Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:29
Sjakie0101 schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:22:
[...]

Even een paar dagen wachten is mijn ervaring.
Vooralsnog wordt het wachten niet beloond. Wat de stakkers in de tussentijd wel doen is klanttevredenheidsonderzoeken blijven sturen. Terwijl ze toch zouden kunnen weten dat het met de migratie nog niet helemaal lekker loopt. Wel duidelijk dat ook de interne communicatie bij Delta ruk is.

@flappie Als er bij Delta Caiway iets mis kan gaan gebeurd dat meestal ook. Bij mijn laatste overstap tussen de twee heb ik zo’n 3 dagen zonder internet en tv gezeten. Dit terwijl ik de migratie maanden van tevoren had aangevraagd met automatisch opzeggen etc. Echt heel treurige organisatie. Je zal hier toch maar werken, dan toch maar de afdeling kindertoeslagen van de belastingdienst wmb.

[ Voor 30% gewijzigd door peacelord op 25-12-2024 08:23 ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
rvk schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:31:
[...]

Ik denk niet dat het hier gaat om het klantnummer. Kpn en ziggo maken gebruik van hetzelfde platform (cloudpvr) dus geen zou je kans hebben op nummer-conflicten. Ik denk dat het hier dus om een uniek gegenereerd nummer gaat bij cloudpvr.

Maar het zit uiteraard wel gekoppeld aan je Caiway account dus met een beetje goede wil zou Delta dat over kunnen nemen. Maar ik zou dat ook niet op rekenen.

Wanneer het straks gaat om de overname van de accounts van Caiway naar Delta zal dit natuurlijk wel (moeten) gebeuren.
Inderdaad, reken er maar niet op. Ik ging van Delta naar Delta (Coax->Glas) en opnames waren gewoon kwijt hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 20:47

Patrick89

PSN : Gamesource

Zojuist echt een groot faal moment van Delta wat eigenlijk te grappig is.

Bij het installatie pakket zat geen tv kastje. Prima kan gebeuren, via chat aangegeven de tv kastjes te missen. Volgens delta ging het helemaal goed komen!

Gister nieuw pakket ontvangen met een tweede nokia modem ipv een tv kastje ;)

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 17:42
Patrick89 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:59:
Zojuist echt een groot faal moment van Delta wat eigenlijk te grappig is.

Bij het installatie pakket zat geen tv kastje. Prima kan gebeuren, via chat aangegeven de tv kastjes te missen. Volgens delta ging het helemaal goed komen!

Gister nieuw pakket ontvangen met een tweede nokia modem ipv een tv kastje ;)
Weet je zeker dat er geen TV aansluiting op zit? 🤣

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
bluewalk schreef op woensdag 25 december 2024 @ 09:14:
[...]

Inderdaad, reken er maar niet op. Ik ging van Delta naar Delta (Coax->Glas) en opnames waren gewoon kwijt hoor.
Zal ze morgen voor de zekerheid bellen.

Hoopte dat iemand hier recent overgestapt was en uit ervaring kon spreken.

Caiway gaat binnenkort door als Delta.
Op hun site https://www.caiway.nl/gaatverder een beetje onderaan onder het hoofdstukje "Moet ik nu iets doen?" staat dat men eigenlijk niets hoeft te doen en ..."Eventuele tv-opnames blijven bewaard."
Kwam dat bij stom toeval (na de nodige Google searches) tegen.

Je mag aannemen dat de overgang vs een eigen keuze on te switchen niet veel zou moeten uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Als je zelf over stapt ben je gewoon een nieuwe klant bij een andere provider. Opnames in de cloud gaan nooit over van de ene naar andere provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:06:
Als je zelf over stapt ben je gewoon een nieuwe klant bij een andere provider. Opnames in de cloud gaan nooit over van de ene naar andere provider.
Zoals gezegd, ik ga het voor de zekerheid maar vragen.

Op die pagina staat overigens

"
Wat gebeurt er met de opnames die ik heb gemaakt met interactieve tv?
DELTA maakt gebruik van hetzelfde tv-platform voor interactieve tv. De tv-opnamen blijven dus ook bij DELTA gewoon beschikbaar.

"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Een second opinion is altijd verstandig, maar als je een ander antwoord krijgt zou ik het verhaal nogmaals uitleggen. Net zolang tot je het juiste antwoord krijgt. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
Overigens voor de liefhebbers van één van onze cabareticonen: Freek neemt zijn publiek ook op niet mis te verstane wijze mee in zijn ervaringen met delta. Terugkijken kan, ook bij delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
peacelord schreef op donderdag 26 december 2024 @ 20:09:
Overigens voor de liefhebbers van één van onze cabareticonen: Freek neemt zijn publiek ook op niet mis te verstane wijze mee in zijn ervaringen met delta. Terugkijken kan, ook bij delta.
Ha! Inderdaad, heb ''t gezien en dacht' Wat zouden je gedachten zijn als Delta-medewerker', maar vooral als Delta directie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Toch maar weer eens de arbeidsmarkt op gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tww62 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:53:
[...]

Ha! Inderdaad, heb ''t gezien en dacht' Wat zouden je gedachten zijn als Delta-medewerker', maar vooral als Delta directie.
De enige gedachte: de oude linkse knar is zo eigenwijs dat hij hemel en aarde beweegd om geen glasvezel aan te laten leggen. Geen ervaring die duizenden Nederlanders hebben zoals bij Buckler.
Je had voor dit stukje iedere andere provider in kunnen vullen dan had Preek nog geen glasvezel willen hebben.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Gebeld met Caiway. Nadrukkelijk gesteld dat IK het initiatief genomen heb om over te stappen van Caiway naar Delta, in tegenstelling tot het moment dat Caiway de overgang zou verzorgen.
De medewerker bevestigde bij herhaling dat de programma's blijven bestaan: onder Delta kan ik dezelfde programma's bekijken.
Paar keer nadrukkelijk gevraagd.
Enfin, we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
tww62 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:46:

Paar keer nadrukkelijk gevraagd.
Enfin, we zullen zien...
En ik zij nog zo; wel doorvragen tot je het juiste antwoord krijgt. Te snel opgegeven dus. :+

Maar hoe begon je? Begon je eerst met een verhaal over de automatische overstap, Caiway wordt Delta of dat je op de site hebt gelezen dat de opnames behouden blijven? In mijn jarenlange ervaring met klantenservice moet je nooit eerst zulke dingen benoemen. Maar echt het zo simpel mogelijk. Dus zoiets als: "Als ik overstap naar een andere provider blijven dan mijn opnames behouden".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:16
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:05:
[...]

Maar hoe begon je? Begon je eerst met een verhaal over de automatische overstap, Caiway wordt Delta of dat je op de site hebt gelezen dat de opnames behouden blijven? In mijn jarenlange ervaring met klantenservice moet je nooit eerst zulke dingen benoemen. Maar echt het zo simpel mogelijk. Dus zoiets als: "Als ik overstap naar een andere provider blijven dan mijn opnames behouden".
Nee joh, op deze vraag kunnen ze ook makkelijk met "ja" antwoorden. Je moet een open vraag stellen... "wat gebeurt er met mijn opnamen?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Hele verhaal verteld. Nadrukkelijk gesteld dat ik het initiatief heb genomen om van Caiway naar Delta over te stappen en misschien dat in dát geval de programma's niet behouden zouden worden.

Dit in tegenstelling tot de 'automatische' overgang ergens volgend jaar, waarbij de programma's wel bewaard zouden worden.
Overigens, de reden om over te stappen is dat het mij 16 maanden x 30 euro scheelt.
Bij die 'automatische' overgang is het nog maar de vraag of ik dat voordeel ook zou krijgen...

Mij werd tot 2-3 toe bevestigd dat de programma's bewaard bleven en dat ik ze straks onder Delta ook kon blijven bekijken.
Tja, meer kan ik er ook niet van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
rowicom schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:39:
[...]

Nee joh, op deze vraag kunnen ze ook makkelijk met "ja" antwoorden. Je moet een open vraag stellen... "wat gebeurt er met mijn opnamen?"
Nog beter inderdaad. "Wat gebeurt er met mijn opnames als ik overstap naar een andere provider?".
tww62 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:44:
Hele verhaal verteld. Nadrukkelijk gesteld dat ik het initiatief heb genomen om van Caiway naar Delta over te stappen en misschien dat in dát geval de programma's niet behouden zouden worden.
Daarom gaat het mis. Hele verhaal is niet handig dan gaan ze kijken naar het verkeerde lijstje en dan krijg je het verkeerde antwoord.
Overigens, de reden om over te stappen is dat het mij 16 maanden x 30 euro scheelt.
Bij die 'automatische' overgang is het nog maar de vraag of ik dat voordeel ook zou krijgen...
Nee krijg je niet. Dat is het verschil tussen een overgang die door hun gedaan wordt waarbij je de opnames en vergelijkbare abonnement behoud voor een vergelijkbare prijs. En zelf overstappen naar een andere provider waardoor je korting krijgt, maar je een nieuwe klant bent.
Mij werd tot 2-3 toe bevestigd dat de programma's bewaard bleven en dat ik ze straks onder Delta ook kon blijven bekijken.
Tja, meer kan ik er ook niet van maken.
Je had door moeten vragen, tot je het juiste antwoordt krijgt. Daarom zei ik het al van te voren, dit is een typische vraag waar klantenservice de mist in gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
peacelord schreef op donderdag 26 december 2024 @ 20:09:
Vanaf welke minuut ongeveer? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
EWS99 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:56:
[...]

