Acties:
  • +2 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:57:
[...]

Ja, dat is het, kort samengevat, met Delta. Je moet gewoon GELUK hebben dat alles administratief en technisch voorspoedig verloopt. Ze zijn op beide gebieden beperkt bekwaam. Een prijsvechter die veel steken laat vallen. Ik vergelijk het een beetje met een bedrijf als Ryanair.Je komt wel op de plaats van bestemming, uiteindelijk.
Kom, kom. Die honderdduizenden klanten hebben niet allemaal “geluk”.

Er zullen zat mensen zijn zoals ik die al meer dan drie jaar geen enkel technisch of administratief probleem hebben ervaren. Ik lees de fora van alle ISP’s, het gras is echt niet altijd elders groener.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
ernstoud schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:04:
Ik lees de fora van alle ISP’s, het gras is echt niet altijd elders groener.
Bij mij was het gras altijd groener bij dat eene groene bedrijf ;) :+
Roetzen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 00:54:
Hmmm….

De periode waarin DeCa al wel CGNAT had maar nog geen IPv6 was maar kort. Een paar maanden dacht ik.
Zie : nero355 in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Voor zover ik weet was Caiway toen nog niet aan de buurt met IPv6 en is het maar de vraag of het al bij Delta actief was en/of ook fatsoenlijk werkte :?

Disclaimer :
Ik zat toen sowieso op AON dus IPv6 krijgen was zelfs geen optie toen het er eenmaal was ;)

[ Voor 47% gewijzigd door nero355 op 28-02-2025 17:44 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:14
nero355 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:41:
[...]

Bij mij was het gras altijd groener bij dat eene groene bedrijf ;) :+

[...]

Zie : nero355 in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Voor zover ik weet was Caiway toen nog niet aan de buurt met IPv6 en is het maar de vraag of het al bij Delta actief was en/of ook fatsoenlijk werkte :?
Ik had medio september 2013 2023 IPv6 van Caiway. Maar inderdaad wel PON.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
Roetzen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 18:07:
Ik had medio september 2013 IPv6 van Caiway. Maar inderdaad wel PON.
Al in 2013 :? :D

/EDIT :
@Roetzen Dus toch 2023 :P _O- :+

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 28-02-2025 18:44 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van dit topic staat mij bij dat er sowieso al wat IPv6 testers waren (in dit topic), ruim voordat CGNAT werd uitgerold. Het definitief inschakelen van IPv6 is vervolgens een paar maanden na het uitrollen van CGNAT.

Lijkt mij dus sowieso ook sterk dat IPv6 toen niet goed gewerkt zou hebben. Nadat het al meer dan een jaar of zo "in beta" was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]

Ja, dat is het, kort samengevat, met Delta. Je moet gewoon GELUK hebben dat alles administratief en technisch voorspoedig verloopt. Ze zijn op beide gebieden beperkt bekwaam. Een prijsvechter die veel steken laat vallen. Ik vergelijk het een beetje met een bedrijf als Ryanair.Je komt wel op de plaats van bestemming, uiteindelijk.
Pfff, wat overdreven allemaal zeg. Mensen die niets te klagen hebben hoor je over het algemeen minder snel ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 17:04:
[...]

Kom, kom. Die honderdduizenden klanten hebben niet allemaal “geluk”.

Er zullen zat mensen zijn zoals ik die al meer dan drie jaar geen enkel technisch of administratief probleem hebben ervaren. Ik lees de fora van alle ISP’s, het gras is echt niet altijd elders groener.
100 punten eens. Meestal lees je op fora alleen het enkele geval waar het fout gaat.
En bovendien gaat er iets mis dan staat Delta er juist om bekend ruimhartig fe zijn met compensatie.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
bertkrale schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:34:
Sinds december 2024 hebben we een abonnement bij Delta. Sindsdien zijn er problemen:
  • Administratief: dubbele facturen en daarom eindeloze chat- en belsessies om het weer te corrigeren
  • Technisch: voortdurend haperende verbinding die ook na eindeloze chat- en belsessies, mails en bezoeken van monteurs niet opgelost worden. Volstrekt belachelijke reacties als: "Ja het probleem zit in IPv6. Dat is onderdeel van onze dienst/abonnement van u maar u krijgt daar geen service op"..... Ook nu, eind februari 2025 nog steeds geen normaal werkende verbinding.
Ik denk oprecht dat we hier kunnen helpen, mits je wat technische details geeft. En bereid bent om geholpen te willen worden (en dus ook wat geld uit te willen geven aan goede eigen apparatuur).

We hebben hier echt honderden Tweakers die al jaren lang een super stabiele verbinding hebben.

Wat heb je nu? En hoe heb je het e.e.a. aangesloten? Waar loop je tegenaan?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWS99 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:34:
[...]

Ik denk oprecht dat we hier kunnen helpen, mits je wat technische details geeft. En bereid bent om geholpen te willen worden (en dus ook wat geld uit te willen geven aan goede eigen apparatuur).

We hebben hier echt honderden Tweakers die al jaren lang een super stabiele verbinding hebben.

Wat heb je nu? En hoe heb je het e.e.a. aangesloten? Waar loop je tegenaan?
Ook al gevraagd (ernstoud in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"), geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
Gisteren weer een kleine update van het DELTA-TV-team

https://www.zeelandnet.nl...ebos-app/page2#post321942

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat lees jij in dit bericht. De huidige codec is H.264. Dus andere manier van transcoden of dezelfde transcoding op nieuwe hardware? Transcoden naar H.265, dan geven ze hier een belangrijk nieuwtje door tussen de regels door.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-03-2025 10:04 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
Sjakie0101 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:58:
[...]

Wat lees jij in dit bericht. De huidige codec is H.264. Dus andere manier van transcoden of dezelfde transcoding op nieuwe hardware? Transcoden naar H.265, dan geven ze hier een belangrijk nieuwtje door tussen de regels door.
We wachten af of de beeldkwaliteit (apps en decoder) hiermee omhoog gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:21
[...]

