Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02
Neymessi010 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:07:
[...]

Ja ik ga mij nog even beter inlezen. Wellicht die nokia xs010x kopen via schenk, maar even kijken hoe het zit met die kabel en aansluiting die je erbij moet kopen. En anders morgen delta bellen kijken of ze mij zo lang mogelijk op AON kunnen laten totdat ze een bridge modem hebben. Wellicht dat het er bijna aan zit te komen aangezien ze toch op die nieuwe welcome caiway pagina dat erbij hebben gezet.
AON gaat zeker niet lukken, je gaat (bijna) 100% zeker naar XGS-PON. Probeer ook zeker niet iets te veranderen in het proces, want dan ga je gegarandeerd zonder internet zitten! Sterk af te raden!

Ik zou gewoon een Nokia XS-010X-q aanschaffen, die wordt heel goed ondersteund bij Delta (ze gebruiken die zelf ook voor Wholesale, dus providers als Odido etc.). Je kunt evt. de fiber kabel uit de meegeleverde Nokia gebruiken. Even bellen voor de aanmelding en klaar.

Hopen op AON of dat bridgemode ooit nog komt is uitgestelde teleurstelling.

edit: Zie nu dat je van 1gbs naar 2gbs gaat. Dan is AON überhaubt niet meer mogelijk en ga je 100% zeker naar XGS-PON.

[ Voor 5% gewijzigd door EWS99 op 09-04-2025 08:42 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:53
Ik lees in dit topic dat er op de afstandsbediening van het nieuwe Google TV kastje geen snel vooruit en achteruit knoppen zitten en dat dit dan lastig gaat. Zou dit met deze https://a.co/d/eYaMIYh
afstandsbediening werken en beter gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:36
Nee, want die functie zit simpelweg niet in de gebruikersinterface van de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:43
Dit (niet vooruit/terug kunnen skippen) vind ik het grootste nadeel van de Delta TV box. Met een paar tikjes minuten vooruit hoort wat mij betreft bij de standaardnavigatie van élke TV of video dienst. Bij Ziggo en KPN werkt dit prima. Het ontgaat me waarom Delta een TV box/app vrijgeeft die zo'n basisfunctie mist...

Verder werkt tv met de nieuwe Google box wel goed bij gebruik van ethernet. Vorige Ziggo next box deed het prima op wifi, maar bij Delta leverde vooral het zappen allerlei wazige problemen op met wifi. Met ethernet gaat dit wel goed. Beeldkwaliteit lijkt gelijk aan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:53
Het vooruit / achteruit spoelen kan natuurlijk ook voor andere apps gebruikt worden. Videoland, Disney+ etc. Zou het daar wel voor werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Berpie74 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:13:
Het vooruit / achteruit spoelen kan natuurlijk ook voor andere apps gebruikt worden. Videoland, Disney+ etc. Zou het daar wel voor werken?
Nog niet, deze is al vaker aangegeven bij Delta, normaliter staat Delta open voor dit soort kritiek en worden dit soort zaken in de doorontwikkeling meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Woohooo

Smilie, James Smilie

chielmi schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:35:
Bij Ziggo en KPN werkt dit prima. Het ontgaat me waarom Delta een TV box/app vrijgeeft die zo'n basisfunctie mist...
Geld.

Dit soort functies worden in contracten met Talpa, RTL etc afgesproken per ISP.
Voor NPO kan je het waarschijnlijk wel, want publieke omroep en voor de commerciele aanbieders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ben ik de enige waarbij het beeld stottert op een Amino Amigo 7x V3?

Het ding hangt aan ethernet en doet het prima, maar na het uit en weer aanzetten hakkelt het beeld vaak.
Dan kill ik de Delta app en herstart hem. Het is dan meestal weer goed.

Wat mij opvalt is dat het geluids niveau dan ook lager wordt en er weer Dolby Digital gebruikt wordt.

Ook blijft de lipsync gaar. Ik heb eARC en auto lipsync aanstaan op mijn Denon, maar moet nog steeds iets van 250ms vertragen.

Op mijn Shield in Kodi heb ik dit probleem niet.

Ik ga bijna DVB-C missen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:43
Woohooo schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:04:
[...]

Geld.

Dit soort functies worden in contracten met Talpa, RTL etc afgesproken per ISP.
Voor NPO kan je het waarschijnlijk wel, want publieke omroep en voor de commerciele aanbieders niet.
Nee, dit werkt voor geen enkele zender. Is simpelweg een feature die niet ondersteund wordt.

Ander issue met de Google tv box is dat CEC niet lekker werkt bij mijn tv. Inschakelen van de tv werkt prima bij inschakelen van de box met afstandsbediening, bij uitschakelen gaat tv eerst ook uit maar een paar seconden later weer aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:23
Een aantal dagen geleden een upgrade gedaan van 1Gbps naar 4Gbps.

Ik gebruik een eigen modem en router.

Nu heb ik een Sagemcom modem toegestuurd gekregen, kan ik deze gewoon ongebruikt in de doos laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
BlazeMuis schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:31:
Een aantal dagen geleden een upgrade gedaan van 1Gbps naar 4Gbps.

Ik gebruik een eigen modem en router.

Nu heb ik een Sagemcom modem toegestuurd gekregen, kan ik deze gewoon ongebruikt in de doos laten zitten?
Het antwoord is sowieso nee, want je lijn moet eerst geactiveerd worden met je Sagecom modem.

Lees even de startpost door van [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2, daar staat heel veel nuttige informatie in.

Heb je al XGS-PON? (Welk modem heb je nu?) Anders moet er eerst nog een migratie uitgevoerd worden van AON naar XGS-PON.

Als je al XGS-PON hebt, dan wordt de procedure:
- Sagecom aansluiten en bellen dat je terug wil van je eigen modem naar het modem van Delta
- Internet testen op de Sagecom
- Controleren of je CG-NAT hebt en dat eerst uit laten zetten als je in de CG-NAT pool zit
- Eigen modem opnieuw registreren

[ Voor 17% gewijzigd door EWS99 op 12-04-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
EWS99 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:34:
[...]

Het antwoord is sowieso nee, want je lijn moet eerst geactiveerd worden met je Sagecom modem.

Lees even de startpost door van [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2, daar staat heel veel nuttige informatie in.

Heb je al XGS-PON? (Welk modem heb je nu?) Anders moet er eerst nog een migratie uitgevoerd worden van AON naar XGS-PON.
Ik zit al enige tijd op XGS-PON. Sinds een week een Nokia XS-010X-Q in gebruik (waar ik ook netjes 4Gbps mee haal).

Het is geen nieuw contract/abonnement, maar alleen een upgrade in snelheid. Waardoor ik dus dat Sagemcom modem gekregen heb.

[ Voor 3% gewijzigd door BlazeMuis op 12-04-2025 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
BlazeMuis schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:38:
[...]

Ik zit al enige tijd op XGS-PON. Sinds een week een Nokia XS-010X-Q in gebruik (waar ik ook netjes 4Gbps mee haal).

Het is geen nieuw contract/abonnement, maar alleen een upgrade in snelheid.
Dat snap ik, maar dat wordt pas actief met het aansluiten van het meegeleverde modem. Dus je zult sowieso je Sagecom aan moeten sluiten om de upgrade te activeren. Daarna kun je weer terug naar je eigen modem (check ook zeker CG-NAT, anders moet je eerst weer terug naar je Sagecom om dat uit te laten zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
EWS99 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:39:
[...]

Dat snap ik, maar dat wordt pas actief met het aansluiten van het meegeleverde modem. Dus je zult sowieso je Sagecom aan moeten sluiten om de upgrade te activeren. Daarna kun je weer terug naar je eigen modem (check ook zeker CG-NAT, anders moet je eerst weer terug naar je Sagecom om dat uit te laten zetten)
Upgrade is al doorgevoerd, hiervoor had ik gebeld en de backoffice gesproken. Ik moest de standaard Nokia aansluiten, laten registreren, en daarna weer mijn eigen modem. Dat is dus gelukt en de 4Gbps is gewoon actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
BlazeMuis schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:41:
[...]

