Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.177 views

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:29:
@Ankona niet zo zuur joh, je ziet toch ook wel dat dit een ludieke actie is om de band te versterken?
Emmen moet er eerst nog maar in zien te blijven en als keeper is het daar lastig ontwikkelen. Je ziet nu al dat de ploeg onrustig is en er geen vertrouwen is, daar ga je alleen maar meer fouten van maken. Sportief gezien kan dit een goede kans zijn, als hij zich doorontwikkeld kan hij die huurling met optie tot koop wellicht snel voorbij streven en het plekje pakken als Onana vertrekt.
Zuur of niet, ik begrijp die keuze dus echt niet. Die vent is nog jong en zit eigenlijk op een perfekte plek om nog een jaar te groeien en stabieler te worden. Die kans gaat hij bij Ajax komend jaar niet krijgen, zeker niet in de ED waar Emmen zo goed als zeker volgend jaar wel weer speelt.

Voor het eerste van Ajax is hij gewoon nog lang niet stabiel genoeg dus mag hij hopen op een plekje onder de lat van Jong Ajax of een verhuur. Maar ja, wat schiet hij daarmee op tov wat hij nu heeft?

alles kan off-topic

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:15
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:29:
@Ankona niet zo zuur joh, je ziet toch ook wel dat dit een ludieke actie is om de band te versterken?
Emmen moet er eerst nog maar in zien te blijven en als keeper is het daar lastig ontwikkelen. Je ziet nu al dat de ploeg onrustig is en er geen vertrouwen is, daar ga je alleen maar meer fouten van maken. Sportief gezien kan dit een goede kans zijn, als hij zich doorontwikkeld kan hij die huurling met optie tot koop wellicht snel voorbij streven en het plekje pakken als Onana vertrekt.

@chimera2 dus jij vindt dat er geen gat meer is tussen de top van de CL en Nederlandse clubs als Ajax? Anders begrijp ik de link met mijn post niet echt. :)
dat zal het zijn denk ik :)
Ik bedoelde meer dat Ajax niet alleen dit jaar een uitschieter heeft maar 2 jaar geleden ook. En tuurlijk ben ik het er mee eens dat het gat in de top steeds groter word.
De rijker worden rijker en de arme worden armer.
Maar dat is ook niet zo raar als de nummer 1 5 ploegen in de Cl mag hebben en wij als NL 1 of 2 en als je pech hebt helemaal niemand.

[ Voor 59% gewijzigd door chimera2 op 25-04-2019 12:37 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
chimera2 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:27:
[...]

Ik doelde hierop.

09/1010/1111/1212/1313/1414/1515/1616/1717/1818/19Average
AjaxNed10,8815,2314,729,8410,0014,006,0022,001,5025,0012,92
PSV EindhovenNed13,8820,2318,725,845,006,0018,006,001,006,0010,07

Dat het niet alleen dit jaar is dat ze een uitschieter hebben :)
Wat zijn dat voor cijfers?
Dat het seizoenen zijn en dat het over Ajax en PSV gaat, dat snap ik nog nèt.
(ik zal wel ontzettend dom zijn...)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
zetje01 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:54:
[...]
Aantal punten verdiend voor Nederland in Europa.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:26
zetje01 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:54:
[...]
Dat zijn de Europese punten voor de coëfficientielijst, google dat maar even ;) :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
Martinusz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:55:
[...]

Dat zijn de Europese punten voor de coëfficientielijst, google dat maar even ;) :P
Probeer het niet te snappen @zetje01 , daar krijg je alleen maar hoofdpijn van O-) .

• zetje01
Okay, duidelijk!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als je er alles van wilt weten: https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/
Kwam hem toevallig tegen. Erg mooi overzicht

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 09:01
Ankona schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:34:
[...]

Zuur of niet, ik begrijp die keuze dus echt niet. Die vent is nog jong en zit eigenlijk op een perfekte plek om nog een jaar te groeien en stabieler te worden. Die kans gaat hij bij Ajax komend jaar niet krijgen, zeker niet in de ED waar Emmen zo goed als zeker volgend jaar wel weer speelt.

