• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-10 07:35
Brainwaste schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:38:
Jazeker, ik mag mij om 12:30 melden in Amsterdam!

LR AWD, wit/zwart, 19"
Nice, ik heb dezelfde config besteld. Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-10 20:39

LR AWD, wit/zwart, 19"
Die ga ik ook bestellen :P

• mauwz
Sunri5e schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:41:
[...]

Bij mijn vorige werkgever hebben we daar de auto geleased. Deze moest ik inleveren op z'n inleverpunt waar ze de auto checken en het dan innemen. Alles doorlopen een klein krasje op de bumper maar dit was volgens diegene gebruikersschade dus dat was niet erg. Alles was prima en ik het formulier ondertekend voor akkoord. Opeens krijg ik een maand later een factuur van ongeveer 400 voor de reparatie van die kleine kras. En dat terwijl bij innamen van de auto alles akkoord was. Ze gaven aan dat diegene die de auto in heeft genomen niet mag beslissen wat zij erg genoeg vinden qua schade om te declareren. Ze stuurde mij een foto toe van de kras en daar mee was het af. Ik kon er onder geen enkele mogelijkheid onderuit komen. Echte en zware naaistreek.
Dat is identiek aan mijn ervaringen met Leaseplan. Zowel mijn (ex) collega's als ik hebben meermaals dit soort walgelijke praktijken meegemaakt. Het toppunt was dat een collega van me haar VW Polo inleverde zonder schade. Naderhand kwamen foto's binnen op de algemene mailbox van de werkgever met daarin nieuwe schades (vlekje op de motorkap, klein vlekje op de bekleding van de achterbank en een schade op de achterbumper). Voor de schades werd 400 euro per stuk gerekend, en voor het vlekje op de achterbank een totale interieur reiniging á 500 euro. Voor mij was dit de laatste keer dat ik nog maar iets met Leaseplan te maken wilde hebben |:(

Overleg was niet mogelijk, binnen een uur lag de factuur in de mailbox en hebben we nooit meer contact kunnen krijgen met de betreffende persoon van de schade afhandeling. De factuur hebben we uit protest niet betaald en de incasso's stop gezet. Daarna kwamen de aanmaningen en de dreigingen dat nieuwe lease contracten niet meer geaccepteerd zouden worden.

[ Voor 10% gewijzigd door mauwz op 26-09-2019 08:45 ]

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 11:30
mauwz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:41:
[...]

Nice, ik heb dezelfde config besteld. Wanneer heb je besteld?
Ik heb de bestelling op 21-08 gedaan. Dus in mijn geval gaat het allemaal best wel snel!

Verwijderd

mauwz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:43:
[...]

Dat is identiek aan mijn ervaringen met Leaseplan. Zowel mijn (ex) collega's als ik hebben meermaals dit soort walgelijke praktijken meegemaakt. Het toppunt was dat een collega van me haar VW Polo inleverde zonder schade. Naderhand kwamen foto's binnen op de algemene mailbox van de werkgever met daarin nieuwe schades (vlekje op de motorkap, klein vlekje op de bekleding van de achterbank en een schade op de achterbumper). Voor de schades werd 400 euro per stuk gerekend, en voor het vlekje op de achterbank een totale interieur reiniging á 500 euro. Voor mij was dit de laatste keer dat ik nog maar iets met Leaseplan te maken wilde hebben |:(

Overleg was niet mogelijk, binnen een uur lag de factuur in de mailbox en hebben we nooit meer contact kunnen krijgen met de betreffende persoon van de schade afhandeling. De factuur hebben we uit protest niet betaald en de incasso's stop gezet. Daarna kwamen de aanmaningen en de dreigingen dat nieuwe lease contracten niet meer geaccepteerd zouden worden.
Precies hetzelfde meegemaakt met schade gevallen bij Leaseplan...

• mauwz
Brainwaste schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:46:
[...]

Ik heb de bestelling op 21-08 gedaan. Dus in mijn geval gaat het allemaal best wel snel!
Oef, dan heb ik nog wel even te gaan. Op 13/9 besteld via de LM, dezelfde dag nog een RN nummer ontvangen. Ik schat mijn aflevering op 15/16 oktober in als ik het topic zo doorlees.

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:10
Zijn er mensen die tussen 1 en 15 aug een RN hadden ontvangen en deze maand hun auto ontvangen of al hebben ontvangen?

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e

LR AWD, wit/zwart, 19"
Maak je even wat mooie foto's???? 8)

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:54
heb ik ook in bestelling staan...incl trekhaak

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-10 14:26
mauwz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:48:
[...]

Oef, dan heb ik nog wel even te gaan. Op 13/9 besteld via de LM, dezelfde dag nog een RN nummer ontvangen. Ik schat mijn aflevering op 15/16 oktober in als ik het topic zo doorlees.
Reken maar op wat langer, ik heb 1 dag eerder besteld. Er moeten eerst weer boten deze kant op komen. Momenteel is er niks (definitief) gepland. Na het laden (dag of 2) 3 weken varen en dan ontladen en klaar maken voor aflvering. Totaal week of 5 a 6. Reken eerder op begin november

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eimdelijk!!!!!

Ik mag hem ophalen 12 juli besteld SR+ zwart/zwart met 19 inch.

As zaterdag in AMSTERDAM koopman term. om 1600 in mijn account.

Krijg ik gisteren meteen een mail : de levering van uw model 3 is verplaatst naar TILBURG Ateriastraat zaterdag 1600 uur?!
Is Tilburg open?

Zijn er nog meer afspraken as zaterdag in Tilburg?

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
mauwz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:43:
[...]

Poeh, ik zou meteen in de pen klimmen. Goed gehandeld. Beetje gek geworden, geld verdienen op reparatie. Interieur reinigen ad 500 euro? Wat is dat? Een koninklijk paleis?

Ik vraag me wel af wat steenslag voor invloed heeft. Na 5 jaar zal er toch wel wat steenslag zijn? Pff.

• mauwz
MrBasta schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:58:
[...]

Reken maar op wat langer, ik heb 1 dag eerder besteld. Er moeten eerst weer boten deze kant op komen. Momenteel is er niks (definitief) gepland. Na het laden (dag of 2) 3 weken varen en dan ontladen en klaar maken voor aflvering. Totaal week of 5 a 6. Reken eerder op begin november
Het probleem is dat we natuurlijk niet weten hoeveel auto's er nog op de kade staan die niet gekoppeld zijn aan een eigenaar. Ik kan me niet voorstellen dat er straks 3 weken geen auto wordt afgeleverd overigens, dus er zou toch wel een soort 'steady flow' aan afleveringen moeten plaatsvinden na 1 oktober lijkt me.

