Dit is wel heel erg treurig... Ik vind het prima dat er glasvezel komt en zou om die reden ook bij KPN blijven maar dat is hier ook al zonder communicatie uitgesteld. Bij sommige huizen hebben ze al tot aan de gevel geboord en bij sommige steekt de kabel bij de stoep omhoog. Nu hebben ze iedereen een brief gestuurd dat ze de glasvezel tot aan de woning gaan aanleggen terwijl dat bij een aantal al gebeurd is...Ethirty schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:01:
BAM niet veel beter. Huis stond destijds leeg, dus heel duidelijk afspraak gemaakt dat we speciaal die dag vrij moesten nemen. We wilden namelijk zeker zijn dat ze het juiste tracé zouden nemen. Bij elkaar denk ik wel 5u in de wacht gestaan om die afspraak te maken.
8u werd 9 uur werd 10 uur. Om 11u iemand aan de telefoon kunnen krijgen, sorry foutje er komt vandaag niemand. Weken later bij de nieuwe afspraak bijna weer hetzelfde, bleken ze er bijna te zijn na 3u rijden. Spraken 2 woorden Nederlands, oprit is nog steeds een zooite want al het grind ligt nu 30cm diep onder het zand
Voor het tracé van eigen terrein onder de openbare weg door hebben we nog 2-3 maanden mogen wachten, want vergunning verlopen. Boring van krap 4 meter. In al die 12+ maanden elke keer contact met iemand anders. "Meneer, u kunt mij altijd bellen op mijn 06" maar 3 weken later al weer uit dienst of zo.
Uiteindelijk maar zo gelaten, want elke maand uitstel scheelde ons geld. Totdat we wisten dat we gingen verhuizen. Dus maar een 4G abo geregeld en rustig gewacht tot de zon en de maan juist stonden
Probleem is imo dat Delta en Delta Fiber niks van elkaar weten en partijen als BAM en van Gelder helemaal niks zelf doen. Alles wordt uitbesteed aan de goedkoopste die ze kunnen vinden en door een paar man aangestuurd vanuit een kantoortje ergens. Jou op de hoogte houden staat onderaan hun prioriteiten.
Als ik jouw verhaal lees had ik er al lang de brui aan gegeven. Ik heb een werkende koper verbinding en de mogelijkeheid om over te stappen naar Ziggo.. Ik wacht nu totdat KPN de glasvezel naar binnen heeft gebracht maar dat moeten ze wel voor de zomer doen... KPN en Ziggo zitten elkaar continue op de hielen met aanbiedingen.. Ik betaal liever wat extra voor een provider waar ik van op aan kan.