• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:19
Satangel schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:42:
(Ik vond geen ander Disney topic terug)

Eens iets anders; ik blijf maar artikels lezen over het bedrijf Disney en dat dat wellicht wordt opgesplitst in de nabije toekomst;

[...]

Wat heeft dit invloed op de Disney aandeel prijs? Als ze uitgekocht worden door bvb Apple, is dit dan goed voor het aandeel Disney?
Je zou naar het financiële forum kunnen gaan. Maar om eerlijk te zijn, Disney is de waardevolste speler in de entertainmentindustrie. Apple kan voor minder HBO opkopen, verandert ook iedere zoveel jaar van eigenaar. Disney zit gewoon weer in een teleurstellende fase van de Disney-economie. Over 6-10 jaar is er weer een renaissance met pareltjes en box Office hits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://nos.nl/artikel/24...ago-opschoont-met-remakes

Zucht, weer worden klassiekers aangepast naar “de huidige maatstaven”. Echt, kom met iets nieuws of laat de basis iig ongewijzigd. Hoe moeilijk kan het zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
magnifor schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:51:

Zucht, weer worden klassiekers aangepast naar “de huidige maatstaven”. Echt, kom met iets nieuws of laat de basis iig ongewijzigd. Hoe moeilijk kan het zijn…
In het artikel van de NOS noemen ze ‘zwarte actrice’ (in het geval van de zeemeermin). Zelf vind ik dit woordgebruik al heel vervelend. Ik zou bv ‘donkere actrice’ of ‘donkergetinte actrice’ gebruikt hebben. Ik noem mezelf toch ook niet wit? Mijn lakens zijn wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik deel mijn persoonlijke mening, wat een ander ervan vind is haar/zijn mening maar hou het wel netjes d:)b

Waarom Disney+?! Waarom respecteren jullie het origineel niet en moet het aangepast worden naar de huidige tijd waardoor het hele verhaal anders word, persoonlijk vind ik dit echt niet kunnen en helemaal omdat het gewoon geaccepteerd word door de filmwereld. Ze moeten juist optreden tegen zulke acties en het tegenhouden maar nee dat gebeurd niet..... |:(

Nog steeds hoop ik dat dit ooit nog een keer keihard terugkomt bij Disney en het dan te laat is, waardoor ze spijt krijgen van hun acties om de wereld tevreden te houden :F. Je had niemand gehoord als je het origineel verhaal gewoon in een live-action zou omzetten...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

G_Dragon schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:16:
[...]

Je had niemand gehoord als je het origineel verhaal gewoon in een live-action zou omzetten...
In deze tijden... natuurlijk wel!
Dat is de hele reden van die aanpassingen aan de originelen: zodat de huidige generatie er geen aanstoot van neemt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:13
G_Dragon schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:16:
[...]

Ik deel mijn persoonlijke mening, wat een ander ervan vind is haar/zijn mening maar hou het wel netjes d:)b

Waarom Disney+?! Waarom respecteren jullie het origineel niet en moet het aangepast worden naar de huidige tijd waardoor het hele verhaal anders word, persoonlijk vind ik dit echt niet kunnen en helemaal omdat het gewoon geaccepteerd word door de filmwereld. Ze moeten juist optreden tegen zulke acties en het tegenhouden maar nee dat gebeurd niet..... |:(

Nog steeds hoop ik dat dit ooit nog een keer keihard terugkomt bij Disney en het dan te laat is, waardoor ze spijt krijgen van hun acties om de wereld tevreden te houden :F. Je had niemand gehoord als je het origineel verhaal gewoon in een live-action zou omzetten...
Alleen... Het origineel van Disney is helemaal niet het originele Sneeuwwitje verhaal.

Wikipedia: Snow White

Kritieke verschillen van hoe 'wij' sneeuwwitje kennen tegenover het 'originele (Grimm)' sneeuwwitje:
  • Sneeuwwitje wordt helemaal niet wakker gekust, maar de prins struikelt, botst tegen Sneeuwwitje aan, en het stukje appel vliegt uit haar slokdarm.
  • Het verhaal eindigt ermee dat de Prins en Sneeuwwitje de Stiefmoeder vermoorden via martel-werktuigen.
  • Sneeuwwitje was het huis van de dwergen aan het plunderen, niet aan het schoonmaken.
  • De dwergen waren karikaturen van lilliputters, en waren "overly naïve, perhaps even dim-witted".
Waarom zouden verhalen niet door de tijd heen ge-update mogen worden met wat men op dat moment een goed idee zou vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door kruimel0 op 18-08-2023 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Fireshade schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:26:
[...]

In deze tijden... natuurlijk wel!
Dat is de hele reden van die aanpassingen aan de originelen: zodat de huidige generatie er geen aanstoot van neemt.
Omdat de grote groep veranderd moet de rest automatisch maar mee? Dat noem ik kuddegedrag..
Ik vind dat persoonlijk geen goede reden als onderbouwing, maar dat zal misschien wel aan mij liggen.
Wij zagen er vroeger toch ook geen aanstootgevend iets in dus waarom zou de nieuwe generatie dat wel doen? Ja hun denkwijze is veranderd vergeleken met wat wij toen normaal vonden, maar dat betekend niet dat mensen die niet anders zijn gaan denken aangepaste films moeten zien :P. Oh ja we hoeven ze niet zien, maar er is ook niet bepaald een andere versie op de oude films na.

Nogmaals dit is hoe ik er zelf in sta en ergens hoop ik dat ik hierin niet de enige ben, maar als ik de laatste 3 pagina's van dit topic lees zijn maar weinig die er echt tegen zijn tot mijn grote verbazing en ik respecteer het dat jij er wel vrede mee hebt en de films ondanks een ander aangepast verhaal wel blijft kijken
kruimel0 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:32:
[...]

Alleen... Het origineel van Disney is helemaal niet het originele Sneeuwwitje verhaal.

Wikipedia: Snow White

Kritieke verschillen van hoe 'wij' sneeuwwitje kennen tegenover het 'originele (Grimm)' sneeuwwitje:
  • Sneeuwwitje wordt helemaal niet wakker gekust, maar de prins struikelt, botst tegen Sneeuwwitje aan, en het stukje appel vliegt uit haar slokdarm.
  • Het verhaal eindigt ermee dat de Prins en Sneeuwwitje de Stiefmoeder vermoorden via martel-werktuigen.
  • Sneeuwwitje was het huis van de dwergen aan het plunderen, niet aan het schoonmaken.
  • De dwergen waren karikaturen van lilliputters, en waren "overly naïve, perhaps even dim-witted".
Waarom zouden verhalen niet door de tijd heen ge-update mogen worden met wat men op dat moment een goed idee zou vinden?
Oh de versie waarmee wij opgegroeid zijn is dus al een aangepaste versie van het origineel? Dit wist ik serieus niet want ging er vanuit dat de allereerste Sneeuwwitje film het origineel verhaal was van Disney en als je dat eenmaal neerzet moet je dat bij remakes of live-action ook niet meer aanpassen. Zal ik misschien wel de stijfkop in zijn, maar hoop dat ik toch niet de enige ben hier die er zo over denkt O-).

