Vandaag mijn M3 SR+ opgehaald bij de Koopman Terminal in Amsterdam, waar Tesla een afhaal centrum heeft ingericht om aan alle aanvragen te kunnen voldoen en geen files bij Tilburg te veroorzaken
Had 30-8 besteld en dus binnen 1 maand al ophalen, mooi vlot.
Was bestelling via lease maatschappij. Kleur wit, interieur zwart, met trekhaak.
Had een afspraak om 12:00 uur, dus om 11:00 mijn oude lease auto ingeleverd bij een schadebedrijf op ongeveer 4km loopafstand. Inname oude auto was in 15min gepiept, dus had nog 45min om relax naar de Koopman terminal te lopen. Kwam 10min voor 12 aan en door alle Tesla borden was al direct duidelijk waar ik moest zijn.
In een tijdelijk ingericht Tesla commando centrum melde ik mij bij 1 van de balies en daar gingen ze mijn papieren en ID controleren. Daarna was het wachten op het papierwerk voor mijn M3.
En toen ging het even mis, mijn auto was nog niet op kenteken gezet (of zoiets). Het kenteken zelf had ik maandag al ontvangen, maar blijkbaar moest er nog iets geregistreerd worden.
Dan maar even wachten en een rondje over het terrein maken.
Om 13:00 uur kreeg ik te horen dat het nog iets langer ging duren....
Inmiddels had ik mijn Tesla wel gevonden op het terrein en ben ik begonnen met de inspectie.
Alles zag er van buiten en binnen tiptop uit, geen lakschade of restjes lijm.
Samen met een Australische Tesla medewerker, die eerder in Noorwegen en Engeland had gewerkt, gecontroleerd of alles aanwezig was. Laders check, trekhaak.... die moest nog even opgehaald worden en ook die check. Stoelen instellen, telefoon koppelen, radio test. Ook stond er een update klaar, maar die heb ik niet uitgevoerd.
Om 14:30 uur kreeg ik te horen dat ik even met de leasemaatschappij moest bellen voor een OTT (?) code, die hadden ze nodig voor de registratie. LM had het ook druk en na 20min eindelijk iemand aan de lijn die mij kon helpen. Deze persoon even gekoppeld aan de Tesla medewerker en om 15:00 uur kon ik eindelijk met het papierwerk en mijn Tesla op weg !
Voor de zekerheid eerst even naar Badhoevedorp om hem aan de supercharger te hangen en daarna op weg naar huis. Range was waarschijnlijk net niet genoeg.
Bij thuiskomst de update geïnstalleerd, in 25min klaar, en daarna even een testritje met het gezin gemaakt en nog even bij de plaatselijke vd Valk de supercharger getest.
Toevallig kwam er nog een andere Tesla M3 rijder die hem ook net had opgehaald in Amsterdam.
Al met al was het even wachten, maar dat was het dubbel en dwars waard. Personeel is echt super vriendelijk en behulpzaam en die M3 rijdt werkelijk super !! Happy me