Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:04
Hier nog een ervaring met ophalen van de model 3 afgelopen vrijdag in Tilburg. (LR AWD blauw / zwart 18 inch).

Hoewel de periode richting vrijdag spannend was (financial leasecontracten tekenen, betalingen, etc), leek alles goed te gaan op vrijdag. Heel gaaf om dat bedrijfsterrein op te rijden en de twee gebouwen van Tesla te zien. Eenmaal binnen een korte rij bij de receptie, maar was vrij snel aangemeld. Wat rond aan het kijken zag mijn auto al staan en een blikje drinken gepakt, maar had geen tijd het op te drinken. Nog iets voor de afgesproken tijd werd ik opgehaald door een Engels sprekende medewerker van Tesla. Nam me
mee naar mijn auto en de standaard uitleg gegeven.

Ik zag een paar kleine dingetjes in de blanke lak (waar hars o.i.d. te lang op had gezeten), een deel kon direct weggepoetst worden, een deel moet nog bijgewerkt worden in sec Rotterdam, ze hebben foto's gemaakt en doorgestuurd. Ook 1 klein plekje bij een deurpost waar een klein krasje zit (met nagel voelbaar). Maar verder zag het er top uit.

Had de checklist uiteraard bij me en werd vriendelijk verzocht of ik het buiten op de parkeerplaats verder wilde doorlopen ivm de doorloopsnelheid van de leveringen. Dat gedaan en nog 1 dingetje gevonden (stond niet op de checklist), een raar plekje bovenop de lamp linksvoor. Hebben ze ook nog een foto van gemaakt en doorgestuurd.

Enige dat ontbrak zijn de telefoonsnoertjes, maar er is me toegezegd dat ze die met roadside assistance nog een keer langs komen brengen en installeren in de auto.

Al met al zeer tevreden over de levering en nog veel meer over de auto. Wat een geweldig apparaat is het! Al een paar mensen meegenomen in de achtbaan (wat het al is als je even niet voorzichtig het pedaal intrapt). Iedereen is onder de indruk.

Enige dat me opvalt is dat ik qua software op 2019.20.2.1 zit na 2 updates en hij zegt dat de auto uptodate is. Ik mis echter dat nieuwe racespelletje, wat voor mij een goede signalering is of ik uptodate ben. Komt dit doordat ik geavanceerde software updates uit heb staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
Vinslo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:57:
Hier nog een ervaring met ophalen van de model 3 afgelopen vrijdag in Tilburg. (LR AWD blauw / zwart 18 inch).

Hoewel de periode richting vrijdag spannend was (financial leasecontracten tekenen, betalingen, etc), leek alles goed te gaan op vrijdag. Heel gaaf om dat bedrijfsterrein op te rijden en de twee gebouwen van Tesla te zien. Eenmaal binnen een korte rij bij de receptie, maar was vrij snel aangemeld. Wat rond aan het kijken zag mijn auto al staan en een blikje drinken gepakt, maar had geen tijd het op te drinken. Nog iets voor de afgesproken tijd werd ik opgehaald door een Engels sprekende medewerker van Tesla. Nam me
mee naar mijn auto en de standaard uitleg gegeven.

Ik zag een paar kleine dingetjes in de blanke lak (waar hars o.i.d. te lang op had gezeten), een deel kon direct weggepoetst worden, een deel moet nog bijgewerkt worden in sec Rotterdam, ze hebben foto's gemaakt en doorgestuurd. Ook 1 klein plekje bij een deurpost waar een klein krasje zit (met nagel voelbaar). Maar verder zag het er top uit.

Had de checklist uiteraard bij me en werd vriendelijk verzocht of ik het buiten op de parkeerplaats verder wilde doorlopen ivm de doorloopsnelheid van de leveringen. Dat gedaan en nog 1 dingetje gevonden (stond niet op de checklist), een raar plekje bovenop de lamp linksvoor. Hebben ze ook nog een foto van gemaakt en doorgestuurd.

Enige dat ontbrak zijn de telefoonsnoertjes, maar er is me toegezegd dat ze die met roadside assistance nog een keer langs komen brengen en installeren in de auto.

Al met al zeer tevreden over de levering en nog veel meer over de auto. Wat een geweldig apparaat is het! Al een paar mensen meegenomen in de achtbaan (wat het al is als je even niet voorzichtig het pedaal intrapt). Iedereen is onder de indruk.

Enige dat me opvalt is dat ik qua software op 2019.20.2.1 zit na 2 updates en hij zegt dat de auto uptodate is. Ik mis echter dat nieuwe racespelletje, wat voor mij een goede signalering is of ik uptodate ben. Komt dit doordat ik geavanceerde software updates uit heb staan?
De updates komen vanzelf, zorg dat je je wifi hebt ingesteld (thuis) voor de Tesla, en je zou geavanceerde updates aan kunnen zetten. Verder is het geduldig afwachten.

update: vanaf 18.35u ontving ik een update bericht. Installatie loopt.

Nu om 18.55u geinstalleerd en het spel erbij. Versie 2019.20.4.1.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-08 14:16
Vinslo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 17:57:
Enige dat me opvalt is dat ik qua software op 2019.20.2.1 zit na 2 updates en hij zegt dat de auto uptodate is. Ik mis echter dat nieuwe racespelletje, wat voor mij een goede signalering is of ik uptodate ben.
Hier afgelopen week ook update naar 2019.20.2.1 gehad, daar zit Beach Buggy spel inderdaad nog niet in. Lees hierboven dat de 2019.20.4.1 ieder moment aan kan komen. Bij mij lijkt ie het 's nachts te checken, nog iedere keer de update melding ergens in de ochtend aangetroffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
NielsTn schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:15:
[...]

De updates komen vanzelf, zorg dat je je wifi hebt ingesteld (thuis) voor de Tesla, en je zou geavanceerde updates aan kunnen zetten. Verder is het geduldig afwachten.

update: vanaf 18.35u ontving ik een update bericht. Installatie loopt.

Nu om 18.55u geinstalleerd en het spel erbij. Versie 2019.20.4.1.
Thanks. Wifi staat aan. Ik wacht wel rustig af. Ben erg aan het genieten van de auto tijdens het rijden nu.

En nog bedankt voor de zeer handige checklist :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 16:54
Vinslo schreef op zondag 23 juni 2019 @ 21:51:
[...]

Thanks. Wifi staat aan. Ik wacht wel rustig af. Ben erg aan het genieten van de auto tijdens het rijden nu.

En nog bedankt voor de zeer handige checklist :*)
Handige checklist? Vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
hi all! vrijdag mijn Tesla op mogen halen in Tilburg (LR AWD).

Levering ging best vlot, wel vond ik dat men de "puntjes" die ik had niet echt serieus nam.. moest wel wat moeite doen om er een foto van te laten maken etc. 2 lakschades aan de bumper (voorkant), deze zijn opgeschreven. Daarnaast vond ik de achterklep niet heel mooi uitgelijnd (ene kant meer ruimte bij de licht units dan bij de andere kant), hier werd niks mee gedaan. Evenals de deur (1 deur vond ik niet echt mooi sluiten terwijl de andere dat wel prima deden). Dit was nieuwigheid van de rubbers.. ja sure.