Vanaf welke minuut ongeveer? Ben wel benieuwd :)
1:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik heb mijn Delta smartbox aangesloten, hoewel mijn abonnement pas op 2 januari ingaat. Er staan nu natuurlijk al wel apps op die al beeld geven. Ik heb de box met hdmi op mijn Sony tv aangesloten en van daar aan de ARC-uitgang een hdmi-kabel naar mijn Philips soundbar. Op zowel de tv als de smartbox de diverse CEC-instellingen ingeschakeld en dit werkt prima. Alles schakelt aan en uit bij het indrukken van de rode powertoets op de remote van de smartbox.
Ik heb nog nooit eerder gewerkt met ARC en CEC en ik dacht, dat de bediening van de sources (ingangen) op de tv en de volumeregeling van de soundbar door middel van commando's door de hdmi-kabels zouden gaan. Maar ik constateer nu, dat als ik mijn hand tegen de voorkant van de smartboxremote houd, dat het geluidsvolume en de keuze van de sources niet aangeroepen wordt. Kennelijk stuurt de remote van de Smartbox dus ook infrarood uit, om die functies te bedienen. Nou vraag ik mij af: hoe weet de remote dat ik een Sony tv heb (met de overeenkomstige infrarood codes) terwijl ik 'm dat helemaal niet verteld heb. En klopt het, dat dit dan nog met infrarood gebeurt en dat dit niet via signalen door de hdmi-kabels geschiedt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Slap zeg dat deel (en de rest eigenlijk ook wel). Erg overdreven. Monteurs gaan zeker niet weg als gas of water geraakt is. En dan bel je niet de provider maar de brandweer, 112 of je gasleverancier. Maar goed, de man is 80. Dan vergeet je wel eens wat.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik vind de afstandsbediening van de Smartbox een beetje ielig. Steeds weer ''zoeken'' naar de kleine volumeknopjes... In het halfduister niet te doen.
Weet iemand of er een andere (dedicated) remote voor te koop is, danwel een universele? Er zit een ledje ''IR" aan de voorzijde van het kastje. Zou dat betekenen dat ie ook met IR volledig aan te sturen is in plaats van met Bluetooth? Heb je nog wel de codeset nodig natuurlijk, zo bedenk ik mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heelgoed
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-10 00:37
Misschien heb ik een aankondiging gemist, maar ik heb opeens een 500 mbit abonnement I.p.v. 250. Ik vermoed dat dat een reguliere verhoging is, maar toch even hier checken, want ik heb wel eerder gemerkt dat mijn idee over wat ik denk te hebben niet strookte met Deltas visie. Als ik nu op "mijnDelta" kijk heb ik ook bijvoorbeeld twee internetabonnementen, eentje voor 250 en eentje voor 500, maar geen TV. In de praktijk heb ik toch echt maar één aansluiting, nu dus op 500, en wel tv. En ook m'n -overigens ongebruikte- Delta emailadres is soms wel en soms niet te vinden bij de "regel het zelf" rubriek.

Dus: kan iemand mij geruststellen? Is die snelheidsverhoging een reguliere?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heelgoed schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:43:
Misschien heb ik een aankondiging gemist, maar ik heb opeens een 500 mbit abonnement I.p.v. 250. Ik vermoed dat dat een reguliere verhoging is, maar toch even hier checken, want ik heb wel eerder gemerkt dat mijn idee over wat ik denk te hebben niet strookte met Deltas visie. Als ik nu op "mijnDelta" kijk heb ik ook bijvoorbeeld twee internetabonnementen, eentje voor 250 en eentje voor 500, maar geen TV. In de praktijk heb ik toch echt maar één aansluiting, nu dus op 500, en wel tv. En ook m'n -overigens ongebruikte- Delta emailadres is soms wel en soms niet te vinden bij de "regel het zelf" rubriek.

Dus: kan iemand mij geruststellen? Is die snelheidsverhoging een reguliere?
Letterlijk de eerste treffer in google search (ken je dat tool, is geweldig, daarmee kun je op internet zoeken!):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfvvuKxr6veHX_oZeEyVXDntpRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsAMQ1IhcExqe0ugoPuoHnP7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heelgoed
ernstoud schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:46:
[...]
Letterlijk de eerste treffer in google search (ken je dat tool, is geweldig, daarmee kun je op internet zoeken!):
Duimpje omhoog voor de snelle reactie. Maar zo cynisch hoeft nou ook weer niet hoor. De wereld is al akelig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
heb nu sinds een paar dagen glasvezel van Delta met het Nokia modem.

Maar mijn Reolink POE deurbel werkt niet wanneer ik deze aansluit op het modem.
hij staat aan, de bel gaat etc maar op de app kan ik de camera niet gebruiken. Krijg dus ook geen meldingen etc.

Heb de deurbel al gereset en cgnat staat uit.

heeft iemand nog tips wat ik nog meer kan proberen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Heelgoed schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:59:
[...]

Duimpje omhoog voor de snelle reactie. Maar zo cynisch hoeft nou ook weer niet hoor. De wereld is al akelig genoeg.
Tja, in een niet al te lang geleden verleden bestond er zoiets als netiquette op internet. Daarin stonden wat basis regels zoals eerst zelf zoeken voordat je een vraag stelde. Omdat die vraag misschien al tien keer gesteld/gepost is. Zoals hier:

J.E. Weinor in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

en hier:

nero355 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

En uiteraard hier: https://www.delta.nl/prijswijzigingen-lp/wijzigingen2025/

Het forum heeft een zoekfunctie. Het is fijn als dat gebruikt wordt. Dat heeft niets met cynisme te maken maar met die genoemde netiquette. Met wat fantasie staat het ook in de huisregels van Tweakers: “Dat houdt ook in dat je bij het vragen om hulp voldoende informatie aanlevert en zelf bijdraagt aan het vinden van de oplossing.”

Noem me dan maar ouderwets. Komt met de leeftijd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsy schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:57:

hij staat aan, de bel gaat etc maar op de app kan ik de camera niet gebruiken. Krijg dus ook geen meldingen etc.

Daarvoor werkte het wel? De “app” gebruik je van buiten, niet vanuit je eigen netwerk? Werkt het vanuit je eigen netwerk (WiFi, ethernet) wel?

Misschien moet er een poort in de Nokia open gezet worden om van buitenaf bij de camera te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
ernstoud schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:49:
[...]

Daarvoor werkte het wel? De “app” gebruik je van buiten, niet vanuit je eigen netwerk? Werkt het vanuit je eigen netwerk (WiFi, ethernet) wel?

Misschien moet er een poort in de Nokia open gezet worden om van buitenaf bij de camera te komen.
ervoor werkte het wel, en als ik hem nu aansluit op mijn Ziggo modem welke nog actief is werkt het.

En ik heb van binnen als buiten het netwerk geen toegang tot de deurbel.
Niet met de app op de telefoon of op de PC.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heelgoed
ernstoud schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:44:
[...]

Tja, in een niet al te lang geleden verleden bestond er zoiets als netiquette op internet. Daarin stonden wat basis regels zoals eerst zelf zoeken voordat je een vraag stelde. Omdat die vraag misschien al tien keer gesteld/gepost is. Zoals hier:

J.E. Weinor in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

en hier:

nero355 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

En uiteraard hier: https://www.delta.nl/prijswijzigingen-lp/wijzigingen2025/

Het forum heeft een zoekfunctie. Het is fijn als dat gebruikt wordt. Dat heeft niets met cynisme te maken maar met die genoemde netiquette. Met wat fantasie staat het ook in de huisregels van Tweakers: “Dat houdt ook in dat je bij het vragen om hulp voldoende informatie aanlevert en zelf bijdraagt aan het vinden van de oplossing.”

Noem me dan maar ouderwets. Komt met de leeftijd denk ik.
Tja, tja, tja. Mij worden even grondig de oren gewassen. Ok dan! Ik dacht eerlijk gezegd me goed geïnformeerd te hebben door m'n status bij de bron, op "MijnDelta", te checken. En het leek me niet onredelijk om hier te informeren of ik me zorgen moest maken over de plotselinge verandering in m'n abonnement en de foute informatie op "MijnDelta". Niet dus. Ik zal je terechtwijzing ter harte nemen. Je bent tenslotte een veelvuldig en uitgebreid bijdrager aan dit forum, dus zult het ongetwijfeld weten.

Maar goed, ik heb je toch nog maar weer een "duimpje omhoog" gegeven omdat je op de zondagmiddag zo uitgebreid reageert. Petje af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deadsy schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:54:
[...]

ervoor werkte het wel, en als ik hem nu aansluit op mijn Ziggo modem welke nog actief is werkt het.

En ik heb van binnen als buiten het netwerk geen toegang tot de deurbel.
Niet met de app op de telefoon of op de PC.
Dat is dan wel bijzonder dat het binnen je netwerk ook niet werkt. Krijgt de bel een IP adres? Kun je dat zien?

Ooit een vast IP adres misschien ingesteld in de bel? Want de Nokia deelt IP adressen uit in de 192.168.1.x range, misschien is dat bij Ziggo anders? Misschien niet relevant maar de Nokia reserveert 192.168.2.x

Ik begrijp dat zo’n bel met een default IP adres komt en dat je dat moet wijzigen:

https://support.reolink.c...Reolink-Cameras-and-NVRs/

Kun je het adres van de bel pingen?

Zomaar wat gedachtespinsels…

[ Voor 12% gewijzigd door ernstoud op 29-12-2024 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meijer_s
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-08 23:16
Deadsy schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:57:

Ik zit sinds afgelopen maandag op Delta met het Nokia modem en heb vergelijkbare issues gehad met mijn unifi POE Chime (geen connectie, uit/aan, andere UTP poort werkten niet; reset van de Chime loste het probleem op) en bekabelde Enphase Envoy Metered (rood lampje voor internet / connectie oid, was volgens unifi keurig verbonden met het interne netwerk; UTP kabel eruit en erin werkte niet, in een nieuwe poort steken wél).

CGNAT staat bij mij nog wel aan; helpdesk gaf dinsdag aan dat er sinds maandagavond een storing was. Binnenkort weer eens bellen hierover.

Ook lees ik eea over 250 naar 500 mbps hierboven. Per 1 januari 2025 wijzigt eea, waaronder dit. Blijkbaar hebben ze dit eerder doorgevoerd (bij mij ook).
https://www.delta.nl/prijswijzigingen-lp/wijzigingen2025/
(edit: bovenstaande link stond er al in zag ik, sorry)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
ernstoud schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:31:
[...]

Dat is dan wel bijzonder dat het binnen je netwerk ook niet werkt. Krijgt de bel een IP adres? Kun je dat zien?

Ooit een vast IP adres misschien ingesteld in de bel? Want de Nokia deelt IP adressen uit in de 192.168.1.x range, misschien is dat bij Ziggo anders? Misschien niet relevant maar de Nokia reserveert 192.168.2.x

Ik begrijp dat zo’n bel met een default IP adres komt en dat je dat moet wijzigen:

Kun je het adres van de bel pingen?

Zomaar wat gedachtespinsels…
geloof niet dat ik bij de oorsponkelijke installatie van de deurbel een vast IP adres heb gezet, en aangezien ik de deurbel de laatste paar dagen al diverse keren heb gereset zal dit denk ik ook niet meer zo zijn.

De deurbel staat niet in het lijstje van devices.
De deurbel is aangesloten op poort 3 van het modem en deze is wel actief volgens de LAN interface status.

edit:
192.168.0.240 timed out

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deadsy schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:07:
[...]

geloof niet dat ik bij de oorsponkelijke installatie van de deurbel een vast IP adres heb gezet, en aangezien ik de deurbel de laatste paar dagen al diverse keren heb gereset zal dit denk ik ook niet meer zo zijn.

De deurbel staat niet in het lijstje van devices.
De deurbel is aangesloten op poort 3 van het modem en deze is wel actief volgens de LAN interface status.

edit:
192.168.0.240 timed out
Dat adres 192.168.0.240 is het default adres zoals in de link die ik gaf? Hij krijgt dus geen IP adres, en zeker niet als het default adres in die range zit. Dat moet 192.168.1.x worden. Dus met het tool waar ik naar linkte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
ernstoud schreef op zondag 29 december 2024 @ 18:37:
[...]

Dat adres 192.168.0.240 is het default adres zoals in de link die ik gaf? Hij krijgt dus geen IP adres, en zeker niet als het default adres in die range zit. Dat moet 192.168.1.x worden. Dus met het tool Wawrinka’s naar linkte.
heb je een link naar die tool?

Net even de chime gereset, krijg hem in pairing mode maar maakt geen geluid.
Morgen even de bel van de muur halen en kijken dat ik ze gepaired krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deadsy schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:20:
[...]

heb je een link naar die tool?

Net even de chime gereset, krijg hem in pairing mode maar maakt geen geluid.
Morgen even de bel van de muur halen en kijken dat ik ze gepaired krijg.
Dat is de cliënt, die heb je denk ik al.

Maar wat staat daar bij jou onder in dat plaatje voor IP adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
De kennis hier op tweakers lijkt flink achteruit te gaan. Wat basis kennis over IP, dhcp en vlans lijkt bijna niet meer aanwezig te zijn.

Als je dezelfde Reolink deurbel hebt als ik, dan zou je niet veel hoeven te doen. Die maakt zelf verbinding met de cloud. Dus geen portforwarding etc nodig.
De chime maakt volgens mij draadloos verbinding, niet over wifi of over een IP netwerk.

Ik zou de boel een keer goed uit en aan zetten. Waarschijnlijk nog een oude DHCP lease oid.

Resetten kan ook geen kwaad, hoewel je dat al geprobeerd had volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:37:
De kennis hier op tweakers lijkt flink achteruit te gaan. Wat basis kennis over IP, dhcp en vlans lijkt bijna niet meer aanwezig te zijn.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
ernstoud schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:46:
Letterlijk de eerste treffer in google search (ken je dat die tool, is geweldig, daarmee kun je op het internet zoeken!)
Dat is wel stiekem Spyware/Adware dus eigenlijk heel goed van @Heelgoed dat hij dat niet heeft gebruikt >:) :P :+

/Flauw O-)
ernstoud schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:49:
Ik gok eerder dat die gekke Firewall van de Nokia 2426G-B misschien ietsje te strikt is, want al die cheapass deurbellen werken op basis van relaying via de servers van Tuya of iets dergelijks die de chipjes die erin zitten maakt en die zitten weer ergens in China geloof ik dus je hebt best wel wat vertraging qua meldingen van minimaal 100 ms :/

En om maar over de spyware die je met de app op je telefoon meekrijgt te zwijgen... :X
EWS99 schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:37:
Ik zie het steeds meer als een soort technische afdeling van Fok! :+
Als je dezelfde Reolink deurbel hebt als ik, dan zou je niet veel hoeven te doen.
Die maakt zelf verbinding met de cloud. Dus geen portforwarding etc nodig.
Dat ^^^^ dus!

Is het wel of niet Tuya spul ??
De chime maakt volgens mij draadloos verbinding, niet over wifi of over een IP netwerk.
Vaak een 433 MHz verbinding die inderdaad niet ver komt helaas...

Al met al vaak zeer matige produkten wat mij betreft -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustJoostNL
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-10 18:11
Weet iemand hoevaak het IP-adres veranderd bij het standaard particuliere abbo? Is dit per week, of eens in het jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JustJoostNL schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:17:
Weet iemand hoevaak het IP-adres veranderd bij het standaard particuliere abbo? Is dit per week, of eens in het jaar?
Niets sluitend over te zeggen. Gebeurt vooral bij onderhoud, opschonen e.d., ik denk gemiddeld over een aantal jaren gemeten 1 tot 2 keer per jaar. Bij mij nu op 3 oktober 2023 en 2 mei 2024. Dus 2 keer in een ruim jaar.

Wil je vrijwel zeker geen wisseling dan CGNAT niet uit laten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39

rvk

ernstoud schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:01:
[...]
Wil je vrijwel zeker geen wisseling dan CGNAT niet uit laten zetten.
Wat voor nut heeft een 'eigen' IP als je in CGNAT zit? Dan heb je een gedeelde IP en kun je toch niets met dat IP doen (zoals port forwarding).

Ik weet niet of de Nokia modem/router mogelijkheden heeft om b.v. duckdns in te stellen als Dynamic DNS. Dan hoeft je verder niets te doen en ben je altijd bereikbaar op xxx.duckdns.org. Duckdns is met een simpele URL te updaten en de modem/router zou dit automatisch kunnen doen (bij b.v. een Zyxel is dit bij aangepaste DDNS in te stellen, ik weet niet of dat bij de Nokia ook kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvk schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:06:
[...]

Wat voor nut heeft een 'eigen' IP als je in CGNAT zit? Dan heb je een gedeelde IP en kun je toch niets met dat IP doen (zoals port forwarding).
Zeker. Maar je hebt wel de zekerheid van een vast IP. Zoals een wijs (?) man zei: “elk voordeel heeft zijn nadeel”.
Ik weet niet of de Nokia modem/router mogelijkheden heeft om b.v. duckdns in te stellen als Dynamic DNS. Dan hoeft je verder niets te doen en ben je altijd bereikbaar op xxx.duckdns.org. Duckdns is met een simpele URL te updaten en de modem/router zou dit automatisch kunnen doen (bij b.v. een Zyxel is dit bij aangepaste DDNS in te stellen, ik weet niet of dat bij de Nokia ook kan).
Ik gebruik noip.com vanwege de dynamic update client met logging. Jammer is wel dat je bij de gratis versie elke maand moet bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:35
ernstoud schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:12:
[...]

Zeker. Maar je hebt wel de zekerheid van een vast IP. Zoals een wijs (?) man zei: “elk voordeel heeft zijn nadeel”.
Zeker weten?

Ik vermoed dat je bij CGNAT geen enkele zekerheid hebt over welk IP adres er aan de server wordt gepresenteerd bij het opzetten van een client/server verbinding. Ik heb het sterke vermoeden dat dat niet altijd hetzelfde adres is, maar een willekeurige greep uit de pool van adressen die de provider daarvoor beschikbaar heeft.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ernstoud schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:32:
[...]

Dat is de cliënt, die heb je denk ik al.

Maar wat staat daar bij jou onder in dat plaatje voor IP adres?
Ja deze gebruikte ik al op de PC, maar aangezien deze app de bel ook niet meer ziet.

@EWS99
Bel en chime resetten waren de eerste dingen die ik gedaan heb, sindsdien nog enkele keren gedaan.\
idem met zoeken op UID etc
En de stroom eraf (hele huis) was juist hoe ik begon met het overzetten van Ziggo naar Delta juist om dergelijke problemen te voorkomen.

Dat is ook waarom ik hier vraag om tips.

Bij mijn ziggo modem was het ook vrij eenvoudig plug n play en werd hij direct gevonden etc.

@nero355 zover ik weet is reolink geen tuya

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:53:
[...]

Zeker weten?

Ik vermoed dat je bij CGNAT geen enkele zekerheid hebt over welk IP adres er aan de server wordt gepresenteerd bij het opzetten van een client/server verbinding. Ik heb het sterke vermoeden dat dat niet altijd hetzelfde adres is, maar een willekeurige greep uit de pool van adressen die de provider daarvoor beschikbaar heeft.
Ja. Immers, in de 100.x.y.z range zijn er genoeg IP adressen. Delta noemt het ook een vast IP adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:35
ernstoud schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:16:
[...]

Ja. Immers, in de 100.x.y.z range zijn er genoeg IP adressen. Delta noemt het ook een vast IP adres.
Dan hebben we het niet over hetzelfde. Die adressen uit de 10.x.y.z. range, om precies te zijn 100.64.0.0/10 zijn de adressen die door de ISP aan de klant worden gegeven. Ja dat zou best statisch kunnen zijn. Ik had het over de adressen die gepresenteerd worden aan de rest van de wereld. De adressen die je ziet met whatsmyip of ip6.me. Die zijn mogelijk niet statisch.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painter
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 31-12-2024
Goedendag allemaal , sinds kort overgestapt naar Delta glasvezel.
Ik heb hetvolgende probleem ,
Bij de vorige aanbieder kon mijn versterker zonder probleem aansluiten op de ontvanger of tv. Prima geluid , dus top.
Nu met delta en de animo kamai 7x gaat het allemaal wat minder. Optisch kabel tussen ontvanger en versterker werkt niet (moet kunnen volgens helpdesk) tv-versterker werkt niet optimaal. Het volume steeds zachter,dan weer harder en ik heb alles al geprobeerd. Weet iemand hoe ik een stabiele verbinding maak tussen de tv en versterker ?
De hdmi arc tussen die 2 krijg ik ook niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:35

lier

MikroTik nerd

Misschien handig als je van alle gebruikte apparatuur benoemt welk merk/type het exact is, @Painter . En welke vorige provider (en welke apparatuur werd daar gebruikt)?
Verschillen in geluidsniveaus zijn vaak op de versterker per ingang in te stellen, tenzij het gaat om het niveau verschil tussen de verschillende kanalen op de tv ontvanger?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 18:11
Ik ben sinds kort over op het Delta XGS-PON netwerk en zit me te verdiepen hoe IPv6 werkt met de meegeleverde Nokia router (IP6 is sowieso nieuw voor mij). De ip6 adressen die clients in mijn netwerk nu hebben gekregen, zijn deze dynamisch? Met andere woorden begrijp ik goed dat de ip6 DHCP server van Delta deze heeft uitgedeeld? Kan ik eventueel een client een vast ip6 adres geven?

Ik heb een Raspberry draaien met Adguard Home als dns server, welke nu een vast ip4 adres heeft, echter ik zie niet hoe ik vast een ip6 adres kan reserveren op de Nokia router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:54:
[...]

Nog beter inderdaad. "Wat gebeurt er met mijn opnames als ik overstap naar een andere provider?".

[...]

Daarom gaat het mis. Hele verhaal is niet handig dan gaan ze kijken naar het verkeerde lijstje en dan krijg je het verkeerde antwoord.

[...]

Nee krijg je niet. Dat is het verschil tussen een overgang die door hun gedaan wordt waarbij je de opnames en vergelijkbare abonnement behoud voor een vergelijkbare prijs. En zelf overstappen naar een andere provider waardoor je korting krijgt, maar je een nieuwe klant bent.

[...]

Je had door moeten vragen, tot je het juiste antwoordt krijgt. Daarom zei ik het al van te voren, dit is een typische vraag waar klantenservice de mist in gaat.
Voor de goede orde nog even. Het werd mij via Facebook Messenger nog bevestigd dat de programma's behouden zullen blijven.

Enfin, we gaan het zien. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Svennos1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:40:
Ik ben sinds kort over op het Delta XGS-PON netwerk en zit me te verdiepen hoe IPv6 werkt met de meegeleverde Nokia router (IP6 is sowieso nieuw voor mij). De ip6 adressen die clients in mijn netwerk nu hebben gekregen, zijn deze dynamisch? Met andere woorden begrijp ik goed dat de ip6 DHCP server van Delta deze heeft uitgedeeld? Kan ik eventueel een client een vast ip6 adres geven?

Ik heb een Raspberry draaien met Adguard Home als dns server, welke nu een vast ip4 adres heeft, echter ik zie niet hoe ik vast een ip6 adres kan reserveren op de Nokia router.
Voor algemene IPv6 vragen is Het grote IPv6 topic wellicht een betere plek :)

In ieder geval... Ja, Delta heeft in bepaalde mate controle over IPv6 adressen. Zij delen namelijk een "prefix" uit (middels DHCP prefix delegation). Op het moment dat de prefix verandert veranderd dus sowieso het IPv6 adres van alle apparaten. Daarnaast hebben normale "clients" vaak ook meerdere IPv6 adressen waarvan 2 "publieke". Eentje heeft een statische suffix (laatste deel), en eentje op basis van de "privacy extension" die elke zoveel uur veranderd. Dit zodat bv websites je niet op basis van het extreem unieke IPv6 adres kunnen volgen maar het uitgaande verkeer dus elke zoveel uur een nieuw IP adres heeft, maar wel binnen dezelfde prefix. Beetje hetzelfde als dat je bij IPv4 wel te volgen bent ip basis van het publieke IP adres maar ze niet een specifiek apparaat kunnen volgen door NAT. En deze "suffixes" worden dus altijd gegenereerd door de client. DHCP in IPv6 wordt niet meer gebruikt, wat gebruikt wordt is "SLAAC", waarbij de router een "router advertisement" bericht stuurt (op verzoek en periodiek) met daarin informatie over welke IPv6 prefixes er gebruikt (kunnen) worden, welke routes (default gateway etc) er is, welke DNS server, etc etc. En de client apparaten kunnen dus zelf een suffix genereren, controleren of dit IP adres nog niet gebruikt wordt en zichzelf vervolgens dat IP adres toekennen. Er is dus geen (DHCP) server meer waar een client vraagt "welke IP adres mag ik gebruiken?". En de enige manier voor "statische" IP adressen is of werken met een statisch IP adres ingesteld op het apparaat, of met een "token" te werken waarbij je bv de token op ":1:2:3" zet en het OS ervoor kiest om ":1:2:3" altijd als suffix toe te passen i.p.v. eentje willekeurig te genereren / op basis van MAC adres een te genereren / ....

Echter... hebben apparaten vaak/altijd ook een zogenaamd "link local address", dit begint met "fe80:" en is gekoppeld aan de interface, veranderd niet (tenzij je het MAC adres aanpast meen ik) en is alleen bereikbaar binnen het eigen subnet / dit range wordt nooit gerouteerd (/mag niet gerouteerd worden). Voor "lokaal gebruik" is dit dus de aanbevolen optie. Het makkelijkste is dus gewoon kijken wat het link local address van die RPi is en dat instellen als DNS server. Dan heb je een IP adres ingesteld waar Delta geen controle over heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 18:11
RobertMe schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:18:
[...]

Voor algemene IPv6 vragen is Het grote IPv6 topic wellicht een betere plek :)

--KNIP---

Echter... hebben apparaten vaak/altijd ook een zogenaamd "link local address", dit begint met "fe80:" en is gekoppeld aan de interface, veranderd niet (tenzij je het MAC adres aanpast meen ik) en is alleen bereikbaar binnen het eigen subnet / dit range wordt nooit gerouteerd (/mag niet gerouteerd worden). Voor "lokaal gebruik" is dit dus de aanbevolen optie. Het makkelijkste is dus gewoon kijken wat het link local address van die RPi is en dat instellen als DNS server. Dan heb je een IP adres ingesteld waar Delta geen controle over heeft.
Helder!! Dank voor de uitgebreide uitleg. Zal zeker het IPv6 Topic gaan volgen. Voor nu het "fe80" adres gebruikt en goed te zien dat Adguard zijn werk doet, ook voor de IP6 clients 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painter
Ah Lier , das wel handig.
Ik had ziggo , optische kabel ertussen en gaan.
Nu delta met de amino kamai 7x naar tv , LG.49.sm.8200 pla , naar reciever , harman kardon avr2650

Heb de tv nu ook optisch verbonden met de reciever en moet hen nu met de afstandbediening van de tv op optisch zetten. Geluid gelijk een stuk zachter, en het volume is niet stabiel , dan iets zachter,dan weer harder. Geluid op tv is scherp maar wel stabiel.
Heb ook hdmi arc geprobeerd , maar dat lukte mij met de vorige ook niet.
Reciever staat op 2 kanaals stereo.

[ Voor 6% gewijzigd door Painter op 30-12-2024 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Painter schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:46:
Ik ad ziggo , optische kabel ertussen en gaan.
Nu delta met de amino kamai 7x naar tv , LG.49.sm.8200 pla , naar reciever , harman kardon avr2650

Heb de tv nu ook optisch verbonden met de reciever en moet hen nu met de ab van de rv op optisch zetten. Geluid gelijk een stuk zachter, en gaat op en neer is volume , niet stabiel dus. Geluid op tv is scherp maar wel stabiel.
Als je reageert op iemand is het handig de post te quoten. Dan krijgt die persoon een notificatie en weten andere lezers ook waar het over gaat.

Ook kun je als je een @ tikt en dan de nick van degene waar je op reageert “taggen”. Ook dat krijgt die persoon een notificatie,, zo dus @lier .

Je kunt niet verwachten dat een lezer 426 pagina’s gaat terugbladeren om te weten te komen waar je op reageert ;).

En tip: klik even op “Toon voorbeeld” voor je post en lees het dan even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painter
[quote][b]Painter in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"Painter schreef op maandag 30 december
lier schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:01:
Misschien handig als je van alle gebruikte apparatuur benoemt welk merk/type het exact is, @Painter . En welke vorige provider (en welke apparatuur werd daar gebruikt)?
Verschillen in geluidsniveaus zijn vaak op de versterker per ingang in te stellen, tenzij het gaat om het niveau verschil tussen de verschillende kanalen op de tv ontvanger?
Painter schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:45:
Goedendag allemaal , sinds kort overgestapt naar Delta glasvezel.
Ik heb hetvolgende probleem ,
Bij de vorige aanbieder kon mijn versterker zonder probleem aansluiten op de ontvanger of tv. Prima geluid , dus top.
Nu met delta en de animo kamai 7x gaat het allemaal wat minder. Optisch kabel tussen ontvanger en versterker werkt niet (moet kunnen volgens helpdesk) tv-versterker werkt niet optimaal. Het volume steeds zachter,dan weer harder en ik heb alles al geprobeerd. Weet iemand hoe ik een stabiele verbinding maak tussen de tv en versterker ?
De hdmi arc tussen die 2 krijg ik ook niet voor elkaar.
Painter schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:46:
Ik had ziggo , optische kabel ertussen en gaan.

Heb de tv nu ook optisch verbonden met de reciever en moet hem nu met de afstandbediening van de tv op optisch zetten. Geluid gelijk een stuk zachter, en het volume is niet stabiel , dan iets zachter,dan weer harder. Geluid op tv is scherp maar wel stabiel.
Ik ben hier dus niet handig mee , hopelijk nu goed .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Painter
ernstoud schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:16:
[...]

Als je reageert op iemand is het handig de post te quoten. Dan krijgt die persoon een notificatie en weten andere lezers ook waar het over gaat.

Ook kun je als je een @ tikt en dan de nick van degene waar je op reageert “taggen”. Ook dat krijgt die persoon een notificatie,, zo dus @lier .

Je kunt niet verwachten dat een lezer 426 pagina’s gaat terugbladeren om te weten te komen waar je op reageert ;).

En tip: klik even op “Toon voorbeeld” voor je post en lees het dan even na.
Hopelijk nu goed gedaan , ben er niet zo handig in,en van jullie vaktermen word ik vaak niet wijzer.

Maar ik leer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
JustJoostNL schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:17:
Weet iemand hoevaak het IP-adres veranderd bij het standaard particuliere abbo?

Is dit per week, of eens in het jaar?
Reken er maar op dat het alles behalve vast is en meerdere keren per jaar zal veranderen tot zelfs meerdere keren per maand als je pech hebt ;)

Ik ben maar van Delta/Caiway naar Odido via het Delta Netwerk overgestapt om onder andere het aantal keren dat mijn IPv4 adres verandert te kunnen testen :)
rvk schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:06:
Precies! :)
Ik weet niet of de Nokia modem/router mogelijkheden heeft om b.v. duckdns in te stellen als Dynamic DNS.
Dan hoeft je verder niets te doen en ben je altijd bereikbaar op xxx.duckdns.org. Duckdns is met een simpele URL te updaten en de modem/router zou dit automatisch kunnen doen (bij b.v. een Zyxel is dit bij aangepaste DDNS in te stellen, ik weet niet of dat bij de Nokia ook kan).
DuckDNS blijkt niet echt helemaal betrouwbaar te werken en zal sowieso niet al je problemen oplossen dus IMHO niet echt nuttig...

Zie bijvoorbeeld : nieuws: DuckDNS werkt niet goed vanwege storing
ernstoud schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:12:
Dat geen eene dienst die je gebruikt zal zien, maar wel het gedeelde CG-NAT IP adres zal zien wat ook nog eens kan veranderen en je dus irritatie zal opleveren... YAY! :X :| :/
Ik gebruik noip.com vanwege de dynamic update client met logging.
Jammer is wel dat je bij de gratis versie elke maand moet bevestigen.
Check de reacties @ nieuws: DuckDNS werkt niet goed vanwege storing voor leuke alternatieven ;)
Roetzen schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:53:
Zeker weten?

Ik vermoed dat je bij CGNAT geen enkele zekerheid hebt over welk IP adres er aan de server wordt gepresenteerd bij het opzetten van een client/server verbinding.

Ik heb het sterke vermoeden dat dat niet altijd hetzelfde adres is, maar een willekeurige greep uit de pool van adressen die de provider daarvoor beschikbaar heeft.
Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat je gelijk hebt d:)b
Svennos1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:40:
Je Nokia Router krijgt een IPv6 /56 Prefix en pakt daar één /64 van om die aan je LAN uit te delen via SLAAC of DHCPv6 :)

Op je WAN wordt alleen het IPv6 Link-Local adres gebruikt om met de Gateway van Delta te communiceren en dat is gewoon genoeg.
Pi-Hole/AdGuard op je LAN kan ook het IPv6 Link-Local adres gebruiken :)
RobertMe schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:18:
DHCP in IPv6 wordt niet meer gebruikt, wat gebruikt wordt is "SLAAC"
Zowel DHCPv6 als SLAAC heb je nodig, want sommige Clients lusten alleen het eene of juist het andere :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 01:31:
[...]

Zowel DHCPv6 als SLAAC heb je nodig, want sommige Clients lusten alleen het eene of juist het andere :)
Ik draai nu al ~1,5 jaar een volledige zelfbouw router (dus geen PfSense / OpnSense of zo, maar Debian, met systemd-networkd voor het netwerk verhaal), en heb 0,0 van DHCPv6 ingesteld, en nog geen enkel probleem ervaren. Dus dat je het nodig hebt lijkt mij niet het geval. Even los van DHCP PD dus. Dat is uiteraard wel nodig op de router om een prefix te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 10:48
Arg antwoord was al gegeven. Eerst doorlezen voor ik reageer :X

[ Voor 92% gewijzigd door Quas op 31-12-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:10

Trackerfire

BTC HODLER

Kun je inmiddels zelf je eigen apparatuur aanmelden/activeren via Mijn Delta? Ik word morgen omgezet (dom ik weet 't) maar heb het Delta installatiepakket nog niet binnen. Wel al de Nokia ONT.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
Trackerfire schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:51:
Kun je inmiddels zelf je eigen apparatuur aanmelden/activeren via Mijn Delta? Ik word morgen omgezet (dom ik weet 't) maar heb het Delta installatiepakket nog niet binnen. Wel al de Nokia ONT.
Nee, je moet nog steeds bellen of via de chat (bellen is sneller).

