Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:39:
[...]
Waarom doet Delta dit soort dingen eigenlijk, ze weten toch dat klanten dit niet waarderen?
Omdat RTL dit afdwingt. Zij lopen advertentie inkomsten mis, adverteerders zijn niet blij als kijkers consequent advertenties skippen.

Delta kan niet anders dan RTL tegemoet komen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ernstoud schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:08:

Delta kan niet anders dan RTL tegemoet komen.
Dat weet ik dus niet, gaat dit bij Ziggo en KPN dan ook gebeuren?

Of gooien die er een zak geld tegen aan als compensatie voor RTL?

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 24-02-2025 15:11 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Ik weet het niet, "vroeger" toen we nog gewoon een videorecorder en later een decoder met HDD hadden konden ze dit niet afdwingen. Maar hoe het nu zit...

[...]

Als je Ziggo nog hebt met een CI+ kaart (kan dat nog eigenlijk?) dan kan je in principe altijd een eigen opname apparaat nemen.
Ja dat kan zeker nog. Sterker nog, ik heb 3 humax-en met opname mogelijkheid, maar opnemen in de cloud met de next vind ik te gemakkelijk terug te vallen naar de humax. De next is daarnaast prettiger in de omgang ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Bij KPN moet je €5 betalen om te mogen opnemen, zou me niks verbazen als dit (deels) richting RTL gaat. Opnemen in de cloud doen ze toch al omdat je ook uitgesteld kan kijken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Als je Ziggo nog hebt met een CI+ kaart (kan dat nog eigenlijk?) dan kan je in principe altijd een eigen opname apparaat nemen.
offtopic:
Ja, dat bestaat nog. Je kunt voor €0,50 meen ik een CI+ module huren i.p.v. een Next Mini. Of voor een paar euro een (extra) CI+ module. Daarin zit vervolgens ook weer een gewone smartcard die je bv in een eigen Humax of andere decoder met HDD kunt doen (of je neemt dus op TV op met externe HDD).
Smartcards kopen en activeren bij Ziggo kan echter al vele jaren niet meer.

Maar, los daarvan. AFAIK heeft CI+ ook legio signalering in wat wel en niet mag. En kan de zender/aanbieder meen ik ook opnemen en vooruit spoelen blokkeren. Alleen wordt dat bij mijn weten niet gebruikt? (/nog niet gebruikt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:41
RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Het kan uiteraard ook zijn dat het gekoppeld is aan een contractverlenging. Hetzelfde als dat toen in het nieuws is geweest dat ESPN bij Ziggo en/of KPN zou verdwijnen (als betaalzender) omdat ze niet wilden meewerken aan de eis om die ene ("gratis") zender op te nemen in het basispakket en daar ook nog voor te betalen per (TV) klant.
Of dus de supermarkten met lege schappen van merk X omdat de supermarkt een conflict heeft over verlenging van een contract / ... met een fabrikant.
De manier hoe ze het presenteren lijkt eerder een vriendelijk verzoek dan dwang, maar uiteraard weten wij niet hoe dit soort dingen in het echt verlopen achter de schermen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ethirty schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:12:
Bij KPN moet je €5 betalen om te mogen opnemen, zou me niks verbazen als dit (deels) richting RTL gaat. Opnemen in de cloud doen ze toch al omdat je ook uitgesteld kan kijken.
En daarmee is het ook een betaalde dienst met bepaalde voorwaarden en een overeenkomst. Bij Delta zit het er "gratis bij", dus dat kan best anders liggen juridisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Even los van de treurige constatering dat dit gewoon door onze strot wordt geduwd is dit een algemeen probleem aan het worden. Jarenlang hebben we met zijn allen zitten downloaden, mede omdat content in Nederland moeilijk, beperkt of niet verkrijgbaar was. Toen kwam Netflix eind 2013 en heeft Nederland dit massaal omarmd. Voor een paar euro was al het gedoe achter de rug, de meeste mensen hadden daar graag geld voor over.

Maar lang duurde die pret niet, binnen een paar jaar moest en zou iedereen het maximale uit ons consumenten gaan trekken. Zo ongeveer elke serie (gechargeerd!!) moest en zou een eigen streaming dienst krijgen met bijbehorende lage kosten. Ook die tijd is voorbij, prijsverhogingen van 20% of meer zijn niet vreemd.

En nu komen we dus weer dichterbij het punt waarop men weer gaat downloaden of zijn heil zoekt bij andere illegale oplossingen. Voor een tientje per maand kan je al ergens een streaming account nemen waarmee je 100.000 zenders kan kijken inclusief Netflix en alles. Die diensten komen en gaan omdat ze illegaal zijn, maar als je niet teveel vooruit betaald is het heel lucratief.

Ik vind dat oprecht een kwalijke zaak. Ik ben iemand die geen enkele moeite heeft met betalen voor content, maar wel binnen het redelijke. Wat er nu weer gebeurd is dat iedereen de illegaliteit in wordt geduwd, want daar is content weer makkelijk, uitgebreider en wel beschikbaar. En dat voor een fractie van de kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Overigens een tip voor iedereen, ik heb net contact gehad met DeltaTV en blijkbaar kan je diensten als DeltaTV per maand opzeggen. Dat heb ik bij deze dan ook direct gedaan, maar nu is het zaak om voor 24 maart een oplossing te hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:34:
Wat er nu weer gebeurd is dat iedereen de illegaliteit in wordt geduwd, want daar is content weer makkelijk, uitgebreider en wel beschikbaar. En dat voor een fractie van de kosten.
Beetje off-topic discussie.

Ik begrijp wat je zegt. Maar als iets (te) duur is heb je ook de keuze er geen gebruik van te maken. De illegaliteit opzoeken is wat mij betreft geen keuze. Een Porsche is een dure auto, hem stelen is geen optie.

Het lijkt me dat RTL kijken nou niet echt een primaire levensbehoefte is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Overigens een tip voor iedereen, ik heb net contact gehad met DeltaTV en blijkbaar kan je diensten als DeltaTV per maand opzeggen. Dat heb ik bij deze dan ook direct gedaan, maar nu is het zaak om voor 24 maart een oplossing te hebben :P
Ik ga NLziet proberen, daar kan je wel reclamevrij kijken, en is nog goedkoper ook.
Ik denk dat de enige optie spreken met je portomonee is.

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 24-02-2025 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
ernstoud schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:41:
[...]

Beetje off-topic discussie.

Ik begrijp wat je zegt. Maar als iets (te) duur is heb je ook de keuze er geen gebruik van te maken. De illegaliteit opzoeken is wat mij betreft geen keuze. Een Porsche is een dure auto, hem stelen is geen optie.

Wilde het niet te offtopic doen, maar zo sta ik er ook in hoor. Maar ik denk dat het gros van Nederland anders denkt, dat heeft het verleden wel bewezen. En ik vind dat oprecht jammer, omdat ik denk dat dit de kwaliteit niet ten goede komt uiteindelijk. Want waarom zou je nog een kwalitatief goed programma ontwikkelen als het vervolgens veel te weinig centen oplevert?

Maar laten we die discussie elders voeren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Slasher schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:51:
[...]

Ik ga NLziet proberen, daar kan je wel reclamevrij kijken, en is nog goedkoper ook.
Ik denk dat de enige optie spreken met je portomonee is.
Ik wilde echt letterlijk net hetzelfde posten. Ik denk dat ik ook voor NLZIET ga na 24 maart, al is het maar een maand om te proberen.

Canal+ is geen optie voor mij heb ik net gehoord, geen opnames en max 7 dagen terugkijken met reclame. Maar wel voor 14,95 inclusief ESPN compleet, dus wellicht dat het voor andere mensen met andere eisen wel een goede oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
Slasher schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:34:
Wellicht een aparte vraag, maar ik heb nu al een aantal dagen een glasvezel aansluiting, en het lijkt wel als je na een tijdje inactief bent geweest en je een nieuwe pagina wel openen vanuit bookmarks, dat hij in Firefox /MacOS toch een vertraging heeft met het openen van pagina's alsof hij ergens op aan het wachten is. Daarna is alles supersnel.

Alles is bekabeld aangesloten, heeft dit wellicht met een DNS instelling te maken?

Ik heb even zitten zoeken waar kan ik in de standaard Nokia XS-2426G-B een andere DNS server instellen?
IMHO heb jij gewoon een hele grote verzameling Bookmarks en duurt het effe totdat die weer worden ingelezen/ingeladen als je die oproept...

