Delta fiber vs viberq

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:32
DeComponeur schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:21:
[...]

Volgens mij is het andersom dan je nu schetst dat ik heb geschetst dat Ziggo vrijwel op de meeste plekken geen stabiele verbinding levert :+

Uiteraard levert Ziggo op de meeste plekken goed werk, anders verliezen ze te veel klanten. Dit geldt voor alle kabelboeren/providers natuurlijk. Er wordt heel veel gemopperd maar de aantallen terechte klachten zijn relatief klein. Net als dat op Schiphol duizenden koffers zoek raken een getal is ver achter de komma.
Neemt niet weg dat je de klagers serieus moet nemen en dat gebeurd helaas niet overal.
Mensen met internetproblemen die op een goede realistische manier klagen worden meestal beter geholpen.
Goed dat Ziggo je probleem heeft opgelost, nu nog even in het centrum van Baflo... onderhoud blijft een dingetje... Mocht iemand problemen hebben met een nieuw aangelegde glasvezel, dan kun je terecht zeggen dat er geen enkele reden is dat dat niet goed zou kunnen werken. :z
Dat Canal Digitaal traag prutst op dat snelle medium is echt onbegrijpelijk en onvergeeflijk.
Mij staat bij dat de ziggo-kabel bij wegwerkzaamheden in Adorp beschadigd is geraakt. De bewoners aldaar hadden weken, zo niet maanden een slecht signaal.
Hier, ook in het centrum van Baflo, heb ik eigenlijk geen klachten. Het is ook belangrijk je eigen infrastructuur op orde te hebben. Overigens wel vrij veel errors op het modem rondom de 4G frequenties, maar in de praktijk merk ik daar niks van (ik heb ook slechts een 100/30 verbinding).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:52
Het goede nieuws is dat ook vandaag nog op het netwerk van ViberQ mensen zijn aangesloten in o.a. Winsum, Ulrum en Vierhuizen... Je kunt ook nu nog steeds in het ViberQ-gebied een abo afsluiten, maar of je een paar week daarna ook echt aangesloten wordt...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• couchsniffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38
Stond op het punt om ziggo op te zeggen.
Freedom via ViberQ werkt hier prima, hoewel volgens de speedtest "slechts" 200Mbps wordt gehaald.
Maar ik vraag me af hoe stabiel het de komende maanden zal blijven en of problemen ook zullen worden opgelost.
Geen internet is geen optie, dan nog maar langer dubbel betalen.

offtopic:
Ben er ook nog niet uit wat voor TV het wordt. NLZiet bevalt matig en het Canal+ pakket van Freedom hoor ik wisselende verhalen over. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
couchsniffer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:55:
Freedom via ViberQ werkt hier prima, hoewel volgens de speedtest "slechts" 200Mbps wordt gehaald.
Maar ik vraag me af hoe stabiel het de komende maanden zal blijven en of problemen ook zullen worden opgelost.

offtopic:
Ben er ook nog niet uit wat voor TV het wordt. NLZiet bevalt matig en het Canal+ pakket van Freedom hoor ik wisselende verhalen over. Iemand nog tips?
200Mbits :?
Met een Fritzbox haal je bedraad over ViberQ in de 900 up en rond de 800 down
https://www.speedtest.net/
https://solconinternetdiensten.speedtestcustom.com/
Wijzig server naar bijvoorbeeld NovoServe Schiphol-Rijk of Jonaz Amersfoort voor een stabiele test.
En verkijk je er niet op hoor, een speedtest is 'slechts' een indicatie.

De kans dat letterlijk de stekker plotseling uit de glasvezel gaat is uiteraard niet reëel. De curator gaat er voor zorgen dat het doorloopt en sluit niet zomaar huizen af van het internet.

Niet alleen Freedom maar bijna alle kleinere providers hebben inmiddels Canal Digitaal. Best slim want dat is een grote 'zender-inkoper'. Het TV pakket is behoorlijk prima, Ziggo heeft iets meer sport.
Maar er zit verschil in het CD aanbod èn de prijzen bij de verschillende providers en dat verandert ook steeds dus dat blijft een puzzeltje en smaken verschillen :z
Zo krijg je nu bij Fiber.nl sinds kort 1 euro korting op je abo met Canal Digitaal. als je geen STB neemt, dus alleen met App kijken, Maar de STB heeft anno 2023 nog nèt iets beter beeld, hoewel dat voor velen niet een ding is en in de toekomst wordt de App gemeengoed en gaan de STB's ongetwijfeld helemaal verdwijnen.
De huidige STB (Amino) van CD is helaas een traag ding. Vooral met opstarten als ie van de stroom is geweest en ook zappen duurt ff te lang. 't Went wel, maar 't is knullig. De CD App/internet is wel OK, zeker voor een nieuwere TV's. Werkt ook goed in het buitenland op je laptop of telefoon. (max 5 apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
couchsniffer schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:55:

offtopic:
Heb ook freedom via viberq maar via speedsmart op iphone haal ik 700Mbps en via iPad 750 en bedraad 900. Dus er zit meer in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• couchsniffer
Met speedsmart op de iPhone haal ik de 290Mbps.
Net nog een rondje testen gedaan op een linux machine die bedraad meteen in de Fritz zit.
422Mbps op http://speed.cloudflare.com/ die geeft steeds veruit de beste resultaten.
261Mbps op https://speedtest.freedom.nl/
206Mbps op https://www.speedtest.net/
Het positieve Up is altijd iets hoger dan de Download ;)

Het verschilt nogal, maar 600Mbps of hoger heb ik nog nooit gehaald.
Heb het een tijdje geleden bij freedom aangekaart en die verwezen naar ViberQ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
couchsniffer schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:59:
Met speedsmart op de iPhone haal ik de 290Mbps.
Net nog een rondje testen gedaan op een linux machine die bedraad meteen in de Fritz zit.
422Mbps op http://speed.cloudflare.com/ die geeft steeds veruit de beste resultaten.
261Mbps op https://speedtest.freedom.nl/
206Mbps op https://www.speedtest.net/
Het positieve Up is altijd iets hoger dan de Download ;)

Het verschilt nogal, maar 600Mbps of hoger heb ik nog nooit gehaald.
Heb het een tijdje geleden bij freedom aangekaart en die verwezen naar ViberQ...
Als je bij Freedom abo 1000Mbit up down hebt, moet je bekabeld makkelijk boven de 800Mbit kunnen halen.
Het is uiterst zeldzaam als dat niet zo is... Tijd voor een andere computer >:)
Misschien dat je machine een bottleneckje heeft in het netwerkkaartje ?
Ik zou met een andere (bijv. recente Windows) machine nog een keer proberen en anders melden bij Freedom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Heb nog is getest maar blijft redelijk constant dezelfde snelheden halen. Dit is Wifi met de iPad pro getest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHqbzt734EhDFRDEtoCLI6xejiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IxW8bWK8Oe3XSkZlHw4XvkSt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Teknix1982 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:37:
Heb nog is getest maar blijft redelijk constant dezelfde snelheden halen. Dit is Wifi met de iPad pro getest.
Voor draadloos is dat achterlijk snel ;)
Bij deze onderstaande krijg je het beste resultaat (alles is relatief)
https://solconinternetdiensten.speedtestcustom.com/ optimale server zoeken naar NovoServe Schiphol-Rijk
Als je de speedtest bedraad doet naar NovoServe zie je na 5 seconden een klein schoorsteentje in de grafiek ontstaan die soms de 1000Mbits overschrijdt *
*Poe poe... nou nou ... en je hebt er niks aan :z en toch ben ik benieuwd hoe dat kan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
DeComponeur schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:20:
[...]

Voor draadloos is dat achterlijk snel ;)
Bij deze onderstaande krijg je het beste resultaat (alles is relatief)
https://solconinternetdiensten.speedtestcustom.com/ optimale server zoeken naar NovoServe Schiphol-Rijk
Als je de speedtest bedraad doet naar NovoServe zie je na 5 seconden een klein schoorsteentje in de grafiek ontstaan die soms de 1000Mbits overschrijdt *
*Poe poe... nou nou ... en je hebt er niks aan :z en toch ben ik benieuwd hoe dat kan ...
Heb die gedaan maar nu ben ik trager :p Haha voor Wifi ben ik zeeeer content inderdaad. Misschien worden die snelheid berekend en is hij in begin te laag en wordt verderop gecorrigeerd in de weergave?

[ Voor 17% gewijzigd door Teknix1982 op 01-09-2023 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:45
.

[ Voor 99% gewijzigd door Markie2008 op 01-09-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Markie2008 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:10:
[...]

Heb je wel door dat je IP adres op die foto staat? Denk niet dat het heel slim is om dat te delen ;)
Nee had ik niet door, and it’s gone :p thnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
Teknix1982 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:43:
[...]

Heb die gedaan maar nu ben ik trager :p Haha voor Wifi ben ik zeeeer content inderdaad. Misschien worden die snelheid berekend en is hij in begin te laag en wordt verderop gecorrigeerd in de weergave?
Ha die IP had ik niet gezien
Ik krijg dit 'schoorsteentje' bij de download alleen bij NovoServe ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xidmRSCBoyTbW145FDKMbHIHJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NpXd01G0FjFuai6b5QBeYxkv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moddemeijer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-11-2023
DeComponeur schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:48:
Het goede nieuws is dat ook vandaag nog op het netwerk van ViberQ mensen zijn aangesloten in o.a. Winsum, Ulrum en Vierhuizen... Je kunt ook nu nog steeds in het ViberQ-gebied een abo afsluiten, maar of je een paar week daarna ook echt aangesloten wordt...
Begin augustus heb ik het laatste contact gehad met ONVI. Er is een patstelling. Mijn aansluiting is niet klaar gemeld door ViberQ. Hij is wel recent gerepareerd en naar ik aanneem functioneel. ONVI en ikzelf kunnen niets doen anders dan wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moddemeijer
Voor de mensen die graag speculeren wie het ViberQ netwerk gaat overnemen. Het duurste en waardevolste deel van het netwerk zijn de kabels en de huisaansluitingen. Ziggo heeft talloze malen haar coax netwerk omgebouwd; d.w.z. de apperatuur in de schakelkasten vervangen. Echter Ziggo heeft nimmer de kabels en huisaansluitingen gewijzigd. Alles is nog steeds zo als in de tijd van een uni-directioneel kabelnetwerk (meer dan 30 jaar oud).

Wat leren we hieruit. Een nieuwe provider zal met liefde de kabels en de huisaansluitingen ongewijzigd overnemen. Echter de inhoud van de schakelkasten zal de nieuwe provider naar de eigen smaak aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
Moddemeijer schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:25:
Voor de mensen die graag speculeren wie het ViberQ netwerk gaat overnemen. Het duurste en waardevolste deel van het netwerk zijn de kabels en de huisaansluitingen. Ziggo heeft talloze malen haar coax netwerk omgebouwd; d.w.z. de apperatuur in de schakelkasten vervangen. Echter Ziggo heeft nimmer de kabels en huisaansluitingen gewijzigd. Alles is nog steeds zo als in de tijd van een uni-directioneel kabelnetwerk (meer dan 30 jaar oud).

Wat leren we hieruit. Een nieuwe provider zal met liefde de kabels en de huisaansluitingen ongewijzigd overnemen. Echter de inhoud van de schakelkasten zal de nieuwe provider naar de eigen smaak aanpassen.
Er komt geen nieuwe provider er komt een nieuwe kabelbeheerder... ;)

Hoe de POPs georganiseerd zijn in Nederland verschilt nogal.
Soms heeft een provider eigen apparatuur daar staan, soms is de kabelaar de baas en mag een provider niet eens in de POP. Volgens mij is ViberQ de baas en hebben ze fiber-opperator ingehuurd voor de 'prikkerij'. Die constructie gaat misschien veranderen, maar ik denk dat de G-PON(terwijl iedereen een eigen glasvezeltje heeft-)apparatuur hetzelfde blijft...

De meeste Coax wat door de straten loopt stamt trouwens al uit de jaren 70 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
Het Hogeland staat niet meer op de website van Glaspoort en ook staat Glaspoort niet meer op de website van de gemeente... Vrees voor het ergste :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Je bent er maar druk mee :+ Markie2008 in "[Glaspoort] ervaringen"
Waarschijnlijk moet je net als vele, vele anderen heel veel geduld hebben.
Linksom of rechtsom, er komt zeker glasvezel op 't Hogeland... ooit...
Misschien zelfs wel van Glaspoort...
Op een willekeurig adres in bijvoorbeeld Zandeweer krijg je nog steeds 'gewoon' de melding bij:
https://www.glaspoort.nl/mijn-status/
Goed nieuws! Op jouw adres staat glasvezel gepland. Hoelang het nog precies duurt, weten we op dit moment nog niet. Als je toestemming hebt gegeven, dan is het zeker dat ook jouw adres een glasvezelaansluiting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hier in Leens zie ik nogsteeds mensen van Delta aan het werk met de aanleg, is er in Leens al iemand waar van de aansluiting aan huis al opgeleverd is?

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
DeComponeur schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:17:
Je bent er maar druk mee :+ Markie2008 in "[Glaspoort] ervaringen"
Waarschijnlijk moet je net als vele, vele anderen heel veel geduld hebben.
Linksom of rechtsom, er komt zeker glasvezel op 't Hogeland... ooit...
Misschien zelfs wel van Glaspoort...
Op een willekeurig adres in bijvoorbeeld Zandeweer krijg je nog steeds 'gewoon' de melding bij:
https://www.glaspoort.nl/mijn-status/
Goed nieuws! Op jouw adres staat glasvezel gepland. Hoelang het nog precies duurt, weten we op dit moment nog niet. Als je toestemming hebt gegeven, dan is het zeker dat ook jouw adres een glasvezelaansluiting krijgt.
Ja klopt, die melding heb ik ook nog bij mijn adres in Uithuizen, maar vindt het toch wel een beetje verdacht worden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pvd01
Het Hogeland staat niet meer op de website van Glaspoort en ook staat Glaspoort niet meer op de website van de gemeente... Vrees voor het ergste :(
https://dvhn.nl/groningen...start-Rodin-28681307.html

Het zou zo maar kunnen (en mij niks verbazen) dat kpn/glaspoort een van de gegadigden is om ViberQ op te kopen. Wellicht hebben ze de website aangepast in afwachting van wat er gaat gebeuren met ViberQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
Pvd01 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:08:
[...]

Het zou zo maar kunnen (en mij niks verbazen) dat kpn/glaspoort een van de gegadigden is om ViberQ op te kopen. Wellicht hebben ze de website aangepast in afwachting van wat er gaat gebeuren met ViberQ.
Nou dat zou wel fijn zijn, en dan hopen dat ze het alsnog doortrekken naar de rest van de gemeente!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moddemeijer
We zijn weer een paar maanden verder en ik en Onvi wachten nog steeds op de gereedmelding van de glasvezel in Winsum. Ik heb een werkende glasvezel (volgens de monteur) in de meterkast maar die is niet gereed gemeld. Die patstelling duurt nu al bijna een half jaar. Vele malen Onvi gebeld, maar die kunnen ook niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Moddemeijer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:22:
We zijn weer een paar maanden verder en ik en Onvi wachten nog steeds op de gereedmelding van de glasvezel in Winsum. Ik heb een werkende glasvezel (volgens de monteur) in de meterkast maar die is niet gereed gemeld. Die patstelling duurt nu al bijna een half jaar. Vele malen Onvi gebeld, maar die kunnen ook niets doen.
Yep, zo zijn er wel een paar honderd denk ik. (niet alleen ONVI)
Jammer dat de curator daar geen tijd voor heeft/maakt.
Het zijn tenslotte gewoon maandelijkse inkomsten als de abo's ook daadwerkelijk geactiveerd worden.
De bewindvoerder is mr. J.H. Mastenbroek van Bout Advocaten... je zou hem kunnen bellen 050-3140840.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
.

[ Voor 99% gewijzigd door Markie2008 op 12-10-2023 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 16:56

KRG

Ik heb in Winsum sinds begin juni een werkende glasvezelkabel aangelegd door ViberQ. Ik heb ONVI gekozen als provider. Met een Fritzbox 5530 Fiber modem .. had 2 jaars internet only abonn afgesloten voor 42,50 P/m. Krijg ik een brief van ONVI dat ze een kleine prijsverhoging moeten doorvoeren.. Het werd 48 EU /maand per 1 nov. Na protest van mijn kant is het nu 45 eu /mnd tot nov 2024.

een paar weken geleden is ook Van Gelder Telecom langsgekomen om de DELTA glasvezel binnen in mijn huis aan te leggen. Nu dus keurig 2 glasvezel kastjes naast elkaar in de woonkamer, dicht bij de ZIGGO aansluiting.

Ik kan dus switchen tussen ZIGGO, DELTA en ex ViberQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
...had 2 jaars internet only abonn afgesloten voor 42,50 P/m. Krijg ik een brief van ONVI dat ze een kleine prijsverhoging moeten doorvoeren.. Het werd 48 EU /maand per 1 nov. Na protest van mijn kant is het nu 45 eu /mnd tot nov 2024.
Helaas mogen zulke prijsverhogingen worden doorgevoerd. Het is zelfs zo dat als je een twee jarig mobiel contract afsluit, een provider na een jaar de prijs legaal mag verhogen. Inflatie is dan meestal het argument.
Inmiddels is zo'n 2 jarig stappenplan 'normaal' en providers nemen deze 'truck' mee in hun aanbiedingen. Afspraak (over meer jaren) is dus gewoon geen afspraak.
Uiteraard mag je na een prijsverhoging wel je abo opzeggen, maar bij een 2 jaars abo is dat geen optie.
Goed dat je er nog maar een jaar aan vast zit nu.
In principe is tegenwoordig elke 2 jarige afspraak voor internet of mobiel een wurgcontract-incognito.
Iets met kleine lettertjes enzo :z

Er worden trouwens ook nog steeds af en toe mensen aangesloten op het ViberQ netwerk aangesloten.
Op de één of andere manier is (/heeft de curator) geregeld dat dat door moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasboy
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-11-2023
Het duurt nu wel heel erg lang voordat de curator duidelijk maakt met welke partijen er wordt onderhandeld en wie het netwerk gaat kopen en hopelijk verder/beter gaat aanleggen. Vooral het buitengebied waar mensen het nog met een trage DSL moeten doen. Zij zitten al jaren in de wachtkamer nadat de tender door de provincie aan Rodin werd gegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Glasboy op 14-11-2023 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 15:11
Glasboy schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:51:
Het duurt nu wel heel erg lang voordat de curator duidelijk maakt met welke partijen er wordt onderhandeld en wie het netwerk gaat kopen en hopelijk verder/beter gaat aanleggen. Vooral het buitengebied waar mensen het nog met een trage DSL moeten doen. Zij zitten al jaren in de wachtkamer nadat de tender door de provincie aan Rodin werd gegeven.
Het werk van een curator is dan ook het afwerken van het faillissement en zoveel mogelijk geld recupereren om schuldeisers schadeloos te stellen. Niet om de boel snel te verkopen zodat de consument sneller een fiber verbinding heeft. Zo'n afwikkeling kan even duren en dan is het maar de vraag of en wanneer er een andere partij de boel verder gaat aanleggen. Een keerzijde van de vrije markt zeggen we dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Andros schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:01:
[...]

Het werk van een curator is dan ook het afwerken van het faillissement en zoveel mogelijk geld recupereren om schuldeisers schadeloos te stellen. Niet om de boel snel te verkopen zodat de consument sneller een fiber verbinding heeft. Zo'n afwikkeling kan even duren en dan is het maar de vraag of en wanneer er een andere partij de boel verder gaat aanleggen. Een keerzijde van de vrije markt zeggen we dan maar.
Het is in dit geval een faillissement met een zekere doorstart. Dat maakt het niet eenvoudiger.
In hoeverre een verplichte totale doorstart wordt afgedwongen weet ik niet, maar de provincie Groningen (ook schuldeiser gok ik >:) ) wil dat er verder aangelegd wordt. Gelukkig liggen er verdien kansen en zijn er meerdere partijen, maar een kabelaar probeert ongetwijfeld ergens op te beknibbelen.
Voor Winsum Baflo en Ulrum zijn er weinig problemen te verwachten, maar of bijvoorbeeld iedereen in Leens nu nog wel aan de beurt komt ... zal afhangen van de onderhandelingen...
Edit: In Winsum en Ulrum zijn vandaag nog mensen aangesloten op ViberQ, als je al een FTU in huis hebt, wil dat :z

[ Voor 4% gewijzigd door DeComponeur op 15-11-2023 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Glasboy schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:51:
Volgens het persbericht komt er in december meer duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Pvd01 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:26:
[...]

Volgens het persbericht komt er in december meer duidelijkheid.
Yep, had je al gepost op 9 oktober >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
Ik heb voor de grap eens mijn adres (in Leens) ingevuld op mijnaansluiting.nl, waar je dan een lijstje met netbeheerders te zien krijgt voor je adres. Tot mijn verbazing krijg ik het volgende lijstje te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnSEqy583iK_imFzzXLBz4UAEN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/781XDyvhvlCAQzl19qq12otM.png?f=fotoalbum_large

Glaspoort staat er ook tussen, terwijl hier helemaal geen glas van hun ligt. Foutje, of gaan ze hier toch wat doen?

Verder, worden er inmiddels al mensen aangesloten op delta in Leens? Ik heb ze druk aan het werk gezien een paar maanden geleden, maar de afgelopen twee maand eigenlijk vrij weinig.

[ Voor 14% gewijzigd door jaapzb op 17-12-2023 15:18 ]

Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
jaapzb schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:16:
Ik heb voor de grap eens mijn adres (in Leens) ingevuld op mijnaansluiting.nl, waar je dan een lijstje met netbeheerders te zien krijgt voor je adres. Tot mijn verbazing krijg ik het volgende lijstje te zien:

[Afbeelding]

Glaspoort staat er ook tussen, terwijl hier helemaal geen glas van hun ligt. Foutje, of gaan ze hier toch wat doen?

Verder, worden er inmiddels al mensen aangesloten op delta in Leens? Ik heb ze druk aan het werk gezien een paar maanden geleden, maar de afgelopen twee maand eigenlijk vrij weinig.
Afgezien van de betrouwbaarheid van mijnaansluiting.nl,
[Ik heb al jaren glasvezel maar volgens deze website kan ik alleen kiezen tussen KPN dsl en Ziggo :+ ]
zo heel verbazend is Glaspoort in Leens niet...
KPN heeft de intentie om ook in Noord Groningen glas aan te leggen, voorbeeld:
https://bedumer.nl/site/n...emeente-het-hogeland.html
Misschien gaat dat in Leens ook onder de noemer van Glaspoort... kan alleen nog wel een paar jaar duren.
De kans is groot dat de overnamekandidaat van ViberQ eerder klaar is :z en wie weet is dat KPN >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
In tegenstelling tot ViberQ was er in Noord Drenthe een glasvezel coöperatie (CNG) wat wel goed rendeerde. Weliswaar een wat kleiner (buiten)gebied, maar wat betreft aansluitingen per m2 vergelijkbaar.

KPN heeft dit sinds gister overgenomen...
https://www.overons.kpn/n...ord-overgedragen-aan-kpn/
KPN en de Coöperatie Glasvezel Noord (CGN) hebben op 11 januari 2024 overeenstemming bereikt over de overname van het glasvezelnetwerk van de coöperatie. De ledenraad van de coöperatie heeft daar unaniem mee ingestemd. Het netwerk bestaat uit circa 3700 adressen en ligt in het noorden van Drenthe. De adressen in de buitengebieden van de gemeenten Assen, Noordenveld en Tynaarlo zijn voorzien van een glasvezelaansluiting van CGN.