Ik ben een kritische gebruiker en vertel dat ook graag, maar hier ben ik het niet mee eens. Ik ken best wat mensen met Delta en dit hoor ik echt nooit.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 20:13
Gisteren 28 febr was de overstap van Caiway naar Delta glasvezel.
Alles werkt naar behoren zoals bij Caiway ook het geval was.
De nieuwe Android tv ontvanger hebben we ook gekregen en werkt prima.
De reden voor de overstap was contractbeëindiging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:53
Drardollan schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Ik ben een kritische gebruiker en vertel dat ook graag, maar hier ben ik het niet mee eens. Ik ken best wat mensen met Delta en dit hoor ik echt nooit.
Zelfde hier, al 5 jaar klant en op een paar kleine storingen geen enkel probleem gehad met Delta technisch als klantenservice. Heb ook de Amigo 7x en die werkt prima!
Natuurlijk hoor je meer klagers online dan mensen die positief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ilankroon schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Zelfde hier, al 5 jaar klant en op een paar kleine storingen geen enkel probleem gehad met Delta technisch als klantenservice. Heb ook de Amigo 7x en die werkt prima!
Natuurlijk hoor je meer klagers online dan mensen die positief zijn.
Vergelijkbare ervaring. Zo'n 1x per jaar is er hickup.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:46
Vraag:

Ik heb nu 1 gig Caiway en betaal een whopping 72.50 per maand (internet only).
Caiway wordt Delta, maar Delta is goedkoper voor hetzelfde abo. Ik ga dus overstappen. Ik had graag twee gig willen hebben, maar het is 1, 4, 8 gig.

Klopt het dat je hetzelfde modem (Nokia) krijgt bij 1 gig of 4 gig? Ik hoef nu niet perse meer dan 1 gig, maar zou het wel prettig vinden als het modem 2.5 gig poorten heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MariusV schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:36:
Vraag:

Ik heb nu 1 gig Caiway en betaal een whopping 72.50 per maand (internet only).
Caiway wordt Delta, maar Delta is goedkoper voor hetzelfde abo. Ik ga dus overstappen. Ik had graag twee gig willen hebben, maar het is 1, 4, 8 gig.

Klopt het dat je hetzelfde modem (Nokia) krijgt bij 1 gig of 4 gig? Ik hoef nu niet perse meer dan 1 gig, maar zou het wel prettig vinden als het modem 2.5 gig poorten heeft.
Je wordt vrijwel zeker overgezet naar XGS-PON en dan krijg je de Nokia xs-2426g-b en die heeft één 2.5 Gbps. poort.

Info hier: uitvoering: Nokia XS-2426G-B

[ Voor 8% gewijzigd door ernstoud op 03-03-2025 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:43:
[...]

Je wordt vrijwel zeker overgezet naar XGS-PON en dan krijg je de Nokia xs-2426g-b en die heeft één 2.5 Gbps. poort.
Leveren ze nog steeds de Nokia met (maar) een 2,5GbE poort voor 4Gbit/s? Dus nog steeds de 4Gbit/s alleen haalbaar door meerdere systemen tegelijkertijd te gebruiken (2,5 + 3x 1 = 5,5) :X Terwijl de Sagemcom van 8Gbit/s wel 10GbE heeft? (Als in: ze bij een ander abo een apparaat leveren dat het wel kan, en het geen "ze hebben geen ONT die het kan" is).

Enige oplossing is dan weer eigen hardware, met zijn eigen "issues" (mogelijk eens onbedoeld een storing, voor aanpassingen in profiel 2x wisselen en bellen, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:47

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Mijn ouders hebben sinds kort een Delta glasvezelabonnement. het Nokia modem heb ik zelf ingesteld op een andere ip-reeks (192.168.3.xx).
Nu werkt alles prima, behalve dat de DHCP binding op MAC adres net werkt.

Ik heb in het tabblad het MAC adres opgegeven en een gewenst IP adres. Bij elke restart krijgt mijn device (odroid n2 / SMA omvormer / Raspberry pi) een ander IP adres toegewezen.
Is dit een bekend probleem? Is er een workaround voor?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:46
RobertMe schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:55:
[...]

Leveren ze nog steeds de Nokia met (maar) een 2,5GbE poort voor 4Gbit/s? Dus nog steeds de 4Gbit/s alleen haalbaar door meerdere systemen tegelijkertijd te gebruiken (2,5 + 3x 1 = 5,5) :X Terwijl de Sagemcom van 8Gbit/s wel 10GbE heeft? (Als in: ze bij een ander abo een apparaat leveren dat het wel kan, en het geen "ze hebben geen ONT die het kan" is).

Enige oplossing is dan weer eigen hardware, met zijn eigen "issues" (mogelijk eens onbedoeld een storing, voor aanpassingen in profiel 2x wisselen en bellen, ...).
Dat is wel typisch idd. En hoe doen ze dat dan met 8 gig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MariusV schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:06:
[...]

Dat is wel typisch idd. En hoe doen ze dat dan met 8 gig?
Dan krijg je dus de Sagemcom f@st 5684 met één 10 Gbps. poort en drie 1 Gbps. poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15
[...]

ik heb mijn abbo naar 4Gbps laten zetten en ontving de Sagecom 10Gbps modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:38
Ik ga overstappen van Ziggo naar Delta, maak gebruik van hun 24 maanden aanbod voor €40 voor 1Gb internet met TV. Bestelling ging lekker soepel, 2 dagen laten wordt het aansluitpakket al bezorgd.

Aansluiten zojuist getest. PON lampje brandt groen, alles klaar om Delta te gaan gebruiken. Op het feit na dat het nog tot 17 maart duurt tot de abonnement in gaat! Het ontgaat me volledig waarom dit zo lang moet duren... Is er een kans dat de verbinding al vóór 17 maart werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
chielmi schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:56:
Ik ga overstappen van Ziggo naar Delta, maak gebruik van hun 24 maanden aanbod voor €40 voor 1Gb internet met TV. Bestelling ging lekker soepel, 2 dagen laten wordt het aansluitpakket al bezorgd.

Aansluiten zojuist getest. PON lampje brandt groen, alles klaar om Delta te gaan gebruiken. Op het feit na dat het nog tot 17 maart duurt tot de abonnement in gaat! Het ontgaat me volledig waarom dit zo lang moet duren... Is er een kans dat de verbinding al vóór 17 maart werkt?
Dat is al meerdere keren gevraagd en het antwoord is nee. Op 17 maart wordt e.e.a. administratief pas verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ter aanvulling op de post van @ernstoud: Delta denkt dat 17 maart jouw wettelijke 14 dagen bedenktijd verlopen is. En daarom moet je dus 14 dagen wachten.

In werkelijkheid gaat de bedenktijd echter pas in nadat alle producten geleverd zijn en alle diensten geactiveerd zijn. Dus de bedenktijd gaat wettelijk pas de 17e in. En daarmee gepaard dus ook, stel je neemt ook TV af incl TV box van Delta, en die box zouden ze pas in mei leveren, gaat dan pas de bedenktijd in. Immers waren nog niet alle producten en diensten geleverd voordat je die TV box ontving.

