bottom line schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:22:
[...]
Dat is een ander vraagstuk. Bevorderlijk is het sowieso niet.
Maar met jou manier is er geen maximale verkoop op het einde van het kwartaal. Voor jou en mij is dat niet belangrijk, maar voor iedereen die met cijfers bezig is, telt enkel dat.
De kranten, beursnieuws stonden vol dat Tesla
maar 97.000 stuks had geleverd, ipv. 100.000. met jou manier waren er nog 3 boten onderweg met in totaal 12.000 auto's ofzo. Dus eindtotaal was dan 85.000 stuks.
Wat voor commotie had dat niet veroorzaakt?
Nee hoor, dat zeg ik toch niet?
Ik zeg niet dat ze het doel van 100.000 niet moeten nastreven, maar verdeel het gelijker over het kwartaal.
Precies wat Tesla nu al zegt, de meeste mensen zijn in december aan de beurt. Ik vind dat niet handig en onprofessioneel. Een tikkie amateuristisch en het is echt nergens goed voor.
Als je vandaag de dag 200 auto's per dag zou afleveren, komen aantallen totaal niet in gevaar. Kun je in december opschalen naar 300 indien nodig. Scheelt werkdruk bij je medewerkers, scheelt klantbeleving, beter voor de kwaliteit, beter voor alles.
Aangezien Tesla niet voor personen auto's produceert, maar op de boot eens gaat matchen, is het voor de bedrijfsvoering en logistiek ook niet heel erg ingrijpend.