Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
rowicom schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:39:
[...]

Nee joh, op deze vraag kunnen ze ook makkelijk met "ja" antwoorden. Je moet een open vraag stellen... "wat gebeurt er met mijn opnamen?"
@bjusterbaarlik @rowicom

Jullie hadden gelijk!

De bevestigingen dat opnames bewaard zouden blijven (ik nadrukkelijk gesteld heb dat IK het initiatief heb genomen om over te stappen) bleken niet te kloppen.

Opnames zijn gewoon foetsie.

Weg!

Jammer, maar helaas. Eigen schuld, dikke bult, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door tww62 op 10-01-2025 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Maar je hebt wel een goedkoper abonnement, wat je anders niet had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:18
Ethirty schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:00:
[...]

Lekker dan, hier maar weinig initiatief van Delta dus zelf maar overgestapt naar Caiway. Van bijna €60 naar €35 per maand het komende jaar, maar dan wel een veel lagere snelheid. Had best die prijs voor 2 jaar willen hebben. Maar bestaande klanten zijn niet interessant.

Krijg nu met wat rompslomp internet van exact hetzelfde bedrijf met exact dezelfde modem en exact de zelfde matige tv-app 8)7 Maar dan wel voor een acceptabele prijs :D
Ik heb exact hetzelfde gedaan. Ik zat nog in een jaarcontract van Detla, maar na bericth van tariefsverhoging heb ik gebruik gemaakt van de mogelijkheid om op te zeggen en heb ik gezocht naar het goedkoopste alternatief. Dat bleek Delta Caiway te zijn 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Koppelen van een afstandsbediening.
Heb hierover 3 vragen.

1) Kan je een Philips afstandsbediening (behorende bij de 908/12) koppelen aan de Delta ontvanger?
(Als je nu met de Philips AB zenders zoekt, geeft alleen een mogelijk om zenders te zoeken voor wat betreft kabel, geen glasvezel).
Code 2195.

2) Stel, in het meest ideale geval, dat het inderdaad zou kunnen, is het ook mogelijk die AB naast die van Delta te hebben? Met andere woorden, 2 AB's. Is wel handig.

3) Als laatste - de stappen zijn op 1 punt voor mij niet duidelijk.
Punt 4: "Zet het volume van de DELTA Interactieve tv-ontvanger op 100."

https://www.delta.nl/klan...ert-niet-op-de-ontvanger/

Dat hoort dan toch de hele staart hiero..?
Ik heb daarom maar niet uitgeprobeerd. Waarschijnlijk zie ik het verkeerd?

Er is ook een video over het koppelen van een AB. https://youtu.be/zRlz6pm25Us

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23
Ik kreeg vandaag van Delta voor het eerst een aanbieding die financieel "een aanbieding" lijkt.

In mijn dorp (Friesland) is Delta glasvezel aangelegd, alleen wanneer je ook gelijk een abonnement afnam (prijzig) werd het ook tot de meterkast doorgetrokken.
De vezel ligt nu onder een tegel voor mijn oprit.

Volgens de dame aan de telefoon wordt deze nu gratis door mijn oprit gelegd en aangesloten in de meterkast als ik nu een abbo afsluit.

Klonk interessant, als fallback voor mijn thuiswerksituatie. Ziggo 750Mbit (oud abbo) primair, en Delta (500mbit voor 35.- / maand) als fallback/loadbalanced.

Die 35,- wilde ik deels financieren door mijn Ziggo abbo te vernieuwen, daar 400Mbit te nemen met tv (coax en smartcards overal in huis, wil ik niet van af).

Ik heb mijn Ziggo nu bridged staan, met een Ubiquiti UCG-Ultra erachter; deze kan 1Gbit/s routeren over 2 WAN poorten. Dus netto zou ik dan op 900Mbit bit uitkomen.

NAT-achter-NAT icm WAN-loadbalancing lijkt mij geen optie.

Maar. Nu lees ik hier dat de standaard geleverde Nokia modems niet in bridge modus kunnen (terwijl Delta dat voor zakelijke klanten standaard online heeft staan, inclusief instructies hoe dat te doen).
Klopt dit ? Kan het standaard Delta modem niet in Bridge, en moet ik dan gaan lopen klieren met een eigen modem zoals beschreven in het XPON-topic over Delta ?

[ Voor 8% gewijzigd door fietsie op 10-01-2025 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23
fietsie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:51:
Ik kreeg vandaag van Delta voor het eerst een aanbieding die financieel "een aanbieding" lijkt.

In mijn dorp (Friesland) is Delta glasvezel aangelegd, alleen wanneer je ook gelijk een abonnement afnam (prijzig) werd het ook tot de meterkast doorgetrokken.
De vezel ligt nu onder een tegel voor mijn oprit.

Volgens de dame aan de telefoon wordt deze nu gratis door mijn oprit gelegd en aangesloten in de meterkast als ik nu een abbo afsluit.

Klonk interessant, als fallback voor mijn thuiswerksituatie. Ziggo 750Mbit (oud abbo) primair, en Delta (500mbit voor 35.- / maand) als fallback/loadbalanced.

Die 35,- wilde ik deels financieren door mijn Ziggo abbo te vernieuwen, daar 400Mbit te nemen met tv (coax en smartcards overal in huis, wil ik niet van af).

Ik heb mijn Ziggo nu bridged staan, met een Ubiquiti UCG-Ultra erachter; deze kan 1Gbit/s routeren over 2 WAN poorten. Dus netto zou ik dan op 900Mbit bit uitkomen.

Maar. Nu lees ik hier dat de standaard geleverde Nokia modems niet in bridge modus kunnen (terwijl Delta dat voor zakelijke klanten standaard online heeft staan, inclusief instructies hoe dat te doen).
Klopt dit ? Kan het standaard Delta modem niet in Bridge, en moet ik dan gaan lopen klieren met een eigen modem zoals beschreven in het XPON-topic over Delta ?
Heb je een link naar die instructies? Want ik ken die nog niet..
Edit: Ik vermoed alleen bij Zakelijk Pro. Zover ik weet krijg je daar de XS-010X-Q bij. Is wel aardig aan de prijs. Denk dat je dan beter zelf een ONT aan kunt schaffen.

Het standaard modem kan niet in bridge. Speciaal voor jou hebben we hier een hele mooie start-post gemaakt met mogelijke oplossingen.

Ik zou in jouw geval voor een losse ONT kiezen, zoals de HN8010Ts of XS-010X-Q. Ik kan de shop van wbschenk warm aanbevelen.

[ Voor 4% gewijzigd door EWS99 op 10-01-2025 15:24 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
EWS99 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:19:
[...]

Ik zou in jouw geval voor een losse ONT kiezen, zoals de HN8010Ts of XS-010X-Q. Ik kan de shop van wbschenk warm aanbevelen.
Dank.

Ik combineerde:

https://www.delta.nl/zake...46s15B0o8PJPsyHICkcmrlIFF
in combinatie met
https://www.delta.nl/zake...zAxuu0r5qzgoeI1VzsvckQvEC
in combinatie met
https://www.delta.nl/zake...T_dhmI4W1UZ-qTz-kXPbsuOof

Op zich zou ik dat zelf neetzetten van een ONT nog wel zien zitten, maar dan vind ik sommige instructies wat vaag:

* "dat is een actieve mediaconverter die met een glasvezelkabel aangesloten wordt op de FTU en met een ethernetkabel aan je router"
Wordt daar met "een glasvezelkabel" dan -de- glasvezelkabel die naar de Delta Nokia router gaat bedoeld, of moet je ook nog een andere glasvezelkabel bijkopen met de juiste connectors /schuinte ?

* ergens begreep ik ook iets van een aanmeldproces van de ONT bij Delta, en een niet heel vlot her-aanmeldingsproces van het originele modem als je de boel wilt terugdraaien?

Het koppelen van de ONT met mijn Ubiquiti omgeving is appeltje-eitje, de UCG Ultra is simpel op vlan 300 te zetten voor die ethernetpoort, en daarna beetje schuiven met een schuifje om de megabits juist te verdelen over de poorten is ook niet moeilijk.

Waarom sputter ik zo? Ik vind de onzekerheids factoren gekoppeld aan 35,00/maand 2 jaar lang betalen best groot, en er is een grote kans dat ik binnen die 2 jaar verhuis.
Welke onzekerheden bedoel ik dan:
- Ze moeten nog door mijn oprit heen graven
- Mijn kruipruimte is ook niet de prettigste
- Dat doet dus het Delta-infrastructuurbedrijf, ik kreeg via de telefoon geen enkel zicht op de termijn waarop die zouden kunnen komen.
- Daarna moet Delta het internetbedrijf dus komen
- En vervolgens mag ik de boel weer lostrekken en bijgekocht spul installeren.
- En loop ik vrij grote kans dat ik m'n oprit opnieuw mag straten gezien de ehm, topkrachten die ik aan het werk heb gezien bij mijn buren.

De kosten worden dan niet gek veel hoger (35,- + ONT van grofweg 150,- / 24 =) 41,25 / maand voor die 24 maanden.
Maar ik vind persoonlijk 40 euro nog wat per maand serieus geld, voor een secundaire verbinding, bij een bedrijf wat ik niet in mijn top 10 ideale providers heb staan.

En dat omdat ik m'n kop gek laat maken met kreten als "ja maar je verkoopt het huis makkelijker als de glasvezel is aangesloten" en "dan heb je wel meer zekerheid bij het thuiswerken".