Voor het eerste van Ajax is hij gewoon nog lang niet stabiel genoeg dus mag hij hopen op een plekje onder de lat van Jong Ajax of een verhuur. Maar ja, wat schiet hij daarmee op tov wat hij nu heeft?
Zo vreemd is zijn keuze toch niet. Heeft al aangegeven dat het plan inderdaad is dat hij zijn wedstrijden zal spelen met Jong Ajax en mee zal trainen met Ajax 1. Het niveau van trainen zal natuurlijk een heel stuk hoger zijn en betere keeper trainers (het is niet voor niks dat veel top keepers vaak hun keeperstrainer meenemen naar een andere club). Het moge duidelijk zijn dat hij nog veel te leren heeft, maar ik ben van mening dat hij meer zal leren van de staf en spelers bij Ajax 1 dan nog een jaar keepen bij Emmen (waar bijvoorbeeld de 2e keeper iemand is die ook nooit echt op dit niveau heeft gevoetbald). Dat zal voor zijn zelfvertrouwen namelijk ook niet altijd goed zijn.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
chimera2 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:35:
dat zal het zijn denk ik :)
Ik bedoelde meer dat Ajax niet alleen dit jaar een uitschieter heeft maar 2 jaar geleden ook. En tuurlijk ben ik het er mee eens dat het gat in de top steeds groter word.
De rijker worden rijker en de arme worden armer.
Maar dat is ook niet zo raar als de nummer 1 5 ploegen in de Cl mag hebben en wij als NL 1 of 2 en als je pech hebt helemaal niemand.
Allemaal waar maar waar ze nu staan is toch echt lang geleden. Het is allemaal echter irrelevant.
Ik reageerde op de stelling dat als Utrecht incidenteel kan pieken ze dan niet moeten klagen over een gat met de top. Mijn punt is dan dat dat exact hetzelfde is als je vindt dat Ajax en PSV niet mogen klagen over het gat met de Europese top omdat zij in Europa ook incidenteel pieken. :)
Hij doet nu qua competitie mogelijk een stap terug naar krijgt daarvoor veel betere faciliteiten, training en spelers in zich heen. Dat kan een enorme boost in de ontwikkeling geven. Lukt dat dan is het maar één of twee jaar en kan je daarna eerste keeper van Ajax worden.
Het blijft altijd een gok als je een stap maakt, maar als opkomend keeper is het bijna onmogelijk om direct de stap naar eerste keeper te maken. Je moet dus iets als dit proberen.
Ik ga er vanuit dat hij eerste keeper van Jong Ajax wordt, die van Benfica is dan gewoon tweede achter Onana. Dat kan best goed werken.
Ik heb het wel volledig met je eens dat het niet op huur moet uitdraaien, want dan vallen veel van de eerder genoemde voordelen weg.

[ Voor 43% gewijzigd door Gonadan op 25-04-2019 13:31 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

chimera2 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:27:
[...]
14/1515/1616/1717/1818/19Average
5vs10+/-
AjaxNed14,006,0022,001,5025,00*
13,70
+0,78
PSVNed6,0018,006,001,006,00*
7,40
-2,67
Als je de laatste vijf seizoenen vergelijkt met de laatste tien seizoenen dan is dat toch een enorm verschil tussen de twee topclubs van Nederland.
Betekenen die 6 punten (rechtstreeks) gekwalificeerd, maar meteen of snel uitgeschakeld?

Overigens ben ik als Spartaan vanzelfsprekend ook voor Ajax sinds de samenwerking is gestart vanwege de extra inkomsten.
Een beetje een vergelijkbare situatie als met de F-Side vs Kjell Scherpen bij Sparta, maar simpele zielen heb je overal.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:33
@Gonadan je hebt natuurlijk helemaal gelijk als je zegt dat clubs het niveau wat ze bv tegen Ajax kunnen opbrengen niet het hele seizoen vast kunnen houden. Ook het blijvende financiële gat heb je gelijk in.
Maar het feit dat ze het tegen een Ajax wél blijken te kunnen geeft aan dat er wel beter voetbal in die ploegen zit.
Ajax en PSV wordt vaak verweten dat ze in de ED niet het Europese niveau halen maar als tegenstanders niet eruit halen wat erin zit hóeft dat ook niet.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Gonadan

Gonadan

@dvdkiwi ja voor een incident waar je naartoe werkt, maar dat zegt niets over je kwaliteit gedurende de rest van het jaar. Zo werkt sport nu eenmaal.
Vergelijk het met schaatsen, atletiek of dergelijken. Die sporters halen op bepaalde momenten, zoals bijvoorbeeld olympische spelen of wereldbeker, net iets meer uit zichzelf dan ze als gemiddeld niveau over het hele jaar doen. Zij doen ook veel wedstrijden 'gewoon goed' om daarna op het juiste moment te pieken.
Daarvan zeggen we toch ook niet dat ze elke race tussendoor hun PR moeten benaderen of zelfs evenaren? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Superkiwi
De eredivisie is voor clubs natuurlijk een soort van EK/WK: een tournooi waarbij je op het einde zo hoog mogelijk wil eindigen. Dan zul je ook elke wedstrijd het maximale eruit moeten halen.
Net als andere topsporters dat doen tijdens belangrijke toernooien. Verschil is dat voetballers een week trainen en dan één wedstrijd spelen en atleten een maand trainen en dan een tournooi/wedstrijd hebben.
Maar het idee is hetzelfde toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 25-04-2019 13:48 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:52
[...]

