Voor de spanning om de 3e plek of om lijfsbehoud van NAC?dvdkiwi schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:11:
[...]
Ik acht de kans zéér klein maar ik hoop met je mee!
Lijfsbehoud van NAC.
Ik ben al vanaf jongs af aan voor Ajax maar omdat ik West-Brabander ben heb ik toch ook altijd een zwak voor NAC gehad
Ik ben al vanaf jongs af aan voor Ajax maar omdat ik West-Brabander ben heb ik toch ook altijd een zwak voor NAC gehad
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Niet voor RBC? technisch gezien dichterbijdvdkiwi schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:14:
Lijfsbehoud van NAC.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nee, vreemd eigenlijk 
Hoe mooi zou het zijn als PSV morgen gelijkspeelt tegen Willem II, dan hebben wij in de laatste wedstrijd tegen De Graafschap aan 1-1 genoeg 😂
Hoe mooi zou het zijn als PSV morgen gelijkspeelt tegen Willem II, dan hebben wij in de laatste wedstrijd tegen De Graafschap aan 1-1 genoeg 😂
Inderdaad, mooie nuchtere analyse. Ik snap ook wel dat hij de focus legt op wat zij zelf moeten winnen. Volgens mij heb je met zo'n baan ook niet echt altijd tijd om eens lekker bank te hangen en veel wedstrijden van anderen te gaan liggen kijken.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ook niet hoor, het is ook niet voor niks dat die club niet meer bestaat (op prof niveau dan)dvdkiwi schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:28:
Nee, vreemd eigenlijk
Moeten ze wel ook nog "even" winnen van Utrecht thuis
Klein beetje OT, maar boeiend.Sjah schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:56:
Vraag me af, en ja dat is wat OT, of mensen hun vakantie later boeken als Ajax 1 Juni in fjinale staat. Kan me voorstellendat je dan in NL wilt zijn. Alhoewel je overal NL' ers tegenkomt waaree je kan vieren, als er iets te vieren valt dan.
Ik zou het weekend van 1 juni nachtdiensten hebben, deze heb ik met de 50% kans dat Ajax finale haalt geruild. Ik wil die kans niet missen, in 1995 was ik iets te jong om het bewust mee te maken
Ik heb 1 juni een bruiloft van goede vrienden van ons. In de situatie dat Ajax de finale haalt gaat dat nog spanning geven in mijn relatie. Mijn vriendin vindt het niet tof dat ik Ajax wil kijken tijdens de bruiloft. Ik vind het al heel schappelijk dat ik de bruiloft niet af zegQu3st schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:48:
[...]
Klein beetje OT, maar boeiend.
Ik zou het weekend van 1 juni nachtdiensten hebben, deze heb ik met de 50% kans dat Ajax finale haalt geruild. Ik wil die kans niet missen, in 1995 was ik iets te jong om het bewust mee te maken
XXXVI
Ik zou ook in zijn geval de directe concurrent niet kijken. Er valt geen nuttige informatie uit te halen hoogstens irritatie waar je niks aan hebt. Hij moet nu vooral met zijn tegenstanders en eigen spelers bezig zijn. Zoals hij dus doet.Gonadan schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:28:
[...]
Inderdaad, mooie nuchtere analyse. Ik snap ook wel dat hij de focus legt op wat zij zelf moeten winnen. Volgens mij heb je met zo'n baan ook niet echt altijd tijd om eens lekker bank te hangen en veel wedstrijden van anderen te gaan liggen kijken.
Dat hij wel naar een CL wedstrijd kijkt van Ajax snap ik wel. Heeft toch wat anders en kijkt ook anders, zeker gezien de tegenstanders.
Vindt die Maalderink trouwens maar irritant.
Nou ja, we halen de finale of niet, ik leef graag zwart-witSjah schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:59:
50? 67% kans.
Wat een klote planning zeg, als de bruidegom een Ajacied was, stuurt ie vlak voor de dag een uitnodiging voor een invallerephymerous schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:59:
[...]
Ik heb 1 juni een bruiloft van goede vrienden van ons. In de situatie dat Ajax de finale haalt gaat dat nog spanning geven in mijn relatie. Mijn vriendin vindt het niet tof dat ik Ajax wil kijken tijdens de bruiloft. Ik vind het al heel schappelijk dat ik de bruiloft niet af zeg![]()
(maar het moet allemaal nog maar even gebeuren. Ik ben al erg blij met twee halve finales
)
Sterkte met de ruzie alvast haha.
[ Voor 64% gewijzigd door Qu3st op 24-04-2019 17:07 ]
Of dat De Graafschap komende speelronde wint en in punten gelijk komt met Emmen maar op doelsaldo er voorbij is. En dan Ajax wint van de Graafschap en per doelpunt van Ajax de degradatie-/nacompetitie-spanning wisselt. Een soort omgekeerde 2007dvdkiwi schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:28:
Nee, vreemd eigenlijk
Ik snap zijn punt ook wel, ik betrap me er zelf op dat ik met hoop naar een PSV wedstrijd ga kijken, en er dan in de 95e minuut er toch achter kom dat ik die minuten nooit terug zal krijgen.DoeEensGek schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:00:
[...]
Ik zou ook in zijn geval de directe concurrent niet kijken. Er valt geen nuttige informatie uit te halen hoogstens irritatie waar je niks aan hebt. Hij moet nu vooral met zijn tegenstanders en eigen spelers bezig zijn. Zoals hij dus doet.
Dat hij wel naar een CL wedstrijd kijkt van Ajax snap ik wel. Heeft toch wat anders en kijkt ook anders, zeker gezien de tegenstanders.
Scherpen is officieel, Ajax speelt er toch wel heerlijk ludiek op in 
https://www.instagram.com...sheet&igshid=gd8llcq51o2h
Heerlijk! Haha wat een humordutchgio schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:35:
Scherpen is officieel, Ajax speelt er toch wel heerlijk ludiek op in
Bekrompen reacties op die Insta post.. Hij heeft zich goed ontwikkeld gedurende het jaar, benieuwd waar hij staat volgend jaar en of hij minuten krijgt bij jong-Ajax.
Hey, dat is toevallig, mijn nichtje trouwt dan ook. En nog mooier, vrienden van haar ouders zijn getrouwd toen Ajax in 1996 de finale speelde tegen Juventus.ephymerous schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:59:
[...]
Ik heb 1 juni een bruiloft van goede vrienden van ons. In de situatie dat Ajax de finale haalt gaat dat nog spanning geven in mijn relatie. Mijn vriendin vindt het niet tof dat ik Ajax wil kijken tijdens de bruiloft. Ik vind het al heel schappelijk dat ik de bruiloft niet af zeg![]()
(maar het moet allemaal nog maar even gebeuren. Ik ben al erg blij met twee halve finales
)
Als ik op vakantie ben kijk ik wel lekker daar. Feesten kunnen we met de halve finale wedstrijden ook wel. Na de winst op Juventus was het ook lekker druk in de stad.
Waar? Als kopsterke spitsHolkers schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:40:
Hij heeft zich goed ontwikkeld gedurende het jaar, benieuwd waar hij staat volgend jaar en of hij minuten krijgt bij jong-Ajax.
Ik mag hopen dat hij toch zeker bij Jong Ajax in de basis zal komen te staan. Niet spelen is al helemaal stilstand en Onana zie ik hem niet uit de basis spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 24-04-2019 17:53 ]
Ik zat tijdens de WK finale in SpanjeYogibeer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:02:
[...]
Hetzelfde heb ik eens gehad met de WK finale van Oranje tegen Spanje.
Ik zag er tegenop om ergens in het buitenland te moeten kijken, maar de sfeer was geweldig in het cafe waar ik keek. Voor de wedstrijd was alles en iedereen om mij heen oranje. Prachtige ervaring!
Ik zou nu dan ook mijn vakantie niet verzetten, maar gewoon zorgen dat ik ergens tijdig voor de buis zou zitten.
Formerly known as Ragdoll
Zou hem inderdaad verhuren en dan 1x in de week ofzo bij Ajax laten meetrainen.Vos schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:41:
Verhuur is ook een optie. Maar hij zal moeten spelen om die fouten er uit te krijgen
Hij kan toch bij jong Ajax keepen?Vos schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:41:
Verhuur is ook een optie. Maar hij zal moeten spelen om die fouten er uit te krijgen
Kan ie mooi tegen ze oude clubbie spelen.
Die verloren finale? Wat is er dan mooi aan dat het zich nu herhaalt?Erapaz schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:46:
[...]
Hey, dat is toevallig, mijn nichtje trouwt dan ook. En nog mooier, vrienden van haar ouders zijn getrouwd toen Ajax in 1996 de finale speelde tegen Juventus.
Als ik op vakantie ben kijk ik wel lekker daar. Feesten kunnen we met de halve finale wedstrijden ook wel. Na de winst op Juventus was het ook lekker druk in de stad.
Ik heb echt 100% liever dat de Spurs van ons in de halve finale winnen, dan dat wij de finale zouden halen maar verliezen. 2 verloren finales in 3 jaar trek ik niet
https://www.nu.nl/voetbal...ang-voor-matchfixing.html
Levenslange schorsing voor 8 mensen voor matchfixing.
Ik weet niet of Willem II jullie aanbod aanneemt
Hij is wel in december 2017 vrijgesproken in Nederland voor matchfixing.
Precies de manier hoe ik ook naar Eredivisie wedstrijden kijk. Zeker richting de ontknoping kijk ik weinig andere wedstrijden, en zeker die van Ajax niet.. behalve de CL wedstrijden. Feyenoord kan nog om het leedvermaakDoeEensGek schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:00:
[...]
Ik zou ook in zijn geval de directe concurrent niet kijken. Er valt geen nuttige informatie uit te halen hoogstens irritatie waar je niks aan hebt. Hij moet nu vooral met zijn tegenstanders en eigen spelers bezig zijn. Zoals hij dus doet.
Als er 13 jaar over gaat voor je veroordeeld wordt, dan kun je dus best een risico lopen als voetballer. Al zou je het helemaal aan het begin van je carrière doen, dan word je pas tegen het einde aan gepakt.SpeedQber schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:37:
https://www.nu.nl/voetbal...ang-voor-matchfixing.html
Venema basis bij Utrecht? Alle andere aanvallers geblesseerd?
Feyenoord speelt veel leuker dan met al die oude batjes erin.
Alleen jammer dat die &*^% Clasie erin staat
[ Voor 28% gewijzigd door LZ86 op 24-04-2019 21:02 ]
PEC Zwolle - FC Groningen is stil gelegd vanwege onweer. Maar goed dat er ruimte is gemaakt in het weekend
Misschien hebben ze een clausule in het huurcontract waar ze extra moeten betalen als hij niet minimaal x aantal wedstrijden speelt.Leon Zwiers schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:02:
Feyenoord speelt veel leuker dan met al die oude batjes erin.
Is toch logisch om een speler te gebruiken die er volgend jaar niet meer is wanneer je al zeker bent van je plek.
Wat een frotgoal bij Utrecht zeg. Fortuna is beter maar krijgt zeer naief het deksel op de neus.
Odegard waarschijnlijk de volgende aankoop Ajax. Zal er niet raar van opkijken.
Marin
Pierie
Scherpen
Odegard
Tja, ben nog niet kapot van dit lijstje. Pierie en Scherpen is met oog op toekomst. Marin en Odegard directe versterkingen voor de basis.
Maar vind het nog niet echte klappers qua aankopen. Maar mijn gevoel zegt dat die nog wel gaan komen zodra ze echt gaan verkopen (Ziyech, De Ligt, Neres, Tagliafico). Dan komt er zoveel geld binnen en verlies je zo extreem veel kwaliteit. Dan moet Ajax wel aankoop klappers gaan maken.
De bovenste 4 lijken mij nog niet de aankoop klappers (Odegard misschien wel) en ben benieuwd of dat klopt.
Marin
Pierie
Scherpen
Odegard
Tja, ben nog niet kapot van dit lijstje. Pierie en Scherpen is met oog op toekomst. Marin en Odegard directe versterkingen voor de basis.
Maar vind het nog niet echte klappers qua aankopen. Maar mijn gevoel zegt dat die nog wel gaan komen zodra ze echt gaan verkopen (Ziyech, De Ligt, Neres, Tagliafico). Dan komt er zoveel geld binnen en verlies je zo extreem veel kwaliteit. Dan moet Ajax wel aankoop klappers gaan maken.
De bovenste 4 lijken mij nog niet de aankoop klappers (Odegard misschien wel) en ben benieuwd of dat klopt.
Verwijderd
Zou mooi zijn als Odergard komt. Marin zou er ook direct moeten staan, aangezien hij 23 is.
De overige 2 zijn inderdaad talenten en moet je een paar jaar de tijd geven.
Vind die eerste 2 toch best wel mooie spelers om te zien. Uiteindelijk is het gewoon afwachten hoe ze in het systeem passen en hoe lang het gaat duren voordat ze zich er prettig bij voelen. Hetzelfde geldt als ze een echte klapper binnenhalen, het blijft afwachten.
De overige 2 zijn inderdaad talenten en moet je een paar jaar de tijd geven.
Vind die eerste 2 toch best wel mooie spelers om te zien. Uiteindelijk is het gewoon afwachten hoe ze in het systeem passen en hoe lang het gaat duren voordat ze zich er prettig bij voelen. Hetzelfde geldt als ze een echte klapper binnenhalen, het blijft afwachten.