Ik klink geloofik niet echt als een echte Tweaker(c)(R)(TM) zo he? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
fietsie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:42:
* "dat is een actieve mediaconverter die met een glasvezelkabel aangesloten wordt op de FTU en met een ethernetkabel aan je router"
Wordt daar met "een glasvezelkabel" dan -de- glasvezelkabel die naar de Delta Nokia router gaat bedoeld, of moet je ook nog een andere glasvezelkabel bijkopen met de juiste connectors /schuinte ?
Je kunt hiervoor de glasvezelkabel die bij het Glasvezelmodem/router van Delta losmaken en hiervoor gebruiken.
* ergens begreep ik ook iets van een aanmeldproces van de ONT bij Delta, en een niet heel vlot her-aanmeldingsproces van het originele modem als je de boel wilt terugdraaien?
Tot een paar maanden geleden was zowel je eigen ONT als het originele modem geregistreerd, nu niet meer. Echter, als je eigen ONT eenmaal werkt, is er eigenlijk geen reden meer om terug te gaan.
- En loop ik vrij grote kans dat ik m'n oprit opnieuw mag straten gezien de ehm, topkrachten die ik aan het werk heb gezien bij mijn buren.
Foto's maken! Als het niet goed is, kan je hierover een klacht indienen.
En dat omdat ik m'n kop gek laat maken met kreten als "ja maar je verkoopt het huis makkelijker als de glasvezel is aangesloten" en "dan heb je wel meer zekerheid bij het thuiswerken".
Je kan ook kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement, zo krijg je toch de glasvezelaansluiting in huis (wat idd goed is voor de verkoopwaarde) maar kan je er wel makkelijk van af. Ik heb zelf ook bij KPN een maandelijks opzegbaar abonnement gekozen, om vervolgens gelijk over te schakelen naar Freedom (wel via KPN) zodra de verbinding was gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrJoery schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Tot een paar maanden geleden was zowel je eigen ONT als het originele modem geregistreerd, nu niet meer. Echter, als je eigen ONT eenmaal werkt, is er eigenlijk geen reden meer om terug te gaan.
Totdat afgelopen week bv de Zarams niet meer werkten ;) Was voor diegenen dan wel handig geweest als de Nokia het wel nog deed. En mogelijk dat Delta bij (bepaalde) helpdesk vragen/problemen ook "vereist" dat hun ONT/router gebruikt wordt omdat die bekend werkende/compatible is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
[...]

Dank.

Ik combineerde:

https://www.delta.nl/zake...46s15B0o8PJPsyHICkcmrlIFF
in combinatie met
https://www.delta.nl/zake...zAxuu0r5qzgoeI1VzsvckQvEC
in combinatie met
https://www.delta.nl/zake...T_dhmI4W1UZ-qTz-kXPbsuOof

Op zich zou ik dat zelf neetzetten van een ONT nog wel zien zitten, maar dan vind ik sommige instructies wat vaag:

Het koppelen van de ONT met mijn Ubiquiti omgeving is appeltje-eitje, de UCG Ultra is simpel op vlan 300 te zetten voor die ethernetpoort, en daarna beetje schuiven met een schuifje om de megabits juist te verdelen over de poorten is ook niet moeilijk.

Waarom sputter ik zo? Ik vind de onzekerheids factoren gekoppeld aan 35,00/maand 2 jaar lang betalen best groot, en er is een grote kans dat ik binnen die 2 jaar verhuis.
Welke onzekerheden bedoel ik dan:
- Mijn kruipruimte is ook niet de prettigste
- Dat doet dus het Delta-infrastructuurbedrijf, ik kreeg via de telefoon geen enkel zicht op de termijn waarop die zouden kunnen komen.
- Daarna moet Delta het internetbedrijf dus komen
- En vervolgens mag ik de boel weer lostrekken en bijgekocht spul installeren.

De kosten worden dan niet gek veel hoger (35,- + ONT van grofweg 150,- / 24 =) 41,25 / maand voor die 24 maanden.
Maar ik vind persoonlijk 40 euro nog wat per maand serieus geld, voor een secundaire verbinding, bij een bedrijf wat ik niet in mijn top 10 ideale providers heb staan.

Ik klink geloofik niet echt als een echte Tweaker(c)(R)(TM) zo he? :P
Het switchen tussen eigen modem en het geleverde modem kan telefonisch. Meestal in een kwartiertje gefixed. In jouw geval gaat het om een back-up lijn. Dus dan is het geen probleem als je er een dagje uit ligt toch?

Oprit schieten ze gewoon onderdoor. Alleen voor en achter maken ze een gat. Kruipruimte is hun probleem toch?

Voor back-up kun je ook altijd nog naar Odido klik & klaar kijken (maar ook daar geen bridge mode). Hoef je niks te graven.

Verhuizen is geen probleem. Als je naar een Delta gebied verhuisd, verhuis je gewoon je abo mee. Als je naar een niet Delta gebied verhuisd kun je gewoon opzeggen op basis daarvan.

Heb je ook nog TV bij Ziggo? Anders zou je ook kunnen overwegen om over te stappen naar Delta. Glasvezel loopt echt een stuk lekkerder dan Ziggo over Coax. (1:1 download/upload, betere latency). TV is bij Ziggo wel aanzienlijk beter.

Ikzelf heb de vezel binnen laten leggen omdat ik dan makkelijker kan switchen.

Ik kan verder de keuze niet voor je maken :).

Edit: Oh, het is vlan 100 :). 300 is Odido op het Delta netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
RobertMe schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:56:
[...]

Totdat afgelopen week bv de Zarams niet meer werkten ;) Was voor diegenen dan wel handig geweest als de Nokia het wel nog deed. En mogelijk dat Delta bij (bepaalde) helpdesk vragen/problemen ook "vereist" dat hun ONT/router gebruikt wordt omdat die bekend werkende/compatible is.
Heeft er denk ik 2 uurtje uit gelegen. Je kunt wel flink zout in de wonden strooien, maar elke provider heeft jaarlijks last van een paar uurtjes downtime.

Voor wie het nog niet weet, we hebben bij Delta direct contact met de engineer die de storing op kan lossen. Ken maar weinig providers waar dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peewee.
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:10
[...]

Ze schieten die kabel onder de grond zo door naar jouw voorgevel, zo ging het bij mij tenminste wel. Maar ik heb wel bij het begin van de aanvraag al aangegeven dat ik glasvezel wil, misschien dat het uitmaakt in de inzet van materiaal, ik kan me voorstellen dat niet elke monteur dat gereedschap in het busje heeft liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWS99 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Heeft er denk ik 2 uurtje uit gelegen. Je kunt wel flink zout in de wonden strooien, maar elke provider heeft jaarlijks last van een paar uurtjes downtime.
Heeft niks met flink zout in de wonden strooien te maken. Tijdens die storing had je anders gewoon kunnen switchen (of het rendabel was is een tweede, maar..., zie hieronder). En dat andere providers ook een storing hebben zal best (/is zo), maar dat staat los van "eigen modem" dat niet werkt. En volgens mij blijft bv bij Ziggo het door hun geleverde modem wel altijd geregistreerd. Dus daar kun je in geval van problemen met het eigen modem wel terug.
Voor wie het nog niet weet, we hebben bij Delta direct contact met de engineer die de storing op kan lossen. Ken maar weinig providers waar dat kan.
Dat is uiteraard netjes (en dat er voorheen een lijntje was was me bekend, niet dat/of dat er nu nog was). Maar "de engineer" leest als een? Een storing kan er ook buiten zijn werktijden zijn? Tot weekenden en vakantie aan toe? Als het er dan echt maar één is kan die "binnen 2 uur opgekost" dus alsnog (fors) langer duren. En als dat contact vrij direct is, en je bij het onbereikbaar zijn van die persoon aanloopt tegen een muur van de standaard helpdesk schiet dat ook al niet op.
Daarom dat het mij gewoon fijn lijkt als het door Delta geleverde ONT wel gewoon geregistreerd blijft ;) Dan kun je als er problemen zijn terug. En gezien ze voorheen wel twee serienummers konden registreren en dat werkte lijkt er ook geen technische reden te zijn om dat nu niet meer te doen?

Het zou mij overigens niet tegenhouden om alsnog een eigen ONT te plaatsen. Maar het is wel een minpuntje ;). Dat valt gewooon niet te ontkennen. En ik vind het dan ook geen zout in de wonden strooien. Het is gewoon een "onhandigheidje" dat je niet terug kunt wisselen. Dat onhandigheidje "overwint" voor de meesten niet de voordelen van het eigen ONT en de "risico's" zijn klein, maar het is er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peewee. schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:08:
[...]

Ze schieten die kabel onder de grond zo door naar jouw voorgevel, zo ging het bij mij tenminste wel. Maar ik heb wel bij het begin van de aanvraag al aangegeven dat ik glasvezel wil, misschien dat het uitmaakt in de inzet van materiaal, ik kan me voorstellen dat niet elke monteur dat gereedschap in het busje heeft liggen.
De oprit open graven zal vast fors langer duren dan er onderdoor schieten. En schieten kan altijd, graven niet. Hier hebben ze toentertijd onder de tuin door geschoten, anders hadden ze om de planten moeten slalommen met graven. Om nog maar te zwijgen over de buren met puur gras als tuin, daar valt niet echt omheen te werken.

Edit:
En dat ze nu met "acties" komen om alsnog "twijfelaars" aan te trekken heeft daar natuurlijk ook mee te maken. Het is goedkoper om een "graafploeg" nu nog even naar X adressen te sturen in een dorp/... dan om later 10x een graafploeg naar 1 individueel adres te sturen. Waarbij het bij mijn weten ook verschillende poppetjes zijn die het graafwerk naar de woning doen vs binnen brengen van de kabel vs wellicht lassen van het ONT? vs dan uiteindelijk de daadwerkelijke "klant installatie" doen (dus ONT aansluiten, wifi instellen, ...).

[ Voor 26% gewijzigd door RobertMe op 10-01-2025 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02

Ethirty

Who...me?

Wees daar niet zo zeker van, hier zouden ze ook komen schieten maar uiteindelijk is alles open gegraven door de goedkoopste graafploeg die DFN kon vinden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
RobertMe schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:13:
[...]

Dat is uiteraard netjes (en dat er voorheen een lijntje was was me bekend, niet dat/of dat er nu nog was). Maar "de engineer" leest als een? Een storing kan er ook buiten zijn werktijden zijn? Tot weekenden en vakantie aan toe? Als het er dan echt maar één is kan die "binnen 2 uur opgekost" dus alsnog (fors) langer duren. En als dat contact vrij direct is, en je bij het onbereikbaar zijn van die persoon aanloopt tegen een muur van de standaard helpdesk schiet dat ook al niet op.
Daarom dat het mij gewoon fijn lijkt als het door Delta geleverde ONT wel gewoon geregistreerd blijft ;) Dan kun je als er problemen zijn terug. En gezien ze voorheen wel twee serienummers konden registreren en dat werkte lijkt er ook geen technische reden te zijn om dat nu niet meer te doen?
Op Discord lezen meerdere Delta engineers mee. En zelfs KPN engineers zijn daar actief. Het is uiteraard "best effort", maar ze zijn wel vrij actief. Overigens is support op alle consumentenlijnen best-effort.