Ajax heeft wel een ander begeleidingsapparaat dan FC Emmen. In een kennis van nu van eerder dit jaar kun je daar inkijkje in krijgen. Ik geloof wel dat je als keeper bij Ajax sneller beter kunt worden dan bij Emmen, zelfs al keep je Jong Ajax in de eerste divisie.

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Yogibeer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:30:
Die jongen kan zich bij Ajax natuurlijk wel verbeteren in het meevoetballen, positiespel,etc.
Positiespel voor een keeper? Wat denk je van 'daar ergens tussen die 2 palen'? Er staan zelfs al witte lijnen omheen waar ie niet buiten mag komen ;)
Meevoetballen is ook pas prio 25, de 24 prio's ervoor zijn ballen tegenhouden.
Wat dat betreft zie ik hem liever in de Eredivisie dan in de JL, die jongen moet zoveel mogelijk ballen op zich af krijgen. Verhuur hem en spreek af dat ie 1 dag in de week bij Ajax meetraint o.i.d.

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:39:
@dvdkiwi ja voor een incident waar je naartoe werkt, maar dat zegt niets over je kwaliteit gedurende de rest van het jaar. Zo werkt sport nu eenmaal.
Vergelijk het met schaatsen, atletiek of dergelijken. Die sporters halen op bepaalde momenten, zoals bijvoorbeeld olympische spelen of wereldbeker, net iets meer uit zichzelf dan ze als gemiddeld niveau over het hele jaar doen. Zij doen ook veel wedstrijden 'gewoon goed' om daarna op het juiste moment te pieken.
Daarvan zeggen we toch ook niet dat ze elke race tussendoor hun PR moeten benaderen of zelfs evenaren? :)
Ik betwijfel toch of je dat met elkaar kan vergelijken. Ook betreft hoe dat werkt voor een ticket naar de Olympische spelen ja het gaat ook om punten maar meeste sporten daar zijn ook individueel. Je mag van een voetbalclub toch verwachten dat ze van de 30+ wedstrijden toch vaker pieken als 1x.

• Gonadan

Gonadan

Tuurlijk, maar stellen dat Utrecht-Ajax te allen tijde verreweg de beste wedstrijd van Utrecht dat seizoen is, is natuurlijk ook zwaar overdreven. Die spelen echt wel meer goede wedstrijden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Ben ik met je eens maar denk ook bij de meeste clubs dat een deel bij de 12e man ligt. Woon zelf op loopafstand van de Grolsch Veste en tussen het Trainingscomplex als ik al zie hoe het de week vooraf dat ze tegen Ajax/PSV moeten spelen er aan toe gaat snap ik ook wel dat er meer druk op komt te staan.

Al met al blijven het natuurlijk wel 34 momentopnamen in een jaar maar opvallend is het wel.

Voorspelling van vanavond
ADO Den Haag - Excelsior 18:20 3-1
Willem II - PSV 20:45 2-1

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2019 15:15 ]

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:59:
Tuurlijk, maar stellen dat Utrecht-Ajax te allen tijde verreweg de beste wedstrijd van Utrecht dat seizoen is, is natuurlijk ook zwaar overdreven. Die spelen echt wel meer goede wedstrijden. ;)
Ja tegen Feyenoord en PSV spelen ze ook vaak de beste wedstrijden om de week erna met 5-0 weer af te vliegen.

• ST10©DE
  • Laatst online: 13:11

ST10©DE

Dus.............

Even een vraagje, mag Scherpen doordeweeks meetrainen met Onana om vervolgens alleen ingezet te worden in Jong-Ajax? Of zijn daar nog regels aan verbonden?

Dat zou mij een goede mogelijkheid lijken om een keeper op te leiden / verbeteren. Training op hoog niveau en wekelijks spelen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:26

Vos

AFCA

Na Schwaab heeft ook Sadilek een glazen bol:
"We hebben een heel simpele opdracht: alles winnen, er is geen andere optie. En als dat lukt, zijn wij kampioen. Dat weet ik zeker", stelt de jongeling, die beseft dat Ajax punten moet verspelen als PSV nog de titel wil pakken.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:37
Maverick schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:04:
Als je er alles van wilt weten: https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/
Kwam hem toevallig tegen. Erg mooi overzicht
Zolang je niet kijkt hoe de punten verzameld zijn... anders ga je spontaan huilen dat we niet meer punten (gemiddeld) hebben weten te halen dit jaar...

