Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fd0
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-03-2024

fd0

15 maanden geleden abonnement afgesloten, met vast IP adres.
Het heeft even geduurd, maar vandaag is:

- Delta Glasvezel opgeleverd
- CG-Nat adres uitgegeven
- 1 telefoontje naar Delta en het zou opgelost gaan worden.

Eens kijken hoe lang dat duurt, voor ik een vast IPv4 adres heb.
Daarna eigen router installeren

[ Voor 11% gewijzigd door fd0 op 14-08-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:42
fd0 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:47:

- Delta Glasvezel opgeleverd
- CG-Nat adres uitgegeven
- 1 telefoontje naar Delta en het zou opgelost gaan worden.

Eens kijken hoe lang dat duurt, voor ik een vast IPv4 adres heb.
Daarna eigen router installeren
En?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:42
Er is hier in Driebergen nu een ploeg - vermoedelijk in opdracht van de gemeente - bezig met in het Burgemeesterpark en het Vollenhovepark het asfalt in de trottoirs te vervangen door tegels. Dat was "wit gebied" op het glasvezelkaartje van Driebergen. Bij geruchte omdat dat met dat asfalt te hooghangend fruit zou zijn voor Delta. Ik vermoed dat er nu dan toch glasvezel komt.

Dat vermoeden wordt gestaafd doordat er onlangs bij de werkzaamheden in de Bosstraat een extra straatonderdoorgang is gemaakt vanaf het EVP in de stoep bij nummer 147 die vooralsnog nergens naar toe gaat. Maar die zou kunnen dienen voor (een deel) van de voeding van het Burgemeesterpark.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb bij Delta gewoon het zakelijk pakket genomen voor 5 euro extra en daar zit een vast ip bij.

Is die ook echt vast? En is dat iets anders dan CG NAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Navi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:18:
Ik heb bij Delta gewoon het zakelijk pakket genomen voor 5 euro extra en daar zit een vast ip bij.

Niet te hoge verwachtingen hebben. Er zijn voldoende meldingen dat je dit “vast” met een hele grote korrel zout moet nemen. En ook CGNAT ontkom je niet aan (maar de helpdesk kan het weer uitzetten). Volgens mij is het die extra kosten niet waard.

Alleen bij het allerduurste zakelijke pakket (Zakelijk Pro) staat expliciet dat het met een vast IP adres komt.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Toen ik het aanvroeg stond het er specifiek bij, had het anders niet genomen.

Zie inderdaad dat het nu weg is bij Flex Zakelijk. Het heette toen Business Pack.

[ Voor 35% gewijzigd door Navi op 16-08-2023 22:31 ]

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Navi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:25:
Toen ik het aanvroeg stond het er specifiek bij, had het anders niet genomen.

Zie inderdaad dat het nu weg is bij Flex Zakelijk. Het heette toen Business Pack.
Ja bij COAX en tot kort bij de glas was het business-pack rond de 5 euro met vast IP & de zakelijke klantenservice. Als je verder geen wijzigingen aanbrengt blijf je beide in principe houden, maar als je gaat verlengen / abonnement wijzigen dan vervalt ook het goedkope business pack helaas.

• Navi
  • Niet online
Heb het nog even nagebeld, omdat ik al in 2021 besteld had (met het oude business pack met vast ip) en sinds vorige week is het pas opgeleverd, geld voor mij toch het vaste ip en cg nat staat uit.

Had eergister wel het pakket aangepast van 1Gb naar 2Gb, maar toch behoud ik het vast ip zeiden ze.

[ Voor 20% gewijzigd door Navi op 17-08-2023 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fd0

fd0

ernstoud schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:22:
[...]

Niet te hoge verwachtingen hebben. Er zijn voldoende meldingen dat je dit “vast” met een hele grote korrel zout moet nemen. En ook CGNAT ontkom je niet aan (maar de helpdesk kan het weer uitzetten). Volgens mij is het die extra kosten niet waard.

Alleen bij het allerduurste zakelijke pakket (Zakelijk Pro) staat expliciet dat het met een vast IP adres komt.
Ten tijde van mijn bestelling, meer dan een jaar geleden, stond duidelijk dat het business pack een vast eigen ipv4 adres bevat. dat is ook de reden dat ik dat ook heb besteld en (uiteindelijk) heb gekregen.
Ik heb aangegeven bij de klantenservice, nadat ik bij de aansluiting deze week een cg-nat adres had gekregen, dat mijn bestelling een vast eigen ipv4 adres zou moeten bevatten, omdat anders dingen breken, zoals toegang elders, op basis van een ACL. mij is bevestigd dat ik nu een vast ip heb.

fd0

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fd0 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:54:
[...]

Ten tijde van mijn bestelling, meer dan een jaar geleden, stond duidelijk dat het business pack een vast eigen ipv4 adres bevat. dat is ook de reden dat ik dat ook heb besteld en (uiteindelijk) heb gekregen.
Ik heb aangegeven bij de klantenservice, nadat ik bij de aansluiting deze week een cg-nat adres had gekregen, dat mijn bestelling een vast eigen ipv4 adres zou moeten bevatten, omdat anders dingen breken, zoals toegang elders, op basis van een ACL. mij is bevestigd dat ik nu een vast ip heb.

fd0
Bereid je voor op een IP verandering ooit. Dus denk even na wat je dan moet doen zodat je tegen die tijd snel de boel weer gerepareerd hebt. Nogmaals; zelfs bij het oude business pack veranderde bij mensen toch soms het IP adres. De helpdesk kan van alles zeggen, het gebeurt een enkel keer. Zeker nu in de processen bij Delta alleen vast IP geborgd is bij Zakelijk Pro.

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Volgende week gaat mijn Delta abonnement in en ik heb het installatiepakket met de Nokia modem binnen. Op dit moment heb ik nog Caiway.

Ik heb gelezen dat ik vanaf 6:00 uur in de ochtend op de dag dat mijn abonnement ingaat mijn modem kan aansluiten, betekent het dat ik vanaf die dag ook pas signaal heb? Of kan ik bijvoorbeeld al de avond van tevoren alles aansluiten en heb ik dan gewoon verbinding?

Ik zit er niet zo op te wachten om in de ochtend alles aan te moeten sluiten ivm thuiswerken, doe dat liever in de avond.

[ Voor 13% gewijzigd door Schweino op 17-08-2023 12:47 ]

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:41
Schweino schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:46:
Volgende week gaat mijn Delta abonnement in en ik heb het installatiepakket met de Nokia modem binnen. Op dit moment heb ik nog Caiway.

Ik heb gelezen dat ik vanaf 6:00 uur in de ochtend op de dag dat mijn abonnement ingaat mijn modem kan aansluiten, betekent het dat ik vanaf die dag ook pas signaal heb? Of kan ik bijvoorbeeld al de avond van tevoren alles aansluiten en heb ik dan gewoon verbinding?

Ik zit er niet zo op te wachten om in de ochtend alles aan te moeten sluiten ivm thuiswerken, doe dat liever in de avond.
Denk dat zodra je verbinding wegvalt je delta aan moet sluiten

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Navi schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:18:

Heb ik ook gehad, is niet vast.
Waste of money en imo oplichting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12

Caiway valt 's avonds uit (bij mij 21:30), Delta wordt de volgende ochtend actief mits het modem correct geadministreerd staat. Bij mij was dat niet het geval en heb dus 3 dagen op internet moeten wachten want er was niet meteen duidelijk waarom het toch niet werkte. Sluit het aan wanneer het je uitkomt, je ziet vanzelf wel wanneer je verbinding up is...