• Bram_Ram
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-03-2023
GMAT schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:35:
Vraagje aan de recente Model 3 ophalers: kun je wel of niet gratis superchargen op de dag van levering? Ik mag morgen mijn Model 3 ophalen en heb nog geen laadpaal en laadpas nl
yes eerste dag is gratis, is bij mijn weer verwijderd uit mijn account een dag later.

Verwijderd

tharonald schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:22:
Blijft lastig om geduld te hebben zonder enige levertijd indicatie en al die berichten op het forum van leveringen terwijl die veel later besteld zijn .....

30-4 bestelling LM SR+ blauw 19inch witte bekleding
16-8 Wijziging SR+ blauw 19inch witte bekleding + trekhaak
27-8 LM restrictie verwijderd

en dat was het, geen VIN in de source. Telefonisch werkt gemeld eind September zal hij "waarschijnlijk" geleverd worden.
Er is hoop :)
Ik had hem 12 juli besteld SR+ zwart zwart 19 inch.
Levering volgens site augustus.
In rotterdam bij Tesla zeiden ze voor eind sept.
Gisteren werd ik toch een beetje onrustig want ik had sinds begin sept ook geen Vin meer.
Ben gaan bellen met Tilburg. Binnen 5 min hele aardige dame (engels sprekend) aan de lijn die zei dat ze het ging uitzoeken.
Gisteren middag teruggebeld, werd meteen geregeld, kreeg een vin in mijn account en een kenteken, de eindfactuur en as zaterdag ophalen.

succes man

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
Blijft vreemd dat als je belt er dan opeens wel wat gebeurd.....Maar top voor jou, uiteraard!

3D Print Service || Activated Carbon

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
MrBasta schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:58:
[...]

Q3 zijn er 7 boten naar Zeebrugge gegaan. De 1e (triumph Ace) vertrok 13 dagen in het 3 kwartaal naar Zeebrugge en kwam daar 3/8 aan. De laatste van Q3 OSLO HOEGH kwam in Zeebrugge aan op 18/9
Als je dat zou doortrekken vertrek de 1e boot Q4 13-10 en komt aan in Zeebrugge op 3/11?
Schijnt te maken hebben met afsluiten kwartaal en auto's die op de boot staan neemt men niet mee in de cijfers?

Eerder dan eind oktober schat ik niet dat er nieuwe schepen zijn idd. Als men via philadelphia gaat kan het sneller

[ Voor 8% gewijzigd door Joe Dancen op 26-09-2019 09:45 ]

Verwijderd

MasterMaceMichu schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:32:
Blijft vreemd dat als je belt er dan opeens wel wat gebeurd.....Maar top voor jou, uiteraard!
Daaruit blijkt dat Tesla nakomt wat ze beloven.
En dat je zelf ook actie moet ondernemen.
Ik heb aangegeven dat ik de auto ook heb gekocht op basis van levering dit kwartaal.
Tijdens telefoongesprek ook aangegeven.
Wellicht heeft het geholpen.
Ik ben er content mee.
Al mag het wel wat transparanter.
Tesla zou wat meer status updates moeten doen.

• ElonDusk
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:45:
[...]

Daaruit blijkt dat Tesla nakomt wat ze beloven.
En dat je zelf ook actie moet ondernemen.
Ik heb aangegeven dat ik de auto ook heb gekocht op basis van levering dit kwartaal.
Tijdens telefoongesprek ook aangegeven.
Wellicht heeft het geholpen.
Ik ben er content mee.
Al mag het wel wat transparanter.
Tesla zou wat meer status updates moeten doen.
Ik volg het al een tijdje hier en ik blijf het gevoel houden dat mensen die aan het eind van een kwartaal bestellen de auto eerder ontvangen. Cant help it. Blijf dat gevoel houden. Begin sept = sept auto. Juli besteld = geen auto. Terwijl het om een geautomatiseerd systeem gaat (zeggen ze). Ik zou niet weten waarom ze het zo zouden doen en ik ben vooral benieuwd of ze het door hebben dat dit gebeurt.

|:(

Model 3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

bebopper

I'm an absolute beginner...

Gisteren de mijne opgehaald, was te vroeg maar dat was geen probleem. Auto was nog niet geactiveerd in mijn account, dus kon em niet laten toeteren maar heb em wel vrij snel gevonden gelukkig. Ongeveer 1 uur later was ie wel netjes geactiveerd, ze stemmen dat echt af op de ophaaltijd, dus kwam doordat ik zelf te vroeg was.

Er staan er heel veel :-)

Tesla1

Rode tentjes waar de medewerkers zich bevinden, 3 rijen waar je je moet melden afhankelijk van waar jouw Tesla op je staat te wachten.

Tesla2

Wat is ie schitterend mooi en hij rijd heerlijk, van Amsterdam terug naar Maastricht was een feestje, onderweg bijgeladen bij de fastcharger in Zaltbommel (was wel nodig, met 3% resterend thuiskomen wilde ik toch niet doen voor de eerste rit).

[ Voor 8% gewijzigd door bebopper op 26-09-2019 11:31 ]

• anti elppa
anti elppa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:57:
[...]

heb ik ook in bestelling staan...incl trekhaak
Heb sinds vanmorgen ineens een VIN. Niet dat dat veel zegt maar toch grappig

• Sunri5e
bebopper schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:51:
Gisteren de mijne opgehaald, was te vroeg maar dat was geen probleem. Auto was nog niet geactiveerd in mijn account, dus kon em niet laten toeteren maar heb em wel vrij snel gevonden gelukkig. Ongeveer 1 uur later was ie wel netjes geactiveerd, ze stemmen dat echt af op de ophaaltijd, dus kwam doordat ik zelf te vroeg was.

Er staan er heel veel :-)

[Afbeelding]

Rode tentjes waar de medewerkers zich bevinden, 3 rijen waar je je moet melden afhankelijk van waar jouw Tesla op je staat te wachten.

[Afbeelding]

Wat is ie schitterend mooi en hij rijd heerlijk, van Amsterdam terug naar Maastricht was een feestje, onderweg bijgeladen bij de fastcharger in Zaltbommel (was wel nodig, met 3% resterend thuiskomen wilde ik toch niet doen voor de eerste rit).
Heb je die foto's ook in het groot?

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17
Kunnen degenen die hun model 3 onlangs hebben opgehaald in Tilburg/Amsterdam bevestigen of deze al over de “pedestrian noisemaker” beschikt? Klaarblijkelijk geïntroduceerd op 01/09. De mijne is van 27/08 en ik mag hem maandag ophalen en ben benieuwd of dat stofzuigergeluid er op zit.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 21:26
Ze hebben weer iets gevonden om de naam Tesla supernegatief te kunnen uitbuiten. Wordt een leuke reportage / nieuwsartikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 10:46
anti elppa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:14:
[...]

Heb sinds vanmorgen ineens een VIN. Niet dat dat veel zegt maar toch grappig
Er is in ieder geval activiteit! ;) Blijf het net als @ElonDusk wel een beetje gek vinden. Ik heb dezelfde config een maand eerder besteld en geen enkele activiteit.