Life is what happens while you're busy making other plans

• Superkiwi
Ook daar geef ik je geen ongelijk in ;)

• Typhone
  • Laatst online: 10:23

Typhone

Who Dares Wins

ST10©DE schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:30:
Even een vraagje, mag Scherpen doordeweeks meetrainen met Onana om vervolgens alleen ingezet te worden in Jong-Ajax? Of zijn daar nog regels aan verbonden?

Dat zou mij een goede mogelijkheid lijken om een keeper op te leiden / verbeteren. Training op hoog niveau en wekelijks spelen.
Ja dat mag. Hij gaat met het eerste meetrainen en keepen in Jong, Oefenwedstrijden en de beker.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:40
Mijn voorspelling:

Excelsior pakt gewoon 3 punten tegen ADO. Ze klooien al het hele seizoen maar wat aan en dat pakt verassend vaak goed uit. Dus ook vanavond. 0-3.

Willem II - PSV. Dat is een moeilijke. Ik ga voor PSV. 1-2.

Het kan natuurlijk ook compleet anders zijn.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:41

Qu3st

Het valt wel vaak op, dat na een goede wedstrijd tegen Ajax de wedstrijden erna dramatisch zijn. Dus als ze goed spelen de laatste wedstrijd, worden die play-offs nog een zware dopper voor ze :9

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:14:
Ben ik met je eens maar denk ook bij de meeste clubs dat een deel bij de 12e man ligt. Woon zelf op loopafstand van de Grolsch Veste en tussen het Trainingscomplex als ik al zie hoe het de week vooraf dat ze tegen Ajax/PSV moeten spelen er aan toe gaat snap ik ook wel dat er meer druk op komt te staan.

Al met al blijven het natuurlijk wel 34 momentopnamen in een jaar maar opvallend is het wel.

Voorspelling van vanavond
ADO Den Haag - Excelsior 18:20 3-1
Willem II - PSV 20:45 2-1
Dat 'grapje' met het steeds veranderen van je icoon, afhankelijk van tegen wie PSV speelt, begint wel heel erg saai te worden. 1x is leuk, nu overdrijf je ;)

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:40
Qu3st schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:07:
[...]

Het valt wel vaak op, dat na een goede wedstrijd tegen Ajax de wedstrijden erna dramatisch zijn. Dus als ze goed spelen de laatste wedstrijd, worden die play-offs nog een zware dopper voor ze :9
Hebben ze dan niet gewoon last van het Feyenoordsyndroom. })

Maak je gehakt van Ajax, maar daarna verval je weer in het patroon van verliezen en ander onheil.

"De vloek van Ajax." Dat zou een betere term zijn, maar dan loopt iedereen weer te zeiken dat we arrogant zijn.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:01
Hopelijk een herhaling van vorig seizoen vanavond. Maar ik denk eigenlijk dat het tot de laatste wedstrijd spannend blijft.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Vos schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:33:

[...]
Sec heeft PSV alles nog in eigen hand he :p mits ze even een keer of 20 scoren in 3 wedstrijden ;)
Even zonder gekheid ligt de druk natuurlijk volledig bij Ajax zolang PSV blijft winnen. Na de ontsnapping van paar weken terug (penalty moment Tagliafico bedoel ik dan) wil ik t nog wel eens zien. Spelen er überhaupt spelers bij het huidige Ajax die al eens wat gewonnen hebben buiten Blind?

Mijn voorspelling voor vanavond; Willem II-PSV 0-3
Hopelijk heeft van Bommel ballen en speelt ie met Guti.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 25-04-2019 16:25 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Qu3st

Qu3st

Vos schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:33:

[...]
Als Ajax alles wint heeft het gewoon 3 prijzen :9

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:44:
[...]

Ja dat mag. Hij gaat met het eerste meetrainen en keepen in Jong, Oefenwedstrijden en de beker.
Mwah, dan lijkt het me toch een prima deal voor beiden? Ajax kan in ieder geval een jaar lang kijken of hij goed genoeg is om Onana op te volgen en Scherpen krijgt een jaar lang training op hoger niveau en een hoop goede facilitaire ondersteuning.
Qu3st schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:07:
[...]

