Dat soort zaken benadruk je vaker, ik wilde niet degene zijn om dat tegen te spreken

Dan zijn we dat alvast eens
Maar goed ik heb een gelijkwaardige opleiding, HTS elektronica, vergelijkbare hobby ervaring, heel veel apparatuur gerepareerd en daarbij nog werkervaring in de IT, en techniek op allerlei ander gebied. Oh ja en ik ben ook best een goede basgitarist.
Als je vindt dat dat er allemaal toe doet - bij deze, zelf vind ik ieders mening of ervaring er toe doen, ongeacht opleiding, zolang het anderen helpt. Daar is een forum voor.
Mijn reactie kwam voort als een blijkbaar mislukte grap (ja idd de humor ligt op straat) omdat je verwees naar een artikel met een kapotte weerstand en vervolgens zei dat je een kapotte condensator vermoedde. Verder niet naar bedoeld ofzo,nadeel van communiceren per tekst zullen we maar zeggen. Ik heb wel degelijk respect voor je kennis en bijdragen hier.
Condensatoren zijn inderdaad aan degradatie onderhevig, maar dan voornamelijk de elektrolytische variant bij hoogfrequente toepassingen zoals schakelende voedingen, en bv de beruchte papier RIFA's die als netfilter werden/worden gebruikt.
Hoogohmige weerstanden zijn geneigd nog hoogohmiger te worden als ze verouderen, zagen we vaak in de oudere CRT tv's. Dat waren dan trouwens wel koolstofweerstanden.
Die trafootjes heb ik wel eens verbrand gezien als iemand experimenteerde met home-made Poe en uiteraard blikseminslag. Alles kan kapot natuurlijk
Dan de Archer C7, daar zijn meerdere generaties van. Zelf heb ik alleen ervaring met de C7 v2 , daar heb ik er meerdere van (gebruik er ook een paar tweedehandse als goedkope bedrade accespoints) en ik heb nooit hardware fouten gehad. Ze zijn normaal ook erg stabiel.
Dat 100Mb probleem ken ik zelf dus alleen softwarematig, maar dat ook zelden. Vandaar mijn advies om te herstarten en eens te kijken hoe lang dat goed gaat. Misschien eerst in de logs kijken of er iets te vinden is.
Wat ik ook wel eens heb gehad was een slecht contact in een ethernet plug waardoor een router een 100Mbit of lagere verbinding opzette. In Windows is dat te zien bij de netwerkinstellingen. Heb toen een experimentje gedaan: De plug maakte af en toe wel goed contact als je er aan rommelde, maar de snelheid ging nooit vanzelf hoger naar 1Gb zonder eerst opnieuw de connectie op te zetten.
Nou heel verhaal, ben i.i.g. benieuwd hoe de C7 het blijft doen.