Een andere optie is of bijkomende oorzaak kan zijn dat je altijd de Cache weggooit en er heel wat favicon's opgehaald moeten worden :)
Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:23:
Voor de mensen die zo enthousiast zijn over de TV van Delta, kijken hoe leuk je het nog vindt na 1 april 2025.

[...]

https://www.delta.nl/televisie/updates/
Steeds meer bedrijven die serieus 1 April als datum gebruiken voor minder leuke veranderingen binnen het bedrijf : W-T-F ?!?! :D :') _O-
Je kan er vergif op in gaan nemen dat alle andere commerciële zenders gaan volgen.
Het verbaast me zelfs dat het niet al veel eerder is gebeurd eerlijk gezegd...
ernstoud schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:08:
Omdat RTL dit afdwingt.

Zij lopen advertentie inkomsten mis, adverteerders zijn niet blij als kijkers consequent advertenties skippen.
Ja, stel je voor dat je als adverterend bedrijf eens gaat nadenken over je produkt en de bijbehorende reclame en waarom men die reclame irritant vindt om daar vervolgens wat aan te doen... :X :F
Toen kwam Netflix eind 2013 en heeft Nederland dit massaal omarmd.
Het ging al veel eerder mis toen men ineens DRM had omarmd : Eigen schuld, dikke bult! :P

Hetzelfde gaat nu gebeuren met TPM Chips (Hello Palladium/TCPA !!) en men heeft het niet eens door... :') _O- :+
ernstoud schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:41:
Ik begrijp wat je zegt. Maar als iets (te) duur is heb je ook de keuze er geen gebruik van te maken.
Uiteraard :)
De illegaliteit opzoeken is wat mij betreft geen keuze.
Vaak werkt het wel veel lekkerder dan wat er officiëel wordt aangeboden en dan heb ik het over iets simpels als SmartTube i.p.v. de officiële YouTube app gebruiken op je Android TV kastje :Y)
Een Porsche is een dure auto, hem stelen is geen optie.
IMHO een scheve vergelijking...
Ja, maar daar denken al die GTST kijkende vrouwen anders over _O- :+
Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:57:
Want waarom zou je nog een kwalitatief goed programma ontwikkelen als het vervolgens veel te weinig centen oplevert?
Bestonden die ooit dan :?

Zelfs de Discovery/History/enz. Channels zijn eigenlijk gewoon troep geworden ondertussen dus het wordt allemaal alleen maar erger en erger... :X :| :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Kevsk schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 23:08:
Nou, Helaas blijkt maar weer dat als er iets mis gaat je als klant met lege handen staat. Gisteren zou mijn verbinding worden opgeleverd en de boel worden geïnstalleerd door Guidion. 10 min na binnenkomst had de monteur enkel de melding dat er geen verbinding was en waarschijnlijk de boel nog niet gepacht was. Hij had direct een ticket aangemaakt en het zou dan gefixed worden. Ik moest dan maar even wachten totdat het PON lampje groen werd of gebeld zou worden vervolgensis ie vertrokken...
Nog even terugkomend hierop, ze waren vergeten om de lijn correct te patchen. Vanmorgen is namelijk een lijn-monteur langsgeweest. Die ging vervolgens even op en neer naar de PoP en vervolgens werkte de boel gewoon zoals verwacht.
Hij merkte nog wel even op dat Guidion eigenlijk nog terug zou moeten komen om het werk af te maken (niet dat dat er is) en die monteur mocht inderdaad niet zelf gaan zitten rommelen in de PoP dus hij had vrijdag niks anders kunnen doen dan de boel niet werkend achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
nero355 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:36:
[...]
Bestonden die ooit dan :?

Zelfs de Discovery/History/enz. Channels zijn eigenlijk gewoon troep geworden ondertussen dus het wordt allemaal alleen maar erger en erger... :X :| :/
Dat is maar hoe je het ziet. Je mag waar ik programma's zeg ook series of films invullen. Ik denk dat de hele opmars van series kijken in Nederland te danken is aan Netflix. Voor die tijd keek het gros van Nederland weinig tot geen internationale series, los van wat de NL TV ons voorschotelde zoals Oppassen e.d. Met de komst van Netflix ging er voor veel mensen een wereld open met series als Breaking Bad.

En ook dat moet geproduceerd worden. Hoe minder geld er binnen komt hoe minder er geproduceerd zal worden van kwaliteit en dan verzanden we inderdaad een een zeer schraal aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:46:
Dat "verzoek" van RTL geloof ik niet zo. Het wordt opgelegd of er hangt een financiële consequentie aan.
We zullen dan eerst moeten zien hoe dit zit bij andere providers.
RTL zal dit doen om mensen naar Videoland te pushen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

rowicom schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:46:
Dat "verzoek" van RTL geloof ik niet zo. Het wordt opgelegd of er hangt een financiële consequentie aan.
Dat denk ik ook, nu lijdt Delta het minst gezichtsverlies ten op zichte van zijn klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Sjakie0101 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:43:
[...]

We zullen dan eerst moeten zien hoe dit zit bij andere providers.
RTL zal dit doen om mensen naar Videoland te pushen.
Als het bij ZIggo en KPN wel blijft dan zullen ze daar niet over communiceren, het blijft dan gewoon zo.
Delta moest wel communiceren omdat gebruikers er wat van merken van de verminderde functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb gelukkig nog een Humax iHDR 5200c en nog een reserve op voorraad.
Sinds de overgang van Caiway naar Delta betaal ik daar nu ook geen huur meer voor.
Dus ik ben blij met de lokale opname mogelijkheid inclusief doorskippen van alle reclame.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:26

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:23:
Voor de mensen die zo enthousiast zijn over de TV van Delta, kijken hoe leuk je het nog vindt na 1 april 2025.

[...]

https://www.delta.nl/televisie/updates/

Je kan er vergif op in gaan nemen dat alle andere commerciële zenders gaan volgen.
Volgens mij was dit bij bepaalde zenders al het geval.

Nu neem ik niet zoveel op van rtl zenders, maar in het slechtste geval zet ik de opnames mbv yt-dlp over naar een usb.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Die praktijken van RTL zijn in ieder geval ook al bij Ziggo gaande:
Hi all, het klopt inderdaad dat je vanaf 10 april een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien kunt krijgen op RTL-zenders. Voor nu is dit enkel op de RTL zenders het geval.

Reclames zijn onderdeel van een normale uitzending. Er wordt alleen een blok aan het begin ondoorspoelbaar gemaakt. Het is goed om te weten dat de rest van de reclameblokken in de opname wel doorspoelbaar blijven.  De vraag waarom Ziggo dit wel doet en KPN niet heeft te maken met commerciële overeenkomsten met de partijen.
https://community.ziggo.n...names/m-p/1362356#M681370

Maar ja; dat is natuurlijk gewoon gevolg van het feit dat de consument steeds minder (lineaire) TV kijkt.
Dus reclame-inkomsten worden minder dus moet het op een andere manier verdient worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
m-vw schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:18:
[...]

Volgens mij was dit bij bepaalde zenders al het geval.

Nu neem ik niet zoveel op van rtl zenders, maar in het slechtste geval zet ik de opnames mbv yt-dlp over naar een usb.
Ik heb het bij KPN en Delta nooit gezien bij opnames, enkel als je bijvoorbeeld begin gemist oid gebruikt.

Yt-dlp werkt toch niet met Delta? Maar als dat wel zo is, dat is niet werkbaar hier thuis. Veel te ingewikkeld en tijdrovend, dan kijk ik wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Piet91 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:30:
Die praktijken van RTL zijn in ieder geval ook al bij Ziggo gaande:

[...]

https://community.ziggo.n...names/m-p/1362356#M681370

Maar ja; dat is natuurlijk gewoon gevolg van het feit dat de consument steeds minder (lineaire) TV kijkt.
Dus reclame-inkomsten worden minder dus moet het op een andere manier verdient worden.
Ah, dat wist ik niet. Alleen KPN lijkt een “normaal” beleid te blijven voeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Volgens mij gaat dit bericht over april 2024.
Hi all, het klopt inderdaad dat je vanaf 10 april een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien kunt krijgen op RTL-zenders. Voor nu is dit enkel op de RTL zenders het geval.
Reclames zijn onderdeel van een normale uitzending. Er wordt alleen een blok aan het begin ondoorspoelbaar gemaakt. Het is goed om te weten dat de rest van de reclameblokken in de opname wel doorspoelbaar blijven.
Ik heb nog niet gemerkt dat ik bij opnames de reclames niet kon doorspoelen. Opnames in de cloud met een Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:26

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:35:
[...]