Ondertussen is het gezellig bij PEC! Nu gestaakt vanwege onweer 
XXXVI
Denk dat deze aankopen er zijn om de spelers op te vangen die 100% zekerweten vertrekken, en dan Scherpen en Pieri voor de toekomst. Alhoewel Pieri gewoon de rotatie zal komen waarschijnlijk.Sleehond schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:15:
Odegard waarschijnlijk de volgende aankoop Ajax. Zal er niet raar van opkijken.
Marin
Pierie
Scherpen
Odegard
Odegaard voor Ziyech en Marin voor Schone of de Jong.
Is niet hetzelfde type speler als de Jong maar dat hoeft ook niet.
Denk dat ze voor de echte knallers nog wachten of Neres echt weg gaat.
Anders heb je straks weer het leuke probleem dat je een Tadic haalt om Ziyech te vervangen en Ziyech blijft.
Je zou Blind kunnen doorschuiven naar het middenveld, doe je dat heb je wel een centrum verdediger nodig.
edit:
Je zult er sowieso op achteruit gaan. Ajax moet niet vergeten dat er ook nog jeugd is welke je een kans moet geven.
[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 24-04-2019 21:23 ]
Nou wat een probleem was het dat Ziyech bleef.Deadsy schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:21:
[...]
Denk dat deze aankopen er zijn om de spelers op te vangen die 100% zekerweten vertrekken, en dan Scherpen en Pieri voor de toekomst. Alhoewel Pieri gewoon de rotatie zal komen waarschijnlijk.
Odegaard voor Ziyech en Marin voor Schone of de Jong.
Is niet hetzelfde type speler als de Jong maar dat hoeft ook niet.
Denk dat ze voor de echte knallers nog wachten of Neres echt weg gaat.
Anders heb je straks weer het leuke probleem dat je een Tadic haalt om Ziyech te vervangen en Ziyech blijft.
Je zou Blind kunnen doorschuiven naar het middenveld, doe je dat heb je wel een centrum verdediger nodig.
edit:
Je zult er sowieso op achteruit gaan. Ajax moet niet vergeten dat er ook nog jeugd is welke je een kans moet geven.
Van de geruchten over Stengs horen we al tijden niks meer, hij blijft toch ook een optie?
Jeugd zal altijd blijven doorstromen bij Ajax, maar het moet wel goed genoeg zijn natuurlijk. Met Ekkelenkamp heb je al een goede vervanger voor Donny van de Beek als hij vertrekt.
Precies, zo een probleem willen we toch niet nog een keer. Of welQu3st schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:27:
[...]
Nou wat een probleem was het dat Ziyech bleef.
Van de geruchten over Stengs horen we al tijden niks meer, hij blijft toch ook een optie?
Jeugd zal altijd blijven doorstromen bij Ajax, maar het moet wel goed genoeg zijn natuurlijk. Met Ekkelenkamp heb je al een goede vervanger voor Donny van de Beek als hij vertrekt.
Stengs heeft een nieuw contract bij AZ getekend dacht ik.
Ekkelenkamp zou ook een optie voor het middenveld zijn.
Schijnt dat PEC Groningen sowieso vanavond afgespeeld wordt.
Nu definitief gestaakt.
Nu definitief gestaakt.
[ Voor 22% gewijzigd door DoeEensGek op 24-04-2019 21:35 ]
Las net dat officieel na 30 minuten de wedstrijd volledig wordt gestaakt. En als ik naar Buienradar kijk dan denk ik niet dat het meer zo snel lukt.DoeEensGek schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:33:
@Deadsy van mij mag er elk seizoen wel zo'n probleem
die mascotteephymerous schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:20:
Ondertussen is het gezellig bij PEC! Nu gestaakt vanwege onweer
[Afbeelding]
Verwijderd
De komende 2,5 weken is er in ieder geval genoeg tijd om de wedstrijd uit te spelen. Hopelijk weet FC Groningen de voorsprong vast te houden.DoeEensGek schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:33:
Nu definitief gestaakt.
ach is niet alsof die 2 clubs nog een druk schema hebben. Geen beker finale, geen Europees.Qu3st schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:35:
[...]
Las net dat officieel na 30 minuten de wedstrijd volledig wordt gestaakt. En als ik naar Buienradar kijk dan denk ik niet dat het meer zo snel lukt.
@Deadsy van mij mag er elk seizoen wel zo'n probleem
Ik ben banger voor een vertrek van Donny vd Beek dan Hakim Ziyech. Die brengt het hele seizoen een energie en power die op Tadic na niemand heeft.
Mooi als in "nou wordt ie helemaal mooi". Gewoon toevallig.toolkist schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:33:
[...]
Die verloren finale? Wat is er dan mooi aan dat het zich nu herhaalt?![]()
Ik heb echt 100% liever dat de Spurs van ons in de halve finale winnen, dan dat wij de finale zouden halen maar verliezen. 2 verloren finales in 3 jaar trek ik niet
Ja dat zou wel kak zijn. Maar ik hoop dat hij gewoon blijft. Vrees wel voor het opvangen van de Ligt, daar zie ik nog niet zo 123 een optie voor.Typhone schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:40:
Ik ben banger voor een vertrek van Donny vd Beek dan Hakim Ziyech. Die brengt het hele seizoen een energie en power die op Tadic na niemand heeft.
Heb al wel geaccepteerd dat we volgend jaar een stuk minder zullen zijn.
Verwijderd
Ziyech zorgt natuurlijk wel redelijk vaak voor dat Tadic in positie komt. Die 2 begrijpen elkaar best goed dus beter bij elkaar houden. Ik zie liever niemand meer vertrekken ook al weet ik dat het een kansloze missie is. Hopelijk tovert Overmars nog leuke dingen uit zijn geld pakhuis.Typhone schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:40:
Ben wel benieuwd inderdaad wat Ajax er voor terug gaat halen.
Pierie en Scherpen voor de toekomst, Odegaard en Marin voor de basis.
Objectief gezien zou het bizar zijn als een team met Ziyech/De Ligt/De Jong/Onana/Van De Beek de landstitel niet haalt. Beetje hetzelfde dat KJH tot nu toe ook nog nooit een landstitel heeft veroverd met Ajax.
En ja, PSV. Vraag mij echt af hoe de sfeer daar zal zijn na dit seizoen.
Als je kijkt naar het verschil in kwaliteit met Ajax kan je echt niet ontevreden zijn, in de CL helaas laatste geworden in de poulefase, maar wie is daar verbaasd over? De beker was een blamage van jewelste en ik hoop dat daar van is geleerd.
Objectief gezien zou het bizar zijn als een team met Ziyech/De Ligt/De Jong/Onana/Van De Beek de landstitel niet haalt. Beetje hetzelfde dat KJH tot nu toe ook nog nooit een landstitel heeft veroverd met Ajax.
