Verwijderd

Devster schreef op woensdag 25 september 2019 @ 07:04:
[...]

Als je de trekhaak alleen voor een fietsendrager gaat gebruiken kan het ook achteraf: https://www.burghoftrekha...la-3-afneembare-trekhaak-
Nee ik wil flexibel zijn in de toekomst, gewoon af fabriek.

Eventueel voor een tow box, of sporadisch een aanhanger. Zo duur is die niet in de maand.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:33
bottom line schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:44:
[...]
FUD nieuws.
Dit heeft niets te maken met de app. Gewoon iemand die zelf niet verantwoordelijk is voor zijn spullen.

Hij heeft van de keyfob de batterij niet vervangen, wat zelf erg gemakkelijk om te doen is. En daardoor moest hij met de app altijd de auto open doen.
Ohja, en ook dan kan je met een 'dode' sleutel nog steeds in je auto geraken door hem op de NFC plaats te leggen. Maar dat is natuurlijk niet sensationeel genoeg om te vermelden.

Met de model 3 is dat helemaal niet het geval. Dat is via bluetooth. Dus je hebt enkel 'problemen' als je gsm plat is.
In dit geval waren mensen geforceerd uitgelogged van de app, dan is de link met de auto ook weg. Is een week of twee geleden ook gebeurd bij mijn vrouw, precies die ene keer dat ze van huis was gegaan zonder pasje was ze niet meer ingelogged in de app, dus die kon niet wegrijden. Gelukkig was het voor de deur, dus zo opgelost, maar gaf wel aan dat het verstandig is om altijd een pasje bij je te hebben als backup, idd mits er iets met je telefoon gebeurd of als je uitgelogged bent op de app, om wat voor reden dan ook.

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
Ik snap dat het gekkenhuis is bij Tesla. Daardoor gun ik ze ook iets meer 'foutmarge'. Maar om nu te zeggen dat het soepel loopt..

Besteld: 13/8
Welkomsmail: 26/8
Vin: 3/9

So far so good... maar..

SMS: delivery dinsdag 24 september
SMS paar dagen van te voren: delivery verzet naar 25 september
SMS gister rond 17 uur: delivery verzet naar woensdga 2 september (?), graag bevestigen vandaag voor 16:00 uur. In Tesla account zelf staat delivery 26 september... Nu weet ik het ook ff niet meer!

• kreature
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-11-2024
Morgen en overmorgen is er niemand bij Tesla in Tilburg aanwezig omdat ze de handjes nodig hebben in Amsterdam. Daarom zullen / zijn deze afspraken verplaatst naar volgende week.

Heb ik via de SMS van tesla te horen gekregen. Daarnaast heeft een medewerker dit via de mail bevestigd

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Bel ze. SMS is een lastig iets voor ze. Mijn auto was al 3-4 keer klaar om opgehaald te worden in het SC hun systemen zeker voor SMS is totaal niet op orde.

Bellen is sneller hierin.

• naii11
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-01-2021
Iemand al een optelsommetje gemaakt van aantal afgeleverde 3's in september? Recordmaand?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:47
Dat staat in de openingspost dacht ik. Of ergens in dit forum een link.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Bram_Ram
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-03-2023
ElonDusk schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:58:
Voor de mensen die al hun SR+ hebben ontvangen en bij Athlon zitten.

Doet Athlon ook matten naleveren?
Geen matten en worden ook niet nageleverd.

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Bram_Ram schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:35:
[...]

Geen matten en worden ook niet nageleverd.
Oh oke thanks voor de info. Goed om te weten :*)

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bram_Ram
2-9 auto besteld bij LM (Athlon)
3-9 Bevestiging LM (verwachte levering wk 44)
9-9 Tesla Account + RN
12-9 VIN

SR+ Grey 19" wit interieur autopilot

24-9 auto geleverd.

Auto is gisteren 22:00 uur afgeleverd door Easyway, afspraak was uiterlijk 17:30.
Heel verhaal van Easyway, kwam er op neer chauffeurs tekort.

Op een schade (schuurplek bumper) na was alles in orde.
En het genieten kan nu beginnen, wens jullie allemaal veel succes en het is het wachten echt wel waard.

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

Bram_Ram schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:38:
9-9 Tesla Account + RN
12-9 VIN

24-9 auto geleverd.

Auto is gisteren 22:00 uur afgeleverd door Easyway, afspraak was uiterlijk 17:30.

En het genieten kan nu beginnen, wens jullie allemaal veel succes en het is het wachten echt wel waard.
Eerlijk zeggen... alle hoop was verloren he, tussen 17:30 en 22:00? :9
naii11 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:29:
Iemand al een optelsommetje gemaakt van aantal afgeleverde 3's in september? Recordmaand?
Zo'n 3500 tot nu toe deze maand.

https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9

De gratis witte kleur beginnen we nu ook terug te zien in de stats.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 25-09-2019 09:46 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Tim_1984
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-03-2024
Bram_Ram schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:38:
9-9 Tesla Account + RN
12-9 VIN

24-9 auto geleverd.

Had je nog wel de keuze om hem zelf af te halen? Of doen ze het alleen nog via Easyway?

• ElonDusk
Tim_1984 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:46:
[...]

Had je nog wel de keuze om hem zelf af te halen? Of doen ze het alleen nog via Easyway?
Ik wil ook zelf halen. En btw het scheelt hun geld als je het zelf doet

Model 3

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
[...]

Athlon laat je kiezen.

• bakafish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-02-2020
CRoNiXX schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:44:
[...]

Ik hoop toch wel dat Easyway je op de hoogte houdt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram_Ram
CRoNiXX schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:44:
[...]

hahaha ja inderdaad

• Bram_Ram
[...]

Kon hem wel ophalen maar pas volgende week, wegens een te volle leveringsagenda van Tesla.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:48:
[...]

Nee ik wil flexibel zijn in de toekomst, gewoon af fabriek.