Het voelt een beetje als wachten om via de voordeur de bus in te mogen, maar ondertussen iedereen via de achterdeur een lekker plekje in de bus krijgt. Uiteindelijk mag ik hopelijk wel naar binnen, maar toch :P Ik ga wel in de bus staan 8)

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-10 18:59
Bashy schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:30:
Kunnen degenen die hun model 3 onlangs hebben opgehaald in Tilburg/Amsterdam bevestigen of deze al over de “pedestrian noisemaker” beschikt? Klaarblijkelijk geïntroduceerd op 01/09. De mijne is van 27/08 en ik mag hem maandag ophalen en ben benieuwd of dat stofzuigergeluid er op zit.
De mijne beschikt niet over de UFO-geluiden 8) O-)

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:39
bottom line schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:30:
[...]

Ze hebben weer iets gevonden om de naam Tesla supernegatief te kunnen uitbuiten. Wordt een leuke reportage / nieuwsartikel.
:?

Staat iedereen vrij hun positieve ervaring te delen toch? En mocht er ruimte voor verbetering zijn is dat toch ook niet verkeerd om aan te kaarten. :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17
Ninjetsu NL schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:32:
[...]

De mijne beschikt niet over de UFO-geluiden 8) O-)
Heel goed, dan hoop ik ook nog tot de gelukkigen te behoren!

[ Voor 60% gewijzigd door Bashy op 26-09-2019 10:36 ]

• bottom line
LordSinclair schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:35:
[...]

Staat iedereen vrij hun positieve ervaring te delen toch? En mocht er ruimte voor verbetering zijn is dat toch ook niet verkeerd om aan te kaarten. :)
Wanneer heeft NOS al eens positief nieuws gepubliceerd over Tesla? Alle positieve ervaringen worden gewoon in de vuilbak gegooid ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauwz
LordSinclair schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:35:
[...]

Dat klopt zeker, maar de tendens is dat Radar over het algemeen dit soort zaken bij de enkels wil af zagen om de kijkcijfers. Vervolgens zetten ze de zaal vol met klagende ouderen die verzuurd voor zich uit staren en laten ze Antoinette een oneindig aantal retorische vragen stellen. De tendens zal dus louter negatief zijn vermoed ik.

• Sunri5e
bottom line schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:37:
[...]

Wanneer heeft NOS al eens positief nieuws gepubliceerd over Tesla? Alle positieve ervaringen worden gewoon in de vuilbak gegooid ;)
Net zoals ze met Trump en het klimaat doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Is er positief nieuws van Trump? :o
Jij weet meer als mij ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 26-09-2019 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
Vozze schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:30:
[...]

Er is in ieder geval activiteit! ;) Blijf het net als @ElonDusk wel een beetje gek vinden. Ik heb dezelfde config een maand eerder besteld en geen enkele activiteit.

Het voelt een beetje als wachten om via de voordeur de bus in te mogen, maar ondertussen iedereen via de achterdeur een lekker plekje in de bus krijgt. Uiteindelijk mag ik hopelijk wel naar binnen, maar toch :P Ik ga wel in de bus staan 8)
Misschien moet je bellen en aangeven dat je dit zeker weet en wie weet gaan ze iets aan :/ doen. Toen ik belde kreeg ik te horen dat het aan mijn configuratie lag. Maar dat kan kloppen omdat ik nog niemand hier met die combinatie heb gezien. Maar jij kan het soort van "bewijzen"

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
[...]

Ja raar is het wel, maargoed een VIN in de source zegt vrij weinig. Wat mij wel opvalt is dat wanneer mensen aan de order beginnen te rommelen, restrictie, opties etc de kans groot is dat het vanaf dan langzamer gaat. Ik had voor ik bestelde garantie van de LM dat er geen restrictie op zou komen. En dat is gelukt en heb ik ook kunnen checken op de orderagreement die ik uit de source heb kunnen trekken (wat nu helaas niet meer werkt).

• Vozze
ElonDusk schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:41:
[...]

Misschien moet je bellen en aangeven dat je dit zeker weet en wie weet gaan ze iets aan :/ doen. Toen ik belde kreeg ik te horen dat het aan mijn configuratie lag. Maar dat kan kloppen omdat ik nog niemand hier met die combinatie heb gezien. Maar jij kan het soort van "bewijzen"
Ik ben nu ook niet echt het type persoon dat direct gaat lopen bellen, alhoewel het misschien wel verhelderend zal werken.
Ik wilde eigenlijk de eerstvolgende boot even afwachten en kijken hoe zaken dan verlopen met toekenning van VIN's en afhalen van auto's. Wanneer het dan nog steeds erg stil blijft en om me heen mensen met dezelfde config wél hun auto wel mogen ophalen, dan is het misschien tijd om even te bellen :)

• Joe Dancen
[...]

Maakt niet uit.
Tesla's blijven toch verkopen, kwestie van vraag en aanbod. Als er voldoende gelijkwaardige concurrentie was had de vraag lang niet zo groot geweest. Misschien wel een goede zet in de richting om de klantenservice meer vorm te geven? Als men hier in SF boodschap aan heeft? Kan alleen maar beter worden....

• Vozze
anti elppa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:49:
[...]

Ja raar is het wel, maargoed een VIN in de source zegt vrij weinig. Wat mij wel opvalt is dat wanneer mensen aan de order beginnen te rommelen, restrictie, opties etc de kans groot is dat het vanaf dan langzamer gaat. Ik had voor ik bestelde garantie van de LM dat er geen restrictie op zou komen. En dat is gelukt en heb ik ook kunnen checken op de orderagreement die ik uit de source heb kunnen trekken (wat nu helaas niet meer werkt).
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Mij is wel verzekerd dat de restrictie verwijderd is, dus ik moet Tesla dan maar op haar blauwe ogen geloven. Er zijn helaas ook genoeg verhalen van personen die tot 3 keer toe hebben moeten vragen om de restrictie te laten verwijderen en dit pas bij de 4e keer daadwerkelijk gedaan is. Hell, misschien staat ie bij mij er ook nog wel op. Het zou wel het één en ander verklaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10 15:10
Vozze schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:55:
[...]

Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Mij is wel verzekerd dat de restrictie verwijderd is, dus ik moet Tesla dan maar op haar blauwe ogen geloven. Er zijn helaas ook genoeg verhalen van personen die tot 3 keer toe hebben moeten vragen om de restrictie te laten verwijderen en dit pas bij de 4e keer daadwerkelijk gedaan is. Hell, misschien staat ie bij mij er ook nog wel op. Het zou wel het één en ander verklaren.
Ik ben langsgegaan bij het SeC Amsterdam ZO, daar konden ze me het zo in het CRM laten zien. Weet je in ieder geval zeker dat het goed staat :9

• Sunri5e
Vozze schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:55:
[...]

