• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:39
Sinds kort ook Disney+ maar loop tegen een "probleem" aan. Ik kijk het via de originele tv app op mijn tv maar merk dat het beeld soms traag(?) loopt. Alsof het even in slowmotion wordt afgespeeld, alsof de fps even drastisch omlaag gaat. Ik heb enkel nog maar the walking dead en iron man gekeken maar had het bij beide. Het is op zich wel kijkbaar maar vervelend is het wel. Ik heb hier geen last van bij Netflix of andere (streaming)apps. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 01:36
Ik heb even in dit topic gezocht maar zie enkel posts uit 2019.

Wie weet bij welke app/platform Disney+ wel netjes automatisch naar 24Hz/24p schakelt?
Ik snap echt niet dat Disney dat nog steeds niet standaard beschikbaar heeft...
Iig niet op mijn LG OLED en ook niet op mijn Shield.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:44
Marsman83 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:45:

Wie weet bij welke app/platform Disney+ wel netjes automatisch naar 24Hz/24p schakelt?
Apple TV is, zover ik weet, het enige platform dat dat ondersteunt bij D+. Android TV 12 zou dit ook mogelijk moeten maken, al blijft het afwachten welke apps ondersteuning in gaan bouwen.

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:31
ghostygod schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:49:
Is er een topic waar je inloggen problemen kan bespreken aub? Ik heb sinds gisteren disney+ terug genomen echter kan ik niet inloggen via mijn gms (samsung s20fe) ik blijf op het startscherm hangen (disney+ met laadcirkel er onder blijft maar draaien die cirkel) al contact opgenomen met helpdesk maar na een uur! Proberen lukt het nog steeds niet 🤔
Had je hier al een oplossing voor, mijn smart TV heeft nu sinds vorige week exact hetzelfde euvel

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:47
Marsman83 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:45:

Ik ben niet mee.. waarom zou je dat willen?

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:06:
[...]

Ik ben niet mee.. waarom zou je dat willen?
Omdat je anders judder (stotteringen) in beeld krijgt. Is vooral erg zichtbaar met slow-panning shots. Niet iedereen is er even gevoelig voor, maar als je dat wel bent is het heel irritant.

Apple TV ondersteunt dit al jaren op systeemniveau. Android TV gaat dit volgens mij pas vanaf de volgende versie (12) doen. Maar of de app makers dat ook gaan doen is een ander verhaal.

• kazzzdafke
Ok, maar.. als je TV 100/200Hz ondersteund, 4k..
Het lijkt mij dat ineens de kwaliteit naar 24Hz/24p heel erg achteruit gaat?

Ik denk dat ik hier iets heel debiel heb gezegd, maar ik kan even de link niet maken.. Alle streams op D+ zijn toch 4k, ultra HD, blabla, dus...?

• Frank
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:15:
Ok, maar.. als je TV 100/200Hz ondersteund, 4k..
Het lijkt mij dat ineens de kwaliteit naar 24Hz/24p heel erg achteruit gaat?

Ik denk dat ik hier iets heel debiel heb gezegd, maar ik kan even de link niet maken.. Alle streams op D+ zijn toch 4k, ultra HD, blabla, dus...?
Je haalt een aantal dingen door elkaar ;) UltraHD is slechts een marketing term die verschillende dingen kan omschrijven zoals Full HD + HDR, maar ook 8K. 4K is de resolutie van de content. Beide zijn indicaties van kwaliteit. Film en TV content is altijd 24 of 25hz gebaseerd op regio en staat dus los van kwaliteit van de stream. De hogere framerates zijn alleen relevant met gamen.

• kazzzdafke
Aha, dat is inderdaad helder nu, en dus ik mixte idd een aantal zaken door elkaar..

Dus als ik content op mijn tv wil kijken, van D+, netflix, ... is het beste dat ik:

- TV instel op 24hz/24p?
- deze settings aanpas in Netflix, D+, ... ?

is dit ook geldig voor gewone TV content?

• Frank
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:37:
Aha, dat is inderdaad helder nu, en dus ik mixte idd een aantal zaken door elkaar..

Dus als ik content op mijn tv wil kijken, van D+, netflix, ... is het beste dat ik:

- TV instel op 24hz/24p?
- deze settings aanpas in Netflix, D+, ... ?

is dit ook geldig voor gewone TV content?
Kan je doen, maar handmatig is dit een hoop gedoe en niet echt de moeite waard. Kan je beter investeren in iets als een Apple TV die het voor je doet, mits je last hebt van judder. Anders gewoon lekker zo laten. Lineaire TV is 50hz. Ik heb mijn Apple TV op 50Hz SDR ingesteld staan met Match Frame Rate & Dynamic Range op aan. Dus als ik iets aanzet wat 24hz Dolby Vision is dan switcht de TV automatisch heen en weer.

• kazzzdafke
Apple TV zit in mijn tv als app, net als Dinsey + etc..

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-03 23:13

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:06
Tja, ik ben nog niet echt enthousiast. In Obi-Wan konden ze het slechte script nog ondersteunen met bekende karakters, maar ik kan me niet echt voorstellen dat de fans echt op Cassian Andor, Saw Gerrera en Mon Mothma zitten te wachten... Ik kijk eerder uit naar Ahsoka wat dat betreft.

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
kazzzdafke schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:05:
Apple TV zit in mijn tv als app, net als Dinsey + etc..
Apple TV+ zit misschien als app op je tv.
Apple TV is echter hardware, een los kastje. Daar kan je weer de app van Disney, Netflix en andere op zetten. Dit kastje fixt dus die dingen.
Zie hier: https://www.apple.com/apple-tv-4k/

Edit: blijkbaar is er ook een Apple TV app waar je dan weer Disney+ mee kan kijken |:(
Maar het gaat in elk geval om de hardware. Die pakt de framerate goed op richting je tv.

[Voor 18% gewijzigd door jaspermeul op 01-08-2022 18:24]

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik wordt hier juist enthousiaster van, dan van Obi-Wan. Wat niets meer was, dan een verhaal over de slechtst getrainde Jedi ooit. Het was gewoon pijnlijk om te zien. Dan zie ik hem nog liever naast Jar-Jar.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 12:56

Geckoo

Good news, everyone!

Geckoo schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:39:
Rare vraag, zo vlak voor de vakantie; ik heb Disney+ gedownload vanaf de Windows store (met Windows 10) maar ik zie dus nergens een knop om episodes te downloaden. Kijk ik verkeerd of zit er ergens een verborgen knop die ik nog moet aan zetten.
Op de telefoon kan ik dezelfde episode wel downloaden.
niemand een suggestie hier op?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-03 16:51
rouchken11 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Had je hier al een oplossing voor, mijn smart TV heeft nu sinds vorige week exact hetzelfde euvel
Nee nog geen oplossing gevonden, en ik had eerlijk gezegd meer reacties verwacht hier om te helpen, op de playstore zijn er 10tal meldingen nu van gebruikers die het ook hebben...

