Op twee adressen internet leveren moeilijk voor KPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Beste tweakers,

Omdat ik hoop dat er iets technisch/wetgeving achter zit in plaats van onwelwillendheid, toch maar eens vragen :)

Ik ben aan het verhuizen, dus we wilden voor een paar maanden ons internetabbo op 2 adressen zetten. Aangezien we net een jaarcontract hadden ligt het niet voor de hand om op het nieuwe adres een "nieuwe" aanvraag te doen, en de oude na een paar maanden op te zeggen.

Nu: dit blijkt onmogelijk te zijn.
- òf we verhuizen het bestaande abonnement (en zitten op het oude adres een paar maanden zonder)
- òf we vragen een nieuwe aan op het nieuwe adres en betalen vervolgens een boete voor de resterende contractduur

Dit komt op mij over als een stuk inflexibiliteit. Technisch kunnen ze gewoon een 2e lijn activeren en onder het bestaande contract brengen.

Echter, zo'n 10 jaar geleden eenzelfde gesteggel gehad, toen met XS4ALL. Ging iets mis met de oude aansluiting verhuizen (die was al geclaimed door de volgende bewoner). In plaats van dan gewoon de aansluiting op het nieuwe adres te activeren moet een aansluiting blijkbaar verhuisd worden :?

Uiteindelijk toen een maand zonder gezeten tot ze inderdaad toegaven dat het niet opgelost ging worden en nieuwe aansluiting het meest eenvoudige was. Wel direct een jaarcontract he, want uit "coulance" hoefde we de resterende termijnen van het bestaande contract niet te betalen. 8)7

Hoe anders ging het met de energieleverancier: "Maar natuurlijk leveren we graag een paar maanden op zowel het oude als het nieuwe adres!" (binnen het huidige contract) - 5 minuten bellen.

De grote vraag is dus: waarom gaat het met de telefoonlijn zo moeilijk? Waarom zit een contract zo vast aan een "lijn" en niet aan de contractant? Is het inflexibiliteit, of is het een ongelukkig gevolg van het verplicht openstellen van het telefoonnetwerk waardoor de providers omslachtig moeten werken?

Daar ben ik oprecht nieuwsgierig naar geworden.

(De oplossing is overigens geworden om een paar maanden op de WiFi van de buren mee te liften - moeten ze maar niet zo moeilijk doen 8) )

EDIT 21 oktober:
Blijkbaar heeft KPN meegelezen, inmiddels kun je ook je verbinding verhuizen zoals je zou verwachten :)

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Zwartoog op 21-10-2020 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dit komt op mij over als een stuk inflexibiliteit. Technisch kunnen ze gewoon een 2e lijn activeren en onder het bestaande contract brengen.
Blijkbaar kan dat dus niet want anders had je geen topic?

Maar, out of the box; of je nou 1 of 16 adressen hebt. Hoe denk je dat er technisch de lijn wordt aangestuurd? Op basis van iets als "Dhr. Janssen" of iets als "wijkkast 14, montagepunt 3, lijn 2"? Aangezien Janssen geen unique identifier is en een lijn wel, kan / moet je dus 2 afzonderlijke lijnen afnemen.

Side-step: veel providers bieden je toch gewoon een 4G-modem voor "kortere termijnen"? Of heb je die mogelijkheid niet gekregen / nagevraagd?

Of zou het raar(der) klinken als je je mobiele abonnementen in goed overleg een paar maanden kan voorzien van een grotere databundel zodat je makkelijker overal kan internetten?

Je beschrijft ook/echter 0 requirements waaraan het internet moet voldoen dus een RobinMobile kaartje lijkt me meer dan voldoends?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even voor de goede orde: Je wilt één IP adres uit een /29 netwerk op twee fysieke locaties kunnen gaan laten afleveren?

Hoe dan?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zwartoog schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:01:
...
De grote vraag is dus: waarom gaat het met de telefoonlijn zo moeilijk? ...
Daar vraagt "de markt" niet om. Er is gewoon niemand die dusdanig lang met z'n verhuizing bezig is en tegelijkertijd op beide adressen bedraad internet wil hebben. Voor energie is dat heel anders: iedereen die verhuist wil op beide adressen electriciteit en gas. Water trouwens ook.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ga je dan tijdelijk op beide locaties wonen? Waarvoor heb je internet nodig op beide adressen?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nila schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:33:
Ga je dan tijdelijk op beide locaties wonen? Waarvoor heb je internet nodig op beide adressen?
Precies: dat vraagt KPN zich ook af ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Zwartoog
MAX3400 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:22:
[...]

