Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
rowicom schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:19:
[...]
, maar om nou daarna steeds die router een schop te moeten geven?...
Het is bij mij zelden dat dat gebeurt, misschien 2 keer per jaar.
En ik download ook regelmatig veel en snel.
Het is een betrouwbare router maar niet meer de jongste natuurlijk.

@ernstoud Interessant artikel, maar in min geval is het echt softwarematig en volstaat een herstart.

[ Voor 27% gewijzigd door rfbroek op 03-01-2025 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En televisie ook geïnstalleerd, wat is dat allemaal traag zeg qua bediening. We stappen wel over op alleen de app gebruiken op de televisie zelf, want beetje zappen via het kastje zelf is niet te doen. Bij Caiway was dat gewoon nog lekker vlot, maar prima, kan gelijk het kastje in de doos :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 17-09 15:50
ernstoud schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:47:
[...]

Als ik zoek op Google ben je niet de enige: zoek maar eens op :

"archer c7" ethernet problem 100 mbps

Misschien is dit het probleem: https://www.reddit.com/r/...r_c7_1750_1gbps_drops_to/
In het topic dat jij hierboven aanhaalt, schrijft de laatste bijdrager dat het probleem "easy to solve" is. Maar hoe, dat schrijft hij niet en ik kan het ook niet zomaar vinden. Als het slechte componenten op het moederbord zijn, houdt het wat mij betreft sowieso al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:09:
...kan gelijk het kastje in de doos :)
Join the club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:13:
[...]

In het topic dat jij hierboven aanhaalt, schrijft de laatste bijdrager dat het probleem "easy to solve" is. Maar hoe, dat schrijft hij niet en ik kan het ook niet zomaar vinden. Als het slechte componenten op het moederbord zijn, houdt het wat mij betreft sowieso al op.
Ik denk wel dat je het in die hoek moet zoeken. Als een probleem als dit er eerst niet was en dan optreedt en langzamerhand erger wordt, dan zal het gezien de leeftijd van het device een component zijn buiten de tolerantie. Ik gok een condensator.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
In dat artikel is het een weestand R203.
En die zit bij een UTP poort, wellicht overspanning gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:59:
[...]

In dat artikel is het een weestand R203.
En die zit bij een UTP poort, wellicht overspanning gehad.
Dat kan zeker, maar is wel een n=1 probleem. Meerdere mensen melden dit probleem. Lijkt me toch wat anders dan een weerstand die “doorbrandt”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik ben natuurlijk niet zo geniaal als jij bent, maar dus omdat er in dat artikel een weerstand kapot is vermoed jij dat het "100Mb probleem" toch door een condensator veroorzaakt wordt? OK dan! :?

En ik zal er wellicht overheen lezen, maar waar zegt @rowicom dat het met de tijd steeds erger wordt?

[ Voor 21% gewijzigd door rfbroek op 03-01-2025 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
rfbroek schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:42:
Ik ben natuurlijk niet zo geniaal als jij bent, maar dus omdat er in dat artikel een weerstand kapot is vermoed jij dat het "100Mb probleem" toch door een condensator veroorzaakt wordt? OK dan! :?

En ik zal er wellicht overheen lezen, maar waar zegt @rowicom dat het met de tijd steeds erger wordt?
Ik heb de router nog maar kort. Een marktplaatsje voor een tientje. Toen ik nog bij Ziggo zat, maakte ik gebruik van hun modem/router. Dus nee, weet niet of het steeds erger wordt.
Toen het probleem speelde heb ik op meerdere lanpoorten getest en op zeker 3 van de 4 was de beperkte doorvoer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Even aankijken dan maar :)
Ben benieuwd hoe hij zich houdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Ik heb de router nog maar kort. Een marktplaatsje voor een tientje.
Dan weet je ook meteen waarom die voor een tientje op marktplaats stond :p
Toen ik nog bij Ziggo zat, maakte ik gebruik van hun modem/router.
Waarom nu dan wel een eigen router gebruiken bij Delta? Logischer is een eigen router gebruiken bij Ziggo, aangezien die wel bridge mode ondersteunen en je dan geen router achter (modem/)router hebt. Terwijl de Nokia van Delta niet in bridge kan.

Maar... om uit te sluiten dat het een software probleem is zou je ook eens met OpenWRT kunnen proberen? Weet alleen niet of je daarna ook weer evt kunt terug flashen naar de TP-Link firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:39:
[...]
..Weet alleen niet of je daarna ook weer evt kunt terug flashen naar de TP-Link firmware.
Dat kan zonder meer met TFTP (zeg ik uit ervaring)

Acties:
  • +8 Henk 'm!
rfbroek schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:42:
Bijzondere reactie. Geniaal? Nee, dat niet. Ik kom wel aardig in de buurt _O- .

HTS electrotechniek, radio zendamateur, dat soort dingen. Enig verstand van elektronica wel ja.

Een weerstand veroudert niet noemenswaardig. Condensatoren wel. Allemaal. Vandaar mijn opmerking. Ik heb slechts 1 melding gezien waarin iemand vermoed dat - op de bewuste foto - te zien is dat een weerstand in de buurt van de ethernet poort(en) er wat zwart uit ziet. Dat is bijzonder want de stroom door een ethernet aderpaar is laag. Wellicht blikseminslag bij degene van die foto.
Nergens en ik suggereer dat ook niet maar dat lees ik wel bij anderen als ik met Google zoek.

Zo ziet het schema rond een gigabit ethernet poort er uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mA_Mdeiwr07axsKIrcRNnS1z3GQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SngpHReEkiHvWuAevu4gzD0x.png?f=fotoalbum_large

Flink wat condensatoren.

Ik laat het hierbij, mijn genialiteit 8) wordt immers in twijfel getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
RobertMe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:39:
[...]

Dan weet je ook meteen waarom die voor een tientje op marktplaats stond :p
Och, ik heb de indruk dat degeen van wie ik 'm kocht daar totaal geen erg in gehad zou hebben. Had een andere modem/router van de provider gekregen.
Waarom nu dan wel een eigen router gebruiken bij Delta? Logischer is een eigen router gebruiken bij Ziggo, aangezien die wel bridge mode ondersteunen en je dan geen router achter (modem/)router hebt. Terwijl de Nokia van Delta niet in bridge kan.
In de eerste plaats omdat ik op een plek in huis een switch nodig zou hebben om een bepaald knooppunt in huis te kunnen maken bij het verdwijnen van de Ziggo modem/router. Maar ook, omdat ik twee camera's heb en een Synology nasje en een P1 dongeltje en die wil ik graag op afstand kunnen benaderen. Las veel over gezeik met portforwarding op de Nokia en besloot de TPLink in de DMZ van de Nokia te zetten en de TPLink lekker alles af te laten handelen. Ten derde om een platform te creëren waardoor ik over twee jaar (?) zonder veel gedoe weer over kan naar een andere provider. Niet gezegd dat ik dat ga doen hoor, maar dan ben ik maar vast voorbereid. Ben niet meer van plan 70 euro in de maand te betalen voor internet (200 Mbit is voor mij genoeg) en de zenders 1 t/m 6 op lineaire tv. Want meer kijken we toch niet, al is dat vaak wel uitgesteld (terugkijken of opgenomen).
[quote]
Maar... om uit te sluiten dat het een software probleem is zou je ook eens met OpenWRT kunnen proberen? Weet alleen niet of je daarna ook weer evt kunt terug flashen naar de TP-Link firmware.
Heb ik al overwogen, maar lees ook dat de snelheid op de wan-poort met die alternatieve firmware drastisch afneemt. Zowel met Tomato als met OpenWRT. Nee joh, ik kijk het lekker aan en anders tik ik een andere op de kop. Ik vind het een sport om er zo min mogelijk geld aan uit geven... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
bjusterbaarlik schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:21:
Is op zich normaal om rare snelheden te krijgen als je speedtest doet via een webbrowser. Je test namelijk vooral de webbrowser en niet je internet bandbreedte.
Als vervolg hierop vandaag met de Windows app van Ookla wat speedtests gedaan. Dat mijn verbinding bij Delta conform het abonnement is (500 Mbit) daar ben ik nu wel van overtuigd. Maar wat een verschil in snelheid zit er tussen de providers/knooppunten onderling. In de Ookla app kun je kiezen via welke node er getest moet worden. Doe ik dat via Solcon Amsterdam haal ik 520/520 Mbit. Doe ik dat via Delta Fiber Nederland dan haal ik 51/520. Nee geen tikfout hoor, 51 Mbit down.
Via Jonaz Amersfoort 85/522. Via VodafoneZiggo 52/520. Via Odido 504/521.

