Ernst, een ervaren oude rot als jij zou toch moeten weten: Don't feed the trollsernstoud schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:49:
[...]
Ah, je bent weer lekker positief uit bed gekomen vandaag.
Twee apparaten hoeft natuurlijk ook geen vereiste te zijn. Alleen verkoopt Nokia liever 2 verschillende apparaten i.p.v. 1 apparaat met een software toggle om de router uit te schakelen (aka wisselen tussen router en bridge mode). Dat is het beste van de 3 opties IMO. 1 apparaat dat de provider levert dat voor 99% van de klanten voldoende is waarbij 90% de "standaard" optie gebruikt met router modus (en ook niet zit opgezadeld met 2 apparaten zoals bij Odido), 9% ervoor kiest om een eigen router te gebruiken en de Nokia in bridge laat zetten, en 1% ervoor kiest om de Nokia helemaal niet te gebruiken.rvk schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:40:
[...]
Omdat Delta vast blijft houden aan het leveren van die Nokia XS-2426G-B (wat dus ONT+router is).
Als ze net als Odido (op Delta netwerk) een aparte ONT + router zouden leveren, dan zou het allemaal veel simpeler zijn. Maar goed... ze vinden dit waarschijnlijk makkelijker. 1 apparaat, 1 'ondersteuning'.
Want onder de "vrije modemkeuze" wetgeving kun je bij elke provider een eigen modem/ONT gebruiken. Maar gevoelsmatig is dat, bij de "complexere" opzet, toch echt een niche als een bridge modus beschikbaar is. Bij Ziggo zijn er vellen met het modem in bridge + eigen router, maar een eigen modem is echt zeer zeldzaam. En bij glasvezel over XGS-PON zie je dat het een heel gestuntel was om "eigen ONT" aan de praat te krijgen en is het ook redelijk duur (€100+?), en ben je meteen een deel van de ondersteuning bij problemen kwijt (eerst ONT van provider aansluiten). Terwijl bridge voor velen ook voldoende zou zijn. Alleen bij AON zie je dat echt vrije keuze prima werkt(e) omdat je niet afhankelijk bent van de provider (serienummer doorgeven etc en de problemen die er initieel waren om eigen hardware werkende te krijgen) en bv een SFP module voor AON prima te betalen is (enkele tientjes, geen honderd(en) euro's zoals bij XGS-PON).
rfbroek schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:56:
[...]
Ernst, een ervaren oude rot als jij zou toch moeten weten: Don't feed the trolls
Als je Tweaker bent en een eigen router aanschaft die de hogere snelheden moeiteloos verwerkt ben je toch al gauw meer dan EUR 300,- kwijt. Exclusief een goede WiFi oplossing. Op dat totaalbedrag maakt de ONT of SFP dan relatief een klein deel uit.RobertMe schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:34:
En bij glasvezel over XGS-PON zie je dat het een heel gestuntel was om "eigen ONT" aan de praat te krijgen en is het ook redelijk duur (€100+?), en ben je meteen een deel van de ondersteuning bij problemen kwijt (eerst ONT van provider aansluiten).
Nah, op AliExpress koop je al mini PCs bedoelt voor router, met SFP+, voor rond de 150 tot 200 euro. Voor een SFP+ XGS-PON module betaal je meen ik ook rond de 150 euro? Dat is dan dus een verdubbeling van de (totaal)prijs.ernstoud schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:45:
[...]
Als je Tweaker bent en een eigen router aanschaft die de hogere snelheden moeiteloos verwerkt ben je toch al gauw meer dan EUR 300,- kwijt. Exclusief een goede WiFi oplossing. Op dat totaalbedrag maakt de ONT of SFP dan relatief een klein deel uit.
En verder is de prijs van de rest natuurlijk sowieso beetje irrelevant. Mijn netwerk hardware die ik in 2017 heb gekocht doet het nog prima (en dus niet eens zo duur met afschrijving van over een maand 8 jaar). Sure, 1Gbit/ is intussen meer en meer opgevolgd door 2,5Gbit/s, en AC door AX door BE (/wifi 5 naar wifi 7). Maar wifi heb ik geen hoge snelheid nodig en bekabeld is 1Gbit/s overwegend genoeg (en ook als ik wel glasvezel zou hebben is het zeer onwaarschijnlijk dat dat een abo van meer dan 1Gbit/s zou zijn, wellicht niet eens 1Gbit/s).
Terwijl een moden / ONT toch nog wel eens aan vervanging onderhevig is (glasvezel is van AON naar PON naar GPON naar XGS-GPON gegaan, Docsis komen ook steeds nieuwe versies van uit). En dat provider modem / ONT kom je toch niet vanaf en moet op de plank blijven liggen, en als je het dan toch hebt, en je daarvan zeker weet dat het werkt, blijft werken, dn je bij problememaar hoeft te bellen, kun je het net zo goed gebruiken i.p.v. zelf wat kopen met een onbekende afschrijftermijn.
En dan denk ik dat mensen die die kant op gaan met OpnSense o.i.d. graag ook een eigen SFP of ONT hebben.RobertMe schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:59:
[...]
Nah, op AliExpress koop je al mini PCs bedoelt voor router, met SFP+, voor rond de 150 tot 200 euro. Voor een SFP+ XGS-PON module betaal je meen ik ook rond de 150 euro? Dat is dan dus een verdubbeling van de (totaal)prijs.
Ik denk dat XGS-PON nu zo maar 10 jaar stabiel blijft. Er komt nog 25 Gbps. aan maar dat duurt nog wel even. Dus de investering in een ONT of SFP loont voor de technisch geïnteresseerde Tweaker.En verder is de prijs van de rest natuurlijk sowieso beetje irrelevant. Mijn netwerk hardware die ik in 2017 heb gekocht doet het nog prima (en dus niet eens zo duur met afschrijving van over een maand 8 jaar). Sure, 1Gbit/ is intussen meer en meer opgevolgd door 2,5Gbit/s, en AC door AX door BE (/wifi 5 naar wifi 7). Maar wifi heb ik geen hoge snelheid nodig en bekabeld is 1Gbit/s overwegend genoeg (en ook als ik wel glasvezel zou hebben is het zeer onwaarschijnlijk dat dat een abo van meer dan 1Gbit/s zou zijn, wellicht niet eens 1Gbit/s).
Terwijl een moden / ONT toch nog wel eens aan vervanging onderhevig is (glasvezel is van AON naar PON naar GPON naar XGS-GPON gegaan, Docsis komen ook steeds nieuwe versies van uit). En dat provider modem / ONT kom je toch niet vanaf en moet op de plank blijven liggen, en als je het dan toch hebt, en je daarvan zeker weet dat het werkt, blijft werken, dn je bij problememaar hoeft te bellen, kun je het net zo goed gebruiken i.p.v. zelf wat kopen met een onbekende afschrijftermijn.
Je hebt gelijk natuurlijk, een ONT vanuit de provider zou handig zijn. Zoals KPN dus, hoewel de keuze die ze maakten voor Genexis ze veel ellende gebracht heeft. Of bridge mode. Hoewel dan nog steeds een Tweaker elk extra niet te beheren device zal willen elimineren. Ik heb mijn buik wel vol van ISP’s die features opeens disablen, zoals recent Odido die de n28 band met een firmware update op het Klik&Klaar modem uitschakelde. Dat modem staat nu in de kast en mijn eigen device doet nu toch n28.
KPN geen gelukkige keuze voor Genexis, DFN geen gelukkige keuze voor Nokia gateways, Odido geen gelukkige keuze voor Zyxel op K&K met heel instabiele WiFi en n28 disabled. Kortom… je eigen device conform je eigen wensen is wel erg fijn.
Nah, ik heb zo'n systeem (zonder OPNSense, maar met plain Debian ingeregeld als router) en heb echt niet zoiets van "kon ik nu maar het modem weg halen". Sure, als het voor een paar euro (en dus niet 150ernstoud schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:47:
[...]
En dan denk ik dat mensen die die kant op gaan met OpnSense o.i.d. graag ook een eigen SFP of ONT hebben.
Ziggo dan toch het beste?KPN geen gelukkige keuze voor Genexis, DFN geen gelukkige keuze voor Nokia gateways, Odido geen gelukkige keuze voor Zyxel op K&K met heel instabiele WiFi en n28 disabled. Kortom… je eigen device conform je eigen wensen is wel erg fijn.
Dit is inderdaad de box die vanaf nu wordt geleverd met Android-TV.rowicom schreef op donderdag 5 december 2024 @ 06:57:
[...]
Is het deze' smart box' die je gekregen hebt van ze?
[Afbeelding]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
In mijn geval ging het dus om gewoon je PC/Laptop pakken en naar Tweakers of welke willekeurige websites dan ook (Dus ook Delta.nl) een tracert/traceroute doen om zodoende te kijken of er hops tussen zitten die in de CG-NAT reeks vallenThe.Terminator schreef op donderdag 5 december 2024 @ 09:06:
Ik bedoel, ik lees traceroute vanaf je PC, traceroute vanaf een externe locatie.
traceroute vanuit de modem naar bijv delta.nl. Ik lees in verschillende berichten dat men met traceroute verschillende acties bedoelen en mij was niet duidelijk wat je precies bedoelde. (misschien lees ik teveel van verschillende bronnen
Hetzelfde vanaf een externe locatie heeft alleen nut om te kijken of je IP überhaupt bereikbaar is en/of er eventueel geen packetloss is onder andere
Vroeger... lang geleden... gebruikten we altijd https://www.grc.com/shieldsup om te kijken of er poorten open stonden dus die website kan je ook nog misbruiken om je Port Forwards te checken
Die optie is er ook, maar...RobertMe schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:34:
Alleen verkoopt Nokia liever 2 verschillende apparaten i.p.v. 1 apparaat met een software toggle om de router uit te schakelen (aka wisselen tussen router en bridge mode).
Die is of zwaar bugged of simpelweg uitgeschakeld ergens in de firmware voor alle Delta/Caiway klanten

Dus dan maar een andere ISP kiezen op hun eigen netwerk om zodoende een losse ONT te krijgen
Wat dat betreft vind ik
helemaal prima, want hun Zyxel T56 All-in-One Router gebruik ik niet : Daar heb ik mijn TopTon OPNsense doosje voor zoals je wel weet(en ook niet zit opgezadeld met 2 apparaten zoals bij Odido)
In Amerika schijnt onder andere Netgear goede zaken te doen met dit soort modellen : https://www.netgear.com/home/wifi/modem-routers/Bij Ziggo zijn er vellen met het modem in bridge + eigen router, maar een eigen modem is echt zeer zeldzaam.
Dan heb je dus Kabelmodem + Router + WiFi in één apparaat
Vooral dat laatste vind ik dus gedoe waar ik geen zin in heb en daarom liever een ISP heb die hem zelf levertEn bij glasvezel over XGS-PON zie je dat het een heel gestuntel was om "eigen ONT" aan de praat te krijgen en is het ook redelijk duur (€100+?), en ben je meteen een deel van de ondersteuning bij problemen kwijt (eerst ONT van provider aansluiten).
Voor € 300 koop je geen fatsoenlijke Router hoor : Maak daar maar € 800 van grofwegernstoud schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:45:
Als je Tweaker bent en een eigen router aanschaft die de hogere snelheden moeiteloos verwerkt ben je toch al gauw meer dan EUR 300,- kwijt. Exclusief een goede WiFi oplossing. Op dat totaalbedrag maakt de ONT of SFP dan relatief een klein deel uit.
WiFi is super goedkoop te fixen zoals je zelf ondertussen al hebt gezien dus dat is het probleem niet...
Een ONT van een ISP is gewoon het beste : Is er wat mis dan wijs je met je vingertje richting de ISP en mag die het lekker zelf uitzoeken
Simpelweg PERFECT !!!
Vooral dat laatste !!!RobertMe schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:59:
En verder is de prijs van de rest natuurlijk sowieso beetje irrelevant. Mijn netwerk hardware die ik in 2017 heb gekocht doet het nog prima (en dus niet eens zo duur met afschrijving van over een maand 8 jaar). Sure, 1Gbit/ is intussen meer en meer opgevolgd door 2,5Gbit/s, en AC door AX door BE (/wifi 5 naar wifi 7).
Maar wifi heb ik geen hoge snelheid nodig en bekabeld is 1Gbit/s overwegend genoeg (en ook als ik wel glasvezel zou hebben is het zeer onwaarschijnlijk dat dat een abo van meer dan 1Gbit/s zou zijn, wellicht niet eens 1Gbit/s).

NEE dusernstoud schreef op donderdag 5 december 2024 @ 12:47:
En dan denk ik dat mensen die die kant op gaan met OpnSense o.i.d. graag ook een eigen SFP of ONT hebben.
Dat weet je niet...Ik denk dat XGS-PON nu zo maar 10 jaar stabiel blijft. Er komt nog 25 Gbps. aan maar dat duurt nog wel even. Dus de investering in een ONT of SFP loont voor de technisch geïnteresseerde Tweaker.
Ondertussen hebben ze zowel Huawei als Nokia in gebruik en de Huawei schijnt geen 1 Gbps LAN te kunnen onderhandelen : Alleen 2,5 Gbps of hoger !!een ONT vanuit de provider zou handig zijn.
Zoals KPN dus, hoewel de keuze die ze maakten voor Genexis ze veel ellende gebracht heeft.
Best wel raar, maar nog steeds beter dan geen losse ONT
Liever één stopcontact extra dan elke keer de boel te moeten verbouwen :Hoewel dan nog steeds een Tweaker elk extra niet te beheren device zal willen elimineren.
- Eigen Router weghalen.
- Eigen ONT/SFP+ disconnecten en weghalen.
- Nokia 2426G-B terugzetten en opnieuw verbinden.
- Tijdens dit proces maar hopen dat er geen stof op je connectoren is gekomen of in je FTU gekropen...
Terwijl het bij een door de ISP geleverde ONT is van :
- UTP uit de WAN Poort van je Router halen.
- Diezelfde UTP in de door je ISP geleverde Router proppen.
KLAAR!!!
Heel eerlijk gezegd :Ik heb mijn buik wel vol van ISP’s die features opeens disablen, zoals recent Odido die de n28 band met een firmware update op het Klik&Klaar modem uitschakelde.
Odido geen gelukkige keuze voor Zyxel op K&K met heel instabiele WiFi en n28 disabled.
- Internet via 4G/5G gebruiken voor thuis = Rommel

- Zyxel apparaten in het algemeen = Rommel

Dus dat kon alleen maar fout gaan uiteindelijk
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik overweeg over te stappen van KPN glasvezel naar Delta glasvezel vanwege een aanbieding.
Is er een verschil in de "TV kijk ervaring" tussen de Delta TV-app en de Delta Smart Box TV-ontvanger?
Verschilt dat veel qua beeldkwaliteit en zap-ervaring? (HD/bitrate/snelheid etc.)
Is er een verschil in de "TV kijk ervaring" tussen de Delta TV-app en de Delta Smart Box TV-ontvanger?
Verschilt dat veel qua beeldkwaliteit en zap-ervaring? (HD/bitrate/snelheid etc.)
Wil je dat toelichten in dit draadje ?nero355 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:00:
...
Heel eerlijk gezegd :
- Internet via 4G/5G gebruiken voor thuis = Rommel
- Zyxel apparaten in het algemeen = Rommel
...
Rommel is spul dat je weggooit.
Ik zou inderdaad aanbiedingen voor [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie weggooien!W1ck1e schreef op donderdag 5 december 2024 @ 16:01:
Wil je dat toelichten in dit draadje ?
Rommel is spul dat je weggooit.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik had vanaf hier dus niet door dat bij gebruik van die Deco’s het wifi netwerk op de router uitgeschakeld zou zijn. Bedankt dat je me op weg geholpen hebt!tyk0 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:38:
[...]
Als de monteur op het modem de wifi heeft uitgezet om de deco's de wifi te laten "verzorgen" gaat die wps op het "modem" idd niets doen.
Dan is het beter om de printer "gewoon" via wifi in te stellen.
Ietsje meer handmatig maar ook veiliger.
Handmatig wifi netwerk en wachtwoord invullen was geen optie bij die printer (zucht), het was of WPS of eerst met de USB kabel verbinden aan de desktop en dan het wifi netwerk kiezen. USB printer kabel was uiteraard kwijt haha
En ik wist niet dat er een Deco app was, laat staan dat die de virtuele WPS knop had.bjusterbaarlik schreef op woensdag 4 december 2024 @ 22:12:
[...]
In de Deco app op de mobiel zit de wps knop.
Maar daarmee is het gelukt, printer doet het weer. Beiden hartelijk dank!
De app is max 6Mbit H264 en via de nieuwe Android decoder 7-9Mbit. Dus bij de laatste heb je beter beeld maar t.o.v. KPN ga je hard achteruit.MadeK schreef op donderdag 5 december 2024 @ 15:50:
Ik overweeg over te stappen van KPN glasvezel naar Delta glasvezel vanwege een aanbieding.
Is het beeld van Ziggo dan zoveel beter als Delta?
Update: Kijk hiermee uit: https://link.marktplaats.nl/m2208655778 fraudeur! Betaald maar “Herman” stuurt niets. Laat ook gewoon de advertentie staan. Gemeld bij MP.ernstoud schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 22:49:
[...]
Dank voor de tip. Zo’n setje van drie Deco M4 gescoord op Marktplaats voor nog geen EUR 50,- nieuw.
Gaat mijn Odido Klik&Klaar WiFi van 1e verdieping naar beneden brengen. Mooie backup voor glasvezel.
De poster @MadeK meldde: ”Ik overweeg over te stappen van KPN glasvezel naar Delta glasvezel vanwege een aanbieding.”jeroen028 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 18:54:
[...]
De app is max 6Mbit H264 en via de nieuwe Android decoder 7-9Mbit. Dus bij de laatste heb je beter beeld maar t.o.v. Ziggo ga je hard achteruit.
Wat heeft Ziggo hier dan mee van doen?
5 dagen aktief op mp. Niet echt een aanbeveling. Niet dat het jouw schuld is. Bummerernstoud schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:16:
Update: Kijk hiermee uit: https://link.marktplaats.nl/m2208655778 fraudeur! Betaald maar “Herman” stuurt niets. Laat ook gewoon de advertentie staan. Gemeld bij MP.
Inderdaad. My bad. Nu bij een betrouwbare webshop gekocht. Super stom want met BTW aftrek (ben ondernemer) en aftrek als bedrijfskosten scheelt het weinig.W1ck1e schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:23:
[...]
5 dagen aktief op mp. Niet echt een aanbeveling. Niet dat het jouw schuld is. Bummer
Koop eigenlijk vanaf het begin van internet via eBay, MP, Aliexpress etc., nooit een probleem gehad.
Enfin, les geleerd

—-
Off topic update, maar wel relevant omdat de Deco M4 en het feit dat ze op MP te koop zijn ook hier veel genoemd wordt.
Na aangifte heeft MP de betrokken advertentie, oplichter en ook alle berichten (huh?) verwijderd. En nu staat dezelfde advertentie onder een andere naam weer op MP, iemand die 0 dagen actief is.
Dan meld je dat bij MP en dan dit:
:strip_exif()/f/image/oaidBFHLAF5K9Hb7fjuABNLP.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor mij wel de laatste keer dat ik me waag op MP. Die zijn er dus echt niet op uit om kopers te beschermen.
