Toon posts:

Delta fiber vs viberq

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12:09
Beste tweakers,

Hier in de gemeente “het Hogeland” is delta fiber network bezig met een vraagbundeling voor de dorpskernen. Het beoogde percentage is inmiddels gehaald voor het oosten en het zuiden van de gemeente. In de overige gebieden loopt de vraagbundeling nog.

Daarnaast is er nog een glasvezelaanbieder die in deze gemeente glasvezel wil aanbieden: Viberq. Deze provider claimt iedereen aan te sluiten en doet dus niet aan een vraagbundeling. Dit bedrijf is een zusteronderneming van Rodin, welke de glasvezelaansluitingen in het buitengebied verzorgd. Dit gaat allemaal ongelofelijk traag, waardoor ik de betrouwbaarheid van deze partij in twijfel trek. Ik vraag me oprecht af of deze partij daadwerkelijk glasvezel gaat aanleggen als Delta Fiber overal de beoogde percentages haalt.

Daarnaast valt me op dat beide providers het dorp Lauwersoog lijken te negeren.

Ik wil een discussie starten met als startpunt: Welke glasvezelaanbieder zouden jullie kiezen en waarom?

Ik ben benieuwd.

Zelf heb ik overigens gekozen om een aansluiting bij Delta te nemen, omdat ik denk dat Viberq geen glasvezel gaat aanleggen, indien Delta fiber de doelstelling van 35% haalt. Indien Viberq toch wel aan gaat leggen zou ik mogelijk 2 glasvezel lijnen krijgen, maar dat lijkt me geen probleem. Goed voor de concurrentie.

[Voor 13% gewijzigd door Pvd01 op 29-01-2022 16:25]

Alle reacties

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

NT -> IH

www.google.nl

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05:19
Delta! Precies om de redenenen die je al noemt. Rodin bakt er vrij weinig van en gaat best snel over op "een straalverbinding is net zo goed."

Of de aanleg door Delta sneller zal verlopen durf ik niet te zeggen, want in het Westerkwartier is uiteindelijk besloten dat Rodin en Glasdraad samen gaan graven. Daar verloopt het ook alles behalve vlot...

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik heb zelf een Rodin Glasvezel verbinding ook in de gemeente het Hogeland (wit adres in het project van snelinternetgroningen.nl). Maar ik wordt nu ook benaderd voor een aansluiting van Delta. Mijn plan is me ook daar voor voor aan te melden in de hoop dat ze hier ook weer heen graven/spuiten/boren en dat ik op die manier meer keuze in providers zal hebben. Ook omdat Kabelnoord afstand lijkt te nemen van het Rodin Netwerk. (zie de publicatie op website van Onvi hier)

Verder begreep ik altijd omdat het netwerk van Rodin onder subsidie is aangelegd, dat het daarom niet zo maar uitgebreid mag worden naar kernen. Dit vanwege oneerlijke concurrentie voor de bestaande aanbieders en potentiele nieuwe netwerken. Dus dan zou in theorie ViberQ als dochter van Rodin haar eigen netwerk weer moeten gaan graven. Lijkt mij dan een flinke uitspraak dat ze ieder adres dan aansluiten, tenzij ze toch vrijstelling hebben om het bestaande netwerk wel te mogen uitbreiden en gebruiken, maar dat is gissen...

Mijn ervaringen met het netwerk van Rodin zijn goed, het werkt stabiel (ik werk veel thuis). Problemen oplossen omtrent het netwerk gaan wel wat langzaam, ze zijn snel met workarounds maar het daadwerkelijk oplossen van bijvoorbeeld een kabelbreuk gaat weken overheen. Dit is recentelijk gebeurd bij een kennis waarbij 1 van beide glas aders beschadigd is geraakt.

edit: ViberQ heeft trouwens meer providers op de lijst staan dan Rodin. Geen idee wat dit zegt over het netwerk, maar blijkbaar houden ze op dat vlak het een en ander gescheiden.

[Voor 5% gewijzigd door Remcor2000 op 31-01-2022 09:33]

• Pvd01
Het is mij idd ook opgevallen dat Viberq vrij veel providers aanbiedt, bij mijn weten biedt Rodin alleen onvi aan voor de particuliere markt….

Delta gaat een XGS-PON netwerk aanleggen. Het is mij niet bekend wat Viberq doet (gpon of point-to-point?) In de postcode check kon ik via freedom al een glasvezel abonnement afnemen via het Viberq netwerk.

Maar eerst dus een pakket bij Delta aangevraagd. Ik ben benieuwd of het Hogeland-west aangesloten gaat worden. Dat weten we over een kleine maand.

• couchsniffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11-2022
Hier in Hoogeland-west ook keuze uit deze twee en sta versteld van de hoeveelheid gelikte reclame die er van Delta over me heen komt.
Dat werkt averechts bij mij en heb daardoor een lichte voorkeur voor ViberQ
Verder hebben ze dus ook meer keuze uit providers, waaronder ook freedom.nl

3in1 + basisTV prijzen, lijken op het 1e gezicht ongeveer hetzelfde.
1G Delta - Delta - 65€/mnd
1G ViberQ - freedom.nl - 70€/mnd
Dan wordt het voor dat beetje meer freedom.nl denk ik.

Net een brief gekregen van ViberQ dat ik me zonder verplichtingen gratis kan laten aansluiten.
Door voor 24 maart de aansluiting te claimen.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Hoe lang gaat het duren voordat de aansluiting ook echt is aangelegd in de meterkast...

• Pvd01
Ik heb idd ook een brief van ViberQ gekregen.

Aangezien je bij ViberQ geen verplichtingen hebt, laat ik ze gewoon allebei aanleggen. Hoe meer lijntjes, hoe groter de concurrentie (en hoe lager hopelijk de prijzen). Dan zit ik dus 1 jaar aan Delta vast en daarna geruime keuze.

• couchsniffer
@Pvd01 Dat kan natuurlijk ook 2x. In hoeverre weet je zeker dat ze worden aangelegd? Ik las dat Delta op het laatste moment de plannen wel eens wijzigde.

