Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:14
Ethirty schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:01:
BAM niet veel beter. Huis stond destijds leeg, dus heel duidelijk afspraak gemaakt dat we speciaal die dag vrij moesten nemen. We wilden namelijk zeker zijn dat ze het juiste tracé zouden nemen. Bij elkaar denk ik wel 5u in de wacht gestaan om die afspraak te maken.

8u werd 9 uur werd 10 uur. Om 11u iemand aan de telefoon kunnen krijgen, sorry foutje er komt vandaag niemand. Weken later bij de nieuwe afspraak bijna weer hetzelfde, bleken ze er bijna te zijn na 3u rijden. Spraken 2 woorden Nederlands, oprit is nog steeds een zooite want al het grind ligt nu 30cm diep onder het zand :F

Voor het tracé van eigen terrein onder de openbare weg door hebben we nog 2-3 maanden mogen wachten, want vergunning verlopen. Boring van krap 4 meter. In al die 12+ maanden elke keer contact met iemand anders. "Meneer, u kunt mij altijd bellen op mijn 06" maar 3 weken later al weer uit dienst of zo.

Uiteindelijk maar zo gelaten, want elke maand uitstel scheelde ons geld. Totdat we wisten dat we gingen verhuizen. Dus maar een 4G abo geregeld en rustig gewacht tot de zon en de maan juist stonden :)

Probleem is imo dat Delta en Delta Fiber niks van elkaar weten en partijen als BAM en van Gelder helemaal niks zelf doen. Alles wordt uitbesteed aan de goedkoopste die ze kunnen vinden en door een paar man aangestuurd vanuit een kantoortje ergens. Jou op de hoogte houden staat onderaan hun prioriteiten.
Dit is wel heel erg treurig... Ik vind het prima dat er glasvezel komt en zou om die reden ook bij KPN blijven maar dat is hier ook al zonder communicatie uitgesteld. Bij sommige huizen hebben ze al tot aan de gevel geboord en bij sommige steekt de kabel bij de stoep omhoog. Nu hebben ze iedereen een brief gestuurd dat ze de glasvezel tot aan de woning gaan aanleggen terwijl dat bij een aantal al gebeurd is...

Als ik jouw verhaal lees had ik er al lang de brui aan gegeven. Ik heb een werkende koper verbinding en de mogelijkeheid om over te stappen naar Ziggo.. Ik wacht nu totdat KPN de glasvezel naar binnen heeft gebracht maar dat moeten ze wel voor de zomer doen... KPN en Ziggo zitten elkaar continue op de hielen met aanbiedingen.. Ik betaal liever wat extra voor een provider waar ik van op aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51

Ethirty

Who...me?

Buitengebied heb je weinig keuze. Het was dit of DSL, kabel ligt hier niet en ik gok dat KPN de komende 10 jaar geen brood ziet in de aanleg van eigen glas.

In Leiden waar we vandaan kwamen zou glas tot in de meterkast komen, of je nou een abo nam of niet. Hele woonwijken steekt er nu een buisje uit de grond vlak voor de voordeur, want ze gaan toch niet naar binnen. Zo'n hard sprietje waar je zo lekker over struikelt.
Tijdens de aanleg sloopten ze ook nog de Ziggo bij ons in de straat. Ik heb alle mannen die bezig waren gevraagd wat ze aan het doen waren, maar alleen de voorman sprak 3 woorden Nederlands.

En dat was voor KPN, dus die zijn niet veel beter. 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:14:
En dat was voor KPN, dus die zijn niet veel beter. 8)7
Zeer grote kans dat KPN, Delta, ODF en de kleinere partijen uiteindelijk allemaal gebruik maken van dezelfde (onder)aannemers. En ja, om de prijs te drukken wordt personeel dan natuurlijk vaak uit het Oostblok gehaald. Zeker voor het graafwerk hoef je niet hoogopgeleid te zijn. Alleen zo jammer dat je daarna de kwaliteit ook weer terug ziet aan hoe ee stoep weer dicht is gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:28
Bij ons (zuid Limburg) is het een Duits bedrijf, MIH-Gmbh, maar zie vooral busjes met Sloveens kenteken. De stoep voor ons huis ziet er ook niet uit, maar heb nog (ijdele?) hoop dat ze een keer terugkomen en het gaan fixen :p
.

[ Voor 57% gewijzigd door sewer op 20-03-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:51:
Bij ons (zuid Limburg) is het een Duits bedrijf, MIH-Gmbh, maar zie vooral busjes met Sloveens kenteken. De stoep voor ons huis ziet er ook niet uit, maar heb nog (ijdele?) hoop dat ze een keer terugkomen en het gaan fixen :p
Welkom dorpsgenoot, lol. Toen je MIB-GMBH noemde, zuid Limburg, en Slovenen moest ik toch je profiel eens bekijken :p Stoepen liggen inderdaad nu allemaal schots en scheef. Zou er dus ook niet vanuit gaan dat ze nog in het hele dorp (/deel dat ze gedaan hebben) alles nog eens oppakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-05 21:36
Blijkbaar hier een van de weinige die wel de stoep netjes terug heeft gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Vraagje,

In oktober 2021 kregen we bij ons in het dorp de vraag voor glasvezel aan te leggen. bij voldoende aanmeldingen zou dit gerealiseerd worden. Ik heb toen een contract afgesloten bij Delta.
Midden 2022 zou alles klaar zijn.
Ondertussen is er nog steeds geen zicht op wanneer het hele project is afgerond.
De glasvezel kabel is bij binnen volledig aangesloten maar de verdeelkasten moeten nog worden aangesloten.

In de anderhalf jaar is er veel veranderd en eigenlijk is het contract wat toen is afgesloten niet meer passend bij de huidige situatie.

Iemand enig idee of ik na zo een lange tijd nog steeds vast zit aan het contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dongilles schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:18:
Vraagje,

In oktober 2021 kregen we bij ons in het dorp de vraag voor glasvezel aan te leggen. bij voldoende aanmeldingen zou dit gerealiseerd worden. Ik heb toen een contract afgesloten bij Delta.
Ondertussen is er nog steeds geen zicht op wanneer het hele project is afgerond.
De glasvezel kabel is bij binnen volledig aangesloten maar de verdeelkasten moeten nog worden aangesloten.

In de anderhalf jaar is er veel veranderd en eigenlijk is het contract wat toen is afgesloten niet meer passend bij de huidige situatie.

Iemand enig idee of ik na zo een lange tijd nog steeds vast zit aan het contract?
Bovenaan op je scherm is een invulveld met daarin de tekst "Zoek in het forum"; geweldige functie. Dan vind je het antwoord op je vraag. Samengevat: het is mensen wel gelukt onder het contract uit te komen, maar soms werd dat een juridische kwestie.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik vraag me eigenlijk af hoe je kunt zien wat je afgesloten hebt, dus waar staat het contract? Ik heb me ooit aangemeld voor een jaar 1 gigabit voor een jaar (dacht voor 45 euro per maand?), maar heb geen account bij account.delta.nl en ook nooit een mailtje gehad. Wel een algemene dat mijn abonnement 'Flexpakket 1000 Mbps' van 50 naar 52,50 is gegaan, maar kan verder geen enkel contract of bevestiging van aanmelding.

Heb ik nou een mail gemist? Probleem is een beetje dat ik een delta klantnummer nodig heb voor een account, en daarvoor heb ik een welkomstbrief of nota's voor nodig. Dus het lijkt erop dat ik (met alleen een uitstekend sprietje bij mijn huis) nog geen klant ben?

Maar het is natuurlijk absurd dat je iets aangaat waar blijkbaar geen enkele verplichting is wanneer het product opgeleverd wordt, en je daar jaren later aan gehouden wordt. Daar moet je natuurlijk na een x maanden overschrijding wel vanaf kunnen, maar ja, als de leverancier niet meerwerkt kost het veel moeite...

[ Voor 42% gewijzigd door sewer op 14-03-2023 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sewer schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:39:
Ik vraag me eigenlijk af hoe je kunt zien wat je afgesloten hebt, dus waar staat het contract? Ik heb me ooit aangemeld voor een jaar 1 gigabit voor een jaar (dacht voor 45 euro per maand?), maar heb geen account bij account.delta.nl en ook nooit een mailtje gehad. Wel een algemene dat mijn abonnement 'Flexpakket 1000 Mbps' van 50 naar 52,50 is gegaan, maar kan verder geen enkel contract of bevestiging van aanmelding.

Heb ik nou een mail gemist?

Maar het is natuurlijk absurd dat je iets aangaat waar blijkbaar geen enkele verplichting is wanneer het product opgeleverd wordt, en je daar jaren later aan gehouden wordt. Daar moet je natuurlijk na een x maanden overschreiding wel vanaf kunnen, maar ja, als de leverancier niet meerwerkt kost het veel moeite...
Ik heb Caiway maar dat zal wel ongeveer overeenkomen met Delta, heb net even gekeken bij mijn.caiway.nl en daar staat geen kopie contract. Lijkt wel logisch dat je dat daar zou moeten kunnen opvragen. Wel staat er uiteraard een overzicht van dat wat je afneemt en kun je algemene voorwaarden downloaden.

Ik heb wel indertijd bij afsluiten van het abonnement een e-mail gekregen als bevestiging.

Stel je even de situatie van een ISP voor… ze willen in een gebied glasvezel aanleggen. Dan schrijft een deel van de doelgroep in en bij een bepaald aantal is het lonend de aanleg te realiseren. Dan is het natuurlijk een probleem als - bijvoorbeeld omdat de aanleg langer duurt - mensen gaan opzeggen waardoor de business case onderuit gaat. Dat Delta dus moeilijk doet over opzeggen is vanuit hun geredeneerd logisch maar als consument niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mensen hier ervaring met de televisie apps van Delta? Ik krijg zowel op iOS als op Android de apps niet aan de praat. Zie ook weinig positieve reviews.

Want als dit niet werkt ga ik het tv pakket gelijk weer annuleren.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:57:
Mensen hier ervaring met de televisie apps van Delta? Ik krijg zowel op iOS als op Android de apps niet aan de praat. Zie ook weinig positieve reviews.

Want als dit niet werkt ga ik het tv pakket gelijk weer annuleren.
Bedoel je daadwerkelijk op de TV of bijvoorbeeld op een iPad? Want die app werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

ernstoud schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Bedoel je daadwerkelijk op de TV of bijvoorbeeld op een iPad? Want die app werkt prima.
iPad, aTV, Android telefoon én tablet werken hier anders helemaal niet :?
Van crashen tot "an error has occured", verder komen we niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 17:22
Ethirty schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:59:
[...]

iPad, aTV, Android telefoon én tablet werken hier anders helemaal niet :?
Van crashen tot "an error has occured", verder komen we niet.
Dat is wel vervelend. Ik herken zelf de problemen totaal niet. Hebben meerdere apparaten met de Delta TV apps en die werken eigenlijk verrassend goed!

Wellicht even contacten met Delta Support?

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ok, dan schrijf ik het nog even toe aan opstart problemen van Delta. Check vanavond eea nog een keer en dan schakel ik support eerst wel in voor blind op te zeggen :)

#team_UTC+1

Acties:
  • +3 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:57:
Stel je even de situatie van een ISP voor… ze willen in een gebied glasvezel aanleggen. Dan schrijft een deel van de doelgroep in en bij een bepaald aantal is het lonend de aanleg te realiseren. Dan is het natuurlijk een probleem als - bijvoorbeeld omdat de aanleg langer duurt - mensen gaan opzeggen waardoor de business case onderuit gaat. Dat Delta dus moeilijk doet over opzeggen is vanuit hun geredeneerd logisch maar als consument niet.
Daarom zouden ze bv ook helder kunnen communiceren over een opleverdatum en niet moeilijk doen als klanten willen opzeggen omdat ze hun eigen datum niet nakomen. En zo zijn er nog wel valide redenen te verzinnen waarom je als klant ineens toch onder het contract uit wilt komen, zoals een (onverwachte) verhuizing (houd Delta klanten dan ook aan het contract op het moment?).

Daarnaast is de situatie die jij schetst natuurlijk altijd een vorm van ondernemersrisico en niet iets dat alleen bij Delta speelt. Er zijn zoveel bedrijven waarbij (uit eigen vermogen of leningen) flink geïnvesteerd moet worden in "iets nieuws" (R&D of aanschaf/aanleg) waarbij het rendement onzeker is. Maar dat hoort bij ondernemer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15
striner schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:34:
[...]

Dat is vreemd, want ze claimen ondertussen wel gestart te zijn in Munstergeleen.
https://www.deltanetwerk....ard-Geleen+-+kernen+(682)

[...]
.
Dat gaat dus blijkbaar niet door, vandaag een brief op de mat dat mijn abbo bij caiway is afgeschoten omdat Delta heeft besloten toch geen glas te leggen.

En het staat ondertussen ook (wellicht al langer) op de site van Delta: https://www.delta.nl/internet/glasvezel/land-van-swentibold/

Nu had ik dat stiekem al een beetje voelen aankomen en heb me vorig jaar ook ingeschreven bij E-fiber, die zijn op dit moment druk met het letterlijk aan elkaar knopen van de touwtjes.

Dus heel rouwig ben ik er niet om dat delta het laat afweten. :w

[ Voor 4% gewijzigd door Sine op 14-03-2023 15:29 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:49:
[...]

Daarom zouden ze bv ook helder kunnen communiceren over een opleverdatum en niet moeilijk doen als klanten willen opzeggen omdat ze hun eigen datum niet nakomen. En zo zijn er nog wel valide redenen te verzinnen waarom je als klant ineens toch onder het contract uit wilt komen, zoals een (onverwachte) verhuizing (houd Delta klanten dan ook aan het contract op het moment?).

Daarnaast is de situatie die jij schetst natuurlijk altijd een vorm van ondernemersrisico en niet iets dat alleen bij Delta speelt. Er zijn zoveel bedrijven waarbij (uit eigen vermogen of leningen) flink geïnvesteerd moet worden in "iets nieuws" (R&D of aanschaf/aanleg) waarbij het rendement onzeker is. Maar dat hoort bij ondernemer zijn.
Natuurlijk. Ik geef je ook gelijk. Dat is het punt niet. Ik gaf alleen aan dat vanuit Delta geredeneerd een niet meer sluitende business case vervelend is. That’s all.

Uiteraard is Delta bekend met ondernemers risico. Maar dat neemt niet weg dat een onderneming risico’s wil minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-04 13:52
ernstoud schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:57:
Dat is dan niet helemaal volgens de geldende regels: https://www.consuwijzer.n...vezel-contract-afgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nogmaals; ik ben het als consument eens met wat jullie zeggen over ontbinden. Ik heb alleen aan willen geven dat Delta vanuit hun oogpunt de business case rond moet zien te houden. En ja; dat is tegen de regels als er meer dan een jaar onduidelijkheid is, en het contract niet aan de eisen voldoet.

Maar een beetje begrip voor Delta kan ook geen kwaad. Per slot van rekening ben je als consument de dupe als het aantal abonnees in een nieuw gebied te laag wordt en er helemaal van aanleg wordt afgezien, zoals hierboven (Sine in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie") als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:33:
Per slot van rekening ben je als consument de dupe als het aantal abonnees in een nieuw gebied te laag wordt en er helemaal van aanleg wordt afgezien, zoals hierboven (Sine in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie") als voorbeeld.
Ik heb nu niet het idee dat @Sine zich als gedupeerde ziet. En al helemaal niet op basis van zijn afsluitende zin ;)

En ik kan mij ook zomaar indenken dat in dit geval Delta het (juist) laat afweten omdat een concurrent al veel verder in het traject zit. Enige waar de consument dan de dupe van is is echte concurrentie. Maar laten we eerlijk zijn, veel plekken waar er 2x glasvezel beschikbaar is zijn er niet. En dat gaat dan echt om stedelijk gebied. En daar kan ik Sittard-Geleen niet echt onder rekenen (wel stedelijk voor Limburg, niet als je het vergelijkt met de randstad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Nogmaals; ik ben het als consument eens met wat jullie zeggen over ontbinden. Ik heb alleen aan willen geven dat Delta vanuit hun oogpunt de business case rond moet zien te houden. En ja; dat is tegen de regels als er meer dan een jaar onduidelijkheid is, en het contract niet aan de eisen voldoet.

Maar een beetje begrip voor Delta kan ook geen kwaad. Per slot van rekening ben je als consument de dupe als het aantal abonnees in een nieuw gebied te laag wordt en er helemaal van aanleg wordt afgezien, zoals hierboven (Sine in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie") als voorbeeld.
Beetje begrip is er wel denk ik. Als het een 1-3 maanden later wordt zal je niet snel klagen. Maar hier gaat over een jaar langer of nog langer.
Bovendien kan het ook wel door je wel aan de regels te houden. Zet dan in het contract een termijn met een redelijke marge er op.
Bovendien na een jaar kan de klant weer weg zijn en klopt je businesscase ook niet meer.
Volgens mij is dit ondernemers risico.

Je gaat toch ook geen auto bij de dealer bestellen als de dealer zegt dat deze ooit wel eens gaat komen maar niet weet wanneer.

Probleem is ook een beetje dat ze beloftes doen qua termijn die ze vervolgens totaal niet waarmaken (in bepaalde gevallen). Is toch normaal dat je er dan vanaf wilt omdat er dan betere alternatieven zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door jobr op 14-03-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 16:21

Superbeagle

Always smile

jobr schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:46:
[...]
Je gaat toch ook geen auto bij de dealer bestellen als de dealer zegt dat deze ooit wel eens gaat komen maar niet weet wanneer.
[…]
offtopic:
Dat is een slecht voorbeeld :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jobr schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:46:
[...]
Dat is zo ongeveer 100% het geval als je de laatste jaren een auto koopt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljfsipke
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 22:39
(...)

Ligt eraan wat je lang vindt.

Jul 2020: Ingeschreven op de glasvezel campagne
Okt 2021: Glasvezel tot in de tuin
Nov 2022: Glasvezel in huis aangesloten
Mrt 2023: nog geen werkende aansluiting.

En opzeggen? Dat kostte mij slechts 1 mailtje. Dus ik heb nu geen abonnement bij Delta, maar DFN is nog wel bezig met aanleggen. Al ga ik wel overstappen i.v.m. Ziggo's aangekondigde prijsverhoging... inflatiecorrectie 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ethirty schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:42:
Ok, dan schrijf ik het nog even toe aan opstart problemen van Delta. Check vanavond eea nog een keer en dan schakel ik support eerst wel in voor blind op te zeggen :)
Op verschillende apparaten getest, maar geen enkele Delta app krijg ik TV werkend.

