Invloed levertijd op keuze leaseauto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-04 14:48
Dag lezers,

Recent heb ik van werkgever mogen switchen waarbij ik een leaseauto mag uitkiezen. Nu ben ik best wel kieskeurig en in 'normale tijden' had ik de auto naar wens zelf samengesteld. Op dit moment houd de levertijd mij dus tegen in mijn keus.

Ik ben zelf nogal Duits georiënteerd, en zou dus graag een audi/seat/volkswagen uitkiezen. Nu krijg ik te horen dat op zo goed als al deze auto's al minimaal 1 jaar levertijd zit. Oef. Dat is best lang. Ik zou nog een persoonlijke concessie willen nemen om dan naar SKODA te gaan kijken, maar dan houd het ook op.

Via de leasemaatschappij ben ik te weten gekomen dat de ŠKODA OCTAVIA iV nog op korte termijn (2 weken die nu al op kenteken staan, of april voor specifieke kleur) leverbaar zou zijn in verband met het vroegtijdig inkopen van deze auto's. Echter zijn deze auto's allen in 'Business Edition', wat inhoud dat deze geen assistentie systemen hebben zoals adaptieve cruise control, (deels) zelfstandig rijden, dodehoeksensor, en het mist hem aan een wat meer 'premium' look-and-feel.

En dat is het dan ook, geen andere auto's beschikbaar.

Ik zit dus met mixed feelings; achter in de rij aansluiten en de auto rijden die ik wens of op korte termijn een auto rijden en als concessie de assistentiesystemen missen.

Ik ben benieuwd of meerdere van jullie in dezelfde situatie zitten, wat jullie keus was of zou zijn, en of jullie eventuele tips hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aangezien Skoda sinds 1991 bij VAG hoort, is het toch ook "een Duits" merk?

Sterker nog, trek van een gemiddelde Skoda maar eens het motordeksel eraf; zitten gewoon logo's van VW op sommige slangetjes.

Weet niet in welke prijsklasse je mag / kan leasen maar ik zou persoonlijk liever een Superb leasen dan een Passat...

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 14-02-2022 11:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:27
Ik denk dat als beide keuzes niet bevallen je het beste eens kan kijken buiten Duitsland.

Volkswagen, Skoda en Seat hebben voor mij ook niet echt een luxe uitstraling.

En als het te doen is om daadwerkelijk het niveau van afwerking en features dan is er buiten Duitsland ook echt wel veel keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukkerfan
MAX3400 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:20:
Aangezien Skoda sinds 1991 bij VAG hoort, is het toch ook "een Duits" merk?

Sterker nog, trek van een gemiddelde Skoda maar eens het motordeksel eraf; zitten gewoon logo's van VW op sommige slangetjes.

Weet niet in welke prijsklasse je mag / kan leasen maar ik zou persoonlijk liever een Superb leasen dan een Passat...
Klopt inderdaad, onderdeel van de VAG groep. Qua techniek hetzelfde als audi/seat/vw maar afwerking anders. SKODA trekt mij minder vanwege het ontbreken van de sport uitvoeringen zoals s-line, r-line of fr - uitvoeringen. Ook krijg ik een voordeel in eigen bijdrage bij het kiezen van een hybride. Mijn bedrijf wil graag een 'groen' wagenpark met minder uitstoot (ja accu's zijn ook vervuilend etc. maar dat is een andere discussie).

Afijn, de meningen zijn verdeeld, maar een volkswagen golf variant met r-line oogt mijn inziens toch sportiever dan een Octavia business Edition. Dus vanuit deze optiek probeer ik een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
Philip Ross schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:24:
Ik denk dat als beide keuzes niet bevallen je het beste eens kan kijken buiten Duitsland.

Volkswagen, Skoda en Seat hebben voor mij ook niet echt een luxe uitstraling.

En als het te doen is om daadwerkelijk het niveau van afwerking en features dan is er buiten Duitsland ook echt wel veel keuze.
Ik snap je stelling, tegelijkertijd is dat jouw mening. Ik vind het de mooiste auto's. Daarbij zitten de niet-Duitse merken ook op een levertijd richting het najaar / winter dus dat trekt mij ook niet echt. Daarbij vind ik infotainment heel belangrijk, en dat is mijn inziens het beste bij de VAG-groep.

Ik ben benieuwd wat voor mensen de afweging zou zijn, of je 1 / 1.5 jaar (ja echt op de Octavia naar wens) zou wachten op je persoonlijke samengestelde auto, of dat je een paar opties voor lief zou nemen gezien de levertijd. Ik kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn die in hetzelfde 'schuitje' zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door tukkerfan op 14-02-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:47
Als je leenauto voor die periode totdat je je lease auto krijgt een fijne auto is om in te rijden maakt de wachttijd dan zoveel uit? En hoe een auto oogt zie je alleen als die op de oprit staat. Als je erin zit en aan het rijden bent, wat is dan belangrijk en het verschil tussen Skoda en VW? (Dit is natuurlijk subjectief, mij boeien velgen en de buitenkant een stuk minder als waar ik zelf tegenaan kijk als ik onderweg ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
rvrbtcpt schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:29:
Als je leenauto voor die periode totdat je je lease auto krijgt een fijne auto is om in te rijden maakt de wachttijd dan zoveel uit? En hoe een auto oogt zie je alleen als die op de oprit staat. Als je erin zit en aan het rijden bent, wat is dan belangrijk en het verschil tussen Skoda en VW? (Dit is natuurlijk subjectief, mij boeien velgen en de buitenkant een stuk minder als waar ik zelf tegenaan kijk als ik onderweg ben)
Bedankt, en je slaat de spijker stiekem wel een beetje op zijn kop. Ik rijd nu een Opel Astra Sports Tourer uit de pool. Een station variant van de Opel Astra. Er ligt een 1.0 3-pitter in, met 105 PK's. De bijrijders stoel is niet in hoogte verstelbaar en de enige noemenswaardige optie die er op zit is Apple CarPlay. Hij doet wat hij moet doen, maar ik vind het niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

tukkerfan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:31:
[...]

...Hij doet wat hij moet doen, maar ik vind het niet super.
Mag je je lease-budget ook laten uitbetalen?

Zo ja, waarom dan niet die VAG bestellen met leverdatum februari 2023 ofzo en in de tussentijd (indien passend) je leasebudget inzetten voor kortlopende prive-lease? Vermoed zo dat je dan wel iets netters / moderners kan rijden dan die Opel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukkerfan
Side note: Ik kan de uitvoering niet specifiek online vinden, maar het is eigenlijk deze kleur maar zonder de chromen details. Ook deze velgen zouden er op moeten zitten. Tja, het is geen golf 8 r-line met 18 inch sport velgen, pano dak, in Nardo grijs. Heel fout gezegd: ik ben 25, en wil eigenlijk ook wel een auto die bij mijn leeftijd past. Tegelijkertijd vind ik hem ook wel weer stoer, maar dan moet hij wel in het zwart zijn, de dakrails en raamomlijsting zijn dan in het zwart uitgevoerd. Dat maakt hem wel weer wat sportiever.

De hamvraag; is het de concessie waard? 1 jaar+ levertijd. De leasetermijn is 4 jaar. Dus ik moet er ook 4 jaar lang in rijden. Tegelijkertijd is het 'maar een lease-auto', en kies ik over 4 jaar weer een andere.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsOVx7KM3uhUQp9guFnQE12ijHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYi6Cnhsi60FaDWOjaaOKWI7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door tukkerfan op 14-02-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
MAX3400 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Mag je je lease-budget ook laten uitbetalen?