[ Voor 46% gewijzigd door ernstoud op 07-12-2024 17:27 ]
C:\Users\MYNAME>tracert bol.comnero355 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 14:00:
[...]
In mijn geval ging het dus om gewoon je PC/Laptop pakken en naar Tweakers of welke willekeurige websites dan ook (Dus ook Delta.nl) een tracert/traceroute doen om zodoende te kijken of er hops tussen zitten die in de CG-NAT reeks vallen
Hetzelfde vanaf een externe locatie heeft alleen nut om te kijken of je IP überhaupt bereikbaar is en/of er eventueel geen packetloss is onder andere
Vroeger... lang geleden... gebruikten we altijd https://www.grc.com/shieldsup om te kijken of er poorten open stonden dus die website kan je ook nog misbruiken om je Port Forwards te checken
[...]
Tracing route to bol.com [34.36.121.47]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 3 ms 3 ms 3 ms 129-191-172-081.dynamic.caiway.nl [81.172.191.129]
3 * * * Request timed out.
4 4 ms 7 ms 7 ms 62.45.63.229
5 6 ms 7 ms 3 ms 142.251.70.127
6 8 ms 7 ms 7 ms 142.251.48.175
7 5 ms 3 ms 3 ms 47.121.36.34.bc.googleusercontent.com [34.36.121.47]
Trace complete.
Maar wat ik ook raar vind is dat ik een 250 mbit verbinding heb aangevraagd, maar een speedtest 500mbit aangeeft. En waar ik ook nog achter kwam is dat mijn docker containers niet meer naar buiten kunnen communiceren.
Update:
Gisternavond laat nog eens geprobeerd en nu werkt het.
Wat er gewijzigd is.
1. modem opnieuw factory reset
2. OpenMediaVault (server) eth card had een fixed IP, deze verwijderd.
3. Opnieuw fixed IP via de Nokia modem laten lopen (wel 192.168.0.80 ipv 192.168.0.81 wat het eerst was).
4. Werkt en kan via NGINX proxy manager de apps bereiken.
Naar mijn weten kan het aan 2 dingen hebben gelegen, de 2 maal fixed IP (op modem en de OpenMediaVault box) of dat OpenMediaVault onder water opnieuw is opgestart ? Want die fixed (dubbele) IP bestond ook al in de vorige situatie, maar dan met een TPLink router
[ Voor 17% gewijzigd door The.Terminator op 06-12-2024 15:18 ]
Te snel gelezen. KPN ook beterernstoud schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:21:
[...]
De poster @MadeK meldde: ”Ik overweeg over te stappen van KPN glasvezel naar Delta glasvezel vanwege een aanbieding.”
Wat heeft Ziggo hier dan mee van doen?
"If it's too good to be true..." en vooral op Martkplaats !!ernstoud schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:26:
Inderdaad. My bad. Nu bij een betrouwbare webshop gekocht. Super stom want met BTW aftrek (ben ondernemer) en aftrek als bedrijfskosten scheelt het weinig.
Koop eigenlijk vanaf het begin van internet via eBay, MP, Aliexpress etc., nooit een probleem gehad.
Enfin, les geleerd.
Dat is toch dat hele upgrade verhaal dat eraan komt vanwege de prijsverhogingenThe.Terminator schreef op donderdag 5 december 2024 @ 21:34:
Maar wat ik ook raar vind is dat ik een 250 mbit verbinding heb aangevraagd, maar een speedtest 500mbit aangeeft.
Docker Containers kan je het beste in een MACVLAN Network configuratie opzetten, want anders zit je daar ook met al die rare NAT achtige Port Forward toestand !!En waar ik ook nog achter kwam is dat mijn docker containers niet meer naar buiten kunnen communiceren.
Ik gok op de restart van de service, want de rest slaat echt nergens op en zou wel een heeeele rare bug zijnNaar mijn weten kan het aan 2 dingen hebben gelegen, de 2 maal fixed IP (op modem en de OpenMediaVault box) of dat OpenMediaVault onder water opnieuw is opgestart ? Want die fixed (dubbele) bestond ook al in de vorige situatie, zie het dan met een TPLink router
Prijsverhogingen, geen idee. Heb enkele weken geleden die 2 jarige aanbieding van 35 euro afgesloten. Niets gelezen (of gekregen) over prijsverhodingen.nero355 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:20:
[...]
Dat is toch dat hele upgrade verhaal dat eraan komt vanwege de prijsverhogingen
[...]
Docker Containers kan je het beste in een MACVLAN Network configuratie opzetten, want anders zit je daar ook met al die rare NAT achtige Port Forward toestand !!
[...]
Ik gok op de restart van de service, want de rest slaat echt nergens op en zou wel een heeeele rare bug zijn
-
Dockers zal ik nog verder uitpluizen, doen het voor nu iig
-
Dat is mijn aanname ook (de restart). Alleen was mijn assumption dat dit niet nodig was, maar vooruit
Van deze aanbieding heb ik ook gebruik gemaakt.The.Terminator schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:06:
[...]
Prijsverhogingen, geen idee. Heb enkele weken geleden die 2 jarige aanbieding van 35 euro afgesloten. Niets gelezen (of gekregen) over prijsverhodingen.
24 maanden actietarief staat er in de bevestiging. En prijsverhogingen worden niet doorgevoerd als er nog een actietarief loopt , zo las ik in de begeleidende tekst van Delta.
Geldt niet voor lopende contracten met een vaste looptijd en bijbehorende actiekortingen als het goed is

EDIT: Dat stond dus al in de post hiervoor
[ Voor 5% gewijzigd door rfbroek op 06-12-2024 20:32 ]
Beetje onduidelijk wat je nou bedoelt...rfbroek schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:30:
[...]
Geldt niet voor lopende contracten met een vaste looptijd en bijbehorende actiekortingen als het goed is
Wat geldt er dan niet? De verhoging of de uitsluiting daarvan?
Kun je op een lopend contract (dat reeds een keer verlengd is neem ik aan) ook een actiekorting krijgen?
Het ging er effe om waarom @The.Terminator met zijn 250 Mbps abonnement ineens 500 Mbps haalt hé!rfbroek schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:30:
EDIT: Dat stond dus al in de post hiervoor
Dat is niet vreemd. Delta heeft de snelheidverhogingen per 1 januari doorgevoerdnero355 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 00:37:
[...]
Het ging er effe om waarom @The.Terminator met zijn 250 Mbps abonnement ineens 500 Mbps haalt hé!
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Is het mogelijk om met het standaard Delta modem een eigen DHCP server in te stellen?
Momenteel heb ik mijn Ziggo modem in bridge mode staan zodat ik de router van mijn mesh systeem kan gebruiken. Op deze router heb ik mijn Synology NAS ingesteld als zijnde DHCP server. Verder heb ik geen moeilijke configuraties in mijn huidige router staan (paar port forwardings + custom DHCP server) dus ik gok dat ik deze dan wel gewoon op AP mode kan zetten en het standaard modem van Delta (Nokia XS-2426G-B?) kan gebruiken.
Edit: ik zie nu dat ik op mijn router de DHCP server gewoon uitgezet heb en niet verwijs naar mijn NAS. Dus ik denk dat mijn vraag moet zijn: kun je de DHCP server op het Delta modem uitzetten?
Momenteel heb ik mijn Ziggo modem in bridge mode staan zodat ik de router van mijn mesh systeem kan gebruiken. Op deze router heb ik mijn Synology NAS ingesteld als zijnde DHCP server. Verder heb ik geen moeilijke configuraties in mijn huidige router staan (paar port forwardings + custom DHCP server) dus ik gok dat ik deze dan wel gewoon op AP mode kan zetten en het standaard modem van Delta (Nokia XS-2426G-B?) kan gebruiken.
Edit: ik zie nu dat ik op mijn router de DHCP server gewoon uitgezet heb en niet verwijs naar mijn NAS. Dus ik denk dat mijn vraag moet zijn: kun je de DHCP server op het Delta modem uitzetten?
[ Voor 16% gewijzigd door Vinze op 07-12-2024 15:43 ]
Wat ik ervan begrijp is:Sjakie0101 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:21:
[...]
Dat is niet vreemd. Delta heeft de snelheidverhogingen per 1 januari doorgevoerd
@The.Terminator heeft een paar weken terug een 250 Mbit abbo afgesloten, en nu haalt hij 500 Mbit
En het is pas over een kleine 4 weken 1 januari
Klopt, kwam van Caiway 400mbit, naar die 2 jarige aanbieding voor 35 euro (250mbit). Maar haal 500rfbroek schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:21:
[...]
Wat ik ervan begrijp is:
@The.Terminator heeft een paar weken terug een 250 Mbit abbo afgesloten, en nu haalt hij 500 Mbit
En het is pas over een kleine 4 weken 1 januari
Beide ontvangers die je noemt zijn antiek en het "nieuwste" type, met Android is beperkt, maar die heb je dus niet gekregen.
Ik zou gewoon een Google Chromecast met Google TV kopen of iets in die geest en de Delta app draaien.
Ik zou gewoon een Google Chromecast met Google TV kopen of iets in die geest en de Delta app draaien.
[ Voor 3% gewijzigd door rfbroek op 07-12-2024 22:49 ]
Ik kom van de Kamai, heb nu de Amdroidbox en wil niet meer terug.rfbroek schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:49:
Beide ontvangers die je noemt zijn antiek en het "nieuwste" type, met Android is beperkt, maar die heb je dus niet gekregen.
Er zijn geen beperkingen, buiten geen Netflix.
Die snelheidsverhogingen worden meestal eerder in gang gezet.The.Terminator schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 22:25:
[...]
Klopt, kwam van Caiway 400mbit, naar die 2 jarige aanbieding voor 35 euro (250mbit). Maar haal 500maar tis daar wel vaker een chaotisch. Bestelde interactieve tv, specifiek gevraagd om Amino Kamai7, maar krijg opgestuurd Amino Aria 7X. En de Kamai is wat ik lees sneller...