Er zijn zelfs in dit topic voldoende voorbeelden van "klanten" die zich hebben aangemeld bij een haalbaarheidsonderzoek, en als ze dan na 1 of 2 jaar, voordat ook nog maar iets geleverd is (wellicht nog niet eens de schep in de grond is gezet) willen annuleren dan zegt Delta dat dat niet kan, "want contract en 14 dagen bedenktijd is om".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

We hebben hier vandaag een mail gehad dat we 7 april overgezet gaan worden van Caiway naar Delta. Altijd leuk als je dan 100mbit/ extra snelheid krijgt. Niet dat ik dat gebruik (heb nu 500/500 en dat is al overkill).

Wat mij wel verbaast is dat TV via de coaxkabel gewoon blijft werken, terwijl Delta dat naar mijn weten eigenlijk alleen via iptv doet. Dan worden we toch weer een beetje een afwijkende groep klanten binnen de Delta-familie.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet aan gaan rommelen, dan loop je juist kans dat het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:25

pietje63

RTFM

Vandaag was de grote dag, installatie van glasvezel *O*
Had bij een mail niet goed opgelet en gekozen voor installatie door monteur. Ach, whatever, liever lui dan moe en toch geen haast :z
Totdat ik vandaag opeens een mail krijg van Guidion dat ze morgen langskomen. Dus ik bel even. Ja, die hebben we verzet. Pardon? Morgen kan ik niet, eerstvolgende optie dat zij kunnen is volgende week dinsdag. -O-

Gelukkig nog iets van twee weken Ziggo, maar vind de communicatie te laat (zelf moet je 24u van te voren annuleren, nu voor niets thuis gewerkt) en wijze waarop onprofessioneel (mail met planningsmoment). Ik was daarom misschien ook niet zo vriendelijk richting de vrouw aan de telefoon (hoewel zij er natuurlijk ook niets aan kan doen).

In de Delta app staat activiatiedatum nog steeds op vandaag (ondanks dat deze eerder wel meebewoog met planning van Guidion), dus wellicht vanavond even kijken wat er gebeurt als ik glasvezel kabel er in prik, de stekker er in steek, en UTP verleg van Ziggo naar Delta. Met een beetje gelukt werkt het gewoon, en kan ik Guidion afbellen oOo

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:59
pietje63 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:50:
Vandaag was de grote dag, installatie van glasvezel *O*
Had bij een mail niet goed opgelet en gekozen voor installatie door monteur. Ach, whatever, liever lui dan moe en toch geen haast :z
Totdat ik vandaag opeens een mail krijg van Guidion dat ze morgen langskomen. Dus ik bel even. Ja, die hebben we verzet. Pardon? Morgen kan ik niet, eerstvolgende optie dat zij kunnen is volgende week dinsdag. -O-

Gelukkig nog iets van twee weken Ziggo, maar vind de communicatie te laat (zelf moet je 24u van te voren annuleren, nu voor niets thuis gewerkt) en wijze waarop onprofessioneel (mail met planningsmoment). Ik was daarom misschien ook niet zo vriendelijk richting de vrouw aan de telefoon (hoewel zij er natuurlijk ook niets aan kan doen).

In de Delta app staat activiatiedatum nog steeds op vandaag (ondanks dat deze eerder wel meebewoog met planning van Guidion), dus wellicht vanavond even kijken wat er gebeurt als ik glasvezel kabel er in prik, de stekker er in steek, en UTP verleg van Ziggo naar Delta. Met een beetje gelukt werkt het gewoon, en kan ik Guidion afbellen oOo
Op de Nokia modem/router moeten de 3 bovenste ledjes groen branden. Dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Laatst online: 12:53
pietje63 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:50:

En en en??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Yes, het werkt :). Het was zelfs makkelijker dan de handleiding omdat het beschermkapje van de glasvezelport ontbrak,

TV (app) werkte niet direct (login werd niet geaccepteerd door app, maar geholpen via chat/klantenservice). Eerste indruk is overigens dat de TV app OK werkt.. Komende tijd kwaliteit in de gaten houden en de TV box (heb de oude gehad..) terugsturen zonder een nieuwe te vragen

Zit nog wel op CGNAT en (mede) daardoor wat uitdagingen met NAS (en de dubbele NAT zal ook niet helpen), maar verder lijkt alles nu te werken. (dynamische IP is aangevraagd).

Heb nu ook drie keer wifi op de Nokia uitgezet (hopelijk blijft dat wel zo..)

[edit]
het heeft een goed uur geduurd, maar ik heb mijn dynamische IP, mijn NAS en Home Assistant zijn weer bereikbaar _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door pietje63 op 05-03-2025 22:18 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:13

MASiR

battlefield gameplay montages

Hi all. Vanwege verhuizing naar een niet Ziggo gebied moesten we over naar glasvezel, gekozen voor Delta.

De monteur had allerlei slechte verhalen over de settopbox, o.a. dat je geen Netflix kunt installeren. Ik wil geen geouwedinges met afstandsbedieningen en alles zoals bij ziggo op 1 bedienen.

Ik las hier dat het gewoon een Google app was, kan ik dan niet gewoon dat kastje weg laten en de netwerk kabel in de smart tv drukken?

Of moet/kan ik een ander kastje zo der restricties kopen. Waar zoek ik dan op? Android TV receiver of zo?

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:48

Ethirty

Who...me?

MASiR schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:38:
Hi all. Vanwege verhuizing naar een niet Ziggo gebied moesten we over naar glasvezel, gekozen voor Delta.

De monteur had allerlei slechte verhalen over de settopbox, o.a. dat je geen Netflix kunt installeren. Ik wil geen geouwedinges met afstandsbedieningen en alles zoals bij ziggo op 1 bedienen.

Ik las hier dat het gewoon een Google app was, kan ik dan niet gewoon dat kastje weg laten en de netwerk kabel in de smart tv drukken?

Of moet/kan ik een ander kastje zo der restricties kopen. Waar zoek ik dan op? Android TV receiver of zo?
Gewoon de Delta app op je televisie installeren.
En mocht je een exotische smart tv hebben die die app niet kent dan iets van een Android box/GoogleTV iets inzetten.

