Acties:
  • 0 Henk 'm!
mussov schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:50:
Wil een abonnement afsluiten bij delta (enige optie voor glasvezel). Enkele vragen die ik nog heb, hopelijk kan iemand het e.e.a. beantwoorden :) :
  • Kan je nou altijd programma’s terugkijken en reclames doorspoelen? (zo te zien vanaf april op rtl niet meer) En/of moet je hier eerst iets voor opnemen? Wil waarschijnlijk de app op de LG of Apple TV gebruiken, kan dat? Of is opnemen alleen iets voor het losse kastje
  • Voor internet wil ik een zo laag mogelijke latency, maakt het hierbij uit of je voor een 1 gb of 4 gb pakket kiest? En krijg je bij een 4 gb een andere/betere modem of zit hier verder geen verschil in? (lees hier gemixte verhalen over)
  • Zijn er nog andere dingen die ik kan doen voor een zo’n laag mogelijke latency? Lees bijv over aanpassing van AON naar PON, maar zover ik weet heb je hier zelf geen invloed op
  • Ik wil geen IP delen, lees dat dit is uit te zetten via Mijn-omgeving, maar dan verandert je IP dus wel eens in de zoveel tijd? (en krijg je wel gewoon een vast/uniek ip6 adres?)
Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden. Ik kijk vrijwel geen TV.

Ik denk niet dat de snelheid van je abonnement enige invloed heeft op de latency. Bij het 4 Gbps (niet Gb.) krijg je de Sagemcom gateway (ONT, router en accesspoint). Bij de lagere abonnementen de Nokia.

Je krijgt een XGS-PON aansluiting. Op latency heb je alleen in je eigen omgeving invloed. Bedraad aangesloten op de router is dan het beste, WiFi introduceert extra latency. En extern werken over een VPN uiteraard ook.

Je IPv4 adres kan wijzigen bij onderhoud e.d., er is geen vaste periode of zo.

Bij IPv6 geldt hetzelfde, in praktijk is het vast.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-09 15:19
ernstoud schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:55:
[...]

Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden. Ik kijk vrijwel geen TV.

Ik denk niet dat de snelheid van je abonnement enige invloed heeft op de latency. Bij het 4 Gbps (niet Gb.) krijg je de Sagemcom gateway (ONT, router en accesspoint). Bij de lagere abonnementen de Nokia.

Je krijgt een XGS-PON aansluiting. Op latency heb je alleen in je eigen omgeving invloed. Bedraad aangesloten op de router is dan het beste, WiFi introduceert extra latency. En extern werken over een VPN uiteraard ook.

Je IPv4 adres kan wijzigen bij onderhoud e.d., er is geen vaste periode of zo.

Bij IPv6 geldt hetzelfde, in praktijk is het vast.
Bedankt voor je antwoorden. Lees overigens wel dit op de site van Delta:
Onze glasvezelmodems
Bij je bestelling voor glasvezel internet ontvang je van ons een glasvezelmodem. Kies je het 5 Gig + Unlimited Mobiel abonnement, dan krijg je het Sagemcom modem. In alle andere gevallen krijg je het Nokia modem toegestuurd.
Zou betekenen dat je ook bij het 4 Gig abonnement de Nokia kan krijgen. Maar dan eigenlijk de vraag: welk modem is beter? Mijn vereisten:
  • Poort forwarding naar buiten
  • Wil een switch gebruiken en een utp kabel direct naar de PC, bij voorkeur dus meerdere > 1 Gig poorten maar zo te zien hebben beide modems er daar maar één van
  • Laagste latency zoals eerder gezegd (maar denk dat dit voor beide modems hetzelfde is?)
  • Ga verschillende access points neerzetten (bekabeld), dus weet niet of ik de wifi van het modem ga gebruiken

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wil een abonnement afsluiten bij delta (enige optie voor glasvezel).
Waarschijnlijk klopt dat niet. Er zal waarschijnlijk een kabel door Delta Fiber Nederland zijn aangelegd (en in beheer zijn). Meerdere providers kunnen hier hun diensten op verlenen. Maar zusterbedrijf Delta is uiteraard wel semi synoniem ermee. Maar de kans is groot dat ook Odido over die kabel kan leveren. En kleinere / onbekendere providers zoals Freedom en Glasnet (en vast nog vele anderen) zullen vast ook wel kunnen leveren.

V.w.b. de verdere vragen. Volgens @Roetzen is dd IPv6 prefix vast / wijzigt niet. Zelfs na een Caiway => Delta wissel in zijn geval. En ik meen ook eens gelezen te hebben dat het extreem sterk is aanbevolen aan providers om IPv6 prefixen te koppelen aan het abonnement (/klant / aansluiting / ...). En dat een "het zou eens per jaar kunnen veranderen" niet "mag" (laat dus staan elke week of whatever).

Edit:
Bij die andere providers is de kans overigens ook aanwezig (/groot) dat puur een ONT, evt met losse router, wordt geleverd. Die ONT is dan denk ik altijd "de" Nokia die IIRC een 10Gbit/s poort heeft. In dat geval kun je dus ook een eigen router aansluiten met een assortiment aan poorten naar jouw keuze (i.p.v. de (andere) Nokia of Sagemcom die Delta levert en maar 1 2,5Gbit/s poort heeft).
En vergeet uiteraard niet dat Odido geen IPv6 doet als dat een harde eis is.

En mogelijk dat een van die alternatieve ISPs ook een vast IP adres levert (meen dat dat voor Glasnet geldt, en mogelijk ook Freedom?). Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over hoe vaak het IP adres veranderd.

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 14-03-2025 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mussov schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:16:
[...]

Bedankt voor je antwoorden. Lees overigens wel dit op de site van Delta:

[...]

Zou betekenen dat je ook bij het 4 Gig abonnement de Nokia kan krijgen. Maar dan eigenlijk de vraag: welk modem is beter? Mijn vereisten:
  • Poort forwarding naar buiten
  • Wil een switch gebruiken en een utp kabel direct naar de PC, bij voorkeur dus meerdere > 1 Gig poorten maar zo te zien hebben beide modems er daar maar één van
  • Laagste latency zoals eerder gezegd (maar denk dat dit voor beide modems hetzelfde is?)
  • Ga verschillende access points neerzetten (bekabeld), dus weet niet of ik de wifi van het modem ga gebruiken
De Sagemcom heeft 1 10 Gbps. ethernet poort.

En hier een post van iemand die de Sagemcom kreeg bij het 4 Gbps. abonnement: Brentjuh2000 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 9% gewijzigd door ernstoud op 14-03-2025 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:28:
Van dag wisselen kan wel. Tv gids aanzetten. Channel up en down.
Ik moet hier toch nog even op terugkomen. Blijkbaar hadden we inderdaad een oude SW-versie, want dit blijkt nu inderdaad wel te werken. Je kunt dus (in ieder geval met de laatste SW-versie van de Delta app op het Android kastje) wel met channel up/down van dag wisselen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-09 15:19
RobertMe schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:24:
[...]

Waarschijnlijk klopt dat niet. Er zal waarschijnlijk een kabel door Delta Fiber Nederland zijn aangelegd (en in beheer zijn). Meerdere providers kunnen hier hun diensten op verlenen. Maar zusterbedrijf Delta is uiteraard wel semi synoniem ermee. Maar de kans is groot dat ook Odido over die kabel kan leveren. En kleinere / onbekendere providers zoals Freedom en Glasnet (en vast nog vele anderen) zullen vast ook wel kunnen leveren.

V.w.b. de verdere vragen. Volgens @Roetzen is dd IPv6 prefix vast / wijzigt niet. Zelfs na een Caiway => Delta wissel in zijn geval. En ik meen ook eens gelezen te hebben dat het extreem sterk is aanbevolen aan providers om IPv6 prefixen te koppelen aan het abonnement (/klant / aansluiting / ...). En dat een "het zou eens per jaar kunnen veranderen" niet "mag" (laat dus staan elke week of whatever).

Edit:
Bij die andere providers is de kans overigens ook aanwezig (/groot) dat puur een ONT, evt met losse router, wordt geleverd. Die ONT is dan denk ik altijd "de" Nokia die IIRC een 10Gbit/s poort heeft. In dat geval kun je dus ook een eigen router aansluiten met een assortiment aan poorten naar jouw keuze (i.p.v. de (andere) Nokia of Sagemcom die Delta levert en maar 1 2,5Gbit/s poort heeft).
En vergeet uiteraard niet dat Odido geen IPv6 doet als dat een harde eis is.

En mogelijk dat een van die alternatieve ISPs ook een vast IP adres levert (meen dat dat voor Glasnet geldt, en mogelijk ook Freedom?). Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over hoe vaak het IP adres veranderd.
Je hebt gelijk, bedoelde eigenlijk dat er geen KPN beschikbaar is. Andere gaan via dezelfde lijn van Delta en geloof niet dat de latency dan beter zal zijn (al is dat nergens echt in te zien/te vergelijken), dus dan is Delta waarschijnlijk toch de beste optie totdat KPN beschikbaar is.

Dan nog wel de vraag: is er consensus of de Nokia of Sagemcom een betere modem is? :) Of zit hier echt weinig verschil tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
mussov schreef op zondag 16 maart 2025 @ 08:44:
Dan nog wel de vraag: is er consensus of de Nokia of Sagemcom een betere modem is? :) Of zit hier echt weinig verschil tussen?
Wat is jouw definitie van "beter"?
- Lagere latentie?
- Langere levensduur?
- Lager stroomverbruik?
- Gemakkelijker in te stellen?
- Meer instelmogelijkheden?
- Stiller?
- Goedkoper?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op zondag 16 maart 2025 @ 09:50:
[...]

Wat is jouw definitie van "beter"?
- Lagere latentie?
- Langere levensduur?
- Lager stroomverbruik?
- Gemakkelijker in te stellen?
- Meer instelmogelijkheden?
- Stiller?
- Goedkoper?
En natuurlijk: zwart of wit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:13
Delta helaas hier sinds zaterdagochtend 10:38 down. Ik heb een zaram i.c.m. UDM SE en na een paar resets en wat debuggingkreeg ik het niet meer aan de praat. Toen toch de originele Nokia modem aangesloten maar PON lampje blijft rood. Hier in de buurtapp nog gevraagd maar bij andere buurt bewoners werkte alles nog.

Melding gedaan via Delta, maar die gaf mij meteen ene link om een monteur te laten inplannen. Nokia modem nog een keer gereset en de slede van de glasvezel er nog eens uit gehaald en er in gedaan, maar helaas geen sjoege.

Eerste storing sinds 1,5 jaar dat ik Delta heb. Toch benieuwd hoe het zo kan dat je op een zaterdag ineens geen signaal meer hebt. Al zijn er hier wel veel werkzaamheden in de buurt i.v.m. met de aanleg van Glaspoort, maar dan had ik wel verwacht dat er meer mensen in de straat last van zouden hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 16-03-2025 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:09:
Delta helaas hier sinds zaterdagochtend 10:38 down. Ik heb een zaram i.c.m. UDM SE en na een paar resets en wat debuggingkreeg ik het niet meer aan de praat. Toen toch de originele Nokia modem aangesloten maar PON lampje blijft rood. Hier in de buurtapp nog gevraagd maar bij andere buurt bewoners werkte alles nog.

Melding gedaan via Delta, maar die gaf mij meteen ene link om een monteur te laten inplannen. Nokia modem nog een keer gereset en de slede van de glasvezel er nog eens uit gehaald en er in gedaan, maar helaas geen sjoege.

Eerste storing sinds 1,5 jaar dat ik Delta heb. Toch benieuwd hoe het zo kan dat je op een zaterdag ineens geen signaal meer hebt. Al zijn er hier wel veel werkzaamheden in de buurt i.v.m. met de aanleg van Glaspoort, maar dan had ik wel verwacht dat er meer mensen in de straat last van zouden hebben.
Heb je de Nokia xs-2426g-b wel opnieuw geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:21:
[...]

Heb je de Nokia xs-2426g-b wel opnieuw geregistreerd?
Dat maakt niet uit. Er komt geen signaal zijn huis in, dat staat los van registratie.

@Senaxx Kabelschade kan idd, maar andere optie is dat iemand de patch in de PoP heeft losgetrokken.

[ Voor 16% gewijzigd door bjusterbaarlik op 16-03-2025 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:25:
[...]

Dat maakt niet uit. Er komt geen signaal zijn huis in, dat staat los van registratie.
Is dat zo? Als PON niet brandt dan kan dat toch ook betekenen dat de ONT niet geregistreerd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 21:36
ernstoud schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Is dat zo? Als PON niet brandt dan kan dat toch ook betekenen dat de ONT niet geregistreerd is?
Nee, dan knippert PON groen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:46:
[...]

PON rood is geen signaal, PON groen stabiel is zo het hoort en PON groen knipperen dan is de registratie niet goed (of ander administratie probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ik ging er vanuit dan een statisch rood lampje inderdaad betekende geen binnenkomend signaal. Dit was gelijk aan de installatie destijds. Pakket had ik al 2 weken binnen en aangesloten maar er was nog geen signaal op de lijn.

Dus helaas is er weinig voor mij verder te debuggen zonder signaal. Nu maar hopen dat het geen kabelschade is vanwege werkzaamheden o.i.d.

Gelukkig heb ik nog een Mifi router met een vodafone onbeperkt data prepaid kaartje, daar redden we ons gelukkig nu wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Senaxx schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:14:
Ik ging er vanuit dan een statisch rood lampje inderdaad betekende geen binnenkomend signaal. Dit was gelijk aan de installatie destijds. Pakket had ik al 2 weken binnen en aangesloten maar er was nog geen signaal op de lijn.

Dus helaas is er weinig voor mij verder te debuggen zonder signaal. Nu maar hopen dat het geen kabelschade is vanwege werkzaamheden o.i.d.

Gelukkig heb ik nog een Mifi router met een vodafone onbeperkt data prepaid kaartje, daar redden we ons gelukkig nu wel mee.
Vanmorgen een monteur; was binnen 5 minuten opgelost. Breuk in de orignele glasvezel kabel die oorspronkelijk van punt van binnenkomst naar de Nokia modem ging. Deze had ik met een verlengkabel verlengt om zo bij de UDM SE met zaram te komen. Maar de breuk zat in de originele kabel met de slede.

Hoe hier ineens een breuk in gekomen is mij een raadsel aangezien deze netjes in een buis op de muur zit weggewerkt. Maar gelukkig had de monteur een nieuwe slede met een nieuwe (iets dikkere) kabel bij zich en was het PON lampje meteen groen.

Daarna weer voorzichtig door de buis gedaan en op de verlengkabel aangesloten en we zijn weer online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:57:
[...]

Vanmorgen een monteur; was binnen 5 minuten opgelost. Breuk in de orignele glasvezel kabel die oorspronkelijk van punt van binnenkomst naar de Nokia modem ging. Deze had ik met een verlengkabel verlengt om zo bij de UDM SE met zaram te komen. Maar de breuk zat in de originele kabel met de slede.

Hoe hier ineens een breuk in gekomen is mij een raadsel aangezien deze netjes in een buis op de muur zit weggewerkt. Maar gelukkig had de monteur een nieuwe slede met een nieuwe (iets dikkere) kabel bij zich en was het PON lampje meteen groen.

Daarna weer voorzichtig door de buis gedaan en op de verlengkabel aangesloten en we zijn weer online. :)
Er zijn meerdere berichten geweest dat die originele glasvezelkabel dicht bij de Nokia geknikt geleverd was. Misschien dus op dat punt ook bij jou, maar inderdaad; waarom dan plotseling gebroken? Niemand daarbij in de buurt geweest? Huisdier? Stofzuiger? Muizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
ernstoud schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:24:
[...]

Er zijn meerdere berichten geweest dat die originele glasvezelkabel dicht bij de Nokia geknikt geleverd was. Misschien dus op dat punt ook bij jou, maar inderdaad; waarom dan plotseling gebroken? Niemand daarbij in de buurt geweest? Huisdier? Stofzuiger? Muizen?
Ja hij is geknikt op zon 3 cm vanaf de kant van de Nokia kant kop. Je ziet daar ook een hele lichte kleine deuk op de kabel zitten.

Maar grote raadsel blijft inderdaad hoe. Glasvezel zit in een buis en kabelgoot op de muur in de garage. Daar kunnen geen kinderen, dieren of stofzuiger bij.

Maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 21:40
Jeej! afgelopen vrijdag is de glasvezel kabel naar binnen gebracht.

Weten jullie hoelang het duurt voordat Delta het pakket afstuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Mixie100 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:10:

Jazeker, tussen enkele dagen en enkele jaren. Afhankelijk van de situatie, zoals status van de PoP. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx

Bij mij was de glasvezel naar binnen gebracht, 2 dagen later had ik het pakket en toen moest ik nog iets van 3 weken wachten op activatie van de lijn. Dus helaas zegt de bezorgdatum het pakket niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:56

Hier in Eemsdelta in September 2024 mijn aansluiting gekregen in de woning, toevallig zie ik vandaag op de status pagina de oplevering in Q2 2025 staan!

Drie keer raden PoP is niet klaar, stroom problemen, Enexis kan pas in 2026 komen, hoe ze het nu tijdelijk oplossen geen idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6CILZNnmMnUaK9-o9hjk-p4xFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CWg1T4CJNbNqcZM4wDJPR8e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TomSt schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Hier in Eemsdelta in September 2024 mijn aansluiting gekregen in de woning, toevallig zie ik vandaag op de status pagina de oplevering in Q2 2025 staan!

Drie keer raden PoP is niet klaar, stroom problemen, Enexis kan pas in 2026 komen, hoe ze het nu tijdelijk oplossen geen idee.

[Afbeelding]
Elke abonnee krijgt een fietstrainer met een dynamo thuis.

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 19:11
Getest door Totaal TV

De nieuwe Delta Smart-box is verrassend goed

https://www.totaaltv.nl/t...rtbox-is-verrassend-goed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Wil een abonnement afsluiten bij delta (enige optie voor glasvezel). Enkele vragen die ik nog heb, hopelijk kan iemand het e.e.a. beantwoorden :) :
[list]
• Kan je nou altijd programma’s terugkijken en reclames doorspoelen? (zo te zien vanaf april op rtl niet meer) En/of moet je hier eerst iets voor opnemen? Wil waarschijnlijk de app op de LG of Apple TV gebruiken, kan dat? Of is opnemen alleen iets voor het losse kastje
De enigste vereiste voor opname is het hebben van een minimaal 50+ zenderpakket.

Of je wel of geen decoder hebt maakt niets uit, zolang je maar een zenderpakket hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 18:56
Mapje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:32:
Getest door Totaal TV

Dit artikel maakte me bewust dat Delta nog gewoon de oude box stuurt voor nieuwe abonnementen. Ik vond de geleverde box bij m'n gloednieuwe Delta abo al een draak van een ding, lomp groot met een totaal overbemeten afstandsbediening.

