Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:12
Gisteravond een opgenomen programma teruggekeken. Het betrof Battle of the Bands op SBS van afgelopen zaterdag. Plotseling een "audio cut out" van ca. 10 seconden. Kwam daarna spontaan weer terug, het geluid. Bij opnieuw afspelen van de opname gebeurde het niet weer.
Heb ik al eens eerder gehad. Herkennen jullie dit?
Android box aangesloten met een goede hdmi kabel op de tv. Vanaf de tv gaat het geluid optisch naar een soundbar.
Op het moment dat het geluid terugkomt, geeft de tv in beeld de melding Dolby Digital Plus. Dat geeft mij de overtuiging dat het geluid vanaf de Android box echt even weg geweest is. Blijft de vraag: werd het geluid eventjes vanuit de box niet weergegeven, of kwam het even niet mee vanaf Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://sportnieuws.nl/fo...zoen-2025021707072584294/

Goed nieuws. Viaplay TV+ wordt toegvoegd als een premium kanaal met formule1. Geen app meer nodig.
SBS9 keert terug, Viaplay TV wordt een separate gratis zender.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
rowicom schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:40:
Gisteravond een opgenomen programma teruggekeken. Het betrof Battle of the Bands op SBS van afgelopen zaterdag. Plotseling een "audio cut out" van ca. 10 seconden. Kwam daarna spontaan weer terug, het geluid. Bij opnieuw afspelen van de opname gebeurde het niet weer.
Heb ik al eens eerder gehad. Herkennen jullie dit?
Android box aangesloten met een goede hdmi kabel op de tv. Vanaf de tv gaat het geluid optisch naar een soundbar.
Op het moment dat het geluid terugkomt, geeft de tv in beeld de melding Dolby Digital Plus. Dat geeft mij de overtuiging dat het geluid vanaf de Android box echt even weg geweest is.

Blijft de vraag: werd het geluid eventjes vanuit de box niet weergegeven, of kwam het even niet mee vanaf Delta?
IMHO een gevalletje #JustIPTVthings... :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Sjakie0101 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:03:
https://sportnieuws.nl/fo...zoen-2025021707072584294/

Goed nieuws. Viaplay TV+ wordt toegvoegd als een premium kanaal met formule1. Geen app meer nodig.
SBS9 keert terug, Viaplay TV wordt een separate gratis zender.
€16,99/maand _O-

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:34
Apple TV App weer uitgelogd, sneeuw op de ontvanger. Het is weer genieten vandaag.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
Drardollan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:47:
sneeuw op de ontvanger. Het is weer genieten vandaag.
Het heeft dan ook op meerdere plekken in Nederland gesneeuwd de afgelopen tijd : Het grote officiële "Het Sneeuwt" topic - Deel 2 :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik ben vanmorgen overgegaan op Delta vanuit Ziggo. Tot nu toe erg tevreden.

Maar als ik kijk in de "Mijn Delta" omgeving staat daar een hoger maandbedrag dan waar ik mee akkoord ben gegaan.

Ik heb in de tussentijd wel een aantal mails gekregen dat de tarieven omhoog gaan maar ik dacht dat ik daar pas mee te maken zou krijgen als die aanbieding na een jaar is verlopen.

Contact met de klantenservice leerde mij dat dit niet zo is, alleen het actiekorting blijft wel actief.

ik ben verwezen naar een pagina van Delta waarin dit uitgelegd staat maar toch blijf ik het dubieus vinden, want daar staat:
Aansluiting (nog) niet geactiveerd?

Heb je je ingeschreven voor glasvezel maar is jouw aansluiting nog niet geactiveerd? Voor alle wijzigingen geldt uiteraard dat ze pas ingaan zodra het door jou bestelde abonnement is geactiveerd en een eventueel actietarief is verstreken.
Lees ik het nu verkeerd, dat je ondanks je nog niet geactiveerde verbinding wel meegaat in de prijsverhogingen?

bron: delta.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 20-02-2025 11:35 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:29
ze bedoelen dat je nog niet hoeft te betalen wanneer je abonnement nog niet is in gegaan
maar wanneer het is ingegaan ben je direct de pineut

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boyette schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:37:
ze bedoelen dat je nog niet hoeft te betalen wanneer je abonnement nog niet is in gegaan
maar wanneer het is ingegaan ben je direct de pineut
Daar staat toch ook echt "en een eventueel actietarief is verstreken".

Toevallig gisteren gekeken. En daar staat toch echt bij 2 jarig abo bv "€35 de eerste 24 maanden" (voor 150 en 500). Dan mag je er toch vanuit gaan dat je de eerste 24 maanden €35 betaald. En niet daar nog prijsverhogingen bij komen. Dan hadden ze maar moeten adverteren met een korting (bedrag of percentage). Zie bv Ziggo, die adverteren met 50% korting. Dan weet je gewoon dat prijsverhogingen ook voor nieuwe klanten gelden, alleen gaat daar dan nog de korting vanaf (dus betaal je maar 50% van de verhoging). Echter adverteert Delta, nu in ieder geval, met een vaste prijs. Maar dat kan uiteraard anders zijn geweest toen @Slasher zijn contract heeft getekend. Wellicht was het toen wel een "x% korting" of "€x korting".

En als je vandaag pas bent overgestapt, heb je dus nog minimaal 13 dagen bedenktijd :p

• Slasher
  • Niet online

Slasher

@RobertMe Dus mijn aanname was niet helemaal onterecht? Ik ga verder niet opzeggen hoor maar was gewoon even in de war.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Wacht even de eerste factuur af. Als die ook incorrect is, gewoon gelijk bellen. Ik heb zelf een aantal jaar geleden een zelfde soort ding gehad, daar bleek ook de factuur incorrect te zijn, en kreeg meteen compensatie (zelfs meer dan het teveel betaalde bedrag) en de volgende facturen waren gewoon correct. Wat dat betreft keurig afgehandeld door Delta destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Maar ook het ''Voor alle wijzigingen geldt uiteraard dat ze pas ingaan zodra het door jou bestelde abonnement is geactiveerd'' is voor tweeërlei uitleg vatbaar....

Worden wijzigingen in het tarief tussen aanmelding en activering pas doorgevoerd als de dienst opgeleverd is (zodat je ook in de wachtperiode al virtueel met een verhoging belast wordt) of worden slechts de wijzigingen doorgevoerd die ná de oplevering gedaan zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rowicom schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:05:
Maar ook het ''Voor alle wijzigingen geldt uiteraard dat ze pas ingaan zodra het door jou bestelde abonnement is geactiveerd'' is voor tweeërlei uitleg vatbaar....
Nee, niet echt.

Er staat of "zodra het (door jou bestelde abonnement is geactiveerd) en (een eventueel actietarief is verstreken)." of "zodra (het door jou bestelde abonnement is geactiveerd en een eventueel actietarief is verstreken).". En in beide gevallen kan er niet aan de "voorwaarde" (v.w.b. ingaan wijziging) voldaan worden zonder dat het actietarief is afgelopen. Even er vanuit gaande dat het actietarief ook pas ingaat op het moment dat de aansluiting geactiveerd wordt betekent dat dus dat er wel wat tijd zit tussen "activeren" en "prijsverhoging". Dat je virtueel een actietarief betaald na het afsluiten van het abonnement terwijl nog niks geactiveerd is, en je vervolgens na activatie geen of een korter actietarief hebt snijd geen hout. Ik had mij in 2022 kunnen aanmelden, maar intussen levert Delta nog steeds niet. Dat zou betekenen dat ik zelfs met een "2 jaar acrietarief" nu geen korting (/actietarief) meer zou hebben omdat de "2 jaar" verstreken zijn. Sure, ze kunnen proberen het zo te verkopen, en dat zal vast mogen. Maar als dat hun werkwijze was dan was dat wel bekend geweest. Want daar gaat natuurlijk niemand vanuit dat ze meteen beginnen met tellen aan "actie maanden" na tekenen contract. Terwijl er nog niet eens een kabel in de grond zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:31
Zijn er hier toevallig ook gebruikers van een Amino Kamai 7X waarbij bij het aanzetten het beeld elke keer alleen maar sneeuw toont?
Even de stroom eraf en er weer op en dan werkt het weer blijkbaar.

