Anoniem: 1245220

Zag deze tip voorbij komen op Pepper.

Je kunt nu 15% korting krijgen op jaar abo Disney plus door deze actie. Zit je maar €54 voor 14 maanden Disney+. Dat is erg goedkoop. https://nl.pepper.com/aan...tegoed-at-kruidvat-114305

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:19
Anoniem: 1245220 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:56:
Zag deze tip voorbij komen op Pepper.

Je kunt nu 15% korting krijgen op jaar abo Disney plus door deze actie. Zit je maar €54 voor 14 maanden Disney+. Dat is erg goedkoop. https://nl.pepper.com/aan...tegoed-at-kruidvat-114305
Kan iemand wellicht dit uit welke stappen er gedaan moeten worden?
Ik ben geen Apple gebruiker....wel net Itunes geinstalleerd maar kom dan, na registratie, niet echt iets tegen voor Disney+ ofzo

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Krijg de applicatie op mijn LG niet te zien in de LG store. LG 55UF950V / software versie 04.05.90. Zal LG volgende week eens bellen. Andere mensen ook issues hiermee?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GenetiX schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:57:
Krijg de applicatie op mijn LG niet te zien in de LG store. LG 55UF950V / software versie 04.05.90. Zal LG volgende week eens bellen. Andere mensen ook issues hiermee?
Ik ben bang dat de oudere generaties LG TV's, met een lagere WebOS versie, buiten de boot gaan vallen v.w.b. Disney+ app. Geen issues dus, de app is er gewoonweg niet ;)

Testing, one, two ...

Anoniem: 632581

Moet zeggen dat de aanbod meevalt.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dit is de proefperiode... aanbod zal op 12 november groter zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Inproba
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-05 11:19
Grootste irritate die ik heb met Disney+ (en dat heb ik ook gemeld bij support) is dat het beeld en geluid out of sync raken tijdens het kijken. (de subs blijven wel in sync met het geluid)

Mochten ze dit fixen voor het einde van de proefperiode ben ik geneigd om een abbo te nemen, anders cancel ik. Ik ben namelijk wel fan van de Marvel films en series.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:07
Inproba schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:44:
Grootste irritate die ik heb met Disney+ (en dat heb ik ook gemeld bij support) is dat het beeld en geluid out of sync raken tijdens het kijken. (de subs blijven wel in sync met het geluid)

Mochten ze dit fixen voor het einde van de proefperiode ben ik geneigd om een abbo te nemen, anders cancel ik. Ik ben namelijk wel fan van de Marvel films en series.
Hoe kijk je?

Met Prime Video heb ik dat namelijk ook als ik de app op mijn Samsung TV gebruik, maar via smartphone + Chromecast werkt perfect.

• Inproba
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-05 11:19
Rukapul schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:59:
[...]

Hoe kijk je?

Met Prime Video heb ik dat namelijk ook als ik de app op mijn Samsung TV gebruik, maar via smartphone + Chromecast werkt perfect.
Ik kijk op de PC via een browser. Heb wel het idee dat het vaker out of sync gaat met Chrome, en dat het iets beter gaat met Firefox.

• Kroep
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoi Allen, mijn vriendin heeft een Samsung Smart TV Model UE49KU6400SXXN. Is het mogelijk om zonder Apple TV of Chromecast op de tv te streamen?

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:15

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

nellestm schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:18:
[...]

Ik heb hetzelfde, 4g geen probleem, op een ander netwerk ook niet. maar thuis bij ziggo, op geen enkel device connectie mogelijk. Jij al een oplossing gevonden?
Ja: inloggen via 4g en daarna over op wifi.

If it aint fixed, it's broken.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
En als ik niet mijn lokatie verifieer krijg ik dan de content van de lokatie van mijn verbinding? (doorgaans dus de fysieke lokatie)

Overigens heb ik ook al meegemaakt dat beeld en geluid out of sync raakten, dat was via een chromecast

Mijn Google account is Nederlands en mij apps in de play store reken ik af in euro's, maar Disney+ heeft mij een prijs in dollars gegeven (6,99 USD)

Apart..

[ Voor 139% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 14-09-2019 13:21 ]

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 20:25
Ik heb de app geïnstalleerd op mijn LG UH850V. Maar het valt mij op dat de HDR/Dolby Vision films in SDR worden afgespeeld. Je ziet aan de backlight van de televisie dat die het probeert te activeren, maar op een of andere manier toont die het dus niet.

Als ik dan bijvoorbeeld de Netflix app opstart en een serie film start welke 4K HDR/Dolby Vision is, dan werkt dat prima. Mogelijk een bug in de app?

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 20:11
Kregen jullie ook onderstaande wazige mail? Ik moest 3 keer lezen (niet .... niet....) voordat ik me realiseerde dat ik me heb aangemeld via de link in de email, dus niet via een app store. Volgens mij hoef ik dus niets te doen ondanks dat ik met mij PayPal account betaal ..
Je hoeft niks aan te passen, als je niet via PayPal bent geabonneerd of als je niet een abonnement op Disney+ hebt genomen via de App Store of Google Play Store. Je hebt in dat geval al toegang tot je eigen versie van Disney+ als je in een andere EU-land bent.

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 11:44

appelsientje

Het beste onder de zon

Ozzy Oscar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:13:
[...]

Dat werkt op m’n tv niet. Ik las net ook dat iemand al van Disney+ bericht heeft gehad met dat niet elk tv-model ondersteund wordt. Leeftijd van model maakt niet uit. Dus denk dat we geduldig moeten zijn :)
Oke , licht dus niet aan mij :$

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Meer mensen mail gehad om PayPal te bevestigen met een creditcard?