• wolfstein89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:57
Geckoo schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:09:
[...]
niemand een suggestie hier op?
ik geloof dat dit onder windows niet mogelijk is ivm piraterij.

• rouchken11
  • Laatst online: 09:31
ghostygod schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:15:
[...]

Nee nog geen oplossing gevonden, en ik had eerlijk gezegd meer reacties verwacht hier om te helpen, op de playstore zijn er 10tal meldingen nu van gebruikers die het ook hebben...
Ik heb het zojuist opgelost gekregen door de cache van de disneyapp leeg te maken op de tv.

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Weer geen Dolby Atmos met de Disney app op mijn Sony X9505h

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Frank
  • Niet online
38% prijsverhoging. Die durven.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:51

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Frank
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:25:
[...]

Wat een hoge verhoging, gelukkig delen we het door 3en :D
Wacht maar tot deze tijd over een jaar ;) Dan heeft Netflix ruimschoots zijn pw sharing measures ingevoerd en Disney waarschijnlijk ook. Met nóg een prijsverhoging :').

• G_Dragon

G_Dragon

Frank schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Wacht maar tot deze tijd over een jaar ;) Dan heeft Netflix ruimschoots zijn pw sharing measures ingevoerd en Disney waarschijnlijk ook. Met nóg een prijsverhoging :').
Ja dan is het gewoon abbo opzeggen :X

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:38
Toevallig gisteren opgezegd. Maak er toch te weinig gebruik van momenteel. Mochten Andor en het nieuwe seizoen van The Mandalorian wat zijn dan zien we tegen die tijd wel wat het allemaal kost.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat ze hier eigenlijk zeggen is: "je huidige abonnement ($8) komt nu met reclame, maar omdat je daar vast niet van houdt wil je vast wel $11 gaan betalen, dus we zetten je wel automatisch om".

$8 om te mogen kijken met reclames, wat een malloten. Daar zijn ze niet goed genoeg voor. Dit gaat ze meer klanten kosten dan ze vooraf denken.

Dit vond ik ook een goede opsomming:
So the whole point of introducing a "cheaper" ad-supported plan was to increase the prices of the existing plans?

[Voor 19% gewijzigd door Robtimus op 11-08-2022 16:31]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• ArthurMorgan
  • Niet online
Is er geen manier om gewoon altijd voor originele audio te kiezen? Ik begon vandaag aan Parallels een franse serie. Die had engelse dubs, nou ok zet ik hem wel even over naar frans.
Vervolgens zet ik een natuurdocu op, blijft die ook frans als spreektaal houden.

Netflix had ik na 1 of 2 keer zo een domme dub gewoon zover dat ze altijd origineel aanboden. Maar hier kan ik het niet vinden en lijkt hij dat ook niet te onthouden. Want terug naar parallels was het (uiteraard) weer engels :(

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• G_Dragon

G_Dragon

Robtimus schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:30:
Wat ze hier eigenlijk zeggen is: "je huidige abonnement ($8) komt nu met reclame, maar omdat je daar vast niet van houdt wil je vast wel $11 gaan betalen, dus we zetten je wel automatisch om".

$8 om te mogen kijken met reclames, wat een malloten. Daar zijn ze niet goed genoeg voor. Dit gaat ze meer klanten kosten dan ze vooraf denken.

Dit vond ik ook een goede opsomming:

[...]
Hier ben ik het mee eens, reclame en streamingdiensten vind ik namelijk sowieso al een no-go.
Wij hebben niet voor niks het tv kastje van KPN opgezegd en zijn compleet over gegaan op streamingdiensten, ook bij Youtube hebben we geen reclame. Het is echt een genot om geen reclame meer te hebben voor of tijdens elke video / aflevering die je kijkt _/-\o_

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10

Shabbaman

Got love?

JP_Frost schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:43:
Toevallig gisteren opgezegd. Maak er toch te weinig gebruik van momenteel. Mochten Andor en het nieuwe seizoen van The Mandalorian wat zijn dan zien we tegen die tijd wel wat het allemaal kost.
Zolang je maandelijks kan opzeggen... en je kan wachten... en je kan afsluiten voor spoilers... dan... dan kan je af en toe ook wel eens een maand alles bingen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57

Yonix

RJ Gaming 🎮

Daarnet 'Prey' gezien. Fucking awesome! 8) (y)

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
Yonix schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:32:
care to elaborate?

Strava, Twitter

• G_Dragon

G_Dragon

Yonix schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:32:
Ja die was leuk he!
Heb hem gisteravond ook gezien :o

• Yonix

Yonix

RJ Gaming 🎮

Ja hoor: prima verhaal, mooie shots, hoofdrol is overtuigend gespeeld, goed gebruik van practical effects en mooie soundtrack (Sarah Schachner). Al met al een zéér vermakelijke film. (y)

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:02
Weet iemand of je de opmaak van de ondertiteling op een Android smart TV kunt aanpassen?

Hij is hier ontzettend donker, wil hem graag wat lichter maken

• hcQd
Poulske schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:23:
Weet iemand of je de opmaak van de ondertiteling op een Android smart TV kunt aanpassen?

Je kunt de opmaak instellen bij algemene instellingen voor toegankelijkheid.

• Poulske
hcQd schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:28:
[...]

Je kunt de opmaak instellen bij algemene instellingen voor toegankelijkheid.
Waar zou die instelling moeten staan, in de app zelf zie ik hem niet?

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:01
Poulske schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:23:

Bij Google TV het zelfde probleem. Is niet aan te passen. Als workaround ben ik maar gaan casten vanaf m'n mobiel.

• Poulske
Nuevocasa schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:26:
[...]

Bij Google TV het zelfde probleem. Is niet aan te passen. Als workaround ben ik maar gaan casten vanaf m'n mobiel.
En het stomme is dat de ondertiteling wel goed is geweest, een tijd terug is het ineens aangepast naar een donkere kleur.

• hcQd
Poulske schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:12:
[...]

Waar zou die instelling moeten staan, in de app zelf zie ik hem niet?
Daarom zei ik "algemene instellingen". Niet in de app, maar de instellingen van Android TV.

• Nuevocasa
hcQd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:58:
[...]

Daarom zei ik "algemene instellingen". Niet in de app, maar de instellingen van Android TV.
Tja, als je had gezegd 'Algemene instellingen van Android TV' was het duidelijk geweest ;)
Maar bij Google TV is dat helaas niet in te stellen. Bij geen enkele andere app is dit probleem.
Paar weken terug nog proberen op te lossen, maar nog geen oplossing gevonden.

• The Zep Man
  • Laatst online: 17:59
Nuevocasa schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:30:
Tja, als je had gezegd 'Algemene instellingen van Android TV' was het duidelijk geweest ;)
Maar bij Google TV is dat helaas niet in te stellen.
Onwaar. Zie 'Turn on closed captions', en de extra opties waarnaar gerefereerd wordt.

