Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UmbraVitae
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-07-2024
Eind januari dit jaar, werd er door media en fora gemeld, dat Disney+ hun abonnement in Nederland had verhoogd met €1 voor het maandabonnement en €10 voor jaarabonnement en dit alvast voor nieuwe gebruikers. Is dit effectief doorgevoerd en ook bij zij die al maanden of jaren een abo hebben?

Hier in België wordt deze prijsstijging voorlopig niet doorgevoerd, maar we verwachten dat een dergelijke prijsstijging later dit jaar ook in België wordt doorgevoerd, omdat Disney haar prijzen voor de streamingdienst tot nu toe gelijk heeft gehouden in heel Europa.

Ik heb ook pas een Disney+ abonnement genomen wanneer STAR werd toegevoegd, want als ik echt zo'n streamingsdienst is, waarbij ik regelmatig en voor langere periodes een abonnement-stop inlas, omdat hier gewoon minder content voor mij tussen zit. Recent terug maandabo genomen en was gelukkig nog steeds €8.99 en vind dit hoog genoeg vr hun aanbod.

Netfix is eigenlijk enige streamingsdienst, die hier zeker laatste jaar non-stop gaat, ondanks stevige prijs van €17.99 in België tov €15.99 bij onze Noorderburen + jullie hebben ook meer content ivm Vlaanderen. Maar door voldoende nieuwe content en handen, allé ogen en oren vol heb met reeds volledige series uit te kijken en series met al x aantal seizoenen, maar nog bezig.. Deze combinatie heeft een binger v mij gemaakt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
UmbraVitae schreef op maandag 1 mei 2023 @ 03:26:
Eind januari dit jaar, werd er door media en fora gemeld, dat Disney+ hun abonnement in Nederland had verhoogd met €1 voor het maandabonnement en €10 voor jaarabonnement en dit alvast voor nieuwe gebruikers. Is dit effectief doorgevoerd en ook bij zij die al maanden of jaren een abo hebben?
Ik heb nog steeds een maandbedrag van 8.99 per maand. Wil ik het veranderen naar een jaar abonnement, moet ik 99,90 euro dokken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89BwFbdo9u5dyh7cZamr3zTBzE0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jsTkWevM5Zsqp2TC053sw2a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door G_Dragon op 15-05-2023 23:11 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMr92WC_8JTm25bRBOa9YDyQsYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRtT2rcOtL68o2hHW5ntSpWp.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

De nieuwe Indiana Jones film lijkt mij eigenlijk helemaal niks. Wel leuk dat de oude films beschikbaar zijn. Ik wist eigenlijk niet dat ze nog niet te streamen waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mijn jongste (bijna 6) is helemaal into Duck Tales en Knabbel & Babbel :D

* Falcon kijkt gewoon lekker mee 8)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 16:52
Disney+ gaat in een besparingsoperatie 2 miljard afschrijven door 30 originals van het platform te halen vanaf 26 mei:
https://www.hollywoodrepo...m-disney-hulu-1235495857/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Straks mag je dus €11 per maand gaan aftikken voor een paar Marvel en Star Wars series omdat ze alles wat niet succesvol genoeg is binnen een half jaar van hun platform halen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Heb een proefabbo op Disney+. Zag er best wel wat dingen opstaan die mij wel wat leken.

Ben begonnen met de The Chi en heb daar nog geen spijt van:

The Chi speelt zich af in de keiharde stad Chicago, waarin een groep Afro-Amerikaanse jongeren moet zien te overleven. De jongeren kennen elkaar in eerste instantie niet, maar worden aan elkaar gelinkt doordat ze zich in dezelfde lastige situaties bevinden. Kevin is een pre-tiener die de verbijsterde illusies moet overstijgen en de normale riten van zijn kindertijd moet omarmen. Brandon is een dromer die probeert te slagen in het leven en de liefde met vriendin Jerrika te overwinnen. Emmett is een zorgeloze tiener die een complexe verantwoordelijkheid krijgt met begeleiding van zijn moeder Jada. Ronnie is de zwerver die zijn strijd om lief te hebben en geliefd te zijn ter discussie stelt.

Wat oude bekenden uit The Wire zijn terug te zien

https://www.moviemeter.nl/series/show/3809

1ste 3 seizoenen zijn aanwezig. Alle seizoen zitten bij Showtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb nog nooit een Indiana Jones film gekeken terwijl ik Harrison Ford (ook in Shrinking, Apple TV+) een ontzettend toffe acteur vind. Zin in 31 mei dus.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

algalid schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:34:
Disney+ gaat in een besparingsoperatie 2 miljard afschrijven door 30 originals van het platform te halen vanaf 26 mei:
https://www.hollywoodrepo...m-disney-hulu-1235495857/
Er is er wat mij betreft niet één bij die ik zou gaan missen. Allemaal middelmaat tot en met (wat ik ervan gezien heb), met wat regelrechte flops ertussen (Artemis Fowl... :X ).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Er wordt nóg meer content verwijderd ivm lagere belasting:
https://variety.com/2023/...rge-streaming-1235631877/

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:12

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Zo aan de titels te zien die genoemd worden, gaat dit over hetzelfde lijstje dat al eerder bekend was.

Niet echt titels die ik ga missen gelukkig, maar smaken verschillen natuurlijk.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:06:
[...]

Zo aan de titels te zien die genoemd worden, gaat dit over hetzelfde lijstje dat al eerder bekend was.

Niet echt titels die ik ga missen gelukkig, maar smaken verschillen natuurlijk.
Voor zover ik kan zien gaat het over extra removals:
Mouse House says it could incur an additional $400 million charge for TV, movie removals
Over die $400 miljoen usd leek eerder nog niet gesproken te worden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:13

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij mij werkt 5.1 niet meer, alles lijkt in stereo te zijn, inclusief de nieuwe Avatar. Dit geldt voor Android TV en Chromecast.

Hebben anderen ook deze ervaring? (NB: mijn hardware ondersteunt geen Atmos, alleen DD 5.1, maar dat werkte tot recent wel nog)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:54:
Bij mij werkt 5.1 niet meer, alles lijkt in stereo te zijn, inclusief de nieuwe Avatar. Dit geldt voor Android TV en Chromecast.