Als je kijkt naar het verschil in kwaliteit met Ajax kan je echt niet ontevreden zijn, in de CL helaas laatste geworden in de poulefase, maar wie is daar verbaasd over? De beker was een blamage van jewelste en ik hoop dat daar van is geleerd.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Mooi he, de eerste seizoenshelft zat van de Beek vaak op de bank maar die heeft zich ondertussen wel bewezen als onmisbare basisspeler.Typhone schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:40:
Denk dat ze bij PSV aan de ene kant blij zullen zijn met de ontwikkeling van de middenvelders uit de jeugd maar toch wel wat minder kijken naar de ontwikkeling van Lozano.Maarten_E schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:11:
Ben wel benieuwd inderdaad wat Ajax er voor terug gaat halen.
Denk dat ze dit seizoen toch wel wat meer verwacht hadden van hem.
De sfeer in Eindhoven kan ik nooit zo goed inschatten. Als ik van Bommel moet geloven dan is alles koek en ei maar daar geloof ik niet zo in. PSV moet hun groeibriljanten koesteren die dit jaar aan het echte werk hebben geroken. Het zijn niet alleen groeibriljanten namelijk maar ook mogelijke transfertargets van de grote clubs. Face life, zo is het nu eenmaal.Maarten_E schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:11:
Een Bergwijn, Malen, Rosario (minder vind ik), Gakpo, Ihattaren (te onervaren) zijn allemaal spelers waarvan op dit moment wellicht veel te veel verwacht wordt. Sadilek zou ook nog tot dat rijtje kunnen behoren maar ik weet even niet of dat eigen jeugd is of een huurling. Ik ben benieuwd of het spel van PSV volgend seizoen dynamischer gaat worden, daar ontbreekt het op dit moment wel aan (graag nog drie wedstrijden even zo houden
Verder is de reeks die PSV heeft neergezet en ergens toch wel de mentaliteit iets waar je trots op kunt zijn. Dat kan zomaar in een heel positief of negatief aspect geplaatst worden de komende weken dus trek deze uitspraak op een later tijdstip niet uit zijn verband. Meest opvallende punt is dat van Bommel op dit moment zoekende lijkt met zijn opstelling (dat biedt perspectief voor de bankzitters voor komend seizoen) en dat Ten Hag dat zoeken eerder in het seizoen heeft gehad en nu wel overtuigd lijkt van een vaste basis 13-14 spelers.
Marin is dan denk ik wel een goede vervanger. En met Ekkelenkamp erbij heb je volgens mij ook wel 1 met veel energie. Al ben ik wel benieuwd hoe hij zal zijn in een hele wedstrijd.Typhone schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:40:
@dvdkiwi dat is zeker knap, een echte sportman geeft niet op. Hij is altijd nuchter gebleven en geknokt voor wat ie waard is.
Vooral dat zoeken van Van Bommel in deze fase vind ik zo vreemd.Typhone schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:23:
[...]
De sfeer in Eindhoven kan ik nooit zo goed inschatten. Als ik van Bommel moet geloven dan is alles koek en ei maar daar geloof ik niet zo in. PSV moet hun groeibriljanten koesteren die dit jaar aan het echte werk hebben geroken. Het zijn niet alleen groeibriljanten namelijk maar ook mogelijke transfertargets van de grote clubs. Face life, zo is het nu eenmaal.
Een Bergwijn, Malen, Rosario (minder vind ik), Gakpo, Ihattaren (te onervaren) zijn allemaal spelers waarvan op dit moment wellicht veel te veel verwacht wordt. Sadilek zou ook nog tot dat rijtje kunnen behoren maar ik weet even niet of dat eigen jeugd is of een huurling. Ik ben benieuwd of het spel van PSV volgend seizoen dynamischer gaat worden, daar ontbreekt het op dit moment wel aan (graag nog drie wedstrijden even zo houden).
Verder is de reeks die PSV heeft neergezet en ergens toch wel de mentaliteit iets waar je trots op kunt zijn. Dat kan zomaar in een heel positief of negatief aspect geplaatst worden de komende weken dus trek deze uitspraak op een later tijdstip niet uit zijn verband. Meest opvallende punt is dat van Bommel op dit moment zoekende lijkt met zijn opstelling (dat biedt perspectief voor de bankzitters voor komend seizoen) en dat Ten Hag dat zoeken eerder in het seizoen heeft gehad en nu wel overtuigd lijkt van een vaste basis 13-14 spelers.
Hij had altijd een min-of-meer vaste selectie in de eerste seizoenshelft.
In de tweede seizoenshelft zijn er punten verloren (voornamelijk door het 3-0 verlies tegen Ajax) en blijkbaar klopt het hele systeem opeens niet meer en moet alles om.
Klinkt voor mij als een paniekreactie, of zie ik iets hartstikke over het hoofd?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik denk dat de meeste ploegen hebben geleerd van de eerste seizoenshelft. En met dat blok van 2 controleurs zit er zo weinig voetbal in de laatste tijd. Dan wordt snel de lange bal naar Luuk de Jong gezocht, maar dit wordt ook steeds beter opgevangen.Maarten_E schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:27:
[...]
Vooral dat zoeken van Van Bommel in deze fase vind ik zo vreemd.
Hij had altijd een min-of-meer vaste selectie in de eerste seizoenshelft.
In de tweede seizoenshelft zijn er punten verloren (voornamelijk door het 3-0 verlies tegen Ajax) en blijkbaar klopt het hele systeem opeens niet meer en moet alles om.
Klinkt voor mij als een paniekreactie, of zie ik iets hartstikke over het hoofd?
Dan helpt het ook niet voor de vorm dat er maar moeizaam wordt gescoord. De afgelopen 2 weken achter Ajax aan, in plaats van erboven staan doet ook natuurlijk wat met het moraal.
[ Voor 10% gewijzigd door Qu3st op 24-04-2019 22:38 ]
Simpel gesteld kun je uit de grafieken uit deze post https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58644578 afleiden dat psv het hele seizoen al met een "vaste" 11 speelt en ajax met een "vaste" 13. (aantal spelers met meer dasn 40% vd speelminuten). M.i. betekent dat dat Ajax een bredere bank heeft en daardoor meer opties. Maar wellicht zijn er ook andere conseclusies (#14) uit te trekkenTyphone schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:23:
[...]
De sfeer in Eindhoven kan ik nooit zo goed inschatten. Als ik van Bommel moet geloven dan is alles koek en ei maar daar geloof ik niet zo in. PSV moet hun groeibriljanten koesteren die dit jaar aan het echte werk hebben geroken. Het zijn niet alleen groeibriljanten namelijk maar ook mogelijke transfertargets van de grote clubs. Face life, zo is het nu eenmaal.