Overigens kan je in praktisch alle situaties waar je 'Google TV' leest dat vervangen met Android TV. Het zijn effectief synoniemen. Zo heb ik deze instellingen ook op een Shield TV, die formeel Android TV draait (aldus Nvidia).

[Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 19-08-2022 09:39]

• Poulske
hcQd schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:58:
[...]

Helaas is dat ook niet de instelling, de ondertiteling die daar als voorbeeld wordt weergegeven komt al niet overeen met die in Disney+.

Ik ga wel gewoon de PS5 app gebruiken.

• The Zep Man
  • Laatst online: 17:59
Poulske schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:07:
[...]

Helaas is dat ook niet de instelling, de ondertiteling die daar als voorbeeld wordt weergegeven komt al niet overeen met die in Disney+.
Het werkt voor mij (bijvoorbeeld gele tekst in plaats van witte). Getest op een Shield TV.

Let op dat je in Settings -> Device Preferences -> Accessibility -> Captions de optie 'Display' aan moet zetten. Anders werkt de customization niet.

[Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 19-08-2022 10:24]

• Nuevocasa
The Zep Man schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:35:
[...]

Onwaar. Zie 'Turn on closed captions', en de extra opties waarnaar gerefereerd wordt.

Overigens kan je in praktisch alle situaties waar je 'Google TV' leest dat vervangen met Android TV. Het zijn effectief synoniemen. Zo heb ik deze instellingen ook op een Shield TV, die formeel Android TV draait (aldus Nvidia).
Ik heb op de verkeerde plek zitten zoeken. :+
Het is inderdaad gelukt!
Randtype op 'geen' gezet en nu is het weer te lezen.

• kevinmastah2005
  • Nu online
Nieuwe Pinocchio (2022) niet met Atmos ?
Geeft alleen 5.1 aan hier.

Thor: Love and Thunder (2022) wel met Atmos.

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
Zijn er nog meer hier die She Hulk kijken via de LG app op een CX? Vond aflevering 4 erg donker, volgens mij gaat er iets niet helemaal goed met Dolby Vision. Had er voorgaande afleveringen geen problemen mee.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:59
Kan iemand mij vertellen of de nieuwe Thor Love and Thunder beschikbaar is voor abonnees of dat je dan premiere moet betalen? Ofwel gratis voor abonnees of moet je dan alsnog betalen?

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• Stukfruit
  • Niet online
crimby schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:17:
Kan iemand mij vertellen of de nieuwe Thor Love and Thunder beschikbaar is voor abonnees of dat je dan premiere moet betalen? Ofwel gratis voor abonnees of moet je dan alsnog betalen?
Stream: https://www.justwatch.com/nl/movie/thor-love-and-thunder

Dus als het goed is zonder extra betaling :Y

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:59
Top dan wordt het tijd om weer even een maandje Disney aan te schaffen!

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Robtimus

me Robtimus no like you

Die is gratis binnen je abonnement, ik heb hem vanochtend nog gekeken.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• Stukfruit
  • Niet online
Willow, nieuwe serie:

En een mid-season promo voor She-Hulk:

[Voor 42% gewijzigd door Stukfruit op 10-09-2022 20:59]

• G_Dragon

G_Dragon

Ik begin langzaam het idee te krijgen dat Disney zichzelf aan het verliezen is, want ze hebben van alle klassiekers een mooie film. Nu zijn ze begonnen met het remaken van deze klassiekers en dat is natuurlijk geen probleem en leuk om er voor de verandering een real life film van te kunnen zien, mij hoor je hierover niet.

Maar.. waar ik dan echt niet over kan is dat ze personages van het script gaan veranderen, waardoor ze het oude script niet respecteren. Waarom Disney?

Ik zag dit weekend de trailer van My Little Mermaid en zag dat ze hadden gekozen voor een donkere actrice, wacht was Ariel altijd al zo? Nee.. waarom afwijken van het orgineel terwijl je genoeg vrouwen kan vinden die 10x beter op het orgineel kunnen lijken. (Zie onderstaanxe foto)

Hetzelfde hebben ze bij de Blue Fairy in Pinocchio gedaan, ik snap echt niet waarom op zo'n groot vlak je orginele personage wil veranderen. (Zie onderstaande foto)

Komt het nou misschien omdat ze mee willen met de wereld zodat alles multi cultureel overkomt? Ik weet het niet, maar wat de reden ook is ze verpesten op deze manier voor veel fans veel Disney klassiekers en het lijkt me serieus een idioot idee dat ik hierin de enige ben die zich hieraan stoort of waar dit door zijn of haar gedachten is gegaan :D .

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom Disney zo van hun pad afgaat zodat ik het misschien beter kan begrijpen, want dit is voor mij gewoon gelijk een dikke 1 als cijfer als je zo aan je orginele personages komt.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:15

Angeloonie

Cheeseburger Addict

G_Dragon schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:21:

Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom Disney zo van hun pad afgaat zodat ik het misschien beter kan begrijpen, want dit is voor mij gewoon gelijk een dikke 1 als cijfer als je zo aan je orginele personages komt.
Omdat "wokeness" helemaal hip is. Meer uitleg is er simpelweg niet. 10 jaar geleden was de casting 100% gewoon "normaal" (1:1 overeenkomst met de tekenfilms) geweest.

En in plaats van goede originele karakters van alle culturen/kleuren te bedenken, pakken ze maar bestaande hits zodat het misschien nog wel scoort (niet dus). Terwijl er zat voorbeelden zijn van originele karakters die ook scoren (Blade, Black Panther, Ms. Marvel bijv.).

Dit is puur om het te forceren, maar Disney is echt niet de enige.. Ze doen er allemaal aan mee.
Bijv. deze knaap die de Griekse held Achilles moet voorstellen...

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• kevinmastah2005
  • Nu online
@G_Dragon & @Angeloonie

Is het dan echt zo erg dat het nu een ander kleurtje heeft?
Kan je daar niet gewoon doorheen kijken?
Kijk anders de originele klassiekers zoals jullie het voor ogen hebben.
Met de authentieke kleuren, aankleding en sfeer.
Het verhaal blijft grotendeels hetzelfde.

Want dat zou pas raar zijn als het verhaal van het origineel heel anders zou zijn.
My little mermaid over een timmerman zou gaan die vies is van water.
Of Pinocchio over een jongetje die van vlees en bloed is en als het jongetje liegt dat ie dan krimpt.

Ik keek vroeger de hulk met Lou Ferrigno.
In mijn geheugen van (vroeger) was de hulk groen met een paars broekje aan.
Al zouden ze nu de Hulk blauw maken met een groen broekje aan…
Het zal even wennen zijn maar we leven nu ook niet meer in de jaren 80.
Gewoon met de tijd meegaan en daar hoort veranderingen bij.
Niet zo moeilijk over doen.
Het mooie hiervan is wel dat er meer diversiteit is.
Voor ieder wat wils.
Een groene en een blauwe hulk hoe gaaf.

Waarom zijn niet alle auto’s rood?