Wij draaien hier op een AppleTV, hele box van Delta zelfs nog nooit uit de doos gehaald. Gaat prima.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:04
MASiR schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:38:

Wij hebben net zo'n nieuw Android TV kastje van Delta gekregen. Je kunt daar trouwens allerlei eigen apps uit de Playstore op installeren, dus Netflix vast ook wel.
Overigens vind ik het kastje helemaal niks. De functionaliteit van de Delta app voor onze LG tv is zelfs beter. Zo kun je op de LG-delta app in de TV-gids wél een hele dag voor- en achteruit zappen, en gaat dat met de AB van het android kastje niet. En je hebt in de LG app een cursor, die je in de Android app heel erg mist.
In beide gevallen staat het beeld stil tijdens vooruitspoelen, dus je doet dat op de gok 8)7 . Dat ging bij het oude (niet-Android) kastje van Delta/Caiway een stuk beter. En bij KPN nóg veel beter, want daar kon je 500 intikken om precies 5 minuten vooruit te spoelen.
Als KPN hier ooit glasvezel aanlegt dan gaan we weer terug.
Eerst over een jaar maar eens Ziggo proberen, die aansluiting hebben we gelukkig ook nog.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:58:
[...]

Je kunt daar trouwens allerlei eigen apps uit de Playstore op installeren, dus Netflix vast ook wel.
Nee, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:13

MASiR

battlefield gameplay montages

Als je de Delta app op je TV zet moet je dus altijd eerst je TV aan zetten, apps openen en de Delta app openen? Of kan de hele zooi gewoon standaard de Delta app openen als je het aan zet...

Anders haal ik wel een ander Google kastje. We kijken hoofdzakelijk lineaire TV met opnames en terug kijken via de gids.

Secundair veel streaming via steeds een andere aanbieder

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007

Ethirty

Who...me?

MASiR schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:09:
Als je de Delta app op je TV zet moet je dus altijd eerst je TV aan zetten, apps openen en de Delta app openen? Of kan de hele zooi gewoon standaard de Delta app openen als je het aan zet...

Anders haal ik wel een ander Google kastje. We kijken hoofdzakelijk lineaire TV met opnames en terug kijken via de gids.

Met een los kastje heb je precies hetzelfde :?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een TV heeft toch een standby functie waarbij de huidige zender/app e.d. blijft staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Een TV heeft toch een standby functie waarbij de huidige zender/app e.d. blijft staan?
Zal vast ook afhangen van de TV en voornamelijk leeftijd daarvan. De 2015 Sony (pre Android TV) van mijn ouders doet dat IIRC niet. Input (TV vs HDMI, vs...) wel, maar op "TV" opent die ook met TV. Maar dat is ook nog een TV met in de basis lineaire TV functies. En "apps" als extra "laag".
Mijn LG uit 2016 heeft dan weer gewoon een app om lineaire TV te kijken. En die onthoud wel netjes welke app geopend was bij het "uit" zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 14:35
Over een week van Ziggo naar Delta.
Ik heb het Kamai tv kastje ontvangen.
Ik begrijp dat dit een ouder type is.

Wat zijn de verschillen tussen de Kamai en het android kastje?
Is het nieuwe android kastje veel beter?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
driel24 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:28:
Over een week van Ziggo naar Delta.
Ik heb het Kamai tv kastje ontvangen.
Ik begrijp dat dit een ouder type is.

Wat zijn de verschillen tussen de Kamai en het android kastje?
Is het nieuwe android kastje veel beter?
Nee. Die mist nogal wat:
- Bij vooruitspoelen staat het beeld stil.
- Geen kleurknoppen meer.
- In de gids kun je niet meer met 1 knop van dag wisselen.

Ook een paar voordelen:
- Bluetooth AB
- Android, dus je kunt nogal wat apps installeren.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Andrehj schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:40:
[...]

Nee. Die mist nogal wat:

Ook een paar voordelen:
- Bluetooth AB
Van dag wisselen kan wel. Tv gids aanzetten. Channel up en down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Als het een Android tv is kan het waarschijnlijk makkelijker

Zelf heb ik met een button remapper de delta knop gekoppeld aan de tv knop. Dit snapt iedereen :)

Projectivy Launcher Lijkt nog beter. Betere launcher met mogelijkheid om een app te selecteren welke opstart bij aangaan. Zelf nog niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Sjakie0101 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:28:
Van dag wisselen kan wel. Tv gids aanzetten. Channel up en down.
Dat werkt hier alleen in de app op LG tv ( met de LG ab. Bij het Android kastje van Delta werkt dat bij ons niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
[...]

Eens in de zoveel tijd lees ik dit topic om erachter te komen of Delta nog steeds die ellendige modems erbij levert die niet in bridge kunnen. Helaas nog wel dus.

* JeroenNietDoen blijft dus voorlopig maar op kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:09:
[...]

Eens in de zoveel tijd lees ik dit topic om erachter te komen of Delta nog steeds die ellendige modems erbij levert die niet in bridge kunnen. Helaas nog wel dus.

* JeroenNietDoen blijft dus voorlopig maar op kabel
Er zijn zat oplossingen: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
Zeker. Die zijn mij bekend, alsmede de waarschuwingen, zie TS van dat topic. Mijn punt is dat het niet vanuit leverancier, Delta, gefaciliteerd wordt. Ik heb weinig zin in gedoe namelijk. Zoals dat nu bij mijn Delta kabelmodem bijvoorbeeld werkt, overigens tot volle tevredenheid. Enige reden dat ik over zou willen naar glasvezel is omdat ik dan kan downgraden naar 500Mbit en ook nog eens aanzienlijk goedkoper uit ben. Als kabel een 500ish Mbit abo zou hebben zou het ook prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:43:
[...]

Zeker. Die zijn mij bekend, alsmede de waarschuwingen, zie TS van dat topic. Mijn punt is dat het niet vanuit leverancier, Delta, gefaciliteerd wordt. Ik heb weinig zin in gedoe namelijk. Zoals dat nu bij mijn Delta kabelmodem bijvoorbeeld werkt, overigens tot volle tevredenheid. Enige reden dat ik over zou willen naar glasvezel is omdat ik dan kan downgraden naar 500Mbit en ook nog eens aanzienlijk goedkoper uit ben. Als kabel een 500ish Mbit abo zou hebben zou het ook prima zijn.
Hoewel bridge ook mijn voorkeur zou hebben, is het ook de vraag waar je exact bang voor bent. Ik heb mijn deco in DMZ van de Nokia staan en dynamisch op aangevraagd en sindsdien geen hinder ondervonden van de dubbele nat (al moet ik zeggen dat in home assistant een camera snapshot niet zichtbaar is; geen idee of er een verband is maar omdat de rest goed werkt denk ik het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
JeroenNietDoen schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:43:
[...]