• modo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-11-2023
Marconier schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:34:
Ik zie dat Samsung TV nog niet met een app is gekomen. Ik hoop dat dat nog gaat gebeuren. Momenteel kan ik alleen op de telefoon en iPad kijken, maar voor mijn kids (en voor de vrouw) zou het ideaal zijn als er ook een app voor de Samsung TV komt.
Uit nieuwsgierigheid: is het niet zo als je met je google account inlogt op de playstore site je eigen samsung tv naam ook bij je devices staat en je de app op die manier op een samsung tv kan installeren ? (heb namelijk ook een kennis met een samsung tv)

https://play.google.com/s...?id=com.disney.disneyplus

(je kan trouwens wel met de smartview optie op een samsung smartphone (en tablet ook neem ik aan) het beeld streamen met smartview naar je tv (eventueel smartview app ook op je tv zetten mocht die nog geen smartview of soortgelijk screenmirror optie hebben) smartview of screenmirror op je tv starten (meestal dubbelschermpje logo) disney app starten op je phone tik dan smartview logo op je phone (op j5 2x swipe van top naar beneden 1x swipe naar l links voor smartview logo te zien) en je tv kiezen)
volume op phone is de geluidsterkte op tv dan
Beeld is iets beter dan via browser

[ Voor 3% gewijzigd door modo op 14-09-2019 15:00 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:29

Oekol

waka waka hey hey

FrankGuthrie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:08:
[...]

Dit is de proefperiode... aanbod zal op 12 november groter zijn.
Hij zegt dan ook meevalt itt tegenvalt. Wat zoals ik het lees, jij leest.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 03-05 14:44
Ik kan de app hier ook niet vinden in webos 5.10.10
Viel me op dat veel films op PC niet in HD te zien zijn, en ultrawide hebben ze ook nog niet van gehoord terwijl de meeste films toch echt 21:9 zijn. (zwarte balken rondom)

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 14-09-2019 14:28 ]

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
FrankGuthrie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 00:36:
Ik heb ook inmiddels de app geïnstalleerd, Op mijn Samsung S10 geen problemen om video's te bekijken, en ook niet via chrome, maar mijn Minix Neo U1 die niet hoger gaat dan Android 5, lukt het niet om wat af te spelen. Ik heb de Disney+app geïnstalleerd en kan gewoon inloggen, maar bij het afspelen van content blijft 'ie bij het laden hangen? Light dit aan mijn oude versie van Android?
Zelf ook geprobeerd op een hele oude MXQ pro die 4.11 draait en alles werkt behalve inderdaad het afspelen.
Ik kan ook nergens vinden vanaf welke android versie dit wel zou werken of dat het überhaupt zou moeten werken ? Misschien een enorme noobvraag :P maar is het wel mogelijk om via een android mediaplayer/box te kijken en zo ja vanaf welke versie want dat kan ik ook nergens vinden ?

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 13:16
Yup, weet alleen niet waarom ik nog een keer mijn cc moet bevestigen.
shoombak schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:18:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 01:45

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Schiksie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:34:
[...]

Zelf ook geprobeerd op een hele oude MXQ pro die 4.11 draait en alles werkt behalve inderdaad het afspelen.
Ik kan ook nergens vinden vanaf welke android versie dit wel zou werken of dat het überhaupt zou moeten werken ? Misschien een enorme noobvraag :P maar is het wel mogelijk om via een android mediaplayer/box te kijken en zo ja vanaf welke versie want dat kan ik ook nergens vinden ?
Dit zou wel interessant zijn als dit kan worden nagegaan. De meeste Android TV Boxen hebben helaas een oude versie van Android TV...

Vreemd genoeg speelt alleen 1 serie af, Phineas and Ferb, waarom die wel en de rest van de content niet is met niet geheel duidelijk.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
gaat het hier om het mailtje over de EU?

dat gaat namelijk alleen erover als je buiten nederland/in de eu wil kijken

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
diquan2001 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:40:
Yup, weet alleen niet waarom ik nog een keer mijn cc moet bevestigen.

[...]
Ik vond het ook een superonduidelijke mail. Drie ontkenningen in één zin. Daarbij kwam ik met die link op een algemene pagina waarvan het me niet duidelijk was wat de bedoeling was.

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
modo schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:24:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: is het niet zo als je met je google account inlogt op de playstore site je eigen samsung tv naam ook bij je devices staat en je de app op die manier op een samsung tv kan installeren ? (heb namelijk ook een kennis met een samsung tv)

https://play.google.com/s...?id=com.disney.disneyplus

(je kan trouwens wel met de smartview optie op een samsung smartphone (en tablet ook neem ik aan) het beeld streamen met smartview naar je tv (eventueel smartview app ook op je tv zetten mocht die nog geen smartview of soortgelijk screenmirror optie hebben) smartview of screenmirror op je tv starten (meestal dubbelschermpje logo) disney app starten op je phone tik dan smartview logo op je phone en je tv kiezen)
volume op phone is de geluidsterkte op tv dan
Beeld is iets beter dan via browser
Heb ook een Samsung tv met smartview en het nadeel is dat beide devices op hetzelfde Wi-Fi netwerk moeten zitten. Heb mn tv bewust op bedraad gezet omdat alles net ff een stuk lekkerder loopt. Zou je ergens via Samsung een disney+ app-request kunnen doen?

Steam/Epic: Deurstopper

• Schiksie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05-2022
FrankGuthrie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:50:
[...]

Dit zou wel interessant zijn als dit kan worden nagegaan. De meeste Android TV Boxen hebben helaas een oude versie van Android TV...

Vreemd genoeg speelt alleen 1 serie af, Phineas and Ferb, waarom die wel en de rest van de content niet is met niet geheel duidelijk.
Ja precies ;) er zijn vast wel mensen met een box met android 8 of zelf hoger draaien.

Antec Sonata II, AsRock 939Dual, Atl Venice 64 3500+, Zalman CNPS7000B-ALCU, Asus AX800 PRO 256 TVD, 2*512 Kingston PC3200 DDR, CDRW Lite On LTR-52246S, Lite On DVD 16/48, Maxtor 300Gb D-Max 10 + Maxtor 120 (U133), 2*3Com 3C905B TX PCI 10/100Mbit

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik probeer gedownloade films via de ipad (hdmi kabel) op de tv maar ik krijg dan een foutmelding. Hebben anderen dit probleem ook gehad? Bij films die niet gedownload zijn gaat het wel goed...maar die hebben dan weer het probleem dat er veel gebufferd moet worden

• OriginalDon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Wellicht kinderziektes/alpha ziektes
Maar Iemand ook problemen met het streamen van hdr en 4k van iPhone Disney app naar Samsung TV met AirPlay? Lagere resoluties lijken wel te streamen ...