Hoe bedoel je geen Netflix (niet te installeren?).Sjakie0101 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:33:
[...]
Ik kom van de Kamai, heb nu de Amdroidbox en wil niet meer terug.
Er zijn geen beperkingen, buiten geen Netflix.
En hoe heb je die Android box verkregen ? Is net uit toch (naam?)?
Is al ruim besproken en kan blijkbaar gewoon nietThe.Terminator schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:15:
Hoe bedoel je geen Netflix (niet te installeren?)
Tegenvraag : Waarom heb je zo'n rare configuratie draaienVinze schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:40:
Is het mogelijk om met het standaard Delta modem een eigen DHCP server in te stellen?
Buiten het feit dat je dit beweert zonder bron, vraag ik me af waarom iemand die pas kort een contract heeft afgesloten voor langere tijd , waarin een bepaalde snelheid is vastgelegd, na een paar weken in aanmerking zou komen voor een snelheidsverhoging.Sjakie0101 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 23:33:
[...]
Die snelheidsverhogingen worden meestal eerder in gang gezet.
Ja. Daarom zou ik gewoon een provider-onafhankelijke decoder gebruikenThe.Terminator schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:15:
[...]
Hoe bedoel je geen Netflix (niet te installeren?).
Wat een rare stelling. Alsof dat niet zou kunnen nu Delta straks alle 250 mbit klanten over gaat zetten.rfbroek schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:11:
[...]
Buiten het feit dat je dit beweert zonder bron, vraag ik me af waarom iemand die pas kort een contract heeft afgesloten voor langere tijd , waarin een bepaalde snelheid is vastgelegd, na een paar weken in aanmerking zou komen voor een snelheidsverhoging.die ik hem natuurlijk wel gun
![]()
Delta heeft vaste pakketten voor iedereen. Geen verschillen tussen abonnees.rowicom schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:42:
[...]
Wat een rare stelling. Alsof dat niet zou kunnen nu Delta straks alle 250 mbit klanten over gaat zetten.
250 Mbit wordt 500 Mbit en het is niet ingebruikelijk dat ze dit een 2/3 weken voor 1 januari doen ivm de feestdagen.
Nog even over Netflix op de nieuwste smart box. Die heet overigens (Amino) Amigo als ik het goed gezien heb?
Maar dat Netflix daar niet op draait...kwestie van rechten of een bug of komt dat later nog?
Maar de smart box heeft een castingfunctie aan boord toch? Dus je kunt Netflix dan altijd nog streamen vanaf je mobiel.
Maar dat Netflix daar niet op draait...kwestie van rechten of een bug of komt dat later nog?
Maar de smart box heeft een castingfunctie aan boord toch? Dus je kunt Netflix dan altijd nog streamen vanaf je mobiel.
Dat laatste kan inderdaad. Netflix is wel iets waarvan ik verwacht dat er aan gewerkt wordt.rowicom schreef op zondag 8 december 2024 @ 15:45:
Nog even over Netflix op de nieuwste smart box. Die heet overigens (Amino) Amigo als ik het goed gezien heb?
Heb het misschien gemist, maar heb je om de nieuwe box gevraagd ?Sjakie0101 schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:12:
[...]
Dat laatste kan inderdaad. Netflix is wel iets waarvan ik verwacht dat er aan gewerkt wordt.
Op 30 november heb ik via chat gevraagd of er nog iets meer in zat dan de verlenging die toen in mijn Delta stond. Was zeker geen slechte aanbieding (want Black Friday), maar als je niets vraagt en zo. Ik zou zsm worden gebeld, dat moet nog gebeuren. De aanbieding staat er niet meer, maar ik heb wel de toezegging dat ik ervoor in aanmerking kom.
Hoe dan ook: duurt lang ...
Hoe dan ook: duurt lang ...
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hoezo rare configuratie? Ik vind de Synology interface veel fijner werken voor het instellen van DHCP entries en als ik van router wissel hoeft ik die niet over te zetten. Ik heb op de NAS ook een docker instance van pihole en tailscale draaien en zo houd ik alles mooi bij elkaar.nero355 schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:36:
[...]
Tegenvraag : Waarom heb je zo'n rare configuratie draaien
Het is geen rare configuratie. Je zou die van mij eens moeten zien. We hebben gewoon beiden een configuratie waarmee we kunnen werken. Ik zie wel een klein probleempje. Op het moment dat je nas niet werkt, merk je dat meteen. Je dns werkt dan niet meer, maar dat merk je gauw genoeg als het goed is.Vinze schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:51:
[...]
Hoezo rare configuratie? Ik vind de Synology interface veel fijner werken voor het instellen van DHCP entries en als ik van router verwissel hoeft ik die niet over te zetten. Ik heb op de NAS ook een docker instance van pihole en tailscale draaien en zo houd ik alles mooi bij elkaar.
Ben abonnee sinds september 2021.Ik heb nog steeds die m5 deco's en de huur is gratis bij mij. Mag je trouwens die deco's ook inruilen voor nieuwere modellen? Dan moet de huur wel gratis blijven.bjusterbaarlik schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 08:58:
De Deco X20 krijg je er niet gratis bij. Je huurt ze voor 5 euro per maand, alleen het eerste jaar krijg je 5 euro per jaar korting op de huur.
[ Voor 3% gewijzigd door jaaoie17 op 09-12-2024 11:23 ]
Hmm. I.h.a. tevreden over CaiWay/Delta. Maar recent overgestapt n.a.v. een aanbod om voor 35 euro Internet + TV voor een introductieperiode te krijgen. In de hele melee van pop-ups ("doe nu de postcode check!") en extra aanbiedingen ("Neem vooral ook ons mobiele abonnement erbij!") heb ik blijkbaar ergens overheen gezien en iets niet aangeklikt dat ik wel had moeten aanklikken of omgekeerd. En nu, een paar maanden later nu de daadwerkelijke overstap fysiek gebeurt, blijk ik geen TV er bij te hebben. Dat had ik kunnen zien in de bevestiging, maar da's ook weer zo'n reclame-pakketnaam die niet alles zegt. Enfin. Geen TV dus. Bij een eerder contact toen ik al wat hardware kreeg opgestuurd als eens contact gehad omdat er geen settop-box bij was: "Nee meneer, dat klopt, u kunt de caiway-settopbox houden".
Bottom line: vergeet het maar. Scheef geklikt is scheef geklikt. Coulance doen we niet en hebt u verder nog vragen?
Best wel balen.
Bottom line: vergeet het maar. Scheef geklikt is scheef geklikt. Coulance doen we niet en hebt u verder nog vragen?
Best wel balen.
Het zal toch wel mogelijk zijn om nu TV erbij te bestellen? Via mijn.delta ?Heelgoed schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:57:
Hmm. I.h.a. tevreden over CaiWay/Delta. Maar recent overgestapt n.a.v. een aanbod om voor 35 euro Internet + TV voor een introductieperiode te krijgen. In de hele melee van pop-ups ("doe nu de postcode check!") en extra aanbiedingen ("Neem vooral ook ons mobiele abonnement erbij!") heb ik blijkbaar ergens overheen gezien en iets niet aangeklikt dat ik wel had moeten aanklikken of omgekeerd. En nu, een paar maanden later nu de daadwerkelijke overstap fysiek gebeurt, blijk ik geen TV er bij te hebben. Dat had ik kunnen zien in de bevestiging, maar da's ook weer zo'n reclame-pakketnaam die niet alles zegt. Enfin. Geen TV dus. Bij een eerder contact toen ik al wat hardware kreeg opgestuurd als eens contact gehad omdat er geen settop-box bij was: "Nee meneer, dat klopt, u kunt de caiway-settopbox houden".
Best wel balen.
Inloggen op MijnDelta, abo even aanpassen door een setopbox erbij te kiezen.Heelgoed schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:57:
Best wel balen.
Die moet je bewust kiezen, standaard gaat men uit van gebruik van de apps (die het bij jou wel zullen doen, dus ook de tv-app). Maar je kan gewoon via Mijn Delta alsnog een decoder erbij krijgen.
Ja, sorry, wel tv natuurlijk. Maar niet meer inbegrepen in het actieaanbod. Dus nu voor een extra maandbedrag. Maar goed, "had ik maar beter moeten opletten", als ik de chat even samenvat.
En daar heeft die chat medewerker wel een beetje gelijk in toch?Heelgoed schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:07:
Ja, sorry, wel tv natuurlijk. Maar niet meer inbegrepen in het actieaanbod. Dus nu voor een extra maandbedrag. Maar goed, "had ik maar beter moeten opletten", als ik de chat even samenvat.
Omdat een ISP echt niet elke abonnee 1 voor 1 gaat zitten upgraden maar gewoon meerdere profielen voor meerdere groepen abonnees heeft op de Load Balancer/Traffic Shaper en met 1 click via die koppelingen een heleboel klanten tegelijk kan upgraden door alleen maar de "Bandwidth Profile" of iets dergelijks aan te passen gok ikrfbroek schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:11:
vraag ik me af waarom iemand die pas kort een contract heeft afgesloten voor langere tijd , waarin een bepaalde snelheid is vastgelegd, na een paar weken in aanmerking zou komen voor een snelheidsverhoging.die ik hem natuurlijk wel gun
![]()
Dus als je het geluk hebt dat je in een groep zit die heel vroeg de nieuwe instellingen krijgt toegepast dan word je heel snel omgezet naar 500 Mbps i.p.v. 250 Mbps bijvoorbeeld
En ze beginnen daarmee elke keer ergens in Oktober/November om zodoende ergens in Maart of zo helemaal klaar te zijn...
