Nee, Solcon levert bijvoorbeeld Dreamworks en Nick Ukraine, Njam, Wild Earth., Luxe TV, Tagesschau24, Die heeft Delta niet. Dus de TV komt wel van KPN. @Barre73 zou daar iets over kunnen roepen.dolopfriet schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:41:
Dus in feite heb je bij Solcon dus gewoon internet en televisie van Delta?
Dan zal televisie bij Solcon dus ook nooit UHD zenders krijgen vrees ik.
Nope... geen idee hoe Solcon dat doet.Sjakie0101 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:43:
[...]
Nee, Solcon levert bijvoorbeeld Dreamworks en Nick Ukraine, Njam, Wild Earth., Luxe TV, Tagesschau24, Die heeft Delta niet. Dus de TV komt wel van KPN. @Barre73 zou daar iets over kunnen roepen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Gaat dit topic over de provider Delta of Delta Fiber Netwerk (DFN)? Als ik de titel lees neem ik aan dat het voer Delta Fiber Netwerk gaat, als dat niet zo is dan is een titel aanpassing op zijn plek.rens-br schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:18:
[modbreak]Zullen we nu weer ontopic verder gaan? Solcon heeft niet zoveel te maken met Delta Glasvezel (de aanbieder).
Als er voorkeur is om Delta (provider) en Delta (netwerk) te scheiden. Maak dan gerust een nieuw topic aan.[/]
Ik ben vandaag overgestapt van Caiway naar Delta, wat achter de schermen natuurlijk hetzelfde bedrijf is. De reden voor mij was het (iets) beter instelbare Nokia modem, hogere snelheid (1gb) en de Kamai 7x (4k) ontvanger(s) voor de TV.
Wat ik ook doe, ik krijg op mijn 4K LG TV van de Kamai 7x maar 1080i binnen. Delta geeft aan dat de Kamai echt 4K moet uitsturen, maar dat doet hij bij mij (op beide TV's) dus niet. Heeft iemand hier ervaring mee en wel een 4k signaal uit de Kamai weten te krijgen?
Wat ik ook doe, ik krijg op mijn 4K LG TV van de Kamai 7x maar 1080i binnen. Delta geeft aan dat de Kamai echt 4K moet uitsturen, maar dat doet hij bij mij (op beide TV's) dus niet. Heeft iemand hier ervaring mee en wel een 4k signaal uit de Kamai weten te krijgen?
esky schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:59:
Gaat dit topic over de provider Delta of Delta Fiber Netwerk (DFN)? Als ik de titel lees neem ik aan dat het voer Delta Fiber Netwerk gaat, als dat niet zo is dan is een titel aanpassing op zijn plek.
DELTA is dus een provider, het topic gaat over de ISP('s) en niet over der kabeltrekker. Althans, zo bekijk ik het topic.DELTA Fiber is een Nederlandse telecomaanbieder voor consumenten en ondernemers. Het bedrijf is na KPN Netwerk de grootste exploitant van glasvezelnetwerken in Nederland. Een andere grote concurrent voor Delta Fiber is Open Dutch Fiber.
Het bedrijf is actief onder de merknamen DELTA, DELTA Zakelijk (voorheen CBizz), DELTA Fiber Netwerk (voorheen Glasvezel buitenaf) en Caiway. Het bedrijf is volledig in handen van EQT Partners, een Zweeds investeringsfonds.
Eerst het probleem, dan de oplossing
Delta levert geen 4K op interactieve tv dus je kunt net zo goed een HD ontvanger nemen.boulie76 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:23:
Ik ben vandaag overgestapt van Caiway naar Delta, wat achter de schermen natuurlijk hetzelfde bedrijf is. De reden voor mij was het (iets) beter instelbare Nokia modem, hogere snelheid (1gb) en de Kamai 7x (4k) ontvanger(s) voor de TV.
De Kamai 7x kan alleen 4K YouTube filmpjes afspelen.
Dat UHD gaat nooit gebeuren bij Delta. Ze kunnen geeneens Dolby Digital geluid op alle kanalen leveren. Want dan loopt de boel al helemaal vast.
Wat interessant is, is dat de Delta/Caiway klantenservice ook aangeeft dat je de Deco's achter een switch moet plaatsen (of in serie schakelen) omdat het anders niet goed zou gaan. Ook bij de Nokia modem/routers niet.bjusterbaarlik schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:09:
[...]
Laatste keer dat ik het heb getest is al weer meer dan een jaar geleden. Dus kan in verschil in firmware versie zijn. Maar in die tijd was het onmogelijk.
Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom dit problemen kan geven. Als de Deco's in AP modus staan, dan zijn het toch alleen maar "domme" doorgeefluiken van de Nokia router en zouden ze niet moeten kunnen interfereren?
Of zie ik iets over het hoofd?
TPlink zelf zegt het volgende:
https://www.tp-link.com/us/support/faq/1432/
Note: When Deco works in Router mode, it’s not suggested to connect more than 1 deco unit to the existing router directly, as it may cause a network loop.
When Deco works in Access Point mode, it’s no problem to connect more than 1 deco unit to the existing router directly.
[ Voor 19% gewijzigd door Schweino op 02-09-2023 17:55 ]
Woensdag heeft BAM de FTU geplaatst. De kabel gaat door de kruipruimte. Ze waren heel snel klaar met dat door de kruipruimte trekken. Zie hier waarom dat zo snel ging:
http://www.vlist.eu/fotos/glasvezel/IMG_0115.jpg
Ik heb het vanmiddag maar even gesaneerd. Ik vond dit wel heel slordig. Uit het zicht is uit het zicht kennelijk...
Ik heb het vanmiddag maar even gesaneerd. Ik vond dit wel heel slordig. Uit het zicht is uit het zicht kennelijk...
Je kunt een netwerkloop krijgen doordat de Deco's zowel draadloos als bekabeld met elkaar kunnen communiceren. Als de communicatie bekabeld niet 100% is zoals het hoort krijg je dus onstabiliteit.Schweino schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:52:
[...]
Wat interessant is, is dat de Delta/Caiway klantenservice ook aangeeft dat je de Deco's achter een switch moet plaatsen (of in serie schakelen) omdat het anders niet goed zou gaan. Ook bij de Nokia modem/routers niet.
Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom dit problemen kan geven. Als de Deco's in AP modus staan, dan zijn het toch alleen maar "domme" doorgeefluiken van de Nokia router en zouden ze niet moeten kunnen interfereren?
Of zie ik iets over het hoofd?
TPlink zelf zegt het volgende:
https://www.tp-link.com/us/support/faq/1432/
Note: When Deco works in Router mode, it’s not suggested to connect more than 1 deco unit to the existing router directly, as it may cause a network loop.