Conclusie is dat ik veel vaker een download tussen de 50 en 100 Mbit haal, dan een download rond de 520. Via Solcon en Odido bijvoorbeeld haal ik 520. De upload is bij nagenoeg alle partijen gelijk en ligt ruim boven de 500.
Tegelijkertijd begin ik te twijfelen.... zitten er in tussen al die ''providers'' zulke grote snelheidsverschillen? Zouden jullie het eens willen proberen met die app van Ookla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:56:
Ik vind het een sport om er zo min mogelijk geld aan uit geven... :)
offtopic:
Mijn UniFi netwerk spul was duur. Maar intussen is het deze maand 8 jaar oud. Dus dat spul is uiteindelijk ook allemaal niet zo duur per jaar. En daarvan heb ik veel meer plezier gehad dan ik van een TP-Link routertje zou hebben, al helemaal met stock firmware op de router. En kijkerde naar V&A hier, kan ik het totaal waarschijnlijk ook nog verkopen voor (ruim) meer dan €100, wat weer van de afschrijving af gaat.
Goedkoop consumenten spul is bij mij eerder altijd duurkoop geweest. Omdat het (veel) opties mist, hardware ondermaats is, ..., en het daardoor dus juist veel sneller vervangen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
RobertMe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:12:
[...]

offtopic:
Mijn UniFi netwerk spul was duur. Maar intussen is het deze maand 8 jaar oud. Dus dat spul is uiteindelijk ook allemaal niet zo duur per jaar. En daarvan heb ik veel meer plezier gehad dan ik van een TP-Link routertje zou hebben, al helemaal met stock firmware op de router. En kijkerde naar V&A hier, kan ik het totaal waarschijnlijk ook nog verkopen voor (ruim) meer dan €100, wat weer van de afschrijving af gaat.
Goedkoop consumenten spul is bij mij eerder altijd duurkoop geweest. Omdat het (veel) opties mist, hardware ondermaats is, ..., en het daardoor dus juist veel sneller vervangen werd.
"Waarschijnlijk" ben jij een heel ander soort gebruiker dan ik, @RobertMe :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:08:
[...]
… zitten er in tussen al die ''providers'' zulke grote snelheidsverschillen?
Niet zo zeer tussen de providers, maar wel in hun SpeedTest servers. Je weet niet wat ze daarvoor inzetten, de bandbreedte, de bezetting op een gegeven moment, eventuele bottlenecks, onderhoud etc.

De beste weg is een eigen VM in de cloud met voldoende ontsluiting naar internet. Ik heb de zgn. Free Tier van Oracle, gratis dus. Een 4 core Ampere CPU met 12 Gb. geheugen, 100 Gb. disk en 4 Gbps. naar internet. Draait in het Oracle DC in Amsterdam.

Ik heb er Ubuntu op gezet met een iPerf3 server. En een firewall rule zodat ik alleen er bij kan.

https://www.oracle.com/nl/cloud/free/

Niet altijd beschikbaar voor nieuwe klanten, ik was gelukkig het snel te kunnen claimen.

Aanrader:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgnG6LMDcNxgTuMLM8pHo2hABo4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/l3BDD9j0Y7gZnBirrFkHhuZs.jpg?f=user_large

Zo stabiel als een huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:25:
[...]

Niet zo zeer tussen de providers, maar wel in hun SpeedTest servers. Je weet niet wat ze daarvoor inzetten, de bandbreedte, de bezetting op een gegeven moment, eventuele bottlenecks, onderhoud etc.

De beste weg is een eigen VM in de cloud met voldoende ontsluiting naar internet. Ik heb de zgn. Free Tier van Oracle, gratis dus. Een 4 core Ampere CPU met 12 Gb. geheugen, 100 Gb. disk en 4 Gbps. naar internet. Draait in het Oracle DC in Amsterdam.

Ik heb er Ubuntu op gezet met een iPerf3 server. En een firewall rule zodat ik alleen er bij kan.

Niet altijd beschikbaar voor nieuwe klanten, ik was gelukkig het snel te kunnen claimen.

Aanrader:

[Afbeelding]

Zo stabiel als een huis.
Jij was er vroeg bij denk ik, die Ampere instances zijn al wekenlang onbeschikbaar vanwege resource te kort in de free tier. De intel variant is er nog wel, daar haal je 50Mbit mee, wel leuk voor uptime-kuma. Heb het toen na jouw eerste tip direct ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:06:
[...]

Jij was er vroeg bij denk ik, die Ampere instances zijn al wekenlang onbeschikbaar vanwege resource te kort in de free tier. De intel variant is er nog wel, daar haal je 50Mbit mee, wel leuk voor uptime-kuma. Heb het toen na jouw eerste tip direct ingericht.
Ja ik heb dat begrepen dat free tier ampere nu zeldzaam is. Ik denk trouwens dat als ik het zou moeten betalen ik het ook zou doen.

Ik heb er overigens ook een Atlas probe op draaien: https://atlas.ripe.net/probes/1005229

Als je op OCI je account naar Pay As You ago upgrade kun je vaak wel ampere VMs aanmaken. En de eerste VM.Standard.A1.Flex shape (equivalent to 4 OCPUs and 24 GB of memory) is dan nog steeds gratis.

[ Voor 14% gewijzigd door ernstoud op 03-01-2025 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
ernstoud schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:36:
[...]
...HTS electrotechniek, radio zendamateur, dat soort dingen. Enig verstand van elektronica wel ja...
Dat soort zaken benadruk je vaker, ik wilde niet degene zijn om dat tegen te spreken ;)
ernstoud schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:36:
[...]Geniaal? Nee, dat niet. Ik kom wel aardig in de buurt _O- .
Dan zijn we dat alvast eens ;)

Maar goed ik heb een gelijkwaardige opleiding, HTS elektronica, vergelijkbare hobby ervaring, heel veel apparatuur gerepareerd en daarbij nog werkervaring in de IT, en techniek op allerlei ander gebied. Oh ja en ik ben ook best een goede basgitarist.

Als je vindt dat dat er allemaal toe doet - bij deze, zelf vind ik ieders mening of ervaring er toe doen, ongeacht opleiding, zolang het anderen helpt. Daar is een forum voor.

Mijn reactie kwam voort als een blijkbaar mislukte grap (ja idd de humor ligt op straat) omdat je verwees naar een artikel met een kapotte weerstand en vervolgens zei dat je een kapotte condensator vermoedde. Verder niet naar bedoeld ofzo,nadeel van communiceren per tekst zullen we maar zeggen. Ik heb wel degelijk respect voor je kennis en bijdragen hier. (y)

Condensatoren zijn inderdaad aan degradatie onderhevig, maar dan voornamelijk de elektrolytische variant bij hoogfrequente toepassingen zoals schakelende voedingen, en bv de beruchte papier RIFA's die als netfilter werden/worden gebruikt.

Hoogohmige weerstanden zijn geneigd nog hoogohmiger te worden als ze verouderen, zagen we vaak in de oudere CRT tv's. Dat waren dan trouwens wel koolstofweerstanden.

Die trafootjes heb ik wel eens verbrand gezien als iemand experimenteerde met home-made Poe en uiteraard blikseminslag. Alles kan kapot natuurlijk :9

Dan de Archer C7, daar zijn meerdere generaties van. Zelf heb ik alleen ervaring met de C7 v2 , daar heb ik er meerdere van (gebruik er ook een paar tweedehandse als goedkope bedrade accespoints) en ik heb nooit hardware fouten gehad. Ze zijn normaal ook erg stabiel.

Dat 100Mb probleem ken ik zelf dus alleen softwarematig, maar dat ook zelden. Vandaar mijn advies om te herstarten en eens te kijken hoe lang dat goed gaat. Misschien eerst in de logs kijken of er iets te vinden is.

Wat ik ook wel eens heb gehad was een slecht contact in een ethernet plug waardoor een router een 100Mbit of lagere verbinding opzette. In Windows is dat te zien bij de netwerkinstellingen. Heb toen een experimentje gedaan: De plug maakte af en toe wel goed contact als je er aan rommelde, maar de snelheid ging nooit vanzelf hoger naar 1Gb zonder eerst opnieuw de connectie op te zetten.