Bridge mode heeft bij Delta niet echt prioriteit. Er is gewoon geen business case voor. Het percentage gebruikers die dat wil ligt tussen de 0.1% en 1%.

Eigen modem werkt prima. Meeste Tweakers draaien hier al ruim 2 jaar met eigen ONT met zelden problemen. De problemen die je kunt verwachten zijn vergelijkbaar met de ONT die meegeleverd wordt. Het wisselen tussen ONT's is met een telefoontje te regelen.

De Nokia XS-010X-Q (of andere varianten van de XS-010X-) wordt door Delta zelf ook geleverd in sommige situaties. Dus prima ondersteuning in het netwerk voor die ONT. Of kijk eens naar andere providers op het Delta netwerk, zoals Odido. Dan krijg je de Nokia XS-010X-Q met een router van Odido daar achter. Als je daar je eigen router aan hangt dan heb je in feite de bridge mode in de situatie die jij graag wil (Odido heeft alleen nog geen IPv6 zover ik weet).

Oh, en er zijn een paar medewerkers van Delta erg actief op dit forum en Discord. _/-\o_ Als je er met de helpdesk niet uit komt, dan heb je via deze weg een directe lijn naar de engineer die jou probleem kan oplossen. (geldt ook voor KPN trouwens en ik dacht dat Odido ook actief is hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
EWS99 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 08:21:
[...]

Bridge mode heeft bij Delta niet echt prioriteit. Er is gewoon geen business case voor. Het percentage gebruikers die dat wil ligt tussen de 0.1% en 1%.
Vele jaren geleden heb ik eens iemand van de NS eens horen zeggen dat als je alle onrendabele lijnen opheft er op den duur geen spoorwegnet overblijft.
Eigen modem werkt prima.
Dat Delta - in tegenstelling tot Ziggo dat jarenlang tegengestribbeld heeft - hier vanaf het begin netjes aan meewerkt is mooi, maar vergeet niet dat eigen modems faciliteren gewoon een wettelijke verplichting is.

Het moet ook niet in de plaats gaan komen van het in bruikleen verstrekken van een fatsoenlijke modem/router die voorziet in wat beschouwd kan worden als standaard voorzieningen. "Dan neem je toch een eigen modem/router" vind ik wat te gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 20:08:
[...]

Dat werkt hier alleen in de app op LG tv ( met de LG ab. Bij het Android kastje van Delta werkt dat bij ons niet.
Heb je wel de laatste update van de app? Werkt bij mij tadeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Sjakie0101 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 10:10:
Heb je wel de laatste update van de app? Werkt bij mij tadeloos.
Ik ga ervan uit dat het kastje (start elke avond koud op) dat zelf regelt. Geen idee hoe ik dat kan zien, maar je hoeft dat toch niet zelf bij te houden?

Ik zal het vanavond nog eens testen. Overigens hebben we van dat Delta kastje al een beetje afscheid genomen, de interne app van de TV werkt sowieso beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:46:
[...]

Dat Delta [...] hier vanaf het begin netjes aan meewerkt is mooi, maar vergeet niet dat eigen modems faciliteren gewoon een wettelijke verplichting is.
Volgens mij is dat iets te rooskleurig? Ze zijn pas begonnen met de grootschalige uitrol van XGS-PON nadat de wettelijke verplichting er was? En op AON had je natuurlijk helemaal geen medewerking nodig, gewoon een SFP module kopen die de juiste golflengtes gebruikt en klaar.
En vervolgens waren het nog de Tweakers die veel hebben zitten experimenteren, en niks aan de praat kregen. Totdat "uiteindelijk" Delta medewerkers ("in hun eigen tijd") hebben meegeholpen hieraan. Waarbij er wel groen licht vanuit Delta is gekomen om het (enigszins) "in de baas zijn tijd" te ondersteunen en onderhouden.

En bij Ziggo klopt het dan wel dat die altijd hebben tegen gestribbeld v.w.b. de invoering van de wetgeving. Maar vanaf dag 1 dat de wetgeving in ging kon je direct je AVM Fritzbox met coax bij Ziggo laten registreren (/serienummer doorgeven dus). Of in ieder geval in fZiggo gebied. fUPC wellicht niet, maar die liepen wel met meer zaken achter. En dat is intussen ook al lang gelijk getrokken. (Geen IPv6 in bridge was een van die dingen meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20
Voor de zuid-limburgers (@RobertMe @Kuusj ), en wellicht ook in het algemeen; ik heb eind 2021 ingeschreven naar aanleiding van een flyer waarbij gratis montage plus een jaar lang 1gbps internet voor 35 (of 30?) euro zou zijn.

Het is echter vorige week pas aangelegd, en zie dat ik op een flexpakket zit van 47,50 euro (alleen internet, geen tv).

Is bij jullie toevallig ook zoiets aan de hand dat men niet de originele aanbieding heeft geactiveerd? Heb al een keer gechat met ze, maar heeft nog niets opgeleverd.
Andere mensen ook deze ervaring, en heb je dat nog kunnen rechtzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peewee.
  • Registratie: December 2014
Ik had zoiets ook, maar dan met een aanbieding van 8 maanden. Totnutoe is het originele aanbierdingstarief aan mij berekend, dus er staat korting op de rekening (huidige tarief flexpakket, en dan korting tot ik op het bedrag van €35,- kom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:46
Nu weer actie bij delta 2 jaar abbo 50% korting.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:18
Ingelogd op 'mijn Delta' van familielid die nog 'legacy' zeelandnet.nl mailadressen heeft. Ik kon nu helemaal geen extra adres of aliassen aanmaken. Maar wel deze tekst: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A23xi3qINdXTp0Td5rz-CbcEhNY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VJ2Y0bct2cdbEs0gDYlPVU8B.png?f=fotoalbum_large

Zouden ze zeelandnet.nl domein- en/of mailwise aan het uitfaseren zijn?

/update: Klantenservice Delta:
Het klopt dat het helaas niet meer mogelijk is om emailadressen aan te maken met @zeelandnet.nl. Alle nieuwe emailadressen zijn enkel nog aan te maken met @delta.nl.