Upgrade is al doorgevoerd, hiervoor had ik gebeld en de backoffice gesproken. Ik moest de standaard Nokia aansluiten, laten registreren, en daarna weer mijn eigen modem. Dat is dus gelukt en de 4Gbps is gewoon actief.
Dan heb je geluk, of er is kennelijk wat veranderd in de procedure. Want tot voor kort moest je altijd het Delta modem aansluiten om een wijziging te activeren.

Als je nu al 4Gbps hebt, dan zou ik het zo laten.

Je zou hooguit het Sagemcom modem aan kunnen sluiten en laten activeren zodat je zeker weet dat die werkt, voor als je problemen krijgt met je eigen modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 22:31
Ik heb gisteren een aanbod ontvangen van Delta Zakelijk (28 euro per maand ex btw voor 3 jaar, 500mbit en tv basis) en overweeg over te stappen van mijn huidige Ziggo abonnement.

Mijn huidige setup:
- Ziggo 400mbps in bridge mode
- UDM PRO router/switch erachter met PoE
- in iedere slaapkamer komt een Gbit kabel uit, en op iedere verdieping ligt een unify pro AP met wifi6

Alles werkt als een zonnetje, dus daar hoeft het niet voor. Maar met een goede aanbieden en als er geen aansluitkosten zijn dan wil ik het nu wel proberen met Delta.

Waar moet ik op letten?
- ik begrijp dat ik die Nokia modem moet kopen om de bridge mode terug te krijgen. en dan kan ik uiteindelijk weer dezelfde setup krijgen als ik nu heb toch?
- kan de aanleg door mijn voortuin nog problemen opleveren? Boren ze ondergronds een gat dan in de voorgevel, zoals de Ziggo kabel die ook zo binnenkomt?
- het is een zakelijk contract, weet iemand of daar bijzonderheden mee zijn? Ik val normaal liever onder consumentenrecht. Wij kunnen het vanwege zaak aan huis ons niet veroorloven dat het internet eruit ligt, dus bij een slechte service wil ik ook het contract weer kunnen opzeggen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Boeteclausules of moeilijk doen vanuit Delta bijv?

[ Voor 28% gewijzigd door RealCato op 12-04-2025 11:51 ]

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWS99 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 10:43:
[...]

Dan heb je geluk, of er is kennelijk wat veranderd in de procedure. Want tot voor kort moest je altijd het Delta modem aansluiten om een wijziging te activeren.
Maar dat heeft @BlazeMuis ook gedaan schrijft hij. Hij heeft de "standaard Nokia" aan moeten sluiten waarna de 4Gbit/s geactiveerd is en hij daarna weer terug is naar de eigen ONT.

Ergo, het activeren van het 4Gbit/s profiel zal prima gaan met de Nokia van Delta. Alleen is het apparaat nogal iffy in het kunnen leveren van die snelheid (1 2,5Gbit/s poort). Maar Delta heeft deze zelfs in eerste instantie gebruikt met het 8Gbit/s. Dus qua profiel werkt het prima.
De Sagemcom zal dus puur "administratief" zijn opgestuurd omdat die wel een 10Gbit/s (?) poort heeft en dus bruikbaar die 4Gbit/s kan leveren, dat de Nokia dus niet kan.

@BlazeMuis of je nu nog iets moet met de Sagemcom weet ik niet. Maar de "bekende procedure" heb je in mijn ogen dus gewoon doorlopen en daar is niks geks. Enige dat ik mij wellicht kan indenken is dat als je de Sagemcom niet (tijdelijk) aansluit en laat activeren dat er administratief iets mis gaat. Van Ziggo weet ik dat als je een nieuw modem ontvangt dat de oude 2 weken na ontvangst van het netwerk wordt gegooid en de nieuwe gebruikt moet worden. Maar 1. Ik heb geen idee of Delta iets soortgelijks doet; 2. Je gebruikt dus een eigen ONT, en er kan er maar 1 geregistreerd zijn. Dus "hopelijk" zien ze dat je een eigen ONT hebt en gooien ze die niet van het netwerk af (om te forceren dat je de Sagemcom aansluit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
RealCato schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 11:41:
Ik heb gisteren een aanbod ontvangen van Delta Zakelijk (28 euro per maand ex btw voor 3 jaar, 500mbit en tv basis) en overweeg over te stappen van mijn huidige Ziggo abonnement.

Mijn huidige setup:
- in iedere slaapkamer komt een Gbit kabel uit, en op iedere verdieping ligt een unify pro AP met wifi6

Alles werkt als een zonnetje, dus daar hoeft het niet voor. Maar met een goede aanbieden en als er geen aansluitkosten zijn dan wil ik het nu wel proberen met Delta.

Waar moet ik op letten?
- ik begrijp dat ik die Nokia modem moet kopen om de bridge mode terug te krijgen. en dan kan ik uiteindelijk weer dezelfde setup krijgen als ik nu heb toch?
- kan de aanleg door mijn voortuin nog problemen opleveren? Boren ze ondergronds een gat dan in de voorgevel, zoals de Ziggo kabel die ook zo binnenkomt?
- het is een zakelijk contract, weet iemand of daar bijzonderheden mee zijn? Ik val normaal liever onder consumentenrecht. Wij kunnen het vanwege zaak aan huis ons niet veroorloven dat het internet eruit ligt, dus bij een slechte service wil ik ook het contract weer kunnen opzeggen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Boeteclausules of moeilijk doen vanuit Delta bijv?
Je sluit een 3-jarig abonnement af, dus zit je er 3 jaar aan vast.
Ik weet niet hoe makkelijk het te bewijzen is dat het niet goed werkt.
Aan de andere kant werkt het hier prima, dus niet te veel zorgen maken.

Hoe ze de fiber aanleggen ligt heel erg aan wie dat komt doen (welke onderaanemer).
Bij mij is er een gat in de stoep gegraven en een gat vlak bij de gevel. De kabel is daarna onder 6 meter tuin door "geschoten". Daarna is er een gat van buiten naar binnen door de fundering geboord en in de vloer van de meterkast. Daar komt de kabel omhoog.

Ik gebruik zelf een Huawei ONT, maar de Nokia uit de topic start is misschien zelfs een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Delta heeft mij 2x het sagemcom modem opgestuurd 8)7

Eens kijken hoelang het duurt voordat ze er eentje terug vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
RobertMe schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 13:01:
[...]

Maar dat heeft @BlazeMuis ook gedaan schrijft hij. Hij heeft de "standaard Nokia" aan moeten sluiten waarna de 4Gbit/s geactiveerd is en hij daarna weer terug is naar de eigen ONT.

Ergo, het activeren van het 4Gbit/s profiel zal prima gaan met de Nokia van Delta. Alleen is het apparaat nogal iffy in het kunnen leveren van die snelheid (1 2,5Gbit/s poort). Maar Delta heeft deze zelfs in eerste instantie gebruikt met het 8Gbit/s. Dus qua profiel werkt het prima.
De Sagemcom zal dus puur "administratief" zijn opgestuurd omdat die wel een 10Gbit/s (?) poort heeft en dus bruikbaar die 4Gbit/s kan leveren, dat de Nokia dus niet kan.
Je hebt helemaal gelijk, ik heb niet goed gelezen zie ik. De bekende procedure is dus nog steeds gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99

Mijn huidige setup:

Waar moet ik op letten?
Het zakelijk abonnement waar jij hier aan refereert wijkt waarschijnlijk niet veel af van de consumenten versie. Qua SLA heb je daar niks aan. Mocht het een dag er uit liggen, dan krijg je 1/30 van je abonnement terug, dus met wat geluk 1 of 2 euro |:( .

Mijn persoonlijke mening is dat je misschien wel beter af bent met de consumenten versie. En als internet zo belangrijk voor je is, dan zou ik een 2e verbinding er naast overwegen. Bijv. Odido klik & klaar, dan ben je voor 25,- in de maand klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
- het is een zakelijk contract, weet iemand of daar bijzonderheden mee zijn? Ik val normaal liever onder consumentenrecht.
Inderdaad geen consumentenrecht. En belangrijk is dan dat zakelijke abonnementen wel stilzwijgend verlengd mogen worden. Dus ruim voor de einddatum goed opletten, mocht je willen opzeggen.