Oh, bij KPN kun je ook maar 1 ONT tegelijk actief hebben. Ziggo heeft nauwelijks "eigen modem" gebruikers. Aanbod eigen modems is daar laag. Maar hun modem kan in bridge, dus dan is de noodzaak er niet zo.

Het gras zal bij andere providers best groener zijn, maar ik ben zelf best blij met Delta XGS-PON. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
EWS99 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:59:
[...]

Heb je ook nog TV bij Ziggo? Anders zou je ook kunnen overwegen om over te stappen naar Delta. Glasvezel loopt echt een stuk lekkerder dan Ziggo over Coax. (1:1 download/upload, betere latency). TV is bij Ziggo wel aanzienlijk beter.
Over een paar weekjes hier ook Delta glasvezel internet & interactieve tv.

Ik ga dit zowel testen/bekijken met het losse kastje als met de in mijn tv geïntegreerde app.
Nu bekijk ik Ziggo tv via CI+ module(s).
Wat zou er qua regulier TV kijken 'aanzienlijk beter' moeten zijn bij Ziggo? Hebben we het dan over zaken als bandbreedte, zichtbare kwaliteit, digitale artefacts, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:50
EWS99 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:59:
[...]
Kun je bovenstaand eens nader toelichten? Want wat loopt er lekkerder als "tv bij Ziggo" aanzienlijk beter is?

EDIT: ik snap 'm al. Je bedoelt dat internet bij Delta beter is (up/down is gelijk), maar dat TV bij Ziggo beter is. Dat kwartje was effe niet gevallen hier. Nu wel.

[ Voor 15% gewijzigd door rowicom op 10-01-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Vandaag alles binnen gehad voor mijn nieuwe zakelijke pakket. Ingangsdatum 23 januari, maar heb alles al binnen en PON lampje brand groen. Lijkt dus ook al gepatched. Is er een mogelijkheid dat het abo nu al ingaat? Jullie een idee? Helpdesk zegt dat eerst gepatched moet zijn, maar dat lijkt dus al ok.

[ Voor 13% gewijzigd door Trackerfire op 10-01-2025 18:45 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Trackerfire schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:45:
Vandaag alles binnen gehad voor mijn nieuwe zakelijke pakket. Ingangsdatum 23 januari, maar heb alles al binnen en PON lampje brand groen. Lijkt dus ook al gepatched. Is er een mogelijkheid dat het abo nu al ingaat? Jullie een idee? Helpdesk zegt dat eerst gepatched moet zijn, maar dat lijkt dus al ok.
Dat zal dan iemand van de technische dienst van Delta moeten doen. Maar tenzij je iemand kent zal het lastig worden. Ze gaan namelijk niet voor iedereen die het wil de ingangsdatum aanpassen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Trackerfire schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:45:
Gaat echt pas 23e in. Het is niet alleen de patch, het is de hele administratie aan de achterkant die goed moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

EWS99 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:53:
[...]

Gaat echt pas 23e in. Het is niet alleen de patch, het is de hele administratie aan de achterkant die goed moet staan.
Check! Dank. Nog even wachten dan helaas 😉 had al een fout gemaakt door niet leveren voor 31-12 te kiezen. Dacht dat dat de gewenste ingangsdatum moest zijn, maar toen is order pas gaan lopen. Al met al straks een maandje later online. So be it.

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 10-01-2025 18:59 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:50
Hebben jullie dat nou ook? Dat pagina's in Mijn Delta niet laden? En dat zal dan geen verbindingsprobleem zijn, maar gewoon doordat hun systeem geen gegevens ophoest. Ik ga naar Mijn Producten en klik op internet. Er komt een nieuwe pagina, maar behalve de header verschijnt er verder helemaal niets. Klik op ik TV, dan komt mijn abbo keurig tevoorschijn. Niet de eerste keer dit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rowicom schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:13:
Hebben jullie dat nou ook? Dat pagina's in Mijn Delta niet laden? En dat zal dan geen verbindingsprobleem zijn, maar gewoon doordat hun systeem geen gegevens ophoest. Ik ga naar Mijn Producten en klik op internet. Er komt een nieuwe pagina, maar behalve de header verschijnt er verder helemaal niets. Klik op ik TV, dan komt mijn abbo keurig tevoorschijn. Niet de eerste keer dit...
Volgens mij is mijn.delta en mijn.caiway stuk. Ik zie op mijn.caiway ook mijn producten niet meer. De zachte verdwijning van het Caiway merk gaat niet zonder slag of stoot lijkt het.

Alsof je zo’n migratie van twee merken niet kunt voorbereiden… beetje knullig. Het zou kunnen zijn dat het te snel besloten is om het nu te doen omdat mensen nog snel switchten om korting te krijgen. Begrijp dat Caiway voor 24 maanden abonnementen mooie aanbiedingen had.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

ernstoud schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:21:
[...]

Volgens mij is mijn.delta en mijn.caiway stuk. Ik zie op mijn.caiway ook mijn producten niet meer. De zachte verdwijning van het Caiway merk gaat niet zonder slag of stoot lijkt het.

Alsof je zo’n migratie van twee merken niet kunt voorbereiden… beetje knullig. Het zou kunnen zijn dat het te snel besloten is om het nu te doen omdat mensen nog snel switchten om korting te krijgen. Begrijp dat Caiway voor 24 maanden abonnementen mooie aanbiedingen had.
Ik had begin dit jaar op mijn.delta ineens 2 abonnementen, met bijbehorende dubbele kosten. Gelukkig was dat snel verdwenen, het leek gerelateerd aan de snelheids-upgrade.

Maar als je niet wil dat mensen overstappen, dan moet je gewoon beginnen bij het aanbieden van korting of überhaupt nieuwe klanten onboarden. Niet bij het slopen van je backend. Oh en natuurlijk gewoon je bestaande klanten een fatsoenlijke prijs/korting bieden.

Overigens net op tijd overgestapt, als je nu bij Caiway checkt wordt je doorgestuurd naar Delta.

[ Voor 4% gewijzigd door Ethirty op 10-01-2025 20:30 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
fietsie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:51:

Maar...

Nu lees ik hier dat de standaard geleverde Nokia modems niet in bridge modus kunnen (terwijl Delta dat voor zakelijke klanten standaard online heeft staan, inclusief instructies hoe dat te doen).

Klopt dit ?

Kan het standaard Delta modem niet in Bridge, en moet ik dan gaan lopen klieren met een eigen modem zoals beschreven in het XPON-topic over Delta ?
Als je een losse XGS-PON ONT wilt in de vorm van een Nokia 010 op het Delta Glasvezel Netwerk dan moet je gewoon een andere ISP kiezen dan Delta/Caiway zoals Freedom Internet of Odido onder andere... ;)

Zit hier al een tidje heerlijk te pruttelen samen met mijn TopTon OPNsense DIY Router :Y) O+
EWS99 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:03:
Op Discord lezen meerdere Delta engineers mee. En zelfs KPN engineers zijn daar actief.
Het is uiteraard "best effort", maar ze zijn wel vrij actief.
Afhankelijk zijn van een adware/spyware platform voor support van je ISP lijkt me behoorlijk onwenselijk eerlijk gezegd en is niet echt iets wat je moet willen... -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 01:26:
[...]

Afhankelijk zijn van een adware/spyware platform voor support van je ISP lijkt me behoorlijk onwenselijk eerlijk gezegd en is niet echt iets wat je moet willen... -O-
Dat is niet wat ik lees. Er zijn er (alleen Tweakers? Whatever) die via Discord rechtstreeks contact hebben met engineers bij Delta. Voor normale klanten is er de normale helpdesk. Duurt het in geval van eigen ONT wellicht wel lang(er) voordat het bij de juiste mensen komt uiteraard. Maar..., als het een algemeen probleem is zoals afgelopen week lift je gewoon mee op de contacten van de anderen. En als je hier op GoT leest dat het probleem is met de Zaram en anderen er al op Discord mee/over bezig zijn kun je zelf ook lekker afwachten, zonder de helpdesk te bellen en zonder Discord te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@R3D kun je benaderen via PB over technische zaken of Discord, Het is geen geheim dat hij een techneut van Delta is die je overigens graag verder helpt.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +9 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 01:26:
[...]

Als je een losse XGS-PON ONT wilt in de vorm van een Nokia 010 op het Delta Glasvezel Netwerk dan moet je gewoon een andere ISP kiezen dan Delta/Caiway zoals Freedom Internet of Odido onder andere... ;)
Of je koopt zo’n ONT. Zijn de kosten niet, jarenlang plezier van.
:?

Adware? Spyware? Ik heb nog geen advertentie gezien op Discord. Waarom geef je in hemelsnaam een negatieve draai aan de perfecte technische support rechtstreeks door engineers van Delta (en KPN)? Bij Odido is alles uitbesteed aan technici in het buitenland. Simpelweg registreren van een ONT duurt weken. Op Discord helpen technici Tweakers met vragen soms in een paar minuten.

Ik gun je alle plezier nu je gelukkig bent met een andere ISP dan Delta maar hier de goede support van deze engineers als onwenselijk neerzetten gaat wel erg ver.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:22:
Of je koopt zo’n ONT. Zijn de kosten niet, jarenlang plezier van.
Ik ben nog steeds van mening dat de ISP deze gewoon moet leveren zoals het hoort :)
:?

Adware? Spyware? Ik heb nog geen advertentie gezien op Discord.

Waarom geef je in hemelsnaam een negatieve draai aan de perfecte technische support rechtstreeks door engineers van Delta (en KPN)? Bij Odido is alles uitbesteed aan technici in het buitenland. Simpelweg registreren van een ONT duurt weken. Op Discord helpen technici Tweakers met vragen soms in een paar minuten.
Het gaat natuurlijk om Discord zelf en niet het personeel van Delta :z

Er staan zelfs domeinen van Discord op AdBlock Lijsten zoals click.discord.com en op het moment dat je de "applicatie" (Wat het dus niet is, meer veredelde webpagina in een eigen venstertje...) op je PC installeert dan heb je gewoon vrijwillig Spyware op je PC gezet :X :| :/
Ik gun je alle plezier nu je gelukkig bent met een andere ISP dan Delta maar hier de goede support van deze engineers als onwenselijk neerzetten gaat wel erg ver.
Daar gaat het dus niet om...