Nou heel verhaal, ben i.i.g. benieuwd hoe de C7 het blijft doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
bjusterbaarlik schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:21:
Is op zich normaal om rare snelheden te krijgen als je speedtest doet via een webbrowser.

Je test namelijk vooral de webbrowser en niet je internet bandbreedte.
Ik ben het daar totaal niet mee eens :)

Of het werkt. Of het werkt niet.

Of je hebt een mirror gekozen met te weinig capaciteit op dat moment...

Of het stukje netwerk waarop jij zit heeft last van te weinig bandbreedte op dat moment :)

En wil je iets anders testen dan Speedtest.net dan kan je inderdaad met iPerf3 aan de slag :

Aanrader:

[Afbeelding]

Zo stabiel als een huis.
Wat ook zonder dat Oracle gedoe kan door gewoon een Public iPerf3 Server op te zoeken en daarmee te testen :)

En het is ook nog eens verdomd handig om je eigen LAN door te meten trouwens! ;)
rowicom schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:56:
Las veel over gezeik met portforwarding op de Nokia en besloot de TPLink in de DMZ van de Nokia te zetten en de TPLink lekker alles af te laten handelen.

Ten derde om een platform te creëren waardoor ik over twee jaar (?) zonder veel gedoe weer over kan naar een andere provider. Niet gezegd dat ik dat ga doen hoor, maar dan ben ik maar vast voorbereid.
Dat is niet de manier om dat op te lossen...

Dan kan je beter zoiets overwegen : [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Of gewoon een ISP kiezen die een losse ONT levert op het Delta Glasvezel Netwerk en dan heb je hetzelfde resultaat :*)
Heb ik al overwogen, maar lees ook dat de snelheid op de wan-poort met die alternatieve firmware drastisch afneemt. Zowel met Tomato als met OpenWRT.

Nee joh, ik kijk het lekker aan en anders tik ik een andere op de kop.
Ik vind het een sport om er zo min mogelijk geld aan uit geven... :)
Check dan gelijk of de Hardware NAT Offload Chip goed wordt benut i.c.m. OpenWRT/Tomato/enz. als je wat anders gaat kopen, want dat stukje van de SoC die in een Router zit zorgt ervoor dat je WAN snelheid 1 Gbps haalt i.p.v. maar 100 Mbps of zo... ;)
Een 4 core Ampere CPU met 12 Gb. geheugen, 100 Gb. disk
Fix effe je bitjes ;) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:07:
[...]
Wat ook zonder dat Oracle gedoe kan door gewoon een Public iPerf3 Server op te zoeken en daarmee te testen :)
En dan juist weer geconfronteerd worden met iPerf3 servers die overbelast zijn, niet voldoende bandbreedte hebben etc.

Maar goed, weserve, novoserve en worldstream doen het op dit moment goed met iPerf3. Dat is wel eens anders geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 18:45:
En dan juist weer geconfronteerd worden met iPerf3 servers die overbelast zijn, niet voldoende bandbreedte hebben etc.
Dat blijft uiteraard altijd meespelen, maar het was meer bedoeld als een alternatieve manier om het een en ander te meten en niet gelijk als een gegarandeerd betrouwbaardere manier om te meten :)
Maar goed, weserve, novoserve en worldstream doen het op dit moment goed met iPerf3.
Dat is wel eens anders geweest.
Er zijn er vast wel nog veel meer dan die drie te vinden : https://iperf3serverlist.net/ ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister8th
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-09 12:02
Beste Tweakers,

Van de week heb ik mijn glasvezel bij Delta opgezegd om een abbonement te nemen bij Odido.
De dame aan de telefoon beweerd dat er sowieso een aantal dagen zullen zijn waarbij ik geen internet zal hebben. Er werd mij verteld dat er geen 2 signalen over glasvezel gestuurd kunnen worden en dat dit de reden zou zijn waardoor ik een aantal dagen geen internet zal hebben.

Hebben jullie hier ervaring mee?
Is dit waar, zo ja waarom (technische toelichting indien mogelijk)

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:00

rvk

Mister8th schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:34:
Aantal dagen is natuurlijk absurd. Ze kunnen je 's-ochtends afsluiten en 's-middags weer aansluiten. Dat zou zelfs op bijna hetzelfde moment kunnen. De moeilijkheid wordt het plannen daarvan. En als ik de laatste tijd de verhalen over Guidion hoor mag je denk ik blij zijn als je binnen een maand weer up bent.

Eigenlijk zou bij een overstap van Delta naar Odido de monteur van Guidion tegelijk Delta af moeten sluiten en Odido aansluiten en dan naar de klant gaan. Dan heb je dus vrijwel geen downtime. Maar schijnbaar krijgen ze dat niet bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvk schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:41:
[...]

Aantal dagen is natuurlijk absurd. Ze kunnen je 's-ochtends afsluiten en 's-middags weer aansluiten. Dat zou zelfs op bijna hetzelfde moment kunnen. De moeilijkheid wordt het plannen daarvan. En als ik de laatste tijd de verhalen over Guidion hoor mag je denk ik blij zijn als je binnen een maand weer up bent.

Eigenlijk zou bij een overstap van Delta naar Odido de monteur van Guidion tegelijk Delta af moeten sluiten en Odido aansluiten en dan naar de klant gaan. Dan heb je dus vrijwel geen downtime. Maar schijnbaar krijgen ze dat niet bedacht.
Ligt dat niet ook er aan wie welke partij inzet? Werkt Odido ook met Guidion bv? Of is dit de verantwoordelijkheid van degene die over de infrastructuur gaat (DFN, en niet Delta & Odido)? Of is dat ook afhankelijk van hoe DFN het verkoopt/..., dus Delta (ISP) spul waar een andere ISP over levert vs een ISP met eigen hardware in de PoP.

Delta - Caiway migraties gaan v.w.b. wat ik hier altijd lees in ieder geval wel snel / binnen paar minuten als het puur ONT wissel is. En ook AON naar XGS-PON kan dan prima in een dag.

"Dagen" lijkt mij eerder of FUD, en hopen dat de klant blijft, of onwelwillendheid vanuit Delta / DFN ook in de hoop dat de klant blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Beste Tweakers,

Van de week heb ik mijn glasvezel bij Delta opgezegd om een abbonement te nemen bij Odido.
De dame aan de telefoon beweerd dat er sowieso een aantal dagen zullen zijn waarbij ik geen internet zal hebben. Er werd mij verteld dat er geen 2 signalen over glasvezel gestuurd kunnen worden en dat dit de reden zou zijn waardoor ik een aantal dagen geen internet zal hebben.

bvd
Je hoeft niet meerdere dagen zonder internet te zitten, maar waarschijnlijk wel één dag. Maar waarom geen overstapservice? Dan is het normaal gesproken hooguit enkele uren. Kans op langer zonder internet zitten is dan ook een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

RobertMe schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:59:
[...]
Ligt dat niet ook er aan wie welke partij inzet? Werkt Odido ook met Guidion bv?
Ja, Odido werkt ook met Guidion. Het probleem is echter dat beide bedrijven ze apart aansturen wat dus een probleem kan zijn. Twee monteurs op verschillende datum. En dan heb ik het nog niet over de vele uitvallen en niet nagekomen afspraken.
RobertMe schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:59:
Delta - Caiway migraties gaan v.w.b. wat ik hier altijd lees in ieder geval wel snel / binnen paar minuten als het puur ONT wissel is. En ook AON naar XGS-PON kan dan prima in een dag.
Delta = Caiway tegenwoordig dus dat kan allemaal met een monteur aangestuurd worden (door een bedrijf).
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:00:
[...]
Je hoeft niet meerdere dagen zonder internet te zitten, maar waarschijnlijk wel één dag. Maar waarom geen overstapservice? Dan is het normaal gesproken hooguit enkele uren. Kans op langer zonder internet zitten is dan ook een stuk kleiner.
Nou, aan die verhalen te lezen op de Odido community is dat absoluut geen zekerheid. Ja de kans is kleiner dat je langer zonder zit maar als het mis gaat dan kan het ook goed mis gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 10:15
rowicom schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:14:
Zoals gezegd vandaag mijn aansluiting van Delta gereed en in gebruik genomen. Voor wat de snelheid van het internet loop ik tegen rare dingen aan. Vanmiddag wat zitten testen met de diverse sites die daarvoor zijn. hoewel ik denk dat ze uiteindelijk allemaal bij dezelfde engine uitkomen, haha.
Ik heb een abonnement van 250 Mbit, wat nu dus 500 zou moeten zijn. Op de site van Delta haalde ik vanmorgen 100/100 down/up. Toen ik daarna naar die van Ookla ging, haalde ik 500/500. Waarop ik veronderstelde, dat die van Delta een beetje in de war was. Maar vanavond haal ik op alle testsites slechts 100/100 en zelfs nog iets minder af en toe. Dit betreffen dan de speedtests van Delta, Ziggo, KPN, Odido en Ookla. Me dunkt dat ik wel een variatie uitgezocht heb.
Mijn setup is een TPLink Archer C7 als router in de DMZ van de Nokia. De maximale wan-snelheid van de TPLink is 1 Gbit. Vanmiddag heb ik toch ook een aantal keren de beloofde 500 Mbit gehaald.
Is er iets gaande bij Delta? Ik snap hier helemaal niks van.... O ja, de ping is keurig stabiel op 3 tot 6 ms.
Op deze community pagina https://community.tp-link...270754?sortDir=ASC&page=2 van TPlink word meerdere keren als een oplossing gegeven om een nieuwe ethernet kabel tussen de modems te doen, misschien werkt dat bij jou ook
Er staan ook andere oplossingen op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Beste Tweakers,