Voordeel is dat je een BTW factuur krijgt bij zakelijk en de BD dan de BTW als vooraftrek bij de omzetbelasting accepteert.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40
ik begrijp dat ik die Nokia modem moet kopen om de bridge mode terug te krijgen. en dan kan ik uiteindelijk weer dezelfde setup krijgen als ik nu heb toch?
Ik had hetzelfde, net over van Ziggo naar Delta en zat met een Ziggo modem in bridge mode. Wilde bij Delta mijn bestaande router gebruiken, maar had geen zin in een eigen modem aanschaffen. De oplossing was om in het geleverde modem van Delta een DMZ in te stellen naar je router, en verder niks gebruiken van het modem (ik zet daar dus wifi uit bijv). Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:58
Goedenavond,

Mijn schoonouders hebben sinds afgelopen maandag Delta internet en TV. Voor tv hebben ze de Amigo 7X V3. Zij en ik krijgen dat ding maar niet helemaal lekker onder de knie. Ik zelf heb Ziggo en dus geen Delta ervaring. Enkele dingen die we nog niet werkend hebben en hopelijk hebben jullie hier antwoorden op:
1. Op de afstandsbediening zit geen knop om de tv aan te zetten. En het tv kastje schakelt de tv ook niet automatisch in en uit. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Tegenwoordig gaat toch niemand met twee afstandsbedieningen zitten tobben….
2. We kunnen nergens de Netflix app vinden. Wel Videoland en weet ik het allemaal. Maar Netflix ontbreekt. Het is gewoon Google tv, dus ik verwachtte wel dat dit gewoon kon. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
3. Klopt het dat de afstandsbediening een “opnemen” knop mist?
4. Vooruit / achteruit spoelen is een drama. Als je verkeert klikt begint de uitzending weer van voor af aan. Hoe werkt dit? Want er missen knoppen om vooruit en achteruit te soepelen.

Edit: 4 toegevoegd

[ Voor 11% gewijzigd door blottle op 13-04-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
blottle schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:54:
Goedenavond,

Mijn schoonouders hebben sinds afgelopen maandag Delta internet en TV. Voor tv hebben ze de Amigo 7X V3. Zij en ik krijgen dat ding maar niet helemaal lekker onder de knie. Ik zelf heb Ziggo en dus geen Delta ervaring. Enkele dingen die we nog niet werkend hebben en hopelijk hebben jullie hier antwoorden op:
1. Op de afstandsbediening zit geen knop om de tv aan te zetten. En het tv kastje schakelt de tv ook niet automatisch in en uit. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Tegenwoordig gaat toch niemand met twee afstandsbedieningen zitten tobben….
2. We kunnen nergens de Netflix app vinden. Wel Videoland en weet ik het allemaal. Maar Netflix ontbreekt. Het is gewoon Google tv, dus ik verwachtte wel dat dit gewoon kon. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
3. Klopt het dat de afstandsbediening een “opnemen” knop mist?
4. Vooruit / achteruit spoelen is een drama. Als je verkeert klikt begint de uitzending weer van voor af aan. Hoe werkt dit? Want er missen knoppen om vooruit en achteruit te soepelen.

Edit: 4 toegevoegd
Ik heb ook geen Delta TV, maar het antwoord op 2 is dat Netflix niet beschikbaar is op de Amigo 7X (zoek evt. even terug hier op Tweakers, is al veel over geschreven).

Ik dacht dat dit te maken had dat Netflix als requirement heeft dat er een Netflix knop op de afstandbediening moet zitten. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door EWS99 op 13-04-2025 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWS99 schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:59:
Ik dacht dat dit te maken had dat Netflix als requirement heeft dat er een Netflix knop op de afstandbediening moet zitten. |:(
Dat is als zodanig benoemd of is speculatie?
Want "zit er geen Netflix op omdat de knop niet op de afstandsbediening zit" of "zit de Netflix knop niet op de afstandsbediening omdat Netflix toch niet beschikbaar is noch komt"? (Dat die requirement er is heb ik ook wel eens gelezen. Maar dat hoeft niet de reden te zijn dat het er niet op zit. Knop kan dus ook weggelaten zijn omdat het er op een andere reden niet op zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
RobertMe schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:07:
[...]

Dat is als zodanig benoemd of is speculatie?
Want "zit er geen Netflix op omdat de knop niet op de afstandsbediening zit" of "zit de Netflix knop niet op de afstandsbediening omdat Netflix toch niet beschikbaar is noch komt"? (Dat die requirement er is heb ik ook wel eens gelezen. Maar dat hoeft niet de reden te zijn dat het er niet op zit. Knop kan dus ook weggelaten zijn omdat het er op een andere reden niet op zit).
Goed punt, ik heb geen idee uiteraard wat de precieze reden is. (daarom zei ik ook "Ik dacht..")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:58
[...]

Ik heb ook geen Delta TV, maar het antwoord op 2 is dat Netflix niet beschikbaar is op de Amigo 7X (zoek evt. even terug hier op Tweakers, is al veel over geschreven).

Wat enorm zonde. Onze ziggo afstandsbediening heeft dat ook niet. Echt een gemiste kans, zeker voor de oudere klanten. Moeten nu opeens weer een andere oplossing aanleren. in plaats van “ga naar kanaal 150” moeten ze nu gaan hannesen met de tv afstandsbediening naast deze. Maarja dat moeten ze al want de tv schakelt niet automatisch aan en uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
blottle schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:10:
[...]

Wat enorm zonde. Onze ziggo afstandsbediening heeft dat ook niet. Echt een gemiste kans, zeker voor de oudere klanten. Moeten nu opeens weer een andere oplossing aanleren. in plaats van “ga naar kanaal 150” moeten ze nu gaan hannesen met de tv afstandsbediening naast deze. Maarja dat moeten ze al want de tv schakelt niet automatisch aan en uit.
Google TV (kastje) met de Delta App een optie misschien? Dat lost wellicht ook het automatisch schakelen van de TV op (mits die CEC ondersteund natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Die knop is onzin, zelfs KPN heeft die knop niet. Het heeft met de certificering van de box te maken bij Netflix.
Ik vind Netflix ook een gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:56
ernstoud schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:25:
[...]
Voordeel is dat je een BTW factuur krijgt bij zakelijk en de BD dan de BTW als vooraftrek bij de omzetbelasting accepteert.
Ook voor de consumentenlijntjes krijg je een factuur met BTW. Even factuurtje van eerder dit jaar erbij gepakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3CIXjqNAuBFG9Lckj81rByDkBU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TOW3XOFRoy3KnU4rZAtjtoOE.png?f=user_large

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-05 18:40
Sjakie0101 schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:29:
[...]

Die knop is onzin, zelfs KPN heeft die knop niet. Het heeft met de certificering van de box te maken bij Netflix.
https://community.kpn.com...-van-de-kpn-tv-box-573263

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:38
Sjakie0101 schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:29:
[...]

Volgensmij heeft elke kpn box met netflix een netflix knop

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ik zou echt goed nadenken of je wel TV via Delta wil. En als je het wil, of je het dan via een kastje van Delta wil. Die dingen zijn traag, zeer beperkt en kwalitatief gewoon eerder afval dan bruikbaar apparaat. Koop een AppleTV of een Android TV box en beleef het plezier van alle opties snel en stabiel beschikbaar hebben.

Ben zelf sinds een paar weken weg voor de TV bij Delta en de keuze bevalt mij elke seconde. Via NLZIET veel meer opties beschikbaar. Voor Netflix/HBO/etc. gebruikte ik de AppleTV al jaren en daar zit nu NLZIET gewoon bij. Alles via 1 doosje beschikbaar. Voor minder geld meer krijgen, dat moet de gemiddelde Nederlander wel bevallen toch ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Drardollan schreef op maandag 14 april 2025 @ 10:52:
[...]

Ook voor de consumentenlijntjes krijg je een factuur met BTW. Even factuurtje van eerder dit jaar erbij gepakt:

[Afbeelding]
Verhip, ja dus. Vandaar dat mijn accountant niet klaagde…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
ernstoud schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:58:
[...]