Hebben anderen ook deze ervaring? (NB: mijn hardware ondersteunt geen Atmos, alleen DD 5.1, maar dat werkte tot recent wel nog)
Via een tv-app of op de Chromecast? Dat laatste heeft bij mij nooit gewerkt met 5.1, en was voor mij een reden om het na een maand weer op te zeggen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Via de D+ app op mijn Apple TV wordt aangegeven dat bij Avatar, maar ook de laatste Marvel films, Dolby Atmos wordt ondersteund. Hebben jullie dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

meesje schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 20:29:
Via de D+ app op mijn Apple TV wordt aangegeven dat bij Avatar, maar ook de laatste Marvel films, Dolby Atmos wordt ondersteund. Hebben jullie dat niet?
Mijn Android TV ondersteunt geen Atmos maar wel gewoon Dolby Digital (AC3), de voorloper van Atmos. Dit moet Disney als separate track aanbieden en tot voor kort was dat gewoon beschikbaar.

Dit is eerder ook al eens gebeurd, alleen jammer dat het nu net speelt nu we net weer eens een maandje Disney aan hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Klopt het dat Aladdin niet te zien is op Disney+? Dat is toch best gek, niet? Ik zou verwacht hebben dat alle disneyfilms beschikbaar zouden zijn. Had ik mijn kinderen helemaal gehyped, blijkt het helemaal niet beschikbaar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

marvel27 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:04:
Klopt het dat Aladdin niet te zien is op Disney+? Dat is toch best gek, niet? Ik zou verwacht hebben dat alle disneyfilms beschikbaar zouden zijn. Had ik mijn kinderen helemaal gehyped, blijkt het helemaal niet beschikbaar te zijn :)
Via https://www.justwatch.com/nl/search?q=Aladdin is te zien dat de 2019 en 1992 versie beschikbaar zijn op Disney+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Welke zoek je? Zoals hierboven aangegeven en ik heb ook zelf even in de app gezocht, er zijn meerdere (teken)films van Aladdin. Ook de laatste(?) met Will Smith uit 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Helaas is de tv serie Aladdin nog steeds niet te kijken via Disney+. Evenals Wolverine and the X-Men niet :(

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dundave1909
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:21
Ik snap je issue, zoek maar eens op het profiel van een volwassen iemand, toen kon ik hem wel vinden! Heel vreemd wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
Ah dat zal het zijn. Ik had inderdaad alleen nog maar via een kinder-account gecheckt. Ik probeer het straks even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
marvel27 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:22:
Ah dat zal het zijn. Ik had inderdaad alleen nog maar via een kinder-account gecheckt. Ik probeer het straks even.
De animatie tv-serie staat er inderdaad niet op, dan moet je even support contacten waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Sorcerer8472 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:21:
[...]

Mijn Android TV ondersteunt geen Atmos maar wel gewoon Dolby Digital (AC3), de voorloper van Atmos. Dit moet Disney als separate track aanbieden en tot voor kort was dat gewoon beschikbaar.
Moet niet uitmaken. Atmos is backwards compatible op Dolby Digital apparaten.
Simpel gezegd: Atmos is een add-on op de Dolby codec, apparaten die de addon begrijpen maken er gebruik van, anders niet.
https://professionalsuppo...Compatible?language=en_US
https://www.audioholics.c...-dolby-atmos-will-succeed

[ Voor 7% gewijzigd door Fireshade op 22-06-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:54
Die links geven aan dat Atmos compatible is met Dolby Digital Plus (+).
Er wordt niet verwezen naar Dolby Digital (AC3)

https://history-computer....al-vs-dolby-digital-plus/ geeft de volgende informatie:

" Moreover, Dolby Digital will be gradually phased out. Because Dolby Atmos has backward compatibility with Dolby Digital Plus and not Dolby Digital proper, it seems that Dolby Digital will become irrelevant over time. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marvel27
  • Nu online
Deezers schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:12:
[...]

De animatie tv-serie staat er inderdaad niet op, dan moet je even support contacten waarom.
Mij ging het specifiek om de animatiefilm. Die is overigens inderdaad niet te vinden in de kinderaccount, maar wel in de volwassenenaccount, precies zoals @Dundave1909 al zei.

[ Voor 7% gewijzigd door marvel27 op 22-06-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:32

The Zep Man

🏴‍☠️

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:54:
Disney+ ondersteunt Dolby Digital Plus. Sommige mediaspelers kunnen dat omzetten naar Dolby Digital.

Welke Android TV mediaspeler heb je?

[edit]
Oef, reactie op een wat oude reactie. Niet op tijd gezien. Desalniettemin, als het nog speelt: laat het even weten. :P

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 22-06-2023 13:23 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

The Zep Man schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 13:22:
[...]

Disney+ ondersteunt Dolby Digital Plus. Sommige mediaspelers kunnen dat omzetten naar Dolby Digital.

Welke Android TV mediaspeler heb je?

[edit]
Oef, reactie op een wat oude reactie. Niet op tijd gezien. Desalniettemin, als het nog speelt: laat het even weten. :P
Philips tv, vroeger werkte het wel. DD+ werkt op Netflix wel gewoon.

Heb inmiddels begrepen dat het erop lijkt dat nieuwere versies van de app proberen uit te zoeken of het device 5.1 ondersteunt, en als dat niet zo is een stereo track weergeven (evt. met minder dynamisch bereik?)