[ Voor 19% gewijzigd door Doane op 12-03-2025 08:20 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20
peewee. schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:10:
Ik had zoiets ook, maar dan met een aanbieding van 8 maanden. Totnutoe is het originele aanbierdingstarief aan mij berekend, dus er staat korting op de rekening (huidige tarief flexpakket, en dan korting tot ik op het bedrag van €35,- kom).
OK, dan maar eens even wachten tot de eerste factuur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

sewer schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:02:
Voor de zuid-limburgers (@RobertMe @Kuusj ), en wellicht ook in het algemeen; ik heb eind 2021 ingeschreven naar aanleiding van een flyer waarbij gratis montage plus een jaar lang 1gbps internet voor 35 (of 30?) euro zou zijn.

Het is echter vorige week pas aangelegd, en zie dat ik op een flexpakket zit van 47,50 euro (alleen internet, geen tv).

Is bij jullie toevallig ook zoiets aan de hand dat men niet de originele aanbieding heeft geactiveerd? Heb al een keer gechat met ze, maar heeft nog niets opgeleverd.
Nou ja sterker nog, ik heb een paar maanden geleden het hele zooitje opgezegd. Ik woon inmiddels niet meer thuis en mijn ouders hoeven geen gigabit, en als Delta er niet letterlijk 4 jaar over gedaan had was het een ander verhaal. Een persoon deed nog wat moeilijk aan de telefoon maar de volgende begreep het helemaal en het het abbo geannuleerd.

Ter beeldvorming, het kastje is in de meterkast afgemonteerd en men heeft de verbinding naar de hoofdverdeler getest, maar dit was al een (ruim) jaar geleden. Ik weet van anderen in het dorp dat de spriet nog niet eens naar binnen ligt.

Ik woon nu in een dorp waar Delta bezig was, blijkbaar al jaren. Dat is nu afgeblazen vanwege 'redenen'. Dus ook hier zit is weer met tergend traag internet :X 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

sewer schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:02:

Zelfde gehad, met neemt gewoon de inflatiecorrectie mee, daar heb je als het goed is ook mails over gehad die mag je gewoon meebetalen.

Contact met de klantenservice leverde mij ook niets op, Ik heb het er verder bij laten zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 10-03-2025 13:31 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 14:35
Andrehj schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 16:40:
[...]

Nee. Die mist nogal wat:

Ook een paar voordelen:
- Bluetooth AB
Toch nog een klein vraagje. Hoe gedragen de kastjes zich als ik de "gids" oproep?
Zit daar nog verschil in?

Ik vraag dit omdat ik voor Ziggo bij Youfone zat. Als ik bij Youfone op de gids drukte, ging
het beeld EN geluid weg. Vond ik zeer vervelend.
Bij Ziggo verschijnt, bij gebruik van de gids, een mini beeldje met geluid.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
@driel24 Geluid loopt door, beeld is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Ik heb een Chromecast met Google TV HD maar ik kan de Delta app niet vinden als ik zoek. In dit topic lees ik meerdere berichten van mensen die de app draaien op een Chromecast met Google TV. Is dit niet meer beschikbaar, of wordt alleen de 4K versie ondersteund?

Edit: de zoekfunctie lijkt hoofdlettergevoelig te zijn, zoeken op “DELTA” in plaats van “delta” dus :/

[ Voor 17% gewijzigd door NoepZor op 11-03-2025 20:23 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
Ik heb nu een ODIDO abonnement via mijn Delta aansluiting. Daarbij kreeg ik een Nokia XS-010X-Q met Delta-branding erop. Is het een optie om deze te houden als ik na afloop van mijn contracttermijn overstap naar een abonnement bij Delta? Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt mij een door Delta uitgegeven stuk hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gsh1964
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 17:01
Afgelopen eind december overgestapt van Odido naar Delta.
De Nokia XS-010X-Q kon ik houden; alleen moest ik het modem ZyXl T56 terugsturen.
Opmerkelijk.... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:22
gsh1964 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 23:57:
Afgelopen eind december overgestapt van Odido naar Delta.
De Nokia XS-010X-Q kon ik houden; alleen moest ik het modem ZyXl T56 terugsturen.
Opmerkelijk.... toch?
Dat lijkt op goed nieuws. Stond bij de inleverinstructies expliciet dat de Nokia kon blijven hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Kleine update qua ervaringen hier
- TV is inmiddels mijn smart hub geworden (ipv ziggo mediabox), met wat tweaks komt dit prima door de WAF (en kids acceptance factor) heen
- Delta TV app geeft acceptabele kwaliteit
- wel gemis Ziggo sport voor UEFA (had niet in de gaten dat het exclusief was)
- de tv gids in de app heeft erg kleine letters. Net niet fijn lezen. Het live tv overzicht is ook niet zo handig (preview is minder praktisch dan gewoon tekst, zeker icm reclames)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:38
pietje63 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:40:
Kleine update qua ervaringen hier
- TV is inmiddels mijn smart hub geworden (ipv ziggo mediabox), met wat tweaks komt dit prima door de WAF (en kids acceptance factor) heen
- Delta TV app geeft acceptabele kwaliteit
- wel gemis Ziggo sport voor UEFA (had niet in de gaten dat het exclusief was)
- de tv gids in de app heeft erg kleine letters. Net niet fijn lezen. Het live tv overzicht is ook niet zo handig (preview is minder praktisch dan gewoon tekst, zeker icm reclames)
Als je de coax kabel aangesloten laat werkt kanaal 14 nog steeds :)
Zo doe ik het al jaren. Ik laat alles van Ziggo aangesloten nu ik op delta zit en Nederland 1,2,3 en ziggo sport op kanaal 14 blijven gewoon werken zonder CI+ module.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daniel. schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Als je de coax kabel aangesloten laat werkt kanaal 14 nog steeds :)
Zo doe ik het al jaren. Ik laat alles van Ziggo aangesloten nu ik op delta zit en Nederland 1,2,3 en ziggo sport op kanaal 14 blijven gewoon werken zonder CI+ module.
Totdat Ziggo de kabel uit trekt in de eindversterker. Is in jouw geval dan niet gebeurt, betekent echter niet dat het niet nog kan gebeuren of dat dit bij anderen ook het geval is.

Edit: NPO 1, 2, 3 + Ziggo Sport zijn trouwens de niet versleutelde kanalen in het betaalde pakket. Er is ook een optie om als Internet Only Ziggo klant meer dan 40 kanalen te ontvangen (zonder CI+ etc dus), waaronder ook RTL & Talpa. En dat werkt dus ook als je geen abo hebt, zolang Ziggo de kabel niet uittrekt.

[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 12-03-2025 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 09:40
RobertMe schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:09:
[...]