• Pvd01
couchsniffer schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:08:
@Pvd01 Dat kan natuurlijk ook 2x. In hoeverre weet je zeker dat ze worden aangelegd? Ik las dat Delta op het laatste moment de plannen wel eens wijzigde.
Dat is idd de vraag. Daarom allebei maar aanvragen, dan blijft er vast eentje over 😉

• Pvd01
In de pers gelezen dat Delta gaat aanleggen, echter nog geen persoonlijk bericht hierover gehad.

Heeft iemand al wel een persoonlijk bericht gehad?

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:27
Nee, ik nog niet, ik heb mij echter ook nog niet aangemeld. Ben nog steeds in dubio of ik voor Delta of FiberQ moet gaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Marc9172
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-01 20:10
Dan zou ik me snel bij Delta aanmelden, als die hun percentage in West hebben gehaald zal Viberq nooit een haalbare case hebben. Daarbij heb ik toch mijn twijfels bij Rodin/Viberq, Westerkwartier steken al ruim een half jaar de buizen werkloos uit de grond. En zonder abonnementen een netwerk aanleggen is in ons gebied wel een groot risico, forse investering zonder zekerheden. Delta heeft in ieder geval zekerheid op inkomsten na de aanleg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TRS-3
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:24
Hier (Bedum, ook "Het Hogeland" tegenwoordig) inmiddels al iemand namens Delta aan de deur gehad om te bekijken waar de aansluiting in de meterkast moet komen. Ben benieuwd :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pvd01
Hier in “west” het bericht gehad dat de werkzaamheden starten in de 2e helft van 2022.

We moeten dus nog even geduld hebben….

• archangelnl
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-02 10:58
JeroenTheStig schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:56:
Nee, ik nog niet, ik heb mij echter ook nog niet aangemeld. Ben nog steeds in dubio of ik voor Delta of FiberQ moet gaan.
Heb me sowieso voor ViberQ aangemeld (Gemeente Eemsdelta) kwam omdat zij een gratis aansluiting aanbieden zonder dat ik al aan een provider vast zit, en dat zij gewoon eerder waren met de post dan Delta waarbij het lijkt alsof die zich hier eigenlijk een beetje probeert tussen te drukken (Advertentieborden gewoon bijna naast die van ViberQ enz.)

[Voor 11% gewijzigd door archangelnl op 16-03-2022 17:21. Reden: Kleine textuele aanpasing]

• JeroenTheStig
archangelnl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:17:
[...]

Heb me sowieso voor ViberQ aangemeld (Gemeente Eemsdelta) kwam omdat zij een gratis aansluiting aanbieden zonder dat ik al aan een provider vast zit, en dat zij gewoon eerder waren met de post dan Delta waarbij het lijkt alsof die zich hier eigenlijk een beetje probeert tussen te drukken (Advertentieborden gewoon bijna naast die van ViberQ enz.)
Ik heb me inmiddels aangemeld voor Delta (Gemeente het Hogeland - Winsum), omdat dit gebied inmiddels al over het minimum percentage aanmeldingen zit. Het lijkt me dan ook heel raar als ViberQ er een tweede netwerk naast gaat leggen, dat lijkt mij een erg slechte investering.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeroenTheStig
Zojuist nog even bij de infoavond geweest van ViberQ, omdat ik toch meer wilde weten welk addertje ik heb gemist bij het gratis aanmelden en wanneer er evt. aangelegd gaat worden. Men gaf aan dat er absoluut geen addertje onder het gras is en dat de aanmelding echt gratis is. Zij zien hun business over de lange termijn: nu veel mensen aansluiten die in de komende 10 jaar hier gebruik van gaan maken om daarmee te cashen.

Op de vraag wat er gaat gebeuren als zowel Delta als ViberQ gaan aanleggen, kreeg ik wat tegenstrijdige antwoorden. Eerst gaf men aan dat ze dit niet zien gebeuren: als ViberQ genoeg aanmeldingen heeft en gaat aanleggen, verwachten ze dat Delta niet gaat aanleggen en andersom. Later gaf ViberQ's vertegenwoordiger aan dat ze 'hoe dan ook gaan aanleggen'. Kortom, beetje vaag en tegenstrijdig verhaal. Ze gaven ook aan dat die 35% van Delta zoals je nu in de kranten leest nog lang niet zeker is en dat dit een strategie is om mensen alsnog over de streep te trekken.

Kortom: er is een mogelijkheid dat Delta of ViberQ hier uiteindelijk niet gaat aanleggen en als je je net bij de verkeerde hebt aangemeld, je met lege handen staat, of veel geld moet betalen om alsnog een aansluiting te regelen bij de partij die wél gaat aanleggen.

Op de vraag op welke termijn daadwerkelijk de kabels de grond in gaan, gaven ze aan dat de eerste schouwen al zijn gedaan in een dorp hiernaast en dat ze verwachten, mits genoeg aanmeldingen, in juni/juli al gegraven gaat worden.

In mijn vorige post had ik al aangegeven dat ik mij bij Delta heb aangemeld, maar ik heb mij nu na deze informatie aangehoord te hebben alsnog aangemeld bij ViberQ. Dan is de kans zo goed als 100% dat ik uiteindelijk gratis op glasvezel kan worden aangesloten.

Trouwens, let op dat je nog tot en met 23 maart hebt om je aan te melden bij ViberQ voor regio Winsum

• Pvd01
Viberq is inmiddels geweest voor een schouw, maar ik was niet thuis…
Morgen even een nieuwe afspraak maken.

• Moddemeijer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-02 19:07
Afgelopen week heeft ViberQ in Winsum aan de Meeden een verdeelstation geplaatst. Voor mij ligt de glasvezel slechts op een paar honderd meter afstand.

https://omroephethogeland...vezel-van-viberq-rukt-op/

Verder zie ik ViberQ overal in de wijk rondlopen, echter ze hebben met mij voor het schouwen nog geen afspraak gemaakt.
Wat Delta betreft, buiten een enorm reclameoffensief, zie ik geen andere activiteit.

Delta heeft in Winsum de 35% gehaald en probeert tot 11 mei nog meer klanten over de streep te trekken.

Het probleem met Delta is dat het bijna een monopolist is. Delta en Caiway zitten in één hand. Alleen Online.nl is onafhankelijk, d.w.z. bezit van de M7 Group.

Ik denk dat ik nog een jaar wacht met glasvezel, na een jaar komt de glasvezel vrij voor andere providers. Het is dan wel belangrijk om toestemming te geven om al vast een huisaansluiting aan te leggen.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb gekozen voor Delta (Hogeland West), ook omdat de wethouder daar een actieve voorkeur voor heeft uitgesproken. Geen idee of dat daadwerkelijk uitmaakt, maar kan vast geen kwaad.

Ik heb ook de bevestiging gekregen dat ze gaan aanleggen. Ze starten pas na de zomer, maar ik heb mijn 'tip een vriend bonus' al wel uitbetaald gekregen. Voor mijn woonplaats is ViberQ na een eerste reclamemail ook niet heel actief meer geweest.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Moddemeijer
Na Delta heeft ViberQ nu ook een overeenkomst met de gemeente. Het staat dus één - één gelijkspel.

ViberQ sluit glasvezelconvenant met Het Hogeland

https://www.ommelander.in...onvenant-met-het-hogeland

• P_de_B
  • Niet online
Dat had ik niet meegekregen, maar goed. Ik heb in februari al de keuze gemaakt.

• Pvd01
ViberQ is geweest voor de schouw. Het wordt de meterkast. Deze aansluiting zal eerst even ongebruikt in de meterkast hangen, totdat het jaarabonnement met Delta is afgelopen. Dan ga ík opnieuw de opties bekijken.

• Pvd01
Ik zie dat Atsa al druk bezig is met graven hier in het dorp.

• Moddemeijer
Glasvezelkaravaan trekt door Winsum
https://omroephethogeland...ravaan-trekt-door-winsum/

Opeens is de wethouder Eltjo Dijkhuis maatjes met ViberQ. Ja, dat is die wethouder met een voorkeur voor Delta. Van Delta, alhoewel ze 35% hebben, is geen spoor meer te bekennen. Het lijkt er op dat ViberQ uiteindelijk aan het langste eind trekt.

Of krijgen we straks allemaal twee glasvezels?

• Pvd01
Moddemeijer schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:08:

Opeens is de wethouder Eltjo Dijkhuis maatjes met ViberQ. Ja, dat is die wethouder met een voorkeur voor Delta. Van Delta, alhoewel ze 35% hebben, is geen spoor meer te bekennen. Het lijkt er op dat ViberQ uiteindelijk aan het langste eind trekt.

Ik ga uit van dat laatste (2 glasvezels), want ik heb €25 al gekregen omdat ik me heb aangemeld via een vereniging bij Delta.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Geen idee maar ik ben zelf eerst ook voor Delta gegaan vanwege die voorkeur en nu begin ik last van FOMO te krijgen want inderdaad van Delta hoor je weinig en het informatiepunt blijft vage informatie over planningen geven en ViberQ komt gewoon concreet met dat ze nu wel kunnen aansluiten. Ik gok, ondanks dat ik bij Delta een abbo genomen heb, toch ook maar op ViberQ. Worst case 2 aansluitingen. Maar is dit in andere regio's ook zo dat mensen 2 aansluitingen hebben?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-02 14:22
Moddemeijer schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:56:
[...]

Ik denk dat ik nog een jaar wacht met glasvezel, na een jaar komt de glasvezel vrij voor andere providers. Het is dan wel belangrijk om toestemming te geven om al vast een huisaansluiting aan te leggen.
Welke andere providers? Ik verwacht dat er bij Delta geen enkele bij komt. Ik heb drie jaar een glasvezelverbinding van Delta gehad (op de Veluwe, Glasvezelbuitenaf die daarna is opgekocht door Delta Fiber, eerst Caiway als provider, daarna overgestapt naar Delta). Glasvezelbuitenaf gaf daar toen ook aan dat ze verwachten dat meer providers zich gaan aanmelden op hun netwerk; nooit gebeurd. Zijn er juist minder geworden dan bij de vraagbundeling.

Op dit moment woon ik in Eemsdelta en is ViberQ allang geweest voor een schouw, die zijn een straat verderop ook al druk bezig met graven. Zodra die aansluiting er ligt kijk ik wel eens welke provider interessant is.
Delta is wel langs geweest voor een schouw maar heb ik voor bedankt. Ik ga geen abonnement afnemen bij hen na de ervaringen die ik met ze heb gehad. Dan blijf ik nog liever bij Ziggo :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online

Vaag inderdaad, die rol van de gemeente.

Ik heb aangemeld bij Delta maar zojuist ook maar ViberQ aangemeld. Ik kreeg een brief dat ze zonder kosten en verplichtingen in ieder geval de aansluiting klaar willen maken. Gaat natuurlijk nergens over dat ik straks 2 glasvezelkabels in meterkast heb, maar dan heb ik het in ieder geval.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier, oud gemeente de marne, gaat de glasvezel soap ook lekker. Vorig jaar reclame van Viberq en Delta, dat er glasvezel kwam, maar Viberq hield zich maanden stil terwijl de Delta campagne door ging, zelfs op mail geen concrete antwoorden.

Inmiddels aangemeld bij delta, bevestiging gekregen, en dan komt nu, paar maand later, Viberq nog eens langs, dat ze echt gaan aanleggen en of we ons willen aanmelden, kost niks, geen verplichting, behalve dat die aansluiting dus aangelegd wordt.

Dat kan geen kwaad, dus why not, in het beste geval twee aansluitingen en consurentie, dat aanbod van Viberq was sowieso beter want meer aanbieders/concurrentie (al zegt Delta dat op hun netwerk ook meer aanbieders komen).

