Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:15
P_Tingen schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:22:
[...]

Punt is: dat héb ik uitgelegd, ik quote mezelf:

[...]

En ik heb natuurlijk "slechts" een 99% vermoeden dat het aan het modem ligt, maar protocol is kennelijk dat er eerst iemand komt voor de kabel en dan pas voor het modem. Als ze klantgericht hadden gedacht, hadden ze ook uit voorzorg een nieuw modem op kunnen sturen. Mocht het niet nodig zijn omdat het toch aan iets anders lag, dan kan die net zo makkelijk weer terug.

Maar waarom zou je naar een klant luisteren? Die heeft er toch geen verstand van, dus laat maar lekker drie dagen wachten </rant>
Ik heb nu een soortgelijke ervaring. Vandaag bleek ook dat de problemen die ik sinds gisteren ervaar (zie eerdere posts) door een defect modem veroorzaakt worden (althans, het glasvezel kabelje wat het modem in gaat). Dit is door de monteur geconstateerd.

Ik heb daarna de klantenservice gebeld om te vragen of ze het nieuwe modem vandaag kunnen opsturen zodat ik iig morgen weer internet heb. Tot mijn verbazing kunnen ze dat niet garanderen omdat ze wachten op het rapport van de monteur voordat ze tot actie overgaan en ze niet weten wanneer dat rapport wordt aangeleverd. Mijn woord dat het modem vervangen dient te worden is niet voldoende en dus weet ik nu nog steeds niet wanneer ik een werkende internetverbinding thuis ga krijgen.

Ik ben het met je eens dat dit geen voorbeeld is van klantgerichtheid.
canizares99 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:18:
[...]

Je informatie klopt niet. Solcon levert de Arris VIP5202 (zelfde ontvangers als KPN), alleen zonder bluetooth. Inderdaad wel Dolby, en gewoon HD - bitrate van 14.5Mbps t.o.v. van 7.5Mbps van DELTA.
Ook op het Delta-netwerk? Solcon heeft ook geen actuele TV lijst wanneer deze gelijk is aan KPN lijkt me zo, veel minder HD wanneer ik op de site kijk

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-08-2023 11:44 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Schweino schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:33:
[...]

Ik heb nu een soortgelijke ervaring. Vandaag bleek ook dat de problemen die ik sinds gisteren ervaar (zie eerdere posts) door een defect modem veroorzaakt worden (althans, het glasvezel kabelje wat het modem in gaat). Dit is door de monteur geconstateerd.

Ik heb daarna de klantenservice gebeld om te vragen of ze het nieuwe modem vandaag kunnen opsturen zodat ik iig morgen weer internet heb. Tot mijn verbazing kunnen ze dat niet garanderen omdat ze wachten op het rapport van de monteur voordat ze tot actie overgaan en ze niet weten wanneer dat rapport wordt aangeleverd. Mijn woord dat het modem vervangen dient te worden is niet voldoende en dus weet ik nu nog steeds niet wanneer ik een werkende internetverbinding thuis ga krijgen.

Ik ben het met je eens dat dit geen voorbeeld is van klantgerichtheid.
Wouw, wat een gepruts.
Ik heb bij Ziggo 1x een defect modem gehad, gebeld "geen enkel lampje brand" => "ik ga toch even proberen verbinding te maken" ... "lukt niet, er komt een nieuw modem aan".

Die nieuwe kwam toen ik op het punt stond de deur uit te gaan, even adapters vergeleken (oud & nieuw was een Cisco, oude een ouderwets modem only, nieuwe een modem/router), zelfde voltage, zelfde plug, hoger amperage bij de nieuwe. Adapter gewisseld en nieuwe modem is in een bak op zolder beland (waar die toevallig afgelopen week uit is gekomen om opgeruimd te worden. Intussen hangt er al een tijdje een nieuw modem dat ik puur heb aangevraagd om IPv6 in combinatie met bridge mode te kunnen gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Maar waarom zou je naar een klant luisteren? Die heeft er toch geen verstand van, dus laat maar lekker drie dagen wachten </rant>
Omdat in 99% van de gevallen de klant niets van de techniek weet. En dan zomaar een modem opsturen geen goed idee is. Daar heeft een Tweaker dan last van. En als die niet zonder internet kan dan heeft hij/zij vast een backup toch?

En anders Zakelijk Pro. Duurder maar met SLA.

RIPE Atlas probe: 1005104

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Sjakie0101 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Ook op het Delta-netwerk? Solcon heeft ook geen actuele TV lijst wanneer deze gelijk is aan KPN lijkt me zo, veel minder HD wanneer ik op de site kijk
Hier is de actuele zenderlijst van Solcon

https://www.solcon.nl/par...erlijst-JULI-2022_web.pdf
Dan is dat vele malen minder HD tov KPN en Delta.
Zelfs Ketnet is nog SD.

Voor de TV dienst is Solcon voor mij een no go. Snel internet kan ik ook via Delta krijgen en alles nog goedkoper ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-08-2023 13:05 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Schweino
ernstoud schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:11:
[...]

Omdat in 99% van de gevallen de klant niets van de techniek weet. En dan zomaar een modem opsturen geen goed idee is. Daar heeft een Tweaker dan last van. En als die niet zonder internet kan dan heeft hij/zij vast een backup toch?

En anders Zakelijk Pro. Duurder maar met SLA.
Is zo'n backup gewoon om te wisselen? Of moet het MAC adres eerst geregistreerd worden bij Delta?

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Schweino schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:54:
[...]

Kan je dan niet beter een internet only abonnement nemen met NLziet?
Precies dit. Ik ben ook overgestapt van Ziggo naar Delta Internet only icm een NLZiet abonnement.
Bevalt erg goed, ook bij de vrouw en kinderen. Terugkijken zonder reclame is een van de grootste voordelen :)

Motor-Forum.nl

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
[...]

Punt is: dat héb ik uitgelegd, ik quote mezelf:

[...]

En ik heb natuurlijk "slechts" een 99% vermoeden dat het aan het modem ligt, maar protocol is kennelijk dat er eerst iemand komt voor de kabel en dan pas voor het modem. Als ze klantgericht hadden gedacht, hadden ze ook uit voorzorg een nieuw modem op kunnen sturen. Mocht het niet nodig zijn omdat het toch aan iets anders lag, dan kan die net zo makkelijk weer terug.

De standaard klantenservice medewerker die doet gewoon het stappenplan volgen op het briefje. Dus dan is de vraag welke lampjes branden op het modem? Alleen power en PON is uit. Dus dan is de conclusie volgens het briefje geen signaal, stuur signaal monteur.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51

P_Tingen

omdat het KAN

bjusterbaarlik schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

De standaard klantenservice medewerker die doet gewoon het stappenplan volgen op het briefje. Dus dan is de vraag welke lampjes branden op het modem? Alleen power en PON is uit. Dus dan is de conclusie volgens het briefje geen signaal, stuur signaal monteur.
Verkeerde conclusie in dat geval, want dan zou het PON lampje rood moeten knipperen :)

... en gaat over tot de orde van de dag

• Schweino
P_Tingen schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Verkeerde conclusie in dat geval, want dan zou het PON lampje rood moeten knipperen :)
Vast rood branden in mijn geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Schweino schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:37:
[...]
Is zo'n backup gewoon om te wisselen? Of moet het MAC adres eerst geregistreerd worden bij Delta?
Bij een XGSPON verbinding moet je inderdaad je ONT laten registreren.

Bij COAX je modem, bij AON niks.

• canizares99
  • Laatst online: 11-05 18:46
Sjakie0101 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Ja hoor, ik heb het gewoon op het DELTA Netwerk. Dus niet direct aannames doen ;-)
canizares99 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:25:
[...]

Ja hoor, ik heb het gewoon op het DELTA Netwerk. Dus niet direct aannames doen ;-)
Als ik kijk naar het aantal HD zenders dan is dit een slechtere keuze. Alleen de iets hogere bitrates zou nog iets zijn, maar zo lang ze niet de KPN+ decoders leveren zullen heel veel zenders geknepen worden.
Zelfs Ketnet is nog geen HD en vele andere zenders die KPN wel in HD uitzend ook niet. Tenzij Solcon in Wholesale afneemt van Delta, dan zijn enkele zenders wellicht nu wel in HD en in 2022 niet.
Belabberd ook dat de actuele lijst van 2022 is..... Hoe actueel is dat dan.

Solcon is geen aanrader, duurder dan Delta, zeker niet beter en op zondag niet bereikbaar.
Ik zou achterover vallen in mijn klapstoel als ik zo veel geld moest neertellen en minder geleverd zou krijgen.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik loop op dit moment tegen een muur aan;

ik heb via een linkje hier een Genexis FiberTwist xgs-2110-eu-1 ((HV 1.0)gekocht. Deze is afgelopen maandag aangemeld bij Caiway en gister heb ik hem aangesloten.