Zag al wel dit topic op het forum van Zeelandnet: https://www.zeelandnet.nl...wbeeld-kamai-4k-ontvanger

Zo te zien een redelijk recent topic.

[ Voor 34% gewijzigd door Flappie op 20-02-2025 12:32 ]

• boyette
Flappie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:31:
Zijn er hier toevallig ook gebruikers van een Amino Kamai 7X waarbij bij het aanzetten het beeld elke keer alleen maar sneeuw toont?

Zag al wel dit topic op het forum van Zeelandnet: https://www.zeelandnet.nl...wbeeld-kamai-4k-ontvanger

is hdmi probleem

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:47
en wat is dan de oplossing ?

• boyette
W1ck1e schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:40:
[...]

andere hdmi kabel
andere hdmi poort

als dat allebei niet werkt
nieuwe tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boyette schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:49:
[...]

andere hdmi kabel
andere hdmi poort

nieuwe tv
Als andere randapparatuur wel werkt zou je eerder een probleem met de Delta ontvanger verwachten :p

Maar kabel is hopelijk de meest waarschijnlijke oorzaak. * RobertMe heeft ook eens jaren sporadische problemen gehad met een Nvidia Shield, meerdere kabels van de Action en AliExpress geprobeerd, uiteindelijk een AmazonBasics kabel gekocht en de problemen waren als sneeuw (:+) voor de zon verdwenen (al jaren intussen).

• boyette
RobertMe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:58:
[...]

Als andere randapparatuur wel werkt zou je eerder een probleem met de Delta ontvanger verwachten :p

Maar kabel is hopelijk de meest waarschijnlijke oorzaak. * RobertMe heeft ook eens jaren sporadische problemen gehad met een Nvidia Shield, meerdere kabels van de Action en AliExpress geprobeerd, uiteindelijk een AmazonBasics kabel gekocht en de problemen waren als sneeuw (:+) voor de zon verdwenen (al jaren intussen).
nordic heeft goede hdmi kabels

deze bijv

https://deltaco.nl/produc...ynamische-hdr-earc-1m-wit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
offtopic:
De AmazonBasics kabel die ik nu heb doet het dus prima. En zo te zien is de 3 meter kabel (lengte die ik nodig had) nu nog steeds de helft zo goedkoop als die 1 meter kabel die jij linkt. En aangezien ik niet verwacht de komende jaren een 8k TV te kopen voldoet een 4k kabel prima.

En de 3 meter was waarschijnlijk ook onderdeel van het probleem. HDMI zal niet bedoeld zijn voor "meters". En dat was alweer een jaar of 6-7 terug toen 4k nog niet zo gangbaar was. Zo heb ik ook een 10m kabel liggen (ongebruikt) die het ook net wel/niet doet op 4k (slechter dan de 3m kabel dus, terwijl FHD wel werkt). Maar die is ook verschillende jaren oud. Recentelijker voor die lengte gewoon een glasvezelkabel gekocht, dat werkt altijd. En ook die adverteerde met 8k en dat het daarbij werkt geloof ik een stuk eerder.

• boyette
RobertMe schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:12:
[...]

offtopic:
De AmazonBasics kabel die ik nu heb doet het dus prima. En zo te zien is de 3 meter kabel (lengte die ik nodig had) nu nog steeds de helft zo goedkoop als die 1 meter kabel die jij linkt. En aangezien ik niet verwacht de komende jaren een 8k TV te kopen voldoet een 4k kabel prima.

En de 3 meter was waarschijnlijk ook onderdeel van het probleem. HDMI zal niet bedoeld zijn voor "meters". En dat was alweer een jaar of 6-7 terug toen 4k nog niet zo gangbaar was. Zo heb ik ook een 10m kabel liggen (ongebruikt) die het ook net wel/niet doet op 4k (slechter dan de 3m kabel dus, terwijl FHD wel werkt). Maar die is ook verschillende jaren oud. Recentelijker voor die lengte gewoon een glasvezelkabel gekocht, dat werkt altijd. En ook die adverteerde met 8k en dat het daarbij werkt geloof ik een stuk eerder.
de kwaliteit van de kabel speelt een grote rol op de afstand

en het heeft niet te maken met 8k maar zon kabel is daartoe wel in staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
boyette schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:49:
[...]

andere hdmi kabel
andere hdmi poort

nieuwe tv
Hoe kan het dan dat het maanden probleemloos werkt en ineens niet meer.
En dat er nu ook een topic op het Zeelandnet forum is wat redelijk recent is, is dan allemaal toeval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Flappie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:23:

Hoe kan het dan dat het maanden probleemloos werkt en ineens niet meer.
En dat er nu ook een topic op het Zeelandnet forum is wat redelijk recent is, is dan allemaal toeval?
Dan vermoed ik dat het met de geleverde apparatuur te maken heeft.
Dus het kastje, versleten of een verkeerde update (als in met bugs),
de voeding,
of de kabel (indien geleverd en gebruikt), maar niet bij de klanten die een eigen kabel gebruiken.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Weet iemand of NAT hairpin loopback inmiddels wel werkt bij Delta? Ik heb een Nokia modem.
Zo niet, dan ga ik maar overstappen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
boyette schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:17:
[...]

de kwaliteit van de kabel speelt een grote rol op de afstand
Uiteraard, ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Maar de standaard zal wel zijn opgesteld naar een bepaalde (maximale) lengte. En gezien HDMI heel veel bitjes moet kunnen versturen loop je dan al sneller tegen limieten aan. Zo zal een 100 meter lange koperen HMI kabel er niet snel komen. Simpelweg omdat natuurkunde / praktische haalbaarheid dan tegen werkt. Terwijl het via een glasvezel variant prima kan (en nog redelijk betaalbaar is. "Per (extra) meter" kabel zijn ze ook helemaal niet duur, alleen de initiële kosten ("voor de pluggen") zijn duur. Maar 10 meter vs 100 meter is misschien niet eens een verdubbeling in prijs)
en het heeft niet te maken met 8k maar zon kabel is daartoe wel in staat
Dat zeg ik in zoverre ook niet. Maar een kabel die 4k over 3 meter doet is voor mij goed genoeg. Dan hoef ik geen "nog betere" maar eens zo dure kabel die 8k doet. Uiteindelijk dus semi een kwestie dat die kabels van de Action & AliExpress niet waar maken wat ze beloven. Want werden verkocht als 4k, maar deden het dus niet goed met 4k (maar ook niet echt defect, maar bv eens de maand dat die het niet goed deed).

En ja, van die kabel die 8k beloofd kun je mogelijk van dezelfde "techniek" (aderdikte, afscherming, ...) ook een 10m variant maken die nog prima 4k doet (maar geen 8k). Terwijl die 4k kabel van 3m de 10 meter waarschijnlijk niet haalt net behoud van 4k. Maar dan nog is de "slechtere kwaliteit" voldoende voor de specs die beloofd worden.
Hetzelfde als dat een Cat6 kabel 1Gbit/s haalt tot 100 meter, betekent niet dat 1Gbit/s de maximale snelheid is (sterker nog, Cat6 doet 10Gbit/s tot ~55 meter), en betekent ook niet dat die bij 101 meter niet meer werkt. Het is puur een "garantie" die gegeven wordt. Hetzelfde als dat die 4k kabel niks zegt over de werking van 8k, want ook dat kan werken. Het kan simpelweg niet getest / gecertificeerd zijn (kan zelfs zijn om te upsellen naar dezelfde kabel die duurder is en wel het 8k stickertje op zit) en het kan ook dat 8k nog niet niet bestond toen de kabel ontworpen is (en daardoor nooit getest :p).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:51
miicker schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:31:
Weet iemand of NAT hairpin loopback inmiddels wel werkt bij Delta? Ik heb een Nokia modem.
Het werkt nog steeds niet.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

En het gaat waarschijnlijk ook nooit werken.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
W1ck1e schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:30:
[...]