Het was onvermijdelijk want van de 3.700 adressen waren 2.150 daadwerkelijk aangesloten en dat is helaas te weinig voor een goede bedrijfsvoering. Omliggende initiatieven om mee samen te werken waren al overgenomen door KPN, Rendo en Stichting Kabel Veendam.
Er zitten natuurlijk voor het opzetten van zo'n netwerk vrij veel uren in van vrijwilligers, maar het eindresultaat van CNG is dat de 2.150 leden straks allemaal hun geld wat ze ooit voor het netwerk hebben betaald (€700 in 1x of €5 p.m. x looptijd) terugkrijgen, en daar bovenop een leuke bonus ontvangen! Hoeveel dat is wordt later bekendgemaakt. Uiteraard worden eerst alle lopende leningen (subsidies waren niet nodig*) van de Provincie Drenthe en van de gemeenten Assen, Noordenveld en Tynaarlo terugbetaald, maar dan nog blijft er geld over.
Zo kan het ook ! _/-\o_
Dit maakt wat er in Groningen met ViberQ is gebeurd een stuk wranger. Een 'glasvezelproject' laten organiseren door een coöperatie is misschien niet helemaal 1 op 1 te vergelijken, maar het failliet laten gaan van 'glasvezelproject' is volstrekt onacceptabel. Helemaal als daar miljoenen aan subsidies in zitten. :z

https://www.glasvezelnoord.nl/

*edit: Dit is niet helemaal waar, in de tweede fase van de aanleg zijn wel subsidies verleent, maar de gemeentes hebben wel de mogelijkheid voor een zgn clawback, terugvordering, al dan niet gedeeltelijk.
Exacte cijfers hierover zijn denk ik lastig te achterhalen en verschillen per gemeente.

[ Voor 7% gewijzigd door DeComponeur op 12-01-2024 23:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeComponeur
Het is wel heel stil in dit Topic, maar er gebeurd ook niet zo veel
Hier toch maar ff een Rodin/ViberQ-update van 10 januari 2024 ... een bericht waarin niet veel gebeurd. :z
https://omroepeemsdelta.n...witte-rook-verkoop-rodin/
Bekend is dat er met verschillende partijen is onderhandeld en dat er in november vorig jaar biedingen zijn gedaan op de twee failliete bedrijven en hun netwerken in het buitengebied en in enkele dorpen. Naast enkele kleine(re) partijen zijn vooral Delta Fiber, Glaspoort (van APG en KPN) en ODF in de race om een of beide netwerken te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Het is al bijna februari en de curator dacht in december met nieuws te kunnen komen over een doorstart of overname. Dat is kennelijk niet gelukt….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
Inmiddels heeft Delta ook in mijn straat (Leens) sprietjes aangelegd. Lijkt er op dat ze eerst de stukjes huis->weg hebben gedaan hier, in de weg zijn ze volgens mij nog niet bezig geweest en er steken nu twee sprietjes uit de grond, eentje bij het huis en eentje aan de weg.

Wat ik wat minder vind is dat ze zonder enig overleg in de tuin zijn gaan graven (bij iedereen hier in de straat). Maar dat doen ze blijkbaar overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
jaapzb schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:35:
Inmiddels heeft Delta ook in mijn straat (Leens) sprietjes aangelegd. Lijkt er op dat ze eerst de stukjes huis->weg hebben gedaan hier, in de weg zijn ze volgens mij nog niet bezig geweest en er steken nu twee sprietjes uit de grond, eentje bij het huis en eentje aan de weg.

Wat ik wat minder vind is dat ze zonder enig overleg in de tuin zijn gaan graven (bij iedereen hier in de straat). Maar dat doen ze blijkbaar overal?
De gemeente heeft als het goed is iemand aangenomen die dit coördineert en toezicht houdt.
Lukraak in tuinen gaan graven kan natuurlijk niet zomaar... maar het gebeurd inderdaad soms wel.
Meestal is er eerst een (voor)aankondiging, maar ja, die heb je waarschijnlijk 3 jaar geleden al gehad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
In principe zouden ze alleen tot de gevel (en uiteindelijk naar binnen) aanleggen bij mensen die ooit akkoord hebben gegeven. Kan idd 3 jaar geleden zijn O-) :+

Loopt wel lang door voor de verkoop van het netwerk, maar denk dat het vooral te maken heeft met het lastig scheiden van beide netwerken Rodin (Snel internet) en ViberQ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
Ze hebben inmiddels twee kabels door mijn tuin gegraven... 1 dunne die om het huis heen loopt zeker wel 10 a 15 meter door mijn tuin heen, en een hele dikke rechtstreeks van de gevel naar de weg die aan beide kanten nog uit de grond steekt. Geen idee waarom er twee kabels liggen. Er word momenteel toch maar aan 1 netwerk gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
jaapzb schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:52:
Ze hebben inmiddels twee kabels door mijn tuin gegraven... 1 dunne die om het huis heen loopt zeker wel 10 a 15 meter door mijn tuin heen, en een hele dikke rechtstreeks van de gevel naar de weg die aan beide kanten nog uit de grond steekt. Geen idee waarom er twee kabels liggen. Er word momenteel toch maar aan 1 netwerk gewerkt?
Het hangt er vanaf waar je woont in de provincie Groningen. Delta is bezig maar ook KPN heeft uitbreidingsplannen o.a. op 't Hogeland. Dat kan ook in de vorm van Glaspoort zijn
Als KPN nu aan het aanleggen is, is de kans groot dat ze ViberQ/Rodin/SnelinternetGroningen niet gaan overnemen... Tja, of al hebben overgenomen >:) Maar dan hadden we dat al wel vernomen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
Ik zit inderdaad in het hogeland. Het leek wel dezelfde onderaannemer te zijn die beide lijntjes heeft gelegd. wat ik vooral vreemd vind is dat de ene kabel echt flink veel dikker is dan de andere. De kabels zijn ook allebei groen. Volgens mij is de codering hier blauwe kabels voor ViberQ/Rodin, groene kabels voor Delta

[ Voor 23% gewijzigd door jaapzb op 05-03-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Tja, Delta is meestal groen en KPN gebruikt meestal oranje...
Het zijn trouwens lege mantelbuisjes, daar blazen ze t.z.t. een glasvezeltje doorheen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeComponeur
Deze maand wordt eindelijk bekend wie ViberQ verder van/in de grond trekt en een soort van doorstart maakt.
Nu hopen dat de overheden druk zetten op het in zijn geheel afmaken van het project en dat niet alleen de krenten uit de pap worden gehaald. Alle providers moeten waarschijnlijk wel opnieuw over bepaalde zaken onderhandelen met de nieuwe kabelaar. De curator heeft zijn best gedaan maar gaat helaas niet over de toekomst plannen. Hopelijk weten we volgende week al wat meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
DeComponeur schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:23:
Deze maand wordt eindelijk bekend wie ViberQ verder van/in de grond trekt en een soort van doorstart maakt.
Nu hopen dat de overheden druk zetten op het in zijn geheel afmaken van het project en dat niet alleen de krenten uit de pap worden gehaald. Alle providers moeten waarschijnlijk wel opnieuw over bepaalde zaken onderhandelen met de nieuwe kabelaar. De curator heeft zijn best gedaan maar gaat helaas niet over de toekomst plannen. Hopelijk weten we volgende week al wat meer...
Het is inmiddels mei, maar het blijft angstaanjagend stil…. Is er iemand die iets meer weet, inmiddels?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeComponeur
Pvd01 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:25:
[...]

Het is inmiddels mei, maar het blijft angstaanjagend stil…. Is er iemand die iets meer weet, inmiddels?
De curator was stellig van plan uiterlijk eind april met een bericht te komen...
Tja, dat we nog niks gehoord hebben kan zowel positief als negatief zijn...
Er zijn in elk geval partijen die het sowieso willen overnemen, maar over de voorwaarden is uiteraard heel wat te steggelen. Belangrijkste voor de bewoners / provincie lijkt mij, dat iedereen de kans krijgt om op dit net te belanden en de kabelaar niet de gelegenheid krijgt huizen over te slaan ook al pakt dat wat duurder uit.
De ervaring leert dat 'aansluitingen die ver weg liggen' nauwelijks invloed hebben op het totale projectbedrag, hooguit ver achter de komma... Zorgzame overheden kunnen een totale aanleg dan ook keurig afdwingen door aanleggers te ondersteunen bij vergunningverleningen etc. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• couchsniffer
Hier in Baflo de hele ochtend al geen internet via ViberQ Glasvezel.
Storing is bekend, monteur onderweg.
De laatste tijd al vaker storing gehad, maar dat was enkele minuten.
Meer mensen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
couchsniffer schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:31:
Hier in Baflo de hele ochtend al geen internet via ViberQ Glasvezel.
Storing is bekend, monteur onderweg.
De laatste tijd al vaker storing gehad, maar dat was enkele minuten.
Meer mensen problemen?
Ja ik woon ook in Baflo en had ook de hele ochtend storing en merk ook vaker hickups en storingen. Vraag me af waar dit vandaan komt en hopelijk wordt ViberQ/het netwerk snel overgenomen want maak me wel zorgen over de stabiliteit op de langere termijn zo. Je zou toch denken dat een kant en klaar netwerk wel vraag naar is of is het totale netwerk niet zo kant en klaar? Heel eerlijk gezegd snap ik er niet veel van hoe de verhoudingen allemaal liggen tussen ViberQ/Rodin, Glaspoort en Delta.

