Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 07:29:
Ik mocht gisteren mijn auto ophalen in Amsterdam. Ik had gisteren uiteraard geen tijd om hier even een update te plaatsen, dus bij deze:
Het is toch best goed geregeld daar. Ik was 30min te vroeg, moest mij melden in de grote tent, papierwerk mee gekregen, bij het 3e tentje staat uw auto ergens in de rij klaar.
De app werkte nog niet maar zou binnen 48u actief worden, uiteindelijk duurde dit 30min, precies dus om 15.30 de tijd van mijn afspraak (toeval?)
Na een grondige inspectie gemerkt dat een van de koplampen er niet netjes in zat. Een kier aan de bovenkant en stak uit ten opzichte van de bumper. De eerste vriendelijke man vertel met droge ogen dat dit door de keuring in de USA en NL was gekomen dus prima was. Bij de poort nogmaals gemeld voor het wegrijden en aangegeven dat dit het enige was wat niet netjes was. Hij vond dat ook en ze gingen een service afspraak inplannen.
Accu was 40% vol. Eenmaal onderweg werden de camera's gekalibreerd, dit duurde ongeveer 10min. En thuis moest ik nog een update uitvoeren. Maar de rit naar huis was super, zelfs file rijden is leuk in zo'n auto!
Voor mij dus een prima ervaring en echt een top auto!
28/8: besteld via LM
29/8: Tesla account met RN nummer
04/9: VIN in source
17/9: SMS voor aflevering op 27/9 in Amsterdam
27/9: opgehaald
Config: LR AWD wit, Zwart 18" (Michelin)
Eigenlijk een bijna identieke ervaring.
We waren met de auto naar de maltaweg 3 gereden. Daar is een parkeerplaats. Vanaf daar is het 100m naar een grote witte tent met een stuk of 6 balies en medewerkers die je een voor een helpen. Ik moest denk ik 5min wachtten voor we werden geholpen door een engels sprekende jongedame.
We waren er een half uur te vroeg maar dat was geen probleem. Alles was geregeld en in orde en we konden de auto gaan zoeken in rij vier. Staat allemaal prima aangegeven trouwens dus als het goed is hoef je je geen zorgen te maken dat je je auto niet gaat vinden.
Ze vertelden dat er 1200 tesla's op het terrein stonden (ook S en X maar denk 90% 3). Dus verwacht begin oktober ook wellicht nog wat leveringen of ze moeten flink de schouders er onder zetten de komende paar dagen

De auto grondig bekeken en niets vreemds gezien. Na al die verhalen hier over uitlijningen en weet ik veel wat was dat best spannend maar kon echt niets vreemds vinden. Misschien heb ik niet het getrainde oog er voor maar na een half uurtje konden we weg.
Kon nog niet in de app op dat moment en dat kon inderdaad 48 uur duren.
Daarna door gereden naar de Supercharger in Leiden en daar deed de app het (dus een half uur na de officiële tijd van activatie zeg maar.
Was met mijn broertje en die wilde snel weer weg ivm files dus heb de auto niet volledig opgeladen. Kreeg hem trouwens met iets van 240km nog in de "tank".
De ervaring was prima. Enige wat ik vreemd vond is dat mijn stuur best wel trilde op sommige stukken snelweg. En ik reed netjes tussen de 100 en 130. Iemand anders hier ook ervaring mee? In mijn huidige auto (lexus ct200h) is dit absoluut niet. Dit lijkt mij echt niet moeten kunnen. Ga daar ook nog contact over opnemen met Tesla want dat mag niet met een auto van 60k.
Oh en de app lijkt nu niet meer te verbinden. Doe ik wat fout? Had begrepen dat deze eigenlijk altijd connected is. Ben gekoppeld met bluetooth met de auto en de kaart/sleutel is met mijn telefoon gekoppeld. Maar als ik nu in mijn huis zit (verbonden met wifi met mijn telefoon uiteraard) dan kan hij niet connecten met de auto (geen wifi verbinding maar dat zou niet moeten uitmaken toch?).
Heb trouwens een witte LR AWD met zwart interieur en 19inch sportvelgen
16-8 bestelling LM gedaan
18-8 tesla account en RN
25-9 mail met bevestiging van levering op 27-9
27-9 opgehaald zonder problemen
Geen SMS gehad. Wellicht heeft de LM die gehad ofzo