Morgen maar contact opnemen met Delta om deze om te laten wisselen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chielmi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 22:28:
[...]

Dit artikel maakte me bewust dat Delta nog gewoon de oude box stuurt voor enige tijd geleden afgesloten nieuwe abonnementen. Ik vond de geleverde box bij m'n gloednieuwe Delta abo al een draak van een ding, lomp groot met een totaal overbemeten afstandsbediening.

Morgen maar contact opnemen met Delta om deze om te laten wisselen |:(
Zie correctie (italic, vet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
@ernstoud op 2 maart besteld om precies te zijn, goede twee weken geleden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chielmi schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 22:34:
@ernstoud op 2 maart besteld om precies te zijn, goede twee weken geleden dus...
Bijzonder. Dan zou ik zeker een omruil vragen. Of dat lukt is wel punt twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
ernstoud schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 23:04:
[...]

Bijzonder. Dan zou ik zeker een omruil vragen. Of dat lukt is wel punt twee.
Gelukt! Klaarblijkelijk stond in de Delta systemen dat ik mijn aanvraag al in april 2024 had gedaan. Dat was inderdaad het geval maar die bestelling heb ik een dag later al geannuleerd omdat de glasvezelaansluiting nog een half jaar zou duren.

TV box wordt omgeruild voor de nieuwe versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chielmi schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 08:28:
[...]

Gelukt! Klaarblijkelijk stond in de Delta systemen dat ik mijn aanvraag al in april 2024 had gedaan. Dat was inderdaad het geval maar die bestelling heb ik een dag later al geannuleerd omdat de glasvezelaansluiting nog een half jaar zou duren.

TV box wordt omgeruild voor de nieuwe versie :)
Mooi! Dat is wat ik opmerkte… bij wat langer geleden afgesloten abonnementen krijg je nog de oudere versie. Maar bij jou was de administratie dus niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54
Hebben andere mensen ook problemen met de mijnDelta site na de overgang vanaf Caiway?

Ik krijg continu fouten op de pagina als ik willekeurig welke gegevens wil bekijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SHJ8co0GIHdlNUjJcBmpca4Ut3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SE00yVomc6hVWKCF80SztP9w.png?f=fotoalbum_large

Mijn klantnummer schijnt gekoppeld te zijn: als ik probeer dat opnieuw te doen krijg ik de melding dat mijn nummer al gekoppeld is.

Ik heb alleen internet dus er valt niet super veel in te zien, maar ook het inzien van mijn klantgegevens werkt niet.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie100
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 21:40
Allen hartelijk bedankt. Dan is het nog maar rustig afwachten wanneer het zover is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-10 21:54
Mapje schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:32:
Getest door Totaal TV

Gaat Delta nu alle klanten van een nieuwe box voorzien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-10 21:17
Delta heeft een mooie aanbieding bij tweejarig contract.
Twee maar aan iets vast zitten wat niet fijn werkt is erg lang. Daarom kies ik vaak voor 1 jaar.
Maar de aanbieding is het waard om voor twee jaar te gaan.

Wij hebben nu odido en kijken tv via de tv app geinstalleerd op android tv.
Is de tv app van Delta fijn om mee te werken? Vergelijkbaar met die van Odido?
Wat is jullie ervaring daarmee?

Als de tv app bagger is dan nemen wij sowieso geen Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m4bnl schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:30:
Twee maar aan iets vast zitten wat niet fijn werkt is erg lang. Daarom kies ik vaak voor 1 jaar.

Genoeg info over te vinden als je de moeite neemt om de zoekfunctie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 22:06
Ik heb een patstelling met Delta klantenservice. Ik ben op 2 januari dit jaar klant geworden voor een abo van 500 Mbps internet en basis tv gedurende 24 maanden voor € 35,- per maand.
Toen ik in februari eens op mijn gemakje in Mijn Delta zat te neuzen, zag ik dat ik mijn huidige pakket kon wijzigen naar 150 Mbps en tv voor € 28,- gedurende 24 maanden. Omdat wij hier slechts met zijn tweeën zijn en die snelheid voor ons meer dan voldoende is, leek ons dat een aantrekkelijke optie. Ik heb dat toen in gang gezet en kreeg daar keurig een orderbevestiging van per mail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anChgkL-M1l3qfQncDOnVxBe6hE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkVXikXm0XBAtpGIo4WQ1bjH.jpg?f=fotoalbum_large

De maanden daarop ging het fout met de facturen. Ik kreeg een rekening voor maart van € 42,50 en na contact met klantenservice zeiden ze dat de korting ten onrechte niet was toegepast. Dat zou met de volgende factuur gladgestreken worden. Dat is inderdaad gebeurd in de factuur voor april, maar het basisbedrag in díe factuur was ook weer € 42,50 in plaats van € 28,-.

Weer gebeld met klantenservice. Het zou uitgezocht worden. Gisteren dan een mail dat het abonnement van € 28,- voor 150 Mpbs met tv voor 24 maanden helemaal niet voorkomt in hun assortiment aan abonnementen. En daardoor gaat de facturering steeds fout. In dezelfde mail stond dat mijn abonnement nu bij machte van Delta was aangepast naar € 35,- per maand gedurende 24 maanden voor 150 Mbps internet en tv. Het zou daarbij overigens niet uitmaken als ik met behoud van dit bedrag toch nog weer zou kiezen voor 500 Mbps….

Het is voor mij een principekwestie geworden. Ik ben met Delta een contract aangegaan voor € 28,- / 150 Mbps / tv basis / 24 maanden lang. En dat dit een ‘’fout in het backoffice systeem’’ was, is niet mijn probleem. Op juridischloket.nl lees ik ook, dat als de prijs niet exorbitant lager is dan de reguliere prijs, dat de leverancier dan gewoon gehouden is de overeenkomst na te leven. Want ook nu, een dag later, zie ik in Mijn Delta nog steeds dat ik een abonnement € 28,- heb en ik zou (onzinnig natuurlijk) ook nu weer voor datzelfde abonnement kunnen kiezen. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmDbFEGldbAhKD7b7jHtWuJ5iiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C41b9bc0sx1qa2AHYc09h4QR.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist weer gebeld met klantenservice. Nourdin gaf toe dat het vervelend was, maar kon er niets aan veranderen. Het was (en is?) een fout in het systeem en er is geen ruimte voor maatwerk. Een mail sturen naar klantenservice met een uitgebreide uiteenzetting zou geen zin hebben, want wordt toch weer door diezelfde klantenservice met dezelfde argumenten afgedaan. En het abonnement hierom vroegtijdig beëindigen? ‘’Dat gaat u een hoop geld kosten, meneer”.

Iemand nog suggesties voor de weg die ik nog zou kunnen bewandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:02:
Ik heb een patstelling met Delta klantenservice. Ik ben op 2 januari dit jaar klant geworden voor een abo van 500 Mbps internet en basis tv gedurende 24 maanden voor € 35,- per maand.
Toen ik in februari eens op mijn gemakje in Mijn Delta zat te neuzen, zag ik dat ik mijn huidige pakket kon wijzigen naar 150 Mbps en tv voor € 28,- gedurende 24 maanden. Omdat wij hier slechts met zijn tweeën zijn en die snelheid voor ons meer dan voldoende is, leek ons dat een aantrekkelijke optie. Ik heb dat toen in gang gezet en kreeg daar keurig een orderbevestiging van per mail.

[Afbeelding]

De maanden daarop ging het fout met de facturen. Ik kreeg een rekening voor maart van € 42,50 en na contact met klantenservice zeiden ze dat de korting ten onrechte niet was toegepast. Dat zou met de volgende factuur gladgestreken worden. Dat is inderdaad gebeurd in de factuur voor april, maar het basisbedrag in díe factuur was ook weer € 42,50 in plaats van € 28,-.

Weer gebeld met klantenservice. Het zou uitgezocht worden. Gisteren dan een mail dat het abonnement van € 28,- voor 150 Mpbs met tv voor 24 maanden helemaal niet voorkomt in hun assortiment aan abonnementen. En daardoor gaat de facturering steeds fout. In dezelfde mail stond dat mijn abonnement nu bij machte van Delta was aangepast naar € 35,- per maand gedurende 24 maanden voor 150 Mbps internet en tv. Het zou daarbij overigens niet uitmaken als ik met behoud van dit bedrag toch nog weer zou kiezen voor 500 Mbps….

Het is voor mij een principekwestie geworden. Ik ben met Delta een contract aangegaan voor € 28,- / 150 Mbps / tv basis / 24 maanden lang. En dat dit een ‘’fout in het backoffice systeem’’ was, is niet mijn probleem. Op juridischloket.nl lees ik ook, dat als de prijs niet exorbitant lager is dan de reguliere prijs, dat de leverancier dan gewoon gehouden is de overeenkomst na te leven. Want ook nu, een dag later, zie ik in Mijn Delta nog steeds dat ik een abonnement € 28,- heb en ik zou (onzinnig natuurlijk) ook nu weer voor datzelfde abonnement kunnen kiezen. ;-)

[Afbeelding]

Zojuist weer gebeld met klantenservice. Nourdin gaf toe dat het vervelend was, maar kon er niets aan veranderen. Het was (en is?) een fout in het systeem en er is geen ruimte voor maatwerk. Een mail sturen naar klantenservice met een uitgebreide uiteenzetting zou geen zin hebben, want wordt toch weer door diezelfde klantenservice met dezelfde argumenten afgedaan. En het abonnement hierom vroegtijdig beëindigen? ‘’Dat gaat u een hoop geld kosten, meneer”.

