Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 10:18
Hoijong schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 21:08:
[...]

Omdat je bij een on demand streaming service waar je voor betaalt gewoon verwacht dat iets beschikbaar is om te kijken wanneer het jou uitkomt........nu heb je alsnog een soort tv ervaring en moet je wachten op afleveringen. Jammer is dan best een adequate omschrijving.
zit wat in :)

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hoijong schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 21:08:
[...]

Omdat je bij een on demand streaming service waar je voor betaalt gewoon verwacht dat iets beschikbaar is om te kijken wanneer het jou uitkomt........nu heb je alsnog een soort tv ervaring en moet je wachten op afleveringen. Jammer is dan best een adequate omschrijving.
Gebeurt vaker, bij Netflix ook met een deel van de series. Vanuit de streamingdienst snap ik de tactiek wel: voorkom dat mensen een maandje abo nemen voor die ene serie en daarna weer opzeggen. Als je geduld hebt om te wachten tot de hele serie erop staat kan dat net zo goed nog wel trouwens.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
ik vind het juist fijn die om-de-week-afleveringen. anders heb ik de 'drang' om alles achterelkaar te kijken, terwijl ik daar eigenlijk geen zin in heb.

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07:40

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Hamazaki schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 09:25:
ik vind het juist fijn die om-de-week-afleveringen. anders heb ik de 'drang' om alles achterelkaar te kijken, terwijl ik daar eigenlijk geen zin in heb.
Dat is wat jij prettig vindt, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het anders willen.
Vrijheid van hoe je er zelf invulling aan geeft.
Anno 2019 (en alweer bijna 2020) zou je toch verwachten dat dat al mogelijk zou moeten zijn.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tripl3 D schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Dat is wat jij prettig vindt, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het anders willen.
Anno 2019 (en alweer bijna 2020) zou je toch verwachten dat dat al mogelijk zou moeten zijn.
Uiteraard wel mogelijk, maar niet de keus die Disney maakt.

• Tripl3 D
  • Laatst online: 07:40

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:39:
Uiteraard wel mogelijk, maar niet de keus die Disney maakt.
En dus voor de gebruiker niet mogelijk.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:33
Tripl3 D schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:41:
[...]

Klopt. Zoals @SnoeiKoei al eerder aangaf, is dit ongetwijfeld een commerciële keuze geweest. Hetzelfde geldt voor b.v. Netflix. Hoeveel berichten moeten we hier nog aan wijden? Dit is nu eenmaal de situatie. De een vindt het fijn, de ander niet. Klaar.

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tripl3 D schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 12:41:
[...]

En dat heeft niks met 2019 (bijna 2020) te maken.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Tripl3 D schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Het probleem van binge-watching is dat mensen een rupsje nooit genoeg worden en uiteindelijk de waarde van een serie niet meer erkennen. Het werkt ook de ontwikkeling van pulp series in de hand. Nu moet iedereen het voor zichzelf weten maar ik ben ook meer van de wekelijkse afleveringen want dan heb ik iets om naar uit te kijken. :)

"When you grow up your heart dies"

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-01 12:34
R_Lee schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:49:
Meer mensen die last hebben van veelvuldig bufferen op de chromecast?

Geen problemen met videoland, netflix en youtube. Het gebeurt echt alleen met disney plus....
Dit ervaar ik ook.
Niet als ik kijk via de Xbox One overigens.

• mark777
  • Registratie: september 2018
weet iemand de resolutie van Disney+ ? waar kan ik zien in welke resolutie de film wordt afgespeeld

• blanka
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-01 23:20
Maar weer opgezegd. De kinderen hebben het er al 3 weken niet meer over. Leuke is er vanaf. Ze zijn nu in de ban van Zombie Lars op de NPO. En voor papa en mama is er ook niet veel. Of over de top actie, of mierzoete rommel. Beide niet ons ding. Ook wij hebben moeite om de nachtelijke opnames die de DVB-T server van goede NPO films op onmogelijke tijden maakt bij te houden, en dus meer dan genoeg kijkmateriaal hebben.
Volgens mij zijn we het enige Tv-abonnement loze gezin in de wijk, maar dat gaat dus prima met goede privé mediaserver icm de goede FullHD antenneuitzendingen opnemen.

Disneyplus is trouwens gewoon FullHD, maar ik zie wel groot verschil met de Disney-classics die we vanaf BluRay op de huisserver hebben gezet. Incredibles, Big Hero 6, allemaal nog net een stukje strakker. Maar dat is ook logisch: net geen 2GB/uur schat ik vs 12GB/uur. Weet de bitrate niet precies, maar de kinderen komen nooit aan de datalimiet per dag na kijken film als er ook nog het nodige andere huishoudelijke data-verkeer is. In vergelijk met DVB-T is het redelijk gelijk op, dat zit op 1,8GB/uur in HEVC.

blanka wijzigde deze reactie 30-10-2019 09:09 (96%)

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 13:22:
[...]

Ik heb van Disney maar 1 mailtje ontvangen en daar staat geen opzeglink in.