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

KRASH

Juist ja...

Ga je van PtP naar XGS-PON? In dat geval zul je in de loop van de dag omgezet worden, zodra je verbinding dan wegvalt kan je de nieuwe apparatuur aansluiten en zal het ongeveer een half uur duren voor je weer verbinding hebt.

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
KRASH schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Ga je van PtP naar XGS-PON? In dat geval zul je in de loop van de dag omgezet worden, zodra je verbinding dan wegvalt kan je de nieuwe apparatuur aansluiten en zal het ongeveer een half uur duren voor je weer verbinding hebt.
XGS-PON is bij Delta ook PtP (Point to Point), je bedoelt AON.

• Eltjo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:16

Eltjo

Groninger in Fryslân

Vandaag het installatiepakket van Delta binnen gekregen. En dat nadat de inventarisatie hier in november 2021 al begon. Helaas moet ik nog even wachten tot 30 augustus voordat de lijn geactiveerd wordt. Hopelijk komt daarna snel de Zaram via @ernstoud zijn inkoopactie. Ik kan niet wachten!

• MrJoery
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

XGS-PON is bij Delta ook PtP (Point to Point), je bedoelt AON.
Delta noemt de AON-aansluitingen in hun eigen documentatie ook P2P, dus vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eltjo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:30:
Vandaag het installatiepakket van Delta binnen gekregen. En dat nadat de inventarisatie hier in november 2021 al begon. Helaas moet ik nog even wachten tot 30 augustus voordat de lijn geactiveerd wordt. Hopelijk komt daarna snel de Zaram via @ernstoud zijn inkoopactie. Ik kan niet wachten!
Ik ook niet :) .

• bjusterbaarlik
  • Niet online
MrJoery schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:48:
[...]

Delta noemt de AON-aansluitingen in hun eigen documentatie ook P2P, dus vandaar.
AON is ook P2P, alleen XGS-PON kan beide zijn. Bij Delta is hun XGS-PON dus ook P2P. Er kan dus niet worden overgestapt van P2P naar XGS-PON. Er kan van AON naar XGS-PON worden overgestapt maar het blijft P2P. Bij het door elkaar halen van termologiën wordt er niet duidelijker op, vandaar. ;)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:31
Maandag krijgen mijn vrouw en ik de sleutel van onze nieuwe woning. Daar ligt glasvezel; uitsluitend via Delta of Solcon. Pakket bij Delta aangevraagd, maar wilde graag z.s.m. internet daar, zodat ik thuis kan werken tussen de aannemers/klussen door. Blijkt dat als je aangeeft dat 'niet leveren voor 21 augustus' ze dan pas de order gaan verwerken. Klantenservice verwacht dat ik pas half september aangesloten word. Balen, is niet anders.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
KRASH schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Ik houd exact dezelfde verbinding, ik ga van Caiway 1Gbit naar Delta 1 Gbit.

Ik blijf het apart vinde dat ik mijn oude modem niet gewoon kan laten hangen aangezien er aan de lijn zelf niets veranderd. Nu hebben Caiway/Delta en ik er allebei werk aan, zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Computer guy schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

Denk dat zodra je verbinding wegvalt je delta aan moet sluiten
Delta en Caiway geven het precies andersom aan: Omdat ik gebruik maak van de overstap service wordt mijn Caiway abonnement pas beëindigd op het moment dat ik mijn Delta modem heb geactiveerd. Het Caiway signaal zal dus niet wegvallen als ik niets doe, en het abonnement zal dan door blijven lopen.

Wat ik dan niet begrijp is dat er blijkbaar een Caiway EN een Delta signaal over de glasvezel lijn lopen vanaf de overstap datum? Of is dit een en hetzelfde signaal en werkt het zo dat als ik mijn Delta modem aanmeld er bij Caiway/Delta de omzetting administratief geregeld wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 17:36
Schweino schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 01:24:
[...]

Delta en Caiway geven het precies andersom aan: Omdat ik gebruik maak van de overstap service wordt mijn Caiway abonnement pas beëindigd op het moment dat ik mijn Delta modem heb geactiveerd. Het Caiway signaal zal dus niet wegvallen als ik niets doe, en het abonnement zal dan door blijven lopen.

Wat ik dan niet begrijp is dat er blijkbaar een Caiway EN een Delta signaal over de glasvezel lijn lopen vanaf de overstap datum? Of is dit een en hetzelfde signaal en werkt het zo dat als ik mijn Delta modem aanmeld er bij Caiway/Delta de omzetting administratief geregeld wordt?
Heb je nu AON? Dan is de kans bijna 100% dat je naar XGS-PON over gezet wordt. Heb je al een nieuw (Nokia) modem gekregen? In dat geval is het 100% zeker. Dan is het onmogelijk dat beide lijnen naast elkaar blijven werken. Zie FAQ op [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2). Alleen als je nu al XGS-PON hebt, dan zul je inderdaad niets hoeven doen.

Je mag best blijven geloven dat het in jouw situatie anders is. Maar de praktijk is dat een monteur jouw verbinding fysiek oversteekt naar een ander apparaat. Vanaf dat moment werkt AON niet meer en zit je op het XGS-PON netwerk.

Oh, lees die FAQ sowieso even door, want er zijn nog meer verrassingen (geen bridge mode bijvoorbeeld).

[ Voor 5% gewijzigd door EWS99 op 18-08-2023 08:20 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fd0

fd0

ernstoud schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:15:
[...]

Bereid je voor op een IP verandering ooit. Dus denk even na wat je dan moet doen zodat je tegen die tijd snel de boel weer gerepareerd hebt. Nogmaals; zelfs bij het oude business pack veranderde bij mensen toch soms het IP adres. De helpdesk kan van alles zeggen, het gebeurt een enkel keer. Zeker nu in de processen bij Delta alleen vast IP geborgd is bij Zakelijk Pro.
Ik heb altijd een backup, want ik heb op dit moment drie uplinks, waarvan er één een gegarandeerd vast ip heeft, nl. Freedom Internet. Zij doen nl. niet zo moeilijk :)
Een twee is ook vast (Delta) tot het tegendeel bewezen is :*)

[ Voor 5% gewijzigd door fd0 op 18-08-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schweino schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 01:24:
[...]

Delta en Caiway zijn merken die beide gebruik maken van de DFN infra. De hele omzetting is puur administratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
ernstoud schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Delta en Caiway zijn merken die beide gebruik maken van de DFN infra. De hele omzetting is puur administratief.
@ernstoud Niet in dit geval, @Schweino heeft een nieuw (Nokia) modem ontvangen, zie Schweino in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" Dus hij gaat van AON naar XGS-PON. En dat is niet alleen een administratieve omzetting. (dus meer koffie voor jou vandaag ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door EWS99 op 18-08-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Schweino schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 01:17:
[...]

Ik houd exact dezelfde verbinding, ik ga van Caiway 1Gbit naar Delta 1 Gbit.