Dat is bij Ajax toch niet anders? Een goede wedstrijd tegen Juventus, maar met hakken over de sloot tegen FC Groningen?

[ Voor 31% gewijzigd door ST10©DE op 25-04-2019 16:36 ]

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door ST10©DE op 25-04-2019 16:36 ]

• zetje01
Qu3st schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:25:
[...]

Als Ajax alles wint heeft het gewoon 3 prijzen :9
En volgend seizoen ook!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Tomba schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:24:
[...]

Sec heeft PSV alles nog in eigen hand he :p mits ze even een keer of 20 scoren in 3 wedstrijden ;)
Even zonder gekheid ligt de druk natuurlijk volledig bij Ajax zolang PSV blijft winnen. Na de ontsnapping van paar weken terug (penalty moment Tagliafico bedoel ik dan) wil ik t nog wel eens zien. Spelen er überhaupt spelers bij het huidige Ajax die al eens wat gewonnen hebben buiten Blind?

Mijn voorspelling voor vanavond; Willem II-PSV 0-3
Hopelijk heeft van Bommel ballen en speelt ie met Guti.
Juist dat was ook mijn opmerking tijd terug toen werd geroepen dat de druk bij PSV lag (stonden toen 8 punten voor op Ajax) en zie het resultaat. Al 2x dit seizoen heeft PSV een behoorlijk grote voorsprong in de competitie volledig weg gegooid en had al kampioen kunnen zijn als ze wat stabieler waren geweest met name na de winterstop.

Natuurlijk niet alleen de druk was de oorzaak maar dat speelde 100% zeker een rol hierin. Daarom verbaas ik mij ook dat hier behoorlijk wat mensen al bijna een plek op een woonboot hebben gereserveerd in Amsterdam. Is Ajax sterker dan ooit? Ja absoluut maar ze hebben ook een behoorlijk jonge groep (eigenlijk heeft ELK team dat in NL tegenwoordig behalve Feyenoord 8) ) en niets is zo veranderlijk als jonge sporters.

Verder heeft het Ajax meegezeten qua uitblijven van blessures met zo'n druk programma en hebben ze geen basis spelers weken moeten missen dus de druk om te presteren ligt vooral bij Ajax en deze gasten hebben de afgelopen jaren niets gewonnen dus daar ligt ook het grootste risico nu denk ik voor deze groep.

• Qu3st

Qu3st

ST10©DE schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:32:
[...]

Dat is bij Ajax toch niet anders? Een goede wedstrijd tegen Juventus, maar met hakken over de sloot tegen FC Groningen?
Ja, maar een wedstrijd in de Champions League vergelijken met een Eredivisie wedstrijd? Dan snap ik het met hakken over de sloot wel, het is een hele andere ambiance.

En dan komt ook de fitheid om de hoek kijken natuurlijk. De vrienden van de Pantelic Podcast hebben weer een gratis VI Pro artikel geregeld. Dit gaat over de fitheid, al ben ik niet helemaal eens met dit artikel, toch een leuke om te lezen.

• zetje01
Dat seizoen van Ajax in 1995 versloegen ze Milan drie keer.
Overigens was de selectie zo goed en breed dat ze twee prima elftallen konden opstellen.
Oh, en ongeslagen kampioen van de eredivisie.

(tot zover mijn herinneringen aan dat seizoen)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:21
zetje01 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:54:
Overigens was de selectie zo goed en breed dat ze twee prima elftallen konden opstellen.

https://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/1995/2/

Als je dat ziet valt het wel mee hoeveel kwaliteit er buiten de eerste 11 zat :)

• Gonadan

Gonadan

@rikoos
Juist die sfeer en het type wedstrijd is dus waarom ik mij zorgen maak over een wedstrijd bij De Graafschap. Niet vanwege 2016 maar omdat je op een knollenveld in Koog aan de Greppel MOET winnen.
Als dat teveel in de koppies gaat zitten gaan ze wellicht niet meer hun normale spel spelen maar forceren. Dan wil iedereen te graag dat er gescoord wordt dus wordt er niet gescoord, behalve met een rare klutsbal of zondagsschot door De Graafschap.
Kunnen ze het echter opbrengen om twee keer gewoon geconcentreerd hun eigen spel te spelen dan zijn ze kampioen. We gaan het zien.