In een aantal gevallen zoals wanneer je optical out gebruikt dan gaat die detectie mis. Een workaround zou in sommige redenen zijn om hdmi-arc te gebruiken omdat het dan wel goed gaat. Helaas vinden m'n tv en receiver elkaar niet zo lief dus tja :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Komt ook naar Disney+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGRYNjJXPt02g82hy6nkyeT0d0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVQvDM4yRJZQi0t5GWAgo4gW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Nu online

L23

Zin in. Van de week alweer voor de zoveelste keer begonnen met de serie overnieuw kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:13
Jammer dat Disney een hoop content van het platform heeft gehaald. Crater had ik nog op mijn lijst staan, ook al was die niet fantastisch wilde ik hem toch graag zien. Die heeft er volgens mij maar een maand op gestaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Benieuwd of de hoofdrolspeler zwart, Leela nu Lesba wordt en de robot Bi-nder.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Veel recente Disney en Marcel films worden in IMAX enhanced aangeboden. Ik dacht dat dat extra breed bioscoop beeld was. Dus eigenlijk nog dikkere zwarte balken onder en boven. Dat is dus niet het geval. Bij sommige scènes worden de balken minder dik. Zie onderstaande screenshot. Kennelijk wordt op mijn Apple TV elke keer automatisch de imax enhanced versie automatisch geselecteerd. Ik wist niet dat er een keuze was.

Waarom zou je eigenlijk voor de imax versie kiezen? In de bioscoop is het beeld toch ook de gehele tijd even breed (-beeld)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNsEjQtuHk6DRCNWrRWD_d2QTa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGUGtEitPG4KXTaPZPjihkNS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 16-07-2023 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
meesje schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:43:
Veel recente Disney en Marcel films worden in IMAX enhanced aangeboden. Ik dacht dat dat extra breed bioscoop beeld was. Dus eigenlijk nog dikkere zwarte balken onder en boven. Dat is dus niet het geval. Bij sommige scènes worden de balken minder dik. Zie onderstaande screenshot. Kennelijk wordt op mijn Apple TV elke keer automatisch de imax enhanced versie automatisch geselecteerd. Ik wist niet dat er een keuze was.

Waarom zou je eigenlijk voor de imax versie kiezen? In de bioscoop is het beeld toch ook de gehele tijd even breed (-beeld)?

[Afbeelding]
Als je naar een speciale IMAX-bioscoop gaat, schijnt inderdaad de "aspect ratio" tijdens de film te wisselen en je juist meer film in de hoogte te krijgen.
Zelf overigens nooit naar zo'n speelfilm geweest, want geen Pathé IMAX-bioscoop in de buurt. Wel ooit naar het Omniversum in Den Haag waar ze IMAX Dome-films op een koepel kunnen projecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
MartijnS72 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:55:
[...]

Als je naar een speciale IMAX-bioscoop gaat, schijnt inderdaad de "aspect ratio" tijdens de film te wisselen en je juist meer film in de hoogte te krijgen.
Zelf overigens nooit naar zo'n speelfilm geweest, want geen Pathé IMAX-bioscoop in de buurt. Wel ooit naar het Omniversum in Den Haag waar ze IMAX Dome-films op een koepel kunnen projecteren.
Bedankt. Ik kende dit niet.
Even gezocht. Nieuwsbericht destijds op tweakers.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 16-07-2023 18:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qM1X5CtgMxhK3hCWai8YRVobcMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ftAGTfTt9bH8DgOjfXZNlOUT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Guardians of the Galaxy volume 3 staat op Disney+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:42
Jezus, ik zit nu EP6 van The Bear S2 te kijken en WTF, weg geblazen. Krankzinnige bij rol van Jamie Lee Curtis btw.

Blijft een erg goeie serie.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:55
Jammer voor de mensen die nog fysieke media kopen:

https://www.filmvandaag.n...koop-van-dvds-en-blu-rays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Hebben meer mensen er last van dat Disney+ niet of slecht onthoudt hoe ver je bent in een film/aflevering als je deze uitzet? Zowel via smart tv (LG) als via Chromecast kan hij minuten of zelfs meer achterlopen bij de volgende keer (continue watching). Dan moet ik zelf de juiste positie weer zoeken om vanaf daar verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

-O- Dit is heel slecht nieuws!
Wij kopen nog zoveel op disc omdat mijn vriendin een grote Disney fan is :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
erwn schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:31:
Hebben meer mensen er last van dat Disney+ niet of slecht onthoudt hoe ver je bent in een film/aflevering als je deze uitzet? Zowel via smart tv (LG) als via Chromecast kan hij minuten of zelfs meer achterlopen bij de volgende keer (continue watching). Dan moet ik zelf de juiste positie weer zoeken om vanaf daar verder te kijken.
Hier idem. Ik kijk via Apple TV en iPad. Het is dus niet device afhankelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
G_Dragon schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:35:
[...]

-O- Dit is heel slecht nieuws!
Wij kopen nog zoveel op disc omdat mijn vriendin een grote Disney fan is :o
Volgens mij is de fysieke verkoop van dvd en blu-ray ook niet erg denderend, dus het zit er dik in dat Disney het voorbeeld van Sony gaat volgen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Dit is geen goede ontwikkeling. Zelf hebben geen fysieke discs meer, maar een goede 4K of blu-ray heeft beter beeld dan streaming. Maar ja, kennelijk wel conform de tijd waarin we leven.
In een ander topic ooit al eens gezegd: internet is hetzelfde als gas/licht/water.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 07-08-2023 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
meesje schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Dit is geen goede ontwikkeling. Zelf hebben geen fysieke discs meer, maar een goede 4K of blu-ray heeft beter beeld dan streaming.
En je kunt m altijd kijken. De online streamingsdiensten hebben er vaak een handje van om films en series zomaar te verwijderen, Zie bv Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

P-Rock schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:39:
[...]

Volgens mij is de fysieke verkoop van dvd en blu-ray ook niet erg denderend, dus het zit er dik in dat Disney het voorbeeld van Sony gaat volgen in Nederland.
Klopt wel wat je zegt maar dat is nog geen reden om ermee te stoppen, want er zijn wel genoeg mensen die fysiek sparen. Helaas is dit nieuws wel het begin van iets wat niemand wil..
P-Rock schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

En je kunt m altijd kijken. De online streamingsdiensten hebben er vaak een handje van om films en series zomaar te verwijderen, Zie bv Netflix.
Precies!