Eventueel voor een tow box, of sporadisch een aanhanger. Zo duur is die niet in de maand.
Dat was ook mijn afweging, flexibiliteit om ook grote en zware dingen te vervoeren. Op onze eigen auto kan geen trekhaak.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_1984
Mooi. Ik wil hem toch liever zelf ophalen. Al is het maar voor de beleving :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emptyy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 20:28
Hebben mensen met een LR AWD al eens geprobeerd te vragen om een Stealth Performance upgrade? Ben wel benieuwd hoe ze hier mee omgaan.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21
Emptyy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:09:
Hebben mensen met een LR AWD al eens geprobeerd te vragen om een Stealth Performance upgrade? Ben wel benieuwd hoe ze hier mee omgaan.
Ik eigenlijk ook wel. Enige reden waarom ik een LR genomen heb is omdat de performance geen trekhaak heeft. Maar zou toch wel graag die 0-100 willen hebben :X

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
DaCoTa schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:05:
[...]

In dit geval waren mensen geforceerd uitgelogged van de app, dan is de link met de auto ook weg. Is een week of twee geleden ook gebeurd bij mijn vrouw, precies die ene keer dat ze van huis was gegaan zonder pasje was ze niet meer ingelogged in de app, dus die kon niet wegrijden. Gelukkig was het voor de deur, dus zo opgelost, maar gaf wel aan dat het verstandig is om altijd een pasje bij je te hebben als backup, idd mits er iets met je telefoon gebeurd of als je uitgelogged bent op de app, om wat voor reden dan ook.
Kan ik maar moeilijk geloven. Heb je al eens geprobeerd om vanuit de auto een gsm te verwijderen als sleutel? Daarvoor moet je dan ook daadwerkelijk de sleutelkaart op de daarvoorziene plaats leggen. Echt niet iets dat 'opeens' kan gebeuren.

Dus het uitloggen in de app zou geen probleem moeten zijn, want bluetooth heeft niets te maken met de app. Straks eens uitproberen.

• BDT
  • Laatst online: 23-10-2023

BDT

anti elppa schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:13:
[...]

Ik eigenlijk ook wel. Enige reden waarom ik een LR genomen heb is omdat de performance geen trekhaak heeft. Maar zou toch wel graag die 0-100 willen hebben :X
Zou mooi zijn idd. Ben ik wel benieuwd naar, ondanks dat mn LR AWD ook aardig rap is. Leuk, die BMW's en Audi's plagen.

Merk ook wel dat mensen stoer doen tov een Tesla.

Sega till I die!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21
BDT schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:31:
[...]

Zou mooi zijn idd. Ben ik wel benieuwd naar, ondanks dat mn LR AWD ook aardig rap is. Leuk, die BMW's en Audi's plagen.

Merk ook wel dat mensen stoer doen tov een Tesla.
Ja de LR is ook super snel, maar sneller is altijd beter :P

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
thewizard2006 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:41:
[...]

Heb een witte AWD LR met 19inch sportvelgen, zwart interieur en AP
Heb hem ergens halverwege augustus besteld.

Heb net een mail gekregen van de LM dat ik hem de 27e mag/kan ophalen. Verdere informatie volgt nog...

Leuk allemaal zo snel enzo maar heb net schade gereden aan mijn spiegel met mijn huidige auto en die moet maandag gerepareerd worden én ik moet het contract laten ontbinden/afkopen dus daar gaan ook wel wat dagen weer over heen....

EDIT:
Zie nu wel gegevens in mijn account staan
VIN 5YJ3E7EB1KFXXXXX

Uw configuratie bekijken
Afspraak voor levering bij
Vrijdag 27 september om 14:30

Geen idee waar.... dat dan weer niet :S

Dus nu ff van alles gaan regelen......
En nu ook een mail
"Uw Tesla levering is gepland op 27-09-2019, 14:30uur aan de Maltaweg 3 in Amsterdam. Antwoord met JA om uw afspraak te bevestigen. Deze datum kan nog gewijzigd worden - wij nemen contact met u op in het geval van een dergelijke wijziging. Om u af te melde"

heb maar met JA replied 8)
en nu maar duimen dat ze het niet last minute gaan wijzigen. Heb al zoveel geregeld met mijn huidige leaseauto/contract....

Korte samenvatting
LR AWD pearl white met zwart interieur en 19inch sportvelgen (AP zit er standaard op maar niet voor betaald).

16-8 bestelling LM
19-8 Tesla account en RN
25-9 VIN, afleverdatum 27-9 en mail ontvangen zie boven
27-9 afhalen?

[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 25-09-2019 10:56 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:32
Moet je account helemaal volledig zijn voordat ze beginnen met het zoeken naar een auto?

In het account missen nu alleen adresgegevens en rijbewijs primaire bestuurder.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Wesleymaur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:29
coptician schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:57:
Moet je account helemaal volledig zijn voordat ze beginnen met het zoeken naar een auto?

In het account missen nu alleen adresgegevens en rijbewijs primaire bestuurder.
Als de bestelling via de LM is verlopen hoef je helemaal niets te doen t.a.v. het verrijken van je profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flrs
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27
flrs schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:21:
Ik snap dat het gekkenhuis is bij Tesla. Daardoor gun ik ze ook iets meer 'foutmarge'. Maar om nu te zeggen dat het soepel loopt..

Besteld: 13/8
Welkomsmail: 26/8
Vin: 3/9

So far so good... maar..

SMS: delivery dinsdag 24 september
SMS paar dagen van te voren: delivery verzet naar 25 september
SMS gister rond 17 uur: delivery verzet naar woensdga 2 september (?), graag bevestigen vandaag voor 16:00 uur. In Tesla account zelf staat delivery 26 september... Nu weet ik het ook ff niet meer!
SMS gekregen dat morgen 26 sept bedoeld is... Prima! Hopelijk morgen dan mijn laatste post in dit topic. :9~

• coptician
Wesleymaur schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:58:
[...]

Als de bestelling via de LM is verlopen hoef je helemaal niets te doen t.a.v. het verrijken van je profiel.
De auto wordt contant afgerekend. Aanbetaling is natuurlijk gedaan.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• carpebios
Contant in 5 eurocenten hoop ik?!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:49
Potjandikkeme.... toen ik mijn bestelling bij LeasePlan had ondergebracht werd er aangegeven dat er geen restrictie op zat. Bel ik net Tesla omdat ik nog helemaal niks vernomen had blijkt er toch een restrictie op te zitten. Dat hebben we dus maar even aan laten passen. Hopelijk gaat het nu wat sneller :)

10 min later..... En nu is ook de mail binnen "Bereid u voor op de levering van uw Model 3"

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Verwijderd

Vozze schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:33:
[...]