Verhip, ja dus. Vandaar dat mijn accountant niet klaagde…
Ze roepen het inderdaad op hun website als uniek punt bij zakelijke contracten, maar het staat er altijd al op weet ik toevallig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Drardollan schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:14:
Ik zou echt goed nadenken of je wel TV via Delta wil. En als je het wil, of je het dan via een kastje van Delta wil. Die dingen zijn traag, zeer beperkt en kwalitatief gewoon eerder afval dan bruikbaar apparaat. Koop een AppleTV of een Android TV box en beleef het plezier van alle opties snel en stabiel beschikbaar hebben.

Ben zelf sinds een paar weken weg voor de TV bij Delta en de keuze bevalt mij elke seconde. Via NLZIET veel meer opties beschikbaar. Voor Netflix/HBO/etc. gebruikte ik de AppleTV al jaren en daar zit nu NLZIET gewoon bij. Alles via 1 doosje beschikbaar. Voor minder geld meer krijgen, dat moet de gemiddelde Nederlander wel bevallen toch ;)
Ik vraag me af of het forumbeheer dit soort zaken toestaat. Je beweert hier zaken die pertinent niet juist zijn en dat niet voor de eerste keer.

De Androidbox van Delta zapt als een malle en is erg snel. Het beeld is kwalitatief hoogstaand en zo goed als gelijk waardig aan Ziggo. En voor je me gaat vragen naar bronnen, dit haal ik uit de recensie van TotaalTV (en eigen ervaring).

https://www.totaaltv.nl/t...rtbox-is-verrassend-goed/

Nieuwe klanten krijgen geen oud afstands apparaat.....
En ook hier valt te lezen dat de box zelf niet door de certificering komt. Een AB zal de reden niet zijn, Amino kan morgen de AB nog laten aanpassen en bij nieuwe boxen wel een knopje met Netflix leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-04-2025 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik meen te weten, dat heb ik dan fout, dat KPN een kleinere handzame AB ging leveren.
En Ziggo? Zit daar ook een knop op de AB voor Netflix bij de mediaboxen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:08:
Ook dit is niet waar. Er staan een aantal ervaringen in dit topic waar wel nog de oude TV box geleverd werd bij een nieuwe aansluiting. Omdat die persoon dan al lang geleden het abo had afgesloten (bij een inschrijving bv) en dan pas jaren later de verbinding werd opgeleverd. En zelfs een ervaring van iemand die met een inschrijving een abo heeft afgesloten, vervolgens geannuleerd, en veel later (na afronden aanleg) alsnog opnieuw een abonnement afsloot en ook nog de oude TV box kreeg waarbij de verklaring van Delta was dat dat kwam door het geannuleerde abo (en alsnog die datum werd aangehouden v.w.b. datum van afsluiten).

Overigens ook in alle gevallen dat, uiteindelijk (/na voldoende klagen?) de box alsnog is omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik vraag me af of het forumbeheer dit soort zaken toestaat.
Uiteraard kunnen moderators niet elke bewering controleren. En zeker niet de subjectieve beleving van de kwaliteit van hardware of software. En dat is maar goed ook want de rol van een forum is meningen delen. Daar passen ook negatieve ervaringen bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ik vraag me af of het forumbeheer dit soort zaken toestaat. Je beweert hier zaken die pertinent niet juist zijn en dat niet voor de eerste keer.

De Androidbox van Delta zapt als een malle en is erg snel. Het beeld is kwalitatief hoogstaand en zo goed als gelijk waardig aan Ziggo. En voor je me gaat vragen naar bronnen, dit haal ik uit de recensie van TotaalTV (en eigen ervaring).

https://www.totaaltv.nl/t...rtbox-is-verrassend-goed/
Kan je mij eens quoten waar ik kritiek heb geuit op het zappen? Want dat is nu net precies hetgeen wat NLZIET mist, fatsoenlijk zappen. Verder heb ik nooit ook maar 1 hint gegeven naar Ziggo en zijn zij voor mij op geen enkel vlak maatgevend (hooguit maatgevend in hoe laat ik klanten elk jaar meer betalen voor hetzelfde). Als ik al een vergelijking heb gemaakt dan is het met het KPN TV platform.

Los van dat ik als klant die box niet kreeg (volgens Delta had ik de meest recente en beste box, hun woorden) zijn problemen met de "oude box" aan de orde van de dag en wordt er niks opgelost. Bijvoorbeeld het sneeuwbeeld wat mensen al maaaaanden hebben (https://www.zeelandnet.nl...wbeeld-kamai-4k-ontvanger). En dat is niet het enige probleem, ik wens je succes met het niet meer kunnen spoelen in reclames van RTL. Een echte vooruitgang in het platform.

Verder is je bron een stukje verkapte reclame en eigen ervaring, ik zie niet in waarom jouw ervaring zwaarder zal wegen dan mijn ervaring en waarom "forumbeheer" iets zou doen aan jouw of mijn mening. Ik raad je aan het Zeelandforum eens goed te lezen, dan zie je veel problemen die ik benoemde ook terug.
Ik had als recente klant een recente box, en dat was echt lachwekkend qua kwaliteit. Ik kreeg geen nieuwe, want die was er niet (was er wel hoor, maar ze wilden er niet aan meewerken). Zelfs niet toen ik aangaf dan te willen opzeggen. En als je het dan toch over "eigen ervaring" hebt, ik ken minstens 15 mensen met DeltaTV en geen van allen heeft een nieuwe box gehad vooralsnog.

Overigens gaat het nog wel verder dan enkel het kastje wat ik oud en aftands vind (en andere providers wél goed geregeld hebben):
a) Doorspoelen van RTL opnames niet meer mogelijk sinds 1 april
b) Nog steeds geen ESPN1 in hun standaard pakket
c) Nog steeds geen optie om 1 wedstrijd te kopen bij ESPN
d) EK uitgezonden in lage kwaliteit
e) Amper extra diensten op hun ontvangers

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 14-04-2025 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:14:
[...]

Ook dit is niet waar. Er staan een aantal ervaringen in dit topic waar wel nog de oude TV box geleverd werd bij een nieuwe aansluiting. Omdat die persoon dan al lang geleden het abo had afgesloten (bij een inschrijving bv) en dan pas jaren later de verbinding werd opgeleverd. En zelfs een ervaring van iemand die met een inschrijving een abo heeft afgesloten, vervolgens geannuleerd, en veel later (na afronden aanleg) alsnog opnieuw een abonnement afsloot en ook nog de oude TV box kreeg waarbij de verklaring van Delta was dat dat kwam door het geannuleerde abo (en alsnog die datum werd aangehouden v.w.b. datum van afsluiten).

Overigens ook in alle gevallen dat, uiteindelijk (/na voldoende klagen?) de box alsnog is omgeruild.
Het is ook een simpel stukje beschikbaarheid, de nieuwe ontvangers zullen veel minder beschikbaar zijn. En de oude ontvangers zijn al ingekocht en staan ofwel op de plank klaar ofwel komen terug van klanten die opgezegd hebben. Je bent als bedrijf wel gek als je die duurbetaalde, nog niet afgeschreven, apparatuur zou weggooien.

Dat is iets wat zo ongeveer elke provider al vele jaren doet, overal zie je een verscheidenheid aan apparatuur. Zo hebben mijn ouders een KPN reseller voor het internet en in enkele jaren tijd hebben ze een Experiabox, een Fritzbox en nu weer een nieuwe Experiabox ontvangen.

De ontvangers die ik van DeltaTV ken, en dat is ongetwijfeld niet dat nieuwe shiny ding wat alle problemen oplost, zijn allemaal oud en traag. Dit kan je deels oplossen door DeltaTV te kijken via een AppleTV of Android Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ernstoud schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:18:
[...]

Uiteraard kunnen moderators niet elke bewering controleren. En zeker niet de subjectieve beleving van de kwaliteit van hardware of software. En dat is maar goed ook want de rol van een forum is meningen delen. Daar passen ook negatieve ervaringen bij.
Voor mij is het heel simpel, het internet van Delta is kwalitatief top. Niks te klagen bij mij. Het is snel en stabiel.