Een Bergwijn, Malen, Rosario (minder vind ik), Gakpo, Ihattaren (te onervaren) zijn allemaal spelers waarvan op dit moment wellicht veel te veel verwacht wordt. Sadilek zou ook nog tot dat rijtje kunnen behoren maar ik weet even niet of dat eigen jeugd is of een huurling. Ik ben benieuwd of het spel van PSV volgend seizoen dynamischer gaat worden, daar ontbreekt het op dit moment wel aan (graag nog drie wedstrijden even zo houden).
Dat interview van advocaat in studio sport
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ik waak voor over-optimisme, PSV heeft nog steeds een goede kans om de schaal te winnen. 1 misstap van Ajax en PSV zal de schaal in ontvangst nemen. Ik zeg niks over het kampioenschap meer, totdat er iemand de schaal omhoog tilt 
Ik heb helaas nog geen interview over of met Dolberg gezien over de wedstrijd tegen Vitesse. Da's wel jammer, ik wil graag weten wat er in dat koppie rondgaat. Hij zal nog wel een jaar blijven, maar de vraag is als 1e, 2e, 3e of 4e spits.
Ik heb helaas nog geen interview over of met Dolberg gezien over de wedstrijd tegen Vitesse. Da's wel jammer, ik wil graag weten wat er in dat koppie rondgaat. Hij zal nog wel een jaar blijven, maar de vraag is als 1e, 2e, 3e of 4e spits.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
vanavond hebben we Ado Den Haag - Excelsior
In principe staat ado veilig, excelsior moet nog punten pakken ….
Kan het ook zijn dat ado wat reserve spelers laat spelen? dat ze wat soepeler zijn?
Of zal ado ook voor de winst gaan?
In principe staat ado veilig, excelsior moet nog punten pakken ….
Kan het ook zijn dat ado wat reserve spelers laat spelen? dat ze wat soepeler zijn?
Of zal ado ook voor de winst gaan?
die jongen kan het echt wel.Outerspace schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:00:
Ik waak voor over-optimisme, PSV heeft nog steeds een goede kans om de schaal te winnen. 1 misstap van Ajax en PSV zal de schaal in ontvangst nemen. Ik zeg niks over het kampioenschap meer, totdat er iemand de schaal omhoog tilt
Kijk naar 2 jaar geleden. Het lijkt mij sterk dat je dat zo verleerd ben.
En ajax moet er gewoon nog 2 winnen en dan tillen we hem omhoog. ( Mits psv opeens potjes gaat winnen met 6-0 of 0-6)
Heb je Utrecht zien spelen de laatste weken? Als Ajax een misstap maakt zal het tegen De Graafschap zijn.Outerspace schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:00:
Nou zo slecht zijn de spelers van Ajax niet hoor, daar doe je ze mee tekortMaarten_E schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:11:
[...]
Als je kijkt naar het verschil in kwaliteit met Ajax kan je echt niet ontevreden zijn,
[...]
Blij dat er toch nog realistische Ajacieden zijn, kudos!Outerspace schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:00:
[...]
PSV zou gewoon net als Ajax een terechte kampioen zijn. De eerste seizoenshelft was PSV gewoon een betere ploeg dan Ajax. Op de een of andere manier is de klad erin gekomen de tweede helft van het seizoen, maar zoals hier PSV omschreven wordt steeds lijkt me echt te laatdunkend. Als PSV geen kampioen wordt kunnen ze eigenlijk alleen zichzelf hierop aankijken (waarmee ik Ajax’ prestaties absoluut bewonder. Op 3 fronten tot t einde mee strijden is echt bijzonder)
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 25-04-2019 09:26 ]
De spijker op zn kop. Ik word pas optimistisch als PSV vanavond verliest. Zo niet dan is het tot de laatste minuut spannend.Outerspace schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:00:
XXXVI
Dan nog, ik ben lang genoeg fan om te weten dat het feit dat Ajax het in eigen hand heeft absoluut geen garantie voor succes is.
Als ze hun topniveau halen win je beiden potten gemakkelijk, maar ja, als... Eerst alle wedstrijden voorbij en de VAR thuis op de bank, pas dan zit ik rustig.
Als ze hun topniveau halen win je beiden potten gemakkelijk, maar ja, als... Eerst alle wedstrijden voorbij en de VAR thuis op de bank, pas dan zit ik rustig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies dat.
Eén misstap van PSV en ik ben er pas gerust op, laten we hopen dat die misstap vanavond is
Eén misstap van PSV en ik ben er pas gerust op, laten we hopen dat die misstap vanavond is
Eredivisie speelronde 32 resterende wedstrijden
donderdag
25.04. 18:30 ADO Den Haag v Excelsior
25.04. 20:45 Willem II v PSV
donderdag
25.04. 18:30 ADO Den Haag v Excelsior
25.04. 20:45 Willem II v PSV
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ajax heeft alles in eigen hand, maar de twee resterende wedstrijden worden echt wel lastig. Het is niet zo dat Ajax het altijd makkelijk heeft tegen een Utrecht ofzo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| 2014-2015 Eredivisie Ajax-FC Utrecht 3-1 (2-1) FC Utrecht-Ajax 1-1 (0-0) 2015-2016 FC Utrecht-Ajax 1-0 (0-0) Ajax-FC Utrecht 2-2 (0-0) 2016-2017 Ajax-FC Utrecht 3-2 (0-1) FC Utrecht-Ajax 0-1 (0-0) 2017-2018 Ajax-FC Utrecht 1-2 (1-1) FC Utrecht-Ajax 0-0 (0-0) 2018-2019 FC Utrecht-Ajax 1-3 (0-1) |
De worsten hangen altijd pas aan de finishlijn, en dit jaar ligt ie weer eens helemaal aan het einde van de competitie zo lijkt het.Outerspace schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:00:
Voor PSV zaak om gewoon elke wedstrijd er vol voor te gaan en hopen op een misstap van Ajax, al heb ik dat de afgelopen weken wel gemist bij ze. Zolang ze in het kielzog blijven is er echt niks gespeeld nee, dat maakt het ook wel weer lekker spannend! We geven vaak af op een Mickey Mouse competitie, maar in Spanje is het al duidelijk, Frankrijk en Italië hebben ze al zelfs een kampioen.
Het is niet goed voor mijn hart zo'n einde, maar voor de entertainment is het wel mooi! En wie dan uiteindelijk die worst pakt is ook zeker de terechte kampioen.
Ik denk Dolberg niet echt zin in de media had, na zo'n klote wedstrijd gaan ze alleen maar zagen. En uiteindelijk is die jongen zo'n ijskonijn, dat het niet duidelijk zal zijn wat er in zijn hoofd rondgaat.
En is Ajax nog wel de beste plek voor hem? Zou het niet beter voor hem zijn ergens anders aan voetballen te komen?