Ik heb dezelfde config, maar begin augustus besteld. Nog steeds geen VIN, dus ik ben benieuwd hoe het jou vergaat. Eind november, begin december vind ik allemaal niet heel erg, zolang hij maar voor het einde van het jaar komt!
Toch vreemd, iemand bij Tesla forum Heeft zelfde config:

15-8 besteld
19-9 geleverd

(15/08) Pearl white / zwart int. / 19" / trekhaak / Levering 19 september 15:00

• ElonDusk
RefleCs schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:14:
Potjandikkeme.... toen ik mijn bestelling bij LeasePlan had ondergebracht werd er aangegeven dat er geen restrictie op zat. Bel ik net Tesla omdat ik nog helemaal niks vernomen had blijkt er toch een restrictie op te zitten. Dat hebben we dus maar even aan laten passen. Hopelijk gaat het nu wat sneller :)

10 min later..... En nu is ook de mail binnen "Bereid u voor op de levering van uw Model 3"
Wow nice

Configuratie?

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RefleCs
Deep Blue Metallic, Zwart, 18" Aero, Trekhaak, FSD (achteraf)

Kennelijk komt die mail pas als de restrictie voorbij is.

[ Voor 14% gewijzigd door RefleCs op 25-09-2019 11:20 ]

• coptician
Haha. Contant is hoe Tesla het noemt wanneer je niet leaset, dus ik heb die term aangehouden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RefleCs
coptician schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:20:
[...]

Haha. Contant is hoe Tesla het noemt wanneer je niet leaset, dus ik heb die term aangehouden :).
Toch wil ik hun gezicht wel zien als je bij aflevering een spaarpot ter grootte van een goede caravan meeneemt en die op de kop kiepert voor de deur :P

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
Gaat lekker, volgens de Tesla site staat mijn auto morgen klaar, nog steeds geen bericht dan mijn LM. Gisteren gebeld "ja als je vandaag niets hoort, bel dan morgen met spoed terug"
Vandaag gebeld "Je zou vandaag voor 15:00 wat moeten horen, zo gaat het altijd dat je de dag van tevoren iets hoort."

Gaat lekker, als ik hem moet ophalen dan moet ik maar hopen dat ik tijd heb 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardC79
  • Laatst online: 20-12-2024
RefleCs schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:21:
[...]

Toch wil ik hun gezicht wel zien als je bij aflevering een spaarpot ter grootte van een goede caravan meeneemt en die op de kop kiepert voor de deur :P
Dan zouden ze bij Tesla ook in overtreding zijn met de wet omdat dit helemaal niet mag.
Grotere contante betalingen mag je immers helemaal niet zomaar meer doen/aannemen. ;)

• RefleCs
RichardC79 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:31:
[...]

Dan zouden ze bij Tesla ook in overtreding zijn met de wet omdat dit helemaal niet mag.
Grotere contante betalingen mag je immers helemaal niet zomaar meer doen/aannemen. ;)
He jammer.... daar gaat de pret :P

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:37
RichardC79 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:31:
[...]

Pas vanaf 2021.. dus het kan nog wel. Al zal er wel een melding van gemaakt moeten worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichardC79
  • Laatst online: 20-12-2024
LordSinclair schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:36:
[...]

Pas vanaf 2021.. dus het kan nog wel. Al zal er wel een melding van gemaakt moeten worden.
Haha dan is het nog een optie @RefleCs
Denk alleen niet dat ze er heel vrolijk van worden als jij met meer dan 50k aan contanten daar gaat staan wapperen. :P

• RefleCs
RichardC79 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:38:
[...]

Haha dan is het nog een optie @RefleCs
Denk alleen niet dat ze er heel vrolijk van worden als jij met meer dan 50k aan contanten daar gaat staan wapperen. :P
Muntjes wapperen zo lastig O-) :P

• Vozze
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:16:
[...]

15-8 besteld
19-9 geleverd

Kleine kanttekening van mijn kant is dat de oorspronkelijke order een leverrestrictie had en die heb ik rond 14-8 laten verwijderen. Dat is volgens mij (na drie keer checken) ook gedaan. Kan zijn dat daardoor deze persoon eerder geleverd heeft gekregen.
Echter is op dat forum ook iemand die dezelfde config op 30-8 pas besteld heeft (geen voorraad) en inmiddels ook geleverd heeft gekregen. Hoe dat proces binnen Tesla allemaal loopt is gewoon niet heel helder. Daarom maakte ik ook de opmerking over garanties vanuit Tesla. Er gaan mensen teleurgesteld worden.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Vozze schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:04:
[...]

Kleine kanttekening van mijn kant is dat de oorspronkelijke order een leverrestrictie had en die heb ik rond 14-8 laten verwijderen. Dat is volgens mij (na drie keer checken) ook gedaan. Kan zijn dat daardoor deze persoon eerder geleverd heeft gekregen.
Echter is op dat forum ook iemand die dezelfde config op 30-8 pas besteld heeft (geen voorraad) en inmiddels ook geleverd heeft gekregen. Hoe dat proces binnen Tesla allemaal loopt is gewoon niet heel helder. Daarom maakte ik ook de opmerking over garanties vanuit Tesla. Er gaan mensen teleurgesteld worden.
Als alles dat voor 7 okt besteld is maar voor einde jaar komt is er weinig aan de hand.

Dat Jantje hem dan eerder dan Pietje krijgt, terwijl Pietje eigenlijk eerder bestelde dan Jantje maakt dan niet zoveel uit.

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:28
Emptyy schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:09:
Zou hier wel mee uitkijken icm verzekering. Sommige verzekeraars verzekeren de P niet vanwege te veel vermogen bijv.

• Vozze
  • Laatst online: 14:07
CRoNiXX schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:13:
[...]

Als alles dat voor 7 okt besteld is maar voor einde jaar komt is er weinig aan de hand.

Dat Jantje hem dan eerder dan Pietje krijgt, terwijl Pietje eigenlijk eerder bestelde dan Jantje maakt dan niet zoveel uit.
Dat is dus wat ik me afvraag. Mij maakt het niet uit of de Tesla nu of op 31-12 op naam wordt gezet, maar ik heb gewoon een vermoeden dat ze die 7 oktober niet waar kunnen maken.