[ Voor 17% gewijzigd door Teknix1982 op 29-05-2024 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
Teknix1982 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:08:
[...]

Ja ik woon ook in Baflo en had ook de hele ochtend storing en merk ook vaker hickups en storingen. Vraag me af waar dit vandaan komt en hopelijk wordt ViberQ/het netwerk snel overgenomen want maak me wel zorgen over de stabiliteit op de langere termijn zo. Je zou toch denken dat een kant en klaar netwerk wel vraag naar is of is het totale netwerk niet zo kant en klaar? Heel eerlijk gezegd snap ik er niet veel van hoe de verhoudingen allemaal liggen tussen ViberQ/Rodin, Glaspoort en Delta.
Er is geen reden te twijfelen aan de kwaliteit van het netwerk en er is (nog) geen sprake van massale klachten
Helaas laat de curator enorm op zich wachten, rond de jaarwisseling zou iets bekend worden maar er is enkel stilte. Inmiddels is er zoveel gaande dat het er op lijkt (lekker speculeren dit B) ) Dat straks 1 partij alles gaat aanleggen omdat ook Delta afhaakt. Het zou mij niets verbazen als de provincie met een (financiële) vinger in de pap in alle wijsheid heeft besloten de hele zaak 'te gunnen' aan 1 partij onder bepaalde voorwaarden.
Dat gunnen kan uiteraard alleen als er geen concurrentievervalsing voor de aanleg ontstaat.(marktconsultatie)
De onderhandelingen gaan ongetwijfeld over dat elk perceel de mogelijkheid moet krijgen om aangesloten te kunnen worden en dat het een open netwerk moet zijn. Glaspoort lijkt mij inmiddels de grootste kanshebber, maar ik zet daarop nul euro in :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
DeComponeur schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 00:28:
[...]

Er is geen reden te twijfelen aan de kwaliteit van het netwerk en er is (nog) geen sprake van massale klachten
Helaas laat de curator enorm op zich wachten, rond de jaarwisseling zou iets bekend worden maar er is enkel stilte. Inmiddels is er zoveel gaande dat het er op lijkt (lekker speculeren dit B) ) Dat straks 1 partij alles gaat aanleggen omdat ook Delta afhaakt. Het zou mij niets verbazen als de provincie met een (financiële) vinger in de pap in alle wijsheid heeft besloten de hele zaak 'te gunnen' aan 1 partij onder bepaalde voorwaarden.
Dat gunnen kan uiteraard alleen als er geen concurrentievervalsing voor de aanleg ontstaat.(marktconsultatie)
De onderhandelingen gaan ongetwijfeld over dat elk perceel de mogelijkheid moet krijgen om aangesloten te kunnen worden en dat het een open netwerk moet zijn. Glaspoort lijkt mij inmiddels de grootste kanshebber, maar ik zet daarop nul euro in :P
Delta geeft aan dat ca. 60% in de gemeente Het Hogeland inmiddels een aansluiting heeft en dat deze eind juni/begin juli geactiveerd gaan worden.

https://www.rtvnoord.nl/e...ging-bij-aanleg-glasvezel

Edit:
Delta fiber gaat 200.000 aansluitingen verkopen aan glaspoort, maar dat wil nog niet zeggen dat dit om (de nog niet gerealiseerde) aansluitingen van de gemeente Het Hogeland gaat. Volgens mij heeft dit betrekking op reeds bestaande aansluitingen. Maar dit is speculatie van mijn kant en ik wacht het wel af.

[ Voor 10% gewijzigd door Pvd01 op 30-05-2024 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Pvd01 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:36:
[...]

Delta geeft aan dat ca. 60% in de gemeente Het Hogeland inmiddels een aansluiting heeft en dat deze eind juni/begin juli geactiveerd gaan worden.

https://www.rtvnoord.nl/e...ging-bij-aanleg-glasvezel

Edit:
Delta fiber gaat 200.000 aansluitingen verkopen aan glaspoort, maar dat wil nog niet zeggen dat dit om (de nog niet gerealiseerde) aansluitingen van de gemeente Het Hogeland gaat. Volgens mij heeft dit betrekking op reeds bestaande aansluitingen. Maar dit is speculatie van mijn kant en ik wacht het wel af.
Hoe glasvezel wordt aangelegd in Nederland is nogal divers :z
Zelfs die 60% is relatief. Soms beginnen ze te graven vanaf een POP en soms bij huizen in een straat.
Een uit de grond stekend buisje bij een huis is geen zekerheidje tot aan de POP zeg maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeComponeur
Eindelijk, het netwerk is aan een partij verkocht !
Uiterlijk 15 juli (waarschijnlijk eerder) wordt bekent wie de nieuwe eigenaar is.
De verkoop betreft het huidige netwerk, helaas is er niet veel te zeggen over de nog aan te leggen gedeeltes.
Of de koper dus alleen de krenten uit de pap gaat halen, zal mede afhangen welke worst de provincie uit de hoge hoed zal halen zeg maar... Uiteraard zou het vreemd zijn en onrendabel om niet ten volle gebruik te maken van de POPs en andere reeds aangelegde infra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik ben benieuwd naar je bron .
Zou het KPN zijn , misschien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeComponeur
KRG schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:49:
Ik ben benieuwd naar je bron .
Zou het KPN zijn , misschien ?
Nee hoor, 'gewoon' gevraagd aan de curator hoe het er voor staat. ;)
Uiteraard doet hij verder geen uitspraken over de exacte uitkomsten, het goede nieuws is dat nu inmiddels een jaar na dato eindelijk weer licht komt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik bedoelde KPN als mogelijke overname kandidaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik ben iig blij dat wij de aansluiting nog net voor het faillissement actief in gebruik konden nemen met ONVI als provider. Werkt tot nu toe best prima. Wel betere Fritzbox gekregen dan de standaard, na wat wifi problemen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Een Fritz met Wifi problemen is zeldzaam.
De nieuwe 7530ax is trouwens inmiddels goedkoper dan het oude model ;)
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1248933;1729982/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik heb nu de 7530AX met weer een aparte FTU . Deze heeft meer antennes, en ook een extra ethernet poort volgens ONVI en zou stabieler zijn dan de standaard die ik eerst kreeg met geïntegreerd glasvezel koppeldeel. De extra poort kwam ook handiger uit. Ik kreeg deze omdat ik bij de andere vaker onderbreking had vanwege prio radarsignaal met voorrang. Zodanig dat dan de wifi een minuut of zo uitschakelt . Schijnt verplicht te zijn. Bij de Ziggo connect box op dezelfde plek had ik daar nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
KRG schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:00:
Ik heb nu de 7530AX met weer een aparte FTU . Deze heeft meer antennes, en ook een extra ethernet poort volgens ONVI en zou stabieler zijn dan de standaard die ik eerst kreeg met geïntegreerd glasvezel koppeldeel. De extra poort kwam ook handiger uit. Ik kreeg deze omdat ik bij de andere vaker onderbreking had vanwege prio radarsignaal met voorrang. Zodanig dat dan de wifi een minuut of zo uitschakelt . Schijnt verplicht te zijn. Bij de Ziggo connect box op dezelfde plek had ik daar nooit last van.
De 7530ax kan inderdaad wat meer, betere en andere zaken in de lucht houden, maar 4 poorten vrij?
Bedoel je niet een aparte ONT ipv FTU. Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9v_SuMuBJY3_8sD_LV9QX1fmn4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eXyzPdEOq2WkNiTfNuTr0lbq.jpg?f=user_large