Ik heb gisteren een supportaanvraag ingediend bij Disney, dan maar op die manier...
Nou, vandaag een week later, nog niets van Disney gehoord. Goed tempo hebben ze daar... als ze niet blijven reageren op support zit er straks niets anders op dan gewoon de incasso te blokkeren, gegarandeerd dat ze mij dan opeens wèl weten te vinden... :P

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• blanka
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 21-01 23:20
Je kunt je abonnement gewoon cancelen in de profielsettings op de site. Je kunt Disney ook heel goed bellen, ook tot laat in de avond. Prima telefoonhelpdesk.

blanka wijzigde deze reactie 30-10-2019 09:11 (37%)

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:58
en ja hoor.. het is weer allemaal "omg netflix" of "omg opzeggen"... Zullen we het een keer over wat anders hebben? Zoals;

wat is voor iedereen de film/serie die ze echt niet hadden verwacht zo goed te zijn?

Voor mij; Star Wars Rebels

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13:25

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

corset schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:24:
en ja hoor.. het is weer allemaal "omg netflix" of "omg opzeggen"... Zullen we het een keer over wat anders hebben? Zoals;

wat is voor iedereen de film/serie die ze echt niet hadden verwacht zo goed te zijn?

Voor mij; Star Wars Rebels
Gargoyles.... destijds gemist maar wat een lekkere duistere serie is dat zeg! Een soort Batman Animated-sfeertje. En de halve cast van Star Trek doet de stemmen ;)

Such Heroic Nonsense

• corset
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:53:
[...]

Gargoyles.... destijds gemist maar wat een lekkere duistere serie is dat zeg! Een soort Batman Animated-sfeertje. En de halve cast van Star Trek doet de stemmen ;)
serieus? nooit geweten! toch maar weer opnieuw kijken, stukje jeugd

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Benzed
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:42

Benzed

LG65C8 owner

Hier met een LG C8 werkt de ingebouwde app wel prima alleen ondertiteling nog met zwarte balk en nog geen 4k hdr etc. Heb nog niet veel gekeken daarom. Zit met smart te wachten op de update zodat ik alle content in 4k kan kijken. Vooral de nieuw Star Wars serie: The Mandalorian lijkt me erg vet.
Eigenlijk ben ik niet zo van de Disney films. Maar laatste The wizard of oz gekeken en was best vermakelijk.
Vooral nu het winter begint te worden zal ik nog wel meer van dat soort films kijken. Er gaat toch een soort van een nieuwe wereld voor je open.
Daarnaast is mijn Versterker kapot dus wacht ik nog even met de mooiste films kijken.

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

Photorealistic Muppet

corset schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:58:
[...]

serieus? nooit geweten! toch maar weer opnieuw kijken, stukje jeugd
Zeker! Jonathan Frakes en Marina Sirtis zijn vaste castmembers en Kate Mulgrew, Brent Spiner en Michael Dorn hebben recurring roles. Daarnaast LeVar Burton, Colm Meaney, Avery Brooks en Nichelle Nichols in gastrollen.

Such Heroic Nonsense

• SunnieNL
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:57
Benzed schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:06:
Hier met een LG C8 werkt de ingebouwde app wel prima alleen ondertiteling nog met zwarte balk en nog geen 4k hdr etc. Heb nog niet veel gekeken daarom. Zit met smart te wachten op de update zodat ik alle content in 4k kan kijken. Vooral de nieuw Star Wars serie: The Mandalorian lijkt me erg vet.
Eigenlijk ben ik niet zo van de Disney films. Maar laatste The wizard of oz gekeken en was best vermakelijk.
Vooral nu het winter begint te worden zal ik nog wel meer van dat soort films kijken. Er gaat toch een soort van een nieuwe wereld voor je open.
Daarnaast is mijn Versterker kapot dus wacht ik nog even met de mooiste films kijken.
Die zwarte balk kun je doorzichtig maken in de instellingen. De LG app op mijn c9 heeft een hele berg aan instellingen voor de subtitles. Fonts, doorzichtigheid achtergrond, etc. Zaken die ik op de xbox app niet heb.

• Benzed

Benzed

LG65C8 owner

SunnieNL schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:40:
[...]

Die zwarte balk kun je doorzichtig maken in de instellingen. De LG app op mijn c9 heeft een hele berg aan instellingen voor de subtitles. Fonts, doorzichtigheid achtergrond, etc. Zaken die ik op de xbox app niet heb.
Klopt maar werkt dus niet. Hij blijft die zwarte achtergrond houden.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-01 21:54
Is er een ps4 app?

iPhone 11 Pro Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• mr.JamesBond

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:47
Benzed schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
Klopt maar werkt dus niet. Hij blijft die zwarte achtergrond houden.
Die achtergrond is overigens niet de normale achtergrond van de ondertiteling, maar een fout in het renderen. De normale achtergrond is bijv. Minder hoog.
En helaas komt het probleem ook niet op alle LG oled modellen voor, dus blijkbaar ook niet zo'n hoge prioriteit.