Ik heb het bij KPN en Delta nooit gezien bij opnames, enkel als je bijvoorbeeld begin gemist oid gebruikt.

Yt-dlp werkt toch niet met Delta? Maar als dat wel zo is, dat is niet werkbaar hier thuis. Veel te ingewikkeld en tijdrovend, dan kijk ik wel niet.
Misschien is het dan bij net5 of sbs geweest, maar ik weet zeker dat ik opnames gehad heb waarbij je de eerste 5 minuten van de opname nog wel kon doorspoelen, maar de reklames tijdens de uitzendingen niet.

En yt-dlp is wel mogelijk bij Delta, maar het proces is niet gebruiksvriendelijk. Er was een FireFox extensie die voor een complete cmdline invoer zorgde, maar die werkt helaas niet meer.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:37
CAP-Team schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:03:
Sinds de overgang van Caiway naar Delta betaal ik daar nu ook geen huur meer voor.
Dus ik ben blij met de lokale opname mogelijkheid inclusief doorskippen van alle reclame.
Die heb ik ook destijds van Ziggo
Maar hoe sluit ik die aan op glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:57
CAP-Team schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:03:
Hier ook nog een Humax 5200c en een 5050c in gebruik. Ik koester ze, zolang Caiway de stekker nog niet uit de Coax heeft getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Ik zag net een reclame van Delta glasvezel waarin een link wordt gelegd met het bestellen van concert kaartjes. Dat je daarvoor Delta moet hebben.

Ik zou dat wel eens onderzocht willen hebben. Met welke internetverbinding heb je de grootste kans op tijd te zijn bij het bestellen van concert kaartjes ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:29:
Ik zag net een reclame van Delta glasvezel waarin een link wordt gelegd met het bestellen van concert kaartjes. Dat je daarvoor Delta moet hebben.

Ik zou dat wel eens onderzocht willen hebben. Met welke internetverbinding heb je de grootste kans op tijd te zijn bij het bestellen van concert kaartjes ?
Ziggo, want die zijn eigenaar van de Ziggo Dome.

Verder natuurlijk onzin. Want hoe maakt internet daarin uit? Als de verkoop om 10:00 begint kun je vast ook al de website om 9:55 openen en zal je in een wachtrij komen. En vervolgens is het toch een grote loterij. Die paar ms latency verschil (voornamelijk docsis dat langzamer is) zul je daar niet in merken. En als de website echt pas om 10:00 geopend kan worden heeft nog steeds niet iedereen de klok gelijk lopen tot op de microseconde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Typisch zo'n verhaaltje voor bij de borrel op een verjaardag wat mij betreft.

Delta zal wel een speciale aanbieding hebben voor klanten, daar is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:41:
[...]

Ziggo, want die zijn eigenaar van de Ziggo Dome.

Verder natuurlijk onzin. Want hoe maakt internet daarin uit? Als de verkoop om 10:00 begint kun je vast ook al de website om 9:55 openen en zal je in een wachtrij komen. En vervolgens is het toch een grote loterij. Die paar ms latency verschil (voornamelijk docsis dat langzamer is) zul je daar niet in merken. En als de website echt pas om 10:00 geopend kan worden heeft nog steeds niet iedereen de klok gelijk lopen tot op de microseconde.
Ziggo Dome verkoopt niet zelf kaartjes, dat gaat zover ik weet altijd via een andere partij. Zij verhuren slechts de locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Drardollan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:10:
[...]

Ziggo Dome verkoopt niet zelf kaartjes, dat gaat zover ik weet altijd via een andere partij. Zij verhuren slechts de locatie.
Ik doelde meer op dat Ziggo volgens mij ook wel eens acties heeft met dat je kaartjes kunt winnen / krijgen / kopen voor concerten die er "toch al zijn". Het kan natuurlijk best dat voor de huur van de Ziggo Dome er ergens in een contract staat dat er X kaartjes voor Ziggo zijn, of wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Ja, want met glasvezel ben je sneller dan de bots die via een trucje alle kaartjes kopen, toch?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:43:
[...]

Ik doelde meer op dat Ziggo volgens mij ook wel eens acties heeft met dat je kaartjes kunt winnen / krijgen / kopen voor concerten die er "toch al zijn". Het kan natuurlijk best dat voor de huur van de Ziggo Dome er ergens in een contract staat dat er X kaartjes voor Ziggo zijn, of wat dan ook.
Daar zal wel iets voor geregeld zijn, maar dat soort acties zie je elke dag. Daarvoor hoeft er geen onderzoek te komen zoals @W1ck1e suggereert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superholz
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 15:50
Ik heb recent geswitched naar DELTA voor galsvezel internet. Ik heb mijn eigen modem laten registreren en internet werkte. Echter werkte het dynamisch routen naar mijn netwerk niet meer. Ik heb er b.v. een vpn naar welke ik van buiten wil kunnen verbinden. Omdat ik geen vaste ip heb is dyndns ingericht.

Het updaten van de nieuw toegewezen IP werkte ook nog, alleen was mijn netwerk onder dat ip niet bereikbaar.

Naar einige tijd proberen en bellen en chatten met de support bleek dat DELTA gebruik maakt van een CGNAT (Carrier-Grade NAT). Dit zorgt ervoor dat meerdere aansluitingen gebruik maken van een publieke IP adresse. Daardoor is het makkelijk routen van verkeer naar mijn eigen netwerk alleen via het de IP niet meer mogelijk. Dit word denk ik gedaan om IP4 adres krapte te verzachten of kosten te besparen.

Delta heeft het door het uitzetten van deze CGNAT voor mijn aansluiting gefixt. Maar het heeft wel drie dagen geduurd. Het leek me verder goed hierover te berichten omdat men denk ik niet verwacht met een Gigabyte glasvezel internetaansluiting standaard een toch wat beknopte aansluiting geleverd te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superholz
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 15:50
Interessant, bedankt voor deze aanvulling. Ik had er niks op gevonden als ik googelde naar het probleem. Ook had ik 2023 ook al een keer DELTA glazvezel maar toen liep ik daar niet tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@superholz ik heb je topic even samengevoegd met dit topic, alles op één plek is wel zo overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

florijn11 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 23:14:
[...]

Die heb ik ook destijds van Ziggo
Maar hoe sluit ik die aan op glasvezel
Ik kijk al 10 jaar via dezelfde - eerst Caiway, nu Delta - coaxkabel televisie.
Als ik via IP tv moet kijken moet ik eerst nieuwe UTP kabels gaan trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!
superholz schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:29:
Ik heb recent geswitched naar DELTA voor galsvezel internet. Ik heb mijn eigen modem laten registreren en internet werkte. Echter werkte het dynamisch routen naar mijn netwerk niet meer. Ik heb er b.v. een vpn naar welke ik van buiten wil kunnen verbinden. Omdat ik geen vaste ip heb is dyndns ingericht.

Het updaten van de nieuw toegewezen IP werkte ook nog, alleen was mijn netwerk onder dat ip niet bereikbaar.

Naar einige tijd proberen en bellen en chatten met de support bleek dat DELTA gebruik maakt van een CGNAT (Carrier-Grade NAT). Dit zorgt ervoor dat meerdere aansluitingen gebruik maken van een publieke IP adresse. Daardoor is het makkelijk routen van verkeer naar mijn eigen netwerk alleen via het de IP niet meer mogelijk. Dit word denk ik gedaan om IP4 adres krapte te verzachten of kosten te besparen.

Delta heeft het door het uitzetten van deze CGNAT voor mijn aansluiting gefixt. Maar het heeft wel drie dagen geduurd. Het leek me verder goed hierover te berichten omdat men denk ik niet verwacht met een Gigabyte glasvezel internetaansluiting standaard een toch wat beknopte aansluiting geleverd te krijgen.
Wellicht heb je dit niet gezien, anders staan er nog nuttige tips: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 - daar staat ook alles over CGNAT uitzetten.

Tweakers heeft ook een zoekfunctie: zoeken naar 'CGNAT'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De beste oplossing is natuurlijk overstappen op IPv6 :) Dan heb je geen last meer van hacks om het antieke IPv4 draaiende te houden.