Ik vind het gewoon belachelijk dat je elke keer in een topic over een willekeurige ISP op GoT leest dat bellen of e-mailen of zelfs eventueel iets van een Chat op hun eigen website slecht werkt en je het beste via een of ander "Social" Media kanaal de ISP kan contacteren 7(8)7

De wereld wordt steeds raarder en raarder wat dat betreft |:(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:55:
[...]

Ik vind het gewoon belachelijk dat je elke keer in een topic over een willekeurige ISP op GoT leest dat bellen of e-mailen of zelfs eventueel iets van een Chat op hun eigen website slecht werkt en je het beste via een of ander "Social" Media kanaal de ISP kan contacteren 7(8)7

Ik vind dat dan weer niet heel vreemd maar juist speciaal (positief). Het standpunt van de provider is dat ze eigen hardware toestaan maar geen ondersteuning bieden.
Dat er er via Discord een paar techneuten bereid zijn toch te helpen met eigen hardware is toch top?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bluewalk schreef op maandag 13 januari 2025 @ 06:40:
Het standpunt van de provider is dat ze eigen hardware toestaan
Dit stukje is gewoon een wettelijke vereiste, IIRC zelfs EU breed.

Verder wel eens ;). Dat het zeker handig / makkelijk kan zijn dat je buiten de officiële kanalen direct contact met de engineers kan hebben. En niet eerst langs een eerste / tweede / derde lijns helpdesk hoeft te gaan. Waarbij @nero355 nog steeds niet lijkt te begrijpen dat dit Discord stuk helemaal niet "de helpdesk" is maar er vanuit lijkt te gaan dat dit (het enige?) officiële helpdesk kanaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:46

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

nero355 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:55:
[...]

Ik ben nog steeds van mening dat de ISP deze gewoon moet leveren zoals het hoort :)

[...]

Het gaat natuurlijk om Discord zelf en niet het personeel van Delta :z

Er staan zelfs domeinen van Discord op AdBlock Lijsten zoals click.discord.com en op het moment dat je de "applicatie" (Wat het dus niet is, meer veredelde webpagina in een eigen venstertje...) op je PC installeert dan heb je gewoon vrijwillig Spyware op je PC gezet :X :| :/

[...]

Discord is een extraatje. De reguliere helpdesk loopt gewoon via telefoon/e-mail/chat.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt @R3D benaderen voor toegang tot Discord of voor rechtstreeks vragen, dat kan via de private message.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Ik ga denk toch maar die aanbieding van Delta aannemen, zodat er iig een werkende aansluiting ligt.
Na een check bij Internetten.nl is het ook de enige partij die op dat stuk glasnetwerk iets financieel zinnigs kan leveren...

En dan eerst even via de DMZ koppelmethode en dan die eigen ONT bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Odido heb je als alternatief nog, die zijn ook wel scherp met de prijzen, maar Delta heeft een 24 maand aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
Sjakie0101 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:59:
Odido heb je als alternatief nog, die zijn ook wel scherp met de prijzen, maar Delta heeft een 24 maand aanbod...
Heb met Odildo gebeld (heb er ook meerdere telefonie abbo's) maar die waren aan de telefoon ontzettend vaag over het nog aanleggen van de fiber naar de meterkast, daar waar Delta een helder verhaal had.
Onderbuikgevoel volgens wordt t m dan Delta maar.

Kan ik gelijk eens graties checken of IPTV beetje wil zonder settop boxjes (heb ik me nog 0 in verdiept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fietsie schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:12:
[...]

Heb met Odildo gebeld (heb er ook meerdere telefonie abbo's) maar die waren aan de telefoon ontzettend vaag over het nog aanleggen van de fiber naar de meterkast, daar waar Delta een helder verhaal had.
Onderbuikgevoel volgens wordt t m dan Delta maar.

Kan ik gelijk eens graties checken of IPTV beetje wil zonder settop boxjes (heb ik me nog 0 in verdiept)
Kan ook zijn dat DFN de kabel een stuk sneller aansluit als er een Delta (of Caiway) abo is afgesloten? Waardoor Odido dus geen indicatie kan geven.
Hetzelfde als dat ik meen Odido het eerste jaar alleenrecht heeft op nieuwe aansluitingen op het netwerk van ODF. Waardoor je als (potentiële) klant dus semi verplicht bent eerst een jaar Odido te nemen en daarna kun je pas overstappen naar een andere ISP over hetzelfde kabeltje.

Was er afgelopen dagen in dit topic niet ook iemand die een maand abo bij Delta had genomen om het kabeltje aangesloten te krijgen om vervolgens na die maand over te stappen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
RobertMe schreef op maandag 13 januari 2025 @ 06:44:
Waarbij @nero355 nog steeds niet lijkt te begrijpen dat dit Discord stuk helemaal niet "de helpdesk" is maar er vanuit lijkt te gaan dat dit (het enige?) officiële helpdesk kanaal is.
Jij lijkt niet te begrijpen dat dit soort dingen ontstaan doordat de officiële wegen zeer slecht geregeld zijn, terwijl ik prima begrijp dat het niet de enige manier is om contact te krijgen :P

Hoe vaak heb ik wel niet iets zoals het volgende gelezen :
Kreeg telefonisch/via de e-mail/chat geen contact (Soms meerdere dagen lang) maar via WhatsApp/Twitter/Facebook/enz. werd ik meteen geholpen/werd mijn klacht meteen behandeld!
Dat is toch gewoon belachelijk :? 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Maar dat is niet de praktijk. Klantenservice is gewoon prima bereikbaar is mijn ervaring. Ervaring van meer dan 10 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

nero355 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:13:
[...]

[...]

Dat is tegenwoordig de nieuwe standaard. Maar dat wil niet zeggen dat het bij Delta óók zo is.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Weet iemand toevallig of een amino kamai 7x in Home Assistent kan worden geïntegreerd?

Uiteraard heb ik reeds gezocht, maar het lijkt vooralsnog niet echt mogelijk.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:43
ernstoud schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:21:
[...]

Dit probleem is vanavond blijkbaar opgelost, althans dan bij MijnDelta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Een tijdje geleden is bij ons in de straat Delta glasvezel aangelegd en ik heb een op dit moment ongebruikte Delta aansluiting in de meterkast. Vorige week begon KPN aan voorbereidende werkzaamheden voor glasvezel voor hun eigen netwerk.
Men groef stevige blauwkleurige pijpen/mantels in de grond om er blijkbaar later glasvezel doorheen te schieten. Een goede methode lijkt mij, want Delta legde de glasvezelkabels zonder enige verdere bescherming in het grondwater.
Mij lijkt dat geen betrouwbare aanpak, werkt Delta zo in het hele land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

nero355 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:13:
[...]

Jij lijkt niet te begrijpen dat dit soort dingen ontstaan doordat de officiële wegen zeer slecht geregeld zijn, terwijl ik prima begrijp dat het niet de enige manier is om contact te krijgen :P

[...]

Hier kerken ik Delta helemaal niet in. Hier deed het internet het niet door een fout tijdens het aanleggen van de kabel naar de wijkkast en ben iedere keer dat ik contact zocht, via tel en chat, netjes te woord gestaan. Vaak zelfs binnen enkele minuten.
Rocketman schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:35:
Een tijdje geleden is bij ons in de straat Delta glasvezel aangelegd en ik heb een op dit moment ongebruikte Delta aansluiting in de meterkast. Vorige week begon KPN aan voorbereidende werkzaamheden voor glasvezel voor hun eigen netwerk.
Men groef stevige blauwkleurige pijpen/mantels in de grond om er blijkbaar later glasvezel doorheen te schieten. Een goede methode lijkt mij, want Delta legde de glasvezelkabels zonder enige verdere bescherming in het grondwater.
Dat is tich normaal. Ze gebruiken een grondkabel. Je elektriciteitskabels liggen toch ook gewoon in de grond?

[ Voor 36% gewijzigd door m-vw op 15-01-2025 21:47 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online

Wat jij aan geeft klopt niet. De glasvezel ligt bij Delta net als KPN gewoon in buis. Sterker nog zijn allemaal dezelfde bedrijven die aanleggen voor Delta, KPN maar ook ODF en andere kleine partijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
bjusterbaarlik schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:52:
[...]

Wat jij aan geeft klopt niet. De glasvezel ligt bij Delta net als KPN gewoon in buis. Sterker nog zijn allemaal dezelfde bedrijven die aanleggen voor Delta, KPN maar ook ODF en andere kleine partijen.
Nee, ik heb met eigen ogen gezien dat de groene kabels in mijn straat echt onbeschermd ingegraven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
m-vw schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:45:
[...]

Hier kerken ik Delta helemaal niet in. Hier deed het internet het niet door een fout tijdens het aanleggen van de kabel naar de wijkkast en ben iedere keer dat ik contact zocht, via tel en chat, netjes te woord gestaan. Vaak zelfs binnen enkele minuten.

[...]

Dat is tich normaal. Ze gebruiken een grondkabel. Je elektriciteitskabels liggen toch ook gewoon in de grond?
Die grondkabels voor elektriciteit lijken mij een stuk steviger dan die fragiele en dunne glasvezelkabels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Rocketman schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:06:
[...]

Nee, ik heb met eigen ogen gezien dat de groene kabels in mijn straat echt onbeschermd ingegraven zijn.
Je weet dat glasvezel dunner dan een haar is? Dan zit er nog plastic om gesmolten zodat je op een kabeltje van iets van 1 mm uit komt. Die wordt dan weer in een buis in de grond gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
bjusterbaarlik schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:23:
[...]

Je weet dat glasvezel dunner dan een haar is? Dan zit er nog plastic om gesmolten zodat je op een kabeltje van iets van 1 à 2mm uit komt. Die wordt dan weer in een buis in de grond gelegd.
Bij mij in de straat dus zonder buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Rocketman schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:25:
[...]