Maar, out of the box; of je nou 1 of 16 adressen hebt. Hoe denk je dat er technisch de lijn wordt aangestuurd? Op basis van iets als "Dhr. Janssen" of iets als "wijkkast 14, montagepunt 3, lijn 2"? Aangezien Janssen geen unique identifier is en een lijn wel, kan / moet je dus 2 afzonderlijke lijnen afnemen.
Ja, maar dat lijkt mij een administratieve handeling van de provider. Het lijkt er dus op dat ze niet een paar maanden een 2e lijn in een contract kunnen opnemen.

4G kastje/databundel is niet aangeboden (en ook niet om gevraagd). Overigens: toen de lijn op het nieuwe adres niet werkte, kregen we vanzelf een 4G kastje om de tijd te overbruggen tot de monteur komt.
Will_M schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:28:
Even voor de goede orde: Je wilt één IP adres uit een /29 netwerk op twee fysieke locaties kunnen gaan laten afleveren?

Hoe dan?
Welnee, gewoon internet op 2 adressen, zonder vroegtijdig een contract op te moeten zeggen + opzegboete moeten betalen.
Overdag zijn we daar regelmatig aan het werk aangezien onze jongste daar al naar school gaat (en wij niet 2 keer pendelen). De andere kinderen zitten nog in de buurt van het oude adres op school, dus hebben ook internet nodig. Lijkt me niet een heel bijzondere situatie eigenlijk ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Zwartoog op 10-09-2020 23:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:17
Will_M schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:28:

Hoe dan?
Volgens mij heeft hij het nergens over IP-nummers, TS wil tijdelijk op twee verschillende locaties internet toegang hebben op één naam. Kan volgens mij technisch prima maar ik denk dat dit niet past in de administratie.

[ Voor 20% gewijzigd door Jef61 op 10-09-2020 23:37 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zwartoog schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:34:
[...]

Ja, maar dat lijkt mij een administratieve handeling van de provider. Het lijkt er dus op dat ze niet een paar maanden een 2e lijn in een contract kunnen opnemen.

4G kastje/databundel is niet aangeboden (en ook niet om gevraagd). Overigens: toen de lijn op het nieuwe adres niet werkte, kregen we vanzelf een 4G kastje om de tijd te overbruggen tot de monteur komt.

[...]

Welnee, gewoon internet op 2 adressen, zonder vroegtijdig een contract op te moeten zeggen + opzegboete moeten betalen.
Dus KPN moet voor jou 'even' een poortje op een switch in 'Monitor Mode' gaan zetten én al het verkeer wat er over die poort gaat doorzetten naar...... JOU?

Technisch gezien is 't niet zo héél moeilijk.. Wettelijk gezien denk ik niet dat er iemand vrolijk van gaat worden als dát soort zaken toegepast mogen worden omdat bijvoorbeeld @Zwartoog daar vanwege privé zaken (een verhuizing) om vraagt :D

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zwartoog schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:34:
[...]

Da's de historie van KPN: vroegah leverden ze alleen telefoon en dat nummer kon maar op één adres uitkomen.
Dat je voor internet ook wel twee verschillende ip-adressen kunt gebruiken, is nog steeds niet bij ze opgekomen.
Bovendien moeten ze daarvoor hun hele administratie omgooien en zoals gezegd: "de markt vraagt er niet om" dus het levert ze niets op

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Verhuis je huidige abonnement, en vraag op je oude adres een maandelijks opzegbaar abonnement aan (eventueel op naam van je partner als ze moeilijk doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
KPN moet je dus op 2 adressen internet leveren terwijl je maar voor 1 abbo (adres) wilt betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
Will_M schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:38:
[...]

Dus KPN moet voor jou 'even' een poortje op een switch in 'Monitor Mode' gaan zetten én al het verkeer wat er over die poort gaat doorzetten naar...... JOU?
Je maakt het denk ik te moeilijk.

- Ik heb er nu 4 maanden op zitten van het jaarcontract op adres A
- Ik wil ook internet op adres B

Opties:
1) nieuw abonnement aanvragen op adres B resulteert in x-maanden het jaarcontract afbetalen van adres A na verhuizing
2) verhuizing abonnement van A naar B, met gevolg dat er geen internet meer op A is
3) provider zoeken die maandcontracten levert zonder hoge aansluitkosten

Wat ik verwachtte:
- provider activeert aansluiting op adres B, en betalen een paar maanden dubbele abonnementskosten. Na verhuizing wordt de aansluiting op adres A opgeheven zonder boete. Contract loopt immers door op adres B.