En dan maakt het zeker wel uit wanneer iemand op 21 oktober heeft besteld en op 31-12 geleverd krijgt en iemand die op 6 oktober heeft besteld pas in januari van 2020 geleverd krijgt. Want wat in september qua levering kan gebeuren kan natuurlijk ook in december gebeuren ;)

Maar ja, eerst inderdaad gewoon rustig afwachten! :)

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Vozze schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:23:
[...]

Dat is dus wat ik me afvraag. Mij maakt het niet uit of de Tesla nu of op 31-12 op naam wordt gezet, maar ik heb gewoon een vermoeden dat ze die 7 oktober niet waar kunnen maken.

En dan maakt het zeker wel uit wanneer iemand op 21 oktober heeft besteld en op 31-12 geleverd krijgt en iemand die op 6 oktober heeft besteld pas in januari van 2020 geleverd krijgt. Want wat in september qua levering kan gebeuren kan natuurlijk ook in december gebeuren ;)

Maar ja, eerst inderdaad gewoon rustig afwachten! :)
Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan, maar Tesla heeft zelf heel bewust die 7 oktober gecommuniceerd, dus we mogen toch wel een beetje aannemen dat daar een plan achter zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_1984
CRoNiXX schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:26:
[...]

Er kan natuurlijk altijd iets fout gaan, maar Tesla heeft zelf heel bewust die 7 oktober gecommuniceerd, dus we mogen toch wel een beetje aannemen dat daar een plan achter zit?
Na 7 oktober zullen de verkopen wel instorten. Dan weten ze hoeveel ze hier naartoe moeten verschepen. Met een productie van +- 1000 per dag moet dat toch geen probleem zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Voor de volledigheid, deze mail kreeg ik, en vele anderen met mij, op 4 September van Tesla:

Tesla Mail

Edit: even Thumbnail van gemaakt

[ Voor 37% gewijzigd door cronixx op 25-09-2019 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bananeman schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:13:
Iemand anders hier die slechte ervaringen heeft met Findio? Ik wacht geruime tijd op een contract. Per mail geen reactie en telefonisch geen antwoord. Snap er niks van, maar ze zullen business zat hebben?

Ik ga sowieso kijken bij andere kredietverstrekkers nu, ik krijg hier een slecht gevoel bij.
Helaas blijkt dat Findio kut in het kwadraat is. Zelden zo’n prutsers meegemaakt. Regel vooral je financiering ergens anders!

Motor-forum.nl

• cronixx

cronixx

krieuw

Bananeman schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:41:
[...]

Helaas blijkt dat Findio kut in het kwadraat is. Zelden zo’n prutsers meegemaakt. Regel vooral je financiering ergens anders!
How so?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
bij mij ging alles meer dan soepel bij Findio? beide keren.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Tim_1984 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 12:27:
[...]

Na 7 oktober zullen de verkopen wel instorten. Dan weten ze hoeveel ze hier naartoe moeten verschepen. Met een productie van +- 1000 per dag moet dat toch geen probleem zijn
Zelfs na 7 oktober met leveringen in 2020 zal een tesla best een goed idee kunnen zijn omdat het veel range geeft en tja de betere EV en altijd goedkoper dan een benzine auto als alternatief. Het verdubbeld van 4 naar 8 dan nog is het veel minder dan 22%.

Het is niet zo erg als die van vorig jaar max 50k was een groter issue.

Dus natuurlijk zal het langzamer gaan omdat iedereen nu al besteld ipv straks maar dat pakt wel op in het nieuwe jaar plus veel leasemaatschappijen zullen auto's op voorraad nemen zoals met de X en S gebeurde. En die waren nog lang dit jaar in de lease te krijgen voor 4% natuurlijk wel met een iets hogere lease prijs natuurlijk.

• Moons
  • Laatst online: 09-09 21:54
naii11 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:29:
Tot en met de 24e: 3848, volgens RDW. Wel even handmatig filter aanpassen op datum eerste toelating van 20190901 tot 20190930.

Met nog vier werkdagen in deze maand komen daar wrs. nog 1200 auto’s bij. Dus ~5000 deze maand!

December zal ook wel zo’n maand worden. De andere goed leverbare auto in 2019 is de nieuwe Zoe, maar da’s wel een ander segment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananeman
  • Niet online
Krijg nul komma nul reactie op mijn mails. Telefonisch wordt mij beloofd dat ik teruggebeld word, gebeurt niet. En de auto wordt bijna geleverd. Alleen maar smoesjes van de telefoniste dat ze het “enorm druk” hebben. Geloof ik best, maar ik heb ze intussen al tig keer benaderd.

Echt extreem onprofessioneel en niet klantvriendelijk. Ik heb dit oprecht nog nooit meegemaakt.

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx

cronixx

krieuw

Bananeman schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:42:
[...]

Krijg nul komma nul reactie op mijn mails. Telefonisch wordt mij beloofd dat ik teruggebeld word, gebeurt niet. En de auto wordt bijna geleverd. Alleen maar smoesjes van de telefoniste dat ze het “enorm druk” hebben. Geloof ik best, maar ik heb ze intussen al tig keer benaderd.

Echt extreem onprofessioneel en niet klantvriendelijk. Ik heb dit oprecht nog nooit meegemaakt.
1 ding scheelt gelukkig, in jouw voordeel, je krijgt de auto gewoon mee, ook als het eindfactuur gedeelte op dat moment niet geregeld is.

• Erasiaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05-2021
kreature schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:27:
Morgen en overmorgen is er niemand bij Tesla in Tilburg aanwezig omdat ze de handjes nodig hebben in Amsterdam. Daarom zullen / zijn deze afspraken verplaatst naar volgende week.

Heb ik via de SMS van tesla te horen gekregen. Daarnaast heeft een medewerker dit via de mail bevestigd
Dit is onjuist. Mijn afspraak staat morgen om 12:00 uur in Tilburg. Gisteren bevestigd via mail. Zojuist nog contact gehad via telefoon, de Tesla medewerker verzekerde me dat "mijn" model 3 gewoon in Tilburg staat en dat ik hem daar gewoon kan ophalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
Bananeman schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:42:
[...]