Hoop onnodige spaghetti in je netwerk die nergens voor nodig is IMHO en je alleen maar ellende kan opleveren op het moment dat er iets mis is gegaanVinze schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:51:
Hoezo rare configuratie?
Maar waarom dan niet bijvoorbeeld eens kijken of een Synology Router dezelfde fijne webGUI gebruikt en daarvan als Router afhankelijk zijnIk vind de Synology interface veel fijner werken voor het instellen van DHCP entries en als ik van router wissel hoeft ik die niet over te zetten.
Ik heb op de NAS ook een docker instance van pihole en tailscale draaien en zo houd ik alles mooi bij elkaar.
Prima, maar dit :W1ck1e schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:05:
Het is geen rare configuratie. Je zou die van mij eens moeten zien.
We hebben gewoon beiden een configuratie waarmee we kunnen werken.
Is gewoon niet handig...Vinze schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 15:40:
Momenteel heb ik mijn Ziggo modem in bridge mode staan zodat ik de router van mijn mesh systeem kan gebruiken.
Op deze router heb ik mijn Synology NAS ingesteld als zijnde DHCP server.
Verder heb ik geen moeilijke configuraties in mijn huidige router staan (paar port forwardings + custom DHCP server) dus ik gok dat ik deze dan wel gewoon op AP mode kan zetten en het standaard modem van Delta (Nokia XS-2426G-B?) kan gebruiken.
Ik zou dan op zoek gaan naar een betere (DIY) Router i.p.v. meerdere apparaten te hebben die bijvoorbeeld op het moment dat ze per ongeluk naar Factory Defaults schieten een puinhoop kunnen veroorzaken...

"But that's just me..."
Doe ermee wat je wilt verder
Je kan toch oude facturen erop naslaan en vergelijken met je nu hebtHeelgoed schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:57:
Best wel balen.
Kan je als het goed is gewoon op de Delta/Caiway website vinden nadat je inlogt
Een beetje? Vast wel, vandaar dat ik het ook over "coulance" heb. Als de daadwerkelijke levering van het product maanden later is, zie je dan pas dat er ergens iets anders is gelop3n dan bedoeld. Daar mag een leverancier m.i. ook wel wat begrip voor hebben. Zeker als er in de tussentijd al een contact is geweest waarbij met een "u kunt de bestaande settopbox houden" impliciet wordt bevestigd dat je TV hebt meebesteld.ernstoud schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:10:
[...]
En daar heeft die chat medewerker wel een beetje gelijk in toch?
Maar goed. Het leergeld is betaald en mag ik de komende negen maanden, of hoelang de kortingsperiode ook al weer was, maandelijks blijven betalen. Nou kan ik het wel missen, maar het is zo onnodig formeel. Dus nu maar eens denken hoe ik er nog wat lol uit haal. In het verleden heb ik de discussie rond Caiway/Delta nog wel eens van wat verzoenende opmerkingen voorzien. Dat de snelheid bij mij ok is, dat m'n IP adres keurig stabiel is ondanks CGNAT-gedoe, dat de stabiliteit prima is, dat ik als vrij modale gebruiker goed uit de voeten kan met het standaard modem. Maar nu ga ik natuurlijk ook bij elke verjaardag, kerstborrel, zakendiner, wachtrij bij de kassa, kortom overal, lekker in de tijdgeest mopperen. Over die zuinige zeeuwen en zo.
BasisTV is dacht ik gratis, 1e Androidbox ook.Heelgoed schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:33:
[...]
Een beetje? Vast wel, vandaar dat ik het ook over "coulance" heb. Als de daadwerkelijke levering van het product maanden later is, zie je dan pas dat er ergens iets anders is gelop3n dan bedoeld. Daar mag een leverancier m.i. ook wel wat begrip voor hebben. Zeker als er in de tussentijd al een contact is geweest waarbij met een "u kunt de bestaande settopbox houden" impliciet wordt bevestigd dat je TV hebt meebesteld.
Maar goed. Het leergeld is betaald en mag ik de komende negen maanden, of hoelang de kortingsperiode ook al weer was, maandelijks blijven betalen. Nou kan ik het wel missen, maar het is zo onnodig formeel. Dus nu maar eens denken hoe ik er nog wat lol uit haal. In het verleden heb ik de discussie rond Caiway/Delta nog wel eens van wat verzoenende opmerkingen voorzien. Dat de snelheid bij mij ok is, dat m'n IP adres keurig stabiel is ondanks CGNAT-gedoe, dat de stabiliteit prima is, dat ik als vrij modale gebruiker goed uit de voeten kan met het standaard modem. Maar nu ga ik natuurlijk ook bij elke verjaardag, kerstborrel, zakendiner, wachtrij bij de kassa, kortom overal, lekker in de tijdgeest mopperen. Over die zuinige zeeuwen en zo.
Bij een Internet&TV abo zo te zien. Maar blijkbaar ben ik in de wirwar onbedoeld afgeslagen naar "internet only" en nu kan ik tv er wel bijkrijgen voor 15 euro pm. Ik kijk verder maar niet te veel bij al die aanbiedingen, want alle black friday deals bieden wat ze mij destijds ook boden voor de caiway overstap. Dan denk je toch:"genoeg mogelijkheden voor zo'n chat-medewerker om de situatie te herstellen o.b.v. één van die huidige aanbiedingen". Maar nee dus.Sjakie0101 schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:32:
[...]
BasisTV is dacht ik gratis, 1e Androidbox ook.
En nu dus het bonusklagen als compensatie voor voornoemd leergeld: wist je dat die settopbox van Caiway echte bagger is? Regelmatig geeft 'ie alleen geluid en geen beeld. Dan moet je 'm rebooten en mis je het begin van de uitzending. Ik vond dat nooit echt een probleem, maar ja, nu kunnen alle slakken zout verwachten.
Ja, jarenlang bij Caiway gezeten. Aria 7x destijds omgeruild voor een Kamai 7x en nadien ivm goedkoper abo naar Delta overgestapt.Heelgoed schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:01:
[...]
Bij een Internet&TV abo zo te zien. Maar blijkbaar ben ik in de wirwar onbedoeld afgeslagen naar "internet only" en nu kan ik tv er wel bijkrijgen voor 15 euro pm. Ik kijk verder maar niet te veel bij al die aanbiedingen, want alle black friday deals bieden wat ze mij destijds ook boden voor de caiway overstap. Dan denk je toch:"genoeg mogelijkheden voor zo'n chat-medewerker om de situatie te herstellen o.b.v. één van die huidige aanbiedingen". Maar nee dus.
En nu dus het bonusklagen als compensatie voor voornoemd leergeld: wist je dat die settopbox van Caiway echte bagger is? Regelmatig geeft 'ie alleen geluid en geen beeld. Dan moet je 'm rebooten en mis je het begin van de uitzending. Ik vond dat nooit echt een probleem, maar ja, nu kunnen alle slakken zout verwachten.
Ja, dat overstappen... Laat ik nog een beetje leergeldcompensatie incasseren door wat te mekkeren.... Je denkt toch dat Caiway naar Delta overstappen administratief afgehandeld kan worden. Maar ik moest dus de ene Nokia modem inleveren bij caiway om een zo te zien identieke van Delta (zelfde typenummer, zelfde firmware) te installeren en te configureren. Op het oog nogal onnodig geschuif met pakketjes door Nederland. Weet iemand eigenlijk wat er met dat ingeleverde modem gebeurt? Krijgt iemand anders nou mijn door de kat ondergesprietste (niet echt, maar voor het idee) modem? Of is dat e-waste? Idem voor zo'n settopbox, als het al heruitgegeven wordt dan toch hopelijk met een verse afstandsbediening zonder mijn chipskruimels tussen de toetsen?
De nieuwe Smartbox van Delta, de Amino Amigo 7X is te bewonderen op de site van de fabrikant of distributeur.
Inclusief datasheet. https://www.amino.tv/amino-devices/amigo-7x
Het abonnement zit gekoppeld aan de router. Dus als de nieuwe aangesloten wordt begint het abonnement. Zo hebben ze dat bedacht.Heelgoed schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:28:
Ja, dat overstappen... Laat ik nog een beetje leergeldcompensatie incasseren door wat te mekkeren.... Je denkt toch dat Caiway naar Delta overstappen administratief afgehandeld kan worden. Maar ik moest dus de ene Nokia modem inleveren bij caiway om een zo te zien identieke van Delta (zelfde typenummer, zelfde firmware) te installeren en te configureren.
Ze worden gebruikt, maar wel nadat ze helemaal zijn nagekeken en schoongemaakt. Kan prima zijn dat ook één van jouw spullen niet nieuw is, maar dat valt normaal gesproken niet op.Weet iemand eigenlijk wat er met dat ingeleverde modem gebeurt? Krijgt iemand anders nou mijn door de kat ondergesprietste (niet echt, maar voor het idee) modem? Of is dat e-waste? Idem voor zo'n settopbox, als het al heruitgegeven wordt dan toch hopelijk met een verse afstandsbediening zonder mijn chipskruimels tussen de toetsen?
Ja, blijkbaar. Voelt toch wat omslachtig. Vooral omdat ze naar mij communiceren "Caiway gaat verder als Delta". Dan zou ik zeggen: verander het briefhoofd of zoiets en laat het verder lekker zoals het is. Maar er zal wel diepere motivatie achter zitten.bjusterbaarlik schreef op maandag 9 december 2024 @ 21:14:
[...]
Het abonnement zit gekoppeld aan de router. Dus als de nieuwe aangesloten wordt begint het abonnement. Zo hebben ze dat bedacht.
Nee, is ook prima, ik lik ze zelden af, dus schoongemaakt is helemaal goed. Geeft wel inspiratie voor een thriller waarbij malafide onderdelen in ingeruild modems zijn verstopt.Ze worden gebruikt, maar wel nadat ze helemaal zijn nagekeken en schoongemaakt. Kan prima zijn dat ook één van jouw spullen niet nieuw is, maar dat valt normaal gesproken niet op.