Maar goed, beide bedrijven beloven aanleg, bij Delta was al duidelijk dat na aanmelding de aanleg/aansluiting een jaar kon duren, Viberq geen idee.

Hoewel het niet de taak van de gemeente is een commerciele glasvezel partij te promoten kan ik mij voorstellen dat ze enthousiaster werden van Delta dan ViberQ, ViberQ meld heel trots dat ze het buitengebeid hebben aangesloten (met subsidie), maar dat hebben is in veel gevallen "van plan zijn", en waar glasvezel gepromoot werd werd het op plaatsten een straalverbinding, die aanleg was heel veel loze beloften en ontevreden mensen, dus eigenlijk zelf verbaasd dat ViberQ (ze zijn wel zo handig om nu de camagne te voeren als ViberQ, niet als Rodin) zo ver zijn dat ze bijeenkomsten houden en "echt gaan aanleggen". (Maar goed over Delta kan ik ook veel lezen van veel beloofd, duurt iets langer..)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• couchsniffer
Hier (Hogeland West) ligt inmiddels ViberQ tot de voordeur, laatste paar meter na de meterkast zou ook binnen een maand gedaan zijn.
Net nog bij Delta geprobeerd wat los te krijgen. Die verwezen me naar de uitvoerder van Gelder en die gaf aan dat het definitief wel doorgaat, maar nog niet in de planning was te vinden. Dus dat kan nog wel even duren...

Zit een jaar vast aan Delta, daarna ga ik waarschijnlijk over op Freedom.nl bij ViberQ. ViberQ lijkt meer providers toe te laten. Delta gedraagt zich als de lompe multinational die uit is op een monopoly positie. Maar dat is mijn onderbuikgevoel 8)

• Pvd01
Aanleg glasvezelkabels laat sporen na in Het Hogeland: 'Maar alles wordt hersteld'
https://www.rtvnoord.nl/n...maar-alles-wordt-hersteld
#rtvnoord
Het wordt idd niet allemaal even netjes achtergelaten. Maar opvallend: Delta mag hier pas beginnen, nadat ViberQ klaar is en in uithuizen is het net andersom….

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Moddemeijer
Delta blijft mij bestoken met post om vooral bij hun te komen. Van Delta is in Winsum geen enkele tastbare activiteit zichtbaar.

ViberQ heeft beloofd dat ze met huisbezoeken zouden beginnen. Ik wacht nu al 2 maanden hierop. Geen ekele speurbare activiteit. Daarentegen zie ik zowel in Baflo als Winsum graafploegen de trotoirs open breken en kabels leggen.

Het blijft een soap met ongewisse uitkomst. De beste taktiek als consument is wachten en kijken hoe het balletje rolt. Ik ga voorlopig geen enkele verplichting aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenTheStig
Zojuist eindelijk een meneer van ViberQ hier gehad voor de schouw. Al met al stelde het niet zoveel voor, even een fotootje van de meterkast en de voordeur en een krabbel voor akkoord dat ze de kabel onder de oprit door mogen schieten. Hij gaf aan dat alleen bij de voordeur een gat hoeft te worden gegraven om de kabel naar de kruipruimte door te leiden. Indien het niet in één keer wil, dan zal er halverwege de oprit een extra gat moeten worden gegraven.

Verder gaf hij aan dat de werkzaamheden binnen 2 a 3 maanden uitgevoerd zijn. Zal mij eens benieuwen of het nu echt gaat gebeuren!

Overigens nog steeds geen enkel signaal van Delta. Delta is vooral heel goed in een reclamecampagne maken, met de lokale 'bekende Groningers' als boegbeeld (je ziet ze overal in de weilanden staan), maar ik zie nog steeds 0,0 activiteiten rondom het aanleggen van het Delta-netwerk.

Vervelende is dat ik mij voor zowel Delta als ViberQ heb aangemeld. Bij Delta is het verplicht om een jaarabonnement af te nemen zodra de aansluiting gereed is. Het zou daarom jammer zijn om daar op te wachten terwijl ik mogelijk al lang een ViberQ-aansluiting heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pvd01
JeroenTheStig schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:07:
Zojuist eindelijk een meneer van ViberQ hier gehad voor de schouw. Al met al stelde het niet zoveel voor, even een fotootje van de meterkast en de voordeur en een krabbel voor akkoord dat ze de kabel onder de oprit door mogen schieten. Hij gaf aan dat alleen bij de voordeur een gat hoeft te worden gegraven om de kabel naar de kruipruimte door te leiden. Indien het niet in één keer wil, dan zal er halverwege de oprit een extra gat moeten worden gegraven.

Verder gaf hij aan dat de werkzaamheden binnen 2 a 3 maanden uitgevoerd zijn. Zal mij eens benieuwen of het nu echt gaat gebeuren!

Overigens nog steeds geen enkel signaal van Delta. Delta is vooral heel goed in een reclamecampagne maken, met de lokale 'bekende Groningers' als boegbeeld (je ziet ze overal in de weilanden staan), maar ik zie nog steeds 0,0 activiteiten rondom het aanleggen van het Delta-netwerk.

Vervelende is dat ik mij voor zowel Delta als ViberQ heb aangemeld. Bij Delta is het verplicht om een jaarabonnement af te nemen zodra de aansluiting gereed is. Het zou daarom jammer zijn om daar op te wachten terwijl ik mogelijk al lang een ViberQ-aansluiting heb.
Volgens mij is Delta druk aan het graven in Zuidwolde (herkenbaar aan groene glasvezelkabel) en hier in Baflo is ViberQ volgens mij klaar met graven en zijn ze begonnen met de huisaansluitingen.

De kabel (van ViberQ) stak aanvankelijk aan de verkeerde kant van mijn woning uit de stoep, maar na telefonisch contact met de aannemer is de straat opnieuw geopend en is de fout hersteld. Binnenkort gaat de straat nogmaals open voor Delta…. En zo blijven we bezig…

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

gewoon aanmelden voor beide partijen, beiden zijn gratis en niemand kan je verplichten tot een abbo. in eemsdelta is viberq volgens mij gestopt met graven. gelukkig is delta ook veruit de slimste keuze voor nu en in de toekomst,

delta beloofd de grootste snelheden tot nu met ook eigen provider dat 8G wil leveren, dat kan in de toekomst opschalen naar 25G met nokia, de anderen gebruiken chinese hardware dat in theorie 50G aankan, maar dat kan nog wel eens een nieuw puntje worden qua veiligheid en sancties als china in op spel komt. ik ben hoedanook geen fan van huawei en dergelijke, hoe mooi hun aanbod ook is.

kwa hardware is het nog even zoeken, de meeste consumer routers haken bij 1 of 2,5G af. iemand tips voor leuke 10G/25-40 of 100Gb opensource boxen met routerOS of ddwrt ?

delta geeft je een mesh, maar ook die wan haakt af bij 2,5 momenteel, of kun je met firmware aanpassing die naar 10gbE krijgen ?

[Voor 3% gewijzigd door bbstreams op 30-07-2022 06:58]

• sysadm1
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-12-2022
Nog iemand updates over de glasvezel soap?

Of is iedereen stil omdat men ondertussen is aangesloten? ;-)

Ik zit in Eppenhuizen met smart te wachten op viberq.... de keuze voor hun was niet moeilijk omdat zij idd keuze geven in provider. Dat en wat ik gehoord heb van één van hun medewerkers, is dat zij puur tot aan de meterkast aanleggen, en vanaf daar is het aan jouw....
Heb met dergelijk aanbod in Almere hetzelfde gehad.... kabel onder de gevel door, in de meterkast een kastje met een rj45 erin, en voila!!

Dat is wat ik wil, en dat is niet wat Delta aanbied.

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
sysadm1 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:23:
Nog iemand updates over de glasvezel soap?

Of is iedereen stil omdat men ondertussen is aangesloten? ;-)

Ik zit in Eppenhuizen met smart te wachten op viberq.... de keuze voor hun was niet moeilijk omdat zij idd keuze geven in provider. Dat en wat ik gehoord heb van één van hun medewerkers, is dat zij puur tot aan de meterkast aanleggen, en vanaf daar is het aan jouw....
Heb met dergelijk aanbod in Almere hetzelfde gehad.... kabel onder de gevel door, in de meterkast een kastje met een rj45 erin, en voila!!

Dat is wat ik wil, en dat is niet wat Delta aanbied.
Tot mijn verbazing pakt viberq sneller door dan delta, en lijkt in de komende weken daadwerkelijk te gaan graven en kabels naar huizen te plannen. Ondertussen (eerste in het voorjaar, dus de definitie van binnenkort is ruim ;)) ook twee keer een delta kaartje (waarom gebruiken glasvezel bedrijven snailmail, voor navolging van een aanmelding, bij beide hebben ik mij aangemeld met email adres) in de brievenbus gekregen dat ze ECHT plannen maken en binnenkort ook beginnen, voor een onbekende definitie van beginnen/binnenkort. Maar er lijken dus nog steeds twee aansluitingen te komen.

Ik blijf het rustig afwachten, Ziggo werkt voorlopig goed genoeg dus geen haast.

[Voor 5% gewijzigd door Norjee op 06-10-2022 13:38]

• sysadm1
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-12-2022
[snip]
" Maar er lijken dus nog steeds twee aansluitingen te komen."
[/snip]

Waarbij ik denk dat het gewoon een gevecht wordt wie welk dorp mag bekabelen. Dat meerdere netwerkboeren meerdere keren op een locatie hun eigen glasvezel kabel gaan leggen (iets wat iemand een tijd geleden hier suggereerde) dat lijkt mij niet. Ik geloof daar in ieder geval niet in...

• P_de_B
  • Niet online
ViberQ begint met de schouw binnenkort hebben we net een brief van gekregen. Van Delta is het sinds het aanmelden in februari aardig stil. Ik heb alleen in mei de 25 euro welkomstbonus gekregen.

• Pvd01
De ViberQ vezel ligt al een aantal weken tegen de buitengevel , klaar om naar binnen gebracht te worden.

En Delta heeft een briefkaart gestuurd, met dat de voorbereiding in volle gang is, maar dat ik nog even een ogenblik geduld moet hebben.

Ik ga er dan ook nog steeds vanuit dat ik eind volgend jaar twee verschillende glasvezelaansluitingen in de meterkast heb.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:37
sysadm1 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:34:
[snip]
" Maar er lijken dus nog steeds twee aansluitingen te komen."
[/snip]

Waarbij ik denk dat het gewoon een gevecht wordt wie welk dorp mag bekabelen. Dat meerdere netwerkboeren meerdere keren op een locatie hun eigen glasvezel kabel gaan leggen (iets wat iemand een tijd geleden hier suggereerde) dat lijkt mij niet. Ik geloof daar in ieder geval niet in...
Dan ken jij Delta nog niet :+ die leggen hun vezel gewoon naast die van viberq hoor.

• stephan-v
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02 22:45
Ik zie veel posts voorkomen dat het aanmelden voor de glasvezelaansluiting gratis is. Zelf woon ik in de gemeente Midden-Groningen en ik heb nu brieven gekregen van zowel Delta als ViberQ. Hierin staat wel aangegeven dat je ook meteen een abonnement moet afsluiten om de aansluiting gratis te krijgen.

Verschilt dit per gemeente of mis ik hier iets? Ik zie geen mogelijkheid om me aan te melden zonder meteen een abonnement af te sluiten.

De aansluiting wil ik wel hebben maar als ik de reviews van de providers mag geloven die aangeboden worden in deze omgeving dan is het om te janken. Als freelancer en thuiswerker heb ik er baat bij maar is het tevens een risico.