Spelen vanaf PS4 werkt als een zonnetje!

• Marconier
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-04 21:49
hcQd schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:56:
[...]

Je kunt eens proberen je abonnement stop te zetten en dan opnieuw te activeren.
Nu heb ik mijn account verwijdert en kan ik mij helemaal niet meer aanmelden omdat mijn emailadres is geblocked |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Marconier schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:29:
[...]

Nu heb ik mijn account verwijdert en kan ik mij helemaal niet meer aanmelden omdat mijn emailadres is geblocked |:(
En een nieuw mailadres aanmaken lukt niet? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik kreeg dit na het beeindigen:
Je Disney+ abonnement is opgezegd. Je toegang tot Disney+ eindigt op 12 november 2019.
Je kunt je abonnement op elk moment na 12 november 2019 opnieuw starten.
Abonnnement hernieuwen
We helpen je graag. Ga in het geval van vragen naar ons Help Center voor meer informatie.
Duss... ik kan nog blijven kijken. Maar het aanbod is voor mij niets, ook mijn partner heeft er geen interesse in.

• Dartveder
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwachten jullie dat de app nog wel komt op Samsung smart TV's waarvoor de app nu nog niet beschikbaar is? Ik heb een NU7020 (gekocht in 2018) en zie nog geen app in de store.. (ja nieuwste updates)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik verwacht van Disney een zelfde toegewijdheid aan oudere TV's als van Netflix. Dat werkt ook bijna overal op, om echt goed aan te slaan kun je gewoon niet aankomen met alleen nieuwe apparaten en extra apparaten om het te kunnen zien. Als ik er geld op zou moeten inzetten, zou ik zeggen dat alle grotere merken met smart omgevingen vanaf 2014/5 het wel krijgen.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-05 14:24
pporrio schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:52:
.....
Wat ik weel heel jammer vind is dat de app voor de iPad alleen op iOS 11 en hoger werkt. Hierdoor kan ik de app niet installeren op mijn iPad 4 die verder alles prima doet (Netflix, Youtube, Kodi, etc.). Was leuk geweest als ze de iOS app ook voor lagere iOS versies beschikbaar zouden stellen.
Is er iemand die een workaround hiervoor heeft ?
Als ik de Disney plus website bezoek en inlog dan word ik doorverwezen naar de IOS app.
En als ik de app wil downloaden dan staat er dan ik moet upgraden naar IOS 11 maar dat ondersteund mijn (oude) iPlad helaas niet.
Kids hevig teleurgesteld natuurlijk dus ik ben benieuwd of er iets op te verzinnen valt.

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:06
Dartveder schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:18:
Verwachten jullie dat de app nog wel komt op Samsung smart TV's waarvoor de app nu nog niet beschikbaar is? Ik heb een NU7020 (gekocht in 2018) en zie nog geen app in de store.. (ja nieuwste updates)
Ja dit hoop ik ook, anders wordt het abonnement voor december opgezegd. Chromecast en WIFI vind ik te labiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:25
Marconier schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:29:
[...]

Als het een Gmail account is: aanmelden met een punt ergens in je gebruikersnaam. Het is hetzelfde e-mailadres (voor Gmail), maar voor Disney+ (hopelijk...) een ander e-mailadres. Deze truc werkt bij Spotify in ieder geval prima. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marconier
  • Laatst online: 20-04 21:49
poor Leno schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:49:
[...]

En een nieuw mailadres aanmaken lukt niet? ;)
Heb ik inderdaad gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Voor zover dit nog niet is gepost:

- Op de Apple TV 4K is kijken in HDR vooralsnog alleen mogelijk als je in het menu van de Apple tv het beeldformaat in HDR/Dolby Vision zet.
Ik had dit niet aan staan aangezien ik het menu niet in HDR weergegeven wilde hebben. Alle andere content gaat dan automatisch naar HDR indien beschikbaar. Met de Disney+ app nog niet dus...
Bijkomstig 'voordeel': SDR content wordt dan 'opgeschaald' naar HDR zo lijkt het.

- De app op LG tv's (mijn C7 in ieder geval) is erg slecht. Menu en films niet eens in HD, laat staan in 4K. Veel compressie artefacten en een dunne lichte lijn rechts en onder in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 15:45
Deurstopper schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:59:
[...]

Heb ook een Samsung tv met smartview en het nadeel is dat beide devices op hetzelfde Wi-Fi netwerk moeten zitten. Heb mn tv bewust op bedraad gezet omdat alles net ff een stuk lekkerder loopt. Zou je ergens via Samsung een disney+ app-request kunnen doen?
Ja je kan het bij Customer Support neerleggen ( heb ik tenminste gedaan ) maar dan krijg je een wazig mailtje dat ze het leegleggen bij hun "developing department":

"Thank you for contacting us. We appreciate the opportunity to assist you.

We have labeled your inquiry as a suggestion for the developing department to review."

Geen direct antwoord en ook geen datum of verdere uitleg... :(

Mijn vraag was en is nog steeds:

Here is your enquiry.

Disney+ app (2019-09-13)
Since yesterday Disney+ is available in the Netherlands.
When will you update the Tizen app store and include the Disney+ app in the store?
I would like to watch Disney+ on my Samsung smart TV!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 14:13
Jantienus123 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:54:
[...]

Is er iemand die een workaround hiervoor heeft ?
Als ik de Disney plus website bezoek en inlog dan word ik doorverwezen naar de IOS app.
En als ik de app wil downloaden dan staat er dan ik moet upgraden naar IOS 11 maar dat ondersteund mijn (oude) iPlad helaas niet.
Kids hevig teleurgesteld natuurlijk dus ik ben benieuwd of er iets op te verzinnen valt.
Helaas is er geen workaround voor.
Disney heeft er (snap ik als iOS-ontwikkelaar zijnde trouwens wel) er voor gekozen om iOS11+ te ondersteunen.