Heb wel weer wat geleerd van je reactie, thanks! d:)b
Verder moet ik het maar accepteren ben ik bang voor want zo werkt het eenmaal wel..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:55
meesje schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

In het artikel van de NOS noemen ze ‘zwarte actrice’ (in het geval van de zeemeermin). Zelf vind ik dit woordgebruik al heel vervelend. Ik zou bv ‘donkere actrice’ of ‘donkergetinte actrice’ gebruikt hebben. Ik noem mezelf toch ook niet wit? Mijn lakens zijn wit.
Mijn lakens zijn zwart, niet donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ragnar9999 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:31:
[...]

Mijn lakens zijn zwart, niet donker
Haha, exact! Daarom vind ik dit zeer slechte woordkeuzes, en dan ook nog geschreven door iemand van de NOS…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
G_Dragon schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:48:
Oh de versie waarmee wij opgegroeid zijn is dus al een aangepaste versie van het origineel? Dit wist ik serieus niet want ging er vanuit dat de allereerste Sneeuwwitje film het origineel verhaal was van Disney en als je dat eenmaal neerzet moet je dat bij remakes of live-action ook niet meer aanpassen. Zal ik misschien wel de stijfkop in zijn, maar hoop dat ik toch niet de enige ben hier die er zo over denkt O-).

Heb wel weer wat geleerd van je reactie, thanks! d:)b
Verder moet ik het maar accepteren ben ik bang voor want zo werkt het eenmaal wel..
Dat is gewoon de realiteit van elke generatie. Als die verhalen niet steeds met de tijd mee gingen, zou je je juist zorgen moeten maken.

Sprookjes zijn van oudsher ook een manier om kinderen goed en kwaad te leren. Prinsen en prinsessen zijn de rolmodellen. En een huisvrouw die alleen maar doet wat haar prins haar opdraagt, is niet bepaald meer hoe de meeste mensen nu hun kinderen willen opvoeden.

Ik had een docent op de lerarenopleiding, die altijd zei over onderwijsvernieuwing en "vroeger was het (onderwijs) beter": "Het zou toch niet best zijn als de huidige generatie dezelfde leerstof en lesmethoden zou krijgen als 50, 70 of 100 jaar geleden... (Heck, 30 jaar geleden werd internet nog amper gebruikt...)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

meesje schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

Haha, exact! Daarom vind ik dit zeer slechte woordkeuzes, en dan ook nog geschreven door iemand van de NOS…
Op één-of-andere manier is dat een tijd geleden veranderd en hebben ze de Amerikaanse bewoording overgenomen. Niet ten goede wat mij betreft, omdat dat een het idee van tegenstelling impliceert: wit tegenover zwart (en andersom).

Frank Boeijen zong daar in 1984 al over:
YouTube: Frank Boeijen Groep - Zwart Wit

Edit: 5 jaar geleden dus al:
https://nos.nl/nieuwsuur/...t-een-politieke-ondertoon
Wikipedia: Blank en wit in het racismedebat

[ Voor 17% gewijzigd door Ruzor op 18-08-2023 15:52 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:04:
[...]
Dit is een leuk voorbeeld trouwens. Er zijn dus "afro-amerikanen" die negro als iets trots zien en dus aanstoot nemen aan gekleurd of Afro-Amerikaan. Anderen hebben dat weer precies andersom. Je gaat in dit geval het letterlijk nooit goed doen. Overigens is hetzelfde dus ook met wit, want sommige "blanke" mensen willen graag wel als wit gezien worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online

Die laatste alinea he.. Precies wat ik al meerdere malen hier heb benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
[...]
Oh de versie waarmee wij opgegroeid zijn is dus al een aangepaste versie van het origineel? Dit wist ik serieus niet want ging er vanuit dat de allereerste Sneeuwwitje film het origineel verhaal was van Disney en als je dat eenmaal neerzet moet je dat bij remakes of live-action ook niet meer aanpassen. Zal ik misschien wel de stijfkop in zijn, maar hoop dat ik toch niet de enige ben hier die er zo over denkt O-).[...]
Bij Disney is zo ongeveer 1 gegeven en dat is dat vrijwel alles voor 1985 niet origineel is :D En nu vanaf 2015 ofzo ook niet meer ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

[...]

Omdat de grote groep veranderd moet de rest automatisch maar mee? Dat noem ik kuddegedrag..
Ik vind dat persoonlijk geen goede reden als onderbouwing, maar dat zal misschien wel aan mij liggen.
Wij zagen er vroeger toch ook geen aanstootgevend iets in dus waarom zou de nieuwe generatie dat wel doen? Ja hun denkwijze is veranderd vergeleken met wat wij toen normaal vonden, maar dat betekend niet dat mensen die niet anders zijn gaan denken aangepaste films moeten zien :P. Oh ja we hoeven ze niet zien, maar er is ook niet bepaald een andere versie op de oude films na.

Nogmaals dit is hoe ik er zelf in sta en ergens hoop ik dat ik hierin niet de enige ben, maar als ik de laatste 3 pagina's van dit topic lees zijn maar weinig die er echt tegen zijn tot mijn grote verbazing en ik respecteer het dat jij er wel vrede mee hebt en de films ondanks een ander aangepast verhaal wel blijft kijken
Ongeacht persoonlijke meningen hier, je begrijpt wel dat een commercieel bedrijf deze films maakt?
Het belangrijkste daarbij is winst maken, en dat doen ze door de grootste groep aan te spreken. Het is geen kuddegedrag (vanuit Disney et al.), maar pure marketing - hoe verdien je het meest aan je gespendeerde dollar. Kan prima zijn dat de CEO's de films absoluut niets vinden, maar dat is niet hun werk. Hun werk is winsten draaien. Het ergste is dat de film keldert door negatieve meningen op al die gespannen social media kanalen.

In het geval van Little Mermaid zien ze een geweldige nieuwe afzetmarkt. Net zoals Encanto -naast de gebruikelijk Disney doelgroep- plots gigantisch aansloeg bij de 'hispanics'. Turning Red en ook American Born Chinese waren ook duidelijk het aanboren van een afzetmarkt met Aziaten. En zo probeert Disney gewoon meer afzet /doelgroepen te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:57
Fireshade schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Ongeacht persoonlijke meningen hier, je begrijpt wel dat een commercieel bedrijf deze films maakt?
Het belangrijkste daarbij is winst maken, en dat doen ze door de grootste groep aan te spreken. Het is geen kuddegedrag (vanuit Disney et al.), maar pure marketing - hoe verdien je het meest aan je gespendeerde dollar. Kan prima zijn dat de CEO's de films absoluut niets vinden, maar dat is niet hun werk. Hun werk is winsten draaien. Het ergste is dat de film keldert door negatieve berichtgevingen op al die gespannen social media kanalen.