Afijn, bij het naar huis rijden merkte ik dat het stuur echt mega piept.. bij elke beweging hoor je een soort muis in de stuurkolom piepen. Heel irritant. Ik ben gelijk even naar SeC Rotterdam gegaan. Daar gaan ze de schades netjes repareren, achterklep stellen, deur meenemen en het piepende stuur onderzoeken :) erg tevreden over de gang van zaken daar! Kon tevens mijn laadsnoer omwisselen daar voor een langere variant (anders kan ik thuis helaas niet laden hehe).

iPhone kabeltjes waren overigens ook op... ze zeiden ja “mobile service” regelt dat? Geen idee hoe nu verder. Sec Rotterdam kon mij ook niet helpen. Een normaal kabeltje mist een knikje denk, krijg het niet netjes namelijk. Ook dit was nog wel vreemd, ik vroeg bij aflevering in Tilburg naar de kabeltjes en ze zeiden “die zijn op, maar ik kan even kijken of ik iets kan invullen en dan krijg je ze later” .. alsof het een “favor” is haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 23:54
Wat betreft meegeleverde laadkabel bedoelen jullie die UMC? Want ik heb die enkel ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eckru
Katseviool schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:59:
Wat betreft meegeleverde laadkabel bedoelen jullie die UMC? Want ik heb die enkel ontvangen
Je hoort er twee te krijgen: UMC (met twee stekkers, in een tas) en een Mennekes-type 2 (blauw, 7,5m).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
Katseviool schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:59:
Naast deze lader met kabels krijg je ook een kabel met mennekes connectoren voor op openbare laadpunten. Ik kreeg er een van ca 4 meter, sommigen van 7,5mtr (afhankelijk van voorraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
Thanks, bijzonder handig! Staan ze je dan glazig aan te kijken als je die lijst punt voor punt afwerkt of valt dat mee? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
DigiDaan schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:08:
[...]

Thanks, bijzonder handig! Staan ze je dan glazig aan te kijken als je die lijst punt voor punt afwerkt of valt dat mee? :-)
Heb vooral de visuele zaken (lakdefecten etc bekeken), de rest buiten en thuis.
Maar de lijstbis vooral bedoelt om overzicht te houden waar iets mis kan zijn.

Gelukkig maar 2 puntjes die door het servicecentrum opgepakt gaan worden bij mijn auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strijdhagen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07 14:41
Weet iemand of je je huidige auto van leaseplan daar gewoon kan inleveren? Volgens leaseplan kan het wel maar op de website van tesla zie ik dat bijv iedereen die met z'n naam op de papieren staat aanwezig moet zijn, en mijn naam staat uiteraard niet op de papieren van een leasebak?
Wat is trouwens het nummer van tesla met vragen over de bestelling? Als ik de servicelijn bel krijg ik die optie niet.
Veel dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ls789 schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:32:
[...]

iPhone kabeltjes waren overigens ook op... ze zeiden ja “mobile service” regelt dat? Geen idee hoe nu verder. Sec Rotterdam kon mij ook niet helpen. Een normaal kabeltje mist een knikje denk, krijg het niet netjes namelijk. Ook dit was nog wel vreemd, ik vroeg bij aflevering in Tilburg naar de kabeltjes en ze zeiden “die zijn op, maar ik kan even kijken of ik iets kan invullen en dan krijg je ze later” .. alsof het een “favor” is haha
Die kabeltjes krijg je sinds kort niet meer toch? Zijn wel meer mensen die dat aangeven. NL/US etc. Toch weer een paar EUR extra winst voor Tesla. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
Strijdhagen schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:10:
Weet iemand of je je huidige auto van leaseplan daar gewoon kan inleveren? Volgens leaseplan kan het wel maar op de website van tesla zie ik dat bijv iedereen die met z'n naam op de papieren staat aanwezig moet zijn, en mijn naam staat uiteraard niet op de papieren van een leasebak?
Wat is trouwens het nummer van tesla met vragen over de bestelling? Als ik de servicelijn bel krijg ik die optie niet.
Veel dank :)
Even met leaseplan overleggen, in principe kunnen ze 'm overal wel ophalen, mits er personeel voor beschikbaar is. Op de kortere termijn ben je beperkt tot inleverpunten (schadebedrijven e.d.) Ik weet niet of je je Tesla in Tilburg gaat ophalen? Ik heb daar een paar jaar geleden een leaseplan auto in kunnen leveren bij een schadebedrijf op een paar km van Tesla.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
Smobbo schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:08:
Ik mag me officieel ook melden in dit topic (al was ik al een tijdje mee aan het kijken ;) ).
Bestelling:
Tesla Model 3 SR+
Blauwe lak
Aero velgen
Zwart interieur

20 juni getekend contract naar LM.
21 juni mail van NewMotion voor laadpaal aan huis.
21 juni mail van Tesla om account aan te maken en aanvullende gegevens in te vullen.

Ik gok dat ik te laat ben om onderdeel van de Q2 push te zijn, maar hopelijk komt de auto in juli/augustus. Nog geen levertijdindicatie ontvangen (los van 2-3 maand volgens de LM).

Ik heb er mega veel zin in, laat maar komen die bak :*)
Zoooo, het kan snel gaan! Ik ben blijkbaar nog wel onderdeel van de Q2 push :D
Hier de eerste update:

24 juni sms van Tesla (2x) dat ik komende donderdag de auto op kan halen in Tilburg :+ !

Nu dus als een gek de laadpaal aan het regelen en ondertussen met de LM nog even afstemmen of ik mijn huidige auto nu al in kan leveren (levertijd zou per slot van rekening 2-3 maand zijn volgens de LM...).
Al wel de bevestiging dat ik de huidige auto gewoon in Tilburg kan laten staan, die wordt door de LM weer een keer opgehaald. Dus @Strijdhagen dit zou bij LeasePlan waarschijnlijk ook wel kunnen als je even belt.

[ Voor 3% gewijzigd door Smobbo op 24-06-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Maar je kan best even om de tijd te overbruggen via het stopcontact laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
MeZZiN schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:42:
Maar je kan best even om de tijd te overbruggen via het stopcontact laden.
Ik lees veel over het risico op gesmolten stopcontacten, dus dat maakt me een beetje huiverig.
De logische aansluiting zou een bestaande simpele opzetwandcontactdoos in de schuur zijn, niet echt een vertrouwenwekkende aansluiting. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Katseviool schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:54:
Zie trouwens nu wel dat de rubbers op het bak niet helemaal lekker zitten:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou even langs SeC in Amsterdam gereden. Raam lag er volgens hen alles behalve fraai in. Probleem is alleen dat het fixen erg lastig wordt, ze hebben namelijk nog niet echt een oplossing voor dergelijke dakraam problemen. Ze zien het helaas vaker gaf hij aan. Waarbij losmaken en goed leggen altijd leidt tot een slechter resultaat. Het kon alleen geen kwaad wat betreft mogelijke lekkage. De rubbers sluiten inderdaad niet aan maar van binnen zitten ook rubbers en is de boel gekit. Advies was dus om het maar zo te laten, allicht dat ze in de toekomst een oplossing hebben. Je ziet het eigenlijk niet, enkel als je goed kijkt maar het blijft wel een beetje bizar dat een wagen van 70k zo’n afwerking (en after care) heeft.

Verder was ik nummer 1087 die weer eens geen kabels had ontvangen bij oplevering. Die worden dus nageleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Zojuist werd ik (voor de 3e keer inmiddels!!) gebeld om de levering uit te stellen. Van afgelopen vrijdag, naar afgelopen zaterdag, naar morgen en nu weer naar a.s. zaterdag. Dat is dan nu de tweede vrije dag die ik voor niets heb opgenomen, nog los van de hele logistiek om iedere keer iemand te regelen om mn huidige auto terug te rijden.

