chimera2 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:35:
dat zal het zijn denk ik

Ik bedoelde meer dat Ajax niet alleen dit jaar een uitschieter heeft maar 2 jaar geleden ook. En tuurlijk ben ik het er mee eens dat het gat in de top steeds groter word.
De rijker worden rijker en de arme worden armer.
Maar dat is ook niet zo raar als de nummer 1 5 ploegen in de Cl mag hebben en wij als NL 1 of 2 en als je pech hebt helemaal niemand.
Allemaal waar maar waar ze nu staan is toch echt lang geleden. Het is allemaal echter irrelevant.
Ik reageerde op de stelling dat als Utrecht incidenteel kan pieken ze dan niet moeten klagen over een gat met de top. Mijn punt is dan dat dat exact hetzelfde is als je vindt dat Ajax en PSV niet mogen klagen over het gat met de Europese top omdat zij in Europa ook incidenteel pieken.

Ankona schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:34:
Zuur of niet, ik begrijp die keuze dus echt niet. Die vent is nog jong en zit eigenlijk op een perfekte plek om nog een jaar te groeien en stabieler te worden. Die kans gaat hij bij Ajax komend jaar niet krijgen, zeker niet in de ED waar Emmen zo goed als zeker volgend jaar wel weer speelt.
Hij doet nu qua competitie mogelijk een stap terug naar krijgt daarvoor veel betere faciliteiten, training en spelers in zich heen. Dat kan een enorme boost in de ontwikkeling geven. Lukt dat dan is het maar één of twee jaar en kan je daarna eerste keeper van Ajax worden.
Voor het eerste van Ajax is hij gewoon nog lang niet stabiel genoeg dus mag hij hopen op een plekje onder de lat van Jong Ajax of een verhuur. Maar ja, wat schiet hij daarmee op tov wat hij nu heeft?
Het blijft altijd een gok als je een stap maakt, maar als opkomend keeper is het bijna onmogelijk om direct de stap naar eerste keeper te maken. Je moet dus iets als dit proberen.
Ik ga er vanuit dat hij eerste keeper van Jong Ajax wordt, die van Benfica is dan gewoon tweede achter Onana. Dat kan best goed werken.
Ik heb het wel volledig met je eens dat het niet op huur moet uitdraaien, want dan vallen veel van de eerder genoemde voordelen weg.
[
Voor 43% gewijzigd door
Gonadan op 25-04-2019 13:31
]