Ik blijf het apart vinde dat ik mijn oude modem niet gewoon kan laten hangen aangezien er aan de lijn zelf niets veranderd. Nu hebben Caiway/Delta en ik er allebei werk aan, zonde van de tijd.
Nog even voor de zekerheid. Welk modem heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

@ernstoud Niet in dit geval, @Schweino heeft een nieuw (Nokia) modem ontvangen, zie Schweino in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" Dus hij gaat van AON naar XGS-PON. En dat is niet alleen een administratieve omzetting. (dus meer koffie voor jou vandaag ;) )
Ha! Derde kop zojuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Duidelijk te weinig.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:33
Hammetje schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:12:
Maandag krijgen mijn vrouw en ik de sleutel van onze nieuwe woning. Daar ligt glasvezel; uitsluitend via Delta of Solcon. Pakket bij Delta aangevraagd, maar wilde graag z.s.m. internet daar, zodat ik thuis kan werken tussen de aannemers/klussen door. Blijkt dat als je aangeeft dat 'niet leveren voor 21 augustus' ze dan pas de order gaan verwerken. Klantenservice verwacht dat ik pas half september aangesloten word. Balen, is niet anders.
Verhuizen en internet is altijd al een drama geweest. Op twee adressen een dienst leveren onder hetzelfde contract is gedoe:
Op twee adressen internet leveren moeilijk voor KPN

en 10 jaar daarvoor een ADSL lijn verhuizen bij XS4ALL ook een dikke maand moeten wachten omdat de lijn "weggeclaimed" was.

En geen enkele coulance of begrip waar dan ook. Gelukkig is het met mobiel internet tegenwoordig zo'n periode goed te overbruggen, maar het stukje verhuizen/planning goed regelen heeft bij telco's nog steeds geen enkele prioriteit zie ik. Terwijl het iets puur administratiefs is.

Edit: ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan energieleveranciers. Die leveren maar wat graag op meerdere adressen voor je als je in een verhuizing zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Zwartoog op 18-08-2023 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Iemand een idee waarom ik deze melding krijg op de Nokia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYcVAFd1ck-ArOwh0qsuiDHt7TY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9ITeF4ylRmPyRgrf74YjcGTk.png?f=user_large

als ik lan in een ander subnet wil plaatsen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vOo3OerYBeXuB20KFnpMLKdDGY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cZ0QPxnYqU1wjNkJraIpxD7a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:44
@mesa57 wat zijn de instellingen die wel werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Een plaatje zegt alles. Deze instellingen zijn standaard en werken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYR3sipkgWjje6OJXK2hG9z_S80=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9yztY15um4R1IcOM11LscN30.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
Gevonden ! Er was nog een DHCP reservering voor een IP in de oude range.
Die moest eerst verwijderd worden. Onduidelijke melding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
mesa57 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:01:
Gevonden ! Er was nog een DHCP reservering voor een IP in de oude range.
Die moest eerst verwijderd worden. Onduidelijke melding dus.
Zijn wel meer meldingen die onduidelijk zijn. 192.168.2.x werkt ook niet. Helemaal geen melding, maar wordt gewoon niet doorgevoerd. Blijkt intern gereserveerd te zijn of iets. Zeg dat dan gewoon |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
EWS99 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:18:
[...]

Heb je nu AON? Dan is de kans bijna 100% dat je naar XGS-PON over gezet wordt. Heb je al een nieuw (Nokia) modem gekregen? In dat geval is het 100% zeker. Dan is het onmogelijk dat beide lijnen naast elkaar blijven werken. Zie FAQ op [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2). Alleen als je nu al XGS-PON hebt, dan zul je inderdaad niets hoeven doen.

Je mag best blijven geloven dat het in jouw situatie anders is. Maar de praktijk is dat een monteur jouw verbinding fysiek oversteekt naar een ander apparaat. Vanaf dat moment werkt AON niet meer en zit je op het XGS-PON netwerk.

Oh, lees die FAQ sowieso even door, want er zijn nog meer verrassingen (geen bridge mode bijvoorbeeld).
Ik heb nu een Genexis modem in gebruik en heb van Delta een Nokia modem opgestuurd gekregen.

Dank voor je uitleg. Wel bijzonder dat ik van Caiway nog gewoon een factuur heb gekregen voor september terwijl ik op 23 augustus aangesloten wordt op Delta. Toen ik hier over belde met Caiway gaven ze aan dat dit zo is omdat mijn Caiway abonnement pas wordt stopgezet als ik fysiek het Delta modem heb aangesloten (vanaf de 23e), en dat als ik daar langer mee wacht dat het Caiway abonnement dan dus ook langer door blijft lopen.

Als ik jouw uitleg goed begrijp klopt het verhaal van Caiway dus niet omdat er op de 23e fysiek een lijn overgezet gaat worden en ik dan dus ook geen Caiway signaal meer heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Schweino op 18-08-2023 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Schweino schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:16:
[...]

Ik heb nu een Genexis modem in gebruik en heb van Delta een Nokia modem opgestuurd gekregen.
Dan ga je van AON naar XGS-PON en moet een monteur je handmatig omzetten in de PoP. Dus ergens op de dag zal de verbinding wegvallen met de Genexis en dan kun je de Nokia aansluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door bjusterbaarlik op 18-08-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 18:28
Firestorm schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:07:
[...]

Maar eens gaan bellen dan :( tnx voor je reactie in ieder geval.
Is dit opgelost met het vinkje of moest je er nog verder achteraan?

Kom er vandaag pas achter dat dit de oorzaak is van mijn niet meer werkende plex en mail servers. :'(
Ik hoop dat het vinkje werkt, mijn laatste ervaringen met delta klantenservice waren niet al te positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
MrGrun schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 00:08:
[...]

Is dit opgelost met het vinkje of moest je er nog verder achteraan?

Kom er vandaag pas achter dat dit de oorzaak is van mijn niet meer werkende plex en mail servers. :'(
Ik hoop dat het vinkje werkt, mijn laatste ervaringen met delta klantenservice waren niet al te positief.
De klantenservice is voor CG-NAT best goed ingelicht. Meestal is 1 telefoontje voldoende en dan is het na een uurtje of 4 geregeld. We zijn ook wel benieuwd of het vinkje werkt. Laat dat ook zeker even weten als je dat geprobeerd hebt, want dan kunnen we de FAQ op [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2) bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Bij mij nog steeds storing sinds gister 17:00..begint lekker, heb het net 2 weken.

Power en pon lampje groen, internet lampje knippert. (Nokia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 18:28
EWS99 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 06:44:
[...]

De klantenservice is voor CG-NAT best goed ingelicht. Meestal is 1 telefoontje voldoende en dan is het na een uurtje of 4 geregeld. We zijn ook wel benieuwd of het vinkje werkt. Laat dat ook zeker even weten als je dat geprobeerd hebt, want dan kunnen we de FAQ op [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2) bijwerken.
Gister om 23.35 het vinkje aangepast op de beheer pagina, ik heb nu ondertussen een ander IP en ben weer bereikbaar daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Wie weet waar dit knopje precies voor dient ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6OhJWrUGGlbYVFDcBzCC3ZYDpU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QwOQrd8X5M1YywOTgo9Xrine.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
ernstoud schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:18:
[...]

Op je Van Moof? Je Tesla?

Zou handig zijn als je meer info geeft.
Dit is de webinterface van de XS-2426G-B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
mesa57 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:03:
Wie weet waar dit knopje precies voor dient ?