• ThaBEN
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 09:48
Vanaf 12 november beschikbaar

Pixar in Real Life

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Caelorum schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:16:
[...]
Die achtergrond is overigens niet de normale achtergrond van de ondertiteling, maar een fout in het renderen. De normale achtergrond is bijv. Minder hoog.
En helaas komt het probleem ook niet op alle LG oled modellen voor, dus blijkbaar ook niet zo'n hoge prioriteit.
Klopt, we hebben er totaal geen last van op ons model Oled tv 🤡

A smile a day.... [The end is there]

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-01 22:51
Weet niet of dit al gemeld was, als je een nieuwe film start zonder de vorige expliciet te stoppen, gaat het geluid van de vorige gewoon verder totdat de aftiteling is afgelopen. Is op een AppleTV.

Slordig.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• TAVL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17-01 12:12
Disney+ app is volgens TotaalTV nu ook beschikbaar voor nieuwere Samsung SmartTV's. Have fun!

• Remmetje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:32
TAVL schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:41:
Disney+ app is volgens TotaalTV nu ook beschikbaar voor nieuwere Samsung SmartTV's. Have fun!
Helaas nog niet beschikbaar op de 55MU7040 :( (2017 televisie).

• Pendaco
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:50

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Zo die is wel redelijk vergezocht _O- Dat kan niet meer zijn dan een soort hidden camera sketch show..

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-01 12:34
Had het fijn gevonden als er Engels ondertiteling beschikbaar was bij een aantal films buiten de CC versie.

• ThaBEN
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 09:48
Remmetje schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:38:
[...]

Ook niet op de KS7000 (2016 model)

Bron: https://www.totaaltv.nl/n...-ook-op-samsung-smart-tv/

Vreemd, gezien Disney+ momenteel enkel in NL beschikbaar kan het dus ook niet zijn dat hij in andere regio's wel beschikbaar is. Misschien is dat bericht te vroeg geplaatst door totaal tv?

ThaBEN wijzigde deze reactie 31-10-2019 18:54 (38%)

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

• Dancis
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:53
Hier op de 43nu7190 staat ie er wel op

• Jordao
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-01 11:36
Remmetje schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:38:
[...]

Ben benieuwd of de app ook nog op de modellen van voor 2018 komt, anders is het wel een erg beperkte populatie die de app kan gebruiken. Bovendien is het niet bepaald reclame voor Tizen/Samsung indien dit niet beschikbaar komt op modellen die zo’n 1,5 jaar geleden nog in diverse winkels verkocht werden.

• zargo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23-01 22:07
Jordao schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:55:
[...]

Ben benieuwd of de app ook nog op de modellen van voor 2018 komt, anders is het wel een erg beperkte populatie die de app kan gebruiken. Bovendien is het niet bepaald reclame voor Tizen/Samsung indien dit niet beschikbaar komt op modellen die zo’n 1,5 jaar geleden nog in diverse winkels verkocht werden.
Op mijn Samsung QE55Q7F (2018) - QLED in ieder geval wel. _/-\o_

• rl1988
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-01 22:47
Op mijn QE55Q9F staat de app wel op, alleen het geluid via mijn Samsung Soundbar is echt dramatisch... In de app staat HDR 10 en Dolby Atmos. Maar de stemmen zijn bijna niet te verstaan, en volgens de tv is het geen HDR. Iemand anders hier ook last van?

• Benzed

Benzed

LG65C8 owner

rl1988 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:14:
Op mijn QE55Q9F staat de app wel op, alleen het geluid via mijn Samsung Soundbar is echt dramatisch... In de app staat HDR 10 en Dolby Atmos. Maar de stemmen zijn bijna niet te verstaan, en volgens de tv is het geen HDR. Iemand anders hier ook last van?
Klopt. Disney+ is nog in een test fase en zullen tegen 12 november pas alles gaan updaten. Dus de meeste apps zullen nog niet perfect zijn en zul je even geduld moeten hebben.
Ikzelf had gister ook dolby vision op de aangegeven films maar de app liep een paar keer vast en vervolgens waren de films weer in hd.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:33
Alhoewel ik er in het begin anders tegenaan keek, is Disney+ voor mij geen blijvertje. De score van de afgelopen periode (vanaf 12 september) is Black Panther, Captain Marvel en een gedeelte van Cars. Dat vind ik te weinig om een jaarabonnement af te sluiten. Natuurlijk hou ik in de gaten welke content wordt toegevoegd en sluit dan voor een maandje een abonnement af en kijk dan even alles snel. En als de kleine straks meer interesse krijgt in Disney/Pixar dan kijken we wel weer.

• Nivve
  • Registratie: februari 2016
  • Niet online
Pindasaus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:29:
Had het fijn gevonden als er Engels ondertiteling beschikbaar was bij een aantal films buiten de CC versie.
Klopt, erger ik me ook een beetje aan. Alsof je doof wordt van het leren van de Engelse taal :+

• somedutchjoe
  • Laatst online: 23-01 19:57
De Disney+ app op mijn LG C9 streamt nu 4K en Dolby Vision! Helaas nog geen 5.1 maar we maken stapjes.