Wat ik wel vervelend vind is dat ik een oor aangenaaid ben bij de start. Ik heb in februari 2022 mijzelf ingeschreven en toen is ook Delta Mobiel geactiveerd welke alweer afgelopen was voor ik daadwerkelijk overging. Uiteindelijk kwam de lijn pas juni 2024 in de lucht en golden er ineens andere (hogere) tarieven. Mij was verzekerd dat ik het eerste jaar tegen de 2022 tarieven zou krijgen (als "beloning voor de inschrijving"), maar puntje bij paaltje was dit niet meer mogelijk. Heb er wel een eenmalige korting uitgesleept toen. Dat was allemaal nog niet zo erg, maar enkele weken voor de oplevering begonnen ze met de 35 euro voor 2 jaar campagne, maar daar kon ik dan weer niet op aansluiten. Ik werd in dat geval wél aan het contract gehouden.

En dat is ook wel een dingetje wat mij betreft rondom de DeltaTV. Als ik 1Gbit + TV voor 35/maand had gekregen dan was ik denk ik een stuk meer tevreden geweest dan de 65/maand die het nu werd. Voor 65/maand ligt voor mij de lat hoger dan bij 35/maand. Als ik een premium prijs betaal, dan wil ik ook premium kwaliteit krijgen. Ik betaal bij NLZIET bijvoorbeeld 5 euro per maand minder voor de TV en kan ik er prima mee leven dat zappen iets omslachtiger is om maar wat te noemen. Voor mij is NLZIET het evenwicht tussen budget en premium en heb ik daar ook andere verwachtingen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drardollan schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:46:
[...]

Voor mij is het heel simpel, het internet van Delta is kwalitatief top. Niks te klagen bij mij. Het is snel en stabiel.
Hier ook geen enkele klacht. Vermoedelijk ook omdat ik geen TV kijk. Heb altijd het idee dat ik niet tot de doelgroep behoor.
Wat ik wel vervelend vind is dat ik een oor aangenaaid ben bij de start. Ik heb in februari 2022 mijzelf ingeschreven en toen is ook Delta Mobiel geactiveerd welke alweer afgelopen was voor ik daadwerkelijk overging. Uiteindelijk kwam de lijn pas juni 2024 in de lucht en golden er ineens andere (hogere) tarieven.
Hier duurde het ook ruim 2.5 jaar en was er van alles in de tussentijd met de abonnementen veranderd.

Geen excuus maar ik heb er een klein beetje begrip voor. Dat aanleg soms lang duurt komt door factoren die de kabelaar ook niet kan beheersen. En dan lopen er vele projecten door elkaar met allerlei toezeggingen aan de klant over prijs e.d. en om dat dan administratief in de ICT op de rit houden lijkt me een drama. Lijkt Delta in ieder geval niet te lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
ernstoud schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:39:
[...]

Hier ook geen enkele klacht. Vermoedelijk ook omdat ik geen TV kijk. Heb altijd het idee dat ik niet tot de doelgroep behoor.
Dat is dan altijd lastig. Net als ik bijvoorbeeld niks kan en zal zeggen over de vaste telefonie van Delta. Nooit gebruikt dus geen idee.
[...]

Hier duurde het ook ruim 2.5 jaar en was er van alles in de tussentijd met de abonnementen veranderd.

Geen excuus maar ik heb er een klein beetje begrip voor. Dat aanleg soms lang duurt komt door factoren die de kabelaar ook niet kan beheersen. En dan lopen er vele projecten door elkaar met allerlei toezeggingen aan de klant over prijs e.d. en om dat dan administratief in de ICT op de rit houden lijkt me een drama. Lijkt Delta in ieder geval niet te lukken.
Ik snap het ook wel, maar je zou dat als Delta zijnde ook kunnen oplossen in je processen en procedures. Je zou bijvoorbeeld kunnen bedenken dat iedereen die de inschrijft een abonnement krijgt van 12 maanden voor 35 euro* per maand (* Internet+TV, bedrag maar gewoon wat roepend). Ongeacht de opleverdatum. Dan hoef je dat administratief verder niet heel ingewikkeld op te lossen en het zou ook als voordeel hebben dat je direct wat extra gratis ambassadeurs hebt in de eerste periode na oplevering. Na dat jaar kan men gewoon in de normale riedel meelopen. En als die 35 euro problematisch wordt dan is het een eenvoudige stap naar "aangevraagd in 2024 = 35/maand - aangevraagd in 2025 = 37,50/maand - aangevraagd in 2026 = 36/maand" om maar iets te noemen.

Ik heb soms het idee dat het Delta allemaal een beetje boven de pet groeit. Dankzij hun expansiedrift explodeert alles en komen er wat zaken bovendrijven die eerder minder problematisch waren. Dat is ook onderdeel van groeien als bedrijf natuurlijk en heb je bij andere providers zoals Ziggo en KPN ook gezien. Met wat overnames erbij wordt het vaak niet veel beter, de eerste Ziggo (/ UPC?) Mediabox was bijvoorbeeld beter geschikt als verwarming dan om TV te kijken.

Gelukkig is het internet dan weer 1 van de dingen welke technisch vooral g1eregeld is door Caiw/Kabelfoon/Caiway en die hebben daar al heel lang en heel veel ervaring mee. Naar mijn gevoel is dat ook de reden dat je daar relatief weinig problemen mee ziet, dat stuk is technisch al behoorlijk uitgekauwd.

Een TV platform met ontvangers is wel serieuze koek. De eisen zijn hoog, de vernieuwingen volgen elkaar in razend tempo op en je loopt een lange tijd achter de feiten aan. Dat is geen schande verder, de enige smet daarop is wat mij betreft de premium prijs van 15/maand. Voor 5/maand zou het een ander verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-05 22:17
blottle schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:10:
[...]

Ik gebruikt 1 afstandbediening voor de tv. De afstandbediening van de kamai gekoppeld aan de tv. (Panasonic uit 2012) In de delta instellingen van de tv hdmi ingesteld (hdmi cec ingeschakeld) dat de tv aan en uit gaat als je de kamai aan of uit zet. En een chromecast aan de tv op een hdmi voor netfliksen. Via de AV toets van tv over naar netfliks v.v.
Waarschijnlijk al bekend bij deze en gene!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:33
Ik moet mij helaas aansluiten bij de verhalen van de matige kwaliteit van tv via het kastje van Delta (Amino Kamai). Ik kom van het Ziggo Next-kastje en kijk tv middels een recente OLED-tv. De Next-ervaring was fantastisch. Snel in gebruik en geweldige beeldkwaliteit. Het Delta-kastje geeft echter een flets beeld en merkbaar lagere kwaliteit van beeld en ervaring. Dat is wel een teleurstelling. Ik kijk nu via de Android-tv app van Delta. Beeldkwaliteit is stukken beter. Helaas nog niet op het niveau van Ziggo, maar zo is het te doen.

Internet via glas is dan weer andersom ten opzichte van Ziggo: rete-stabiel via Delta. Niks te klagen daarover.

[ Voor 12% gewijzigd door Naafkap op 14-04-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik wil op vakantie mijn zenders en opgenomen programma's op mijn Windows laptop kunnen bekijken. Als dat in de browser kan dan is dat voor mij ook een optie.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ik heb gezien dat er als alternatief in Android een TV-app is maar daar lees ik vrijwel alleen negatieve dingen over. Zeker ook mbt het casten. Dan snap ik de slechte beoordeling van de app wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
Gewoon inloggen op https://webtv.delta.nl/ werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
[...]
En ook hier valt te lezen dat de box zelf niet door de certificering komt. Een AB zal de reden niet zijn,
Volgens deze bron wel:

https://androidpctv.com/n...on-always-fresh-smart-tv/

"Netflix Button – The remote control must have a specific button for Netflix."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik heb overigens diverse Android streaming devices en die hebben allemaal een Netflix knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op maandag 14 april 2025 @ 22:37:
[...]