[Afbeelding]
Dit is om NAT aan te zetten via deze WAN verbinding. De Nokia XS-2426G-B ondersteund meerdere VLAN's / WAN services op de WAN interface, dus je kunt meerdere WAN (internet) verbindingen maken. Bijvoorbeeld voor IPTV, Telefonie of Internet. Met dit NAT vinkje geef je aan dat je internet wil op deze verbinding.

Waarom Delta/Caiway deze optie er in heeft laten zetten, of wat er gebeurd als je het vinkje uit zet (dan heb je geen internet meer, schat ik zo in), is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:18:
[...]

Dit is de webinterface van de XS-2426G-B.
Mooi. Voor iemand (mijzelf dus) die nooit, niet, never, dit device in zal zien zolang het geen bridge kent, dan ook weer duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
ernstoud schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:28:
[...]

Mooi. Voor iemand (mijzelf dus) die nooit, niet, never, dit device in zal zien zolang het geen bridge kent, dan ook weer duidelijk.
Je zult toch wel stiekem even kijken als je hem de allereerste keer aan moet sluiten om je XGS-PON aansluiting (if ever) moet activeren? Gewoon uit nieuwsgierigheid?

Net als Tweakers hier blijven proberen om er een bridge-mode uit te persen, ondanks dat we allemaal weten dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Is bridge niet gewoon NAT uitzetten met dat knopje op de Nokia ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
mesa57 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:13:
Is bridge niet gewoon NAT uitzetten met dat knopje op de Nokia ?
Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Worst case heb je geen internet en zet je m weer aan. Je bent Tweaker of niet (en bij niet hoor je op het Zeelandnet forum 😜)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
EWS99 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:18:
[...]

Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Worst case heb je geen internet en zet je m weer aan. Je bent Tweaker of niet (en bij niet hoor je op het Zeelandnet forum 😜)
Daar heb je gelijk in.
Dat wordt dan na mijn vakantie eind september :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Oeps! Delta Fiber is klantgegevens kwijt, nieuwe glasvezelaansluitingen in o.a. Velp laten langer op zich wachten
Bron TotaalTV
https://www.totaaltv.nl/n...egevens-na-systeemupdate/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rfbroek schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:17:
Oeps! Delta Fiber is klantgegevens kwijt, nieuwe glasvezelaansluitingen in o.a. Velp laten langer op zich wachten
Bron TotaalTV
https://www.totaaltv.nl/n...egevens-na-systeemupdate/
Oeps. En geen back-up? Het zal eens niet. Er zijn slechts twee soorten mensen/bedrijven, nl. degenen die back-ups maken en degenen die gaan leren hoe belangrijk dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:15
En dan heb je de derde soort, die nooit een restore procedure heeft getest en er na een crash achter komt de backups niet gerestored kunnen worden.
En dan heb je de vierde soort, die er na een systeemupdate achter komt dat het nieuwe systeem niet overweg kan met de data uit het oude systeem... Die backup kan er best zijn, meer het nieuwe systeem kan er niets mee. Gevalletje slecht getest of wellicht wisten ze het en hebben ze het voor lief genomen, omdat het vakantie is en er nu relatief weinig ingepland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
feuniks schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:38:
En dan heb je de derde soort, die nooit een restore procedure heeft getest en er na een crash achter komt de backups niet gerestored kunnen worden.
En dan heb je de vierde soort, die er na een systeemupdate achter komt dat het nieuwe systeem niet overweg kan met de data uit het oude systeem... Die backup kan er best zijn, meer het nieuwe systeem kan er niets mee. Gevalletje slecht getest of wellicht wisten ze het en hebben ze het voor lief genomen, omdat het vakantie is en er nu relatief weinig ingepland is.
Yep, dat allemaal gezien. Jaren gewerkt bij het Computer Uitwijk Centrum en veel business continuity plannen gemaakt.

Veel van de problematiek wordt veroorzaakt doordat ICT’ers het altijd hebben over “backup en restore” en backups maken als het probleem zien dat opgelost moet worden. Terwijl dus te allen tijde je informatievoorziening kunnen herstellen het werkelijk probleem is waarbij backups maken en testen een onderdeel is van de oplossing. Maar er moet ook hardware zijn, mensen, een draaiboek, software om te restoren (staat soms op de backup, handig!), tijd etc.

Kan er een boek over schrijven wat er allemaal fout ging en nog steeds gaat.

Enfin, dat was er dus niet bij Delta, of een onderaannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fd0

fd0

een backup is zo goed als de laatste restore
geldt ook voor disaster recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fd0

fd0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgDG16C1VeJrx7NmNc7rpUIbXn8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4IYe2eNwZpstmyaPolBzLfF4.jpg?f=user_large

De spokeping grafiek vanuit een DC naar mijn Delta IP adres.
Niet echt een mooie strakke lijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:31
Man man man....

Afgelopen maandag sleutel gekregen van m'n nieuwe woning. Er zit glas, kan alleen Delta en Solcon over leveren. Nieuw abonnement aantal weken geleden aangevraagd bij Delta voor internet only met daarbij 'niet leveren voor 21 augustus'. Wat blijkt; de oude bewoner heeft een actief glasvezel abonnement die hij maandelijks betaald, maar nooit heeft aangesloten.....

Dus nu; ik kan geen internet aansluiting krijgen totdat oude contract van oude bewoner is opgezegd. Dat is gisteren gebeurd, maar opzegtermijn van een maand - dus ik mag het op 23 september nog een keer proberen.

Iemand tips hoe we dit kunnen voorspoedigen? Tijdens werkzaamheden diverse werklui normaal kunnen werken is wel prettig....

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
EWS99 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:47:
[...]

Vandaag is de omzet-dag. Vanochtend om 8.00 uur volgens instructie netjes mijn Nokia modem aangesloten. Het Genexis modem had toen nog signaal. Het Nokia modem kwam (zoals verwacht nav de beschrijving hierboven dat het een fysieke omzetting betreft) niet online.

Nu zijn we een paar uur verder en heb ik nog steeds geen signaal op het Nokia modem (rood vast brandend PON lampje).
Het Genexis modem komt nu ook niet meer online.

Hoe moet ik dit nu interpreteren? Heeft de fysieke omzetting van AON naar XGS-PON nu plaatsgevonden? En waarom komt het Nokia modem dan niet online (heb ook al 2x gereboot zonder succes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:43

P_Tingen

omdat het KAN

Nou, mooi bedrijfsmodel heeft Delta.

Eergisteren vloog een zekering eruit vanwege overspanning in de keuken. Punt was: daar zit ook het Delta modem op. Zekering weer terug, maar modem dood.

Verhaal uitgelegd aan klantenservice. Die snapt het helemaal, probeert eea op afstand te fiksen maar dat lukt natuurlijk niet (alleen power lampje brandt, de rest is uit, ook geen PON) en stuurt een monteur. Die kwam vanmorgen en ging de glaskabel doormeten. Surprise: die was intact. Waarschijnlijk toch het modem. No shit, Sherlock. De monteur heeft geen modem, want die is van Allinq en doet alleen de kabel. Dus nu gaan ze een modem opsturen. Met geluk is die er morgen.

Al met al zit ik straks drie dagen zonder internet, tv en telefoon. Als mijn contract bij Delta erop zit, misschien toch weer terug naar Ziggo; die heeft tenminste eigen monteurs die ook nog wat reservemeuk in de auto hebben.

