Bij een eenmanszaak zij "jij" en "de zaak" één en dezelfde rechtspersoon. De zaak zelf is geen rechtspersoon en kan dus geen ook auto op z'n naam hebben staan. Als het een BV zou zijn is het een ander verhaal, die is zelf een rechtspersoon, en krijgt dus de auto op zijn naam.Hatsjoe schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:40:
Ik zie dat mijn auto zojuist op naam gesteld is (zaterdag 13:00 ophalen). Wat mij opvalt is dat deze als eigenaar "prive" op naam gezet is en niet zakelijk. Zie: [Afbeelding]
Ik heb de auto zakelijk gekocht op naam van mijn bedrijf (eenmanszaak) met financial lease. Ik ging er vanuit dat dan de eigenaar ook mijn bedrijf zou zijn en de auto dus als "zakelijk" geregistreerd zou zijn. Nu is het zo dat mijn eenmanszaak natuurlijk geen rechtspersoon is. Zou het daardoor komen?
Andere die ook als eenmanszaak de tesla gekocht hebben welke bovenstaande kunnen bevestigen?
Bron: ik "was" vroeger een eenmanszaak, met de zakelijke auto op mijn eigen naam (wel met BTW aftrek etc, en facturen op naam van de zaak). Tegenwoordig een BV, die de Tesla bezit en op zijn naam heeft staan.
Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak