Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:11
Net een telefoontje van mijn schoonouders die zijn gemigreerd van Caiway naar Delta. Keurig een nieuwe Nokia router ontvangen die ze hebben aangesloten. Ze hebben echter ook TV en geen nieuw tv kastje ontvangen. Het oude Caiway tv kastje blijft vragen om een wachtwoord. Ik neem aan dat het Caiway tv kastje niet werkt voor TV bij Delta?

UPDATE: Inmiddels opgelost. Mij schoonvader bleek geen TV aangevraagd te hebben :+ Gelijk recht gezet bij de klantenservice

[ Voor 29% gewijzigd door Svennos1 op 12-12-2024 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heelgoed
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:39
Svennos1 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:04:
Net een telefoontje van mijn schoonouders die zijn gemigreerd van Caiway naar Delta. Keurig een nieuwe Nokia router ontvangen die ze hebben aangesloten. Ze hebben echter ook TV en geen nieuw tv kastje ontvangen. Het oude Caiway tv kastje blijft vragen om een wachtwoord. Ik neem aan dat het Caiway tv kastje niet werkt voor TV bij Delta?

UPDATE: Inmiddels opgelost. Mij schoonvader bleek geen TV aangevraagd te hebben :+ Gelijk recht gezet bij de klantenservice
Gelukkig, ik ben niet de enige die bij die overstap verstrikt raakt in de wirwar. Opluchting ;).

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:16
gisteren de doos van Delta gekregen met Wifi spots, kastjes en modem.

Ben me vrij zeker dat bij de oorsponkelijke aanmelding bij Delta dat hun het afmelden bij de huidige provider zouden doen.
Nu kreeg ik gisteren een mail dat ik dit zelf moet doen, kleine moeite maar wel raar.

Een vraagje betreffende de installatie. De wifi spots en kastjes heb ik al vaker gedaan dus zullen geen probleem zijn.
Bij het aansluiten van de glasvezel kabel, is dit straightforward of is er toch een moeilijkheidsgraad bij?

ps, is het normaal dat mijn.delta zo traag is?

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 12-12-2024 15:53 ]

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:33
@Deadsy Heb je deze remote erbij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHb06OPyTL85qdC-Pri1ZIk3IM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8XAN7RV6fQVAJzeXDhRT4o4.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is niet de remote. Het vooruitspoelen is als eens gemeld op het Zeelandnetforum, dat werkt ook niet goed voor de tv-apps. De knoppen zijn anders geconfigureerd tov wat je verwacht.
Wellicht gaan ze dit nog aanpassen.

• rowicom
Sjakie0101 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:25:
[...]

Dit is niet de remote. Het vooruitspoelen is als eens gemeld op het Zeelandnetforum, dat werkt ook niet goed voor de tv-apps. De knoppen zijn anders geconfigureerd tov wat je verwacht.
Wellicht gaan ze dit nog aanpassen.
Maar als het een Android kastje is, dan heeft "Delta" zich toch te houden aan de conventies van Google?
Heb jij een foto van de remote die meegeleverd wordt bij de Amigo 7X?
Deadsy schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:52:
Een vraagje betreffende de installatie. De wifi spots en kastjes heb ik al vaker gedaan dus zullen geen probleem zijn.
Bij het aansluiten van de glasvezel kabel, is dit straightforward of is er toch een moeilijkheidsgraad bij?
Aan het Nokia modem zit een glasvezel met aan het einde een slede die in de FTU geschoven moet worden. Instructie zit er bij. Kan niet veel mis gaan. Soms is wat meer kracht nodig dan verantwoord lijkt. Beetje met beleid doen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Als het wat mag kosten een Ubiquiti Unifi Dream Machine (uitvoering: Ubiquiti UniFi Dream Machine Professional (EU-model)) met Ubiquiti access points (uitvoering: Ubiquiti UniFi Dream Machine Professional (EU-model)).

Of zoiets: https://tweakers.net/modems-en-routers/asus/

Ben je niet van plan meer dan 1 Gbps. abonnement te nemen dan zoiets: https://www.telecomshop.nl/edgerouter-x-5-port-poe-sfp.html met https://www.wifishop.nl/p/ubiquiti-aircube-55078, mooie combi omdat die router POE doet naar de AirCube. Heb je maar 1 kabeltje naar het access point.

Ook goedkope oplossing: TP-Link Deco M4. Staan op MP sets van drie voor 80 euro.

Wil je de techniek in, een Mikrotik rb5009.

Maar goed, er is zoveel van dit spul dat een advies moeilijk is, helemaal afhankelijk van je budget en wensen.

Wat ook nog kan natuurlijk is via MP of eBay tweedehands de router zien te vinden die je nu hebt.

• Heelgoed
rowicom schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:38:
[...]

Maar als het een Android kastje is, dan heeft "Delta" zich toch te houden aan de conventies van Google?
Heb jij een foto van de remote die meegeleverd wordt bij de Amigo 7X?
Ik heb de "Lima" afstandsbediening gekregen.

Kijk hier

• rowicom
Heelgoed schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:52:
[...]
Ik heb de "Lima" afstandsbediening gekregen.
Kijk hier
Ik heb de handleiding bekeken, maar als ik het goed heb, is deze minder "geavanceerd" dan de remote die ik als foto daarboven postte.
Ik wil graag mijn tv en mijn soundbar met IR bedienen. Met de remote waarvan ik dacht dat die meegeleverd zou worden, kon ik dat doen, want deze heeft een leerfunctie en kun je je tv automatisch kiezen middels een code, maar kun je bijvoorbeeld de volumeknoppen herprogrammeren naar een willekeurig audio-device. In mijn geval een Philips soundbar. Deze tweedeling lijkt de Lima niet te kunnen maken. Ik ga dan uit van de handleiding.
Of zie ik iets over het hoofd?

• Heelgoed
rowicom schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:11:
[...]

Ik heb de handleiding bekeken, maar als ik het goed heb, is deze minder "geavanceerd" dan de remote die ik als foto daarboven postte.