Dan vermoed ik dat het met de geleverde apparatuur te maken heeft.
Dus het kastje, versleten of een verkeerde update (als in met bugs),
de voeding,
of de kabel (indien geleverd en gebruikt), maar niet bij de klanten die een eigen kabel gebruiken.
Toch even gebeld met Delta Fiber en het is een bekend probleem met de Kamai ontvanger.
Oplossing (tijdelijk): niet in standby zetten maar gewoon aan laten staan :)
Men is bezig met een software update om dit op te lossen.

[ Voor 5% gewijzigd door Flappie op 20-02-2025 17:07 ]

• W1ck1e
Flappie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:07:

Toch even gebeld met Delta Fiber en het is een bekend probleem met de Kamai ontvanger.
Oplossing (tijdelijk): niet in standby zetten maar gewoon aan laten staan :)
Men is bezig met een software update om dit op te lossen.
Goh, dat valt weer mee dan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:16:
[...]

Goh, dat valt weer mee dan. ;)
Volgens sommigen hier zal deze software oplossing bestaan uit het toezenden van een nieuwe HDMI kabel.

_O-

RIPE Atlas probe: 1005104

Even via het instellingenmenu een herstart doen, dan wordt de nieuwe software binnengeladenl staat sinds afgelopen maandag klaar.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Flappie
Sjakie0101 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:35:
Even via het instellingenmenu een herstart doen, dan wordt de nieuwe software binnengeladenl staat sinds afgelopen maandag klaar.
Wordt die niet geladen tijdens het starten?
Flappie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:38:
[...]

Alleen bij een koude start. Niet bij een normale start.
Via hef instellingenmenu kun je een koude start forceren

• rowicom
Flappie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:38:
[...]

Het starten wat jij mogelijk bedoelt is slechts het ontwaken uit de standby modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
Stekker eruit en erin lijkt me toch een koude start? Gisteren nog gedaan maar geen update gehad.

• nero355

Ik zou denken dat het de voeding is maar als het na zoiets weer werkt dan zal het wel een brakke HDMI Handshake toestand zijn die na een tijdje te vroeg verloopt of zo :)
Voor die prijs mag Nordic ze lekker houden! :w
miicker schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:31:

Waarom zou je overstappen vanwege iets dat je sowieso niet wilt gebruiken :?

FYI :

NAT Loopback/Reverse NAT wordt over het algemeen als een veiligheidsrisico gezien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
nero355 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:50:
[...]

FYI :

NAT Loopback/Reverse NAT wordt over het algemeen als een veiligheidsrisico gezien ;)
Dat kan dan wel zijn, maar ik heb toch liever een ISP die mij zelf laat beslissen of ik dat een aanvaardbaar risico vind in plaats van dat zij dat voor mij beslist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:32

DvE

ORA-00000

W1ck1e schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:40:
[...]

Heb er melding van gemaakt bij Delta. Zou ik ook doen als ik jou was. Hoe meer mensen het daadwerkelijk melden hoe belangrijker het voor ze wordt.
Ze weten ervan en is een bekend probleem zeggen ze bij Delta (via Chat).
Ze zijn er mee bezig (software update waarschijnlijk). Wordt op de hoogte gehouden als ze iets weten (won't hold my breath).
Maar HDMI lijkt me een beetje vreemd voor het gedrag. Ene keer wel, andere keer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
DvE schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:41:
[...]

Heb er melding van gemaakt bij Delta. Zou ik ook doen als ik jou was. ...
Waarom ? Mijn Ziggo next doet het prima ;)

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:50:
[...]

Ik zou denken dat het de voeding is maar als het na zoiets weer werkt dan zal het wel een brakke HDMI Handshake toestand zijn die na een tijdje te vroeg verloopt of zo :)

[...]

Voor die prijs mag Nordic ze lekker houden! :w

[...]

FYI :

Omdat ik wil gaan voor gemak. Ja ik heb Pi-Hole draaien, maar alleen mijn PC maakt daar gebruik van, ik heb die niet voor het hele netwerk ingesteld omdat ik geen zin heb in een vrouw waarbij een deel van de sites niet meer werkt en ik van alles mag gaan whitelisten. Op mijn PC heb ik dus een "oplossing" voor het probleem wat ik heb. Op mijn tablet en telefoon heb ik daar ook helemaal geen zin in. Tja dan stap ik maar voor een kleine reden op, des te meer laat het inzien dat een provider gewoon een normaal functie moet aanbieden die vrijwel bij iedere provider standaard is. Ik gebruik dit letterlijk al 10 jaar (blijkbaar). Voordat ik bij Delta kwam had ik zelfs nog nooit van NAT loopback gehoord, want het werkte altijd gewoon.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flappie
Sjakie0101 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:35:
Herstart gedaan vanuit het menu maar geen nieuwe software gekregen.

Softwareversie: 7.3.4.
Build: 20.2.106.2 build 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flappie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:42:
[...]

Er staat hierboven ergens dat een herstart geen “koude start” is. Voeding even er af en er weer op en dan opstarten even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flappie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:42:
[...]

Volgens mij is dat de laatste versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:51:
Er staat hierboven ergens dat een herstart geen “koude start” is. Voeding even er af en er weer op en dan opstarten even proberen.
Op elk Android TV apparaat kan je handmatig checken of er updates zijn voor het hele OS en dus ook de firmware en zo : Kan dat wel/niet op dat Delta kastje :?

Lijkt me wel zo handig eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
ernstoud schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:51:
[...]

Dat is ook al meerdere keren gedaan. Dat mort ook wel, anders krijg je geen beeld. Zodra het ding alleen nog maar sneeuw toont kun je niks anders dan de stroom eraf en erop doen om hem eruut te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-08 14:53
Vandaag de grote dag: De dag dat ik Caiway zou gaan inruilen voor Delta....
Eergisteren keurig een mailtje gekregen: 21 februari stap je over en houd er rekening mee dat je oude verbinding om 8 uur 's ochtends niet meer werkt en je mag je nieuwe modem na 18u 's avonds installeren. De hele dag gewacht op het moment dat het Caiway-internet zou wegvallen, maar..... dat gebeurde niet!

Om 17.20u kreeg ik een mailtje:
De eerder afgesproken ingangsdatum van uw diensten bij DELTA is gewijzigd naar 24 februari 2025. Dat was de enige inhoudelijke tekst uit het mailtje. Ik heb bewust gekozen voor overstap op een vrijdag, omdat ik maandag mijn vrouw thuiswerkt (en ik woensdag). Jammer dat Delta dan zonder overleg de datum wijzigt. Maar ik ben de moeilijkste niet: ik bel even of die datum nog een paar dagen verschoven kan worden.
De klantenservicemedewerker: "Dus ik begrijp het goed dat u de datum naar maandag heeft verschoven en nu weer wilt verschuiven?"
"Nee, jullie hebben hem eenzijdig verschoven!"
Ze ging met de technische dienst bellen. 10 minuten later:
"Ik heb overlegd maar helaas is het niet mogelijk de datum te vervroegen"
"Maar ik wil de datum helemaal niet vervroegen, ik wil hem juist naar achteren schuiven vanwege mijn thuiswerk. Kunnen jullie de overstap niet aanstaande donderdag doen, in plaats van maandag"...
Weer tien minuten later:
"Ik heb overlegd met de technisch dienst: De monteur gaat maandag de verbinding gereed maken, maar u kunt best donderdag pas het modem aansluiten hoor, dat is geen probleem"
"Maar ik heb gehoord dat jullie de AON-verbinding gaan afsluiten en de PON-verbinding (of hoe het ook mag heten) gaan aanzetten in de wijkkast, dus als jullie maandag het technisch in orde maken, dan heb ik er niks aan om het pas donderdag aan te sluiten, want dan zou ik dagen zonder internet zitten. Kunnen jullie niet donderdag pas de technische werkzaamheden uitvoeren"
"Oh ja, tja dat gaat via Guideon, dus dat kunnen wij ook niet allemaal inzien enzo. Ik zal het nog een keer navragen"
Weer tien minuten later:
"Ik kan niks beloven, want normaal moeten we 8 dagen van tevoren een verzoek indienen voor een wijziging, dus ga er maar vanuit dat het niet lukt, maar ik heb een aanvraag gedaan en als het alsnog wel lukt, krijgt u een mail."