Volgens deze bron wel:

https://androidpctv.com/n...on-always-fresh-smart-tv/

"Netflix Button – The remote control must have a specific button for Netflix."
Delta heeft een remote waar de A, B en C knop nog niet zijn gemapt. Door onder 1 van die knoppen Netflix te zetten voldoe je al aan deze eis. Nergens staat dat er op die button een Netflixlogo moet staan.

Hoe zit het bij Ziggo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:01
Op de Ziggo AB zit geen Netflix knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Fox-Racing schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:00:
[...]

Dit viel mij ook al op bij retouren.
Antwoordnummer (17091) is in Berkel en Rodenrijs en niet in Bleiswijk

PostNL heeft antwoordnummer handmatig in gevuld, en uit eindelijk de bevestiging dat hij was afgeleverd
bij CaiWay op Postbus 15 in Bleiswijk 8)7
Hmm, ik heb gister een pakket getourneerd met de antwoordsticker en kreeg van PostNL een bevestigingsticker met Berkel en Rodenrijs. Dus dat ding gaat helemaal niet naar Bleiswijk.

Wat een gepruts ik ben benieuwd of het aankomt.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kroonkurk schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:20:
Op de Ziggo AB zit geen Netflix knop.
Dank voor dit antwoord! Bij Ziggo geen Netflix-knop wel wel Netflix op de box.
En zoals ik al zei nergens staat dat het een knopje met Netflixlogo moet zijn. Er moet een knop zijn op de AB om Netflix rechtstreeks te starten.

Verder nog even over de "klagers" die de oude decoder ontvingen... die vind je ook alleen maar op fora als deze. Daar waar het goed gaat hoor je niemand.
En die klagers kunnen "gewoon" door een truukje een tweede box bestellen en de oude Kamai 7x terugsturen en en enkele gevallen viel hier al te lezen dat met de juiste helpdeskmedewerker de boxen ook gewoon omgeruild worden.

[ Voor 55% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-04-2025 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slasher schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:31:
[...]

Hmm, ik heb gister een pakket getourneerd met de antwoordsticker en kreeg van PostNL een bevestigingsticker met Berkel en Rodenrijs. Dus dat ding gaat helemaal niet naar Bleiswijk.

Is wel dezelfde gemeente.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
Sjakie0101 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:57:
[...]
Verder nog even over de "klagers" die de oude decoder ontvingen... die vind je ook alleen maar op fora als deze. Daar waar het goed gaat hoor je niemand.
Ik denk dat de gemiddelde tweaker hogere eisen stelt dan de gemiddelde kijker. Neemt niet weg dat de tv-ervaring aanzienlijk slechter is bij Delta. Prima om dat hier te benoemen.
En die klagers kunnen "gewoon" door een truukje een tweede box bestellen en de oude Kamai 7x terugsturen en en enkele gevallen viel hier al te lezen dat met de juiste helpdeskmedewerker de boxen ook gewoon omgeruild worden.
Zo gewoon is dat toch niet? Het zou gewoon zijn als Delta hun klanten die slechte troep niet levert maar meteen een fatsoenlijke decoder levert. Fascinerend hoe hier een slecht product gebagatelliseerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Naafkap schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:41:
[...]
Zo gewoon is dat toch niet? Het zou gewoon zijn als Delta hun klanten die slechte troep niet levert maar meteen een fatsoenlijke decoder levert. Fascinerend hoe hier een slecht product gebagatelliseerd wordt.
Allemaal subjectieve meningen. Zullen we de discussie hierbij laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:57:
Heeft niks te maken met goed gaan. Hier staan ook ervaringen waar het goed gaat. Het heeft veel eerder er mee te maken dat die waar het fout gaat vaak niet eens zullen weten dat ze een oude / verouderde box ontvangen hebben. Dan hebben ze dus niks te klagen (behalve over dat het ding traag etc etc etc is). Maar ze denken wel de nieuwste ontvangen te hebben (want als nieuwe klant krijg je vast geen oud spul).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:48:
[...]

Dat Delta een verouderd product levert (in specifieke gevallen) is natuurlijk geen "subjectieve mening" maar een feit ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
[...]

Nee, hier laten we het niet bij. Het is namelijk geen subjectieve mening, maar een vaststaand feit dat de beeldkwaliteit van de Kamai ontzettend slecht is, zeker vergeleken met een Next van Ziggo. Dat jij het een goede zaak vindt dat Delta een zeer matige decoder aflevert aan de klant dat is een subjectieve mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:50:
[...]

Dat Delta een verouderd product levert (in specifieke gevallen) is natuurlijk geen "subjectieve mening" maar een feit ;)
Maar of mensen tevreden of niet tevreden zijn met de oudere Amino types is subjectief. En zelfs of iets “verouderd” is, is subjectief. Mijn HP business notebook is erg oud maar prima geschikt als VNC terminal en heeft een 4:3 scherm en een goed toetsenbord. Voor mij perfect. Voor elke andere gebruiker verouderd, onbruikbaar en elk ander subjectief begrip dat je er op kunt plakken.

Dus discussies over het TV beeld van de diverse settop boxen is m.i. niet zo nuttig. Het lijkt altijd te gaan over de subjectieve kwaliteit en weinig over de technische eigenschappen van video, dus resolutie, gamma, snelheid van beeld wisseling, artefacten, interlacing, compressie kwaliteit e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Naafkap schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:53:
[...]

Nee, hier laten we het niet bij. Het is namelijk geen subjectieve mening, maar een vaststaand feit dat de beeldkwaliteit van de Kamai ontzettend slecht is, zeker vergeleken met een Next van Ziggo.
Want? Dat vind jij? Of een bepaald - vermoedelijk klein - deel van de klanten van Delta? Wanneer is een mening dan een feit?
Dat jij het een goede zaak vindt dat Delta een zeer matige decoder aflevert aan de klant dat is een subjectieve mening.
Waar zeg ik dat? Geen dingen in de mond leggen. Ik kijk geen TV. De Amino Aria 7 die ik hier heb staan gaat misschien één keer per jaar aan. Ik heb geen enkele mening over dat device maar ik ben allergisch voor mensen die het subjectieve “ik vind” vertalen naar “het is een feit”. Daar zit een zee van verschil tussen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:00:
[...]

Maar of mensen tevreden of niet tevreden zijn met de oudere Amino types is subjectief. En zelfs of iets “verouderd” is, is subjectief.
Met verouderd bedoelde ik uiteraard een oud / vorig model ;) De Android box is de nieuwe / nieuwste. En als je, als nieuwe klant, die niet krijgt maar het vorige model is die dus oud. Ook in combinatie met dat ze dus maar een model voeren en het niet gekoppeld is aan een abonnement of zo. (Zoals Ziggo wel een hele periode tegelijkertijd de Next en Next Mini leverde afhankelijk van het abonnement en/of andere zaken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

ernstoud schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:05:
Ik heb geen enkele mening over dat device maar ik ben allergisch voor mensen die het subjectieve “ik vind” vertalen naar “het is een feit”. Daar zit een zee van verschil tussen,
Ik vond deze post daarover wel goed: ernstoud in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Deze user vond dus dat op een discussieforum meningen besproken moeten kunnen worden. En dat moderators dus niet moeten gaan "mening modden". De rol van gebruikers daarin lijkt mij dan ook om ook niet gaan te mening modden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
ernstoud schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:05:
[...]

Want? Dat vind jij? Of een bepaald - vermoedelijk klein - deel van de klanten van Delta? Wanneer is een mening dan een feit?

Waar zeg ik dat? Geen dingen in de mond leggen. Ik kijk geen TV. De Amino Aria 7 die ik hier heb staan gaat misschien één keer per jaar aan. Ik heb geen enkele mening over dat device maar ik ben allergisch voor mensen die het subjectieve “ik vind” vertalen naar “het is een feit”. Daar zit een zee van verschil tussen,
Ik heb jaren ervaring met zeer frequent tv kijken via de Ziggo Next decoder. Vervolgens kijk ik na een overstap tv via de Kamai. Daarmee kan ik weldegelijk iets zeggen over de kwaliteiten van de Kamai, ten opzichte van de concurrentie. Dat jij mij echter wegzet als een zeurende klant en stelt dat ik ‘waarschijnlijk’ bij de zeer kleine minderheid behoor die hiermee problemen heeft vind ik misplaatst. Volgens mij heb jij als onervaren tv-kijker niet de positie om de bevindingen van een veelkijker op deze wijze onderuit te halen. Ik zou zeggen, doe zelf eens onderzoek en geef dan eens een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ernstoud schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:21:
[...]