In het geval van Little Mermaid zien ze een geweldige nieuwe afzetmarkt. Net zoals Encanto -naast de gebruikelijk Disney doelgroep- plots gigantisch aansloeg bij de 'hispanics'. Turning Red en ook American Born Chinese waren ook duidelijk het aanboren van een afzetmarkt met Aziaten. En zo probeert Disney gewoon meer afzet /doelgroepen te vinden.
Disney is zich ervan bewust dat de wereld meer culturen huisvest dan enkel de witte dominante cultuur, en dat er een grote afzetmarkt is onder velen andere culturen. Waarom kan een zeemeermin niet zwart zijn? Ergo ik denk dat als er meermensen waren dat ze alles behalve wit zijn. De westerse wereld heeft bijna overal een witte kleur overheen gedaan, zelfs bij de figuur Jezus als witte man neerzetten terwijl de beste man een arabisch uiterlijk gehad moest hebben.

De witte cultuur is te lang dominant geweest en de niet witte mensen herkennen zichzelf niet in de kunst en cultuur, daarom is het goed dat de focus meer verlegd word naar niet witte mensen en culturen. Let wel, nog steeds is het overgrote gedeelte van de nieuwe serie en film content wit hetero, ook bij Disney, dus witte mensen hebben in mijn ogen geen enkele reden om te klagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
spijkerhoofd schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:18:
[...] Let wel, nog steeds is het overgrote gedeelte van de nieuwe serie en film content wit hetero, ook bij Disney, dus witte mensen hebben in mijn ogen geen enkele reden om te klagen...
En dat is het probleem dat je moet aanpakken. Waar ik persoonlijk vooral over val is dat ze het zichzelf enorm makkelijk afmaken en het allemaal puur een economisch verhaal is. Ze pakken, zoals gewoonlijk, weer een bestaand iets, passen dat iets aan en klaar is kees. Terwijl ze ook gewoon de moeite kunnen doen om nieuwe content te maken. En om dat de balans (terecht) om te laten slaan zouden ze zeg maar 20% nieuwe "witte hetero" content kunnen maken. Sowieso is dat rehashen super irritant, nog los van dat ze het dan ook nog eens op deze manier doen.

(verder overigens mee eens dat de kleine zeemeermin ook net zo goed pimpelpaars had kunnen zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 18-08-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 16:35
@spijkerhoofd Je gaat compleet voorbij aan het "waarom". Disney doet dit niet uit overtuiging of goede bedoelingen, maar enkel om zo veel mogelijk controverse en daarmee gratis reclame te genereren. Bij de films waar ze daadwerkelijk de focus op een andere cultuur leggen i.p.v. enkel provoceren (Prey bijvoorbeeld) hoor je nauwelijks iemand klagen.

Overigens zijn alle wijzigingen die ze bij de komende Sneeuwwitje film doorvoeren echt bizar. Geen prins meer, geen dwergen, geen kus... Ze gebruiken enkel een bekende naam omdat dat beter verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Caelorum schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

En dat is het probleem dat je moet aanpakken. Waar ik persoonlijk vooral over val is dat ze het zichzelf enorm makkelijk afmaken en het allemaal puur een economisch verhaal is. Ze pakken, zoals gewoonlijk, weer een bestaand iets, passen dat iets aan en klaar is kees. Terwijl ze ook gewoon de moeite kunnen doen om nieuwe content te maken. En om dat de balans (terecht) om te laten slaan zouden ze zeg maar 20% nieuwe "witte hetero" content kunnen maken. Sowieso is dat rehashen super irritant, nog los van dat ze het dan ook nog eens op deze manier doen.

(verder overigens mee eens dat de kleine zeemeermin ook net zo goed pimpelpaars had kunnen zijn)
Ik werk bij een IT bedrijf waar we 2 klanten hebben die bijna 1 op een dezelfde software nodig heeft enkel in een ander jasje, waarom zouden we voor klant 2 een geheel nieuw programma maken als we het programma van klant een iets hoeven aan te passen en aan de voorkant een ander uiterlijk kunnen geven?

Zo zie ik dat ook met Disney, snel scoren met een moderner jasje waardoor je weinig van het script aan te passen en zo verder kunt met een iets ander jasje, ze komen ermee weg, en kinderen zou het hun reet roesten welke kleur de prinses heeft.

Ik zie het ook bij zwarte piet, ouders en grootouders zitten te zuren dat een traditie iets inclusiever gemaakt worden, en kinderen maakt het geen ene reed uit want de cadeautjes zijn het belangrijkste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
ErikT738 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:35:
@spijkerhoofd Je gaat compleet voorbij aan het "waarom". Disney doet dit niet uit overtuiging of goede bedoelingen, maar enkel om zo veel mogelijk controverse en daarmee gratis reclame te genereren. Bij de films waar ze daadwerkelijk de focus op een andere cultuur leggen i.p.v. enkel provoceren (Prey bijvoorbeeld) hoor je nauwelijks iemand klagen.

Overigens zijn alle wijzigingen die ze bij de komende Sneeuwwitje film doorvoeren echt bizar. Geen prins meer, geen dwergen, geen kus... Ze gebruiken enkel een bekende naam omdat dat beter verkoopt.
Disney is een commercieel bedrijf, zij doen alles om winst te maken, je hoeft er niet naartoe te gaan, dat is een keuze in deze vrije wereld.

Ik denk overigens dat de mensen die hier over gaan niet enkel de commercie in het oog hebben maar de ze ook zien dat er dingen die vroeger normaal waren toch echt abnormaal zijn. Bij een slapende vrouw ongewild kussen zie ik ook als ongewenst gedrag als ik eerlijk ben. Zou jij er vrolijk van worden als je in je slaap gekust word door een onbekende?

De jongeren generatie neemt langzaam de wereld over zoals de boomers dat 50 jaar daarvoor deden. De wereld en de tijden veranderen nu eenmaal, en ik bedenk me nu eigenlijk dat het overgrote gedeelte van de veranderingen eigenlijk wel een positieve vooruitgang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 16:35
spijkerhoofd schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:42:
Zou jij er vrolijk van worden als je in je slaap gekust word door een onbekende?
Als ik in een magische slaap/dood ben? Ja hoor, kom maar op. Maakt me niet uit wie.

Maar je gaat voorbij aan het punt. Als het verhaal van Sneeuwwitje kennelijk niet meer door de beugel kan, remake het dan gewoon niet en maak lekker een originele film. Verder ben ik naar geen enkele Disney remake gegaan en ben ik dat ook niet van plan, maar vind ik het erg jammer dat er zulke middelmatige films worden gemaakt om in te cashen op nostalgische gevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Dat ze het doen wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Caelorum schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:32:
[...]

Dat ze het doen wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens moet zijn.
Dat hoeft toch niet? Je hoeft de film niet te kijken? Dat is een keuze! Ik vind het klaaggedrag wat overdreven, mensen doen net alsof ze verplicht dat moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
spijkerhoofd schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:53:
[...]

Dat hoeft toch niet? Je hoeft de film niet te kijken? Dat is een keuze! Ik vind het klaaggedrag wat overdreven, mensen doen net alsof ze verplicht dat moeten zien.
Sorry, maar het is het grootste Mediahuis ter wereld. Dus ja, dan maak ik een opmerking. Had je mijn eerdere reacties omtrent dit onderwerp gelezen dat had je geweten dat ondanks dat ik over de praktijk van rehadhen op zich enorm negatief ben ik nog steeds de films ga kijken. Want hoewel ik erg tegen de praktijk ben van het je simpel afmaken van je werk, blijven het nog steeds prima films om met miin vrouw te kijken. Ik kijk zelf alleen liever wel naar originelere content dan dit.

Je bent overigens ook niet verplicht het "klaaggedrag" te lezen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 18-08-2023 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Caelorum schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:29:
[...]

Sorry, maar het is het grootste Mediahuis ter wereld. Dus ja, dan maak ik een opmerking.
En jij vind jouw mening zo zwaar wegen dat het grootste mediahuis ter wereld jouw mening moet opvolgen?
Had je mijn eerdere reacties omtrent dit onderwerp gelezen dat had je geweten dat ondanks dat ik over de praktijk van rehadhen op zich enorm negatief ben ik nog steeds de films ga kijken. Want hoewel ik erg tegen de praktijk ben van het je simpel afmaken van je werk, blijven het nog steeds prima films om met miin vrouw te kijken. Ik kijk zelf alleen liever wel naar originelere content dan dit.

Je bent overigens ook niet verplicht het "klaaggedrag" te lezen ;)
Het is noemenswaardig dat je nog steeds kijkt, ik vind het gek dat als een mediahuis of streamingsdienst een film of serie maakt dat er steen en been geklaagd word, zint het je niet kijk je niet, dat bedoel ik in het algemeen. Soms komt er wat leuks en soms valt het sterk tegen, ik vond de serie Obi Wan ook erg tegenvallen, maar om dan zo te klagen vind ik niet zinvol...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Oh wauw, artiesten en kunstenaars, die hun eigentijdse problemen aankaarten in hun werk, ondanks dat het op iets gebasseerd is, is echt ongehoord. Iedereen weet dat de grote kunstenaars zoals Picasso, Spielberg, of Freddie Mercury allemaal netjes binnen de gevestigde lijntjes kleurden. /s

Voor mij maakt het vrij weinig uit of een film/serie origineel of diep is. Laatst ook Painkillers op Netflix gezien. Hetzelfde verhaal als Dopesick, maar toch anders. Dopesick heeft mijn voorkeur, maar dat betekent niet dat Painkiller een slechte bagger serie is. Blijft een schokkend verhaal maar met wat humoristische elementen die andere kijkers wel weer zouden kunnen waarderen.

Echt waar, voornamelijk de vorige generaties zijn zo verwend door tv dat alles maar alleen hun moet aanspreken. De rest van de mensen zijn toch bijgevallen.

Want tja, dezelfde film kijken kan alleen als er een nieuwe exacte kopie, maar dan anders in de bios is blijkbaar. /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
spijkerhoofd schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:53:
[...]

En jij vind jouw mening zo zwaar wegen dat het grootste mediahuis ter wereld jouw mening moet opvolgen?[...]
1) Dat zeg ik nergens. Vreemde manier van discussiëren zo. Ik leg ook geen woorden in jouw mond ;)
2) Gezien de reacties in dit topic is het duidelijk niet alleen mijn mening.
[...]
Het is noemenswaardig dat je nog steeds kijkt,[...]
Uiteraard anders zou ik het niet benoemen...
[...] ik vind het gek dat als een mediahuis of streamingsdienst een film of serie maakt dat er steen en been geklaagd word, zint het je niet kijk je niet, dat bedoel ik in het algemeen. Soms komt er wat leuks en soms valt het sterk tegen, ik vond de serie Obi Wan ook erg tegenvallen, maar om dan zo te klagen vind ik niet zinvol...
Jij maakt er klagen van. Ik heb al eerder geconstateerd wat ik er van vond. Begeleid overigens met een hele hoop nuance en positieve noten over Disney en Disney+. Dat is dus moeilijk klagen te noemen IMO.

Aan de andere kant, jouw reacties waar je blijft klagen over dat anderen zogenaamd blijven klagen vind ik dan weer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Of je hele reactie is sarcastisch @BiaggioLuciano of je hebt de reacties waar je op reageert dus echt niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoHead
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-07 15:20
In het geval van Little Mermaid zien ze een geweldige nieuwe afzetmarkt.
Tja, zo geweldig was die nieuwe afzetmarkt blijkbaar niet. Die little mermaid film is financieel gewoon een teleurstelling. Heeft circa 567 miljoen opgeleverd https://www.boxofficemojo.com/release/rl1913750273/

Dat lijkt redelijk veel, maar niet als je de totale kosten in ogenschouw neemt. Totaal had die film een 390 miljoen dollar budget (250 voor productie en 140 voor reclame). De vuistregel is vaak dat een film minimaal dubbel zijn budget moet opbrengen om quitte te spelen.

"a film finance insider called The Little Mermaid “Not a huge disappointment, but a disappointment, nonetheless"
https://thedirect.com/art...23-box-office-flop-disney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
TechnoHead schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:59:

[…]
Dat lijkt redelijk veel, maar niet als je de totale kosten in ogenschouw neemt. Totaal had die film een 390 miljoen dollar budget (250 voor productie en 140 voor reclame). De vuistregel is vaak dat een film minimaal dubbel zijn budget moet opbrengen om quitte te spelen.
[…]
Bij kinderfilms is dat wel wat flexibeler ivm merchandise en home media sales die veel hoger liggen. Ik denk dat die teleurstelling meer ligt bij het niet matchen van de vorige live action remakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:41
TechnoHead schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:59:
De vuistregel is vaak dat een film minimaal dubbel zijn budget moet opbrengen om quitte te spelen.
Die mag je even toelichten.

Een budget is bedoeld om kostendekkend te zijn. Dus als de opbrengst minimaal de hoogte van het budget is, zijn dus de kosten gedekt. Waarom zou dan volgens jou de opbrengst 2x het budget moeten zijn? Waarom is dan volgens jou een budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
@RicoK budget is bij films nog steeds altijd de kosten voor het maken en vertonen in de bioscoop. De kosten voor het uitbrengen op dvd enz worden er buiten gelaten. Die zijn echter nog wel aanzienlijk. Vandaar dat vaak 2x het budget wordt genomen als maatstaf voor de winstgevendheid.
Films kunnen ook echt wel kostendekkend zijn geweest met alleen het budget als opbrengst maar dat zijn doorgaans niet de grote blockbusters.

Dat is in ieder geval hoe ik het altijd heb begrepen, maar ik zit niet in die wereld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 20-08-2023 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
Voor zover ik weet is box-office de omzet in bioscopen, dus het totaal van ticketverkoop.
De helft blijft bij de bioscoop, dus pas bij dubbele omzet tov kosten winst voor de filmmaatschappij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:05

OMD

Dopesick gekeken naar aanleiding van de reclame van painkiller van Netflix. Erg gave serie en goed in elkaar gezet. Netflix bedankt voor de gratis reclame voor Dopesick :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
RicoK schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 07:30:
[...]

Die mag je even toelichten.