[Voor 20% gewijzigd door stephan-v op 07-10-2022 09:27]

• P_de_B
  • Niet online
stephan-v schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:25:
Ik zie veel posts voorkomen dat het aanmelden voor de glasvezelaansluiting gratis is. Zelf woon ik in de gemeente Midden-Groningen en ik heb nu brieven gekregen van zowel Delta als ViberQ. Hierin staat wel aangegeven dat je ook meteen een abonnement moet afsluiten om de aansluiting gratis te krijgen.
In gemeente Het Hogeland moest je voor Delta een abonnement bij een van de partners afsluiten, en ViberQ ging - als je je aanmeldde - sowieso aanleggen, ook al nam je geen abonnement.

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05:19
https://www.rtvnoord.nl/n...t-meer-tijd-en-geld-nodig Rodin stopt met aanleggen en op de site van Viberq staat een 2 dagen oud en vrolijk artikel dat de eerste schop in Ulrum de grond in is gegeaan...

Ik weet niet hoe het met Delta en Viberq in het Hogeland zit, maar in het Westerkwartier graven Glasdraad en Rodin samen. De boel staat dus in elk geval deels op de tocht. :F

[Voor 3% gewijzigd door Megasyb op 13-10-2022 10:51]

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:03
Het bericht van vandaag gaat over het (gesubsidieerde) project snelinternetgroningen.nl. Bij een deel van dit project zouden klanten via een draadloze oplossing aangesloten worden.

Dit staat los van het commerciële ViberQ volledig glasvezelproject.

• P_de_B
  • Niet online
ViberQ - of in ieder geval de aannemer - heeft deze week bij ons de Schouw uitgevoerd (Hogeland West). Zoals JohDB zegt is Rodin wel het bedrijf boven ViberQ en snelinternetgroningen, maar zijn het twee verschillende trajecten.

Overigens is Delta al heel stil vanaf februari. Nog geen idee wanneer uberhaupt de schouw gaat gebeuren.

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 20:25
Wie weet welk soort aansluiting ViberQ levert? XGS-PON, AON of GPON?

• cvanatten
Ik heb antwoord van ViberQ: AON

• JeroenTheStig
Goed om te weten. Is ook al bekend welk type glasvezel Delta gaat aanleggen hier in het Hogeland?

• cvanatten
Volgens de site van Delta XGS-PON

• IemandOpT.net
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01 13:33
Als ik op de website van Freedom kijk zie ik GPON staan :?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:36
IemandOpT.net schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Als ik op de website van Freedom kijk zie ik GPON staan :?
[Afbeelding]
Freedom is een provider die op het netwerk levert. Het is prima mogelijk om PON aan te bieden op een AON netwerk, andersom kan niet. Met AON heeft elk huis een afzonderlijke kabel naar de POP, net zoals met telefonie gebeurt. Glas kan ook aangelegd worden met aftakkingen vanaf een hoofdkabel zoals coax, dan is enkel PON mogelijk.

Als je er als provider echter voor kiest om PON apparatuur in de POP te plaatsen en je signaal op de kabels van al je klanten te zetten pikt de ONT bij de klant er alsnog enkel de juiste uit. PON kun je op alle netwerken leveren, AON enkel op een AON netwerk. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

• Moddemeijer
Vandaag is de tussenstand 1-1 gelijkspel voor Delta en ViberQ. De ViberQ kabel loopt tot voor de voordeur. De laatste 2m naar de meterkast laat al 2 maanden op zich wachten. Vandaag is de Delta kabel aangelegd tot aan de oprit aan de straat. Ook daar prijkt nu een kabeltje tussen de trotoirtegels.

Het zal mij benieuwen wie in Winsum als eerste de meterkast weet te bereiken. Maar het is nu zonneklaar, we krijgen TWEE glasverzels.

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-02 23:40
Moddemeijer schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:21:
Vandaag is de tussenstand 1-1 gelijkspel voor Delta en ViberQ. De ViberQ kabel loopt tot voor de voordeur. De laatste 2m naar de meterkast laat al 2 maanden op zich wachten. Vandaag is de Delta kabel aangelegd tot aan de oprit aan de straat. Ook daar prijkt nu een kabeltje tussen de trotoirtegels.

Het zal mij benieuwen wie in Winsum als eerste de meterkast weet te bereiken. Maar het is nu zonneklaar, we krijgen TWEE glasverzels.
Ja, best absurd dat er meerdere kabels komen in sommige plaatsen.
Het duurt wel lang maar we/ze vorderen nu gestaag ;)
Afgelopen 29 juli 2022 was de eerste aangesloten in Baflo https://www.viberq.nl/nieuws/eerste-huisaansluiting/
Maar begin volgende week wordt in Baflo de eerste klant daadwerkelijk voorzien van internet en TV door een provider. (via ViberQ) Of is er al inmiddels een Tweaker die het licht heeft gezien ?...

[Voor 5% gewijzigd door DeComponeur op 28-10-2022 16:32]

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Pvd01
DeComponeur schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Ja, best absurd dat er meerdere kabels komen in sommige plaatsen.
Het duurt wel lang maar we/ze vorderen nu gestaag ;)
Afgelopen 29 juli 2022 was de eerste aangesloten in Baflo https://www.viberq.nl/nieuws/eerste-huisaansluiting/
Maar begin volgende week wordt in Baflo de eerste klant daadwerkelijk voorzien van internet en TV door een provider. (via ViberQ) Of is er al inmiddels een Tweaker die het licht heeft gezien ?...
Ik heb een contract gesloten bij Delta, als dat afgelopen is ga ik me, jaarlijks, heroriënteren.

De ViberQ vezel ligt al een paar maanden tegen de gevel, klaar om door de muur getrokken te worden. Delta is nog niet zo ver en moet nog beginnen.

• DeComponeur
Pvd01 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Ik heb een contract gesloten bij Delta, als dat afgelopen is ga ik me, jaarlijks, heroriënteren.

De ViberQ vezel ligt al een paar maanden tegen de gevel, klaar om door de muur getrokken te worden. Delta is nog niet zo ver en moet nog beginnen.
Fiber.nl is de beste optie voor een Tweaker denk ik, bij hen is een Fritzbox inbegrepen, topding.
Je woont in Bavvelt en nog niet aangesloten? Raarja ;)

• Pvd01
DeComponeur schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:39:
[...]