Totdat Ziggo de kabel uit trekt in de eindversterker. Is in jouw geval dan niet gebeurt, betekent echter niet dat het niet nog kan gebeuren of dat dit bij anderen ook het geval is.
Ik kan dat bevestigen. Ik kon nog een tijdje TV kijken via Ziggo na beëindiging van mijn abonnement daar. Totdat mijn groene lijntje in de wijkversterker eruit werd getrokken. Einde verhaal. Duurde een maandje of 3.

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
heeft iemand al beeld gekregen op het viaplay tv kanaal 22 ?

bij mij geeft hij aan dat ik

Je bent niet geabonneerd op deze zender druk ok voor meer informatie. (en op de pagina waar na gelinkt word kwam ik nog niet echt veder)

maar kanaal 22 zou toch gratis beschikbaar zijn en viaplay plus zou toch betaald zijn of mis ik iets?

edit hier gaat het er ook al over dat het nog niet werkt
https://www.zeelandnet.nl...-bij-delta-en-odido/page5

[ Voor 25% gewijzigd door hjvg op 14-03-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klopt helemaal, maar de vraag is op welk kanaal wat staat. Qua kanaalnummering is 22 voor een premium kanaal onlogisch.

Er zijn sowieso decodersoftwareupdates nodig om de doorlink naar bestellen goed te krijgen

[ Voor 28% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-03-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Sjakie0101 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:20:
klopt helemaal, maar de vraag is op welk kanaal wat staat. Qua kanaalnummering is 22 voor een premium kanaal onlogisch.

Er zijn sowieso decodersoftwareupdates nodig om de doorlink naar bestellen goed te krijgen
het kanaal heet viaplay tv
en niet viaplay tv+ (wat het betaalde kanaal zou moeten worden)

ook in de mail van delta werd kanaal 22 gemeld als kanaal waar we konden kijken met een tv abbonemnet van delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:05
hjvg schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:22:
[...]

het kanaal heet viaplay tv
en niet viaplay tv+ (wat het betaalde kanaal zou moeten worden)

ook in de mail van delta werd kanaal 22 gemeld als kanaal waar we konden kijken met een tv abbonemnet van delta
1 ZoekopdrachtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUlPbbustY5_og2JFbBs_SpDgj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JxGuu7QAyaKATpvWHudlv353.png?f=fotoalbum_large

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
dat is de oude viaplay tv (vroeger sbs9) en sinds vandaag ook weer sbs9 kanaal 19 = sbs9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Port forwarding werkt niet

Ik ben van Caiway naar Delta overgestapt. Gisteren ging het abo in en vandaag had ik eindelijk toegang tot MijnDelta zodat ik de CGNAT kon omzetten naar dynamisch IP. Dat is gelukt maar nu blijkt port forwarding niet te werken. Het vreemde is dat het met hetzelfde type modem/router met exact dezelfde instellingen wel werkte bij Caiway. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Cgnat omzetten duurde bij mij iets van 3 uur

Wellicht DMZ aanzetten als test
-> werkt dat wel, dan kloppen de regels niet
-> werkt dat ook niet, dan ander probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-08 20:57
Hallo tweakers,
Over twee weken ga ik van CAIWAY naar DELTA. Mijn huidige glasvezel modem (zonder wifi) wordt vervangen door een Sagemcom FAST 5684 (dus met wifi). Huidige situatie is dat ik een Asus Wifi XT9 als router heb aangesloten op het glasvezelmodem en dat via 3 vaste kabelverbindingen (5e) een andere XT9, een AX en een zenwifi AC als node verbonden. Via het wifi netwerk zijn nog een AX en een AC node verbonden. Dit werkt erg goed. Overal goede dekking en zeer stabiele verbindingen.

Ik heb de XT9 router als draadloze routerstand / AiMesh-routerstand (is standaard) geïnstalleerd. Er zijn ook nog twee andere mogelijkheden, namelijk als Access Point (AP) stand / AiMesh Router in AP-stand en
AiMesh-knooppunt.

Straks als de Sagemcom is geïnstalleerd is dat met een wifi netwerk van het modem. Wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat ik zo weinig mogelijk hoef aan te passen? Idealiter dat ik niets hoef aan te passen dan alleen de router te verbinden met de Sagemcom. Dus mijn huidig wifi netwerk behouden zodat ik mijn deurbel, camera's, HUE, Nestapparatuur etc niet opnieuw moet installeren omdat het wifi netwerk veranderd is. Kan ik de wifi van Sagecom uitschakelen? Zodat het internetsignaal van de modem naar de XT9 router gaat (zoals nu) en dat ik dan mijn huidig XT 9 wifi netwerk behoud? En is dat voldoende? Of moet ik dan ook nog iets aanpassen bij de XT9 router?

Ik kan er niet veel informatie online over vinden dus als iemand hier kan aangeven wat het beste is om te doen dan hoor ik dat graag.
Gr Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
pietje63 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:51:
Cgnat omzetten duurde bij mij iets van 3 uur

Wellicht DMZ aanzetten als test
-> werkt dat wel, dan kloppen de regels niet
-> werkt dat ook niet, dan ander probleem
DMZ werkt ook niet

Maar zoals gezegd, Bij Caiway werkte de port forwarding wel. Wat is er bij Delta anders dan eerst bij Caiway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:05
Roetzen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:17:
[...]

DMZ werkt ook niet

Maar zoals gezegd, Bij Caiway werkte de port forwarding wel. Wat is er bij Delta anders dan eerst bij Caiway?
Welke router heb je? Nokia modem heeft een bug waardoor nat hairpin niet werkt.
En check je het via een port checker online?

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Nokia XS2426G-B. Zelfde type als ik van Caiway had.
Nokia modem heeft een bug waardoor nat hairpin niet werkt.
Weet ik, maar dat is niet relevant hier.
En check je het via een port checker online?
Ik test vanaf een Ziggo lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Roetzen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:36:
[...]

Nokia XS2426G-B. Zelfde type als ik van Caiway had.

[...]

Weet ik, maar dat is niet relevant hier.

[...]