• TAVL
Hier wel 4k, maar zie geen Dolby op mij C8. Was er ook een update van de app?

• sjefwillems
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-01 11:26
(update,ok raar ik dacht ik zal nog eens kijken maar nu is het beeld wel gewoon goed ,ik gebruik nu de game setting hdr ik heb een q9fn.)

daar staat gewoon hdr, maar als ik de zelfde film via kodi kijk heb ik wel prachtig 4k beeld mz
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:40:
[...]

Maar check je ook de resolutie die je tv binnenkrijgt? Want ik gebruik ook de Nvidia Shield en krijg wel 4K UHD en HDR signaal binnen op de TV bij de films die dat hebben.

sjefwillems wijzigde deze reactie 02-11-2019 10:41 (15%)

• TAVL
Hier nu ook Dolby Vision op de C8. Geen idee waarom het gisteren nog niet werkte. Ziet er netjes uit.

Blijft apart om te zien dat de filmreeksen die pas zij uit gekomen op 4k nog HD zijn (Toy Story, Cars), terwijl andere nog niet uitgebrachte films Dolby Vision hebben op Disney+ (Monsters inc, Beauty and the Beast live action, Up, etc.). Al heeft Disney pas 1 keer een disc met Dolby Vision uitgegeven.

• mr.JamesBond
Het is 2 november. Oftewel: Disney+ gaat bijna echt van start. Hooelijk kan ik dan eindelijk via de LG Smart TV in 4K naar Marvel films kijken

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:49
meesje schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:27:
Alhoewel ik er in het begin anders tegenaan keek, is Disney+ voor mij geen blijvertje. De score van de afgelopen periode (vanaf 12 september) is Black Panther, Captain Marvel en een gedeelte van Cars. Dat vind ik te weinig om een jaarabonnement af te sluiten. Natuurlijk hou ik in de gaten welke content wordt toegevoegd en sluit dan voor een maandje een abonnement af en kijk dan even alles snel. En als de kleine straks meer interesse krijgt in Disney/Pixar dan kijken we wel weer.
Gaat mij hier net zo, er wordt hier in huis door mijn jongens toch structureel meer naar Netflix gekeken dan naar Disney+. Ik zit daarom ook heel erg twijfelen of ik het abonnement ga aanhouden (Ik denk het niet). Ik vindt het allemaal vrij summier van Disney+

• TAVL
Nog summier. Het is niet het volledige aanbod, maar een uitsnede. Dat is vanaf het begin gecommuniceerd. Vanaf 12 november komt er een flinke aanvulling. Dit is en blijft een gratis testperiode. Een sneak peak.

• Prosac
  • Registratie: november 2010
Wat heerlijk dat de app nu eindelijk beschikbaar is voor de samsung televisies. O+

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:30
Prosac schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:19:
Wat heerlijk dat de app nu eindelijk beschikbaar is voor de samsung televisies. O+
Inderdaad alleen werkt het nog niet vlekkeloos.
Ik keek gisteravond Captain Marvel helemaal zonder problemen maar toen die afgelopen was en ik iets anders wilde kijken kreeg ik een foutmelding.
Geen idee waarom en die melding kwam ongeacht welke content ik aanklikte.

Overgeschakeld naar Netflix op mijn Samsung NU8000 en geen enkel probleem.

Net weer Disney+ getest en weer oke.

• Hamazaki
  • Niet online
inderdaad vreemd dat bijna alle marvel films dolby vision ondersteunen en de uhd discs niet. je twijfelt welke versie je dan het beste kan pakken.

• Caelorum
mr.JamesBond schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 11:33:
Het is 2 november. Oftewel: Disney+ gaat bijna echt van start. Hooelijk kan ik dan eindelijk via de LG Smart TV in 4K naar Marvel films kijken
Zou sinds vanochtend moeten werken.

Enige echte probleem waar ik nog tegenaan loop met mijn B8 is dat de ondertiteling de zwarte balk rendering bug heeft. Als ze dat nog even oplossen ben ik helemaal blij ^_^

• TAVL
Hamazaki schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:04:
inderdaad vreemd dat bijna alle marvel films dolby vision ondersteunen en de uhd discs niet. je twijfelt welke versie je dan het beste kan pakken.
Zie het wel dat een streaming versie met Dolby Vision nog altijd een uitgeklede versie is met lagere bitrates. Dus mooi voer voor een vergelijking. Al verwacht ik dat de disc nog altijd meer detailinfo bevat.

• Hamazaki
  • Niet online
TAVL schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:38:
[...]

Zie het wel dat een streaming versie met Dolby Vision nog altijd een uitgeklede versie is met lagere bitrates. Dus mooi voer voor een vergelijking. Al verwacht ik dat de disc nog altijd meer detailinfo bevat.
Ik moet zeggen. Het ziet er verdomde goed uit.

• TAVL
Ziet er zeker netjes uit. Wil nog eens vergelijken tussen last Jedi 4K Dolby Vision Blu Ray en Disney+. De Blu Ray is referentiekwaliteit.