Ik heb nog gevraagd waar ze een verzoek had ingediend. Dat was niet bij Guideon en ook niet bij de technische dienst, maar bij Recap ofzo?? In elk geval was het geen sterke klantenservicemedewerker. En mijn eerste ervaring met Delta is ook erg matig. Zonder overleg wordt een afspraak niet nagekomen, verzinnen ze zelf een alternatieve afspraak en daar is dan ook geen enkele flexibiliteit mogelijk. Misschien moet ik morgen nog een keer bellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:20
Twan82 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:33:
Vandaag de grote dag: De dag dat ik Caiway zou gaan inruilen voor Delta....
Eergisteren keurig een mailtje gekregen: 21 februari stap je over en houd er rekening mee dat je oude verbinding om 8 uur 's ochtends niet meer werkt en je mag je nieuwe modem na 18u 's avonds installeren. De hele dag gewacht op het moment dat het Caiway-internet zou wegvallen, maar..... dat gebeurde niet!

Om 17.20u kreeg ik een mailtje:
De eerder afgesproken ingangsdatum van uw diensten bij DELTA is gewijzigd naar 24 februari 2025. Dat was de enige inhoudelijke tekst uit het mailtje. Ik heb bewust gekozen voor overstap op een vrijdag, omdat ik maandag mijn vrouw thuiswerkt (en ik woensdag). Jammer dat Delta dan zonder overleg de datum wijzigt. Maar ik ben de moeilijkste niet: ik bel even of die datum nog een paar dagen verschoven kan worden.
De klantenservicemedewerker: "Dus ik begrijp het goed dat u de datum naar maandag heeft verschoven en nu weer wilt verschuiven?"
"Nee, jullie hebben hem eenzijdig verschoven!"
Ze ging met de technische dienst bellen. 10 minuten later:
"Ik heb overlegd maar helaas is het niet mogelijk de datum te vervroegen"
"Maar ik wil de datum helemaal niet vervroegen, ik wil hem juist naar achteren schuiven vanwege mijn thuiswerk. Kunnen jullie de overstap niet aanstaande donderdag doen, in plaats van maandag"...
Weer tien minuten later:
"Ik heb overlegd met de technisch dienst: De monteur gaat maandag de verbinding gereed maken, maar u kunt best donderdag pas het modem aansluiten hoor, dat is geen probleem"
"Maar ik heb gehoord dat jullie de AON-verbinding gaan afsluiten en de PON-verbinding (of hoe het ook mag heten) gaan aanzetten in de wijkkast, dus als jullie maandag het technisch in orde maken, dan heb ik er niks aan om het pas donderdag aan te sluiten, want dan zou ik dagen zonder internet zitten. Kunnen jullie niet donderdag pas de technische werkzaamheden uitvoeren"
"Oh ja, tja dat gaat via Guideon, dus dat kunnen wij ook niet allemaal inzien enzo. Ik zal het nog een keer navragen"
Weer tien minuten later:
"Ik kan niks beloven, want normaal moeten we 8 dagen van tevoren een verzoek indienen voor een wijziging, dus ga er maar vanuit dat het niet lukt, maar ik heb een aanvraag gedaan en als het alsnog wel lukt, krijgt u een mail."

Ik heb nog gevraagd waar ze een verzoek had ingediend. Dat was niet bij Guideon en ook niet bij de technische dienst, maar bij Recap ofzo?? In elk geval was het geen sterke klantenservicemedewerker. En mijn eerste ervaring met Delta is ook erg matig. Zonder overleg wordt een afspraak niet nagekomen, verzinnen ze zelf een alternatieve afspraak en daar is dan ook geen enkele flexibiliteit mogelijk. Misschien moet ik morgen nog een keer bellen.
Mijn gratis advies is, datum op maandag laten staan. Anders ga je bijna gegarandeerd dagen zonder internet zitten. Er zijn meerdere partijen nodig om de omzetting te doen. Als er ook maar ergens iets niet goed afgestemd wordt, dan zit je zonder internet. Je maakt het eigenlijk alleen maar erger.

Hoe vervelend het ook is, probeer iets te regelen dat je vrouw maandag niet thuis hoeft te werken. Daar ben je zelf het beste mee af.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

CLB schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 00:33:
Begin oktober een hele soap beleefd bij Delta om daar een abonnement af te sluiten. Was in de running voor 24 maanden 250Mbps internet + televisie voor 24x35 euro, wat gelukt was, maar opeens toch niet meer. "Ik moest maar op Black Friday wachten". Dat dus gedaan, maar actie was toen minder: 12 maanden-abonnement voor 8x35 + 4x62,50 euro of 24 maanden-abonnement voor 16x35 + 8x62,50 euro. Voor eenjarig abonnement gekozen, want je moet toch iets natuurlijk.

Twee weken geleden de bende geactiveerd en online, ook leuk: 500Mbps inmiddels. Maar sinds enkele dagen is op mn adres ook de 24 maanden-kortingsactie actief. Vanavond de chat ingedoken en warempel: er werd gezegd dat het nog aangepast kon worden. Even in afwachting van de daadwerkelijke mails met bevestiging, maar dat zou wel fijn zijn.
CLB schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:30:
Is ein-de-lijk verwerkt aldus de mails en app, althans dat hoop ik.
Kan nog nergens vinden zwart op wit (behalve chatgesprek) dat ik 24*35 euro betaal...
Moest wachten op de factuur om te zien of er inderdaad 24 maanden korting wordt gegeven...
Factuur kwam vanmiddag eindelijk binnen en er staat warempel op dat we 24 maanden korting krijgen :)

Alleen ik moet de chat weer in om te checken hoe het zit met de facturen, want daar gaat iets mis, zo lijkt het. Je betaalt vooraf bij Delta, dus vandaag kreeg ik de factuur van maart. Maar voor de periode van 2 januari tot en met 31 maart hebben we in totaal nu 66,00 + 67,16 betaald, dat is geen 35 euro per maand volgens mij >:)

Delta-facturen

Wat ik ook vreemd blijf vinden is dat de MijnDelta-app blijft aangeven dat er 'Nog geen televisie' in het pakket is afgesloten. Zal allemaal wel, staat al zo vanaf het begin en zit wel degelijk in het abonnement.

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 21-02-2025 23:36 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

rvk

CLB schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:10:
Alleen ik moet de chat weer in om te checken hoe het zit met de facturen, want daar gaat iets mis, zo lijkt het. Je betaalt vooraf bij Delta, dus vandaag kreeg ik de factuur van maart. Maar voor de periode van 2 januari tot en met 31 maart hebben we in totaal nu 66,00 + 67,16 betaald, dat is geen 35 euro per maand volgens mij >:)
Ik denk dat het enige wat niet klopt die 2x €15 correctie op korting tv 8mnd is voor jan + feb. Die hadden ze er ook weer met 2x -€15 bij moeten zetten. Tsja... het blijft handwerk 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:08
Uit wat ik hier lees en uit de nieuwsberichten begrijp ik dat particuliere klanten bij Delta geen IPv4-adres meer kunnen krijgen. Klopt dit? Is een zakelijk abonnement nu de enige optie? Uit de discussie blijkt dat een kennis van mij, die voorheen een IPv4-adres had bij Delta, inmiddels is overgezet naar een CGNAT-adres. De helpdesk geeft hierover geen duidelijk antwoord.

Ik heb van hem begrepen dat in het klantportaal de optie Dynamisch IP adres wel aanstaat nu, maar het lijkt net alsof hij nog steeds achter een CGNAT adres hangt... met curl ifconfig.me krijg ik weer een heel ander adres dan dat staat op bijvoorbeeld https://whatismyipaddress.com/

[ Voor 27% gewijzigd door supayoshi op 22-02-2025 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
CLB schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:10:
[...]

[...]