Ik moet toch zeggen dat ik er onderhand echt schoon genoeg van begin te krijgen, het is dat mijn huidige auto me écht niet bevalt en dat ik uit eerdere ervaringen weet dat het ook anders kan bij Tesla (en dat de auto zelf veel goedmaakt), anders hadden ze die k*t-auto onderhand echt mogen houden. Waar ik de afgelopen keren nog redelijk gelaten was ben ik onderhand echt ziedend over deze gang van zaken. Maarja, je doet er toch niks aan he....

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja, je moet blij zijn dat je een auto van ze mag kopen. Dat is het gevoel in ieder geval zal ze je geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Smobbo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:46:
[...]

Ik lees veel over het risico op gesmolten stopcontacten, dus dat maakt me een beetje huiverig.
De logische aansluiting zou een bestaande simpele opzetwandcontactdoos in de schuur zijn, niet echt een vertrouwenwekkende aansluiting. }:O
je moet wel een stopcontact nemen die geschikt is (dus max 16A met normale kabel je tesla vraagt maar 13A dus geen groot issue. Ik laad nu al 2 autos op 2 stopcontacten als voor een jaar niets gesmolten. En als je zorgen maakt zet je hem op 10A.

Maar als je het niet vertrouwd niet doen natuurlijk. maar de meeste huis tuin en keuken stopcontacten zijn gewoon geschikt. Ik laad op vakantie altijd via het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Inspired schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:27:
[...]

Die kabeltjes krijg je sinds kort niet meer toch? Zijn wel meer mensen die dat aangeven. NL/US etc. Toch weer een paar EUR extra winst voor Tesla. :)
Mij is belooft dat ze out of stock waren en je ze bij een SeC naar voorkeur later kan ophalen. Dus ik reken daar op! Ik wil zowel de lightning + usb-c kabel (normaal krijg je die mee in je dashboard kastje) want het zijn hele specifieke kabeltjes die je niet zelf namaakt/elders koopt.

Mijn vraag: hoe benader ik een SeC op afstand? Want opnemen doen ze niet.

In Q1 en begin Q2 waren juist de Type-2 laders out of stock en die zou je ook achteraf krijgen. Die zijn nu weer ruim op voorraad. 2 weken geleden hadden ze trouwens nog voldoende kabels, pas sinds vorige week niet meer (in mijn team haalt elke week wel iemand een Tesla af tegenwoordig, adoptie rate is richting einde jaar al zo'n 50%)

[ Voor 21% gewijzigd door Malarky op 24-06-2019 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eckru
Malarky schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:12:
[...]
Mijn vraag: hoe benader ik een SeC op afstand? Want opnemen doen ze niet.
plaats_service@tesla.com, voor mij is het Eindhoven_Service@tesla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
Katseviool schreef op maandag 24 juni 2019 @ 15:51:
[...]

Nou even langs SeC in Amsterdam gereden. Raam lag er volgens hen alles behalve fraai in. Probleem is alleen dat het fixen erg lastig wordt, ze hebben namelijk nog niet echt een oplossing voor dergelijke dakraam problemen. Ze zien het helaas vaker gaf hij aan. Waarbij losmaken en goed leggen altijd leidt tot een slechter resultaat. Het kon alleen geen kwaad wat betreft mogelijke lekkage. De rubbers sluiten inderdaad niet aan maar van binnen zitten ook rubbers en is de boel gekit. Advies was dus om het maar zo te laten, allicht dat ze in de toekomst een oplossing hebben. Je ziet het eigenlijk niet, enkel als je goed kijkt maar het blijft wel een beetje bizar dat een wagen van 70k zo’n afwerking (en after care) heeft.

Verder was ik nummer 1087 die weer eens geen kabels had ontvangen bij oplevering. Die worden dus nageleverd.
Echt jammer om dit soort berichten over de kwaliteit van de auto en het aantal geannuleerde afleverpogingen te lezen. Ze snappen zelf toch wel dat dit voor de lange termijn niet goed is m.b.t. het negatieve beeld dat mensen van Tesla gaan krijgen? Liever iets minder auto's afleveren, maar wel goede service bieden toch? Dit is echt desastreus voor het merk Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

eckru schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:17:
[...]

plaats_service@tesla.com, voor mij is het Eindhoven_Service@tesla.com
Dat lijkt helaas voorbij:
“Thank you for contacting Tesla Service Arnhem.

Please be aware this inbox is not monitored.

Use the channels below to address your query.

If you are emailing to schedule, edit or cancel a service appointment, please use your Tesla app.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijdhagen
Smobbo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:02:
[...]

Hier de eerste update:

24 juni sms van Tesla (2x) dat ik komende donderdag de auto op kan halen in Tilburg :+ !

Nu dus als een gek de laadpaal aan het regelen en ondertussen met de LM nog even afstemmen of ik mijn huidige auto nu al in kan leveren (levertijd zou per slot van rekening 2-3 maand zijn volgens de LM...).
Al wel de bevestiging dat ik de huidige auto gewoon in Tilburg kan laten staan, die wordt door de LM weer een keer opgehaald. Dus @Strijdhagen dit zou bij LeasePlan waarschijnlijk ook wel kunnen als je even belt.
Lijkt er op dat we precies dezelfde situatie hebben, ik kreeg ook een ETA van een maand. Voor leaseplan overigens geen probleem dat het eerder is, mijn huidige contract is al verlopen.
Maar ik heb er voor gekozen om de auto achter te laten bij het schade bedrijf in tilburg, zou me namelijk niet verbazen als leaseplan en tesla er een zooitje van maken dus ik doe het liever via de reguliere manier :P

Edit: hoor net dat tilburg vol zit dus ik moet een ander schade bedrijf in de buurt vinden, of toch bij tesla...

[ Voor 4% gewijzigd door Strijdhagen op 24-06-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TictaCNL schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:37:
[...]

Echt jammer om dit soort berichten over de kwaliteit van de auto en het aantal geannuleerde afleverpogingen te lezen. Ze snappen zelf toch wel dat dit voor de lange termijn niet goed is m.b.t. het negatieve beeld dat mensen van Tesla gaan krijgen? Liever iets minder auto's afleveren, maar wel goede service bieden toch? Dit is echt desastreus voor het merk Tesla.
Vergis je niet. Tesla-rijders zijn een stuk mondiger. Ik heb niet het gevoel dat andere merken het per se slechter doen.

Met wat meer volwassen vakgarages kan je nog wel een keer een raam recht leggen of een bumper uitlijnen.

Aangezien iedereen altijd bij Tesla uitkomt voor koop en reparatie is het nooit de garage die kut is, altijd Tesla zelf.

De beroepsgroep garagehouders en autodealers heeft diverse keurmerken en kwaliteitsgaranties moeten ontwikkelen om de rotte appels er uit te krijgen. En die zijn er nog méér dan voldoende.

Ik geef je geen ongelijk hoor maar het speelveld is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammer90
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07 14:29
ronjansen87 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:05:
Zojuist werd ik (voor de 3e keer inmiddels!!) gebeld om de levering uit te stellen. Van afgelopen vrijdag, naar afgelopen zaterdag, naar morgen en nu weer naar a.s. zaterdag. Dat is dan nu de tweede vrije dag die ik voor niets heb opgenomen, nog los van de hele logistiek om iedere keer iemand te regelen om mn huidige auto terug te rijden.

Ik moet toch zeggen dat ik er onderhand echt schoon genoeg van begin te krijgen, het is dat mijn huidige auto me écht niet bevalt en dat ik uit eerdere ervaringen weet dat het ook anders kan bij Tesla (en dat de auto zelf veel goedmaakt), anders hadden ze die k*t-auto onderhand echt mogen houden. Waar ik de afgelopen keren nog redelijk gelaten was ben ik onderhand echt ziedend over deze gang van zaken. Maarja, je doet er toch niks aan he....
Same here... donderdag, vrijdag en zaterdag afgebeld. Nu staat de levering voor morgen gepland en ze hebben nog niet afgebeld, dat zal wel aan de KPN storing liggen ;)
Iedere keer het excuses dat de auto nog in Zeebrugge staat omdat er te weinig vervoer is om de auto in Tilburg te brengen. Ze plannen ook zomaar wat, vrijdagmiddag 16:30 was niet haalbaar en werdt verzet naar zaterdagochtend 10:00. Leek mij zelf al een te klein praktisch verschil, dat bleek uiteindelijk ook. Ik blijf maar even duimen dat de aflevering morgen doorgaat en soepel verloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Inspired schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:06:
Tja, je moet blij zijn dat je een auto van ze mag kopen. Dat is het gevoel in ieder geval zal ze je geven.
Nou inderdaad, ik krijg er momenteel erg het Apple gevoel van een paar jaar terug bij. Maargoed, bij een nieuwe Mac hoef ik bij aflevering iig niet 10x te controleren of het scherm er wel recht in zit.

Dat terwijl de service enkele jaren terug (ik reed van 2015-17 een S85) juist zó ontzettend goed was. Echt een verademing juist t.o.v. VAG/PON en altijd heel snel en flexibel. Voor mij nu juist een van de redenen om z.s.m. terug naar Tesla te willen en jarenlang de fanboy uit te hangen. Ook de S had wel eens een kwaliteitsdingetje, maar dat werd juist altijd super snel en goed opgelost. Zolang de service maar goed is wil ik best een hoop accepteren van een inherent beter, maar wat onuitontwikkeld product t.o.v. de concurrentie.

De hele afleverervaring nu lijkt echter ook een dag en nacht verschil (tel. onbereikbaar, niet reageren op mails van mij noch leasemij, continu uitstellen zonder afdoende toelichting, etc.). Zoals iemand ook al schreef, de hele merkwaarde en beleving gaat op een gegeven moment naar de klote hiervan (werkgevers, wagenparkbeheerders, leaseboeren e.d. horen dit ook allemaal en beginnen zo onderhand ook af te haken). Daar wordt ik als aandeelhouder met focus op de lange termijn ook niet heel erg vrolijk van.

[ Voor 9% gewijzigd door RonJ op 24-06-2019 17:54 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:06:
[...]

Vergis je niet. Tesla-rijders zijn een stuk mondiger. Ik heb niet het gevoel dat andere merken het per se slechter doen.

Met wat meer volwassen vakgarages kan je nog wel een keer een raam recht leggen of een bumper uitlijnen.

Aangezien iedereen altijd bij Tesla uitkomt voor koop en reparatie is het nooit de garage die kut is, altijd Tesla zelf.

De beroepsgroep garagehouders en autodealers heeft diverse keurmerken en kwaliteitsgaranties moeten ontwikkelen om de rotte appels er uit te krijgen. En die zijn er nog méér dan voldoende.

Ik geef je geen ongelijk hoor maar het speelveld is anders.
Nou, de Tesla medewerker die me vandaag hielp had hiervoor voor een traditioneel automerk gewerkt. Hij zei met schaamrood op z’n kaken dat de problemen die ze vandaag weer hadden binnengekregen nooit zouden hebben kunnen plaatsvinden bij ieder ander gerespecteerd merk.

En grappig: hij zei dat kopers van Tesla juist erg meegaand zijn doordat ze meer vanuit een soort ideologie die wagens kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Katseviool op 24-06-2019 19:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DigiDaan
Ik krijg zojuist een mail met de mededeling dat mijn SR+ (mijn levering staat voor vrijdag) nu al klaar is en dat ze 'm dus eerder kunnen leveren... Of ik even wil bellen voor een vroegere afspraak! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Katseviool schreef op maandag 24 juni 2019 @ 17:30:
[...]

Nou de Tesla medewerker die me vandaag hielp had hiervoor voor een Duits automerk gewerkt. Hij zei met schaamrood op z’n kaken dat de problemen die ze vandaag weer hadden binnengekregen nooit zou hebben kunnen plaatsvinden bij traditionele merken.

Hij zei dat kopers van Tesla juist erg meegaand zijn doordat ze meer vanuit een soort ideologie die wagens kopen. Hij baalde ook echt dat hij mijn probleem simpelweg niet kon oplossen.
Gelukkig als particulier heb ik nog wetgeving/consumentenrecht achter mij ;)
Het gros is lease, dus daar is de eindgebruiker ‘achtergesteld’ tov de leasenaatschappij (zij hebbenn voldaan aan t leveren van een voertuig)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• quanggie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 15:42
Vandaag heb ik de Tesla Model 3 Long Range RWD (18 inch aero cap) mogen ophalen in Tilburg. Bij mij verliep het contact gelukkig wel goed.

De factuur kreeg ik wel 6 dagen voor levering. Dat vond ik zelf een beetje laat, vooral omdat erop stond dat je 7 werkdagen voor levering moet betalen, maar oké. Kenteken en meldcode ben ik maar niet voor gaan bellen, want het was volgens mij nogal druk bij de klantenservice dus heb dat toen maar afgewacht. Drie dagen voor levering kwamen die gegevens binnen, gelukkig had ik nog genoeg tijd om een verzekering te regelen

Wat betreft de levering. Dat ging vrij rap. Ik kreeg de tijd om de auto na te lopen op mankementen. De auto zag er goed uit, alleen zag ik wel een paar kleinigheden, zoals een klein krasje op een wieldop en een klein krasje bij 1 van de camera's. Wieldop werd ter plekke vervangen. De servicemedewerker vond het krasje bij de camera in eerste instantie niet erg genoeg maar na aandringen heeft ie foto's gemaakt en zal er nog iemand contact opnemen met me over de kras.

Voor de rest zaten alle telefoonkabels erbij, alleen kreeg ik een laadkabel mee van 4m. Schijnbaar worden de kabels van 7,5m niet meer standaard geleverd. Wel apart was dat een mede-tweaker die daar was, geen telefoonkabels meekreeg.

Al met al was ik eigenlijk wel tevreden met de service van vandaag en naar aanloop van de aflevering. De medewerker die mij vandaag hielp, zei wel dat het nog een hele drukke week ging worden. Vandaag stonden er iets van 50 afleveringen gepland maar woensdag hadden ze 200 afleveringen staan. Dat wordt nog wat..

En de auto.. Die rijdt erg fijn :)

https://imgur.com/a/cdpspdi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Auto besteld op 13 juni, zou vorige week dinsdag of woensdag de VIN-gegevens en restfactuur ontvangen volgens een medewerker, maar het is nog steeds stil. Terwijl er op de site staat dat je nog steeds in juni kunt rijden als je nu besteld. Als dit maar goed gaat... :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

quanggie schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:21
Wel apart was dat een mede-tweaker die daar was, geen telefoonkabels meekreeg.