We hebben speciaal voor jou alle informatie hier op een rijtje gezet:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:10

Trackerfire

BTC HODLER

EWS99 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:05:
[...]

Nee, je moet nog steeds bellen of via de chat (bellen is sneller).

We hebben speciaal voor jou alle informatie hier op een rijtje gezet:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Ok, top. Dankjewel! Dagje zonder internet dus, dat is te doen ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
RobertMe schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:23:
Ik draai nu al ~1,5 jaar een volledige zelfbouw router (dus geen PfSense / OpnSense of zo, maar Debian, met systemd-networkd voor het netwerk verhaal), en heb 0,0 van DHCPv6 ingesteld, en nog geen enkel probleem ervaren.
Dus dat je het nodig hebt lijkt mij niet het geval.

Even los van DHCP PD dus. Dat is uiteraard wel nodig op de router om een prefix te verkrijgen.
Interessant! :)

Ik las namelijk totaal andere dingen in Het grote IPv6 topic en ook nog een aantal weblogs die bijvoorbeeld zagen dat Android en iOS beiden totaal ander gedrag vertoonden op dat gebied 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik heb het, zij het wat omslachtiger, al eerder gevraagd hier, maar als ik een 4k-capable Android tvkastje koop en ik installeer daar Delta TV op, dan heb ik een andere (lees: mindere) ervaring qua beeld dan dat ik op de Delta Smartbox zou kijken. Zeg ik dat zo goed?

Onderliggende motivatie is dat ik van de Deltabox de remote onhandig vind en dat er op het kastje geen Netflix zit, althans op dit moment niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:11
rowicom schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:09:
Ik heb het, zij het wat omslachtiger, al eerder gevraagd hier, maar als ik een 4k-capable Android tvkastje koop en ik installeer daar Delta TV op, dan heb ik een andere (lees: mindere) ervaring qua beeld dan dat ik op de Delta Smartbox zou kijken. Zeg ik dat zo goed?

Onderliggende motivatie is dat ik van de Deltabox de remote onhandig vind en dat er op het kastje geen Netflix zit, althans op dit moment niet.
Die mindere beleving zal wel meevallen ik zou denken aan een :

https://tv.mythomson.com/nl/Thomson-Streaming-Box-240/240

Valt voor 54 euro al te kopen als je goed zoekt.

Heeft wel Dolby Atmos en een optische uitgang

Inclusief LAN en twee USB aansluitingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mapje op 02-01-2025 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vandaag de overstap van Caiway naar Delta, ben benieuwd.
Exact hetzelfde modem in huis en 'Deco-netwerk' ligt hier ook al.

Straks is Caiway-modem eruit, Delta-modem erin en de rest aansluiten en instellen...

Nokia vs Nokia

EDIT: Caiway-modem eruit, Delta-modem erin... geen 'internet-lampje' wat brand na een uur. Even gebeld en Delta heeft storing, waardoor er simpelweg niet beoordeeld kan worden of ik internet mag krijgen of niet. Oftewel goede binnenkomer bij ze. Nu Caiway-modem maar weer aangesloten, hopelijk werkt dat zo weer :+

[ Voor 60% gewijzigd door CLB op 02-01-2025 14:36 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
CLB schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:49:

Caiway-modem eruit, Delta-modem erin... geen 'internet-lampje' wat brand na een uur. Even gebeld en Delta heeft storing, waardoor er simpelweg niet beoordeeld kan worden of ik internet mag krijgen of niet. Oftewel goede binnenkomer bij ze. Nu Caiway-modem maar weer aangesloten, hopelijk werkt dat zo weer :+
Hier vandaag een nieuwe aansluiting op Delta. Vanaf 06.00 uur zou de aansluiting gereed zijn, maar toen ik om 07.00 uur keek, brandde inderdaad het internet-ledje niet. Besloten om het Nokia modem met een paperclip aan de onderzijde een reset te geven en zowaar, het internet-ledje ging na herhaaldelijk automatisch herstarten plotseling branden en ik had internet! Ik had al wat aanpassingen gedaan aan het modem en je verwacht dat je door een reset via zo'n goed verstopt gaatje alle instellingen weer op default zet, maar nee hoor, alles bleef behouden. Tot en met de uitgeschakelde wifi aan toe... In Mijn Delta (...) een dynamisch adres aangevraagd en na een reboot van het modem had ik dat dus ook. Ik heb een abbo afgesloten van 250 Mbit (dat vanaf 1 januari 500 Mbit zou moeten zijn) en had slechts 100. Een half uurtje na toekenning van het nieuwe dynamische adres bleek ook de snelheid ineens goed te staan. Dat was vóór die tijd echt niet zo, want had de speedtest van Ookla wel een keer of zes gedraaid.
Nog even naar de tv via Delta gekeken. Beeld is erg strak en de bediening prettig, op het in mijn ogen te kleine afstandsbedieninkje na. Geen Netflix app, dat had ik al gelezen, maar klopt het dat als ik Netflix op mijn mobiel aanzet, dat ik dan ook niet kan streamen naar het Delta kastje? Als ik bijvoorbeeld Youtube opstart, dan zie ik bij de stream/cast opties DELTA TV staan, maar als ik Netflix start, dan is de optie DELTA TV niet aanwezig. Heeft dat verband met de licentiebeperking op het Delta kastje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
@rowicom Je hebt een softreset gedaan. Hard reset is 20 seconden tot 30 seconden resetknop ingedrukt houden. Je kunt het aan de ledjes zien als die echt volledig gereset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:10:
[...]

Hier vandaag een nieuwe aansluiting op Delta. Vanaf 06.00 uur zou de aansluiting gereed zijn, maar toen ik om 07.00 uur keek, brandde inderdaad het internet-ledje niet. Besloten om het Nokia modem met een paperclip aan de onderzijde een reset te geven en zowaar, het internet-ledje ging na herhaaldelijk automatisch herstarten plotseling branden en ik had internet! Ik had al wat aanpassingen gedaan aan het modem en je verwacht dat je door een reset via zo'n goed verstopt gaatje alle instellingen weer op default zet, maar nee hoor, alles bleef behouden. Tot en met de uitgeschakelde wifi aan toe... In Mijn Delta (...) een dynamisch adres aangevraagd en na een reboot van het modem had ik dat dus ook. Ik heb een abbo afgesloten van 250 Mbit (dat vanaf 1 januari 500 Mbit zou moeten zijn) en had slechts 100. Een half uurtje na toekenning van het nieuwe dynamische adres bleek ook de snelheid ineens goed te staan. Dat was vóór die tijd echt niet zo, want had de speedtest van Ookla wel een keer of zes gedraaid.
Nog even naar de tv via Delta gekeken. Beeld is erg strak en de bediening prettig, op het in mijn ogen te kleine afstandsbedieninkje na. Geen Netflix app, dat had ik al gelezen, maar klopt het dat als ik Netflix op mijn mobiel aanzet, dat ik dan ook niet kan streamen naar het Delta kastje? Als ik bijvoorbeeld Youtube opstart, dan zie ik bij de stream/cast opties DELTA TV staan, maar als ik Netflix start, dan is de optie DELTA TV niet aanwezig. Heeft dat verband met de licentiebeperking op het Delta kastje?
Vanaf de telefoon moet het lukken op Netflix te streamen naar de TV box.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:02:
[...]

Vanaf de telefoon moet het lukken op Netflix te streamen naar de TV box.
Zowel op de mobiel van mijn vrouw als die van mij, allebei een Xiaomi note 13, zien wij de optie DELTA TV niet als we op de mobiel Netflix gestart hebben. Op Youtube zien we dat wel en kunnen we ook daadwerkelijk streamen. Uiteraard zitten we met de telefoons in in hetzelfde wifi- en lan netwerk als de Smartbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh623661
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-10 22:16
rowicom schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:08:
[...]

Zowel op de mobiel van mijn vrouw als die van mij, allebei een Xiaomi note 13, zien wij de optie DELTA TV niet als we op de mobiel Netflix gestart hebben. Op Youtube zien we dat wel en kunnen we ook daadwerkelijk streamen. Uiteraard zitten we met de telefoons in in hetzelfde wifi- en lan netwerk als de Smartbox.
Op mijn iPhone moest ik ook in de instellingen van de iPhone, naar de configuratie-instellingen van de Netflix App gaan om de optie "lokaal netwerk" aan te zetten. Anders kun je niet streamen naar de chromecast. Dus niet in de instellingen van de Netflix-app zelf maar in de instellingen van de telefoon.

