Jorgen schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:05:
Even voor de mensen die klagen over geen HD-audio. Hoe kijken jullie dan naar Disney+?
Via de app op je tv? Als dat géén LG 9-serie is met HDMI 2.1 kan je (op enkele andere tv's na) sowieso GEEN HD-audio naar je receiver sturen. Dit ligt NIET aan Disney, maar is gewoon technisch onmogelijk of HDMI ARC of S/PDIF. Oplossing is zoals gezegd ofwel een tv met HDMI 2.1 met eARC, ofwel een bronapparaat gebruiken dat je rechtstreeks op je receiver aansluit en dus geen ARC / eARC nodig heeft.
Overigens, normale Dolby of DTS werkt natuurlijk wel gewoon over HDMI ARC.
Hoe verklaar jij het dan dat geluid vanuit Netflix, welke ik draai vanuit de app op de TV, wel gewoon Atmos naar mijn Onkyo stuurt

? Dolby Atmos (Dolby Digital Plus) is gewoon via HDMI2.0b te gebruiken.
Netflix (nogmaals: vanuit de app in de TV, waar dus geluid via de HDMI naar de receiver gaat) speelt gewoon af in 4K HDR en met Dolby Atmos, hun gebruiken Dolby Digital Plus in hun streams.
Daarbij komt dat de LG OLED C8 ieder Dolby TrueHD-signaal (wat niet via HDMI ARC kan) omzet in Dolby Digital Plus

. Wanneer ik namelijk een Blu-ray rip, met Dolby TrueHD-signaal afspeel vanuit de TV zelf (app), dan heb ik gewoon DD+ signaal dat de receiver binnen komt.
En even los van Dolby Atmos:
Disney+ geeft ook geen 5.1 weer. Alles gewoon in stereo.
En dus ook geen 4k of HDR/DV.
Benzed schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:05:
[...]
Had je wel de nieuwste update van LG binnen gekregen? die zou wel met de disney app te maken hebben.
Die had ik ook pas gister dus wellicht dat die snel komt bij jou en je problemen oplost.
De TV heeft wel een update gekregen eergister bij mij, ja.
[
Voor 15% gewijzigd door
Darkfreak op 08-11-2019 10:23
]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