Of heb je er een SFP in? icm 5530/5590
https://fritzshop.nl/modu...ezelaansluiting-instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Sinds kort staat ONVI ook als provider vermeld op de website van Delta Fiber. Een voorteken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KRG

KRG

Dat zou wel komisch zijn. Ik heb zowel de de FiberQ als de Delta Fiber in mijn kamer afgemonteerd zitten. Pal naast de Ziggo aansluiting. Dus 3 keuzes op een rij. En een paar meter verder nog de KPN koperaders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:39
Eindelijk! Nu hopen dat ze met een goede oplossing komen voor diegene met een straalverbinding.

https://www.rtvnoord.nl/e...asvezelnetwerk-rodin-over

[ Voor 31% gewijzigd door Remcor2000 op 02-07-2024 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06 11:55
Na twee jaar wachten lijkt het dan toch zover te zijn dat mijn aansluiting van DELTA geactiveerd gaat worden (Bedum, Het Hogeland Zuid). Het duurt even maar dan heb je hopelijk ook wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Eindelijk verkocht, maar van Delta wordt niemand erg blij van denk ik.
nieuws: Delta stelt glasvezelambitie bij: van 2 miljoen naar 1,7 miljoen aans...
Netwerkbedrijf Delta Fiber heeft zijn ambitie over de aanleg van glasvezel in Nederland bijgesteld. Het bedrijf wilde eerder 2 miljoen aansluitingen realiseren, maar dat is verlaagd naar 1,7 miljoen. Op locaties waar al plannen zijn of de bouw al is gestart, wordt doorgebouwd, benadrukt Delta.

Met name in Friesland laten ze het afweten. Of in Groningen onrendabele huizen ook/nog steeds worden aangesloten is met dit bericht op zijn minst zorgelijk te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Gelukkig heb ik al 3 glasvezelkabels tot in de woning afgewerkt liggen. Nu zijn beide kabels zelfs van Delta ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:30
Hier in Baflo heb ik geen delta fiber gekregen, maar wel een ViberQ fiber liggen buiten het huis, Andere buurman heeft de aansluiting wel na aanleg in huis afgemonteerd gekregen. Vind het maar een puinhoop, De Willekeur van hier wel en daar niet. En nou maar weer afwachten wat er gaat gebeuren. Het vertrouwen is Verweg gezakt.

Nog maar niet te spreken hoe het is aangelegd allemaal De fiber spul ligt allemaal behoorlijk ondiep en de fiber naar het huis hier lag letterlijk gewoon onder de tegels voor bij de stoep. Vonden andere aannemers niet fijn bij de aanleg van de nieuwe 3 fasen voeding kabel naar het huis.

Als er ooit overal een verzwaring moet komen voor de voeding kabels in de straten dan komen er vast heel wat storingen in het glasvezel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:30
Hier in Grootegast zit ik alleen maar naar het stickertje in de meterkast te kijken waar de aansluiting zou komen. Ze zijn nooit aan het dorp toegekomen en het lijkt er ook nog niet op dat andere aanbieders er wat mee gaan doen. Verder dan de doorgaande weg zijn ze nooit gekomen. Denk niet dat daar de komende jaren verandering in gaat komen, dus maar weer een dikker Ziggo abonnement genomen zodat ik toch wat meer upload heb.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
popie schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 01:55:
Hier in Baflo heb ik geen delta fiber gekregen, maar wel een ViberQ fiber liggen buiten het huis, Andere buurman heeft de aansluiting wel na aanleg in huis afgemonteerd gekregen. Vind het maar een puinhoop, De Willekeur van hier wel en daar niet. En nou maar weer afwachten wat er gaat gebeuren. Het vertrouwen is Verweg gezakt.

Nog maar niet te spreken hoe het is aangelegd allemaal De fiber spul ligt allemaal behoorlijk ondiep en de fiber naar het huis hier lag letterlijk gewoon onder de tegels voor bij de stoep. Vonden andere aannemers niet fijn bij de aanleg van de nieuwe 3 fasen voeding kabel naar het huis.

Als er ooit overal een verzwaring moet komen voor de voeding kabels in de straten dan komen er vast heel wat storingen in het glasvezel netwerk.
Dit is wel herkenbaar. Bij mij is de ViberQ aansluiting wel in huis gebracht, maar is de verbinding naar de POP nog niet klaar. Bij mijn gevel moet de glasvezel nog aan elkaar “gelast” worden. De initiële vezel was namelijk net niet lang genoeg….

Mijn verwachting nu is dat Delta niet uitgebreid gaat graven in Baflo, maar het bestaande ViberQ zal gebruiken. Er zal nog gegraven gaan worden voor iedereen die wel een aansluiting via een aanbieder van Delta fiber heeft aangevraagd, maar nog geen ViberQ aansluiting heeft. Het blijft afwachten, maar het duurt naar mijn mening allemaal wel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
Pvd01 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Het blijft afwachten, maar het duurt naar mijn mening allemaal wel erg lang.
Ik heb voor de gein even opgezocht hoe lang geleden ik mijn contract met caiway (delta netwerk) heb afgesloten. Dit was in de periode dat ze campagne voerden om je aan te melden en bij x% gegadigden ging de aanleg door. Dat was 8 augustus 2021. Nog 1 maand en dan is dat alweer 3 jaar geleden :+

Mijn "wensdatum" voor aansluiting was toen 8 augustus 2022, en ik weet nog goed dat mij toen vertelt is dat ze dat makkelijk gingen halen...

De prijs van dat abbonement is trouwens inmiddels al weer twee keer verhoogd 8)7

Inmiddels heb ik wel 2 kabels (nouja van die lege hulzen zonder vezel er in) door de tuin lopen (beide van delta), ben benieuwd welke van de twee ze nu daadwerkelijk gaan gebruiken

[ Voor 20% gewijzigd door jaapzb op 05-07-2024 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfreakie
jaapzb schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:02:
Ik heb voor de gein even opgezocht hoe lang geleden ik mijn contract met caiway (delta netwerk) heb afgesloten. Dit was in de periode dat ze campagne voerden om je aan te melden en bij x% gegadigden ging de aanleg door. Dat was 8 augustus 2021. Nog 1 maand en dan is dat alweer 3 jaar geleden :+
Ik heb in december 2021 een abonnement afgesloten, 17 juli wordt de verbinding opgeleverd en kan ik Ziggo opzeggen.

Ze hebben regelmatig acties lopen, als je met ze belt dan kunnen ze wel wat doen met je abonnementstarief als dat eenmaal ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Pvd01 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Dit is wel herkenbaar. Bij mij is de ViberQ aansluiting wel in huis gebracht, maar is de verbinding naar de POP nog niet klaar. Bij mijn gevel moet de glasvezel nog aan elkaar “gelast” worden. De initiële vezel was namelijk net niet lang genoeg….

Mijn verwachting nu is dat Delta niet uitgebreid gaat graven in Baflo, maar het bestaande ViberQ zal gebruiken. Er zal nog gegraven gaan worden voor iedereen die wel een aansluiting via een aanbieder van Delta fiber heeft aangevraagd, maar nog geen ViberQ aansluiting heeft. Het blijft afwachten, maar het duurt naar mijn mening allemaal wel erg lang.
Ik heb in Baflo al een jaar ongeveer glasvezel via ViberQ en freedom internet. Heel tevreden over. Ik had in 2021 ook bij Delta Fiber aangemeld voor ViberQ aan en heb sinds de overname bekend is gelijk maar even gebeld met delta dat ik het abonnement uit 2021 wens te stoppen want als ze inderdaad die overgenomen verbinding gaan gebruiken om mij het abonnement te activeren dan zit ik met 2 abonnementen op 1 glasvezel. Was uiteindelijk geen probleem om die te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Bitfreakie schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:18:
[...]

Ik heb in december 2021 een abonnement afgesloten, 17 juli wordt de verbinding opgeleverd en kan ik Ziggo opzeggen.

Ze hebben regelmatig acties lopen, als je met ze belt dan kunnen ze wel wat doen met je abonnementstarief als dat eenmaal ingaat.
Huh, wordt jij daadwerkelijk volgende week aangesloten in Groningen op het Delta netwerk?
Ik zou voor de zekerheid Ziggo eerst ff aanhouden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfreakie
DeComponeur schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:54:
Huh, wordt jij daadwerkelijk volgende week aangesloten in Groningen op het Delta netwerk?
Correct. Afspraak met de monteur staat. Hoorde wel van iemand in Sauwerd dat hij pas begin volgend jaar op de planning staat. En ik zeg Ziggo inderdaad pas op als alles werkt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:39
DeComponeur schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:54:
[...]

Ik heb zojuist de Caiway installatie van mijn ouders geinstalleerd en werkend gekregen in Warffum. Alles lijkt te werken. Eindelijk weer wat vooruitgang is in ons gebied qua glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Hebben jullie ook een mail gehad dat ze weer bij de meterkast moeten omdat het ViberQ netwerk overgenomen is door Delta en dat het nu gemigreerd moet worden? En dat de prijzen flink omhoog gaan? Ik vraag me vooral af wat er gemigreerd moet worden want ze hebben toch het glas overgenomen? Of wil Delta gewoon flink cashen op de verbindingen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:05
Teknix1982 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:38:
Hebben jullie ook een mail gehad dat ze weer bij de meterkast moeten omdat het ViberQ netwerk overgenomen is door Delta en dat het nu gemigreerd moet worden? En dat de prijzen flink omhoog gaan? Ik vraag me vooral af wat er gemigreerd moet worden want ze hebben toch het glas overgenomen? Of wil Delta gewoon flink cashen op de verbindingen nu?
Bij welke provider heb je een abonnement?

ViberQ/Rodin is failliet gegaan en het glasvezelnetwerk is gekocht door Delta. Delta wil alle dienstverlening migreren naar hun eigen operator en vraag aan de providers daar een hoge maandprijs voor. Tenminste een hogere maandprijs dan de huidige operators.

Bij sommige klanten hangt een FTU met een ingebouwde filter. Hier werkt XGSPON niet en dat gebruikt Delta als operator. Deze moet dan dus aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
JohDB schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Bij welke provider heb je een abonnement?

ViberQ/Rodin is failliet gegaan en het glasvezelnetwerk is gekocht door Delta. Delta wil alle dienstverlening migreren naar hun eigen operator en vraag aan de providers daar een hoge maandprijs voor. Tenminste een hogere maandprijs dan de huidige operators.

Bij sommige klanten hangt een FTU met een ingebouwde filter. Hier werkt XGSPON niet en dat gebruikt Delta als operator. Deze moet dan dus aangepast worden.
Freedom heb ik. Naja ik ga het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
JohDB schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:28:
[...]

Huh :?
Volgens mij draait het hele netwerk al(tijd al) op XGSPON en hangen overal dezelfde FTU's
Dat is in principe een kaal ding waar je een ONT op aansluit met een glasvezel.
Vanuit de ONT gaat dan een UTP naar een router. Bij ViberQ is (was) dat overal hetzelfde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
Teknix1982 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:38:
Hebben jullie ook een mail gehad dat ze weer bij de meterkast moeten omdat het ViberQ netwerk overgenomen is door Delta en dat het nu gemigreerd moet worden?
Bij bestaande abo's is dit waarschijnlijk niet nodig. Maar willen ze misschien dan langskomen om je te laten overstappen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
DeComponeur schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:42:
[...]

Bij bestaande abo's is dit waarschijnlijk niet nodig. Maar willen ze misschien dan langskomen om je te laten overstappen...
Volgens de mail wel. Dit was de mail. Ik heb al even gereageerd op de mail en heb een ticketnummer. Ik wacht hun reactie uiteraard ook even af.

Beste Freedom klant,
Je heb op dit moment een verbinding van Freedom Internet over het netwerk van ViberQ.

Omdat ViberQ failliet is zullen we je verbinding migreren naar een verbinding via het Netwerk van Delta, die nieuwe eigenaar van het netwerk.

Hiervoor zal er ook apparatuur in de meterkast moeten worden aangepast.
In de praktijk zal je weinig merken van de omzetting.

Om deze wijziging mogelijk te maken, is er een monteur nodig. Hiervoor wordt contact opgenomen. Er zijn ook adressen waar Delta nog niet leverbaar is, in dat geval kan het nog even duren voordat de monteur contact opneemt.
We verwachten dat Delta snel overal beschikbaar zal zijn. Tot die tijd blijft de verbinding via ViberQ actief. Zodra wij een datum weten, zullen we deze met je communiceren.

De prijzen via het netwerk van Delta zijn een stuk hoger, maar we hebben ervoor gekozen om het eerste jaar de prijzen gelijk te houden aan wat je van ons gewend bent.

Je wordt omgezet naar een verbinding via het netwerk van Delta.

Voor het internet deel betaal je 53 euro p.m. (of 50 euro p.m. als je een koopmodem of eigen modem hebt) voor 1 Gbit/s internet.

Als je ervoor kiest om je snelheid te wijzigen zal de korting vervallen en gelden de reguliere Delta tarieven.

Alle tarieven vind je op onze internet tarievenpagina.

Heb je hier vragen over, reageer dan even op deze mail.

Met vriendelijke groet,

Team Freedom Internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
Ik denk dat Freedom de ONT wil vervangen. De huidige (via Fiber Operator) is niet geschikt voor Delta als operator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
JohDB schreef op maandag 3 maart 2025 @ 21:24:
Ik denk dat Freedom de ONT wil vervangen. De huidige (via Fiber Operator) is niet geschikt voor Delta als operator.
Best vreemd. Is dit alleen bij Freedom? Dat is toch 'gewoon' zo'n witte ONT van Huawei icm een Fritz.
Volgens mij plaatst bijvoorbeeld Fiber.nl deze ook, bij Open Dutch Fiber zijn die ONT's ook inzetbaar.
In principe zou dit ook hier moeten kunnen blijven werken, tenzij de POP nu anders wordt ingericht door/voor Freedom en ze gebruik moeten maken van Delta spullen...
edit:
Bedacht nog dat een andere ONT prima op te sturen is naar de klant om zelf even om te prikken dus de kans is groter dat de werkzaamheden gaan over dat Delta overal Attema FTU's wil hebben....
Geen wonder dat de prijs omhoog gaat :z

[ Voor 13% gewijzigd door DeComponeur op 03-03-2025 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
DeComponeur schreef op maandag 3 maart 2025 @ 22:53:
[...]

Best vreemd. Is dit alleen bij Freedom? Dat is toch 'gewoon' zo'n witte ONT van Huawei icm een Fritz.
Volgens mij plaatst bijvoorbeeld Fiber.nl deze ook, bij Open Dutch Fiber zijn die ONT's ook inzetbaar.
In principe zou dit ook hier moeten kunnen blijven werken, tenzij de POP nu anders wordt ingericht door/voor Freedom en ze gebruik moeten maken van Delta spullen...
Delta heeft eigen apparatuur geplaatst en Fiber Operator moet haar apparatuur gaan verwijderen. De Freedom klanten moeten dus omgezet worden van Fiber Operator naar Delta en Delta wil graag haar eigen apparatuur gebruiken, ook op de klantlocatie. De patch in de POP moet gemigreerd worden en tegelijk de ONT gewisseld bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
JohDB schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:11:
[...]

Delta heeft eigen apparatuur geplaatst en Fiber Operator moet haar apparatuur gaan verwijderen. De Freedom klanten moeten dus omgezet worden van Fiber Operator naar Delta en Delta wil graag haar eigen apparatuur gebruiken, ook op de klantlocatie. De patch in de POP moet gemigreerd worden en tegelijk de ONT gewisseld bij de klant.
Sodeknetter, geldt dit voor alle providers in alle POP's? Daar hangt een flink prijskaartje aan, vooral de uren werk die het met zich meebrengt... en goed omprikken lijkt simpel maar een foutje/kruising is zo gemaakt...
En de nieuwe ONT's zullen wel 10GB geschikt zijn, dat waren die oude nog niet volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• couchsniffer
Had het even gemist, maar dat wordt dus flink duurder in de toekomst.
Heb nu ↓ 2,5 Gbit/s, ↑ 1,3 Gbit/s volgens de fritzbox, lagere snelheid en 20€ meer betalen :(

Maandelijks:
€ 70.00 p.m. Freedom Fiber 1Gbit
€ 3.00 p.m. FRITZ!Box 7590
€ -20.00 p.m. Kortingsactie - ViberQ naar Delta Fiber 12 Maanden 20 Euro korting

[ Voor 17% gewijzigd door couchsniffer op 21-04-2025 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik zat via ViberQ glasvezel in de woonkamer aangesloten . ONVI als provider met Fritzbox 7530 AX. Betaal al paar jaar 45 eu /mnd aan ONVI voor internet only 1000Mb/s.