Een budget is bedoeld om kostendekkend te zijn. Dus als de opbrengst minimaal de hoogte van het budget is, zijn dus de kosten gedekt. Waarom zou dan volgens jou de opbrengst 2x het budget moeten zijn? Waarom is dan volgens jou een budget?
De kosten voor een film is 1 maar de kosten voor de promotie (blockbuster wereldwijd) worden niet meegenomen en in de productiekosten maar zijn er natuurlijk wel. Die moeten ook terugverdient worden natuurlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:04
Wij hebben inmiddels het 2e seizoen van the Bear afgekeken, en wat een rit was dat. Voor een serie waarin zo weinig gebeurt vind ik het extreem briljant. Ik zit er echt helemaal in en leef met de personages mee. Mooie ontwikkelingen en achtergronden gezien dit seizoen.

Helaas nu wachten op seizoen 3.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
Gisteren episode 6 van the Bear gekeken. Wow... Ik moest ff bijkomen hoor. Vooral dat eerste kwartier, wat een chaos, maar ook ijzersterk. Wow _o_

En episode 7 is ook weer een pareltje, Richie is echt een fantastisch personage.

[ Voor 24% gewijzigd door JanW op 21-09-2023 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:29
We hebben weer een paar maanden Disney+ afgenomen ter voorbereiding op ons weekendje Disneyland later dit jaar.

Eigenlijk wil ik mijn zoon kennis laten maken met het MCU, maar met 7 jaar gaat de ondertiteling nog wat te snel.
We gaan nu maar enkele series bekijken met Nederlandse dubs.
Nu vroeg ik me af of er ook MCU films zijn met Nederlandse dubs. Een snelle greep door de films lijkt het niet, maar misschien fysiek? Ik vermoed van niet, gezien de niche markt daarvoor.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shandon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:08
Jan_V schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:12:
Nu vroeg ik me af of er ook MCU films zijn met Nederlandse dubs. Een snelle greep door de films lijkt het niet, maar misschien fysiek? Ik vermoed van niet, gezien de niche markt daarvoor.
Voor de films vrees ik van niet, maar er zijn wel enkele Marvel fringe reeksen zoals "What if .." die wel een Nederlandse dub hebben.

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:17
https://www.bright.nl/nie...s-korting-aanbieding.html

Lijkt erop dat het abonnement weer omhoog gaat in prijs. November als startdatum zal wel te maken hebben met de go-live van Disney paar jaar geleden? Geloof dat mijn jaarabonnement ergens in december altijd verlengd wordt.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:08
Holzschuh schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:04:

Lijkt erop dat het abonnement weer omhoog gaat in prijs. November als startdatum zal wel te maken hebben met de go-live van Disney paar jaar geleden? Geloof dat mijn jaarabonnement ergens in december altijd verlengd wordt.
Vanaf 6 december naar 10,99 of 109,90 euro voor bestaande abonnees.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08

Voor bestaande abbo's vanaf 6 december. Ik ben ongeveer vanaf het begin abonnee en heb mijn verlenging op 12 november staan. Dus dat doen ze op zich netjes voor de trouwe klanten.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:33

Zojuist mijn abonnement opgezegd dat overmorgen verlengd zou worden. Ik vind het wel even goed zo en snoei af en toe in mijn streamingdiensten. Nu is Disney+ het slachtoffer. Nu kreeg ik net wel een aanbieding van 3 maanden voor 3 euro per maand voorgeschoteld en dat wil ik dan nog wel best overwegen, mits dat lukt met een bestaand account :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Nog vier afleveringen wachten, maar deze trailer ziet er erg goed uit. Als ik IMDb mag geloven (op dit moment een score van 8,0) wordt deze serie goed ontvangen.

• Jan1988
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-09-2023
Hallo allemaal,

Heeft iemand misschien een idee hoe ik de Disney+ ondertiteling aanpas via een kpn box? Ik weet dat ik via de laptop alles kan aanpassen maar via de TV krijg ik nergens die optie. De ondertiteling is super licht met een lichte zwarte balk, gewoon niet te zien. Gebeld met de Disney klantenservice maar die mevrouw had ook geen idee...

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jan_V schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 15:12:
We hebben weer een paar maanden Disney+ afgenomen ter voorbereiding op ons weekendje Disneyland later dit jaar.
Verblijf je in een Disneyland Hotel/park? Dan krijg je namelijk 12 maanden Disney+ cadeau.
Hier ook even wat Disney content gekeken voordat we het park bezochten vorige week, toch leuk als er wat meer herkenning is :) zoals Nemo, Toy Story, Mickey.
Ze hebben ook een mooie Marvel droneshow in Walt Disney Studios, voor als je 2 avonden hebt, zeker de moeite waard naast de show in het normale park.

Ben zelf maar eens begonnen aan The Mandalorian, mooie serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
De D-Tales podcast niet vergeten als je nog wat last-minute nieuws updates nodig hebt voor Disneyland
CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:47:
Mandalorian vind ik ook een mooie serie, ik merk dat ik bij Ahsoka wat meer moeite moet doen. Zo veel Star Wars gezien in mijn leven maar die walvissen zo rauw op je dak ineens... 8)7
Zal wel wat meer tempo in komen in de laatste afleveringen om mensen warm te houden voor seizoen 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 17:56
Toevallig afgelopen maandag ook begonnen met The Mandalorian, inmiddels 5 afleveringen erop zitten en zat er echt meteen in, toffe serie.

Hiervoor heb ik Andor gekeken, moet zeggen dat ik die ook erg tof vond!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:47:
[...]

Verblijf je in een Disneyland Hotel/park? Dan krijg je namelijk 12 maanden Disney+ cadeau.
Hier ook even wat Disney content gekeken voordat we het park bezochten vorige week, toch leuk als er wat meer herkenning is :) zoals Nemo, Toy Story, Mickey.
Ze hebben ook een mooie Marvel droneshow in Walt Disney Studios, voor als je 2 avonden hebt, zeker de moeite waard naast de show in het normale park.

Die aanbieding was er eerder dit jaar geloof ik, maar heb hem toen wij boekten niet meer kunnen vinden. Mocht die aanbieding er nog steeds zijn, dan zal ik even op zoek gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jan_V schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:29:
[...]

Die aanbieding was er eerder dit jaar geloof ik, maar heb hem toen wij boekten niet meer kunnen vinden. Mocht die aanbieding er nog steeds zijn, dan zal ik even op zoek gaan.
Ik heb 2 weken geleden geboekt voor vorige week en toen was die aanbieding er nog.
https://www.disneylandparis.com/nl-nl/aanbod/disney-plus/
Scheelt toch weer 100 euro om de overpriced Disney hotels mee te compenseren ;)

Je krijgt 3 maanden kado ook bij aankoop losse tickets.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-09-2023 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Voor degenen die nog geen abonnement hebben: er is momenteel tot 20 september ook een actie bij Disney+ zelf waarbij je de eerste 3 maanden €2 per maand betaalt.

https://www.disneyplus.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 17:51
Wasrek schreef op zondag 17 september 2023 @ 08:01:
Voor degenen die nog geen abonnement hebben: er is momenteel tot 20 september ook een actie bij Disney+ zelf waarbij je de eerste 3 maanden €2 per maand betaalt.