Die optie zal er ook zijn in jouw Xiaomi verwacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
[...]

Bij mij heette het apparaat :

Amino DFN-Amigo7x
DFN-Amigo7x

ipv Delta TV, maar goed ook casten vanuit de Netflix app naar de Smartbox is niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

Ethirty

Who...me?

Straks is Caiway-modem eruit, Delta-modem erin en de rest aansluiten en instellen...

[Afbeelding: Nokia vs Nokia]

EDIT: Caiway-modem eruit, Delta-modem erin... geen 'internet-lampje' wat brand na een uur. Even gebeld en Delta heeft storing, waardoor er simpelweg niet beoordeeld kan worden of ik internet mag krijgen of niet. Oftewel goede binnenkomer bij ze. Nu Caiway-modem maar weer aangesloten, hopelijk werkt dat zo weer :+
Hier doe ik het precies andersom later deze maand :D

Onderaan de mail stond al wel dat Caiway Delta gaat worden. Jammer dat het zo omslachtig en verkwistend is om een normale korting op je abonnement te kunnen krijgen.

Helaas nog steeds dezelfde modem, al hoop ik dat het nieuwe logo ook een opgefriste firmware betekent die iets beter is met inloggen en wat meer features heeft, maar ik ga er niet vanuit.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
rowicom schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:09:
als ik een 4k-capable Android tvkastje koop en ik installeer daar Delta TV op, dan heb ik een andere (lees: mindere) ervaring qua beeld dan dat ik op de Delta Smartbox zou kijken. Zeg ik dat zo goed?
Iemand op dit forum heeft dat inderdaad beweerd (zonder onderbouwing, ook niet op verzoek), maar ik zou dat met een korreltje zout nemen..

Ik heb zelf een Chromecast 4K met Google TV en ik vind de beeldkwaliteit van de Delta app goed te doen.
De app zelf vind ik erg onhandig qua bediening, maar dat kan een kwestie van persoonlijke smaak zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

[Afbeelding: Nokia vs Nokia]

[...]
Hier vandaag een nieuwe aansluiting op Delta. Vanaf 06.00 uur zou de aansluiting gereed zijn, maar toen ik om 07.00 uur keek, brandde inderdaad het internet-ledje niet. Besloten om het Nokia modem met een paperclip aan de onderzijde een reset te geven en zowaar, het internet-ledje ging na herhaaldelijk automatisch herstarten plotseling branden en ik had internet!
Naar aanleiding van jouw post ook een softreset gedaan en hops 'internet' schoot aan, dus fijn. Jammer dat persoon aan de telefoon dat niet uren geleden vermeldde. Ook een 250-lijntje hier (Caiway was 200/200), maar dat schiet in de speedtest ook richting de 500/500, dus ook dat werkt hier allemaal zoals het hoort.

Vanavond even televisiekastje installeren, ben benieuwd hoeveel ledjes er aan de voorzijde branden als die aanstaat. En helaas kan ik de opgenomen Caiway-content niet meer zien, enigszins logisch, maar wel even jammer.

Vandeweek nog even verder kijken naar de nieuwe TP Deco's en wat ik daarmee wil. Liggen er al drie bedraad aangesloten in het huis, dus de drie van Delta mogen er ook nog bij. Ook even uitzoeken of er per se eentje direct aan het modem verbonden moet zijn, zoals het nu is aangesloten, volgens mij hoeft dat niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
CLB schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:19:

Naar aanleiding van jouw post ook een softreset gedaan en hops 'internet' schoot aan, dus fijn. Jammer dat persoon aan de telefoon dat niet uren geleden vermeldde.
Ah, ik begrijp dat ik je weekend gered heb... ;)
Ja, als ICT'er roepen wij op het werk meestal ''Reboot, immer gut". En alhoewel dit een reset was en niet zozeer alleen een reboot, het helpt je heel vaak uit de brand.
Ik verwachtte op voorhand al een non-antwoord van een of andere Delta-dame, dus daar heb ik me niet eens aan gewaagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Mapje schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:57:
Bij mij heette het apparaat :
Amino DFN-Amigo7x
DFN-Amigo7x
ipv Delta TV, maar goed ook casten vanuit de Netflix app naar de Smartbox is niet mogelijk.
Interessant. @sh623661 schreef zojuist, dat je in de settings van de Netflix app op je mobiel de optie ''lokaal netwerk'' aan moet zetten. Jij schrijft dat het überhaupt niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
rowicom schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:33:
[...]

Interessant. @sh623661 schreef zojuist, dat je in de settings van de Netflix app op je mobiel de optie ''lokaal netwerk'' aan moet zetten. Jij schrijft dat het überhaupt niet mogelijk is?
Ik kreeg het niet voor elkaar maar heb dan ook geen iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook niet, als is het statement van Delta dat dit wel zou moeten werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:56:
Ik ook niet, als is het statement van Delta dat dit wel zou moeten werken
Ik heb even gezocht, maar het enige dat ik daarover op de officiële Delta website kan vinden is dit:

https://www.delta.nl/nieu...voudig-naar-je-televisie/
en
https://www.delta.nl/nieu...erkt-en-wat-heb-je-eraan/

Daarin wordt niks vermeld over de nieuwe Android ontvanger, maar dat je zelf bijvoorbeeld een Chromecast ervoor moet aanschaffen. Ik ben dus wel benieuwd waar dat "statement van Delta" te vinden is. :?
Zou voor anderen ook handig zijn om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De tekst lijkt aangepast. Vorige maand stond in de FAQ dat het streamen van Netflix wel mogelijk was.
Jammer, het ontbreken van Netflix is echt wel een minpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Mapje schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:11:
Die mindere beleving zal wel meevallen ik zou denken aan een :

https://tv.mythomson.com/nl/Thomson-Streaming-Box-240/240

Valt voor 54 euro al te kopen als je goed zoekt.

Heeft wel Dolby Atmos en een optische uitgang

Inclusief LAN en twee USB aansluitingen.
Wat een armoede ding zeg :
- ARM SoC uit de A35 reeks ?!
Dat is dus echt het meest cheapass ding dat je kan kiezen :F
- Ze kunnen niet eens fatsoenlijk vermelden hoe snel de LAN NIC is !!!
Kom op zeg :')

Ik zou wat anders kopen... Dit komt echt als rommel over -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Bijzonder, het ene bericht is van 2019 en de laatste van maart 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Een vastloper op de Smartbox. Hebben jullie dat ook wel eens? 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
nero355 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:53:
[...]

De gebruikersreviews zijn over het algemeen zeer goed. En hoezo snelheid van de NIC als je voor een 4k stream slechts 8 Mbit nodig hebt.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rowicom schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:35:
[...]

De gebruikersreviews zijn over het algemeen zeer goed. En hoezo snelheid van de NIC als je voor een 4k stream slechts 8 Mbit nodig hebt.?
Bluray rips gan incidenteel over de 100Mbit/s heen, dus een 100Mbit/s NIC is een serieus issue op dat vlak. En streamingdiensten gebruiken voor 4K vast ook meer dan 8Mbit/s, Netfllix geeft meen ik 25 aan? (Uiteraard wel nog ruim binnen de 100Mbit/s dus, duh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
nero355 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:53:
[...]

Ik zou wat anders kopen... Dit komt echt als rommel over -O-
Hij is idd van 2012 maar de Delta Smartbox A55 is van 2016.

Toch is er één leverancier die vraagt hier 105 euro voor dus prijzen verschillen sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Zoals gezegd vandaag mijn aansluiting van Delta gereed en in gebruik genomen. Voor wat de snelheid van het internet loop ik tegen rare dingen aan. Vanmiddag wat zitten testen met de diverse sites die daarvoor zijn. hoewel ik denk dat ze uiteindelijk allemaal bij dezelfde engine uitkomen, haha.
Ik heb een abonnement van 250 Mbit, wat nu dus 500 zou moeten zijn. Op de site van Delta haalde ik vanmorgen 100/100 down/up. Toen ik daarna naar die van Ookla ging, haalde ik 500/500. Waarop ik veronderstelde, dat die van Delta een beetje in de war was. Maar vanavond haal ik op alle testsites slechts 100/100 en zelfs nog iets minder af en toe. Dit betreffen dan de speedtests van Delta, Ziggo, KPN, Odido en Ookla. Me dunkt dat ik wel een variatie uitgezocht heb.
Mijn setup is een TPLink Archer C7 als router in de DMZ van de Nokia. De maximale wan-snelheid van de TPLink is 1 Gbit. Vanmiddag heb ik toch ook een aantal keren de beloofde 500 Mbit gehaald.
Is er iets gaande bij Delta? Ik snap hier helemaal niks van.... O ja, de ping is keurig stabiel op 3 tot 6 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Is op zich normaal om rare snelheden te krijgen als je speedtest doet via een webbrowser. Je test namelijk vooral de webbrowser en niet je internet bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
bjusterbaarlik schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:21:
Is op zich normaal om rare snelheden te krijgen als je speedtest doet via een webbrowser. Je test namelijk vooral de webbrowser en niet je internet bandbreedte.
Ja maar als ik (zojuist) een bestand van 6 Gb download van Usenet, dan kom ik op 10 MB/s uit, wat ongeveer overeenkomt met de waarden die de testsites op dit moment geven. Vanmiddag haalde ik nog bijna 50 MB/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
rowicom schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:31:
[...]