En dan -omdat het zo leuk is- nog even therapeutisch mopperen: de buren hebben TV van Delta en dat via zo'n wifi steunpunt, door monteur geïnstalleerd. Hebben vaak gedoe met bevriezen, meerdere keren per avond. Ze hebben nu ook een soort inschikkend berustende toestand bereikt, maar af en toe moet ik even aanhoren hoe ze stoom afblazen.
Ik moet zeggen, dat mopperen bevalt wel. Ik snap nu de charme. Meestal ben ik van het harmonie-model, maar lekker eigentijds ventileren heeft ook wel wat. Ik zal de broccoli ook eens inruilen voor hamburgers een friet.
Kunnen ze dat niet beter bij Delta zelf doen? Dan kan Delta een monteur sturen om het op te lossen.Heelgoed schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:59:
[...]
En dan -omdat het zo leuk is- nog even therapeutisch mopperen: de buren hebben TV van Delta en dat via zo'n wifi steunpunt, door monteur geïnstalleerd. Hebben vaak gedoe met bevriezen, meerdere keren per avond. Ze hebben nu ook een soort inschikkend berustende toestand bereikt, maar af en toe moet ik even aanhoren hoe ze stoom afblazen.
Ik moet zeggen, dat mopperen bevalt wel. Ik snap nu de charme. Meestal ben ik van het harmonie-model, maar lekker eigentijds ventileren heeft ook wel wat. Ik zal de broccoli ook eens inruilen voor hamburgers een friet.
Dat hebben ze een paar keer gedaan en die is ook een paar keer langs geweest. Zonder veel resultaat dus en nu accepteren ze het maar als blijkbaar onoplosbaar. Bekabeld zou vermoedelijk ok zijn, maar dat kan in hun huis niet op voor hen aanvaardbare wijze (design en zo). Dus wordt het kiezen voor gebeten door hond of kat en is dit waar ze op uitgekomen zijn.bjusterbaarlik schreef op maandag 9 december 2024 @ 23:04:
[...]
Kunnen ze dat niet beter bij Delta zelf doen? Dan kan Delta een monteur sturen om het op te lossen.
*knip*. Troll reactie.
[ Voor 90% gewijzigd door rens-br op 10-12-2024 10:04 ]
Die apparatuur wordt eerst opgeknapt door een speciaal bedrijf :Heelgoed schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:28:
Ja, dat overstappen... Laat ik nog een beetje leergeldcompensatie incasseren door wat te mekkeren.... Je denkt toch dat Caiway naar Delta overstappen administratief afgehandeld kan worden. Maar ik moest dus de ene Nokia modem inleveren bij caiway om een zo te zien identieke van Delta (zelfde typenummer, zelfde firmware) te installeren en te configureren. Op het oog nogal onnodig geschuif met pakketjes door Nederland. Weet iemand eigenlijk wat er met dat ingeleverde modem gebeurt? Krijgt iemand anders nou mijn door de kat ondergesprietste (niet echt, maar voor het idee) modem? Of is dat e-waste? Idem voor zo'n settopbox, als het al heruitgegeven wordt dan toch hopelijk met een verse afstandsbediening zonder mijn chipskruimels tussen de toetsen?
https://www.delta.nl/nieu...nt-en-waarom-we-het-doen/
Leuk! Interessant weetje, dank.Mapje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:08:
[...]
Die apparatuur wordt eerst opgeknapt door een speciaal bedrijf :
https://www.delta.nl/nieu...nt-en-waarom-we-het-doen/
Dat bevriezen heeft geen relatie met de wifi waarschijnlijk, ik (en anderen om mij heen) hebben hier ook last van en daar is alles bekabeld. Meestal is het probleem tijdelijk weg met een herstart van de ontvanger.Heelgoed schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:59:
[...]
Blijft voor mij het enige negatieve aan Delta. Internet werkt top, snel en stabiel. De TV oplossing is om te janken. Je kan pas na een programma terug gaan kijken, alle acties vereisen 80 handelingen en het bevriezen/stotteren wat in de LiveTV gebeurd is super vervelend. Ik mis het KPN TV platform elke dag, dat was echt op alle vlakken beter.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Zou dat bevriezen van het beeld dan specifiek toe te schrijven zijn aan de hardware in de Aria of Kamai box? Want als je via de tv app op een smart tv kijkt, bevriest het dan niet? Is de stream vanaf Delta 'foutloos'?
In mijn ervaring is het de Nokia router. Als je die vervangt door een eigen router is het probleem opgelost. Software problemen denk ik.rowicom schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:54:
Zou dat bevriezen van het beeld dan specifiek toe te schrijven zijn aan de hardware in de Aria of Kamai box? Want als je via de tv app op een smart tv kijkt, bevriest het dan niet? Is de stream vanaf Delta 'foutloos'?
Mijn avontuur met Delta gaat pas op 2 januari as in. Ben van plan mijn eigen router in DMZ aan de Nokia te hangen. Omzeil ik daarmee deze eventuele bug van de Nokia?bjusterbaarlik schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:15:
[...]
In mijn ervaring is het de Nokia router. Als je die vervangt door een eigen router is het probleem opgelost. Software problemen denk ik.
Dank voor de info. Dat is voor m'n buren zeker weten wel een paar bruggen te ver. Maar ze hebben nu een door een zoon geïnstalleerde chromecast met NPO-start en zijn daar wel tevreden mee geloof ik.bjusterbaarlik schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:15:
[...]
In mijn ervaring is het de Nokia router. Als je die vervangt door een eigen router is het probleem opgelost. Software problemen denk ik.
Niet geprobeerd, maar het is niet iets waar iedereen last van heeft. Dus het zal wel een combinatie zijn van verschillende factoren waardoor het mis gaat. Is ook niet dat iedereen er last van heeft.rowicom schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:19:
[...]
Mijn avontuur met Delta gaat pas op 2 januari as in. Ben van plan mijn eigen router in DMZ aan de Nokia te hangen. Omzeil ik daarmee deze eventuele bug van de Nokia?
Wat een cheapass ding zeg...rowicom schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:08:
De nieuwe Smartbox van Delta, de Amino Amigo 7X is te bewonderen op de site van de fabrikant of distributeur.

Volgens mij zijn er € 29,95 kostende kastjes op allerlei Chinese Webshops die betere specificaties hebben !!

En gezien het feit dat er Widevine Support wordt genoemd is er ook geen reden om niet compatible te zijn met Netflix
#RaarVerhaal!!!
Die dan twee weken leverbaar zijn en vol zitten met allerlei leuke “extra” features:nero355 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:27:
[...]
Volgens mij zijn er € 29,95 kostende kastjes op allerlei Chinese Webshops die betere specificaties hebben !!![]()
![]()
YouTube: STOP Buying ANDROID TV Boxes!
Zonder een of andere paniekerige YouTube video te hebben gekeken =>ernstoud schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:52:
Die dan twee weken leverbaar zijn en vol zitten met allerlei leuke “extra” features:
YouTube: STOP Buying ANDROID TV Boxes!
Ik zou ze dan ook niet kopen
En als ik dat zou doen dan meteen een "Clean Flash" erop en daarna pas gebruiken
Maar het ging mij effe om wat ze leveren qua hardware en dat er dan mensen problemen ervaren is helemaal niet zo raar als je er zo weinig moeite in stopt !!!

Ik kan best begrijpen dat het geen Nvidia Shield TV 2019 Pro kastje kan zijn, maar verdomme dit is amper een Vero 4K+ of iets dergelijks te noemen

Kom kom, niet zo somber. Er zit nog steeds infrarood op, maar nu OOK bluetooth!!
Er zit zelfs een USB 3.0 poort op, dat is hartstikke modern hoor.
Ik kan in de specs niet vinden wat het introductiejaar is, vermoedelijk 2018 of nog daarvoor. ( Bron: https://community.odido.n...uwe-amino-amigo-7x-303374)
Dat jaar had ik een vergelijkbaar kastje in gebruik, en die had ik toen al 2e hands gekocht.
Misschien heeft Delta wel gewoon een mooi partijtje vintage duurzaam refurbished Amigo's op de kop getikt
Ik ben nog steeds happy met mijn beide Chromecasts 4K met Google TV, inclusief dedicated Netflix knop op de bluetooth afstandsbediening

*knip*. Troll reactie.
[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 12-12-2024 11:41 ]
Ik bespeur wat interesse in de nieuwe STB en RCU van Delta? Ik heb ze net gekregen, dus een first impression kan ik wel geven. Wie overigens even een kleine pauze bij zichzelf merkte toen hij/zij net "STB" of "RCU" las, dat had ik ook even toen ik de hele beknopte PDF met het manual van de RCU las. TLAs ontkom je niet meer aan.
Enfin, first impressions dus. Disclaimer: helemaal blij met Delta ben ik niet, gezien recente interactie, maar het leven is een stuk leuker als je er positief in staat, dus ik zal m'n mopperaanvechtingen proberen te ondervangen.
Ik heb eerder m'n berustende verbazing er als eens over uitgesproken dat de Caiway->Delta overgang niet simpelweg administratief afgehandeld kon worden, i.p.v. door apparatuur heen en weer te pendelen. Om het er nog een beetje in te wrijven werd het pakketje om Caiway spullen in terug te sturen door PostNL als komende van Delta aangekondigd. En deze STB van Delta krijg ik in een doos met een groot Caiway label. Niet echt belangrijk, maar, nou ja, grappig.