Fiber.nl is de beste optie voor een Tweaker denk ik, bij hen is een Fritzbox inbegrepen, topding.
Je woont in Bavvelt en nog niet aangesloten? Raarja ;)
Er steken hier in de straat nog wel meer sprietjes uit de grond. Ik ben in elk geval niet de enige in de straat waarbij de aansluiting nog niet gereed is. Ik las wel dat er donderdag een informatie avond is, bij café de Hoek. Misschien dat ik die nog even ga bezoeken.

Edit:
Freedom.nl zou ik ook wel een goede optie vinden. Het is wel jammer dat Eurosport niet in het TV pakket zit…. En de prijzen vallen me ook ietwat tegen.

Ik ga echter eerst Delta uit proberen, dus ik moet nog even geduld hebben.

[Voor 18% gewijzigd door Pvd01 op 28-10-2022 18:24]

• DeComponeur
Pvd01 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:58:
[...]
Freedom.nl zou ik ook wel een goede optie vinden. Het is wel jammer dat Eurosport niet in het TV pakket zit…. En de prijzen vallen me ook ietwat tegen.
Yep elk TV-pakket is tegenwoordig een enorme transformerende kameleon :z
Dit ligt vaak niet aan de providers, maar aan de aanhoudende snelle veranderingen in de TV wereld.
Dit gaat zelfs over details. Zo blijkt dat je bij de ene provider de BBC wel kunt opnemen en de andere niet,
omdat de BBC voor opnames ook een (paar) cent wil vangen en sommige providers willen dit niet doorberekenen.
Deze koehandel is aan de orde van de dag en kan zelfs tijdens je lopende abo veranderen. Vaak kun je dan van je abo af, maar meestal is er geen goed alternatief...
Dus elk zenderzekerheidje is nogal relatief, steeds meer zenders 'beginnen voor zichzelf' en je moet dan hopen dat jou provider goed inkoopt. Eurosport en Discovery zijn (bijna) nergens meer standaard helaas.

• Moddemeijer
@DeComponeur Ik heb mijn besluit genomen, Ik ga TV enerzijds en internet en telefoon anderzijds afzonderlijk inkopen.

De meeste providers rekenen ca. 20,-- p/m voor ca. 120 TV zenders. Ziggo, hier bekend van de coax, rekent 20,95 p/m voor het TV pakket. Het Ziggo TV pakket is vrij volledig en heeft relatief veel Duitse, Regionale en Locale zenders. Verder levert Ziggo ook Ziggo Go, toegang tot TV zenders op de computer.

Ziggo Kabel TV: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv
Zenderlijst Ziggo Kabel TV: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv
plus niet genoemde Locale en Regionale zenders in je woonplaats.
Bovendien is de lijst niet compleet want RTL (Duits), SAT 1, Arte, 24 Kitchen, Discovery en Al jazeera worden niet genoemd maar zitten wel in het pakket.

Verder wil ik geen extra kosten maken voor de verbindingen naar de TV's. De coax kabels liggen er en ik blijft ze gebruiken.

• DeComponeur
Ach ja, TV apart bestellen (voor smart TV) is inmiddels best een goeie optie.
Bijvoorbeeld NLziet (beperkt aanbod) of Canal Digitaal (met veel zenders)
Als je van voetbal houdt is een abo met glasvezel trouwens best gunstig want ESPN zit volgens mij overal er bij in (voor zolang het duurt >:) ) Bij Ziggo heb je daarentegen de Ziggo sportzenders.
Fiber.nl is inmiddels zo loos dat ze Canal Digitaal als uitgebreid TV-pakket hebben.
Ik denk dat dit sowieso de toekomst gaat worden. Alle TV (setup)boxjes gaan verdwijnen. Probeer maar eens een tv te kopen die niet smart is... of je neemt een Chromecast of Nokiaatje en klaar, afspelen maar...

• Moddemeijer
@DeComponeur We hebben gezien dat de telefoon met koperen draden is vervangen door VOIP. Het is een kwestie van het uitsorteren van de markt, maar uiteindelijk krijgen we "TVIP", ofwel TV over IP. De coax kabel met een standaard programma aanbod heeft de langste tijd gehad.

Ik denk dat in de toekomst TV's met WiFi direct het internet op gaan en dat providers een soort websites aanbieden waarmee TV programma's bekeken kunnen worden. Ziggo Go gaat al een behoorlijk stuk in die richting.

• cvanatten
Moddemeijer schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:47:
@DeComponeur We hebben gezien dat de telefoon met koperen draden is vervangen door VOIP. Het is een kwestie van het uitsorteren van de markt, maar uiteindelijk krijgen we "TVIP", ofwel TV over IP.
De meeste TV is toch al TV over IP?

• DeComponeur
Yep,
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat dit soort (STB) kastjes verdwijnen in de toekomst
https://www.canaldigitaal.nl/blog/posts/m7-mz-102/
https://helpdesk.freedom....sbediening-amino-aria-710

• Pvd01
Het is momenteel nog wel zo dat de betreffende tv-decoders betere beeldkwaliteit kunnen leveren (4K en hogere bitrate). Daarnaast worden de apps van de smart-tv’s niet voor de complete levensduur ondersteund. Dat verklaart ook de populariteit van bijvoorbeeld appleTV.