Moest wachten op de factuur om te zien of er inderdaad 24 maanden korting wordt gegeven...
Factuur kwam vanmiddag eindelijk binnen en er staat warempel op dat we 24 maanden korting krijgen :)

[Afbeelding: Delta-facturen]

Wat ik ook vreemd blijf vinden is dat de MijnDelta-app blijft aangeven dat er 'Nog geen televisie' in het pakket is afgesloten. Zal allemaal wel, staat al zo vanaf het begin en zit wel degelijk in het abonnement.
Ik ben klant geworden op 2 januari van dit jaar. Ook 24 maanden 500 Mps voor 35 euro, inclusief tv basis en ontvanger. Maar ik zag in Mijn Delta dat je kunt downgraden naar 24 maanden 150 Mbps voor 28 euro. Inclusief tv basis en ontvanger. Een druk op de knop en het is geregeld. Wij hebben hier met z'n tweeën zat aan 150 Mbps up/down.
De factuur die gisteren verstuurd werd gaf voor de maand maart een bedrag van 45 euro weer, terwijl we 35 initieel hadden ''afgesproken'' en het nu dus 28 zou moeten zijn. Even gebeld met klantenservice en het verschil (17 euro) wordt in april gecrediteerd. Ging allemaal vrij soepel aan de telefoon en duizendmaal excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
supayoshi schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:06:
Uit wat ik hier lees en uit de nieuwsberichten begrijp ik dat particuliere klanten bij Delta geen IPv4-adres meer kunnen krijgen. Klopt dit? Is een zakelijk abonnement nu de enige optie? Uit de discussie blijkt dat een kennis van mij, die voorheen een IPv4-adres had bij Delta, inmiddels is overgezet naar een CGNAT-adres. De helpdesk geeft hierover geen duidelijk antwoord.

Ik heb van hem begrepen dat in het klantportaal de optie Dynamisch IP adres wel aanstaat nu, maar het lijkt net alsof hij nog steeds achter een CGNAT adres hangt... met curl ifconfig.me krijg ik weer een heel ander adres dan dat staat op bijvoorbeeld https://whatismyipaddress.com/
Onzin. Eén telefoontje en CGNAT wordt uitgezet. Je krijgt dan een dynamisch IP adres dat kan wijzigen. Bij mij gebeurt dat gemiddeld 1 keer per jaar.

Overigens krijg je bij CGNAT ook een IPv4 adres. Alleen deel je dat met veel anderen.

Zie je in de router een 100.x.y.z adres dan is het een CGNAT adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 15:44

Heb ik soms ook last van.
Dan even op de AV button van de afstandbediening drukken en het beeld is er.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan82
EWS99 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:37:
[...]

Mijn gratis advies is, datum op maandag laten staan. Anders ga je bijna gegarandeerd dagen zonder internet zitten. Er zijn meerdere partijen nodig om de omzetting te doen. Als er ook maar ergens iets niet goed afgestemd wordt, dan zit je zonder internet. Je maakt het eigenlijk alleen maar erger.

Hoe vervelend het ook is, probeer iets te regelen dat je vrouw maandag niet thuis hoeft te werken. Daar ben je zelf het beste mee af.
Bedankt voor dit nuchtere, heldere (en gratis!) advies :)

Ik heb net nog een keer gebeld. De medewerker die ik sprak wist zeker dat de overgang van AON naar PON via afstand gebeurde en dat ik Delta op ieder moment na 24 februari kon installeren en dat mijn Caiway-modem zou blijven werken tot die tijd. Ik heb nog aangegeven: Moet er echt geen monteur fysiek iets omzetten en valt dan niet per definitie mijn Caiway-verbinding weg op dat moment, maar daar was geen sprake van. Ik kan mijn Caiwaymodem zo nodig nog weken gebruiken en pas als ik het Delta-modem ga installeren, wordt de omzetting op afstand gedaan en dan gaat mijn Delta-abonnement in.
Ik heb ook nog gevraagd waarom er dan een ticket is aangemaakt en wie die actie zou gaan uitvoeren, maar hij verzekerde mij dat die actie (het omzetten van het ingangsdatum naar donderdag de 27e) niet uitgevoerd zou worden. De collega die ik gisteren sprak was nieuw en had het niet goed begrepen. Er hoeft helemaal niets veranderd te worden, want ik kan mijn modem gewoon installeren wanneer ik wil.

Ik geloof deze medewerker niet, want hij spreekt allemaal Tweakers en een collega voor hem tegen, dus wij gaan de planning thuis maar omgooien en zorgen dat mijn vrouw maandag niet hoeft thuis te werken. En ik hoop dan maar dat ik maandagavond het Delta-internet kan installeren. Of desnoods dat ik donderdag alles kan installeren. In het ergste geval valt mijn internet maandag uit en komt pas donderdag terug. Dan had ik beter gisteren niet kunnen bellen (en kwam het advies te laat ...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ernstoud schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:23:
[...]

Onzin. Eén telefoontje en CGNAT wordt uitgezet. Je krijgt dan een dynamisch IP adres dat kan wijzigen. Bij mij gebeurt dat gemiddeld 1 keer per jaar.

Overigens krijg je bij CGNAT ook een IPv4 adres. Alleen deel je dat met veel anderen.

Zie je in de router een 100.x.y.z adres dan is het een CGNAT adres.
Ik ben van de week overgestapt naar delta en binnen een uur was het geregeld dat ik naar een "eigen" IPv4 adres ben gegaan, dat heb ik via de Mijn Delta omgeving gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flappie
Twan82 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor dit nuchtere, heldere (en gratis!) advies :)

Ik heb net nog een keer gebeld. De medewerker die ik sprak wist zeker dat de overgang van AON naar PON via afstand gebeurde en dat ik Delta op ieder moment na 24 februari kon installeren en dat mijn Caiway-modem zou blijven werken tot die tijd. Ik heb nog aangegeven: Moet er echt geen monteur fysiek iets omzetten en valt dan niet per definitie mijn Caiway-verbinding weg op dat moment, maar daar was geen sprake van. Ik kan mijn Caiwaymodem zo nodig nog weken gebruiken en pas als ik het Delta-modem ga installeren, wordt de omzetting op afstand gedaan en dan gaat mijn Delta-abonnement in.
Ik heb ook nog gevraagd waarom er dan een ticket is aangemaakt en wie die actie zou gaan uitvoeren, maar hij verzekerde mij dat die actie (het omzetten van het ingangsdatum naar donderdag de 27e) niet uitgevoerd zou worden. De collega die ik gisteren sprak was nieuw en had het niet goed begrepen. Er hoeft helemaal niets veranderd te worden, want ik kan mijn modem gewoon installeren wanneer ik wil.

Ik geloof deze medewerker niet, want hij spreekt allemaal Tweakers en een collega voor hem tegen, dus wij gaan de planning thuis maar omgooien en zorgen dat mijn vrouw maandag niet hoeft thuis te werken. En ik hoop dan maar dat ik maandagavond het Delta-internet kan installeren. Of desnoods dat ik donderdag alles kan installeren. In het ergste geval valt mijn internet maandag uit en komt pas donderdag terug. Dan had ik beter gisteren niet kunnen bellen (en kwam het advies te laat ...).
Van AON naar PON is zeker wel ompatchen in de POP. Maar dat doet Delta niet (overal) zelf. Ik woon in Twente en daar doet Cogas dat.
Zodra je AON verbinding weg is kun je je Nokia modem aansluiten en theoretisch gezien zou het dan ook weer redelijk snel online moeten zijn.