Moet je uiteraard wel aan de andere kant ook IPv6 hebben. En bv dus niet Odido vast hebben, of mobiel alles dat niet van KPN is (KPN, Simyo, YouFone doen allemaal IPv6, de rest volgens mij niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:02:
[...]

Wellicht heb je dit niet gezien, anders staan er nog nuttige tips: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 - daar staat ook alles over CGNAT uitzetten.

Tweakers heeft ook een zoekfunctie: zoeken naar 'CGNAT'
Als je niet weet waar op te zoeken is het natuurlijk lastig. En mijn indruk is dat @superholz nog nooit van CGNAT had gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:13
Gewoon lekker op IPv4 blijven. Toch zonde al die slimme mensen die oplossingen bedenken zodat we ipv4 kunnen blijven gebruiken. En dan gaan we dat niet gebruiken :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:06:
[...]

Als je niet weet waar op te zoeken is het natuurlijk lastig. En mijn indruk is dat @superholz nog nooit van CGNAT had gehoord?
In de link die ik gaf wordt CGNAT uitgelegd en met de zoekfunctie kun/kon je dan meer te weten komen. Dat bedoelde ik te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:58:
[...]

Delta heeft ook TV apps en een decoder die ook via wifi zijn signaal kan ontvangen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Tot een jaar of 7-8 geleden had ik dit direct bevestigd. Maar in de huidige tijd is dat echt niet meer nodig, als je investeert in een fatsoenlijke wifi oplossing dan kan je prima via wifi TV kijken tegenwoordig. Heel veel ontvangers ondersteunen dit of standaard of middels een simpele stick, of je pakt een AndroidTV/AppleTV oplossing.

Natuurlijk zijn kabels altijd beter, sneller en stabieler. Maar als het niet kan dan is wifi echt geen slechte tweede meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drardollan schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:31:
[...]

Tot een jaar of 7-8 geleden had ik dit direct bevestigd. Maar in de huidige tijd is dat echt niet meer nodig, als je investeert in een fatsoenlijke wifi oplossing dan kan je prima via wifi TV kijken tegenwoordig. Heel veel ontvangers ondersteunen dit of standaard of middels een simpele stick, of je pakt een AndroidTV/AppleTV oplossing.

Natuurlijk zijn kabels altijd beter, sneller en stabieler. Maar als het niet kan dan is wifi echt geen slechte tweede meer tegenwoordig.
Hier TV via de Amino decoder bedraad aangesloten op:

uitvoering: Devolo WiFi Repeater+ ac (BE)

Draadloos naar een AP. Werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:15:
[...]

In de link die ik gaf wordt CGNAT uitgelegd en met de zoekfunctie kun/kon je dan meer te weten komen. Dat bedoelde ik te zeggen.
Nogmaals, achteraf is dat natuurlijk mooi ;). Maar als je klant wordt en vervolgens geen inkomend verkeer "hebt" en je hebt nog nooit van CGNAT gehoord dan kom je niet ver. Dan kun je of hier in het topic of ergens anders op internet vragen, of de klantenservice benaderen. Blijkbaar heeft @superholz het laatste gedaan, en is het probleem (uiteindelijk) opgelost.

Had het achteraf sneller gekund, door een makkelijkere route te volgen? Vast. Vooral als hij het vooraf wist, en met de Nokia CGNAT al had kunnen uitzetten en toen pas de eigen ONT activeren. Maarja, als je vooraf niet van CGNAT af wist... (noch van naam, noch van "wat het doet" / "de gevolgen", noch van hoe uit te zetten etc).

Edit:
Voor de duidelijkheid. Het gaat mij dus voornamelijk om de "daar staat ook alles over CGNAT uitzetten". Dat dat uit gezet moest worden kwam @superholz dus pas uhm "achteraf" achter. Dat je verwijst naar de informatie is natuurlijk prima, en handig voor anderen / een volgende keer. Maar in dit geval "te laat".

Edit2:
@ernstoud zie de edit hierboven ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 25-02-2025 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:47:
[...]

Nogmaals, achteraf is dat natuurlijk mooi ;). Maar als je klant wordt en vervolgens geen inkomend verkeer "hebt" en je hebt nog nooit van CGNAT gehoord dan kom je niet ver. Dan kun je of hier in het topic of ergens anders op internet vragen, of de klantenservice benaderen. Blijkbaar heeft @superholz het laatste gedaan, en is het probleem (uiteindelijk) opgelost.

Had het achteraf sneller gekund, door een makkelijkere route te volgen? Vast. Vooral als hij het vooraf wist, en met de Nokia CGNAT al had kunnen uitzetten en toen pas de eigen ONT activeren. Maarja, als je vooraf niet van CGNAT af wist... (noch van naam, noch van "wat het doet" / "de gevolgen", noch van hoe uit te zetten etc).
Tjonge, een beetje een discussie om niks. Ik gaf de link naar het Delta eigen router thread met de opmerking dat daar wellicht nog tips staan. Mea Culpa zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
[...]

En mag ik vragen hoe je nu precies kijkt, is dit nog steeds het oude ongecodeerde Caiway zenderpakket.

Of kijk je nu Basis TV van Delta via een smartcard ?

Hoe werkt dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mapje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:20:
[...]

En mag ik vragen hoe je nu precies kijkt, is dit nog steeds het oude ongecodeerde Caiway zenderpakket.

Hoe werkt dit
En of hij al bij Delta zit dus al gemigreerd is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Ik liep vorig jaar al enige tijd tegen het probleem (bij Caiway destijds) dat de Wifi op mijn telefoon slecht werkte; veel buffering, slecht laden van pagina's/afbeeldingen etc, bij overschakelen naar mobiel data was dit probleem direct over.

Toen liep Caiway bijna af en dacht ik met de overstap naar Delta dat dit probleem wel verholpen zou zijn, nou niet;
dus alle betrokken hardware naar fabrieksinstellingen terug gezet (modem, unifi setup en ook telefoon), maar nog steeds hetzelfde probleem. Heel groot was dit probleem overigens niet vanwege unlimited mobiele data, maar toch erg frustrerend...

Nu heb ik afgelopen week een dynamisch ip adres aangevraagd (niet zozeer met een rede, maar meer uit wanhoop..?) en ja hoor, tot nu toe geen klachten meer.

Ik heb wel iets van kennis wat betreft internet (lees: iets hoger dan gemiddeld) maar dergelijke dingen met IP adressen etc gaat mij de pet te boven; kan iemand verklaren waar bovenstaande probleem aan lag en wat de relatie is met een dynamisch ip adres (er vanuit gaande dat dit het probleem dus heeft opgelost)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gaat weer lekker bij DeltaTV hoor. Via de AppleTV app wel geluid maar geen beeld bij de commerciële zenders. NL1-2-3 werken perfect. AppleTV herstart en dan is er 10 seconden beeld.

Troep. Nog 30 dagen. Adem in, adem uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ttje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:34:
Ik liep vorig jaar al enige tijd tegen het probleem (bij Caiway destijds) dat de Wifi op mijn telefoon slecht werkte; veel buffering, slecht laden van pagina's/afbeeldingen etc, bij overschakelen naar mobiel data was dit probleem direct over.

Toen liep Caiway bijna af en dacht ik met de overstap naar Delta dat dit probleem wel verholpen zou zijn, nou niet;
dus alle betrokken hardware naar fabrieksinstellingen terug gezet (modem, unifi setup en ook telefoon), maar nog steeds hetzelfde probleem. Heel groot was dit probleem overigens niet vanwege unlimited mobiele data, maar toch erg frustrerend...

Nu heb ik afgelopen week een dynamisch ip adres aangevraagd (niet zozeer met een rede, maar meer uit wanhoop..?) en ja hoor, tot nu toe geen klachten meer.

Ik heb wel iets van kennis wat betreft internet (lees: iets hoger dan gemiddeld) maar dergelijke dingen met IP adressen etc gaat mij de pet te boven; kan iemand verklaren waar bovenstaande probleem aan lag en wat de relatie is met een dynamisch ip adres (er vanuit gaande dat dit het probleem dus heeft opgelost)?
Bij een dynamisch IP adres heb je een uniek adres, wat wel zou kunnen wijzigen (dynamisch dus) hoewel dat echt niet vaak gebeurt, zeg 1 keer per jaar gemiddeld.