Iemand nog suggesties voor de weg die ik nog zou kunnen bewandelen?
Je bent hierin niet beschermd. Er is geen provider die jou voor 28 euro 150Mbit aanbiedt

*knip* met na trappen is niemand geholpen. Dit voegt dus echt helemaal niks toe.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 21-03-2025 17:46 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:39
Ik heb vorig jaar 25 euro p/m betaald voor 1 gbit/s via Odido. 28 euro p/m voor 150 Mbit/s vind ik dus absoluut geen gekke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:28:
Ik heb vorig jaar 25 euro p/m betaald voor 1 gbit/s via Odido. 28 euro p/m voor 150 Mbit/s vind ik dus absoluut geen gekke prijs.
Ook voor 24 maanden? Of slechts een maand of drie? Dat maakt in deze echt uit.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:23:
[...]

Je bent hierin niet beschermd. Er is geen provider die jou voor 28 euro 150Mbit aanbiedt
*knip*
Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:33:
[...]

Ook voor 24 maanden? Of slechts een maand of drie? Dat maakt in deze echt uit.
Hoe moeten wij als klant dat weten? ISPs concurreren best wel veel met elkaar met verschillende acties. Een TV die normaal 1000 euro kost incl. hetzelfde model dat bij andere winkels 1000 euro kost en dan bij een winkel 500 kun je wel inzien dat het om een prijsfout gaat. Maar 28 euro voor internet is nu ook weer niet zo'n extreem lage prijs (prijsfout voor 150Mbit/s zou ik misschien pas aan denken als het goedkoper dan 10 of 15 euro is, dan zou ik toch wel twijfelen).
En in deze ook niet vergeten dat ze nu 150Mbit/s als 500Mbit/s aanbieden aan 35 euro (voor 24 maanden). Daarbij is het dus eigenlijk al best gek dat 150Mbit/s net zo duur is als 500Mbit/s. Dus waarom zou 150Mbit/s dan niet goedkoper kunnen zijn? En 7 euro goedkoper is dan wellicht wel veel, maar niet per definitie onrealistisch. En nouja, al helemaal gezien de prijs na de actie 42,50 vs 49,50 is, tada, 7 euro verschil. (en 500 vs 1000 is ook maar 8 euro verschil)

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 21-03-2025 17:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Ik heb het topic wat opgeruimd. Zullen we het wat vriendelijker houden op deze mooie zonnige dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi

Wat mij betreft werkt de app wel goed. Heb geen ervaring met Odido, kan alleen vergelijken met Ziggo en KPN. Ik vind de Ziggo app net wat lekkerder in elkaar steken met bijvoorbeeld een handiger gids overzicht.

Maar de Delta tv app doet watie moet doen en valt zeker niet in de categorie bagger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
chielmi schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:21:
[...]

Wat mij betreft werkt de app wel goed. Heb geen ervaring met Odido, kan alleen vergelijken met Ziggo en KPN. Ik vind de Ziggo app net wat lekkerder in elkaar steken met bijvoorbeeld een handiger gids overzicht.

Maar de Delta tv app doet watie moet doen en valt zeker niet in de categorie bagger ;)
Dankjewel
En de beeld kwaliteit?
Raad jij Delta aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:10:
Alleen ik moet de chat weer in om te checken hoe het zit met de facturen, want daar gaat iets mis, zo lijkt het. Je betaalt vooraf bij Delta, dus vandaag kreeg ik de factuur van maart. Maar voor de periode van 2 januari tot en met 31 maart hebben we in totaal nu 66,00 + 67,16 betaald, dat is geen 35 euro per maand volgens mij >:)
En is verrekend, helemaal goed nu alles!
rowicom schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:02:
Ik heb een patstelling met Delta klantenservice.
[Insert verhaal]
Hmm blijft een vervelende toko als je er issues mee hebt en ik ken je verhaal... Zo kreeg ik vorig jaar een goede aanbieding op de mail qua kortingen, zwart op wit en toen ik wilde bestellen kon dat opeens niet meer.

Dat terzijde, ik ken de aanbieding ook die je noemde, heb ook het 24 maanden / 35 euro-abo en toen je het hier voor de eerste keer meldde stond die 24 maanden / 28 euro-aanbieding voor 150Mbps er ook bij hier.

Als ik nu inlog helaas niet meer, anders had ik je graag een screenshot aangeleverd.

Ervaring met de Odido-app heb ik niet, maar ik vind de Delta-app prima werken, fysieke televisiekastje is dan ook na een dag ingepakt en weer in de doos gestopt... Prima om te zappen, opnames te checken... Beeldkwaliteit is wat je wenst, gewoon 1080p. Tsjaa hoe boeiend kan het zijn? Specifieke vragen, screenshots nodig?

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 21-03-2025 23:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
m4bnl schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:18:
[...]

Dankjewel
En de beeld kwaliteit?
Raad jij Delta aan?
Beeldkwaliteit lijkt gewoon goed van de nieuwe Amino Amigo 7X tv box en van de app. Ik kijk denk ik 2 uur tv per week. Echt intensief gaan box en app niet gebruikt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
chielmi schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:51:
[...]

Beeldkwaliteit lijkt gewoon goed van de nieuwe Amino Amigo 7X tv box en van de app. Ik kijk denk ik 2 uur tv per week. Echt intensief gaan box en app niet gebruikt worden ;)
Dankjewel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
CLB schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:40:
[...]

En is verrekend, helemaal goed nu alles!

[...]

Ervarinmet de Odido-app heb ik niet, maar ik vind de Delta-app prima werken, fysieke televisiekastje is dan ook na een dag ingepakt en weer in de doos gestopt... Prima om te zappen, opnames te checken... Beeldkwaliteit is wat je wenst, gewoon 1080p. Tsjaa hoe boeiend kan het zijn? Specifieke vragen, screenshots nodig?
Dankjewel.

Ik ben vooral benieuwd naar hoe de tv gids eruitziet en hoe makkelijk je daar doorheen scrollt. Kan je daar een screenshot van maken?

Voorheen hadden wij de odido tv app op een lg tv. Dat werkte gewoon niet zo fijn omdat niet alle knoppen van de afstandsbediening daarbij werkte en de app langzaam was.
Nu hebben we een android tv en werkt de app veel fijner en alle knoppen werken.
Ik wil niet weer een mindere fijnere ervaring dan dat we nu hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

m4bnl schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:07:
Dankjewel.

Ik ben vooral benieuwd naar hoe de tv gids eruitziet en hoe makkelijk je daar doorheen scrollt.
Kan je daar een screenshot van maken?
Delta-app Google TV

Delta-app Google TV

Delta-app Google TV

Delta-app Google TV
Je kunt dus makkelijk van dag naar dag springen, maximaal een weekje vooruit kijken...
Van beneden naar onder navigeer je door de zenders, van rechts naar links door de tijdlijn.

Delta-app Google TV

Delta-app Google TV

Welke televisie heb je? Als dat een recente is, is het vast en zeker Google TV wat 'ie draait namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 21-03-2025 23:31 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:27:
Als dat een recente is, is het vast en zeker Google TV wat 'ie draait namelijk.
offtopic:
Nee? Samsung gebruikt AFAIK nog steeds Tizen, en LG zeer zeker nog steeds WebOS. Dat zjin toch al 2 grote namen die geen Android TV gebruiken. Sony & Philips (/TP-Vision) gebruiken het dan weer wel,. En dat zijn ook meteen de enige 4 (grote) namen op TV gebied die ik me kan bedenken op dit tijdstip :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

RobertMe schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:44:
offtopic:
Nee? Samsung gebruikt AFAIK nog steeds Tizen, en LG zeer zeker nog steeds WebOS. Dat zjin toch al 2 grote namen die geen Android TV gebruiken. Sony & Philips (/TP-Vision) gebruiken het dan weer wel,. En dat zijn ook meteen de enige 4 (grote) namen op TV gebied die ik me kan bedenken op dit tijdstip :p
Daar ben ik me uiteraard van bewust, maar hij noemde dat hij nu 'een Android TV' had, dat lijkt me bijna niet meer mogelijk momenteel, zodoende. Je hebt trouwens ook nog TCL of bijvoorbeeld nog enkele Panasonics met Google TV.

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 21-03-2025 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
CLB schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:27:
[...]

[Afbeelding: Delta-app Google TV]

Je kunt dus makkelijk van dag naar dag springen, maximaal een weekje vooruit kijken...
Van beneden naar onder navigeer je door de zenders, van rechts naar links door de tijdlijn.

Welke televisie heb je? Als dat een recente is, is het vast en zeker Google TV wat 'ie draait namelijk.
Super bedankt.

Wij hebben philips the one uit 2020/2021. Het is een android tv. Althans dat zei de gene waarvan ik hem gekocht heb ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35

pietje63

RTFM

m4bnl schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:04:
[...]

Super bedankt.