Dat is (volgens iemand anders) ook voor terugkerende mensen met een bestaand account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb maar even gebruik gemaakt van de aanbieding.

Het valt mij op dat Disney+ content niet heel hoog scoort op IMDB in vergelijking met bijvoorbeeld HBO Max. Iemand suggesties voor goede series of films om te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Only murders in the building
The Bear
What we do in the shadows

Paar zeer verschillende series die erg goed zijn :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:40
Dopesick, The mandalorian. Zie dat Justified, Mr Inbetween en The Americans er ook op staat. Disney+ is de minst door mij gebruikte streamer naast HBO, Prime en Netfilx.

[ Voor 4% gewijzigd door marcelmg2 op 17-09-2023 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
darkdesign schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:14:
Ik heb maar even gebruik gemaakt van de aanbieding.

Het valt mij op dat Disney+ content niet heel hoog scoort op IMDB in vergelijking met bijvoorbeeld HBO Max. Iemand suggesties voor goede series of films om te kijken?
Mijn advies is download de JustWatch app. Selecteer D+ en sorteer op IMDb score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Thanks voor de tips! Ik zet ze op mijn lijstje.. Maar eerst The Wire nog afkijken. ;)

Justwatch gedownload, top app!

[ Voor 16% gewijzigd door darkdesign op 17-09-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Dank voor de tip, Aangeschaft voor 3 maanden en kan daarna weer uit.
Mooi om even 3 maandjes alles te zien wat er te kijken valt.
marcelmg2 schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:26:
Dopesick, The mandalorian. Zie dat Justified, Mr Inbetween en The Americans er ook op staat. Disney+ is de minst door mij gebruikte streamer naast HBO, Prime en Netfilx.
Hier zelf HBO 3,99 en Prime 2,99 (Netflix heb ik niet)
Meeste plezier heb ik van Prime gehad en nog steeds, HBO = Lekkere oldshool oude films kijken heerlijk!
Zie dat er op Disney+ veel staat maar veel = science fiction/horror/Animatie en liggen mij interesses niet.

Wel bizar goedkoop om in 3 maanden tijd voor 6euro complete videowall van films/series te bekijken.
Wat iemand al ergens eens zei: Investeerders en/of behaalde cijfers nog even behalen voor 2023...

**

• __REMCO__
  • Laatst online: 26-06 10:15

ik heb ook gebruik gemaakt van de aanbieding maar krijg vandaag deze mail:
ABONNEMENT
Disney+-maandabonnement
ABONNEMENTSPERIODE
1 maand
INFORMATIE OVER AUTOMATISCHE VERLENGING
Aan het einde van de promotieperiode wordt je abonnement automatisch verlengd voor € 10,99 per maand* totdat het wordt opgezegd
PRIJS
€ 1,99 tot 20 oktober 2023
(incl. btw)
EERSTE VERLENGINGSDATUM
20 oktober 2023
BETAALMETHODE
PayPal
We staan altijd klaar om je te helpen. Als je vragen hebt, ga dan naar ons Help Center.
Help center wordt je niet veel wijzer van natuurlijk maar als ik het zo lees is het maar één maand en daarna toch volle mep betalen. Of heb ik het toch verkeerd?

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:55
Was je op tijd?
Ik was een dag eerder en er was nog een dag "promotieperiode" over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
__REMCO__ schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:55:
[...]

ik heb ook gebruik gemaakt van de aanbieding maar krijg vandaag deze mail:

[...]

Help center wordt je niet veel wijzer van natuurlijk maar als ik het zo lees is het maar één maand en daarna toch volle mep betalen. Of heb ik het toch verkeerd?
Hmmm. Check nu ook de mail pas, op 19-09-2023 aangeschaft dus zeker op tijd en dit staat er ook bij mij:
Je aankoopbevestiging:
ABONNEMENT
Disney+-maandabonnement
ABONNEMENTSPERIODE
1 maand
INFORMATIE OVER AUTOMATISCHE VERLENGING
Aan het einde van de promotieperiode wordt je abonnement automatisch verlengd voor € 10,99 per maand* totdat het wordt opgezegd
PRIJS
€ 1,99 tot 19 oktober 2023
(incl. btw)
EERSTE VERLENGINGSDATUM
19 oktober 2023
BETAALMETHODE
iDEAL
Heb net contact gehad met Disney+ en in de mail zit een fout/bugje.
Wou de text posten hier maar scherm vloog al gelijk naar de enquête.
Ofwel medewerker vermelde dat het gewoon de aankomende 3 maanden 1,99 zomer actie is en daarna 10,99.

Mits je zelf ook die zekerheid wilt hebben start even de webchat en binnen 5min heb je al antwoord.
Ofwel zeer nette service en zijn op de hoogte er van.

**

• JanW
  • Laatst online: 13:56
ArthurMorgan schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:22:
Only murders in the building
The Bear
What we do in the shadows

Paar zeer verschillende series die erg goed zijn :)
Only murders vind ik wel prima, maar niet de 8,1 die t nu op IMDb krijgt. Ik had gehoopt op meer een who dunnit, waarbij je actief mee kon doen met het onderzoek, maar dat is t niet.
spoiler:
Het einde van seizoen 2 was niet te raden, hooguit te gokken. Je krijgt, volgens mij, nergens echt een goede hint. Alles kwam op de laatste twee afleveringen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
PatRamon schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:41:
[...]

Hmmm. Check nu ook de mail pas, op 19-09-2023 aangeschaft dus zeker op tijd en dit staat er ook bij mij:

[...]

Ofwel medewerker vermelde dat het gewoon de aankomende 3 maanden 1,99 zomer actie is en daarna 10,99.

Mits je zelf ook die zekerheid wilt hebben start even de webchat en binnen 5min heb je al antwoord.
Ah top! Ga ik dat even doen!
Ragnar9999 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:38:
Was je op tijd?
Ik was een dag eerder en er was nog een dag "promotieperiode" over
Yes er was nog 20u over dus ruim op tijd :)

[ Voor 15% gewijzigd door __REMCO__ op 21-09-2023 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
JanW schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:41:
[...]

Only murders vind ik wel prima, maar niet de 8,1 die t nu op IMDb krijgt. Ik had gehoopt op meer een who dunnit, waarbij je actief mee kon doen met het onderzoek, maar dat is t niet.
Ik zit nu in het 3de seizoen en het blijft mij vooral verbazen dat ze het trucje uit seizoen 1 al 2 seizoenen kunnen herhalen zonder dat het geforceerd overkomt of het over een hele andere boeg proberen te gooien.
Het blijft vermakelijk en als we dit samen kijken blijven we toch steeds speculeren op basis van alles wat we ooit hebben gezien wat nu de te verwachten vervolgstap zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:52

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Holzschuh schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:04:
[...]

Ik zit nu in het 3de seizoen en het blijft mij vooral verbazen dat ze het trucje uit seizoen 1 al 2 seizoenen kunnen herhalen zonder dat het geforceerd overkomt of het over een hele andere boeg proberen te gooien.
Het blijft vermakelijk en als we dit samen kijken blijven we toch steeds speculeren op basis van alles wat we ooit hebben gezien wat nu de te verwachten vervolgstap zou kunnen worden.
Dat komt denk ik vooral door de cast. En dat zijn natuurlijk niet de minste, met Paul Rudd, Meryl Streep en Steve Martin. En hoewel Martin Short wel een typische Martin Short-rol speelt, doet hij dat met zijn gebruikelijke verve, dus het kijkt lekker weg.

En de gastrollen (Mel Brooks, Matthew Broderick, Jimmy Fallon, Sting!) zijn vaak helemaal hilarisch en over-the-top persiflages van de mensen zelf. Alleen daarom is het al de moeite waard.

EDIT: oh, en Jane Lynch als de zogenaamde stuntdouble van Steve Martin is natuurlijk helemaal hilarisch. Jane Lynch is zo ondergewaardeerd!

Overigens denk ik dat we in S3 ook weer volledig op het verkeerde been worden gezet, net als in S2.

[ Voor 7% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 22-09-2023 09:29 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Ik denk dan atlijd aan Designated Survivor. S1 is zo'n goed verhaal en succes dat ze er een 2de en 3de achteraan gooien. Maar het hele idee van S1 is dan al over en alles wat volgt voelt heel geforceerd.

Maar die cast inderdaad. Volgens mij bellen ze iemand op en niemand zegt nee. Matthew Broderick die even komt mee doen. En Jane is hilarisch als stunt double. Ze zijn goed in out of the box denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:52

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Holzschuh schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:51:
Ik denk dan atlijd aan Designated Survivor. S1 is zo'n goed verhaal en succes dat ze er een 2de en 3de achteraan gooien. Maar het hele idee van S1 is dan al over en alles wat volgt voelt heel geforceerd.

Maar die cast inderdaad. Volgens mij bellen ze iemand op en niemand zegt nee. Matthew Broderick die even komt mee doen. En Jane is hilarisch als stunt double. Ze zijn goed in out of the box denken.
Klopt - dat zijn van die series die eigenlijk een film of miniserie hadden moeten zijn. Alle seizoenen na de eerste breken het verhaal alleen maar af.

Prison Break is er ook zo een: dat verhaal is gewoon klaar aan het einde van S1, dus in S2 moeten ze een geforceerde twist verzinnen waarom er toch weer iemand uit de gevangenis moet ontsnappen. Vanaf S3 wordt het ongeloofwaardig, want hoevaak kan het één persoon nou lukken?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
PatRamon schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:41:
[...]

[...]

Het leest een beetje raar maar het klopt wel wat je zei.
Ik begrijp dat u een mail heeft ontvangen dat u in oktober het bedrag € 10.99 zal betalen. Ik wil u geruststellen dat het mogelijk een fout is geweest. Het is zo dat u het bedrag € 1.99 gedurende 3 maanden zal betalen. Ik wil u meteen doorgeven dat meerdere klanten dezelfde melding hebben doorgegeven aan ons over deze mail, ook wil ik u bedanken om vandaag hierover te bellen, zodat ik meteen van mijn kant uit deze melding door kan sturen naar de interne afdeling. U mag van uit uw kant deze in de gaten houden, en mocht het zijn dat u toch € 10.99 heeft betaald, vraag ik u vriendelijk meteen contact op te nemen met ons, zodat wij dit kunnen rechttrekken voor u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:20:
[...]

Ik heb 2 weken geleden geboekt voor vorige week en toen was die aanbieding er nog.
https://www.disneylandparis.com/nl-nl/aanbod/disney-plus/
Scheelt toch weer 100 euro om de overpriced Disney hotels mee te compenseren ;)

Je krijgt 3 maanden kado ook bij aankoop losse tickets.
Bedankt! Heb nu net 12 maanden Disney+ geactiveerd.
Moest eerst wachten tot het huidige abonnement was afgelopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holzschuh
spoiler:
En dan draait in de seizoensfinale alles weer helemaal om en eindigen met een cliffhanger.

Wat is dat Only Murders in the Building een topserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Laatst online: 09-09 21:36
Loki seizoen 2 is van start gegaan. Ik ben nog blanco betreft Loki. Er zijn ook films met de karakter die ik ook niet gezien had. Wat is de beste optie? Films kijken (welke?) en dan aan serie begonnen of kan ik films later kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Als je Marvel nog moet bijwerken dan trek maar paar weken bingen uit. Op zich zijn de films waar Thor in zit dan wel voldoende denk ik om een idee te krijgen. Maar ik zou eerder 2-3 afleveringen kijken en zien of je het kunt volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

Robtimus

me Robtimus no like you

Loki speelt een rol in Thor 1-3 en Avengers 1, 3 en 4. Die laatste is een vrij direct vervolg op Thor 3, waarin
spoiler:
Loki al binnen een paar minuten dood gaat. In deel 4 komt een Loki uit een alternatieve tijdlijn voor die de hoofdrol in de serie speelt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 17:07
Only murders in the building is echt een heel vermakelijke serie en ook seizoen 3 verveelde geen moment. Haast nog sterker dan het tweede seizoen eigenlijk.

The bear, zit ik nu in een beetje een matige aflevering, dat is wat meer worstelen om door te komen terwijl ik de vorige afleveringen juist zo mooi vond.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
RudyL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:32:
Only murders in the building is echt een heel vermakelijke serie en ook seizoen 3 verveelde geen moment. Haast nog sterker dan het tweede seizoen eigenlijk.
https://www.esquire.com/e...in-the-building-season-4/

Dan ben ik benieuwd naar seizoen4 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
Erg genoten van Haunted Mansion. Een beetje kinderlijk, maar is wel een leuke adaptie van een attractie. Ben benieuwd of ze ook de Franse versie proberen te verfilmen, zal hopelijk wel een stukje duisterder worden.

Goede humor opzich wel en leuke effecten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
No One Will Save You, wat een enorm slechte film. Dit is zeker geen 6,3 IMDb rating waard. Mijn advies is om hier zeker geen tijd aan te spenderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

meesje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:51:
No One Will Save You, wat een enorm slechte film. Dit is zeker geen 6,3 IMDb rating waard. Mijn advies is om hier zeker geen tijd aan te spenderen.
Smaken verschillen nu eenmaal? En voor ons vakantie kijkgroepje gold, zeer vermakelijk 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
De Haunted Mansion was zeer vermakelijk, wat wel helpt is als je een beetje bekend bent met de attractie.
Wij zaten continu van "hey dat zit in de attractie!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Bedankt, niet eerder van/over gelezen. Even gegoogled. Zou afgaande op de korte inhoud wel in mijn straatje moeten passen. Gaat op mijn Watchlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 17:07
Moet trouwens ook toegeven dat ik Toy Story films aan het bekijken ben, uiteraard zullen velen zeggen, huh wat die nog nooit gezien en dan denk ik dat ik alleen jaren terug iets van de allereerste film heb gezien. Nu lekker simpel weg kijken en moet zeggen dat ik ze erg leuk vind.

Haunted Mansion staat ook op mijn lijstje, mochten er meer tips zijn, laat maar weten.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Toy Story 3 is misschien is echt een topfilm. Heb die ook pas echt gekeken toen we Disney+ hadden.
Ben uit de tijd dat vervolgtekenfilms kwalitatief niet zo goed waren. Maar dit heeft Pixar echt goed gemaakt.

(dat maakt 4 wel een beetje jammer, als stand alone had die ook wel gewerkt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olga2000
  • Laatst online: 09-09 21:36
Ik heb die met plezier gekeken. Moet zeggen, beetje bizar, maar vrij origineel verhal. Einde zag echt niet aankomen. 6,3 lijkt mij juiste score.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

RudyL schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:14:
Moet trouwens ook toegeven dat ik Toy Story films aan het bekijken ben, uiteraard zullen velen zeggen, huh wat die nog nooit gezien en dan denk ik dat ik alleen jaren terug iets van de allereerste film heb gezien. Nu lekker simpel weg kijken en moet zeggen dat ik ze erg leuk vind.

Haunted Mansion staat ook op mijn lijstje, mochten er meer tips zijn, laat maar weten.
Ik kijk ook wel eens oude films terug, hoor :)
Net weer eens op D+ de Batman trilogie van Christopher Nolan bekeken.
Ik was vergeten hoe indrukwekkend vooral de tweede was. Wat een prestatie van die Heath Ledger, ongelooflijk jammer dat we niet meer hebben mogen genieten van zijn talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:45
Fireshade schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

Ik kijk ook wel eens oude films terug, hoor :)
Net weer eens op D+ de Batman trilogie van Christopher Nolan bekeken.
Ik was vergeten hoe indrukwekkend vooral de tweede was. Wat een prestatie van die Heath Ledger, ongelooflijk jammer dat we niet meer hebben mogen genieten van zijn talent.
Batman trilogie staat toch op HBO Max of tegenwoordig ook op D+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

baco101 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:57:
[...]

Batman trilogie staat toch op HBO Max of tegenwoordig ook op D+?
Al tijden (jaren?) op D+.

Dat er films op staan waar men niet van af weet, is toch wel een dingetje bij de D+ app/UI.
De suggesties op de homepage zijn alleen maar de nieuwe toevoegingen (deels), de meest populaire films (ook deels), en je eigen film bubbel. Zo kom je nooit op verrassingen uit de catalogus. Je moet echt zelf wat gaan browsen en zoeken. Beetje jammer, want zo blijft een groot deel on-ontdekt.
Op Netflix is die 'randomisation' wat beter geregeld.

[ Voor 52% gewijzigd door Fireshade op 17-10-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:15
Gebruik je een vpn, of zo? Als ik in de app op batman zoek vind ik helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

hcQd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Gebruik je een vpn, of zo? Als ik in de app op batman zoek vind ik helemaal niets.
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben in de war - ik streep de referenties in mijn posts even door. Excuus voor de verwarring.

[ Voor 4% gewijzigd door Fireshade op 17-10-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Herkent iemand dit? Ik kijk af en toe Disney op m’n xbox maar ineens is de beeldkwaliteit erg slecht, subtitles zien er raar uit en letters in de app zijn erg vaag.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Gunner (nog) niet eerder gezienn. Kan het wellicht liggen aan je netwerkverbinding op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

@Gunner Ja dit herken ik wel. Paar weken geleden hebben we een week lang internet via 4G gehad ivm een providerwissel, toen hadden we dit ook regelmatig. Trekt meestal na een paar seconden, soms halve minuut, weer bij. Dus ik denk dat @RicoK wel goed zit met zijn verbindingstheorie.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bra-Jo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:42:
@Gunner Ja dit herken ik wel. Paar weken geleden hebben we een week lang internet via 4G gehad ivm een providerwissel, toen hadden we dit ook regelmatig. Trekt meestal na een paar seconden, soms halve minuut, weer bij. Dus ik denk dat @RicoK wel goed zit met zijn verbindingstheorie.
Nee, het is geen bufferingsprobleem :) Op PS5/Apple zijn deze problemen niet, De vage letters zie ik al in de episode listing.
Heb even dolby vision uitgezet en de letters zijn iets beter, en de epsiodes ook. De subtitles doen wel raar qua weergave maar ik laat het hier even bij. Dank jullie voor het meedenken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 16:30:
Herkent iemand dit? Ik kijk af en toe Disney op m’n xbox maar ineens is de beeldkwaliteit erg slecht, subtitles zien er raar uit en letters in de app zijn erg vaag.
Toevallig Adguard op je netwerk staan?
Vaak staat:
Geblokkeerd waardoor Disney+ slecht buffert.

Of draai je een een custom DNS server, wellicht idee om even "tijdelijk" een andere te kiezen om te zien of het daar mee verholpen is.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PatRamon schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Toevallig Adguard op je netwerk staan?
Vaak staat:

[...]

Geblokkeerd waardoor Disney+ slecht buffert.

Of draai je een een custom DNS server, wellicht idee om even "tijdelijk" een andere te kiezen om te zien of het daar mee verholpen is.
Dat is erg interessant. Ik heb wel een pi-hole in m'n netwerk staan maar normaal gesproken zit m'n Xbox in een VLAN die helemaal afgesloten is zonder blokkades. Maar ik ben met kabels beziggeweest en dacht dat deze dus ook in dat aparte VLAN zat maar ik zie dus nu dat m'n Xdoos in het pi-hole VLAN zit :D

De apple tv zit wel in dat pi-hole netwerk maar daar heb ik dus geen problemen mee, dat is dus ook niet helemaal verklaarbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 19-10-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Bij ons werkt Disney+ op de een of andere manier niet meer op de Chromecast 4K, er is op 28-10-2023 een update geweest van de app die dit heeft veroorzaakt. Hopelijk hebben jullie er geen last van!

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 02-11-2023 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:04
Ik heb de afgelopen weken Mr. Inbetween er doorheen gejast. Leuke serie over een zware crimineel met toch een soort morele waarden die ook nog een 'gewoon' gezinsleven heeft als gescheiden ouder. Fijne, korte afleveringen waarin genoeg gebeurt. Ik heb me er geen moment mee verveeld, en de serie is na 3 seizoenen afgerond.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 08:51
G_Dragon schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:09:
Bij ons werkt Disney+ op de een of andere manier niet meer op de Chromecast 4K, er is op 28-10-2023 een update geweest van de app die dit heeft veroorzaakt. Hopelijk hebben jullie er geen last van!
Ook last van. Als ik de reviews lees, zijn we niet de enige. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Pred schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:26:
[...]

Ook last van. Als ik de reviews lees, zijn we niet de enige. Erg vervelend.
Oh echt? Dan ga ik die reviews eens bekijken, hopelijk komt er snel een update voor om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb nog een maandje Disney+, nog geen gebruik van gemaakt. Is er een serie die ik echt gezien moet hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:36
darkdesign schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:00:
Ik heb nog een maandje Disney+, nog geen gebruik van gemaakt. Is er een serie die ik echt gezien moet hebben?
The Bear vond ik erg goed!

IMDB: The Bear (TV Series 2022– )
Pagina: 1 ... 40 ... 46 Laatste

Let op:
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!