De STB is een klein, dun doosje. Afgezien van de nodige aansluitingen ook nog twee USB en een microSD slot. Ik weet niet wat ik er mee zou willen. Persoonlijk vind ik minimalistische to-the-point spullen wel prettig: dat doen wat je moet doen en verder niks. Ik heb in de on-line schaarse documentatie niet kunnen vinden waarom ik er ongelukkig van wordt als ik er niets mee doe, dus ik laat ze maar leeg.
Na aansluiten werkt het eigenlijk direct. Bij mij is "aansluiten" naar het modem bekabeld, via tussenkomst van een switch ergens verstopt in het thuisnetwerk. HDMI kabel is bijgeleverd.
Zoals gebruikelijk wordt de software geupdate. Ook die van de URC.
Het eerste opstarten zou voor mensen met een technologie-fobie wat intimiderend kunnen zijn. Je gaat zo te zien door wat AndroidTV stappen heen, waarbij Google nogal krachtig suggereert dat je moet inloggen en aanverwante handelingen. Pas na een aantal stappen kom je uit bij dat wat m'n vrouw als "het doel" zou zien: de tv functionaliteit.
De TV werkt tot nu toe naar tevredenheid. De afstandsbediening (excuus: de URC natuurlijk) is sober, maar, zie eerder, ik kan minimalistisch wel waarderen, dus van mij geen klachten.
De ergonomie van de tv-gids is minder dan van de oude Caiway spullen. Niet per se slecht, maar als je snel scrollt door de kanalen krijg je bv. eerst een lege pagina te zien die nog gevuld moet worden. Ook links/rechts scrollen naar vorige/latere tijden oogt niet lekker vloeiend. Veel gebruikte functies hier in huis moet je nu anders uitvoeren. Een programma vanaf het begin bekijken was bv. een enkele knopdruk (de groene bij caiway) en vergt nu wat links/rechts kiezen en dan bevestigen. Maar goed, ergonomie moet soms ook even wennen, dus ook hier vooralsnog geen echte klachten. Er zitten een paar tantalizerende knoppen op de afstandsbediening ("A", "B" en "C") waarvan ik nog geen idee heb wat ze doen. Hopelijk wel iets en dan vooral iets nuttigs.
Android TV ken ik van m'n Chromecast-plus-TV. Of de STB die op termijn in mijn dagelijkse praktijk gaat vervangen zal blijken. Zou prettig zijn, dan hoef ik minder te wisselen tussen "bronnen" op m'n TV en ligt er weer een RC (afstandsbediening dus) minder.
Of de TV stabiel blijft streamed zal ook de toekomst leren. Positief: er zit een klein blauw ledje op de voorkant dat netwerkactiviteit aangeeft. Dat is al een klein diagnostisch hulpje mocht er toch een probleem komen. Dus voorlopig mag 'ie nog even in het zicht blijven staan, voordat hij naar z"n natuurlijke habitat migreert, tussen de kabels, spinnenwebben en ander dingen achter de kast waarop de tv staat.
Enfin, first impressions dus. Disclaimer: helemaal blij met Delta ben ik niet, gezien recente interactie, maar het leven is een stuk leuker als je er positief in staat, dus ik zal m'n mopperaanvechtingen proberen te ondervangen.
Ik heb eerder m'n berustende verbazing er als eens over uitgesproken dat de Caiway->Delta overgang niet simpelweg administratief afgehandeld kon worden, i.p.v. door apparatuur heen en weer te pendelen. Om het er nog een beetje in te wrijven werd het pakketje om Caiway spullen in terug te sturen door PostNL als komende van Delta aangekondigd. En deze STB van Delta krijg ik in een doos met een groot Caiway label. Niet echt belangrijk, maar, nou ja, grappig.
De STB is een klein, dun doosje. Afgezien van de nodige aansluitingen ook nog twee USB en een microSD slot. Ik weet niet wat ik er mee zou willen. Persoonlijk vind ik minimalistische to-the-point spullen wel prettig: dat doen wat je moet doen en verder niks. Ik heb in de on-line schaarse documentatie niet kunnen vinden waarom ik er ongelukkig van wordt als ik er niets mee doe, dus ik laat ze maar leeg.
Na aansluiten werkt het eigenlijk direct. Bij mij is "aansluiten" naar het modem bekabeld, via tussenkomst van een switch ergens verstopt in het thuisnetwerk. HDMI kabel is bijgeleverd.
Zoals gebruikelijk wordt de software geupdate. Ook die van de URC.
Het eerste opstarten zou voor mensen met een technologie-fobie wat intimiderend kunnen zijn. Je gaat zo te zien door wat AndroidTV stappen heen, waarbij Google nogal krachtig suggereert dat je moet inloggen en aanverwante handelingen. Pas na een aantal stappen kom je uit bij dat wat m'n vrouw als "het doel" zou zien: de tv functionaliteit.
De TV werkt tot nu toe naar tevredenheid. De afstandsbediening (excuus: de URC natuurlijk) is sober, maar, zie eerder, ik kan minimalistisch wel waarderen, dus van mij geen klachten.
De ergonomie van de tv-gids is minder dan van de oude Caiway spullen. Niet per se slecht, maar als je snel scrollt door de kanalen krijg je bv. eerst een lege pagina te zien die nog gevuld moet worden. Ook links/rechts scrollen naar vorige/latere tijden oogt niet lekker vloeiend. Veel gebruikte functies hier in huis moet je nu anders uitvoeren. Een programma vanaf het begin bekijken was bv. een enkele knopdruk (de groene bij caiway) en vergt nu wat links/rechts kiezen en dan bevestigen. Maar goed, ergonomie moet soms ook even wennen, dus ook hier vooralsnog geen echte klachten. Er zitten een paar tantalizerende knoppen op de afstandsbediening ("A", "B" en "C") waarvan ik nog geen idee heb wat ze doen. Hopelijk wel iets en dan vooral iets nuttigs.
Android TV ken ik van m'n Chromecast-plus-TV. Of de STB die op termijn in mijn dagelijkse praktijk gaat vervangen zal blijken. Zou prettig zijn, dan hoef ik minder te wisselen tussen "bronnen" op m'n TV en ligt er weer een RC (afstandsbediening dus) minder.
Of de TV stabiel blijft streamed zal ook de toekomst leren. Positief: er zit een klein blauw ledje op de voorkant dat netwerkactiviteit aangeeft. Dat is al een klein diagnostisch hulpje mocht er toch een probleem komen. Dus voorlopig mag 'ie nog even in het zicht blijven staan, voordat hij naar z"n natuurlijke habitat migreert, tussen de kabels, spinnenwebben en ander dingen achter de kast waarop de tv staat.
Ik heb een vraah. Ik heb een Netgear Router aan het ouderwetse melkpak hangen. Aan de router hangt een switch, ook Netgear.
Sinds een week krijg ik opeens geen internet meer via de switch. Alleen een reset van modem helpt, maar slechts een een dag.
Wat kan de oorzaak zijn?
Sinds een week krijg ik opeens geen internet meer via de switch. Alleen een reset van modem helpt, maar slechts een een dag.
Wat kan de oorzaak zijn?
Bijzonder. Zoveel doet een switch immers niet. Komt er op dat moment helemaal geen verkeer meer doorheen?Sjakie0101 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:04:
Ik heb een vraah. Ik heb een Netgear Router aan het ouderwetse melkpak hangen. Aan de router hangt een switch, ook Netgear.
Wat kan de oorzaak zijn?
Nee. Ik zit zelf te denken dat de router stuk is?ernstoud schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:08:
[...]
Bijzonder. Zoveel doet een switch immers niet. Komt er op dat moment helemaal geen verkeer meer doorheen?
Al is dat ook vreemd wanneer na een modemreset het tijdelijk wel werkt.
Zelfs de router heb ik al eens gereset.
Al eens geprobeerd de switch op een andere poort van de router aan te sluiten? Misschien een poort defect. Dat het na een reset weer werkt is bijzonder. Maar electronica is soms wonderlijk.Sjakie0101 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:11:
[...]
Nee. Ik zit zelf te denken dat de router stuk is?
Al is dat ook vreemd wanneer na een modemreset het tijdelijk wel werkt.
Zelfs de router heb ik al eens gereset.
Ik bespeur wat interesse in de nieuwe STB en RCU van Delta? Ik heb ze net gekregen, dus een first impression kan ik wel geven. Wie overigens even een kleine pauze bij zichzelf merkte toen hij/zij net "STB" of "RCU" las, dat had ik ook even toen ik de hele beknopte PDF met het manual van de RCU las. TLAs ontkom je niet meer aan.
De wat? STB's RCU's en de TLA's? Kan iemand deze boomer even helpen :-)
SetTop BoxJeroennus schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:30:
Remote Control Unit
En TLA is: Three Letter Abbreviation…
Haha, ja, precies mijn reactie. De handleiding waar naar verwezen wordt in de verpakking is héél compact. Legt desondanks triviale dingen uit van het kaliber "batterijen niet inslikken", maar komt opeens met termen als STB en RCU op de proppen zonder uit te leggen wat dat zijn. En TLA is inderdaad zoals al vermeld "three-letter abbreviation". Overdadig gebruik daarvan en van ander jargon was een aantal jaren geleden een beetje een plaag en werd als slechte schrijfstijl beschouwd. Om het nu weer in een soort quick-start guide (QSG?) tegen te komen was wel een déjà vu. Ik kon niet laten er even mee te spelen.Jeroennus schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:30:
[ Voor 5% gewijzigd door Heelgoed op 12-12-2024 00:27 ]
Een eerste avondje ervaring met de Delta set top box levert toch wel een minpunt op: het ontbreken van de vaak op een afstandsbediening aanwezige knoppen voor terug/pauze/play/vooruit. Die blijken we in de praktijk van "even pauzeren voor koffie zetten" en vergelijkbare momenten node te missen. Uiteraard is de functionaliteit er wel, maar nèt even een extra knop interactie of twee-drie weggestopt.