Maar goed, bij mij hebben ze ook omgepatcht afgelopen december en de connector is toen afgebroken in de POP. Week zonder internet gezeten omdat de "Netwerkbeheerder" (Cogas dus) dat moest fixen en die hadden er geen zin in tussen kerst en oud en nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan82
Flappie schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:05:
[...]
Van AON naar PON is zeker wel ompatchen in de POP. Maar dat doet Delta niet (overal) zelf. Ik woon in Twente en daar doet Cogas dat.
Zodra je AON verbinding weg is kun je je Nokia modem aansluiten en theoretisch gezien zou het dan ook weer redelijk snel online moeten zijn.
Daar hoop ik dan maar op. Als volgens de Deltasystemen ik ieder moment kan overstappen, dan kan het ook op het moment waarop er in de POP is omgepatcht. Dus ik hoop er nu op dat maandag de monteur het gaat ompatchen en ik daarna naar Delta kan overstappen. Mocht de monteur pas later komen, dan is het ook niet erg, want Caiway zal wel blijven werken zolang er niet omgepatcht is. (Tenzij er nog iets anders uitgezet kan worden, maar het lijkt erop dat met de overstapservice de systemen erop ingericht zijn dat het oude blijft werken, totdat het nieuwe werkt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:08
Hij maakt gebruik van een ZARAM SPF module. Bij hem is het nog niet doorgevoerd ondanks de wijziging in mijn delta ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:39
supayoshi schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:51:
Hij maakt gebruik van een ZARAM SPF module. Bij hem is het nog niet doorgevoerd ondanks de wijziging in mijn delta ?
Bij elke wijziging moet je het originele nokia modem weer laten registeren om de wijziging actief te maken.

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • +2 Henk 'm!
supayoshi schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:51:
Delta doet geen wijziging aan het profiel van een eigen ONT. Dus Delta bellen om de Nokia te laten activeren, Nokia aansluiten, vervolgens CGNAT laten uit zetten (bellen of online), en als dat is doorgevoerd weer bellen om de Zaram te activeren. Op dat moment wordt het Nokia profiel gekopieerd voor de Zaram en staat CGNAT dus uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Nou, Helaas blijkt maar weer dat als er iets mis gaat je als klant met lege handen staat. Gisteren zou mijn verbinding worden opgeleverd en de boel worden geïnstalleerd door Guidion. 10 min na binnenkomst had de monteur enkel de melding dat er geen verbinding was en waarschijnlijk de boel nog niet gepacht was. Hij had direct een ticket aangemaakt en het zou dan gefixed worden. Ik moest dan maar even wachten totdat het PON lampje groen werd of gebeld zou worden vervolgensis ie vertrokken...

Je raadt het al, einde van de dag nog geen werkende verbinding. Klantenservice zegt niks te kunnen aangezien er een ticket open staat bij de netwerkbeheerder. Moet maar wachten totdat ze contact opnemen en nee je kan ze niet zelf bellen. Maar dat wordt uiterlijk morgen.. maar zoals verwacht natuurlijk niks vernomen. Klantenservice meldt vandaag dat het waarschijnlijk maandag wordt en anders max 5 werkdagen. Ze kunnen ook niks doen om het te versnellen of aangeven wat het exacte probleem is. En op de vraag hoe ik dan thuis aan het werk moet is het enige "kunt u niet naar kantoor gaan"? Ik had al geen hoge pet op van Delta, maar dit slaat toch weer alles.

Natuurlijk kan er eens wat mis gaan, maar zorg ervoor dat je de verwachtingen managed en dat je voor een oplossing zorgt en blijkbaar ben je als klant dan de speelbal tussen Delta en DFN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Kevsk schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 23:08:
Gisteren zou mijn verbinding worden opgeleverd en de boel worden geïnstalleerd door Guidion. 10 min na binnenkomst had de monteur enkel de melding dat er geen verbinding was en waarschijnlijk de boel nog niet gepacht was. Hij had direct een ticket aangemaakt en het zou dan gefixed worden. Ik moest dan maar even wachten totdat het PON lampje groen werd of gebeld zou worden vervolgensis ie vertrokken...
Vage shit...

Waarom patched die kerel jou niet zelf op de juiste poort :?

"Mijn" Guidion Monteur deed dat wel voor de overstap van AON naar XGS-PON namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Kevsk schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 23:08:
Nou, Helaas blijkt maar weer dat als er iets mis gaat je als klant met lege handen staat. Gisteren zou mijn verbinding worden opgeleverd en de boel worden geïnstalleerd door Guidion. 10 min na binnenkomst had de monteur enkel de melding dat er geen verbinding was en waarschijnlijk de boel nog niet gepacht was. Hij had direct een ticket aangemaakt en het zou dan gefixed worden. Ik moest dan maar even wachten totdat het PON lampje groen werd of gebeld zou worden vervolgensis ie vertrokken...
Had je voordat de monteur kwam nog internet? Dan heb je het namelijk nog steeds.

Ah in een ouder bericht had je het over een verhuizing naar een nieuw adres en verschuivingen van datums?

[ Voor 7% gewijzigd door bjusterbaarlik op 23-02-2025 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
nero355 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 00:17:
[...]

Vage shit...

Waarom patched die kerel jou niet zelf op de juiste poort :?

"Mijn" Guidion Monteur deed dat wel voor de overstap van AON naar XGS-PON namelijk :)
Het lijkt echt per POP te verschillen. Toen ik van AON naar XGS-PON ging, toen zei de monteur gelijk al bij binnenkomst: ik hoop dat ze 'm gepatcht hebben, want dat mocht hij zelf niet doen.
Gelukkig was dat bij mij wel het geval, dus verder geen problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
EDIT schreef op zondag 23 februari 2025 @ 08:47:
[...]

Het lijkt echt per POP te verschillen. Toen ik van AON naar XGS-PON ging, toen zei de monteur gelijk al bij binnenkomst: ik hoop dat ze 'm gepatcht hebben, want dat mocht hij zelf niet doen.
Gelukkig was dat bij mij wel het geval, dus verder geen problemen gehad.
ik heb begrepen dat Guideon op de meeste pleken niet in de pops mogen om patches te plaatsen maar dat ze op een paar plekken in het land bezig zijn met proeven om dit wel toe te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:47
Sjakie0101 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Ik lees een gevalletje waarbij de klant gaat rommelen en schuiven met de ingangsdatum.
Alles staat netjes gepland, maar de klant meent dat het op een andere dag moet, dan kan je wel nagaan dat alles wat op elkaar os afgestemd, nu niet is afgestemd. Die monteur van de patchkast komt op de oorspronkelijke dag of is later in de tijd gezet. Gevalletje eigen schuld, dikke bult.
Nou, dit is wel weer lekker kort door de bocht. Er is namelijk helemaal niks veranderd aan het tijdspad. Ik had een aanvraag gedaan voor afgelopen woensdag, maar dat kon niet volgens Delta en die hebben de opleverdatum, bij aanvraag van het abonnement, op afgelopen vrijdag gezet. Ik heb daar vervolgens helemaal niks aan zitten rommelen, dus eigen schuld dikke bult? Dacht het even niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*. Dat na trappen en victim blaming is nergens voor nodig en voegt niks toe aan de discussie.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 24-02-2025 09:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
*knip*. Op de man.

[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 24-02-2025 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
Ik zie ineens dat de reverse DNS van mijn IP adres anders is. Wellicht hooet dat bij deze reeks adressen? Was mij nog jiet eerder opgevallen maar ondanks dat ik bij Delta zit had ik een caiway.nl adres.

Was iemand dat al opgevallen of was dit altijd al? Mijn hostnaam is nu host-qn.odz-w1d1-d.v4.dfn.nl

Ik woon in Oldenzaal. Is odz-w1d1 een verwijzing naar Oldenzaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
Is sinds een aantal weken volgens mij. Had ook eerst *caiway.nl . Die afkorting kan wel ja, heb mij bij ook een afkorting van een plaats in de buurt.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Flappie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 1 :) 8:04:
Ik zie ineens dat de reverse DNS van mijn IP adres anders is. Wellicht hooet dat bij deze reeks adressen? Was mij nog jiet eerder opgevallen maar ondanks dat ik bij Delta zit had ik een caiway.nl adres.