Is wel dezelfde gemeente.
Dat wist ik niet, dacht dat Berkel en Rodenrijs ergens anders lag. Dan zal het goedkomen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Naafkap schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:19:
[...]
Dat jij mij echter wegzet als een zeurende klant en stelt dat ik ‘waarschijnlijk’ bij de zeer kleine minderheid behoor die hiermee problemen heeft vind ik misplaatst. Volgens mij heb jij als onervaren tv-kijker niet de positie om de bevindingen van een veelkijker op deze wijze onderuit te halen. Ik zou zeggen, doe zelf eens onderzoek en geef dan eens een reactie.
Je legt me weer dingen in de mond. Fijne dag nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 13:09:
[...]

[...]

Ik vond deze post daarover wel goed: ernstoud in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Deze user vond dus dat op een discussieforum meningen besproken moeten kunnen worden. En dat moderators dus niet moeten gaan "mening modden". De rol van gebruikers daarin lijkt mij dan ook om ook niet gaan te mening modden.
Daar sta ik - uiteraard - nog steeds achter. Meningen zijn prima, maar breng het niet als feiten. Jij ook nog een fijne dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-05 23:58
Heeft er iemand een Alta Labs Route 10 router al geprobeerd met een Zaram SFP op Delta Glasvezel? Lijkt me een interessant alternatief voor de Unify spullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:58:
[...]
Delta heeft een remote waar de A, B en C knop nog niet zijn gemapt. Door onder 1 van die knoppen Netflix te zetten voldoe je al aan deze eis. Nergens staat dat er op die button een Netflixlogo moet staan.
Als dat volgens jou zo is, waarom is die box dan toch niet gecertificeerd voor Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:31:
[...]

Dat komt wel aan, dat ging bij mij altijd net zo als ik iets terugstuurde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:54:
[...]

Als dat volgens jou zo is, waarom is die box dan toch niet gecertificeerd voor Netflix?
Dat zal met de spec van de box te maken hebben of gewoon geen aanvraag gedaan. Geen flauw idee, dat mag je aan Delta vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Deze link was ik nog niet tegengekomen.
Bedankt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
@nokiaan958GB Die link staat meteen op de Delta homepage: 'Online TV kijken' in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 19:22
Drardollan schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:34:
[...]
a) Doorspoelen van RTL opnames niet meer mogelijk sinds 1 april
Dit is nou net niet doorgegaan op het laatste moment, je kunt nu de reclames nog steeds doorspoelen.

Overigens vind ik een nadeel van NLZIET dat speelfilms maar 7 dagen beschikbaar zijn en soms gewoon reclame bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mapje schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:48:
[...]

Dit is nou net niet doorgegaan op het laatste moment, je kunt nu de reclames nog steeds doorspoelen.
Het staat nog steeds in de veranderingen vanaf 1 april en zover mij bekend wordt dit nog steeds doorgevoerd. Ik heb nergens (officieel) gelezen dat het geschrapt is.

Maar om eerlijk te zijn, na een paar weken NLZIET kan ik mij niet meer voorstellen dat ik ooit nog wil doorspoelen.
Overigens vind ik een nadeel van NLZIET dat speelfilms maar 7 dagen beschikbaar zijn en soms gewoon reclame bevatten.
Ik heb geen idee, ik kijk zelden een film en al helemaal niet op TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Drardollan schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:46:
...
Maar om eerlijk te zijn, na een paar weken NLZIET kan ik mij niet meer voorstellen dat ik ooit nog wil doorspoelen.
...
Mijd je dan de programma's die onderbroken worden door reclame of "kijk" je die reclames dan maar (even koffie maken, aardappelen afgieten) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
W1ck1e schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:05:
[...]

Mijd je dan de programma's die onderbroken worden door reclame of "kijk" je die reclames dan maar (even koffie maken, aardappelen afgieten) ?
NLZIET heeft bij het Premium en Extra pakket geen reclames en dus geen onderbrekingen. Uiteraard wel bij de live uitzendingen, maar die mijd ik inderdaad zoveel mogelijk. Hooguit dat er 's avonds laat nog iets aanstaat, maar dat is niet echt actief kijken voor mij (meer bewegend schilderij / wat geluid).

Programma's worden na de live uitzending via NPO Plus, KIJK en RTL beschikbaar om te kijken. Daar heb je toegang toe via NLZIET. En regelmatig kan je ook vooruitkijken, maar dat ligt aan de zender en programma.

Maar dit gaat wel erg offtopic, als je meer wil weten dan is het denk ik handig om naar het NLZIET topic te kijken ( [Ervaringen / Discussie] NLZIET ).

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 17-04-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 22:07
Wie kan mij even op weg helpen?

Ik woon in Hollands Kroon (Wieringerwerf) en hier zijn ze een paar jaar geleden begonnen met de aanleg van glasvezel. Er is toen een kabel door mijn voortuin gelegd en op 13 februari 2024 is er iemand langs geweest voor een schouw.

Sindsdien is het daarbij gebleven — de kabel is nog niet naar binnen gebracht en er is verder niets meer gebeurd.

Tot mijn verbazing lag er vandaag ineens een brief van Glaspoort in de deur, met het verzoek om toestemming te geven voor de aanleg van glasvezel via glaspoort.nl/toestemming.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waarom dit nu (weer?) nodig is? Ik dacht dat alles al in gang was gezet.
Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 11% gewijzigd door Chris89 op 17-04-2025 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chris89 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:05:
Wie kan mij even op weg helpen?

Ik woon in Hollands Kroon (Wieringerwerf) en hier zijn ze een paar jaar geleden begonnen met de aanleg van glasvezel. Er is toen een kabel door mijn voortuin gelegd en op 13 februari 2024 is er iemand langs geweest voor een schouw.

Sindsdien is het daarbij gebleven — de kabel is nog niet naar binnen gebracht en er is verder niets meer gebeurd.

Tot mijn verbazing lag er vandaag ineens een brief van Glaspoort in de deur, met het verzoek om toestemming te geven voor de aanleg van glasvezel via glaspoort.nl/toestemming.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waarom dit nu (weer?) nodig is? Ik dacht dat alles al in gang was gezet.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Glaspoort is een concurrent van Delta Fiber Nederland. Dan krijg je dus potentieel twee glasvezelaansluitingen in huis. Heeft verder dus 0,0 met je lopende aanvraag bij Delta / Delta Fiber Nederland te maken.

Zoals volgens mij ook in die brief staat, Glaspoort is een joint venture van KPN & ABP. En zoals je je wel kunt indenken hebben KPN & Delta geen relatie met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Als ik in browser op mijn tablet TV wil kijken dan krijg de melding "TV kijken niet mogelijk" met de mededeling dat ik de App moet installeren.

Is hier misschien een wurkaround voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:38
nokiaan958GB schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:21:
Als ik in browser op mijn tablet TV wil kijken dan krijg de melding "TV kijken niet mogelijk" met de mededeling dat ik de App moet installeren.

Is hier misschien een wurkaround voor?
Desktopmodus forceren in de browser?

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
dunkiegaming schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:24:
[...]

Desktopmodus forceren in de browser?
Dit was ook mijn gedachte maar dat geeft geen andere reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermak
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:38
Hoeveel MSN nummers kan ik kwijt op een SIP trunk abonnement van Delta en wat zijn de kosten ?

Zo te zien kan ik maar 2 MSN nummers meenemen op een Flex zakelijk abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 09:17
rowicom schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:02:
*knip*

Iemand nog suggesties voor de weg die ik nog zou kunnen bewandelen?
Buffalo schreef op donderdag 3 april 2025 @ 11:04:
*knip*

Wellicht dat er mensen zijn die dergelijke problemen ook herkennen?
Is er nog voortgang in jullie situaties?