En Safari zelf bied geen ondersteuning voor de Codecs waarmee Disney werkt.
(Als ik de geruchten hoor gaat Netflix op een korte termijn, lees dit jaar nog, hun beveiliging van de streams ook zo aanpassen dat de 'oude' Netflix app ook niet meer werkt, dus zit je voor Netflix met hetzelfde probleem)

Note: de reden waarom iOS11+ is vooral omdat als je lager dan iOS11 wilt ondersteunen moet je gewoon 2 versies van je apps maken (vooral nu iOS13 straks uitkomt).
Je kan je apps heel lastig én geschikt maken voor iOS13 én geschikt maken voor <iOS10
(En volgens mij kan dat zelfs nauwelijks meer vanuit Apple zijnde)
Niet dat de gebruiker hier wat aan heeft, maar iets meer achtergrond informatie :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 14-09-2019 17:12 ]

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Sangroid schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:53:
Ik kreeg dit na het beeindigen:

[...]

Duss... ik kan nog blijven kijken. Maar het aanbod is voor mij niets, ook mijn partner heeft er geen interesse in.
Heb voornamelijk interesse in de nieuwe series van Marvel.
Maar iedereen zijn/haar eigen voorkeur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
CrimsoN72 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:06:
Voor zover dit nog niet is gepost:

- Op de Apple TV 4K is kijken in HDR vooralsnog alleen mogelijk als je in het menu van de Apple tv het beeldformaat in HDR/Dolby Vision zet.
Ik had dit niet aan staan aangezien ik het menu niet in HDR weergegeven wilde hebben. Alle andere content gaat dan automatisch naar HDR indien beschikbaar. Met de Disney+ app nog niet dus...
Bijkomstig 'voordeel': SDR content wordt dan 'opgeschaald' naar HDR zo lijkt het.

- De app op LG tv's (mijn C7 in ieder geval) is erg slecht. Menu en films niet eens in HD, laat staan in 4K. Veel compressie artefacten en een dunne lichte lijn rechts en onder in beeld.
In het geval van de AppleTV blijft nog wel ‘het probleem’ dat alles nog op 60hz wordt afgespeeld. Hij schakelt nog niet automatisch in framerate. Verwacht dat dit binnenkort wel opgelost wordt, aangezien mijn shield wel overschakelt naar 24p

Edit: met airplay vanaf m’n iphone schakelt mijn Samsung TV wel netjes naar HDR en 24p

[ Voor 4% gewijzigd door weststar op 14-09-2019 19:00 ]

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Inmiddels al een 2e mail daarover? Krijg alleen de mogelijkheid om CC gegevens te delen, maar bijv. niet een bankrekening. In mijn geval moet ik dus beschikken over een CC wil ik wat met die mail kunnen doen.

Testing, one, two ...

• xippie
  • Laatst online: 06-05 03:01
Heeft iemand al geprobeerd om de Android tv app te sideloaden en werkend gekregen op een Fire TV Stick?

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:36
hardware-lover schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:27:
[...]

Inmiddels al een 2e mail daarover? Krijg alleen de mogelijkheid om CC gegevens te delen, maar bijv. niet een bankrekening. In mijn geval moet ik dus beschikken over een CC wil ik wat met die mail kunnen doen.
Ja

• Crazy-
  • Laatst online: 22:24

Crazy-

Best life ever

hardware-lover schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:27:
[...]

raar. Ik gebruik geen Paypal maar Apple via KPN rekening. Maar ook deze vraag. Echter zonder CC erg ... waardeloos.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
lowo schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:06:
[...]

Ja je kan het bij Customer Support neerleggen ( heb ik tenminste gedaan ) maar dan krijg je een wazig mailtje dat ze het leegleggen bij hun "developing department":

"Thank you for contacting us. We appreciate the opportunity to assist you.

We have labeled your inquiry as a suggestion for the developing department to review."

Geen direct antwoord en ook geen datum of verdere uitleg... :(

Mijn vraag was en is nog steeds:

Here is your enquiry.

Disney+ app (2019-09-13)
Since yesterday Disney+ is available in the Netherlands.
When will you update the Tizen app store and include the Disney+ app in the store?
I would like to watch Disney+ on my Samsung smart TV!
Ga ik ook doen, bedankt! Hoe meer aanvragen des te sneller er wellicht een smart-app gaat komen..

Steam/Epic: Deurstopper

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 16:12
Is het jou inmiddels al gelukt? Ik heb een LG TV uit 2018 met Webos 5.10.10

Ik vind hem ook niet in de store :(

Jij ook?
unfor schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:19:
[...]

Same here, nou heb ik nog wel een chromecast liggen maar die is 1080p ipv mijn 4k TV.
Zelfde versie, TV model uit 2018.
Ik doe het nu op de Playstation 4 slim. alleen Full HD maar geen 4k inderdaad.

Het lijkt bij mij wel of het aanbod nooit veranderd.

[ Voor 47% gewijzigd door MonkeySee89 op 14-09-2019 20:22 ]

• unfor
RickV89 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:57:
[...]

Jij ook?
Same here, nou heb ik nog wel een chromecast liggen maar die is 1080p ipv mijn 4k TV.
Zelfde versie, TV model uit 2018.

• MartINmoto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09-2023
Misschien zijn er meer die geen verbinding meer kunnen maken via de PS4 (Android app werkt wel).
Bij mij tot vanochtend geen problemen, nu krijg ik een foutmelding, verbinding niet mogelijk...

• Belindo
  • Laatst online: 21:20

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Hier ook problemen met de android tablet en de Xbox one.

Xbox gaf eerst melding dat "we" (Disney dus) problemen hadden met lage internetsnelheid. Bij een retry kwam er een generieke cannot connect melding.

Coding in the cold; <brrrrr />

• Ozzy Oscar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-05 15:07
RickV89 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:57:
[...]

Jij ook?
Nope. Nog steeds niet. Ook de interne Chromecast functie werkt niet. Dus ik vrees nog geduldig afwachten...

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 08:51
Hier ook al enkele uren problemen met de xbox one versie.

Edit: na het posten van mijn bericht probeerde ik het nog een keer en nu werkt het wel weer.