Of zie ik iets over het hoofd?
Ik durf het je niet te zeggen. Als ik het positief formuleer is het een lekker compact ding en dat is echt wel prettig, vind ik. Neutraal kom ik uit op: doet de essentie maar ik vind 'm op voor mij toch wel belangrijke punten irritant onhandig. Negatief wordt iets als: een Zeeuws zuinige geen-cent-teveel oplossing voor het nostalgische oost-Duitsland Trabantjes gevoel, het rijdt en iedereen heeft hetzelfde dus niet zeuren.

Dat laatste is misschien wel het lastigst te verteren. Je wordt gedwongen in een voor jou gekozen keurslijf waarbij je sterk het vermoeden krijgt dat kostprijs hogere prioriteit had dan gebruikerstevredenheid. En al zou je wat meer willen betalen voor een Golf en geen Trabant, ik vermoed dat dat geen optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Heelgoed schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:34:
[...]

Dat laatste is misschien wel het lastigst te verteren. Je wordt gedwongen in een voor jou gekozen keurslijf waarbij je sterk het vermoeden krijgt dat kostprijs hogere prioriteit had dan gebruikerstevredenheid. En al zou je wat meer willen betalen voor een Golf en geen Trabant, ik vermoed dat dat geen optie is.
Zo zit ik er ook een beetje in. Maar heb altijd nog de escape om bij Bol of Amazon een Android kastje te kopen die wel de opties heeft die ik prefereer. Zo'n kastje heb je al voor 5 of 6 tientjes met goeie specs en beoordelingen.
Vraag aan de kenners: als ik daarop de Delta tv app voor Android installeer... Heb ik dan in theorie dezelfde beeldkwaliteit als dat ik hun dedicated kastje zou gebruiken? Met andere woorden: hebben we het dan over krek dezelfde app?

• Heelgoed
rowicom schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:43:
[...]

Zo zit ik er ook een beetje in. Maar heb altijd nog de escape om bij Bol of Amazon een Android kastje te kopen die wel de opties heeft die ik prefereer. Zo'n kastje heb je al voor 5 of 6 tientjes met goeie specs en beoordelingen.
Vraag aan de kenners: als ik daarop de Delta tv app voor Android installeer... Heb ik dan in theorie dezelfde beeldkwaliteit als dat ik hun dedicated kastje zou gebruiken? Met andere woorden: hebben we het dan over krek dezelfde app?
Ik ben benieuwd! Laat s.v.p. weten hoe het je vergaat op je queeste.

• Heelgoed
Nog één berichtje dan over m'n ervaringen met de nieuwe Delta settopbox. Ik heb ondertussen ook de Delta TV app op m'n chromecast staan en die is praktisch identiek aan dat wat de settopbox biedt. Ik denk dat de settopbox simpelweg de Delta app draait, waarbij wat bedieningselementen van de on-screen bediening gedupliceerd zijn naar de afstandsbediening. M.i. een heel prima aanpak, geen onnodig dubbele ontwikkeling. Maar ik verwacht daarom geen extra TV-functionaliteit van de settopbox anders dan wat de Delta app toch al biedt. Probeer dus de app om een idee tee krijgen.

M'n grootste pijnpunt lag en ligt bij het zoeken door een oud programma met de ffwd/play/frev knoppen. De app en dus ook de settopbox bieden daarbij geen "live" beeld terwijl je aan het zoeken bent. Dat heeft niks met de afstandsbediening te maken, maar is blijkbaar inherent aan de app. Dat er geen fysieke ffwd/etc knoppen op de afstandsbediening zitten, maakt het nog eens extra lastig om die zoekfunctie te bedienen, maar ook een luxere die die knopjes wel heeft, zou het niet echt oplossen. Dat het beter kan, ook zonder veel knopjes en ook zonder "live doorspoelbeeld", zie je m.i. bij de NPO start app. Die laat het hele ffwd/frev concept dat qua bediening refereert aan de oude taperecorder-controls los. Ik kan het wel proberen te beschrijven, maar probeer het maar op een chromecast-met-tv. Voor mijn gevoel bedient die gewoon goed, ik zou er mee kunnen leven.

Het is inderdaad geen universele afstandsbediening voor andere apparaten. Maar ik heb voor mijn gebruik eigenlijk geen klachten of dringende andere wensen. Prime Video doet het. Andere apps vermoed ik ook wel.

Persoonlijke bottom line: een alleszins redelijk tot goed werkend apparaat. Geen luxe, maar ook geen Trabant (sorry voor die vergelijking, m'n wat scheve start met Delta op administratief gebied afreageren op een apparaat zou wel erg fout zijn). Heeft wel één groot gebrek en dat is de schamele zoekfunctie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat laatste is ook genoemd op het Deltaforum en bekend. Ook de screenshots die je zou willen zien onderwijl.
Het TV team leest daar mee en pakt input meestal wel op.

De TV app launcher wordt wel degelijk nog aangepast in mijn beleveing. Kijk maar eens naar wat KPN heeft.
Dat de basis voor tv kijken hetzelfde wordt gehouden is logisch, geen dubbele ontwikkeling

[ Voor 105% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-12-2024 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Heelgoed schreef op donderdag 12 december 2024 @ 21:57:
Het is inderdaad geen universele afstandsbediening voor andere apparaten. Maar ik heb voor mijn gebruik eigenlijk geen klachten of dringende andere wensen. Prime Video doet het. Andere apps vermoed ik ook wel.
Geen universele afstandsbediening? Je kunt toch wel de aan/uit, source en volumeknoppen van je tv programmeren? En met programmeren bedoel ik dan gebruik maken van een fabrikantencode.... de rcu heeft toch jammergenoeg geen ''leerfunctie''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heelgoed
rowicom schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 13:33:
[...]

Geen universele afstandsbediening? Je kunt toch wel de aan/uit, source en volumeknoppen van je tv programmeren? En met programmeren bedoel ik dan gebruik maken van een fabrikantencode.... de rcu heeft toch jammergenoeg geen ''leerfunctie''?
Tv bediening werkte bij mij direct perfect, zonder iets in te stellen. Zelfs het merk v.d. TV hoefde niet. Soms is het net magie, super als het werkt, maar natuurlijk volkomen ondoorgrondelijk als het dat niet doet. Maar bij mij werkt het dus prima. Welk pad de commando's volgen weet ik niet precies. Source keuze zal wel via IR gaan. Maar aan/uit en volume kan ook CEC via de HDMI kabel zijn? En als bonus had 'ie ook de regionale zender voor deze omgeving vrij prominent voor in de kanalenlijst gezet. CNN dan weer ergens in de hoge triple digits, dus ik moet nog eens aan de hand met herordenen daarvan. Hoe dat moet heb ik nog niet gevonden in het manual, maar ik ben er wel diep van doordrongen dat ik de batterijen niet op moet eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb ik nieuws: je kan niet herordenen, wel kanalen er uit filteren.
Er worden een aantal Zeeland lokale zenders verwijderd per 1 januari, al blijven er nog steeds 2 over die nog steeds zichtbaar blijven. Ik heb dit altijd vreemd gevonden, daar heeft men buiten Zeeland helemaal niets aan.
Laat dan andere lokalen uit de eigen regio zien op die plek.