Bij mij in de straat dus zonder buis.
Nee hoor, kijk nog maar eens.
Afbeeldingslocatie: https://community.freedom.nl/uploads/default/original/2X/3/32a703f15c7e098a154f92c04a338cf3c69640bd.jpeg
Hier zie je de FTU welke Delta gebruikt met de glasvezel kabel erin. Dit lag niet bij jouw in de grond. Simpelweg omdat die gelijk breekt als je er grond op gooit.

[ Voor 42% gewijzigd door bjusterbaarlik op 15-01-2025 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mapje schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:19:
[...]

Dit probleem is vanavond blijkbaar opgelost, althans dan bij MijnDelta.
Ja, mijn.caiway.nl lijkt ook weer te werken. Wel erg traag.

Zojuist weer voor 2 jaar verlengd, EUR 240 bespaard *O* . Betaal nog steeds de hoofdprijs maar heb geen zin in gedoe met overstappen en Jantje kan het lijden.

[ Voor 13% gewijzigd door ernstoud op 15-01-2025 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En uit die FTU komt een stevige plastic groen ommantelde grondbestendige kabel. Die ergens in de straat in een mantelbuis met alle kabels van de buren richting POP gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterKvG
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:37
pven schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:50:
Weet iemand toevallig of een amino kamai 7x in Home Assistent kan worden geïntegreerd?

Uiteraard heb ik reeds gezocht, maar het lijkt vooralsnog niet echt mogelijk.
Ja, als apparaat en als cast. Tot nu toe heb ik alleen met de aan/uit functie gewerkt als bypass voor HDMI CEC.

- Somnox, 's werelds eerste slaaprobot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ernstoud schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:39:
En uit die FTU komt een stevige plastic groen ommantelde grondbestendige kabel. Die ergens in de straat in een mantelbuis met alle kabels van de buren richting POP gaat.
Ik snap de verwarring van @Rocketman en hij heeft ook deels gelijk.
Bij ons is het als volgt:
  • Groende kabel van FTU gaat onder de oprit in een buisje (3/4) naar de straat.
  • Daar komt deze (grond)kabel "bloot" in de grond te liggen bij de rest van de vezels (groene grondkabel) van de buren.
  • Deze gaan in een bundel losse kabels naar het AVP (abbonee verdeel punt), deze worden bij het dichtgooien met zand wel afgedekt met een rol beschermplastic (iets van 3mm dik en graaf en steekbestendig)
  • Bij het AVP worden deze losse vezels op een grotere kabel(s) met 32 of 64 vezels gelast.
  • Deze gaan in een mantelbuis verder naar het POP.
KPN is hier nu ook bezig en doet het precies hetzelfde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
WouterKvG schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:55:
[...]

Ja, als apparaat en als cast. Tot nu toe heb ik alleen met de aan/uit functie gewerkt als bypass voor HDMI CEC.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

bjusterbaarlik schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:52:
[...]

Nope, hier in het dorp is voor Delta alleen een rietje per huis de grond in gegaan, die dunne die ook je huis in komt. Kilometers en kilometers.

KPN heeft overal eerst ruim 1cm dikke mantelbuizen ingegraven per huis om daar vervolgens de rietjes doorheen te trekken.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Ethirty schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:39:
[...]

Nope, hier in het dorp is voor Delta alleen een rietje per huis de grond in gegaan, die dunne die ook je huis in komt. Kilometers en kilometers.

KPN heeft overal eerst ruim 1cm dikke mantelbuizen ingegraven per huis om daar vervolgens de rietjes doorheen te trekken.
Dat rietje is een mantelbuis waar de glasvezelkabel doorheen geblazen is. (soms zit de glasvezelkabel al in het rietje bij het leggen dus dan lijkt het of dat de kabel is)

[ Voor 64% gewijzigd door esky op 16-01-2025 09:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wellicht dat het ook nog uit maakt wie de aanleg gedaan heeft?

Hier in het dorp is dat gebeurd door MIH-GmbH, Duitse partij met voornamelijk oostblok personeel. Glasvezel hadden ze gewoon op een grote rol (van tevoren afgemeten door gewoon even door de straat de boel uit te leggen, daarna deden ze hem waarschijnlijk oprollen op de rol met alle huizen dan "bij elkaar"). En vervolgens gewoon de rol 100 meter of zo afrollen, gat graven, kabels er in en klaar? Geen mantelbuis dus. Hoogstens wat @bluewalk aangeeft dat ze nog een losse "beschermplastic" er overheen hebben gelegd voordat ze het gat dicht gooiden. Maar daar heb ik eerlijk gezegd geen tekenen van gezien.

Van de straat naar de woning is geschoten. Dus lijkt mij dat ook daar geen mantelbuis gebruikt is. En de kabel die intussen al bijna 2 jaar aan de voordeur omhoog steekt is identiek aan de kabel die ze bij aanleg langs de straat / over de stoep hadden liggen. Zal uiteraard grondkabel zijn (is ook veel dikker dan de glasvezel die ik eens binnenshuis heb aangelegd :P), maar verder dus niks te zien van dat die extra beschermd is (met een mantelbuis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15:36

kujinshi

seven heroes

Mantelbuis beschermt niet tegen grondwater, alleen tegen lichte graafmethoden.

Tevens heeft Delta bij mij hier in de straat wel mantelbuizen gebruikt. Jaren terug.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Voor alle vraagstellers hier voor:

Een glasvezelnetwerk bestaat grofweg uit drie delen:
1) De kabels die de PoP/Centrale voeden vanuit een landelijk netwerk (backbones)
2) Kabels tussen PoP's en vanaf Pop naar ondergronds verdeelpunt (DP)
3) Huisaansluitkabels van DP naar woning.

1 en 2 zitten altijd in een mantelbuis met in die mantelbuis kleine buisjes (soms 2, soms 7). Door die kleine buisjes wordt een gebundelde glasvezel geblazen. Die zou veel te fragiel zijn om zo in de grond te leggen en het is veel duurder.

3 kan op twee manieren: Meerdere grondkabels, koud in de grond, gebundeld bij elkaar in de sleuf waarbij er voor elke woning een kabeltje "afslaat" richting het pand. Voor die afslag wordt meestal een tuinboring naar de gevel gemaakt en in die tuinboring zit vaak (niet altijd) een leeg buisje waar die grondkabel later doorheen kan. Dat is deels ter bescherming maar ook omdat die tuinboring vaak eerder wordt gemaakt dan dat dat kabeltje al is ingegraven langs de weg. Je wil je net geboorde tunneltje niet laten instorten dus wordt er meteen een simpel buisje (meestal circa 16mm) doorheen gedrukt. Later wordt daar dan de grondkabel doorheen geduwd richting de gevel.

De andere manier voor de huisaansluitingen is door Delta veel gedaan maar volgens mij tegenwoordig niet zoveel meer. Daarbij wordt er vanuit het DP naar de woningen ook een lege buis gelegd met daarin mini-buisjes. En die minibuisjes takken dan af naar de gevel (of blijven liggen bij de weg als iemand geen toestemming geeft). Die zijn dus leeg en worden pas later ingeblazen (1 vezel per buisje en dus per woning) als er een aansluiting gemaakt moet worden. Dit wordt een "blown-Fiber" netwerk genoemd. De naam spreekt voor zich lijkt me.

@Rocketman Als jij donkerblauwe buizen hebt gezien die de grond ingingen dan is dat glasvezel die waarschijnlijk als backbone wordt ingegraven. Dat kan zijn voor de PoP's/straatkasten, maar het kan ook in het algemeen een opwaardering zijn van het landelijke KPN netwerk dat tussen alle telefooncentrales ligt.
Het FttH netwerk van KPN is namelijk altijd met oranje buizen en kabels.
En het leukste is: Grote kans dat de stoep of weg nog een keer open moet voor die oranje buizen en kabels.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
Barre73 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:38:
Voor alle vraagstellers hier voor:

Een glasvezelnetwerk bestaat grofweg uit drie delen:
1) De kabels die de PoP/Centrale voeden vanuit een landelijk netwerk (backbones)
2) Kabels tussen PoP's en vanaf Pop naar ondergronds verdeelpunt (DP)
3) Huisaansluitkabels van DP naar woning.

1 en 2 zitten altijd in een mantelbuis met in die mantelbuis kleine buisjes (soms 2, soms 7). Door die kleine buisjes wordt een gebundelde glasvezel geblazen. Die zou veel te fragiel zijn om zo in de grond te leggen en het is veel duurder.

3 kan op twee manieren: Meerdere grondkabels, koud in de grond, gebundeld bij elkaar in de sleuf waarbij er voor elke woning een kabeltje "afslaat" richting het pand. Voor die afslag wordt meestal een tuinboring naar de gevel gemaakt en in die tuinboring zit vaak (niet altijd) een leeg buisje waar die grondkabel later doorheen kan. Dat is deels ter bescherming maar ook omdat die tuinboring vaak eerder wordt gemaakt dan dat dat kabeltje al is ingegraven langs de weg. Je wil je net geboorde tunneltje niet laten instorten dus wordt er meteen een simpel buisje (meestal circa 16mm) doorheen gedrukt. Later wordt daar dan de grondkabel doorheen geduwd richting de gevel.

De andere manier voor de huisaansluitingen is door Delta veel gedaan maar volgens mij tegenwoordig niet zoveel meer. Daarbij wordt er vanuit het DP naar de woningen ook een lege buis gelegd met daarin mini-buisjes. En die minibuisjes takken dan af naar de gevel (of blijven liggen bij de weg als iemand geen toestemming geeft). Die zijn dus leeg en worden pas later ingeblazen (1 vezel per buisje en dus per woning) als er een aansluiting gemaakt moet worden. Dit wordt een "blown-Fiber" netwerk genoemd. De naam spreekt voor zich lijkt me.

@Rocketman Als jij donkerblauwe buizen hebt gezien die de grond ingingen dan is dat glasvezel die waarschijnlijk als backbone wordt ingegraven. Dat kan zijn voor de PoP's/straatkasten, maar het kan ook in het algemeen een opwaardering zijn van het landelijke KPN netwerk dat tussen alle telefooncentrales ligt.
Het FttH netwerk van KPN is namelijk altijd met oranje buizen en kabels.
En het leukste is: Grote kans dat de stoep of weg nog een keer open moet voor die oranje buizen en kabels.
Barre,dat is een helder verhaal van je, waarvoor dank. Ik begon al te twijfelen over de functie van die blauwe buizen en begrijp ik dus van je dat ze niet gelegd worden naar de woningen.
Ik probeerde al informatie te krijgen bij de mannen die daar aan het werk waren, maar die spraken geen Engels, wel Bulgaars maar dat versta ik weer niet.
De baas van het clubje kwam uit Azerbaijan, maar ook hij was niet goed in staat uitleg te geven. Dan moet de straat nog maar een keer open, het is in ieder geval goed voor de werkgelegenheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
[...]

Exact, dat is wat ik dus gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:39
RobertMe schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:33:
Wellicht dat het ook nog uit maakt wie de aanleg gedaan heeft?

Hier in het dorp is dat gebeurd door MIH-GmbH, Duitse partij met voornamelijk oostblok personeel. Glasvezel hadden ze gewoon op een grote rol (van tevoren afgemeten door gewoon even door de straat de boel uit te leggen, daarna deden ze hem waarschijnlijk oprollen op de rol met alle huizen dan "bij elkaar"). En vervolgens gewoon de rol 100 meter of zo afrollen, gat graven, kabels er in en klaar? Geen mantelbuis dus. Hoogstens wat @bluewalk aangeeft dat ze nog een losse "beschermplastic" er overheen hebben gelegd voordat ze het gat dicht gooiden. Maar daar heb ik eerlijk gezegd geen tekenen van gezien.

Van de straat naar de woning is geschoten. Dus lijkt mij dat ook daar geen mantelbuis gebruikt is. En de kabel die intussen al bijna 2 jaar aan de voordeur omhoog steekt is identiek aan de kabel die ze bij aanleg langs de straat / over de stoep hadden liggen. Zal uiteraard grondkabel zijn (is ook veel dikker dan de glasvezel die ik eens binnenshuis heb aangelegd :P), maar verder dus niks te zien van dat die extra beschermd is (met een mantelbuis).
Hier is het glasvezel ook aagelegd door MIH-GmbH. Sprietje tot de voordeur is in september 2023 gelegd, vrij snel nadat ze in Mei 2023 de eerste schop in de grond zette, maar daarna bleef het lang stil! Pas een jaar later in september 2024 is de kabel daadwerlijk binnengebracht, niks door buizen of iets gewoon de groene kabel langs de gasleiding zo de kruipruimte ingedrukt (zat al gat in de buitenmuur).

Nu is het wachten op de activatie van de PoP die is nog niet gereed, net Delta Netwerk eens gebeld en hij staat voor Maart op de planning om verder aangesloten te worden, daarna zouden diensten online moeten komen. Ik woon zelf in Delfzijl, is het niet super snel gegaan maar als het voor Mei geactiveerd wordt hebben ze in 2 jaar tijd werkende aansluitingen kunnnen realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomSt schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:32:
[...]

Hier is het glasvezel ook aagelegd door MIH-GmbH. Sprietje tot de voordeur is in september 2023 gelegd, vrij snel nadat ze in Mei 2023 de eerste schop in de grond zette, maar daarna bleef het lang stil! Pas een jaar later in september 2024 is de kabel daadwerlijk binnengebracht, niks door buizen of iets gewoon de groene kabel langs de gasleiding zo de kruipruimte ingedrukt (zat al gat in de buitenmuur).

Nu is het wachten op de activatie van de PoP die is nog niet gereed, net Delta Netwerk eens gebeld en hij staat voor Maart op de planning om verder aangesloten te worden, daarna zouden diensten online moeten komen. Ik woon zelf in Delfzijl, is het niet super snel gegaan maar als het voor Mei geactiveerd wordt hebben ze in 2 jaar tijd werkende aansluitingen kunnnen realiseren.
"Hier" in het dorp schop in de grond ~november 2022. Maart of april 2023 hebben ze bij mij de kabel van de stoep tot de woning gelegd, nadat ze aantal weken (/maanden?) ervoor met de kabel door de straat zijn gekomen. Nu heb ik zelf geen abo afgesloten, maar vorige maand of deze maand pas zijn "ze" nog eens in de straat geweest en hebben ze de aanleg bij de aangemelde abonnees gedaan. Is op deltanetwerk.nl mooi te volgen :p. PoP was al sinds de zomer klaar. En sinds kort dan dat op die adressen ook de huisaansluiting is afgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
[...]

Wat jij dus een rietje noemt is dus een buis met daarin de glasvezel. Glasvezel kan zoals gezegd onmogelijk zonder bescherming de grond in, breekt gelijk. Zonder bescherming zal geen een huis een werkende glasvezel verbinding krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rocketman
Ik kreeg vorige week een jongen aan de deur die namens Delta kwam informeren waarom ik nog geen gebruik had gemaakt van de Delta glasvezel aansluiting. Ik legde hem uit dat ik voorlopig gebruik wil blijven maken van mijn vdsl verbinding omdat deze voor mij snel genoeg is en ook veel minder kost.
Hij had nog nooit van vdsl gehoord en het bleek dat hij geen enkele kennis had van de materie. Op een bepaald moment had ik het gevoel dat ik in de deuropening een soort college stond te geven, terwijl ik maar geringe kennis van netwerken heb.
Ook bij Delta heeft het personeelsgebrek schrijnende vormen aangenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rocketman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:27:
Ik kreeg vorige week een jongen aan de deur die namens Delta kwam informeren waarom ik nog geen gebruik had gemaakt van de Delta glasvezel aansluiting. Ik legde hem uit dat ik voorlopig gebruik wil blijven maken van mijn vdsl verbinding omdat deze voor mij snel genoeg is en ook veel minder kost.
Hij had nog nooit van vdsl gehoord en het bleek dat hij geen enkele kennis had van de materie. Op een bepaald moment had ik het gevoel dat ik in de deuropening een soort college stond te geven, terwijl ik maar geringe kennis van netwerken heb.
Die verkopers werken namens Delta maar zijn geen werknemers. Het zijn slecht betaalde colporteurs, geen technisch onderlegde mensen. Werken op provisiebasis tegen minimum loon. Zelfde gebeurt met de andere ISP’s.

Ik hoor de hele dag reclames van Odido, ik denk dat de mensen die de reclames maken ook niet weten wat VDSL is ;) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rocketman schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:27:
[...] die namens Delta [...]
Het is of het een of het ander. En in dit geval vast het eerste. Die bedrijven krijgen gewoon een provisie per verkocht abonnement. En vandaag komen ze voor Delta en morgen voor KPN of Ziggo, of een energieleverancier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Begin oktober een hele soap beleefd bij Delta om daar een abonnement af te sluiten. Was in de running voor 24 maanden 250Mbps internet + televisie voor 24x35 euro, wat gelukt was, maar opeens toch niet meer. "Ik moest maar op Black Friday wachten".

Dat dus gedaan, maar actie was toen minder: 12 maanden-abonnement voor 8x35 + 4x62,50 euro of 24 maanden-abonnement voor 16x35 + 8x62,50 euro. Voor eenjarig abonnement gekozen, want je moet toch iets natuurlijk.

Twee weken geleden de bende geactiveerd en online, ook leuk: 500Mbps inmiddels. Maar sinds enkele dagen is op mn adres ook de 24 maanden-kortingsactie actief. Vanavond de chat ingedoken en warempel: er werd gezegd dat het nog aangepast kon worden. Even in afwachting van de daadwerkelijke mails met bevestiging, maar dat zou wel fijn zijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:09:
[...]

Wat jij dus een rietje noemt is dus een buis met daarin de glasvezel. Glasvezel kan zoals gezegd onmogelijk zonder bescherming de grond in, breekt gelijk. Zonder bescherming zal geen een huis een werkende glasvezel verbinding krijgen.
Om volledig te zijn: het is dus meestal een kabel met daarin de glasvezel. Een buis en een kabel zijn twee verschillende dingen. Die kabel bevat (meestal 2) glasvezels en is daarna opgebouwd met verschillende beschermlagen maar blijft wel flexibel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

Hallo allemaal.

3 jaar geleden hebben ze bij mij in de straat Delta glasvezel aangelegd, en gelukkig ook de boring onder de voortuin door, zodat het rietje niet bij de erfgrens omhoog stak, maar naast de voordeur bij de meterkast al.

Sinds maart dit jaar echt een abonnement afgesloten maar door een miscommunicatie tussen Delta Netwerk en de aannemer (Volker Wessels) ben ik nooit goed in het systeem terecht gekomen van aansluiten. Het bleef bij Delta hangen.

Deze december dit eindelijk doorgekregen en opgelost en paar dagen terug is door een monteur het kastje gemaakt in de meterkast. En ze hebben signaal getest.

Kan iemand vertellen hoe lang het nu nog duurt ongeveer voordat Delta mij echt een modem stuurt etc. zodat we die kunnen aansluiten en eindelijk van glasvezel internet gebruik kunnen maken?

Is dat 2 weken? 4 weken? Sneller? Nog langer?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Kan heel snel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kujinshi schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:07:
Hallo allemaal.

3 jaar geleden hebben ze bij mij in de straat Delta glasvezel aangelegd, en gelukkig ook de boring onder de voortuin door, zodat het rietje niet bij de erfgrens omhoog stak, maar naast de voordeur bij de meterkast al.

Sinds maart dit jaar echt een abonnement afgesloten maar door een miscommunicatie tussen Delta Netwerk en de aannemer (Volker Wessels) ben ik nooit goed in het systeem terecht gekomen van aansluiten. Het bleef bij Delta hangen.

Deze december dit eindelijk doorgekregen en opgelost en paar dagen terug is door een monteur het kastje gemaakt in de meterkast. En ze hebben signaal getest.

Kan iemand vertellen hoe lang het nu nog duurt ongeveer voordat Delta mij echt een modem stuurt etc. zodat we die kunnen aansluiten en eindelijk van glasvezel internet gebruik kunnen maken?

Is dat 2 weken? 4 weken? Sneller? Nog langer?

Dank alvast!
Na aansluiten en testen duurde het bij mij 2 weken, maar dat is drie jaar geleden. In de tussentijd kan er veel veranderd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 07:35
Na het aansluiten en testen wacht ik al maanden..
PoP niet gereed.. en elke maand lijken er weer twee bij te komen als ik om een update vraag.