Ja wat Ajax tegen Utrecht maakte in 2014 zegt me niet zo heel veel. Het niveau verschil tussen beide ploegen is zo enorm groot, dat het echt aan Ajax zelf moet liggen willen ze deze wedstrijd niet winnen.Martinusz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:51:
Ajax heeft alles in eigen hand, maar de twee resterende wedstrijden worden echt wel lastig. Het is niet zo dat Ajax het altijd makkelijk heeft tegen een Utrecht ofzo:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 2014-2015 Eredivisie Ajax-FC Utrecht 3-1 (2-1) FC Utrecht-Ajax 1-1 (0-0) 2015-2016 FC Utrecht-Ajax 1-0 (0-0) Ajax-FC Utrecht 2-2 (0-0) 2016-2017 Ajax-FC Utrecht 3-2 (0-1) FC Utrecht-Ajax 0-1 (0-0) 2017-2018 Ajax-FC Utrecht 1-2 (1-1) FC Utrecht-Ajax 0-0 (0-0) 2018-2019 FC Utrecht-Ajax 1-3 (0-1)
Nothing is impossible, maar de kans dat Ajax punten laat liggen tegen Utrecht lijkt me nihil. Zeker gezien het spel van Utrecht de laatste weken.
M’n hartslag gaat pas naar beneden op het moment dat Ajax de laatste wedstrijd ingaat met 3 punten voorsprong op PSV. Kan allemaal als een kaartenhuis in elkaar vallen, verliezen tegen Spurs, bekerfinale verliezen na penalty’s, thuis tegen Spurs net niet door, dan is die laatste pot echt beladen. Laat staan als er een hoeksteen geblesseerd raakt, zoals Ziyech of De Ligt. Ik ben er pas zeker van als PSV punten laat liggen
@Martinusz Dit Utrecht, verliest met 2-0 van FC Emmen en met 5-0 van ADO. FCU kun je weinig van op aan, want thuis winnen ze met 3-2 van Fey.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Om niemand tegen het zere been te schoppen hou ik mijn grapje voor meHackus schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:55:
FCU kun je weinig van op aan, want thuis winnen ze met 3-2 van Fey.
Utrecht kan zich helemaal opladen voor een pot tegen Ajax, zeker als ze daarmee het kampioenschap van Ajax kunnen ‘afpakken’
Tja dachten niet hetzelfde over de Graafschap? wie we nu weer treffen op het eindeYogibeer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:54:
[...]
Ja wat Ajax tegen Utrecht maakte in 2014 zegt me niet zo heel veel. Het niveau verschil tussen beide ploegen is zo enorm groot, dat het echt aan Ajax zelf moet liggen willen ze deze wedstrijd niet winnen.
Nothing is impossible, maar de kans dat Ajax punten laat liggen tegen Utrecht lijkt me nihil. Zeker gezien het spel van Utrecht de laatste weken.
Uiteraard schuilt er een vorm van gevaar in, maar de wedstrijd van volgende week heeft werkelijk niks te maken met de uitslagen van 2014 en 2015.Martinusz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:06:
[...]
Tja dachten niet hetzelfde over de Graafschap? wie we nu weer treffen op het einde
Mooi is dat he, aan de ene kant zeuren we dat het gat tussen de (sup)top en de clubs daaronder te groot is, terwijl als clubs zich elke week zo kunnen opladen en motiveren als tegen Ajax we echt wel een competitie met leuke, spannende wedstrijden kunnen hebben.Holkers schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:05:
Utrecht kan zich helemaal opladen voor een pot tegen Ajax, zeker als ze daarmee het kampioenschap van Ajax kunnen ‘afpakken’
Een hele hoop clubs kunnen zich echt wel meten met de (sub)top maar dan moeten ze het wel elke week willen laten zien en niet slechts 2 keer per jaar.
Nee klopt want dan is het tegen TottenhamYogibeer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:07:
[...]
Uiteraard schuilt er een vorm van gevaar in, maar de wedstrijd van volgende week heeft werkelijk niks te maken met de uitslagen van 2014 en 2015.
Zonder gekheid, Ajax moet blijven waken voor hoogmoed, ze spelen nog voor 3 prijzen maar geen 1 is nog echt binnen. De concentratie erbij houden is het credo!
Dat in 2014 en 15 was qua voetbal ook heel anders, nu is het veel meer aanvallender en leuker om te zien.
Wat je dan wel vaak ziet is dat clubs dan denken dat ze er vol op moeten vliegen, maar dat het vaak dan juist averechts werkt. Geef Ajax ruimte en ze spelen je naar de kloten.
Verwacht overigens dat Advocaat daarin wel beter weet. Die zal vermoedelijk wel proberen de pot op slot te gooien.
Verwacht overigens dat Advocaat daarin wel beter weet. Die zal vermoedelijk wel proberen de pot op slot te gooien.
Dit is ook zo grappig hé:
https://www.telegraaf.nl/...adic-zorgt-voor-verbazing
Zouden ze dan zelf niet inzien dat Tadic niet het type speler is voor het lange ballen, rennen en vliegen voetbal van Southampton? Hij is geweldig in de kleine ruimte en in een ploeg die dominant is. Hij past bij Ajax precies op z'n plek in tegenstelling tot het vechtvoetbal wat hij bij Southampton moest spelen.
Zouden ze dan zelf niet inzien dat Tadic niet het type speler is voor het lange ballen, rennen en vliegen voetbal van Southampton? Hij is geweldig in de kleine ruimte en in een ploeg die dominant is. Hij past bij Ajax precies op z'n plek in tegenstelling tot het vechtvoetbal wat hij bij Southampton moest spelen.
Mwah daar kan ik me ook wel weer aan irriteren. Waarom kan je dan niet elke wedstrijd opladen?dvdkiwi schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:11:
[...]
Mooi is dat he, aan de ene kant zeuren we dat het gat tussen de (sup)top en de clubs daaronder te groot is, terwijl als clubs zich elke week zo kunnen opladen en motiveren als tegen Ajax we echt wel een competitie met leuke, spannende wedstrijden kunnen hebben.
Een hele hoop clubs kunnen zich echt wel meten met de (sub)top maar dan moeten ze het wel elke week willen laten zien en niet slechts 2 keer per jaar.
Het was ter illustratie dat Ajax nooit makkelijke wedstrijden heeft tegen Utrecht.Yogibeer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:07:
[...]
Uiteraard schuilt er een vorm van gevaar in, maar de wedstrijd van volgende week heeft werkelijk niks te maken met de uitslagen van 2014 en 2015.
Net zo min als de afgelopen wedstrijden van Utrecht wat zeggen over de pot volgende week.
Want die spelen wel de sterren van de hemel? In feite kan het voor Ajax alleen nog misgaan als ze echt een hele slechte pot spelen en alle sterren verkeerd staan voor ze. Zelfs op 50% moeten zowel Utrecht als De Graafschap geen probleem zijn normaliter.Yogibeer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:17:
[...]