En de auto.. Die rijdt erg fijn :)

https://imgur.com/a/cdpspdi
quanggie!! :D

Hier is die medetweakert. Samen met quanggie vandaag de levering gehad in Tilburg. In mijn geval de Model 3 LR RWD in zwart met de 19" sloffen.

Ook hier een goede levering. Bij inspectie buiten een klein schadeplekje op de 'motorkap' ( :+ ) gevonden. Die gaat het servicecenter in Duiven fixen.

En de telefoonkabels worden dus later langsgebracht. Die zijn ook niet zo belangrijk.

Om een tweaker te quoten: "En de auto.. Die rijdt erg fijn :)"

Have fun quanggie en de anderen die later deze week nog hun levering verwachten d:)b

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4AsyDS6.png

Jaap

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eckru
Congrats! Dat is wel een eindbaas van een kenteken! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

eckru schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:06:
[...]

Congrats! Dat is wel een eindbaas van een kenteken! 8)
Sorry, ik heb het kenteken een beetje getweakt *O*

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
J.apiooo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:15:
[...]

Sorry, ik heb het kenteken een beetje getweakt *O*
haha, vond het al een super kenteken. Ik heb in het kenteken van mijn M3 ook een Z en een 9, dus photoshoppend lukt dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
Malarky schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:48:
[...]
Dat lijkt helaas voorbij:
“Thank you for contacting Tesla Service Arnhem.

Please be aware this inbox is not monitored.

Use the channels below to address your query.

If you are emailing to schedule, edit or cancel a service appointment, please use your Tesla app.”
Vaag, dat moet dus via de app alleen nog maar? Zorgt er wel voor dat allerlei relevante VIN info mee kunnen sturen, dat wel.

Ik kan gewoon met Eindhoven mailen over de restpunten voor mijn M3, maar dat is waarschijnlijk omdat ik al een case/ticket nummer heb, wat in de subject van de mail staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

eckru schreef op maandag 24 juni 2019 @ 23:20:
[...]

Vaag, dat moet dus via de app alleen nog maar? Zorgt er wel voor dat allerlei relevante VIN info mee kunnen sturen, dat wel.

Ik kan gewoon met Eindhoven mailen over de restpunten voor mijn M3, maar dat is waarschijnlijk omdat ik al een case/ticket nummer heb, wat in de subject van de mail staat.
Ondanks de no reply melding toch in een uur een medewerker die aangaf beiden onderdelen voor mij te gaan bestellen en of ik dat kon bevestigen. Uiteraard aangegeven dat ik voor de aero wheel kir €50 betaal maar dat de kabels gratis moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
lees bij iedereen dat die kabeltjes wel langs worden gebracht (dat kreeg ik zelf ook te horen) maar wanneer dan? tevens geen bevestiging ontvangen dat dit evt gaat gebeuren? jullie wel!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die aero kit is trouwens niet meteen aan te schaffen in Tilburg bij het ophalen? Met wat geluk kan ik mijn basic AWD zeer binnenkort ophalen. Uiteindelijk heeft Tesla het verschil tussen RWD en AWD als korting gegeven aan LM. Dat is wel netjes, alleen ben ik nu al het gezeur met de bestelling wel zat. Wil nu een keer rijden. :-)
ls789 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:40:
lees bij iedereen dat die kabeltjes wel langs worden gebracht (dat kreeg ik zelf ook te horen) maar wanneer dan? tevens geen bevestiging ontvangen dat dit evt gaat gebeuren? jullie wel!?
Mag hopen dat ze het gewoon opsturen met de post? Zoveel tijd hebben Tesla medewerkers niet over volgens mij.

[ Voor 38% gewijzigd door Inspired op 25-06-2019 10:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DigiDaan
Net gebeld voor een nieuwe afspraak (iemand bij Tesla aan de lijn krijgen gaat overigens een heel stuk sneller met een direct nummer zeg) voor de levering van mijn Model 3 SR+, ze komen 'm morgen brengen ipv vrijdag. Kan ik fijn een paar dagen eerder spelen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Gisteren bevestiging ontvangen van mijn leasemaatschappij dat de M3 LR RWD besteld is. Eeeehhhh??

Ben heel benieuwd wat ze nu gaan leveren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:27:
Gisteren bevestiging ontvangen van mijn leasemaatschappij dat de M3 LR RWD besteld is. Eeeehhhh??

Ben heel benieuwd wat ze nu gaan leveren dan.
Dat is knap. :) Afwachten wat in je account komt. Maar een RWD lijkt me heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Wat zien jullie in je Tesla account? Ik heb hem 19 juni besteld, maar bij de app krijg ik de melding dat er nog niets is gekoppeld en op de website krijg een model s en model x met een bestel knop te zien.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Nadat ik inlog zie ik mijn auto met reserveringsnummer.
Nu zie ik sinds gisteren ook een vin nummer en een eindfactuur. Die zie je alleen op de desktop website of door je iPhone naar landscape te draaien, anders zie je alleen wat algemene info. Ja zo slecht is de site :+ !
In de app zie ik niets. Die laat alleen het tesla logo in grijs met zwarte achtergrond zien. Ik gok dat dit hoort tot ik de auto ontvangen heb.
@Cyw00d , heb jij wel een mail gehad om een account aan te maken? Dus niet zelf alvast een account gemaakt?

[ Voor 11% gewijzigd door Smobbo op 25-06-2019 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Smobbo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:46:
Nadat ik inlog zie ik mijn auto met reserveringsnummer.
Nu zie ik sinds gisteren ook een vin nummer en een eindfactuur. Die zie je alleen op de desktop website of door je iPhone naar landscape te draaien, anders zie je alleen wat algemene info. Ja zo slecht is de site :+ !
In de app zie ik niets. Die laat alleen het tesla logo in grijs met zwarte achtergrond zien. Ik gok dat dit hoort tot ik de auto ontvangen heb.
@Cyw00d , heb jij wel een mail gehad om een account aan te maken? Dus niet zelf alvast een account gemaakt?
Dikke edit:

Ik had een ander mail adres opgegeven toen ik de uitnodiging kreeg. Maar ik heb nu wachtwoord vergeten gedaan bij het originele mail en daarmee ingelogd en nu zie ik dus wel mijn auto staan enz. Daar ging het dus fout. 8)7

Ik heb trouwens dit nu als ik inlog in de app en nog geen VIN in de code, die is null of leeg overal.

tesla app

En dit op de website, nice!
mytesla

[ Voor 34% gewijzigd door Cyw00d op 25-06-2019 13:03 ]

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Cyw00d schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:35:
Wat zien jullie in je Tesla account? Ik heb hem 19 juni besteld, maar bij de app krijg ik de melding dat er nog niets is gekoppeld en op de website krijg een model s en model x met een bestel knop te zien.
Dat heb ik ook, auto is besteld maar zie een leeg account, dat was bij de RWD Long range. Vandaag is de SR+ besteld, ben benieuwd of ik nu wel de auto zie.

Sommige mensen hebben dit blijkbaar, is misschien afhandelijk van de LM maar dat lijkt mij sterk? Ben er eigenlijk nog geen logische verklaring voor tegen gekomen. Wel jammer, wil alles juist zien :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
Wackmack schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 13:13:
[...]

Dat heb ik ook, auto is besteld maar zie een leeg account, dat was bij de RWD Long range. Vandaag is de SR+ besteld, ben benieuwd of ik nu wel de auto zie.

Sommige mensen hebben dit blijkbaar, is misschien afhandelijk van de LM maar dat lijkt mij sterk? Ben er eigenlijk nog geen logische verklaring voor tegen gekomen. Wel jammer, wil alles juist zien :'(
zie mijn laatste post

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
Helaas, mijn prive mailadres is niet bekend

Voer het e-mailadres van uw Tesla-account in. We sturen u instructies om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Sorry, xxx is geen geregistreerd e-mailadres.

Wat jij had en ik nog heb, is wel vaker bij mensen gebeurt. Mijn auto hoeft pas 1 oktober te komen dus komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
Inspired schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Dat is knap. :) Afwachten wat in je account komt. Maar een RWD lijkt me heel gek.
Inderdaad. Heb nog geen account overigens, dus ook dat is nog even afwachten. Ik verwacht eerlijk gezegd een mailtje van de LM met een tekst "Oeps, sorry! Gaat toch niet lukken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Weet iemand toevallig het direct telefoonnummer voor levering? 030-799....?

Gaston

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:36
H4ldrz schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:04:
Weet iemand toevallig het direct telefoonnummer voor levering? 030-799....?
E: DeliveryNL@tesla.com
T: +31 13 799 88 14

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 12-09 15:00
Dat zou wel een monster van een kenteken zijn op zo'n prachtige zwarte Tesla. Helaas zijn er maar weinig dikke auto's waar een kenteken ook goed op zijn plek valt. Op dit moment zitten 'we' ook nog in de ZN-reeks, dus ZZ duurt nog eventjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ZZ gaat niet lukken, die zijn voor zware voertuigen.

https://www.rdw.nl/partic...tekenbewijzen/zz-kenteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
Inspired schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 10:44:
Die aero kit is trouwens niet meteen aan te schaffen in Tilburg bij het ophalen? Met wat geluk kan ik mijn basic AWD zeer binnenkort ophalen. Uiteindelijk heeft Tesla het verschil tussen RWD en AWD als korting gegeven aan LM. Dat is wel netjes, alleen ben ik nu al het gezeur met de bestelling wel zat. Wil nu een keer rijden. :-)

[...]

Mag hopen dat ze het gewoon opsturen met de post? Zoveel tijd hebben Tesla medewerkers niet over volgens mij.
het volledige verschil? Ik kom niet verder dan 2000euro. Heb jij hier wellicht ergens een bevestiging van? Met 2000 ben ik niet akkoord gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 07:02
Inmiddels ook een afspraak voor as vrijdag om m'n model 3 lr awd op te halen.
Iemand enig idee hoe dat werkt met een laadpas icm leaseplan? Komt dat los of gaat dat allemaal automagisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
luuk.luuk schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:40:
Inmiddels ook een afspraak voor as vrijdag om m'n model 3 lr awd op te halen.
Iemand enig idee hoe dat werkt met een laadpas icm leaseplan? Komt dat los of gaat dat allemaal automagisch?
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik gok dat die pas later komt. Ik hoop alleen dat ik al wel ‘gewoon’ bij een supercharger langs kan. Volgens mij gaat dat namelijk op auto (lader herkent de auto en factureert direct). Dat zou dan namelijk al wel kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
Smobbo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:43:
[...]

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik gok dat die pas later komt. Ik hoop alleen dat ik al wel ‘gewoon’ bij een supercharger langs kan. Volgens mij gaat dat namelijk op auto (lader herkent de auto en factureert direct). Dat zou dan namelijk al wel kunnen.
Supercharger incasseert op de creditcard in je account. Dus dat of handmatig declareren bij LM, of met een laadpas bij openbare laadpunten laden. Ik zou zeggen: check je LM

Vandaag voor het eerst bij Tesla supercharger (120kW) geladen. Bizarre gewaarwording als je vorige auto maar 43kW deed

[ Voor 9% gewijzigd door NielsTn op 25-06-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
Smobbo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 18:43:
[...]
Volgens mij gaat dat namelijk op auto (lader herkent de auto en factureert direct). Dat zou dan namelijk al wel kunnen.
Jep, supercharger werkt altijd, directe factuur is er niet. Heb je ook referral tegoed? daarmee kun je ook nog wel even vooruit met je gratis km's (die stiekem miles zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
NielsTn schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:39:
[...]

Supercharger incasseert op de creditcard in je account. Dus dat of handmatig declareren bij LM, of met een laadpas bij openbare laadpunten laden. Ik zou zeggen: check je LM

Vandaag voor het eerst bij Tesla supercharger (120kW) geladen. Bizarre gewaarwording als je vorige auto maar 43kW deed
Oh dat is wel interessant! Nu moet ik dit ook even na gaan vragen bij mijn LM want in mijn account zie ik ook gewoon een eindfactuur bijvoorbeeld. Volgens mij heb ik dus geen bijrijders account:( Heb weinig zin om al die bonnetjes te gaan declareren zeg, pff, zeker omdat het beleid bij ons is "supercharger tenzij" waarbij thuis ook prima is. Ik heb echter geen paal thuis (wel publieke paal)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
Vandaag out of the blue opeens een email ontvangen, met als subject "ontvangstbevestiging":

Geachte heer/mevrouw,

Welkom bij de Tesla-familie!

Op 5/21/2019 heeft u uw Model 3 met chassisnummer 5YJxxxxxxxx443 opgehaald.

Om de administratie rondom de levering van uw Tesla af te ronden willen wij u vriendelijk verzoeken het bovenstaande te bevestigen. Een simpele ‘Ja’ als reactie op deze e-mail is hierbij voldoende.

Alvast vriendelijk bedankt,

Uw Tesla Delivery Team

Kind regards,Delivery-Team Nederland
Asteriastraat 1 | 5047 RM Tilburg, The Netherlands

Aangezien er nog een aantal punten open staan die eerst opgelost moeten worden (krasjes hier en daar, missende pluggen in de achterste wielkuipen en een tikkende chargeport, among others...) heb ik eerst mijn Tesla Sales maar gemailed, wat ik hier mee moet. Ook gevraagd wat het inhoudt als ik "ja" antwoord.

Zijn antwoord was eerlijk als altijd: ik zie dit ook voor het eerst (werkt al vijf jaar voor Tesla) en ik zou geen JA antwoorden. Hij was vandaag niet bij Tesla en ging het morgen uitzoeken.

Een van jullie ook zo'n mail gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Hoi allemaal,

Zit ook met smart op mijn Tesla Model 3 te wachten. Maar ik krijg gewoon niemand te pakken om de status van mijn levering op te vragen.

In mijn account zie ik dat het bij de laatste status (levering) is beland, maar dat was hij al nadat ik het besteld had op 05/06/2019.

Heeft iemand enig idee hoe lang het nog kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Hunkaroglu schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:34:
Hoi allemaal,

Zit ook met smart op mijn Tesla Model 3 te wachten. Maar ik krijg gewoon niemand te pakken om de status van mijn levering op te vragen.

In mijn account zie ik dat het bij de laatste status (levering) is beland, maar dat was hij al nadat ik het besteld had op 05/06/2019.

