Ik dacht in de eerste instantie dat ik het abonnement op D+ wel zou gaan verlengen. Niet zozeer voor mijzelf, maar meer voor de vrouw en de kids (dochters leeftijden 11-16-18) in huis. Om de prijs hoef ik het niet te laten: €6,99 per maand kan ik me heus wel veroorloven. Echter, dan moet ik wel het gevoel hebben dat er iemand in het gezin er naar kijkt.
Tot mijn verbazing blijkt dat alleen mijn dochter van 11 er nog "soms" naar kijkt, maar dat ze al bijna alles heeft gezien. De rest kijkt niet of nooit. Zelf heb ik de meeste content die ik interessant vind, al wel eens gezien in de bios of op TV. Ik ben niet iemand die daarna nog veel vaker films nog eens terug ga bekijken. De schaarse tijd, gaat op naar nieuwe films in de bios, series op Netflix, en nog enkele series en shows die ik op de (ouderwetse) lineaire TV probeer te volgen.
M.a.w.: als ik het abonnement verleng, dan is het om voor ca €84 per jaar toegang te hebben tot een soort collectie van films die ik dan niet meer op DVD of blu-ray hoef te hebben. Dit maakt het een stuk minder logisch om het abonnement te gaan verlengen. Ook al kost het niet veel: het dreigt dan wel zo'n "half dood" abonnement te worden. Net als de DVD's die je in huis hebt: ze zijn voor de "heb", ernaar kijken doe ik eigenlijk nooit meer.
Kortom: de reikwijdte van de content blijkt me dusdanig zwaar tegen te vallen, dat ik overweeg om het abonnement toch maar niet te verlengen. Dat had ik van tevoren niet verwacht, omdat ik dacht dat D+ met Disney, Marvel en Pixar genoeg in huis had om een niet te negeren aanbod te creëren. Het tegendeel lijkt (voor mij althans) waar te zijn: Disney, Marvel en Pixar alleen lijken in ons geval niet voldoende, om ons geïnteresseerd te houden. De continue nieuwe content bij Netflix (ook al is de kwaliteit niet altijd even hoog), lijkt dat wel te gaan doen. Misschien dat ik over een jaar nog eens ga kijken of het aanbod inmiddels wat breder en interessanter is, misschien door het toevoegen van de Fox catalogus...
Wie heeft dit gevoel nog meer?
[
Voor 3% gewijzigd door
The_Sukkel op 14-10-2019 23:55
]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450