When Deco works in Access Point mode, it’s no problem to connect more than 1 deco unit to the existing router directly.
IEEE 1905.1 protocol is het toverwoord.
https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/98898
Ik denk dat toen ze de rest van de afwerking zagen, ze dachten: “ach, laat ook maar”Roetzen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:56:
Woensdag heeft BAM de FTU geplaatst. De kabel gaat door de kruipruimte. Ze waren heel snel klaar met dat door de kruipruimte trekken. Zie hier waarom dat zo snel ging:
Wat had je verwacht dan? Het is een kruipruimte...Roetzen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:56:
Er hoort sowieso meer llengte in de kruipruimte te zitten qua kabel. Zowel voor verzakking van de grond als voor eventuele latere verplaatsing of zo. Dus netjes oprollen en een touwtje omheen is ook niet heel handig.
Die lengte zit hier wel in zo te zien. En verder... Tja, zoals gezegd, het is de kruipruimte.
Ik verwacht dat er ruimte overblijft om te kruipen. Zonder verstrikt te raken in kabels die daar maar wat rondslingeren en die daardoor ook nog eens beschadigd kunnen raken.Barre73 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:03:
[...]
Wat had je verwacht dan? Het is een kruipruimte...
Precies, er moet ruimte zijn om te kruipen.Tja, zoals gezegd, het is de kruipruimte.
Sinds gisteren weer bij de club van Delta(komende ben Caiway)
Alles is vlekkeloos verlopen. Nu heb ik begrepen dat alle nieuwe aansluitingen XGS-PON zijn en CGNAT. Echter mijn ip-adres zit niet in de 100 xx reeks.
Vreemd.
Alles is vlekkeloos verlopen. Nu heb ik begrepen dat alle nieuwe aansluitingen XGS-PON zijn en CGNAT. Echter mijn ip-adres zit niet in de 100 xx reeks.
Vreemd.
Het is volgens mij niet zo dat nieuwe aansluitingen per definitie met CGNAT komen. Hoe controleer je je IP adres? Whatsmyip en andere tools geven het “exit” IP adres dus dat zegt niets, beste is in de router kijken.patrickt35 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:47:
Sinds gisteren weer bij de club van Delta(komende ben Caiway)
Vreemd.
Maar heb je dus XGS-PON?
Ik heb het Nokia modem, dus mag aannemen dat het XGS-PON is.ernstoud schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:05:
[...]
Het is volgens mij niet zo dat nieuwe aansluitingen per definitie met CGNAT komen. Hoe controleer je je IP adres? Whatsmyip en andere tools geven het “exit” IP adres dus dat zegt niets, beste is in de router kijken.
Maar heb je dus XGS-PON?
Uiteraard ip-adres gecontroleerd in de router.
Als jij daar niet meer langs zou kruipen zou ik mij eerder zorgen maken om je gewicht/omvang.Roetzen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:37:
[...]
Ik verwacht dat er ruimte overblijft om te kruipen. Zonder verstrikt te raken in kabels die daar maar wat rondslingeren en die daardoor ook nog eens beschadigd kunnen raken.
[...]
Precies, er moet ruimte zijn om te kruipen.
En wat anderen zeggen, het is een kruipruimte. Zo’n kabel kun je prima overheen kruipen, en anders wel even aan de kant schuiven. Als jij verwacht dat ze alles strak afwerken dan gaan wij dat als consument ook terug zien in de prijs, die word hoger.
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens: bij mij loopt de glasvezelkabel ook zo los over de grond door de kruipruimte. Zoveel moeite is het niet om er even een mantelbuis omheen te schuiven tijdens het trekken van de kabel en vervolgens de buis op een paar plekken vast te zetten.Tux3.14 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:18:
[...]
Als jij daar niet meer langs zou kruipen zou ik mij eerder zorgen maken om je gewicht/omvang.
En wat anderen zeggen, het is een kruipruimte. Zo’n kabel kun je prima overheen kruipen, en anders wel even aan de kant schuiven. Als jij verwacht dat ze alles strak afwerken dan gaan wij dat als consument ook terug zien in de prijs, die word hoger.
In tijden waarin veel mensen hun kruipruimte (laten) isoleren raakt zo'n kabeltje zo beschadigd en ik vraag me af wie de rekening voor reparatie toegeschoven krijgt in zo'n geval.
Dat kan inderdaad prima. Maar wie gaat het betalen? Lijkt mij ook niet de bedoeling dat de monteurs dat moeten betalen.dennisfr schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:34:
[...]
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens: bij mij loopt de glasvezelkabel ook zo los over de grond door de kruipruimte. Zoveel moeite is het niet om er even een mantelbuis omheen te schuiven tijdens het trekken van de kabel en vervolgens de buis op een paar plekken vast te zetten.
In tijden waarin veel mensen hun kruipruimte (laten) isoleren raakt zo'n kabeltje zo beschadigd en ik vraag me af wie de rekening voor reparatie toegeschoven krijgt in zo'n geval.
Als ik geweten had dat ze het zo slordig zouden achterlaten had ik er zelf wel van te voren een buis ingelegd. Zo moeilijk is dat inderdaad niet.dennisfr schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:34:
[...]
Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens: bij mij loopt de glasvezelkabel ook zo los over de grond door de kruipruimte. Zoveel moeite is het niet om er even een mantelbuis omheen te schuiven tijdens het trekken van de kabel en vervolgens de buis op een paar plekken vast te zetten.
Exact! Bij mij staat ook vloerisolatie in de planning. Dan is zo'n kabeltje wat dwars door de kruipruimte slingert gewoon vragen om problemen. Vandaar dat ik het zelf maar vastgezet heb.In tijden waarin veel mensen hun kruipruimte (laten) isoleren raakt zo'n kabeltje zo beschadigd en ik vraag me af wie de rekening voor reparatie toegeschoven krijgt in zo'n geval.
Is het niet een NEN 1010 vereiste dat het weggewerkt moet zijn in een buis en netjes ergens tegenaan bevestigd?bjusterbaarlik schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:56:
[...]
Dat kan inderdaad prima. Maar wie gaat het betalen? Lijkt mij ook niet de bedoeling dat de monteurs dat moeten betalen.
De glasvezel zit natuurlijk wel gewoon in een groene buis, is niet dat die onbeschermd ligt.Schweino schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:33:
[...]
Is het niet een NEN 1010 vereiste dat het weggewerkt moet zijn in een buis en netjes ergens tegenaan bevestigd?
Maar stel ze monteren de glasvezel mooi bovenaan tegen de onderkant van je vloer. Vervolgens wordt die geïsoleerd met pur en dan kun je er dus nooit meer bij zonder alle pur weg te moeten halen. Dus gewoon in het zand/modder hoeft niet perse slechter te zijn.
Je kunt het buisje daarnaast toch ook gewoon zelf even opbinden als je je eraan stoort? Als er geen mantelbuis voorzien is maakt zo’n monteur dat natuurlijk niet alsnog.bjusterbaarlik schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:49:
[...]
De glasvezel zit natuurlijk wel gewoon in een groene buis, is niet dat die onbeschermd ligt.
Maar stel ze monteren de glasvezel mooi bovenaan tegen de onderkant van je vloer. Vervolgens wordt die geïsoleerd met pur en dan kun je er dus nooit meer bij zonder alle pur weg te moeten halen. Dus gewoon in het zand/modder hoeft niet perse slechter te zijn.
In dit geval niet. Ik had al eerder aangegeven dat er een meerlengte op slag moet zijn, binnen of buiten. Huizen verzakken (normaliter) niet maar grond wel. Daar moet je rekening mee houden met de aanleg.Schweino schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:33:
[...]
Is het niet een NEN 1010 vereiste dat het weggewerkt moet zijn in een buis en netjes ergens tegenaan bevestigd?
2 opmerkingen hierop:bjusterbaarlik schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:49:
[...]
De glasvezel zit natuurlijk wel gewoon in een groene buis, is niet dat die onbeschermd ligt.
1) als de glasvezel eenmaal is aangesloten en werkt, kan ik me geen enkele reden bedenken waarom je er ooit nog bij zou moeten : je kunt er toch niets mee.
2) bij mijn glasvezel aansluiting, zit ook de oude coax AOP. Die is onderin de kruipruimte wel netjes afgewerkt langs de betonnen liggers. Het kan dus wel.
De glasvezel komt (bij mij) net onder het luik van de kruipruimte binnen en loopt dan onbeschermd diagonaal over de vloer naar de andere kant. Inmiddels heb ik het zelf opgelost tijdens het isoleren van de kruipruimte, maar ik denk dat als ik er 1x op was gaan staan bij het betreden van de kruipruimte, er geen tv/internet meer was in huize dennisfr.
Omdat het erop lijkt dat dit topic eigenlijk bedoelt is om het alleen over de provider Delta te hebben heb ik een nieuw topic gemaakt over Delta Fiber Netwerk. Over aanleg, gebruik en nieuws over het glasvezelnetwerk waar Delta, Caiway, Solcon en anderen diensten over leveren. Uiteraard word er in de openingspost verwezen naar dit en andere provider specifieke topics.
[Delta Fiber Netwerk (DFN)] Ervaringen & Discussie
[Delta Fiber Netwerk (DFN)] Ervaringen & Discussie
Sinds afgelopen vrijdag is mijn Delta glasvezel eindelijk opgeleverd en heb ik een werkende internetverbinding. Heb het Nokia modem aangesloten en voor nu via DMZ verbonden met m'n UDM Pro. De internetverbinding werkt nu stabiel.
Heb nog wel een probleem met TV. Heb het TV kastje direct op het Nokia modem aangesloten maar bij live TV blijft het beeld zwart. De gidsinformatie wordt wel netjes weergegeven en ook het terugkijken via gemist werkt. TV kastje heeft dus connectiviteit. De aansluiting nu gedaan met de bijgeleverde netwerkkabel door de woonkamer naar de meterkast. Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Heb nog wel een probleem met TV. Heb het TV kastje direct op het Nokia modem aangesloten maar bij live TV blijft het beeld zwart. De gidsinformatie wordt wel netjes weergegeven en ook het terugkijken via gemist werkt. TV kastje heeft dus connectiviteit. De aansluiting nu gedaan met de bijgeleverde netwerkkabel door de woonkamer naar de meterkast. Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Kun je wel naar het menu, instellingen, over apparaat en dan het kastje via het menu herstarten?Eltjo schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:13:
Sinds afgelopen vrijdag is mijn Delta glasvezel eindelijk opgeleverd en heb ik een werkende internetverbinding. Heb het Nokia modem aangesloten en voor nu via DMZ verbonden met m'n UDM Pro. De internetverbinding werkt nu stabiel.
Ja dat werkt allemaal wel, herstarten ook al eens gedaan. Ook helemaal van de stroom af en zelfs een reset geven geen verbetering.
Wel de stekker in de juiste poort?Eltjo schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:49:
Ja dat werkt allemaal wel, herstarten ook al eens gedaan. Ook helemaal van de stroom af en zelfs een reset geven geen verbetering.
Welke is de juiste poort? 🤨
Volgens de handleiding zou het niet uit moeten maken welke poort er gebruikt wordt.
Volgens de handleiding zou het niet uit moeten maken welke poort er gebruikt wordt.
Steek de UTP-kabel in het modem in één van de 4 UTP-poorten.
https://www.delta.nl/klan...e/interactieve-ontvanger/
[ Voor 81% gewijzigd door Eltjo op 04-09-2023 17:38 ]
Welke poort is volgens jou de verkeerde dan?
Vaak komt zoiets door een andere router in het netwerk. Dus zou je eens de UDM Pro los kunnen koppelen. En daarna de Nokia en de STB beide opnieuw opstarten. Waarbij je eerst de Nokia laat opstarten en dan de STB.Eltjo schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:13:
Poging gedaan. Nokia opnieuw gestart nadat ik de verbinding met de UDM Pro eruit heb gehaald. Daarna STB gestart, maar blijf daar nog steeds geen beeld hebben bij live tv helaas.bjusterbaarlik schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:01:
Vaak komt zoiets door een andere router in het netwerk. Dus zou je eens de UDM Pro los kunnen koppelen. En daarna de Nokia en de STB beide opnieuw opstarten. Waarbij je eerst de Nokia laat opstarten en dan de STB.
Welke STB hebben we het eigenlijk over? Userid/passwd correct ingevoerd?Eltjo schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:09:
[...]
Poging gedaan. Nokia opnieuw gestart nadat ik de verbinding met de UDM Pro eruit heb gehaald. Daarna STB gestart, maar blijf daar nog steeds geen beeld hebben bij live tv helaas.
Ik heb de Amino Kamai 7, bij het opstarten/instellen geen vraag gehad om in te loggen. Bij account scherm staat xxxxxxxx@cloudpvr.nl, het nummer voor xxxx weet ik niet waar die vandaan komt. Het is niet niet mijn eigen klantnummer.ernstoud schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:35:
Welke STB hebben we het eigenlijk over? Userid/passwd correct ingevoerd?
[ Voor 5% gewijzigd door Eltjo op 04-09-2023 23:43 ]
Het login scherm is al meer dan een jaar geleden afgeschaft. Komt er nu alleen voor bij administratieve problemen bij Delta Caiway. Moet allemaal vanzelf doorlopen.ernstoud schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:35:
[...]
Welke STB hebben we het eigenlijk over? Userid/passwd correct ingevoerd?
Je zou de Nokia en Stb beide ook nog eens kunnen resetten beide hebben een resetknop die je in kunt drukken. UDM en ander netwerk apparatuur zou ik even niet aansluiten voor het testen.Eltjo schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:09:
[...]
Poging gedaan. Nokia opnieuw gestart nadat ik de verbinding met de UDM Pro eruit heb gehaald. Daarna STB gestart, maar blijf daar nog steeds geen beeld hebben bij live tv helaas.
[ Voor 4% gewijzigd door bjusterbaarlik op 05-09-2023 07:37 ]
Zojuist gedaan. Nokia reset gegeven, STB reset gegeven en beide één voor één weer opgestart zonder dat de UDM verbonden is. Maar ook dan, blijft het zwart bij live tv.bjusterbaarlik schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:36:
Je zou de Nokia en Stb beide ook nog eens kunnen resetten beide hebben een resetknop die je in kunt drukken. UDM en ander netwerk apparatuur zou ik even niet aansluiten voor het testen.
Dan zou ik Delta maar bellen. Ze kunnen veel uitlezen op afstand.Eltjo schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:57:
[...]
Zojuist gedaan. Nokia reset gegeven, STB reset gegeven en beide één voor één weer opgestart zonder dat de UDM verbonden is. Maar ook dan, blijft het zwart bij live tv.
Bij mijn Amino Aria 7 (Caiway) is er wel degelijk een config scherm waar je klant id en wachtwoord een keer moet instellen.bjusterbaarlik schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:36:
[...]
Het login scherm is al meer dan een jaar geleden afgeschaft. Komt er nu alleen voor bij administratieve problemen bij Delta Caiway. Moet allemaal vanzelf doorlopen.
Ik gok dat de STB bij Delta niet geregistreerd is. De stream is gecodeerd, de STB moet een sleutel hebben voor de decoderen. Ik kreeg een keer een andere toen ik het abo veranderde. Die werkte ook niet, na chat met de helpdesk een dag later wel.Eltjo schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:57:
[...]
Zojuist gedaan. Nokia reset gegeven, STB reset gegeven en beide één voor één weer opgestart zonder dat de UDM verbonden is. Maar ook dan, blijft het zwart bij live tv.
Klantenservice heeft nog een update doorgevoerd, maar dat los het ook niet op. Wordt nu doorgezet naar de technische mensen die hier verder mee aan de slag gaan.ernstoud schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:18:
Ik gok dat de STB bij Delta niet geregistreerd is. De stream is gecodeerd, de STB moet een sleutel hebben voor de decoderen. Ik kreeg een keer een andere toen ik het abo veranderde. Die werkte ook niet, na chat met de helpdesk een dag later wel.
Dat is echt meer dan een jaar geleden afgeschaft. Als je dat scherm krijgt is er probleem.ernstoud schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:16:
[...]
Bij mijn Amino Aria 7 (Caiway) is er wel degelijk een config scherm waar je klant id en wachtwoord een keer moet instellen.
Als de STB niet geregistreerd is bij Delta krijg je juist dat inlogscherm. Dan moeten ze bij de klantenservice het MAC adres koppelen aan jouw abonnement en dan moet het opgelost zijn. Maar dit is dus duidelijk een ander probleem.Ik gok dat de STB bij Delta niet geregistreerd is. De stream is gecodeerd, de STB moet een sleutel hebben voor de decoderen. Ik kreeg een keer een andere toen ik het abo veranderde. Die werkte ook niet, na chat met de helpdesk een dag later wel.
Klopt. In die zin dat juiste id/ww invoeren niet werkte, na de chat werkte het wel. Dat is meer dan een jaar geleden dus als dat nu niet meer nodig is prima.bjusterbaarlik schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:35:
[...]
Dat is echt meer dan een jaar geleden afgeschaft. Als je dat scherm krijgt is er probleem.
[...]
Als de STB niet geregistreerd is bij Delta krijg je juist dat inlogscherm. Dan moeten ze bij de klantenservice het MAC adres koppelen aan jouw abonnement en dan moet het opgelost zijn. Maar dit is dus duidelijk een ander probleem.
Het probleem is dat de setupbox überhaupt geen 4k signaal uitgeeft, dus ook niet als ik via de YouTube app een 4k video afspeel. Het ding stuurt 1080 uit en daarom ben ik dan ook benieuwd of er iemand is die er wel een 4k signaal uitkrijgt. Dat is tenslotte waar delta mee adverteert!Mapje schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 08:15:
[...]
Delta levert geen 4K op interactieve tv dus je kunt net zo goed een HD ontvanger nemen.
De Kamai 7x kan alleen 4K YouTube filmpjes afspelen.
En dat is onjuist. Een 4K video met HDR, HLG en Dolby Vision van Youtube speelt alszodanig ook af op de tv.boulie76 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:30:
[...]
Het probleem is dat de setupbox überhaupt geen 4k signaal uitgeeft, dus ook niet als ik via de YouTube app een 4k video afspeel. Het ding stuurt 1080 uit en daarom ben ik dan ook benieuwd of er iemand is die er wel een 4k signaal uitkrijgt. Dat is tenslotte waar delta mee adverteert!
Gisteren een slimme meter laten plaatsen, dus stroom moest eraf. Sindsdien komt het Delta modem (Nokia) niet meer online; het PON-lampje blijft knipperen. Klantenservice weet niet wat er aan de hand is, moet gaan wachten op monteur. Iemand enig idee?
Heb modem al gereset.
Heb modem al gereset.
[ Voor 3% gewijzigd door mrwiggs op 05-09-2023 13:47 ]
Iemand heeft tegen de FTU gestoten waardoor de aansluiting die er niet helemaal goed in zat nu geen verbinding meer heeft?. Probeer de slede er eens uit te nemen en er weer in te doen. Het moet voelbaar vast klikken.mrwiggs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:47:
Gisteren een slimme meter laten plaatsen, dus stroom moest eraf. Sindsdien komt het Delta modem (Nokia) niet meer online; het PON-lampje blijft knipperen. Klantenservice weet niet wat er aan de hand is, moet gaan wachten op monteur. Iemand enig idee?
Samenloop van onstandigheden? Modem stuk of in de straatkast ben je per ongeluk naar XSGPON gezet.mrwiggs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:47:
Heb modem al gereset.
Die stroomonderbreking is niet de oorzaak.
Dat had ik gedaan; toen ik de slede eruit haalde werd het PON lampje rood. Toen ik hem er weer in deed ging het weer groen knipperen.Roetzen schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:54:
[...]
Iemand heeft tegen de FTU gestoten waardoor de aansluiting die er niet helemaal goed in zat nu geen verbinding meer heeft?. Probeer de slede er eens uit te nemen en er weer in te doen. Het moet voelbaar vast klikken.
Als het goed is zat ik al op XGSPON (aansluiting is maar paar weken oud). Ik kan verder wel op het modem inloggen, er staat dan dat het internet offline is.Sjakie0101 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:54:
[...]
Samenloop van onstandigheden? Modem stuk of in de straatkast ben je per ongeluk naar XSGPON gezet.
Die stroomonderbreking is niet de oorzaak.
Ziet iemand hier vreemde waarden?
/f/image/HNqlwNtrw5BgYTq9Twt0C2cW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EiEOu32AJP5UCdOP5gzqfRFq.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door mrwiggs op 05-09-2023 14:02 ]
GMTAmrwiggs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:58:
[...]
Dat had ik gedaan; toen ik de slede eruit haalde werd het PON lampje rood. Toen ik hem er weer in deed ging het weer groen knipperen.
Tja, dan weet ik het ook niet....
Dat is wat ik ook had verwacht, maar dat is niet zo, als ik (via de youtube app op de kamai 7x) een 4k video afspeel, dan krijg mijn TV een 1080p signaal binnen (met tv zenders zelf maar 1080i). Ook de gehele interface van de kamai 7x is in 1080i. Ik heb een LG 4k tv met HDMI 2.1 en die kan 4k (2160P) op 120hz aan en met al mijn andere 4k apparaten werkt het gewoon, dus ik neem aan dat het niet aan de tv ligt.Sjakie0101 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:48:
[...]
En dat is onjuist. Een 4K video met HDR, HLG en Dolby Vision van Youtube speelt alszodanig ook af op de tv.
Gok: Ik denk dat de DHCP lease nog loopt en je daarom geen IP adres krijgt. Als dat zo is dan helpt gewoon wachten of helpdesk (2e lijn vragen) een flush te doen.mrwiggs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:58:
[...]
Dat had ik gedaan; toen ik de slede eruit haalde werd het PON lampje rood. Toen ik hem er weer in deed ging het weer groen knipperen.
Moet het PON lampje niet continue groen branden, knipperen betekend dat hij probeert om zijn profiel op te halen volgens mij?ernstoud schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:35:
[...]
Gok: Ik denk dat de DHCP lease nog loopt en je daarom geen IP adres krijgt. Als dat zo is dan helpt gewoon wachten of helpdesk (2e lijn vragen) een flush te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Coolhva op 05-09-2023 15:21 ]
Zou zo maar kunnen idd. Heb helpdesk gebeld maar ze wil/kon me niet doorschakelen naar tweede lijn. Ze kon alleen met hen communiceren via tickets.ernstoud schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:35:
[...]
Gok: Ik denk dat de DHCP lease nog loopt en je daarom geen IP adres krijgt. Als dat zo is dan helpt gewoon wachten of helpdesk (2e lijn vragen) een flush te doen.
Ik vind het echt belabberde service voor een zakelijk abo…
[ Voor 5% gewijzigd door mrwiggs op 05-09-2023 15:34 ]
Nee, het knipperen resp continue branden van het PON lampje zit in de laag vóór het uitdelen van een IP adres. Ik heb het modem j.l. vrijdag reeds ontvangen en aangesloten maar mijn abonnement gaat pas 14 september in. In eerste instantie brandde het PON lampje rood maar sinds maandag brandt het continue. Maar ik krijg nog geen IP adres. De lichtverbinding (data link layer) is dus OK, maar maar nog geen TCP/IP (network layer)ernstoud schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:35:
[...]
En je hebt het nummer van de zakelijke klantenservice gebeld? Heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou verwachten dat die net iets harder lopen dan de particuliere klantenservice....mrwiggs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:33:
[...]
Zou zo maar kunnen idd. Heb helpdesk gebeld maar ze wil/kon me niet doorschakelen naar tweede lijn. Ze kon alleen met hen communiceren via tickets.
Ik vind het echt belabberde service voor een zakelijk abo…
Jep.. en ja, had ik ook verwachtesky schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:52:
[...]
En je hebt het nummer van de zakelijke klantenservice gebeld? Heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou verwachten dat die net iets harder lopen dan de particuliere klantenservice....
Bij mij werkt het wel. Gewoon 4K met HDR. Je kijkt toch niet de reclames?boulie76 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:15:
[...]
Dat is wat ik ook had verwacht, maar dat is niet zo, als ik (via de youtube app op de kamai 7x) een 4k video afspeel, dan krijg mijn TV een 1080p signaal binnen (met tv zenders zelf maar 1080i). Ook de gehele interface van de kamai 7x is in 1080i. Ik heb een LG 4k tv met HDMI 2.1 en die kan 4k (2160P) op 120hz aan en met al mijn andere 4k apparaten werkt het gewoon, dus ik neem aan dat het niet aan de tv ligt.
Ik heb ook hetzelfde probleem, andere apparaten sturen via dezelfde kabel en poort wel gewoon 4k uit. Ik zie zo ook verder geen optie om de video instellingen aan te passen.boulie76 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:15:
[...]
Dat is wat ik ook had verwacht, maar dat is niet zo, als ik (via de youtube app op de kamai 7x) een 4k video afspeel, dan krijg mijn TV een 1080p signaal binnen (met tv zenders zelf maar 1080i). Ook de gehele interface van de kamai 7x is in 1080i. Ik heb een LG 4k tv met HDMI 2.1 en die kan 4k (2160P) op 120hz aan en met al mijn andere 4k apparaten werkt het gewoon, dus ik neem aan dat het niet aan de tv ligt.
Wanneer ik kies voor een 4K video met HDR dat gaat dat prima en wordt 4K uitgezonden.tieskekiggen schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:06:
[...]
Ik heb ook hetzelfde probleem, andere apparaten sturen via dezelfde kabel en poort wel gewoon 4k uit. Ik zie zo ook verder geen optie om de video instellingen aan te passen.
Het kan met de instellingen van je poort te maken hebben. Ik gebruik de HDMI_CEC poort
Tussen alle indianen verhalen door:mrwiggs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:59:
[...]
Als het goed is zat ik al op XGSPON (aansluiting is maar paar weken oud). Ik kan verder wel op het modem inloggen, er staat dan dat het internet offline is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je modem stuurt geen licht.
Laser Bias Current = 0
Tx = Infinty
kan je mij jouw klantnr sturen in een PB
Al mijn hdmi poorten ondersteunen cec, maar of ik dat nu aan of uitgezet maakt geen verschil. Aan de tv zijnde kun je niet veel aan de poort instellen, zeker de resolutie niet. Wat ik echt krankzinnig vind is dat er niets in te stellen valt op de Kamai, ik ben nog nooit eerder een apparaat tegengekomen waarvan het hdmi uitgangssignaal niet kan worden ingesteld.Sjakie0101 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:16:
[...]
Wanneer ik kies voor een 4K video met HDR dat gaat dat prima en wordt 4K uitgezonden.
Het kan met de instellingen van je poort te maken hebben. Ik gebruik de HDMI_CEC poort
Ik snap best dat men voor tv zenders een interlaced signaal gebuikt om bandbreedte te sparen (hoewel met de huidige bandbreedtes…), maar geef dan op z’n minst het apparaat de mogelijkheid om een ander signaal uit te sturen. Een 1080 interlaced signaal opschalen naar 2160 progressive geeft uiteraard problemen met bewegend beeld (omdat er simpelweg beeldinformatie mist), van dichtbij met snel bewegende beelden zie je dus lijntjes.
De televisie ontvangers van Delta zijn inderdaad erg primitief in veel opzichten
Ik gebruik de tv app.. werkt perfectdolopfriet schreef op donderdag 7 september 2023 @ 05:43:
De televisie ontvangers van Delta zijn inderdaad erg primitief in veel opzichten
Monteur zojuist langsgeweest. Heeft geconstateerd dat modem inderdaad kapot is, moet een nieuwe komen.mrwiggs schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:59:
[...]
Als het goed is zat ik al op XGSPON (aansluiting is maar paar weken oud). Ik kan verder wel op het modem inloggen, er staat dan dat het internet offline is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij gaf ook aan dat ik de meegeleverde Deco's niet correct had aangesloten. Vanuit mijn meterkast lopen UTP-kabels naar diverse kamers en in 3 kamers heb ik de Deco's bekabeld aangesloten (direct naar het modem). Ze staan in AP-modus. Hij zei dat er maar 1 Deco bekabeld moest, en de andere 2 draadloos. Ik kan me dat voorstellen als ze in Router-modus draaien, maar ik vond het gek dat dat ook zou moeten in AP-modus... Hij gaf overigens aan dat het een limitatie van het modem is, niet van de Deco's.
Dat zou een reden zijn om een bridge-modem te gaan regelen..
@mrwiggs Dat klopt, meeste routers gaat het mis als je meerdere Deco's erop aansluit. Je kunt het oplossen met een simpele switch.
Slim, thanks voor de tip.bjusterbaarlik schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:40:
@mrwiggs Dat klopt, meeste routers gaat het mis als je meerdere Deco's erop aansluit. Je kunt het oplossen met een simpele switch.
En als je de deco’s bekabeld met elkaar verbindt ipv met de router?
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Mijn ervaring tot nu toe met een internet + vaste telefonie aansluiting (geen TV):
Het modem werd via de post opgestuurd. Zelf al geprobeerd aan te sluiten, maar hij deed het niet.
Toen de installateur kwam werkte het ook niet. De installateur moest zelf in de wachtrij om hulp te krijgen, maar de glasvezel scheen niet gepatched te zijn en dat kon niet snel gefixed.
Later kwam een nieuwe monteur en toen werkte het internet wel, maar de vaste lijn werkte niet. De modem ging ook heel lastig in de houder, dit bleek te komen doordat de bodemplaat van de modem niet goed zat. De monteur heeft de bodemplaat eraf gehaald en recht gemonteerd, maar zou toch een nieuwe modem laten komen. Wellicht vanwege het gedoe dat ik hier lees met kapotte glasvezelkabels.
Het was daarna niet mogelijk om MijnDelta te gebruiken. Kon wel inloggen, maar had nergens toegang toe.
Bij contact met de helpdesk bleek het account niet geactiveerd te zijn. Blijkbaar is dat niet nodig om het internet te laten werken. De vaste lijn werd ook geactiveerd.
Het automatisch opzeggen van de oude vaste lijn werd niet gedaan door Delta en heb ik dus zelf moeten doen. Overigens laat ik bewust de opzegging van de oude Internetprovider niet door Delta doen, aangezien ik onder meer vanwege thuiswerken liever eventjes dubbel betaal dan dat ik helemaal geen internet heb.
Verder zit ik (nog?) niet op CGNAT en qua instel-mogelijkheden voldoet het modem voor mijn bescheiden wensen (port-forwarding gaat goed).
Het modem werd via de post opgestuurd. Zelf al geprobeerd aan te sluiten, maar hij deed het niet.
Toen de installateur kwam werkte het ook niet. De installateur moest zelf in de wachtrij om hulp te krijgen, maar de glasvezel scheen niet gepatched te zijn en dat kon niet snel gefixed.
Later kwam een nieuwe monteur en toen werkte het internet wel, maar de vaste lijn werkte niet. De modem ging ook heel lastig in de houder, dit bleek te komen doordat de bodemplaat van de modem niet goed zat. De monteur heeft de bodemplaat eraf gehaald en recht gemonteerd, maar zou toch een nieuwe modem laten komen. Wellicht vanwege het gedoe dat ik hier lees met kapotte glasvezelkabels.
Het was daarna niet mogelijk om MijnDelta te gebruiken. Kon wel inloggen, maar had nergens toegang toe.
Bij contact met de helpdesk bleek het account niet geactiveerd te zijn. Blijkbaar is dat niet nodig om het internet te laten werken. De vaste lijn werd ook geactiveerd.
Het automatisch opzeggen van de oude vaste lijn werd niet gedaan door Delta en heb ik dus zelf moeten doen. Overigens laat ik bewust de opzegging van de oude Internetprovider niet door Delta doen, aangezien ik onder meer vanwege thuiswerken liever eventjes dubbel betaal dan dat ik helemaal geen internet heb.
Verder zit ik (nog?) niet op CGNAT en qua instel-mogelijkheden voldoet het modem voor mijn bescheiden wensen (port-forwarding gaat goed).
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
dolopfriet schreef op donderdag 7 september 2023 @ 05:43:
In principe is de tv-ontvanger van Delta een Chinese Android-TV box met de Delta app voorgeladen. Als je al een Chromecast / Chromecast TV of een recente Samsung TV hebt zou ik gewoon de app gebruiken. Scheelt ook weer een extra afstandsbediening.Ilankroon schreef op donderdag 7 september 2023 @ 07:25:
Ik gebruik de tv app.. werkt perfect
Nee.MrJoery schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:53:
[...]
[...]
In principe is de tv-ontvanger van Delta een Chinese Android-TV box met de Delta app voorgeladen. Als je al een Chromecast / Chromecast TV of een recente Samsung TV hebt zou ik gewoon de app gebruiken. Scheelt ook weer een extra afstandsbediening.
Amino is een Engels bedrijf. Productie zal wel in China zijn. En op de Aria en Kamai draait Linux, geen Android (zie: https://www.amino.tv/resources/datasheets-user-guides). En ik vermoed dat de software op beide STB’s ook van Amino komt.
Klopt beide ontvangers draaien Amino software.
Heb je ook een actueel plaatje van de Delta verbinding?mrwiggs schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:15:
Omdat m'n glasvezel er al sinds maandag uit ligt heb ik sinds maandag m'n Ziggo aangesloten. Wel leuk om de performanceverschillen te zien![]()
[Afbeelding]
spoiler:
* RobertMe heeft liever een verbinding met iets hogere latency dan een die helemaal niet werkt.
Nog lager! Vlakke streep op 0!RobertMe schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:31:
[...]
Heb je ook een actueel plaatje van de Delta verbinding?
spoiler:* RobertMe heeft liever een verbinding met iets hogere latency dan een die helemaal niet werkt.

Nope Amino firmware, software is van NEP uit Hilversum,bjusterbaarlik schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:40:
Klopt beide ontvangers draaien Amino software.
Amino heeft inmiddels ook Androiddecoders
Die kastjes van Delta kunnen nog jaren mee.
Graag een brondolopfriet schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:00:
Die kastjes van Delta kunnen nog jaren mee.
Een Firmware is dus een stukje software.Sjakie0101 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:36:
[...]
Nope Amino firmware, software is van NEP uit Hilversum,
Amino heeft inmiddels ook Androiddecoders
Paar posts boven die van jouw staat het linkje naar de website met de features. Daar kun je zien dat vooral de Kamai nog lang niet aan vervanging toe is. In de marketing van Amino staat dit allemaal:
Weinig reden dus voor Delta om deze te vervangen als ze nog lang niet alles eruit halen.Distribute 4K Ultra-HD content without
sacrificing bandwidth
• Reduce bandwidth by up to 50% with HEVC
support
• Self-configuring Ethernet port and optional Wi-Fi
connectivity for easy integration with existing inhome networks and broadband services
• High Dynamic Range (HDR) processing including
HDR10 and HLG
• Energy efficient with DeepSleep™ technology
for reducing power consumption up to 99% in
standby mode
• 802.11ac dual-band 2x2 WiFi option
• Hybrid Tuner Options
• Higher memory options for Pause Live TV support
• Option for internal Bluetooth LE for great remote
control flexibility
Dit is de Kamai 7x specs?bjusterbaarlik schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 20:58:
[...]
Een Firmware is dus een stukje software.
[...]
Paar posts boven die van jouw staat het linkje naar de website met de features. Daar kun je zien dat vooral de Kamai nog lang niet aan vervanging toe is. In de marketing van Amino staat dit allemaal:
[...]
Weinig reden dus voor Delta om deze te vervangen als ze nog lang niet alles eruit halen.
Er loopt iemand altijd te lullen dat er geen bluetoothsupport is en dat deze decoder nooi 4K ennDolby via Delta zal doorgeven…..
Ja dat is de Kamai 7X zoals je kunt zien. Bluetooth is inderdaad net als WiFi niet aanwezig, beide zijn dus optioneel en dus afwezig.
Erg lastig bedienen met dichte meubels
Dat werkt prima, hier ook 1 deco op de router en 1 aangesloten op de andere deco.pietje63 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:03:
En als je de deco’s bekabeld met elkaar verbindt ipv met de router?
Story (storing) continues...
Monteur had aangegeven dat modem kapot was. Inmiddels nieuw modem gekregen, zelfde probleem (PON blijft knipperen). Netbeheerder langskomen om signaal te checken, was allemaal goed. Dus hij denkt dat nieuwe modem ook kapot is. Leek me gek maar monteur gaf aan dat hij afgelopen week dit al 3x gezien had in het dorp (4000 inwoners)... heel vreemd.
Het nieuwe modem heeft overigens ook Laser Bias Current = 0 uA en Tx Optics Signal level at 1270 nm = -Infinity dBm
Monteur had aangegeven dat modem kapot was. Inmiddels nieuw modem gekregen, zelfde probleem (PON blijft knipperen). Netbeheerder langskomen om signaal te checken, was allemaal goed. Dus hij denkt dat nieuwe modem ook kapot is. Leek me gek maar monteur gaf aan dat hij afgelopen week dit al 3x gezien had in het dorp (4000 inwoners)... heel vreemd.
Het nieuwe modem heeft overigens ook Laser Bias Current = 0 uA en Tx Optics Signal level at 1270 nm = -Infinity dBm
[ Voor 14% gewijzigd door mrwiggs op 11-09-2023 10:13 ]
Ja dat is idd wat ze aanbevelen.. maar is wat lastiger hier dus ik denk dat ik een extra switch erbij mik en ze daarop aansluit.chefrijk schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:50:
[...]
Dat werkt prima, hier ook 1 deco op de router en 1 aangesloten op de andere deco.
Nu 3 maanden na oplevering van onze nieuwbouw woning is eindelijk ook de (Caiway Core/DFN?) glasvezel opgeleverd sinds vrijdag. Er was geen alternatief, dus dit is erg welkom. Maandag heeft Delta meteen het installatiepakket opgestuurd, en heb deze vandaag ook binnen en aangesloten. Echter, Delta geeft aan dat de aansluitdatum pas 25 september is en dat dit niet vooruit te schuiven is.
Wat is jullie ervaring hiermee? Ik kan op zich best geloven dat er in de POP nog iets moet gebeuren, maar duurt dit dan echt precies 2 weken? De helpdesk gaf ook daarna pas het installatiepakket op te sturen, en dat is ook niet waar blijkt nu. PON lampje is vooralsnog rood.
Wat is jullie ervaring hiermee? Ik kan op zich best geloven dat er in de POP nog iets moet gebeuren, maar duurt dit dan echt precies 2 weken? De helpdesk gaf ook daarna pas het installatiepakket op te sturen, en dat is ook niet waar blijkt nu. PON lampje is vooralsnog rood.
Het geeft volgens mij meer te maken met de 14 dagen bedenktijd, zie algemene voorwaarden. Delta en Caiway willen blijkbaar niet snappen dat je het product dan zou moeten kunnen ervaren. Pas als die termijn voorbij is, gaan ze het abonnement starten. Ik heb het toen kunnen vervroegen door moedwillig de keuze te maken om daar vanaf te zien waardoor het zo geregeld was.
[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 12-09-2023 16:57 ]
Dat dacht ik ook, maar de eerste lijn wist daar niks van.robertwebbe schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:55:
Het geeft volgens mij meer te maken met de 14 dagen bedenktijd, zie algemene voorwaarden. Delta en Caiway willen blijkbaar niet snappen dat je het product dan zou moeten kunnen ervaren. Pas als die termijn voorbij is, gaan ze het abonnement starten. Ik heb het toen kunnen vervroegen door moedwillig de keuze te maken om daar vanaf te zien waardoor het zo geregeld was.
Wait what? Wetgeving is altijd overrulent. Je kunt als klant dus niet eens afzien van het recht op herroeping omdat de verkopende partij dit verplicht moet "leveren" en als bv de algemene voorwaarden in strijd met de wet zijn dus altijd de wet voorrang krijgt.robertwebbe schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:55:
Naast dat ze bij Delta dan blijkbaar uberhaupt niet al te snugger zijn. Want die wet stelt dat de minimale bedenktijd 7 dagen moet zijn. Maar de exacte duur ligt dus bij de verkoper (en als die hier niet over communiceert is het 14 dagen).
Dat betekent dat er nog geen lichtverbinding met de apparatuur in het PoP is. Er moet inderdaad nog ergens iets doorgelast of ingeprikt worden. Het PON lampje moet continue groen branden. Dat kan al ruim voordat de aansluiting wordt opgeleverd gebeuren. Bij mij brandde het verleden week al groen, maar ik heb nog geen internet verbinding. Dat gaat pas donderdag gebeuren.Jazzle schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:49:
PON lampje is vooralsnog rood.
Dat is puur administratief. Maar naar voren schuiven is idd zo goed als onmogelijk bij hun, dus dat proberen voor elkaar te krijgen heeft geen zin.Jazzle schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:49:
Nu 3 maanden na oplevering van onze nieuwbouw woning is eindelijk ook de (Caiway Core/DFN?) glasvezel opgeleverd sinds vrijdag. Er was geen alternatief, dus dit is erg welkom. Maandag heeft Delta meteen het installatiepakket opgestuurd, en heb deze vandaag ook binnen en aangesloten. Echter, Delta geeft aan dat de aansluitdatum pas 25 september is en dat dit niet vooruit te schuiven is.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Dat zou niet mogen, glasvezel er wel goed in gedrukt en geen beschadiging aan de glasvezel tussen de router en het FTU? Normaal gesproken wordt het installatiepakket niet opgestuurd voordat de glasvezelverbinding als gereed is afgegeven.PON lampje is vooralsnog rood.
Treurig, het is dat KPN nog later is met aansluiten (ja we hebben 2 glasvezel FTU's in huisbjusterbaarlik schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:15:
[...]
Dat is puur administratief. Maar naar voren schuiven is idd zo goed als onmogelijk bij hun, dus dat proberen voor elkaar te krijgen heeft geen zin.

Nee, er zat gek genoeg ook geen lege slede in, maar de glasvezel lijkt oke. Ik zie hierboven overigens dat dit bij Roetzen ook zo was (rood de eerste dagen).Dat zou niet mogen, glasvezel er wel goed in gedrukt en geen beschadiging aan de glasvezel tussen de router en het FTU? Normaal gesproken wordt het installatiepakket niet opgestuurd voordat de glasvezelverbinding als gereed is afgegeven.
Die afwezige lege slede heb ik me ook over verbaasd. Lijkt de nieuwe strategie. En inderdaad, het was ook rood de eerste dagen. Geen paniek, rustig afwachten dus.Jazzle schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:08:
[...]
Nee, er zat gek genoeg ook geen lege slede in, maar de glasvezel lijkt oke. Ik zie hierboven overigens dat dit bij Roetzen ook zo was (rood de eerste dagen).
Vreemd dat er geen slede aanwezig is. De Attema FTU wordt letterlijk geleverd met beide sledes zodat de aansluitingen worden beschermd als de glasvezel niet wordt gebruikt.
Delta Android TV Box:
Amino ook, maar met de Amigo 7x STB.
https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/delta-fiber/
Amino ook, maar met de Amigo 7x STB.
https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/delta-fiber/
De slede zorgt niet voor bescherming, er zit een soort van afsluitklepje op het aansluitdeel wat dicht gaat als je de connector eruit haalt. Dit klepje kan de oorzaak zijn dat je slede er niet meer uit wil, dan blijft er wat achter hangen. Helaas geen foto van anders had ik die hier gepost.MrJoery schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:51:
Vreemd dat er geen slede aanwezig is. De Attema FTU wordt letterlijk geleverd met beide sledes zodat de aansluitingen worden beschermd als de glasvezel niet wordt gebruikt.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat DFN de FTU’s tegenwoordig bij Attema bestelt met slechts 1 slede. Rechts wordt tegenwoordig niet meer gelast dus die kan dicht en afgezegeld worden. Het nut van een tweede slede is eigenlijk niet aanwezig gezien je bij het modem al een kabel krijgt met slede er omheen. Gezien DFN tegenwoordig flinke aantallen aan het opleveren is, is een besparing van 10 cent per FTU toch al snel een flink bedrag per jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 13-09-2023 16:45 ]
Uit het gegevensblad van de Attema FTU: “Standaard voorzien van koppelbussen SC/APC, voorzien van geïntegreerde stofafdichting.”robertwebbe schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:23:
[...]
De slede zorgt niet voor bescherming, er zit een soort van afsluitklepje op het aansluitdeel wat dicht gaat als je de connector eruit haalt. Dit klepje kan de oorzaak zijn dat je slede er niet meer uit wil, dan blijft er wat achter hangen. Helaas geen foto van anders had ik die hier gepost.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat DFN de FTU’s tegenwoordig bij Attema bestelt met slechts 1 slede. Rechts wordt tegenwoordig niet meer gelast dus die kan dicht en afgezegeld worden. Het nut van een slede is eigenlijk niet aanwezig gezien je bij het modem al een kabel krijgt met slede er omheen. Gezien DFN tegenwoordig flinke aantallen aan het opleveren is, is een besparing van 10 cent per FTU toch al snel een flink bedrag per jaar.
Bron: https://assets.attema.com...AN%208712259328249%29.pdf
Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.