900€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
stanaard mobiel, ook beetje gamen. Youtube kijken, muziek luisteren, bellen (:. Ik ben geen grote fotograaf maar vind het wel leuk. Ik zou betere specificaties boven een grote camera kiezen

Welke vragen heb je hier nog over?
alle vragen staan hierboven^ ik heb nu een iPhone 5s
pricewatch: Apple iPhone X 64GB Grijs

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 07-06-2019 12:32 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 21:46
Verschillen tussen S10 en S10+ uitgelicht:
https://www.mobiel.nl/nie...laxy-s10-plus-verschillen
Komende van een iPhone 5s zou ik dan de S10 nemen en het prijsverschil in je zak houden, tenzij je veel selfies maakt. Een 6,1 inch scherm is al ruim groter dan het huidige 4 inch scherm dat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 12:15
Waarom zou je willen overstappen van IOS naar Android? Maakt het je niets uit? Heb je niet meerdere IOS apparaten? Uit je verhaal lijk ik op te maken dat het je niet zoveel uitmaakt (en dat je 6,5 jaar met je toestel doet gezien de iPhone 5S).

Als je toch in het Eco systeem van Apple wilt blijven zou je eens kunnen kijken naar een iPhone XR, anders zou ik een S10/Plus nemen, die is ook erg mooi en goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Wat al gezegd is hierboven: de 5s is echt wel een oud toestelletje en qua huidige maatstaven niet meer up to date, denk aan: klein scherm, schermresolutie, camera, etc.

Ik zou zeker adviseren om wat toestellen in real life te testen en vast te houden. Misschien vind je de Samsung 10e wel wat. Niet enorm groot, wel nieuwste van het nieuwste en kan dus een tijdje mee. Gunstiger geprijsd dan de 10+.

Als ik het zo lees, ben je niet echt een zware gebruiker. Waarom 900 euro uitgeven, als ik dat vragen mag? Ikzelf ben ooit van een iPhone 5 overgestapt naar een Galaxy S6: geen spijt van gehad. Maar ik vind het dan ook leuk om weer allerlei dingen te moeten 'uitvinden' op een nieuwe telefoon. Weet niet of dit ook voor jou geldt? En verder: hoe lang wil je met een toestel doen.

Zoals hiervoor opgemerkt: waarom niet bij iOS blijven? Het is echt wel even anders, een Android-telefoon. Ikzelf heb hier geen problemen mee, maar mijn man zou ik niet gelukkig maken met een ander OS.

Succes met je keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19
Is de iPhone X niks voor jou? Premium ontwerp, hetzelfde besturingssysteem als wat je nu hebt, jarenlang verzekerd van updates en onder je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
croschou schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:38:
Wat al gezegd is hierboven: de 5s is echt wel een oud toestelletje en qua huidige maatstaven niet meer up to date, denk aan: klein scherm, schermresolutie, camera, etc.

Ik zou zeker adviseren om wat toestellen in real life te testen en vast te houden. Misschien vind je de Samsung 10e wel wat. Niet enorm groot, wel nieuwste van het nieuwste en kan dus een tijdje mee. Gunstiger geprijsd dan de 10+.

Als ik het zo lees, ben je niet echt een zware gebruiker. Waarom 900 euro uitgeven, als ik dat vragen mag? Ikzelf ben ooit van een iPhone 5 overgestapt naar een Galaxy S6: geen spijt van gehad. Maar ik vind het dan ook leuk om weer allerlei dingen te moeten 'uitvinden' op een nieuwe telefoon. Weet niet of dit ook voor jou geldt? En verder: hoe lang wil je met een toestel doen.

Zoals hiervoor opgemerkt: waarom niet bij iOS blijven? Het is echt wel even anders, een Android-telefoon. Ikzelf heb hier geen problemen mee, maar mijn man zou ik niet gelukkig maken met een ander OS.

Succes met je keuze!
Ik wil af van ios omdat Android veel meer naar mijn smaak aan te passen is, ook kan ik dan dus alles een beetje uitvinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Waarschijnlijk hoef je véél minder dan 900 euro uit te geven. Klinkt alsof je tevreden bent met een standaard model zonder fancy features? Dan heb je waarschijnlijk al genoeg aan een van deze toestellen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:03

SomerenV

It's something!

Krulliebol schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 01:59:
Waarschijnlijk hoef je véél minder dan 900 euro uit te geven. Klinkt alsof je tevreden bent met een standaard model zonder fancy features? Dan heb je waarschijnlijk al genoeg aan een van deze toestellen:
Dit kan ik beamen. Alleen is er nog dit puntje:
ook beetje gamen.
Je hebt gamen en je hebt gamen. Bij een beetje gamen denk ik al snel aan casual spelletjes (typische smartphonegames) en daar heb je geen nieuwe high-end cpu/gpu voor nodig. De meeste mid-range hardware is daar meer dan snel genoeg voor.

Zelf heb ik altijd high-end modellen gehad en ik gebruik nu sinds een half jaar een Huawei P20 Lite. Simpel ding, niet duur (235 geloof ik) maar doet eigenlijk alles wat ik verwacht van een smartphone. Nu wil ik TS niet een Huawei adviseren gezien de ellende die nu speelt, maar de goedkopere toestellen van nu zijn echt dik in orde, op praktisch ieder gebied. Dat was een paar jaar terug wel anders :+ Nu betaal je bij high-end toestellen gewoon enorm veel voor wat extra's die je wellicht nooit nodig gaat hebben of gaat gebruiken.

Mijn tip: kijk naar Nokia. Betrouwbaar merk, duidelijk over updates van toestellen, goede specificaties, degelijk gebouwd en absoluut niet duur. Motorola en Xiaomi zijn overigens ook prima. Die 900 euro is niet mijn geld, maar begin met het kijken naar een telefoon zo goedkoop mogelijk op basis van je wensen, check reviews, en ga net zo lang met de prijs omhoog tot je een goed gereviewed toestel tegenkomt dat voldoet aan al je eisen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Inderdaad, als je hard wilt gamen heb je meer nodig.
Pagina: 1