[Voor 13% gewijzigd door kevinmastah2005 op 12-09-2022 01:33]

• kevinmastah2005
  • Nu online
Er zijn maar een handjevol remakes/reboots/sequel wat gelijk of ietsje beter zijn dan het origineel.

Terminator 2 Judgment day
Top Gun Maverick
Wellicht nog een paar.

Dat heeft denk ik niet te maken met welke kleur of geslacht.

Vaak is het zo dat een remake/reboot/sequel het niet haalt bij het origineel omdat het gewoonweg niet origineel meer is.
Je krijgt datzelfde gevoel niet meer omdat de nieuwigheid ervan af is.
Je hebt het al een keer gezien/meegemaakt.

Dat is eigenlijk met alles zo.
Eerste keer autorijden, eerste keer sex, eerste keer alcohol etc.
Alle eerste keren zijn het spannends en het bijzonders.

Acties:
  • +13Henk 'm!
  • Pinned

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

G_Dragon schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:21:
Ik zag dit weekend de trailer van My Little Mermaid en zag dat ze hadden gekozen voor een donkere actrice, wacht was Ariel altijd al zo? Nee.. waarom afwijken van het orgineel terwijl je genoeg vrouwen kan vinden die 10x beter op het orgineel kunnen lijken. (Zie onderstaanxe foto)
Misschien moet je deze serie tweets eens bekijken:

Eindelijk hebben zij ook eens een rolmodel die op hun lijkt. Het is te vergelijken met het zeuren over een vrouwelijke Dr Who.

Het is echt te idioot voor woorden dat mensen eisen dat alles wit en blond blijft. Zelfde gaat op voor het gehuil dat LotR, Vikings etc niet allemaal maagdelijk blank meer is.

Verandering is normaal en goed. Geniet ervan.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• G_Dragon

G_Dragon

Angeloonie schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:42:
[...]

Omdat "wokeness" helemaal hip is. Meer uitleg is er simpelweg niet. 10 jaar geleden was de casting 100% gewoon "normaal" (1:1 overeenkomst met de tekenfilms) geweest.

En in plaats van goede originele karakters van alle culturen/kleuren te bedenken, pakken ze maar bestaande hits zodat het misschien nog wel scoort (niet dus). Terwijl er zat voorbeelden zijn van originele karakters die ook scoren (Blade, Black Panther, Ms. Marvel bijv.).

Dit is puur om het te forceren, maar Disney is echt niet de enige.. Ze doen er allemaal aan mee.
Bijv. deze knaap die de Griekse held Achilles moet voorstellen...
[Afbeelding]
gambieter schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:44:
[...]

Misschien moet je deze serie tweets eens bekijken:
[Twitter]
Eindelijk hebben zij ook eens een rolmodel die op hun lijkt. Het is te vergelijken met het zeuren over een vrouwelijke Dr Who.

Het is echt te idioot voor woorden dat mensen eisen dat alles wit en blond blijft. Zelfde gaat op voor het gehuil dat LotR, Vikings etc niet allemaal maagdelijk blank meer is.

Eerlijk gezegd vind ik het juist erger dat wanneer je als bedrijf je eigen verhaal gaat verfilmen dat je de personages gaat aanpassen en het origineel niet respecteert om wat voor reden dan ook. Helemaal wanneer er genoeg vrouwen zijn die haar rol makkelijk kunnen spelen en er wel veel meer op het origineel lijken , persoonlijk snap ik daarom ook niet waarom mensen dit wel goedkeuren sorry.

Waarin ik wel heel voorzichtig blijf is dat het wel mijn mening en kijk op de zaak is en daarom wel met vragen zat van waarom / waarvoor ze zo willen afwijken van een origineel verhaal? Want ik post dit niet om diep in te gaan op de woke discussie die momenteel in de wereld gaande is.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Wat moet dit dan een schok zijn geweest en een belediging van de Judy Garland versie:

Wikipedia: The Wiz (film)

Hoe durft een blanke zangeres als Sinead O'Connor een liedje van Prince te coveren, of de Beatles van Chuck Berry? Eric Clapton? Wat is je probleem nu als de actrice niet precies is zoals in de tekenfilm?

Dit is niet persoonlijk bedoeld, maar dit gaat snel naar het niveau van "zwarte piet moet zwart zijn". En dat is een heel diep gat.

[Voor 12% gewijzigd door gambieter op 12-09-2022 15:05]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005

Maar als een blanke actrice dan de rol van een Aziatisch karakter op haar neemt (Scarlett Johansson - Ghost in the Shell) is het ineens white washing.

Blijkbaar werkt die verandering is goed dus maar 1 kant op.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Raem schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:09:
Maar als een blanke actrice dan de rol van een Aziatisch karakter op haar neemt (Scarlett Johansson - Ghost in the Shell) is het ineens white washing.

Blijkbaar werkt die verandering is goed dus maar 1 kant op.
De overgrote meerderheid is blanke actrices, en als die ook nog minderheidsrollen op zich nemen, dan is dat inderdaad een probleem. Als het allemaal gelijkwaardig was, dan zou je een punt hebben. Als 95% van de rollen blank is, dan niet.

Maar goed, dit gezeur gaat uiteindelijk niet over Disney+ en wat mij betreft hoeft het ook nergens anders voortgezet te worden. Men mag in een stil hoekje gaan snotteren, maar als de acteurs van de nieuwe LotR gezamenlijk een verklaring uitbrengen hierover, dan mag men zich hopelijk gaan realiseren hoe triest het zeuren erover is.

https://www.independent.c...racism-cast-b2162406.html
The show’s diverse casting has sparked intense online backlash, with some branding the endeavour an attempt to “woke-wash” the series. Elijah Wood, who played Frodo Baggins in the film trilogy, Whoopi Goldberg and author Neil Gaiman are among the celebrities to have already spoken out against the racism targetted at some of the show’s actors.

Now, the cast of The Rings of Power have issued a joint statement “in absolute solidarity against the relentless racism, threats, harassment, and abuse some of our castmates of colour are being subjected to on a daily basis”. They have said: “We refuse to ignore it or tolerate it.”

Posted on Wednesday (7 September), the statement read: “JRR Tolkein created a world which, by definition, is multi-cultural. A world in which free peoples from different races and cultures join together, in the fellowship, to defeat the forces of evil.

“Rings of Power reflects that. Our world has never been all white, fantasy has never been all white, Middle-earth is not all white. BIPOC belong in Middle-earth and they are here to stay.

“Finally, all our love and fellowship go out to the fan supporting us, especially fans of colour who are themselves being attacked for simply existing in this fandom,” it continued, adding: “We see you, your bravery, and endless creativity.”

“Your cosplays, fancams, fan art, and insights make this community a richer place and remind us of our purpose. You are valid, you are loved, and you belong. You are an integral part of the LOTR family – thanks for having our backs.”

[Voor 70% gewijzigd door gambieter op 12-09-2022 15:19]

• ArthurMorgan
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:53:
[...]

[...]