bvd
Dat is idd onzin. Dat is klantje pesten.
Mijn overstap duurde 15 minuten. Van caiway naar freedom. Zelfde idee en technische stap. Delta fiber netwerk en van aon naar xgspon.

*geen spijt van. Had ik eerder moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:41
Hier ging het van Delta naar Caiway wat minder soepel de laatste keer. Pas op dag 5 na ingang van nieuwe dienst konden we het gebruiken. Storing was schijnbaar heel complex.

Nu weer terug naar Delta, hopelijk iets soepeler ditmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Lastpost. schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:26:
Hier ging het van Delta naar Caiway wat minder soepel de laatste keer. Pas op dag 5 na ingang van nieuwe dienst konden we het gebruiken. Storing was schijnbaar heel complex.

Nu weer terug naar Delta, hopelijk iets soepeler ditmaal.
Ging je toen ook van AON naar XGS-PON? Dus van Genexis apparatuur naar Nokia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Ik draai sinds gisteren de Delta tv app op een Thomson 240G Android box. Nu al 2x meegemaakt dat het beeld in de Delta app vast slaat. De controls doen het dan nog wel, maar het beeld blijft bevroren. Ik kan dan met het Android settings menu de Delta app killen en opnieuw starten. Dan werkt het weer normaal. Ik heb de box bekabeld aangesloten.
Herkenbaar bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:41
bjusterbaarlik schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:30:
[...]

Ging je toen ook van AON naar XGS-PON? Dus van Genexis apparatuur naar Nokia?
Nee, zelfde hardware. Beiden Nokia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:50
Vandaag overgezet van AON Caiway naar Delta XGS-PON. Ze moesten nog patchen in de wijk maar na paar uur werkte het. Ook bevestiging van opzegging gekregen. Prima gegaan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

internet4me schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:51:
*geen spijt van. Had ik eerder moeten doen.
Kan je uitleggen waarom? Of staat dat in het Freedom topic? 8)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
lier schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:28:
[...]

Kan je uitleggen waarom? Of staat dat in het Freedom topic? 8)
Is eerder uitvoerig besproken. Maar de belangrijkste reden is het krijgen van een echte glasvezel “modem” en niet zo een all-in one router-modem voor xgspon. De Nokia-B variant die ze nu uitleveren is niet isp waardig. Wel goedkoop…..

Tweede reden. Standaard fixed ip adressen.
Er zijn meer redenen maar deze 2 zijn de belangrijkste.

Verder heeft caiway/delta bij ons in het oosten. Een slechte naam gekregen omdat ze ons 10-12 jaar geleden een dikke middelvinger naar de klant hebben opgestoken. Dus bij de eerste beste mogelijkheid…stemmen met je voeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Ik heb mijn TP-Link routertje in de DMZ van de Nokia staan. Ik wil graag de ddns bij noip.com actief maken.
Doe ik dat dan in de TP-Link of in de Nokia? Het lijkt mij dat de Nokia het device is waar het internet-ipadres 81.172.xxx.xxx actief is. Maar in de Nokia kan ik wel mijn username en password en domein bij noip.com opgeven, maar de interval om het huidige ip-adres bevestigd wordt (op mijn gratis account) wordt niet gevraagd. Zou de Nokia dat wel doen of doet ie alleen het bekendmaken van een eventuele wijziging? In de dd-wrt van de TP-Link kan ik wel het account elke x dagen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:50:
Ik heb mijn TP-Link routertje in de DMZ van de Nokia staan. Ik wil graag de ddns bij noip.com actief maken.
Doe ik dat dan in de TP-Link of in de Nokia? Het lijkt mij dat de Nokia het device is waar het internet-ipadres 81.172.xxx.xxx actief is. Maar in de Nokia kan ik wel mijn username en password en domein bij noip.com opgeven, maar de interval om het huidige ip-adres bevestigd wordt (op mijn gratis account) wordt niet gevraagd. Zou de Nokia dat wel doen of doet ie alleen het bekendmaken van een eventuele wijziging? In de dd-wrt van de TP-Link kan ik wel het account elke x dagen updaten.
In de Nokia, zoals je zelf al zegt.

Je zin “… maar de interval om het huidige ip-adres bevestigd wordt (op mijn gratis account) wordt niet gevraagd.” loopt niet lekker waardoor ik geen idee heb wat je bedoelt.

Zodra de Nokia een nieuw IP adres ziet logt hij in op je account om dit nieuwe IP adres te koppelen aan het gekozen domein.

Wat bedoel je met “interval”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
ernstoud schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:04:
[...]

In de Nokia, zoals je zelf al zegt.
Je zin “… maar de interval om het huidige ip-adres bevestigd wordt (op mijn gratis account) wordt niet gevraagd.” loopt niet lekker waardoor ik geen idee heb wat je bedoelt.
Zodra de Nokia een nieuw IP adres ziet logt hij in op je account om dit nieuwe IP adres te koppelen aan het gekozen domein.
Wat bedoel je met “interval”?
Excuus, dat krijg je van een zin bewerken en dan niet meer nalezen.... ''maar de interval om het huidige adres te bevestigen'' bedoel ik. Bij veel DDNS-providers kun je een gratis account krijgen voor 1 domein, maar ook al wijzigt je ip niet, je moet minimaal eens in een periode (varieert vaak van 1 tot 3 maanden) bevestigen dat je ''nog in leven'' bent. Dat kan door een client van die provider op je pc of laptop, je kunt dat handmatig doen op de site van de provider en je kunt dat soms middels een link in een mail van de provider bevestigen. Maar ik zag in de GUI van dd-wrt dat die dat ook automatisch voor je kan doen. Zie plaatje hieronder. De vraag is nu of die Nokia dat ook periodiek doet. De Ubee1318 van Ziggo doet dat wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKF6PaCwSmoZqZKOTcpxnH6MjSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q51KEb5fADc1IXYrCuKZceK6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rowicom schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:57:
[...]

Excuus, dat krijg je van een zin bewerken en dan niet meer nalezen.... ''maar de interval om het huidige adres te bevestigen'' bedoel ik. Bij veel DDNS-providers kun je een gratis account krijgen voor 1 domein, maar ook al wijzigt je ip niet, je moet minimaal eens in een periode (varieert vaak van 1 tot 3 maanden) bevestigen dat je ''nog in leven'' bent. Dat kan door een client van die provider op je pc of laptop, je kunt dat handmatig doen op de site van de provider en je kunt dat soms middels een link in een mail van de provider bevestigen. Maar ik zag in de GUI van dd-wrt dat die dat ook automatisch voor je kan doen. Zie plaatje hieronder. De vraag is nu of die Nokia dat ook periodiek doet. De Ubee1318 van Ziggo doet dat wel.
[Afbeelding]
Nee, zo werkt noip (helaas) niet. Je krijgt elke maand een dergelijke e-mail voor de gratis accounts:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDOJoJsSpaqf9FauTJmV9r9e6cQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAiWooc61AXR1Cho467eJ8Pj.jpg?f=fotoalbum_large

En als je op die button klikt kom je op een pagina met een captcha en af en toe zo’n aantal foto’s waar je een bepaald kenmerk moet opzoeken. Dit is niet te automatiseren.

Je account o.i.d. gaat niet verloren als je in een maand geen IP updates hebt.

Overigens krijg je bij noip op een gratis account drie domains. En meerdere gratis accounts werkt als je meer dan één e-mail adres hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Toch als je naar mijn plaatje kijkt, zie je dat dd-wrt wel een voorziening heeft om het ip periodiek geforceerd te updaten. Heb je daar ervaring mee opgedaan, Ernst? Weet je zeker dat dit bij noip niet werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

rowicom schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:21:
[...]
Toch als je naar mijn plaatje kijkt, zie je dat dd-wrt wel een voorziening heeft om het ip periodiek geforceerd te updaten. Heb je daar ervaring mee opgedaan, Ernst? Weet je zeker dat dit bij noip niet werkt?
Bij mijn Zyxel T56 (odido) staat momenteel bij DDNS
Laatst bijgewerkte tijd: Jan 6 00:00:00
Ik heb heb geen nieuw ip adres gekregen en de router staat al langer aan. Dus ik denk dat er ook elke nacht om 00:00 een update verzonden wordt.
Ik gebruik momenteel nog duckdns maar ik ga dat veranderen in een eigen service waarbij ik met een script mijn eigen domein host dns aan ga passen (daar heb ik nu een thuis.mijndomein.nl staan).

Kun je in de Nokia router ook niet zien wanneer de laatste update is geweest?

[ Voor 4% gewijzigd door rvk op 06-01-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:21:
[...]

Tja, geen idee waarom dd-wrt dat implementeert. Misschien een standaard setting die bij andere DDNS diensten wel functioneert.

Ik heb vele maanden geen IP verandering op mijn Caiway glasvezel, nergens die setting en account blijft geldig zolang ik die maandelijkse e-mail maar opvolg. En ik heb op een PC op die glasvezel verbinding de DUC client, die controleert elke 5 minuten de verbinding en het IP adres, en toch ontvang ik die maandelijkse e-mail.

Dus een regelmatig contact tussen router, de DDNS cliënt en de noip back-end betekent voor een gratis account nog steeds dat je zelf actie moet ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
rvk schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:28:
[...]

Bij mijn Zyxel T56 (odido) staat momenteel bij DDNS
Laatst bijgewerkte tijd: Jan 6 00:00:00
Ik heb heb geen nieuw ip adres gekregen en de router staat al langer aan. Dus ik denk dat er ook elke nacht om 00:00 een update verzonden wordt.
Ik gebruik momenteel nog duckdns maar ik ga dat veranderen in een eigen service waarbij ik met een script mijn eigen domein host dns aan ga passen (daar heb ik nu een thuis.mijndomein.nl staan).

Kun je in de Nokia router ook niet zien wanneer de laatste update is geweest?
Kun je vertellen bij welke provider jij zit voor wat betreft ddns? En je hoeft nooit handmatig of dmv een client een teken van leven te geven? Ik zat met mijn Ziggo modem bij dynu.com. Daar had ik geen omkijken naar wat bevestigen betreft. Maar ja, de Nokia kent dynu.com niet en er is geen mogelijkheid voor een custom entry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

rowicom schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:52:
[...]
Kun je vertellen bij welke provider jij zit voor wat betreft ddns? En je hoeft nooit handmatig of dmv een client een teken van leven te geven?
Momenteel gebruik ik een combi van diensten. Ik gebruik duckdns voor simpel ddns als backup. Verder heb ik op mijn raspberry pi server een script draaien die mij waarschuwt wanneer mijn ip zou wijzigen. Ik kan dan (nu nog handmatig) de dns van mijn algehele zakelijke domein wijzigen (A record voor thuis.mijndomein.nl). Die gebruik ik actief. Wanneer die niet werkt kan ik de duckdns nog als backup gebruiken.

Bij duckdns heb ik nog nooit een herbevestiging hoeven te geven voor het account (zoals bij de meeste ddns services zoals no-ip.com).

mijndomein.nl loopt bij mijn.host. Die heeft wel een api mogelijkheid om een A record in script aan te passen maar helaas is de api key maximaal 6 maanden geldig. Dus ik zou ook gewoon een CNAME record aan kunnen maken die verwijst naar de duckdns :P

Laatst werd er hier echter gezegd dat duckdns niet zo'n goede keus zou zijn?

Zie hier nero355 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
In de reacties zouden alternatieven staan maar ik heb geen idee of die herbevesting om de zoveel maanden vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Hoe zit het eigenlijk met de overstap van Caiway naar Delta op moment dat je een coax internetverbinding hebt? Mijn moeder zit nog op coax en wordt een der deze dagen overgezet naar glasvezel. Dat is op zich het probleem niet. Echter, ze kijken dus ook TV via coax en hebben 4 televisies in huis. Moet je dan per tv extra gaan bijbetalen, of is Delta zo coulant om het juiste aantal ontvangers te verstrekken? Ze hebben namelijk zelf niet gekozen voor deze overstap.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Via een STB is het 5 euro per maand extra voor elke extra STB, via de Delta TV app kost het niks extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

En ik neem aan dat er heel wat correspondentie is geweest over het afschakelen van coax. Dat is niet een kwestie van 1 foldertje volgens mij.

https://www.caiway.nl/klantenservice/afschakelen-van-coax
(Met alle info)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoepZor schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:23:
Hoe zit het eigenlijk met de overstap van Caiway naar Delta op moment dat je een coax internetverbinding hebt? Mijn moeder zit nog op coax en wordt een der deze dagen overgezet naar glasvezel. Dat is op zich het probleem niet. Echter, ze kijken dus ook TV via coax en hebben 4 televisies in huis. Moet je dan per tv extra gaan bijbetalen, of is Delta zo coulant om het juiste aantal ontvangers te verstrekken? Ze hebben namelijk zelf niet gekozen voor deze overstap.
Er zijn voor de andere tv's wel oplossingen:
* Streamen vanuit de app op de mobiele devices
* Indien de tv's vrij nieuw zijn tv-apps die installeerbaar zijn op de tv's zelf
* Extra Androidboxen aanschaffen
* Een GoogleTV-device gebruiken waarop de tvapp geinstalleerd kan worden (GoogleTV stick??)

Dat coax gaat verdwijnen in de Caiwaygebieden is zo zeker als 1 en 1 2 is. Er is niet voor niets een site opgetuigd. Er wordt zelfs gekeken of er alsnog glasvezel kan komen in gebieden waar eerder alleen Caiway Coax ligt (gebied Albrandswaard). Dat zegt voldoende.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
@Sjakie0101 wordt de Delta TV app nog steeds doorontwikkeld? De bijdragen in het forum op Zeelandnet zijn sinds voorjaar 2023 opgedroogd....
Wat ik heel erg mis, is voor/achteruit spoelen met behoud van (mini)beeld(jes). Spoelen met de D-pad en niet (veel) extra handelingen hoeven te verrichten zoals het nu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Sjakie0101 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Er zijn voor de andere tv's wel oplossingen:
* Streamen vanuit de app op de mobiele devices
* Indien de tv's vrij nieuw zijn tv-apps die installeerbaar zijn op de tv's zelf
* Extra Androidboxen aanschaffen
* Een GoogleTV-device gebruiken waarop de tvapp geinstalleerd kan worden (GoogleTV stick??)

Dat coax gaat verdwijnen in de Caiwaygebieden is zo zeker als 1 en 1 2 is. Er is niet voor niets een site opgetuigd. Er wordt zelfs gekeken of er alsnog glasvezel kan komen in gebieden waar eerder alleen Caiway Coax ligt (gebied Albrandswaard). Dat zegt voldoende.
Dat klopt, niet elke tv is geschikt bij hun. Anders is de app wel een alternatief. Maar gaat me meer om het feit dat ze in die zin de dienstverlening inperken. Ik heb zelf willens en wetens de overstap gemaakt naar Delta ivm 2 jaar korting. Mijn moeder wordt nu gewoon overgezet ivm opdoeken coax en heeft verder geen incentive gehad om de boel om te zetten. Ik vind dat als Caiway geld bespaart door het coax net uitzet, je hier wel iets ter compensatie voor mag krijgen.
rvk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:36:
En ik neem aan dat er heel wat correspondentie is geweest over het afschakelen van coax. Dat is niet een kwestie van 1 foldertje volgens mij.

https://www.caiway.nl/klantenservice/afschakelen-van-coax
(Met alle info)
Thanks, ik ben zelf geen caiway klant meer dus niet op de hoogte. Het kwam toevallig dit weekend ter sprake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De overstappers krijgen een behoorlijk goede aanbieding en zelfs bij actief overstappen wordt een aanbod neergelegd waarbij de eindgebruiker zelf best iets kan investeren omdat het abo-geld fors naar beneden gaat 2 jaar lang.

[ Voor 61% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-01-2025 12:55 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Eerste storing zo lijkt het sinds ik Delta glas heb. Sinds 13:50 uur ligt het eruit, Allestoringen doet er melding van, maar de Delta website meldt niks.

Kop van Overijssel. Iemand anders ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:26

Patrick89

PSN : Gamesource

Ja verbinding is weg.. net abbonement net geen 24h actief hahaha

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Patrick89 Oh jeetje, dan heb je wel heeeeel erg pech. :( Ik zit er sinds augustus, dit is mijn eerste storing. Al gaf mijn UniFi Dream Machine van de week wel een keer packet loss en een kleine hick-up in de nacht aan.

Maar hiervoor 8 jaar KPN glasvezel gehad en nog nooit gehad dat het er zoals nu al ruim een uur uitligt (13:50 begonnen volgens de logs). Laten we hopen dat dit een uitzondering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:57:
Eerste storing zo lijkt het sinds ik Delta glas heb. Sinds 13:50 uur ligt het eruit, Allestoringen doet er melding van, maar de Delta website meldt niks.

Kop van Overijssel. Iemand anders ook last van?
Ik ben niet thuis. Maar ja een storing kan van alles zijn, ook een kabelbreuk bij graafwerkzaamheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Sjakie0101 Kan zeker, maar dan zal het toch ergens bij de hoofdverbinding moeten zitten, want Franeker en Kop van Overijssel liggen toch zo'n 100 km uit elkaar gok ik. ;) Komt overigens uit een ander topic, maar ook DFN. Voor context dus.

[ Voor 16% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-01-2025 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finlaydag33k
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-09 20:59
Westervoort (bij Arnhem hiero), ook plat sinds grofweg 1400.
Ligt denk ik ook wel redelijk van Kop van Overijssel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Ja dat is nog een stukje verder, dus eigenlijk lijkt het een aardig deel van het land te betreffen als het al Franeker, Steenwijk en Westervoort treft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Heb het net getest met de Nokia ertussen (heb normaliter een Zaram module in de Dream Machine) maar ook de Nokia geeft niet thuis.

In Franeker. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fryslanboy op 07-01-2025 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Fryslanboy Check even het Delta XGS-PON topic, blijkt een Zaram probleem te zijn. Maar mijn internet is zojuist weer hersteld toevallig sinds ik aan de chat hing met de medewerker.

Ik heb namelijk hetzelfde: UDM-SE met Zaram.

[ Voor 11% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-01-2025 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dastdast78
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 13:55
\hier is de UDM-SE met zaram ook zojuist weer online gekomen

3xDeye 12K-SG04LP3-EU , 104x belinus M8,41,6 kwp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Ik ga eens even loeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
NoepZor schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:02:
[...]

Dat klopt, niet elke tv is geschikt bij hun. Anders is de app wel een alternatief. Maar gaat me meer om het feit dat ze in die zin de dienstverlening inperken. Ik heb zelf willens en wetens de overstap gemaakt naar Delta ivm 2 jaar korting. Mijn moeder wordt nu gewoon overgezet ivm opdoeken coax en heeft verder geen incentive gehad om de boel om te zetten. Ik vind dat als Caiway geld bespaart door het coax net uitzet, je hier wel iets ter compensatie voor mag krijgen.
Maar ze besparen geen geld. Ze doen juist een hele dure investering, welke jaren zal duren voordat het terug is verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:34
Fryslanboy schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:13:
Heb het net getest met de Nokia ertussen (heb normaliter een Zaram module in de Dream Machine) maar ook de Nokia geeft niet thuis.

In Franeker. :)
Met een Zaram kun je niet zomaar even terug naar de nokia, die moet dan ook weer aangemeld worden.
Is al een tijdje zo dat er maar 1 device aangemeld kan zijn.

Trouwens er zijn er heel veel die zonder internet zitten of zaten vandaag die een Zaram module gebruiken, ontstaan door een verkeerde update.

Deze gebruikers kunnen dan beter ook dit topic volgen, No13 in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

En kom je er dan nog niet uit dan is er nog een discord kanaal waar o.a. Delta techneuten hun best doen.
Zie daarvoor de link die @ernstoud telkens aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
bjusterbaarlik schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:43:
[...]

Maar ze besparen geen geld. Ze doen juist een hele dure investering, welke jaren zal duren voordat het terug is verdiend.
Dat netwerk ligt er al 10 jaar, naast het coax netwerk. Lijkt mij goedkoper om er 1 draaiend te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
NoepZor schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 22:02:
[...]

Dat netwerk ligt er al 10 jaar, naast het coax netwerk. Lijkt mij goedkoper om er 1 draaiend te houden.
Zeker dat is de hele reden dat ze stoppen met coax bij haar. Maar dat neemt niet weg dat het wel even duurt voordat de investering is terugverdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:59
Sjakie0101 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:55:
De overstappers krijgen een behoorlijk goede aanbieding en zelfs bij actief overstappen wordt een aanbod neergelegd waarbij de eindgebruiker zelf best iets kan investeren omdat het abo-geld fors naar beneden gaat 2 jaar lang.
Via de dwebchat geven ze geen extra korting. Heb jij een tip? Ze geven nu dezelfde als op de website :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:44
Wat ik erg jammer vind aan Delta is dat ze hun bestaande klanten niet echt een fatsoenlijk aanbod doen. De huidge 2-jaars aanbieding is namelijk echt top, maar na contact met de klantenservice is me wel duidelijk dat ze daarmee echt alleen mensen binnen willen halen. Bestaande klanten moeten het doen met een veel minder aanbod. Dat is natuurlijk erg jammer, want ben best tevreden en zou het niet erg vinden om me nog 2 jaar aan Delta te verbinden met een mooie korting. De kans is nu alleen heel groot dat ik over zal stappen naar de concurrent, erg jammer natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[MAUS] schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:49:
Wat ik erg jammer vind aan Delta is dat ze hun bestaande klanten niet echt een fatsoenlijk aanbod doen. De huidge 2-jaars aanbieding is namelijk echt top, maar na contact met de klantenservice is me wel duidelijk dat ze daarmee echt alleen mensen binnen willen halen. Bestaande klanten moeten het doen met een veel minder aanbod. Dat is natuurlijk erg jammer, want ben best tevreden en zou het niet erg vinden om me nog 2 jaar aan Delta te verbinden met een mooie korting. De kans is nu alleen heel groot dat ik over zal stappen naar de concurrent, erg jammer natuurlijk.
Bij de concurrentie geldt hetzelfde. 50% korting voor X maanden is vrij standaard voor nieuwe klanten bij Ziggo. Bel je ze op om te verlengen krijg je standaard 6 maanden €10 korting en de rest mag je flink voor onderhandelen. En de "9 maanden €35 korting" heb ik al heel lang niet meer gelezen in het Ziggo topic. Max lijkt nu 6 maanden €20 te zijn en volgens mij soms alleen onder voorwaarde van een tweejarig contract (waar dit voorheen was voor eenjarig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

[MAUS] schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:49:
Welke aanbieding bedoel je precies?
Ik heb met Blackfriday 24 maanden voor 35 euro kunnen krijgen. Dit zie ik nu niet meer terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vandaag kreeg ik een folder van Delta in de brievenbus.
Een Nieuwjaars-aanbod...

Voor het eerst werd ik getriggerd door het aanbod:
24 maanden (2 jaar!!!) korting voor 500Mbps + Interactieve TV.
Dus 24 maanden lang maar 35 euro ipv 64,50.

Voorheen kreeg ik altijd 'lokkertjes' van een paar maandjes korting en werd het op de langeduur eigenlijk nooit aantrekkelijker dan mijn Ziggo tv en internet abbo waar ik echt al jááááren klant ben.

Maar dit leek wel aantrekkelijk. Want dit is inclusief 1 4K losse hdmi ontvanger en inclusief de app voor overige moderne tv's en/of chromecast optie voor oudere tvs.