Al een klacht ingediend bij Delta, maar of het gaat helpen? Dit zijn keuzes die gemaakt worden uit kostenoverwegingen en niet met de klant op de eerste plek

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Vandaag is de omzet-dag. Vanochtend om 8.00 uur volgens instructie netjes mijn Nokia modem aangesloten. Het Genexis modem had toen nog signaal. Het Nokia modem kwam (zoals verwacht nav de beschrijving hierboven dat het een fysieke omzetting betreft) niet online.

Nu zijn we een paar uur verder en heb ik nog steeds geen signaal op het Nokia modem (rood vast brandend PON lampje).
Het Genexis modem komt nu ook niet meer online.

Hoe moet ik dit nu interpreteren? Heeft de fysieke omzetting van AON naar XGS-PON nu plaatsgevonden? En waarom komt het Nokia modem dan niet online (heb ook al 2x gereboot zonder succes).
Ik zou gewoon even contact opnemen met de klantenservice, als je van AON naar XGSPON gaat zal iemand in de wijkkast je om moeten prikken. Deze persoon zal er meestal niet gelijk om 8u 's ochtends zijn om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
MrJoery schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:22:
[...]

Ik zou gewoon even contact opnemen met de klantenservice, als je van AON naar XGSPON gaat zal iemand in de wijkkast je om moeten prikken. Deze persoon zal er meestal niet gelijk om 8u 's ochtends zijn om dat te doen.
Had ik gedaan met als resultaat dat ze het intern doorgezet hebben. Ik kreeg zojuist een bericht dat er een monteur (vanuit de aannemer) langs moet komen. Oftewel een paar dagen geen internet en ik moet er een ochtend voor thuisblijven...

Wat er aan de hand is kon me niet verteld worden.

Ik heb nu al spijt van de overstap.

/edit

Net allinq gebeld; Er is vandaag niets met in de wijkkast gedaan... Er wordt dus nu pas geacteerd door Delta nav mijn klacht.

Wat ik dan niet begrijp is waarom er vandaag niet een fysieke omzetting door Delta wordt gepland als vandaag mijn Delta abonnement van start gaat (en mij Caiway abonnement stopt)?

Heeft iemand zicht op hoe deze processen lopen want ik ben de draad kwijt.

Het Genexis modem heeft nu ook geen signaal meer, dat begrijp ik dan niet als er geen fysieke omzetting in de wijkkast heeft plaatsgevonden. Dan zou er toch nog steeds een AON signaal naar mijn meterkast moeten lopen?

[ Voor 31% gewijzigd door Schweino op 23-08-2023 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:24
Hallo allemaal, ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is maar ik denk het wel. Ik zit met het volgende:

Eergisteren kreeg ik een telefoontje van een bedrijf (088 nummer, niet te vinden op Google) waarvan de naam mij niks zegt. Het meisje aan de lijn en het bandje als je het nummer terugbelt heeft het over "say cè" of iets wat daar op lijkt. Het meisje zei dat ze langs willen komen om de glasvezelaansluiting die bij mij in de voortuin uit de grond steekt naar binnen aan willen sluiten op een kastje (zonder kosten, geen abbonnement) om glasvezelinternet in mijn huis mogelijk te maken. Ze belde om een afspraak te maken en zei dat ze ook een brief hadden gestuurd (niet ontvangen). In mijn regio is Delta erg actief en naar mijn weten de enige aanbieder van glasvezelinternet, daarom dat ik deze vraag in dit topic stel. Zou dit iets van Delta kunnen zijn? Of zou dit oplichting kunnen zijn?

Het telefoontje was erg onprofessioneel, ik kan online niks over dit bedrijf vinden en ik weet nergens van dus ik maak me een beetje zorgen. Hebben jullie een idee of soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dj_ryow schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:48:
Hallo allemaal, ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is maar ik denk het wel. Ik zit met het volgende:

Eergisteren kreeg ik een telefoontje van een bedrijf (088 nummer, niet te vinden op Google) waarvan de naam mij niks zegt. Het meisje aan de lijn en het bandje als je het nummer terugbelt heeft het over "say cè" of iets wat daar op lijkt. Het meisje zei dat ze langs willen komen om de glasvezelaansluiting die bij mij in de voortuin uit de grond steekt naar binnen aan willen sluiten op een kastje (zonder kosten, geen abbonnement) om glasvezelinternet in mijn huis mogelijk te maken. Ze belde om een afspraak te maken en zei dat ze ook een brief hadden gestuurd (niet ontvangen). In mijn regio is Delta erg actief en naar mijn weten de enige aanbieder van glasvezelinternet, daarom dat ik deze vraag in dit topic stel. Zou dit iets van Delta kunnen zijn? Of zou dit oplichting kunnen zijn?

Het telefoontje was erg onprofessioneel, ik kan online niks over dit bedrijf vinden en ik weet nergens van dus ik maak me een beetje zorgen. Hebben jullie een idee of soortgelijke ervaringen?
Klinkt als Circet (spreek uit op z'n frans), een grote hoofdaannemer van Delta voor de aanleg. Circet is absoluut een betrouwbare partij maar het was handiger geweest als ze had aangegeven dat ze namens Delta belde.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Schweino schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:29: Het Genexis modem heeft nu ook geen signaal meer, dat begrijp ik dan niet als er geen fysieke omzetting in de wijkkast heeft plaatsgevonden. Dan zou er toch nog steeds een AON signaal naar mijn meterkast moeten lopen?
Vermoedelijk hebben ze het mac-adres al aangepast naar het nieuwe Nokia modem waardoor er geen abonnement meer zit gekoppeld aan het mac-adres van je Genexis. Wel onprofessioneel dat ze dit dan niet terugzetten tot de wijkkast gereed is.
dj_ryow schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:48: Het meisje zei dat ze langs willen komen om de glasvezelaansluiting die bij mij in de voortuin uit de grond steekt naar binnen aan willen sluiten op een kastje (zonder kosten, geen abbonnement) om glasvezelinternet in mijn huis mogelijk te maken.
In mijn ervaring zijn de aannemers die voor Delta aanleggen niet het meest professioneel, maar als er een groene glasvezel uit je voortuin steekt klopt het wel. Zoals @Barre73 aangaf zal het waarschijnlijk Circet zijn geweest, die leggen in ieder geval glasvezel aan voor o.a. Delta & KPN in verschillende regio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:24
Barre73 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:25:
[...]

Klinkt als Circet (spreek uit op z'n frans), een grote hoofdaannemer van Delta voor de aanleg. Circet is absoluut een betrouwbare partij maar het was handiger geweest als ze had aangegeven dat ze namens Delta belde.
MrJoery schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:28:
[...]