Eerlijk gezegd vind ik het juist erger dat wanneer je als bedrijf je eigen verhaal gaat verfilmen dat je de personages gaat aanpassen en het origineel niet respecteert om wat voor reden dan ook. Helemaal wanneer er genoeg vrouwen zijn die haar rol makkelijk kunnen spelen en er wel veel meer op het origineel lijken , persoonlijk snap ik daarom ook niet waarom mensen dit wel goedkeuren sorry.
Ik heb lang geleden het sprookje gelezen van de kleine zeemeermin. Maar volgens mij wordt daarin noch de huidskleur beschreven noch waar het zich zou afspelen. Dat Disney daar een draai aan gaf tientallen jaren geleden met een wit personage met rood haar is gewoon hun interpretatie toen. Niet iets wat in het verhaal zelf staat volgens mij.

En zelfs al zou dat wel zo zijn, wat verandert er precies aan het verhaal als je dat element aanpast? Naast alle tientallen andere elementen die zullen zijn aangepast.
Elke keer gaat de discussie over huidskleur en gender, maar het verhaal verandert er helemaal niet door. Het is anders dan je je herinnert nou en, het is een kinderfilm, kinderen hebben die herinnering niet eens.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:45
@gambieter het probleem is dat de verandering compleet overbodig is. Je hoeft bestaande blanke karakters niet te veranderen als je als bedrijf niet te lui zou zijn om fatsoenlijke verhalen te schrijfen. Schrijf eens een nieuw zwart/aziatisch whatever karakter in plaats van die tweedehandsjes.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Caelorum schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:50:
@gambieter het probleem is dat de verandering compleet overbodig is. Je hoeft bestaande blanke karakters niet te veranderen als je als bedrijf niet te lui zou zijn om fatsoenlijke verhalen te schrijfen. Schrijf eens een nieuw zwart/aziatisch whatever karakter in plaats van die tweedehandsjes.
Dan krijg je weer het gezeur dat "ze speciaal een nieuw karakter maken om een zwart/LBTGIQ/aziatische acteur er in te persen". Voor hen die op huidskleur letten en niet om kunnen gaan met verandering zal het nooit goed zijn, en hun motieven zijn nooit goed bedoeld.

Bij de 1973 verfilming van Jesus Christ Superstar was er oproer dat Judas Iscariot zwart was. Maar Carl Anderson was bekend als de beste Judas vertolking ooit, zoveel beter dan Murray Head en zo. Dat is waar het om gaat.

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21
Caelorum schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:50:
Het probleem is dat verandering gewoon noodzakelijk is. We hebben in het Westen een sterk gemengde samenleving waarin we afgelopen decennia te weinig aandacht voor hebben gehad. Sterker nog we hebben heel sterk ingestoken op stereo typering bij het maken van films en series. Voorbeelden: Arabische acteurs die rollen krijgen als terrorist en antagonist, Aziatische acteurs die per definitie de rol van nerd of martial artist krijgen.
Dat is gewoon niet okay en dat er nu veel meer aandacht voor is valt alleen maar te prijzen. Juist het feit dat je achtergrond er niet toe doet om een rol te vervullen is wat onze samenleving verder doet ontwikkelen.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Caelorum
@gambieter @Mika dat gezeik krijg je alleen als er geen fatsoenlijke karakters worden geschreven. Niemand, behalve de rasechte racisten, zaten te zeiken bij Black Panther, behalve dan dat het weer stereotypisch Afrikaans was, maar ok.

Het punt is dat er geen fatsoenlijke karakters worden geschreven en al helemaal niet voor niet-blanke mensen. En in plaats van dat dat wordt aangepakt, pakken ze een bestaand personage, pleuren er wat "wokeness" tegen aan en gaan door met wat ze al honderd jaar doen. En tenenkrommend genoeg, vind iedereen dat wel beat. Creativiteit en originaliteit is ver te zoeken.

• Stukfruit
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:09:
Creativiteit en originaliteit is ver te zoeken.
Maar dat is helaas al zo sinds Sneeuwwitje. Sterker nog, wat mensen "creativiteit" noemen is eigenlijk een proces waarin dingen die bekend zijn met elkaar worden gecombineerd. Er zijn maar weinig mensen (if any at all) die echt nieuwe dingen kunnen bedenken. Het is eigenlijk altijd een combinatie van bestaande kennis of werk.

Mensen die anders beweren omdat zij zelf wel "echt creatief" zouden zijn dichten zichzelf teveel eer toe.

• Caelorum
Daarom zei ik ook creativiteit en originaliteit.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:38
[...]

Sommige films vallen voor sommigen nu eenmaal onder cultureel erfgoed, daar blijf je in principe van af. Ghostbusters met vrouwen bijv. erg jammer. Maakt er dan iets nieuws van, iedereen blij.

Dat dit niet voor iedereen geld zal ongetwijfeld zo zijn maar vind het zelf vrij logisch eigenlijk.

[Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 12-09-2022 20:06]

• Miki
Nopheros schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:02:
[...]

Sommige films vallen voor sommigen nu eenmaal onder cultureel erfgoed, daar blijf je in principe van af. Ghostbusters met vrouwen bijv. erg jammer. Maakt er dan iets nieuws van, iedereen blij.

Dat dit niet voor iedereen geld zal ongetwijfeld zo zijn maar vind het zelf vrij logisch eigenlijk.
Je maakt je punt niet heel sterk door een hele slechte film als voorbeeld te nemen en al helemaal niet als je het cultureel erfgoed noemt want juist daar ligt de roots van onze huidige problemen.

Maar goed, er zijn ook gewoon goede voorbeelden waar ze recht hebben gedaan aan het origineel en toch diversiteit hebben aangebracht.

Anyway we gaan zwaar off-topic voor iets wat in mijn ogen niet bediscussieerd hoeft te worden als je je openstelt voor de huidige samenleving waarin we leven.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• kevinmastah2005
  • Nu online
Toch nog off-topic.
Sorry maar ik kan het niet laten.

Ghostbusters Afterlife 2021 met jeugd vond ik geweldige aanvulling voor de Ghostbusters serie.

[Voor 3% gewijzigd door kevinmastah2005 op 12-09-2022 21:08]

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Mermaid heeft 1.1m dislikes.
Hiding dislikes were suppose to protect multi million dollars corporations.
Alle woke movies hebben > dislikes

[Voor 0% gewijzigd door LadyVodka op 12-09-2022 23:47. Reden: typo edit.]

• G_Dragon

G_Dragon

ArthurMorgan schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:25:
[...]

Ik heb lang geleden het sprookje gelezen van de kleine zeemeermin. Maar volgens mij wordt daarin noch de huidskleur beschreven noch waar het zich zou afspelen. Dat Disney daar een draai aan gaf tientallen jaren geleden met een wit personage met rood haar is gewoon hun interpretatie toen. Niet iets wat in het verhaal zelf staat volgens mij.