Wij hebben philips the one uit 2020/2021. Het is een android tv. Althans dat zei de gene waarvan ik hem gekocht heb ;)
Wij hebben een vergelijkbare tv. Werkt prima en soepel. Beeldkwaliteit kan ik niet vergelijken maar “OK”, tv gids wat klein naar onze mening (43” model)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Geen probleem, fijn om te kunnen helpen
Wij hebben philips the one uit 2020/2021. Het is een android tv.
Althans dat zei de gene waarvan ik hem gekocht heb ;)
Ah ja, dat is dan inderdaad Android TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpaulij
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 13:36
Ik heb op dit moment Delta en het werkt prima dus ik wil het het liefst houden maar het aanbod wat ik van Delta krijg is niet echt goed. Nu hoor ik vaak dat je gebruik kan maken van het nieuwe klanten aanbod als je hem overschrijft op je partner. Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft? Kan ik direct na opzeggen opnieuw aanvragen zodat ik niet zonder internet kom te zitten of kan het pas nadat ik afgesloten ben? Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hpaulij schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:55:
Ik heb op dit moment Delta en het werkt prima dus ik wil het het liefst houden maar het aanbod wat ik van Delta krijg is niet echt goed. Nu hoor ik vaak dat je gebruik kan maken van het nieuwe klanten aanbod als je hem overschrijft op je partner. Ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft? Kan ik direct na opzeggen opnieuw aanvragen zodat ik niet zonder internet kom te zitten of kan het pas nadat ik afgesloten ben? Ik hoor het graag :)
Als je verhuist kan de nieuwe bewoner op de dag van overdracht vast prima een nieuw abonnement laten ingaan, terwijl jijzelf vast ook tot en met die dag het abonnement kan laten doorlopen. En jii als oude bewoner zal ook vast niet met ee nieuwe bewoner hoeven te coördineren dat jij eerst opzegt voordat die ander de aanvraag kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpaulij
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 13:36
RobertMe schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:58:
[...]

Als je verhuist kan de nieuwe bewoner op de dag van overdracht vast prima een nieuw abonnement laten ingaan, terwijl jijzelf vast ook tot en met die dag het abonnement kan laten doorlopen. En jii als oude bewoner zal ook vast niet met ee nieuwe bewoner hoeven te coördineren dat jij eerst opzegt voordat die ander de aanvraag kan doen.
Dat is waar. Dus zou goed moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchHunter42
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-03 11:31
In mijn woning heb ik de keuze tussen Ziggo of Delta. Na jaren Ziggo te hebben gehad toch de gok gewaagd en deze week overgegaan naar Delta. (vooral om financiële redenen)

Deze week geïnstalleerd. Ik moet zeggen: Keurige installatieservice, het internet is ongeveer net zo goed als bij Ziggo want ook daar had ik 3 TP-links nodig om de dekking in het huis volledig te kunnen bereiken. Een paar vragen:

1. De bestaande TP-links die ik van Ziggo nog had zijn opnieuw aangesloten op het Delta-modem. Ik vraag me af wat het verschil is met de Ziggo-situatie omdat Ziggo geen glasvezel heeft? Dan zou je toch zeggen dat Delta nog beter zou moeten zijn?
2. Denken jullie dat Delta de toekomst heeft? Het is eigenlijk wel vreemd dat een partij die goedkoper minimaal net zulke goede services levert als KPN en Ziggo een veel kleiner marktaandeel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35

pietje63

RTFM

@GlitchHunter42
Qua prijs zijn de extra kosten per aansluiting marginaal dus is het vooral vraag en aanbod

Qua kwaliteit wint ziggo het op gebied van TV wat mij betreft. Glasvezel is nmm wel toekomst qua snelheid. Maar in de meeste gevallen merk je het niet (afhankelijk van welk abonnement en welk gebruik)

Heb je nu de m4 deco van ziggo of x20 van delta? Laatste is n.m.m. wel een upgrade (en dat verschil merk je eerder)

Voor mij was overstap vooral om in toekomst omver te kunnen blijven stappen voor prijs

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchHunter42
pietje63 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:54:
@GlitchHunter42
Qua prijs zijn de extra kosten per aansluiting marginaal dus is het vooral vraag en aanbod

Qua kwaliteit wint ziggo het op gebied van TV wat mij betreft. Glasvezel is nmm wel toekomst qua snelheid. Maar in de meeste gevallen merk je het niet (afhankelijk van welk abonnement en welk gebruik)

Heb je nu de m4 deco van ziggo of x20 van delta? Laatste is n.m.m. wel een upgrade (en dat verschil merk je eerder)

Voor mij was overstap vooral om in toekomst omver te kunnen blijven stappen voor prijs
Goede tips wat betreft de Delta-versterkers, ik heb inderdaad de m4 deco's van Ziggo. Wel jammer dat providers informatie over versterkers niet vooraf aanleveren, want het is een boel gedoe om de TP-links (toch al snel 90 euro voor een setje van 3) weer te slijten en die nieuwe versterkers voor 170 euro weer aan te schaffen.

Van huurgedoe voor 5 euro per maand (wat Delta aanbiedt) ben ik ook niet zo'n voorstander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GlitchHunter42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:37:
… het internet is ongeveer net zo goed als bij Ziggo want ook daar had ik 3 TP-links nodig om de dekking in het huis volledig te kunnen bereiken.
Je bedoelt de WiFi. Internet verbindt wereldwijd servers en clients, WiFi is de draadloze verbinding thuis.
Een paar vragen:

1. De bestaande TP-links die ik van Ziggo nog had zijn opnieuw aangesloten op het Delta-modem. Ik vraag me af wat het verschil is met de Ziggo-situatie omdat Ziggo geen glasvezel heeft? Dan zou je toch zeggen dat Delta nog beter zou moeten zijn?
Wat bedoelt u met “beter”? In ieder geval hebt u dezelfde download en upload snelheid. Bij Ziggo is upload lager dan download. De snelheid zelf is afhankelijk van wat u binnen het abonnement heeft afgesloten.
2. Denken jullie dat Delta de toekomst heeft? Het is eigenlijk wel vreemd dat een partij die goedkoper minimaal net zulke goede services levert als KPN en Ziggo een veel kleiner marktaandeel heeft.
Het marktaandeel van Porsche in de autowereld is nihil. Toch bestaat het merk al 90 jaar. Marktaandeel zegt niets. Of Delta toekomst heeft? Helaas, geen kristallen bol hier. Veel zal afhangen van de venture capital eigenaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
hpaulij schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:55:
Ik zou ze gewoon even bellen met een aanbod van Odido. Dan kun je vaak wel nieuwe klanten korting krijgen

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchHunter42
Is ergens te vinden of het aantal abonnees van Delta (en daarmee het marktaandeel) stijgt? Kan er geen cijfers over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 13:43
GlitchHunter42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:07:
Is ergens te vinden of het aantal abonnees van Delta (en daarmee het marktaandeel) stijgt? Kan er geen cijfers over vinden.
Stijgt? Alleen maar slechte reviews overs Delta niet normaal, het is mooi als het werkt. Maar mocht je problemen hebben wens ik je veel geluk.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Amaze86 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:21:
[...]

Stijgt? Alleen maar slechte reviews overs Delta niet normaal, het is mooi als het werkt. Maar mocht je problemen hebben wens ik je veel geluk.
Zoals bij elk bedrijf dus. Mensen die problemen hebben schrijven het internet vol. Mensen waar het prima werkt lees je niks van. En klachten kunnen ook heel breed zijn. Misschien werkt internet wel prima maar is wifi crap. Of zijn er administratieve problemen terwijl internet prima werkt.

Daarnaast lijken er zo nu en dan ook wat issues te zijn in nieuwe gebieden. Dat het na oplevering niet goed werkt. Dat geeft natuurlijk direct een heel slechte indruk. Maar als de boel maanden operationeel is en de buren (meerdere dan) geen klachten hebben zou het lijkt mij toch "veilig" moeten zijn.

Note: bij mij steekt de Delta spriet al 2 jaar aan de voordeur uit de grond. Geen abo afgesloten. Maar die wat wel abo afgesloten hebben zullen "ontevreden" zijn omdat het ook daar nog steeds niet operationeel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
[...]

Hier een topic vol met goede ervaringen: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2. Het is maar net wat je wil lezen..

Ken maar weinig providers waarvan de engineers via Discord of een Tweakers forum te bereiken zijn.. (nouja, toch 3: KPN / Odido en Delta)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

:?

Jammer dat jouw enige bijdragen aan deze thread al sinds 2022 bestaan uit het melden van de aanwezigheid van “slechte reviews”. Zonder overigens enige bronvermelding.

Lijkt erg op trollen. Je weet dat dat tegen de huisregels is?

En terug te komen op je opmerking: ”De totale breedbandomzet steeg met 7,2 procent tot 661 miljoen euro. Deze groei werd voornamelijk gedragen door KPN, VodafoneZiggo, Odido en Delta Fiber. Zij profiteerden allemaal van een groeiend klantenbestand, behalve VodafoneZiggo.”

Bron: https://www.emerce.nl/nie...431-procent-aansluitingen.

[ Voor 81% gewijzigd door ernstoud op 23-03-2025 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchHunter42
RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:54:
[...]

Zoals bij elk bedrijf dus. Mensen die problemen hebben schrijven het internet vol. Mensen waar het prima werkt lees je niks van. En klachten kunnen ook heel breed zijn. Misschien werkt internet wel prima maar is wifi crap. Of zijn er administratieve problemen terwijl internet prima werkt.

Daarnaast lijken er zo nu en dan ook wat issues te zijn in nieuwe gebieden. Dat het na oplevering niet goed werkt. Dat geeft natuurlijk direct een heel slechte indruk. Maar als de boel maanden operationeel is en de buren (meerdere dan) geen klachten hebben zou het lijkt mij toch "veilig" moeten zijn.