Overigens zullen een aantal lokale omroepen verdwijnen en samen gaan met andere lokalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
@Heelgoed zat dit setje er in zijn geheel bij in jouw smartbox pakket? Het gaat mij met name om dat onderste kabeltje met 3x tulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtqwz3BRSiuPqea7w_nsdSZtmGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1c0pWzZA7qIPGlVCyqeP42cr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door rowicom op 13-12-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:00
rowicom schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:58:
@Heelgoed zat dit setje er in zijn geheel bij in jouw smartbox pakket? Het gaat mij met name om dat onderste kabeltje met 3x tulp.

[Afbeelding]
Helaas pindakaas geen jack naar rca, alleen een hdmi en utp kabel meer krijg je niet van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:58:

[Afbeelding]
En anders: https://www.onlinekabelsh...a-av-kabel-146834123.html

EUR 3,99

Wel soms een beetje een gok. Er zijn nogal wat varianten hoe de 4 aansluitingen van de mini jack naar de RCA connectoren gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door ernstoud op 13-12-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heelgoed
Sjakie0101 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:31:
Dat laatste is ook genoemd op het Deltaforum en bekend. Ook de screenshots die je zou willen zien onderwijl.
Het TV team leest daar mee en pakt input meestal wel op.
Is er een plek om bugs te melden? Als software ontwikkelaar weet ik dat de bug vaak al half gefixed is als je een goed reproduceerbare testcase krijgt die 'm demonstreert. En ik heb er wel eentje voor ze m.b.t. De programma-guide.

Waar kan ik dat "Deltaforum" vinden? Google geeft er een paar, maar wat nou de meest officiële is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Heelgoed schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:49:
Waar kan ik dat "Deltaforum" vinden? Google geeft er een paar, maar wat nou de meest officiële is?
https://www.zeelandnet.nl/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Weten jullie of er een andere Bluetooth afstandsbediening aan te koppelen is? Gezien het feit dat het Bleutooth is en je de meegeleverde afstandsbediening volgens de handleiding moet koppelen aan de box, verwacht ik dat een ab met dezelfde BT specs ook te koppelen moet zijn. Is daar een optie voor in het menu?
Reden van vragen is dat ik dan graag een ab wil koppelen die zowel BT als IR doet, maar waarvan ik de IR-functies kan inleren. Volgens @Heelgoed kan de meegeleverde dat niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
rowicom schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:42:
Weten jullie of er een andere Bluetooth afstandsbediening aan te koppelen is? Gezien het feit dat het Bleutooth is en je de meegeleverde afstandsbediening volgens de handleiding moet koppelen aan de box, verwacht ik dat een ab met dezelfde BT specs ook te koppelen moet zijn. Is daar een optie voor in het menu?
Reden van vragen is dat ik dan graag een ab wil koppelen die zowel BT als IR doet, maar waarvan ik de IR-functies kan inleren. Volgens @Heelgoed kan de meegeleverde dat niet....
Het koppelen van de afstandsbediening dient in de allereerste stap (scherm) van de wizard te gebeuren
dus dit kun je niet overslaan.

Er zijn twee handleidingen van :

https://www.delta.nl/medi...-amigo-7x-handleiding.pdf

https://www.delta.nl/medi...iding-interactieve-tv.pdf

De tweede stap is het koppelen van je Google account dmv Google Assistant (Hey Google)

Verder heb ik het idee dat registratie gaat op basis van MAC adres want ik heb nergens mijn Delta account gegevens moeten invoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Mapje op 14-12-2024 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Mapje schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:25:
[...]
Het koppelen van de afstandsbediening dient in de allereerste stap (scherm) van de wizard te gebeuren
dus dit kun je niet overslaan.
Ok, maar kun je na de initiële setup niet in een menu een andere remote koppelen? Kun jij dat zien bij settings oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
rowicom schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:51:
[...]

Ok, maar kun je na de initiële setup niet in een menu een andere remote koppelen? Kun jij dat zien bij settings oid?
Ik heb mijn afstandsbediening niet gekoppeld, maar als ik de Smart-box instellingen bekijk lijkt het als twee druppels water op die van een Chromecast.

Dus wanneer het daar werkt zal het hier ook wel werken.

Misschien dat @Heelgoed je hiermee verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heelgoed
Mapje schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:02:
[...]
Misschien dat @Heelgoed je hiermee verder kan helpen.
Beperkt. Er is een menu item onder settings "Bluetooth accesoire toevoegen". Maar wat het precies inhoudt weet ik niet en al helemaal niet of en -zo ja- hoe compleet het een andere afstandsbediening ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 11:20
Vandaag n.a.v. de e-mail inzake de migratie van Caiway naar Delta gevolg gegeven aan het verzoek om in het Delta account in te loggen en je raadt het al; Oeps, service tijdelijk niet beschikbaar.

Even op mijn tanden bijten nog, eind maart stap ik over naar glas van KPN, dat is recentelijk ook bij ons aangelegd. Ik kijk uit naar een positieve klantervaring, bij Caiway/Delta heeft geklungel en onnozelheid al die jaren bij elke wijziging opnieuw de boventoon gevoerd. Als er mensen zijn die dit topic raadplegen om tot een afweging m.b.t. de keuze welke ISP te komen neem deze ervaringen dan in je afweging mee.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +4 Henk 'm!
peacelord schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:27:
Vandaag n.a.v. de e-mail inzake de migratie van Caiway naar Delta gevolg gegeven aan het verzoek om in het Delta account in te loggen en je raadt het al; Oeps, service tijdelijk niet beschikbaar.