Lijkt echt een kwestie van afwachten en geen touw aan vast te knopen..

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

Bedankt voor de reacties. Morgen ga ik er meer induiken en ze (ook achter de broek aan) bellen.

Moet ook even login gegevens boven halen.

Ik kijk er wel naar uit sneller internet. De ADSL tijd moet toch over zijn anno 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
kujinshi schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:50:
Bedankt voor de reacties. Morgen ga ik er meer induiken en ze (ook achter de broek aan) bellen.

Moet ook even login gegevens boven halen.

Ik kijk er wel naar uit sneller internet. De ADSL tijd moet toch over zijn anno 2025.
Heeft de rest van de wijk al wel internet? Want dan hoeft het niet lang te duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennus
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-09 23:02
Waar kan je zien of je aansluiting ook echt al functioneel is? Niet dat ik aanvraag en vervolgens kan wachten tot de infra gereed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Laatst online: 12:53
Ik ga komende week overstappen (heb alle spullen al binnen) van Caiway naar Delta. Kan ik problemen verwachten of is het kwestie van mijn ene modem loskoppelen, andere erin stoppen en dan gaan?

Ik doe verder geen gekke dingen op mijn thuisnetwerk, heb wat eigen accesspoints, dus ga de wifi uitschakelen op het Nokia modem, en dat is het wel.

Konden ze trouwens die Nokia niet nog wat groter maken? Wat een verschrikkelijk onding zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:13:
Ik ga komende week overstappen (heb alle spullen al binnen) van Caiway naar Delta. Kan ik problemen verwachten of is het kwestie van mijn ene modem loskoppelen, andere erin stoppen en dan gaan?

Ik doe verder geen gekke dingen op mijn thuisnetwerk, heb wat eigen accesspoints, dus ga de wifi uitschakelen op het Nokia modem, en dat is het wel.

Konden ze trouwens die Nokia niet nog wat groter maken? Wat een verschrikkelijk onding zeg.
Als je geen eigen router hebt zal de overstap eenvoudig zijn. Ga je van AON (Genexis router) naar XGS-PON moet er wel in de POP gepatched worden. Enige downtime die dag dus want dit vereist een monteur ter plaatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroennus schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:13:
Waar kan je zien of je aansluiting ook echt al functioneel is? Niet dat ik aanvraag en vervolgens kan wachten tot de infra gereed is
deltanetwerk.nl en postcode + huisnummer invullen van een adres dat een abonnement heeft aangevraagd. Hoe je weet wie een abonnement heeft aangevraagd? Gewoon proberen ;) Die met abo krijg je een lijstje / opsomming met de verschillende stappen (aanleg door de straat, plaatsen POP, aansluiting binnen, ...) met dan ook afgevinkt dat klaar is en wat nog moet gebeuren. Adres zonder abonnement krijg je alleen een algemene informatie pagina dus heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kujinshi

kujinshi

seven heroes

EWS99 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:08:
[...]

Heeft de rest van de wijk al wel internet? Want dan hoeft het niet lang te duren
Dat weet ik niet. Sommige wel en anderen weer niet. Mijn buren hebben sprietje nogsteeds in de straat zitten.

Ik zie wel dat ze op meerdere plekken in het dorp de straat open weer hebben om meer connecties te maken.

EDIT: Ik heb Delta vandaag gebeld en de vrouw zei in totaal dat het 2-4 weken aannemer naar Delta duurt en dan nog max 2 weken voor modem sturen en abonnement Delta kant.

Sinds vorige week moet ik over max 5 weken Delta werkend hebben. Het kan ook sneller maar niet sneller dan 3 weken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kujinshi schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:23:
[...]

Dat weet ik niet. Sommige wel en anderen weer niet. Mijn buren hebben sprietje nogsteeds in de straat zitten.

Ik zie wel dat ze op meerdere plekken in het dorp de straat open weer hebben om meer connecties te maken.
De sprietjes brengen ze (initieel) waarschijnlijk alleen naar binnen bij de klanten die een abo hebben afgesloten. Ten eerste zorgt dat er voor dat al die klanten sneller een werkende verbinding hebben (doordat ze geen tijd verliezen aan "nutteloze" aansluitingen) en daarnaast scheelt het natuurlijk nu in kosten.

Wat dan nog wel interessant is is of het POP ook al werkende is. Volgens mij hebben ze hier in het dorp ook al huisaansluitingen afgerond terwijl het POP nog niet was geplaatst (en/of bv geen stroomaansluiting kon krijgen). Dan zegt de huisaansluiting natuurlijk nog niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
kujinshi schreef op zondag 19 januari 2025 @ 23:50:
ADSL wordt dan ook niet meer geleverd, tenzij je heel veel pech hebt... ;)

Op de pech gebieden na zal het altijd VDSL2 zijn via een zogenaamd "Wijkkastje" en op sommige plekken direkt uit de Centrale en daar kan je een hele nette 100/30 Mbps mee halen wat helemaal zo gek nog niet is :)

Daarnaast zijn er wat negatieve en positieve uitzonderingen :
- Beperkt tot 100/10 Mbps uit de Centrale in sommige gevallen...
- Indien mogelijk Bonded VDSL2 waarbij je 200/60 Mbps kan halen via twee lijntjes :*)

/FYI en zo... ;)

/EDIT :
RobertMe schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:02:
offtopic:
Als ik hier bij KPN of Odido een check doe krijg ik heel mooi een melding dat de snelheid maximaal 27Mbit/s is, down. Gewoon in een dorp in Zuid Limburg, niet in een gehucht of helemaal afgelegen (volgens wiki ~4k inwoners en tussen de 1,5k en 2k woningen). Gelukkig ligt hier dan weer wel gewoon een coax kabel naar binnen. En sinds 2 jaar een sprietje van Delta aan de voordeur (bij de buren sinds 1 á 2 maanden ook tot binnen, maar zelf geen abo genomen).
Nog steeds beter dan 8/1 Mbps en zo te zien wel een beetje de pechgebieden categorie waar dan ook vaak heel graag men over wil naar Glasvezel ;)

[ Voor 34% gewijzigd door nero355 op 20-01-2025 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:55:
[...]

ADSL wordt dan ook niet meer geleverd, tenzij je heel veel pech hebt... ;)
offtopic:
Als ik hier bij KPN of Odido een check doe krijg ik heel mooi een melding dat de snelheid maximaal 27Mbit/s is, down. Gewoon in een dorp in Zuid Limburg, niet in een gehucht of helemaal afgelegen (volgens wiki ~4k inwoners en tussen de 1,5k en 2k woningen). Gelukkig ligt hier dan weer wel gewoon een coax kabel naar binnen. En sinds 2 jaar een sprietje van Delta aan de voordeur (bij de buren sinds 1 á 2 maanden ook tot binnen, maar zelf geen abo genomen).

Edit/aanvulling:
nero355 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:55:
[...]

Nog steeds beter dan 8/1 Mbps en zo te zien wel een beetje de pechgebieden categorie waar dan ook vaak heel graag men over wil naar Glasvezel ;)
Naar wat ik begrepen heb zou de, ik meen 25% aanmeldingen, die Delta "vereiste" niet eens gehaald zijn, waarna de gemeente bijlapt. Ook niet perse heel gek, aangezien Ziggo (IMO) gewoon een prima dienst levert. En los van acties is Delta niet veel goedkoper of zelfs duurder (zeker als je TV er bij wilt, dat bij Ziggo goedkoper tot gratis is als je geen uitgebreid zender pakket wilt). Uiteraard heb je bij Delta dan weer wel de mogelijkheid tot een hogere (/symmetrische) upload snelheid én hogere snelheden (4Gbit/s & 8Gbit/s).

[ Voor 38% gewijzigd door RobertMe op 20-01-2025 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb een aantal medewerkers bij de klantenservice aan de lijn gehad en telkens kreeg ik een ander verhaal. Misschien dat een van jullie hier wel weet wat mijn opties zijn.

Ik heb hier een Openwrt router met allerlei specifieke instellingen waar ik niet van af kan/wil. Nou vertelde de eerste medewerker mij dat ik met de meegeleverde Nokia-2426G-B gewoon in bridge modus kon. Omdat ik her en der andere verhalen had gelezen twijfelde ik hieraan en heb ik toch nog een keer terug gebeld.

Dit keer geprobeerd om een technische afdeling te spreken. Deze man was heel vriendelijk en zei, dat kan met de Nokia-B niet, maar geef het aan bij je aanvraag en dan krijg je gewoon een Sagemcom 5684 meegeleverd en dan kan het wel.

Dat stelde mij gerust, dus ik ging nog even bij Ziggo dreigen dat ik wilde overstappen en die boden mij geen financieel interessant en passend alternatief... Kort: te duur. Dat heb ik dus opgezegd.

Weer teruggebeld met Delta om het te regelen en na 2 verschillende medewerkers te hebben geprobeerd was nu ineens niks meer mogelijk voor mij. Als zakelijke klant voor dezelfde prijs geen probleem om de boel in bridge modus te zetten, maar particulier willen ze niks voor je doen. Ik heb geen bedrijf, dus kan het niet zo regelen. Bot gevangen dus.

Ik heb geprobeerd door deze thread heen te bladeren, maar ik heb een beetje hulp nodig met het vinden van de juiste info. Ook hier moeten veel lui zitten met nogal bijzondere set-ups qua netwerk (duh) en dan is mijn vraag dus, is zo'n Nokia-B echt een groot probleem? Ik heb eigenlijk bijna geen portforwards in m'n huidige router, what could go wrong?

Hoe hebben jullie dat hier opgelost of is er wellicht een oplossing die als beste wordt beschouwd? Bij Ziggo blijven is eigenlijk geen optie. Ziggo is haast 2x zo duur en als ik de klantenservice bel kost me dat iedere keer een maand van mijn leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

#team_UTC+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:53
Verstekbakker schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:03:
Ik heb een aantal medewerkers bij de klantenservice aan de lijn gehad en telkens kreeg ik een ander verhaal. Misschien dat een van jullie hier wel weet wat mijn opties zijn.