Note: bij mij steekt de Delta spriet al 2 jaar aan de voordeur uit de grond. Geen abo afgesloten. Maar die wat wel abo afgesloten hebben zullen "ontevreden" zijn omdat het ook daar nog steeds niet operationeel is.
En daarom vond ik het wel interessant om 'objectief' een beetje vast te stellen hoe het met het bedrijf gaat. Ziggo en KPN hebben ruim 70 procent van de internetklanten in handen, Odido ook nog zo'n 15 procent. Dan zou het restant voor Delta moeten zijn zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:55:
[...]

Hier een topic vol met goede ervaringen: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2. Het is maar net wat je wil lezen..

Ken maar weinig providers waarvan de engineers via Discord of een Tweakers forum te bereiken zijn.. (nouja, toch 3: KPN / Odido en Delta)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GlitchHunter42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:05:
[...]

En daarom vond ik het wel interessant om 'objectief' een beetje vast te stellen hoe het met het bedrijf gaat. Ziggo en KPN hebben ruim 70 procent van de internetklanten in handen, Odido ook nog zo'n 15 procent. Dan zou het restant voor Delta moeten zijn zou je zeggen.
Zie: https://public.tableau.co...t/viz/Telecommonitor/OVER

”KPN en VodafoneZiggo zijn de dominante spelers in de breedbandmarkt, met beide 35% tot 40% aan marktaandeel. Odido bezit 10% tot 15% van de markt en DELTA Fiber heeft 5% tot 10% marktaandeel. Overige aanbieders hebben een marktaandeel variërend van 0% tot 5%.” (Bron: https://www.acm.nl/nl/pub...itor-tweede-kwartaal-2024)

En wellicht beantwoordt dit nog iets van je vragen:

ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

En de rest vind je in de jaarverslagen van de providers.

[ Voor 20% gewijzigd door ernstoud op 23-03-2025 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
GlitchHunter42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:05:
[...]

KPN en VodafoneZiggo zijn de dominante spelers in de breedbandmarkt, met beide 35% tot 40% aan marktaandeel. Odido bezit 10% tot 15% van de markt en DELTA Fiber heeft 5% tot 10% marktaandeel. Overige aanbieders hebben een marktaandeel variërend van 0% tot 5%

Bron : https://www.acm.nl/nl/pub...nitor-derde-kwartaal-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mapje schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:18:
[...]

KPN en VodafoneZiggo zijn de dominante spelers in de breedbandmarkt, met beide 35% tot 40% aan marktaandeel. Odido bezit 10% tot 15% van de markt en DELTA Fiber heeft 5% tot 10% marktaandeel. Overige aanbieders hebben een marktaandeel variërend van 0% tot 5%

Bron : https://www.acm.nl/nl/pub...nitor-derde-kwartaal-2024
Ha, je was me net iets voor!

:)

Dat is wel Q2 2024. Zal nu niet zoveel anders zijn, ik vermoed Ziggo wat minder, Odido wat meer (door Klik&Klaar).

En hier jaarverslag 2023, dat van 2024 zal eerdaags verschijnen: https://esg.deltafiber.nl/

Enfin, @GlitchHunter42 heeft nu genoeg te lezen denk ik.

Dit is veelzeggend:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zIfdxB5xiy-VxRqkCKP_Gmmjwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BuocxpzFrVVPR7cfhbqWL69P.jpg?f=fotoalbum_large

EBITDA zegt niet alles maar bijna 50% van de omzet is erg hoog.

[ Voor 33% gewijzigd door ernstoud op 23-03-2025 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchHunter42
ernstoud schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:20:
[...]

Ha, je was me net iets voor!

Dat is wel Q2 2024. Zal nu niet zoveel anders zijn, ik vermoed Ziggo wat minder, Odido wat meer (door Klik&Klaar).

En hier jaarverslag 2023, dat van 2024 zal eerdaags verschijnen: https://esg.deltafiber.nl/

Enfin, @GlitchHunter42 heeft nu genoeg te lezen denk ik.

Dit is veelzeggend:

[Afbeelding]

EBITDA zegt niet alles maar bijna 50% van de omzet is erg hoog.
Je moet me even helpen met EBITDA, wat betekent dat cijfer? Winst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 13:43
ernstoud schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:00:
[...]

:?

Jammer dat jouw enige bijdragen aan deze thread al sinds 2022 bestaan uit het melden van de aanwezigheid van “slechte reviews”. Zonder overigens enige bronvermelding.

Lijkt erg op trollen. Je weet dat dat tegen de huisregels is?
Nou op https://nl.trustpilot.com/review/www.delta.nl word je toch niet vrolijk van, en zie ook veel berichten bij facebook alleen maar klagende mensen. Hier ligt al bijna 2 jaar in de straat maar toch te weinig mensen die abbo afnemen lijkt het, blijven maar met actiefolders strooien en nu weer die 2 jaar met 50% korting.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GlitchHunter42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:29:
[...]

Je moet me even helpen met EBITDA, wat betekent dat cijfer? Winst?
Google is your friend. Eerste link, Wikipedia:

”EBITDA staat voor Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization en is een maatstaf voor de brutowinst van een bedrijf, zonder aftrek van de in de definitie genoemde kosten. De Nederlandse vertaling is inkomsten voor aftrek van rente, belastingen, afschrijvingen op activa en afschrijvingen op leningen en goodwill: dit is dus de letterlijke inhoud van het begrip. Het wordt gebruikt als maatstaf voor de winst die een onderneming haalt met haar operationele activiteiten zonder dat hier kosten en opbrengsten van de financiering in verwerkt zitten.”

Populair gezegd: omzet minus alle operationele kosten (salarissen, marketing infra etc.).

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 23-03-2025 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amaze86 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:30:
[...]

Nou op https://nl.trustpilot.com/review/www.delta.nl word je toch niet vrolijk van, en zie ook veel berichten bij facebook alleen maar klagende mensen.
Oh dear, Trustpilot. Geef dan ook de scores even van de andere providers op die site:

KPN: 1,4
Odido: 2,5
Vodafone: 1,4
Ziggo: 1,4

Delta: 2,7 *O*

Kortom: Delta beter dan de rest. Maar Trustpilot is wel zo’n beetje de slechtste bron die je kunt noemen want daar beoordeel je een website, niet de dienst!
Hier ligt al bijna 2 jaar in de straat maar toch te weinig mensen die abbo afnemen lijkt het, blijven maar met actiefolders strooien en nu weer die 2 jaar met 50% korting.
Goh, want reclame en aanbiedingen van andere providers zie je nou echt nooit :F .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chielmi
GlitchHunter42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:37:
In mijn woning heb ik de keuze tussen Ziggo of Delta. Na jaren Ziggo te hebben gehad toch de gok gewaagd en deze week overgegaan naar Delta. (vooral om financiële redenen)

Deze week geïnstalleerd. Ik moet zeggen: Keurige installatieservice, het internet is ongeveer net zo goed als bij Ziggo want ook daar had ik 3 TP-links nodig om de dekking in het huis volledig te kunnen bereiken. Een paar vragen:

[...]
Even een selectieve reactie, ik neem aan dat je wifi bedoelt. Ik ervaar "het internet" als een stuk beter bij Delta. Hogere download en veel hogere upload bandbreedte, maar vooral ook veel lagere latency. Dit is duidelijk te merken doordat vrijwel elke website gewoon vlotter laadt.

Dit zie ik niet alleen in een speedtest vanaf mijn Asus router (onderste regel Ziggo, bovenste Delta):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QI4KuRIQPTzIyTndLIMdHhTYdWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IQaaLhiQeoQgowSy2h4nEN0U.png?f=fotoalbum_large

Maar ook in Smokeping (ooit ingericht omdat ik jaren gelden een instabiele Ziggo verbinding had in een vorige woning). Het moment van overstappen is vrij goed af te lezen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_2geUoTJBejUrVvx-H8EymN9L4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WZyeVuKmQ6ntBUlpRNjB7vox.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
GlitchHunter42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:07:
Delta stelde zijn doel bij van 2 miljoen naar 1,7 miljoen HP, waarvan eind 2024 ruim 1,6 miljoen waren gerealiseerd. 200.000 lijnen daarvan worden waarschijnlijk verkocht aan Glaspoort, een deal die toezichthouder ACM nog moet goedkeuren. Zowel Delta als ODF kondigen sinds eind 2023 geen nieuwe projecten meer aan. ODF had de ambitie van 2 miljoen HP in 2025, maar de teller stond eind 2024 op bijna 1,5 miljoen.

Bron : https://www.emerce.nl/nie...itrol-nederland-vertraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchHunter42
ernstoud schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:36:
[...]

Google is your friend. Eerste link, Wikipedia:

”EBITDA staat voor Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization en is een maatstaf voor de brutowinst van een bedrijf, zonder aftrek van de in de definitie genoemde kosten. De Nederlandse vertaling is inkomsten voor aftrek van rente, belastingen, afschrijvingen op activa en afschrijvingen op leningen en goodwill: dit is dus de letterlijke inhoud van het begrip. Het wordt gebruikt als maatstaf voor de winst die een onderneming haalt met haar operationele activiteiten zonder dat hier kosten en opbrengsten van de financiering in verwerkt zitten.”

Populair gezegd: omzet minus alle operationele kosten (salarissen, marketing infra etc.).
Dat suggereert dus dat het best goed gaat bij Delta. Ik vind het wel een interessante partij, denk dat ze hopen dat ze Ziggo als concurrent kunnen verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GlitchHunter42 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:42:
[...]