@ST10©DE precies, daarom snap ik de kritiek op de stap van Scherpen niet zo. Hij heeft hier veel mee te winnen en weinig te verliezen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:57:
@rikoos
Juist die sfeer en het type wedstrijd is dus waarom ik mij zorgen maak over een wedstrijd bij De Graafschap. Niet vanwege 2016 maar omdat je op een knollenveld in Koog aan de Greppel MOET winnen.
Als dat teveel in de koppies gaat zitten gaan ze wellicht niet meer hun normale spel spelen maar forceren. Dan wil iedereen te graag dat er gescoord wordt dus wordt er niet gescoord, behalve met een rare klutsbal of zondagsschot door De Graafschap.
Kunnen ze het echter opbrengen om twee keer gewoon geconcentreerd hun eigen spel te spelen dan zijn ze kampioen. We gaan het zien.

@ST10©DE precies, daarom snap ik de kritiek op de stap van Scherpen niet zo. Hij heeft hier veel mee te winnen en weinig te verliezen.
Eerst vanavond afwachten wat er gebeurd, dan pas kunnen we met zekerheid zeggen dat er echt moet gewonnen worden. Want op dit moment ligt de druk wel bij PSV, en als ze dan winnen ligt het weer bij Ajax. Het is een tenniswedstrijd geworden.

• zetje01
418O2 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:56:
[...]

https://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/1995/2/

Als je dat ziet valt het wel mee hoeveel kwaliteit er buiten de eerste 11 zat :)
Huh?
Als ik dat zie, dan zie ik toch echt twee prima elftallen.
(we hebben het over Ajax hè, niet Barça.)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:57:
@rikoos

Ik moet kotsen als ik daar aan terugdenk.
<knip>
Forever persona non grata!

[ Voor 1% gewijzigd door Ramzzz op 25-04-2019 17:13 . Reden: Grow up... laat dat soort denigrerende smileys en 'op de man'-posts (zelfs als het niet een GoT-user is) eens achterwege. ]

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:32:
[...]

Mwah, dan lijkt het me toch een prima deal voor beiden? Ajax kan in ieder geval een jaar lang kijken of hij goed genoeg is om Onana op te volgen en Scherpen krijgt een jaar lang training op hoger niveau en een hoop goede facilitaire ondersteuning.
Ik hoop wel dat ajax nog een echte sub haalt voor in de champions league

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:34
zetje01 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:54:

Ik weet niet hoe je bij dat laatste komt, maar in 94/95 waren ze zeker niet ongeslagen, zie bijvoorbeeld deze statistieken.

Edit: dat was 95/96. In 94/95 waren ze inderdaad ongeslagen, maar wel met 7 gelijke spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Mugwump op 25-04-2019 17:09 ]

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Verwijderd

Wel ongeslagen in de Eredivisie toch?
Dat is ook wat @zetje01 zegt. ;)

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:03:
Ik moet kotsen als ik daar aan terugdenk.
<knip>
Forever persona non grata!
Ik neem aan dat de knip over De Graafschap ging? Je gaat het die gasten toch niet serieus kwalijk nemen dat ze hun sportieve plicht proberen te doen hè? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

<knip>
Ik weet niet wie het doelpunt anders maakte maar hij was het. Bryan Smeets dus. En die deed z’n sportieve plicht niet hè: twee wedstrijden later was het een enkeltje naar de Eerste Divisie en stond hij niet op het scoreboard.

<knip>

[ Voor 41% gewijzigd door Ramzzz op 25-04-2019 17:42 . Reden: En nou kappen met die kinderachtige flamebait. ]

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:19:
[...]

Ik neem aan dat de knip over De Graafschap ging? Je gaat het die gasten toch niet serieus kwalijk nemen dat ze hun sportieve plicht proberen te doen hè? :D
Goede pubquiz vraag, wie scoorde er tegen Ajax in de kampioenswedstrijd op 8 mei 2016? :9

• zetje01
zetje01 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:02:
[...]

Huh?
Als ik dat zie, dan zie ik toch echt twee prima elftallen.
(we hebben het over Ajax hè, niet Barça.)
@418O2
Laat ik het anders zeggen:
Je geeft een lijstje met 26 spelers van dat seizoen.
Voor mij zijn er slechts twee spelers wiens naam me niets zegt.

Kijk nu naar het huidige Ajax.
Pak de beste 26 spelers.
Ga 25 jaar verder in de tijd.
Ik weet zeker dat er dan veel meer spelersnamen tussen zitten die totaal vergeten zijn, dan in die selectie van 1995.