Even voor mijn beeld. Wat is een "restrictie" in dit geval? Ik zie het woord nu al een aantal keren voorbij komen maar ik heb geen idee wat dat bij de bestelling van een Tesla betekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Sunri5e schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:56:
[...]

Even voor mijn beeld. Wat is een "restrictie" in dit geval? Ik zie het woord nu al een aantal keren voorbij komen maar ik heb geen idee wat dat bij de bestelling van een Tesla betekend.
dat je oude lease contract nog niet afgelopen is en tesla pas mag leveren vanaf een bepaalde datum die bij de LM vandaan komt

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
mauwz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:38:
[...]

Dat klopt zeker, maar de tendens is dat Radar over het algemeen dit soort zaken bij de enkels wil af zagen om de kijkcijfers. Vervolgens zetten ze de zaal vol met klagende ouderen die verzuurd voor zich uit staren en laten ze Antoinette een oneindig aantal retorische vragen stellen. De tendens zal dus louter negatief zijn vermoed ik.
Als ik eerlijk ben en gewoon dit forum lees kun je niet echt zeggen dat op dit forum kritische mensen te vinden zijn .
Er schijnt een soort 'Apple" fanbase te zijn voor Tesla die dingen accepteert die bij een gewone dealer ondenkbaar zouden zijn .
Ik hoop persoonlijk dat Trump niet Europa in de ban gooit zodat Tesla rijders straks ineens zonder besturingssysteem zitten >:)

"Beautiful Clean Coal"

• Ninjetsu NL
Hier ook mijn ervaringen met betrekking tot de aflevering van mijn Tesla Model 3 in Amsterdam!

Configuratie: Tesla Model 3, SR+, Midnight Silver Metallic, zwart interieur, aero wheels.

Het proces:

- 31/07 bestelling bij LM
- 03/09 leasecontract getekend en bevestigd bij LM
- 04/09 schriftelijke bevestiging van bestelling bij Tesla door LM
- 05/09 Tesla account ontvangen + RN
- 09/09 Bleek toch een leverrestrictie te hebben => laten verwijderen door LM
- 12/09 Leverrestrictie bleek toch niet verwijderd te zijn... nogmaals gevraagd te verwijderen... |:(
- 12/09 Mail Tesla Delivery NL met bevestiging verwijdering leverrestrictie >:)
- 12/09 VIN in source :D
- 16/09 SMS met levering voor volgende week 23/09 oOo
- 18/09 gebeld en afspraak verzet naar 24/09
- 19/09 bericht en bevestiging dat afspraak in Amsterdam is
- 24/09 afhalen in Koopman Terminal te Amsterdam

Uiteindelijk ben ik de 24e vertrokken met de trein vanuit het verre Zuiden om rond 14u in Amsterdam te zijn. Uiteindelijk was ik een uurtje te vroeg, just to be sure! Aangekomen te Sloterdijk stond er aan de voorkant (er zijn heel veel voorkanten) een shuttlebus te wachten bij een setje vlaggen die mij uiteindelijk naar de Terminal zou transporteren.
Rond 13.10u daar aangekomen en daar de grote tent aangetroffen die men ook al eerder beschreven heeft. Het was aardig druk en na eventjes gewacht te hebben kon ik me melden bij de balie en werd het een en ander in gang gezet. Aangezien ik aan de vroege kant was, was mijn auto nog niet klaar, maar alle papierwerk werd wel alvast in orde gemaakt :)

Tesla view tent

Gaan zitten en vervolgens een dik half uur gesproken met een vader en zoon die hun 4e Model 3 op kwamen halen. Uiteindelijk was ik alsnog eerder aan de beurt en mocht ik met een tijdelijk tenaamstellingsbewijs op pad om mijn Model 3 te gaan zoeken.

Tesla Terminal

Uiteraard een grondige check gedaan en drie punten gevonden:
- Een wat grote panel gap naar mijn mening
- Rubbers die niet helemaal aansluiten rondom de B-stijl
- Voorruit die enkel milimeters afwijkt van het panoramadak

Deze zijn allemaal netjes aan mijn account toegevoegd door de Australische guy die mij heeft geholpen met dat soort zaken. Ondertussen ook nog verteld over zijn ervaringen en hij vertelde dat de hele terminal met Tesla's uitgeleverd moest worden voor maandag. Hij heeft me ook nog wat dingen laten zien in de auto zelf en vervolgens kon ik op weg naar huis met een acculading van 44%. Het grappige is, is dat je vanuit daar en onderweg meerdere Model 3 ziet rijden, waarvan ik vermoed dat er veel van de Koopman Terminal af kwamen!

De auto rijdt geweldig. Onderweg al genoten van TACC en Autopilot en het gemak waarmee je met een pedaal kunt rijden is echt fenomenaal! Ik heb zelf nooit in snelle auto's mogen rijden dus dit is echt een enorme upgrade voor mij! >:) Wat mij wel op valt is dat de auto je niet aan spoort tot te snel rijden, eerder zorgt hij er voor dat je juist relaxter rijdt :)

In Zaltbommel aan de supercharger gehangen en dat ging ook allemaal als vanzelf. Al met al een heerlijke ervaring en een heerlijke auto! Ik blijf hier nog wel even rond hangen om vragen te beantwoorden, net als een aantal van jullie heeft gedaan bij mijn voorpret

P.S.: mijn auto heeft dus geen UFO-geluiden er op zitten en het interessante is ook dat mijn SR+ op de Michelin Pilot Sport banden is uitgeleverd! d:)b

• bottom line
Joe Dancen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:52:
[...]

Maakt niet uit.
Tesla's blijven toch verkopen, kwestie van vraag en aanbod. Als er voldoende gelijkwaardige concurrentie was had de vraag lang niet zo groot geweest. Misschien wel een goede zet in de richting om de klantenservice meer vorm te geven? Als men hier in SF boodschap aan heeft? Kan alleen maar beter worden....
Dat ze dan ook eens kijken naar de andere autofabrikanten.
Iedereen klaagt over Tesla, want hun hadden in het begin beloofd dat ze een 30k model op de markt gingen brengen. Daarna de LR op de markt, en direct alle nieuwsberichten over dat dit onmogelijk is, dat Tesla een klucht is.
VW kondigt aan om een 30k model (incl.btw) op de markt te brengen, dit gaat voor de eerste 2 jaar nog niet eens gebeuren, maar daar hoor je niemand over.
Om nog maar te zwijgen over de levertijden van de auto's.