Dit doen zij wel goed, dit is namelijk zodat je gewend raakt aan de service en alle antwoorden die je vanuit Tesla krijgt :+

• cronixx

cronixx

krieuw

MeZZiN schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:11:
[...]

*knip*

Het verdubbeld van 4 naar 8 dan nog is het veel minder dan 22%.

*knip*
Die 50K is er nog steeds, en is voor volgend jaar zelfs verlaagd naar 45K.
Al met al kom je, vooral als je een wat duurdere Tesla (LR AWD or P) neemt toch al gauw in de buurt van de prijs van ICE auto's rond de 40K. (disclaimer; als ik even vlug reken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Bij Tesla hebben ze het stappenplan ook al lang uitgedokterd. Dit jaar zetten ze gewoon volledig in op LR en de SR+. Daar verdient Tesla ook goed aan en de zakelijke rijder is er blij mee. Als dat orderboekje voor 2019 vol zit, gaan ze gewoon beginnen met de Standard Range aan te bieden voor 2020.

Die komt in de markt voor € 43.000, dus volledig 8%. De mensen die er iets meer voor over hebben kunnen dan nog de SR+ bestellen (à € 49.000 dan betaal je 22% over die €4.000 extra). De LR versie zal in 2020 nauwelijks verkocht worden met een cataloguswaarde van >€ 58.000. Die zullen ze dan mondjesmaat op de boot zetten, misschien in combinatie met een gratis Supercharge aanbieding zoals ze dat nu ook met de S en X doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Divak op 25-09-2019 13:53 ]

• Bananeman
  • Niet online
CRoNiXX schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:44:
[...]

1 ding scheelt gelukkig, in jouw voordeel, je krijgt de auto gewoon mee, ook als het eindfactuur gedeelte op dat moment niet geregeld is.
Lijkt me sterk, ik heb nog niet een contract van Findio gekregen om te ondertekenen.

Zojuist weer met Findio gebeld, en weer allemaal smoesjes dat het druk is. Wederom een terugbelverzoek bla bla bla.

Echt, volkomen kansloos.

Motor-forum.nl

• cronixx

cronixx

krieuw

Bananeman schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:53:
[...]

Lijkt me sterk, ik heb nog niet een contract van Findio gekregen om te ondertekenen.

Zojuist weer met Findio gebeld, en weer allemaal smoesjes dat het druk is. Wederom een terugbelverzoek bla bla bla.

Echt, volkomen kansloos.
Ken wel meerdere gevallen hoor, van mensen die de eindfactuur (vanuit Tesla) überhaupt pas weken na levering van de auto kregen, dus het kan... Maargoed, dat zegt verder inderdaad weinig over de communicatie tussen Findio en jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:11:
[...]

Zelfs na 7 oktober met leveringen in 2020 zal een tesla best een goed idee kunnen zijn omdat het veel range geeft en tja de betere EV en altijd goedkoper dan een benzine auto als alternatief. Het verdubbeld van 4 naar 8 dan nog is het veel minder dan 22%.

Dus natuurlijk zal het langzamer gaan omdat iedereen nu al besteld ipv straks maar dat pakt wel op in het nieuwe jaar plus veel leasemaatschappijen zullen auto's op voorraad nemen zoals met de X en S gebeurde. En die waren nog lang dit jaar in de lease te krijgen voor 4% natuurlijk wel met een iets hogere lease prijs natuurlijk.
Ja en nee...
Veel mensen met toereikend budget misschien wel, maar ook veel mensen waarvoor de 3 volgens jaar met verhoogde bijtelling wel toereikend zou zijn, zitten nu al in een Model S of X.

Ik moet een eigen bijdrage bijleggen voor de 3. Dit jaar aantrekkelijk, volgend jaar niet meer.
Om mij heen leasen meer mensen zoals ik een 3.

• Bananeman
  • Niet online
CRoNiXX schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:55:
[...]

Ken wel meerdere gevallen hoor, van mensen die de eindfactuur (vanuit Tesla) überhaupt pas weken na levering van de auto kregen, dus het kan... Maargoed, dat zegt verder inderdaad weinig over de communicatie tussen Findio en jou.
Als Findio überhaupt een contract zou sturen dat ondertekend kan worden dan kunnen we verder. Nu is er geen contract en gaat er dus sowieso niks betaald worden door Findio. En zal ik de auto dus ook niet meekrijgen.

Als je meerdere mails en terugbelverzoeken niet beantwoordt/opvolgt, dan ben je bewust bezig om een aanvraag te vertragen, hoe druk het ook is. Aanvraag loopt al meer dan 2 weken.

Motor-forum.nl

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
CRoNiXX schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:55:
[...]

Eindfactuur != Contract, lijkt me sterk dat je zonder contract de auto mee krijgt aangezien je dan strikt gezien geen enkele afspraak met Findio hebt. Zolang Tesla weet dat het contract ondertekend is zal het idd geen probleem zijn.

• cronixx

cronixx

krieuw

Hatsjoe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:07:
[...]

Eindfactuur != Contract, lijkt me sterk dat je zonder contract de auto mee krijgt aangezien je dan strikt gezien geen enkele afspraak met Findio hebt. Zolang Tesla weet dat het contract ondertekend is zal het idd geen probleem zijn.
Dat ben ik met je eens, maar ik sugereer dus dat het goed 'kan' gaan omdat het eindfactuur stukje bij Tesla óók niet op orde is, waardoor zij dus niet weten dat het tussen Findio en de Klant ook nog niet geregeld is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saci11211
  • Laatst online: 26-08 16:17
Filmpje van een gelukkige op de locatie Koopman Terminal :P (bron: Facebook Tesla groep)

[Video: https://drive.google.com/file/d/1NCyq_uOcbCHLHTxj3d1fusrhUlUKlKS6/view?usp=sharing]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
Saci11211 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:28:
Filmpje van een gelukkige op de locatie Koopman Terminal :P (bron: Facebook Tesla groep)

[Video]
:(

En niet eentje een SR+ wit wit 19" ;w

Model 3

• BDT

BDT

CRoNiXX schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:47:
[...]