Ja maar als ik (zojuist) een bestand van 6 Gb download van Usenet, dan kom ik op 10 MB/s uit, wat ongeveer overeenkomt met de waarden die de testsites op dit moment geven. Vanmiddag haalde ik nog bijna 50 MB/s.
Waar kom je precies op uit? Als het namelijk 94Mbps is dan zou ik er vanuit gaan dat het een kabel probleem is. En je dus van 1000Gbps ergens terug gaat naar 100Mbps. Dan is het een kwestie van alle verbindingen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
bjusterbaarlik schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:58:
[...]

Waar kom je precies op uit? Als het namelijk 94Mbps is dan zou ik er vanuit gaan dat het een kabel probleem is. En je dus van 1000Gbps ergens terug gaat naar 100Mbps. Dan is het een kwestie van alle verbindingen controleren.
Ja, zou wel kunnen wat je zegt hoor . Zat ik zelf ook wel aan te denken inmiddels. Steeds rond de 95 Mbit, maar zoals gezegd vanmiddag rond de 500.
Morgen maar eens met een deftige kabel rechtstreeks op de Nokia meten. Daar zijn drie lanpoorten op vrij 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heelgoed
rowicom schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:32:
Een vastloper op de Smartbox. Hebben jullie dat ook wel eens? 😕
Ik heb het niet echt gemerkt. Hij draait bij mij gevoelsmatig stabiel. Wat dat betreft geen klachten bij ons.

De bediening met de afstandsbediening is echter op z'n zachtst gezegd matig. Wel jammer, want ik heb de indruk dat de basis in de vorm van de Delta app in principe wel ok is. Die heb ik een paar keer op m'n android tablet gedraaid en die werkt goed en bedient ook wel intuïtief. Maar een afstandsbediening vergt dan dat de touch-handelingen op het app-scherm "vertaalt" worden naar fysieke knoppen. En dan zó dat je meerwaarde hebt van die fysieke knoppen voor de meest voorkomende handelingen. En daar gaat het op twee manieren mis (disclaimer: dit is een persoonlijke mening).

Ten eerste is het (nog) buggy. Knoppen reageren soms niet en soms fout. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel opgelost wordt, maar m.i. is de settopbox te vroeg uitgeleverd.

Ten tweede, en wat fundamenteler, is het concept op sommige punten discutabel (zie bovenstaande disclaimer). Een zijstapje: we kennen allemaal fysieke qwerty-toetsenborden. Bedient prima. En de on-screen qwerty invoer op mobieltjes en tablets. Werkt ook prima. En dan de on-screen qwerty invoervelden op de tv van bv. een chromecast die je via een afstandsbediening met bv. "right-right-right-up-up-ok" moet bedienen om één letter in te vullen. Daar werkt het behoorlijk belabberd, we hebben denk ik allemaal wel eens password zo moeten invoeren en dat is geen feestje. Dat qwerty concept is bekend en herkenbaar, maar simpelweg niet echt geschikt voor dagelijks gebruik als je niet een toetsenbord of tenminste een redelijke emulatie daarvan hebt. Iets vergelijkbaars ervaar ik bij de afstandsbediening bij het veelgebruikte heen-en-weer spoelen. Daar gebruiken ze het concept van frev/play/pause/ffwd knoppen. Dat kan werken als je makkelijk te bedienen fysieke knoppen hebt. Maar ze gebruiken on-screen emulaties daarvan. Die je dus met "right-right-ok", "left-left-ok" etc. moet bedienen. En dat werkt niet lekker. De Delta app gebruikt simpelweg een slider die je met je vinger langs de tijdbalk schuift, dat werkt goed. De NPO-start, Prime video en anderen hebben een tijdlijn-cursor die je met de links-rechts toetsen in plaats van je vinger iets vergelijkbaars laat doen. Werkt ook goed. Ik weet (o.a. van discussies op Zeelandnet) dat er meer gefronste wenkbrauwen zijn op dit punt, maar ben bang dat de afstandsbediening zoals 'ie nu is een precedent heeft geschapen waar Delta, ook al zouden ze het willen, niet zo makkelijk meer op terug kan komen. Immers: "if it ain't broke, don't fix it" en ze hebben het nu op deze manier aan de gebruikers uitgeleverd.

Ook het navigeren tussen en binnen paginas gaat voor mij nog wat contra-intuitief, ik ben regelmatig de cursor kwijt. Soms staat 'ie daadwerkelijk buiten beeld (dat zal nog een bug zijn denk ik) en soms is 'ie qua weergave veranderd van een ge-highlight blokje in de program-guide naar een onderstreept woord in een ander deel van het scherm. Enfin, dat is misschien even wennen.

Er zijn meer punten waarbij je je vraagtekens kunt hebben, bijvoorbeeld wat nog het nut is van dat numerieke cijferblok. Ik ken maar van één zender het nummer uit m'n hoofd (CNN op 300) en de rest gaat via de program guide. Maar goed, het zit ook niet in de weg. Maar liever zou menigeen denk ik knoppen hebben die de afstandsbediening wat universeler zouden maken.

Bottom line: tenzij je dwingende reden denkt te hebben om deze settopbox te willen, zou ik nog een poosje afwachten tot 'ie wat uitgerijpt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
rowicom schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:14:
....
Mijn setup is een TPLink Archer C7 als router in de DMZ van de Nokia.
Probeer die Archer C7 maar eens te resetten (in dit geval is stroom eraf en weer erop voldoende), ik heb dat ook wel eens , heel af en toe, gehad na een lange tijd downloaden op hoge snelheid, deed ie ineens alleen nog 100 Mbit. -O-

Snelheid betrouwbaar meten zou ik Ookla app voor gebruiken i.p.v. browser, en dan bekabeld.
rechtstreeks op de Nokia. Mocht het probleem dan nog voorkomen, dan inderdaad kabels nakijken.

Bij mijn (heel) oude laptop haalde ik bedraad in de browser maar 300 Mbit op een 1Gb verbinding, dat kwam puur door de leeftijd en de virusscanner. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
rfbroek schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 01:10:
[...]

Probeer die Archer C7 maar eens te resetten (in dit geval is stroom eraf en weer erop voldoende), ik heb dat ook wel eens , heel af en toe, gehad na een lange tijd downloaden op hoge snelheid, deed ie ineens alleen nog 100 Mbit.
Je had het juist, @rfbroek. Vanmorgen eerst even een directe kabel van de Nokia naar mijn pc gelegd en de 500 mbit werd keurig ruimschoots gehaald. Daarna weer de oude situatie.... 93 Mbit up/down. Spanning van de Archer router eraf en weer erop en voila: ruim 500 mbit up/down. 😁
Tja, ik wil nog weleens wat downloaden van Usenet, maar om nou daarna steeds die router een schop te moeten geven?... Ik heb de nieuwste firmware er al op.
Heb jij nog een tip of wordt het uitkijken naar een andere router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik je de juiste poort van je router of kan je router max 100 Mbit/sec aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Sjakie0101 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:29:
Gebruik je de juiste poort van je router of kan je router max 100 Mbit/sec aan?
De router kan 1 Gbit op de wan aan. Hij zit in een gele poort op de Nokia en ik haal nu de juiste snelheid, dus vanwaar die vragen? Niet lullig bedoeld hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:37:
[...]

De router kan 1 Gbit op de wan aan. Hij zit in een gele poort op de Nokia en ik haal nu de juiste snelheid, dus vanwaar die vragen? Niet lullig bedoeld hoor...
Omdat je vroeg naar een andere router. Maar fijn dat het weer werkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:19:
[...]

Je had het juist, @rfbroek. Vanmorgen eerst even een directe kabel van de Nokia naar mijn pc gelegd en de 500 mbit werd keurig ruimschoots gehaald. Daarna weer de oude situatie.... 93 Mbit up/down. Spanning van de Archer router eraf en weer erop en voila: ruim 500 mbit up/down. 😁
Tja, ik wil nog weleens wat downloaden van Usenet, maar om nou daarna steeds die router een schop te moeten geven?... Ik heb de nieuwste firmware er al op.
Heb jij nog een tip of wordt het uitkijken naar een andere router?
Als ik zoek op Google ben je niet de enige: zoek maar eens op :

"archer c7" ethernet problem 100 mbps

Misschien is dit het probleem: https://www.reddit.com/r/...r_c7_1750_1gbps_drops_to/

Pagina: 1 ... 107 ... 127 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.