• Polski22000
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 14-01 09:14
Iemand anders problemen met het installeren van de app op een lg c8, ik had de vorige versie van de app maar die werkte niet en moest ge-update worden..... dat ging niet dus verwijderd om opnieuw te installeren... maar nu geeft hij aan ondanks dat hij verwijderd is om eerste te updaten? Enige ideeën?
Mijn C8 zit nog wel op firmware 04.10.15

• Hamazaki
  • Niet online
TAVL schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:38:
[...]

Ik heb alle films van marvel in 4k uhd gezien en ben net de streamingsversies 1 voor 1 gaan bekijken.

en ik moet zeggen dat de streamingversie in combinatie met dolby vision duidelijk eruit steekt. De bitrates zijn met het blote oog niet waar te nemen. Dat zit erg goed bij disney merk ik.

Ik zal nu zeker een film op disney+ DV bekijken ipv UHD-HDR10.

• Polski22000
De lg c8 toch maar geupdate naar de laatste firmware.... hierdoor wel de disney+ app kunnen installeren, tot nu toe ziet het er goed uit 4k en dolby vision maar geen dts. Openings vecht scene in guardians of the galaxy 2 ziet er geweldig uit :)
Ondertiteling bug ook hier nog aanwezig.

Polski22000 wijzigde deze reactie 02-11-2019 17:33 (24%)

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:55

Tijntje

Hello?!

Pindasaus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:29:
Dit is echt mijn grootste irritatie bij zowel Disney als Netflix.
Ik wil gewoon Engelse ondertitels zonder Hearing impaired.
Ik heb beide Disney en Netflix en toch download ik alles wat ze bieden omdat ik dan fatsoenlijke ondertitels kan neerzetten.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• lowo
  • Laatst online: 12:30
Hamazaki schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:04:
Kan het zijn dat Dolby Vision alleen dan beschikbaar is in de HD stream van de film?

Als ik sommige UHD-BD's bekijk (bijv. Scary Stories To Tell In The Dark) dan zie je dit:

VIDEO:
Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-H HEVC Video 64213 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / HDR10 / BT.2020
* MPEG-H HEVC Video 7962 kbps (11.03%) 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / Dolby Vision FEL / BT.2020

Daaruit maak ik dan op dat Dolby Vision bij deze film alleen maar in de 1080p stream beschikbaar is.
Als Disney die betreffende films niet in UHD maar in FullHD beschikbaar stelt zal je dus vaker "DolbyVision" zien op je TV maar geen UHD.

• mr.JamesBond
Caelorum schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:16:
[...]

Zou sinds vanochtend moeten werken.

Enige echte probleem waar ik nog tegenaan loop met mijn B8 is dat de ondertiteling de zwarte balk rendering bug heeft. Als ze dat nog even oplossen ben ik helemaal blij ^_^
Nice! Eindelijk de Marvel films in 4K kijken _O_

• Udrene
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11:52
Sinds vandaag is de Disney+ app beschikbaar voor mijn LG 43UK6400PLF. Heb hem zojuist getest, met de kinderen, en de eerste indruk is heel goed.

• Hamazaki
  • Niet online
lowo schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 18:33:
[...]

Kan het zijn dat Dolby Vision alleen dan beschikbaar is in de HD stream van de film?

Als ik sommige UHD-BD's bekijk (bijv. Scary Stories To Tell In The Dark) dan zie je dit:

VIDEO:
Codec Bitrate Description
----- ------- -----------
MPEG-H HEVC Video 64213 kbps 2160p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / HDR10 / BT.2020
* MPEG-H HEVC Video 7962 kbps (11.03%) 1080p / 23.976 fps / 16:9 / Main 10 @ Level 5.1 @ High / 4:2:0 / 10 bits / 1000nits / Dolby Vision FEL / BT.2020

Daaruit maak ik dan op dat Dolby Vision bij deze film alleen maar in de 1080p stream beschikbaar is.
Als Disney die betreffende films niet in UHD maar in FullHD beschikbaar stelt zal je dus vaker "DolbyVision" zien op je TV maar geen UHD.
Nee, die 1080p is iets anders.

• Polski22000
Zijn er hier personen met een lg oled 2018 die kijken via de apple tv app en dan ook oplichtende zwarte balken hebben bij dolby vision content....?

• Hellboy!
  • Laatst online: 21-01 16:16
Er zijn problemen sinds gisteren met afspelen op een Chromecast, je krijgt playback-scenarios.empty foutmelding heb dit gemeld bij Disney en dit probleem is bekend, helaas.nog steeds niet opgelost na ruim een dag.

• Shmorky
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21-01 13:22
Hellboy! schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:55:
Er zijn problemen sinds gisteren met afspelen op een Chromecast, je krijgt playback-scenarios.empty foutmelding heb dit gemeld bij Disney en dit probleem is bekend, helaas.nog steeds niet opgelost na ruim een dag.
Ah dus dit is een landelijk probleem? Ik dacht al dat het aan mijn thuisnetwerk lag oid.

Heeft Disney het ergens bevestigd?

• Hellboy!
Ah dus dit is een landelijk probleem? Ik dacht al dat het aan mijn thuisnetwerk lag oid.

Heeft Disney het ergens bevestigd?
Heb via chat gevraagd, was druk. Op beide typen chromecasts heb ik het probleem. De ultra en V2. Maar kreeg te horen 12 november is de dienst pas echt live nu nog in de testfase.

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23-01 22:30

Mfpower

In dubio

Ik ben vast als spuit elf hier maar “ineens” werkt de Disney plus app met dolby vision en dolby audio op de lg c8. En ik vind de streaming kwaliteit stukken beter dan Netflix. Ik had het al bijna opgegeven.

• Caelorum
@Mfpower ze hebben inderdaad iets aan de backend gedaan. Zonder app update was het gisteren overnacht ineens kwaliteit*10.

• LaNageoire
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10-01 10:07
Bij mij werkt de Disney+-app nog steeds niet op mijn LG C7. Wanneer ik iets afspeel krijg ik de foutmelding

"Something went wrong. Please try again. If you continue to have issues, please visit our Help Center at help.disneyplus.com. (No Error Code) [Error cause: drmLicenseRequestFailed]"

De app heeft het bij mij nog nooit gedaan, hiervoor kreeg ik altijd een bamHLS-error.

Gelukkig werkt de app goed op mijn Apple TV, maar ik zou het leuk vinden als dit probleem werd opgelost. Ik ben heel benieuwd naar 12 november.

• pwh53
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 08:45
LaNageoire schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:32:
Bij mij werkt de Disney+-app nog steeds niet op mijn LG C7. Wanneer ik iets afspeel krijg ik de foutmelding

"Something went wrong. Please try again. If you continue to have issues, please visit our Help Center at help.disneyplus.com. (No Error Code) [Error cause: drmLicenseRequestFailed]"

De app heeft het bij mij nog nooit gedaan, hiervoor kreeg ik altijd een bamHLS-error.

Gelukkig werkt de app goed op mijn Apple TV, maar ik zou het leuk vinden als dit probleem werd opgelost. Ik ben heel benieuwd naar 12 november.
bij mij wel vanaf het begin ook een c7,dolby vision werkt ook sinds een paar dagen,atmos nog niet.

• Caelorum
@LaNageoire niet toevallig iets in je netwerk draaien dat verkeer onderschept?

• Lukin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:31
Ik heb nog steeds regelmatig dat als ik een film start er wel geluid, soms ook ondertitels, maar geen beeld wordt afgespeeld. Dit terwijl ik geen foutmelding krijg en wel previews te zien krijg bij het scrubben door de film heen. Ik gebruik een 4K apple tv i.c.m. een LG E6.

Lukin wijzigde deze reactie 03-11-2019 16:00 (3%)

• mr.JamesBond
Ik keek gisteren Guardians of the Galaxy Vol. 2 via de LG-app, maar hij liep de eerste vijf minuten een aantal keer vast tijdens het kijken, dus ging ik over op de PS4-app. Hebben jullie dit ook ervaren?

• corset
Dumbo staat er nu op. En de mensen die riepen dat endgame pas in december zou komen hebben geen gelijk. In de nieuwe disney plus mail, staat deze gewoon voor 12 november.

• TAVL
Eerder was aangegeven dat Endgame pas in december zou komen. Aangenomen was dat dat hetzelfde zou betekenen voor Nederland. Nu blijkt dat we Endgame eerder krijgen dan de US.

• corset
TAVL schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:54:
Eerder was aangegeven dat Endgame pas in december zou komen. Aangenomen was dat dat hetzelfde zou betekenen voor Nederland. Nu blijkt dat we Endgame eerder krijgen dan de US.
Aannames.. Altijd leuk, weer een bewijs dat feiten handiger zijn dan aannames :+

• Silk-
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-01 14:00
Sinds gisteren ook de Disney+ app beschikbaar op mijn Samsung tv

EDIT: Zie dat dit al eerder gemeld is sinds 31-10

Silk- wijzigde deze reactie 04-11-2019 10:49 (29%)

• JerDrie
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23-01 09:06
Ik heb nog geen Disney+ app op mijn Samsung QE55Q8FAML (model 2017). Andere mensen die m daar wel op hebben? Ik begreep dat de app voor de modellen vanaf 2015 beschikbaar zou moeten zijn namelijk.
Op mijn UE49NU7100 stond hij wel al direct op, maar dat is dan weer een 2018 model.

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12:33
JerDrie schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:49:
Ik heb nog geen Disney+ app op mijn Samsung QE55Q8FAML (model 2017). Andere mensen die m daar wel op hebben? Ik begreep dat de app voor de modellen vanaf 2015 beschikbaar zou moeten zijn namelijk.
Op mijn UE49NU7100 stond hij wel al direct op, maar dat is dan weer een 2018 model.
Ik zie de app op de UE55KU6670 ook nog niet staan.
Hoop ook dat die hier snel voor komt

PSN: McMillan0984

• MADG0BLIN
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Ik heb een UE48J6200 uit 2016 (introductiejaar 2015) met Tizen erop. Nog geen app. :( Als ik het abbo ga afsluiten wil ik toch wel minimaal een app op de tv. Daar kijken we het vaakst op, ook de kinderen. Benieuwd of dit nog gaat komen.

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12-01 20:21
Ik merk dat de tizen versie van Disney geen surround mee stuurt. De android versie ivm chromecast doet dat wel.
Hopenlijk komt er nog een update voor.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Udrene schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:56:
Sinds vandaag is de Disney+ app beschikbaar voor mijn LG 43UK6400PLF. Heb hem zojuist getest, met de kinderen, en de eerste indruk is heel goed.
Ik heb de app nu ook op mijn 65UK6400PLF geïnstalleerd. Alles lijkt goed te werken alleen de ondertiteling is ronduit lelijk. Ik krijg die lelijke zwarte vlakken niet onder de tekst weg. Transparantie op 0 gezet maar ze blijven zichtbaar.

Ik moet trouwens wel zeggen dat het via de Xbox One toch allemaal beter werkt. Ik krijg ook het idee dat ik via de app op mijn LG televisie het LFE kanaal mis. HDR en 4K werkt wel.

sjaool wijzigde deze reactie 04-11-2019 20:09 (15%)

"When you grow up your heart dies"

• mr.JamesBond
corset schreef op maandag 4 november 2019 @ 08:45:
Dumbo staat er nu op. En de mensen die riepen dat endgame pas in december zou komen hebben geen gelijk. In de nieuwe disney plus mail, staat deze gewoon voor 12 november.
Heeft iedereen deze e-mail gekregen? Ik namelijk niet.

Wel chill dat Endgame volgende week er al op komt. Anders moest ik mijzelf beperken met 2 Marvel films per week, nu kan ik iedere dag een kijken. En Spiderman Home Coming was vorige week op tv, die heb ik opgenomen *O*

• JustVodka
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:10
sjaool schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:06:
[...]
Ik krijg ook het idee dat ik via de app op mijn LG televisie het LFE kanaal mis. HDR en 4K werkt wel.
In ieder geval krijg ik uit m'n LG C9 alleen stereo via Disney+ eigen app maar ook via Airplay2 alleen stereo in een Dolby Digital+ container.

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13:06
Inhumans afgekeken voordat de proefperiode afgelopen is.
Ik snap wel waarom het maar tot 1 seizoen is gebleven. Jammer. Inhumans op zich vind ik best interessant.
Ik heb ook maar besloten om Disney+ niet te nemen. M'n kinderen zijn toch niet O verknocht aan Disney tekenfilms en Netflix is toch iets veelzijdiger qua aanbod.

• Lukin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:31
JustVodka schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 06:43:
[...]
In ieer geval krijg ik uit m'n LG C9 alleen stereo via Disney+ eigen app maar ook via Airplay2 alleen stereo in een Dolby Digital+ container.
Op de Disney+ app op mijn LG E6 wordt bv. de film Dumbo alleen aangeboden in HD ondanks dat de TV prima 4K Dolby Vision aankan via o.a. de netflix en amazon prime app. Op mijn Apple TV 4K staat hij als 4K Ultra HD met HDR10. Ik krijg hier echter geen beeld (wel audio en ondertiteling) terwijl netflix, apple movies en prime video dit geen enkel probleem vinden en mijn TV keurig aangeeft dat er een 2160p, HDR, BT.2020 signaal binnenkomt. Instellingen: Video: 4K HDR 50Hz, Chroma 4:2:2 (4:2:0 zelfde resultaat), Audio Structuur: Auto.

Daarentegen is de film op mijn Iphone XS Max beschikbaar in HD met Dolby Vision terwijl ik dat op mijn TV en Apple TV ook zou verwachten als dat beschikbaar is.

Lukin wijzigde deze reactie 05-11-2019 07:58 (5%)

• JustVodka
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:10
Lukin schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:56:
[...]

Op de Disney+ app op mijn LG E6 wordt bv. de film Dumbo alleen aangeboden in HD ondanks dat de TV prima 4K Dolby Vision aankan via o.a. de netflix en amazon prime app. Op mijn Apple TV 4K staat hij als 4K Ultra HD met HDR10. Ik krijg hier echter geen beeld (wel audio en ondertiteling) terwijl netflix, apple movies en prime video dit geen enkel probleem vinden en mijn TV keurig aangeeft dat er een 2160p, HDR, BT.2020 signaal binnenkomt. Instellingen: Video: 4K HDR 50Hz, Chroma 4:2:2 (4:2:0 zelfde resultaat), Audio Structuur: Auto.
Disney+ speelt de recentere films op de C9 netjes in Dolby Vision (helaas nog stereo)
Begin vorige week was het nog allemaal in HD en van de ene op de andere dag ineens Dolby Vision zonder app update.
Kwaliteit is echt goed te noemen voor streaming. (beter dan netflix)

• donGaboz
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10-01 11:10
Goedemorgen, vandaag is ineens de Disney app weg bij mijn Samsung tv en kan hem niet opnieuw downloaden. Is dat ook bij andere gebeurd?