Zo ja, waarom dan niet die VAG bestellen met leverdatum februari 2023 ofzo en in de tussentijd (indien passend) je leasebudget inzetten voor kortlopende prive-lease? Vermoed zo dat je dan wel iets netters / moderners kan rijden dan die Opel?
Nee, het leasereglement staat die niet toe. Hier wordt streng naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

stocklease.nl een optie?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

tukkerfan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:38:
... Heel fout gezegd: ik ben 25, en wil eigenlijk ook wel een auto die bij mijn leeftijd past.
Klaar, dan moet je gaan bestellen wat je graag wil. Niet waar je snel in kan zitten. En tot die tijd op de blaren Opel zitten. ;)

Andersom, ik ben 45 en ben een jaar of 15 geleden gestopt met leasen. En ja, ik heb een iets andere situatie maar ik rij ook al 15 jaar wat ik graag wil rijden en niet wat ik "moet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:20
Je kunt eventueel best nog wat dingen achteraf laten aanpassen. Bijvoorbeeld velgen, lederen interieur, spuiten/wrappen van onderdelen.
Scheelt je ook nog een in de bijtelling als je dit acheraf laat doen.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
NRJ020 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:41:
Je kunt eventueel best nog wat dingen achteraf laten aanpassen. Bijvoorbeeld velgen, lederen interieur, spuiten/wrappen van onderdelen.
Scheelt je ook nog een in de bijtelling als je dit acheraf laat doen.
Bij een een lease-auto? Volgensmij staan leasemaatschappijen dit niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
MAX3400 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Klaar, dan moet je gaan bestellen wat je graag wil. Niet waar je snel in kan zitten. En tot die tijd op de blaren Opel zitten. ;)

Andersom, ik ben 45 en ben een jaar of 15 geleden gestopt met leasen. En ja, ik heb een iets andere situatie maar ik rij ook al 15 jaar wat ik graag wil rijden en niet wat ik "moet".
Klopt, maar tegelijkertijd geeft de dealer aan: minimaal 1 jaar levertijd. Het is en blijven auto-verkopers. Maar historisch gezien zal dit wel weer uitlopen. Dus stel de auto wordt over 1.5 jaar geleverd, dan betekent het dat ik nog maar 2.5 jaar in de Skoda hoef te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

tukkerfan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:44:
[...]

Bij een een lease-auto? Volgensmij staan leasemaatschappijen dit niet toe.
Vaak staan ze dat wel toe maar zullen ze de kosten simpelweg doorberekenen. Wil jij andere velgen achteraf? Prima, dit is het nieuwe maandbedrag. Trekhaak? Prima, dit is het nieuw maandbedrag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:21
Gewoon kijken naar een voorraad model. Adaptive cruise control zit er tegenwoordig bijna altijd wel op. Je zal dan wellicht wel concessies qua kleur moeten doen.

Ik heb gewoon verder gekeken. De door mij gewenste uitvoering van een Hyundai Tucson bijvoorbeeld werd zelfs nu binnen 1 maand geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:20
@tukkerfan Dat kan zeker, natuurlijk wordt het doorberekend. Maar doordat het niet meetelt voor de fiscale waarde scheelt het in de bijtelling. Gewoon mee laten nemen in de offerte.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

DarkSide

theres no place like ::1

Persoonlijk wil ik een auto hebben die voldoet aan mijn verwachtingen.
Ik betaal er maandelijks voor en dat is nog best een bedrag. Wat ik er graag voor over heb. Maar dan wil ik minimale consessies doen.

Dus niet de kleur van een ander. Of die ene opties niet/wel etc.
Uiteindelijk rij ik 4 jaar lang 40k per jaar. En dat wil ik doen in "mijn" auto.

Dus ik zal dus of een jaar wachten op een VAG auto naar wens.
of elders kijken naar merken die ook voldoen.

Dan maar even rond blijven rijden in de tijdelijke, mindere auto.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klopt het dat je niets kan vinden in de voorraadmodellen?
Als ik alleen al kijk bij pondealer.nl zie ik al keuze genoeg.

[ Voor 42% gewijzigd door Cheesy op 14-02-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
Cheesy schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:45:
Klopt het dat je niets kan vinden in de voorraadmodellen?
Als ik alleen al kijk bij pondealer.nl zie ik al keuze genoeg.
Bij de lokale vag dealer wouden ze geen auto’s verkopen die zakelijke via een andere leaseaanbieder gekocht zouden worden. Ik heb zelfs gehoord dat er voorraad auto’s zijn die enkel middels private lease verkocht mogen worden. Als consument mag je dan geeneens de volle mep aftikken, maar willen ze extra op je verdienen middels private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
DarkSide schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:39:
Persoonlijk wil ik een auto hebben die voldoet aan mijn verwachtingen.
Ik betaal er maandelijks voor en dat is nog best een bedrag. Wat ik er graag voor over heb. Maar dan wil ik minimale consessies doen.

Dus niet de kleur van een ander. Of die ene opties niet/wel etc.
Uiteindelijk rij ik 4 jaar lang 40k per jaar. En dat wil ik doen in "mijn" auto.

Dus ik zal dus of een jaar wachten op een VAG auto naar wens.
of elders kijken naar merken die ook voldoen.

Dan maar even rond blijven rijden in de tijdelijke, mindere auto.
Mee eens, dat is precies waar ik mee zit. Vervelende situatie.

Ander issue waar ik tegen aan loop is het feit dat als je een offerte laat maken bij de dealer, er meerdere regels instaan die luidden: ‘indicatieve verwachte verhogingen 1-9-2022’ en ‘… 1-1-2023’. 800€ per datum. Een extra fiscale waarde die in rekening wordt gebracht wanneer deze leverdatum worden overschreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
-

[ Voor 99% gewijzigd door tukkerfan op 14-02-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

tukkerfan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Mee eens, dat is precies waar ik mee zit. Vervelende situatie.

Ander issue waar ik tegen aan loop is het feit dat als je een offerte laat maken bij de dealer, er meerdere regels instaan die luidden: ‘indicatieve verwachte verhogingen 1-9-2022’ en ‘… 1-1-2023’. 800€. Een extra fiscale waarde die in rekening woedt gebracht wanneer deze leverdatum worden overschreden!
Als een auto 800 Euro duurder wordt op 1-1 en je looptijd is 4 jaar, dan betaal je daar, netto, echt letterlijk enkele Euro's per maand voor?

Je kan toch bij HR even een loonstrookje laten opmaken? Auto-lease van 25K of 26K of 30K? Staat er netjes onderaan de streep wat dat aan maandbedrag kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

tukkerfan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:38:
Side note: Ik kan de uitvoering niet specifiek online vinden, maar het is eigenlijk deze kleur maar zonder de chromen details. Ook deze velgen zouden er op moeten zitten. Tja, het is geen golf 8 r-line met 18 inch sport velgen, pano dak, in Nardo grijs. Heel fout gezegd: ik ben 25, en wil eigenlijk ook wel een auto die bij mijn leeftijd past. Tegelijkertijd vind ik hem ook wel weer stoer, maar dan moet hij wel in het zwart zijn, de dakrails en raamomlijsting zijn dan in het zwart uitgevoerd. Dat maakt hem wel weer wat sportiever.

De hamvraag; is het de concessie waard? 1 jaar+ levertijd. De leasetermijn is 4 jaar. Dus ik moet er ook 4 jaar lang in rijden. Tegelijkertijd is het 'maar een lease-auto', en kies ik over 4 jaar weer een andere.

[Afbeelding]
Ik ken weinig 25-jarigen die een luxe C-segmenter rijden, en dan helemaal niet zo'n enorme ruimtebak als een Octavia.

Een Golf R-line in Komogrijs kennen we nu wel toch? ;)

Een jaar lang wachten, daar zou ik mezelf helemaal mee opvreten. Dan zou ik voor de Octavia gaan, en vragen of de leasemaatschappij hem voor je wrapped in donkere omlijstingen. Setje andere velgen moet ook nog wel lukken. En zo'n iV is lekker rap in 0-100!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkerfan
Jeroenneman schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Ik ken weinig 25-jarigen die een luxe C-segmenter rijden, en dan helemaal niet zo'n enorme ruimtebak als een Octavia.