Eigenlijk net als met de energieleverancier.
hcQd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:40:
Verhuis je huidige abonnement, en vraag op je oude adres een maandelijks opzegbaar abonnement aan (eventueel op naam van je partner als ze moeilijk doen).
Dit hebben we overwogen, maar dan zitten we een tijdje zonder internet daar. Aangezien de kinderen dat voor school nodig hebben, niet echt een optie. Gelukkig hebben we aardige buren :)
.Maarten schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:43:
KPN moet je dus op 2 adressen internet leveren terwijl je maar voor 1 abbo (adres) wilt betalen?
Nee, ik wil best dubbele kosten betalen, lijkt me logisch. Ik wil alleen niet een boete betalen omdat we het contract op het oude adres niet uitzitten, èn ook niet zonder internet zitten op het oude adres.

Is allemaal oplosbaar, maar KPN staat dus niet erg open om hun klanten van extra betaalde service te voorzien :)

[ Voor 33% gewijzigd door Zwartoog op 10-09-2020 23:51 ]

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:30
Jef61 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:36:
[...]

Volgens mij heeft hij het nergens over IP-nummers, TS wil tijdelijk op twee verschillende locaties internet toegang hebben op één naam. Kan volgens mij technisch prima maar ik denk dat dit niet past in de administratie.
Kan prima met een extra abonnement. 👍🏻

Waarom zou de KPN een maand dubbel service leveren en maar voor eenmaal service betaald krijgen? 🙂

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

iamerwin schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:48:
[...]

Waarom zou de KPN een maand dubbel service leveren en maar voor eenmaal service betaald krijgen? 🙂
TS zegt toch dat hij best bereid is om dubbele abonnementskosten te betalen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:17
iamerwin schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:48:
[...]

TS wil helemaal niet éénmaal betalen!!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

De grote vraag is dus: waarom gaat het met de telefoonlijn zo moeilijk? Waarom zit een contract zo vast aan een "lijn" en niet aan de contractant? Is het inflexibiliteit, of is het een ongelukkig gevolg van het verplicht openstellen van het telefoonnetwerk waardoor de providers omslachtig moeten werken?
Ik heb een tijdje voor KPN gewerkt, en kan je zeggen dat KPN koning te paard is als het om processen gaat. Deze case is simpelweg niet interessant genoeg, er zijn te weinig mensen die dit belangrijk vinden. Dus geen standaard proces ingericht dus niet mogelijk. Tuurlijk is het wel mogelijk, maar omdat KPN het proces bewust zo dichtgetimmerd heeft zodat er niet buiten het proces gewerkt kan worden ga jij dit niet voor elkaar krijgen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Zwartoog Feitelijk moet je huidige abonnement bij Provider 'C' dus omgezet worden van potcode 'A' naar postcode 'B' en heeft dat XS4ALL verhaal uit de OP er niets mee van doen?

Vraag dan gewoon een verhuizing aan bij je provider ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

Barrycade

Through the...

Blijkbaar verhuis je een heel eind dus waarom denk je dat je de boel gratis kan krijgen.

Nu moeten er echt lijntjes geactiveerd worden. Dat gaat geen enkele internet per voor je gratis doen.

Dus of je kinderen hun Tiktoks offline laten maken of hun abbos opgraden.

Of je oude /nieuwe buren even lief aankijken en ze een router en een UTP kabeltje aan te geven met een pak koeken.

• Zwartoog
True schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:51:
[...]

Ik heb een tijdje voor KPN gewerkt, en kan je zeggen dat KPN koning te paard is als het om processen gaat. Deze case is simpelweg niet interessant genoeg, er zijn te weinig mensen die dit belangrijk vinden. Dus geen standaard proces ingericht dus niet mogelijk. Tuurlijk is het wel mogelijk, maar omdat KPN het proces bewust zo dichtgetimmerd heeft zodat er niet buiten het proces gewerkt kan worden ga jij dit niet voor elkaar krijgen.
Dank je, dit is inderdaad waar ik bang voor was. Jammer dat er in 10 jaar tijd daar weinig aan is veranderd :'(

De energieleverancier is inderdaad een prijsvechter - die zijn maar wat blij dat ze een tijdje dubbel mogen leveren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:58

Barrycade

Through the...

Brahiewahiewa schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:50:
[...]

TS zegt toch dat hij best bereid is om dubbele abonnementskosten te betalen?
Ja om zijn afkoopsom te voorkomen.

Maar wellicht wist hij niet dat ze gingen verhuizen verleden maand, maar zover ik weet is het contract 1 jaar en daarna maandelijks opzegbaar. Maar TS laat doorschemeren dat het dus vele maanden zijn die hij moet afkopen. Dus blijkbaar is dit vele maanden meer dan de dubbele kosten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zwartoog schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:54:
[...]

Dank je, dit is inderdaad waar ik bang voor was. Jammer dat er in 10 jaar tijd daar weinig aan is veranderd :'(

De energieleverancier is inderdaad een prijsvechter - die zijn maar wat blij dat ze een tijdje dubbel mogen leveren :)
Geef jouw publieke IP adres hier eens op... Ga ik er mét plezier voor zorgen dat er DUBBEL geleverd gaat worden >:)

Een vergelijking maken tussen 'Volt's en Ampér's + Data: .... Niet doen!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 11-09-2020 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Will_M schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:52:
@Zwartoog Feitelijk moet je huidige abonnement bij Provider 'C' dus omgezet worden van potcode 'A' naar postcode 'B' en heeft dat XS4ALL verhaal uit de OP er niets mee van doen?

Vraag dan gewoon een verhuizing aan bij je provider ;)
XS4ALL staat erbij omdat ik eerder eenzelfde inflexibele houding heb meegemaakt als het gaat om contractant-vs-lijn. Verschil is dat wij in dat geval niets bijzonders "wensten", alleen een verhuizing die niet goed ging.
Barrycade schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:57:
[...]

Ja om zijn afkoopsom te voorkomen.

Maar wellicht wist hij niet dat ze gingen verhuizen verleden maand, maar zover ik weet is het contract 1 jaar en daarna maandelijks opzegbaar. Maar TS laat doorschemeren dat het dus vele maanden zijn die hij moet afkopen. Dus blijkbaar is dit vele maanden meer dan de dubbele kosten.
Exact! Ik vind het meer dan normaal om 2x het maandbedrag te betalen voor die periode. Maar dat is blijkbaar een optie waarvoor ze kiezen dat deze administratief niet kan.
Will_M schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:57:
[...]

Geef jouw publieke IP adres hier eens op... Ga ik er mét plezier voor zorgen dat er DUBBEL geleverd gaat worden >:)
Heh, momenteel hebben geen van beide lijnen signaal :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hilarisch al deze reacties.

@Zwartoog volgens mij is het wel duidelijk, @True geeft al aan dat het niet in de huidige processen zit en aan de rest van de reacties kun je mooi afleiden dat jouw volstrekt logische & heldere vraag (in een tijd waarin internet een eerste levensbehoefte is geworden) eindigd in een discussie waar elke productmanager van uit het raam wil springen.

De enige reden die ik kan bedenken die het lastig maakt, is dat je even 2 modems nodig hebt.
Al de andere zaken zijn puur administratief en in dit geval dus klantonvriendelijkheid/onwil bij KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

TheGhostInc schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:04:
Al de andere zaken zijn puur administratief en in dit geval dus klantonvriendelijkheid/onwil bij KPN.
Je bedoelt hier natuurlijk dat de kosten (inrichten van de processen in een mega lompe organisatie) niet tegen de baten (één van de duizenden klanten tevreden houden) niet opwegen.

@Zwartoog in het grijze gebied zou kunnen zitten; het afnemen van een nieuwe ISP op je huidige adres en dit contract laten ontbinden omdat ze niet (afdoende) kunnen leveren op het nieuwe adres. Lees hierin vooral de kleine lettertjes na.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
@TheGhostInc & @True Thanks! Het ligt dus niet aan mij, maar ik vraag dus iets dat ze te weinig oplevert :P
True schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:07:
[...]

Je bedoelt hier natuurlijk dat de kosten (inrichten van de processen in een mega lompe organisatie) niet tegen de baten (één van de duizenden klanten tevreden houden) niet opwegen.

@Zwartoog in het grijze gebied zou kunnen zitten; het afnemen van een nieuwe ISP op je huidige adres en dit contract laten ontbinden omdat ze niet (afdoende) kunnen leveren op het nieuwe adres. Lees hierin vooral de kleine lettertjes na.
Nieuwe adres komt wel goed, monteur komt volgende week langs. Aansluiting is erg oud en de lasdop hangt helemaal los, snap dat die niets doet. Zou me niets verbazen als de draadjes nu los zitten.

@ de rest: bedankt voor het meelezen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:50
1. Regel de verhuizing met KPN van adres A naar adres B.
2. Je krijgt bevestiging van KPN met de verhuisdatum aansluiting.
3. Deze verhuisdatum + 1 dag houdt je aan voor het bestellen van een tweede abonnement, maandelijks opzegbaar op adres A.
4. Adres A krijgt internet van nieuwe provider / of KPN op verhuisdatum + 1 dag later, om te voorkomen dat deverhuizing mis gaat. ./ proces vastloopt O-)

[ Voor 5% gewijzigd door supayoshi op 11-09-2020 00:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eerlijk gezegd denk ik dat de kosten (zal wel een paar miljoen zijn) nog prima terug te verdienen zijn.
Hoeveel mensen zouden dit willen als dit actief werd aangeboden?
Hoeveel mensen stappen nu over naar een andere ISP omdat ze het niet bij KPN geregeld krijgen?