[ Voor 45% gewijzigd door Killah_Priest op 14-09-2019 20:45 ]

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 05:58
Krijg vreemd genoeg "Disney+ is unavailable at your location" op de NVIDIA Shield (Android TV) terwijl het vanaf dezelfde verbinding op de PC en mobiele telefoon wel gewoon werkt. Geprobeerd te bellen of chatten maar het is veel te druk daar geloof ik :P Iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen en daar een oplossing voor gevonden?

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Mmore schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:45:
Krijg vreemd genoeg "Disney+ is unavailable at your location" op de NVIDIA Shield (Android TV) terwijl het vanaf dezelfde verbinding op de PC en mobiele telefoon wel gewoon werkt. Geprobeerd te bellen of chatten maar het is veel te druk daar geloof ik :P Iemand tegen hetzelfde probleem aangelopen en daar een oplossing voor gevonden?
Daar heb je een mail over gehad dat er mee te maken heeft. Nouja.... Ik denk dat het ermee te maken heeft.
Je hoeft niks aan te passen, als je niet via PayPal bent geabonneerd of als je niet een abonnement op Disney+ hebt genomen via de App Store of Google Play Store. Je hebt in dat geval al toegang tot je eigen versie van Disney+ als je in een andere EU-land bent.
Wanneer je wel Disney+ hebt aangeschaft via PayPal of als je Disney+ via de App Store of Google Play Store hebt gekocht, dien je nog één extra stap uit te voeren om te verifiëren waar je woont, zodat je ook toegang krijgt tot je eigen versie van Disney+. Wanneer je niet in Nederland bent maar in een ander EU-land. Klik hier om een geldige bankpas of creditcard toe te voegen zodat we kunnen verifiëren dat je in Nederland woont. Er worden geen kosten in rekening gebracht.
Deze link werkt alleen als je op dit moment in Nederland bent. Wanneer je deze instelling wilt wijzigen, terwijl je buiten Nederland bent, dien je eerst contact. met ons op te nemen. Mogelijk wordt er gevraagd naar aanvullende informatie.
Bij mij werkt disney+ perfect tot op heden. Zowel de app als de Chromecast.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Is er een optie om de streaminfo in de browser op te vragen zoals bij Netflix? (aantal mbits van de stream en de resolutie)

Ik vind het tot nu toe ook niet tegenvallen. Als je gaat naar films -> alle films staat er toch nu al echt een hele hoop op. Zelfs mooie classics als Herbie.

[ Voor 39% gewijzigd door CyberMania op 14-09-2019 21:15 ]

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
App net geïnstalleerd op PS4 nu al een top aanbod aan films en series.
Wel wat problemen met de app:
- volume super laag moet de tv bijna op max zetten om het verstaanbaar te maken. Met games geen problemen.
- kleuren lijken wat dof, bij pirates of the caribbean zijn de kleuren niet zo levendig als ik me kan herinneren.
- achter de ondertiteling zwarte balkjes, erg storend.

Ik heb al gekeken of er een bug email adres is maar ik kan alleen het algemene emailadres vinden van disney+

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Killah_Priest schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:43:
Hier ook al enkele uren problemen met de xbox one versie.

Edit: na het posten van mijn bericht probeerde ik het nog een keer en nu werkt het wel weer.
PS ook, hele avond no connection ;w

Anoniem: 1254086

Kleine update....

Ik dacht laat ik eens een Non-4K/HDR film proberen. The Phantom Menace, in gewoon 5.1
In de LG app nog steeds geen Dolby Digital. En weer die strepen dus mij te link met inbranden.

Chromecast dan nog maar eens via de iOS app proberen.

Verassing !! Versterker schiet naar Dolby Digital Plus. We are getting somewhere.....

Maar...….eh...…wtf ??
Iedereen praat een halve seconde te laat. Geluid is dus niet in sync met beeld…….
En het loopt na paar minuten ook niet in. Blijft halve seconde. Kan de Chromecast vertraging zijn, maar heb het met andere casts nog nooit gehad.

Ik snap dat het in deze periode niet foutloos kan zijn. Maar, Disney zelf prijst hun dienst aan met multi-platform support en 4K/HDR/Atmos bij het standaard abbonement. Daar waar je bij Netflix extra moet dokken. Maar dan moeten die pluspunten wel gelijk werken vind ik.

Ze hebben nog even zullen we maar zeggen.

• The Chosen One
  • Laatst online: 28-05 14:44

The Chosen One

Zie signature!

Waar gisteren en eergisteren met VPN het allemaal nog wel lukte is het vandaag niks meer.
Jammer.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
dongilles schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 21:16:

- achter de ondertiteling zwarte balkjes, erg storend.
Is dat niet gewoon aanpasbaar bij de ondertitel instellingen? Tenminste zo werkt het bij WebOS wel. Behalve de positie is zo'n beetje alles instelbaar.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
D-Ed schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 22:42:
[...]

Hier nog steeds knudde jammer genoeg. Probeer het binnenkort eens met een kabel..
Rechtstreeks op UTP nog hetzelfde gezeur.. II kwam niet eens bij het scherm met filmoverzicht..

*WORKAROUND voor Xbox (bij mij) Grappige is, als ik via de zoekopties naar films of series zoek kom ik verder en kan ik gewoon starten met het kijken zonder problemen en in prima 1080P kwaliteit 👍

Edit: @poor Leno, probeer ook even mijn workaround, open het menu links en ga op die manier opzoek naar je gewenste films. Kan ook met die melding in beeld (bij mij tenminste)

[ Voor 18% gewijzigd door D-Ed op 14-09-2019 22:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:07
Mensen niet VERGETEN dat dit een eerste test is, dus er is van alles mogelijk. ...
De 2 maanden gratis testen voor de 1e echte start is niet voor niks 2 maanden.

Bij the way, zelf ruim 2,5 uur Starwars gekeken, prima UHD beeld en voorzien van een Dolby Atmos track.
Bij ongeveer 2 uur kijken bufferde het beeld een kleine 25 A 30 seconden en voor de rest vlekkeloos gestreamde content, zeker 4K waardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
dinandus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:35:
Mensen niet VERGETEN dat dit een eerste test is, dus er is van alles mogelijk. ...
De 2 maanden gratis testen voor de 1e echte start is niet voor niks 2 maanden.