Even op mijn tanden bijten nog, eind maart stap ik over naar glas van KPN, dat is recentelijk ook bij ons aangelegd. Ik kijk uit naar een positieve klantervaring, bij Caiway/Delta heeft geklungel en onnozelheid al die jaren bij elke wijziging opnieuw de boventoon gevoerd. Als er mensen zijn die dit topic raadplegen om tot een afweging m.b.t. de keuze welke ISP te komen neem deze ervaringen dan in je afweging mee.
Gelukkig zijn hier alleen positieve reacties te lezen: https://community.kpn.com/internet-9

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, overal is er wel wat. En in mijn ervaring kan er wel iets mis gaan bij Delta, maar je wordt in de meeste gevallen netjes gecompenseerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:39:
Inderdaad, overal is er wel wat. En in mijn ervaring kan er wel iets mis gaan bij Delta, maar je wordt in de meeste gevallen netjes gecompenseerd.
Inderdaad. Laat ik als tegenwicht hier dan maar melden dat we komende maand dan drie jaar Caiway glasvezel hebben. En ik zeer tevreden ben. Het is enorm stabiel van snelheid 940/930 down/up en latency 4 ms. naar 8.8.8.8 en dit jaar geen enkele onderbreking. Ook geen verandering in IP adres al anderhalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 11:20
Prijs je gelukkig zou ik zeggen en wie weet is het gras bij de buren mogelijk niet groener. Helaas kan ik dat in dit topic dan niet meer laten weten. Wel een oprechte waarschuwing voor de onwetende oriënterende consument want zo bont als Delta/Caiway het hebben gemaakt ivm veel domheid bij de cs ben ik in mijn leven toch nog niet vaak tegengekomen.

Goed om te horen dat er ook veel andere en positievere ervaringen zijn, dat maakt dit ook tot zo’n genuanceerde community. En overigens speelt de storing in de mijndelta omgeving van vanochtend nog steeds.

[ Voor 7% gewijzigd door peacelord op 16-12-2024 17:09 ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
peacelord schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:04:
En overigens speelt de storing in de mijndelta omgeving van vanochtend nog steeds.
Als nieuwkomer bij Delta gaat mijn abbo op 2 januari as in. Ik krijg exact dezelfde melding als jij na het inloggen. En kan helemaal niets inzien, zelfs mijn persoonsgegevens niet. Dus ik vermoed dat een en ander nog helemaal niet of in ieder geval minimaal in het systeem staat. Zal bij jou als 'migrant' ook zo zijn... En geen storing in de zin van het woord dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:14:
[...]

Als nieuwkomer bij Delta gaat mijn abbo op 2 januari as in. Ik krijg exact dezelfde melding als jij na het inloggen. En kan helemaal niets inzien, zelfs mijn persoonsgegevens niet. Dus ik vermoed dat een en ander nog helemaal niet of in ieder geval minimaal in het systeem staat. Zal bij jou als 'migrant' ook zo zijn... En geen storing in de zin van het woord dus.
Even een paar dagen wachten is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Sjakie0101 schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:22:
[...]

Even een paar dagen wachten is mijn ervaring.
Ik wacht al 14 dagen 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
Morgen is mijn migratie van Caiway naar Delta (Internet Only 1GB). Tot heden heb ik altijd de Caiway modem in bridge mode gedraaid met daar achter een Deco XE75 setje die de functie van router en mesh wifi set op zich nam. Ik heb geen port forwarding etc aan staan.

Ik draai geen eigen servers die ik van buiten moet benaderen met uitzondering van camera's en lampen die ik via apple homekit benader, en als ik contact moet maken met het thuisfront dan gebruik ik Tailscale.

Nu kan de Nokia XS-2426G-B natuurlijk niet in bridge mode en zie ik de volgende keuzes die ik kan maken:

1) Nokia als router gebruiken en de Deco set als AP configureren
2) Deco set als Router blijven gebruiken en simpel achter de Nokia plakken met het gevolg van dubbel nat.
3) Delta Nokia router vervangen door een nieuw aan te schaffen Nokia XS-010X-Q Glasmodem en deze aansluiten op de deco set

Aangezien ik niet actief host en poorten open zet neig ik naar optie 2 en neem ik aan dat dit zal moeten werken.

Iemand een vergelijkbare situatie? Gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennos1 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:50:

Ik draai geen eigen servers die ik van buiten moet benaderen met uitzondering van camera's en lampen die ik via apple homekit benader, en als ik contact moet maken met het thuisfront dan gebruik ik Tailscale.

Nu kan de Nokia XS-2426G-B natuurlijk niet in bridge mode en zie ik de volgende keuzes die ik kan maken:

1) Nokia als router gebruiken en de Deco set als AP configureren
Iemand een vergelijkbare situatie? Gedachten?
Als je geen eigen servers draait en geen poorten doorsluist is er eigenlijk geen reden waarom je de router van de Nokia niet zou gebruiken. Optie 1 dus.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:53
Iemand al opgemerkt dat er een 4Gbps optie bij is gekomen bij Delta XGS-PON?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
Brentjuh2000 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:55:
Iemand al opgemerkt dat er een 4Gbps optie bij is gekomen bij Delta XGS-PON?
Ja maar 2 Gbit is verdwenen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:36
Ik zag het ook, de korting is ook 4 maanden minder nu. Was 16 is nu 12 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:48
rowicom schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:14:
[...]

Je kan het pas inzien als je abonnement actief is, hetzelfde had ik een jaar geleden ook.

En ik kan hier ook een positief geluid laten horen over Delta. We zijn iets meer dan een jaar geleden over gestapt van Ziggo naar Delta en is echt een verbetering. Voor zover ik weet is er hier 1 storing geweest en die was veroorzaakt door een andere glasvezel aanbieder die ook graag zijn kabeltje in de grond wilde hebben.

Samen met de Zaram op een uUnifi Dream Machine Se zou ik niet anders meer willen. Ja minder betalen, maar heb het net weer voor een jaar verlengt voor12 maanden 10 euro korting op 2Gbit. Bevalt mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Zo, na een jaartje Odido ben ik weer terug bij Delta. Vandaag was de omschakeling, en dat is verder weer prima verlopen.
Ik kreeg een mail en SMS dat ik om 6 uur vanmorgen omgezet zou worden, dus ik had gisterenavond al de Odido apparatuur afgekoppeld en het Delta-spul klaargezet. Nu net de Delta-router ingeschakeld, en alles werkte meteen en kreeg ook enkele minuten later de mail dat alles succesvol geactiveerd was.
Meteen ook CG-NAT uit laten zetten en later vandaag mijn eigen apparatuur aanmelden, en dan is alles weer zoals het moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
EDIT schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:00:
Zo, na een jaartje Odido ben ik weer terug bij Delta. Vandaag was de omschakeling, en dat is verder weer prima verlopen.
Ik kreeg een mail en SMS dat ik om 6 uur vanmorgen omgezet zou worden, dus ik had gisterenavond al de Odido apparatuur afgekoppeld en het Delta-spul klaargezet. Nu net de Delta-router ingeschakeld, en alles werkte meteen en kreeg ook enkele minuten later de mail dat alles succesvol geactiveerd was.
Meteen ook CG-NAT uit laten zetten en later vandaag mijn eigen apparatuur aanmelden, en dan is alles weer zoals het moet :P
Misschien heb ik het in eerdere berichten gemist. Maar mag ik vragen waarom je van Odido naar Delta gaat?
Ik zit zelf nu bij Delta en overweeg juist om Odido te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Het basisproduct van Odido is OK voor de prijs die ik betaalde. Ik heb wat issues gehad met capaciteit naar populaire diensten als YouTube, en enkele DHCP storingen waarbij mijn router geen IP adres meer kreeg. Het totaal aantal storingen lag daardoor hoger dan in alle jaren Caiway/Delta daarvoor.
Na een langdurige storing bij Odido in augustus geloof ik, heb ik besloten om toch weer terug te gaan naar Delta. Ik kon toen nog gebruik maken van de 2-jarige kortingsdeal (2 jaar lang korting), dus daar heb ik toen dankbaar gebruik van gemaakt en de ingangsdatum zover mogelijk naar achter geschoven, zodat ik zo min mogelijk dubbel zou betalen, maar daarna heeft Delta uit eigen beweging de ingangsdatum keurig op einde contractdatum van Odido gezet, dus kudo's naar hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind zelf het tv product van Delta via de apps en de nieuwe Android box vele malen beter dan Odido.
Meer HD, ESPN UHD ook inmiddels en het beeld is via de apps en de Androidbox zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmk90
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-04 02:34
Volgensmij is dit een nieuwe optie 4 gig. Dit is namelijk de eerste keer dat ik hem zie. Iemand meer info hierover? (e.g. apparatuur die erbij geleverd wordt?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcp5_CiBNeg4Xpq_e1rcea5VrwY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Wo1Gw1MknMFFvCwEXIwqlKt3.png?f=user_large
Edit: Als deze selecteer verdwijnt mijn huidige 2 gig abonnement, ook op nieuw abonnement is de 2 gig optie niet meer zichtbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door ibmk90 op 20-12-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou zo maar kunnen dat er halve wege 2025 er een nieuwe lancering komt van 2 Gbps met andere tarieven en voorwaarden. In de loop der jaren kun je al zien dat providers graag snelheden opschuiven of een bestaande abonnement verdubbelen en daar dan weer meer voor vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Laatst online: 16:53
ibmk90 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:39:
Volgensmij is dit een nieuwe optie 4 gig. Dit is namelijk de eerste keer dat ik hem zie. Iemand meer info hierover? (e.g. apparatuur die erbij geleverd wordt?)
[Afbeelding]
Edit: Als deze selecteer verdwijnt mijn huidige 2 gig abonnement, ook op nieuw abonnement is de 2 gig optie niet meer zichtbaar.
mooie tik fout ook Mpbs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:42:
[...]

4000Mbps klopt toch ook. Of had je liever 4096 gezien? ;)
Er staat Mpbs i.p.v. Mbps in dat screenshot. En bij 2000 en 8000 staat geen punt. Hoeft niet in NL maar dan ook consequent zijn en van 4.000 ook 4000 maken…

En 2 Gig in de keuze kop en 4 Gig Glasvezel in de keuze kop, ook niet consequent… een rommeltje.

[ Voor 14% gewijzigd door ernstoud op 20-12-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
  • Laatst online: 12:23
RobertMe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:42:
[...]

4000Mbps klopt toch ook. Of had je liever 4096 gezien? ;)
Mpbs? Lézen! ;)

En schaamrood! Ernstoud was me al vér voor.

[ Voor 10% gewijzigd door peewee. op 20-12-2024 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibmk90
Sjakie0101 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:29:
Het zou zo maar kunnen dat er halve wege 2025 er een nieuwe lancering komt van 2 Gbps met andere tarieven en voorwaarden. In de loop der jaren kun je al zien dat providers graag snelheden opschuiven of een bestaande abonnement verdubbelen en daar dan weer meer voor vragen.
Jouw vermoedens over nieuwe tarieven kunnen best kloppen. Nadat ik vanmiddag eventjes gebeld had met de klantenservice om hierover te informeren, probeerde de medewerker (sales/kortingen?) mij te 'upsellen' op een bijzondere wijze. Omdat mijn contract in 2025 zou aflopen, zouden de nieuwe tarieven gelden. Hierdoor kreeg ik een pracht aanbieding van 5 gig voor 125 euro i.p.v. 4 gig voor 75 of 8 gig voor 125.

Verder heb ik, na drie keer te zijn doorverbonden, nog een medewerker gesproken die kon bevestigen dat er nieuwe apparatuur gestuurd wordt voor het 4 gig abonnement, maar deze wist me helaas niet te vertellen om welk apparatuur het dan gaat.

Uit nieuwsgierigheid heb ik toch maar mijn huidige pakket gewijzigd naar 4 gigabit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapje
ibmk90 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:49:
[...]

Jouw vermoedens over nieuwe tarieven kunnen best kloppen. Nadat ik vanmiddag eventjes gebeld had met de klantenservice om hierover te informeren, probeerde de medewerker (sales/kortingen?) mij te 'upsellen' op een bijzondere wijze. Omdat mijn contract in 2025 zou aflopen, zouden de nieuwe tarieven gelden. Hierdoor kreeg ik een pracht aanbieding van 5 gig voor 125 euro i.p.v. 4 gig voor 75 of 8 gig voor 125.