Contract loopt af in medio juni 25. Kreeg nu aktie aanbod van Delta voor 35 eu /p mnd internet only 500bMb/s. Bij ONVI alleen 4 eu korting mogelijk bij verlenging met 2 jr.

Dus om prijstechnische reden nu gekozen voor Delta met Zyxel T56 router.

Op zich beviel ONVI goed, maar prijsverschil is me te hoog. Delta aanbod is scherp nu in de aktie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik heb naast de ViberQ glasvezel in de woonkamer ook de Delta fiberkabel afgewerkt liggen. Naast de Ziggo aansluiting. Dus keuze uit 3 verbindingen
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
De ViberQ glasvezel is inmiddels van Delta. Voor bestaande klanten verandert er niets.
Helaas is het zo dat als je nu een storing krijgt op je ViberQ, Delta er weken over doet om het op te lossen.
Ik wil niet iedereen ongerust maken, maar inmiddels ken ik meerdere gevallen. Aangezien het 'toch niet hun klanten zijn en het leven van hun kinderen er niet van af hangt' heeft een ieder met een ViberQ aansluiting voor Delta nul prioriteit. Best schandalig.
Direct bellen naar 088 - 75 85 800 kan, maar ze verwijzen je dan door naar je provider :z
Als je al gebruikmaakt van glasvezel, meld deze storingen dan bij je telecomaanbieder. Deze doet er alles aan om de storing te verhelpen en informeert je over de voortgang hiervan.
Advies is om hier niet mee akkoord te gaan, Delta moet een storing (vanaf je FTU) buitenshuis oplossen
www.deltanetwerk.nl/klantenservice/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
Mijn vezel is inmiddels het huis ingebracht (zit nog geen signaal op), maar dat is op zo'n ongelofelijk klungelige en onprofessionele wijze gedaan dat ik laatst bijna met de heggenschaar het vezeltje heb doorgeknipt.

Ze hebben hem gewoon een halve meter van de muur af de grond uit laten komen, vervolgens schuin naar de muur gespannen en via een gat in de muur naar binnen gebracht.

Dus de vezel hangt maar een beetje los naast de muur, dwars door een heg heen. Ze hadden dit ook nog eens vakkundig weggewerkt door een lading weggehaald plantmateriaal er weer overheen te leggen.

Nu moet ik er weer achteraan om het alsnog goed aangelegd te krijgen.

Daarnaast hebben ze ook een tweede lege vezelhuls dwars door mijn tuin gelegd, waarvan beide kanten al weet ik hoe lang uit mijn tuin steken, die ze vervolgens nooit gebruikt hebben (en ik er blijkbaar zelf maar weer uit moet gaan zitten halen?)...

[ Voor 4% gewijzigd door jaapzb op 24-04-2025 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
Even ter illustratie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87g8IK-M2nk0w7uQExVbvfoSZn0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zh3IBKjCaYW5tiWGAKbLtrjH.png?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben voor herstel... Nog een paar maandjes en dan wachten we al weer 4 jaar op glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megasyb
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:47
https://www.rtvnoord.nl/e...uiting-we-horen-niks-meer

"'In gebieden waar de aanleg al vergevorderd was, ronden we de werkzaamheden zoveel mogelijk af. Voor de overige locaties zijn we afhankelijk van de herziening van het totale plan voor Groningen en (financiële) steun van de provincie', zegt DELTA. Zolang dit niet duidelijk is, kan het bedrijf geen nieuwe planning met bewoners delen."

Gaat nog steeds niet super (in elk geval in Eemsdelta) zo te lezen. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
Hier in Leens worden nog wel mondjesmaat kabels gebouwen ingebracht, maar het gaat ook hier ontzettend langzaam. Ik heb ook nog steeds geen reactie op mijn mail naar Van Gelder (de aannemer die hier de aanleg doet). Communicatie is blijkbaar niet hun sterkste kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik heb het geluk dat er bij mij 2 jaar geleden al zowel de ViberQ als de Delta kabel in huis in de woonkamer zijn afgewerkt.

ONVI was als provider gedwongen om de werkende aansluitingen over te zetten van de ViberQ infrastructuur naar de Delta netwerk infra. Omzetting geslaagd. Maar ik ga vanwege kosten overweging over naar Delta als provider. Die hebben mij nu aanbod gedaan voor 35 eu per maand gedurende 2 jaar. Ik moet zeggen dat ONVI een prima provider was. Maar bijna 160 eu over 2 jaar vind ik teveel verschil. Uiteraard praat ik over mijn situatie met internet only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
jaapzb schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:23:
Even ter illustratie

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben voor herstel... Nog een paar maandjes en dan wachten we al weer 4 jaar op glasvezel
Update: Van Gelder aan de deur gehad. Ze gaan de vezel opnieuw aansluiten, en deze keer hebben ze ook uitgelegd hoe dat gaat gebeuren en hoe ze het gaan afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• couchsniffer
Pff, wat een gezeik.
Delta is wakker geworden, door de overname. Plots krijg ik een maitlje en meteen een pakket opgestuurd.
Volgende dag gebeld en ze zouden opzeggen. Pakketje kon niet meer worden gestopt. dus die heb ik niet aangeomen van postnl.
Destijds Delta telfonisch opgezegd, maar geen bevesting gekregen volgens mij.

Komt er bericht van Freedom dat mijn verbinding wordt opgezegd vanwege een nieuw aanvraag.
En nu in gesprek met delta, maar ze willien dat ik een afkoopsom betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
couchsniffer schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:50:
Pff, wat een gezeik.
Delta is wakker geworden, door de overname. Plots krijg ik een maitlje en meteen een pakket opgestuurd.
Volgende dag gebeld en ze zouden opzeggen. Pakketje kon niet meer worden gestopt. dus die heb ik niet aangeomen van postnl.
Destijds Delta telfonisch opgezegd, maar geen bevesting gekregen volgens mij.

Komt er bericht van Freedom dat mijn verbinding wordt opgezegd vanwege een nieuw aanvraag.
En nu in gesprek met delta, maar ze willien dat ik een afkoopsom betaal.
Een akkefietje als dit plegen sommige kabelaars/providers wel eens vaker, ook op andere netwerken.
En Delta meldt aan Freedom dat jij hebt opgezegd ?
Het recht om jou te hebben als klant is uiteraard niet oneindig geldig, je bent simpelweg niet in redelijke tijd aangesloten door Delta, ze zijn kansloos.
Ik zou dit zeker melden bij de ACM https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• couchsniffer
DeComponeur schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 23:24:
[...]
En Delta meldt aan Freedom dat jij hebt opgezegd ?
We hebben de aanvraag nog eens proberen in te dienen, maar helaas loopt er volgens de netwerkleverancier nog een bestelling bij Delta op het adres die voorang heeft.

Bovenstaande krijg ik van Freedom te horen, zij zijn nu aan het omzetten van ViberQ naar Delta en dat loopt vast.

Dank je voor de tip, Ik heb een melding gedaan bij de ACM!

[ Voor 3% gewijzigd door couchsniffer op 09-06-2025 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapzb
  • Niet online
Ik schrijf dit nu vanaf de delta aansluiting

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-ej7zckp6ja90Kg_KpOet67OM8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mJUa0aFau0oX5fN6AYd5YDpe.png?f=user_large

De vezel is laatst ook netter naar binnen gebracht, met een beschermkapje en netjes onder de grond door, maar de volgende dag zou er een stratenmaker langs komen om de bakstenen er weer netjes overheen te leggen... En je raad het al, die is nooit geweest...

Dus nu zit ik met een gat van een halve meter diep en een stapel bakstenen... En nogsteeds een extra mantelbuis die uit de grond steekt voor jan met de korte achternaam

Pagina: 1 2 3 4 Laatste