• Joe Dancen
anti elppa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:57:
[...]

dat je oude lease contract nog niet afgelopen is en tesla pas mag leveren vanaf een bepaalde datum die bij de LM vandaan komt
En nu is het zo dat pas na het verlopen van de restrictie datum men een auto voor je gaat matchen. Wanneer je besteld hebt maakt dan niet uit. Bestel je een auto in juli met restrictie 1-10 dan gaat men pas vanaf 1-10 actief voor je op zoek. Iemand die 30-9 heeft besteld is dan eerst. RN nummer zegt dus niets over de toewijzing volgorde. Voordat de M3 gekte losbarste ging met 2 weken voord e leverdatum kijken naar een geschikte auto. Denk dat dit nu is losgelaten.

Laatste bericht van Tesla is dat de levertijd tussen de 6 en 8 weken is behalve als er eerder een matchende auto wordt gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram_Ram
Ninjetsu NL schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:59:
Hier ook mijn ervaringen met betrekking tot de aflevering van mijn Tesla Model 3 in Amsterdam!

Configuratie: Tesla Model 3, SR+, Midnight Silver Metallic, zwart interieur, aero wheels.

Het proces:

- 31/07 bestelling bij LM
- 03/09 leasecontract getekend en bevestigd bij LM
- 04/09 schriftelijke bevestiging van bestelling bij Tesla door LM
- 05/09 Tesla account ontvangen + RN
- 09/09 Bleek toch een leverrestrictie te hebben => laten verwijderen door LM
- 12/09 Leverrestrictie bleek toch niet verwijderd te zijn... nogmaals gevraagd te verwijderen... |:(
- 12/09 Mail Tesla Delivery NL met bevestiging verwijdering leverrestrictie >:)
- 12/09 VIN in source :D
- 16/09 SMS met levering voor volgende week 23/09 oOo
- 18/09 gebeld en afspraak verzet naar 24/09
- 19/09 bericht en bevestiging dat afspraak in Amsterdam is
- 24/09 afhalen in Koopman Terminal te Amsterdam

Uiteindelijk ben ik de 24e vertrokken met de trein vanuit het verre Zuiden om rond 14u in Amsterdam te zijn. Uiteindelijk was ik een uurtje te vroeg, just to be sure! Aangekomen te Sloterdijk stond er aan de voorkant (er zijn heel veel voorkanten) een shuttlebus te wachten bij een setje vlaggen die mij uiteindelijk naar de Terminal zou transporteren.
Rond 13.10u daar aangekomen en daar de grote tent aangetroffen die men ook al eerder beschreven heeft. Het was aardig druk en na eventjes gewacht te hebben kon ik me melden bij de balie en werd het een en ander in gang gezet. Aangezien ik aan de vroege kant was, was mijn auto nog niet klaar, maar alle papierwerk werd wel alvast in orde gemaakt :)

[Afbeelding: Tesla view tent]

Gaan zitten en vervolgens een dik half uur gesproken met een vader en zoon die hun 4e Model 3 op kwamen halen. Uiteindelijk was ik alsnog eerder aan de beurt en mocht ik met een tijdelijk tenaamstellingsbewijs op pad om mijn Model 3 te gaan zoeken.

[Afbeelding: Tesla Terminal]

Uiteraard een grondige check gedaan en drie punten gevonden:
- Een wat grote panel gap naar mijn mening
- Rubbers die niet helemaal aansluiten rondom de B-stijl
- Voorruit die enkel milimeters afwijkt van het panoramadak

Deze zijn allemaal netjes aan mijn account toegevoegd door de Australische guy die mij heeft geholpen met dat soort zaken. Ondertussen ook nog verteld over zijn ervaringen en hij vertelde dat de hele terminal met Tesla's uitgeleverd moest worden voor maandag. Hij heeft me ook nog wat dingen laten zien in de auto zelf en vervolgens kon ik op weg naar huis met een acculading van 44%. Het grappige is, is dat je vanuit daar en onderweg meerdere Model 3 ziet rijden, waarvan ik vermoed dat er veel van de Koopman Terminal af kwamen!

De auto rijdt geweldig. Onderweg al genoten van TACC en Autopilot en het gemak waarmee je met een pedaal kunt rijden is echt fenomenaal! Ik heb zelf nooit in snelle auto's mogen rijden dus dit is echt een enorme upgrade voor mij! >:) Wat mij wel op valt is dat de auto je niet aan spoort tot te snel rijden, eerder zorgt hij er voor dat je juist relaxter rijdt :)

In Zaltbommel aan de supercharger gehangen en dat ging ook allemaal als vanzelf. Al met al een heerlijke ervaring en een heerlijke auto! Ik blijf hier nog wel even rond hangen om vragen te beantwoorden, net als een aantal van jullie heeft gedaan bij mijn voorpret

P.S.: mijn auto heeft dus geen UFO-geluiden er op zitten en het interessante is ook dat mijn SR+ op de Michelin Pilot Sport banden is uitgeleverd! d:)b
gefeliciteerd!!

Mijn 19" is op Hankook uitgeleverd en inderdaad ook geen UFO geluid (24-09 uitgeleverd).

• Ninjetsu NL
Joe Dancen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:03:
[...]

En nu is het zo dat pas na het verlopen van de restrictie datum men een auto voor je gaat matchen. Wanneer je besteld hebt maakt dan niet uit. Bestel je een auto in juli met restrictie 1-10 dan gaat men pas vanaf 1-10 actief voor je op zoek. Iemand die 30-9 heeft besteld is dan eerst. RN nummer zegt dus niets over de toewijzing volgorde. Voordat de M3 gekte losbarste ging met 2 weken voord e leverdatum kijken naar een geschikte auto. Denk dat dit nu is losgelaten.

Laatste bericht van Tesla is dat de levertijd tussen de 6 en 8 weken is behalve als er eerder een matchende auto wordt gevonden
Dat lijkt de regel, maar ik heb hier al meerdere posts langs zien komen waar dit niet waar blijkt te zijn?! Zijn dat dan de uitzonderingen die de regel bevestigen OF hebben wij 1 + 1 = 3 gedaan?

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Ter info: aantal Model 3 registraties in Nederland is sinds vanmorgen de 12.000 gepasseerd.

• Bram_Ram
Ninjetsu NL schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:05:
[...]

Dat lijkt de regel, maar ik heb hier al meerdere posts langs zien komen waar dit niet waar blijkt te zijn?! Zijn dat dan de uitzonderingen die de regel bevestigen OF hebben wij 1 + 1 = 3 gedaan?
Wat mij opvalt is de bepaald LM`s (de grotere) voorrang krijgen, dit is puur een gevoel kan het verder niet onderbouwen ofzo. Al onze 14 M3 modellen op kantoor zijn via Athlon binnen 3 weken vanaf bestelling geleverd.

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10 20:54
Moons schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:13:
[...]

Tot en met de 24e: 3848, volgens RDW. Wel even handmatig filter aanpassen op datum eerste toelating van 20190901 tot 20190930.

Met nog vier werkdagen in deze maand komen daar wrs. nog 1200 auto’s bij. Dus ~5000 deze maand!