• toolkist
  • Niet online
En Sparta. Maar hij helpt TOP Oss wel de play offs in dus voor mij is hij wel heel voorzichtig bezig om die 1-1 ietsje acceptabeler te maken. Ietsje, want TOP mag ook degraderen als dat de enige manier zou zijn om Ajax kampioen te maken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 25-04-2019 17:42 ]

• Gonadan

Gonadan

Ik distantieer mij maar even van deze hetze. Ook ik baalde er stevig van, maar Ajax had het ook gewoon allang af moeten maken.
Feitelijk was die man gewoon een held. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoeEensGek
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:19:
[...]

Eigenlijk stonden er allemaal hartjes, maar dat zal @Typhone nooit toegeven. :$ :+

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:37:
Ik distantieer mij maar even van deze hetze. Ook ik baalde er stevig van, maar Ajax had het ook gewoon allang af moeten maken.
Feitelijk was die man gewoon een held. :Y)
Voor de één een held, voor de ander een <knip>. Ik doe het zelf al :9

Maar die man wordt sowieso nog lang niet vergeten, zowel in Amsterdam als in Eindhoven niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Qu3st op 25-04-2019 17:41 ]

• Superkiwi
Hij was held, de <knip> waren de 11 lui in het Ajaxshirt :+

• zetje01
Zo'n soort ontknoping zit er natuurlijk weer aan te komen.

• Qu3st

Qu3st

dvdkiwi schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:51:
Hij was held, de <knip> waren de 11 lui in het Ajaxshirt :+
Die vallen daar ook zeker onder maar voor mij hij ook hahaha :P

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Typhone schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:23:
[mbr]<knip>[/]
Ik weet niet wie het doelpunt anders maakte maar hij was het. Bryan Smeets dus. En die deed z’n sportieve plicht niet hè: twee wedstrijden later was het een enkeltje naar de Eerste Divisie en stond hij niet op het scoreboard.

[mbr]<knip>[/]
Volgens mij kan je beter boos zijn op de Ajax spelers uit dat elftal en de toenmalige trainer dan op de tegenstander...

Maar goed, leedvermaak is ook makkelijker dan echt vermaak.

• zetje01
In die tijd ging ik wel eens voor ajax zitten, en na een poosje dacht ik...ik ga wat anders doen... zondagavond maar even de samenvatting kijken..

• Superkiwi
3 keer is scheepsrecht toch?
Tegen de Graafschap ging het mis, een aantal jaar doorvoor toen wij met 2-0 van Willem II wonnen en PSV met 5-2 van Vitesse waardoor zij op 1 doelpunt verschil kampioen werden ook.
Het zou leuk zijn als het een keer goed afloopt ;)

Benieuwd of Willem II ons vanavond wat lucht kan geven.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ST10©DE schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:58:
[...]

Volgens mij kan je beter boos zijn op de Ajax spelers uit dat elftal en de toenmalige trainer dan op de tegenstander...

Maar goed, leedvermaak is ook makkelijker dan echt vermaak.
Op Frank de Boer kan ik nooit boos worden. Dat Ajax elftal inmiddels ook niet meer. Maar wat een matige spelers liepen er op sommige momenten rond in die periode. Voorhoede was ooit: Ebecilio, Ozbiliz, S. de Jong.
Can you picture that? :D

• Vos

Vos

AFCA

Kom op Ado!

• PickleRick
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-10 12:43
Herinneringen ophalen aan Bryan Smeets, daar kan ik dan wel weer van genieten.

Destijds had Ajax een elftal dat gewoon keihard chokete toen de titel echt werd beslist, of zo’n antitalent als Smeets nou per ongeluk scoort moet voor een overwinning natuurlijk niet uitmaken. Ik verwacht dat een elftal dat halve finale CL haalt wel iets meer mentale bagage heeft. Om over het extreem grote verschil in kwaliteit maar te zwijgen.

Het is inderdaad nog niet gezegd dat het er op de laatste speeldag nog steeds zo voor staat, maar mocht dat wel het geval zijn zie ik een herhaling van 2016 echt niet gebeuren.

Steam: Pickle Rick

• Qu3st

Qu3st

Je loopt een speeldag achter :+

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
wat verwachten jullie van psv vanavond dan?

overwinning gelijkspel verlies?

ik denk zelf een gelijkspel 2-2

• toolkist
  • Niet online
Ik denk 1-2 PSV, ik hoop 2-1 Willem II

• PickleRick
Ik hoop het netnummer van Tilburg terug te zien vanavond, wat het doelsaldo weer gelijk zou trekken :+

Verwijderd

Dan moeten ze wel erg vaak vallen! :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2019 19:27 ]

• Vos

Vos

AFCA

Qu3st schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:17:
[...]