Dat heb ik in onze setting nodig; 1x LG C9 waar de nieuwe Delta app als het goed is op kan, 1 tv in keuken waar dat losse kastje op kan en 1 tv in slaapkamer met een chromecast.

Ik dus online op de Delta site kijken naar die aanbieding ->
Zie ik dat als je doorklikt er steeds iets geks gebeurd waardoor het aanbod maar voor 12(!!!) maanden gaat gelden.

Ik gebeld. Hele fijne medewerker aan de lijn.
Het lijkt een foutje met de folder/niet te matchen met wat online mogelijk was.
Maar toch maakte hij voor mij een contract voor die 24 maanden korting op.
Kreeg het gelijk in mijn mail. Klopte allemaal. 24 maanden lang 35,- per maand.
Dit contract getekend en dit is leidend.
Ook zegt hij gelijk mijn Ziggo op en zal het mooi in elkaar over gaan vloeien.

Ik ben benieuwd!!!

Sowieso 500mbps up en down ipv 200/30 lijkt me fijn. Ik gebruik oa vaak een NAS en die upload is dan wel lekker.

Heb nog eigen Deco Mesh in router modus staan dus als het nieuwe Nokia Delta modem komt kan ik die er zo op zetten hoop ik. Is die Nokia makkelijk in een 'bridge' mode te zetten/dom modem van te maken?

En lees dat de 4K TV ontvanger (is dat de Amino Kamai7?) langzaam zou zijn?
Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Allewijn schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:47:

Heb nog eigen Deco Mesh in router modus staan dus als het nieuwe Nokia Delta modem komt kan ik die er zo op zetten hoop ik. Is die Nokia makkelijk in een 'bridge' mode te zetten/dom modem van te maken?
Nee kan niet in bridge, DMZ is wel een optie, een eigen ONT kopen ook of anders de Nokia als router gebruiken en de Deco's als accesspoint instellen.
Klopt dat?
Die is niet langzaam, maar je krijgt ook geen Kamai 7X meer, maar de opvolger daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@bjusterbaarlik bedankt voor je snelle antwoorden.

Niet in bridge mogelijk dus. DMZ wel zeg je. Daar moet ik me dan even in verdiepen. Ken ik niet...
Anders de Deco's terugbrengen naar ap modus is ook geen ramp denk ik....
------------------
Op de website van Delta stond nog die Kamai 7X genoemd. Fijn dat er al een opvolger geleverd wordt. Fijn dat die niet langzaam is. Dacht dat in recente posts van anderen gelezen te hebben, maar zal ik verkeerd hebben. Lees pas sinds vandaag hier mee natuurlijk....
-----------------
Benieuwd wat me voor positiefs en/of negatiefs te wachten gaat staan.

Kan je via de Delta app (op mijn LG Web OS5.0) toestel te installeren, ook live tv pauzeren?

Ik moet nml even gaan kiezen of ik de losse Kamai TV ontvanger op die hoofd-televisie (woonkamer) ga zetten óf dat ik daar de app ga gebruiken en dat losse kastje ga gebruiken bij de TV in keuken (die echt alleen maar voor live-tv aan staat tijdens koken etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allewijn schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:01:
@bjusterbaarlik bedankt voor je snelle antwoorden.

Niet in bridge mogelijk dus. DMZ wel zeg je. Daar moet ik me dan even in verdiepen. Ken ik niet...
Anders de Deco's terugbrengen naar ap modus is ook geen ramp denk ik....
------------------
Op de website van Delta stond nog die Kamai 7X genoemd. Fijn dat er al een opvolger geleverd wordt. Fijn dat die niet langzaam is. Dacht dat in recente posts van anderen gelezen te hebben, maar zal ik verkeerd hebben. Lees pas sinds vandaag hier mee natuurlijk....
-----------------
Benieuwd wat me voor positiefs en/of negatiefs te wachten gaat staan.

Kan je via de Delta app (op mijn LG Web OS5.0) toestel te installeren, ook live tv pauzeren?

Ik moet nml even gaan kiezen of ik de losse Kamai TV ontvanger op die hoofd-televisie (woonkamer) ga zetten óf dat ik daar de app ga gebruiken en dat losse kastje ga gebruiken bij de TV in keuken (die echt alleen maar voor live-tv aan staat tijdens koken etc.)
Je krijgt geen Kamai maar de nieuwe. Amigo Androidbox. Deze is sneller en werkt ook via een sterke wifi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanter
Ik heb van de week nog de kamai gekregen als nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@bjusterbaarlik @Sjakie0101 @Kanter Nu ben ik dus wel benieuwd welke ontvanger ik ga krijgen. Hoop uiteraard nu ik dit weet, wel op de nieuwste wat dus kennelijk geen Kamai meer is, maar een Amigo Androidbox.

(Heb ik het verleden dit soort gedoe ook al vaak met Ziggo gehad, dat je nét niet het beste kastje meer had. Uiteindelijk was ik over gegaan op interne CI+ modules, waardoor alles gewoon altijd fijn werkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kanter schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:20:
Dat is vreemd, als nieuwe klant heb je recht op de Androidbox, deze staat ook afgebeeld op de bestelsite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:59
Een Nieuwjaars-aanbod...

Voorheen kreeg ik altijd 'lokkertjes' van een paar maandjes korting en werd het op de langeduur eigenlijk nooit aantrekkelijker dan mijn Ziggo tv en internet abbo waar ik echt al jááááren klant ben.

Maar dit leek wel aantrekkelijk. Want dit is inclusief 1 4K losse hdmi ontvanger en inclusief de app voor overige moderne tv's en/of chromecast optie voor oudere tvs.

Dat heb ik in onze setting nodig; 1x LG C9 waar de nieuwe Delta app als het goed is op kan, 1 tv in keuken waar dat losse kastje op kan en 1 tv in slaapkamer met een chromecast.

Zie ik dat als je doorklikt er steeds iets geks gebeurd waardoor het aanbod maar voor 12(!!!) maanden gaat gelden.

Ik ben benieuwd!!!

Sowieso 500mbps up en down ipv 200/30 lijkt me fijn. Ik gebruik oa vaak een NAS en die upload is dan wel lekker.

Klopt dat?
Toevallig een foto van die folder? 😅 Dan kan ik daarmee ook een poging wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:51:
[...]

Dat is vreemd, als nieuwe klant heb je recht op de Androidbox, deze staat ook afgebeeld op de bestelsite
Niet vreemd hoor. Heeft alles te maken met wat je besteld. Als je de bestelling enkele maanden geleden of nog langer geleden hebt gedaan heb je een Kamai 7X besteld. Sluit je nu een abonnement af bestel je de Amigo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:44
RobertMe schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Bij de concurrentie geldt hetzelfde. 50% korting voor X maanden is vrij standaard voor nieuwe klanten bij Ziggo. Bel je ze op om te verlengen krijg je standaard 6 maanden €10 korting en de rest mag je flink voor onderhandelen. En de "9 maanden €35 korting" heb ik al heel lang niet meer gelezen in het Ziggo topic. Max lijkt nu 6 maanden €20 te zijn en volgens mij soms alleen onder voorwaarde van een tweejarig contract (waar dit voorheen was voor eenjarig).
Helaas is dit bij veel aanbieders zo inderdaad, ik begrijp wel dat dit natuurlijk veel oplevert als klanten vervolgens stilzwijgend verlengen. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je (tevreden) klanten die om een vergelijkbare korting vragen liever naar de concurrent ziet gaan.
Ttje schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 17:00:
[...]

Welke aanbieding bedoel je precies?
Ik heb met Blackfriday 24 maanden voor 35 euro kunnen krijgen. Dit zie ik nu niet meer terug?
De aanbieding van @Allewijn hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:19:

Vandeweek nog even verder kijken naar de nieuwe TP Deco's en wat ik daarmee wil. Liggen er al drie bedraad aangesloten in het huis, dus de drie van Delta mogen er ook nog bij. Ook even uitzoeken of er per se eentje direct aan het modem verbonden moet zijn, zoals het nu is aangesloten, volgens mij hoeft dat niet.
Ben je daar al achter?
Hier heb ik momenteel ook Ziggo met drie Deco's waarbij er eentje verplicht direct aan het modem moest hangen, de andere drie (ik heb er totaal 4) mogen dan wel aan mijn losse gigabit switch hangen.
Had iets te maken met het type Ziggo modem toen. Weet even niet meer hoe dat probleem heette op een Arris model...

