Twan82 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:33:
Vandaag de grote dag: De dag dat ik Caiway zou gaan inruilen voor Delta....
Eergisteren keurig een mailtje gekregen: 21 februari stap je over en houd er rekening mee dat je oude verbinding om 8 uur 's ochtends niet meer werkt en je mag je nieuwe modem na 18u 's avonds installeren. De hele dag gewacht op het moment dat het Caiway-internet zou wegvallen, maar..... dat gebeurde niet!
Om 17.20u kreeg ik een mailtje:
De eerder afgesproken ingangsdatum van uw diensten bij DELTA is gewijzigd naar 24 februari 2025. Dat was de enige inhoudelijke tekst uit het mailtje. Ik heb bewust gekozen voor overstap op een vrijdag, omdat ik maandag mijn vrouw thuiswerkt (en ik woensdag). Jammer dat Delta dan zonder overleg de datum wijzigt. Maar ik ben de moeilijkste niet: ik bel even of die datum nog een paar dagen verschoven kan worden.
De klantenservicemedewerker: "Dus ik begrijp het goed dat u de datum naar maandag heeft verschoven en nu weer wilt verschuiven?"
"Nee, jullie hebben hem eenzijdig verschoven!"
Ze ging met de technische dienst bellen. 10 minuten later:
"Ik heb overlegd maar helaas is het niet mogelijk de datum te vervroegen"
"Maar ik wil de datum helemaal niet vervroegen, ik wil hem juist naar achteren schuiven vanwege mijn thuiswerk. Kunnen jullie de overstap niet aanstaande donderdag doen, in plaats van maandag"...
Weer tien minuten later:
"Ik heb overlegd met de technisch dienst: De monteur gaat maandag de verbinding gereed maken, maar u kunt best donderdag pas het modem aansluiten hoor, dat is geen probleem"
"Maar ik heb gehoord dat jullie de AON-verbinding gaan afsluiten en de PON-verbinding (of hoe het ook mag heten) gaan aanzetten in de wijkkast, dus als jullie maandag het technisch in orde maken, dan heb ik er niks aan om het pas donderdag aan te sluiten, want dan zou ik dagen zonder internet zitten. Kunnen jullie niet donderdag pas de technische werkzaamheden uitvoeren"
"Oh ja, tja dat gaat via Guideon, dus dat kunnen wij ook niet allemaal inzien enzo. Ik zal het nog een keer navragen"
Weer tien minuten later:
"Ik kan niks beloven, want normaal moeten we 8 dagen van tevoren een verzoek indienen voor een wijziging, dus ga er maar vanuit dat het niet lukt, maar ik heb een aanvraag gedaan en als het alsnog wel lukt, krijgt u een mail."
Ik heb nog gevraagd waar ze een verzoek had ingediend. Dat was niet bij Guideon en ook niet bij de technische dienst, maar bij Recap ofzo?? In elk geval was het geen sterke klantenservicemedewerker. En mijn eerste ervaring met Delta is ook erg matig. Zonder overleg wordt een afspraak niet nagekomen, verzinnen ze zelf een alternatieve afspraak en daar is dan ook geen enkele flexibiliteit mogelijk. Misschien moet ik morgen nog een keer bellen.