Een “vast” IP adres bij Delta betekent een zgn. CGNAT adres. Dat adres deel je met meerdere consumenten en in het netwerk van Delta weet een router welk verkeer voor/van welke klant is. Dit is te vergelijken met de router in je huis, 1 aansluiting naar buiten, intern diverse apparaten over dat ene adres. Je router houdt dat bij.

CGNAT heeft voor de consument eigenlijk geen voordelen, wel voor Delta, want de IP (v4) adressen zijn op.

Lang verhaal, waarom nou uitgerekend je telefoon via WiFi daar last van heeft is mij onduidelijk. Misschien heeft iemand hier een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St4rl0rd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-08 19:15
Ik zit nu meer dan een jaar bij Delta, neem alleen internet af en dit doet wat ik er van verwacht. Nu hadden ze met blackfriday een mooie aanbieding bij verlenging van het contract een mooie korting en omdat ik tevreden ben heb ik hier gebruik van gemaakt.

Helaas blijven ze stug het normale bedrag factureren.
Ik heb al 2 maanden achter elkaar contact gehad met een medewerker via de chat en deze geven dan aan dat het met de eerst volgende factuur met terug werkende kracht wordt verrekend, niet dus....

Zojuist geprobeerd te bellen maar met een minimale wachttijd van 30 minuten had ik hier geen zin in. Chatten kost ook een hoop tijd en levert alleen loze beloftes op. Ik kan geen email adres vinden van delta.

Iemand een idee? Wou in iedergeval mijn ervaring delen:
Over de diensten ben ik te vreden maar de klanten service heb ik niets aan, en er is nu onterecht 4 maanden al te veel geld van mijn rekening af geschreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
St4rl0rd schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:23:
Ik zit nu meer dan een jaar bij Delta, neem alleen internet af en dit doet wat ik er van verwacht. Nu hadden ze met blackfriday een mooie aanbieding bij verlenging van het contract een mooie korting en omdat ik tevreden ben heb ik hier gebruik van gemaakt.

Ik heb al 2 maanden achter elkaar contact gehad met een medewerker via de chat en deze geven dan aan dat het met de eerst volgende factuur met terug werkende kracht wordt verrekend, niet dus....

Zojuist geprobeerd te bellen maar met een minimale wachttijd van 30 minuten had ik hier geen zin in. Chatten kost ook een hoop tijd en levert alleen loze beloftes op. Ik kan geen email adres vinden van delta.

Iemand een idee? Wou in iedergeval mijn ervaring delen:
Over de diensten ben ik te vreden maar de klanten service heb ik niets aan, en er is nu onterecht 4 maanden al te veel geld van mijn rekening af geschreven
Gewoon een mail sturen naar : info@delta.nl

of : https://www.delta.nl/klan...t/opzeggen/bel-mij-terug/

[ Voor 3% gewijzigd door Mapje op 26-02-2025 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

St4rl0rd schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:23:
Superjammer om te lezen, helaas is dit ook mijn ervaring. Al twee keer. Gelukkig hebben ze bij mij, na contact via de chat, dit gecorrigeerd. Ben tevreden over de kwaliteit van de dienst die ze leveren, echter leidt dit wel tot frustratie.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twan82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-08 14:53
Twan82 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor dit nuchtere, heldere (en gratis!) advies :)

(...)

Ik geloof deze medewerker niet, want hij spreekt allemaal Tweakers en een collega voor hem tegen, dus wij gaan de planning thuis maar omgooien en zorgen dat mijn vrouw maandag niet hoeft thuis te werken. En ik hoop dan maar dat ik maandagavond het Delta-internet kan installeren. Of desnoods dat ik donderdag alles kan installeren. In het ergste geval valt mijn internet maandag uit en komt pas donderdag terug. Dan had ik beter gisteren niet kunnen bellen (en kwam het advies te laat ...).
Maandag viel om ongeveer 10 uur mijn verbinding weg en om ongeveer 15 uur heb ik het Deltamodem geprobeerd te installeren en dat ging allemaal goed.
Dank aan alle Tweakers die mij betere informatie gaven dan de Delta-medewerkers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
lier schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:54:
[...]

Superjammer om te lezen, helaas is dit ook mijn ervaring. Al twee keer. Gelukkig hebben ze bij mij, na contact via de chat, dit gecorrigeerd. Ben tevreden over de kwaliteit van de dienst die ze leveren, echter leidt dit wel tot frustratie.
Hier ook, had verlengd met 6maanden korting.
Maar toen werd er al meteen de korting ingehouden, terwijl dat pas een paar maanden daarna moest ingaan.

Dat gemeld via chat/contact klantenservice, en is inderdaad wel hersteld, maar duurt allemaal lang.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Ttje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:34:

Overloaded CG-NAT Router gok ik vooral :)

Verder zijn er een hoop diensten die het simpelweg niet leuk vinden en dan allerlei geautomatiseerde processen activeren tegen "verdachte activiteiten" om een eventuele "DDoS" te voorkomen, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is, maar je dan dus wel ineens te maken krijgt met bijvoorbeeld allerlei extra Captcha's waar je doorheen moet of Cloudflare die je IP "checkt" voordat je de website mag bezoeken en weet ik het wat allemaal wel niet...

Ik had er ook last van destijds toen Caiway net met CG-NAT begon en bijvoorbeeld het inloggen in een aantal games duurde gewoon 3 keer zo lang, want allerlei "Ben jij het wel echt wie je claimt te zijn ?!" dingen die op je worden afgevuurd }:|

Verschrikkelijk irritant...!!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:51
nero355 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:34:
[...]

Ik had er ook last van destijds toen Caiway net met CG-NAT begon en bijvoorbeeld het inloggen in een aantal games duurde gewoon 3 keer zo lang, want allerlei "Ben jij het wel echt wie je claimt te zijn ?!" dingen die op je worden afgevuurd }:|

Tja, zo gauw mogelijk afscheid nemen van die IPv4 only diensten zou ik zeggen...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Mapje schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:20:
[...]

Hoe werkt dit
Gewoon antennekabel in de Humax, en er zit een smart card in. En alleen basis tv abonnement. Ik weet niet of de smartcard überhaupt wat doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43

Er is een heel topic over eigen apparatuur aansluiten op Delta glasvezel, daar staat ook een stappenplan voor een zo vlekkeloos mogelijke overstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 10:37
Allewijn schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:47:
Vandaag kreeg ik een folder van Delta in de brievenbus.
Een Nieuwjaars-aanbod...

Voor het eerst werd ik getriggerd door het aanbod:
24 maanden (2 jaar!!!) korting voor 500Mbps + Interactieve TV.
Dus 24 maanden lang maar 35 euro ipv 64,50.

Voorheen kreeg ik altijd 'lokkertjes' van een paar maandjes korting en werd het op de langeduur eigenlijk nooit aantrekkelijker dan mijn Ziggo tv en internet abbo waar ik echt al jááááren klant ben.

Maar dit leek wel aantrekkelijk. Want dit is inclusief 1 4K losse hdmi ontvanger en inclusief de app voor overige moderne tv's en/of chromecast optie voor oudere tvs.

Dat heb ik in onze setting nodig; 1x LG C9 waar de nieuwe Delta app als het goed is op kan, 1 tv in keuken waar dat losse kastje op kan en 1 tv in slaapkamer met een chromecast.

Ik dus online op de Delta site kijken naar die aanbieding ->
Zie ik dat als je doorklikt er steeds iets geks gebeurd waardoor het aanbod maar voor 12(!!!) maanden gaat gelden.

Ik gebeld. Hele fijne medewerker aan de lijn.
Het lijkt een foutje met de folder/niet te matchen met wat online mogelijk was.
Maar toch maakte hij voor mij een contract voor die 24 maanden korting op.
Kreeg het gelijk in mijn mail. Klopte allemaal. 24 maanden lang 35,- per maand.
Dit contract getekend en dit is leidend.
Ook zegt hij gelijk mijn Ziggo op en zal het mooi in elkaar over gaan vloeien.

Ik ben benieuwd!!!

Sowieso 500mbps up en down ipv 200/30 lijkt me fijn. Ik gebruik oa vaak een NAS en die upload is dan wel lekker.

Heb nog eigen Deco Mesh in router modus staan dus als het nieuwe Nokia Delta modem komt kan ik die er zo op zetten hoop ik. Is die Nokia makkelijk in een 'bridge' mode te zetten/dom modem van te maken?