Verder heb ik, na drie keer te zijn doorverbonden, nog een medewerker gesproken die kon bevestigen dat er nieuwe apparatuur gestuurd wordt voor het 4 gig abonnement, maar deze wist me helaas niet te vertellen om welk apparatuur het dan gaat.

Uit nieuwsgierigheid heb ik toch maar mijn huidige pakket gewijzigd naar 4 gigabit.
Ik denk dat gewoon de F@ST 5684 geleverd gaat worden

https://www.delta.nl/medi...agemcom-f-st-5684-r4a.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Als nieuwe klant per 2 januari a.s. kreeg ik gisteren het installatiepakket toegestuurd. Vandaag heel ijverig de Nokia geinstalleerd en de optische kabel alvast in de linker lade van de FTU gestoken. De Nokia aangezet en start keurig op, maar PON ledje blijft stabiel rood branden.
Klopt dit ivm het feit dat mijn abbo pas na nieuwjaarsdag actief wordt? Ik had gedacht dat er al wel ''licht'' moest zijn.... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Kan heel goed zijn dat je aansluiting nog niet gepatcht is. Kan prima dat de patch pas over een week of zo gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:10

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Sinds donderdag verhuisd en over naar glasvezel.

Doordat de eerste Nokia DOA was net pas de boel aan kunnen sluiten. En helaas een rood lampje.

En natuurlijk is de klantenservice gesloten.

Zijn er mensen bij wie het na een verhuizing ook langer duurde voordat PON op groen ging?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:20
rowicom schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:45:
Als nieuwe klant per 2 januari a.s. kreeg ik gisteren het installatiepakket toegestuurd. Vandaag heel ijverig de Nokia geinstalleerd en de optische kabel alvast in de linker lade van de FTU gestoken. De Nokia aangezet en start keurig op, maar PON ledje blijft stabiel rood branden.
Klopt dit ivm het feit dat mijn abbo pas na nieuwjaarsdag actief wordt? Ik had gedacht dat er al wel ''licht'' moest zijn.... ;-)
Wat staat er in de instructies die je hebt gekregen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Andrehj schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:00:
[...]

Wat staat er in de instructies die je hebt gekregen?
Bedoel je dat informatief of bestraffend? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:20
rowicom schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 17:10:
Bedoel je dat informatief of bestraffend? 😁
Ik vraag me dat gewoon af.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Nou ja , dat de aansluiting op 2 januari vanaf 06.00 uur actief is. Maar zoals ik schreef, had ik de illusie dat er al wel licht uit zou komen. Of is dat een verkeerde veronderstelling van mij, dat PON al "ready" zou moeten of kunnen zijn? Moet er fysiek iemand van of namens Delta naar een pop om mijn aansluiting te patchen? En indien reeds gepatched... kunnen ze de poort van de "switch" in de pop op afstand (de)activeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibmk90
Die heb ik vanmiddag inderdaad binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Gisteren een tijdje met mijn pas ontvangen Smart TV box van Delta zitten spelen. En dan voornamelijk gekeken hoe de integratie in het gezin zal zijn. Wat mij tegenvalt, is dat Netflix niet geinstalleerd kan worden. En ook dat de afstandsbediening geen voorziening heeft om infrarood commando's te versturen. Daarmee zou ik dan, net als nu, mijn soundbar (optisch aangesloten op de tv) willen aansturen. Hierom en mede om min of meer platform-onafhankelijk te worden als ik ooit weer eens overstap, wil ik dan een box van Nokia of Thomson of Boxy aanschaffen. Met name de laatste heeft de mogelijkheid om veel dingen via infrarood te bedienen. En qua specs is ie voor het geld ook wel prima.
Is het dan zo, dat als ik hierop de Delta TV app download, dat ik dan wat betreft het Delta platform precies dezelfde beeldkwaliteit en functionaliteit heb als nu met de Delta Smartbox? Met andere woorden: de Smartbox heeft toch geen voordelen ten opzichte van een willekeurige andere box met gelijkwaardige specificaties?

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 23-12-2024 10:18 . Reden: Referall verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:14:
Gisteren een tijdje met mijn pas ontvangen Smart TV box van Delta zitten spelen. En dan voornamelijk gekeken hoe de integratie in het gezin zal zijn. Wat mij tegenvalt, is dat Netflix niet geinstalleerd kan worden. En ook dat de afstandsbediening geen voorziening heeft om infrarood commando's te versturen. Daarmee zou ik dan, net als nu, mijn soundbar (optisch aangesloten op de tv) willen aansturen. Hierom en mede om min of meer platform-onafhankelijk te worden als ik ooit weer eens overstap, wil ik dan een box van Nokia of Thomson of Boxy aanschaffen. Met name de laatste heeft de mogelijkheid om veel dingen via infrarood te bedienen. En qua specs is ie voor het geld ook wel prima.
Is het dan zo, dat als ik hierop de Delta TV app download, dat ik dan wat betreft het Delta platform precies dezelfde beeldkwaliteit en functionaliteit heb als nu met de Delta Smartbox? Met andere woorden: de Smartbox heeft toch geen voordelen ten opzichte van een willekeurige andere box met gelijkwaardige specificaties?
Nee, de box is ook een IPTV ontvanger die de streams op dit moment met een hogere bitrate doorgeeft.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 23-12-2024 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
Sjakie0101 schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:59:
[...]

Nee, dat box is ook een IPTV ontvanger die de streams op dit moment met een hogere bitrate doorgeeft.
Begrijp niet goed wat je zegt en bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De box is ook een tv ontvanger. De streams hebben een hogere bitrate en dat geeft een beter beeld tov de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:31

rvk

rowicom schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:14:
Box = 4K capable, App = alleen full HD.

(Misschien is dat wat duidelijker dan hoe Sjakie0101 het zegt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Sjakie0101 schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:14:
De box is ook een tv ontvanger. De streams hebben een hogere bitrate en dat geeft een beter beeld tov de apps.
Ja maar wèlke box bedoel je. Welke box heeft een hogere bitrate? Als ik de Delta app open, zie ik op de tv 1080p staan. Dat heeft de Delta app op een willekeurige andere box toch ook? Eerlijkheidshalve zie ik nu dus alleen de interface van de Delta app... Ik heb nog geen live uitzending gezien omdat mijn abbo nog niet actief is. Maakt dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

rowicom schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:23:
[...]