Heb je Utrecht zien spelen de laatste weken? Als Ajax een misstap maakt zal het tegen De Graafschap zijn.
Eigenlijk kan het niet meer mis (
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ben jij een PSV'er die stiekem Ajax aan het jinxen is?Maverick schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:26:
[...]
Want die spelen wel de sterren van de hemel? In feite kan het voor Ajax alleen nog misgaan als ze echt een hele slechte pot spelen en alle sterren verkeerd staan voor ze. Zelfs op 50% moeten zowel Utrecht als De Graafschap geen probleem zijn normaliter.
Eigenlijk kan het niet meer mis ()
Ik ben een Ajacied, maar heb eigenlijk nooit een 'hekel' aan supporters van andere clubs. Ik begrijp de liefde van Feyenoord supporters voor hun club, net zo goed als die van PSV'ers,etc,etc.
Echter moet ik dankzij die Van Bommel wel echt heel erg goed m'n best doen om mijn sympathie voor de Eindhovense club te behouden hoor. Hij zegt zoveel onzin. Spreekt zichzelf in van alles tegen en hangt hier en daar de Calimero uit. En dan over die zogenaamde psychologische oorlogsvoering nog maar niet te spreken. Pfffff
Echter moet ik dankzij die Van Bommel wel echt heel erg goed m'n best doen om mijn sympathie voor de Eindhovense club te behouden hoor. Hij zegt zoveel onzin. Spreekt zichzelf in van alles tegen en hangt hier en daar de Calimero uit. En dan over die zogenaamde psychologische oorlogsvoering nog maar niet te spreken. Pfffff
Hé we gaan niet schelden heYogibeer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:28:
[...]
Ben jij een PSV'er die stiekem Ajax aan het jinxen is?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Als Ajax CL wint dan is het voor Feyenoord beter dat Ajax 2e wordt. En eigenlijk ook voor Nederlands voetbal, want dan spelen Ajax, PSV EN Feyenoord in de CL. Volgens mij wel via de voorrondeMaverick schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:33:
[...]
Hé we gaan niet schelden heBen Ajacied, maar ben er nog niet gerust op dat we het gaan redden. Zou toch wat zijn he, als we straks de triple winnen
Gaat Feijenoord dan eigenlijk voorronde Champions League spelen?
Alleen al voor de penalty's zou ik hem houdenYogibeer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:17:
Dit is ook zo grappig hé:
Eeen echte Feyenoorder en een echte Ajacied zijn precies het zelfde, alleen de en kijkt naar Rotterdam en de ander Amsterdam. Die hebben maar bij 1 wedstrijd een "hekel" aan elkaarYogibeer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:30:
Ik ben een Ajacied, maar heb eigenlijk nooit een 'hekel' aan supporters van andere clubs. Ik begrijp de liefde van Feyenoord supporters voor hun club, net zo goed als die van PSV'ers,etc,etc.
Maar hierom snap ik ook de wrang die er nu heerst rond FC Twente, of de sympathie rond Van Bommel. Waarschijnlijk geen slechte trainer maar hij komt niet goed over en dan wordt het al snel een spreekwoordelijke "lul' die onzin praat. Maar bij Ajax speelt ook een voetballer die wij goed vinden, maar waar andere een hekel aan kunnen krijgen. Ziyech word vaak verafschuwd als hij niet in de wedstrijd zit, Dolberg die bij windkracht 1 omvalt. Het zijn allemaal mooie voorbeelden waarom een ander maar moeilijk sympathie voor sommige Ajax spelers kan krijgen. Soms kan je het maar beter een beetje negeren.
Volgens mij klopt dat niet, net zoals toen Ajax de EL finale speelde en via die weg de CL in kon. Dan zou een team uit een lager voorronde gewoon een by krijgen en meteen in een hogere voorronde beginnen. Zal zo wel even naar oude artikelen kijken.Qu3st schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:36:
[...]
Als Ajax CL wint dan is het voor Feyenoord beter dat Ajax 2e wordt. En eigenlijk ook voor Nederlands voetbal, want dan spelen Ajax, PSV EN Feyenoord in de CL. Volgens mij wel via de voorronde
EDIT: gevonden.
https://www.vi.nl/nieuws/...ts-voor-ajax-en-feyenoord
Scenario 4: Ajax wordt kampioen, Ajax wint de Europa League-finale
Een unieke dubbelslag, aangezien Ajax nog nooit in hetzelfde seizoen de landstitel en de UEFA Cup/Europa League won. Logischerwijs zijn de Amsterdammers bij deze uitkomst verzekerd van deelname aan de poulefase van de Champions League. Het extra vaste Champions League-ticket dat Ajax verdiende, gaat alleen niet naar een andere Nederlandse club. De UEFA kent dit startbewijs toe aan een ander land, want schuiven met plaatsbewijzen binnen landen is niet aan de orde. Feyenoord zal dus op moeten draven in de derde voorronde, terwijl nummer drie PSV eind juli instroomt in de derde voorronde van de Europa League.
[ Voor 42% gewijzigd door Pompi op 25-04-2019 11:06 ]
Als Ajax de CL wint en 2de wordt in de ED zal PSV de lange voorronde route moeten bewandelen voor poulefase CL 2019/2020
Je weet ook dat ze dan echt boven zichzelf uit stijgen en het mentale aspect bij beide teams speelt. Het is gewoon geen niveau wat ze over een langere periode vast kunnen houden.dvdkiwi schreef op donderdag 25 april 2019 @ 10:11:
Mooi is dat he, aan de ene kant zeuren we dat het gat tussen de (sup)top en de clubs daaronder te groot is, terwijl als clubs zich elke week zo kunnen opladen en motiveren als tegen Ajax we echt wel een competitie met leuke, spannende wedstrijden kunnen hebben.
Het gat waar men over klaagt gaat natuurlijk over het niveau over een hele competitie gezien, en daar heeft een Utrecht inderdaad geen schijn van kans.
Anders kan je net zo goed zeggen dat Nederlandse clubs niet mogen klagen over het gat met de top van de CL, omdat Ajax nu na bijna 25 jaar weer eens een uitschieter heeft. Niet helemaal reëel toch?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vergeet 2 jaar geleden niet toen ze in de europa league finale stondenGonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:01:
[...]
Je weet ook dat ze dan echt boven zichzelf uit stijgen en het mentale aspect bij beide teams speelt. Het is gewoon geen niveau wat ze over een langere periode vast kunnen houden.
Het gat waar men over klaagt gaat natuurlijk over het niveau over een hele competitie gezien, en daar heeft een Utrecht inderdaad geen schijn van kans.
Anders kan je net zo goed zeggen dat Nederlandse clubs niet mogen klagen over het gat met de top van de CL, omdat Ajax nu na bijna 25 jaar weer eens een uitschieter heeft. Niet helemaal reëel toch?