Je loopt een speeldag achter :+
Zeker niet! Toen moedigde ik ze ook aan ;)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29
Typhone schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:31:
[...]

Op Frank de Boer kan ik nooit boos worden. Dat Ajax elftal inmiddels ook niet meer. Maar wat een matige spelers liepen er op sommige momenten rond in die periode. Voorhoede was ooit: Ebecilio, Ozbiliz, S. de Jong.
Can you picture that? :D
Zal nooit vergeten hoe de Jong bijna in zijn eentje Feyenoord af maakte in die dubbele beker finale.

• Superkiwi
Aggressor schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:18:
3-2. Winnende goal Willem II in de 91e minuut :P

stiekem verwacht ik gewoon 0-3 of zo

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 25-04-2019 19:57 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:31
Willem II-PSV, vind het een moeilijke om te voorspellen.
Die 5-0 zag ook niemand aankomen natuurlijk vorig jaar, en dan zit PSV nu in een fase waar de druk er vol op staat. Ik denk wel aan een overwinning maar het zal geen grote worden gok ik zo.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:29
dvdkiwi schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:48:
[...]

3-2. Winnende goal Willem II in de 91e minuut :P

stiekem verwacht ik gewoon 0-3 of zo
Ik heb 1-1 ingevuld.
V Bommel begint uiteraard met dezelfde 11 als de vorige wedstrijd.

• Superkiwi
Vind ik ook prima! :)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PSV wint met 1-3, na 1-1 na 80 minuten.

• DoeEensGek
Psv wint met 0-12 en maakt het weer retespannend! :9

• Superkiwi
DoeEensNormaal

• Qu3st

Qu3st

Vos schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:37:
[...]

Zeker niet! Toen moedigde ik ze ook aan ;)
Zo weer 1 concurrent minder! Gaat de goede kant op voor FC Emmen.

• Gonadan

Gonadan

Aggressor schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:18:

overwinning gelijkspel verlies?

ik denk zelf een gelijkspel 2-2
Ik heb ook 2-2 ingevuld, maar dat is wel met een hééééél stevige dosis wishful thinking. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoeEensGek
Ik hoor dat ze tegelijk met deze wedstrijd ook Thunderdome hebben daar.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Higler fluit :D

• PickleRick
Heeft iemand al een gifje van Isak die Fran Sol straal negeert? Dat zag er vrij pijnlijk uit 😜

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PickleRick schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:46:
Heeft iemand al een gifje van Isak die Fran Sol straal negeert? Dat zag er vrij pijnlijk uit 😜
Zo snel kan ik ze niet maken haha, ik zag het wel.

• Qu3st

Qu3st

Kennen die 2 elkaar wel? Als het niet zo is, is het toch niet raar dat hij er zo langsloopt.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wat een vrije trap joh....

• PickleRick
Sportief. Het was ook helemaal geen vrije trap 😜

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:00
Willem 2 maakt een paar aparte offensieve keuzes moet ik zeggen, kunnen ze veel meer uit halen als ze iets meer overzicht en rust behouden.

discogs

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:22

Hupske

AFCA

Van Bommel helemaal boos omdat ie een corner niet krijgt 😂 minuut 17 pas.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Verwijderd

12e man is positief te horen op de tribune daar in Tilburg. Gaat wel mooi op en neer momenteel.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:20
Hebben elkaar nooit ontmoet...
Wat moet je dan doen?

• Qu3st

Qu3st

Willem II heeft de tactiek van ADO overgenomen? Ballen worden wel simpel ingeleverd :P

• Hupske

Hupske

AFCA

Mm. In een zeer laag tempo toch scoren.

• PickleRick
Joostje123 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:06:
[...]

Hebben elkaar nooit ontmoet...
Wat moet je dan doen?
Dat is ook weer waar. Maar het compleet negeren zag er wel vreemd uit.

• Qu3st

Qu3st

Nog maar 13 doelpunten :9

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:31
Valt mij tegen dat je denkt dat dat moeilijk wordt ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Verwijderd

Wat verdedigen bij Willem II daar is een gatenkaas echt niks bij.

• Qu3st

Qu3st

Maarten_E schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:20:
[...]

Valt mij tegen dat je denkt dat dat moeilijk wordt ;)
Nog maar 12 joh!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Tsja, het is een streekgenoot...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Hupske

Hupske

AFCA

Nou. Dit is gespeeld. Keeper helpt ook nog eens mee.

Verwijderd

Herman schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:23:
Tsja, het is een streekgenoot...
Nou denk dat Willem II liever wint dan dat ze PSV het kampioenschap gunnen.
Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.