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12:49
donGaboz schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:20:
Goedemorgen, vandaag is ineens de Disney app weg bij mijn Samsung tv en kan hem niet opnieuw downloaden. Is dat ook bij andere gebeurd?
Geen idee om eerlijk te zijn, gisteravond de app nog gebruikt op mijn LG.

• TAVL
Lijstje met beschikbare content met daarbij in welke kwaliteit deze aangeboden wordt: https://dlprumourtracker....9/11/whats-on-disney.html

TAVL wijzigde deze reactie 05-11-2019 10:18 (6%)

• Fitzer
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:43
Is er al bekend hoe je een jaar abonnement kan afsluiten?
Ik had via de app een abonnement afgesloten, dus enige keus was maandelijks via Google Play. Nu heb ik dit abonnement stop gezet, en kan ik tot 12 november er nog gratis gebruik van maken.
Als ik via de computer inlog is het niet mogelijk om een jaarabonnement af te sluiten. Alleen mijn Google Play te herstellen.

Is er ergens vermeld dat dit vanaf de 12e wel mogelijk is? Of is het mogelijk om het plan aan te passen naar een jaar? Ik vind de content wel goed van Disney, en zal een hele lange tijd niet uitgekeken zijn.

• mike0001
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:25
TAVL schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:17:
Lijstje met beschikbare content met daarbij in welke kwaliteit deze aangeboden wordt: https://dlprumourtracker....9/11/whats-on-disney.html
Bedankt voor deze lijst.
Ik heb van de week mijn gratis proef abonnement opgezegd. Als ik de lijst zie dan zal ik zeker in het eerste half jaar niet snel teruggaan naar Disney. Wacht wel tot de content iets meer bevat wat ik graag wil zien.
Neemt niet weg dat ik de lijst wel erg netjes vind. Alleen voor mij iets te veel "kids" content en met twee pubers is dat niet aan ons besteed momenteel.

• DwightKSchrute
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10:44
Fitzer schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:36:
Is er al bekend hoe je een jaar abonnement kan afsluiten?
Ik had via de app een abonnement afgesloten, dus enige keus was maandelijks via Google Play. Nu heb ik dit abonnement stop gezet, en kan ik tot 12 november er nog gratis gebruik van maken.
Als ik via de computer inlog is het niet mogelijk om een jaarabonnement af te sluiten. Alleen mijn Google Play te herstellen.

Is er ergens vermeld dat dit vanaf de 12e wel mogelijk is? Of is het mogelijk om het plan aan te passen naar een jaar? Ik vind de content wel goed van Disney, en zal een hele lange tijd niet uitgekeken zijn.
Ik heb het via de website gedaan, daar kon ik een abonnement voor een jaar afsluiten.

Edit: goed lezen, daar heb je al gekeken. Wellicht even opzeggen en dan vanaf de 12e/13e opnieuw proberen op de website?

DwightKSchrute wijzigde deze reactie 05-11-2019 10:57 (7%)

• Jordao
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-01 11:36
Inmiddels is de App ook voor “oudere” Samsung tv’s beschikbaar.
Hier op de MU8000 model 2017.

• Hellboy!
Probleem met de chromecast issue "playback-scenarios.empty" speelt nu alleen nog maar op de chromecast ultra en niet op oudere types. Heb dit net nog getest en neem contact op met support om dit te melden, zodat ze snel met een fix kunnen komen.

• Hellboy!
Met de nieuwe release zou het probleem opgelost moeten zijn, krijg net de nieuwe versie maar helaas nog steeds ellende

• FulmeN
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-01 20:44
Jordao schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:03:
Vanavond thuis gelijk controleren of de app beschikbaar is op de HU7500 (incl. SEK3500) O-).

• Bjorker
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:26

Bjorker

Cadillacs rule!

Jordao schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:03:
Nou hier nog niets op mijn UE50JU6400K Samsung Tizen 4K tv (2015)..

Koreaans - Nederlands online woordenboek

• JerDrie
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23-01 09:06
Hier nu wel, op de QE55Q8FAML (model 2017). Kunnen we nog een weekje testen of het wat is :-)

• Megatron
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 12:44

Megatron

Intergalactic Planetary

Afgelopen weekend de app op mijn Samsung-TV geïnstalleerd, na eindeloos aanklooien met halfbakken workarounds om toch maar iets van het aanbod te kunnen zien. Voorlopig oordeel: dik tevreden! De interface is helder en overzichtelijk en werkt lekker snel. Ook vind ik de categorisering en weergave van de content erg goed. Zo staan de Star Wars-films chronologisch gepositioneerd. Als echte fan wellicht overbodig, maar het is toch een geinige extra :-)

Qua content ben je er op dit moment wel redelijk snel doorheen, vind ik, hoewel je zeker even vooruit kan. Extra props trouwens voor de toevoeging van ultra-classics zoals Steamboat Willie. Dat kun je cynisch afdoen als contentvulling, maar ik vind het meer een teken dat er liefde is gestoken in het aanbod.

Tot dusver dus erg tevreden! En met series zoals The Mandalorian in het verschiet staat ons nog een hoop leuks te wachten.

Fix the cigarette lighter.

Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True