Ik heb een soortgelijke conflict met Delta met facturen.
Vorig jaar mei heb ik een wijziging gedaan; 12 maanden 1GB en TV voor 42,50 per maand.
Bevestiging gehad van de wijziging dus heb alles zwart op wit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xqLBibkIc_PJLXdqx2td5Clgbs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HqW3SNDBX0Mi6ZNzi0QVPUtx.jpg?f=user_large

Na de wijziging hebben ze alleen in juni 42,50 gefactureerd, daarna werd het steeds hoger (50, 55, 57,50).
De laatste factuur is zelf 67,50 geworden.

Veel tijd en energie gespendeerd aan de telefoon maar tot op heden geen oplossing.
Begin april heb ik ze een email gestuurd. De reactie die ik kreeg had ik niets aan dus heb ik ze in gebreken gesteld en 14 dagen tijd gegeven voor een structureel oplossing met de mededeling dat ik anders verdere stappen ga nemen.
Je raad het al, geen reactie ontvangen hierop.

Zojuist heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Ben er helemaal klaar mee met Delta |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 19:22
nokiaan958GB schreef op donderdag 17 april 2025 @ 19:43:
[...]

Dit was ook mijn gedachte maar dat geeft geen andere reactie.
Dit is afhankelijk van de venster grootte zelfs in een browser op een PC kun je deze melding krijgen als je hem maar genoeg verkleint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBZ6EbiQkNtHgDeoXvqP3P4EbUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zP2yI4dkzb3oN7X9I3AUsepF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 17:50
Armo schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 11:46:
[...]

[...]

Is er nog voortgang in jullie situaties?

Ik heb een soortgelijke conflict met Delta met facturen.
Vorig jaar mei heb ik een wijziging gedaan; 12 maanden 1GB en TV voor 42,50 per maand.
Bevestiging gehad van de wijziging dus heb alles zwart op wit.

[Afbeelding]

Na de wijziging hebben ze alleen in juni 42,50 gefactureerd, daarna werd het steeds hoger (50, 55, 57,50).
De laatste factuur is zelf 67,50 geworden.

Veel tijd en energie gespendeerd aan de telefoon maar tot op heden geen oplossing.
Begin april heb ik ze een email gestuurd. De reactie die ik kreeg had ik niets aan dus heb ik ze in gebreken gesteld en 14 dagen tijd gegeven voor een structureel oplossing met de mededeling dat ik anders verdere stappen ga nemen.
Je raad het al, geen reactie ontvangen hierop.

Zojuist heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Ben er helemaal klaar mee met Delta |:(
Ik was helemaal vergeten dat ik dit gepost had. Ja het is opgelost bij mij. In 1 van de laatste chatsessies heb ik gedreigd met rechtsbijstand. En een paar dagen later was het opgelost. Geen idee of het toeval was, want ik had de hoop intussen ook opgegeven dat er nog een goede oplossing zou komen.

Jou situatie is vergelijkbaar. Ook het herhaaldelijk contact opnemen e.d. en geen reactie als ze zeggen eraan te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_FR2010
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:11
Mapje schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 12:19:
[...]

Dit is afhankelijk van de venster grootte zelfs in een browser op een PC kun je deze melding krijgen als je hem maar genoeg verkleint.

[Afbeelding]
probeer deze link eens: https://webtv.delta.nl/#/guide zou de tvgids moeten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27
ik heb sinds vandaag glasvezel van Delta, maar het lijkt alsof ik maar half internet heb. In het Nokia 2426G zie ik geen errors o.i.d. Als ik een laptop verbind met de Wifi kan ik wel naar GoT, NOS.nl, youtube.com. Maar niet naar nu.nl, reddit.com, marktplaats.nl heleboel andere sites.

wass ist loss? Iemand dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:18
Toen ik een maand geleden van Caiway naar Delta overstapte werd ik weer op CGNAT gezet. Ik heb het een dag later via “mij Delta” omgezet naar een “dynamisch adres”. Als mijn geheugen me niet bedriegt ging dat door de aankoop van een “product “ dat €0 kostte. Uit pure nieuwsgierigheid was ik vandaag even door mijn Delta aan het bladeren maar ik zie het net als anderen niet meer terug. Nu zou dat kunnen omdat ik het al heb. Maar ja, ik kan dus ook nergens zien dat ik dat “product” al heb en ik kan ook niet weer terug naar CGNAT. Niet dat ik dat op dit moment zou willen maar Delta zou op een bepaald moment de prijs van dit “product” kunnen verhogen en dan zou ik de mogelijkheid willen hebben een andere afweging te maken. Misschien vind ik dan wel dat het genoeg is als mijn servers alleen via IPv6 bereikbaar zijn. Klopt mijn aanname dat in mijn Delta dit “product” alleen zichtbaar is voor degenen die het nog niet aangeschaft hebben?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:50:
Toen ik een maand geleden van Caiway naar Delta overstapte werd ik weer op CGNAT gezet. Ik heb het een dag later via “mij Delta” omgezet naar een “dynamisch adres”. Als mijn geheugen me niet bedriegt ging dat door de aankoop van een “product “ dat €0 kostte. Uit pure nieuwsgierigheid was ik vandaag even door mijn Delta aan het bladeren maar ik zie het net als anderen niet meer terug. Nu zou dat kunnen omdat ik het al heb. Maar ja, ik kan dus ook nergens zien dat ik dat “product” al heb en ik kan ook niet weer terug naar CGNAT. Niet dat ik dat op dit moment zou willen maar Delta zou op een bepaald moment de prijs van dit “product” kunnen verhogen en dan zou ik de mogelijkheid willen hebben een andere afweging te maken. Misschien vind ik dan wel dat het genoeg is als mijn servers alleen via IPv6 bereikbaar zijn. Klopt mijn aanname dat in mijn Delta dit “product” alleen zichtbaar is voor degenen die het nog niet aangeschaft hebben?
Er kan ook een scenario zijn dat men sneller naar Ipv6 overgaat en CGNAT niet meer noodzakelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opperhoof schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:49:
ik heb sinds vandaag glasvezel van Delta, maar het lijkt alsof ik maar half internet heb. In het Nokia 2426G zie ik geen errors o.i.d. Als ik een laptop verbind met de Wifi kan ik wel naar GoT, NOS.nl, youtube.com. Maar niet naar nu.nl, reddit.com, marktplaats.nl heleboel andere sites.

wass ist loss? Iemand dit gehad?
Laptop die niet met IPv6 kan omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:50:
Nee, antwoord op je laatste vraag.

Ik heb een dynamisch IP maar zie nog steeds dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGTL9vUmDjMQjwhkWzKRbJPqU6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MM8YTYTZIoYMFZ7tLUks16Pw.jpg?f=fotoalbum_large

Moet er wel bij zeggen dat dit op mijn.caiway is en op AON.

Bijzonderheid is dat mijn.caiway kort geleden nauwelijks werkte en doorsluisde naar mijn.delta, het lijkt er op dat dit teruggedraaid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
ernstoud schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:56:
[...]

Laptop die niet met IPv6 kan omgaan?
Zou goed kunnen. Kan ik dit uitzetten in het modem?

Ik zie in het modem bij WAN IP alleen een IPV6 adres. Het IPV4 adres is leeg :/

[ Voor 16% gewijzigd door Opperhoof op 19-04-2025 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Ik geloof niet dat ik bij die settings kan in het modem. Ik heb het modem gereset en nu lijkt het wel te werken. Even aanzien of dat blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
Sjakie0101 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:53:
[...]

Er kan ook een scenario zijn dat men sneller naar Ipv6 overgaat en CGNAT niet meer noodzakelijk is?
CGNAT is nodig omdat de IPv4 adressen op zijn. Er zijn er niet genoeg om iedereen een eigen publiek IPv4 adres te geven. Dat verandert niet bij meer IPv6 adoptie. Pas als “iedereen” IPv6 heeft wordt het irrelevant. Maar zo ver zijn we nog lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
@ernstoud
Maar dat is bij Caiway. Aangezien dat in de fase van uitfaseren verkeerd lijkt me dat niet relevant meer. Mijn vraag is specifiek over Delta.

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.