Ik heb hier een Openwrt router met allerlei specifieke instellingen waar ik niet van af kan/wil. Nou vertelde de eerste medewerker mij dat ik met de meegeleverde Nokia-2426G-B gewoon in bridge modus kon. Omdat ik her en der andere verhalen had gelezen twijfelde ik hieraan en heb ik toch nog een keer terug gebeld.

Dit keer geprobeerd om een technische afdeling te spreken. Deze man was heel vriendelijk en zei, dat kan met de Nokia-B niet, maar geef het aan bij je aanvraag en dan krijg je gewoon een Sagemcom 5684 meegeleverd en dan kan het wel.

Dat stelde mij gerust, dus ik ging nog even bij Ziggo dreigen dat ik wilde overstappen en die boden mij geen financieel interessant en passend alternatief... Kort: te duur. Dat heb ik dus opgezegd.

Weer teruggebeld met Delta om het te regelen en na 2 verschillende medewerkers te hebben geprobeerd was nu ineens niks meer mogelijk voor mij. Als zakelijke klant voor dezelfde prijs geen probleem om de boel in bridge modus te zetten, maar particulier willen ze niks voor je doen. Ik heb geen bedrijf, dus kan het niet zo regelen. Bot gevangen dus.

Ik heb geprobeerd door deze thread heen te bladeren, maar ik heb een beetje hulp nodig met het vinden van de juiste info. Ook hier moeten veel lui zitten met nogal bijzondere set-ups qua netwerk (duh) en dan is mijn vraag dus, is zo'n Nokia-B echt een groot probleem? Ik heb eigenlijk bijna geen portforwards in m'n huidige router, what could go wrong?

Hoe hebben jullie dat hier opgelost of is er wellicht een oplossing die als beste wordt beschouwd? Bij Ziggo blijven is eigenlijk geen optie. Ziggo is haast 2x zo duur en als ik de klantenservice bel kost me dat iedere keer een maand van mijn leven.
Helaas inderdaad een groot probleem bij Delta, ik heb dit zelf opgelost door middel van een eigen modem/ONT i.p.v. het standaard meegeleverde modem met behulp van medetweakers. Alle informtatie hierover is te vinden in het volgende topic: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
Verstekbakker schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:03:
Dat is het model dat boven de 4 Gbps wordt geleverd geloof ik...
Moet je niet doen en kan je beter een beetje laten overlappen met je nieuwe abonnement bij een andere ISP ;)
Ik heb geprobeerd door deze thread heen te bladeren, maar ik heb een beetje hulp nodig met het vinden van de juiste info.
Ook hier moeten veel lui zitten met nogal bijzondere set-ups qua netwerk (duh) en dan is mijn vraag dus, is zo'n Nokia-B echt een groot probleem?
Ik heb eigenlijk bijna geen portforwards in m'n huidige router, what could go wrong?
Wat voor netwerk heb je dan ??

Het magische woord dat je zoekt is de Nokia 010 in ieder geval en daar is meer dan genoeg over te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Dat is snel, inderdaad ik zie nu een aparte thread, dat had ik over het hoofd gezien, ik ga er eens kijken.

In mijn router heb ik een aantal users aangemaakt en voor die users hangt er een schijf aan die onder andere Kodi voorziet van videobestanden. Dan komt daar nog een lange lijst aan statische IP-adressen bij van RPi's en dergelijke hobby's. Hier zit wel wat werk in, Openwrt is geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:09:
[...]

Dat is het model dat boven de 4 Gbps wordt geleverd geloof ik...

[...]

Moet je niet doen en kan je beter een beetje laten overlappen met je nieuwe abonnement bij een andere ISP ;)

[...]

Wat voor netwerk heb je dan ??

Het magische woord dat je zoekt is de Nokia 010 in ieder geval en daar is meer dan genoeg over te vinden ;)
Die Nokia 010 maakt het ook gewoon mogelijk om de "Smart-box" tv dinges te kunnen gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
Verstekbakker schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:16:
In mijn router heb ik een aantal users aangemaakt en voor die users hangt er een schijf aan die onder andere Kodi voorziet van videobestanden.
Daar zijn Routers niet voor bedoeld : Gebruik daar gewoon een (DIY) NAS voor ;)
Dan komt daar nog een lange lijst aan statische IP-adressen bij van RPi's en dergelijke hobby's.
Hier zit wel wat werk in, Openwrt is geen overbodige luxe.
Geen idee hoeveel van die dingen de Nokia 2426G-B aan kan, maar in het ergste geval kan je die ook overzetten, echter is dat dus niet nodig als je een Nokia 010 ONT voor XGS-PON neemt :)
Verstekbakker schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:26:
Die Nokia 010 maakt het ook gewoon mogelijk om de "Smart-box" tv dinges te kunnen gebruiken?
Het ding is wat de meesten een Bridged Modem zouden noemen dus er zitten geen beperkingen op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:31:

[...]

Het ding is wat de meesten een Bridged Modem zouden noemen dus er zitten geen beperkingen op ;)
De Smart-box tv dinges wordt door Delta meegeleverd, maar het is mij niet geheel duidelijk of deze perse achter de originele modem van Delta moet hangen. Ook de klantenservice kon me dat niet vertellen, want die had het over een Coax kastje... Ik had geen zin meer om weer een andere medewerker te vragen, mijn beltegoed is op ;) .

Ik denk dat het een Nokia 010 doosje moet worden dan, maar ik lees over problemen bij het draaien van updates. Misschien dat die info niet up-to-date is, maar ik ben nog aan het lezen in het andere topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verstekbakker schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:38:
[...]
Ik denk dat het een Nokia 010 doosje moet worden dan, maar ik lees over problemen bij het draaien van updates. Misschien dat die info niet up-to-date is, maar ik ben nog aan het lezen in het andere topic.
Gewoon verder lezen en in die thread vragen stellen. De Nokia xs-010x-q is je beste optie. Hier te koop:

https://schenkict.nl/products/nokia-xs-010x-q

Komt gewoon ethernet uit, prik je in je OpeWRT router en klaar.

Dat de helpdesk beweert dat Delta een gateway levert die in bridge kan moet echt eens opgelost worden. Dat is dus echt niet zo. Ook niet bij het zakelijke abonnement. Bij het duurste zakelijke abonnement wordt de xs-010x-q verkocht als optie.

[ Voor 18% gewijzigd door ernstoud op 20-01-2025 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

nero355 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:31:
[...]

Geen idee hoeveel van die dingen de Nokia 2426G-B aan kan, maar in het ergste geval kan je die ook overzetten, echter is dat dus niet nodig als je een Nokia 010 ONT voor XGS-PON neemt :)
Die Nokia is echt een crime, nog los van de interface snelheid. Iets simpels als een statische DHCP lease uitgeven? Alleen als je apparaat nog geen IP heeft en het IP wat je wil nog niet is uitgegeven. Knopje achter een apparaat met "maak dit statisch" was kennelijk te ingewikkeld. Mijn Edgerouter van €49 kon dat jaren geleden al.

Ik wacht even tot ik op Caiway over ben, dan of CGNAT nog uitkan en eens kijken of ik ergens goedkoop zo'n ONT kan scoren. Over een jaar is Caiway helemaal Delta dus dan kan ik niet meer goedkoop terug en moet ik op zoek naar een alternatief.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
ernstoud schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:48:
[...]

Gewoon verder lezen en in die thread vragen stellen. De Nokia xs-010x-q is je beste optie. Hier te koop:

https://schenkict.nl/products/nokia-xs-010x-q

Komt gewoon ethernet uit, prik je in je OpeWRT router en klaar.

Dat de helpdesk beweert dat Delta een gateway levert die in bridge kan moet echt eens opgelost worden. Dat is dus echt niet zo. Ook niet bij het zakelijke abonnement. Bij het duurste zakelijke abonnement wordt de xs-010x-q verkocht als optie.
Jammer dat het niet anders kan dan met nog meer apparatuur kopen. Maar deze overstap zou meer dan 600 euro opleveren over 2 jaar looptijd, dus het is uiteindelijk de beste optie. Heel fijn dat jullie meedenken!

Wat betreft de klantenservice, het is een stuk beter dan Ziggo, maar er zitten nog veel haken en ogen aan, vooral de verschillende verhalen bij de medewerkers.

[ Voor 9% gewijzigd door Verstekbakker op 20-01-2025 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verstekbakker schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:27:
[...]
Wat betreft de klantenservice, het is een stuk beter dan Ziggo, maar er zitten nog veel haken en ogen aan, vooral de verschillende verhalen bij de medewerkers.
Is doorgegeven, wordt opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Ethirty schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:58:
Die Nokia is echt een crime.

Mijn Edgerouter van €49 kon dat jaren geleden al.
Die twee moet je niet eens willen vergelijken IMHO want Kreupele Router vs. Zeer uitgebreide Router met alle vrijheid die je maar wilt :)
Ik wacht even tot ik op Caiway over ben, dan of CG-NAT nog uitkan en eens kijken of ik ergens goedkoop zo'n ONT kan scoren.
Over een jaar is Caiway helemaal Delta dus dan kan ik niet meer goedkoop terug en moet ik op zoek naar een alternatief.
Je zou kunnen proberen om eerst Odido te nemen en dan hopelijk de Nokia 010 ONT die zij leveren te kunnen houden nadat je naar Delta overstapt, want er staat een dikke sticker op met dergelijke instructies :*)

Zie : Polyphemus in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Sinds vanmiddag geen internet/tv meer. PON op rood. Uit/aan, stekker eruit/erin mocht niet baten.

Helpdesk gebeld, konden het helaas niet op afstand oplossen. Vrijdag komt de monteur pas. 🤬

Warschijnlijk weer iemand aan het verkeerde draadje gezeten.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
m-vw schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:23:
Helpdesk gebeld, konden het helaas niet op afstand oplossen. Vrijdag komt de moneur pas. 🤬
Sturen ze de juiste monteur? Soms komt het wel eens voor dat ze een monteur sturen om een binnenshuis probleem op te lossen in plaats van een monteur voor de PoP. Welk bedrijf hebben ze aangestuurd?

[ Voor 4% gewijzigd door bjusterbaarlik op 20-01-2025 21:35 ]

Pagina: 1 ... 109 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.