En dat is nog los van de goodwill & beperken van de ellende, heel fijn als je nieuwe lijn even instabiel is of niet werkt en je alvast nog je oude adres hebt om te werken.
Zeker in een tijd waar er veel wordt thuisgewerkt. Als ik 1 dag als zzp-er niet kan factureren omdat mijn internet eruit ligt, dan kan ik ook een jaar Ziggo erbij afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik snap ook niet waarom KPN zo moeilijk doet. Wanneer je bij Ziggo gebruik maakt van de verhuis service krijg je gewoon voor een afgesproken periode alle diensten op twee adressen, zonder extra kosten (maximaal een maand). Dat moet KPN toch ook kunnen?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:30
Bij KPN is dat moeilijk als de looptijd van de eerste contract nog niet afgelopen is. Dat komt door dat ze technisch alleen een verhuizing of upsell willen doen voor de bestaande verbinding, en voor een nieuwe verbinding je een compleet contract moet afsluiten met de bijbehorende looptijd.

Technisch dus mogelijk, maar administratief niet.

[ Voor 8% gewijzigd door johnkeates op 11-09-2020 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
Volgens mij kan dit door op het nieuwe adres kpn te nemen en op het oude adres kpn uiteindelijk op te zeggen mits je hier langer dan 1 jaar al kpn hebt (dan mag je elke maand opzeggen volgens mij).

Wij hebben ook iets soortgelijks:
Op het oude adres ziggo, die zeggen we op ipv verhuizen en op ons nieuwe adres kpn. We overbruggen zo 3 maanden met op beide locaties internet.

En ja ik vind het ook nodig om op het nieuwe adres internet te hebben ivm mijn werk. Al werkt tetheren natuurlijk ook.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
Beste tweakers,

Hoe anders ging het met de energieleverancier: "Maar natuurlijk leveren we graag een paar maanden op zowel het oude als het nieuwe adres!" (binnen het huidige contract) - 5 minuten bellen.

De grote vraag is dus: waarom gaat het met de telefoonlijn zo moeilijk? Waarom zit een contract zo vast aan een "lijn" en niet aan de contractant?
Simpel, voor energie is het niet meer dan een administratieve handeling, voor ADSL moet er iemand fysiek aan draadjes lopen frutten om jouw lijn op een DSLAM te knopen.

Niet dat ze dat niet alsmog moeten doen, maar daar is het kpn voor ;)

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Sine schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 03:19:
[...]

Simpel, voor energie is het niet meer dan een administratieve handeling, voor ADSL moet er iemand fysiek aan draadjes lopen frutten om jouw lijn op een DSLAM te knopen.

Niet dat ze dat niet alsmog moeten doen, maar daar is het kpn voor ;)
Haha, ja, daarom verwachtte ik ook niet dat het zo'n onmogelijkheid was. Wees dan eerlijk en zeg gewoon "Ja, dat kan allemaal wel, maar daar hebben we gewoon geen zin in" :9

Bij Ziggo zal het technisch een vergelijkbaar verhaal zijn vermoed ik, maar volgens @Wim-Bart is zo'n dubbeldienst ook daar geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:23
Om dit dus te voorkomen heb ik mijn abonnement op mijn oude adres destijds niet verlengd zodat ik het maandelijks kon opzeggen. Vervolgens op mijn nieuwe adres een nieuw abonnement afgesloten bij een andere provider. Ik wist al wel ver van tevoren dat ik ging verhuizen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Het kan heel makkelijk, gewoon overstappen van jaarcontracten naar maandcontracten. Of die afkoopsom laten vervallen als er op 1 naam nog een ander abonnement actief is. Zo heel moeilijk hoeft het niet te zijn, maar hoogstwaarschijnlijk kunnen ze nergens een vinkje zetten in de software uit 2005 en kan het dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor mijn verhuizing kreeg ik van xs4all de vraag of ik ook (tijdelijk) op mijn oude adres internet wilde houden. Standaard was dit voor een maand, maar het kon ook iets langer. Uiteindelijk heb ik twee maanden op twee adressen xs4all gehad (sinds september is mijn oude aansluiting gestopt.)

Ik moest wel een nieuw jaarcontract aangaan, maar dat moest sowieso al omdat ik op mijn nieuwe aaansluiting tv wilde.

[ Voor 17% gewijzigd door Sendy op 11-09-2020 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou gewoon een oude telefoon pakken, bij Tele2 een unlimited abonnement (maandelijks opzegbaar) aanschaffen voor het nieuwe adres (ivm databundel per dag, daar kom je in het nieuwe huis toch niet aan) en een wifi hotspot opzetten.
Heb zelf ook eentijd via die constructie thuis ge-internet, werkt op zich prima. Ping is hoog, maar verder geen problemen.
Andere optie is je mobiele abonnement naar unlimited zetten, maar dan moet die telefoon dus wel poj het nieuwe adres zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:46

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vraag je nieuwe buren of je tijdelijk licht gebruik mag maken van hun lijn.

Technische moet je verhaal haalbaar zijn maar die knopjes en instellingen komen weer niet voor in het KPN programma en daarom weigeren ze.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ernemmer schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:24:
[...]

Het kan heel makkelijk, gewoon overstappen van jaarcontracten naar maandcontracten. Of die afkoopsom laten vervallen als er op 1 naam nog een ander abonnement actief is. Zo heel moeilijk hoeft het niet te zijn, maar hoogstwaarschijnlijk kunnen ze nergens een vinkje zetten in de software uit 2005 en kan het dus niet.
Software? In 2005 kon een collega van mij geen internet krijgen van KPN omdat "de ordner" zoek was ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon op de locatie waar je het minste bent tijdelijk mobiel internet gebruiken, je kan zelfs je telefoon als router gebruiken. Of misschien zijn er nog wifi-hotspots bij buren op een van de locaties (wordt allemaal wel steeds minder).

Als KPN geen procedure heeft voor wat jij wilt dan wordt dat inderdaad heel moeilijk. Ze gaan niet voor een klant hun processen veranderen.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 11-09-2020 09:17 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 22:26
Tijdens onze verbouwing van 6 maanden wilde ik ook gewoon goeie WiFi op de bouwplaats. Niet zo moeilijk toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:02
Zwartoog schreef op donderdag 10 september 2020 @ 23:54:
[...]
Dat heeft niets met prijsvechter te maken. Gas en elektra werken gewoon op een heel andere manier waardoor het technisch en administratief eenvoudig is om op meerdere adressen te leveren.

Oplossing: koop een tweedehands 4G router en neem een 4G abo bij 1 van de budgetproviders die je per maand kan opzeggen (Youfone, Simpel, Simyo, Ben, etc.).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
Sendy schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:40:
Voor mijn verhuizing kreeg ik van xs4all de vraag of ik ook (tijdelijk) op mijn oude adres internet wilde houden. Standaard was dit voor een maand, maar het kon ook iets langer. Uiteindelijk heb ik twee maanden op twee adressen xs4all gehad (sinds september is mijn oude aansluiting gestopt.)

Ik moest wel een nieuw jaarcontract aangaan, maar dat moest sowieso al omdat ik op mijn nieuwe aaansluiting tv wilde.
Thanks, deze post onderschrijft dat het puur administratieve stugheid is en niet een technisch/wettelijk dingetje dat met DSL te maken heeft! d:)b

@ ieder die tips geeft om toch internet te verkrijgen: dank, maar dat is werkelijk geen probleem, het ging mij om de vraag of dit administratieve onwil is, of echt een technisch probleem.

Mijn vraag is beantwoord, ik ga weer andere dingen doen. Allen bedankt! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:26
Maar.. het is toch heel makkelijk?

1. Vraag nieuw internet aan op je nieuwe adres -> dit is eerst een jaarcontract, maar dat is niet erg, want het is op je nieuwe adres.
2. Gebruik je oude abonnement op je oude adres en je nieuwe abonnement op je nieuwe adres
3. Verhuizing
4. Zeg je oude abonnement op(al langer dan een jaar, dus maandelijks opzegbaar).

Toch?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chielemans schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:01:
Maar.. het is toch heel makkelijk?

1. Vraag nieuw internet aan op je nieuwe adres -> dit is eerst een jaarcontract, maar dat is niet erg, want het is op je nieuwe adres.
2. Gebruik je oude abonnement op je oude adres en je nieuwe abonnement op je nieuwe adres
3. Verhuizing
4. Zeg je oude abonnement op(al langer dan een jaar, dus maandelijks opzegbaar).

Toch?
Nee, TS zit net vier maanden in een jaarcontract, en moet dan dus acht maanden afkopen.

Ik weet niet wat er aan de hand is in dit topic, is het anti-leesvaardigheidsdag of zo? Mensen die aannemen dat TS hetzelfde IP, of zelfs hetzelfde verkeer wil op twee adressen, of een gratis periode van overlap, daar is allemaal geen sprake van.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 11-09-2020 12:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:09
Hmm mooi ik had hetzelfde probleem vorig jaar.
Bij mn nieuwe huis moest ik een 2-tal weken aanwezig zijn voor de keuken en badkamerplaatsers en ook voor de schilders.
Dus ik wilde internet in het neiuwe huis en oude huis, waar we nog veel waren, om te kunnen werken. Maar dat ging echt niet... Uiteindelijk mobiele telefoon op unlimited gezet voor een tijdje en tethering gedaan.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:09
Zoveel mogelijkheden. Bij KPN is het niet alleen een administratief proces. Als de vorige bewoners er geen ADSL hebben gehad kan het zo maar zijn dat er ook in de centrale zaken geregeld moeten worden.

Dat is ook het verschil met energie. Licht en gas loopt er eigenlijk altijd al naar toe, ook als er niemand op het huis geregistreerd is. Daar is het puur een administratief proces. Bij ziggo precies hetzelfde. TV en internet signaal staat er vrijwel altijd op, je moet alleen de juiste apparatuur hebben.

Maar denkend in oplossingen:
- Tijdelijk je 4g als accespoint gebruiken (of vragen aan KPN of dit tijdelijk kan)
- En stom van KPN dat ze het niet melden, een tijdelijk extra contract nemen bij KPN op je nieuwe adres (of oude adres en laat je je huidige lijn alvast verhuizen). Zie ook https://www.prijsvergelij...et-thuis-zo-regel-je-dat/
- Tijdelijk Ziggo internet nemen (en dan wel aangeven bij de verkoop dat je een maandelijks opzegbaar abo wil hebben en niet een alles-in-1 of jaarcontract)
- Oude of nieuwe buren vragen of je tijdelijk gebruik kan maken van de verbinding.

Aan de andere kant vraag ik mij wel af.. wist je 4 maanden geleden nog niet dat je op t punt stond om te gaan verhuizen? Waarom toen het jaarcontract verlengt?

[ Voor 13% gewijzigd door SunnieNL op 11-09-2020 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:32
DutchKel schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 02:48:
Volgens mij kan dit door op het nieuwe adres kpn te nemen en op het oude adres kpn uiteindelijk op te zeggen mits je hier langer dan 1 jaar al kpn hebt (dan mag je elke maand opzeggen volgens mij).

Wij hebben ook iets soortgelijks:
Op het oude adres ziggo, die zeggen we op ipv verhuizen en op ons nieuwe adres kpn. We overbruggen zo 3 maanden met op beide locaties internet.

En ja ik vind het ook nodig om op het nieuwe adres internet te hebben ivm mijn werk. Al werkt tetheren natuurlijk ook.
Nog makkelijker. Pakket van KPN op Adres A verhuizen naar adres B. (Geen opzegboete dan)

Op Adres A een maandabonnement van KPN nemen. De lijn ligt er al en er hoeft niks te gebeuren dan.

Of inderdaad een onbeperkt data kaartje van Tele2/T-Mobile nemen en het daar even mee doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09
SunnieNL schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:47:
Zoveel mogelijkheden. Bij KPN is het niet alleen een administratief proces. Als de vorige bewoners er geen ADSL hebben gehad kan het zo maar zijn dat er ook in de centrale zaken geregeld moeten worden.

Dat is ook het verschil met energie. Licht en gas loopt er eigenlijk altijd al naar toe, ook als er niemand op het huis geregistreerd is. Daar is het puur een administratief proces. Bij ziggo precies hetzelfde. TV en internet signaal staat er vrijwel altijd op, je moet alleen de juiste apparatuur hebben.
Maar dit is helemaal geen issue voor KPN aangezien TS wel de diensten daarna wil af blijven nemen. Dus ze zullen dat proces sowieso moeten starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:35
Tja. Het geheim is natuurlijk dat de marge op een consumenten-DSL verbinding in Nederland zo laag is dat de meeste provides niet aan fratsen doen. Fratsen kosten geld. Dat kan natuurlijk wel, maar dan moet je de consument meer geld gaan vragen. En dan gaan ze, in de regel, naar de concurrent.

XS4ALL is, zoals @Sendy al aanhaalde, de uitzondering. Ze beloven een betere dienstverlening en een betere klantbeleving - tegen een meerprijs. Dat is - of, was, misschien wel, hun plaats in de markt.

Maar voor de rest zijn veel gesprekken met de klantenservice van een ISP als volgt;

> Hallo [ISP]
< Hallo [Klant]
> Ik wil [iets raars], kan dat?
< Nee

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zwartoog schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:55:
[...]

Haha, ja, daarom verwachtte ik ook niet dat het zo'n onmogelijkheid was. Wees dan eerlijk en zeg gewoon "Ja, dat kan allemaal wel, maar daar hebben we gewoon geen zin in" :9

Bij Ziggo zal het technisch een vergelijkbaar verhaal zijn vermoed ik, maar volgens @Wim-Bart is zo'n dubbeldienst ook daar geen probleem.
Bij mij vroegen ze ook hoe lang dienst op oude adres beschikbaar moest blijven na verhuizen. Bij XS4All trouwens ook. Bij beide gaf je gewoon aan dat je ging verhuizen. En toen vroegen ze of oude verbinding nog actief moest blijven en hoe lang. Er was echter 1 issue, bij beide kreeg je geen nieuwe apparatuur...

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-07 14:41
Geen idee hoe het precies bij KPN zit, echter weet ik dat bij Ziggo je abonnement gekoppeld wordt aan de hardware. Modem ontvangt signaal en het serienummer staat in de database aan een klant gekoppeld. Aan de hand hiervan wordt er een specifiek abonnement ingeladen in het modem en regelt deze verder alles af.

Het voordeel hiervan is dat je in principe, zolang er op beide locaties een actieve lijn van ziggo ligt op beide locaties internet hebben. Je hoeft enkel elke keer het modem mee te nemen.

Het is niet mogelijk om meerdere hardware (modems in dit geval) te koppelen aan een abonnement/account. Hiervoor dien je echt twee abonnementen te hebben gezien de back end dit niet aan kan.

Nogmaals, dit is een schets van hoe het er bij Ziggo aan toe gaat. KPN kan het anders hebben intern, al gok ik dat de meeste wel op een zelfde lijn zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:18

FreakNL

Well do ya punk?

Zou het bestaande abbo zo snel mogelijk verhuizen naar het nieuwe adres. En dan op je oude adres (waar je als het goed is wel even gewoond hebt dus je hebt vast contacten) de WiFI van 1 van buren gebruiken, desnoods met een WiFI bridge op de plek van je oude router (kan je alles intact laten verder) en tegen betaling.

Ik heb gewoon het WiFI wachtwoord van de buren (KPN) en zij die van mij (Ziggo) dus we hebben altijd een fallback als 1 van ons problemen heeft. Buren doen geen gekke dingen (en ze zitten sowieso op de gastenwifi die afgemonteerd is op een VPN) en ik doe dat uiteraard ook niet op hun lijn. Het is gewoon fallback... Ik heb het nog niet nodig gehad maar zij al twee keer. Ik kan ook nog de ziggo hotspot van de andere buren pakken maar als ik problemen heb, hebben hun dat waarschijnlijk ook.

[ Voor 45% gewijzigd door FreakNL op 11-09-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

nihilissimis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:39:
[...]

Tijdens onze verbouwing van 6 maanden wilde ik ook gewoon goeie WiFi op de bouwplaats. Niet zo moeilijk toch?
Nee zeker niet. Zeg of suggereer ik dat het moeilijk te begrijpen is?

Ik zelf had namelijk een 4g router tijdens mijn verbouwing die een jaar heeft geduurd.

Vandaar mijn vraag om te kijken of dat eventueel een optie zou zijn voor de TS. Die zelf al heeft uitgelegd waarom hij denkt 2 internet aansluitingen nodig dient te hebben.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 22:15
Beste tweakers,

Omdat ik hoop dat er iets technisch/wetgeving achter zit in plaats van onwelwillendheid, toch maar eens vragen :)

Ik ben aan het verhuizen, dus we wilden voor een paar maanden ons internetabbo op 2 adressen zetten. Aangezien we net een jaarcontract hadden ligt het niet voor de hand om op het nieuwe adres een "nieuwe" aanvraag te doen, en de oude na een paar maanden op te zeggen.

Nu: dit blijkt onmogelijk te zijn.
- òf we verhuizen het bestaande abonnement (en zitten op het oude adres een paar maanden zonder)
- òf we vragen een nieuwe aan op het nieuwe adres en betalen vervolgens een boete voor de resterende contractduur
Ze hebben naar je geluisterd

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Haha, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D

Dank! Zal hem toevoegen aan de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@m2011 Zo te zien is een dienst die, tot voor kort alleen Xs4all wil/kon leveren, nu beschikbaar onder de KPN vlag... :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-07 14:52
Nu zelfs actief advertenties hiervoor tegengekomen op Facebook.; moest aan dit topic terugdenken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOXReJdCVO6Rkwoo2akTVwgduho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PDf5fCJfYdYnhFaUuQObSzcm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YggY
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 10:58

YggY

Try me...

Een kleine update, van mijn chatgesprek van zojuist.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2G47Wu6azCDucm-1bmM4JXFSuA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9FoKdJvvv2vrEELeRs99KQBC.png?f=user_large
Pagina: 1