Ja maar wèlke box bedoel je. Welke box heeft een hogere bitrate? Als ik de Delta app open, zie ik op de tv 1080p staan. Dat heeft de Delta app op een willekeurige andere box toch ook? Eerlijkheidshalve zie ik nu dus alleen de interface van de Delta app... Ik heb nog geen live uitzending gezien omdat mijn abbo nog niet actief is. Maakt dat verschil?
Deze heeft 4K
https://www.delta.nl/televisie/delta-smart-box/

Elke andere Android box met de Delta TV app geeft alleen HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
rvk schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:22:
[...]

Box = 4K capable, App = alleen full HD.

(Misschien is dat wat duidelijker dan hoe Sjakie0101 het zegt ;) )
Maar er wordt door Delta nog niet in 4k "uitgezonden" toch?
En die 4k kan ik wat het Delta platform betreft momenteel niet met een app op een andere box bereiken? Een box die ook 4k ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvk schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:26:
[...]

Deze heeft 4K
https://www.delta.nl/televisie/delta-smart-box/

Elke andere Android box met de Delta TV app geeft alleen HD.
Bitrates wil zeggen het aantal Mbit per seconde waarmee het beeld wordt doorgegeven.
Hoe hoger, hoe beter het beeld.
Apps NPO1 ca 6-7 Mbps, androidbox 10 Mbps,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

rowicom schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:27:
[...]

Maar er wordt door Delta nog niet in 4k "uitgezonden" toch?
Nee, maar dat gaat wel komen. EK is in 4K uitgezonden. Ik weet niet of er al 'demo' kanalen op 4K zijn, zoals bij Ziggo.
rowicom schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:27:
En die 4k kan ik wat het Delta platform betreft momenteel niet met een app op een andere box bereiken? Een box die ook 4k ondersteunt?
Nee, de app ondersteunt het gewoon nog niet. Hun eigen box heeft daar dan ook aangepaste software voor. (Dat is bij Ziggo ook zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Sjakie0101 schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:29:
[...]

Bitrates wil zeggen het aantal Mbit per seconde waarmee het beeld wordt doorgegeven.
Hoe hoger, hoe beter het beeld.
Apps NPO1 ca 6-7 Mbps, androidbox 10 Mbps,
Ik kom van Ziggo en had met de Next de populairste zenders in 4k.
Dus die10 mbit ga ik bij Delta alleen met hun eigen Smartbox bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Dan moet ik dus op zoek naar een afstandsbediening die zowel BT doet, maar ook IR uit kan sturen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
De Smart-box heeft ook een kinderslot wat de Smart TV App niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
  • Laatst online: 12:23
Is er eigenlijk ook ergens een mogelijkheid de apk van de delta smart tv app te downloaden (installeert niet op een Engelse tv met een Engels Google account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
peewee. schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:52:
Is er eigenlijk ook ergens een mogelijkheid de apk van de delta smart tv app te downloaden (installeert niet op een Engelse tv met een Engels Google account)
Deze wellicht: *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 23-12-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Dan werkt de app alleen in portrait mode en niet in landscape, dus blijtt alkeen een Nederlands google account over.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 23-12-2024 10:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46
rowicom schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:33:
[...]

Ik kom van Ziggo en had met de Next de populairste zenders in 4k.
Dus die10 mbit ga ik bij Delta alleen met hun eigen Smartbox bereiken?
Ziggo heeft maar 1 zender in 4K. Van de overige zenders maakt de Next box er zelf 4K van d.m.v. upscaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
remmuz schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:33:
[...]

Ziggo heeft maar 1 zender in 4K. Van de overige zenders maakt de Next box er zelf 4K van d.m.v. upscaling.
En welke zenders zijn bij Delta in (upscaled) 4k?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46
rowicom schreef op maandag 23 december 2024 @ 08:57:
[...]

En welke zenders zijn bij Delta in (upscaled) 4k?
Ik had het iets beter moeten verwoorden.
De Next box maakt van het uitgangssignaal 4K. Voor alle zenders dus.
Je kunt er in de instellingen voor kiezen om dat niet de doen. Dan komt er een HD signaal uit en maakt jouw (4K) televisie er zelf 4K van d.m.v. upscaling.
Ik ken de box van Delta niet maar ik vermoed dat die hetzelfde kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
remmuz schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:33:
[...]

Ik had het iets beter moeten verwoorden.
De Next box maakt van het uitgangssignaal 4K. Voor alle zenders dus.
Je kunt er in de instellingen voor kiezen om dat niet de doen. Dan komt er een HD signaal uit en maakt jouw (4K) televisie er zelf 4K van d.m.v. upscaling.
Ik ken de box van Delta niet maar ik vermoed dat die hetzelfde kan.
Dat kan de Androidbox van Delta ook, het is een keuze in het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Nou hier mijn eerste ervaringen met Delta.

Overstap van Caiway naar Delta telefonisch aangevraagd. Overgangsdatum was 20 december werd mij meegegeven.
Uiteindelijk een bericht van Guidion gehad dat het 24 december zou worden. Niet handig vlak voor kerst dus verplaatst naar 6 januari.

Vandaag, 24 december om 08:30 uur: internet afgesloten van Caiway !

Gebeld met Delta. Ja, zal wel iets mis zijn gegaan. Verzoek om dan maar het nieuwe modem aan te sluiten en dan zou ik weer internet hebben. Mooi niet dus. Het Nokia modem geeft een rood PON lampje.

Ben er nu al klaar mee en heb er nu al spijt van. Guidion en Delta kunnen beide niet helpen blijkbaar.
Ga tijdelijk over op de WiFi hotspot en ga alle kosten declareren bij Delta.

Weet iemand hoe ik kan zien of er PON signaal om de glasvezel staat?
Het lampje brand rood, maar is dit omdat er geen signaal opstaat? Of omdat het modem niet kan registreren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Stap je over van AON naar XGS-PON? Dan moet er nog gepatcht worden namelijk. AON bij Delta gaat via apparatuur van Genexis en XGS-PON is Nokia.

[ Voor 30% gewijzigd door bjusterbaarlik op 24-12-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:37:
Stap je over van AON naar XGS-PON? Dan moet er nog gepatcht worden namelijk. AON bij Delta gaat via apparatuur van Genexis en XGS-PON is Nokia.
Zover ik weet gaat elk nieuw abonnement over naar XGS-PON

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Paddywacker schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:39:
[...]

Zover ik weet gaat elk nieuw abonnement over naar XGS-PON
Dat wil niet zeggen dat @Flappie niet al XGS-PON had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:37:
Ja, van AON naar XGS-PON.
Neem aan dat als ze het ene afsluiten, het nieuwe dan aansluiten?

In het nieuwe modem zie ik:
RX Optical Signal -infinity dBm
TX Optical Signal: -infinity dBm

[ Voor 12% gewijzigd door Flappie op 24-12-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
Als hij het al had hoeft er ook niet gepatcht te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:12

DvE

ORA-00000

Flappie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:42:
[...]

Blijkbaar moet er Delta nog wat anders gebeuren, wat pas in januari op de planning staat.
Je bent nu daadwerkelijk je gebruikersnaam (naar het gelijknamig liedje van Youp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
[...]

Abonnement stoppen gaat automatisch, daarvoor hoeft niemand langs te komen. Patchen moet in de PoP gedaan worden. De vraag is dus wanneer dat gedaan wordt. Als dat voor volgend jaar op de planning staat, moet je nog een tijd wachten. Dan zou je moeten vragen of ze alles naar voren kunnen halen.

Op de Genexis router is het lampje naast power overigens signaal. Als die brand ben je dus nog gepatcht op AON. Lampje daarnaast is van internet. Als er diensten actief zijn of niet.
Paddywacker schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:43:
Als hij het al had hoeft er ook niet gepatcht te worden
En daarom stelde ik dus de vraag wat Flappie hiervoor had. Mocht die namelijk al XGS-PON hadden dan zat het probleem bij hem thuis. Bijvoorbeeld gebroken glasvezelkabel tussen de FTU en Nokia router. Maar dat is nu dus niet van toepassing. Gaat hier om een AON naar XGS-PON migratie die nog niet is uitgevoerd.

[ Voor 8% gewijzigd door bjusterbaarlik op 24-12-2024 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dan moet er een monteur naar de straatkast om je te patchen. Dat kan vandaag gebeuren, maar doordat je zelf hebt zitten rommelen kan dat nu ook volgend jaar pas zijn.
Overstappen van Caiway naar Delta qua internet gaat meestal wel goed, ik had die datum niet opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Kort vraagje:
wanneer je van Caiway naar Delta overstapt, blijven de opgenomen programma's dan bewaard?
Of zijn ze allemaal verdwenen...en begin met je een schone lei?
Want dan moet ik opschieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:06:
[...]

Dan moet er een monteur naar de straatkast om je te patchen. Dat kan vandaag gebeuren, maar doordat je zelf hebt zitten rommelen kan dat nu ook volgend jaar pas zijn.
Overstappen van Caiway naar Delta qua internet gaat meestal wel goed, ik had die datum niet opgeschoven.
Nope ik ook niet. De monteur gaat niet weg voordat het werkt. Ook op 24 december. Daarbij kan hij makkelijker schakelen met de backoffice bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
tww62 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:50:
Kort vraagje:
wanneer je van Caiway naar Delta overstapt, blijven de opgenomen programma's dan bewaard?
Of zijn ze allemaal verdwenen...en begin met je een schone lei?
Want dan moet ik opschieten...
Je opnames zullen staan onder Mijn Caiway account en dat word MIjn Delta account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

Mapje schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:23:
[...]
Je opnames zullen staan onder Mijn Caiway account en dat word MIjn Delta account
Dat lijkt me niet helemaal duidelijk. Als Mijn Caiway account je Mijn Delta account wordt dan blijven de opnames dus staan. Maar ik neem aan dat je bedoeld dat (nieuwe) opnames in je nieuwe Delta account komen te staan waardoor je oude opnames bij Caiway dus verloren gaan?

Of neemt Delta de instellingen en account van Mijn Caiway over?

Ps. Het gaat hier volgens mij over een overstap. Niet over de overname van een account van Caiway door Delta.

[ Voor 9% gewijzigd door rvk op 24-12-2024 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:14:
En wat zijn die bitrates dan precies en waar staat dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:47
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat je nu tot 6 jan zonder internet zit.

Hopelijk heb je afgestemd met Delta dat je de wifi hotspot kosten gaat declareren, anders ga je daarmee ook van een koude kermis thuis komen.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
rvk schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:32:
[...] Maar ik neem aan dat je bedoeld dat (nieuwe) opnames in je nieuwe Delta account komen te staan waardoor je oude opnames bij Caiway dus verloren gaan?

Of neemt Delta de instellingen en account van Mijn Caiway over?

Ps. Het gaat hier volgens mij over een overstap. Niet over de overname van een account van Caiway door Delta.
Ik zou er maar niet op gokken dat je opnames bewaard blijven, maar goed het kan.

Het word opgeslagen onder : klantnummer@cloudpvr.nl dus tenzij je klant nummer hetzelfde blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

Mapje schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:22:
[...]
Het word opgeslagen onder : klantnummer@cloudpvr.nl dus tenzij je klant nummer hetzelfde blijft.
Ik denk niet dat het hier gaat om het klantnummer. Kpn en ziggo maken gebruik van hetzelfde platform (cloudpvr) dus geen zou je kans hebben op nummer-conflicten. Ik denk dat het hier dus om een uniek gegenereerd nummer gaat bij cloudpvr.

Maar het zit uiteraard wel gekoppeld aan je Caiway account dus met een beetje goede wil zou Delta dat over kunnen nemen. Maar ik zou dat ook niet op rekenen.

Wanneer het straks gaat om de overname van de accounts van Caiway naar Delta zal dit natuurlijk wel (moeten) gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-05 22:22
peewee. schreef op zondag 22 december 2024 @ 15:52:
Je kunt een nieuw account aanmaken in nederland, met deze inloggen, de app installeren en vervolgens weer van account switchen.
Iig werkt dat zo op een android telefoon en duitse apps.

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Pagina: 1 ... 106 ... 120 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.