Dat suggereert dus dat het best goed gaat bij Delta. Ik vind het wel een interessante partij, denk dat ze hopen dat ze Ziggo als concurrent kunnen verslaan.
Dat is een wel een heel erg hoge lat. Maar goed, dromen komen soms uit ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Delta heeft vooralsnog 1 nadeel: geen landelijke dekking. Alleen via het netwerk Van Delta Fiber beschikbaar.
De CEO is ooit CEO van KPN geweest, de afgelopen jaren is op alle fronten hard gewerkt aan het verbeteren van de kwaliteit.
Op TotaatTV staat een lovende review over de nieuwe Androidbox en de kwaliteit van tv.
Ik zit zelf al jaren bij Delta, het draait allemaal zeer naar wens. Een storing eens per jaar heeff iederen provider wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben heel erg benieuwd.

Sinds vorig jaar ligt het glasvezel in de straat. Mijn huis is vorig jaar ook aangesloten. Volgende week wordt internet en TV geleverd.

Mijn eerste indrukken zijn ronduit slecht.
Eerst zou Caiway mij internet leveren maar kreeg een ander duurder abonnement van Delta aangeboden omdat Caiway niet meer zou kunnen leveren. Dit door mijn ingrijpen weer aangepast naar een reeel abonnement.
Maar de niet Nederlands sprekende monteur die van buiten af op goed geluk een gat in de muur naar mijn kruipruimte boorde was wel het dieptepunt. Snapt men dan niet dat er ook kabels en leidingen door een kruipruimte lopen en dat je eerst moet kijken voordat je begint met boren :?
Enfin dat is met een sisser afgelopen nadat mijn gasleiding op een haar na gemist is O-)
Waarom het afgiftepunt in de meterkast op kniehoogte moest heb ik ook nooit begrepen.

Hopelijk kan ik deze ervaringen snel vergeten en snel van mijn glasvezelaansluiting te kunnen genieten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Waarom het afgiftepunt in de meterkast op kniehoogte moest heb ik ook nooit begrepen.
Dat is bij mij dus ook. Vind het echt een onmogelijke hoogte..
Omdat er nog een meter of 4 extra kabel onder vloer ligt, het kastje zelf maar op een makkelijkere hoogte gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Berpie74 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:51:
[...]

Dat is bij mij dus ook. Vind het echt een onmogelijke hoogte..
Omdat er nog een meter of 4 extra kabel onder vloer ligt, het kastje zelf maar op een makkelijkere hoogte gezet
Waarom? Hoe vaak moet je bij dat kastje zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
ernstoud schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:46:
[...]

Waarom? Hoe vaak moet je bij dat kastje zijn dan?
Van wege de aanwezigheid van de waterontharder. Daar zit het kastje nu achter. Gewoon niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Berpie74 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:28:
[...]

Van wege de aanwezigheid van de waterontharder. Daar zit het kastje nu achter. Gewoon niet handig.
Ergens bevreemd me dit hele verhaal. Destijds toen er bij mij aangelegd werd, werd mij gevraagd waar de aansluiting moest komen. Die van mij zit in de woonkamer en zeker niet in de meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zojuist overgestapt van Delta naar Odido en ik kan het iedereen aanraden. Voor mij was de hoofdreden om over te stappen het ontbreken van NAT Loopback waarmee ik op mijn interne netwerk niet op mijn eigen gehoste externe sites kon zonder allemaal trucs uit te halen met Pi-Hole.

Nu kan ik weer gewoon www.mijndomein.nl gebruiken in plaats van 192.168.0.43 (bijvoorbeeld).

Daarnaast vind ik het een groot voordeel dat jij bij Odido geen modem nodig hebt. Je krijgt ben hun een ONT waarop je hun modem kunt aansluiten, of je eigen modem/router. Een ander groot voordeel vind ik dat de Odido app 10x beter en sneller werkt dan de haperende Delta app.

En dan is Odido ook nog eens een paar euro per maand goedkoper (plus ik heb een Odido mobiel abonnement waardoor ik nog meer korting krijg).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:05:
Je krijgt ben bij hun een ONT waarop je hun modem router kunt aansluiten, of je eigen modem/router.
Die ONT is gewoon los te koop. Dus ook op Delta is dit mogelijk. Maar goed, als het om de centjes gaat is Odido voor jou de oplossing dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miicker schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:05:
Zojuist overgestapt van Delta naar Odido en ik kan het iedereen aanraden. Voor mij was de hoofdreden om over te stappen het ontbreken van NAT Loopback waarmee ik op mijn interne netwerk niet op mijn eigen gehoste externe sites kon zonder allemaal trucs uit te halen met Pi-Hole.

Nu kan ik weer gewoon www.mijndomein.nl gebruiken in plaats van 192.168.0.43 (bijvoorbeeld).

Daarnaast vind ik het een groot voordeel dat jij bij Odido geen modem nodig hebt. Je krijgt ben hun een ONT waarop je hun modem kunt aansluiten, of je eigen modem/router. Een ander groot voordeel vind ik dat de Odido app 10x beter en sneller werkt dan de haperende Delta app.

En dan is Odido ook nog eens een paar euro per maand goedkoper (plus ik heb een Odido mobiel abonnement waardoor ik nog meer korting krijg).
Het grootste nadeel van Odido is dan weer dat ze geen IPv6 doen. En als je blijkbaar binnenshuis doet hosten is het voordeel van IPv6 weer dat je uberhaupt geen NAT en dus geen NAT loopback nodig hebt. Uiteraard moet je dan wel zonder IPv4 kunnen, dat voor prive diensten wellicht lukt. Als het echt publiekelijk is waarschijnlijk niet.

En wel/geen NAT loopback is natuurlijk een router probleem. Alleen levert Delta dan een ONT/router combinatie die én geen NAT loopback doet én geen bridge ondersteund. Maar dat je nu wel NAT loopback hebt ligt eigenlijk aan jou zelf (/de eigen router) en niet aan Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:53:
[...]

Het grootste nadeel van Odido is dan weer dat ze geen IPv6 doen. En als je blijkbaar binnenshuis doet hosten is het voordeel van IPv6 weer dat je uberhaupt geen NAT en dus geen NAT loopback nodig hebt. Uiteraard moet je dan wel zonder IPv4 kunnen, dat voor prive diensten wellicht lukt. Als het echt publiekelijk is waarschijnlijk niet.

En wel/geen NAT loopback is natuurlijk een router probleem. Alleen levert Delta dan een ONT/router combinatie die én geen NAT loopback doet én geen bridge ondersteund. Maar dat je nu wel NAT loopback hebt ligt eigenlijk aan jou zelf (/de eigen router) en niet aan Odido.
Met het standaard modem van Odido werkt het ook, dus out of the box werkt het bij Odido wel en bij Delta niet.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Hier iemand de juist de andere kant op gaat; Geen respons van Odido op de vraag of ze mij een aanbieding konden geven om te verlengen. Dan maar over naar Delta. :)

Mocht NAT hairpinning een probleem blijken te zijn druk ik er zelf wel een router achter, ONT ligt er al.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Zijn er in dit topic nog Delta medewerkers actief?

Ik wil graag het volgende delen en hoop eventueel dat het via deze weg opgelost zou kunnen worden.

Wat is er aan de hand?
In november 2024 zijn mijn ouders overgestapt van Caiway naar Delta. Op dat moment gold er een 24 maanden korting bij een 2 jarig abonnement die voor mijn ouders interessant was. Ik wilde dit eerst online regelen maar ik heb dit uiteindelijk telefonisch gedaan omdat het mij opviel dat bij het invoeren van het adres er ineens een korting van 18 maanden stond. Het vreemde was als ik het adres van hun directe buren invulde, er wel 24 maanden korting stond. Ikzelf ben ook in november van Caiway naar Delta gegaan en heb ook een korting van 24 maanden.
Tijdens het afsluiten constateerde de medewerker ook dat op het adres van mijn ouders 18 maanden korting gold en bij de buren 24 maanden. Uiteindelijk werd er een abonnement afgesloten met de toezegging dat de korting naar 24 maanden gecorrigeerd zou worden. Tot mijn verbazing bleek in de bevestigingsemail dat het abonnement op het huisnummer van de buren was afgesloten. Hierop heb ik direct contact opgenomen en is dit abonnement geannuleerd en opnieuw op het huisnummer van mijn ouders afgesloten.
Hierna begon de ellende. De korting stond nog steeds op 18 maanden. Mijn ouders hadden ook 2 TV ontvangers, waarvan ik er 1 al eind december heb opgezegd. Echter bleef deze ontvanger telkens op de factuur staan en werd er dus 5 euro gerekend.
Uiteindelijk is deze TV ontvanger pas bij de recentste factuur (maart 2025) verwijderd en een compensatie van 15 euro toegekend.
De TV ontvanger is belangrijk in het verhaal omdat telkens als ik contact had met de klantenservice werd aangevoerd dat de 18 maanden korting niet gecorrigeerd kon worden omdat de actie van de TV ontvanger nog openstond.
Nadat de actie van de TV ontavnger was afgerond had ik de hoop dat de actie voor de juiste korting ok snel afgerond zou kunnen worden. Maar helaas, niets is minder waar.

Ik ben nu 4 maanden bezig om dit opgelost te krijgen en ik heb ondertussen denk ik 10 a 20 keer telefonisch contact gehad en een aantal keer gechat.
Telkens krijg ik hetzelfde te horen dat er ‘met spoed een actie wordt aangemaakt’ en dat het binnen 5 dagen opgelost is.
Ik heb ook echt geen idee waarom dit zo lastig is.

Jullie begrijpen dat ik er wel klaar mee ben nu en ook even niet meer weet wat ik nog meer kan doen.