[ Voor 23% gewijzigd door G_Dragon op 07-08-2023 10:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:54:
Klopt wel wat je zegt maar dat is nog geen reden om ermee te stoppen, want er zijn wel genoeg mensen die fysiek sparen. Helaas is dit nieuws wel het begin van iets wat niemand wil..
Kennelijk zijn er dus niet genoeg mensen die fysiek sparen. En dat is voor een commerciële organisatie een goede reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

meesje schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Kennelijk zijn er dus niet genoeg mensen die fysiek sparen. En dat is voor een commerciële organisatie een goede reden.
Ja want het levert niet genoeg op dus snap het ergens wel, maar toch blijft het voor de consument een slechte stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
meesje schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Dit dus. Kennelijk kocht niemand (of iig te weinig mensen om winst te maken) in Australië nog draagbare media. Logische keuze dus van Disney om er helemaal mee te stoppen. Sony deed dat al in de Benelux. De grootste afzetmarkt voor fysieke media bevindt zich in Duitsland, het VK en Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:56
Er komt vanzelf een ultra high definition download/streaming dienst a la Tidal voor muziek (al is het nog steeds niet de beste ooit). Daar ga je dan een premium voor betalen (Tidal is bijv. ook twee tot drie keer zo duur dan bijv spotify). Misschien als apart abonnement optie voor Disney+, meer ik verwacht een losse dienst.
De markt is er namelijk nog gewoon, echter is die niet meer groot genoeg om de fysieke kosten eruit te halen.

(Tidal MQA is overigens beter dan cd kwaliteit mits je de goede apparatuur hebt en de bron ook fatsoenlijk is).

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 07-08-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik koop eigenlijk ook weinig tot geen fysieke media meer, laatste zijn de laatste twee Avengers-films. Dus commercieel gezien is het een logische keuze denk ik. Moet ik er wel eerlijk bij zeggen: als ik een film echt heel goed vind en ik wil 'm fysiek hebben terwijl hij niet wordt aangeboden, dan ben ik nog best genegen om de minder legale wateren te bevaren...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:44
P-Rock schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:41:
[...]

Ik heb een paar films (vooral bundels zoals bv. Harry Potter) via Apple TV gekocht en kan die kijken wanneer ik wil. Zo heeft mijn dochter in de wagen de ganse reeks bekeken op haar iPad, wel vooraf downloaden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 29-08 15:09
Vind het wel begrijpelijk dat er steeds minder fysiek uitkomt, maar voor mezelf wel jammer. Haal vrijwel alle films en series die me bevallen wel op disc als ze uitkomen; wel het liefst blu-ray of 4k natuurlijk. Maar om heel eerlijk te zijn: ik ken verder niemand die echt fysieke discs koopt. Iedereen in mijn omgeving lijkt tevreden met een avondje Netflix of Disney+. Snap het gemak er ook wel van. Als we iets fysiek hebben, maar het ook op streaming services staat...klikken we toch vaak op de streamingdienst. Makkelijker dan schijfjes wisselen. Maar al die series en films staan leuk in de kast en het voelt fijn om te weten dat je echt de eigenaar bent van iets en dat je altijd toegang hebt. Ook als je internet uitvalt, of als iets weer eens van streaming af word gehaald. Ook best veel series die nergens te streamen zijn; dan ben ik wel blij dat ik ze fysiek heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LFdwLXznPNQFxb72-Fkv0Avzho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h59hx1qsClbT3ttudEVxNgbf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Een 7,2 op IMDb. Dat had ik niet verwacht. Mooie score, zeker voor een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

meesje schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:00:
[...]

Hij is ook beter dan ik zelf had verwacht, als je door het woke stukje heen kan kijken staat er op zichzelf een prima film. Wij hebben hem namelijk al gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:02:
[...]

Hij is ook beter dan ik zelf had verwacht, als je door het woke stukje heen kan kijken staat er op zichzelf een prima film. Wij hebben hem namelijk al gezien :)
Dat vind ik toch wel fijn aan D+: menig Disney, Pixar of Marvel film verschijnt redelijk snel na bioscoop release bij deze dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:14
[...]

Is ook een mooie film, liedjes zijn goed uitgevoerd. De computer gegenereerde dieren komen soms wat vreemd uit maar Sebastiaan is dan wel weer best goed gelukt.

Helpt ook als je gewoon neutraal erin stapt en je niet ophangt aan een oude tekenfilm. Mijn oudste had de tekenfilm als referentie. De jongste was vanaf dag 1 laaiend enthousiast want keek gewoon een film.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Zou deze ook NL nagesynchroniseerd uitgebracht worden? Mijn oudste gaat naar groep 4 en kan ondertitels nog niet lezen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

ph4ge schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:18:
[...]

Zou deze ook NL nagesynchroniseerd uitgebracht worden? Mijn oudste gaat naar groep 4 en kan ondertitels nog niet lezen.
Dat durf ik niet te zeggen.. laten we hopen van wel en anders is het niet anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:25

Baseman77

We move

loekf2 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:17:
Jezus, ik zit nu EP6 van The Bear S2 te kijken en WTF, weg geblazen. Krankzinnige bij rol van Jamie Lee Curtis btw.

Blijft een erg goeie serie.
The Bear is echt briljant _/-\o_

Wat een heerlijke en chaotische serie, met geweldige karakters (gespeeld door uitstekende acteurs en actrices) en een blijkbaar accurate weergave van professionele keukens.
En seizoen 2 is zelfs nog sterker dan seizoen 1 (mede door een inderdaad fantastische Jamie Lee Curtis), echt een must see.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 17:42
ph4ge schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:18:
[...]

In een versie die twee weken geleden niet officieel was (laat ik het zo zeggen) waren er NL ondertitels, NL audio en engelse audio. Dus ik verwacht het wel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Doet pijn aan mijn ogen, maar goed. Jammer dat Disney te veel verwikkelt raakt in politieke kwesties. Zo is de Ataturk serie die zou worden uitgebracht op de Turkse Disney+ gecanceld door de druk van Armeense lobby partijen:

https://www.washingtonpos...ataturk-series-cancelled/

Nu schijnt het zo te zijn dat de serie uitkomt in twee delen: Deel 1 komt uit op de Turkse versie van Fox en deel 2 komt uit in de bioscopen.