In mijn ervaring zijn de aannemers die voor Delta aanleggen niet het meest professioneel, maar als er een groene glasvezel uit je voortuin steekt klopt het wel. Zoals @Barre73 aangaf zal het waarschijnlijk Circet zijn geweest, die leggen in ieder geval glasvezel aan voor o.a. Delta & KPN in verschillende regio's.
Ah, thanks! Dan denk ik dat het inderdaad gewoon legitiem is. Nog nooit van Circet gehoord. Niet heel handig hoe ze de communicatie doen met de consument maar wel opgelucht dat er straks niet een stel oplichters of overvallers voor m'n deur staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schweino schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:29:
Het Genexis modem heeft nu ook geen signaal meer, dat begrijp ik dan niet als er geen fysieke omzetting in de wijkkast heeft plaatsgevonden. Dan zou er toch nog steeds een AON signaal naar mijn meterkast moeten lopen?
Ik denk dat AON disablen ook administratief kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrJoery schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:28:
[...]
Vermoedelijk hebben ze het mac-adres al aangepast naar het nieuwe Nokia modem waardoor er geen abonnement meer zit gekoppeld aan het mac-adres van je Genexis. Wel onprofessioneel dat ze dit dan niet terugzetten tot de wijkkast gereed is.
Je abonnement zit gekoppeld aan een poort in de ISAM in de POP. Niet aan een MAC adres. Dan zou je geen internet meer hebben als je op AON de Genexis bijvoorbeeld vervangt door een SFP in een EdgeRouter.

En bij XGS-PON idem, registratie van de ONT is wel nodig, maar ook daarbij is het MAC adres niet relevant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataCopy
  • Laatst online: 08:37

DataCopy

Dum vita est spes est

P_Tingen schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:20:

Eergisteren vloog een zekering eruit vanwege overspanning in de keuken. Punt was: daar zit ook het Delta modem op. Zekering weer terug, maar modem dood.

Verhaal uitgelegd aan klantenservice. Die snapt het helemaal, probeert eea op afstand te fiksen maar dat lukt natuurlijk niet (alleen power lampje brandt, de rest is uit, ook geen PON) en stuurt een monteur. Die kwam vanmorgen en ging de glaskabel doormeten. Surprise: die was intact. Waarschijnlijk toch het modem. No shit, Sherlock. De monteur heeft geen modem, want die is van Allinq en doet alleen de kabel. Dus nu gaan ze een modem opsturen. Met geluk is die er morgen.

Al met al zit ik straks drie dagen zonder internet, tv en telefoon. Als mijn contract bij Delta erop zit, misschien toch weer terug naar Ziggo; die heeft tenminste eigen monteurs die ook nog wat reservemeuk in de auto hebben.

Al een klacht ingediend bij Delta, maar of het gaat helpen? Dit zijn keuzes die gemaakt worden uit kostenoverwegingen en niet met de klant op de eerste plek
Hmmm, dus er gaat iets stuk (buiten de schuld van Delta), je belt ze en ze sturen een monteur, die kan het probleem niet verhelpen dus ze sturen een nieuwe modem.

Dus nu ga je een klacht indienen omdat??? De monteur geen modem bij had? Je niet meteen een nieuw modem krijgt bij je eerste belletje?

Misschien begrijp ik het niet goed, maar zou je niet blij moeten zijn dat ze kostenloos een monteur en daarna een modem sturen?

Of heeft het modem voor de kortsluiting gezorgd, of krijg je een absurde rekening voor de monteur die je wellicht niet nodig had? Dan snap ik dat je een klacht indient, maar dat mis ik nog wel in het verhaal. Het had misschien wat sneller/efficiënter mogen zijn, maar jeetje....

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dj_ryow schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:36:
[...]

[...]

Ah, thanks! Dan denk ik dat het inderdaad gewoon legitiem is. Nog nooit van Circet gehoord. Niet heel handig hoe ze de communicatie doen met de consument maar wel opgelucht dat er straks niet een stel oplichters of overvallers voor m'n deur staan :P
De meeste grote aannemers in Telecomland zijn niet heel bekend bij het grote publiek. Terwijl ze toch verantwoordelijk zijn voor honderdduizenden aansluitingen per jaar (voor KPN, Open Dutch Fiber en Delta).
De namens Volker Wessels of Van Gelder kennen veel mensen nog wel (zij het van andere zaken misschien) maar Allinq, Circet of Selecta?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DataCopy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:56:
[...]

Hmmm, dus er gaat iets stuk (buiten de schuld van Delta), je belt ze en ze sturen een monteur, die kan het probleem niet verhelpen dus ze sturen een nieuwe modem.

Dus nu ga je een klacht indienen omdat??? De monteur geen modem bij had? Je niet meteen een nieuw modem krijgt bij je eerste belletje?

Misschien begrijp ik het niet goed, maar zou je niet blij moeten zijn dat ze kostenloos een monteur en daarna een modem sturen?

Of heeft het modem voor de kortsluiting gezorgd, of krijg je een absurde rekening voor de monteur die je wellicht niet nodig had? Dan snap ik dat je een klacht indient, maar dat mis ik nog wel in het verhaal. Het had misschien wat sneller/efficiënter mogen zijn, maar jeetje....
Tsja, 50/50. Als je aangeeft dat een stop eruit is gevlogen en je daarna geen internet meer hebt lijkt het nogal voor de hand te liggen dat een "glasvezel monteur" die de lijn door komt meten geen oplossing kan gaan bieden. Zeker gezien het glasvezel isen zelfs als er stroom door het modem ging dat voor de glasvezel niet uit maakt (mogelijk dat een koperen kabel wel "beschadigd" raakt / het uiteinde in een straatkast stuk gaat? Geen idee). Sure, theoretisch kan net op dat moment in de POP ook iets stuk zijn gegaan of zo, maar die kans is wel (heel) klein.

Een installateur langs sturen wiens taak het binnenshuis verhaal is, en dus modem bij zich heeft en kan plaatsen, is IMO dan ook logischer gezien de probleemomschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

EWS99 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 06:44:
[...]

Een (late) reactie naar zowel jou als @MrGrun :

Ik heb via de webpagina een Dynamisch IP aangevraagd, dit was buiten kantooruren. Heb wel een bevestiging via de mail gekregen.
De volgende dag maar contact via de webchat opgenomen (de bot begreep me niet en kwam met niet-relevante info. werd doorgestuurd naar een persoon nadat ik de tekst 'ik wil een persoon spreken' wel begrepen werd). Dit omdat de 4uur werktijd al lang en breed verstreken was.
Na een korte chat sessie (persoon begreep me gelijk) werd er iets 'doorgezet' en werkte alles ~4uur later.

Dat laatste kan je natuurlijk interpreteren zoals je wilt, maar er lijkt inderdaad een soort ticket aangemaakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
P_Tingen schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:20:

Ik denk dat dit aan jezelf ligt. Je modem is stuk, dat wist jezelf al. Dus dat had je ook moeten zeggen. Dan sturen ze een nieuwe op en had je die de volgende dag gehad.

Je hebt nu een monteur laten komen die over signaal tussen de PoP en je huisadres gaat en je wist zelf al dat daar niet het probleem zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:32:
[...]

Ik denk dat dit aan jezelf ligt. Je modem is stuk, dat wist jezelf al. Dus dat had je ook moeten zeggen. Dan sturen ze een nieuwe op en had je die de volgende dag gehad.

Je hebt nu een monteur laten komen die over signaal tussen de PoP en je huisadres gaat en je wist zelf al dat daar niet het probleem zat.
Of je regelt in de tussentijd zelf iets:

AON:
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

XGS-PON:
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

Altijd handig om reserve apparatuur op voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Zojuist weer Delta verkopers aan de deur voor de zoveelste keer. Prijstechnisch is het interessant om over te stappen. Al houd ik in het achterhoofd dat aandringen op een verkoop (aan de deur) vaak voortekenen zijn van dramatische producten..