Stap zsm over (Delta vandaag aangevraagd) en probeer me alvast goed klaar te maken voor de overstap (aangegeven dat er geen monteur hoeft te komen voor de installatie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanter
Sjakie0101 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:51:
[...]

Heb in november besteld dan wordt dat blijkbaar bepaald wat je krijgt. Niet op moment van levering. Is beide wat voor te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Het moet kunnen heb ik eerder gecheckt en gelezen oa hier en hier nog niet verder zelf bekeken.
Meterkast is hier nog een zooitje en nog geen tijd voor gehad om achteraan te gaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 08-01-2025 19:56 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 17:02

Ethirty

Who...me?

Een Nieuwjaars-aanbod...

Ik ben benieuwd!!!
Lekker dan, hier maar weinig initiatief van Delta dus zelf maar overgestapt naar Caiway. Van bijna €60 naar €35 per maand het komende jaar, maar dan wel een veel lagere snelheid. Had best die prijs voor 2 jaar willen hebben. Maar bestaande klanten zijn niet interessant.

Krijg nu met wat rompslomp internet van exact hetzelfde bedrijf met exact dezelfde modem en exact de zelfde matige tv-app 8)7 Maar dan wel voor een acceptabele prijs :D

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Allewijn schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 19:45:
[...]

Hier heb ik momenteel ook Ziggo met drie Deco's waarbij er eentje verplicht direct aan het modem moest hangen, de andere drie (ik heb er totaal 4) mogen dan wel aan mijn losse gigabit switch hangen.
Als je de Deco's in accesspoint hebt kun je ze aansluiten als volgt: router - switch - deco. Waarbij alle vier deco's verbonden kunnen worden met de switch en de switch weer aan de router. Dit is niet afhankelijk van de provider en kan dus ook gewoon met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:00:
[...]

Als je de Deco's in accesspoint hebt kun je ze aansluiten als volgt: router - switch - deco. Waarbij alle vier deco's verbonden kunnen worden met de switch en de switch weer aan de router. Dit is niet afhankelijk van de provider en kan dus ook gewoon met Ziggo.
Dankjewel. Zo zal ik het dan gaan aansluiten.
Momenteel (met Ziggo) staan de Deco's in router modus.
Dat werkt met de standaard Nokia ONT niet, zoals jij al tegen me zei. Dus eigen ONT zoeken of uitzoeken wat dat DMZ kan betekenen voor me, maar eerst maar even simpel Deco M4's naar AP modus om de basis te verkennen denk ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Allewijn schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:06:
[...]

Dankjewel. Zo zal ik het dan gaan aansluiten.
Dat werkt met de standaard Nokia ONT niet, zoals jij al tegen me zei. Dus eigen ONT zoeken of uitzoeken wat dat DMZ kan betekenen voor me, maar eerst maar even simpel Deco M4's naar AP modus om de basis te verkennen denk ik zo.
Zelf heb ik de X20's anders aangesloten.

Ik heb de volgende setup's:
Nokia-modem Poort 3 > Hoofddeco > Switch x5 > Apparaten + Deco #2 > Google Chromecast.
Vanaf Switch X5 > Slaapkamer Deco
Vanaf dezelfde Nokia-modem op de Poort 4, 8Gbps-poort mijn PC aangesloten met Cat6.

Tevens al het Home-Entertainment met het IoT-netwerk van de Deco's.

Zelf heb ik door Black Friday 2Gbps voor 35,-.
In het verleden van Caiway ook al eens 8Gbps gehad voor 35,-. Maar ja, ik woon in mijn eentje en de enige die er van profiteert zijn de Steam-servers als ik een game download. Tevens pakt mijn moederbord maar maximaals 2.5Gbps.

Op mijn iPhone 13 Pro Max zag ik geen verschil tussen een abonnement van 2Gbps of 8Gbps. 1Gbps VS 2Gbps is nog wel merkbaar, maar verwaarloosbaar. (+/- 550Mbps up & down)
Volgens app "Wifiman" is de verbinding via WiFi 6 11ax +/- 6 tot 9 ms (naar Google), 650Mbps down, 790Mbps up.

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Allewijn schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:06:
Dat werkt met de standaard Nokia ONT niet, zoals jij al tegen me zei.
Alsjeblieft geen verwarring veroorzaken : Je krijgt standaard geen ONT maar een Router !!

Dus daar wil je het liefst niet nog meer Routers achter hangen, want NAT achter NAT gedoe en zo... ;)
Dus eigen ONT zoeken of uitzoeken wat dat DMZ kan betekenen voor me, maar eerst maar even simpel Deco M4's naar AP modus om de basis te verkennen denk ik zo.
En dat zal prima werken in theorie d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:12:
[...]

Alsjeblieft geen verwarring veroorzaken : Je krijgt standaard geen ONT maar een Router !!
De Nokia XS-2426G-B is beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klopt maar i.h.a. als iemand de term “Nokia ONT” noemt dan bedoelt hij/zij - of de lezer denkt dat - de Nokia xs-010x-q losse ONT en niet de residential gateway Nokia xs-2426g-b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@ernstoud en @bjornricardo33 Scherp. Ik moet de Nokia XS-2426G-B die ik krijg idd geen ONT noemen.

Ik ga ervaren hoe het gaat werken met dubbel-NAT (of daar echt nadelen aan gaan zitten) en/of anders de deco's in AP modus.

Heb een Syno NAS met wat portforwards, gebruikte bij ziggo nog ipv4 wan wat nu ipv6 zal worden, zal misschien wat veranderen met internal loopback, nginx etc.
Ik ga het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:05
Mag in februari weer overstappen

Nu van Delta een welkomterug deal gekregen
2 jaar 1G voor 40 euro
2 jaar 1G met tv en videoland en espn voor 55.-

Nog maar even de verlenginsdeal aankijken van Odido die komt van de week. Maar Delta was wel scherp met de prijs

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 18:39

Ttje

"We shall never surrender"

Kanter schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:20:
Hier hetzelfde, abonnement afgesloten eind november. Toen stond er (soms) al wel een afbeelding van de nieuwe Amigo bij het bestellen en de handleiding stond ook al online. Na een navraag via de chat wist de werknemer niet waar ik het over had, maar na wijzen op de handleiding etc. werd ik verzekerd dat ik de nieuwe ontvanger kreeg.

Ingangsdatum was eind december, toen ik het pakket ontving zat daar natuurlijk de oude kamai 7x tv ontvanger in, na een belletje werd een nieuwe opgestuurd en ontving ik een nieuwe oude ontvanger (kamai 7x) :+ |:(

Nu inmiddels de nieuwe ontvanger ontvangen, echter gebruik ik via de Apple TV de Delta app welke in gebruik hetzelfde is als op de Amigo ontvanger als ik het hier zo lees....

Communicatie vanuit Delta vind ik erg matig, alles werkt naar behoren en ik mag niet klagen met het abonnement welke ik heb kunnen verkrijgen, maar als zij marktleider-achtig willen worden valt er in de klantenservice en informatievoorziening naar klanten toe nog echt wat te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Wat is eigenlijk het echte wezenlijke verschil tussen de Kamai en de Amigo?

Voor het geval ik straks de spullen geleverd krijg en er ook nog een oude Kamai bij zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allewijn schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:44:
Wat is eigenlijk het echte wezenlijke verschil tussen de Kamai en de Amigo?

Voor het geval ik straks de spullen geleverd krijg en er ook nog een oude Kamai bij zit...
Die nieuwe draait Android TV op incl. Play Store en alles er op en er aan. Alleen... werkt Netflix niet kun je wel/niet casten vanaf telefoon. Maar de app zelf is niet beschikbaar. Terwijl andere streaming diensten/apps wel beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@RobertMe Thanks. Netflix is voor mij geen issue. Ik gebruik nu op mijn LG Oled tv rechtstreeks alle interne apps zoals Netflix en wil dat blijven doen.
De Delta box mag voor mij enkel voor tv kijken gaan dienen...
Maar dan wel in de beste kwaliteit. Dus zit daar nog verschil in tussen de 'oude' en de 'nieuwe' box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:49:
EDIT: Even gebeld en Delta heeft storing, waardoor er simpelweg niet beoordeeld kan worden of ik internet mag krijgen of niet. Oftewel goede binnenkomer bij ze.
Gelukkig al zelf opgelost door een softresetje te doen, maar ik zou mail krijgen als ze het opgelost hadden. Die kwam vanmiddag binnen :+, dank dus Tweakers!

Pagina: 1 ... 108 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.