Ik test vanaf een Ziggo lijntje.
weet je zeker dat je cgnat uit is gegaan?

je kunt het checken door te kijken wat je externe ip is.

als je inport forwarding zit en cgnat staat nog aan
geeft hij een melding dat portforward disabled is.

geeft hij dit niet meer aan dan zou cgnat inderdaad uit moeten zijn en zou je een poort meten kunnen forwarden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
hjvg schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:47:
[...]
weet je zeker dat je cgnat uit is gegaan?

je kunt het checken door te kijken wat je externe ip is.
Ja, heb ik gechekt, het WAN ip adres in de Nokia is aangepast van 100.x.x.x naar 81.172.x.x
als je inport forwarding zit en cgnat staat nog aan
geeft hij een melding dat portforward disabled is.

geeft hij dit niet meer aan dan zou cgnat inderdaad uit moeten zijn en zou je een poort meten kunnen forwarden
Maar het werkt dus niet. En nogmaals eerder werkte hetzelfde wel bij Caiway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kanaal 19 is vanaf morgen SBS9.
Kanaal 22 is het open kanaal Viaplay TV

Per 2 april komt Delta met het Viaplay TV+ kanaal (premium abo). Ik mag hopen dat ze tegen die tijd regelen dat je de app daar ook bjj krijgt. 17 euro voor 1 premiumkanaal zonder OTT app is straalbezopen. Trapt niemand in

https://www.totaaltv.nl/n...elt-komst-viaplay-tv-uit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Sjakie0101 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:11:
Kanaal 19 is vanaf morgen SBS9.
Kanaal 22 is het open kanaal Viaplay TV

Per 2 april komt Delta met het Viaplay TV+ kanaal (premium abo). Ik mag hopen dat ze tegen die tijd regelen dat je de app daar ook bjj krijgt. 17 euro voor 1 premiumkanaal zonder OTT app is straalbezopen. Trapt niemand in

https://www.totaaltv.nl/n...elt-komst-viaplay-tv-uit/
yup ondertussen werkt kanaal 22 wel
kanaal 19 geeft ook al sbs9 aan maar heeft ook nog viaplaylogos maar wat ik gezien heb geen viaplay content meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Is er een kans dat het met die port forwarding nog goed komt? Ik baal hiervan als een stekker. Het werkte bij Caiway onder dezelfde omstandigheden dus ging ik er van uit dat het bij Delta ook zou werken. Niet dus. :( Heeft iemand het ooit aan de praat gekregen bij Delta? Of moet ik maar gewoon gebruik maken van mijn recht deze on-line aankoop binnen 14 dagen te annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:57
Maak dat je er weg komt nu het nog kan!

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 13:59
Roetzen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:47:
Is er een kans dat het met die port forwarding nog goed komt? Ik baal hiervan als een stekker. Het werkte bij Caiway onder dezelfde omstandigheden dus ging ik er van uit dat het bij Delta ook zou werken. Niet dus. :( Heeft iemand het ooit aan de praat gekregen bij Delta? Of moet ik maar gewoon gebruik maken van mijn recht deze on-line aankoop binnen 14 dagen te annuleren?
Ik heb mijn tplink routertje in de dmz van de Nokia staan en een kleine tien portforwarders in de router geregeld. Werkt feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:47:
Caiway gebruikt dezelfde infra van DFN als Delta. Zelfde Nokia xs-2426g-b dus waarom zou dan port forwarding niet werken? Heb je het echt goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
ernstoud schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:56:
[...]

Caiway gebruikt dezelfde infra van DFN als Delta. Zelfde Nokia xs-2426g-b dus waarom zou dan port forwarding niet werken? Heb je het echt goed ingesteld?
Precies, dus daarom ging ik er van uit dat het zou werken.
Tja, wat kun je fout doen? Poortnummer en intern IPv4 adres invullen, dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:07:
[...]

Tja, wat kun je fout doen? Poortnummer en intern IPv4 adres invullen, dat is het.
Je benadert de service achter die poort vanuit Ziggo zei je. Zou daar een probleem zijn richting Delta? Juiste IP adres gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
@ernstoud
Ik heb het ook nog even laten testen door iemand bij Freedom. Beide methoden werkten een paar dagen geleden nog bij Caiway, en je zegt het zelf, zelfde infra. ..
IP adres al tig keer gecontroleerd. Ik snap er echt niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Roetzen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:07:
[...]
Ik kan me een post herinneren waarin een gebruiker klaagde dat port forwarding de ene keer wel en de andere dag niet werkte. Volgens mij is dat nog steeds zo.

Ik had zelf ook rare problemen met het hosten van mijn gameservertje, DMZ hielp ook niet.
Uiteindelijk eigen ONT aangeschaft en nooit meer problemen gehad. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Roetzen schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:22:
@ernstoud
Ik heb het ook nog even laten testen door iemand bij Freedom. Beide methoden werkten een paar dagen geleden nog bij Caiway, en je zegt het zelf, zelfde infra. ..
IP adres al tig keer gecontroleerd. Ik snap er echt niks van.
Heb je de obvious dingen geprobeerd? Router uit en aan, reset, forward verwijderen en opnieuw aanmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
EWS99 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:32:
[...]

Heb je de obvious dingen geprobeerd? Router uit en aan, reset, forward verwijderen en opnieuw aanmaken?
Uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rfbroek schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:25:
[...]

Ik kan me een post herinneren waarin een gebruiker klaagde dat port forwarding de ene keer wel en de andere dag niet werkte. Volgens mij is dat nog steeds zo.

Ik had zelf ook rare problemen met het hosten van mijn gameservertje, DMZ hielp ook niet.
Uiteindelijk eigen ONT aangeschaft en nooit meer problemen gehad. _/-\o_
Inderdaad, die posts zie je als je zoekt op “portforwarding”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-08 23:02
Wil een abonnement afsluiten bij delta (enige optie voor glasvezel). Enkele vragen die ik nog heb, hopelijk kan iemand het e.e.a. beantwoorden :) :
  • Kan je nou altijd programma’s terugkijken en reclames doorspoelen? (zo te zien vanaf april op rtl niet meer) En/of moet je hier eerst iets voor opnemen? Wil waarschijnlijk de app op de LG of Apple TV gebruiken, kan dat? Of is opnemen alleen iets voor het losse kastje
  • Voor internet wil ik een zo laag mogelijke latency, maakt het hierbij uit of je voor een 1 gb of 4 gb pakket kiest? En krijg je bij een 4 gb een andere/betere modem of zit hier verder geen verschil in? (lees hier gemixte verhalen over)
  • Zijn er nog andere dingen die ik kan doen voor een zo’n laag mogelijke latency? Lees bijv over aanpassing van AON naar PON, maar zover ik weet heb je hier zelf geen invloed op
  • Ik wil geen IP delen, lees dat dit is uit te zetten via Mijn-omgeving, maar dan verandert je IP dus wel eens in de zoveel tijd? (en krijg je wel gewoon een vast/uniek ip6 adres?)
Pagina: 1 ... 116 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.