En lees dat de 4K TV ontvanger (is dat de Amino Kamai7?) langzaam zou zijn?
Klopt dat?
Het TV Kastje is echt níet te vergelijkem et de ziggo next, hier laat Delta het echt liggen!
[https://www.amino.tv/amino-devices/kamai-7x]

Hij is traag, weigert bij mij uberhaupt 4x af te spelen (verbinding is top en direct op het modem), ik kijk nu alles op 1080 en laat de tv upscalen. In de gids gaat ook álles traag, iedere info begint met "Een [land naam] productie uit ..." (lijkt niks, maar wordt je echt gek van)... Hij doet het bij mij ook alleen als hij in het zicht staat, dus in een kastje zetten lukt niet. Enfin, alles wat ana de next top was, ga je missen. En de beeldkwaliteit is ook aanzienlijk minder. Via chromecass/app beter trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rmaxx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:47:
[...]

Het TV Kastje is echt níet te vergelijkem et de ziggo next, hier laat Delta het echt liggen!

Hij is traag, weigert bij mij uberhaupt 4x af te spelen (verbinding is top en direct op het modem), ik kijk nu alles op 1080 en laat de tv upscalen. In de gids gaat ook álles traag, iedere info begint met "Een [land naam] productie uit ..." (lijkt niks, maar wordt je echt gek van)... Hij doet het bij mij ook alleen als hij in het zicht staat, dus in een kastje zetten lukt niet. Enfin, alles wat ana de next top was, ga je missen. En de beeldkwaliteit is ook aanzienlijk minder. Via chromecass/app beter trouwens.
Wat belangrijk is om hierbij te vermelden: is dat met de nieuwe mediaspeler, het Android kastje? Of is dat met de oude speler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:53:
[...]

Wat belangrijk is om hierbij te vermelden: is dat met de nieuwe mediaspeler, het Android kastje? Of is dat met de oude speler?
het is de kamai-7x , heb het pas 2 maanden nu, dus lijkt me de ''nieuwste'. Ik vind het echt een aanfluiting vergeleken met de Next. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rmaxx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:55:
[...]

het is de kamai-7x , heb het pas 2 maanden nu, dus lijkt me de ''nieuwste'. Ik vind het echt een aanfluiting vergeleken met de Next. :-(
Jij hebt het OUDE KASTJE ontvangen!!!
Terug sturen en om de ANDROID box vragen.
Hadden mijn ouders ook. Ik kreeg de nieuwe en in diezelfde week kregen zij die oude box.
Heb ik om laten wisselen.

Jouw huidige ervaringen heb ik met de nieuwe, totaal ander platform (Android tv) box niet. Ook kan die bluetooth gestuurd in een gesloten kast. Want hij kan zowel bt als ir aangestuurd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyojfnTCgw6QM7QsllsuJV_x2aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gve7adyGWC51KfsxXp2QNuYL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Allewijn op 27-02-2025 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Allewijn schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Hadden mijn ouders ook. Ik kreeg de nieuwe en in diezelfde week kregen zij die oude box.

Jouw huidige ervaringen heb ik met de nieuwe, totaal ander platform (Android tv) box niet. Ook kan die bluetooth gestuurd in een gesloten kast. Want hij kan zowel bt als ir aangestuurd worden.

[Afbeelding]
Dat meen je niet?! |:( wft? hebben ze die zeker 2 jaar geleden al in de doos gedaan? 8)7 8)7
Nouja , dan ga ik wel even bellen/mailen/chatten :)

Dat plaatje van de nieuwe ziet er trouwens wel uit alsof je die in een kastje hoort te zetten, lijkt wel een 3d print/zelfbouw qua vormgeving ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 12:53
Rmaxx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Dat meen je niet?! |:( wft? hebben ze die zeker 2 jaar geleden al in de doos gedaan? 8)7 8)7
Nouja , dan ga ik wel even bellen/mailen/chatten :)

Dat plaatje van de nieuwe ziet er trouwens wel uit alsof je die in een kastje hoort te zetten, lijkt wel een 3d print/zelfbouw qua vormgeving ...
Ach, zolang er maar iets negatiefs geschreven moet worden.. Apparaat ziet er top uit en werkt prima. Niet zoals de Next.. maar voor dit heel prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
[...]

[Afbeelding]
Ik zit nu in een chat, maar omruilen ho maar, doen ze niet.. waardeloos, ik kan hem niet eens uit het zicht zetten.. ouderwets ding.. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
Ilankroon schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:27:
[...]

Ach, zolang er maar iets negatiefs geschreven moet worden.. Apparaat ziet er top uit en werkt prima. Niet zoals de Next.. maar voor dit heel prima!
Nouja is een constatering, zou me verder niet boeien, als deze in een kast kan is het veel beter dan een 'mooier' kastje dat je verplicht moet zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
[...]

[Afbeelding]
Ze blijven erbij, ik moet het maar met de oude doen, of een extra kastje bestellen (en betalen) dan krijg ik de nieuwe.. Wat een service he.. 8)7
Owja en jij liegt, want dat jij hem kon omruilen kan helemaal niet volgens Manouk :)... _/-\o_

• W1ck1e
Rmaxx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:45:

Ze blijven erbij, ik moet het maar met de oude doen, of een extra kastje bestellen (en betalen) dan krijg ik de nieuwe.. Wat een service he.. <>
Owja en jij liegt, want dat jij hem kon omruilen kan helemaal niet volgens Manouk <>
Kan het zijn dat @Allewijn niet liegt en Manouk (wie is dat nu weer ?) zich vergist / niet beter weet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
W1ck1e schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:50:
[...]

Kan het zijn dat @Allewijn niet liegt en Manouk (wie is dat nu weer ?) zich vergist / niet beter weet ?
Nee dat is echt uitgesloten (volgens Manouk - de naam uit de chat >:) )
Maar het kan in alle eerlijkheid beide hoor. Het ligt blijkbaar aan de besteldatum. Aangezien ik meer dan 2 jaar(!) heb moeten wachten op mijn aansluiting. Ze hebben namelijk bepaald dat ze vanaf een bepaalde besteldatum de nieuwe leveren. Misschien dat de oude ontvanger bij de ouders van Allewijn 'per ongeluk' is ingepakt, maar bij mij dus bewust. En aangezien mijn besteldatum in het verleden ligt... dan is omruilen niet mogelijk.. |:(

Dus ze hebben liever dat ik me nu een jaar lang erger aan dat kastje en over een jaar weer naar Ziggo ga; die hebben dan vast leuke acties voor nieuwe klanten, dus ach... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Rmaxx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Maar het kan in alle eerlijkheid beide hoor. Het ligt blijkbaar aan de besteldatum. Aangezien ik meer dan 2 jaar(!) heb moeten wachten op mijn aansluiting. Ze hebben namelijk bepaald dat ze vanaf een bepaalde besteldatum de nieuwe leveren.
Apart, ik heb in juli 2022 glasvezel aangevraagd, afgelopen donderdag geactiveerd, en heb het nieuwe kastje gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
Volgende week woensdag 5 maart komt er een uitgebreide test te staan van de Delta Smart-box in de papieren gids van Totaal TV.

Die kan ieder die dit wil dan lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Rmaxx onze besteldata voor zowel ouders als mijzelf lagen in midden januari 2025...
Ik lieg niet maar ik mag aannemen dat je dat ook als grap bedoelde.

Advies: bestel een 2e ontvanger voor 5 euro pm extra. Zodra die binnen is stop je oude in de retour doos die standaard bij nieuwe binnen komt en annuleer je weer direct je tweede box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Slasher schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:00:
[...]

Apart, ik heb in juli 2022 glasvezel aangevraagd, afgelopen donderdag geactiveerd, en heb het nieuwe kastje gekregen.
Apart idd... Als ik me nu bedenk dat ik de oude ontvanger bij Ziggo tenminste nog wel kon omruilen voor de next, zie je toch weer verschil in service.... Achja, het lukt al 2 maanden, dus nog maar 10 te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@Rmaxx ik ga je net een tip ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Allewijn schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:08:
@Rmaxx onze besteldata voor zowel ouders als mijzelf lagen in midden januari 2025...
Ik lieg niet maar ik mag aannemen dat je dat ook als grap bedoelde.