De kans dat Ajax een misstap maakt is mijns inziens vele malen kleiner dan de kans dat PSV een misstap maakt.
Ik zie Ajax niet verliezen of gelijkspelen tegen Utrecht of de Graafschap. Misschien hebben ze in het verleden het moeilijk gehad met deze ploegen (op vervelende momenten....) maar het huidige Ajax zie ik dit echt wel over de streep trekken.
De kans dat PSV verliest of gelijk speelt tegen Willem II of AZ is een stuk groter. De hele 2e seizoenshelft gaat al moeizaam. En dan moeten ze ook nog een onoverbrugbaar verschil in doelpunten goed maken. Desalniettemin was het een goed eerste seizoen onder een nieuwe trainer. Helaas is Ajax nog beter.
Ik zie Ajax niet verliezen of gelijkspelen tegen Utrecht of de Graafschap. Misschien hebben ze in het verleden het moeilijk gehad met deze ploegen (op vervelende momenten....) maar het huidige Ajax zie ik dit echt wel over de streep trekken.
De kans dat PSV verliest of gelijk speelt tegen Willem II of AZ is een stuk groter. De hele 2e seizoenshelft gaat al moeizaam. En dan moeten ze ook nog een onoverbrugbaar verschil in doelpunten goed maken. Desalniettemin was het een goed eerste seizoen onder een nieuwe trainer. Helaas is Ajax nog beter.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Bij Utrecht kan het vriezen en dooien, de ene wedstrijd spelen ze de sterren van de hemel en gaan vervolgens snoeihard op hun bakkes. Wat dat betreft lijken ze erg op SpartaYogibeer schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:54:
[...]
Ja wat Ajax tegen Utrecht maakte in 2014 zegt me niet zo heel veel. Het niveau verschil tussen beide ploegen is zo enorm groot, dat het echt aan Ajax zelf moet liggen willen ze deze wedstrijd niet winnen.
Die laatste wedstrijd De Graafschap - Ajax is natuurlijk ook een dingetje.... Het zal toch niet zo zijn dat ze daar weer het schip in gaan net als in 2016.
Jij ouwe jinxer.ST10©DE schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:56:
De kans dat Ajax een misstap maakt is mijns inziens vele malen kleiner dan de kans dat PSV een misstap maakt.
Als PSV het ergens laat liggen denk ik dat het tegen Willem II moet zijn, die zouden de 5-0 graag nog eens dunnetjes over doen. AZ is al klaar, speelt ruk en heeft een serieus mentaal probleem tegen topploegen. PSV is en blijft degelijk en gevaarlijk, ook al oogt het minder dan de eerste helft, ik vermoed (of beter: ben bang) dat zij het ook niet zomaar gaan laten liggen.
Want dat vind jij vergelijkbaar met de top van de Champions League?chimera2 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:13:
Vergeet 2 jaar geleden niet toen ze in de europa league finale stonden
Daar zit nog een groot gat, zeker financieel gezien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Tja, hoe kan je mening veranderen als het grote geld lonkt. Veel succes als 5e doelman bij Ajax terwijl je nu bij een club zit waar je in de ED je kunt ontwikkelen.
Wel mooi de spot mee gedreven. Die gast gaat echt voorlopig niet meer serieus genomen worden
Wel mooi de spot mee gedreven. Die gast gaat echt voorlopig niet meer serieus genomen worden
[ Voor 22% gewijzigd door Ankona op 25-04-2019 12:26 ]
alles kan off-topic
Ik doelde hierop.Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:21:
[...]
Jij ouwe jinxer.
Als PSV het ergens laat liggen denk ik dat het tegen Willem II moet zijn, die zouden de 5-0 graag nog eens dunnetjes over doen. AZ is al klaar, speelt ruk en heeft een serieus mentaal probleem tegen topploegen. PSV is en blijft degelijk en gevaarlijk, ook al oogt het minder dan de eerste helft, ik vermoed (of beter: ben bang) dat zij het ook niet zomaar gaan laten liggen.
[...]
Want dat vind jij vergelijkbaar met de top van de Champions League?
Daar zit nog een groot gat, zeker financieel gezien.
| 09/10 | 10/11 | 11/12 | 12/13 | 13/14 | 14/15 | 15/16 | 16/17 | 17/18 | 18/19 | Average | ||
| Ajax | Ned | 10,88 | 15,23 | 14,72 | 9,84 | 10,00 | 14,00 | 6,00 | 22,00 | 1,50 | 25,00 | 12,92 |
| PSV Eindhoven | Ned | 13,88 | 20,23 | 18,72 | 5,84 | 5,00 | 6,00 | 18,00 | 6,00 | 1,00 | 6,00 | 10,07 |
Dat het niet alleen dit jaar is dat ze een uitschieter hebben
@Ankona niet zo zuur joh, je ziet toch ook wel dat dit een ludieke actie is om de band te versterken?
Emmen moet er eerst nog maar in zien te blijven en als keeper is het daar lastig ontwikkelen. Je ziet nu al dat de ploeg onrustig is en er geen vertrouwen is, daar ga je alleen maar meer fouten van maken. Sportief gezien kan dit een goede kans zijn, als hij zich doorontwikkeld kan hij die huurling met optie tot koop wellicht snel voorbij streven en het plekje pakken als Onana vertrekt.
@chimera2 dus jij vindt dat er geen gat meer is tussen de top van de CL en Nederlandse clubs als Ajax? Anders begrijp ik de link met mijn post niet echt.
Emmen moet er eerst nog maar in zien te blijven en als keeper is het daar lastig ontwikkelen. Je ziet nu al dat de ploeg onrustig is en er geen vertrouwen is, daar ga je alleen maar meer fouten van maken. Sportief gezien kan dit een goede kans zijn, als hij zich doorontwikkeld kan hij die huurling met optie tot koop wellicht snel voorbij streven en het plekje pakken als Onana vertrekt.
@chimera2 dus jij vindt dat er geen gat meer is tussen de top van de CL en Nederlandse clubs als Ajax? Anders begrijp ik de link met mijn post niet echt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die jongen kan zich bij Ajax natuurlijk wel verbeteren in het meevoetballen, positiespel,etc.Ankona schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:24:
Tja, hoe kan je mening veranderen als het grote geld lonkt. Veel succes als 5e doelman bij Ajax terwijl je nu bij een club zit waar je in de ED je kunt ontwikkelen.
Hij kan zijn wedstrijden spelen op Jupiler League niveau en dagelijks met de beste spelers van Nederland trainen.
Onana kan een geweldig voorbeeld en leermeester voor hem zijn. Ik begrijp deze stap zo wel financieel als sportief. Een verhuurperiode kan na volgend seizoen ook nog.
Dit topic is gesloten.
![]()