December zal ook wel zo’n maand worden. De andere goed leverbare auto in 2019 is de nieuwe Zoe, maar da’s wel een ander segment.
Gister 437 stuks afgeleverd. Tot en met de 25e dus 4284. Met het tempo van de laatste vijf werkdagen komen we op ~5300!

@Ninjetsu NL : staan er echt nog zoveel in Amsterdam, voor zover je dat kon zien? (Er van uitgaande dat daar de meeste afleveringen zullen zijn.)

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-10 14:26
[...]

Goed dat je het deelt hier!

Als iedereen uit dit subtopic nou gewoon even zijn ervaring deelt (de eerlijke variant) dan komt het helemaal goed. Ik heb ze nog nooit gebeld (ik vervuil alleen dit topic tijdens mijn wachtperiode :+ ). Maar zie behoorlijk wat mensen die positief zijn. Ze moeten even wachten voor ze iemand aan de telefoon hebben, maar vervolgens is het opgelost. (zie ook hierboven een aantal maal). Probleem is de confirmation bias waar ze bij Radar altijd last van hebben ;(

• Ninjetsu NL
Bram_Ram schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:08:
[...]

Wat mij opvalt is de bepaald LM`s (de grotere) voorrang krijgen, dit is puur een gevoel kan het verder niet onderbouwen ofzo. Al onze 14 M3 modellen op kantoor zijn via Athlon binnen 3 weken vanaf bestelling geleverd.
Volgens mij is al eens bevestigd dat sommige LM's, waaronder Alphabet en Athlon maar ook Mister Green, preferred suppliers zijn...
Moons schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:08:
[...]

Gister 437 stuks afgeleverd. Tot en met de 25e dus 4284. Met het tempo van de laatste vijf werkdagen komen we op ~5300!

@Ninjetsu NL : staan er echt nog zoveel in Amsterdam, voor zover je dat kon zien? (Er van uitgaande dat daar de meeste afleveringen zullen zijn.)
Wanneer je goed kijkt dan zie je dat het allemaal Model 3 zijn die in de richting staan van de eerste auto's ;) Vervolgens staat er een rij haaks op en als je op mijn foto in zoomt staan daarachter Nissans :O

• Moons
Ninjetsu NL schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:12:
[...]

Wanneer je goed kijkt dan zie je dat het allemaal Model 3 zijn die in de richting staan van de eerste auto's ;) Vervolgens staat er een rij haaks op en als je op mijn foto in zoomt staan daarachter Nissans :O
Ja, ik zag er niet meer dan 200. Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Joe Dancen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:03:
[...]

Ik heb al een paar keer aangegeven dat dat niet waar is. het leverings smsje kwam bij mij 14 dagen voordat de restrictie verliep dus er wordt al ruim voor de restrictiedatum begonnen met matchen. Vandaag ophalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
Moons schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:23:
[...]

Ja, ik zag er niet meer dan 200. Vandaar mijn vraag :)
Ik stond al een stukje de rij in EN volgens mij staat er ook nog voorraad op die boot, maar dat laatste is een gok!

• Joe Dancen
pinominie schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:25:
[...]

Ik heb al een paar keer aangegeven dat dat niet waar is. het leverings smsje kwam bij mij 14 dagen voordat de restrictie verliep dus er wordt al ruim voor de restrictiedatum begonnen met matchen. Vandaag ophalen!
We hebben een SR/wit/wit/18"/trekhaak besteld met leveren vanaf 17/9. Daar hebben we nog helemaal niets over gehoord. Dat ruim voor de restrictiedatum matchen is dus willekeur.
Vanmorgen contact gehad met Tesla en levertijd tussen 6 en 8 weken

[ Voor 6% gewijzigd door Joe Dancen op 26-09-2019 11:31 ]

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12

bebopper

I'm an absolute beginner...

Oeps, verkeerde linkje gebruikt. Nu wel goed en klikbaar naar groot formaat :)

Thanks!
Sunri5e schreef op donderdag 26 september 2019 @ 10:26:
[...]

Heb je die foto's ook in het groot?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
Toch maar eens in de telefoon geklommen: Bevestiging dat als je nu nog geen VIN/afspraak heb staan er nog maar een 'paar' vrije auto's zijn tot het volgende schip er is. Deze wordt niet verwacht vóór eind Oktober. Zal dan dezelfde constructie volgen: Alles afleveren in Amsterdam.

Let op: N=1, natuurlijk, maar leek iemand met echte kennis....

3D Print Service || Activated Carbon

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
pinominie schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:25:
[...]

Bij mij ook zo'n 12 dagen voor de restrictie een VIN gekregen.

• Joe Dancen
MasterMaceMichu schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:48:
Toch maar eens in de telefoon geklommen: Bevestiging dat als je nu nog geen VIN/afspraak heb staan er nog maar een 'paar' vrije auto's zijn tot het volgende schip er is. Deze wordt niet verwacht vóór eind Oktober. Zal dan dezelfde constructie volgen: Alles afleveren in Amsterdam.

Let op: N=1, natuurlijk, maar leek iemand met echte kennis....
Mooi dat je het hebt nagevraagd! _/-\o_
Komt overeen met de berichten die ik vanmorgen van Tesla kreeg na vragen over de levering van 2 M3's (SR/W/W/18/TRH en SR/W/W/18/TRH) Allebei 2/8 besteld. 1 met restrictie 16/9 en 1 met 16/10. Levertijd 6-8 weken

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:51
Bah, helemaal naar Amsterdam. Dat gaat als zelfstandige nog een probleem worden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Moons
carpebios schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:01:
Bah, helemaal naar Amsterdam. Dat gaat als zelfstandige nog een probleem worden.
Hoe bedoel je? Treintje pakken en onderweg verder werken? Of woon je in Tilburg?

• Marvaa
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik zie meerder keerdere hier de restricties voorbij komen. Wat wordt daarmee bedoeld? Wanneer zou er een restrictie op de bestelling kunnen zitten?
Ik wacht er zelf op eentje via de LM, kan het dan ook?

• anti elppa
Marvaa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:15:
Ik zie meerder keerdere hier de restricties voorbij komen. Wat wordt daarmee bedoeld? Wanneer zou er een restrictie op de bestelling kunnen zitten?
ja juist via LM. en lees mijn bericht paar posts terug

• bottom line
Joe Dancen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:53:
[...]

Allebei 2/8 besteld. 1 met restrictie 16/9 en 1 met 16/10. Levertijd 6-8 weken
Jij hebt maar 1 auto nodig met 4% bijtelling? ;)
Of ga je het risico nemen dat hij toch nog in 2019 geleverd zou worden.

[ Voor 20% gewijzigd door bottom line op 26-09-2019 12:42 ]

• Ninjetsu NL
bottom line schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:42:
[...]