Wat heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
Hunkaroglu schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:34:
Hoi allemaal,

Heb geduld... het kan ergens tussen 2 en 10 weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Long Range All-Wheel Drive
Lakkleur Pearl White
19'' Sportvelgen
Zwart en wit premium interieur
Autopilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
eckru schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 21:55:
Vandaag out of the blue opeens een email ontvangen, met als subject "ontvangstbevestiging":

Geachte heer/mevrouw,

Welkom bij de Tesla-familie!

Op 5/21/2019 heeft u uw Model 3 met chassisnummer 5YJxxxxxxxx443 opgehaald.

Om de administratie rondom de levering van uw Tesla af te ronden willen wij u vriendelijk verzoeken het bovenstaande te bevestigen. Een simpele ‘Ja’ als reactie op deze e-mail is hierbij voldoende.

Alvast vriendelijk bedankt,

Uw Tesla Delivery Team

Kind regards,Delivery-Team Nederland
Asteriastraat 1 | 5047 RM Tilburg, The Netherlands

Aangezien er nog een aantal punten open staan die eerst opgelost moeten worden (krasjes hier en daar, missende pluggen in de achterste wielkuipen en een tikkende chargeport, among others...) heb ik eerst mijn Tesla Sales maar gemailed, wat ik hier mee moet. Ook gevraagd wat het inhoudt als ik "ja" antwoord.

Zijn antwoord was eerlijk als altijd: ik zie dit ook voor het eerst (werkt al vijf jaar voor Tesla) en ik zou geen JA antwoorden. Hij was vandaag niet bij Tesla en ging het morgen uitzoeken.

Een van jullie ook zo'n mail gehad?
Ook gehad. Wel op gereageerd, met iets meer dan een ja (bevestigd dat ik de auto heb opgehaald op die dag), waarmee ik dus niet vrijwaard voor de constateerde punten. Ik ging ervanuit dat dit was omdat toen ik de auto ophaalde het digitale systeem waarop ik een handtekening moest zetten voor ontvangst een storing had. Dit werd ook uitgelegd, hoewel de mail niet werd aangekondigd en ik ter plaatse op een makeshift papiertje voor ontvangst van de auto heb getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Hunkaroglu schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:13:
[...]

Lakkleur Pearl White
19'' Sportvelgen
Autopilot
Ik lees van veel mensen dat het witte interior je dan parten gaat spelen; die lijken niet op de boot hebben gestaan. Zal begin augustus worden als je de boten in de gaten houd, als die al geproduceerd uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Djerro123 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:54:
[...]

Ik lees van veel mensen dat het witte interior je dan parten gaat spelen; die lijken niet op de boot hebben gestaan. Zal begin augustus worden als je de boten in de gaten houd, als die al geproduceerd uiteraard.
Ik lees hier veel over boot en linkjes die gedeeld worden dat hij aankomt.

Hoe komen ze aan die informatie? En kan ik mijn auto straks ook volgen waar die is?

En worden de onderdelen van Model 3 eerst in Tilburg afgeleverd en dan gemonteerd? Of komt het gemonteerd en al naar Tilburg?

Overigens snap ik niet waarom de afleverlocatie Tilburg of Groningen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
Hunkaroglu schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:00:
[...]

Ik lees hier veel over boot en linkjes die gedeeld worden dat hij aankomt.

Hoe komen ze aan die informatie? En kan ik mijn auto straks ook volgen waar die is?

En worden de onderdelen van Model 3 eerst in Tilburg afgeleverd en dan gemonteerd? Of komt het gemonteerd en al naar Tilburg?

Overigens snap ik niet waarom de afleverlocatie Tilburg of Groningen is.
Boot info is een beetje gokken. Je weet waar een boot is geweest en waar welke bedrijven hun auto’s opladen.
Maar je weet niet precies welke auto waar is.
In het geval van de model 3 wordt hij kant en klaar op de boot gezet en zodra hij in België aankomt wordt de auto gekoppeld aan een reservering.
Model 3 wordt dus niet op bestelling gemaakt, maar gewoon op inschatting wat veel verkocht wordt.
Het witte interieur is misschien populairder dan door tesla verwacht.

Ik verwacht morgen m’n model 3SR+ met standaard interieur op te mogen halen, al moet je bij tesla een slag om de arm houden. Deze is vorige week donderdag pas besteld, mijn configuratie stond dus blijkbaar al in België te wachten op een eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Hunkaroglu schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 23:13:
[...]

Lakkleur Pearl White
19'' Sportvelgen
Autopilot
Dit is precies wat ik heb bestel, maar dan nog met trekhaak. Volgens de leasemaatschappij was de levering ergens eing augustus. Bestelling is gedaan op 19 juni.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Heb net contact gehad met Tesla. Er is helaas nog geen VIN nummer bekend en dus ook niet te volgen. Dus ze kon niet zeggen hoe lang het nog kan duren. Als er een VIN bekend is, zal het daarna nog 2 wk kunnen duren. Ik had hem rechtstreeks via de Tesla website besteld op 5 juni. Ik wacht het af. Uiteindelijk zal het wel komen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Hunkaroglu schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:40:
Heb net contact gehad met Tesla. Er is helaas nog geen VIN nummer bekend en dus ook niet te volgen. Dus ze kon niet zeggen hoe lang het nog kan duren. Als er een VIN bekend is, zal het daarna nog 2 wk kunnen duren. Ik had hem rechtstreeks via de Tesla website besteld op 5 juni. Ik wacht het af. Uiteindelijk zal het wel komen. :)
Toch is het wel misleidend wat Tesla doet. Ik heb hem op 13 juni besteld, op de site stond 'verwachte levering: juni'. Ook ik heb nog steeds niets gehoord.
Ik voel de bui wel hangen dat de factuur pas in juli komt, waardoor ik de BTW 3 maanden lang mag voorfinancieren.
Van wat ik begrepen heb is het probleem niet dat de auto's niet op voorraad zijn, maar dat ze gewoon te weinig mensen/capaciteit hebben om alle afleveringen binnen de gewenste periode te verzorgen. Dat iets niet lukt is één ding, dat je niets van je laat horen is een tweede/kwalijke. Zonder verwachtingen ook geen teleurstellingen. Zelfs als je de auto vandaag op de site configureert staat er nog steeds juni als verwachte leveringsperiode. Dat is niet netjes van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Volodos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:01:
[...]
Van wat ik begrepen heb is het probleem niet dat de auto's niet op voorraad zijn, maar dat ze gewoon te weinig mensen/capaciteit hebben om alle afleveringen binnen de gewenste periode te verzorgen.
Dan hebben ze echt niets geleerd van de vorige keer toen ze exact hetzelfde probleem hadden.
Dat iets niet lukt is één ding, dat je niets van je laat horen is een tweede/kwalijke.
Daar hebben ze dus ook niet voldoende mensen voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volodos
acidfever schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:09:
[...]

Daar hebben ze dus ook niet voldoende mensen voor. ;)
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 08:37
Ben toch wel benieuwd hoe men de FSD achteraf regelt wanneer je de tesla afneemt via een leasemaatschappij.

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Wonkbonko schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:36:
Ben toch wel benieuwd hoe men de FSD achteraf regelt wanneer je de tesla afneemt via een leasemaatschappij.

Hoe doen jullie dat?
Het kopen van AP en FSD achteraf is 1 van de weinige dingen waar wel een geautomatiseerd proces voor bestaat. Dit kun je dus gewoon bestellen en betalen in je Tesla account en de functionaliteit wordt dan binnen enkele uren geactiveerd.