Advies: bestel een 2e ontvanger voor 5 euro pm extra. Zodra die binnen is stop je oude in de retour doos die standaard bij nieuwe binnen komt en annuleer je weer direct je tweede box.
Ja natuurlijk, maar Manouk niet hoor :) Die was standvastig.. |:(

Die truc gaat denk ik niet werken, dan moet ik natuurlijk de nieuwe terugsturen. Viel me op bij opzeggen van Ziggo dat ze ook precies het serienummer registreren voor wat je terug moet sturen, niks mis mee ook natuurlijk. Ik had gewoon net wat meer service verwacht, zeker omdat ik ook aangaf dat ik met de huidige ontvanger niet tevreden ben.. Maar dat maakt ze niet uit.. NEIN!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Probeer mijn tip nou maar...
Zo hebben ze het intern bij mij nml denk ik ook gedaan. Ouders kregen nml direct na belletje in hun mail een aanmelding voor 2e kastje. Maar na retour sturen oude kast in die retour doos die bij nieuwe er standaard bij zit, verdween 2e kast abbo instant en nooit iets extra betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Allewijn schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:14:
Probeer mijn tip nou maar...
Zo hebben ze het intern bij mij nml denk ik ook gedaan. Ouders kregen nml direct na belletje in hun mail een aanmelding voor 2e kastje. Maar na retour sturen oude kast in die retour doos die bij nieuwe er standaard bij zit, verdween 2e kast abbo instant en nooit iets extra betaald.
Ik geef nog niet op :)... als ik trouwens in mijn pakket kijk (dus wat ik nu heb) staat daar gewoon een smart box met het plaatje van die nieuwe... (ha ha ha).. En ik kan er 2 van maken voor 5 euro extra...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:26
Rmaxx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:23:
[...]

Ik geef nog niet op :)... als ik trouwens in mijn pakket kijk (dus wat ik nu heb) staat daar gewoon een smart box met het plaatje van die nieuwe... (ha ha ha).. En ik kan er 2 van maken voor 5 euro extra...
Heb dit vorige maand nog voor mijn zwager geregeld. Gebeld en gezegd dat ik er 1 (nieuwe) bij wil hebben voor 5€. Zodra die binnen was weer gebeld en gezegd dat ik die oude in wil leveren want die bevalt niet. Ze hebben dat direct geregeld en mijn zwager heeft nooit iets extra's betaald.
[...]

Maar het kan in alle eerlijkheid beide hoor. Het ligt blijkbaar aan de besteldatum. Aangezien ik meer dan 2 jaar(!) heb moeten wachten op mijn aansluiting. Ze hebben namelijk bepaald dat ze vanaf een bepaalde besteldatum de nieuwe leveren. Misschien dat de oude ontvanger bij de ouders van Allewijn 'per ongeluk' is ingepakt, maar bij mij dus bewust. En aangezien mijn besteldatum in het verleden ligt... dan is omruilen niet mogelijk.. |:(

Dus ze hebben liever dat ik me nu een jaar lang erger aan dat kastje en over een jaar weer naar Ziggo ga; die hebben dan vast leuke acties voor nieuwe klanten, dus ach... :)
Ten eerste bellen dat je een nieuwe klant bent en dus de nieuwe verwacht. Situatie uitleggen.
Anders een tweede bestellen en vervolgens de andere retourneren. Je kan dat ook voorstellen, dan gaan ze echt wel mee. Maar wel bellen. Als ze echt niet mee willen dan retentieafdeling vragen en het daar uitleggen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

nero355 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:34:
[...]

Overloaded CG-NAT Router gok ik vooral :)

Verder zijn er een hoop diensten die het simpelweg niet leuk vinden en dan allerlei geautomatiseerde processen activeren tegen "verdachte activiteiten" om een eventuele "DDoS" te voorkomen, terwijl er eigenlijk niks aan de hand is, maar je dan dus wel ineens te maken krijgt met bijvoorbeeld allerlei extra Captcha's waar je doorheen moet of Cloudflare die je IP "checkt" voordat je de website mag bezoeken en weet ik het wat allemaal wel niet...

Inderdaad heel herkenbaar nu je het zegt, maar laatste tijd dus ook geen last meer van (zo snel went het ook weer!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 12:53
[...]

Bestel een nieuwe ... zodra je m hebt, annuleer je de oude.

• nero355
Roetzen schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:25:
Tja, zo gauw mogelijk afscheid nemen van die IPv4 only diensten zou ik zeggen...
Dat is voorlopig "Wishful thinking" en in de tijd waar ik over scheef hadden Delta/Caiway nog geen IPv6 dus daar viel weinig aan te doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 15:44
Vreemd! Ik heb één Kamai 7. En bij mijn delta staat dat ik een tweede box (nieuwe versie) kan bestellen voor 0 euro per maand. Maar druk je op de knop bestellen, staat er wel 5 euro extra op de factuur. Tja….😩
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZ2ACCYcy3rWF-JahnbnuMqQenw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eFhaz5acUfWJ2Ck0BAuzcKcD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door fmrama op 27-02-2025 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:25

pietje63

RTFM

OMG, hier komen ze de aansluiting volgende week afmaken, hardware al in huis. Op de TV box zag ik staan Amigo 7x en dacht dat het de goede was nieuws: Delta komt binnenkort met nieuwe tv-ontvanger met Google TV Na posts hierboven even goed gekeken en ik zie dat er staat kamai-7x. Super verwarrend dat het beide 7x is! Voor de grap even op tv aangesloten en krijg in eerste instantie een Caiwai logo en na wat updates (op een resolutie van ongeveer 640*480) wel een delta logo, maar duidelijk geen recente box..

Kast open (waar de tv box staat) komt hier echt niet door de WAF heen. Net als een niet goed functionerend systeem. Volgens mij kan ik alles nog opzeggen (want prijsverhoging sinds ik abonnement twee jaar geleden aanvroeg), maar liever wil ik een jaartje glasvezel testen (vergelijken met Ziggo waar ik an sich tevreden over ben, maar dubbel is ook handig voor het drukken van de kosten)

Dus.. morgen eerst maar evens contact opnemen met Delta, om te kijken wat ze kunnen betekenen. Alternatief is de app (heb een vrij recente Philips Android TV). Maar hoe is de kwaliteit daarvan? In oude posts zie ik dat deze lager was (https://www.zeelandnet.nl...ps-test/page20#post248015), of toch maar NL Ziet (denk niet dat ik dan heel veel mis..)

Op dit forum wisselende reacties als ik het zoek op app (sommigen zien het als goed/beter alternatief Mapje in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie", anderen als iets dat regelmatig niet werkt Ethirty in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie")

pff, weer een uur tijd verloren met uitzoeken en frustratie rijken. Deel dat graag ven met jullie :D

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
pietje63 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:25:
OMG, hier komen ze de aansluiting volgende week afmaken, hardware al in huis. Op de TV box zag ik staan Amigo 7x en dacht dat het de goede was nieuws: Delta komt binnenkort met nieuwe tv-ontvanger met Google TV Na posts hierboven even goed gekeken en ik zie dat er staat kamai-7x. Super verwarrend dat het beide 7x is! Voor de grap even op tv aangesloten en krijg in eerste instantie een Caiwai logo en na wat updates (op een resolutie van ongeveer 640*480) wel een delta logo, maar duidelijk geen recente box..

Kast open (waar de tv box staat) komt hier echt niet door de WAF heen. Net als een niet goed functionerend systeem. Volgens mij kan ik alles nog opzeggen (want prijsverhoging sinds ik abonnement twee jaar geleden aanvroeg), maar liever wil ik een jaartje glasvezel testen (vergelijken met Ziggo waar ik an sich tevreden over ben, maar dubbel is ook handig voor het drukken van de kosten)

Dus.. morgen eerst maar evens contact opnemen met Delta, om te kijken wat ze kunnen betekenen. Alternatief is de app (heb een vrij recente Philips Android TV). Maar hoe is de kwaliteit daarvan? In oude posts zie ik dat deze lager was (https://www.zeelandnet.nl...ps-test/page20#post248015), of toch maar NL Ziet (denk niet dat ik dan heel veel mis..)

Op dit forum wisselende reacties als ik het zoek op app (sommigen zien het als goed/beter alternatief Mapje in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie", anderen als iets dat regelmatig niet werkt Ethirty in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie")

pff, weer een uur tijd verloren met uitzoeken en frustratie rijken. Deel dat graag ven met jullie :D
Gewoon omruilen. Gaat echt wel lukken in jouw situatie.
Net als bij mij...

En alternatief?
Een Thomson box/stick voor 5 tientjes. En installeer daar oa de Delta app op.
Bijv de Thomson 140g. Die heb ik in mijn andere tvs en werkt eigenlijk nog briljanter dan de Delta Android box (want is feitelijk hetzelfde maar dan zonder Delta beperkingen). Fijnere remotes. Sneller. Etc.

• pietje63

pietje63

RTFM

Allewijn schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:04:
[...]

Gewoon omruilen. Gaat echt wel lukken in jouw situatie.
Net als bij mij...

En alternatief?
Een Thomson box/stick voor 5 tientjes. En installeer daar oa de Delta app op.
Bijv de Thomson 140g. Die heb ik in mijn andere tvs en werkt eigenlijk nog briljanter dan de Delta Android box (want is feitelijk hetzelfde maar dan zonder Delta beperkingen). Fijnere remotes. Sneller. Etc.
Is er dan een verschil tussen de Thomson en de Android tv app op mijn telefoon?

Heb net al wel zitten spelen en vast wat knopjes op mijn afstandsbediening daar aan gekoppeld. Moet ook zeggen dat de eerste indruk van app niet heel verkeerd is (maar kan kwaliteit nu niet testen)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:51
nero355 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:55:
[...]

Dat is voorlopig "Wishful thinking" en in de tijd waar ik over scheef hadden Delta/Caiway nog geen IPv6 dus daar viel weinig aan te doen :)
Hmmm…. De periode waarin DeCa al wel CGNAT had maar nog geen IPv6 was maar kort. Een paar maanden dacht ik

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

quote: "Estefano" van Delta
Ik begrijp het, je kunt je producten eenvoudig aanpassen in je MijnDELTA. Dit kun je doen wanneer je pakket actief gesteld wordt. Je kunt dan je ontvanger retoursturen en een nieuwe aanvragen
Dus volgorde andersom (eerst terugsturen en dan nieuwe aanvragen) lijkt ook te kunnen. Ga ik dat volgende week proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon bellen. Ze kunnen moeilijk volhouden dat je al een bestaande oude klant bent, wanneer je pas vorige maand bent aangesloten. Ze moeten naar mijn mening kijken naar de aansluitdatum en niet de datum waarop je in een ver verleden iets getekend hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:53

The.Terminator

Un boer met bier

Sjakie0101 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:00:
Gewoon bellen. Ze kunnen moeilijk volhouden dat je al een bestaande oude klant bent, wanneer je pas vorige maand bent aangesloten. Ze moeten naar mijn mening kijken naar de aansluitdatum en niet de datum waarop je in een ver verleden iets getekend hebt.
Deden ze bij mij wel. Kreeg niet de nieuwe ontvanger (Google) omdat ik het contract (aanbieding) eerder had getekend dan dat de verbinding werd opgeleverd (2 / 3 maand verschil ivm oude Caiway abonnement).

Het lukte pas toen ik voor de lol inlogte op MijnDelta en daar zag 1 ontvanger gehuurd.
Daar stond als tekst bij de nieuwe ontvanger (foutje in het portaal). Dit aangegeven bij hun dat ik de nieuwe (kuch) had besteld en de oude had gekregen en toen kon ik wel omruilen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bertkrale
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:24
Sinds december 2024 hebben we een abonnement bij Delta. Sindsdien zijn er problemen:
  • Administratief: dubbele facturen en daarom eindeloze chat- en belsessies om het weer te corrigeren
  • Technisch: voortdurend haperende verbinding die ook na eindeloze chat- en belsessies, mails en bezoeken van monteurs niet opgelost worden. Volstrekt belachelijke reacties als: "Ja het probleem zit in IPv6. Dat is onderdeel van onze dienst/abonnement van u maar u krijgt daar geen service op"..... Ook nu, eind februari 2025 nog steeds geen normaal werkende verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bertkrale
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:24
Echt nooit aan beginnen. We hebben nu al drie maanden problemen met de internetverbinding en zijn in een eindeloze loop terecht gekomen:
  1. je zit urenlang te chatten en in de wachtrij voordat je iemand te spreken krijgt die er überhaupt iets zinnigs over zegt,
  2. dan moet je elke keer weer op dezelfde vragen (lampjes op modem etc.) antwoord geven ook al geef je aan dat je dat al tig keer hebt gedaan,
  3. dat urenlange contact levert niets op maar je komt dan een stapje verder naar iemand die er iets meer van weet,
  4. er komt daarna een monteur langs die constateert dat het aan de verbinding van Delta ligt maar hij kan het niet oplossen,
  5. vervolgens wordt er van alles zonder enige communicatie gedaan en zonder dat het ook maar iets oplost,
  6. dan belt plotseling iemand die beweert dat je zelf van alles moet doen om het probleem op te lossen. Je legt geduldig uit dat je dat niet nog een keer doet omdat je dat in eerdere rondes ook al hebt gedaan, foto's als bewijs van hebt gestuurd etc. en dat dit ook niets heeft verholpen,
  7. vervolgens wordt er niet opgeschaald naar iemand die er echt verstand van heeft maar krijg je doodleuk te horen dat ze je dan niet kunnen helpen,
  8. op de vraag hoe je van Delta af komt omdat je nu al maanden zonder goed werkende verbinding zit krijg je doodleuk de einddatum van je contract door.. en de mededeling dat je het kunt afkopen,
  9. vervolgens begint het hele circus weer bij punt 1). Zo zit je maanden zonder normaal werkende verbinding ondanks alle uren die je er in hebt gestopt om het opgelost te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:12
bertkrale schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:35:
Echt nooit aan beginnen. We hebben nu al drie maanden problemen met de internetverbinding en zijn in een eindeloze loop terecht gekomen:
  1. je zit urenlang te chatten en in de wachtrij voordat je iemand te spreken krijgt die er überhaupt iets zinnigs over zegt,
  2. dan moet je elke keer weer op dezelfde vragen (lampjes op modem etc.) antwoord geven ook al geef je aan dat je dat al tig keer hebt gedaan,
  3. dat urenlange contact levert niets op maar je komt dan een stapje verder naar iemand die er iets meer van weet,
  4. er komt daarna een monteur langs die constateert dat het aan de verbinding van Delta ligt maar hij kan het niet oplossen,
  5. vervolgens wordt er van alles zonder enige communicatie gedaan en zonder dat het ook maar iets oplost,
  6. dan belt plotseling iemand die beweert dat je zelf van alles moet doen om het probleem op te lossen. Je legt geduldig uit dat je dat niet nog een keer doet omdat je dat in eerdere rondes ook al hebt gedaan, foto's als bewijs van hebt gestuurd etc. en dat dit ook niets heeft verholpen,
  7. vervolgens wordt er niet opgeschaald naar iemand die er echt verstand van heeft maar krijg je doodleuk te horen dat ze je dan niet kunnen helpen,
  8. op de vraag hoe je van Delta af komt omdat je nu al maanden zonder goed werkende verbinding zit krijg je doodleuk de einddatum van je contract door.. en de mededeling dat je het kunt afkopen,
  9. vervolgens begint het hele circus weer bij punt 1). Zo zit je maanden zonder normaal werkende verbinding ondanks alle uren die je er in hebt gestopt om het opgelost te krijgen.
Ja, dat is het, kort samengevat, met Delta. Je moet gewoon GELUK hebben dat alles administratief en technisch voorspoedig verloopt. Ze zijn op beide gebieden beperkt bekwaam. Een prijsvechter die veel steken laat vallen. Ik vergelijk het een beetje met een bedrijf als Ryanair.Je komt wel op de plaats van bestemming, uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bertkrale schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:34:
Sinds december 2024 hebben we een abonnement bij Delta. Sindsdien zijn er problemen:
  • Administratief: dubbele facturen en daarom eindeloze chat- en belsessies om het weer te corrigeren
  • Technisch: voortdurend haperende verbinding die ook na eindeloze chat- en belsessies, mails en bezoeken van monteurs niet opgelost worden. Volstrekt belachelijke reacties als: "Ja het probleem zit in IPv6. Dat is onderdeel van onze dienst/abonnement van u maar u krijgt daar geen service op"..... Ook nu, eind februari 2025 nog steeds geen normaal werkende verbinding.
Wat moeten we verstaan onder “haperende verbinding”? Via WiFi of ethernet? Wat voor router hebt u? Wat hebt u zelf gedaan om te achterhalen waar de storing zit?

Wellicht hebben we hier dan suggesties.

Pagina: 1 ... 115 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.