• DeComponeur
Pvd01 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:19:
[...]
Het is momenteel nog wel zo dat de betreffende tv-decoders betere beeldkwaliteit kunnen leveren (4K en hogere bitrate). Daarnaast worden de apps van de smart-tv’s niet voor de complete levensduur ondersteund. Dat verklaart ook de populariteit van bijvoorbeeld appleTV.
Yep tot op heden zijn die (STB)kastjes kwa beeld superieur, kijken via een app is helaas (nog) niet gelijkwaardig. Wel wen je aan een iets minder goed beeld. En een goeie smartTV met een afstandsbediening die ook fungeert als aanwijsstok waarmee je apps kunt bedienen, went ook heel erg ;)

Die levensduur is inderdaad wel een dingetje, maar de garanties zijn gebonden aan overheden die er meer op toe zien nieuws: Nederlandse verkopers zijn vanaf 27 april verplicht software-updates ...
Uiteraard speel je als TV fabrikant met je imago als de updates erg beperkt zijn, zeker nu #duurzaamheid een steeds grotere rol gaat spelen...
Hoe dit in de praktijk uit gaat pakken zal moeten blijken, de intenties voor volledige levensduurondersteuning zijn er soms wel, maar garanties worden niet gegeven...
Voorbeeld LG
Ook onze TV’s zijn steeds meer verbonden met het internet, daarom hanteren we ook voor deze toestellen de nodige richtlijnen met betrekking tot beveiligingsupdates. De algemene richtlijn is hier dat we ondersteuning bieden voor software updates en beveiligingsupdates gedurende een periode van 2 jaar na introductie van het product en dit tenminste 1 keer per jaar. Ook hier wil dit niet automatisch zeggen dat het proces van updates stopt na 2 jaar, indien nodig en mogelijk zullen we beveiligingsupdates blijven voorzien na een periode van 2 jaar. Echter, hoe lang deze extra periode zal duren hangt af van hardware componenten van de verschillende TV toestellen.
Naast de software van het TV toestel zelf, zijn er ook verschillende applicaties en services van diverse aanbieders beschikbaar voor SmartTV’s. De ondersteuning voor deze applicaties en services proberen wij zo lang mogelijk tebehouden, bij voorkeur de volledige levensduur van het TV toestel. Dit is een snel veranderende technologische omgeving en kunnen we dit niet garanderen. De ondersteuning voor deze applicaties en services ligt in de handen van de applicatie aanbieders en niet bij LG.

• Moddemeijer
Even een update. Een maand later liggen er twee glasvezels (Delta en ViberQ) tot aan de voordeur. De laatste meter tot aan de meterkast ontbreekt. Deze situatie duurt al een maand en er is geen enkele activiteit van Delta of ViberQ te bespeuren. Gezien de feestdagen denk ik dat de glasvezel pas in 2023 actief wordt.

• DeComponeur
Hier worden we niet blij van denk ik,
dat ViberQ (van Rodin) niet snel genoeg wordt aangelegd is/lijkt politiek.

https://www.rtvnoord.nl/n...n-ongefundeerde-verwijten

Rodin, dat verantwoordelijk is voor het aanleggen van snel internet in buitengebieden in onze provincie, eiste in de desbetreffende advertentie meer geld om het project goed te kunnen uitvoeren. Ook zou de provincie te weinig openstaan voor overleg met het noodlijdende bedrijf.
...
‘De provincie is tot overleg bereid, maar verwacht daarbij dat Rodin zelf haar verantwoordelijkheid neemt en zich ook redelijk en zakelijk opstelt. Dat aan het adres van de provincie via de krant allerlei onjuiste en ongefundeerde verwijten worden geuit, voldoet daar niet aan.’
De provincie Groningen, Economic Board Groningen en Nationaal Coördinator Groningen stelden eerder miljoenen euro’s beschikbaar voor Rodin om 13.000 adressen te laten aansluiten op snel internet. Ruim dertig miljoen euro is een lening, waarvan zo’n 21 miljoen euro is uitgekeerd. De overige tien miljoen euro ontving Rodin als subsidie.

• Pvd01
Delta is kennelijk ook begonnen met schouwen. Ik trof namelijk een briefkaart aan in de brievenbus, met het verzoek om een afspraak te maken voor de schouw.

De ViberQ vezel ligt nog steeds onaangeroerd bij de gevel. De vezel is inmiddels afgemonteerd in de meterkast. Omdat ik eerst een contract met Delta heb afgesloten kom ik er voorlopig nog niet achter of de ViberQ-aansluiting ook daadwerkelijk werkt….

[Voor 31% gewijzigd door Pvd01 op 10-01-2023 16:37]

• DeComponeur
ViberQ providers beginnen nu inmiddels ook mensen daadwerkelijk aan te sluiten
o.a. in 'Baflo-zuid' ;) Marijkelaan en andere 'Koninklijke', maar ook Rasquert o.a. Klapperhornsterweg

• Moddemeijer
Eindelijk heeft ViberQ 6 maanden nadat de kabel tot aan de deur is gelegd de laatste twee meter geschouwd. Even met de persoon gesproken die de situatie heeft aanschouwd.

ViberQ zal pas over een paar maanden tot in de zomer aan de woningaansluitingen werken. Ofwel, de lange baan is wel heel erg lang.

Van Delta heb ik, buiten hun reclamedrukwerk waarin staat dat ik nu echt wel een abbonement moet nemen, ook al maanden niets meer vernomen,

Ik ben nu al ruim een jaar bezig met glasvezel en het is er nog steeds niet. Wie zei dat glasvezel snel is? Het duurt zeker nog maanden tot de laatste twee meter aangelegd worden. Wat dat betreft zit er geen enkel verschil tussen Delta en ViberQ.

• DeComponeur
Moddemeijer schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:44:
Eindelijk heeft ViberQ 6 maanden nadat de kabel tot aan de deur is gelegd de laatste twee meter geschouwd. Even met de persoon gesproken die de situatie heeft aanschouwd.
ViberQ zal pas over een paar maanden tot in de zomer aan de woningaansluitingen werken. Ofwel, de lange baan is wel heel erg lang.
Dank voor de update
Waarschijnlijk heb je nog geen abo genomen, maar je zou kunnen bellen naar een provider van Delta of ViberQ hoe de zaken er voor staan. Die providers balen als een stekker van de trage kabelaars, dus een beetje druk op de ketel helpt misschien een beetje. De vertraging wordt ook verweten aan de winter
https://www.viberq.nl/nieuws/glasvezel-door-weer-en-wind/
Maar het is vooral personeelsgebrek denk ik en tactische overwegingen richting concurrentie en provincie... :z

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee