"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Komt dat ergens in mijn Tesla account te staan?
Is M3 via LM.
Zodra je van delivery een email krijgt dat je de auto kunt ophalen.ShadowFrys schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:44:
Weet iemand wanneer je kenteken bekend is?
Is M3 via LM.
In die email staat ook het kenteken.
Wel iets meer diensten beschikbaar zo te zien;Devster schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:39:
[...]
De locatie in Amsterdam is deze terminal: https://www.koopman.nl/koopman-car-terminal-amsterdam/
Meer dan alleen een grote parkeerplaats lijkt mij.
https://www.koopman.nl/ko...eparaties-en-modificaties
is dat ook de plek waar je dan je tesla moet ophalen?Devster schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:39:
[...]
De locatie in Amsterdam is deze terminal: https://www.koopman.nl/koopman-car-terminal-amsterdam/
Meer dan alleen een grote parkeerplaats lijkt mij.
2019 Model 3 LR AWD Wit, Zwar interieur en Trekhaak

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Yep.Japie81 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:52:
[...]
is dat ook de plek waar je dan je tesla moet ophalen?
Yup:Japie81 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:52:
[...]
is dat ook de plek waar je dan je tesla moet ophalen?
Koopman Car Terminal BV
Maltaweg 3
1044 AH Amsterdam
The Source schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:45:
[...]
Zodra je van delivery een email krijgt dat je de auto kunt ophalen.
In die email staat ook het kenteken.
SR+, Deep Blue Metallic, 18" Aero, gedeeltelijk premium zwart, trekhaak
19-07 besteld bij de LM, Leveringsrestrictie tot 31/12
24-07 bevestiging van Tesla
25-07 RN nummer ontvangen
16-08 Leveringsrestrictie laten verzetten naar 30/11, mail gestuurd naar DeliveryNL voor bevestiging hiervan.
06-09 Gebeld door DeliveryNL, restrictie blijkt niet verwijderd
06-09 Verzoek tot restrictie helemaal verwijderen naar LM gestuurd
13-09 Nog niets gehoord, LM gebeld, ging dit meteen aan Tesla doorbellen
13-09 Mail aan Tesla met verzoek om bevestiging.
17-09 Contact opgenomen met 013-nummer. Vrijwel direct te woord gestaan, er is geen restrictie meer.
Nog geen VIN te zien, dus nu maar afwachten. Van mij hoeft het ook niet direct, als het maar voor het einde van 2019 is.
Ik zag vanmorgen trouwens een trailer met witte M3's op de A58 in de richting BoZ -> Roosendaal rijden. Vrachtje uit Zeebrugge?
[ Voor 14% gewijzigd door tux-87 op 18-09-2019 10:00 ]
Haha, zie je al die nieuwe Tesla Model 3 eigenaars al over die gigantische parkeerplaats gaan en Marco Polo met hun auto zien spelen?! Allemaal toeterende Model 3
Lijkt me best wel lacheNinjetsu NL schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:13:
[...]
Haha, zie je al die nieuwe Tesla Model 3 eigenaars al over die gigantische parkeerplaats gaan en Marco Polo met hun auto zien spelen?! Allemaal toeterende Model 3![]()
Helaas geen FSD dus Summon gaat niet werken
Afgelopen vrijdag kreeg ik SMS voor delivery.GMAT schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:54:
En wanneer krijg je een mail? Ik weet sinds vorige week via de Tesla chat dat mijn auto eind volgende week geleverd gaat worden. Sinds eergisteren staat er ook een datum in mijn account maar tot op heden nog geen mail of sms van Delivery gehad.
[...]
Mail met kenteken kreeg ik maandag.
2-9 auto besteld bij LM (Athlon)
3-9 Bevestiging LM (verwachte levering wk 44)
9-9 Tesla Account + RN
12-9 VIN
18-9 auto staat in Zeebrugge en wacht op transport naar A`dam
SR+ Grey 19" wit interieur autopilot
NIce eindelijk een SR+ met wit interieur en 19 inchBram_Ram schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:37:
update:
2-9 auto besteld bij LM (Athlon)
3-9 Bevestiging LM (verwachte levering wk 44)
9-9 Tesla Account + RN
12-9 VIN
18-9 auto staat in Zeebrugge en wacht op transport naar A`damverwachting is volgende week uitlevering.
SR+ Grey 19" wit interieur autopilot
Model 3
het was een zwarte, maar ik denk niet dat het de jouwe is. De auto was wel op maamdag ontkoppelt, maar ik denk niet dat ze de auto van Tilburg naar Amsterdam vervoeren.Anoniem: 1242634 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:37:
[...]
Zo dan dat is echt een anti climax.
Maar even vraagje.
Was het een zwarte?
Dan is het de mijne, want ik had een verkeerde VIN.
Dacht fuck it gewoon wit YOLOElonDusk schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:38:
[...]
NIce eindelijk een SR+ met wit interieur en 19 inch
Ik heb een felblauwe kabel, weet niet welk type dat is, en ook nog een Tesla kabel in een hoesje. Ik weet ook niet waar die voor is?Powergrim schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:52:
Voor de mensen die afgelopen dagen hun M3 hebben opgehaald. Zat er bij jullie een Type2 laadkabel bij? Of wordt deze nog nabezorgd?
Mensen, wat kun je met die Tesla kabel doen? Ook bij openbare laadpalen? Misschien sneller dan de blauwe kabel?
Ik weet echt niets van die dingen af haha.
Anders gezegd, kan jij die felblauwe kabel gebruiken bij de openbare laadplekken? Want dan is dat je Type2 kabelnaii11 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:54:
[...]
Ik heb een felblauwe kabel, weet niet welk type dat is, en ook nog een Tesla kabel in een hoesje. Ik weet ook niet waar die voor is?
Mensen, wat kun je met die Tesla kabel doen? Ook bij openbare laadpalen? Misschien sneller dan de blauwe kabel?
Ik weet echt niets van die dingen af haha.
Jazeker! Ik laad enkel met de blauwe tot nu toe. Dus dat is type 2.. Is dat modern? Of is er ook een type 3 die sneller kan? Fase 3 heb ik wel eens van gehoord.Powergrim schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:56:
[...]
Anders gezegd, kan jij die felblauwe kabel gebruiken bij de openbare laadplekken? Want dan is dat je Type2 kabel. De andere zijn waarschijnlijk Schuko kabels die je kan gebruiken op normale of "krachtstroom" stopcontacten.
Is het duidelijk waar deze busjes vertrekken? Ik kom niet dagelijks op station Sloterdijk, is er een bepaalde uitgang te prefereren?ErikonFire schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:35:
[...]
Dit heb ik nog even nagevraagd aan de telefoon (eindelijk gelukt) en dit klopt inderdaad. Busjes vanaf Sloterdijk 👍🏻
Ik kreeg er maar één kabel bij. Die blauwe van Mennekes.Powergrim schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:52:
Voor de mensen die afgelopen dagen hun M3 hebben opgehaald. Zat er bij jullie een Type2 laadkabel bij? Of wordt deze nog nabezorgd?
Type2 heeft enkel te maken met de connector, niet met de laadspanning. Type2 kabels gebruik je met name op openbare laadpalen van 11kw tot 22kw. Dus die zijn niet zo snel als een Tesla SuperCharger of FastNed. 11kw en 22kw zijn vaak al 3fase aansluitingen, maar dat heeft meer te maken met de elektrotechniek dan de kabel. Daar hoef je je geen zorgen om te maken.naii11 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:57:
[...]
Jazeker! Ik laad enkel met de blauwe tot nu toe. Dus dat is type 2.. Is dat modern? Of is er ook een type 3 die sneller kan? Fase 3 heb ik wel eens van gehoord.
Ik heb een SMS gekregen voor een afspraak. Verder niets gehoord van de LM.ShadowFrys schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:44:
Weet iemand wanneer je kenteken bekend is?
Is M3 via LM.
Tesla support (chat) kon mij het kenteken vertellen (G-???-GG)
edit: typo in kenteken (is ook zo nieuw nog)
[ Voor 6% gewijzigd door Rambo op 18-09-2019 11:28 ]
Arabisch kenteken? van rechts naar links?Rambo schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:22:
[...]
Ik heb een SMS gekregen voor een afspraak. Verder niets gehoord van de LM.
Tesla support (chat) kon mij het kenteken vertellen (GG-???-G)
Jep, blauwe Mennekes kabel en in een etui de schuko lader.Powergrim schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:52:
edit: ik denk dat dit hem is https://opendata.rdw.nl/V...a-Model-3-in-NL/y4vt-i24s
[ Voor 21% gewijzigd door Rambo op 18-09-2019 11:43 ]
Deze: https://opendata.rdw.nl/V...L-3-Expanded-II/ru3q-tg3bRambo schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:41:
Ik zag een tijdje geleden een url naar een overzicht met alle laatst uitgegeven kentekens voor de model 3 met daarbij kolommen als kleur, cataloguswaarde enz. Weet iemand wat die url is?
edit: ik denk dat dit hem is https://opendata.rdw.nl/V...a-Model-3-in-NL/y4vt-i24s
https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/
E91 | Model 3 LR/wit/zwart
Weet iemand wat die varianten betekenen?

Model 3
Je dient ook het tesla connector pakket erbij te krijgenCurtPoindexter schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:59:
[...]
Ik kreeg er maar één kabel bij. Die blauwe van Mennekes.

[ Voor 4% gewijzigd door Wesleymaur op 19-09-2019 13:44 . Reden: Opmaak fout en typo ]
E1R = Standard Range Plus
E3R = Long Range RWD
E3D BB = Long Range AWD
E3D PB = Performance
De laatste letter N of T is waarschijnlijk zonder en met met trekhaak.
[ Voor 0% gewijzigd door spiderjan op 18-09-2019 11:57 . Reden: typfout ]
E91 | Model 3 LR/wit/zwart
Of deze; https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9Rambo schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:41:
Ik zag een tijdje geleden een url naar een overzicht met alle laatst uitgegeven kentekens voor de model 3 met daarbij kolommen als kleur, cataloguswaarde enz. Weet iemand wat die url is?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
krijg de zelfde melding, wat houd dit in?Wesleymaur schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:08:
Werkt bij jullie de 'get-list' truc nog? Ik krijg alleen de volgende melding:
{"message":"successful","sl_translate":"name","content":[]}
[ Voor 100% gewijzigd door deepbass909 op 18-09-2019 13:31 ]
Hij werkt wel, krijg alleen niet meer documenten te zien dan dat er zonder truc al verkrijgbaar waren.Wesleymaur schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:08:
Werkt bij jullie de 'get-list' truc nog? Ik krijg alleen de volgende melding:
{"message":"successful","sl_translate":"name","content":[]}
Werkt met twee verschillende accounts, heb van allebij de auto's een leverafspraak. Alleen van beide nog geen Vin, kenteken, tenaamstelling, of eindfactuur...

Bron: https://www.reddit.com/r/...f_best_model_3_compatible
[ Voor 21% gewijzigd door Hatsjoe op 18-09-2019 12:26 ]
Na 3 uur kicken is wellicht wel wat fanatiek..rover12345 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:16:
[...]
Klein schopje omhoog voor mijn vraag![]()
Plaatje tegen het scrollen![]()
#firsttimecarowner
[Afbeelding]
Enfin; ik kreeg deze thuis gestuurd, je kunt de RDW even bellen, Tesla speelt hier denk ik geen rol in.
Bij het Delivery Center krijg je het tenaamstellingsverslag.
Een Engels sprekende meneer uit Duitsland ( ingevlogen om the madness te regulieren ).
Als je deze/volgende week geen SMS krijgt zit je waarschijnlijk te wachten tot eind oktober ( volgende boot ).
Tesla doet op het moment bulk productie. Kortom: exoten worden in mindere maten geproduceerd.
Als je dus ( zoals ik ) een Witte tesla met witte interrieur en 19 inch sportvelgen heb kom je minder snel aan de beurt.
De standaard modellen worden dus in meerdere frequentie afgebouwd en geleverd.
Vandaag komt er een schip, vrijdag komt er een schip en die zijn allemaal al toegewezen ( hebben een VIN doorgestuurd ).
De kans dat er eentje vanaf een boot komt en de oorspronkelijke eigenaar afzegt waardoor deze wordt doorgeschoven is dus klein.
Garantie dat het in 2019 wordt geleverd, dat kon hij wel zeggen.
Hij bood mij wel een schaal auto aan, omdat ik al sinds 20-7-19 wacht, dus binnenkort een tesla in de brievenbus.
Het krijgt een mooie plek op mijn nachtkastje, hoef ik de komende tijd de teslaaccount pagina niet te refreshen.
Dus ben jij er ook 1.
Wil je ook samen huilen.
Wacht je ook zo lang.
Groepstherapie?
Ja man hier hetzelfde. WIt Wit en 19". GVD. Maar waar ik benieuwd naar ben. Gaat Tesla ooit kijken naar wat er besteld is? Aangezien zij beloofd hebben dit jaar nog te leveren.Kemalism schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:47:
Zojuist gebeld door het Delivery team. Had 2 weken geleden een mail gestuurd en ze dacht we bellen maar ( wel netjes ).
Een Engels sprekende meneer uit Duitsland ( ingevlogen om the madness te regulieren ).
Als je deze/volgende week geen SMS krijgt zit je waarschijnlijk te wachten tot eind oktober ( volgende boot ).
Tesla doet op het moment bulk productie. Kortom: exoten worden in mindere maten geproduceerd.
Als je dus ( zoals ik ) een Witte tesla met witte interrieur en 19 inch sportvelgen heb kom je minder snel aan de beurt.
Vandaag komt er een schip, vrijdag komt er een schip en die zijn allemaal al toegewezen ( hebben een VIN doorgestuurd ).
De kans dat er eentje vanaf een boot komt en de oorspronkelijke eigenaar afzegt waardoor deze wordt doorgeschoven is dus klein.
Garantie dat het in 2019 wordt geleverd, dat kon hij wel zeggen.
Hij bood mij wel een schaal auto aan, omdat ik al sinds 20-7-19 wacht, dus binnenkort een tesla in de brievenbus.
Het krijgt een mooie plek op mijn nachtkastje, hoef ik de komende tijd de teslaaccount pagina niet te refreshen.
Dus ben jij er ook 1.
Wil je ook samen huilen.
Wacht je ook zo lang.
Groepstherapie?

Model 3
Sterker nog, Tesla doet géén build-to-order. Ze produceren dus altijd 'maar gewoon wat' en gaan dat dan verkopen. Uiteraard analyseren ze daarbij continue de vraag.Kemalism schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:47:
De belangrijkste reden dat wit nu de standaarkleur is is ook gewoon dat ze er daar momenteel het meeste van geproduceerd hebben en daar vanaf moeten.
Done. Leuke statWesleymaur schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:01:
[...]
@MeZZiN en @CurtPoindexter wellicht kunnen deze BI dashboardjes in de topicstarter worden gezet?
Anoniem: 1255354
Delivery wist me te vertellen dat er nog 21.000!!! Model 3's tot 31-12 naar Nederland toe komen. En dat dat aantal nog wel omhoog gaat omdat er constant nieuwe bestellingen bij komen. Of het waar is weet ik niet, maar het zijn wel duizelingwekkende aantallen als het wel zo is.Wesleymaur schreef op woensdag 18 september 2019 @ 08:51:
[...]
Lijkt me ook niet. Als er de komende 3 maanden iedere dag 300 auto's op kenteken in NL zouden komen, kom je alsnog maar tot 9.000 auto's. Op die 2 boten kunnen er veel meer.
En die 300, die halen we echt niet:
https://opendata.rdw.nl/V...n-2019-op-datum/btdf-ndiv
Ja die ligt ws in de achterbak. Ik dacht dat dat een noodgevallen-setje was oidWesleymaur schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:53:
[...]
Je dient ook de tesla connecter pakket erbij te krijgen
[Afbeelding]
Dat zou echt bizar veel, maar ook knap zijn als ze dat weggezet krijgen. Door de verhoging van de bijtelling dat nu definitief is verwacht ik komende tijd nog veel meer gekte dan dat het nu al is. Alleen om mij heen op het werk hoor ik al veel collega's die voornemens zijn een order in te schieten voor oktober.Anoniem: 1255354 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:07:
[...]
Delivery wist me te vertellen dat er nog 21.000!!! Model 3's tot 31-12 naar Nederland toe komen. En dat dat aantal nog wel omhoog gaat omdat er constant nieuwe bestellingen bij komen. Of het waar is weet ik niet, maar het zijn wel duizelingwekkende aantallen als het wel zo is.
Mijn wagenparkbeheerder vertelde me nog wel even dat ik de auto niet zelf mocht ophalen in Tilburg of Amsterdam. Want veel gedoe en vage SMS'jes en mailtjes en ze wilde teleurgestelde gezichten voorkomen. Nou heb haar vertelt van alles op te hoogte te zijn en als ik een datum in mijn account krijg ik toch echt de auto ga halen. Dat het chaos is en mogelijk een teleurstelling neem ik op de koop toe. Hoort bij mij toch echt bij de voorpret. Ik heb haar maar niet vertelt van alle trucjes zoals Vin in sourceen get-list, etc.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Hoor je je bestelde M3 meteen te zien nadat je 'm besteld hebt op de inlogpagina?
Er staan nu alleen een S, X en Powerwall.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Zodra de bestelling is verwerkt krijg je een RN en kan je hem zien op https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccountcoptician schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:17:
Misschien een domme vraag:
Hoor je je bestelde M3 meteen te zien nadat je 'm besteld hebt op de inlogpagina?
Er staan nu alleen een S, X en Powerwall.
Zit je bij Athlon?GAEvakYD schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:14:
[...]
Dat zou echt bizar veel, maar ook knap zijn als ze dat weggezet krijgen. Door de verhoging van de bijtelling dat nu definitief is verwacht ik komende tijd nog veel meer gekte dan dat het nu al is. Alleen om mij heen op het werk hoor ik al veel collega's die voornemens zijn een order in te schieten voor oktober.
Mijn wagenparkbeheerder vertelde me nog wel even dat ik de auto niet zelf mocht ophalen in Tilburg of Amsterdam. Want veel gedoe en vage SMS'jes en mailtjes en ze wilde teleurgestelde gezichten voorkomen. Nou heb haar vertelt van alles op te hoogte te zijn en als ik een datum in mijn account krijg ik toch echt de auto ga halen. Dat het chaos is en mogelijk een teleurstelling neem ik op de koop toe. Hoort bij mij toch echt bij de voorpret. Ik heb haar maar niet vertelt van alle trucjes zoals Vin in sourceen get-list, etc.
Dat is heel vreemd...MoonRaven schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:19:
[...]
Zodra de bestelling is verwerkt krijg je een RN en kan je hem zien op https://www.tesla.com/nl_NL/teslaaccount
Ik zal er mee aan de slag moeten gaan.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Er zijn ook een paar E3R PB's, eerste afgifte in augustus en september. Maar ik zie geen verschil met de E3R BB's, behalve dat de lengte niet in het kentekenregister is opgenomen.spiderjan schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:55:
Wat ik er van kan maken:
E1R = Standard Range Plus
E3R = Long Range RWD
E3D BB = Long Range AWD
E3D PB = Performance
De laatste letter N of T is waarschijnlijk zonder en met met trekhaak.
Is RWD ook voor performance geleverd?
Signatures zijn voor boomers.
Mja, Tesla medewerker die ik recent sprak, had het over 8000 stuks model 3 alleen in september. We zitten nu halverwege de maand, en er zijn er bij de RDW 2274 geregistreerd sinds 1 september. Klinkt toch alsof de cijfers in werkelijkheid wat bescheidener liggen.Anoniem: 1255354 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:07:
[...]
Delivery wist me te vertellen dat er nog 21.000!!! Model 3's tot 31-12 naar Nederland toe komen. En dat dat aantal nog wel omhoog gaat omdat er constant nieuwe bestellingen bij komen. Of het waar is weet ik niet, maar het zijn wel duizelingwekkende aantallen als het wel zo is.
21.000 is wel heel erg veel. Momenteel staat de Model 3 op nummer 2 qua verkopen in 2019 met dik 9.000 stuks. De nummer 1 (VW Polo) heeft er zo'n 400 meer.Anoniem: 1255354 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:07:
[...]
Nog eens 12.000 erbij lijkt me heel erg sterk.
Na die Belgische M3/vin, die ik dus weer kwijt was, heb ik gelukkig nog een NL M3 toegekend kunnen krijgen. 27-9 ophalen in Tilburg, was de oorspronkelijke datum van de 1e vin dus alles lijkt nog goed te komen
Model 3
Is al gepasseerd. Model 3 is tot nu toe best verkochte auto met 10.000 stuks en dus voorbij de Polo.Maasluip schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:45:
[...]
21.000 is wel heel erg veel. Momenteel staat de Model 3 op nummer 2 qua verkopen in 2019 met dik 9.000 stuks. De nummer 1 (VW Polo) heeft er zo'n 400 meer.
Nog eens 12.000 erbij lijkt me heel erg sterk.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Config: Model 3 LR AWD Blue metallic Zwart intereur 19" ( + winterbandenset 19" )
4/9 Bestelling + 2000 aanbetaald via tesla website
4/9 Direct RN nummer
6/9 VIN in source
16/9 SMS + E-mail met ophaaldatum en tijd Amsterdam Koopman Terminal op 25/9
Ik mis echter nog steeds een eindfactuur. Chat / Telefonisch kan men mij daar niet bij helpen. Is het normaal dat ik nog geen eindfactuur heb? Ik "lease" de auto via een onderhandse geldlening, maar betaal wel dus zelf aan tesla.
Arg serieus? Ik heb een MR+ - Blauw - Trekhaak - 19 Inch - Zwart interieur besteld... (wel pas vorige week donderdagKemalism schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:47:
Zojuist gebeld door het Delivery team. Had 2 weken geleden een mail gestuurd en ze dacht we bellen maar ( wel netjes ).
Dus ik heb nu een "power of attorney" en een collega bereid gevonden um te halen.
#nothappy.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Je moet wel altijd een pasje bij je hebben overigens. Nou ja, je moet niks, maar er zijn instanties geweest dat de app/telefoon niet werkte en mensen dus buitengesloten waren.naii11 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 09:05:
Nog een vraag, de 'autosleutels', dus het pasje, moeten die ook werken aan passagierszijde? Niet dat ik het pasje ooit gebruik, maar ik wilde weten of het een defect is dat het bij mij niet werkt aan passagierszijde.
Je had beter moeten weten he. Einde kwartaal = zoveel mogelijk auto's eruit.D2k schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:09:
Ik probeerde de mijne te verzetten ivm dat ik het land uit ben tot en met de 30e. Dat gaat dus niet. Mag niet naar 1/2 Oktober, maar moet voor 30sept opgehaald worden. Waanzin. Anders gaan ze de auto aan iemand anders meegeven.
Dus ik heb nu een "power of attorney" en een collega bereid gevonden um te halen.
#nothappy.
Tja, mijn vakantie staat al 6 maanden. Maar ik krijg niet eens de kans om 7 dagen te verzetten.mooste schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:10:
[...]
Je had beter moeten weten he. Einde kwartaal = zoveel mogelijk auto's eruit.
Met een beetje mazzel dus maar 4 weken...MrBasta schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:06:
[...]
Arg serieus? Ik heb een MR+ - Blauw - Trekhaak - 19 Inch - Zwart interieur besteld... (wel pas vorige week donderdag). Klinkt alsof ik nog wel even mag wachten...
Daar houden ze geen rekening mee maar goed dat je iemand gevonden heeft om de auto op te halen.D2k schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:12:
[...]
Tja, mijn vakantie staat al 6 maanden. Maar ik krijg niet eens de kans om 7 dagen te verzetten.
Ohh ik dacht dat mijn config onder de exoten zou vallen (in verband met trekhaak, lichtmetaal en de SR+ ipv LR.Anoniem: 1255354 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:13:
[...]
Met een beetje mazzel dus maar 4 weken...
Op welke pagina kan je trouwens in de source zoeken naar je VIN. Direct als je inlogt op je Tesla account, of eerst naar "beheren"? Beginnen alle VIN's nog steeds met 5Y...?
Aww hier ook wit/wit/19" op een LR AWD.... (geen trekhaak.)ElonDusk schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:51:
[...]
Ja man hier hetzelfde. WIt Wit en 19". GVD. Maar waar ik benieuwd naar ben. Gaat Tesla ooit kijken naar wat er besteld is? Aangezien zij beloofd hebben dit jaar nog te leveren.![]()
Oprecht als het niet zoveel gedoe was om van configuratie te wisselen dan had ik dat misschien nog gedaan. Maar ben bang dat ik daardoor straks eind van het jaar pas een auto krijg. Dus ik wacht ook geduldig op mijn Wit Wit 19"
Wel pas vrijdag (13-09) besteld.... ben benieuwd!
Wel apart inderdaad! Ergens wel begrijpelijk dat de kade binnen 7 dagen leeg moet zijn omdat er dan weer een nieuwe boot met 4.000 M3's uitgeladen wordt.D2k schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:12:
[...]
Tja, mijn vakantie staat al 6 maanden. Maar ik krijg niet eens de kans om 7 dagen te verzetten.
Ja, dat was vorige week!null schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:57:
[...]
Is al gepasseerd. Model 3 is tot nu toe best verkochte auto met 10.000 stuks en dus voorbij de Polo.
Ik hoop dat ze gewoon meer wit wit en 19" combi's deze kant op sturen. Ze worden toch verkocht door die 4%. Dus hoop echt dat wij op de eerst volgende booot (kwartaal 4) zittenCRoNiXX schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:15:
[...]
Aww hier ook wit/wit/19" op een LR AWD.... (geen trekhaak.)
Wel pas vrijdag (13-09) besteld.... ben benieuwd!
Model 3
Of... ze pakken een wit/wit met 18"en ze schroeven er 19"onder?ElonDusk schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:19:
[...]
Ik hoop dat ze gewoon meer wit wit en 19" combi's deze kant op sturen. Ze worden toch verkocht door die 4%. Dus hoop echt dat wij op de eerst volgende booot (kwartaal 4) zitten
echt hemooste schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:22:
[...]
Of... ze pakken een wit/wit met 18"en ze schroeven er 19"onder?
Model 3

Stukje tijdlijn informatie van mijn kant, helaas via leasemaatschappij besteld (ProLease) en die worden, of ze houden mij compleet in het donker. Sinds vorige week kan ik pas inloggen terwijl ik 30 juni de bestelling heb doorgevoerd. Sinds ik kan inloggen kon ik in de onofficiële API komen, zie ik een RN nummer en heb ik een 5Y VIN number uit de broncode gesnoept.
Het bijzondere op de pagina zelf is tweeledig, namelijk dat het eerst Engels is en daarna refreshed naar NL terwijl de locale op nl_NL staat. Ook staat er in de JSON "Delivery" op "DeliveryEstimateDate" op null, terwijl DateAndTime op "Vrijdag 27 september om 18:00" staan. Best gek, maar goed. Ook staat er "Afspraak voor levering bij " (mooie trailing space).
We wachten geduldig af. Als ik komende maandag niets van de leasemaatschappij heb gehoord ga ik even informeren of ze al meer weten.
Hoe werkt het normaliter m.b.t. het op naam verkrijgen? Wordt dat ter plekke gedaan?
[ Voor 63% gewijzigd door ReSpawN op 18-09-2019 14:39 ]
Age of the Geek, baby!
Mjah, je kan ook wel "iets" flexibel zijn. Ik vraag niet om een jaar uitstel he.mooste schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:14:
[...]
Daar houden ze geen rekening mee maar goed dat je iemand gevonden heeft om de auto op te halen.
Ik vind 7 dagen (ongeacht de maandgrens) een redelijke termijn.Anoniem: 1255354 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:16:
[...]
Wel apart inderdaad! Ergens wel begrijpelijk dat de kade binnen 7 dagen leeg moet zijn omdat er dan weer een nieuwe boot met 4.000 M3's uitgeladen wordt.
onofficiele API?!?ReSpawN schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:35:
Informatieve starterspost, waarvoor dank! Ik had via de onofficiele API al wat losgepeuterd maar ik was nog niet op de hoogte van de kennis van vrachtschepen. De Hoegh Oslo is vanochtend aangemeerd in Zeebrugge en daar zijn mijn LR AWD in!Nog even wachten, het begint te jeuken!
Anoniem: 1255846
Is er iemand die morgen ook gaat en interesse heeft om een taxi te delen vanaf Tilburg Centraal rond half 4?
https://www.teslaapi.io/, moet je even een authentication OAuth token maken obv je Tessa Account login en vrijwel alle GET methods kan je aanroepen.
Age of the Geek, baby!
ok te ingewikkeld voor meReSpawN schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:41:
[...]
https://www.teslaapi.io/, moet je even een authentication OAuth token maken obv je Tessa Account login en vrijwel alle GET methods kan je aanroepen.
Exact zelfde verhaal hier.... ben nu maar aan het proberen te regelen dat de LM (MultiLease) de auto op kan komen halen als het ophalen idd in mijn vakantie gaat vallen.D2k schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:12:
[...]

Vrij eenvoudig, ik gebruik Postman om de API te benaderen:
POST naar https://owner-api.teslamotors.com/oauth/token
Key | Value |
grant_type | password |
client_id | <van website> |
client_secret | <van website> |
<jouw Tesla e-mail> | |
password | <jouw Tesla password> |
Hier krijg je een OAuth access_token terug, deze kun je gebruiken om verder tegen de API te praten. Je kunt bijvoorbeeld jouw auto's listen:
GET naar https://owner-api.teslamotors.com/api/1/vehicles
Header Key | Header Value |
Authorization | Bearer <jouw access_token> |
Nu zou je een list moeten krijgen met alle gekoppelde vehicles... mijne staat op 0

Edit: Ohja, de access_token zou 45 dagen geldig moeten zijn! Opslaan dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Nexz op 18-09-2019 14:59 ]
Haha ja dit heb ik geautomatiseerd in Home assistant die eens per dag twee calls doet en gaat kijken of er al een voertuig met VIN gekoppeld is. Helaas tot op heden nog niets, maar ook pas 11-9 besteld. Stiekem kijk ik ook elke dag nog even handmatig.Nexz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:56:
[...]
Vrij eenvoudig, ik gebruik Postman om de API te benaderen:
POST naar https://owner-api.teslamotors.com/oauth/token
Key Value grant_type password client_id <van website> client_secret <van website> <jouw Tesla e-mail> password <jouw Tesla password>
Hier krijg je een OAuth access_token terug, deze kun je gebruiken om verder tegen de API te praten. Je kunt bijvoorbeeld jouw auto's listen:
GET naar https://owner-api.teslamotors.com/api/1/vehicles
Header Key Header Value Authorization Bearer <jouw access_token>
Nu zou je een list moeten krijgen met alle gekoppelde vehicles... mijne staat op 0![]()
.
Edit: Ohja, de access_token zou 45 dagen geldig moeten zijn! Opslaan dus.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Heb je de YAML daarvoor? Scheelt mij weer coden...GAEvakYD schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:01:
[...]
Haha ja dit heb ik geautomatiseerd in Home assistant die eens per dag twee calls doet en gaat kijken of er al een voertuig met VIN gekoppeld is. Helaas tot op heden nog niets, maar ook pas 11-9 besteld. Stiekem kijk ik ook elke dag nog even handmatig.
Anoniem: 1244552
Ik lees hier dat autos zonder VIN ineens binnen week op te halen zijn en met Vin 6 weken nog ergens hangen tussen USA en NL. Heeft het dan zin de VIN te checken?GAEvakYD schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:01:
[...]
Haha ja dit heb ik geautomatiseerd in Home assistant die eens per dag twee calls doet en gaat kijken of er al een voertuig met VIN gekoppeld is. Helaas tot op heden nog niets, maar ook pas 11-9 besteld. Stiekem kijk ik ook elke dag nog even handmatig.
Nu in normaal Nederlands....ReSpawN schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:41:
[...]
Nope bij Alphabet, maar het was mijn eigen wagenparkbeheerder. De proxy naar de LM.
BezigheidstherapieAnoniem: 1244552 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:02:
[...]
Ik lees hier dat autos zonder VIN ineens binnen week op te halen zijn en met Vin 6 weken nog ergens hangen tussen USA en NL. Heeft het dan zin de VIN te checken?
- 25 mei: order gedaan voor de Tesla model 3 Long Range RWD (dus niet 4 maar 2 wielaandrijving)
- 28 mei: bestelbevestiging LM. Voorlopige afleverdatum medio augustus
- 2 juni: order bevestigd door Tesla incl. welkomstmail "welkom bij Tesla"
- 20 juni: bericht van de LM dat de order geannuleerd is: "U heeft het nieuws wellicht vernomen dat Tesla de productie van de ‘Model 3 Longe Range RWD’ per direct heeft stopgezet.
Dat was natuurlijk balen. Weinig info verder van Tesla gekregen. Nog geprobeerd de (enkel op voorraad beschikbare) dual- motor long range te bestellen met korting maar daar ging de LM niet mee akkoord. Na een paar dagen wikken en wegen toch besloten -ondanks de frustratie- voor de duurdere AWD LR te gaan. Omdat ik geen zin meer had om te wachten en de auto zo snel mogelijk wilde hebben bedacht ik een strategie om de auto z.s.m. te krijgen. Wetende dat Tesla in batches produceert en auto's zo snel als mogelijk uitlevert communiceerde ik aan de LM dat ik de auto z.s.m. geleverd wilde hebben in de meest standaard configuratie destijds (AWD, Autopilot, LR, zwart/zwart/ Aero). Hiermee hoopte ik dat er ergens in NL een bestelling niet zou doorgaan en er dus een VIN vrij zou komen op (zeer) korte termijn.
- 28 juni: bestelling geplaatst bij de LM met gewenste afleverdatum 1 juli.
- 29 juni: mail van tesla "Volgende stappen voor uw model 3 levering" met daarin genoteerd de geannuleerde RN van de RWD. (Zou die RWD-long range dan toch nog komen??)
- 2 juli: bericht LM dat de AWD LR auto besteld ging worden bij Tesla
- 4 juli: bestelbevestiging LM. Voorlopige afleverdatum: medio september
- 5 juli: mail van tesla "bevestiging van uw model 3 update" met daarin de RN, wijziging van RWD LR naar AWD LR en mijn bestelling + order agreement.
- 8 juli: sms van Tesla ontvangen: "Uw model 3 levering is gepland op 24/7 in Tilburg"
- 11 juli: email ontvangen van Tesla met "de levering van uw model 3 is verplaatst", maar afl. datum in de mail kwam overeen met de sms. Nu kon ik ook de vin zien in mijn account.
Met alle kennis van zaken was ik sceptisch, het zal toch niet al zo snel zijn? Mede veroorzaakt door het feit dat er weinig tot geen nieuwe boten in Europa aankwamen besloot ik toch Tesla maar eens te bellen of ze mij ook telefonisch konden bevestigen dat de levering daadwerkelijk doorging.
-17 juli: vrouw aan de lijn gekregen van Tesla die mij letterlijk vertelde dat mijn vin ging om een "showroom model" en dat deze daadwerkelijk gebruikt was in een showroom. Een beetje geërgerd en verbaasd hing ik op en moest dat even verwerken. Tesla maakte het toch weer spannend. Na overleg met een aantal collega's toch maar weer terug gebeld en kreeg iemand anders aan de lijn (een zeer aardige knul btw). Hij kon me alles vertellen over de auto, waar hij stond, aantal km, aantal % opgeladen etc.. Hij stond in contact met Tilburg en daar hebben ze de auto ter plekke bekeken en bevestigden direct wat ik eigenlijk al dacht: het was een geannuleerde auto van iemand anders welke weer vrij gekomen was, en daarom een tag in het systeem mee krijgt als "voorraadmodel" oid. Enigszins gerustgesteld opgehangen en de tijd uitgezeten tot de 24e.
- 24 juli: auto keurig opgehaald in Tilburg (zonder kabeltjes, deze leveren ze niet meer). Toen was het nog 1-1 met een aflevermeneer.
Overige info:
- Wat een waaaaaaanzinnige bak. Alle stress dubbel en dwars waard. Na 2 maanden nu al 5000 op de teller + zomervakantie naar zuid Frankrijk. Nul stress, de Superchargers in FR zijn werelds.
- Geen krassen op mijn lak. Wel een kleine ratel in mijn rechter wiel als ik naar links stuur (alsof er nog een plasticje zit). Binnen kort een onderhoudsbeurt gepland.
- Er zit enige discrepantie in aflever verwachting die ze afgeven en de exacte afleverdatum die je op enig moment gaat ontvangen per sms. Just sit down and relax, enjoy the ride!
- De komende maanden gaat een gekkenhuis worden, Elon weet dat en gaat extra auto's deze kant op sturen!
https://www.autoblog.nl/n...ederlands-kenteken-130287
Succes voor iedereen die middenin het proces zit. Als je eenmaal gas geeft in die AWD is alles vergeten.
Ja geloof ik. Ik heb ook altijd 1 vd 2 pasjes in m'n portemonnee.DaCoTa schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:10:
[...]
Je moet wel altijd een pasje bij je hebben overigens. Nou ja, je moet niks, maar er zijn instanties geweest dat de app/telefoon niet werkte en mensen dus buitengesloten waren.
Ik doe het met Home assistant, maar die code kan ik wel delen. Het zijn twee cUrl commando's die ik aanroep en de output push ik naar mijn telegram.Nexz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:01:
[...]
Heb je de YAML daarvoor? Scheelt mij weer coden...
Call1 om Access token op te halen
1
| curl -X POST -H "Cache-Control: no-cache" -H "Content-Type: multipart/form-data; boundary=----WebKitFormBoundary7MA4YWxkTrZu0gW" -F "grant_type=password" -F "client_id=81527cff06843c8634fdc09e8ac0abefb46ac849f38fe1e431c2ef2106796384" -F "client_secret=c7257eb71a564034f9419ee651c7d0e5f7aa6bfbd18bafb5c5c033b093bb2fa3" -F "email=HIERJEMAILADRESl" -F "password=HIERJEPASSWORD" "https://owner-api.teslamotors.com/oauth/token" |
Call2 om gekoppelde voertuigen op te halen a.d.h.v. de Access token van Call 1
1
| curl --include --header "Authorization: Bearer ACCESTOKENHIER" "https://owner-api.teslamotors.com/api/1/vehicles" |
In flow heb ik dat zo gemaakt, maar DM maar als je meer info wilt.

Dus ik ga waarschijnlijk deze maand ook achter het net vissen. Sinds 26-6 een RN voor een AWD zwart/zwart aero 18". Bleek toch een leverrestrictie op te zitten per 1/9. Vorige week maandag iemand aan de lijn gehad van Tesla. Gaf aan dat ik op een prioriy list kwam. Er zou binnen enkele dagen een VIN verschijnen in mijn bestel-pagina, maar tot nu toe geen VIN. En de levering zou nog deze maand plaats vinden.Kemalism schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:47:
Maar als nu alle auto's al toegewezen zijn...
Afgelopen Vrijdag auto gekregen. 19 Juli besteld.ElonDusk schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:51:
[...]
Ja man hier hetzelfde. WIt Wit en 19". GVD. Maar waar ik benieuwd naar ben. Gaat Tesla ooit kijken naar wat er besteld is? Aangezien zij beloofd hebben dit jaar nog te leveren.![]()
Oprecht als het niet zoveel gedoe was om van configuratie te wisselen dan had ik dat misschien nog gedaan. Maar ben bang dat ik daardoor straks eind van het jaar pas een auto krijg. Dus ik wacht ook geduldig op mijn Wit Wit 19"
Komt goed hoor.
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Ja uiteindelijk welwouter1971 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:25:
[...]
Afgelopen Vrijdag auto gekregen. 19 Juli besteld.
Komt goed hoor.
Morgen wordt mijn laadpaal geinstalleerd dan heb ik in ieder geval al iets

Model 3
FOMO kicking inCVar schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:46:
Vanochtend (uitgebreid) met delivery gesproken, er staan nu 12.000 orders open en ze kunnen er (waarschijnlijk) dit jaar nog 15.000 afleveren.

[ Voor 28% gewijzigd door Devster op 18-09-2019 15:35 ]
LoL. Hier hetzelfde. Laadpaal word bij mij ook morgen geinstalleerd.ElonDusk schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:26:
[...]
Ja uiteindelijk wel![]()
Morgen wordt mijn laadpaal geinstalleerd dan heb ik in ieder geval al iets![]()
M3 zou begin oktober moeten komen. Wel een RN geen VIN en nul communicatie verder.
We gaan het zien.
er is een schip aan toegevoegd. weet iemand toevallig waar die heen zou kunnen gaan?
Model 3
Er staat San FransicoElonDusk schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:50:
https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0
er is een schip aan toegevoegd. weet iemand toevallig waar die heen zou kunnen gaan?
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.