Ik heb vandaag wel een decoder ontvangen en volgens mij zit TV op een ander VLAN, maar dat lijken me geen vereisten om via een app te kunnen kijken :?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
[...]

Ik ben echt de beroerdste niet en kan me ook vaak wel inleven in een bedrijf dat business probeert te behouden.
Wat mij echter stoort is het volledige gebrek aan transparantie. Er werd nergens gerept over de situatie (rechtzaak) waar zij nu in zaten, ze bleven stug volhouden "binnenkort" te gaan beginnen en dat het "allemaal ietsje langer bij de gemeente duurt". Ik begrijp dat je geen klanten wilt wegjagen maar een beetje duidelijkheid/transparantie mag ook wel m.i. Ik voelde me eigenlijk een beetje in het ongewisse en soort van gegijzeld zonder dat ik wist wat er ging gebeuren.
En toen de brief met het hoge woord eindelijk kwam dat ze de rechtzaak hadden verloren (besef dat dit pas de eerste keer was dat er überhaupt over een rechtzaak werd gesproken via hun officiële communicatiekanalen), stond er doodleuk in de brief dat we dan maar zouden moeten wachten tot e-fiber klaar is met aanleggen, en dan zouden zij mogen.
Ik vind dit vanuit klantvriendelijkheid op meerdere punten toch echt beneden de maat en daarom hebben ze het bij mij dan ook vebruid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:27
Ik zit nu bij Caiway met een gigabit internet only abonnement (via Deltafiber/Glasvezel buitenaf) en zie dat hetzelfde abonnement bij Delta (zeker het eerste jaar) een stuk goedkoper is voor dezelfde snelheid.

Ik heb het topic diagonaal gelezen (dus niet pagina voor pagina) en lees dat Delta en Caiway nagenoeg dezelfde organisatie zijn (met 1 klantenservice).

Bij Caiway heb ik een lage ping/latency en dat is voor mij echt belangrijk. Mag ik er vanuit gaan dat de ping niet of nauwelijks hoger is bij Delta? Voor degene die niet A/B kunnen vergelijken: zijn jullie tevreden over de latency bij Delta?

Ik lees de tip het ondernemers abonnement te nemen ivm het Genexis Hybrid modem. Is deze idd in BridgeMode te zetten en zorgt deze voor een lage(re) ping, zoals iemand suggereert (Ik heb nu het 7840 'barrel'? Ik ben ondernemer en werk vanuit huis, dat ik kan prima een zakelijk contract afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MariusV schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:48:
Ik zit nu bij Caiway met een gigabit internet only abonnement (via Deltafiber/Glasvezel buitenaf) en zie dat hetzelfde abonnement bij Delta (zeker het eerste jaar) een stuk goedkoper is voor dezelfde snelheid.

Ik heb het topic diagonaal gelezen (dus niet pagina voor pagina) en lees dat Delta en Caiway nagenoeg dezelfde organisatie zijn (met 1 klantenservice).

Bij Caiway heb ik een lage ping/latency en dat is voor mij echt belangrijk. Mag ik er vanuit gaan dat de ping niet of nauwelijks hoger is bij Delta? Voor degene die niet A/B kunnen vergelijken: zijn jullie tevreden over de latency bij Delta?

Ik lees de tip het ondernemers abonnement te nemen ivm het Genexis Hybrid modem. Is deze idd in BridgeMode te zetten en zorgt deze voor een lage(re) ping, zoals iemand suggereert (Ik heb nu het 7840 'barrel'? Ik ben ondernemer en werk vanuit huis, dat ik kan prima een zakelijk contract afsluiten.
De infrastructuur is van Delta Fiber Nederland. Caiway, Delta en nog een paar ISP’s leveren op die infra de diensten. Je zult dus na overgang geen enkel verschil merken. In de nacht ga je dan over, bent max. een paar uur offline en vrijwel zeker heb je daarna een ander IP adres.

Latency dus geen verschil, hoewel er wel met een ander IP adres ook andere routering zou kunnen zijn, bij mij varieert e.e.a. naar een snelle server zoals 1.1.1.1 tussen 4 en 6 ms.

Latency verschil tussen de Platinum 7840 en de Titanium-22 is verwaarloosbaar.

Wat maakt dat je de 7840 als “barrel” beschouwd? Als ik dat weet kan ik je duiden of dat aspect beter/slechter is dan de Titanium-22.

En uiteraard kun je ook een eigen mediaconverter en router toepassen of bijvoorbeeld een Fritzbox gebruiken. Je hebt AON dus alle vrijheid.

Beide partijen bieden op AON de Genexis 7840 en als je er om vraagt de Titanium-22. De laatste is een half-bridge. Op ethernet poort 1 heb je het WAN adres dus bridge, op 2 andere poorten VoIP gerouteerd. IPTV zit tegenwoordig ook op VLAN100 dus gewoon via de genoemde poort 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16
RobertMe schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:55:
[...]

Welkom dorpsgenoot, lol. Toen je MIB-GMBH noemde, zuid Limburg, en Slovenen moest ik toch je profiel eens bekijken :p Stoepen liggen inderdaad nu allemaal schots en scheef. Zou er dus ook niet vanuit gaan dat ze nog in het hele dorp (/deel dat ze gedaan hebben) alles nog eens oppakken.
Meld dat aan de gemeente. Bij ons in Sittard-Geleen heeft de gemeente een garantie bedongen in de vergunning (met eFiber). Daarin staat dat eFiber gedurende een jaar nadat ze de zooi aangelegd hebben ervoor verantwoordelijk is dat de stoep weer netjes ligt, zoals ze hem hebben aangetroffen.
Bij ons graaft trouwens Zener en het zijn voornamelijk Bulgaren en Roemenen die hier aan het graven zijn. Bij mij in de straat is het ze zelfs gelukt om bij het graven de gasleiding mee te nemen.
Dus als bij jullie iets gelijks in de vergunning staat, dan zal er op zijn minst iemand moeten komen om het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
feuniks schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:46:
Bij mij in de straat is het ze zelfs gelukt om bij het graven de gasleiding mee te nemen.
1x maar? Hier in de eerste maand al 2x :X Leuk als je de sirenes van alle kanten hoort toesnellen en dan even op 112meldingen kijken en er een gaslek melding staat. Weet je precies waar die van MIH weer aan het graven zijn.

Edit:
En dat op een gegeven moment een mannetje van Ziggo bij de buren voor in de sleuf stond zal ook vast geen toeval zijn geweest. Dus het is niet alleen de gasleiding die ze meenemen maar ook coax.

[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 15-03-2023 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16
Vraagje,

Wat ik begrepen heb (maar ik ben geen jurist en kan het verkeerd hebben), moeten ze (tenzij anders is afgesproken) binnen een jaar kunnen leveren. Daarna moeten ze aangeven wat ze dan van plan zijn, maar daar hoef jij niet mee akkoord te gaan.
Eventueel zou je nog kunnen kijken of je nog hetzelfde moet betalen als toen je tekende en het over die boeg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:27
ernstoud schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:16:
[...]

De infrastructuur is van Delta Fiber Nederland. Caiway, Delta en nog een paar ISP’s leveren op die infra de diensten. Je zult dus na overgang geen enkel verschil merken. In de nacht ga je dan over, bent max. een paar uur offline en vrijwel zeker heb je daarna een ander IP adres.

Latency dus geen verschil, hoewel er wel met een ander IP adres ook andere routering zou kunnen zijn, bij mij varieert e.e.a. naar een snelle server zoals 1.1.1.1 tussen 4 en 6 ms.

Latency verschil tussen de Platinum 7840 en de Titanium-22 is verwaarloosbaar.

Wat maakt dat je de 7840 als “barrel” beschouwd? Als ik dat weet kan ik je duiden of dat aspect beter/slechter is dan de Titanium-22.

En uiteraard kun je ook een eigen mediaconverter en router toepassen of bijvoorbeeld een Fritzbox gebruiken. Je hebt AON dus alle vrijheid.

Beide partijen bieden op AON de Genexis 7840 en als je er om vraagt de Titanium-22. De laatste is een half-bridge. Op ethernet poort 1 heb je het WAN adres dus bridge, op 2 andere poorten VoIP gerouteerd. IPTV zit tegenwoordig ook op VLAN100 dus gewoon via de genoemde poort 1.
Dank voor je uitgebreide reactie!

De overstap heb ik al een keer doorgemaakt van Solcon naar Caiway idd. Helaas wel een hele dag geen internet toen, maar soit.

@latency: goed om te weten dat het niet zal uitmaken. Aangezien de infra van Deltafiber is ging ik er enigszins van uit, maar las ook wat ervaringen die over spikes in latency repten. Maar je hebt gelijk, enkel ip en dns kan nog andere invloed hebben.

@latency verschil modem: dat las ik in een van de comments in deze thread, dat zijn dus geen eigen bevindingen. Maar helder.

@Genexis 7840: misschien is de classificatie ‘barrel’ misschien wat gechargeerd. Als modem doet het wat het moet doen, qua router is het niet veel qua snelheid en instel mogelijkheden. Ik zou de routerfunctie graag helemaal uitschakelen en mijn asus zenwifi ax mesh als router inzetten.

Ik las dat deze niet in Bridgemode te zetten is, maar ik begrijp uit jouw woorden dat dit wel mogelijk is? Ik moet me nog even verder inlezen merk ik, het is me nog niet helemaal helder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MariusV schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:39:
[...]

@Genexis 7840: misschien is de classificatie ‘barrel’ misschien wat gechargeerd. Als modem doet het wat het moet doen, qua router is het niet veel qua snelheid en instel mogelijkheden. Ik zou de routerfunctie graag helemaal uitschakelen en mijn asus zenwifi ax mesh als router inzetten.

Ik las dat deze niet in Bridgemode te zetten is, maar ik begrijp uit jouw woorden dat dit wel mogelijk is? Ik moet me nog even verder inlezen merk ik, het is me nog niet helemaal helder.
Nee, de Genexis Platinum 7840 kan standaard niet in bridge (met SSH toegang via een trucendoos kan natuurlijk alles, zoals een bridge tussen WAN en LAN1).

Mijn ervaring is alleen dat de WiFi slecht is, veroorzaakt door antennes intern op de printplaat. Als router functioneert hij bij mij prima en qua "modem" doet hij het ook goed; gewoon de maximale 940Mbps. snelheid.

In plaats van die brakke wifi gebruik ik een Unifi Aircube AC. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 17:37
Dat is bijzonder interessant. IK had nog niet gelezen dat de ACM hier al iets over geschreven heeft.
Als je doorklikt op "Wanneer heb ik bedenktijd" dan lees ik letterlijk:
Wanneer eindigt mijn bedenktijd precies?
- Abonnement op een product
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de eerste levering kreeg.
Voorbeeld: U gaat op straat akkoord met een krantenabonnement van 92 euro. De eerste krant ligt op 1 oktober in de brievenbus. Bedenktijd: tot en met 15 oktober.
- Abonnement op een dienst
Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.
Voorbeeld: Op 9 maart gaat u aan de telefoon akkoord met een nieuw energiecontract van 550 euro. Op 10 maart bevestigt u de koop per e-mail. Bedenktijd: tot en met 24 maart.
De vraag is dan natuurlijk is een Glasvezel abonnement een dienst of een product? Bij de laatste zie ik helaas een vergelijking tussen glasvezel internet en een energie contract. Bij de ACM staat die glasvezel pagina onder abonnementen en diensten.

Ik heb geprobeerd om mijn abonnement op te zeggen middels een brief die ik via mail had verstuurd aan Delta. Hierop heb ik helemaal niets terug gehoord. Mijn ervaring is dat ze nooit reageren op mail. Klinkt dat bekend?

[ Voor 13% gewijzigd door ahbart op 16-03-2023 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:08
Ik heb sinds een week Glasvezel 1Gbit via Delta. In eerste instantie kreeg ik het Genexis platinum modem erbij, maar ik had in het bestelproces al aangeven dat graag de Titanium wilde (vanwege bridge mode en eigen router). Ik moest echter eerst de Platinum activeren voordat ze een modemwissel konden starten.
Zo gezegd zo gedaan, alles werkte prima en ik gebruikte enkele dagen dit modem. Ik haalde heerlijke snelheden rond de 900 Mbit ongeveer. Een paar dagen later kwam het Titanium model. Ook bij dit model liep alles vlekkeloos qua installatie, maar er is een maar...
Mijn download snelheid is nu nog maar iets van 550 Mbit. Upload is iets van 750 Mbit. Ik heb getest met Ookla speedtest, bij beide modems.

Waar kan dit nu aan liggen? Ik neem aan dat beide modems toch geschikt zijn voor de 1Gbit snelheid? Verder is alles hetzelfde namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je gebruikt de website in plaats van de Ookla app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
bjusterbaarlik schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:00:
[...]

Je gebruikt de website in plaats van de Ookla app?
Ik gebruik de app voor windows 64 bit (command line)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 15:55
henk99 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:40:
Waar kan dit nu aan liggen? Ik neem aan dat beide modems toch geschikt zijn voor de 1Gbit snelheid? Verder is alles hetzelfde namelijk.
Welke router gebruik je achter de titanium? Kan die wel gigabit aan? je test via een draadje en niet via wifi neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:25
Mensen, even een vraag :
12 april komen ze glasvezel aansluiten *O*

Nu zit ik wat te brainstormen hoe en wat ik wil doen.

Momenteel is dit het netwerk :
kabelmodem (Sagem benedenverdieping) -> slaapkamer RTX6600AX router waar vervolgens :
Bedraad :
- Desktop
- TS-251D NAS
- TS-673A NAS

Onbedraad :
- TV (beneden verdieping)
- Tablet
- Laptop
- 2* smartphone

Omdat de TV constant problemenheeft met een wi-fi netwerk (TV is al op leeftijd en snapt regelmatig niet dat hij op een wi-fi netwerk hangt) wil ik deze dus, zodra glasvezel is aangesloten, bedraad aan of de modem of een router hangen

Nu begreep ik dat de Genesis Platinum 7840 NIET in bridge mode kan, dus zit ik nu met 3 dingen in mijn hoofd :
- De glasvezel modem op de kamer zetten samen met de desktop en de NASSen en 1 extra kabel naar beneden trekken.
Alleen weet ik NIET hoelang de kabel is, of mag zijn, die van de aansluiting aan de muur naar de modem loopt : weet iemand dit ??

Optie 2 :
Modem beneden laten : TV bedraad en dan apart voor voor de NASsen en de desktop kabels naar boven gaan trekken (wat een klein probleem gaat worden gezien het gat waar de kabels doorheen gaan niet echt groot is (router komt met dit plan te vervallen)

Optie 3 :
Modem beneden : TV bedraad, 1 kabel naar boven waar de NASsen en desktop staan en deze dan middels switch ( QSW 1105 bijvoorbeeld ) aan internet hangen.

Wat lijkt jullie de beste optie ?
En kan iemand van jullie me vertellen hoelang de kabel is die van de aansluiting aan de muur naar de modem loopt is, en hoe lang deze maximaal mag zijn ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13
dierkx36 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:40:
Mensen, even een vraag :
12 april komen ze glasvezel aansluiten *O*

Nu zit ik wat te brainstormen hoe en wat ik wil doen.

Momenteel is dit het netwerk :
kabelmodem (Sagem benedenverdieping) -> slaapkamer RTX6600AX router waar vervolgens :
Bedraad :
- Desktop
- TS-251D NAS
- TS-673A NAS

Onbedraad :
- TV (beneden verdieping)
- Tablet
- Laptop
- 2* smartphone

Omdat de TV constant problemenheeft met een wi-fi netwerk (TV is al op leeftijd en snapt regelmatig niet dat hij op een wi-fi netwerk hangt) wil ik deze dus, zodra glasvezel is aangesloten, bedraad aan of de modem of een router hangen

Nu begreep ik dat de Genesis Platinum 7840 NIET in bridge mode kan, dus zit ik nu met 3 dingen in mijn hoofd :
- De glasvezel modem op de kamer zetten samen met de desktop en de NASSen en 1 extra kabel naar beneden trekken.
Alleen weet ik NIET hoelang de kabel is, of mag zijn, die van de aansluiting aan de muur naar de modem loopt : weet iemand dit ??

Optie 2 :
Modem beneden laten : TV bedraad en dan apart voor voor de NASsen en de desktop kabels naar boven gaan trekken (wat een klein probleem gaat worden gezien het gat waar de kabels doorheen gaan niet echt groot is (router komt met dit plan te vervallen)

Optie 3 :
Modem beneden : TV bedraad, 1 kabel naar boven waar de NASsen en desktop staan en deze dan middels switch ( QSW 1105 bijvoorbeeld ) aan internet hangen.

Wat lijkt jullie de beste optie ?
En kan iemand van jullie me vertellen hoelang de kabel is die van de aansluiting aan de muur naar de modem loopt is, en hoe lang deze maximaal mag zijn ?
Krijg je een aansluiting in een nieuw aangelegd gebied? Want dan is de kans groot dat je XGS-PON krijgt. Bridge mode gaat dan zeker een uitdaging worden! Lees de laatste pagina op [Delta glasvezel] Eigen router installeren dan ook zeker even door.

Ik zou voor optie 2 of 3 gaan. Je modem kan het beste dicht bij het overname punt liggen (dus waar de glas aansluiting binnen komt). Glas naar boven zou kunnen, maar die kabel is vrij fragiel. Grote kans op breuken als je dat niet fatsoenlijk aanlegt. Dus je moet wel een hele goede reden hebben (8gbit aansluiting bijvoorbeeld) om je modem boven neer te leggen.

Mooiste is natuurlijk om elk apparaat zijn eigen kabel te geven, maar een switch er tussen kan ook prima. Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van je usecase. Als je dagelijks honderden gigabytes rond pompt in je netwerk heb je een andere setup nodig dan dat je af en toe een film / serie van je NAS op je TV kijkt.

Als je niet te veel eisen hebt aan je router (geen of nauwelijks portforwards), zou je gewoon de geleverde Nokia kunnen gebruiken. Heb je thuis wat meer diensten draaien, dan zou ik proberen een modem te scoren die in bridge kan op XGS-PON, maar die zijn wel schaars momenteel.

[ Voor 17% gewijzigd door EWS99 op 17-03-2023 11:58 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-05 08:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hey dorpsgenoot.
RobertMe schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:55:
[...]

En tweede dorpsgenoot :)

Het schiet niet op hé... Ze zijn nu bij mij in de buurt aan het graven, maar ik heb gezien hoe ze de stoep terug leggen. Dat gaat letterlijk (ben blijven kijken) door de klinkers erin te gooien, ze ruwweg op de juiste plek te leggen en dan met de trilplaat eroverheen: klaar!

Blijkbaar is die minimale grens ook helemaal niet gehaald voor de aanleg, en heeft de gemeente toch maar betaald zodat ze gingen aanleggen. Daar was ik persoonlijk ook erg blij mee, want bij ons in het dorp zijn die KPN wijkkasten natuurlijk nooit geupdate. En Ziggo is sowieso ruk.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
EWS99 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:51:
[...]

Krijg je een aansluiting in een nieuw aangelegd gebied? Want dan is de kans groot dat je XGS-PON krijgt. Bridge mode gaat dan zeker een uitdaging worden! Lees de laatste pagina op [Delta glasvezel] Eigen router installeren dan ook zeker even door.

Ik zou voor optie 2 of 3 gaan. Je modem kan het beste dicht bij het overname punt liggen (dus waar de glas aansluiting binnen komt). Glas naar boven zou kunnen, maar die kabel is vrij fragiel. Grote kans op breuken als je dat niet fatsoenlijk aanlegt. Dus je moet wel een hele goede reden hebben (8gbit aansluiting bijvoorbeeld) om je modem boven neer te leggen.

Mooiste is natuurlijk om elk apparaat zijn eigen kabel te geven, maar een switch er tussen kan ook prima. Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van je usecase. Als je dagelijks honderden gigabytes rond pompt in je netwerk heb je een andere setup nodig dan dat je af en toe een film / serie van je NAS op je TV kijkt.

Als je niet te veel eisen hebt aan je router (geen of nauwelijks portforwards), zou je gewoon de geleverde Nokia kunnen gebruiken. Heb je thuis wat meer diensten draaien, dan zou ik proberen een modem te scoren die in bridge kan op XGS-PON, maar die zijn wel schaars momenteel.
Dank je voor je antwoord _/-\o_

Het is idd 1 van de nieuw aangelegde gebieden, dus de kans dat het XGS-PON word is groot.
Ik begrijp hier uit dat je dan niet de Genesis maar de Nokia modem krijgt ?

Dat topic wat je doorgaf zat ik vanochtend al te lezen, de router er van tussen en alles via de modem word het makkelijkst : zowel kwa aan sluiten als idiot-proof maken.

Zat eigenlijk net al te denken om de modem boven te zetten, had al een kabels gevonden via allekabels : https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=glasvezel

Als deze kabels zo fragiel zijn gaat het naar boven voeren een leuke worden : de kabels liggen nou allemaal in geleidings goten, alleen op 1 punt zit er een medium buiging in die dus voor problemen kan gaan zorgen.

Om problemen te voorkomen is de modem beneden laten het slimst.

Gezien ik best veel tussen de NASsen de de desktop heen en weer schrijf lijkt me dit de "slimste" oplossing word :
- TV bedraad
- Desktop bedraad
- en 1 draad met switch voor de NASsen (1 NAS is opslag en 1 NAS is downloaddoos)

Of lijkt je de desktop en NASsen samen op 1 switch het best ?
Als ik logisch nadenk verloopt al het heen en weer schrijven dan via de switch dus haal je die belasting weg bij de modem, alleen heb je dan wel 2 stuks apparatuur die via 1 netwerk kabel aan het internet hangen.

Nog een laatste vraag :
Weet jij toevallig hoelang de kabel is die mee geleverd word met de Nokia (of Genesis) modem ?
(Die van de aansluiting op de muur naar je modem)

De huidige kabel modem staat namelijk vlak naast een verwarmingsradiator en ik wil de nieuwe modem daar weg hebben (vanwege de warmte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
esky schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:03:
[...]

Welke router gebruik je achter de titanium? Kan die wel gigabit aan? je test via een draadje en niet via wifi neem ik aan?
Ik gebruik een TP-Link Archer 3150. Volgens specs heeft die wel 4 stuks 1Gbit poorten. En ik test inderdaad bedraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Computer guy
dierkx36 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:42:
[...]

Het is idd 1 van de nieuw aangelegde gebieden, dus de kans dat het XGS-PON word is groot.

Dat topic wat je doorgaf zat ik vanochtend al te lezen, de router er van tussen en alles via de modem word het makkelijkst : zowel kwa aan sluiten als idiot-proof maken.

Zat eigenlijk net al te denken om de modem boven te zetten, had al een kabels gevonden via allekabels : https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=glasvezel

Als deze kabels zo fragiel zijn gaat het naar boven voeren een leuke worden : de kabels liggen nou allemaal in geleidings goten, alleen op 1 punt zit er een medium buiging in die dus voor problemen kan gaan zorgen.

Gezien ik best veel tussen de NASsen de de desktop heen en weer schrijf lijkt me dit de "slimste" oplossing word :
- TV bedraad
- Desktop bedraad
- en 1 draad met switch voor de NASsen (1 NAS is opslag en 1 NAS is downloaddoos)

Als ik logisch nadenk verloopt al het heen en weer schrijven dan via de switch dus haal je die belasting weg bij de modem, alleen heb je dan wel 2 stuks apparatuur die via 1 netwerk kabel aan het internet hangen.

Nog een laatste vraag :
Weet jij toevallig hoelang de kabel is die mee geleverd word met de Nokia (of Genesis) modem ?

De huidige kabel modem staat namelijk vlak naast een verwarmingsradiator en ik wil de nieuwe modem daar weg hebben (vanwege de warmte)
De standaard glasvezel kabel is een meter dacht ik. Als je TV erbij neemt krijg je er ook een 10meter rj45 kabel erbij. Verder zou ik me niet te druk maken over wat je achter een switch zet en wat direct aan de Nokia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
dierkx36 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:42:
[...]

- TV bedraad
- Desktop bedraad

Nog een laatste vraag :

Een glasvezel door een geleidingsgoot trekken gaat 'm niet worden. Je kunt geen trek kracht op zo'n kabel zetten, dan breekt die. De kabel die je meegeleverd krijgt is ongeveer een meter. Die kun je uiteraard prima vervangen door een langere. Mocht je een kabel zoeken, zoek dan even in dit topic: [Delta glasvezel] Eigen router installeren

Ik zou het gewoon met die switch proberen. Als het dan niet lekker werkt kun je altijd nog een extra kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
henk99 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:52:
[...]

Ik gebruik een TP-Link Archer 3150. Volgens specs heeft die wel 4 stuks 1Gbit poorten. En ik test inderdaad bedraad.
Hmmm...ik heb zojuist rechtstreeks op de Genexis getest en dan krijg ik wel >900Mbit snelheid te zien. De router is blijkbaar de bottle neck. Maar die heeft wel gewoon 4x 1Gbit poorten. Hoe zit dat dan? Waarom wordt die snelheid niet gehaald?

Natuurlijk is het niet meer de jongste router (2017), maar ligt dat dan daar aan? Ik kan uiteraard een moderne router kopen, maar is dat wel echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henk99 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:59:
[...]

Hmmm...ik heb zojuist rechtstreeks op de Genexis getest en dan krijg ik wel >900Mbit snelheid te zien. De router is blijkbaar de bottle neck. Maar die heeft wel gewoon 4x 1Gbit poorten. Hoe zit dat dan? Waarom wordt die snelheid niet gehaald?

Natuurlijk is het niet meer de jongste router (2017), maar ligt dat dan daar aan? Ik kan uiteraard een moderne router kopen, maar is dat wel echt nodig?
Dan zou ik eens goed naar de instellingen van die 3150 kijken! Staat offloading wel op enabled? QOS functie enabled op de ethernetpoorten? Rare MTU ingesteld? VLAN100 goed ingesteld? Geen VPN in gebruik?

Uiteraard moet die router gewoon op de ethernetpoorten 940/940 Mbps. kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Aanstaande maandag gaat mijn 1gb glas contract bij Delta in, ik heb het Genexis modem ontvangen en heb momenteel internet via Helden van Nu (ook via het Delta netwerk).

Ik ben benieuwd hoe lang de activatie duurt.
Is het een kwestie van oude glas verbinding eruit, die van delta erin en gelijk online? Of gaat dit langer duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Computer guy schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:53:
[...]

De standaard glasvezel kabel is een meter dacht ik. Als je TV erbij neemt krijg je er ook een 10meter rj45 kabel erbij. Verder zou ik me niet te druk maken over wat je achter een switch zet en wat direct aan de Nokia
EWS99 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:08:
[...]

Een glasvezel door een geleidingsgoot trekken gaat 'm niet worden. Je kunt geen trek kracht op zo'n kabel zetten, dan breekt die. De kabel die je meegeleverd krijgt is ongeveer een meter. Die kun je uiteraard prima vervangen door een langere. Mocht je een kabel zoeken, zoek dan even in dit topic: [Delta glasvezel] Eigen router installeren

Ik zou het gewoon met die switch proberen. Als het dan niet lekker werkt kun je altijd nog een extra kabel trekken.
Tank U allebei _/-\o_

TV staat naast de toekomstig modem, kabels heb ik liggen dus dat is geen probleem.

Alleen uitdokteren welke switch ik het best kan gebruiken voor een dubbel NAS en desktop combi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:09

zAo

GPLv2 Fanboy

Na heel wat lezen kom ik nog tot een sluitende conclusie of `192.168.178.0/24` nu wel of niet gebruikt mag worden icm met het Nokia modem.

Kan iemand mij uit de brand helpen? Als ik het modem 192.168.178.254 als IP geef, kom ik nooit meer op de web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
zAo schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:47:
Na heel wat lezen kom ik nog tot een sluitende conclusie of `192.168.178.0/24` nu wel of niet gebruikt mag worden icm met het Nokia modem.

Kan iemand mij uit de brand helpen? Als ik het modem 192.168.178.254 als IP geef, kom ik nooit meer op de web interface.
Ik heb zelf de Nokia ingesteld om 10.10.10.0/24 te gebruiken met zichzelf op 10.10.10.254 en mijn router op 10.10.10.1 en het netwerk eronder zit op 192.168.0.0/16 en kom zo de Nokia nog in. Dus ja het kan gebruikt worden alleen moet je zorgen dat de Nokia en zijn netwerk in een andere range zit te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Computer guy schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:00:
[...]

Ik heb zelf de Nokia ingesteld om 10.10.10.0/24 te gebruiken met zichzelf op 10.10.10.254 en mijn router op 10.10.10.1 en het netwerk eronder zit op 192.168.0.0/16 en kom zo de Nokia nog in. Dus ja het kan gebruikt worden alleen moet je zorgen dat de Nokia en zijn netwerk in een andere range zit te spelen
Thanks. Het ding is dat ik momenteel geen router heb en dus het modem dit wil laten doen. Zodra hij in bridge mode kan, komt er een fatsoenlijke router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:01
ahbart schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:53:
[...]

Dat is bijzonder interessant. IK had nog niet gelezen dat de ACM hier al iets over geschreven heeft.
Als je doorklikt op "Wanneer heb ik bedenktijd" dan lees ik letterlijk:

[...]

De vraag is dan natuurlijk is een Glasvezel abonnement een dienst of een product? Bij de laatste zie ik helaas een vergelijking tussen glasvezel internet en een energie contract. Bij de ACM staat die glasvezel pagina onder abonnementen en diensten.

Ik heb geprobeerd om mijn abonnement op te zeggen middels een brief die ik via mail had verstuurd aan Delta. Hierop heb ik helemaal niets terug gehoord. Mijn ervaring is dat ze nooit reageren op mail. Klinkt dat bekend?
Dit onderwerp is hier enkele maanden geleden uitgebreid aan bod geweest. Bepalend voor de annuleringstermijn is de dag dat het laatste product van de dienst geleverd is; je moet het product als klant immers kunnen beoordelen. Zoek in dit topic eens op het woord 'Geschillencommissie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 17:37
rowicom schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:22:
[...]Dit onderwerp is hier enkele maanden geleden uitgebreid aan bod geweest. Bepalend voor de annuleringstermijn is de dag dat het laatste product van de dienst geleverd is; je moet het product als klant immers kunnen beoordelen. Zoek in dit topic eens op het woord 'Geschillencommissie'.
Dank. Ik had nog niet op geschillencommissie gezocht. Aangezien Delta niet heeft gereageerd op mijn mails, en ik dus geen idee heb of ze nu wel of niet Glasvezel gaan aanleggen, wacht ik het maar even af. Als ze in juni, maar waarschijnlijk weer later, toch aanleggen, en de modem niet in bridge kan, of er geen ONT geleverd kan worden, en er geen ipv6 ter beschikking is, dan zeg ik alsnog op met een brief, binnen 2 weken na oplevering. Volgens mij sta ik dan sowieso sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand toevallig waarom ik vanaf mijn Delta verbinding niet bij mijn eigen Traefik gehoste services kan komen?
Ik heb TCP/UDP 443 geforward in het Nokia modem, maar alles geeft een timeout. Behalve als ik vanaf een niet-delta verbinding connectie maak 8)7

Het is dus ook vanaf een andere Delta glas verbinding, behalve als je Firefox gebruikt :?

Zou het iets met ipv6 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-05 15:03
Hairpin issue.
Ofwel nat werkt maar half….Nokia is niet goed qua software/instelling.
Enige oplossing is eigen dns draaien met een static host erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

internet4me schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:09:
Hairpin issue.
Ofwel nat werkt maar half….Nokia is niet goed qua software/instelling.
Enige oplossing is eigen dns draaien met een static host erin.
Thanks!
Mooi moeten de clients of het modem dan die DNS gebruiken?

Edit: found it. Dank!
EWS99 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Edit2: Blocky gestart met:
code:
1
2
3
4
5
6
customDNS:
  customTTL: 1h
  # optional: replace domain in the query with other domain before resolver lookup in the mapping
  mapping:
    mijndomein.duckdns.org: 192.168.1.100
    .mijndomein.duckdns.org: 192.168.1.100

En het werkt als een zonnetje :)

[ Voor 38% gewijzigd door zAo op 20-03-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
.
Nou, ik moet zeggen, ze hebben vandaag de stoep gefixt :) Wie het gedaan heeft, de delta-onderaannemer of gemeente, weet ik niet, want was op het werk. Maar toch onverwacht positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Nou, ik moet zeggen, ze hebben vandaag de stoep gefixt :) Wie het gedaan heeft, de delta-onderaannemer of gemeente, weet ik niet, want was op het werk. Maar toch onverwacht positief.
Of hebben ze de stoep op gepakt om de vezel tot aan huis te schieten? Dat hebben ze bij mij vandaag gedaan. Vroegen ook nog waar ik de kabel (globaal) wilde hebben. Ze wilden hem naar mijn idee midden voor de woonkamer schieten, wat natuurlijk super onhandig uit komt. Nu komt die uit waar ook kelder is (is in de breedte maar voor de helft, onder woonkamer is kruipruimte).
Koste wel wat moeite in het verhaal. Ik gok maar 1 die Engels sprak. Van de 5 was er verder 1 iemand bij die andere kleding aan had en ik vermoed meer voorman was. Maar die kwam niet verder dan, op zijn Engels "water" te zeggen (conclusie: waar ik uit wilde komen komen ook water, gas etc binnen in de kelder, dus daar wilden ze niet schieten). Verder sprak die dan ook uhm "oostbloks" met die wat wel Engels sprak.
Uiteindelijk opgelost door te schieten tot ~1,5 van de muur, rest hebben ze met de hand gegraven. Maar naar mijn idee was dat sowieso het plan. Want die "voorman" stond in het begin, toen het nog ging over aan midden van woonkamer uit komen, ook met zijn schep een stuk van de muur te draaien. Dus vermoed dat ze ook met dat plan niet verder zouden schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Laatst online: 29-04 15:03
Ik ga/wil over op glasvezel van Delta en heb voor het 8GB pakket gekozen, nu blijft dat ze een tamelijk matig modem, Nokia XS-2426G-B meeleveren die 3x 1G en 1x 2,5G ethernet poorten heeft. Beetje jammer dat je dan die 8G niet echt lekker kan benutten.

Wat ik zou ik een alternatief modem waar bijv. een spf poort 10G op zit zodat ik daarachter mijn managed switch kan hangen en mijn 4 VLAN's kan configureren. Want ook daarvoor lijkt dat Nokia modem tekort te schieten.

Iemand suggesties / ideeën ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-05 15:17
linuxpro schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:31:
Ik ga/wil over op glasvezel van Delta en heb voor het 8GB pakket gekozen, nu blijft dat ze een tamelijk matig modem, Nokia XS-2426G-B meeleveren die 3x 1G en 1x 2,5G ethernet poorten heeft. Beetje jammer dat je dan die 8G niet echt lekker kan benutten.

Wat ik zou ik een alternatief modem waar bijv. een spf poort 10G op zit zodat ik daarachter mijn managed switch kan hangen en mijn 4 VLAN's kan configureren. Want ook daarvoor lijkt dat Nokia modem tekort te schieten.

Iemand suggesties / ideeën ?
Als je een beetje de zoek functie had gebruik was je uitgekomen op dit topic [Delta glasvezel] Eigen router installeren Daar staat alle info die je nodig bent.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxpro
  • Laatst online: 29-04 15:03
SkullboyNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Als je een beetje de zoek functie had gebruik was je uitgekomen op dit topic [Delta glasvezel] Eigen router installeren Daar staat alle info die je nodig bent.
Bedankt en er staat idd wel het e.e.a. maar ik heb nog geen alternatief gezien voor 't Nokia modem volgens mij. Wel de spec's maar op basis van spec's zoeken is nog best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-05 08:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

sewer schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Maar zijn zulke bedrijven niet sowieso verplicht het zooitje weer netjes achter te laten? Ik kan me ook voorstellen dat ze aansprakelijk zijn voor eventuele ongelukken die gebeuren doordat de stoep 'wie un auw kut' teruggelegd is geworden.

Ik ken wel iemand van de gemeente die iets te maken heeft met de publieke ruimten, zal eens vragen wie die stoepen nu opnieuw legt. Edit: gemeente pakt normaliter alleen de sporadische losliggende tegel aan door er wat zand onder te gooien. Moet Delta dus wel zijn.

Ik dacht dus van de week dat het eindelijk zou gaan gebeuren bij ons, maar ze hebben een hele dag gedaan over 4 meter kabel leggen een straat verder en zijn toen weer vertrokken. Wel leuk dat ik de hele dag (onvrijwillig) heb mogen mee stampen op de hardcore van ze haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 21-03-2023 11:35 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
linuxpro schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Bedankt en er staat idd wel het e.e.a. maar ik heb nog geen alternatief gezien voor 't Nokia modem volgens mij. Wel de spec's maar op basis van spec's zoeken is nog best lastig.
Modems die werken (op volgorde van "werkt perfect" tot "werkt meestal"):
  • Nokia XS-010X-Q (Zeer slecht verkrijgbaar)
  • Huawei HN8010Ts (slecht verkrijgbaar)
  • Adtran 621i (zeer slecht verkrijgbaar)
  • Adtran SDX-622v (zeer slecht verkrijgbaar)
Meer vragen kun je beter in [Delta glasvezel] Eigen router installeren stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Kuusj schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:31:
[...]

Maar zijn zulke bedrijven niet sowieso verplicht het zooitje weer netjes achter te laten? Ik kan me ook voorstellen dat ze aansprakelijk zijn voor eventuele ongelukken die gebeuren doordat de stoep 'wie un auw kut' teruggelegd is geworden.
Bij mij was vorige week (10 maart of zo), al de kabel onder de tuin doorgeschoten en was de stoep dus schots-en-scheef achtergelaten. Gisteren was het dus gefixt, maar verder zag ik niets anders (want de groene spriet lag dus al bij ons huis). Ik _neem_ aan dat delta het gedaan hebt, ik heb iig niet geklaagd bij gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
sewer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Bij mij was vorige week (10 maart of zo), al de kabel onder de tuin doorgeschoten en was de stoep dus schots-en-scheef achtergelaten. Gisteren was het dus gefixt, maar verder zag ik niets anders (want de groene spriet lag dus al bij ons huis). Ik _neem_ aan dat delta het gedaan hebt, ik heb iig niet geklaagd bij gemeente.
Delta doet dit niet zelf, ze komen pas te pas nadat de aannemer de kabel naar binnen heeft geschoten. Als de stoep scheef is teruggelegd kun je het beste de aannemer bellen om het goed te laten leggen, of een MOR maken bij de gemeente en hierbij wijzen naar de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:38
Hopelijk kan iemand mij helpen. Sinds vorige week nieuwe aansluiting met de XS-2426G-B en de verbinding draait als een zonnetje. Ik wil nu de DNS wijzigen in die van Google of Cloudflare maar moet ik dat doen bij de WAN of LAN instelling? Bedankt alvast

[ Voor 16% gewijzigd door xdwarfx op 22-03-2023 08:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Computer guy
xdwarfx schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:51:
Hopelijk kan iemand mij helpen. Sinds vorige week nieuwe aansluiting met de XS-2426G-B en de verbinding draait als een zonnetje. Ik wil nu de DNS wijzigen in die van Google of Cloudflare maar dat is grijs bij de WAN en kan ik dus niet aanpassen. Wat kan ik doen om dit te veranderen? Bedankt alvast
In je Nokia naar network -> LAN -> Primary en Secondary DNS kan je daar wel invullen. Ik vermoed dat die in de WAN voor de router zelf is en die in de LAN wat hij aan de DHCP clients meegeeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:38
Computer guy schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:53:
[...]

In je Nokia naar network -> LAN -> Primary en Secondary DNS kan je daar wel invullen. Ik vermoed dat die in de WAN voor de router zelf is en die in de LAN wat hij aan de DHCP clients meegeeft.
Zojuist gedaan en geverifieerd via https://1.1.1.1/help dat de verbinding loopt via de nieuwe DNS.

Bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag zijn ONS, WDR, NDR, TRT Turk, Secret Circle, BBC4 en CNN naar HD omgezet op Interactief

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-03-2023 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Met de verhuisservice van Caiway naar Delta daar kan toch niet veel misgaan zou je denken. Think again.
Wat een servicedesk heeft Delta; hier geldt het fraaie gezegde ‘van de regen in de drup’. Momenteel geen internetsignaal, tweede lijn geeft aan maximaal vijf werkdagen nodig te hebben.

Tsja, die gasten bij KPN hebben het dan toch best aardig georganiseerd. Helaas moeten die hier nog glas gaan leggen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 11:27
Hoe groot is eigenlijk die NTU precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zwartoog schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:16:
Hoe groot is eigenlijk die NTU precies?
Wat bedoel je? Delta kent de term NTU niet. Bedoel je de FTU, dan is het deze:

https://www.attema.com/nl...434/attema-universele-ftu

Bedoel je de router of ONT die met een glasvezel daarop aangesloten wordt? Zoek dan naar Genexis 7840 of Titanium-22 bij AON of Nokia voor XGS-PON in deze thread.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 11:27
ernstoud schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:34:
[...]

Wat bedoel je? Delta kent de term NTU niet. Bedoel je de FTU, dan is het deze:

https://www.attema.com/nl...434/attema-universele-ftu

Bedoel je de router of ONT die met een glasvezel daarop aangesloten wordt? Zoek dan naar Genexis 7840 of Titanium-22 bij AON of Nokia voor XGS-PON in deze thread.
Thanks! Ja, de FTU inderdaad, het kastje op de muur. Ze komen woensdag aansluiten, wil kijken of deze in een hoekje past, en met 8 cm breed past het net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Helaas zijn de zenders niet op de coaxkabel omgezet naar HD, Sjakie.
Waarom worden de coaxklanten zo verwaarloosd?
Ziggo geeft ook gewoon met IPTV en DVB-C dezelfde HD zenders door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:00
dolopfriet schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:34:
Helaas zijn de zenders niet op de coaxkabel omgezet naar HD, Sjakie.
Waarom worden de coaxklanten zo verwaarloosd?
Ziggo geeft ook gewoon met IPTV en DVB-C dezelfde HD zenders door.
Er is maar beperkte frequentie ruimte op de kabel; deze gebruikt de kabelbeheerder liever voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noshi schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Er is maar beperkte frequentie ruimte op de kabel; deze gebruikt de kabelbeheerder liever voor internet.
Klopt, dat is allemaal al eens uitgelegd op het Deltaforum. Men geeft nog enkele kanalen zowel in SD als HD door. De kanalen die dubbel worden doorgegeven worden langzaam verwijderd, dan komt er meer ruimte voor HD.

Wil men gelijk HD dan is het ook op COAX mogelijk het interactieve tv product aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Ze komen hier volgende week de FTU installeren. Dat gaat best wel snel ( half juni 2022 was aantal gehaald)
Hoe lang is de kabel die je bij het modem/router (XGS-PON ) krijgt en die je aansluit op de FTU ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
jobr schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:01:
Ze komen hier volgende week de FTU installeren. Dat gaat best wel snel ( half juni 2022 was aantal gehaald)
Hoe lang is de kabel die je bij het modem/router (XGS-PON ) krijgt en die je aansluit op de FTU ?
De glasvezel kabel is ongeveer 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-04 14:20
jobr schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:01:
Het is nog geen volgende week hé! ;) (geintje!) Hoop dat alles soepeltjes verloopt. Welke gemeente is dat, dat het zo snel gegaan is allemaal?
Zit al jaren bij Ziggo, daar deed de monteur niet moeilijk over kabels/modems bij installatie of verandering. Als hij wat te kort kwam pakte hij een langere kabel en als ik er erom vroeg kreeg ik ook gewoon nog een kabel voor naar mijn router. Het is maar net wie je treft denk. Sowieso, als je een langere kabel wilt, kun je het altijd even vragen bij de aansluiting, toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Sneakerzz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:35:[/
Zit al jaren bij Ziggo, daar deed de monteur niet moeilijk over kabels/modems bij installatie of verandering. Als hij wat te kort kwam pakte hij een langere kabel en als ik er erom vroeg kreeg ik ook gewoon nog een kabel voor naar mijn router. Het is maar net wie je treft denk. Sowieso, als je een langere kabel wilt, kun je het altijd even vragen bij de aansluiting, toch :)
Ik denk dat jij het hebt over ethernet kabel, TS bedoelt de glasvezel. Die gaat een monteur echt niet vervangen. Zit nl. bij aflevering voorgemonteerd in een Attema schuiflade voor in de FTU en knutselen daaraan zal de monteur aan de klant overlaten. Denk niet dat een monteur langere glasvezel en een reinigingspen bij zich heeft.

Alles is wel te koop bij fs.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:24
Ik kreeg zojuist antwoord binnen op mijn vraag welke snelheid je mag verwachten bij een 8 Gbps abonnement gezien dit niet op de website vermeld is:

Het pakket wat u bij ons afneemt is een pakket voor 8000 Mbps (8 Gbps), dit betekend dat 8000 Mbps de verwachting is, en dus bij een van de tien metingen in een week behaald moeten worden (op een apparaat die geschikt is om 8000 Mbps aan te kunnen). Verdere informatie hierover kunt u vinden via de volgende links:

https://www.delta.nl/internet/glasvezel/xgspon/
https://www.delta.nl/klantenservice/algemene-voorwaarden/

Verdere vragen kunt u stellen door te reageren op deze e-mail, of door contact op te nemen met onze Live chat en/of Telefonische helpdesk (0118-22 55 25).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:06:
Ik kreeg zojuist antwoord binnen op mijn vraag welke snelheid je mag verwachten bij een 8 Gbps abonnement gezien dit niet op de website vermeld is:

Het pakket wat u bij ons afneemt is een pakket voor 8000 Mbps (8 Gbps), dit betekend dat 8000 Mbps de verwachting is, en dus bij een van de tien metingen in een week behaald moeten worden (op een apparaat die geschikt is om 8000 Mbps aan te kunnen). Verdere informatie hierover kunt u vinden via de volgende links:

Verdere vragen kunt u stellen door te reageren op deze e-mail, of door contact op te nemen met onze Live chat en/of Telefonische helpdesk (0118-22 55 25).
Tja, zo staat het hier: https://www.delta.nl/veel...etsnelheid-op-mijn-adres/

Fout op die pagina is dat de tijdspanne waarin je die 10 metingen doet niet genoemd wordt. Klaarblijkelijk dus binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Bij 1 Gbps is het maar maximaal 94% van de geadverteerde snelheid. Best wel bijzonder dat ze dan bij 8 Gpbs afgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robertwebbe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:06:

Delta levert volgens mij toch uberhaupt nog geen hardware waarmee je 8Gbit/s kunt gebruiken? Die Nokia had 2,5Gbit/s poorten? En ja, in totaliteit incl. wifi kun je vast 8Gbit/s halen. Maar dan wordt het wel een hele vage test. Zet de 4 LAN poorten in een LACP naar een vaste PC en draai vervolgens een speed test 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:18:
Bij 1 Gbps is het maar maximaal 94% van de geadverteerde snelheid. Best wel bijzonder dat ze dan bij 8 Gpbs afgeven.
Is dat niet een gevalletje dat je met 1Gbit/s apparatuur / poorten zit te testen? Dan is dat namelijk de beperking waarbij je inderdaad strand ergens rond de 940Mbit/s. Maar dat is een beperking van gigabit ethernet. Zelfs toen Ziggo hun nieuwe modem met 2,5Gbit/s poorten ging leveren kwamen klanten tot de conclusie dat ze een hogere snelheid dan 1000Mbit/s konden halen (en daarmee dus ook hoger dan 940Mbit/s die ze daarvoor haalden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
RobertMe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:19:
[...]
Delta levert volgens mij toch uberhaupt nog geen hardware waarmee je 8Gbit/s kunt gebruiken?
Ik heb zelf een Nokia XS-010X-Q single port ONT met 10 GE aansluiting aangeschaft, deze voldoet aan de eisen die Delta stelt voor een eigen modem. Dan is het wel mogelijk. Delta levert deze alleen aan business klanten.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 29-03-2023 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
RobertMe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:22:
[...]

Is dat niet een gevalletje dat je met 1Gbit/s apparatuur / poorten zit te testen? Dan is dat namelijk de beperking waarbij je inderdaad strand ergens rond de 940Mbit/s. Maar dat is een beperking van gigabit ethernet. Zelfs toen Ziggo hun nieuwe modem met 2,5Gbit/s poorten ging leveren kwamen klanten tot de conclusie dat ze een hogere snelheid dan 1000Mbit/s konden halen (en daarmee dus ook hoger dan 940Mbit/s die ze daarvoor haalden).
Ja, dat zal het zijn. En gezien de 8 Gbps over een 10 Gbps verbinding gaat, zal 9,4 Gbps waarschijnlijk hier de beperking van zijn. @fagao heeft in een lab test eens 8,7 Gbps gehaald, zie fagao in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 29-03-2023 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robertwebbe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:18:
Bij 1Gbps. is die 94% logisch… rond de 940Mbps. is het in de praktijk maximaal haalbare door de TCP overhead.

Er was ergens een post van fagao waarop het wel richting de 8Gbps. ging maar voor de rest heeft niemand hier die snelheid gezien volgens mij.

Bijzonder wel dat Delta/Caiway dus een 8Gbps. abonnement aanbiedt waarbij je nimmer die snelheid haalt met de apparatuur die ze al bijna twee jaar leveren. Zoiets als een 200 pk. auto kopen en dan een tot 100 geknepen versie geleverd krijgen samen met een bromfiets, grasmaaier en motorfiets. Toch 200 pk. geleverd door de dealer.

Blijft een bijzondere branche die telco wereld. Snelheden “tot” verkopen, prepay saldo dat je gewoon na een bepaalde tijd verliest, ze komen er gewoon mee weg.

Dat gezegd hebbende, hier stabiel 940/930 en sinds kort hele lage latency naar mijn Oracle Cloud iPerf3 server:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqjk9AI8im6k_hJnIB-YoE8z4Yk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/448A4bp4HvL98aLiCDmUqvlA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Sneakerzz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:35:
Het is nog geen volgende week hé! ;) (geintje!) Hoop dat alles soepeltjes verloopt. Welke gemeente is dat, dat het zo snel gegaan is allemaal?
Fryske Marren
En Glaspoort volgt over een paar maanden. heel snel. Zijn al in de straat bezig.

[ Voor 13% gewijzigd door jobr op 31-03-2023 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:13
peacelord schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:09:
Met de verhuisservice van Caiway naar Delta daar kan toch niet veel misgaan zou je denken. Think again.
Wat een servicedesk heeft Delta; hier geldt het fraaie gezegde ‘van de regen in de drup’. Momenteel geen internetsignaal, tweede lijn geeft aan maximaal vijf werkdagen nodig te hebben.

Tsja, die gasten bij KPN hebben het dan toch best aardig georganiseerd. Helaas moeten die hier nog glas gaan leggen.
Ik ben een paar maanden geleden ook van Caiway naar Delta gegaan.
Perfect verlopen. zondagavond signaal down, maandagochtend weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jobr schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Fryske Marren
En Glaspoort volgt over een paar maanden.
In Twenterand Twente nog steeds geen Glaspoort of KPN. Je wordt er gek van. Het is net of ze niet willen aanleggen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 18:58
jobr schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:05:
[...]

Fryske Marren
En Glaspoort volgt over een paar maanden.
Hier ook Fryske marren,
Maar nog geen kabel, laat staan informatie, kreeg laatste bericht, februari (eind januari) komt gaan ze ermee bezig in uw wijk. nou Glaspoort begon februari terwijl die Oktober zou beginnen, weer over gemaild. maar wordt nu genegeerd, terwijl glaspoort kabel nu al voor mn deur ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 07:39
Na maanden van communicatie-stilte en geen enkele graafwerkzaamheden sinds september, is sinds deze week de firma MIH begonnen met de lijntjes naar de huizen te leggen. Gek genoeg ligt in onze straat nog uberhaupt geen kabel in de grond (stoep is niet open geweest), dus geen idee wat daar gaat gebeuren. Wel toevallig dat ik juist ook deze week mijn nog niet lopende contract heb opgezegd wegens een aanstaande verhuizing. Dat ging overigens vrij probleemloos: mailtje naar klantidentificatie @ deltafiber en binnen een dag bevestiging van de opzegging. Wel weer slordig: ik heb aangegeven dat de aansluiting bij ons wel gelegd mag worden voor de volgende eigenaren, maar daar wordt met geen woord over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robert.v.w. schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:03:
Na maanden van communicatie-stilte en geen enkele graafwerkzaamheden sinds september, is sinds deze week de firma MIH begonnen met de lijntjes naar de huizen te leggen. Gek genoeg ligt in onze straat nog uberhaupt geen kabel in de grond (stoep is niet open geweest), dus geen idee wat daar gaat gebeuren. Wel toevallig dat ik juist ook deze week mijn nog niet lopende contract heb opgezegd wegens een aanstaande verhuizing. Dat ging overigens vrij probleemloos: mailtje naar klantidentificatie @ deltafiber en binnen een dag bevestiging van de opzegging. Wel weer slordig: ik heb aangegeven dat de aansluiting bij ons wel gelegd mag worden voor de volgende eigenaren, maar daar wordt met geen woord over gerept.
Als je zeker weet dat er niets in de stoep is gelegd, dan legt MIH nu geen kabel naar de woning maar een leeg buisje. Door dat buisje kan de graafploeg dan straks, als ze wel langskomen, snel de kabel voor jouw woning vanuit de sleuf naar je gevel drukken. En weer door...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-04 14:20
ernstoud schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:58:
[...]

Ik denk dat jij het hebt over ethernet kabel, TS bedoelt de glasvezel. Die gaat een monteur echt niet vervangen. Zit nl. bij aflevering voorgemonteerd in een Attema schuiflade voor in de FTU en knutselen daaraan zal de monteur aan de klant overlaten. Denk niet dat een monteur langere glasvezel en een reinigingspen bij zich heeft.

Alles is wel te koop bij fs.com.
Klopt! Foutje van mijn kant 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkentrekker
  • Laatst online: 01-05 17:53
robertwebbe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:28:
[...]

Ik heb zelf een Nokia XS-010X-Q single port ONT met 10 GE aansluiting aangeschaft, deze voldoet aan de eisen die Delta stelt voor een eigen modem. Dan is het wel mogelijk. Delta levert deze alleen aan business klanten.
Als je het Delta Business pack hebt besteld, ben je dan een business klant (de bevestiging van Delta is hier niet heel duidelijk in :+ )? Levert Delta dan een "Nokia XS-010X-Q single port ONT met 10 GE aansluiting"?

[ Voor 6% gewijzigd door vonkentrekker op 31-03-2023 22:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vonkentrekker schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:02:
[...]

Als je het Delta Business pack hebt besteld, ben je dan een business klant (de bevestiging van Delta is hier niet heel duidelijk in :+ )? Levert Delta dan een "Nokia XS-010X-Q single port ONT met 10 GE aansluiting"?
Nee, alleen bij het (dure!) pakket “Zakelijk Premium”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkentrekker
  • Laatst online: 01-05 17:53
ernstoud schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:16:
[...]

Nee, alleen bij het (dure!) pakket “Zakelijk Premium”.
Bedankt voor aanvulling, als ik via de Delta site “Zakelijk Premium" wil aanklikken duwt hij me de postcode check in en vandaar naar " Business Flexpakket", zucht... Delta maar eens proberen te bellen...

Waar kan ik zelf een Nokia XS-010X-Q single port ONT met 10 GE aansluiting" bestellen? Google is momenteel niet mijn vriendje....als in geen zinnige resultaten.
Pagina: 1 ... 59 ... 119 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.