Bij the way, zelf ruim 2,5 uur Starwars gekeken, prima UHD beeld en voorzien van een Dolby Atmos track.
Bij ongeveer 2 uur kijken bufferde het beeld een kleine 25 A 30 seconden en voor de rest vlekkeloos gestreamde content, zeker 4K waardig.
Yep en wees blij dat Nederland een van de eerste landen met toegang is. Meestal komt de Benelux achteraan de rij met nieuwe dingen.

Weet iemand trouwens hoe je je kijkgeschiedenis kunt wissen of zit deze optie er idd nog niet in?

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 14-09-2019 22:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
CyberMania schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:47:
[...]

Weet iemand trouwens hoe je je kijkgeschiedenis kunt wissen of zit deze optie er idd nog niet in?
Je hoeft je niet te schamen dat je The Little Mermaid hebt zitten kijken hoor :> :(:)

• CyberMania
poor Leno schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:55:
[...]

Je hoeft je niet te schamen dat je The Little Mermaid hebt zitten kijken hoor :> :(:)
Sssst dat probeer ik nou juist te verbergen :o

• pkwadraat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 23:25
Werkt bij mij op LG-OLED55C8, AppleTV4, PS4, Nokia 7+ Android 9 en via Chrome browser.
Problemen die ik heb ontdekt zijn dat 4k hdr content niet goed wordt afgespeeld via de WebOS app, irritante blauwe randen rechts en onder aan het scherm bij diverse films. Opacity van de ondertiteling werkt niet, autoplay werkt nergens. Geen audiosync issues geconstateerd, Ik vond dat mailtje mbt de cc gegevens trouwens wel heel erg ongewoon.

edit: de blauwe randen zitten al in de app zelf

[ Voor 5% gewijzigd door pkwadraat op 14-09-2019 23:22 ]

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 14:23
Xtr3me4me schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:51:
[...]

Ik heb het alleen nog getest onder ATV 4K en op mijn Iphone. Zelf bezit ik wel Android TV, maar ik gebruik de slome domme interface van de smart tv gewoon weg niet.
Immers zitten alle voordelen op een Smart kastje zoals Chrome cast of ATV. Ik heb zelf nooit de OS van de tv gebruikt voor apps, weet wel dat mijn tv Android 8.0 draait.
Android TV wordt ook voor externe devices zoals de Nvidia Shield gebruikt en de heeft een supersnelle interface. Mijn eigen Oled TV heeft WebOS.

• Molex71
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-05 21:21
Farscape2 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:51:
Eerste ervaringen:

[...]

Op de Nvidia Shield werkt de app op dezelfde wijze als Amazon Prime Video, als in, streamen werkt zoals je verwacht, maar Plex en Netflix zijn duidelijk beter geoptimaliseerd voor AndroidTV. Het voelt... clunky. Edit: ook het aanpassen van ondertiteling lijkt niet mogelijk te zijn op AndroidTV/Android zoals dit wel kan in de web-player.

[...]
@Farscape2 Ik zie dat je ook de Nvidia Shield gebruikt voor Disney+. Heb jij ook, als je gebruik maakt van de app op de shield, dat de ondertitels witte tekst op een zwarte (ondoorzichtige) balk zijn (wat vrij storend is in het beeld) of heb ik iets gemist in de instellingen?

https://imgur.com/a/S2xC29i

Als ik vanaf mijn telefoon cast naar de google cast die in de Shield zit dan is de achtergrond van de ondertitels wel doorzichtig. Was even benieuwd of het aan mijn set-up ligt of dat het nog een kinderziekte is (heb het wel doorgegeven aan Disney+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrissiBoy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-04 13:28
Heeft iemand enig idee waarom ik de Disney Plus app niet kan vinden in de LG content store? Ik zit op web os versie 5.10.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-05 07:04
Had gisteren wel drie lange buffer problemen tijdens film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl0sim
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10-2021
Krijg steeds foutcode 39 op mijn minix x8+ (android 5.1.1)
iemand wel draaiend op een minix x8??

Op mijn philips 49puk7100/12 met android doet die het wel. :)

[ Voor 25% gewijzigd door nl0sim op 15-09-2019 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
TrissiBoy schreef op zondag 15 september 2019 @ 00:05:
Heeft iemand enig idee waarom ik de Disney Plus app niet kan vinden in de LG content store? Ik zit op web os versie 5.10.10
Ik kan hem ook nog niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 22:48
Mistral schreef op zondag 15 september 2019 @ 07:17:
Had gisteren wel drie lange buffer problemen tijdens film.
Die hadden wij ook. Rond een uur of 9 in de avond. Drie keer vrij snel achter elkaar. Even de film een klein stukje terug zetten lostte dit op.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

TrissiBoy schreef op zondag 15 september 2019 @ 00:05:
Even zoeken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Het enige wat ik in dit topic ben tegengekomen is dat bepaalde modellen de app wel hebben en bepaalde niet... maar geen oplossing in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Laatst online: 06-05 03:01
Florine schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:25:
[...]

Het enige wat ik in dit topic ben tegengekomen is dat bepaalde modellen de app wel hebben en bepaalde niet... maar geen oplossing in ieder geval :)
Oplossing is nog even geduld. De app zal echt wel voor de meeste platformen komen. Vergeet niet dat ze nog in de Alpha fase zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 04:27
Disney + getest op ATV 4 K en Nvidia shield.
Met geen van beide problemen gehad kwa geluid of buffering.
Nvidia shield geeft goed beeld (geen HDR) maar de ondertitels ( met zwarte achtergrond) kan ik helaas niet instellen.
ATV geeft betere strakke beeld, met de instelling op dolby vision ook HDR, de ondertitels zijn ook ingesteld via de ATV zelf. Enige probleem, voor mij ieg is dat de ondertitels iets te hoog op het beeld zitten.
Het is veel te verbeteren maar tot nu toe goede indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shutdown
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-06-2020
Werkt hier wel oké, maar ik vind het aanbod veel te karig. Dit gaat in de toekomst denk ik ook niet heel veel beter worden, ook al staat er het één en ander in de planning. Niet genoeg diversiteit, daar waar Netflix dit juist wel heeft. Ik denk dan ook niet dat veel mensen een jaarabonnement moeten gaan afsluiten voor Disney+. Een maandje her en der een keer kan misschien nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 12:34
Het is net alsof het geluid bij Disney zachter staat. Als ik mijn versterker op 50 heb staan en dan een Netflix serie/film start dan is dat gewoon hard. Bij Disney moet ik de versterker op 60 zetten voor hetzelfde effect.

Wel jammer dat de audio van Tron Legacy ook bij de verhuizing in een doos is blijven liggen. Ik heb die film al tig keer gezien vanwege de mooie muziek vooral, maar het geluid is op Disney gewoon kut. Bij Netflix zat er Dolby geluid bij. Op Disney klinkt het gewoon stereo.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57
[...]

In de LG Content Store zoeken op Disney+ werkte voor mij. Stond bij mij ook niet tussen de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
Ik kreeg ook dat mailtje over PayPal. Dacht het even om te zetten naar iDeal. Al twee keer 2 cent overgemaakt, maar blijft op PayPal staan. 🤷🏻‍♀️

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:45
pkwadraat schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 23:00:
Werkt bij mij op LG-OLED55C8, AppleTV4, PS4, Nokia 7+ Android 9 en via Chrome browser.
Problemen die ik heb ontdekt zijn dat 4k hdr content niet goed wordt afgespeeld via de WebOS app, irritante blauwe randen rechts en onder aan het scherm bij diverse films. Opacity van de ondertiteling werkt niet, autoplay werkt nergens. Geen audiosync issues geconstateerd, Ik vond dat mailtje mbt de cc gegevens trouwens wel heel erg ongewoon.

edit: de blauwe randen zitten al in de app zelf
Dat s inderdaad de app zelf. Heel irritant als het ziet . Hopelijk repareren ze dat nog de komende tijd

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

[...]

Klopt, die frustratie deel ik met je. Maar weer vragen waarom de app niet vindbaar is beantwoordt je dus zelf nogmaals. Daar reageerde ik enkel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:14

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

poor Leno schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:12:
[...]
• Alleen Engelse ondertiteling voor de doven enzo. Dus met "(hip jazz music playing)" :F
Ook irri want ik kijk graag met gewone Engelse.

(Wat ik trouwens altijd wel een beetje gek vind, want doven weten toch niet wat hip jazz music is? En als je later doof bent geworden dan heb je toch nog geen idee wát voorn jazz muziek? Maar goed.)
[...]
[/list]
Ja, die CC voor doven en slechthorenden kan soms ook onbedoeld hilarisch zijn ("*SCREAMS IN SPANISH*" of *GURGLING DYING NOISES*") en kan je daardoor behoorlijk uit de film halen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
rimave schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:39:
Het is net alsof het geluid bij Disney zachter staat. Als ik mijn versterker op 50 heb staan en dan een Netflix serie/film start dan is dat gewoon hard. Bij Disney moet ik de versterker op 60 zetten voor hetzelfde effect.

Wel jammer dat de audio van Tron Legacy ook bij de verhuizing in een doos is blijven liggen. Ik heb die film al tig keer gezien vanwege de mooie muziek vooral, maar het geluid is op Disney gewoon kut. Bij Netflix zat er Dolby geluid bij. Op Disney klinkt het gewoon stereo.
Dat is niet noodzakelijk de audio maar misschien de app/device waarop je afspeelt, klagen meer mensen over bij afspelen via Chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 12:34
Sander schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:25:
[...]

Dat is niet noodzakelijk de audio maar misschien de app/device waarop je afspeelt, klagen meer mensen over bij afspelen via Chromecast
Ik speel af via een Apple TV. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CBX1047
  • Laatst online: 14-05 12:29
Ook bij mij wat problemen met Disney+ op een LG 65Oled.
De blauwe lijn onder in het scherm, niet al te scherp beeld zeker geen 4K, ondertitels met veel te grote stappen, 1.5 te klein, 2 te groot (ook Netflix heeft dit probleem), en geen HDR.
Mijn toestel ondersteund HDR en Dolby Vision wat bij Netfilx prima werkt.
Tevens wat ik zeer storend vind is dat de ondertitels in het beeld staan en niet in de zwarte ruimte eronder, zou ook het lezen ervan ten goede komen !
Geluid bij Disney is zachter dan van Netflix of TV zenders, een geluid instelling zou prettig zijn dat dit naar wens aan te passen is.

Wat ik persoonlijk zeer storend vind is het heen en weer "spoelen" in een film.
Dat heeft Netflix beter voor elkaar met die rits aan beelden onderin beeld.
Nu is het maar wazig gokken waar je uit komt.

[ Voor 46% gewijzigd door CBX1047 op 15-09-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 13:18

grimson

domeingrommer

weststar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:25:
[...]In het geval van de AppleTV blijft nog wel ‘het probleem’ dat alles nog op 60hz wordt afgespeeld. Hij schakelt nog niet automatisch in framerate. Verwacht dat dit binnenkort wel opgelost wordt, aangezien mijn shield wel overschakelt naar 24p
Dit helaas .. dit is een van de eerste dingen waar ik naar kijk, correct weergeven van content in de geschoten framerates (-> anders judder /microstutter in films).
Getest met 2 x AppleTV 4K hier thuis maar beide geen 24p helaas nog.
Met Infuse (Media player app) geen probleem op beide Apple TV 4K's, er wordt netjes overgeschakeld naar bijv. 24p voor films.