Hij is eerder besteld bij Tesla, dus ruim voor 7 oktober ;)

• bottom line
Ninjetsu NL schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:55:
[...]

Oh ja, laten we allemaal een Tesla bestellen volgende week met restrictiedatum 20/12/2019, want dan loopt mijn contract af. En dan de schuld op Tesla steken als ze niet leveren in 2019. 8)7
Zo werkt het niet ;)

• carpebios
Moons schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:07:
[...]

Hoe bedoel je? Treintje pakken en onderweg verder werken? Of woon je in Tilburg?
Zeeuws Vlaanderen. Geen trein.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moons
carpebios schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:13:
[...]

Ouch :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RefleCs
  • Laatst online: 12-10 15:41
carpebios schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:13:
[...]

Dat wordt een eind fietsen dan :P

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

• Dnz0
  • Laatst online: 22-11-2020
Ninjetsu NL schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:55:
[...]

Vraag me echt af of Tesla daadwerkelijk in november/december kan leveren als je voor 7 oktober hebt besteld.
Ik lees verschillende ervaringen. De een heeft zijn auto in 3 weken en de ander in 2 maanden, bij een enkeling duurt het een aantal maanden.
Iemand enig idee als je nu je auto besteld bij Tesla wanneer deze dan uit de fabriek komt? Hoelang kan zoiets duren? Neem aan dat ze continue aan het bouwen zijn, en daarnaast moet het met een vrachtschip naar Nederland komen. Hoelang duurt het varen? Max 10 dagen?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:39
Dnz0 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:27:
[...]

Vraag me echt af of Tesla daadwerkelijk in november/december kan leveren als je voor 7 oktober hebt besteld.
Ik lees verschillende ervaringen. De een heeft zijn auto in 3 weken en de ander in 2 maanden, bij een enkeling duurt het een aantal maanden.
Iemand enig idee als je nu je auto besteld bij Tesla wanneer deze dan uit de fabriek komt? Hoelang kan zoiets duren? Neem aan dat ze continue aan het bouwen zijn, en daarnaast moet het met een vrachtschip naar Nederland komen. Hoelang duurt het varen? Max 10 dagen?
Tesla geeft aan dat het kan.. ze zouden het productie en distributieproces toch wel aardig onder controle hebben ondertussen en dus weten waar ze aan beginnen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LordSinclair schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:29:
[...]

Tesla geeft aan dat het kan.. ze zouden het productie en distributieproces toch wel aardig onder controle hebben ondertussen en dus weten waar ze aan beginnen.
Ja, of ze zorgen weer voor een enorme vertraging met het aanmaken van orders (was voornamelijk een issue bij de leasemij orders). Dan zijn ze volgens Tesla helaas niet voor 7-10 besteld.

Was getekend "The Devil's Advocate" ;)

• carpebios
Die boten doen er 3 weken over volgens mij

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
LordSinclair schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:29:
[...]

Bijkomend feit is ook wel dat ze op kenteken moeten staan in 2019.

Zou kunnen dat ze begin januari pas uitleveren zolang ze maar een kenteken hebben van 2019?
Ik weet niet of dat dit bij Tesla ook kan, maar ik heb ooit begrepen dat dit indertijd ook bij de Peugot 308sw's ook gedaan is. (toen nog 14%)
Daar werden de chassisnummers vanaf de fabriek in Frankrijk alvast doorgegeven zodat die al op kenteken konden worden gezet aan het einde van dat jaar.
Maar of dat dit echt klopt weet ik niet 100% zeker. Maar misschien is er hier iemand die dat wel weet.
Bij grotere leasemaatschappijen zou ik mij dat wel kunnen indenken dat die dat doen. Die weten vrijwel zeker dat ze die toch wel kwijtraken namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Marvaa schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:15:
Staat ook in de OP. Je hebt in de regel een lease-restrictie of een blokkade tot en met de datum dat je huidige leasecontract afloopt.

• Joe Dancen
bottom line schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:42:
[...]

Ik spreek over "we"....of ik ben schizo of wagenparkbeheerder <+:)

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:03
Zojuist te horen gekregen dat ik mijn auto zaterdag mag ophalen!

Weet iemand of er een app of iets bestaat om bij publieke laadpalen te laden? Kort zoeken kon ik nog niet vinden, maar weet niet zeker of de LM mijn laadpas op tijd naar mij toe krijgt.

• mauwz
incomer schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:15:

Weet iemand of er een app of iets bestaat om bij publieke laadpalen te laden? Kort zoeken kon ik nog niet vinden, maar weet niet zeker of de LM mijn laadpas op tijd naar mij toe krijgt.
Nice, gefelicitieerd! Wat is de config? En wanneer had je hem besteld?

• carpebios
En had je al een VIN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
RichardC79 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:03:
[...]

Zou kunnen dat ze begin januari pas uitleveren zolang ze maar een kenteken hebben van 2019?
Ik weet niet of dat dit bij Tesla ook kan, maar ik heb ooit begrepen dat dit indertijd ook bij de Peugot 308sw's ook gedaan is. (toen nog 14%)
Daar werden de chassisnummers vanaf de fabriek in Frankrijk alvast doorgegeven zodat die al op kenteken konden worden gezet aan het einde van dat jaar.
Maar of dat dit echt klopt weet ik niet 100% zeker. Maar misschien is er hier iemand die dat wel weet.
Bij grotere leasemaatschappijen zou ik mij dat wel kunnen indenken dat die dat doen. Die weten vrijwel zeker dat ze die toch wel kwijtraken namelijk.
Dat dacht ik ook maar een tweaker wist me duidelijk uit te leggen dat de auto op naam moet worden gezet....alleen dan volgt er een 1e toelating. Lijkt me niet dat tesla de auto's op naam van tesla laat zetten voor einde van 2019 om pas in 2020 te leveren en dan over te schrijven.

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Joe Dancen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:18:
[...]

Dat dacht ik ook maar een tweaker wist me duidelijk uit te leggen dat de auto op naam moet worden gezet....alleen dan volgt er een 1e toelating. Lijkt me niet dat tesla de auto's op naam van tesla laat zetten voor einde van 2019 om pas in 2020 te leveren en dan over te schrijven.
Ok, maar voor grotere leasemaatschappijen lijkt me dat geen probleem dan.
Die auto's kunnen dan gewoon direct op naam van de LM worden gezet en dan heb je dat probleem niet.

Verwijderd

mauwz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:16:
[...]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2019 14:33 ]

Verwijderd

Je kan eens kijken naar NewMotion, maar dan moet je wel ff een eigen account eerst aanmaken verwacht ik.

• Ninjetsu NL
---

[ Voor 188% gewijzigd door Ninjetsu NL op 26-09-2019 14:40 ]

• Ninjetsu NL

Voor de Superchargers heb je geen pas nodig ;) Hangt aan jouw account! >:)
bottom line schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:02:
[...]