Een Golf R-line in Komogrijs kennen we nu wel toch? ;)

Een jaar lang wachten, daar zou ik mezelf helemaal mee opvreten. Dan zou ik voor de Octavia gaan, en vragen of de leasemaatschappij hem voor je wrapped in donkere omlijstingen. Setje andere velgen moet ook nog wel lukken. En zo'n iV is lekker rap in 0-100!
Thanks voor je reactie. Ja de Octavia is zeker een toffe auto! In dat opzicht met zijn 0-100 tijd een stuk ‘sportiever’ dan de 130PK DSG Golf ;)

In de Business Edition zoals hij nu beschikbaar is heeft hij niet de premium chromen dakomlijsting, maar de standaard zwarte. Deze zijn dan weer naar mijn mening sprekender met de zwarte lakkleur. Dus er hoeft niets gewrapped te worden :). De velgen vind ook ik nog wel okè.

Inmiddels heb ik een soortgelijke auto gevonden (niet mijn leaseaanbieder). Ik weet niet of externe links zijn toegestaan, maar het geeft wel een goede impressie hoe de auto dan zou zijn. Ik denk dat het toch de Skoda gaat worden :)

https://www.blankertshort...s-edition-150kw-automaat/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

tukkerfan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:17:
Dag lezers,

...

Ik ben zelf nogal Duits georiënteerd, en zou dus graag een audi/seat/volkswagen uitkiezen. Nu krijg ik te horen dat op zo goed als al deze auto's al minimaal 1 jaar levertijd zit. Oef. Dat is best lang. Ik zou nog een persoonlijke concessie willen nemen om dan naar SKODA te gaan kijken, maar dan houd het ook op.

Via de leasemaatschappij ben ik te weten gekomen dat de ŠKODA OCTAVIA iV nog op korte termijn (2 weken die nu al op kenteken staan, of april voor specifieke kleur) leverbaar zou zijn in verband met het vroegtijdig inkopen van deze auto's. Echter zijn deze auto's allen in 'Business Edition', wat inhoud dat deze geen assistentie systemen hebben zoals adaptieve cruise control, (deels) zelfstandig rijden, dodehoeksensor, en het mist hem aan een wat meer 'premium' look-and-feel.

...
Ik zou die hulpsystemen kunnen missen als kiespijn. Vooral in NL, waar je er tussen drukken op de snelweg en niet voldoende afstand houden ongeveer een nationale sport is. Met adaptief cruise control loop je kans dat je auto regelmatig (hard) in de ankers gaat. Zelfstandig rijden staat nog in de kinderschoenen, over 4 jaar bij je nieuwe lease interessanter dan nu. Enige wat ik een voordeel zou vinden is dodehoeksensor. Premium look and feel zou ik persoonlijk niet zo heel veel op uit doen, want je betaalt ook premium voor een paar kleine dingen in je uitrusting.

Als je dan al persé voor een VAG-product wil gaan, snap persoonlijk niet zo die drang, dan zou ik in dit geval eerder voor de Octavia gaan. Wil je een eigen kleur heb je hem tenminste in april, terwijl die andere auto's een indicatie is qua levertijd, die best ook nog wel eens langer zouden kunnen worden. Verder is het een behoorlijk praktische auto en die chromen lijsten kan je laten wrappen. Als je de auto weer inlevert, haal je het er weer af en ziet het er als nog als nieuw uit.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

tukkerfan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:31:
[...]

Thanks voor je reactie. Ja de Octavia is zeker een toffe auto! In dat opzicht met zijn 0-100 tijd een stuk ‘sportiever’ dan de 130PK DSG Golf ;)
...
...skoda-octavia-combi-1-4tsi-phev-business-edition-150kw-automaat/
130pk vs 204pk. Nogal wiedes dat je daar "iets" van merkt. Overigens in NL amper maar je Skoda is eenvoudigweg "rapper" van zijn plek vanwege een heel ander koppel.
thunder8 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:34:
[...]
...Met adaptief cruise control loop je kans dat je auto regelmatig (hard) in de ankers gaat.
Nergens last van; je moet natuurlijk dat ding niet instellen op de kortste afstand. Ja, er kan iemand tussen. Nee, het is (afgezien van het hulpsysteem) geen 2 seconden afstand. Ik geloof dat ik pas bij standje 3 in mijn Audi zoiets heb van "ja, dat is een afstand die me veilig lijkt en waar ik zelf ook mee zou kunnen leen"; het is niet dat dat ding dan bovenop de rem stampt als iemand tussenvoegt.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 14-02-2022 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

tukkerfan schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:31:
[...]

In de Business Edition zoals hij nu beschikbaar is heeft hij niet de premium chromen dakomlijsting, maar de standaard zwarte. Deze zijn dan weer naar mijn mening sprekender met de zwarte lakkleur. Dus er hoeft niets gewrapped te worden :). De velgen vind ook ik nog wel okè.

Inmiddels heb ik een soortgelijke auto gevonden (niet mijn leaseaanbieder). Ik weet niet of externe links zijn toegestaan, maar het geeft wel een goede impressie hoe de auto dan zou zijn. Ik denk dat het toch de Skoda gaat worden :)

https://www.blankertshort...s-edition-150kw-automaat/
En heel stiekem vind ik dat VW op de Golf van de huidige generatie enorm heeft bezuinigd van binnen, en dat de Skoda er van binnen een heel stuk netter uitziet.

Maar goed, er zijn in het Audi en Mercedes topic ook posts van mensen die een jaar hebben gewacht op hun auto, en nu een model geleverd krijgen waarop alsnog zaken missen qua sensoren of draadloos laden en waarvoor ze dan een miezerige korting krijgen (dan heb je dus precies uitgezocht wat je wil, heb je een jaar een voorloopauto gereden die je eigenlijk niet wilde, ben je drie keer van configuratie geswitched omdat die net een maandje eerder leverbaar is, en krijg je als kers op de taart alsnog niet wat je wil). Het kan altijd erger zullen we maar zeggen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroenneman op 14-02-2022 16:05 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:06
Ik was van het weekend in Alkmaar bij Broekhuis, daar gaf men aan dat op een Seat Leon ongeveer een half jaar levertijd zit. Skoda Octavia zou een jaar zijn. (informeel gevraagd, geen auto besteld)

Je zou ook eens aan je leasemaatschappij kunnen vragen met welke dealers ze samenwerken. Wellicht dat je dan bij die dealers gericht naar voorraadmodellen kan zoeken. Hoewel het best tegen zou kunnen vallen. Bij Broekhuis gaf de verkoper aan, dat ze precies 2 Seat Leons op voorraad hebben binnen de hele groep, die blijven in de showrooms, want anders hebben ze niks meer om als voorbeeld te laten zien...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukkerfan
Om het verhaal even af te maken, het is een totaal andere keuze geworden. Ik ben van VAG afgestapt vanwege de inmiddels oplopende levertijden van > 1.5 jaar.

Zoekende naar een alternatief, en het sinds kort ook mogen leasen van een elektrische auto, is de keuze gevallen op de XC40 Recharge! Levertijd ligt gunstig rond oktober. Daarbij verwachten ze zelfs eerder te kunnen leveren, dit hebben andere mensen aan mij kunnen bevestigen met het feit dat ze hem 2-4 weken eerder kregen dan initieel beoogd.

Mooie middenweg qua levertijd, en toch een hele andere ‘klasse’ dan de Skoda. De concessie is dan wel het gemak van de benzine radius bij Skoda. Maar die neem ik voor lief.
Pagina: 1