En zelfs al zou dat wel zo zijn, wat verandert er precies aan het verhaal als je dat element aanpast? Naast alle tientallen andere elementen die zullen zijn aangepast.
Elke keer gaat de discussie over huidskleur en gender, maar het verhaal verandert er helemaal niet door. Het is anders dan je je herinnert nou en, het is een kinderfilm, kinderen hebben die herinnering niet eens.
Bedankt voor je reactie! Ik begrijp je punt heel goed maar kan me er niet helemaal in vinden, personages die je hebt moet je respecteren en niet aanpassen voor een woke / verandering / of welke reden dan ook. Dit is voor mij gewoon iets wat je niet kan maken als je al een orgineel verhaal hebt en ik had verwacht dat het merendeel het hier wel mee eens was, maar aan alle reacties te lezen accepteren hier op het forum veel het gewoon en is mij wel duidelijk geworden dat ik een van de weinige ben die er anders over denkt.

Laten we het hier dan ook bij laten, want ik wil het Disney+ topic niet vol hebben met discussies want dat was totaal niet mijn intentie want de hoofdreden voor mij post was om te willen weten waarom er zo gewisseld werd met originaliteit in klassieke films en dat antwoord heb ik nu.

• drawing_a.k
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-03 18:38
G_Dragon schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:27:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik begrijp je punt heel goed maar kan me er niet helemaal in vinden, personages die je hebt moet je respecteren en niet aanpassen voor een woke / verandering / of welke reden dan ook. Dit is voor mij gewoon iets wat je niet kan maken als je al een orgineel verhaal hebt en ik had verwacht dat het merendeel het hier wel mee eens was, maar aan alle reacties te lezen accepteren hier op het forum veel het gewoon en is mij wel duidelijk geworden dat ik een van de weinige ben die er anders over denkt.

Laten we het hier dan ook bij laten, want ik wil het Disney+ topic niet vol hebben met discussies want dat was totaal niet mijn intentie want de hoofdreden voor mij post was om te willen weten waarom er zo gewisseld werd met originaliteit in klassieke films en dat antwoord heb ik nu.
Ben het hier mee eens want eigenlijk zijn de meeste Disney prinsessen terug te leiden naar bepaalde volksverhalen of mythen. Dus gebonden aan een specifieke cultuur en dan kun je niet opeens de ethnisitatie gaan wijziging in een live action variant van een film.

• Miki
drawing_a.k schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:49:
[...]

Ben het hier mee eens want eigenlijk zijn de meeste Disney prinsessen terug te leiden naar bepaalde volksverhalen of mythen. Dus gebonden aan een specifieke cultuur en dan kun je niet opeens de ethnisitatie gaan wijziging in een live action variant van een film.
En hoe denk je dat onze cultuur tot stand is gekomen :? Er was niet op een zekere dag een room blanke homo sapien holandicus uit een grot gekropen. Die is verworden door inmenging van diverse samenlevingen die elk hun eigen cultuur hebben meegebracht. Fast forward 2022 waarin onze samenleving meer dan ooit beïnvloed is door onze eigen koloniale verleden, adoptie en economische behoeften (gastarbeiders much) heeft onze pluriforme samenleving ook recht om erkend te worden in culturele uittingen. Waarom zou onze jeugd zich niet mogen identificeren met rolmodellen van grote filmmaatschappijen terwijl op Social media kanalen al niet anders gebeurd. Puur en alleen omdat we angst hebben voor het onvermijdelijke...

Ik proef bij mezelf overigens een flinke weerstand bij het opschrijven van bovenstaande. Het riekt namelijk naar de vervangingstheorie van een specifieke politieke partij. Wellicht had je niet deze bedoeling maar weeg dan je woorden zorgvuldiger af.

• drawing_a.k
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-03 18:38
Miki schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:05:
[...]

En hoe denk je dat onze cultuur tot stand is gekomen :? Er was niet op een zekere dag een room blanke homo sapien holandicus uit een grot gekropen. Die is verworden door inmenging van diverse samenlevingen die elk hun eigen cultuur hebben meegebracht. Fast forward 2022 waarin onze samenleving meer dan ooit beïnvloed is door onze eigen koloniale verleden, adoptie en economische behoeften (gastarbeiders much) heeft onze pluriforme samenleving ook recht om erkend te worden in culturele uittingen. Waarom zou onze jeugd zich niet mogen identificeren met rolmodellen van grote filmmaatschappijen terwijl op Social media kanalen al niet anders gebeurd. Puur en alleen omdat we angst hebben voor het onvermijdelijke...

Ik proef bij mezelf overigens een flinke weerstand bij het opschrijven van bovenstaande. Het riekt namelijk naar de vervangingstheorie van een specifieke politieke partij. Wellicht had je niet deze bedoeling maar weeg dan je woorden zorgvuldiger af.
Dan heb jij mij niet goed begrepen ik zeg gewoon dat verschillende sprookjes gebaseerd zijn op verschillende ethnicitetien en als je dit opeens veranderd ik het snap dat sommige mensen hierover vallen en je hoeft mij niks vertellen over onze gastarbeider of koloniale verleden, want ik heb zelf iemand in mijn familie die gastarbeider is en mijn beste vriendin haar ouders zijn van oorsprong ook uit een oud kolonie van Nederland en daarnaast ben ik opgegroeid met familie over de hele wereld en verschillende culturen . Je kent mij totaal niet dus oordeel niet over politieke voorkeur want dat heeft er niks mee te maken Trouwens de politieke partijen waar jij waarschijnlijk naar refereert ben ik totaal geen voorstander van, want zoals ik al eerder vermelde ben ik met meerdere culturen opgegroeid en ga sta ik nog steeds heel multicultureel in het leven door een vriendengroep en familie met allerlei verschillende ethniciteiten. Wij vinden het ook geweldig dat er ook andere culturen worden vertolkt in de nieuwere disney films, maar vinden het minder dat ze ook de ethniciteiten veranderen in de live action remakes. Hoop nu dat jij mij wel begrijpt en anders spijt het mij voor jouw want duidelijker kan ik mijn verhaal niet maken

• Stukfruit
  • Niet online
Ik heb voornamelijk een probleem met het moedervlekje boven de linker wenkbrauw van de actrice die de zeemeermin in kwestie speelt.

Daar kan zij weinig aan doen (want weghalen geeft een litteken), maar het is zo afleidend #autistlife ;(

• Caelorum
Ik vind het juist ronduit beschamend voor Disney dat ze niet meer in staat zijn om zelf nog bestaande verhalen te adopteren van bijv. het continent Azië of Afrika. Het is ze vroeger prima gelukt om volksverhalen om te zetten in hun eigen format, dus laat ze dat dan nog eens doen. Dan hoeven ze de bestaande verhalen en karakters ook niet aan te passen.

Maarja, dit is makkelijker cachen :)

Hoe dan ook gaan we hier niet in dit topic uitkomen en moeten we het denk ik maar laten rusten. Dit is nu eenmaal de weg waarop het merendeel van Hollywood en verwanten hebben besloten alles multi-cultureel te maken. Daar gaan we niets aan doen. Er was namelijk een toko uit hollywood die na een hoop klachten had beloofd te investeren in de Afrikaanse filmindustrie, maar daar is uiteraard jaren later niets van terug te vinden.

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:42
Caelorum schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:55:
Ik vind het juist ronduit beschamend voor Disney dat ze niet meer in staat zijn om zelf nog bestaande verhalen te adopteren van bijv. het continent Azië of Afrika. Het is ze vroeger prima gelukt om volksverhalen om te zetten in hun eigen format, dus laat ze dat dan nog eens doen. Dan hoeven ze de bestaande verhalen en karakters ook niet aan te passen.

Maarja, dit is makkelijker cachen :)

Hoe dan ook gaan we hier niet in dit topic uitkomen en moeten we het denk ik maar laten rusten. Dit is nu eenmaal de weg waarop het merendeel van Hollywood en verwanten hebben besloten alles multi-cultureel te maken. Daar gaan we niets aan doen. Er was namelijk een toko uit hollywood die na een hoop klachten had beloofd te investeren in de Afrikaanse filmindustrie, maar daar is uiteraard jaren later niets van terug te vinden.
Dit is inderdaad het probleem. Disney is natuurlijk een retecommercieel bedrijf dat zo veel mogelijk geld wil verdienen. Aan de andere kant willen ze mee met het inclusiever maken van de filmindustrie. Of ze dit oprecht willen of willen omdat ze er meer geld mee kunnen verdienen laten we maar even in het midden.

Ze willen zo min mogelijk risico nemen en storten daarom jarenlang succesvolle remakes over ons uit. Dan krijg je het treurige verschijnsel dat ze in hun remakes witte poppetjes voor zwarte poppetjes gaan vervangen. Best een belediging naar zwarte mensen toe. Ze hebben volgens Disney blijkbaar geen cultuur of verhalen die interessant genoeg zijn voor een film. Dus dan krijg je de rare oplossing dat de zwarte mensen de rol van voormalige witte personages gaan spelen.

Een slechte oplossing wat mij betreft. Want zo krijg je:
1. Hetzelfde verhaal steeds opnieuw uitgebracht, weinig creatief, weinig vernieuwend.
2. Gejank van mensen die vinden dat je dingen uit hun jeugd niet moet aanraken/bewerken. (Ik jankte net zo hard toen ze een CGI-versie van The Lion King maakte)

Ik zou zelf veel liever originele verhalen uit een zwarte/andere culturen zien. Maar dat zit er helaas nog niet altijd in. Tot die tijd zullen we het helaas met deze veilige en niet-creatieve tussenoplossing moeten doen. Wat ik zelf wel beter vindt dan helemaal geen diverse personages op het scherm.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor het gehuil over de nieuwe Lord of the Rings serie. Ik heb er weinig verstand van, maar voor zover ik weet heeft Tolkien een nogal wit wereldje gemaakt. Iets waar ik 20 jaar geleden bij de verfilmingen niet echt moeite mee had.
Ook hier voelt het nogal geforceerd aan om dan maar zwarte personages erin te proppen. Veel liever had ik een originele serie gezien gebaseerd op een boek van een zwarte auteur. Maar helaas. Ook hier weer dezelfde armoedige oplossing waarbij je tegen zwarte mensen lijkt te zeggen: nee, je eigen cultuur interesseert ons niet. Maar je mag wel figureren in ons witte verhaal.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:43
Raem schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:46:
Zijn er nog meer hier die She Hulk kijken via de LG app op een CX? Vond aflevering 4 erg donker, volgens mij gaat er iets niet helemaal goed met Dolby Vision. Had er voorgaande afleveringen geen problemen mee.
Of het donker was weet ik niet, heb hem na 10 minuten uit gezet, wat een mislukking deze serie. Ik ben echt een Hulk fan maar she-Hulk slaat echt nergens op.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Jullie zeggen dat veranderingen zijn goed maar bv. gehandicapte vrouw in Battlefield V was ook precies niet zo goed?

en de Britse soldaat met katana?

Moest de Hitler uit 'Der Untergang' vervangen worden door donkere/zwarte acteur gaan jullie dat ook oke vinden? en 'the sh!t' hier proberen gladstrijken?

[Voor 0% gewijzigd door LadyVodka op 13-09-2022 12:06. Reden: typo]

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:42
LadyVodka schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:50:
Jullie zeggen dat veranderingen zijn goed maar bv. gehandicapte vrouw in Battlefield V was ook precies niet zo goed?
[Afbeelding]
en de Britse soldaat met katana?

Moest de Hitler uit 'Der Untergang' vervangen worden door donkere/zwarte acteur gaan jullie dat ook oke vinden? en 'the sh!t' hier proberen gladstrijken?
Gehandicapte vrouw lijkt me prima toch?

Zwarte Hitler lijkt me raar. Daar het een echt mens was en dus geen verzonnen personage. Net als dat ik een witte Mandela ook raar zou vinden.

Maar een verzonnen wezen/personage dat deze keer eens niet wit is? Prima.

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is een topic over Disney. Als jullie een gender- of racismediscussie willen opzetten, in AWM hebben ze plek

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:06
Doe het dan ook niet
Ik heb nog geen enkele Disney live-action remake gezien en ben het ook niet van plan. Ze zijn ook goed bezig om me bij Marvel en Star Wars weg te jagen met hun extreem middelmatige verhalen. Het is echt zonde dat ze zo'n groot deel van de entertainment industrie in handen hebben.

*knip* Het is meer zeiken op onnodige live-action remakes in het algemeen.

[Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 13-09-2022 16:35]

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
Iemand een idee wanneer seizoen 12 van Bob's burgers op Disney+ te zien is?

• Yonix

Yonix

RJ Gaming 🎮

Gisteravond de eerste twee afleveringen van 'Andor' gezien en eindelijk is daar een goede Star Wars-serie, imho. (y)

Een serie met een heel andere sfeer / toon - 'Rogue One' blijft de beste Star Wars-film van de afgelopen 10 jaar - en niet dat geforceerde 'fan service'.

Ik zeg kijken! :)

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Yonix schreef op donderdag 22 september 2022 @ 07:23:
Gisteravond de eerste twee afleveringen van 'Andor' gezien en eindelijk is daar een goede Star Wars-serie, imho. (y)

Een serie met een heel andere sfeer / toon - 'Rogue One' blijft de beste Star Wars-film van de afgelopen 10 jaar - en niet dat geforceerde 'fan service'.

Ik zeg kijken! :)
"geforceerde fan service" :+
Rogue One is inderdaad een intense film op meerdere lagen, en heeft personages met diepgang en verleden. Niets is vrijblijvend, met erg on-Hollywoodse plots. Wie hem nog niet gezien heeft: een echte aanrader.

Ik heb nu de eerste aflevering van Andor gezien. Die haalt het niveau van Rogue One (nog) niet, maar de trailer belooft veel goeds. Ze nemen er meer de tijd voor, denk/hoop ik. Obi-wan Kenobi begon ook wat traag, maar dat is wat begrijpelijk gezien het uitgangspunt :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:05

alienfruit

the alien you never expected

Ik snap niet waarom Disney zo graag de animatiefilms willen omvormen tot life action films. Zou dit een manier zijn om de auteursrechten van de verhaal en/of animatiefilms op te krikken? Ik snap de toegevoegde waarde niet van Lion King of Zeemeermin life-action film.

Zojuist de nieuwe Andor Star Wars tv-show gekeken en het heeft een goed redelijk begin -- niet zo sterk als die van The Book of Boba Fett maar niet slecht.

[Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 22-09-2022 18:55]

• Yonix

Yonix

RJ Gaming 🎮

Gisteravond met de missus begonnen aan 'Abbott Elementary', want onlangs bekroond met Emmy's en internet spreekt lovend over de serie.

Echter, na twee afleveringen waren wij het al beu. De 'mockumentary style' is leuk natuurlijk, maar dan moet de rest ook kloppen - naar mijn mening. The Office, Parks & Recreation en Brooklyn Nine-Nine hebben personages die je bijblijven, Abbott heeft dat niet. Daarnaast voelt het allemaal enorm geforceerd en té Amerikaans.

Skip.

• Hellboy!
  • Laatst online: 19:20
Heb ineens sinds gisteren dat de achtergrond van de ondertitels blauw is, dit was nooit zo.

Gebruik een Chromecast Ultra.

Iemand anders met dezelfde issues?

• TNJ
  • Laatst online: 04-03 18:45

TNJ

Frugalite

Hellboy! schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:31:
Heb ineens sinds gisteren dat de achtergrond van de ondertitels blauw is, dit was nooit zo.

Gebruik een Chromecast Ultra.

Iemand anders met dezelfde issues?
Ik heb dat probleem niet, maar ik heb mijn ondertiteling aangepast in mijn instellingen.

Probeer eens: een stap terug van Disney, dus in je apps scherm, ga je rechtsboven naar je Google profiel.
Een keer naar beneden op "Instellingen" (select)
5x naar beneden op "Systeem" (select)
(Staat op "Toegankelijkheid") 1x naar rechts op "Ondertiteling" (select)
Hier kun je de weergave van de ondertiteling instellen. Helemaal onderaan heb je de optie "Aangepast".

Mijn instelling heb ik op: Standaard / Wit / 75% / Geen / Zwart / (aktief) / Zwart / 25% / (niet actief) /(zwart) / (100%)
De laatste 3 maken een balk over de hele breedte van het scherm (als je de toggle op actief zet).

• Hellboy!
TNJ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:06:
[...]

Ik heb dat probleem niet, maar ik heb mijn ondertiteling aangepast in mijn instellingen.

Probeer eens: een stap terug van Disney, dus in je apps scherm, ga je rechtsboven naar je Google profiel.
Een keer naar beneden op "Instellingen" (select)
5x naar beneden op "Systeem" (select)
(Staat op "Toegankelijkheid") 1x naar rechts op "Ondertiteling" (select)
Hier kun je de weergave van de ondertiteling instellen. Helemaal onderaan heb je de optie "Aangepast".

Mijn instelling heb ik op: Standaard / Wit / 75% / Geen / Zwart / (aktief) / Zwart / 25% / (niet actief) /(zwart) / (100%)
De laatste 3 maken een balk over de hele breedte van het scherm (als je de toggle op actief zet).
Die staan goed, het gebeurt soms merk ik al

• Hellboy!
Vandaag weer, ben ik een tijdje aan het kijken, alles ok, dan ineens achtergrond ondertiteling blauw. App op de tv geeft geen issues.

Geen idee waar dit aan ligt.

• ezakimak
  • Laatst online: 14-10-2022
Sinds kort is de Ultra HD support verdwenen uit de Disney+ app op mijn Firestick TV 4K :-(
(bij films die wel in Ultra HD beschikbaar zouden moeten zijn e.g. Starwars, Avengers, etc.)
Heeft vroeger wel gewerkt. Heb ook een oude Chromecast Ultra uit de mottenballen gehaald, zelfde probleem.

Zijn er andere mensen waarbij de Ultra HD support opeens spontaan is weggevallen?
Heb Disney+ support al geprobeerd maar daar heb je ook niet veel aan ...

• JinShepard
  • Laatst online: 18-03 12:54
Hey, weten jullie waarom Disney+ vaak Dolby Digital Plus (5.1) kiest ipv Dolby Atmos?

Ik heb een Sonos ARC + Sony A95K, Atmos werkt wel in andere content.

Het helpt ook niet dat IK mag kiezen welke output ik wil, enige opties die ik krijg bij films is welke taal en welke ondertiteling..

AMD 5900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), ASUS Strix 2080 Super

• TNJ
  • Laatst online: 04-03 18:45

TNJ

Frugalite

JinShepard schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 15:33:
Hey, weten jullie waarom Disney+ vaak Dolby Digital Plus (5.1) kiest ipv Dolby Atmos?
Is Atmos backward compatible, dus kun je uit de Atmos-stream het 5.1 halen? Anders zou het de bandbreedte wel zijn, die extra nodig is.

• JinShepard
  • Laatst online: 18-03 12:54
TNJ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:10:
[...]

Is Atmos backward compatible, dus kun je uit de Atmos-stream het 5.1 halen? Anders zou het de bandbreedte wel zijn, die extra nodig is.
Hmm mijn technische kennis is niet zo heel breed ben ik bang. Laten we zo zeggen, de 4k Blue Ray speler > TV(EARC) > Sonos Arc en ik krijg Atmos, Netflix random film met Atmos, en ik krijg Atmos, Disney+ Staat in settings op max bandbreedte.

AMD 5900x, ASUS Crosshair VIII Hero, Corsair H150i (360mm), Corsair Vengeance RGB Pro 3200 (14-14-14-32), ASUS Strix 2080 Super

• s0kkie
  • Laatst online: 12:14

s0kkie

Follow The Fool

Voor de PS5 bezitters is er eindelijk een native PS5 app van D+ :)

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 17:42
Aanrader is The Bear, over een kok die het restaurant van z’n overleden broer overneemt in Chicago.

IMDB score 8.5 en daar ben ik het mee eens. Sterk acteerwerk, beetje ruw, maar ook goeie impressie van de hektiek.

(achter Star verstopt ivm f*ck u teksten)

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
loekf2 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:20:
Aanrader is The Bear, over een kok die het restaurant van z’n overleden broer overneemt in Chicago.

IMDB score 8.5 en daar ben ik het mee eens. Sterk acteerwerk, beetje ruw, maar ook goeie impressie van de hektiek.

(achter Star verstopt ivm f*ck u teksten)
Het is een grote schreeuw en scheldfestijn :+ maar verder een ijzersterke serie _/-\o_
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Let op:
Het is niet noodzakelijk om alle bugs hier te melden. Deze kunnen prima bij Disney via support worden doorgegeven.
Tips en trucs delen om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US is niet toegestaan.
En geef je op bij de topicstarter om de TS bij te werken!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee