Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:41
RobertMe schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:56:
[...]

Ik meen mij te herinneren dat dat in dit topic voorbij is gekomen als zijnde iets dat in een mailing stond. Dus dan is het wel redelijk officieel bekend gemaakt.
Note: ben zelf geen Delta (noch Caiway) klant. Niet voor ingeschreven ~1,5 jaar terug waarbij geen IPv6 een van de obstakels was (ook omdat ik net IPv6 met Ziggo in bridge had ingeregeld :+).
R3D had het gezegt dacht ik, en dat is dus niet vanuit DELTA gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Computer guy schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:12:
[...]

R3D had het gezegt dacht ik, en dat is dus niet vanuit DELTA gemeld.
En @Sjakie0101 heeft ooit (Sjakie0101 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie") gezegd dat er een nieuwsbrief is gezonden. Waar nooit iemand anders naar gerefereerd heeft. Die ik nooit ontvangen heb.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:18:
[...]

En @Sjakie0101 heeft ooit (Sjakie0101 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie") gezegd dat er een nieuwsbrief is gezonden. Waar nooit iemand anders naar gerefereerd heeft. Die ik nooit ontvangen heb.
Ipv6 komt einde dit jaar. Een betere bron is er niet.
nieuws: Delta gaat vanaf vierde kwartaal IPv6-adressen geven aan glasvezelkla...

Bij mijn weten is er ook een pilotgebied waar het al aan staat en getest wordt.

Het aanzetten van CGNAT is in een nieuwsbrief netjes aangekondigd. Graag niet 2 berichten van mij door elkaar halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-07-2023 21:29 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:22:
Het aanzetten van CGNAT is in een nieuwsbrief netjes aangekondigd. Graag niet 2 berichten van mij door elkaar halen.
Huh? De laatste paar posts hier gaan over het al dan niet communiceren dat er over gegaan wordt naar CGNAT. Daar heb jij van gezegd, zie link die ik geef, dat dat in een nieuwsbrief is genoemd.

Ik haal geen berichten door elkaar.

Overigens heb ik gevraagd aan Caiway om nieuwsbrieven van de afgelopen twee jaar nog na te zenden. Dat kon niet.

[ Voor 12% gewijzigd door ernstoud op 26-07-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:44
Dank voor alle reacties over de netwerkinfrastructuur, inmiddels al een paar pagina's geleden. Dat gaat dus eenvoudig werken, zorgen weggenomen!

Ik lees hier veel berichten over CGNAT variërend tussen "Alarmstufe Rot" en dat 99,9% van de gebruikers er geen last van moet hebben. Als Delta-klant die nog aangesloten moet worden vraag ik me af of ik er last van ga hebben.
Ik ben geen gebruiker die zelf veel dingen in elkaar knutselt, zijn PC van afstand bestuurt en zelf allerhande servers draait, maar heb wel een Synology NAS, die ik graag van buitenaf benader via de Synology standaard methodes (Quickconnect, Plex). Wat is jullie inschatting?

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patrick_6369 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:43:
Dank voor alle reacties over de netwerkinfrastructuur, inmiddels al een paar pagina's geleden. Dat gaat dus eenvoudig werken, zorgen weggenomen!

Ik lees hier veel berichten over CGNAT variërend tussen "Alarmstufe Rot" en dat 99,9% van de gebruikers er geen last van moet hebben. Als Delta-klant die nog aangesloten moet worden vraag ik me af of ik er last van ga hebben.
Ik ben geen gebruiker die zelf veel dingen in elkaar knutselt, zijn PC van afstand bestuurt en zelf allerhande servers draait, maar heb wel een Synology NAS, die ik graag van buitenaf benader via de Synology standaard methodes (Quickconnect, Plex). Wat is jullie inschatting?
Heb je port forwards? Zo ja: dan kun je niet in CGNAT geplaatst worden/moet je het uit laten schakelen, simple as that.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:27
Mij ervaring met Delta en genoemde termijnen is dat je die met een flinke schep zout mag nemen.

Dus: Eerst zien dan geloven.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik ben echt al een uur aan het zoeken waarom in hemelsnaam mijn server niet meer bereikbaar was van buiten, kom ik er via deze thread achter dat er zoiets bestaat als CGNAT (ik had kunnen weten dat ik het antwoord op tweakers kon vinden, thx guys).

Gelukkig is het op te lossen begrijp ik, maar bijzonder frustrerend dat ze dit niet hebben laten weten. Blijkbaar stond het in een nieuwsbrief die ik niet ontvang -_-

In ieder geval, bedankt beste mede-tweakers, deze is geholpen met jullie info.

Edit: na contact met de bijzonder vriendelijke klantenservice was het weer opgelost. Dat mag ook wel eens gezegd worden :)

[ Voor 11% gewijzigd door fractus op 27-07-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Zijn de problemen met het Dolby Digital geluid al opgelost op het interactieve platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 16:10
Aangezien bridge niet werkt op XGSPON en ping door Delta uit gezet is, wil ik dus maar een DMZ maken en een router erachter zetten die mijn netwerk doet. Maar zijn in de DMZ naast alle poorten dan ook alle protocollen aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59
Quetensky schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:53:
Aangezien bridge niet werkt op XGSPON en ping door Delta uit gezet is, wil ik dus maar een DMZ maken en een router erachter zetten die mijn netwerk doet. Maar zijn in de DMZ naast alle poorten dan ook alle protocollen aanwezig?
Welke protocollen ben je naar op zoek? Er zijn er op het internet in principe maar drie: TCP, UDP en ICMP.
Meer opties heb je min of meer niet, dus wat zou je willen?

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:15
Over welke protocollen heb je het precies? Het is toch gewoon TCP / IP. Als alle poorten naar hetzelfde IP adres wijzen, dan maakt het voor het netwerk in principe niet uit wat daarover wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
Dutchess_Nicole schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:56:
[...]

Welke protocollen ben je naar op zoek? Er zijn er op het internet in principe maar drie: TCP, UDP en ICMP.
Meer opties heb je min of meer niet, dus wat zou je willen?
Ik heb begrepen dat ping via ICMP gaat, dus als Delta dat blokkeert, heeft een DMZ weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
Quetensky schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:27:
[...]

Ik heb begrepen dat ping via ICMP gaat, dus als Delta dat blokkeert, heeft een DMZ weinig nut.
Ik begrijp even niet goed wat je bedoelt.

Ping is inderdaad een ICMP packet, maar dit wordt niet geblokkeerd door Delta/Caiway. Het is gewoon een onderdeel van een werkend internet systeem. Wat precies probeer je te doen waardoor je het idee hebt dat ping niet zou werken?

code:
1
2
3
4
$ ping 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=58 time=4.79 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=58 time=6.21 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
Waarvoor wil je je netwerk voor pingen? Voor status monitoring die kan evt wel over een port forward een https request maken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
Dutchess_Nicole schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:33:
[...]

Ik begrijp even niet goed wat je bedoelt.

Ping is inderdaad een ICMP packet, maar dit wordt niet geblokkeerd door Delta/Caiway. Het is gewoon een onderdeel van een werkend internet systeem. Wat precies probeer je te doen waardoor je het idee hebt dat ping niet zou werken?

code:
1
2
3
4
$ ping 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=58 time=4.79 ms
64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=2 ttl=58 time=6.21 ms
Als ik mijn Nokia ping lokaal, dan werkt dat, netjes antwoord. Als ik echter m'n IP adres of DNS naam ping vanaf bv mijn GSM, vanaf de zaak of vanaf een andere Internet aansluiting, dan werkt dat niet. Ping werkte altijd wel, maar sinds CGNAT er is en ik dat uit heb laten zetten anders kan ik remote niet op de Synology komen, werkt het niet. Ik heb begrepen dat er samen met CGNAT ook een nieuwe firmware is gepushed naar de Nokia. Maar goed, ik ga een dmz proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
Quetensky schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:06:
[...]

Als ik mijn Nokia ping lokaal, dan werkt dat, netjes antwoord. Als ik echter m'n IP adres of DNS naam ping vanaf bv mijn GSM, vanaf de zaak of vanaf een andere Internet aansluiting, dan werkt dat niet. Ping werkte altijd wel, maar sinds CGNAT er is en ik dat uit heb laten zetten anders kan ik remote niet op de Synology komen, werkt het niet. Ik heb begrepen dat er samen met CGNAT ook een nieuwe firmware is gepushed naar de Nokia. Maar goed, ik ga een dmz proberen.
Ahh okee. Je probeert de WAN kant van je Nokia te pingen. Dat had ik inderdaad niet goed begrepen. Dat staat inderdaad uit zie ik hier ook. Is wat vervelend, maar persoonlijk heb ik er geen last van als de TCP/UDP verbindingen maar werken.

Als ik echt zou willen weten of de machine er is zou ik persoonlijk een ssh check oid gebruiken. Maar nu snap ik het.

Geen idee dan of een DMZ ook ICMP doorgestuurd krijgt: ik gebruik een simpele port-forward rule van 1:65535 naar de andere host en that's it.

Ik zou zeggen probeer het eens en let us know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
Dutchess_Nicole schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:14:
[...]

Ahh okee. Je probeert de WAN kant van je Nokia te pingen. Dat had ik inderdaad niet goed begrepen. Dat staat inderdaad uit zie ik hier ook. Is wat vervelend, maar persoonlijk heb ik er geen last van als de TCP/UDP verbindingen maar werken.

Als ik echt zou willen weten of de machine er is zou ik persoonlijk een ssh check oid gebruiken. Maar nu snap ik het.

Geen idee dan of een DMZ ook ICMP doorgestuurd krijgt: ik gebruik een simpele port-forward rule van 1:65535 naar de andere host en that's it.

SSH? Op WAN? Dat zou ik wel even snel uitzetten en vervangen voor een VPN (pivpn.io ofzo) anders is het niet zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
Computer guy schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:18:
[...]

SSH? Op WAN? Dat zou ik wel even snel uitzetten en vervangen voor een VPN (pivpn.io ofzo) anders is het niet zo veilig.
Dat valt reuze mee als je weet wat je doet. Bovendien gebruik ik al wireguard vanuit mijn USG om verbindingen naar buiten op te zetten. Maar het gaat hier niet om daadwerkelijk verbinding leggen, maar alleen een service check om te weten of de host er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Computer guy schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:18:
[...]

Geen Genexis 7840 gebruiken dan. Daarop staat SSH op WAN aan. Weliswaar vanuit het VPN waarop Delta/Caiway beheer kan doen, maar toch, en oh ja, het is/wachtwoord is vrij te vinden en al jaren niet gewijzigd. En de dropbear versie op dat device kent grote security problemen in de hoogste categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
Met DMZ komen er geen poorten beschikbaar. Daar heb je port-forwarding voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:45
Ze zijn hier bezig met een Delta glasvezel netwerk aanleggen. Nu roepen ze dat je geen activatiekosten betaald als je direct een abonnement afneemt.

Kan iemand vertellen of je achteraf daadwerkelijk die 350euro nog betaald aan activatiekosten of dat je alsnog wel met een aanbieding deze kosten kan ontwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Casper schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:52:
Ze zijn hier bezig met een Delta glasvezel netwerk aanleggen. Nu roepen ze dat je geen activatiekosten betaald als je direct een abonnement afneemt.

Kan iemand vertellen of je achteraf daadwerkelijk die 350euro nog betaald aan activatiekosten of dat je alsnog wel met een aanbieding deze kosten kan ontwijken?
Nobody knows, maar die 350 is in ieder geval niet de 750 waar het bij mij mee begon met de initiële vraagbundeling. Toen ze gingen aanleggen kon je nog kiezen om mee te doen en als je dat niet doet 350 achteraf.

Maar zou jij als je later verhuist naar een woning waar Delta zo "half" ligt nog even 350 euro aftikken om het aan te laten sluiten? Ik niet, en ik denk velen niet. En die kosten krijg je ook niet snel terug verdiend (IMO is Delta duur voor basis pakketje internet. Sure, als je 2Gbit/s symmetrisch wilt krijg je meer bang for your buck. Maar wil je helemaal geen bang dan kost Delta je om en nabij net zoveel bucks als Ziggo).
Persoonlijk acht ik de kans dan ook zeer klein dat je latee nog zo veel moet aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Casper schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:52:

Buitengebied of een plek waar de aansluiting gemakkelijk is (als buren al Delta hebben bijvoorbeeld)?

Hier in het buitengebied betaal je 100% zeker fiks als je later alsnog een aansluiting wil.
De initiële aansluiting was al EUR 1.000, of maandelijks iets van EUR 30.

Hebben de buren al Delta dan is de infra er dus al en is er veel minder werk, dan lijkt me een deal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
RobertMe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Nobody knows, maar die 350 is in ieder geval niet de 750 waar het bij mij mee begon met de initiële vraagbundeling. Toen ze gingen aanleggen kon je nog kiezen om mee te doen en als je dat niet doet 350 achteraf.

Maar zou jij als je later verhuist naar een woning waar Delta zo "half" ligt nog even 350 euro aftikken om het aan te laten sluiten? Ik niet, en ik denk velen niet. En die kosten krijg je ook niet snel terug verdiend (IMO is Delta duur voor basis pakketje internet. Sure, als je 2Gbit/s symmetrisch wilt krijg je meer bang for your buck. Maar wil je helemaal geen bang dan kost Delta je om en nabij net zoveel bucks als Ziggo).
Persoonlijk acht ik de kans dan ook zeer klein dat je latee nog zo veel moet aftikken.
Ik betaal nu 60eu aan Ziggo per maand. Als ik bel dan krijg ik daar ook wel weer een aanbieding.
Als ik gebruik maak van het Delta aanbod dan kom ik uit op gemiddeld 55 euro per maand (dus aanbieding is hierin verwerkt).
Dat scheelt 5 euro in de maand t.o.v. de niet aanbiedingsprijs van Ziggo. Dat is me t nog niet waard maar als ik daar bovenop nog een 350 euro bespaar in de toekomst wordt het een ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Casper
ernstoud schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:38:
[...]

Buitengebied of een plek waar de aansluiting gemakkelijk is (als buren al Delta hebben bijvoorbeeld)?

Hierbij buitengebied betaal je 100% zeker fiks als je later alsnog een aansluiting wil.

Hebben de buren al Delta dan is de infra er dus al en is er veel minder werk, dan lijkt me een deal mogelijk.
De aansluiting gaan ze wel realiseren. Het gaat me nu specifiek om de activatie kosten (dus om te zorgen dat er daadwerkelijk signaal komt op de (tegen die tijd) bestaande aansluiting in mijn meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:38:
[...]

Hierbij buitengebied betaal je 100% zeker fiks als je later alsnog een aansluiting wil.

V.w.b. buren die het hebben gaat ook niet echt op. Hier krijgt het dorp het nu gratis aangelegd. Vervolgens is er een straat met allemaal vrijstaande huizen en tussen twee huizen staat het bord van de dorpsgrens, maar die wat dus achter het bord wonen mogen mooi de €1000 aftikken etc.

En volgens mij was het een én én. En de initiële aanleg is duurder én je moet maandelijks een toeslag betalen omdat het buitengebied is.

Echt knettergek. Dat je écht in het buitengebied iets extra's betaald, sure. Maar geen én én, en niet als je 5 meyer achter het bord woond al terwijl de buren 5 meter binnen het bord het "gratis" krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:47:
[...]

V.w.b. buren die het hebben gaat ook niet echt op. Hier krijgt het dorp het nu gratis aangelegd. Vervolgens is er een straat met allemaal vrijstaande huizen en tussen twee huizen staat het bord van de dorpsgrens, maar die wat dus achter het bord wonen mogen mooi de €1000 aftikken etc.

En volgens mij was het een én én. En de initiële aanleg is duurder én je moet maandelijks een toeslag betalen omdat het buitengebied is.

Echt knettergek. Dat je écht in het buitengebied iets extra's betaald, sure. Maar geen én én, en niet als je 5 meyer achter het bord woond al terwijl de buren 5 meter binnen het bord het "gratis" krijgen.
Hier is het of de aanleg in 1 keer betalen (was eerst EUR 1.600, later EUR 1.000) of een soort maandelijks vastrecht, iets van EUR 30. Niet beiden. Zou ook niet weten hoe dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Casper schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:42:
[...]

De aansluiting gaan ze wel realiseren. Het gaat me nu specifiek om de activatie kosten (dus om te zorgen dat er daadwerkelijk signaal komt op de (tegen die tijd) bestaande aansluiting in mijn meterkast.
Lijkt me onderhandelbaar… enige kosten zijn een patch in de POP en wat admin kosten. Maar onzekerheid troef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

ahbart schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:34:
[...]

Met DMZ komen er geen poorten beschikbaar. Daar heb je port-forwarding voor nodig.
Ik begrijp niet goed wat je hier zegt? met DMZ zet je ALLE poorten door naar 1 IP adres en met port-forwarding kan je per poort aangeven waar het naar toe moet en kan je de bron poort mappen naar een andere bestemmingspoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Coolhva op 27-07-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
RobertMe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:57:
[...]

Heb je port forwards? Zo ja: dan kun je niet in CGNAT geplaatst worden/moet je het uit laten schakelen, simple as that.
Mijn Synology heeft diverse Port Forwards aangemaakt in de Ziggo Connextbox zie ik. Dus dan moet ik zodra ik signaal heb gaan bellen, voordat ik mijn netwerk aansluit op de Delta Modem en van het Ziggo-modem afhaal?
Ik heb er voor gekozen Ziggo pas op te zeggen nadat ik tevreden ben met het internet van Delta, dus die luxe heb ik gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 17:36
-Casper schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:40:
[...]

Ik betaal nu 60eu aan Ziggo per maand. Als ik bel dan krijg ik daar ook wel weer een aanbieding.
Als ik gebruik maak van het Delta aanbod dan kom ik uit op gemiddeld 55 euro per maand (dus aanbieding is hierin verwerkt).
Dat scheelt 5 euro in de maand t.o.v. de niet aanbiedingsprijs van Ziggo. Dat is me t nog niet waard maar als ik daar bovenop nog een 350 euro bespaar in de toekomst wordt het een ander verhaal :P
Ik heb glasvezel aan laten leggen, juist om wat concurrentie in mijn meterkast te krijgen. Nu kan ik gewoon jaarlijks overstappen naar een andere provider en mooi de nieuwe klanten korting meepikken. Mij de 750/350/whatever wel waard!

En moet zeggen dat een symmetrische lijn toch wel prettig is. Dacht nooit zoveel last van de lage upload te hebben gehad, maar ik vind t een merkbaar verschil (zie het zelf vooral in Onedrive als ik daar wat met data schuif)

[ Voor 12% gewijzigd door EWS99 op 28-07-2023 09:46 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
[...]

Heel vervelend, klinkt als oneerlijk, maar waar moeten ze dan de grens leggen? Nu is het wel heel helder waar die grens ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zijn er al mensen in dit topic die het gedurfd hebben om later een aansluiting te laten maken? Moet je dan écht betalen of is het “slechts” psychologische druk als ze een nieuwe dorpskern gaan verglazen?

Bijdrage voor buitengebied is echt bijzonder. Dan zou je een abonnementsprijs per strekkende meter vezel moeten hanteren. Dan zijn mensen in een uithoek van een woonwijk wonen ook duurder uit, dan mensen in het begin van een woonwijk waar de feed binnenkomt.

Het voelt wat discriminerend als je rondom jouw huis weilanden hebt en dan meer moet betalen per maand als “buitengebied”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:58:
[...]

Zijn er al mensen in dit topic die het gedurfd hebben om later een aansluiting te laten maken? Moet je dan écht betalen of is het “slechts” psychologische druk als ze een nieuwe dorpskern gaan verglazen?
Ik heb geen abo afgesloten. Spriet steekt wel al maanden naast de voordeur uit de grond. Als ik nu op delta.nl kijk staat er niks v.w.b. extra kosten. Alleen de gratis installatie tot in de nok (normaal €182).

V.w.b. buitengebied staat er wel een vermelding, en dat is inderdaad toch een "of", of je betaalt eenmalig €1000 of je betaalt elke maand €7,xx vast recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
[...]
Het voelt wat discriminerend als je rondom jouw huis weilanden hebt en dan meer moet betalen per maand als “buitengebied”
Er zullen vast voordelen zijn bij wonen in een buitengebied (iets met uitzicht, rust, parkeren ....), en dit is dan een nadeel. Iets om te beseffen bij aanschaf van een woning.
btw: als ik mij niet vergis betalen/betaalden limburgers ook meer voor het gas omdat het uit groningen komt/kwam. En ja, wonen in limburg heeft ook voordelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:26:
[...]
...
V.w.b. buitengebied staat er wel een vermelding, en dat is inderdaad toch een "of", of je betaalt eenmalig €1000 of je betaalt elke maand €7,xx vast recht.
Stel je hebt eenmalig die 1000 euro betaald, en je verkoopt je huis. Vindt de glasboer dat de nieuwe eigenaar toch dat maandelijkse bedrag moet aftikken als hij klant wordt ?

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 28-07-2023 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 15:50
voor iedereen die besteld heeft. a.s zaterdag gaan alle Nokia's op de post. ik probeer bij iedereen de track en trace door te sturen. maar omdat het ruim 30 stuks zijn kan het zijn dat ik misschien iemand per ongelijk oversla. stuur mij dan een bericht als je dan nog geen bericht hebt ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
Coolhva schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:56:
[...]
Ik begrijp niet goed wat je hier zegt? met DMZ zet je ALLE poorten door naar 1 IP adres en met port-forwarding kan je per poort aangeven waar het naar toe moet en kan je de bron poort mappen naar een andere bestemmingspoort.
Met DMZ stel je 1 pc/apparaat buiten de firewall. De naam zegt het immers al. Er worden normaal geen poorten doorgestuurd. Als je alle poorten met DMZ zou doorzetten naar een 1 apparaat, kun je geen poorten meer doorzetten naar een ander apparaat. Port-forwarding is de weg to go dus. Maar mogelijk zijn er routers/modems die meer doen als je een dmz instelt :?
Zie bijvoorbeeld: deze info en wiki
Edit: Op de wiki lees ik dit:
Er zijn enkele routers die thuis door particulieren gebruikt worden en naar één specifiek IP-adres verwijzen als een "DMZ-host". Dit is echter geen echte DMZ volgens de definitie.

[ Voor 24% gewijzigd door ahbart op 28-07-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:28:
[...]
Stel je hebt eenmalig die 1000 euro betaald, en je verkoopt je huis. Vindt de glasboer dat de nieuwe eigenaar toch dat maandelijkse bedrag moet aftikken als hij klant wordt ?
Nee. Je hebt met de betaling het vastrecht afgekocht. Dat is eenmalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben maar al tegoed bereid om meer te betalen voor het geweldige privilege van hier in buitengebied te wonen op de Veluwe ;) .

En ik begrijp dat DFN enorme kosten gemaakt heeft om hier de aanleg te verzorgen. Tot dat moment KPN VDSL met 17/2 Mbps. down/up en het verschrikkelijk dure en slechte Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:03
Patrick_6369 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:57:
Mijn Synology heeft diverse Port Forwards aangemaakt in de Ziggo Connextbox zie ik
Dat klinkt al als een enorm veiligheidslek. Normaliter blokkeer je dat soort fratsen (upnp) in je router en bepaal je zelf of er poorten worden geopend en of je dat wel écht nodig hebt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
Andrehj schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Dat klinkt al als een enorm veiligheidslek. Normaliter blokkeer je dat soort fratsen (upnp) in je router en bepaal je zelf of er poorten worden geopend en of je dat wel écht nodig hebt.
Heb net een modemwissel gedaan bij mijn schoonouders en ik zag dat in het nieuwe modem UPNP standaard aan staat. Dus daar komt het door dat de poorten automatisch geopend zijn. Dacht dat we 20 jaar geleden al met z'n allen besloten hadden dat UPNP geen goed idee was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:35:
[...]

Heb net een modemwissel gedaan bij mijn schoonouders en ik zag dat in het nieuwe modem UPNP standaard aan staat. Dus daar komt het door dat de poorten automatisch geopend zijn. Dacht dat we 20 jaar geleden al met z'n allen besloten hadden dat UPNP geen goed idee was?
Bill Gates, 1995 bij de introductie van Windows 95 in Boston tijdens een Virus Bulletin conferentie (waar ik namens de NL importeur van Sophie’s bij was) : “Functionality always wins over security.”. Dit na de opmerking uit de zaal van Eugene Kaspersky dat in hun lab zojuist het eerste Windows 95 virus gevonden was.

En zo is het nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
Andrehj schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:29:
[...]

Weer wat geleerd :o

Ik maar denken dat de standaardinstellingen van zo'n apparaat veilig zouden zijn (dus met UPNP aan). }:O Slik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13

rvk

RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:26:
[...]
Ik heb geen abo afgesloten. Spriet steekt wel al maanden naast de voordeur uit de grond. Als ik nu op delta.nl kijk staat er niks v.w.b. extra kosten. Alleen de gratis installatie tot in de nok (normaal €182).
Meestal is het voor die dorpskernen zo dat als ze hem binnen gelegd hebben, maar niet direct aangesloten (bij introductie), dat je dan zo'n €350 moet betalen voor aansluiten. Als de spriet buiten nog boven de straat uitsteekt dan komt daar nog eens zo'n €300 aanlegkosten bij om hem naar binnen te laten leggen.

Tenminste zo is het bij mij in het dorp. €650 aanleg- en aansluitkosten, waarvan €300 aanlegkosten (gratis als direct gedaan na graven ongeacht abo), en €350 aansluitkosten (gratis indien ook gelijk abo afgesloten na graven).