1: Ik lees verschillende opmerkingen over het Nokia modem. Kan deze wel of niet in bridge mode? Ik weet het nog steeds niet zeker..

2: momenteel heb ik een samsung tv box in de meterkast liggen met daarin de CI+ module. Mijn native TV afstandbediening kan prima de TV bedienen. Bij Delta krijg ik weer een irritante setop box met eigen afstandbediening. Als ik de setop box in de meterkast plaats en een afstand van 3 meter moet overbruggen met een gipsbeton muur ertussen, zou dat werken!? De verkoper had het over een bluetooth afstandbediening dus dat klinkt niet heel hoopvol.

Iemand ervaring met het laatste? En de bridge mode shit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
j0eyv schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:16:
Zojuist weer Delta verkopers aan de deur voor de zoveelste keer. Prijstechnisch is het interessant om over te stappen. Al houd ik in het achterhoofd dat aandringen op een verkoop (aan de deur) vaak voortekenen zijn van dramatische producten..

1: Ik lees verschillende opmerkingen over het Nokia modem. Kan deze wel of niet in bridge mode? Ik weet het nog steeds niet zeker..

2: momenteel heb ik een samsung tv box in de meterkast liggen met daarin de CI+ module. Mijn native TV afstandbediening kan prima de TV bedienen. Bij Delta krijg ik weer een irritante setop box met eigen afstandbediening. Als ik de setop box in de meterkast plaats en een afstand van 3 meter moet overbruggen met een gipsbeton muur ertussen, zou dat werken!? De verkoper had het over een bluetooth afstandbediening dus dat klinkt niet heel hoopvol.

1. Bridge is er niet dus je zal zelf een ONT moeten kopen als dat een eis is en DMZ/port forwarding niet is wat je wil.

2. Voor sommige TV's heeft DELTA een eigen app dus dat zou je even in de appstore van je tv moeten kijken. Anders ontkom je niet aan hun stb. Maar waarom die in de meterkast? Dat is een klein apparaatje dat prima achter/onder de TV kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0eyv schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:16:

Huidige geleverde device kan niet in bridge. Er zijn wel oplossingen, zie: [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2)

Tweede vraag hoop ik op verdere aanvulling door anderen maar er zijn ook apps voor op de TV, of streamen kan ook.

Ik heb een (bij Caiway) Amino Aria 7x settop box. Die heeft een IR afstandsbediening.

Als je nu tevreden bent, waarom zou je dan overstappen? Wat zoek je eventueel? Is er sowieso al glas van Delta in huis?

[ Voor 4% gewijzigd door ernstoud op 23-08-2023 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
Computer guy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:19:
[...]

1. Bridge is er niet dus je zal zelf een ONT moeten kopen als dat een eis is en DMZ/port forwarding niet is wat je wil.

2. Voor sommige TV's heeft DELTA een eigen app dus dat zou je even in de appstore van je tv moeten kijken. Anders ontkom je niet aan hun stb. Maar waarom die in de meterkast? Dat is een klein apparaatje dat prima achter/onder de TV kan.
Geen android OS dus geen app ;)

Omdat ik een hekel heb aan alle externe apparaten. Ik heb geen lelijk tv meubel en mijn TV hangt praktisch in de muur. Clean-look zeg maar..

De samsung TV box hangt overigens ook in de meterkast. Dit dus.. https://help.framemytv.com/samsung-one-connect-box-explained

Zo’n lelijk setop box ding wil ik dus niet in beeld hebben.

Wel leuk dat de vorige verkoper zei dat bridge mode wel kan.. man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
ernstoud schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:21:
[...]

Huidige geleverde device kan niet in bridge. Er zijn wel oplossingen, zie: [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2)

Tweede vraag hoop ik op verdere aanvulling door anderen maar er zijn ook apps voor op de TV, of streamen kan ook.

Ik heb een (bij Caiway) Amino Aria 7x settop box. Die heeft een IR afstandsbediening.

Als je nu tevreden bent, waarom zou je dan overstappen? Wat zoek je eventueel? Is er sowieso al glas van Delta in huis?
Er is nog geen glas aanwezig. Gewoon ziggo. De reden van overstap is de maandlasten bij Delta tov Ziggo. De smoesjes van laterna glas aanleggen a 995 euro geloof ik sowieso niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
j0eyv schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:23:
[...]

Geen android OS dus geen app ;)

Omdat ik een hekel heb aan alle externe apparaten. Ik heb geen lelijk tv meubel en mijn TV hangt praktisch in de muur. Clean-look zeg maar..

De samsung TV box hangt overigens ook in de meterkast. Dit dus.. https://help.framemytv.com/samsung-one-connect-box-explained

Zo’n lelijk setop box ding wil ik dus niet in beeld hebben.

Wel leuk dat de vorige verkoper zei dat bridge mode wel kan.. man man man.
Misschien heeft die samsung de app wel, dacht dat op de nieuwere samsung TV's de DELTA TV app beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0eyv schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:25:
[...]

Er is nog geen glas aanwezig. Gewoon ziggo. De reden van overstap is de maandlasten bij Delta tov Ziggo. De smoesjes van laterna glas aanleggen a 995 euro geloof ik sowieso niet echt in.
Het lijkt me zoals je de vragen stelt dat je argumenten zoekt om de overstap niet te doen. Dan moet je het niet doen. Zeker als er nog geen glas ligt weet je ook niet wanneer dat komt. Wellicht is er dan bridge, zo niet zou dat een investering zijn van rond de EUR 175,- (de Huawei HN8010Ts ONT). Voordeel glas is symmetrische down/up van max. 2 Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
ernstoud schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:30:
[...]

Het lijkt me zoals je de vragen stelt dat je argumenten zoekt om de overstap niet te doen. Dan moet je het niet doen. Zeker als er nog geen glas ligt weet je ook niet wanneer dat komt. Wellicht is er dan bridge, zo niet zou dat een investering zijn van rond de EUR 175,- (de Huawei HN8010Ts ONT). Voordeel glas is symmetrische down/up van max. 2 Gbps.
Ik ben er inmiddels over uit. Ik ga het niet doen zolang er geen native bridge mode ondersteuning is. Te veel gedoe momenteel.. Mijn samsung ondersteund geen delta app. Zover was ik al. Dat had het TV issue in ieder geval al wat minder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0eyv schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:34:
[...]

Ik ben er inmiddels over uit. Ik ga het niet doen zolang er geen native bridge mode ondersteuning is. Te veel gedoe momenteel.. Mijn samsung ondersteund geen delta app. Zover was ik al. Dat had het TV issue in ieder geval al wat minder gemaakt.
Optie is wel goed in de gaten houden wanneer glas aangelegd wordt. In stedelijke gebieden is dat soms gratis, later kan het wel geld kosten. Hou je de optie om later alsnog te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
ernstoud schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:48:
[...]

Optie is wel goed in de gaten houden wanneer glas aangelegd wordt. In stedelijke gebieden is dat soms gratis, later kan het wel geld kosten. Hou je de optie om later alsnog te switchen.
Ik vermoed dat de aantal aanmeldingen hier tegenvallen. Ze komen niet voor niets elke maand aan de deur en 2 x per maand een reclame folder in de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0eyv schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:51:
[...]