Men moet zich niet focussen op politieke onzin en gewoon focussen op maken van goede content.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
magnifor schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:53:
[...]

Doet pijn aan mijn ogen, maar goed. Jammer dat Disney te veel verwikkelt raakt in politieke kwesties. Zo is de Ataturk serie die zou worden uitgebracht op de Turkse Disney+ gecanceld door de druk van Armeense lobby partijen:

https://www.washingtonpos...ataturk-series-cancelled/

Nu schijnt het zo te zijn dat de serie uitkomt in twee delen: Deel 1 komt uit op de Turkse versie van Fox en deel 2 komt uit in de bioscopen.

Men moet zich niet focussen op politieke onzin en gewoon focussen op maken van goede content.
Het probleem is dat men tegenwoordig alles politiek maakt. De oorspronkelijke Disney's kleine zeemeermin lijkt amper op de versies die hem voor gingen, maar toen had je nog geen miljoenen mensen die de hele dag op zoek zijn naar excuses om boos te zijn, en elkaar via sociale media gek maken.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 08-08-2023 13:19 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
magnifor schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:53:
[...]

Doet pijn aan mijn ogen, maar goed. Jammer dat Disney te veel verwikkelt raakt in politieke kwesties.
Dit zegt (helaas) heel veel over jou. Menig film liefhebber kijkt gewoon lekker naar deze film.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

Dit zegt (helaas) heel veel over jou. Menig film liefhebber kijkt gewoon lekker naar deze film.
Jammer dan, ik ben van mening dat je sommige dingen niet veranderd. Men kan ook komen met nieuwe personages die een donkere huidskleur hebben i.p.v. iconische personages te veranderen uit politieke druk. Net zoals met de Cleopatra serie op Netflix. Algemene consensus onder de wetenschappers is dat ze Grieks was en voor een deel Perzisch maar nee uit woke overwegingen maken we haar donker. Achteraf spinnen “we weten niet hoe ze eruitzag dus beelden we haar uit als zwart”. Prima maak haar dan meteen pimpelpaars als we de boel zo beredeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Ik moet me wel aansluiten over de mening dat Disney ermee moet stoppen em bestaande karakters moet gaan respecteren en niet zoals ze nu doen om een deel van de mensheid maar tevreden te houden en de andere helft die hun personages graag zien zoals het orgineel maar te negeren.

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 08-08-2023 15:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:33
magnifor schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Jammer dan, ik ben van mening dat je sommige dingen niet veranderd. Men kan ook komen met nieuwe personages die een donkere huidskleur hebben i.p.v. iconische personages te veranderen uit politieke druk. Net zoals met de Cleopatra serie op Netflix. Algemene consensus onder de wetenschappers is dat ze Grieks was en voor een deel Perzisch maar nee uit woke overwegingen maken we haar donker. Achteraf spinnen “we weten niet hoe ze eruitzag dus beelden we haar uit als zwart”. Prima maak haar dan meteen pimpelpaars als we de boel zo beredeneren.
Deze ‘iconische personages’ als Ariël (het is maar wat je iconisch noemt) komen wel uit een hele andere tijd, waar de ‘iconische personages’ er vrijwel altijd hetzelfde uitzagen. Gelukkig mogen meningen verschillen; noem me maar woke, maar ik vind het wél goed en kijk lekker naar de film.

[ Voor 3% gewijzigd door DwightKSchrute op 08-08-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
DwightKSchrute schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:55:
[...]
Deze ‘iconische personages’ als Ariël (het is maar wat je iconisch noemt) komen wel uit een hele andere tijd. Maar gelukkig mogen meningen verschillen; noem me maar woke, maar ik vind het wél goed en kijk lekker naar de film.
Ik vind het vooral niet perse slecht, maar goed is wel een ander ding. Ze maken het zichzelf vooral erg makkelijk door bestaande verhalen te rebranden in plaats van daadwerkelijk te investeren in verhalen voor en door mensen uit de groepen die minder goed worden gerepresenteerd. Het blijft zo vooral een Hollywood aangelegenheid ipv dat ze ook investeren in iets als triggerfish animation studios of überhaupt Nollywood. Of dat ze jeweetwel zwarte Amerikanen in een normale rol opnemen ipv altijd maar dat ene typische karakter.
En dat kan allemaal terwijl je de bestaande karakters intact laat.

Maar beter iets dan niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:55:
[...]

Deze ‘iconische personages’ als Ariël (het is maar wat je iconisch noemt) komen wel uit een hele andere tijd, waar de ‘iconische personages’ er vrijwel altijd hetzelfde uitzagen. Gelukkig mogen meningen verschillen; noem me maar woke, maar ik vind het wél goed en kijk lekker naar de film.
Andere tijd? Prima. Laat het dan zoals het is en kom met iets nieuws. Maar Hollywood (en ook andere sectoren) zijn lui geworden tegenwoordig. De zoveelste reboot, remake, remaster noem maar op. Als dat ook nog gepaard gaat met keuzes die niet worden genomen uit belang voor de franchise maar meer uit politieke druk om een bepaalde groep tevreden te houden dan ben ik er op een gegeven moment helemaal klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
magnifor schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

G_Dragon schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:50:
Ik moet me wel aansluiten over de mening dat Disney ermee moet stoppen em bestaande karakters moet gaan respecteren en niet zoals ze nu doen om een deel van de mensheid maar tevreden te houden en de andere helft die hun personages graag zien zoals het orgineel maar te negeren.
Ik ben het eens met als het geschiedenis betreft. Hierin kun je niet zomaar wijzigingen in aan brengen. Straks krijg je een film met Julius Caesar en is het een Chinees. Zulke veranderingen hoeft voor mij. Een bekend Duits persoon had een typisch snorretje en dat kan niet opeens een volle baard geworden. Natuurlijk kan het wel, maar in mijn ogen is dat de grens. Het is geschiedenis en niet fantasy.
Disney films vallen in mijn ogen in de categorie fantasy en mag er van alles bij verzonnen worden. Ik denk niet dat een generatie die na 1992 is geboren ook maar enige moeite mee heeft dat de huidskleur opeens is veranderd. Deze generatie weet niet eens dat het gebaseerd is op een sprookjes uit 1975. Tja, toen was de tijd wel anders he…. Het respecteren van fantasy karakters vind ik echt te ver gaan. Respecteren van geschiedenis hoort m.i. wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ph4ge
meesje schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:40:
Deze generatie weet niet eens dat het gebaseerd is op een sprookjes uit 1975. Tja, toen was de tijd wel anders he…. Het respecteren van fantasy karakters vind ik echt te ver gaan. Respecteren van geschiedenis hoort m.i. wel.
Het boek de Kleine Zeemeermin komt uit 1836, en Hans Christian Anderson baseerde zijn werk op eerdere verhalen die duizenden jaren terug gingen (oa in Afrika). Toen de eerst Kleine Zeemeermin film door Disney werd uitgebracht werd het boek uit 1836 ook aangepast. Zo pleegt ze geen zelfmoord in de film, en zijn de religieuze verwijzingen eruit gehaald. Dat was ook het gevolg van de tijdsgeest. Het enige verschil met nu is dat men nu veel te lange tenen heeft en elk excuus aangrijpt om boos te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
ph4ge schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:53:
[...]

Het boek de Kleine Zeemeermin komt uit 1836, en Hans Christian Anderson baseerde zijn werk op eerdere verhalen die duizenden jaren terug gingen (oa in Afrika). Toen de eerst Kleine Zeemeermin film door Disney werd uitgebracht werd het boek uit 1836 ook aangepast. Zo pleegt ze geen zelfmoord in de film, en zijn de religieuze verwijzingen eruit gehaald. Dat was ook het gevolg van de tijdsgeest. Het enige verschil met nu is dat men nu veel te lange tenen heeft en elk excuus aangrijpt om boos te worden.
Ah kijk, toen ook al wat aanpassingen. Nu dus een getinte zeemeermin? Voor mij valt dit echt in de categorie ‘boeien’. Dat men überhaupt hierover begint, vind ik al zot.
Ik denk dat het verschil met nu niet de lange tenen zijn, maar dat men nu veel sneller laagdrempelig een mening kan verkondigen. In al die jaren is er eigenlijk in essentie niks veranderd. En dat je mee gaat in de tijd, is m.i. helemaal juist.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:59
meesje schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:09:
[...]

Ah kijk, toen ook al wat aanpassingen. Nu dus een getinte zeemeermin? Voor mij valt dit echt in de categorie ‘boeien’. Dat men überhaupt hierover begint, vind ik al zot.
Ik denk dat het verschil met nu niet de lange tenen zijn, maar dat men nu veel sneller laagdrempelig een mening kan verkondigen. In al die jaren is er eigenlijk in essentie niks veranderd. En dat je mee gaat in de tijd, is m.i. helemaal juist.
Dit is imo weer het goed praten van iets wat gewoonweg grote onzin is en heeft niks met meegaan met de tijd te maken. Hele groepen kinderen zijn opgegroeid met de Ariel die op de posters stond, poppen, DVD's met verschillende vervolgen en karakters. Kinderkamers vol met Ariel die nu ineens totaal anders is. Maak gewoon een spin off, nieuwe versie of wat dan ook ipv een karakter helemaal omgooien.

De kerstman wordt ook niet eens een zwarte man, Dondald Duck maken we ook niet ineens een witte gans en ga zo maar door. Dat woke, inclusief gebeuren gaat soms gewoon te ver en is onnodig. Het maakt totaal niet uit welke kleur een karakter heeft maar waarom bestaande karakters veranderen? Walt Disney zei zelf ook al dat je investeert in de karakters, het verhaal en de avonturen dat is de binding die je creëert. Maar nogmaals maak Woody zwart & Buzz Latino en breng Toy Story opnieuw uit, het slaat gewoon nergens op.

[ Voor 1% gewijzigd door S.McDuck op 09-08-2023 11:54 . Reden: zin aangepast die niet klopte. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
S.McDuck schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:19:
[...]

Dit is imo weer het goed praten van iets wat gewoonweg grote onzin is en heeft niks met meegaan met de tijd te maken. Hele groepen kinderen zijn opgegroeid met de Ariel die op de posters stond, poppen, DVD's met verschillende vervolgen en karakters. Kinderkamers vol met Ariel die nu ineens totaal anders is. Maak gewoon een spin off, nieuwe versie of wat dan ook ipv een karakter helemaal omgooien.

De kerstman wordt ook niet eens een zwarte man, Dondald Duck maken we ook niet ineens een witte gans en ga zo maar door. Dat woke, inclusief gebeuren gaat soms gewoon te ver en is onnodig. totaal niet uit welke kleur een karakter heeft, Walt Disney zei zelf ook al dat je investeert in de karakters, het verhaal en de avonturen dat is de binding die je creëert. Maar nogmaals maak Woody zwart & Buzz Latino en breng Toy Story opnieuw uit, het slaat gewoon nergens op.
Ik snap echt niet dat men er zo over kan denken. Bij fantasy zal het me echt een grote zorg zijn. Gelukkig ben ik niet de enige gezien de redelijk goede IMDb score. Indien men het echt onacceptabel had gevonden, zou deze film ongetwijfeld een veel lagere score hebben gehad.
Denk je nu echt dat een kind van zeg maar 12 jaar, die eerst Ariël de tekenfilm had gezien en nu deze film, er zich zo druk over zou maken? Die denk echt van ‘boeien’. Het is de oudere generatie die hier over valt. Gelukkig is dat over een aantal decennia ook weer voorbij. :) Maar ja, dan hebben we ongetwijfeld wel weer iets anders. De geschiedenis herhaalt zich dus continu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S.McDuck
meesje schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:33:
[...]

Ik snap echt niet dat men er zo over kan denken. Bij fantasy zal het me echt een grote zorg zijn. Gelukkig ben ik niet de enige gezien de redelijk goede IMDb score. Indien men het echt onacceptabel had gevonden, zou deze film ongetwijfeld een veel lagere score hebben gehad.
Denk je nu echt dat een kind van zeg maar 12 jaar, die eerst Ariël de tekenfilm had gezien en nu deze film, er zich zo druk over zou maken? Die denk echt van ‘boeien’. Het is de oudere generatie die hier over valt. Gelukkig is dat over een aantal decennia ook weer voorbij. :) Maar ja, dan hebben we ongetwijfeld wel weer iets anders. De geschiedenis herhaalt zich dus continu.
Nee het zijn meisjes van 7 en 12 die al jaren Ariel in hun prinsessenkamer hebben. Die alle films van Ariel uit hun hoofd kennen en meezingen. Die nu ineens een andere Ariel zien. Die zien wel dat hun prinses niet meer lijkt en ineens heel anders is.
Grote mensen doen alsof alles niet boeiend is, en je er er niet zo zwaar aan moet tillen. Het is tenslotte nep en niet echt. Als het dan allemaal niet zo boeiend is waarom moet je het dan veranderen? Maarja grote mensen snappen niet meer wat authenticiteit is, wat het betekend om ergens 'in' te zitten. Ik zal niet meer reageren: het is een Disney streaming topic en geen woke of wat is voor andere mensen belangrijk/echt topic, maar ik moest dit even van me af typen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@S.McDuck Hilarisch. Een 7-jarige is dan helemaal de kluts kwijt….
En als we jou moeten volgen had er nog steeds zelfmoord in voor moeten komen.

[ Voor 35% gewijzigd door meesje op 08-08-2023 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
[...]

Die score zakt nog wel in, vaak op IMDb en ander sites zijn de scores altijd eerst hoog omdat het vooral fans zijn die er direct heen gaan en een film positief reviewen. Niet dat ik zeg dat het een slechte film is overigens, maar je merkt heel vaak dat de scores van een film na een jaar vrijwel altijd een stuk lager en ook realistischer zijn.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
meesje schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:47:
@S.McDuck Hilarisch. Een 7-jarige is dan helemaal de kluts kwijt….
En als we jou moeten volgen had er nog steeds zelfmoord in voor moeten komen.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
ReVision. schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:54:
[...]

Die score zakt nog wel in, vaak op IMDb en ander sites zijn de scores altijd eerst hoog omdat het vooral fans zijn die er direct heen gaan en een film positief reviewen. Niet dat ik zeg dat het eens slechte film is overigens, maar je merkt heel vaak dat de scores van een film na een jaar vrijwel altijd een stuk lager en ook realistischer zijn.
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Ik ben benieuwd wat zeg maar eind dit jaar de score is. Dergelijke verfilmingen van tekenfilms heb ik overigens nog nooit gezien. Ook Aladdin met Will Smith (dacht ik) heb ik nog niet gezien. Beide aan mijn kijklijst toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Het hele punt zit hem erin dat Disney was aangesproken op dat ze vooral voor wit publiek films maakten. Dat viel slecht in de huidige tijdsgeest. Maar in plaats van dat ze dus fatsoenlijk daar wat aan doen gaan ze weer voor de makkelijke en commerciële route en rebranden ze oude verhaaltjes. Nu was het natuurlijk te verwachten. Disney heeft wel vaker films opnieuw en opnieuw hetzelfde verhaaltje uitgebracht in een andere vorm. Creativiteit is er soms ver te zoeken. Dus hoe anders snel de kritiek laten verstommen? Een studio oprichten in Nigeria of Uganda ofzo zit er in ieder geval niet in. Al hebben ze wel iets van investeringen daar.

Wat betreft Disney+ ben ik in ieder geval erg blij dat het toch relatief snel daar beschikbaar komt. Ik ga de film zeker kijken en me er mee vermaken. Ik zit niet echt met dat ze het karakter veranderen van uiterlijk, behalve dat ik het nogal gemakzuchtig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De live action versie is niet slechter omdat Ariël een donkere huidskleur heeft. De actrice was juist behoorlijk goed.

Maar dan hoor je dit :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Vanavond naar Prey gekeken. Wat mij betreft een aanrader! Op IMDb een score van 7,1.

Daarna kreeg ik Barbarian als suggestie voorgeschoteld. Dat is wel andere koek. :)

[ Voor 33% gewijzigd door meesje op 09-08-2023 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

meesje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:59:
Vanavond naar Prey gekeken. Wat mij betreft een aanrader! Op IMDb een score van 7,1.

Daarna kreeg ik Barbarian als suggestie voorgeschoteld. Dat is wel andere koek. :)
Prey vond ik onverwacht goed!
Dacht eerst dat het een slap Predator aftreksel zou zijn maar integendeel.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:27

sjaool

Every life should have 9 cats

Stukfruit schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:21:
De live action versie is niet slechter omdat Ariël een donkere huidskleur heeft. De actrice was juist behoorlijk goed.

Maar dan hoor je dit :X
Ik miste alle romantiek en vrolijkheid van het origineel. De film was gewoon erg vlak.
Ik snap alleen niet waarom Disney alles zo wil aanpassen maak dan een nieuw en origineel verhaal.

"When you grow up your heart dies"

• KorteGebruiker
  • Niet online

• KorteGebruiker
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 23:48:
[...]

Ik miste alle romantiek en vrolijkheid van het origineel. De film was gewoon erg vlak.
Ik snap alleen niet waarom Disney alles zo wil aanpassen maak dan een nieuw en origineel verhaal.
Vanwege geld. Met een bekend verhaal ben je zekerder dat het aanslaat en geld in het laatje komt want mensen zijn bekend met het verhaal en dus is het makkelijker om publiek te trekken. Met een nieuw en origineel verhaal heb je die zekerheid niet en is het een groter risico om erin te investeren want je weet niet of het aanslaat bij het grote publiek.

• alienfruit

alienfruit

Eigenlijk zijn de meeste live-action versies van de bekende Disney animaties een tegenvaller.

Disney had toch wel slechte kwartaalcijfers. Verder willen ze net als Netflix wachtwoordeling aanpakken en willen ze meer gaan inzetten om abonnementen met advertenties en de prijzen omhoog. Gezien de content wil ik ze succes wensen buiten de groep met jonge kinderen. Eigenlijk kijk ik de laatste tijd meer Aziatische series dan Hollywood series dus zit dus meer op Viki

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
Kort een artikel erbij:

https://www.nu.nl/tech/62...chtwoorden-aanpakken.html

Geld kun je nooit genoeg hebben nu eenmaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 09:44
Afgelopen week Coco gekeken, scoort op IMDB een 8,4 (IMDB: Coco (2017)), en wat mij betreft ook terecht. Goede film met her en der leuke grapjes, keek lekker weg.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• alienfruit

alienfruit

Holzschuh schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:44:
Geld kun je nooit genoeg hebben nu eenmaal.
En we zijn natuurlijk dolblij om bijna €1000/jaar kwijt te zijn aan de streaming diensten :+
Het is al idioot dat je honderden euro's kwijt bent aan tv licenties (UK, CH) om alleen maar naar
streaming te kunnen kijken

[ Voor 19% gewijzigd door alienfruit op 10-08-2023 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 18:19
Ik snap de discussie omtrent Ariël echt niet… het is een zeemeermin. Blank, getint, of donker: het blijft allemaal net zo realistisch.

Wat de hele discussie nog dommer maakt is dat er gewoon oprechte minpunten zijn. Zo was er naar mijn mening echt een gebrek aan kleur. Donkere scènes en op het land te bruin/oranje filter. De nieuwe liedjes waren ook niet echt de moeite waard. Die van de prins was echt een Broadway nummer en compleet over de top, vond ik zelf wel irritant. Nog irritant was die zeemeeuw. Wat een treurnis was dat lied. En ja ik ergerde me er ook aan dat zij blijkbaar wel onder water kon praten maar niet te lang want ze had nog lucht nodig… en ja de Ariël was leuk om te zien maar ik vond het flauw dat ze haar lieten praten tegen haarzelf om haar toch nog een lied te geven en wat context te geven.

Om mijn zeuren af te sluiten: het meest teleurstellende was het feit dat ze de beste regel van “Poor Unfortunate Souls” hebben weggehaald.

Verder wel een vermakelijke film, maar niet een van mijn favoriete remakes.

Maar goed: zijn er hier ook meer fans van Only Murders In The Building? Zelf geen gebruiker van podcasts maar vind dit wel een vermakelijke show met een leuke cast.

[ Voor 8% gewijzigd door BiaggioLuciano op 10-08-2023 20:25 ]

• Stukfruit
  • Niet online
BiaggioLuciano schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:21:
Om mijn zeuren af te sluiten: het meest teleurstellende was het feit dat ze de beste regel van “Poor Unfortunate Souls” hebben weggehaald.
Dat voelde inderdaad als een hoogtepunt dat met blauwe vinnen eindigde.

Eigenlijk zou ik liever zien dat ze de achterliggende sprookjes weer als basis gaan gebruiken. Dan kunnen ze alle kanten op. En dan noemen ze het maar Splash of zo.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
BiaggioLuciano schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:21:
Maar goed: zijn er hier ook meer fans van Only Murders In The Building? Zelf geen gebruiker van podcasts maar vind dit wel een vermakelijke show met een leuke cast.
_/-\o_

Ik was oprecht verbaasd na het 1ste seizoen dat het 2de zo goed was. Je ziet toch best vaak dat de gimmick van het 1ste seizoen bij series niet altijd even sterk/makkelijk wordt doorgetrokken zonder dat het geforceerd lijkt.

Dus de eerste 2 van seizoen 3 zijn al gretig verslonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 10:54
alienfruit schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:44:
[...]

En we zijn natuurlijk dolblij om bijna €1000/jaar kwijt te zijn aan de streaming diensten :+
Het is al idioot dat je honderden euro's kwijt bent aan tv licenties (UK, CH) om alleen maar naar
streaming te kunnen kijken
En denk je dat het in NL gratis is?
De publieke omroep wordt met meer dan 700 miljoen per jaar gesubsidieerd.

Vroeger werd kijk- en luistergeld ook al geheven op bezit van ontvangers, niet op kijkgedrag.

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
(Ik vond geen ander Disney topic terug)

Eens iets anders; ik blijf maar artikels lezen over het bedrijf Disney en dat dat wellicht wordt opgesplitst in de nabije toekomst;
Er loopt al even een strategische oefening over de toekomst van ESPN. Daarvoor trok Iger recent de twee gewezen luitenanten Kevin Mayer en Tom Staggs aan boord. Iger zegt dat het een kwestie van tijd is voor alle ESPN-kanalen volledig digitaal worden. De streamer ESPN+ bestaat al en is niet de onlineversie van zijn tv-broer. Het is een ander product en vereist een apart betalend abonnement.

De nieuwe structuur van Disney geeft enkele aanwijzingen over de rest van Igers plannen. De entertainmentreus krijgt drie afdelingen: Disney Entertainment, met daarin de volledige intellectuele portfolio en streaming, ESPN, en de pretparken. Dat creëert meteen een bedrijf dat gemakkelijker op te breken is.

Het voedt de aanhoudende speculatie dat Iger bezig is met het klaarmaken van Disney voor een overname door een grote techspeler als Apple. Dat is niet geïnteresseerd in pretparken of ESPN, maar wel in alle Disney-figuren en -content. De geruchten vloeien voort uit de analyse dat er straks nog hooguit plek is voor een drietal streamers. Netflix, Amazon en Apple zouden de grootste overlevingskansen hebben.

Is het Igers laatste zakelijke gok voor zijn pensioen? Zijn contract werd recent met twee jaar verlengd tot eind 2026, wanneer hij 75 zal zijn. Toen een analist er een vraag over stelde, reageerde Iger not amused. 'Ik doe niet mee aan speculatie. Ik zou toch rekening houden met wat de concurrentiewaakhonden wereldwijd zouden vinden. Meer ga ik er niet over zeggen.'
Wat heeft dit invloed op de Disney aandeel prijs? Als ze uitgekocht worden door bvb Apple, is dit dan goed voor het aandeel Disney?
Pagina: 1 ... 39 ... 46 Laatste

Let op:
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!