Wel 'weinig klachten' hierover te vinden eigenlijk valt mij op. Want 'cannot unsee' :o

[ Voor 18% gewijzigd door grimson op 15-09-2019 12:12 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Laatst online: 03-03 12:18
chulin schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:37:
Disney + getest op ATV 4 K en Nvidia shield.
Met geen van beide problemen gehad kwa geluid of buffering.
Nvidia shield geeft goed beeld (geen HDR) maar de ondertitels ( met zwarte achtergrond) kan ik helaas niet instellen.
ATV geeft betere strakke beeld, met de instelling op dolby vision ook HDR, de ondertitels zijn ook ingesteld via de ATV zelf. Enige probleem, voor mij ieg is dat de ondertitels iets te hoog op het beeld zitten.
Het is veel te verbeteren maar tot nu toe goede indruk.
Als je in het menu van de ATV 4K HDR/Dolby Vision aanzet (dus dan is het menu en alles ook HDR) dan speelt de Disney+ content ook in HDR/Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Laatst online: 17-04 15:45
Deurstopper schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:19:
[...]

Ga ik ook doen, bedankt! Hoe meer aanvragen des te sneller er wellicht een smart-app gaat komen..
Laatste antwoord kreeg ik gistermiddag via Messenger: Hi Louis, welkom op Messenger! Op dit moment hebben wij nog geen informatie over Disney+. We zijn dit aan het uitzoeken en komen er zo snel mogelijk op terug. ^Michel"

Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 04:27
CrimsoN72 schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:31:
[...]

Als je in het menu van de ATV 4K HDR/Dolby Vision aanzet (dus dan is het menu en alles ook HDR) dan speelt de Disney+ content ook in HDR/Dolby Vision.
Yep, dat bedoelde ik, ik vind zeer goede beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwadraat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 23:25
Webgnome schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:21:
[...]

Dat s inderdaad de app zelf. Heel irritant als het ziet . Hopelijk repareren ze dat nog de komende tijd
merkte gisteren op dat de randen na een minuut ofzo verdwijnen tijdens een film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 17:45
Dat dacht ik in eerste instantie ook maar tijdens de film ( in mijn geval incredibles) lijkt het in eerste instantie dat ze weg zijn maar ze komen soms terug. Denk dat het iets te maken heeft met de getoonde kleur waardoor het de ene keer wel de andere keer niet opvalt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 28-05 14:44

The Chosen One

Zie signature!

Nog mensen die het wel werkend krijgen terwijl een VPN aanstaat?

1e 2 dagen ging het prima. Nu ineens niet meer.
Windscribe in mijn geval. NL servers niet, Duitse niet. En ook ff de Netflix server geprobeerd maar in dit geval geen respijt.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
The Chosen One schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:49:
Nog mensen die het wel werkend krijgen terwijl een VPN aanstaat?

1e 2 dagen ging het prima. Nu ineens niet meer.
Windscribe in mijn geval. NL servers niet, Duitse niet. En ook ff de Netflix server geprobeerd maar in dit geval geen respijt.
Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat alleen nederland deze 2 maand gratis vroege promotie heeft.
Ik heb veel buitenlanders zien proberen via nederlandse vpn een account te maken, lukt ze niet voor zover ik zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 13:47
Vraag voor de PS4 Disney+ eigenaren.

Je kunt de PS4 via HDMI device link ook met je afstandbediening aansturen waar ik gebruik van maak.
Ik heb zelf een Samsung "55 KS7000, PS4 Pro en een infrarood Logitech Harmony 665 remote.

Ik merk echter dat wanneer ik de afstandbediening van de TV gebruik ik niet meer terug kan naar het menu van Disney+ wanneer eenmaal een film is gestart. Dan moet ik alsnog de DS4 controller erbij pakken.
Ik kan via de afstandbediening wel rechtstreeks terug naar het PS4 hoofdmenu en indien ik dan Disney+ opnieuw selecteer gaat de film meteen verder waar hij gebleven was. Ik mis momenteel dus de functie van de 'O' (circle) toets in de Disney+ app, om terug te kunnen keren vanuit een film naar het hoofdmenu van Disney+ om andere content te kiezen

Vreemd genoeg werkt de 'back' knop op mijn TV afstandbediening wel in overige apps en het PS4 menu zelf als de 'O' (circle) toets. Maar als ik de 'back' knop op mijn afstandbediening kort indruk in de Disney+ app dan verschijnt enkel de tijdlijn van de film in beeld. Wanneer ik hem lang ingedrukt blijf inhouden dan reageert die 'back' knop hetzelfde als de PS Home toets en kom ik uit in het PS4 'Quick menu'.

Het is irritant om de app alleen maar via DS4 controller te kunnen bedienen en ook voor mijn vrouw, die niet veel gamed, zou het makkelijker zijn via de afstandbediening i.p.v. DS4 controller.

Iemand hier die het wel voor elkaar heeft gekregen om de Disney+ app op de PS4 volledig te bedienen via je TV remote?

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 21:44
xippie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:10:
Heeft iemand al geprobeerd om de Android tv app te sideloaden en werkend gekregen op een Fire TV Stick?
Nee, ik grijp ook mis op mijn 4k fire stick. Bijzonder dat we het niet kunnen bekijken vanuit de Amazon browser, geeft melding dat we de Android app moeten installeren zucht.... Op mijn chromebook werkt het ook nog niet: foutcode 83. Wat wel werkt is de PS4 app, en Chromecasten vanuit de Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:31
weststar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:25:
[...]

In het geval van de AppleTV blijft nog wel ‘het probleem’ dat alles nog op 60hz wordt afgespeeld. Hij schakelt nog niet automatisch in framerate. Verwacht dat dit binnenkort wel opgelost wordt, aangezien mijn shield wel overschakelt naar 24p

Edit: met airplay vanaf m’n iphone schakelt mijn Samsung TV wel netjes naar HDR en 24p
Bij mij blijft de refreshrate op de Shield TV op 60Hz staan. Heb je nog iets extra’s ingesteld hiervoor? Bij Netflix heb ik trouwens hetzelfde, maar dat schijnt ‘normaal’ te zijn op de Shield TV.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 25-05 21:36
chulin schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:49:
[...]

Yep, dat bedoelde ik, ik vind zeer goede beeldkwaliteit.
Dat is nou juist het probleem met Disney, de beeldkwaliteit is geen 4k en geen HDR en veelal 60Hz max.
Ruimte voor verbetering gelukkig.
Pagina: 1 ... 9 ... 45 Laatste

Let op:
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!