Die 50K is er nog steeds, en is voor volgend jaar zelfs verlaagd naar 45K.
Al met al kom je, vooral als je een wat duurdere Tesla (LR AWD or P) neemt toch al gauw in de buurt van de prijs van ICE auto's rond de 40K. (disclaimer; als ik even vlug reken)
Wat er werd bedoeld is dat je geen 50K max voor 4% had hiervoor. Dus een S of X was voor het hele bedrag 4% en dus prima te leasen, mits je leasebudget dat toelaat natuurlijk.

Sega till I die!

• cronixx

cronixx

krieuw

BDT schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:50:
[...]

Wat er werd bedoeld is dat je geen 50K max voor 4% had hiervoor. Dus een S of X was voor het hele bedrag 4% en dus prima te leasen, mits je leasebudget dat toelaat natuurlijk.
ah Op die manier, ja dat klopt idd, maar dat is inmiddles al sinds januari 2019 niet meer het geval.

• kreature
Erasiaa schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:45:
[...]

Dit is onjuist. Mijn afspraak staat morgen om 12:00 uur in Tilburg. Gisteren bevestigd via mail. Zojuist nog contact gehad via telefoon, de Tesla medewerker verzekerde me dat "mijn" model 3 gewoon in Tilburg staat en dat ik hem daar gewoon kan ophalen.
Copy paste van sms van tesla:

“Beste, dit is vanwege dat Tilburg gesloten is na woensdag en pas weer Maandag open gaat. Dit vanwege de grote drukte in Amsterdam met leveringen. Wij zien u Maandag 30-09 in tilburg om 11.00 uur.“

Hopelijk heb je geluk dan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

Zijn de afleveringen van de Model S/X nog anders dan die van de 3? Ik ga zelf uit van niet. Dus gewoon "nummertje trekken", auto checken, eventuele klachten noteren en laten fixen en rijden maar.

Leasemij heeft als het goed is deze week auto besteld. Ik heb tot nu toe alleen een Tesla account geactiveerd, waar bestelling nog niet in staat. Belangrijkste is dat de auto voor 2020 geleverd wordt, en het zou naar verwachting november worden.

En dat filmpje hierboven is bizar. Ik weet niet hoeveel auto's van andere merken uitgeleverd worden, maar Tesla M3's gaan wel enorm hard zo. Ik las dat BMW 3's en Mercedes C's er het meeste last van hebben. En dat hoop ik ook echt, en dat de Duitsers sneller aan de bak gaan en met goede alternatieven komen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• BDT

BDT

OMX2000 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:04:
Zijn de afleveringen van de Model S/X nog anders dan die van de 3? Ik ga zelf uit van niet. Dus gewoon "nummertje trekken", auto checken, eventuele klachten noteren en laten fixen en rijden maar.

Leasemij heeft als het goed is deze week auto besteld. Ik heb tot nu toe alleen een Tesla account geactiveerd, waar bestelling nog niet in staat. Belangrijkste is dat de auto voor 2020 geleverd wordt, en het zou naar verwachting november worden.

En dat filmpje hierboven is bizar. Ik weet niet hoeveel auto's van andere merken uitgeleverd worden, maar Tesla M3's gaan wel enorm hard zo. Ik las dat BMW 3's en Mercedes C's er het meeste last van hebben. En dat hoop ik ook echt, en dat de Duitsers sneller aan de bak gaan en met goede alternatieven komen.
De S en X zijn toch wel meer premium, die stonden ook in de fabriek te wachten op hun nieuwe eigenaar. Naast mijn M3 weliswaar 8)

Sega till I die!

• carpebios
Nou, om half 12 een mail gestuurd of Tesla een restrictie kan zien, en krijg net 3 minuten voor 5 een mail terug, dat er geen restrictie op zit. Mijn eerste antwoord ooit van Tesla!

• Bananeman
  • Niet online
Tesla lijkt nu goed of iig een heel stuk beter telefonisch bereikbaar te zijn. Goed en vriendelijk geholpen door hen.

Motor-forum.nl

• JoannaDark
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-02-2022
Bananeman schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:09:
Tesla lijkt nu goed of iig een heel stuk beter telefonisch bereikbaar te zijn. Goed en vriendelijk geholpen door hen.
Ik heb ook een paar keer gebeld over mijn auto, maar kreeg na maximaal 25 minuten bellen met Tilburg steeds iemand aan de lijn. Mijn auto uit de Inventory (23/8 besteld), was aan iemand anders gegeven. Die rijdt nu rond met mijn auto. Afgelopen maandag kreeg ik iemand aan de lijn die inderdaad vertelde dat iedereen nu moest bijspringen. Aan de telefoon een andere auto gematcht die ik nu 30/9 mag ophalen. Duurde even maar uiteindelijk kwam het goed. Dus neem een half uur de tijd, blijf volhouden en dan kom je vanzelf wel ergens!

• tricker89
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-05 22:19
carpebios schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:59:
Nou, om half 12 een mail gestuurd of Tesla een restrictie kan zien, en krijg net 3 minuten voor 5 een mail terug, dat er geen restrictie op zit. Mijn eerste antwoord ooit van Tesla!
Mag ik vragen naar welk e-mail je gesruurd hebt? Ik wil dit namelijk ook gaan doen om dezelfde reden (en is het een NL mail / lezer?).

• carpebios
NL mail en lezer, met een Nederlands antwoord. DeliveryNL@tesla.com

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
RefleCs schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:14:

Uit eigen wil gekozen voor leaseplan of ben je verplicht om daar te leasen? Ik heb nog nooit zulke grote oplichters meegemaakt.

• Saci11211
  • Laatst online: 26-08 16:17
carpebios schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:17:
NL mail en lezer, met een Nederlands antwoord. DeliveryNL@tesla.com
Beter benader je ze met het e-mailadres waarmee je ook geregistreerd staat en ook een account hebt op tesla.com, want dan wordt je mail gekoppeld aan een bestaande klantprofiel.

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:16:
[...]

15-8 besteld
19-9 geleverd

Inderdaad vreemd. Ik wacht al sinds mei op deze configuratie. En sta sinds begin deze maand op een “high priority” status.. dus zou verwacht dat ik de next in line ben...

Gaston

Verwijderd

H4ldrz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:54:
[...]

Inderdaad vreemd. Ik wacht al sinds mei op deze configuratie. En sta sinds begin deze maand op een “high priority” status.. dus zou verwacht dat ik de next in line ben...
Mei?! 😱
Zonder blokkades?