Dat werd nog eens een stuk vervelender toen bleek dat bij fastforward/reverse er geen beeld wordt getoond, alleen een schuivende cursor langs de tijdbalk. Een scenario waarvoor we dat veel gebruiken is bv. even snel de intro-minuut van een al uitgezonden actualiteitenrubriek bekijken waarin ze vertellen welke items er komen. En dan met fastfoward snel doorspoelen naar het item dat je interesseert, dus bv. tot je het hoofd van Trump in beeld ziet komen of zoiets. Maar zonder beeld tijdens het ffwd-en lukt dat niet. Dan wordt het op de gok telkens een paar minuten opschuiven en kijken of je er al bent. Zo nodig ietsje terug..., tikkeltje voorruit... ja, dit is 'm ongeveer. Best heel erg... niet zo handig.
Het andere scenario is natuurlijk reclameblokken snel doorspoelen... Dat gaat nu ook niet echt lekker. Als ik in voorbedachte rade zou geloven, zou ik nu denken dat de kreupele doorspoelmogelijkheid bewust is gedaan, zodat klanten van Delta minder reclame skippen. En dus een beter "produkt" zijn dat Delta voor meer geld aan de aanbieders van de doorgegeven kanalen kan verkopen. Wie het weet mag het zeggen, maar slechter dan we hadden bij Caiway is het zeker.
Verder heb ik even naar de Delta app gekeken op m'n chromecast, sinds vandaag kan ik die ook gebruiken, al lukt inloggen nog niet door een storing op de website. Maar wat ik kan zien is op het oog identiek aan wat in de settopbox draait, dus dat geeft een goede indruk over wat je kunt verwachten.
Dat werd nog eens een stuk vervelender toen bleek dat bij fastforward/reverse er geen beeld wordt getoond, alleen een schuivende cursor langs de tijdbalk. Een scenario waarvoor we dat veel gebruiken is bv. even snel de intro-minuut van een al uitgezonden actualiteitenrubriek bekijken waarin ze vertellen welke items er komen. En dan met fastfoward snel doorspoelen naar het item dat je interesseert, dus bv. tot je het hoofd van Trump in beeld ziet komen of zoiets. Maar zonder beeld tijdens het ffwd-en lukt dat niet. Dan wordt het op de gok telkens een paar minuten opschuiven en kijken of je er al bent. Zo nodig ietsje terug..., tikkeltje voorruit... ja, dit is 'm ongeveer. Best heel erg... niet zo handig.
Het andere scenario is natuurlijk reclameblokken snel doorspoelen... Dat gaat nu ook niet echt lekker. Als ik in voorbedachte rade zou geloven, zou ik nu denken dat de kreupele doorspoelmogelijkheid bewust is gedaan, zodat klanten van Delta minder reclame skippen. En dus een beter "produkt" zijn dat Delta voor meer geld aan de aanbieders van de doorgegeven kanalen kan verkopen. Wie het weet mag het zeggen, maar slechter dan we hadden bij Caiway is het zeker.
Verder heb ik even naar de Delta app gekeken op m'n chromecast, sinds vandaag kan ik die ook gebruiken, al lukt inloggen nog niet door een storing op de website. Maar wat ik kan zien is op het oog identiek aan wat in de settopbox draait, dus dat geeft een goede indruk over wat je kunt verwachten.
Volgende week ga ik verhuizen naar een nieuwbouwwijk met enkel glasvezel.
Ben benieuwd wat het gaat worden. De berichten in de buurtapp doen mij vrezen.
Veel gedoe doordat de installatie van de glasvezel niet juist is afgemeld.
Ben benieuwd wat het gaat worden. De berichten in de buurtapp doen mij vrezen.
Veel gedoe doordat de installatie van de glasvezel niet juist is afgemeld.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Dank voor het delen van je ervaringen. Ik krijg als nieuwe klant pas op 2 januari toegang. Over dat ff/rwd/play/pause.... Als je een universele Android streamer zou kopen waar die knoppen wel dedicated op zitten..... Zou het dan wel werken zoals jij (en ik) graag zouden zien? Of snapt die Delta app daar dan geen zak van?Heelgoed schreef op donderdag 12 december 2024 @ 00:54:
Een eerste avondje ervaring met de Delta set top box levert toch wel een minpunt op: het ontbreken van de vaak op een afstandsbediening aanwezige knoppen voor terug/pauze/play/vooruit. Die blijken we in de praktijk van "even pauzeren voor koffie zetten" en vergelijkbare momenten node te missen. Uiteraard is de functionaliteit er wel, maar nèt even een extra knop interactie of twee-drie weggestopt.
Dank! Dat is het. Wel de conclusie: nieuwe router kopen.ernstoud schreef op woensdag 11 december 2024 @ 23:17:
[...]
Al eens geprobeerd de switch op een andere poort van de router aan te sluiten? Misschien een poort defect. Dat het na een reset weer werkt is bijzonder. Maar electronica is soms wonderlijk.
Iemand tips? Wat werkt goed op het Delta glasvezelnetwerk?
Ik zou het niet weten. Maar als het zou kunnen, ligt 'ie denk ik dit jaar nog onder de kerstboom.rowicom schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:22:
[...]
Dank voor het delen van je ervaringen. Ik krijg als nieuwe klant pas op 2 januari toegang. Over dat ff/rwd/play/pause.... Als je een universele Android streamer zou kopen waar die knoppen wel dedicated op zitten..... Zou het dan wel werken zoals jij (en ik) graag zouden zien? Of snapt die Delta app daar dan geen zak van?
Ik wacht even af hoe de subjectieve ervaring is als we een beetje "trained around" de veranderingen zijn. Wie weet zie ik het nu helemaal verkeerd. Mijn doel is dat ik aan het eind van de avond snel door een aantal programma's kan browsen om de mij interesserende delen er uit te halen. Eva, nieuwsuur, Bar laat, blokje CNN, dat soort dingen. Als dat vlotjes lukt is al een hoop bereikt.
En ik heb op de website van Delta nog een betere handleiding gevonden. Ik denk dat die er binnenkort wel als papieren bijlage bij geleverd wordt, maar ontbrak nog bij mij. Die geeft overigens niet veel extra informatie. Gebruik van de USB en microSD slots wordt afgeraden. De ABC-knoppen op de afstandsbediening doen helaas niets. Als die nou eens programmeerbaar waren om een app van je keuze te starten...
[ Voor 17% gewijzigd door Heelgoed op 12-12-2024 10:06 ]
Zou je hiervoor deze afstandsbediening kunnen gebruiken?Heelgoed schreef op donderdag 12 december 2024 @ 00:54:
Een eerste avondje ervaring met de Delta set top box levert toch wel een minpunt op: het ontbreken van de vaak op een afstandsbediening aanwezige knoppen voor terug/pauze/play/vooruit. Die blijken we in de praktijk van "even pauzeren voor koffie zetten" en vergelijkbare momenten node te missen.
https://www.afstandsbedie...4-Amino-Delta-Caiway.html
Ik hoop toch echt dat Delta meer verbetering aanbrengt.Heelgoed schreef op donderdag 12 december 2024 @ 00:54:
Als ik dit zo lees bedient het onprettig
Dank voor je toelichting @Heelgoed !Heelgoed schreef op donderdag 12 december 2024 @ 00:23:
[...]
Haha, ja, precies mijn reactie. De handleiding waar naar verwezen wordt in de verpakking is héél compact. Legt desondanks triviale dingen uit van het kaliber "batterijen niet inslikken", maar komt opeens met termen als STB en RCU op de proppen zonder uit te leggen wat dat zijn. En TLA is inderdaad zoals al vermeld "three-letter abbreviation". Overdadig gebruik daarvan en van ander jargon was een aantal jaren geleden een beetje een plaag en werd als slechte schrijfstijl beschouwd. Om het nu weer in een soort quick-start guide (QSG?) tegen te komen was wel een déjà vu. Ik kon niet laten er even mee te spelen.Vandaar ook PDF, da's ook een TLA, maar eentje die we zonder probleem als normaal woord lezen.
Achter het AON melkpak is elke router wel geschikt, maar als je bij Delta/Caiway blijft dan wordt het een keer XGS-PON met wellicht ook hogere snelheid. Zou je dan een router met SFP cage willen zodat gladder direct in kan?Sjakie0101 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:06:
[...]
Dank! Dat is het. Wel de conclusie: nieuwe router kopen.
Iemand tips? Wat werkt goed op het Delta glasvezelnetwerk?
Nu zou een EdgeRouter-X al kunnen, tenzij je er WiFi op wil?
Wat zijn je eisen?
In elk geval Wifi, 4 a 5 poorten. Ik moet een switch kunnen aansluiten en ga er maar van uit dat ik bij Delta blijf.ernstoud schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:00:
[...]
Achter het AON melkpak is elke router wel geschikt, maar als je bij Delta/Caiway blijft dan wordt het een keer XGS-PON met wellicht ook hogere snelheid. Zou je dan een router met SFP cage willen zodat gladder direct in kan?
Nu zou een EdgeRouter-X al kunnen, tenzij je er WiFi op wil?
Wat zijn je eisen?
Verder een stabiele router met uitstekende wifi (disclaimer veel apparaten werken nog met wifi5 op dit moment, maar ik wil wel voorbereid zijn zodat ik meteen iets heb staan voor hogere snelheden, ook voa wifi
Netgear, Asus, TP-Link.Sjakie0101 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:05:
[...]
In elk geval Wifi, 4 a 5 poorten. Ik moet een switch kunnen aansluiten en ga er maar van uit dat ik bij Delta blijf.
Verder een stabiele router met uitstekende wifi (disclaimer veel apparaten werken nog met wifi5 op dit moment, maar ik wil wel voorbereid zijn zodat ik meteen iets heb staan voor hogere snelheden, ook voa wifi
Veel keus.
Nog een tip/voorkeur?
Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.