Oh ja, laten we allemaal een Tesla bestellen volgende week met restrictiedatum 20/12/2019, want dan loopt mijn contract af. En dan de schuld op Tesla steken als ze niet leveren in 2019. 8)7
Zo werkt het niet ;)
Mooi dat je mijn punt ridiculiseert door het naar December te trekken, maar het feit blijft dat jouw auto besteld is voor 7 oktober, sterker nog, wanneer je een RN hebt weet je dat Tesla jouw bestelling heeft.

Even los van het verantwoordelijkheid kunnen claimen wanneer dit niet gebeurd is dit wel de werkelijkheid!

[ Voor 22% gewijzigd door Ninjetsu NL op 26-09-2019 14:40 ]

• Joe Dancen
RichardC79 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:23:
[...]

Ok, maar voor grotere leasemaatschappijen lijkt me dat geen probleem dan.
Die auto's kunnen dan gewoon direct op naam van de LM worden gezet en dan heb je dat probleem niet.
Lijkt mij ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vozze
[...]

Het lijkt erop dat ik inmiddels ook via de voordeur van de bus naar binnen kan! Zojuist een mail gekregen met de melding dat ik me kan voorbereiden op de levering van de Tesla! Ook meteen een VIN in de source. Ze hebben nog eentje op de boot gevonden, lijkt het ;)
Toevallig had ik vandaag ook nog een mail naar Delivery gestuurd met de vraag of ze kunnen bevestigen dat de restrictie echt weg is.

@ElonDusk , er is hoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:03
mauwz schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:16:
[...]

LR Zwart / Zwart / aero.

Midden juli besteld maar ontdekte vandaag dat er eigenlijk een restrictie op zat voor 9 oktober. (melde de tesla medewerker iig)
Vin had ik nu een week geleden gekregen.
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:33:
[...]

Je kan eens kijken naar NewMotion, maar dan moet je wel ff een eigen account eerst aanmaken verwacht ik.
Ga ik eens naar kijken, hebben die ook een app dat je je telefoon met nfc of iets tegen de paal aan kan houden?

Verwijderd

incomer schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:03:
Ga ik eens naar kijken, hebben die ook een app dat je je telefoon met nfc of iets tegen de paal aan kan houden?
Via de app kan je dan volgens mij de laadsessie starten en stoppen.

• carpebios
Nou, ik mail nogmaals met Delivery voor de verwachten levering en ik krijg terug binnen 5 minuten.

Vorige week RN in mijn account (SR+, Grey/black, geen trekhaak)

"Ik verwacht dat de levering in November zal plaatsvinden."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
Vozze schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:59:
[...]

Het lijkt erop dat ik inmiddels ook via de voordeur van de bus naar binnen kan! Zojuist een mail gekregen met de melding dat ik me kan voorbereiden op de levering van de Tesla! Ook meteen een VIN in de source. Ze hebben nog eentje op de boot gevonden, lijkt het ;)
Toevallig had ik vandaag ook nog een mail naar Delivery gestuurd met de vraag of ze kunnen bevestigen dat de restrictie echt weg is.

@ElonDusk , er is hoop!
Nice! Het werkt dus af en toe ze wakker schudden haha.

Maar ik heb maar voor de zekerheid ook gemaild en gevraagd om een bevestiging dat er geen restrictie op zit.
:9

Model 3

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Auto 4 september besteld bij de LM.

12 september een mailtje van Tesla met reserveringsnummer en melding dat ze vanaf 1 oktober mogen leveren.

Nu afgelopen dinsdag ineens belletje van Tesla dat ze hem deze week kunnen leveren. Komt niet zo goed uit qua tijd dus afspraak gemaakt voor maandag 30e in Amsterdam.

Kreeg meteen een mail met afspraak bevestiging en kenteken. Op de site is ook het VIN gekoppeld.

In de App is er nog steeds niets te zien.

Witte LR AWD met 19" velgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Frietzegger op 26-09-2019 15:31 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48
Joe Dancen schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:18:
[...]

Is geen probleem. Mijn golf GTE is 31 december op kenteken gezet en vervolgens begin januari op naam van de LM gegaan.

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:42

aip

Moons schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:08:
[...]

5K gaat naar ik hoor niet lukken deze maand, wegens 'OP=OP'. Ik gok wel dat de komende drie maanden er elke maand dit soort aantallen komen, anders dan de gebruikelijk 'einde kwartaal rush' om de hele simpele reden van bijtelling. Dus dit jaar de 20-24k zie ik wel gebeuren. Sprak ook al met een Renault dealer, die verwacht voor 1 januari ongewoon veel Zoe's te kunnen leveren, nu Renault openlijk in de pers heeft gemeld dit jaar nog ruim voldoende capaciteit voor NL te hebben.

• carpebios
Nou, ik denk dat de maand Oktober er niet zoveel op naam gezet gaan worden, omdat de voorraad op lijkt en het wachten is op nieuwe boten, of zit ik er naast?

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:42

aip

RichardC79 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:03:
[...]

Binnen grenzen (vraag me niet de details) kan zoiets. Zitten wel voorwaarden aan, maar ik heb zelf meegemaakt qua BPM af te rekenen tegen 2018 tarief, maar pas 2e week januari de auto te krijgen en op naam gesteld te hebben.

• maxfly007
  • Laatst online: 24-05-2022
Is er een Tesla office bij die Terminal?

Kan eindelijk 28/9 om 14:00 na veel gebel en gemail met Tesla en LM een auto ophalen maar dan wel in Amsterdam, en er zit een trekhaak op.

M3 BLK LR AWD 18"Aero en nu met trekhaak :?

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:56
Ik zie dat mijn auto zojuist op naam gesteld is (zaterdag 13:00 ophalen). Wat mij opvalt is dat deze als eigenaar "prive" op naam gezet is en niet zakelijk. Zie: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F6DLTXX.png

Ik heb de auto zakelijk gekocht op naam van mijn bedrijf (eenmanszaak) met financial lease. Ik ging er vanuit dat dan de eigenaar ook mijn bedrijf zou zijn en de auto dus als "zakelijk" geregistreerd zou zijn. Nu is het zo dat mijn eenmanszaak natuurlijk geen rechtspersoon is. Zou het daardoor komen?

Andere die ook als eenmanszaak de tesla gekocht hebben welke bovenstaande kunnen bevestigen?

Edit: zojuist zelf het antwoord gevonden: https://www.rdw.nl/zakeli...naam-zetten-rechtspersoon
Het klopt dus gewoon :P

[ Voor 14% gewijzigd door Hatsjoe op 26-09-2019 15:45 ]

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:51
@incomer plugsurfing is ook een goede optie voor een app. Je kan er een losse token of pas bij bestellen (a 10 euro met 10 euro tegoed).
Pagina: 1 ... 70 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.