Was iemand dat al opgevallen of was dit altijd al? Mijn hostnaam is nu host-qn.odz-w1d1-d.v4.dfn.nl

Nee, naar Oh dat zal wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flappie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:04:

Is eerder al besproken, vanaf Strontvlieg in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
Sorry, had ik gemist. Vind het wel een rare hostname trouwens. Maar goed, zal vast een logica achter zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

rowicom schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:19:
Ik ben klant geworden op 2 januari van dit jaar. Ook 24 maanden 500 Mps voor 35 euro, inclusief tv basis en ontvanger. Maar ik zag in Mijn Delta dat je kunt downgraden naar 24 maanden 150 Mbps voor 28 euro. Inclusief tv basis en ontvanger. Een druk op de knop en het is geregeld. Wij hebben hier met z'n tweeën zat aan 150 Mbps up/down.
Kan hier inderdaad ook zie ik, geinig

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Wellicht een aparte vraag, maar ik heb nu al een aantal dagen een glasvezel aansluiting, en het lijkt wel als je na een tijdje inactief bent geweest en je een nieuwe pagina wel openen vanuit bookmarks, dat hij in Firefox /MacOS toch een vertraging heeft met het openen van pagina's alsof hij ergens op aan het wachten is. Daarna is alles supersnel.

Alles is bekabeld aangesloten, heeft dit wellicht met een DNS instelling te maken?

Ik heb even zitten zoeken waar kan ik in de standaard Nokia XS-2426G-B een andere DNS server instellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 24-02-2025 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:34:
Wellicht een aparte vraag, maar ik heb nu al een aantal dagen een glasvezel aansluiting, en het lijkt wel als je na een tijdje inactief bent geweest en je een nieuwe pagina wel openen vanuit bookmarks, dat hij in Firefox /MacOS toch een vertraging heeft met het openen van pagina's alsof hij ergens op aan het wachten is. Daarna is alles supersnel.

Alles is bekabeld aangesloten, heeft dit wellicht met een DNS instelling te maken?

Ik heb even zitten zoeken waar kan ik in de standaard Nokia XS-2426G-B een andere DNS server instellen?
DNS zou altijd kunnen en dacht ik ook meteen aan toen ik het las. DNS heeft een "time to live" (TTL) vanuit de server / instellingen. Als je een domeinnaam opzoekt zit bij het antwoord dus die TTL van bv 1 uur. Binnen dat uur hoeft het OS dus geen nieuwe DNS aanvraag / lookup te doen en mag het antwoord hergebruikt worden. Als vervolgens consequent de DNS aanvraag langzaam is merk je dat dus alleen als er daadwerkelijk een aanvraag gedaan wordt en het antwoord dus nog niet gecacht is.

Ik weet niet hoe het vervolgens tegenwoordig zit, maar volgens mij is het nog steeds redelijk standaard dat routers gewoon de DNS server van de ISP doorzetten naar de client? En dus niet zelf een caching server draaien. En in dat geval zou er dus ook weinig te vinden zijn in de Nokia.
En op je PC kun je natuurlijk altijd een andere DNS server instellen om zaken uit te sluiten. Bv Quad9 (9.9.9.9), Cloudflare (1.1.1.1), (of Google (8.8.8.8)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

RobertMe schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:43:
[...]

DNS zou altijd kunnen en dacht ik ook meteen aan toen ik het las. DNS heeft een "time to live" (TTL) vanuit de server / instellingen. Als je een domeinnaam opzoekt zit bij het antwoord dus die TTL van bv 1 uur. Binnen dat uur hoeft het OS dus geen nieuwe DNS aanvraag / lookup te doen en mag het antwoord hergebruikt worden. Als vervolgens consequent de DNS aanvraag langzaam is merk je dat dus alleen als er daadwerkelijk een aanvraag gedaan wordt en het antwoord dus nog niet gecacht is.

Ik weet niet hoe het vervolgens tegenwoordig zit, maar volgens mij is het nog steeds redelijk standaard dat routers gewoon de DNS server van de ISP doorzetten naar de client? En dus niet zelf een caching server draaien. En in dat geval zou er dus ook weinig te vinden zijn in de Nokia.
En op je PC kun je natuurlijk altijd een andere DNS server instellen om zaken uit te sluiten. Bv Quad9 (9.9.9.9), Cloudflare (1.1.1.1), (of Google (8.8.8.8)).
Dank voor je reactie, ik heb nu op de client de DNS van Google ingesteld. Kijken of dat beter gaat.

In de Nokia zie ik alleen dit, wat maar enigzins overeen lijkt te komen, daar kan ik natuurlijk ook de DNS van google inzetten zodat alle clients daar gebruik van kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiBu14lIrGgdbrzbNBvsT6vYIgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ERptZKZdHTXvVpPM3JnT0zC3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat posts opgeruimd die de sfeer verziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 11:08

duderuud

Sliden is koel

Is het mogelijk om op te zeggen en dan gebruik te maken van het aanbod voor nieuwe klanten? Of zien ze dat je klant bent geweest en trappen ze daar niet in?

Voorwaarden voor nieuwe klanten zijn namelijk aanzienlijk beter dan het verleng aanbod wat ze doen...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
duderuud schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:11:
Is het mogelijk om op te zeggen en dan gebruik te maken van het aanbod voor nieuwe klanten? Of zien ze dat je klant bent geweest en trappen ze daar niet in?

Voorwaarden voor nieuwe klanten zijn namelijk aanzienlijk beter dan het verleng aanbod wat ze doen...
ik denk dat het mogelijk is maar dan zul je vermoed ik wel een periode zonder internet zitten. (denk niet dat ze toestaan dat je weg en terug komt op de zelfde dag als nieuwe klant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 13:20
Na 3,5 (!!) jaar wordt over 2 weken mijn abo actief.
Heb daarvoor een pakket gekregen met een nokia modem/router en die deco mesh-access-points (heb verder geen tv aangevraagd).

Aangezien ik totaal geen communicatie kan vinden wat ik heb besteld tegen welke tarief (ik dacht 1gbps tegen 45 euro), een klein vraagje; zijn bij nieuwe klanten die deco-boxjes het eerste jaar gratis, of huur je die meteen?
Ik heb namelijk al een mesh-netwerk met 4 asus-routers hier, dus heb het verder ook niet nodig, en kan me niet voorstellen dat ik het expliciet aangevinkt heb...

edit:
Had natuurlijk ook even op de site kunnen kijken en dan mijn buren (zonder Delta) invullen, ze zijn het eerste jaar dus gratis :)

[ Voor 11% gewijzigd door sewer op 24-02-2025 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bij Ziggo is dit mogelijk, maar alleen op een andere naam (en rekeningnummer?). Dus elk jaar wisselen tussen beide partners kan daar. Maar opzeggen en afsluiten op dezelfde naam (of IBAN?) lukt daar niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
sewer schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:30:
Na 3,5 (!!) jaar wordt over 2 weken mijn abo actief.
Heb daarvoor een pakket gekregen met een nokia modem/router en die deco mesh-access-points (heb verder geen tv aangevraagd).

Aangezien ik totaal geen communicatie kan vinden wat ik heb besteld tegen welke tarief (ik dacht 1gbps tegen 45 euro),
Ik ervaar dart ook als een probleem. Als je een aansluiting besteld hebt krijg je een klantnummer en kun je een account aanmaken op delta.nl en dat klantnummer er aan koppelen. Maar je krijgt nog geen toegang tot mijndelta. Toegang tot je gegevens krijg je blijkbaar pas nadat de verbinding is opgeleverd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
sewer schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:30:

edit:
Had natuurlijk ook even op de site kunnen kijken en dan mijn buren (zonder Delta) invullen, ze zijn het eerste jaar dus gratis :)
Abonnementen van toen zijn nu niet meer hetzelfde als toen. Dus postcode invoeren van de buren zegt weer niks over jouw abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht moet je dan de overstap gaan maken naar een andere provider. Zo werkt dat nu eenmaal.
Al het andere is crimineel gedrag (bijv banknummer en naam van je vrouw gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Sjakie0101 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:59:
[...]

Wellicht moet je dan de overstap gaan maken naar een andere provider. Zo werkt dat nu eenmaal.
Al het andere is crimineel gedrag (bijv banknummer en naam van je vrouw gebruiken)
Tja, dat is het prijsmodel van Delta ook, maar dat is kennelijk wel legaal :P

#team_UTC+1

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hoezo is dat crimineel? Welke wet verbiedt dit?
En als het tegen de voorwaarden van Delta in gaat (staat daar een dergelijk verbod in?) maakt dat het nog niet crimineel.
En bij Ziggo zitten er zelfs medewerkers die dit zelf suggereren.

Je kunt zelfs stellen dat het crimineel is dat bedrijven wegkomen met zo'n hoge kortingen om klanten te lokken en vervolgens de vaste klanten kunnen stikken. En het is ook niet voor niks dat de ACM hier een onderzoek naar heeft lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Voor de mensen die zo enthousiast zijn over de TV van Delta, kijken hoe leuk je het nog vindt na 1 april 2025.
Op verzoek van RTL gaat doorspoelen bij opnames uit per 1 april a.s. voor de volgende zenders:
- RTL4
- RTL5
- RTL7
- RTL8
- RTLZ
- RTL Lounge
- RTL Telekids
- RTL Crime
https://www.delta.nl/televisie/updates/

Je kan er vergif op in gaan nemen dat alle andere commerciële zenders gaan volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:23:
Voor de mensen die zo enthousiast zijn over de TV van Delta, kijken hoe leuk je het nog vindt na 1 april 2025.

Je kan er vergif op in gaan nemen dat alle andere commerciële zenders gaan volgen.
Dat is wel mooi ruk. En op de site staat doodleuk:
We zijn continu bezig om onze diensten te verbeteren. Zo wordt tv-kijken nog fijner en beter.
Waarom doet Delta dit soort dingen eigenlijk, ze weten toch dat klanten dit niet waarderen?

[ Voor 8% gewijzigd door Slasher op 24-02-2025 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Slasher schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:39:
[...]

Dat is wel mooi ruk. En op de site staat doodleuk:

[...]
RTL zal er wel blij mee zijn, meer (reclame) inkomsten omdat je nu gedwongen wordt ofwel te kijken ofwel Videoland af te nemen. En aangezien we alles naar de cloud hebben laten pushen in ons leven is nu het begin van het einde begonnen.

Nu was ik toch al bezig om het anders te gaan doen allemaal als mijn abo afloopt in juni, maar daar kan ik nu nog even niks mee helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
Dat "verzoek" van RTL geloof ik niet zo. Het wordt opgelegd of er hangt een financiële consequentie aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:43:
[...]

RTL zal er wel blij mee zijn, meer (reclame) inkomsten omdat je nu gedwongen wordt ofwel te kijken ofwel Videoland af te nemen. En aangezien we alles naar de cloud hebben laten pushen in ons leven is nu het begin van het einde begonnen.

Nu was ik toch al bezig om het anders te gaan doen allemaal als mijn abo afloopt in juni, maar daar kan ik nu nog even niks mee helaas.
Ik zit er nog een jaar aan vast, maar wat is het alternatief NLZiet ook niet daar kan je niet opnemen.
Welke andere aanbieder bij ODF heb je dit geneuzel niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peewee.
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
[...]

Lijkt me sterk. Stel: ik ben getrouwd buiten gemeenschap van goederen en heb met mijn vrouw afgesproken dat we elk jaar wisselen met het betalen van ons internetabonnement, dat zou dan niet mogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Slasher schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:48:
[...]

Ik zit er nog een jaar aan vast, maar wat is het alternatief NLZiet ook niet daar kan je niet opnemen.
Welke andere aanbieder bij ODF heb je dit geneuzel niet?
Daar ben ik nog niet uit, ik weet nog niet precies wat ik wil. Aan de ene kant wil ik eigenlijk afscheid nemen van ouderwetse TV. Met NPO Start kan ik dan nog wel de publieke omroep zien. Op RTL en SBS kijken we maar weinig, maar eventueel is Videoland wel een optie (staat wel meer op dan op TV te zien is).

Wat mij tegen houdt is het "rondje zappen" waar ik toch wel van houd. Maar heel eerlijk, 99 van de 100 keer kom ik dan ook niks tegen om te kijken. Dus misschien moet ik het gewoon eens 3 maanden proberen.

Een alternatief is misschien Canal+, daar kan je wel opnemen en het is onafhankelijk af te sluiten zover ik weet. Maar ik heb mij nog niet voldoende verdiept om het met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
rowicom schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:46:
Dat "verzoek" van RTL geloof ik niet zo. Het wordt opgelegd of er hangt een financiële consequentie aan.
"Nee" is ook een antwoord heb ik altijd geleerd. Dus het zal ongetwijfeld op die manier bij Delta door de strot worden geduwd. En ik kan je nu vast garanderen dat andere commerciële zenders wel zullen volgen en dat zal echt niet beperkt blijven tot DeltaTV. Al lijkt Delta wel het makke schaapje wat nu als eerste braaf luistert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:23:

[...]

https://www.delta.nl/televisie/updates/

Op een vraag aan chatgpt kreeg ik een keer dit antwoord :
Dat hangt af van de specifieke afspraken tussen [provider] en [zender], maar over het algemeen betaalt een tv-provider aan zenders voor het recht om hun content door te geven aan abonnees. Dit heet doorgiftevergoeding.
Dus, mocht dat kloppen, dan kan/wil Delta niet genoeg betalen om haar klanten de mogelijkheid te geven de reclames van RTL door te spoelen.

Aangezien ik Ziggo klant ben hoop ik dat Ziggo wel genoeg kan/wil betalen. Want dat skippen van de reclames vind ik wel erg fijn. Bij terugkijken kan dat niet, maar bij opnames (next) kan het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:54:
[...]

"Nee" is ook een antwoord heb ik altijd geleerd. Dus het zal ongetwijfeld op die manier bij Delta door de strot worden geduwd. En ik kan je nu vast garanderen dat andere commerciële zenders wel zullen volgen en dat zal echt niet beperkt blijven tot DeltaTV. Al lijkt Delta wel het makke schaapje wat nu als eerste braaf luistert.
Jammer dat je dit als consument gewoon moet slikken. Ik heb er verder niet zoveel last van maar ik ben niet de enige in dit huishouden. Zou wel ergens willen klagen maar dat heeft natuurlijk geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Slasher schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:04:
[...]

Jammer dat je dit als consument gewoon moet slikken. Ik heb er verder niet zoveel last van maar ik ben niet de enige in dit huishouden. Zou wel ergens willen klagen maar dat heeft natuurlijk geen zin.
Zonder het opgezocht te hebben durf ik wel te stellen dat zoiets als dit niet in de voorwaarden staat. En DeltaTV is dan toevallig 1 van de weinigen die geen extra geld vragen voor opnemen (wat KPN wel doet), dus daar zal je vast geen rechten aan kunnen ontlenen.

Maar dat moet ik dus nog uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
W1ck1e schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:03:
[...]

Dus, mocht dat kloppen, dan kan/wil Delta niet genoeg betalen om haar klanten de mogelijkheid te geven de reclames van RTL door te spoelen.
Ik weet het niet, "vroeger" toen we nog gewoon een videorecorder en later een decoder met HDD hadden konden ze dit niet afdwingen. Maar hoe het nu zit...
Aangezien ik Ziggo klant ben hoop ik dat Ziggo wel genoeg kan/wil betalen. Want dat skippen van de reclames vind ik wel erg fijn. Bij terugkijken kan dat niet, maar bij opnames (next) kan het wel.
Als je Ziggo nog hebt met een CI+ kaart (kan dat nog eigenlijk?) dan kan je in principe altijd een eigen opname apparaat nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Drardollan schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:54:
[...]

Het kan uiteraard ook zijn dat het gekoppeld is aan een contractverlenging. Hetzelfde als dat toen in het nieuws is geweest dat ESPN bij Ziggo en/of KPN zou verdwijnen (als betaalzender) omdat ze niet wilden meewerken aan de eis om die ene ("gratis") zender op te nemen in het basispakket en daar ook nog voor te betalen per (TV) klant.
Of dus de supermarkten met lege schappen van merk X omdat de supermarkt een conflict heeft over verlenging van een contract / ... met een fabrikant.
Pagina: 1 ... 114 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.