Op dit moment blijft er een groen/gelig ledje knipperen en volgens de handleiding betekent dat 'link establishing'

Ook de router die erachter staat geeft een foutmelding dat er geen DHCP van de ISP beschikbaar is.

Nu heb ik met caiway contact gehad, maar die stellen zich behoorlijk log op omdat het geen originele ONT is. Ik heb met de verkoper van de Genexis gesproken en geeft aan dat Caiway, ik quote: "de release van de Nokia modem eruit gehaald moet worden".

Caiway geeft aan dat ze alle stappen ondernomen hebben en dat hij aangemeld en dat de release al heeft plaats gevonden.

Op de vraag of ze de modem kunnen pingen/benaderen/testen geven ze aan geen ondersteuning te willen bieden (als je nou eens een fatsoenlijk modem bij een 1000/1000 lijn zou meesturen :( :( :( ).

Is men hier bekend mee? Voor zover ik begreep is de Genexis modem ondersteunt door Caiway/Delta.

Qua troubleshooting:

-fiber kabel opnieuw in en uit de AT01 gehaald; ONT herkend wanneer de kabel afgekoppeld wordt, dus me lijkt dat die er goed in zit
-ONT paar keer stroom eraf
-ONT aangesloten sinds gister 12.00; LED blijft knipperen.
-Router (Asus TUF AX6000) geeft aan dat er geen ISP DHCP mogelijk is.

Kan ik nog iets doen?

T60P Widescreen

• MrJoery
  • Niet online
@Seesar, ik weet even niet of dit van toepassing is i.c.m. de FiberTwist, maar is VLAN100 ingesteld op de router?

• canizares99
  • Laatst online: 11-05 18:46
Sjakie0101 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:35:
[...]

Als ik kijk naar het aantal HD zenders dan is dit een slechtere keuze. Alleen de iets hogere bitrates zou nog iets zijn, maar zo lang ze niet de KPN+ decoders leveren zullen heel veel zenders geknepen worden.
Zelfs Ketnet is nog geen HD en vele andere zenders die KPN wel in HD uitzend ook niet. Tenzij Solcon in Wholesale afneemt van Delta, dan zijn enkele zenders wellicht nu wel in HD en in 2022 niet.
Belabberd ook dat de actuele lijst van 2022 is..... Hoe actueel is dat dan.

Solcon is geen aanrader, duurder dan Delta, zeker niet beter en op zondag niet bereikbaar.
Ik zou achterover vallen in mijn klapstoel als ik zo veel geld moest neertellen en minder geleverd zou krijgen.
Vertel, wat is zoveel duurder? Uitgaande van 1Gbps met TV (2 ontvangers)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seesar schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:49:
Ik loop op dit moment tegen een muur aan;

ik heb via een linkje hier een Genexis FiberTwist xgs-2110-eu-1 ((HV 1.0)gekocht. Deze is afgelopen maandag aangemeld bij Caiway en gister heb ik hem aangesloten.

Op dit moment blijft er een groen/gelig ledje knipperen en volgens de handleiding betekent dat 'link establishing'

Ook de router die erachter staat geeft een foutmelding dat er geen DHCP van de ISP beschikbaar is.

Nu heb ik met caiway contact gehad, maar die stellen zich behoorlijk log op omdat het geen originele ONT is. Ik heb met de verkoper van de Genexis gesproken en geeft aan dat Caiway, ik quote: "de release van de Nokia modem eruit gehaald moet worden".

Caiway geeft aan dat ze alle stappen ondernomen hebben en dat hij aangemeld en dat de release al heeft plaats gevonden.

Op de vraag of ze de modem kunnen pingen/benaderen/testen geven ze aan geen ondersteuning te willen bieden (als je nou eens een fatsoenlijk modem bij een 1000/1000 lijn zou meesturen :( :( :( ).

Is men hier bekend mee? Voor zover ik begreep is de Genexis modem ondersteunt door Caiway/Delta.

Qua troubleshooting:

-fiber kabel opnieuw in en uit de AT01 gehaald; ONT herkend wanneer de kabel afgekoppeld wordt, dus me lijkt dat die er goed in zit
-ONT paar keer stroom eraf
-ONT aangesloten sinds gister 12.00; LED blijft knipperen.
-Router (Asus TUF AX6000) geeft aan dat er geen ISP DHCP mogelijk is.

Kan ik nog iets doen?
“ik quote: "de release van de Nokia modem eruit gehaald moet worden".”

Zoals R3D in deze thread heeft aangegeven blijft de Nokia geregistreerd. Dat is ook handig bij storing zoeken. Nokia aansluiten, werkt het dan wel: klant het ligt aan uw eigen device.

“zover ik begreep is de Genexis modem ondersteunt door Caiway/Delta.”

Hij is zover ik weet BBF.247 gecertificeerd. Dus zal Delta hem willen registreren. Dat is wat anders dan support, dat doen ze niet. Zoals je merkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

ernstoud schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:25:
[...]

“ik quote: "de release van de Nokia modem eruit gehaald moet worden".”

Zoals R3D in deze thread heeft aangegeven blijft de Nokia geregistreerd. Dat is ook handig bij storing zoeken. Nokia aansluiten, werkt het dan wel: klant het ligt aan uw eigen device.

“zover ik begreep is de Genexis modem ondersteunt door Caiway/Delta.”

Hij is zover ik weet BBF.247 gecertificeerd. Dus zal Delta hem willen registreren. Dat is wat anders dan support, dat doen ze niet. Zoals je merkt.
Correct.

@Seesar je vraagt wel wat van de servicedesk.
First things first zoals @ernstoud aangeeft, heb je uitgesloten dat je eigen modem wel correct is ingesteld?
Als de Nokia normaal werkt heb je de lijn/link uitgesloten.
Dan verder naar hoe de wan config van je eigen modem eruit ziet.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

R3D schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:36:
[...]

Correct.

@Seesar je vraagt wel wat van de servicedesk.
First things first zoals @ernstoud aangeeft, heb je uitgesloten dat je eigen modem wel correct is ingesteld?
Als de Nokia normaal werkt heb je de lijn/link uitgesloten.
Dan verder naar hoe de wan config van je eigen modem eruit ziet.
Ik weet neit wat er in te stellen valt aan de modem/ONT? Kan ik een firmware update doen zonder internet? Ik kan wel een hotspot opzetten via mobiel, maar is dat nodig; ik heb daar niets van gelezen.

Ik ben er niet van op de hoogte hoe ik kan inloggen op de ONT; het is geen router, alleen een Fiber-->RJ45 modem; staat ook niets van in de handleiding.

Voor zover ik weet (en ik wil niet lui overkomen :) ), kan ik tussen Caiway en de ONT weinig betekenen behalve checken dat de fiberkabel juist in de attema zit.

Ik heb een groen-groen stekker kabeltje erbij gekregen, en ik heb de reserve AT01 bracket eruit gehaald en daar de stekker ingezet; precies zoals die van het nokia modem met het nokje aan de juiste zijde.

Uiteraard vervolgens wel de nieuwe ONT in de originele poort gestoken en niet in de reserve poort.

M.b.t. de router; ik weet niet zeker of hij juist is ingesteld, maar ik ging er eigenlijk (wellicht onterecht) ervan uit dat zolang het lampje op de ONT knipperd het ook geen zin heeft verder te troubleshooten op de router.

Volledigheidshalve, dit zijn d einstellingen die ik ingezet heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPrRynTqjCST35ybrQkLewIPaNA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T1H0nEncPjSU1NeQ37REdrVW.png?f=user_large

Dit is de foutmelding die ik krijg wanneer de ONT op de WAN poort van de router is aangesloten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSxRthfO5pDfdrzo9xywGEDu2RI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4RSmKPdvIbnCPno3HeElYCYD.png?f=user_large

De nokia heeft afgelopen jaar naar behoren gewerkt en heb ik afgekoppeld nadat ik de nieuwe Genexis binnenhad en berichtje kreeg van Caiway dat de ONT is aangemeld.

Ik heb volledigheidshalve vandaag wel via whatsapp chat opnieuw de gegevens (MAC, SN & PON-ID) doorgeven om zeker te weten dat er niet ergens een typo is gemaakt.

Kan ik verrder zelf nog iets doen om e.e.a. uit te sluiten?

[ Voor 20% gewijzigd door Seesar op 24-08-2023 19:40 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:24
Zwartoog schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:45:
[...]

Ik krijg DSL-tijdperk-vibes bij jouw verhaal, jammer dat er in de laatste 15 jaar niets is veranderd...

Nog een keer bellen, en vragen of ze je kunnen doorverbinden naar de 2e lijn oid. Opschrijven met wie je gesproken hebt. Als je het zover krijgt dat je 23 september wordt aangesloten, ben je al een stap verder.

Maar ik begrijp dus dat er wél wordt betaald, maar er geen dienst geleverd wordt? Dan zou ik (evt met behulp van de vorige bewoner) erop hameren dat ze dat zsm komen fixen. Feitelijk heeft de oude bewoner dus (lang?) betaald voor een niet geleverde dienst (al had die daar zelf een keer voor aan de bel moeten trekken).
Vandaag 4 x gebeld met de klantenservice. Maar, we zijn een stap verder. Morgenochtend wordt het installatie pakket al bezorgd. Installatiedatum van de aansluiting staat op 7 september.

Ik ga morgen de boel aansluiten en hopen dat het gaat werken. De aansluiting is gewoon gepatched volgens de medewerkers. Werkt het morgen niet ga ik wel weer bellen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

Seesar schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:35:
[...]

Ik weet neit wat er in te stellen valt aan de modem/ONT? Kan ik een firmware update doen zonder internet? Ik kan wel een hotspot opzetten via mobiel, maar is dat nodig; ik heb daar niets van gelezen.

Ik ben er niet van op de hoogte hoe ik kan inloggen op de ONT; het is geen router, alleen een Fiber-->RJ45 modem; staat ook niets van in de handleiding.

Voor zover ik weet (en ik wil niet lui overkomen :) ), kan ik tussen Caiway en de ONT weinig betekenen behalve checken dat de fiberkabel juist in de attema zit.

Ik heb een groen-groen stekker kabeltje erbij gekregen, en ik heb de reserve AT01 bracket eruit gehaald en daar de stekker ingezet; precies zoals die van het nokia modem met het nokje aan de juiste zijde.

Uiteraard vervolgens wel de nieuwe ONT in de originele poort gestoken en niet in de reserve poort.

M.b.t. de router; ik weet niet zeker of hij juist is ingesteld, maar ik ging er eigenlijk (wellicht onterecht) ervan uit dat zolang het lampje op de ONT knipperd het ook geen zin heeft verder te troubleshooten op de router.

Volledigheidshalve, dit zijn d einstellingen die ik ingezet heb:

[Afbeelding]

Dit is de foutmelding die ik krijg wanneer de ONT op de WAN poort van de router is aangesloten:

[Afbeelding]

De nokia heeft afgelopen jaar naar behoren gewerkt en heb ik afgekoppeld nadat ik de nieuwe Genexis binnenhad en berichtje kreeg van Caiway dat de ONT is aangemeld.

Ik heb volledigheidshalve vandaag wel via whatsapp chat opnieuw de gegevens (MAC, SN & PON-ID) doorgeven om zeker te weten dat er niet ergens een typo is gemaakt.

Kan ik verrder zelf nog iets doen om e.e.a. uit te sluiten?
Ik ben niet heel bekend met deze GUI, dus hier komen de domme vragen.
Je config pagina staat op LAN, waar er boven in het scherm een duidelijke boodschap staat dat je eerst naar je WAN config moet kijken. < << is dit ook de WAN config of is er een andere menu optie daarvoor?

Ik zie de foutmelding over ISP DHCP, maar in je screenshot staat bij dhcp options “Microsoft”. <<< welke opties heb je hier nog meer?

FYI: pon led op je ont blijft knipperen zolang hij bezig is met verbinding zoeken, dus ook als hij door verkeerde vlantag of dhcp request nog geen verbinding kan maken.

Ik lees in je verhaal dat je je nog niet optimaal hebt verdiept in hoe dot moet werken.
Ik zou even wat documentatie doornemen voordat er verder geklaagd word.
Dit probleem zit op laag 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

R3D schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:56:
[...]

Ik ben niet heel bekend met deze GUI, dus hier komen de domme vragen.
Je config pagina staat op LAN, waar er boven in het scherm een duidelijke boodschap staat dat je eerst naar je WAN config moet kijken. < << is dit ook de WAN config of is er een andere menu optie daarvoor?
Die heb ik gecontroleerd en heb ik primary WAN geselecteerd op de blauwe poort, 2.5gbit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBtw-3HvfzopcluvJYDjex55Dfc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lOnCu0hGEC9gLGOGwLgM1yYb.png?f=user_large
Ik zie de foutmelding over ISP DHCP, maar in je screenshot staat bij dhcp options “Microsoft”. <<< welke opties heb je hier nog meer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpGKHf3yBJCmCMY9Hj2r9chDh1Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a3TRmOcHCRssQ7CkEOE4GgET.png?f=user_large

Opties:

-Disable
-Microsoft
-RFC3442
-RFC3442 & Microsoft
FYI: pon led op je ont blijft knipperen zolang hij bezig is met verbinding zoeken, dus ook als hij door verkeerde vlantag of dhcp request nog geen verbinding kan maken.
Dat wist ik niet. Mij werd verteld door verkoper dat die LED specifiek continu aan moet staan. Dan snap ik ook dat router instellingen een probleem kunnen zijn.
Ik lees in je verhaal dat je je nog niet optimaal hebt verdiept in hoe dot moet werken.
Ik zou even wat documentatie doornemen voordat er verder geklaagd word.
Dit probleem zit op laag 8.
Ongetwijfeld, maar na 2 weken pielen op mijn VPN en Home Assistant aan de praat te krijgen; omdat er geen NAT loopback op de nokia modem is, heb ik destijds veel tijd en energie in gestoken om van buitenaf de VPN en Home Assistant server te kunnen benaderen.

Ik vermoede dat er iets niet goed zat en dus veel tijd aan mijn zijde besteed toen simpelweg bleek dat Caiwai zonder indicatie CGNAT heeft aangezet.

Nu zit ik inmiddels midden in verbouwing en heb een kleintje die me snachts wakker houdt, dus de rust en tijd om uren/dagen uit te zoeken hoe ik de basis weer in orde kan krijgen, ontglipt me soms even.

Wellicht in deze iets te snel gefrustreerd met Caiway, maar ik heb er al zoooooveeel tijd in zitten om een basis thuis servertje met domotica VPN file servertje te draaien (en draaiend te houden) nadat ik van Ziggo overgestapt bent.

Dat vind ik echt behoorlijk frustrerend, zeker omdat dit soort internetverbindingen niet alleen voor een youtube filmpje en netflix fimpje nodig zijn; de basis om, ook als consument, de potentie van glasvezel volledig te benutten in de tijd van smarthomes, servers etc vind ik gewoon niet goed:

-Geen NAT loopback
-Geen Bridge modus
-Toepassing van CGNAT en wanneer ze het doen; zonder waarschuwing/informeren klant.

maar goed, ik wil voor de lange termijn dit wel opgelost hebben en daarom ook bewust gekozen voor aparte ONT en Router zodat ik in de toekomst alleen een nieuwe router hoef te kopen wanneer ik een sneller netwerk wil.

Volledigheidshalve hier nog wat screenshots van pagina's of interest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOUcwBSYBAa8ZKfL0IPpkPm6NYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XO5sXama0jUaNmHkxfBdDcpK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMK4n7cEcib7mXxjDHqgsAVHoZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SJS5ZOecyTU1xlPd2rApZwyM.png?f=fotoalbum_large
Kan ik verder nog informatie verschaffen? Heb ik nog iets anders gemist? kan ik een tooltje downloaden/gebruiken om wat analyses los te laten?

[ Voor 11% gewijzigd door Seesar op 25-08-2023 08:16 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:57
Seesar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:08:
[...]

Die heb ik gecontroleerd en heb ik primary WAN geselecteerd op de blauwe poort, 2.5gbit:
[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

Opties:

-Disable
-Microsoft
-RFC3442
-RFC3442 & Microsoft

[...]

Dat wist ik niet. Mij werd verteld door verkoper dat die LED specifiek continu aan moet staan. Dan snap ik ook dat router instellingen een probleem kunnen zijn.

[...]

Ongetwijfeld, maar na 2 weken pielen op mijn VPN en Home Assistant aan de praat te krijgen; omdat er geen NAT loopback op de nokia modem is, heb ik destijds veel tijd en energie in gestoken om van buitenaf de VPN en Home Assistant server te kunnen benaderen.

Ik vermoede dat er iets niet goed zat en dus veel tijd aan mijn zijde besteed toen simpelweg bleek dat Caiwai zonder indicatie CGNAT heeft aangezet.

Nu zit ik inmiddels midden in verbouwing en heb een kleintje die me snachts wakker houdt, dus de rust en tijd om uren/dagen uit te zoeken hoe ik de basis weer in orde kan krijgen, ontglipt me soms even.

Wellicht in deze iets te snel gefrustreerd met Caiway, maar ik heb er al zoooooveeel tijd in zitten om een basis thuis servertje met domotica VPN file servertje te draaien (en draaiend te houden) nadat ik van Ziggo overgestapt bent.

Dat vind ik echt behoorlijk frustrerend, zeker omdat dit soort internetverbindingen niet alleen voor een youtube filmpje en netflix fimpje nodig zijn; de basis om, ook als consument, de potentie van glasvezel volledig te benutten in de tijd van smarthomes, servers etc vind ik gewoon niet goed:

-Geen NAT loopback
-Geen Bridge modus
-Toepassing van CGNAT en wanneer ze het doen; zonder waarschuwing/informeren klant.

maar goed, ik wil voor de lange termijn dit wel opgelost hebben en daarom ook bewust gekozen voor aparte ONT en Router zodat ik in de toekomst alleen een nieuwe router hoef te kopen wanneer ik een sneller netwerk wil.

Volledigheidshalve hier nog wat screenshots van pagina's of interest:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan ik verder nog informatie verschaffen? Heb ik nog iets anders gemist? kan ik een tooltje downloaden/gebruiken om wat analyses los te laten?
Heb je al eens naar het bedrijf gebeld waar je Genexis gekocht hebt? Die hebben ervaring met die apparaten. Wellicht dat zij je kunnen vertellen welke lampjes wanneer moeten branden?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

EWS99 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:27:
[...]

Heb je al eens naar het bedrijf gebeld waar je Genexis gekocht hebt? Die hebben ervaring met die apparaten. Wellicht dat zij je kunnen vertellen welke lampjes wanneer moeten branden?
ja, verscheidene keren en die geeft aan dat de verbinding tussen Caiway en de ONT dus nog niet klopt en dat Caiway nog steeds een release moet vrijgeven (of worden van gelijke strekke) op basis van het feit dat het ledje knippert en niet constant brand. Caiway geeft op zijn beurt aan dat alle acties ondernomen zijn en de ONT zou moeten werken.

De handleiding van de Genexis is behoorlijk sumier en wat het knipperen daadwerkelijk betekent;

-verbinding tussen ONT en Caiway instabiel/onmogelijk
-verbinding tussen ONT en Caiway niet aanwezig
-verbinding tussen ONT en Caiway aanwezig, maar niet geautoriseerd
-verbinding tussen ONT en Router niet juist ingesteld
-iets anders?

Ik krijg de indruk echter, maar dat weet ik niet zeker, dat ook als er geen router achter het ONT hangt dat het lampje constant hoort te branden; m.a.w. onafhankelijk van de instellingen van de router zou de ONT 'online' moeten kunnen komen. Maar goed, ik begeef me op glad ijs qua kennis op dit vlak.

Ik heb daarom het idee dat ik een beetje tegen een muur aanloop. Maar goed, hopelijk kunnen we hier uitsluiten/bevestigen dat de router de boosdoener is (ergo verkeerde instellingen).

Ik heb inmiddels via de Whatsapp chat met Caiway wel verzoek neergezet om dubbel te controleren of de S/N, PON-ID en MAC overeenkomen met hun gegevens om uit te sluiten dat er een administratieve fout is ingeslopen, daar moet ik nog antwoord op krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Seesar op 25-08-2023 08:37 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:23
Seesar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:32:
[...]

ja, verscheidene keren en die geeft aan dat de verbinding tussen Caiway en de ONT dus nog niet klopt en dat Caiway nog steeds een release moet vrijgeven (of worden van gelijke strekke) op basis van het feit dat het ledje knippert en niet constant brand. Caiway geeft op zijn beurt aan dat alle acties ondernomen zijn en de ONT zou moeten werken.

De handleiding van de Genexis is behoorlijk sumier en wat het knipperen daadwerkelijk betekent;

-verbinding tussen ONT en Caiway instabiel/onmogelijk
-verbinding tussen ONT en Caiway niet aanwezig
-verbinding tussen ONT en Caiway aanwezig, maar niet geautoriseerd
-verbinding tussen ONT en Router niet juist ingesteld
-iets anders?

Ik krijg de indruk echter, maar dat weet ik niet zeker, dat ook als er geen router achter het ONT hangt dat het lampje constant hoort te branden; m.a.w. onafhankelijk van de instellingen van de router zou de ONT 'online' moeten kunnen komen. Maar goed, ik begeef me op glad ijs qua kennis op dit vlak.

Ik heb daarom het idee dat ik een beetje tegen een muur aanloop. Maar goed, hopelijk kunnen we hier uitsluiten/bevestigen dat de router de boosdoener is (ergo verkeerde instellingen).

Ik heb inmiddels via de Whatsapp chat met Caiway wel verzoek neergezet om dubbel te controleren of de S/N, PON-ID en MAC overeenkomen met hun gegevens om uit te sluiten dat er een administratieve fout is ingeslopen, daar moet ik nog antwoord op krijgen.
Ik ken die Nokia niet zo goed maar volgens mij moet je router (en dus niet de ONT) op zijn WAN poort op VLAN’s 100 en 101 geconfigureerd worden en op die VLAN’s DHCP requests uitsturen. Die optie lijkt te ontbreken in je Asus router. Je hebt de VLAN’s op je LAN poort geconfigureerd, daar heb je in deze situatie niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
Het bedrijf achter Blackgate (zakelijke markt) en Glasnet (particuliere markt) start komende week met het aansluiten van test klanten. Als alles volgens plan verloopt gaan ze binnen een paar maanden live met glasvezelabonnementen op het Delta netwerk. Enkele van de pluspunten:

-Vast IP (IPv4 en IPv6)
-Nokia XS-010X-Q ONT waar je eigen router op kunt aansluiten (of router huren van provider)

Helaas zal net als bij Freedom de prijs via Delta hoger liggen dan via bijvoorbeeld E-fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:04
@Seesar

Je zou dit kunnen testen met een simpele TL-SG105E switch van drie tientjes.

Deze heeft VLAN support je krijgt dan wel een publiek ip op je PC/Laptop.

En eventueel dan voor je ASUS router zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:45

KRASH

Juist ja...

Mapje schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:29:
@Seesar

Je zou dit kunnen testen met een simpele TL-SG105E switch van drie tientjes.

Deze heeft VLAN support je krijgt dan wel een publiek ip op je PC/Laptop.

En eventueel dan voor je ASUS router zetten.
Zowel Windows als Mac heeft gewoon ingebakken VLAN support. Dus daar is geen switch voor nodig.

Gewoon direct aansluiten op je ONT, VLAN op je computer instellen (Google is your friend) en kijken of je een IP krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
KRASH schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:33:
[...]

Zowel Windows als Mac heeft gewoon ingebakken VLAN support. Dus daar is geen switch voor nodig.

Gewoon direct aansluiten op je ONT, VLAN op je computer instellen (Google is your friend) en kijken of je een IP krijgt.
Inderdaad, nooit aan gedacht maar dat is juist :

https://www.startech.com/...ging-network-card-windows

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inmiddels is Glasnet aangekondigd als nieuwe provider op het Deltanetwerk,
Nadeel is alweer de koppeling met Canal Digital. Ik ben daar geen fan van, de app en streams zijn niet geweldig.

[ Voor 46% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-08-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik ga ermee aan de slag; als dit werkt sluit ik dus uit dat de ONT het probleem is en dat de router of niet goed geconfigureerd is of niet ondersteunt (dan verruil ik de Asus voor een Fritz 7060)

Als dit niet werkt, mag ik er dan vanuit gaan dat de ONT nog steeds niet goed 'gepaired' is met Caiway?

Ik kom er z.s.m. op terug, wanneer ik eenmaal op mijn laptop VLAN ID kan selecteren na updaten drivers

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Seesar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

Ik ga ermee aan de slag; als dit werkt sluit ik dus uit dat de ONT het probleem is en dat de router of niet goed geconfigureerd is of niet ondersteunt (dan verruil ik de Asus voor een Fritz 7060)

Als dit niet werkt, mag ik er dan vanuit gaan dat de ONT nog steeds niet goed 'gepaired' is met Caiway?

Ik kom er z.s.m. op terug, wanneer ik eenmaal op mijn laptop VLAN ID kan selecteren na updaten drivers
Precies, als dit niet werkt is je ONT niet goed geconfigureerd en weet je waar je de fout moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Mapje schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Precies, als dit niet werkt is je ONT niet goed geconfigureerd en weet je waar je de fout moet zoeken.
No joy, ik heb de Vlan op 100 gezeet na installatie specifieke realtek drivers.

Na ipconfig /release , ipconfig /renew geen IP adres en ook geen internet. Er valt ook niets te pingen. Voor de zekerheid hier een printscreen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjLOS0883O-RG9TXI6j6L1cR7jY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9W6Fp5oG34PddLmIzQKiWyrH.png?f=user_large

Mag ik dus concluderen dat de fout, i.i.g. tot nu toe niet in de router zit (los gezien of de router geschikt is?).

Congiguratie van het ONT, in de handleiding wordt daar niet over gesproken, is er iemand die me hier een hint in kan geven?

Kan ik verder trouble shooten?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Seesar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:21:
[...]

Na ipconfig /release , ipconfig /renew geen IP adres en ook geen internet. Er valt ook niets te pingen. Voor de zekerheid hier een printscreen:

Mag ik dus concluderen dat de fout, i.i.g. tot nu toe niet in de router zit (los gezien of de router geschikt is?).

Congiguratie van het ONT, in de handleiding wordt daar niet over gesproken, is er iemand die me hier een hint in kan geven?

Fout zit dus in de ONT die niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:45

KRASH

Juist ja...

[...]

[Afbeelding]

Volgens deze site hebben die genexis dingen een interface op 192.168.100.1 of 192.168.1.1. Dus haal het VLAN weg, stel je IP statisch in op 192.168.*.2 en probeer in je browser naar dat adres te gaan. Wellicht krijg je daar wat meer informatie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THM0 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:14:
[...]

Ik ken die Nokia niet zo goed maar volgens mij moet je router (en dus niet de ONT) op zijn WAN poort op VLAN’s 100 en 101 geconfigureerd worden en op die VLAN’s DHCP requests uitsturen. Die optie lijkt te ontbreken in je Asus router. Je hebt de VLAN’s op je LAN poort geconfigureerd, daar heb je in deze situatie niets aan.
Gast hier niet om een Nokia device maar een Genexis ONT en een Asus router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
esky schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:15:
Het bedrijf achter Blackgate (zakelijke markt) en Glasnet (particuliere markt) start komende week met het aansluiten van test klanten. Als alles volgens plan verloopt gaan ze binnen een paar maanden live met glasvezelabonnementen op het Delta netwerk. Enkele van de pluspunten:

-Vast IP (IPv4 en IPv6)
-Nokia XS-010X-Q ONT waar je eigen router op kunt aansluiten (of router huren van provider)

Helaas zal net als bij Freedom de prijs via Delta hoger liggen dan via bijvoorbeeld E-fiber.
Ja, ze waren tegen de forum regels in hier al aan het werven. De moderator heeft die berichten terecht verwijderd. Graag geen discussie hierover in deze thread, maar open dan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Betreft het 100% zeker een nieuwe Genexis FiberTwist? Zo niet dan zou de vorige eigenaar, wellicht een ISP, er eigen firmware, configuratie e.d. opgezet kunnen hebben. Of het PON ID / serienummer is niet meer wat op het device staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

KRASH schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Volgens deze site hebben die genexis dingen een interface op 192.168.100.1 of 192.168.1.1. Dus haal het VLAN weg, stel je IP statisch in op 192.168.*.2 en probeer in je browser naar dat adres te gaan. Wellicht krijg je daar wat meer informatie te zien.
dat werkt totdat ik op het inlog menu kom en de wachtwoorden die ik op het internet vind werken niet |:(

Ik probeer de verkoper nog even te bereiken of hij weet wat de inloggeggevens zijn.

Naar mijn weten is de ONT spiksplinter nieuw. Ik weet niet of de verkoper/specialist de ONT heeft ingesteld/instellingen heeft verandert, maar dat zal ik hem straks even vragen als ik hem kan bereiken.

Ik heb in ieder geval geleerd hoe je met minimale apparatuur de lijn kan testen, dus dat is al wat!

Nu nog 1 van de 2 partijen (ONT verkoper en/of Caiway) ervan overtuigen dat er toch iets niet goed zit.

Ik kom er op terug. Nu uitklokken want onze kleine trekt het niet meer zonder aandacht van mij.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seesar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:24:
[...]

dat werkt totdat ik op het inlog menu kom en de wachtwoorden die ik op het internet vind werken niet |:(

Ik probeer de verkoper nog even te bereiken of hij weet wat de inloggeggevens zijn.

Naar mijn weten is de ONT spiksplinter nieuw. Ik weet niet of de verkoper/specialist de ONT heeft ingesteld/instellingen heeft verandert, maar dat zal ik hem straks even vragen als ik hem kan bereiken.

Ik heb in ieder geval geleerd hoe je met minimale apparatuur de lijn kan testen, dus dat is al wat!

Nu nog 1 van de 2 partijen (ONT verkoper en/of Caiway) ervan overtuigen dat er toch iets niet goed zit.

Ik kom er op terug. Nu uitklokken want onze kleine trekt het niet meer zonder aandacht van mij.
Uit de handleiding: “Your username and password can be found on the label inside the product box.”

Bij Genexis producten zit er in de doos een vel met stickers met alle gegevens. Er is geen standaard password. Elk device heeft een eigen password. Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLujMSCGBIaOQkQWboLfNM8x5Dc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c9mkCfBgfndNsZf3za0iYh0J.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
ernstoud schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:07:
[...]

Ja, ze waren tegen de forum regels in hier al aan het werven. De moderator heeft die berichten terecht verwijderd. Graag geen discussie hierover in deze thread, maar open dan een nieuwe.
Het is een beetje verwarrend, maar gaat dit topic over de provider Delta of over Delta Fiber Netwerk? In het eerste geval is het misschien tijd voor een algemeen topic over Delta Fiber Netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:45:
[...]

Het is een beetje verwarrend, maar gaat dit topic over de provider Delta of over Delta Fiber Netwerk? In het eerste geval is het misschien tijd voor een algemeen topic over Delta Fiber Netwerk.
Als jij dat vindt kun je zelf een topic openen. Maar het wordt er dan niet duidelijker op waar Tweakers een vraag moeten stellen, in die nieuwe DFN thread, die van Delta in deel 1 of deel 2, in de Caiway thread etc…

(De regels over werving zijn overigens niet verwarrend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
ernstoud schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:57:
[...]

Als jij dat vindt kun je zelf een topic openen. Maar het wordt er dan niet duidelijker op waar Tweakers een vraag moeten stellen, in die nieuwe DFN thread, die van Delta in deel 1 of deel 2, in de Caiway thread etc…

(De regels over werving zijn overigens niet verwarrend.)
Zo neem een koud drankje en ontspan! Ik probeer alleen wat informatie te delen over een aankomende nieuwe provider op het Delta glasvezel netwerk zoals er hier ook over Freedom en anderen gesproken is.

(Werving doe ik niet aan, ik werk niet bij een provider)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
esky schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

Zo neem een koud drankje en ontspan! Ik probeer alleen wat informatie te delen over een aankomende nieuwe provider op het Delta glasvezel netwerk zoals er hier ook over Freedom en anderen gesproken is.

(Werving doe ik niet aan, ik werk niet bij een provider)
Lekker ontspannen hier aan het rentenieren hoor. Er had een smiley bij mijn opmerking gekund. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Nieuwe episode in de Delta soap. Mijn nieuwe modem is gisteren aangekomen, maar moet dus kennelijk nog worden geactiveerd. Normaliter schijnt dat automatisch te gaan, maar in dat systeem zit een storing, aldus de klantenservice. Ze heeft een ticket aangemaakt voor de tweede lijn, met de info dat het met een beetje geluk nog dezelfde dag opgepakt zou worden en anders de volgende dag.

Vanmorgen dus maar weer gebeld hoe het lijkt, maar de klantenservice kon alleen melden dat er vanaf 7:45 iemand mee bezig was. Dat klinkt goed, maar om 10:00 nog steeds niks, dus maar weer gebeld. Medewerker kan alleen zien dat het "ergens in het administratieve proces zit" en dat het "gemonitord wordt". Op de vraag wat dat dan inhoudt, geen antwoord.

Inmiddels 13:00 uur geweest en schiet het op naar 4 dagen. Een eigen modem op reserve zoals hier eerder voorgesteld werd, werkt ook niet, want ook die moet worden geactiveerd door Delta.

Wat een ontzettend gepruts, ben er alweer helemaal klaar mee. Ik ben volledig afhankelijk van de klantenservice en die kan ook ongeveer niks. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
P_Tingen schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:23:
Nieuwe episode in de Delta soap. Mijn nieuwe modem is gisteren aangekomen, maar moet dus kennelijk nog worden geactiveerd. Normaliter schijnt dat automatisch te gaan, maar in dat systeem zit een storing, aldus de klantenservice. Ze heeft een ticket aangemaakt voor de tweede lijn, met de info dat het met een beetje geluk nog dezelfde dag opgepakt zou worden en anders de volgende dag.

Vanmorgen dus maar weer gebeld hoe het lijkt, maar de klantenservice kon alleen melden dat er vanaf 7:45 iemand mee bezig was. Dat klinkt goed, maar om 10:00 nog steeds niks, dus maar weer gebeld. Medewerker kan alleen zien dat het "ergens in het administratieve proces zit" en dat het "gemonitord wordt". Op de vraag wat dat dan inhoudt, geen antwoord.

Inmiddels 13:00 uur geweest en schiet het op naar 4 dagen. Een eigen modem op reserve zoals hier eerder voorgesteld werd, werkt ook niet, want ook die moet worden geactiveerd door Delta.

Wat een ontzettend gepruts, ben er alweer helemaal klaar mee. Ik ben volledig afhankelijk van de klantenservice en die kan ook ongeveer niks. Zucht.
Brr, 4 dagen zonder internet, dat zou hier in huis een regelrechte ramp zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Typisch Delta en Caiway. Ze bungelen niet voor niets onderaan in de provider monitor van de Consumenten bond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Net maar weer gebeld; tweede lijn snapt het niet en heeft het bij een externe partij neergelegd die het "misschien vandaag nog op gaat pakken". "Of anders morgen of volgende week". Ach ja, een dag meer of minder maakt niet uit.

Op de vraag of er niet een noodmaatregel te verzinnen is, blijft het gewoon stil. Ze hebben geen idee wat ze doen daar. Hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:41:
Typisch Delta en Caiway. Ze bungelen niet voor niets onderaan in de provider monitor van de Consumenten bond.
Ik sla eerder achterover in mijn klapstoel wanneer iemand naar Solcon gaat. Terwijl Delta goedkoper is en meer HD zenders heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P_Tingen schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:45:
Net maar weer gebeld; tweede lijn snapt het niet en heeft het bij een externe partij neergelegd die het "misschien vandaag nog op gaat pakken". "Of anders morgen of volgende week". Ach ja, een dag meer of minder maakt niet uit.

Op de vraag of er niet een noodmaatregel te verzinnen is, blijft het gewoon stil. Ze hebben geen idee wat ze doen daar. Hopeloos.
Al eens een PB naar @R3D geprobeerd? Ik schat zo dat het dan binnen een kwartier is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Dat was wel anders 10 jaar geleden, toen was het nog ZeelandNet. Inmiddels niets meer van over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Consumentenbond…. Brrr…. Kan uit ervaring spreken dat hun testen en de wijze waarop de onderzoek doen geen enkele wetenschappelijke basis heeft. Ze hebben testpanels bijvoorbeeld, daarin zitten de verhoudingen niet zoals de marktaandelen zijn. Dus als er bijvoorbeeld naar verhouding van marktaandelen teveel klanten van Delta in zitten dan is het logisch dat je teveel opmerkingen zult horen over Delta.

Mijn werkgever indertijd werkte gewoon niet meer mee aan testen door de Consumentenbond omdat eigen onderzoek door een echt instituut totaal ander beeld gaf.

Maar goed, de case zoals hier gezegd is echt niet goed. Oplosbaar door mijn tip hierboven schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
P_Tingen schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:23:

Wat bizar, ik krijg exact dezelfde mededeling van Delta!

Mijn nieuwe modem is (nog steeds niet) opgestuurd omdat er, naast dat mijn modem een kabelbreuk heeft, er ook "iets niet goed zit in het administratieve proces". Wat exact en hoe lang het gaat duren kan niemand me vertellen.

Waarom ze niet toch alvast een nieuw modem opsturen aangezien de huidige een kabelbreuk heeft (aangetoond door de Allinq monteur) kan mij eveneens niet verteld worden. "Dat besluit de backoffice" is de enige uitleg die ik kreeg.

Ik zit nu dus al 3 dagen zonder internet en met een defect modem te wachten totdat ze bij Delta een keer de tijd willen nemen om in de problematiek te duiken en mij een nieuw modem op gaan sturen....

Te bizar voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schweino schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

Wat bizar, ik krijg exact dezelfde mededeling van Delta!

Mijn nieuwe modem is (nog steeds niet) opgestuurd omdat er, naast dat mijn modem een kabelbreuk heeft, er ook "iets niet goed zit in het administratieve proces". Wat exact en hoe lang het gaat duren kan niemand me vertellen.

Waarom ze niet toch alvast een nieuw modem opsturen aangezien de huidige een kabelbreuk heeft (aangetoond door de Allinq monteur) kan mij eveneens niet verteld worden. "Dat besluit de backoffice" is de enige uitleg die ik kreeg.

Ik zit nu dus al 3 dagen zonder internet en met een defect modem te wachten totdat ze bij Delta een keer de tijd willen nemen om in de problematiek te duiken en mij een nieuw modem op gaan sturen....

Te bizar voor woorden.
Zit het echt in het modem of is het de glasvezelkabel tussen modem en FTU? Zo’n kabeltje kun je morgen in huis hebben. Wat is er door de monteur precies geconstateerd? Is onderin het modem het klepje los geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ernstoud schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:17:
[...]

Zit het echt in het modem of is het de glasvezelkabel tussen modem en FTU? Zo’n kabeltje kun je morgen in huis hebben. Wat is er door de monteur precies geconstateerd? Is onderin het modem het klepje los geweest?
Kabelbreuk in het kabeltje tussen modem en FTU idd.

Signaal op FTU was okay. Klepje van modem losgemaakt, blauwe connector losgemaakt en daar kwam geen signaal op binnen. Ook een duidelijk waarneembare knik in de kabel.

Het gaat dus idd alleen om het kabeltje.

De monteur heeft nog een poging gedaan of het met de kabel van de Caiway Genexis die ik hier nog heb liggen zou gaan werken (groen-groen ipv groen-blauw) maar werkte helaas niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Schweino op 25-08-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schweino schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

Kabelbreuk in het kabeltje tussen modem en FTU idd.

Signaal op FTU was okay. Klepje van modem losgemaakt, blauwe connector losgemaakt en daar kwam geen signaal op binnen. Ook een duidelijk waarneembare knik in de kabel.

Het gaat sus idd alleen om het kabeltje.

De monteur heeft nog een poging gedaan of het met de kabel van de Caiway Genexis die ik hier nog heb liggen zou gaan werken (groen-groen ipv groen-blauw) maar werkte helaas niet.
Huh? Blauwe connector? In de Nokia zit toch een SC/APC groen?

Dan, morgen in huis:

https://www.glasvezel-kab...bel-sc-apc-sc-apc-2m.html

Oplossingen zijn soms makkelijker dan je denkt.

[ Voor 4% gewijzigd door ernstoud op 25-08-2023 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
ernstoud schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:23:
[...]

Huh? Blauwe connector? In de Nokia zit toch een SC/APC groen?

Dan, morgen in huis:

https://www.glasvezel-kab...bel-sc-apc-sc-apc-2m.html

Oplossingen zijn soms makkelijker dan je denkt.
Die in de Nokia is blauw, die in de FUP gaat is groen.

/edit

In de war met de Genexis, Nokia is groen/groen idd

[ Voor 7% gewijzigd door Schweino op 25-08-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schweino schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:25:
[...]
In de war met de Genexis, Nokia is groen/groen idd
Ik begreep er al helemaal niets van. Dat zo’n monteur gewoon niet een paar sets van die patch kabels in de auto heeft :( .

Hoe kwam die glasvezel geknikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ernstoud schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:31:
[...]

Ik begreep er al helemaal niets van. Dat zo’n monteur gewoon niet een paar sets van die patch kabels in de auto heeft :( .

Hoe kwam die glasvezel geknikt?
Daar baalde de monteur zelf ook van. Hij zei dat ze al vaker bij Delta aan hebben gegeven om van die kabeltjes mee te geven maar dat wil Delta blijkbaar niet.
Kabelbreuk komt regelmatig voor bij de Nokia modems gaf hij aan ivm de bijgeleverde houder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Schweino schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:36:
[...]

Daar baalde de monteur zelf ook van. Hij zei dat ze al vaker bij Delta aan hebben gegeven om van die kabeltjes mee te geven maar dat wil Delta blijkbaar niet.
Kabelbreuk komt regelmatig voor bij de Nokia modems gaf hij aan ivm de bijgeleverde houder.
Die kabeltjes kosten inkoop niet meer dan een euro. Als ik monteur zou zijn zou ik ze dan maar zelf in de auto neer leggen. Klant in een paar minuten verder helpen geeft een kick lijkt me. Kost minder dan een biertje of een sigaret. Maar goed… ik werkte nog maar net als broekie en kreeg al het verwijt dat ik te klantgericht was _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ernstoud schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:49:
[...]

Die kabeltjes kosten inkoop niet meer dan een euro. Als ik monteur zou zijn zou ik ze dan maar zelf in de auto neer leggen. Klant in een paar minuten verder helpen geeft een kick lijkt me. Kost minder dan een biertje of een sigaret. Maar goed… ik werkte nog maar net als broekie en kreeg al het verwijt dat ik te klantgericht was _/-\o_ .
Update: Even een andere patch kabel geregeld. Aangesloten en gaan met die banaan..... Wat wel apart was is dat het eerste uur de power LED oranje gekeurd was en het modem regelmatig rebootte. Nu brand de LED groen en draait het als vanouds. Nou ja, vanouds.... Ik heb een 100.x.x.x. CGNAT WAN IP.

Morgen maar weer even bellen met de helpdesk en ik denk dat ik dan toch een manager oid wil spreken want ik vind het te bizar voor woorden dat ik al dagen aan het lijntje wordt gehouden met "administratief probleem" terwijl er overduidelijk kabelbreuk was en ik dus nu ook het bewijs heb dat dat de oorzaak was. En het maar vertikken mij een nieuw modem/patch kabel te sturen.

Nog erg bedankt voor de tips en hulp @ernstoud !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schweino schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

Update: Even een andere patch kabel geregeld. Aangesloten en gaan met die banaan..... Wat wel apart was is dat het eerste uur de power LED oranje gekeurd was en het modem regelmatig rebootte. Nu brand de LED groen en draait het als vanouds. Nou ja, vanouds.... Ik heb een 100.x.x.x. CGNAT WAN IP.

Morgen maar weer even bellen met de helpdesk en ik denk dat ik dan toch een manager oid wil spreken want ik vind het te bizar voor woorden dat ik al dagen aan het lijntje wordt gehouden met "administratief probleem" terwijl er overduidelijk kabelbreuk was en ik dus nu ook het bewijs heb dat dat de oorzaak was. En het maar vertikken mij een nieuw modem/patch kabel te sturen.

Nog erg bedankt voor de tips en hulp @ernstoud !
Je moet maar denken, de start is moeilijk maar dan heb je het maar gehad _O- .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
P_Tingen schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:45:

Je krijgt er geen internet mee maar je kunt altijd nog de compensatieregeling proberen :

https://www.delta.nl/klan...-voorwaarden/compensatie/

Je zit tenslotte langer dan 12 uur zonder internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
De klantgerichtheid van Delta vind ik echt wel beschamend slecht.

Waarom zo moeilijk doen over een kabeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:35:
De klantgerichtheid van Delta vind ik echt wel beschamend slecht.

Waarom zo moeilijk doen over een kabeltje?
Van de klantgerichtheid van Solcon zou ik van achterover vallen in mijn klapstoel. Op zondag niet bereikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Van de klantgerichtheid van Solcon zou ik van achterover vallen in mijn klapstoel. Op zondag niet bereikbaar.
En wat heeft dat met Delta te maken? Dat is gewoon een whataboutism. Dat Solcom een (ander/additioneel) issue heeft v.w.b. klantenservice maakt het niet dat Delta "goed" is. En daarnaast ging het in deze IIRC niet eens om een vergelijking met Solcon. Alleen dat Delta deze case super slecht afhandelt, niet dat dit bij Solcom beter zou gaan.

En al zijn ze op zondag bereikbaar, ik denk dat er weinig ISPs zijn die voor een consumenten abotje een monteur op zondag op pad sturen, zeker als het om een individuele klant gaat zoals hier het geval is. (Geen uitval in een hele straat / wijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:33
Sjakie0101 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:05:
[...]

Dat heeft niks met klantgerichtheid te maken, maar met religie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik vind de opmerking van Sjakie ook erg opmerkelijk inzake Solcon.
Ik wordt over een week aangesloten op Solcon op glasvezel van Deltafiber. Kijken hoe het mij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:38
Hammetje schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 21:59:
[...]

Vandaag 4 x gebeld met de klantenservice. Maar, we zijn een stap verder. Morgenochtend wordt het installatie pakket al bezorgd. Installatiedatum van de aansluiting staat op 7 september.

Ik ga morgen de boel aansluiten en hopen dat het gaat werken. De aansluiting is gewoon gepatched volgens de medewerkers. Werkt het morgen niet ga ik wel weer bellen.
En, werkt het nou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Pvd01 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:35:
[...]

Dat heeft niks met klantgerichtheid te maken, maar met religie.
Eigenlijk heeft het dus óók met klantgerichtheid te maken. Alleen zet Solcon blijkbaar religie boven klantgerichtheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:02:
[...]

Eigenlijk heeft het dus óók met klantgerichtheid te maken. Alleen zet Solcon blijkbaar religie boven klantgerichtheid.
Misschien hebben ze heel veel klanten die zeer hechten aan de zondagsrust? :P

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:24
Vanwege de enorme bureaucratie daar had ik het niet verwacht, maar - ja, het werkt.

Dank voor het meedenken. Blijven aandringen voor het modem op een al gepatchte aansluiting was technisch minder lastig dan ze aan de telefoon lieten klinken ;-).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Hammetje schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:35:
[...]

Vanwege de enorme bureaucratie daar had ik het niet verwacht, maar - ja, het werkt.

Dank voor het meedenken. Blijven aandringen voor het modem op een al gepatchte aansluiting was technisch minder lastig dan ze aan de telefoon lieten klinken ;-).
Ik ben nog wel benieuwd of er op 7 september wat gebeurd. Hopelijk valt je verbinding niet weg die dag door een "administratieve fout". Of wat er gebeurd als je oude bewoner zijn verbinding opgezegd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 01:07:
Ik vind de opmerking van Sjakie ook erg opmerkelijk inzake Solcon.
Ik wordt over een week aangesloten op Solcon op glasvezel van Deltafiber. Kijken hoe het mij bevalt.
Ik ben zeer benieuwd. Gezegende toekomst alvast bij Solcon!

In elk geval is de TV decoder nog ouder/verouderd type tov Delta, de Amino Aria 610/7

Wanneer ik op Youtube kijk veel klachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-08-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:12:
[...]

Ik ben zeer benieuwd. Gezegende toekomst alvast bij Solcon!

In elk geval is de TV decoder nog ouder/verouderd type tov Delta, de Amino Aria 610/7
Solcon gebruikt de Arris VIP 5202.
Wanneer ik op Youtube kijk veel klachten.
YouTube is toch geen bron. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:40:
[...]

Solcon gebruikt de Arris VIP 5202.

[...]

YouTube is toch geen bron. 8)7
Nope, op het Deltanetwerk de Amino Aria 610/7, tenzij ze zijn overgestapt naar de Arris over de hele linie.
Dat is wel een 4K ontvanger, maar men denkt dat Love Nature een pornokanaal is dus wordt deze niet in 4K uitgezonden :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :+ :+ :+ :+ :+

[ Voor 31% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-08-2023 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:01:
[...]

Nope, op het Deltanetwerk de Amino Aria 610/7
Die Amino is een oude ontvanger. Nieuwe klanten krijgen gewoon een Arris, bron: mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Die Amino is een oude ontvanger. Nieuwe klanten krijgen gewoon een Arris, bron: mijn ogen.
Ah ok, maar ja zonder 4k was de Amino ook voldoende geweest. Solcon blinkt niet uit in 4K en UHD zenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:01:
[...]
Dat is wel een 4K ontvanger, maar men denkt dat Love Nature een pornokanaal is dus wordt deze niet in 4K uitgezonden :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :+ :+ :+ :+ :+
Love Nature is zender 34.

Je laatste 100 berichten kloppen bijna allemaal niet. Snap waarom je steeds allemaal random dingen roept die super simpel zijn te controleren. Misschien handig om dat eerst zelf te doen voordat er weer wat willekeurige dingen gaat plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Je laatste 100 berichten kloppen bijna allemaal niet. Snap waarom je steeds allemaal random dingen roept die super simpel zijn te controleren. Misschien handig om dat eerst zelf te doen voordat er weer wat willekeurige dingen gaat plaatsen.
Klopt maar Love Nature is geen 4K bij Solcon voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Porno? Wat een onzin, Sjakie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Kennelijk hebben ISP’s ook fanboys :+ Hij is er daar 1 van. Delta kan niets fouts doen en alles is daar superieur :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
18+ zul je bij Solcon niet zien , wel de plaatselijke kerkdiensten . En 4K hebben ze daar nog niet ontdekt, ze denken dat dit 4 Koningen betekend.

Anyway, die gratis tv is een mooi lokkertje, maar je betaald nog altijd 250 euro te veel tov DELTA.
Geen korting niks. TV is niet gelijk aan KPN+, dus vergelijkbaar met Delta, zoniet minder qua HD.

[ Voor 32% gewijzigd door Sjakie0101 op 31-08-2023 00:03 ]

• dolopfriet
Solcon heeft wel een 4K ontvanger hoor. De VIP5202. Ik verwacht eerder UHD bij Solcon als bij Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat @Sjakie0101 gewoon een beetje religieus ( :+ ) is in het afbranden van providers op het Delta netwerk die niet Delta of Caiway zijn. Kan mij herinneren dat toen iemand aangaf over te stappen naar Helden van Nu het precies hetzelfde ging en er voornamelijk FUD werd gepost.

• esky
Over providers die niet Delta/Caiway zijn gesproken, bijna 4 maanden geleden kondigden T-Mobile en Delta een samenwerking aan. Iemand enig idee wanneer T-Mobile gaat beginnen diensten over DFN te leveren?
esky schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:46:
Over providers die niet Delta/Caiway zijn gesproken, bijna 4 maanden geleden kondigden T-Mobile en Delta een samenwerking aan. Iemand enig idee wanneer T-Mobile gaat beginnen diensten over DFN te leveren?
Ik heb deze vraag gesteld aan T Mobile en kreeg het merkwaardige antwoord terug dat Delta hierover gaat communiceren. Het duurt vrij lang na de aankondiging.

RobertMe schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:20:
Ik denk dat @Sjakie0101 gewoon een beetje religieus ( :+ ) is in het afbranden van providers op het Delta netwerk die niet Delta of Caiway zijn. Kan mij herinneren dat toen iemand aangaf over te stappen naar Helden van Nu het precies hetzelfde ging en er voornamelijk FUD werd gepost.
Nope, nooit is geroepen over Helden van Nu, wel deze providers eens getipt alhier.
Maar ook HvN is prijzig via het Deltanetwerk.

• esky
Sjakie0101 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:09:
[...]

Ik heb deze vraag gesteld aan T Mobile en kreeg het merkwaardige antwoord terug dat Delta hierover gaat communiceren. Het duurt vrij lang na de aankondiging.
Op het forum van T-Mobile vond ik dit draadje. Samenvatting: "binnen enkele maanden" kunnen ze op alle DFN aansluitingen leveren. De tarieven worden:
de prijzen zullen hetzelfde zijn als op de lijn van KPN WBA.
Delta: 100 Mbit/s €45 - 400 Mbit/s €50 - 1000 Mbit/s €55.

• dolopfriet
Het is voor de Delta klanten wel het minst schokkend als ze zouden overstappen naar T-Mobile.
Het televisieplatform van T-Mobile is vergelijkbaar met Delta in veel opzichten.
HD is daar het hoogst haalbare.....

Dat moet de Delta kijkers een vertrouwd gevoel geven.

[ Voor 3% gewijzigd door dolopfriet op 31-08-2023 10:38 ]

esky schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:46:
Laatste nieuws dat ik kan vinden is van 8 augustus jl.

Momenteel is alleen vooruit bestellen van Glasvezel van T-Mobile nog mogelijk. Dit is alleen mogelijk in de gebieden waar DELTA bezig is met de aanleg van glasvezel (de werkzaamheden zijn aangekondigd, in uitvoering of bijna afgerond). In de komende maanden maken we ons netwerk gereed zodat er direct Glasvezel van T-Mobile besteld kan worden. ​

Er is ook nooit echt duidelijk aangegeven of T-Mobile Wholesale diensten afneemt van Delta en doorzet op haar eigen platform (als een KPN-WBA constructie) of dat T-Mobile echt eigen apparatuur plaatst in de Delta PoP's. Dat laatste is wel wat meer werk namelijk en dan moet Glasoperator flink aan de bak met OLT's plaatsen, backhauls regelen etc...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Er is ook nooit echt duidelijk aangegeven of T-Mobile Wholesale diensten afneemt van Delta en doorzet op haar eigen platform (als een KPN-WBA constructie) of dat T-Mobile echt eigen apparatuur plaatst in de Delta PoP's. Dat laatste is wel wat meer werk namelijk en dan moet Glasoperator flink aan de bak met OLT's plaatsen, backhauls regelen etc...
Ze zullen ongetwijfeld beginnen met Wholesale diensten van Delta. Waarbij je gewoon een Nokia ONT krijgt waar aan een T-Mobile Zyxel T-56 achter komt.

Zal veel te duur zijn om te beginnen met eigen apparatuur in de PoP. Dat lijkt mij meer iets voor de toekomst als je veel klanten hebt in een bepaald gebied. Vooralsnog is er ook geen provider op het Delta XGS-PON netwerk die het anders aanbied.

[ Voor 5% gewijzigd door bjusterbaarlik op 31-08-2023 11:16 ]

bjusterbaarlik schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

Ze zullen ongetwijfeld beginnen met Wholesale diensten van Delta. Waarbij je gewoon een Nokia ONT krijgt waar aan een T-Mobile Zyxel T-56 achter komt.

Zal veel te duur zijn om te beginnen met eigen apparatuur in de PoP. Dat lijkt mij meer iets voor de toekomst als je veel klanten hebt in een bepaald gebied. Vooralsnog is er ook geen provider op het Delta XGS-PON netwerk die het anders aanbied.
Ik denk dat je gelijk hebt.
Overigens is er geen andere provider die het anders aanbiedt omdat er ook bijna geen andere provider is die dat zou kunnen. T-Mobile kan het echter wel. Ze doen het in elke KPN Netwerk PoP waar het nog mogelijk is (waar nog een P2P netwerk ligt) en dat zijn er honderden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Zullen we nu weer ontopic verder gaan? Solcon heeft niet zoveel te maken met Delta Glasvezel (de aanbieder).

Als er voorkeur is om Delta (provider) en Delta (netwerk) te scheiden. Maak dan gerust een nieuw topic aan.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 31-08-2023 11:19 ]

• dolopfriet
Volgens mij biedt Solcon toch echt een eigen product aan op Deltafiber glasvezel. Ze gebruiken nu zelfs de KPN ontvanger VIP 5202.
Plaats dan Solcon als enige eigen apparatuur in de pop van Deltafiber?

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:33:
[...]

18+ zul je bij Solcon niet zien , wel de plaatselijke kerkdiensten . En 4K hebben ze daar nog niet ontdekt, ze denken dat dit 4 Koningen betekend.

Anyway, die gratis tv is een mooi lokkertje, maar je betaald nog altijd 250 euro te veel tov DELTA.
Geen korting niks. TV is niet gelijk aan KPN+, dus vergelijkbaar met Delta, zoniet minder qua HD.
Mooi, ga jij dan maar lekker porno kijken in 4K bij Delta :')
Weten we gelijk waarom je zo pro Delta bent :+

• bjusterbaarlik
  • Niet online
dolopfriet schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:37:
Volgens mij biedt Solcon toch echt een eigen product aan op Deltafiber glasvezel. Ze gebruiken nu zelfs de KPN ontvanger VIP 5202.
Plaats dan Solcon als enige eigen apparatuur in de pop van Deltafiber?
Nee gewoon Delta wholesale, ook de Nokia ONT, maar Fritz!box router en dus VIP5202 stb.

• dolopfriet
Dus in feite heb je bij Solcon dus gewoon internet en televisie van Delta?
Dan zal televisie bij Solcon dus ook nooit UHD zenders krijgen vrees ik.

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 16:53
j0eyv schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:23:
[...]

Geen android OS dus geen app ;)

Omdat ik een hekel heb aan alle externe apparaten. Ik heb geen lelijk tv meubel en mijn TV hangt praktisch in de muur. Clean-look zeg maar..

De samsung TV box hangt overigens ook in de meterkast. Dit dus.. https://help.framemytv.com/samsung-one-connect-box-explained

Zo’n lelijk setop box ding wil ik dus niet in beeld hebben.

Wel leuk dat de vorige verkoper zei dat bridge mode wel kan.. man man man.
Chromecast met Google TV kopen, daar al je TV apps in hangen inc de Delta TV app. ding past makkelijk achter je ingebouwde TV, kan ook de bediening van je tv qua power / volume en inputwissel overnemen. Zo heb ik het al twee jaar draaien met de ziggo app, ze zijn hier nu aan het graven van Delta.
Pagina: 1 ... 74 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.