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Nee. Er heeft onterecht (slechte communicatie tussen leaseplan en tesla) tot halverwege een augustus een restrictie opgezeten. Ondanks dat ze eerdere zeiden van niet.. vandaar dat ze me op een hoge prioriteit hebben gezet.. alleen hoor ik vervolgens weer niks

Gaston

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 14:10
H4ldrz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:54:
[...]

Hier nog een sinds mei/augustus in de rij met een andere collega.
Dat terwijl 2 andere collega's die eind augustus hebben besteld vrijdag mogen ophalen.

:( Wachtende collega( mei ): SR, zwart, standaard
:( Wachtende ik ( juli ): LR, wit, wit, 19 inch velgen

>:) Ontvangende collega ( augsutus ): LR, wit, standaard
>:) Ontvangende collega ( augustus ): LR, wit, wit, 19 inch

We zitten allemaal bij leaseplan, we worden gewoon uitgelachen op de afdeling. Hoe kan dat toch ?
Wat is de logica bij Tesla. Leaseplan draait eromheen en kan er ook geen feit aan vastknopen behalve met rot smoesjes te komen.

Ik snap er niets meer van, echt niet. Bellen en chatten is vrijwel zinloos. Het antwoord is en blijft dat je moet wachten totdat je SMS krijgt.
Is er dan geen enkele ziel die ons kan vertellen hoe dit komt, negatief antwoord is ook een antwoord waarmee je verder kan.
Wij kunnen meetings niet meer bijwonen, melden ons ziek en komen niet opdagen op afspraken.
We zijn de clowns van de afdeling geworden, er wordt zelfs gedreigd dat ons contract wordt ontbonden en dat het daarmee te maken heeft.
The pain, is immens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:35
Kemalism schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:04:
[...]

Wij kunnen meetings niet meer bijwonen, melden ons ziek en komen niet opdagen op afspraken.
We zijn de clowns van de afdeling geworden, er wordt zelfs gedreigd dat ons contract wordt ontbonden en dat het daarmee te maken heeft.
The pain, is immens!
_O- _O- :(:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:51

KrL

Foto foto..

KrL schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:40:
Zojuist ook SMS gekregen, 25e ophalen in Amsterdam. Best vlot gegaan!

LR AWD kaal (wit, premium black, 18" aero)

- 27/08 bestelling bij LM
- 29/08 bevestiging LM
- 02/09 Tesla account + RN
- 10/09 VIN in source
- 16/09 SMS 25e ophalen in Amsterdam
- 25/09 Opgehaald!
En vandaag opgehaald. Prima ontvangst in Amsterdam, zaten best wat mensen te wachten dus ze zijn aardig op st(r)oom daar. Geen puntjes aan de auto kunnen ontdekken dus was ook vrij vlot weer vertrokken richting Corendon hotel om hem daar in een half uurtje tot 85% vol te gooien (was 48% opgeladen). Ik ga me eens verdiepen in het andere Model 3 topic, succes allen! ;w

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ShadowFrys
  • Laatst online: 02-06 08:40
Vandaag mijn M3 SR+ opgehaald bij de Koopman Terminal in Amsterdam, waar Tesla een afhaal centrum heeft ingericht om aan alle aanvragen te kunnen voldoen en geen files bij Tilburg te veroorzaken :)

Had 30-8 besteld en dus binnen 1 maand al ophalen, mooi vlot.
Was bestelling via lease maatschappij. Kleur wit, interieur zwart, met trekhaak.

Had een afspraak om 12:00 uur, dus om 11:00 mijn oude lease auto ingeleverd bij een schadebedrijf op ongeveer 4km loopafstand. Inname oude auto was in 15min gepiept, dus had nog 45min om relax naar de Koopman terminal te lopen. Kwam 10min voor 12 aan en door alle Tesla borden was al direct duidelijk waar ik moest zijn.

In een tijdelijk ingericht Tesla commando centrum melde ik mij bij 1 van de balies en daar gingen ze mijn papieren en ID controleren. Daarna was het wachten op het papierwerk voor mijn M3.
En toen ging het even mis, mijn auto was nog niet op kenteken gezet (of zoiets). Het kenteken zelf had ik maandag al ontvangen, maar blijkbaar moest er nog iets geregistreerd worden.

Dan maar even wachten en een rondje over het terrein maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.schotanus-vdmolen.nl/website/tesla/IMG_3957.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.schotanus-vdmolen.nl/website/tesla/IMG_3958.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.schotanus-vdmolen.nl/website/tesla/IMG_3959.JPG

Om 13:00 uur kreeg ik te horen dat het nog iets langer ging duren....
Inmiddels had ik mijn Tesla wel gevonden op het terrein en ben ik begonnen met de inspectie.
Alles zag er van buiten en binnen tiptop uit, geen lakschade of restjes lijm.
Samen met een Australische Tesla medewerker, die eerder in Noorwegen en Engeland had gewerkt, gecontroleerd of alles aanwezig was. Laders check, trekhaak.... die moest nog even opgehaald worden en ook die check. Stoelen instellen, telefoon koppelen, radio test. Ook stond er een update klaar, maar die heb ik niet uitgevoerd.

Om 14:30 uur kreeg ik te horen dat ik even met de leasemaatschappij moest bellen voor een OTT (?) code, die hadden ze nodig voor de registratie. LM had het ook druk en na 20min eindelijk iemand aan de lijn die mij kon helpen. Deze persoon even gekoppeld aan de Tesla medewerker en om 15:00 uur kon ik eindelijk met het papierwerk en mijn Tesla op weg !

Voor de zekerheid eerst even naar Badhoevedorp om hem aan de supercharger te hangen en daarna op weg naar huis. Range was waarschijnlijk net niet genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.schotanus-vdmolen.nl/website/tesla/IMG_3960.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.schotanus-vdmolen.nl/website/tesla/IMG_3961.JPG

Bij thuiskomst de update geïnstalleerd, in 25min klaar, en daarna even een testritje met het gezin gemaakt en nog even bij de plaatselijke vd Valk de supercharger getest.
Toevallig kwam er nog een andere Tesla M3 rijder die hem ook net had opgehaald in Amsterdam.