Ze hebben hem hier bij mij wel binnen aangesloten, maar ik heb geen abo genomen. Wanner ik dat eventueel zou doen moet ik nog maar eens kijken of ze een deal kunnen maken met mij om de aansluitkosten kwijt te schelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:22:
[...]

Meestal is het voor die dorpskernen zo dat als ze hem binnen gelegd hebben, maar niet direct aangesloten (bij introductie), dat je dan zo'n €350 moet betalen voor aansluiten. Als de spriet buiten nog boven de straat uitsteekt dan komt daar nog eens zo'n €300 aanlegkosten bij om hem naar binnen te laten leggen.

Tenminste zo is het bij mij in het dorp. €650 aanleg- en aansluitkosten, waarvan €300 aanlegkosten (gratis als direct gedaan na graven ongeacht abo), en €350 aansluitkosten (gratis indien ook gelijk abo afgesloten na graven).

Ze hebben hem hier bij mij wel binnen aangesloten, maar ik heb geen abo genomen. Wanner ik dat eventueel zou doen moet ik nog maar eens kijken of ze een deal kunnen maken met mij om de aansluitkosten kwijt te schelden ;)
Hmm ik denk als je de post van @RobertMe doorneemt je niets hoeft te betalen. De glasvezelmarkt is zo concurrerend dat elke actieve aansluiting meetelt. Denk ik :) je zou eens de bestel wizard kunnen doorlopen? Of eens op de chat enthousiast vragen wat het kost om aangesloten te worden 🤥

In het DNA van Delta zit dat pusherige verkopen. Volgens mij alleen maar een pressiemiddel om in de eerst ronde zoveel mogelijk handtekeningen te krijgen.

Ik blijf sceptisch over het daadwerkelijk doorbelasten van deze kosten totdat iemand post dat hij ze daadwerkelijk heeft moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:35:
[...]

Default provider modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:22:
[...]

Nouja, de belofte hier is ook dat iedereen wordt aangesloten (kabel naar binnen dus). Maar een week of drie terug hebben ze bij familie in het dorp pas de stoep open gegraven. En ik heb (ook) geen idee of ze uberhaupt al iets van huisaansluitingen gedaan hebben (bij die met abo) en of er al een POP staat.
Volgens beloften / eerdere post zouden ze in ieder geval dus wel de aansluiting in huis af maken. Hetzelfde als dat jij ook hebt.

@stormfly ik denk dat concurrentie "hier" wel mee gaat vallen. Waarschijnlijk KPN/Glaspoort als ze koper willen uitschakelen. Maar v.w.b. ADSL internet concurrentie hoeven ze het niet te doen. Over ADSL kan ik nu een wopping 30Mbit/s krijgen. Dus als KPN hier (opnieuw) voet aan de grond wilde krijgen hadden ze al lang glasvezel aangelegd. En denk ook niet dat ze veel internet klanten hebben nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier (nog) geen abonnement afgenomen, maar wel gewoon al geïnstalleerd tot in de meterkast. Zelf niks voor hoeven doen, kreeg automatisch een schouw initieel, automatisch bericht over wanneer ze kwamen "leggen" tot de voordeur en automatisch bericht wanneer ze kwamen monteren in de meterkast. Tussen leggen en monteren zat 3 maanden, maar dat is inmiddels alweer 2 maanden terug en bij de buren steekt hij nog steeds uit de grond. Gaat volgens mij totaal willekeurig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:48:
[...]

@stormfly ik denk dat concurrentie "hier" wel mee gaat vallen. Waarschijnlijk KPN/Glaspoort als ze koper willen uitschakelen. Maar v.w.b. ADSL internet concurrentie hoeven ze het niet te doen. Over ADSL kan ik nu een wopping 30Mbit/s krijgen. Dus als KPN hier (opnieuw) voet aan de grond wilde krijgen hadden ze al lang glasvezel aangelegd. En denk ook niet dat ze veel internet klanten hebben nu.
Eens, ik doelde ook op landelijk niveau voor de kwartaalcijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:13

rvk

stormfly schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 14:43:
[...]
Ik blijf sceptisch over het daadwerkelijk doorbelasten van deze kosten totdat iemand post dat hij ze daadwerkelijk heeft moeten betalen.
Ik heb na het aanleggen tot binnen in huis nog wel een brief van Delta gehad in de trant van:
"Wij hebben bij u de aansluiting binnen in orde gemaakt, indien u nu een abo afsluit dan ontloopt u de aansluitkosten ter waarde van €350".

Maar inderdaad... als puntje bij paaltje komt en ik wil me over een half jaar of jaar aan laten sluiten, dan vraag ik me af of ze het ook daadwerkelijk zouden berekenen. In ieder geval wel iets om duidelijk afspraken over te maken voordat ze je ook echt aansluiten.

Tot die tijd horen we natuurlijk graag van iedereen met ervaring over aansluiten lange tijd nadat de aanleg in het dorp geweest is.

[ Voor 8% gewijzigd door rvk op 28-07-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
Dutchess_Nicole schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:14:
[...]

Helaas, modem heeft nu een dmz naar m'n TP-link router. Die accepteert ICMP. Helaas is deze niet vanaf het Internet te pingen. Dan toch Smokeping verbouwen naar https...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:41
Volgens iemand op het Zeelandnet forum valt CGNAT nu zelf uit te schakelen in MijnDelta :

https://www.zeelandnet.nl...dynamisch-ip-standaard-ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
ernstoud schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Mooi.

Op mijn.caiway.nl is dit nog niet gerealiseerd.
Bij mij ook niet (XGS-PON met eigen modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

In Joure liggen nu de sprietjes voor Delta en Glaspoort al een tijdje bij de voordeur. Hoe lang duurt het voordat ze dit gaan aansluiten in de meterkast? Gaat Delta dit ook kosteloos doen zoals Glaspoort het doet ? Hoe zit het dan met de aansluitkosten van 350 euro die eerder werden genoemd?

[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 31-07-2023 15:48 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeanj schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:47:
In Joure liggen nu de sprietjes voor Delta en Glaspoort al een tijdje bij de voordeur. Hoe lang duurt het voordat ze dit gaan aansluiten in de meterkast? Gaat Delta dit ook kosteloos doen zoals Glaspoort het doet ? Hoe zit het dan met de aansluitkosten van 350 euro die eerder werden genoemd?
Is er dan eerder helemaal geen berichtgeving geweest? Of heb je die gemist?

Er komt altijd toch een schouw? Iemand die komt kijken waar de aanleg moet plaatsvinden. Is dat al gebeurd?

En over tijdspaden is weinig te zeggen; dat is enorm variabel tussen stad en buitengebied en erg afhankelijk van beschikbaarheid van monteurs e.d.

Beste is denk even met die partijen te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
Mapje schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:02:
Volgens iemand op het Zeelandnet forum valt CGNAT nu zelf uit te schakelen in MijnDelta :

https://www.zeelandnet.nl...dynamisch-ip-standaard-ip
Op de site melden zich ook de eerste mensen dat dit niet zo werkt als aangegeven en ik heb dezelfde ervaring. Geen optie dit online aan te zetten.

Net is de monteur weg, die niks kon testen omdat er blijkbaar maar om de 3 uur nieuwe modems een IP-krijgen (cq. aan de CGNAT pool worden toegevoegd). Dus pas om 18.30 kan ik iets. Hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Patrick_6369 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:04:
[...]

Op de site melden zich ook de eerste mensen dat dit niet zo werkt als aangegeven en ik heb dezelfde ervaring. Geen optie dit online aan te zetten.

Net is de monteur weg, die niks kon testen omdat er blijkbaar maar om de 3 uur nieuwe modems een IP-krijgen (cq. aan de CGNAT pool worden toegevoegd). Dus pas om 18.30 kan ik iets. Hopelijk.
Zou kunnen dat de optie pas verschijnt als daadwerkelijk sprake is van cgnat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
  • Nu online
[quote]ernstoud schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:07:
[...]

[/quote

Dat zou je dan zo moeten kunnen zien, volgens de genoemde site; Hoe kan ik zien of ik in de cgnat pool zit?
Dit kun je op twee manieren zien:
- Login op je Nokia glasvezelmodem, op de Overview pagina klik je op 'WAN IP', begint deze met 100.xxx.xxx.xxx dan zit je in de cgnat pool
- Login op MijnDelta, staat er bij je abonnement 'Standaard IP', dan zit je ook in de cgnat pool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
peewee. schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:10:
Dat is goed mogelijk. Ik heb namelijk gewoon een eigen IP4 adres gekregen.
Qua verbindsingssnelheid klopt er overigens weinig van. Speedtesten varieren van 100 Mbit down tot 950 Mbit down en van 7 Mbit up tot 150 Mbit up. Maar er klopt weinig van, want het gaat alle kanten op. Uiteraard test ik bekabeld, direct op het modem. Ik geef het eens een dag voordat ik Delta bel.
Wel blij dat ik niet Delta de opdracht heb gegeven de Ziggo op te zeggen. Dan had ik nu al zonder fatsoenlijke verbinding gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Patrick_6369 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:04:
[...]

Dat is goed mogelijk. Ik heb namelijk gewoon een eigen IP4 adres gekregen.
Qua verbindsingssnelheid klopt er overigens weinig van. Speedtesten varieren van 100 Mbit down tot 950 Mbit down en van 7 Mbit up tot 150 Mbit up. Maar er klopt weinig van, want het gaat alle kanten op. Uiteraard test ik bekabeld, direct op het modem. Ik geef het eens een dag voordat ik Delta bel.
Wel blij dat ik niet Delta de opdracht heb gegeven de Ziggo op te zeggen. Dan had ik nu al zonder fatsoenlijke verbinding gezeten.
Stel je NIC is in op fixed 1000Mbps Full Duplex.
ISP modems willen nog wel eens half duplex doen bij ‘automatic’. Dan zijn de snelheden gewoon niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ernstoud schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:35:
[...]

Is er dan eerder helemaal geen berichtgeving geweest? Of heb je die gemist?

Er komt altijd toch een schouw? Iemand die komt kijken waar de aanleg moet plaatsvinden. Is dat al gebeurd?

En over tijdspaden is weinig te zeggen; dat is enorm variabel tussen stad en buitengebied en erg afhankelijk van beschikbaarheid van monteurs e.d.

Beste is denk even met die partijen te bellen.
Ik weet het niet, ik woon er zelf niet (ik vroeg het voor iemand anders waar ik afgelopen maand was, die had twee sprietjes bij de voordeur, ik neem aan dat er een schouw is geweest). Het bericht (met de 350 euro erin) waar ik naar verwijs was nieuw voor mij. Ik heb nog even rond gevraagd maar bij sommige mensen is er al een glaspoort aansluiting (in Joure) in de meter kast.. Delta geen idee of die al is begonnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeanj schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:16:
[...]

Ik weet het niet, ik woon er zelf niet (ik vroeg het voor iemand anders waar ik afgelopen maand was, die had twee sprietjes bij de voordeur, ik neem aan dat er een schouw is geweest). Het bericht (met de 350 euro erin) waar ik naar verwijs was nieuw voor mij. Ik heb nog even rond gevraagd maar bij sommige mensen is er al een glaspoort aansluiting (in Joure) in de meter kast.. Delta geen idee of die al is begonnen.....
Kleur van de sprietjes? Oranje = KPN/Glaspoort, Groen = Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ernstoud schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:42:
[...]

Kleur van de sprietjes? Oranje = KPN/Glaspoort, Groen = Delta.
Ja die beide

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dan zal er met enige tijd weer verder gewerkt worden en de aansluiting(en) in de huizen afgemonteerd worden. Die genoemde EUR 350,- is (als het al geind wordt) voor als je achteraf nog aangesloten wil worden.

Luxe; twee aansluitingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
jeanj schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:16:
Ik heb nog even rond gevraagd maar bij sommige mensen is er al een glaspoort aansluiting (in Joure) in de meter kast.. Delta geen idee of die al is begonnen.....
Ja hoor. Ik heb delta al maanden in de meterkast (en ik had geen abo genomen). Glaspoort ligt nog bij de voordeur.
Maar ik zie hier in de straat ook nog veel oranje sprietjes.

[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 01-08-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 15:11

VDV

Nou, einde verhaal voor Delta hier in Midden-Groningen. Brief in de bus dat na de hele wervingscampagne van vorig jaar in de dorpskernen, welke met succes behaald was (ten koste van de campagne van ViberQ), men nu de stekker er uit trekt. Abo is daarmee per direct geannuleerd.

Ze vinden het zogezegd maatschappelijk onverantwoord om tweemaal een glasvezelnetwerk aanlegproces te laten uitvoeren, gezien Glaspoort nu ook gaat aanleggen. "Zonde van het geld", "overmatig overlast", "slecht voor het milieu".

'k Ben wellicht wat cynisch, maar het geeft mij het gevoel dat Delta geen trek heeft in concurrentie in de kleinere, minder relevante locaties en het maar voor gezien houdt. Zat er ook wel langer aan te komen, in hindsight, want het was al een geruime tijd stil. In januari een eerste update gehad met de aankomende stappen, en een woord-voor-woord kopie daarvan rond juni. Verder niets.

Erg jammer, want ik had juist graag twee aansluitingen gehad, juist om sterker te staan bij onderhandeling met providers. Na jarenlang Ziggo of ADSL (KPN) neem ik Glaspoort voor lief, maar dit valt me behoorlijk zuur.

[ Voor 12% gewijzigd door VDV op 02-08-2023 00:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:34
VDV schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 00:12:
Nou, einde verhaal voor Delta hier in Midden-Groningen. Brief in de bus dat na de hele wervingscampagne van vorig jaar in de dorpskernen, welke met succes behaald was (ten koste van de campagne van ViberQ), men nu de stekker er uit trekt. Abo is daarmee per direct geannuleerd.

Ze vinden het zogezegd maatschappelijk onverantwoord om tweemaal een glasvezelnetwerk aanlegproces te laten uitvoeren, gezien Glaspoort nu ook gaat aanleggen. "Zonde van het geld", "overmatig overlast", "slecht voor het milieu".

'k Ben wellicht wat cynisch, maar het geeft mij het gevoel dat Delta geen trek heeft in concurrentie in de kleinere, minder relevante locaties en het maar voor gezien houdt. Zat er ook wel langer aan te komen, in hindsight, want het was al een geruime tijd stil. In januari een eerste update gehad met de aankomende stappen, en een woord-voor-woord kopie daarvan rond juni. Verder niets.

Erg jammer, want ik had juist graag twee aansluitingen gehad, juist om sterker te staan bij onderhandeling met providers. Na jarenlang Ziggo of ADSL (KPN) neem ik Glaspoort voor lief, maar dit valt me behoorlijk zuur.
Dus je vindt het zuur omdat je niet 2x glasvezel in je woning krijgt? Daarbij heb je ook nog Ziggo als keuze.
Bedenk eerst dat er mensen zijn die geen glasvezel hebben/krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
Tux3.14 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:48:
[...]

Stel je NIC is in op fixed 1000Mbps Full Duplex.
ISP modems willen nog wel eens half duplex doen bij ‘automatic’. Dan zijn de snelheden gewoon niet optimaal.
Dat was niet de oplossing, ook als het auto negotiate uitschakel (te n faveure van 1 Gbps full duplex), blijf ik heel wisselende resultaten houden. En ik heb nog geen enkele keer een Down en Up gehad die in de buurt komen van de 1000 (voor mij is dat >900). Zometeen maar eens contact opnemen.

UPDATE: De medewerker aan de chat heeft me wat vragen gesteld, gevraagd de speedtest te herhalen zonder enige andere apparatuur (inclusief de door henzelf uitgeleverde Deco) aangesloten en heeft op basis van de nieuwe (wederom slechte resultaten) het doorgezet naar de 2e lijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Meer mensen in Simpelveld last van het probleem dat ze de snelheid niet halen?

[ Voor 28% gewijzigd door Patrick_6369 op 02-08-2023 10:09 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-09 22:30

Vreemd en tegenstrijdig verhaal: Hier in de gemeente het Hogeland zijn er 3 partijen die glasvezel aanleggen. Delta meldde zich als eerste, kort daarna ViberQ en nu gaat ook Glaspoort glasvezel aanleggen in de grotere kernen van de gemeente. Het kan natuurlijk zijn dat Delta al te ver is in de voorbereiding en aanleg om het project nog terug te trekken, maar geen woord over milieubelasting, straten die meerdere keren open moeten etc….. Het is net hoe de wind waait.

https://www.deltanetwerk.nl/gebieden/het-hogeland-winsum/
https://www.viberq.nl/projecten/winsum-baflo-omgeving/

https://www.glaspoort.nl/provincies/groningen/

Hier in Baflo is ViberQ zo goed als klaar, maar Delta moet nog beginnen met graven. In Winsum zijn ViberQ en Delta allebei in de eindfase.

Voor geïnteresseerden:
Delta fiber vs viberq

[ Voor 8% gewijzigd door Pvd01 op 02-08-2023 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peewee.
  • Nu online
@VDV Terwijl ze eerst hadden toegezegd een netwerk aan te leggen bij voldoende deelname? Volgens mij krijgen ze binnenkort een uitspraak van de hoge raad te horen over ongeveer net zo'n weigering in het Westland.
nieuws: Rechter oordeelt dat Delta glasvezel moet aanleggen hoewel het duur is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
hierbij open ik voor de laatste keer een Nokia XS-010X inkoop actie.

deze loopt tot 03-08 23.59

stuur maar een PB bij interesse!

voor 135 ish euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webafast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:36
Patrick_6369 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:15:
[...]

Meer mensen in Simpelveld last van het probleem dat ze de snelheid niet halen?
Morgen wordt mijn lijn (8Gbps) in Simpelveld actief. Daarna meteen de Huawei HN8010Ts activeren. Ben benieuwd.

Edit: vanmorgen de eigen modem geactiveerd binnen 45 minuten via de chat van Delta. Prima service!!! _/-\o_

Tot nu toe stabiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hNvEjGvj0vRAVuOIwdCW28Dz0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwdpycR8CCftmEWvIX5wQsAX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door webafast op 03-08-2023 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VDV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-09 15:11

VDV

patrickt35 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 00:47:
[...]

Dus je vindt het zuur omdat je niet 2x glasvezel in je woning krijgt? Daarbij heb je ook nog Ziggo als keuze.
Bedenk eerst dat er mensen zijn die geen glasvezel hebben/krijgen.
Natuurlijk vind ik dat zuur. Ik ben nu al zo'n tien jaar met smart aan het wachten op een andere optie dan Ziggo met voor mij acceptabele snelheden. In die 10+ jaar is ADSL gewoon niet toerreikend meer geweest. Ik kan mij de teleurstelling nog wel heugen dat KPN destijds Reggefiber genekt heeft en dat dat dus niets meer werd, wat ook al weer een goed aantal jaartjes terug is.

Meerdere verbindingen = grotere keuze, dus heb je in tijden dat alles maar duurder moet worden ook meer keuze en dus een groter drukmiddel om betere prijzen te kunnen verkrijgen door te onderhandelen met een provider. Dat dit dus zomaar de kop is ingedrukt, vind ik zuur, ja. Dat mag toch ook wel, gezien Delta zo groots campagne loopt te voeren dat ze iedereen en alles gaan aansluiten op "het snelste netwerk van Nederland", terwijl daar dus gewoon grote kanttekeningen aan zitten?

Dat er mensen zijn die slechter af zijn, vind ik een drogreden om geen kritiek te mogen hebben. Kinderen in Afrika hebben geen stroom, geld, internet, voldoende voedsel, etc., dus dan kunnen we met z'n allen maar de mondjes snoeren en kritiekloos altijd content zijn met alles :X :+
Pvd01 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:29:
Vreemd en tegenstrijdig verhaal: Hier in de gemeente het Hogeland zijn er 3 partijen die glasvezel aanleggen. Delta meldde zich als eerste, kort daarna ViberQ en nu gaat ook Glaspoort glasvezel aanleggen in de grotere kernen van de gemeente. Het kan natuurlijk zijn dat Delta al te ver is in de voorbereiding en aanleg om het project nog terug te trekken, maar geen woord over milieubelasting, straten die meerdere keren open moeten etc….. Het is net hoe de wind waait.
Ook precies daarom valt het bij mij niet zo best. Als ze er als eerste bij zijn, is er geen omkijken naar die maatschappelijke verantwoordelijkheid. Heb het idee dat juist dit ook meespeelt, wellicht dat ze hier hebben gezien dat ze toch aanzienlijk meer potentiele klanten aan Glaspoort/KPN verliezen, en daarom het maar hebben heroverwogen in Midden-Groningen.

Speelt ook nog dat in een paar M-G dorpskernen nog wel ViberQ zal komen. Helaas niet bij ons, maar ik heb er wel respect voor dat ViberQ als kleinere partij wel doorzet in de kernen waar ze de 20% hebben gehaald, terwijl het "grote" Delta overal de 20% haalde, zelfs nog even doorging met de vraagbundeling, en na maanden radiostilte dan pas de stekker er uit trekken.
peewee. schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:11:
@VDV Terwijl ze eerst hadden toegezegd een netwerk aan te leggen bij voldoende deelname? Volgens mij krijgen ze binnenkort een uitspraak van de hoge raad te horen over ongeveer net zo'n weigering in het Westland.
nieuws: Rechter oordeelt dat Delta glasvezel moet aanleggen hoewel het duur is
Ha, da's een goeie. Ja, het was bij zowel Delta als ViberQ zo dat als 20% van de inwoners van de dorpskernen een abo zouden afnemen, de aanleg zou komen. Bij ViberQ was dit slechts in enkele dorpskernen gebeurd, en daar hebben zij het besluit gemaakt om dan nog wel die specifieke kernen te voorzien. Delta heeft het wel gehaald, en had in januari zelfs nog een verlengingsactie gedaan, zodat je nog een abo kon afnemen om een gratis aansluiting te krijgen.

Vraag mij nu inderdaad af of ze zichzelf hier niet weer in dezelfde situatie gaan vinden. Wellicht iets om te onderzoeken in een vrij uurtje, ben wel benieuwd of ik de voorwaarden nog kan vinden. Zou me namelijk niet geheel verbazen als ze zich daar al wat op hebben ingedekt, gezien de vraagbundeling campagne van start ging toen de zaak in het Westland al gaande was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 16:54
Nou vandaag na lang wikken en wegen toch maar Delta 2gbit afgesloten voor onze nieuwe woning. Twijfelde erg tussen Solcon, Delta en Helden van Nu. Maar gezien de prijsverschillen uiteindelijk toch maar Delta. Wel met flex zakelijk voor iets meer support mocht het nodig zijn. Hopelijk niet nodig, zolang zij gewoon een stabiele 2gbit lijn leveren hoor je mij niet piepen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:30

Hier ook Midden-Groningen.. Je hebt helemaal gelijk, eerst al Snel Internet Groningen die het niet meer zag zitten.. Nu Delta ook niet meer.. KPN heeft ook aangegeven hier in mijn straat iets te willen (ik heb een idee dat Delta daarom afhaakt), maar ook dat zal nog lang duren. Hier is geen Ziggo beschikbaar, dus ongeacht de reden van SIG of Delta, ik ben er wel aardig geirriteerd over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy4ever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 21:18
Sinds vorige week woensdag (26-07) heb problemen met services welke ik vanuit huis draai, het netwerk was kortstondig weggevallen maar het modem blijkt geen reboot te hebben gehad. Sindsdien loop ik al een tijdje te troubleshooten waarom ik problemen ondervond, en dankzij mijn mede tweakers hier ben ik erachter dat CGNAT blijkt te zijn aangezet.

Na een kort chat gesprek met de klantenservice hebben zij zonder problemen CGNAT weer uitgeschakeld voor mij, een klein uurtje later werkte alles weer als vanouds.

Beetje vreemd dat ze dit zomaar hebben aangezet, al helemaal omdat ik al eventjes in de gaten hield of de optie CGNAT werdt toegevoegd in de "Mijn-Delta" omgeving zoals tweakers eerder heeft gemeld en het dus blijkt dat dit niet is gedaan.
Klanten kunnen Cgnat uitzetten in de Mijn-omgeving.
nieuws: Provider Delta bevestigt Cgnat toe te passen op netwerk voor gedeeld ...

AMD Ryzen 7 7800X3D | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | 64GB 6000Mhz RAM | Samsung CRG49"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Crazy4ever schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:56:
Sinds vorige week woensdag (26-07) heb problemen met services welke ik vanuit huis draai, het netwerk was kortstondig weggevallen maar het modem blijkt geen reboot te hebben gehad. Sindsdien loop ik al een tijdje te troubleshooten waarom ik problemen ondervond, en dankzij mijn mede tweakers hier ben ik erachter dat CGNAT blijkt te zijn aangezet.

Na een kort chat gesprek met de klantenservice hebben zij zonder problemen CGNAT weer uitgeschakeld voor mij, een klein uurtje later werkte alles weer als vanouds.

Beetje vreemd dat ze dit zomaar hebben aangezet, al helemaal omdat ik al eventjes in de gaten hield of de optie CGNAT werdt toegevoegd in de "Mijn-Delta" omgeving zoals tweakers eerder heeft gemeld en het dus blijkt dat dit niet is gedaan.

[...]

nieuws: Provider Delta bevestigt Cgnat toe te passen op netwerk voor gedeeld ...
Caiway en Delta beloven wel meer. En de communicatie dat je naar CGNAT gaat is nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
  • Nu online
Ik zit nog niet op fiber, maar is het niet zo dat je de optie hebt om een vast ip-adres te bestellen bij je abonnement? Lijkt me dat je dan zekerheid hebt dat je niet op cgnat terechtkomt, anders heb je er toch niets aan?

[ Voor 2% gewijzigd door peewee. op 04-08-2023 07:22 . Reden: de kabel = fiber ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
peewee. schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:20:
Ik zit nog niet op fiber, maar is het niet zo dat je de optie hebt om een vast ip-adres te bestellen bij je abonnement? Lijkt me dat je dan zekerheid hebt dat je niet op cgnat terechtkomt, anders heb je er toch niets aan?
Bij Delta is zelfs een vast IP adres niet vast. Dan sturen ze vooraf een mailtje dat je vanaf datum X nieuw IP Y krijgt. En vroeger was er IIRC een optie dat je voor een paar euro (p/m) een vast IP kreeg. Ook dat is verdwenen en tegenwoordig moet je dan een duur zakelijk pakket afnemen. Waarbij je wellicht sowieso beter af bent bij een partij als Helden van Nu. Als je toch al extra gaat betalen voor een zakelijk pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Question: Hoe lang moet/mag ik wachten voordat een wijziging naar dynamisch IP is doorgezet? Ik heb dit gisteravond doorgegeven via de website volgens deze instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
  • Nu online
Firestorm schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:54:
Question: Hoe lang moet/mag ik wachten voordat een wijziging naar dynamisch IP is doorgezet? Ik heb dit gisteravond doorgegeven via de website volgens deze instructies.
Dit, toch?
Het kan tot 4 uur duren voordat deze wijziging door is gevoerd, ook wanneer je wel een mail hebt ontvangen dat de aanpassing is doorgevoerd.
Check na een aantal uren het IP-adres in je glasvezelmodem, als dit geen 100.xxx.xxx.xxx meer is, dan is cgnat uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

peewee. schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:57:
[...]

Dit, toch?
Het kan tot 4 uur duren voordat deze wijziging door is gevoerd, ook wanneer je wel een mail hebt ontvangen dat de aanpassing is doorgevoerd.
Check na een aantal uren het IP-adres in je glasvezelmodem, als dit geen 100.xxx.xxx.xxx meer is, dan is cgnat uitgeschakeld.
Maar eens gaan bellen dan :( tnx voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dannyvdmoo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10:34
delta glasvezel tv ...heb ontvanger erbij maar ook de app op tv
moet zeggen ..grote gelijkenis met kpn... en goed beeld op app en ontvanger
dit alles met eigen modem en 2 gig abbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 22:05
He jongens,

Ik heb mede dankzij wat hulp van @R3D nu al een tijdje een super stabiele 2GB fiber verbinding, gewoon met de Nokia XS-2426G-B. 1 pc met 2.5gb nic rechstreeks op die poort. de rest van de devices op de 1gb poorten.

Nou zit ik bij wat clubjes en forums en een prive tracker etc. Ik schrok toch wel van de hoeveelheid data die er geupload was nadat ik de computer 24 uur aan had laten staan omdat ik hem vergeten was.

Heeft er hier wel eens iemand een berichtje gehad dat hij over de fair use policy ofzo heen was? wat moet ik mij daar bij voorstellen? Vroeger was ik onder de indruk als ik een paar GB had geupload. Nu in 1 nachtje gewoon 2.5 TB. Dat zijn gewoon hele schijven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
rcthans schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 01:06:
He jongens,

Ik heb mede dankzij wat hulp van @R3D nu al een tijdje een super stabiele 2GB fiber verbinding, gewoon met de Nokia XS-2426G-B. 1 pc met 2.5gb nic rechstreeks op die poort. de rest van de devices op de 1gb poorten.

Nou zit ik bij wat clubjes en forums en een prive tracker etc. Ik schrok toch wel van de hoeveelheid data die er geupload was nadat ik de computer 24 uur aan had laten staan omdat ik hem vergeten was.

Heeft er hier wel eens iemand een berichtje gehad dat hij over de fair use policy ofzo heen was? wat moet ik mij daar bij voorstellen? Vroeger was ik onder de indruk als ik een paar GB had geupload. Nu in 1 nachtje gewoon 2.5 TB. Dat zijn gewoon hele schijven :P
dit heb ik een paar jaar geleden gevraagd.(2021) en toen lag de FUP op een kleine 10TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
He jongens,

Ik denk dat dat niet echt een probleem zal zijn als dat eens een keertje voorkomt. Als je dat elke nacht zou doen kan ik me wel voorstellen dat ze wat vragen gaan stellen ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 19:56
ernstoud schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:36:
[...]
Caiway en Delta beloven wel meer. En de communicatie dat je naar CGNAT gaat is nul.
Ik ben (was) ook wat bang voor een spontane wijziging naar CG-NAT. Daarom zojuist maar eens de technische helpdesk gebeld met de vraag of CG-NAT ook preventief uitgeschakeld kan worden. Dat bleek mogelijk (aldus de medewerker; of de techniek het ook vindt, moet nog blijken), dus bij mijn account staat vanaf nu de opt-out aangevinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wout schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:49:
[...]

Ik ben (was) ook wat bang voor een spontane wijziging naar CG-NAT. Daarom zojuist maar eens de technische helpdesk gebeld met de vraag of CG-NAT ook preventief uitgeschakeld kan worden. Dat bleek mogelijk (aldus de medewerker; of de techniek het ook vindt, moet nog blijken), dus bij mijn account staat vanaf nu de opt-out aangevinkt.
Oh jee, nou krijgt de helpdesk het druk.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
De beeldkwaliteit van ESPN schijnt prut te zijn bij Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
wout schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:49:
[...]

Ik heb nog steeds die keuze niet in mijndelta. In mijn genexis router/modem staat nog steeds het externe ip. Of krijg je die keuze pas als je echt op cg-nat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:32:
[...]

Ik heb nog steeds die keuze niet in mijndelta. In mijn genexis router/modem staat nog steeds het externe ip. Of krijg je die keuze pas als je echt op cg-nat zit.
Volgens mij dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:00
Oesie schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:16:
[...]
Ook nog even gevraagd naar status van de bridge modus op de modem. Bij de helpdesk onbekend wanneer dit komt. Er is wel veel vraag naar.
Ik zit nog op de kabel, 400Mbps voor €60,-. Ik kan op mijn adres 2Gbps krijgen voor datzelfde bedrag. Maar zolang dat modem niet in bridge kan |:( En ik heb geen kennis/ervaring om met een eigen modem aan de gang te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-08-2023 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JeroenNietDoen schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:00:
[...]

Ik zit nog op de kabel, 400Mbps voor €60,-. Ik kan op mijn adres 2Gbps krijgen voor datzelfde bedrag. Maar zolang dat modem niet in bridge kan |:( En ik heb geen kennis/ervaring om met een eigen modem aan de gang te gaan.
Je hebt dus nu al een eigen router achter het coax modem (gezien het feit dat je over bridge spreekt)?

Dan is de overgang naar Delta XGS-PON glasvezel echt niet moeilijk; abonnement aanvragen, opgestuurde modem eenmalig aansluiten om de diensten te activeren en te kijken of alles werkt, modem de kast in, ondertussen heb je de HN8010Ts uit Polen gekocht (zie: [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2)), die dan registreren via de helpdesk en de RJ45 die in het coax modem ging in de Huawei HN8010Ts steken. Klaar!

En hier op Tweakers (zie link hierboven) is meer dan genoeg hulp.

Maar als je nu tervreden bent... wat is dan wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:00
ernstoud schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:22:
[...]

Je hebt dus nu al een eigen router achter het coax modem (gezien het feit dat je over bridge spreekt)?

Dan is de overgang naar Delta XGS-PON glasvezel echt niet moeijk; abonnement aanvragen, opgestuurde modem eenmalig aansluiten om de diensten te activeren en te kijken of alles werkt, modem de kast in, ondertussen heb je de HN8010Ts uit Polen gekocht (zie: [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2)), die dan registreren via de helpdesk en de RJ45 die in het coax modem ging in de Huawei HN8010Ts steken. Klaar!
Oh, is het zo simpel? In den beginne dacht ik dat er veel meer bij kwam kijken wat je zelf moest aanschaffen en installeren.
ernstoud schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:22:
[...]
Maar als je nu tervreden bent... wat is dan wijsheid?
Ik ben ook wel tevreden, maar als je kijkt wat je krijgt voor hetzelfde bedrag...dat is het meer vooral.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-08-2023 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heim-91
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
ernstoud schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:12:
[...]

Inderdaad :F .

Bij alle ISP’s gaan de processen die de grotere volumes verwerken i.h.a. goed. Die zijn geoptimaliseerd. Probleem is dat de uitval in die processen, storingen, uitzonderingen e.d. niet goed opgepakt worden. Daar moet je een ploeg mensen voor hebben met kennis en ervaring van het hele proces, en ze moeten de mogelijkheden en vrijheden hebben om alle processtappen over te slaan. Een oplossingsgericht proces voor de problemen en uitzonderingen. Punt is dat dit duur is en nauwelijks te optimaliseren is. En door de complexiteit zijn die mensen met kennis van het hele proces en alle techniek schaars. Ook moet je dan met leveranciers, onder-aannemers e.a. hele goede service afspraken hebben.

De enige oplossing is klanttevredenheid op nummer 1 plaatsen en oplossingsgericht denken. En dat is in de telco wereld “not done”.

Alternatief: zakelijk abonnement met SLA. Duur, maar dat is een deel van het probleem; we zijn niet bereid om meer te betalen voor meer service. Die storingsploeg die ik hierboven noem is gewoon te duur.
Ruim 2,5e maand verder is er weer een interessante update te vermelden in de DELTA-verbindingsproblematiek bij onze vereniging. Na mijn bericht eind mei jl. op dit forum, is de verbinding enkele weken stabiel gebleven en in juni toch weer een aantal keer weggevallen. Hierna weer contact gezocht met DELTA om te bepalen hoe het probleem op te lossen. Ook nu werden er weer meerdere Genexis Titanium-modems naar de vereniging verstuurd (2 stuks) in de hoop dat een modemwissel zou helpen.

Intussen heb ik in de periode zomer 2021 - zomer 2023 in totaal 6 modems van DELTA ontvangen gekregen, waar er natuurlijk maar ééntje van nodig is (en er ook nog 2 verkeerde/ongevraagde exemplaren tussen zaten die we helemaal niet nodig hebben: de Genexis Platinum). Dit moest eerst maar eens opgeruimd worden en inmiddels was het toch mogelijk om een gedeelte van deze modems retour te sturen, zonder dat de verbinding opgezegd zou worden. Ah, wel zo fijn:-).

Om niets aan het toeval over te laten: bij ieder los modem een begeleidende brief geplaatst met alle relevante details erbij vermeld en het nadrukkelijke verzoek om de verbinding NIET op te zeggen. 4 van de 6 modems dus teruggestuurd, waarbij er nu ééntje in gebruik is en ééntje op de reserveplank bij de vereniging ligt. Het retourneren is begin juli jl. gedaan en gelukkig heb ik inmiddels een bevestiging gehad dat de modems in goede orde ontvangen zijn en de verbinding niet opgezegd wordt.

Enfin, dan werd het 27 juli. Na dus eerder in juni een modemvervanging te hebben gedaan (Genexis Titanium voor Genexis Titanium), viel de verbinding op deze (donder) dag (ochtend) wéér (4 maal) uit en hé: het was weer regenachtig. Nu moest het maar eens afgelopen zijn en weer met DELTA gebeld. Bijna anderhalf uur en 3 medewerkers verder (in de auto op weg naar de vakantiebestemming :Z), werd mij beloofd dat het probleem nu écht opgelost zou worden. Ik moest via een WhatsApp-nummer van DELTA bewijs leveren van de momenten waarop de verbinding weg is gevallen de laatste tijd. Dit netjes gedaan en niet heel veel later kreeg ik 'uit het niets' op 3 augustus een mailtje in mijn mailbox met het onderwerp: "Storing is verholpen" met als tekst in de mail:

"Beste heer, mevrouw,

We vinden het vervelend dat u onlangs last heeft gehad van een storing. Inmiddels is de storing verholpen als gevolg van aanpassingen in onze systemen. Onze oprechte excuses voor het ongemak."

En inderdaad: de verbinding is, zelfs in de natte periode van de afgelopen weken, niet meer weggevallen. Dit heb ik nog niet eerder gezien de afgelopen 8 maanden. Ben toch zeer benieuwd wat DELTA 'in hun systemen' heeft aangepast, waardoor de verbinding nu 'ineens' toch wel goed blijft functioneren. Overigens doet dit korte bericht van DELTA geen recht aan de tijd en energie die er in gestoken is, maar goed.

Samengevat: het probleem heeft dus gelopen in de periode december 2022 tot en met juli 2023 (ruim 8 maanden), waarin ik zo'n 20 mailtjes heb gestuurd en tussen de 30 en 40 keer telefonisch contact met ze heb gehad en vaak genoeg heb moeten aanhoren dat 'het probleem bij de vereniging zit en niet in het DELTA-netwerk'. Bovenstaand mailtje bewijst dus het tegendeel.

Ik hoop dat het hiermee echt opgelost is en dat andere afnemers/gebruikers van hun netwerk deze (zéér tijdrovende) ellende bespaard mag blijven ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heim-91 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 21:29:
[...]

Ruim 2,5e maand verder is er weer een interessante update te vermelden in de DELTA-verbindingsproblematiek bij onze vereniging. Na mijn bericht eind mei jl. op dit forum, is de verbinding enkele weken stabiel gebleven en in juni toch weer een aantal keer weggevallen. Hierna weer contact gezocht met DELTA om te bepalen hoe het probleem op te lossen. Ook nu werden er weer meerdere Genexis Titanium-modems naar de vereniging verstuurd (2 stuks) in de hoop dat een modemwissel zou helpen.

Intussen heb ik in de periode zomer 2021 - zomer 2023 in totaal 6 modems van DELTA ontvangen gekregen, waar er natuurlijk maar ééntje van nodig is (en er ook nog 2 verkeerde/ongevraagde exemplaren tussen zaten die we helemaal niet nodig hebben: de Genexis Platinum). Dit moest eerst maar eens opgeruimd worden en inmiddels was het toch mogelijk om een gedeelte van deze modems retour te sturen, zonder dat de verbinding opgezegd zou worden. Ah, wel zo fijn:-).

Om niets aan het toeval over te laten: bij ieder los modem een begeleidende brief geplaatst met alle relevante details erbij vermeld en het nadrukkelijke verzoek om de verbinding NIET op te zeggen. 4 van de 6 modems dus teruggestuurd, waarbij er nu ééntje in gebruik is en ééntje op de reserveplank bij de vereniging ligt. Het retourneren is begin juli jl. gedaan en gelukkig heb ik inmiddels een bevestiging gehad dat de modems in goede orde ontvangen zijn en de verbinding niet opgezegd wordt.

Enfin, dan werd het 27 juli. Na dus eerder in juni een modemvervanging te hebben gedaan (Genexis Titanium voor Genexis Titanium), viel de verbinding op deze (donder) dag (ochtend) wéér (4 maal) uit en hé: het was weer regenachtig. Nu moest het maar eens afgelopen zijn en weer met DELTA gebeld. Bijna anderhalf uur en 3 medewerkers verder (in de auto op weg naar de vakantiebestemming :Z), werd mij beloofd dat het probleem nu écht opgelost zou worden. Ik moest via een WhatsApp-nummer van DELTA bewijs leveren van de momenten waarop de verbinding weg is gevallen de laatste tijd. Dit netjes gedaan en niet heel veel later kreeg ik 'uit het niets' op 3 augustus een mailtje in mijn mailbox met het onderwerp: "Storing is verholpen" met als tekst in de mail:

"Beste heer, mevrouw,

We vinden het vervelend dat u onlangs last heeft gehad van een storing. Inmiddels is de storing verholpen als gevolg van aanpassingen in onze systemen. Onze oprechte excuses voor het ongemak."

En inderdaad: de verbinding is, zelfs in de natte periode van de afgelopen weken, niet meer weggevallen. Dit heb ik nog niet eerder gezien de afgelopen 8 maanden. Ben toch zeer benieuwd wat DELTA 'in hun systemen' heeft aangepast, waardoor de verbinding nu 'ineens' toch wel goed blijft functioneren. Overigens doet dit korte bericht van DELTA geen recht aan de tijd en energie die er in gestoken is, maar goed.

Samengevat: het probleem heeft dus gelopen in de periode december 2022 tot en met juli 2023 (ruim 8 maanden), waarin ik zo'n 20 mailtjes heb gestuurd en tussen de 30 en 40 keer telefonisch contact met ze heb gehad en vaak genoeg heb moeten aanhoren dat 'het probleem bij de vereniging zit en niet in het DELTA-netwerk'. Bovenstaand mailtje bewijst dus het tegendeel.

Ik hoop dat het hiermee echt opgelost is en dat andere afnemers/gebruikers van hun netwerk deze (zéér tijdrovende) ellende bespaard mag blijven ;).
Lijkt me een geval van een slechte poort in de apparatuur in de POP, waarschijnlijk is de verbinding dan op een andere poort gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:19
He jongens,

Niet lang geleden ongeveer 40TB in 1 maand geüpload, niks gehoord en gemerkt.
Pagina: 1 ... 72 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.