Ik vermoed dat de aantal aanmeldingen hier tegenvallen. Ze komen niet voor niets elke maand aan de deur en 2 x per maand een reclame folder in de bus.
Hoe zou het anders moeten? Het zijn initiatieven per dorp, gebied, wijk etc., dan redt je het niet met een advertentie in een huis-aan-huis sufferdje.

Hier in buitengebied waren er advertenties, brieven, voorlichtingsavonden, ambassadeurs etc, en nog maar iets van 30% initiële belangstelling, terwijl hier dus verschrikkelijk oud koper lag. Zal wel meer geworden zijn, maar toch. Het is een tough sale om glasvezel aansluitingen, zeker in Ziggo gebied, aan de man te brengen. Dus gaat Delta en KPN redelijk overtuigend van deur tot deur.

Nogmaals; je vraagstelling laat zien dat je het niet wil. Doe het dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0eyv
ernstoud schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:00:
[...]

Hoe zou het anders moeten? Het zijn initiatieven per dorp, gebied, wijk etc., dan redt je het niet met een advertentie in een huis-aan-huis sufferdje.

Hier in buitengebied waren er advertenties, brieven, voorlichtingsavonden, ambassadeurs etc, en nog maar iets van 30% initiële belangstelling, terwijl hier dus verschrikkelijk oud koper lag. Zal wel meer geworden zijn, maar toch. Het is een tough sale om glasvezel aansluitingen, zeker in Ziggo gebied, aan de man te brengen. Dus gaat Delta en KPN redelijk overtuigend van deur tot deur.

Nogmaals; je vraagstelling laat zien dat je het niet wil. Doe het dan ook niet.
Herkenbaar. Ik doe het ook niet zolang native bridge mode geen optie is. Voor de bandbreedte hoef ik geen afscheid te nemen van Ziggo. Het nadenken was puur door de lagere kosten voor de eerste 12/24 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Je kan ook Solcon kiezen op de glasvezel van Delta netwerk. Doe eens een postcode check.
Bij Solcon krijg je een Fritzbox op een media converter aangesloten maar kan je zelf iedere modem aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:16:
Je kan ook Solcon kiezen op de glasvezel van Delta netwerk. Doe eens een postcode check.
Bij Solcon krijg je een Fritzbox op een media converter aangesloten maar kan je zelf iedere modem aansluiten
Zou Solcon in nieuwe gebieden dan nog AON kunnen aanbieden? Op DFN infra is in alle nieuwe gebieden alles XGS-PON. Kan zijn dat ze dan net als Helden van Nu een ONT aanbieden, dan heb je inderdaad bridge.
Vaak wel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik wordt volgende week aangesloten op Solcon.
Ik heb nog geen idee of het AON of XGS-Pon wordt.
Maar er zijn zowel voor AON als XGS-Pon mediaconverters volgens mij.

Het is wellicht iets duurder als de jaaraanbieding van Delta, maar je hebt wel je eigen modem en snelheid tot 1 gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:54:
Ik wordt volgende week aangesloten op Solcon.
Ik heb nog geen idee of het AON of XGS-Pon wordt.
Maar er zijn zowel voor AON als XGS-Pon mediaconverters volgens mij.

Het is wellicht iets duurder als de jaaraanbieding van Delta, maar je hebt wel je eigen modem en snelheid tot 1 gbps.
Gokje; je krijgt XGS-PON en bij een abonnement een Nokia ONT (uitvoering: Nokia XS-010X-Q) of een Fritzbox 5590. Maar kan er op hun website niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
De Fritzbox van Solcon is de 7530AX.

Ik zal wel een foto plaatsen als het aangesloten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
Hammetje schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:29:
Man man man....

Afgelopen maandag sleutel gekregen van m'n nieuwe woning. Er zit glas, kan alleen Delta en Solcon over leveren. Nieuw abonnement aantal weken geleden aangevraagd bij Delta voor internet only met daarbij 'niet leveren voor 21 augustus'. Wat blijkt; de oude bewoner heeft een actief glasvezel abonnement die hij maandelijks betaald, maar nooit heeft aangesloten.....

Dus nu; ik kan geen internet aansluiting krijgen totdat oude contract van oude bewoner is opgezegd. Dat is gisteren gebeurd, maar opzegtermijn van een maand - dus ik mag het op 23 september nog een keer proberen.

Iemand tips hoe we dit kunnen voorspoedigen? Tijdens werkzaamheden diverse werklui normaal kunnen werken is wel prettig....
Ik krijg DSL-tijdperk-vibes bij jouw verhaal, jammer dat er in de laatste 15 jaar niets is veranderd...

Nog een keer bellen, en vragen of ze je kunnen doorverbinden naar de 2e lijn oid. Opschrijven met wie je gesproken hebt. Als je het zover krijgt dat je 23 september wordt aangesloten, ben je al een stap verder.

Maar ik begrijp dus dat er wél wordt betaald, maar er geen dienst geleverd wordt? Dan zou ik (evt met behulp van de vorige bewoner) erop hameren dat ze dat zsm komen fixen. Feitelijk heeft de oude bewoner dus (lang?) betaald voor een niet geleverde dienst (al had die daar zelf een keer voor aan de bel moeten trekken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
Computer guy schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:28:
[...]

Misschien heeft die samsung de app wel, dacht dat op de nieuwere samsung TV's de DELTA TV app beschikbaar is.
Kan je dan niet beter een internet only abonnement nemen met NLziet?
dolopfriet schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:42:
De Fritzbox van Solcon is de 7530AX.

Ik zal wel een foto plaatsen als het aangesloten is.
Solcon heeft de oude Amino. Overigens wel Dolby.
Geen UHD en geen 4K. Dus zeker niet beter dan Delta. Ook niet alle KPN kanalen in HD.
Dan kies ik liever vpor het goedkopere Delta en ook nog eens op zondag support.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• canizares99
  • Laatst online: 11-05 18:46
Sjakie0101 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:24:
[...]

Solcon heeft de oude Amino. Overigens wel Dolby.
Geen UHD en geen 4K. Dus zeker niet beter dan Delta. Ook niet alle KPN kanalen in HD.
Dan kies ik liever vpor het goedkopere Delta en ook nog eens op zondag support.
Je informatie klopt niet. Solcon levert de Arris VIP5202 (zelfde ontvangers als KPN), alleen zonder bluetooth. Inderdaad wel Dolby, en gewoon HD - bitrate van 14.5Mbps t.o.v. van 7.5Mbps van DELTA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:43

P_Tingen

omdat het KAN

bjusterbaarlik schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:32:
[...]

Punt is: dat héb ik uitgelegd, ik quote mezelf:
Verhaal uitgelegd aan klantenservice. Die snapt het helemaal, probeert eea op afstand te fiksen maar dat lukt natuurlijk niet (alleen power lampje brandt, de rest is uit, ook geen PON)
En ik heb natuurlijk "slechts" een 99% vermoeden dat het aan het modem ligt, maar protocol is kennelijk dat er eerst iemand komt voor de kabel en dan pas voor het modem. Als ze klantgericht hadden gedacht, hadden ze ook uit voorzorg een nieuw modem op kunnen sturen. Mocht het niet nodig zijn omdat het toch aan iets anders lag, dan kan die net zo makkelijk weer terug.

Maar waarom zou je naar een klant luisteren? Die heeft er toch geen verstand van, dus laat maar lekker drie dagen wachten </rant>

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1 ... 73 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.