Al met al was het even wachten, maar dat was het dubbel en dwars waard. Personeel is echt super vriendelijk en behulpzaam en die M3 rijdt werkelijk super !! Happy me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GMAT
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:44
Vraagje aan de recente Model 3 ophalers: kun je wel of niet gratis superchargen op de dag van levering? Ik mag morgen mijn Model 3 ophalen en heb nog geen laadpaal en laadpas nl

[ Voor 3% gewijzigd door GMAT op 25-09-2019 21:36 ]

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:56
GMAT schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:35:
Vraagje aan de recente Model 3 ophalers: kun je wel of niet gratis superchargen op de dag van levering? Ik mag morgen mijn Model 3 ophalen en heb nog geen laadpaal en laadpas nl
Was bij mij wel het geval.

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
GMAT schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:35:
Sowieso kun je gebruik maken van de super chargers zonder laadpas. Aan de hand van je VIN weet de super charger welke auto opgeladen wordt en worden de kosten op je Tesla account gezet.

Normaliter gaat dit dan van je creditcard af welke je kan koppelen. Wanneer je geen creditcard gekoppeld hebt kan je geloof ik tot een bedrag van maximaal 150 euro opladen (eerder in dit topic gelezen) en wordt dan in rekening gebracht wanneer je een keer bij een SeC voor onderhoud bent.

• RefleCs
Sunri5e schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:22:
[...]

Uit eigen wil gekozen voor leaseplan of ben je verplicht om daar te leasen? Ik heb nog nooit zulke grote oplichters meegemaakt.
Daar lopen alle Tesla's bij ons. Doen zaken met meerdere maatschapijen. Maar verklaar u nader. In het verleden namelijk diverse auto's van ze gehad en nooit issues gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door RefleCs op 25-09-2019 22:27 ]

• kreature
Sunri5e schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:22:
[...]

ik kan dit beamen.

Situatie 1:
Auto bestellen: in configurator van LM stond de nieuwe Tesla prijs, op basis daarvan leasetarief bepaald. Vervolgens heeft leaseplan de auto wel voor de oude tesla prijs (in mijn geval bijna 1000 euro goedkoper) gekocht bij tesla. Maar natuurlijk is Leaseplan niet bereid om het leasetarief aan te passen..

Situatie 2:
Collega bestelt exact dezelfde auto (zelfde spec) 2 weken later; leasetarief is 20 euro hoger per maand terwijl prijs van de auto niet veranderd is.

Situatie 3:
Een auto met catalogus waarde 31k die al 57 maanden van het contract erop heeft zitten, wil LP bijna 2k voor hebben als je t contract af wilt kopen.

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
kreature schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:14:
[...]

ik kan dit beamen.

Situatie 1:
Auto bestellen: in configurator van LM stond de nieuwe Tesla prijs, op basis daarvan leasetarief bepaald. Vervolgens heeft leaseplan de auto wel voor de oude tesla prijs (in mijn geval bijna 1000 euro goedkoper) gekocht bij tesla. Maar natuurlijk is Leaseplan niet bereid om het leasetarief aan te passen..

Situatie 2:
Collega bestelt exact dezelfde auto (zelfde spec) 2 weken later; leasetarief is 20 euro hoger per maand terwijl prijs van de auto niet veranderd is.

Situatie 3:
Een auto met catalogus waarde 31k die al 57 maanden van het contract erop heeft zitten, wil LP bijna 2k voor hebben als je t contract af wilt kopen.
Goed om te weten dit......sterkte

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 14:48
kreature schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:14:
[...]

ik kan dit beamen.

Situatie 1:

Situatie 2:

Situatie 3:
Voor wat betreft situatie 2 is nog wel wat te zeggen. Doen ze bij Alphabet ook, met als reden dat de vraag naar M3's een stuk hoger dan verwacht is en dat de verkoopwaarde (supply/demand) aan het einde van het contract daarom lager zal zijn. Maar goed, daar wordt dus wel netjes een uitleg voor gegeven, weet niet hoe LP dat aanvliegt.

Overigens lever ik mijn huidige auto ook eerder in en mag per maand eerder 250 aftikken... En het gaat om een auto van 16k. Maar heb liever zekerheid dat ik 'm in 2019 krijg 8)7.

[ Voor 7% gewijzigd door Nexz op 26-09-2019 08:20 ]

• tharonald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2021
Blijft lastig om geduld te hebben zonder enige levertijd indicatie en al die berichten op het forum van leveringen terwijl die veel later besteld zijn .....

30-4 bestelling LM SR+ blauw 19inch witte bekleding
16-8 Wijziging SR+ blauw 19inch witte bekleding + trekhaak
27-8 LM restrictie verwijderd

en dat was het, geen VIN in de source. Telefonisch werkt gemeld eind September zal hij "waarschijnlijk" geleverd worden.

• carpebios
Ik denk dat het wachten wordt op de boten vanuit Amerika.

• DuikKees
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
Vandaag is het T-day voor mij. Ik mag me om 16:00 uur in 020 melden.

Zijn er nog meer gelukkigen vandaag?

SR+, wit/zwart, 18"Aero's, FSD.

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Jazeker, ik mag mij om 12:30 melden in Amsterdam!

LR AWD, wit/zwart, 19"

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39
RefleCs schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:27:
[...]

Daar lopen alle Tesla's bij ons. Doen zaken met meerdere maatschapijen. Maar verklaar u nader. In het verleden namelijk diverse auto's van ze gehad en nooit issues gehad.
Bij mijn vorige werkgever hebben we daar de auto geleased. Deze moest ik inleveren op z'n inleverpunt waar ze de auto checken en het dan innemen. Alles doorlopen een klein krasje op de bumper maar dit was volgens diegene gebruikersschade dus dat was niet erg. Alles was prima en ik het formulier ondertekend voor akkoord. Opeens krijg ik een maand later een factuur van ongeveer 400 voor de reparatie van die kleine kras. En dat terwijl bij innamen van de auto alles akkoord was. Ze gaven aan dat diegene die de auto in heeft genomen niet mag beslissen wat zij erg genoeg vinden qua schade om te declareren. Ze stuurde mij een foto toe van de kras en daar mee was het af. Ik kon er onder geen enkele mogelijkheid onderuit komen. Echte en zware naaistreek.
Pagina: 1 ... 69 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.