Het lijkt mij niet heel moeilijk om dit te corrigeren. Maar het meest steekt mij dat er steeds beloftes worden gedaan die niet worden nagekomen, je vervolgens ook niks hoort en dus niet weet of er iets met de actie gedaan is. Ook is het zeer vervelend dat je steeds zelf overal achteraan moet zitten.
Ook heb ik meermaals gevraagd of er contact met mij opgenomen kan worden, omdat mij dat wel zo netjes lijkt na alle problemen. Maar hierop wordt telkens gezegd at Delta geen contact opneemt over dergelijke zaken.

Wellicht dat er mensen zijn die dergelijke problemen ook herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buffalo schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:04:
Zijn er in dit topic nog Delta medewerkers actief?
Niet met regelmaat, die support is naar Discord verhuisd. En sowieso gaat het dan om technische support, niet om administratieve zaken.

Vervelend probleem. Vaak zijn administratieve processen niet ingericht om handmatige correcties te doen of kunnen helpdeskmedewerkers dat niet. Gewoon volhouden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neymessi010
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 20:53
Is het überhaupt mogelijk om op AON te blijven totdat delta een bridge modem heeft? Via de chat zeiden ze nee, maar wellicht zit ik al te ver in de migratie?

Ik zie dat namelijk wel hier staan bij: " kan ik mijn bridge modem behouden?"
https://www.delta.nl/welkomcaiway/apparatuur/

Ik wordt 24 april omgezet van caiway naar delta, maar wil liever niet die nokia modem ( heb nu nog het melkpak (genexis titanium vgm) met mijn eigen asus router. Maar als ik dus kennelijk over ga op XGSPON (ga van 1gbps kennelijk naar 2gbps) , dus denk van wel, kan ik dus niet mijn eigen router gebruiken. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neymessi010 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:32:
Is het überhaupt mogelijk om op AON te blijven totdat delta een bridge modem heeft? Via de chat zeiden ze nee, maar wellicht zit ik al te ver in de migratie?

Ik zie dat namelijk wel hier staan bij: " kan ik mijn bridge modem behouden?"
https://www.delta.nl/welkomcaiway/apparatuur/

Ik wordt 24 april omgezet van caiway naar delta, maar wil liever niet die nokia modem ( heb nu nog het melkpak (genexis titanium vgm) met mijn eigen asus router. Maar als ik dus kennelijk over ga op XGSPON (ga van 1gbps kennelijk naar 2gbps) , dus denk van wel, kan ik dus niet mijn eigen router gebruiken. Bedankt
Er zijn wel degelijk oplossingen om eigen apparatuur te gebruiken:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neymessi010
ernstoud schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:36:
[...]

Er zijn wel degelijk oplossingen om eigen apparatuur te gebruiken:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Ja zag het, maar weet niet hoe makkelijk het is om dat allemaal zelf te doen. Woon nog bij mijn ouders, dus zoek liever een snelle plug and play oplossing. Ik zag daar iets met een nieuwe glasvezelkabel en aansluiting moeten kopen, naast een eigenmodem kopen, daarnaast nog de registratie regelen, dus weet niet hoeveel dagen of weken daarin gaat zitten ivm met downtime. Tenzij ik mij vergis en het wel al plug and play wordt verkocht?

Maar aangezien het niet gaat om mijn eigen aansluiting zou, indien het mogelijk is om op AON te blijven met 1gbps totdat ze zelf een bridge modem leveren (volgensmij zakelijk leveren ze die al?) een snelle betere optie zijn, maar ja kennelijk zeggen ze al een tijdje dat die eraankomt maar nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neymessi010 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:51:
[...]

Ja zag het, maar weet niet hoe makkelijk het is om dat allemaal zelf te doen. Woon nog bij mijn ouders, dus zoek liever een snelle plug and play oplossing. Ik zag daar iets met een nieuwe glasvezelkabel en aansluiting moeten kopen, naast een eigenmodem kopen, daarnaast nog de registratie regelen, dus weet niet hoeveel dagen of weken daarin gaat zitten ivm met downtime. Tenzij ik mij vergis en het wel al plug and play wordt verkocht?

Maar aangezien het niet gaat om mijn eigen aansluiting zou, indien het mogelijk is om op AON te blijven met 1gbps totdat ze zelf een bridge modem leveren (volgensmij zakelijk leveren ze die al?) een snelle betere optie zijn, maar ja kennelijk zeggen ze al een tijdje dat die eraankomt maar nog steeds niets.
Als het toch XGS-PON wordt na het overzetten dan kun je ook je eigen router in de DMZ zetten van de geleverde Nokia xs-2426g-b.

Zakelijk levert Delta dezelfde ONT als genoemd in de link die ik gaf, de Nokia xs-010x-q. En telefonisch registreren gaat vaak erg snel zonder veel downtime.

Toevallig hier net een bericht hoe snel het kan gaan: BlazeMuis in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

[ Voor 6% gewijzigd door ernstoud op 08-04-2025 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Neymessi010 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:51:
[...]

Naar mijn idee (zelf geen ervaring) moet een eigen ONT relatief makkelijk te regelen zijn. Ja, je moet spul kopen en zelf aansluiten. Maar met een belletje naar de klantenservice kun je direct de eigen ONT laten registreren en als je die aansluit werkt die (vrijwel?) direct.
Echter... werkt het niet altijd volkomen vlekkeloos. Zo heeft Delta eens een foutje gemaakt waardoor in dat geval de Zaram modules, niet meer werkten. Is toen wel binnen een aantal uren opgelost, maar het is dus wel een storing doordat je eigen apparatuur gebruikt die je anders niet had. En daarnaast zijn er nog wat dingetjes waardoor je incidenteel (abo aanpassingen, zelf geinitieerd of vanuit Delta) heen en weer moet naar de Nokia en weer terug (en daarbij 2x bellen, eerst om de Nokia te registreren, dan kun je wisselen om de wijziging te activeren, en dan weer bellen om de eigen ONT te registreren en weer terug te wisselen).
Alternatief: stap over op een andere provider op het Delta netwerk. Dan krijg je wel de losse (Nokia) ONT met een losse router van die ISP. I.p.v. de "andere" Nokia ONT + router combinatie die Delta zelf regelt. Ik zou er in ieder geval niet snel vanuit gaan dat Delta die losse ONT gaat leveren of met een bridge mode in de firmware komt. Want die vraag ligt er al sinds ze via XGS-PON leveren (en dat is al een aantal jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neymessi010
ernstoud schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:14:
[...]

Als het toch XGS-PON wordt na het overzetten dan kun je ook je eigen router in de DMZ zetten van de geleverde Nokia xs-2426g-b.

Zakelijk levert Delta dezelfde ONT als genoemd in de link die ik gaf, de Nokia xs-010x-q. En telefonisch registreren gaat vaak erg snel zonder veel downtime.

Toevallig hier net een bericht hoe snel het kan gaan: BlazeMuis in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"
Ja ik zie het. Dus registreren kan wel snel gaan ja. Wat betreft de dmz optie, niet heel bekend mee, maar wat ik begreep is dat dan alle poorten naar het internet open staan en het niet zo veilig is ofzo. Sws zou ik dan nog steeds double nat hebben toch? En sws wil ik dat mijn router alles regelt wat betreft routing/firewall/nat en andere opties, aangezien de nokia sws niet veel mogelijkheden heeft.

Ik heb ook alle kabels zo lopen dat het naar de router gaat op zolder en die nokia zal helaas in de meterkast moeten.
En om deze helaas dure router be-88u in AP mode te gebruiken zit ik ook niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neymessi010
RobertMe schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:15:
[...]

Naar mijn idee (zelf geen ervaring) moet een eigen ONT relatief makkelijk te regelen zijn. Ja, je moet spul kopen en zelf aansluiten. Maar met een belletje naar de klantenservice kun je direct de eigen ONT laten registreren en als je die aansluit werkt die (vrijwel?) direct.
Echter... werkt het niet altijd volkomen vlekkeloos. Zo heeft Delta eens een foutje gemaakt waardoor in dat geval de Zaram modules, niet meer werkten. Is toen wel binnen een aantal uren opgelost, maar het is dus wel een storing doordat je eigen apparatuur gebruikt die je anders niet had. En daarnaast zijn er nog wat dingetjes waardoor je incidenteel (abo aanpassingen, zelf geinitieerd of vanuit Delta) heen en weer moet naar de Nokia en weer terug (en daarbij 2x bellen, eerst om de Nokia te registreren, dan kun je wisselen om de wijziging te activeren, en dan weer bellen om de eigen ONT te registreren en weer terug te wisselen).

[...]

Alternatief: stap over op een andere provider op het Delta netwerk. Dan krijg je wel de losse (Nokia) ONT met een losse router van die ISP. I.p.v. de "andere" Nokia ONT + router combinatie die Delta zelf regelt. Ik zou er in ieder geval niet snel vanuit gaan dat Delta die losse ONT gaat leveren of met een bridge mode in de firmware komt. Want die vraag ligt er al sinds ze via XGS-PON leveren (en dat is al een aantal jaren).
Ja ik ga mij nog even beter inlezen. Wellicht die nokia xs010x kopen via schenk, maar even kijken hoe het zit met die kabel en aansluiting die je erbij moet kopen. En anders morgen delta bellen kijken of ze mij zo lang mogelijk op AON kunnen laten totdat ze een bridge modem hebben. Wellicht dat het er bijna aan zit te komen aangezien ze toch op die nieuwe welcome caiway pagina dat erbij hebben gezet.
Pagina: 1 ... 117 ... 127 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.