Dit proces bestond overigens bij de eerste leveringen ook nog niet maar is pas later beschikbaar gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
acidfever schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:39:
[...]

Het kopen van AP en FSD achteraf is 1 van de weinige dingen waar wel een geautomatiseerd proces voor bestaat. Dit kun je dus gewoon bestellen en betalen in je Tesla account en de functionaliteit wordt dan binnen enkele uren geactiveerd.

Dit proces bestond overigens bij de eerste leveringen ook nog niet maar is pas later beschikbaar gekomen.
Maar hoe regel je dit precies met de LM? Vooraf bespreken dat je gebruik wilt maken van deze 'achteraf' activatie? En of ze daar rekening mee willen houden in het contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wonkbonko schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Maar hoe regel je dit precies met de LM? Vooraf bespreken dat je gebruik wilt maken van deze 'achteraf' activatie? En of ze daar rekening mee willen houden in het contract?
Dat lijkt me wel ja. Meteen als accessoire bestellen. Dan zou het ook gewoon aan moeten staan als je de auto krijgt. Achteraf is het nogal onhandig denk ik. Als de LM er uberhaupt zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Ben benieuwd. Mijn Pearl White RWD is omgezet naar Black AWD en zou ik deze vrijdag moeten kunnen ophalen volgens de afspraken. Ik heb nog geen afhaalbericht gekregen. Spannend :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Wonkbonko schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:43:
[...]

Jep, gewoon mee financieren en dan na levering laten activeren en betalen door LM zodat het buiten de fiscale waarde valt.

Je kunt het ook via andere wegen proberen maar ik neem aan dat je wel eens iets hebt gelezen over protest voor de deur bij Tesla in Tilburg. Dat is dus het informele proces. Komt uiteindelijk ook goed maar kost aanzienlijk meer moeite.

Maar welke procedure stelt de LM voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Inspired schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:46:
[...]

Dat lijkt me wel ja. Meteen als accessoire bestellen. Dan zou het ook gewoon aan moeten staan als je de auto krijgt. Achteraf is het nogal onhandig denk ik. Als de LM er uberhaupt zin in heeft.
Dat zou echt geen enkel probleem mogen zijn. Opties/accessoires buiten de fiscale waarde houden is elke LM normaal gesproken volledig bekend mee, dat is niet nieuw voor Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
acidfever schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:48:
[...]

Dat zou echt geen enkel probleem mogen zijn. Opties/accessoires buiten de fiscale waarde houden is elke LM normaal gesproken volledig bekend mee, dat is niet nieuw voor Tesla.
Dat zeg ik toch ook niet? Achteraf is het meer een uitdaging. Als in, auto bestellen bij LM zonder FSD en dan na afleveren proberen toe te voegen via LM. De LMs hebben ook wel standaard in de config tools staan. Het is dan 7400 ipv 6400.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 26-06-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
acidfever schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:46:
[...]

Jep, gewoon mee financieren en dan na levering laten activeren en betalen door LM zodat het buiten de fiscale waarde valt.

Je kunt het ook via andere wegen proberen maar ik neem aan dat je wel eens iets hebt gelezen over protest voor de deur bij Tesla in Tilburg. Dat is dus het informele proces. Komt uiteindelijk ook goed maar kost aanzienlijk meer moeite.

Maar welke procedure stelt de LM voor?
Ik gebruik al jaren het OV, maar door verhuizing ga ik na de zomer gebruik maken van het lease aanbod. Ben nieuw dus met lease contracten. Ik twijfel overigens ook tussen de Long Range en de Standard Range, ik rij niet veel en zal het voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruiken (afstand 010-020 ;-)). Zou ik het WLTP verschil van 160km erg merken? Bedankt voor je antwoord iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wonkbonko schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Ik gebruik al jaren het OV, maar door verhuizing ga ik na de zomer gebruik maken van het lease aanbod. Ben nieuw dus met lease contracten. Ik twijfel overigens ook tussen de Long Range en de Standard Range, ik rij niet veel en zal het voornamelijk voor woon-werk verkeer gebruiken (afstand 010-020 ;-)). Zou ik het WLTP verschil van 160km erg merken? Bedankt voor je antwoord iig.
Dit heeft niet zoveel met leveringen te maken. Meer iets voor het normale topic. Maar kijk eens op EV database voor de "echte" range. Dan moet je zelf de afweging maken. Zou overigens zelf liever LR AWD zonder FSD nemen dan STD+ met FSD. Maar goed, ieder zo zijn eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Inspired schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:56:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet? Achteraf is het meer een uitdaging. Als in, auto bestellen bij LM zonder FSD en dan na afleveren proberen toe te voegen via LM. De LMs hebben ook wel standaard in de config tools staan. Het is van 7400 ipv 6400.
Ja dus bestel je hem bij de LM met de opmerking dat je FSD achteraf wilt activeren i.v.m. bijtelling. Dan bestellen zij hem zonder FSD maar nemen ze de kosten voor FSD wel mee in de financiering.

FSD achteraf activeren kost inmiddels hetzelfde als direct bestellen (6400 euro) dus het verschil in bijtelling door de lagere fiscale waarde (tegen 22%) is echt wel interessant te noemen (zelfs als het 1000 euro meer zou kosten overigens)..

[ Voor 11% gewijzigd door acidfever op 26-06-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:52
Hmm, zag zojuist deze op de inventory lijst staan. Zouden we een price drop krijgen op de Longe range AWD?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/T2kGSJq/Untitled.png]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
PSP123 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:15:
Hmm, zag zojuist deze op de inventory lijst staan. Zouden we een price drop krijgen op de Longe range AWD?

[Afbeelding]]
Dat is wel bijzonder. Als ik dezelfde auto nu configureer op de site kost hij gewoon nog 58,3k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Smobbo schreef op maandag 24 juni 2019 @ 14:02:
[...]

Hier de eerste update:

En hier de 2e update, op z'n Tesla's is mijn levering verplaatst :+ .
Ik zou nu vrijdag de auto op kunnen halen, maar in hetzelfde smsje staat ook "Deze datum kan nog gewijzigd worden". Prettig, dat ze een dag van te voren de boel aanpassen en dan nog zeggen dat het niet definitief is ;w . Hopelijk blijft het hier bij, want ik kan niet zomaar op stel en sprong mijn afspraken aanpassen...

Vooral ook onhandig om dit steeds met de LM te regelen, die moeten nu de huidige auto ook op een andere dag halen en daarop hun logistiek aanpassen. Van de LM hoorde ik al dat ze behoorlijk klaar zijn met die 'arrogante chaos' van Tesla.
Ik mag mijn huidige auto nog bij Tesla achterlaten, een aantal andere LM's weigeren dit al. Mijn LM gaf aan dat ze bij het ophalen van de auto gewoon een bak met sleutels krijgen en dan zelf over een parkeerplaats mogen lopen terwijl ze de afstandsbediening inklikken in de hoop de auto tegen te komen :F .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Wonkbonko schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:00:
[...]

Het gaat niet alleen om de range.
Met de Long Range krijg je meer, namelijk:
- All wheel drive ipv achterwielaandrijving
- 2 motoren.. voordelen hiervan kan je op de Tesla website zien als je voor long range kiest.
- Premium connectiviteit (1 jaar):
- Satellietkaarten met live verkeersweergave
- Streaming media in de auto
- Beter Audiosysteem.
- Draadloze updates via wifi en mobiel netwerk.. (vind ik wel belangrijk)
- En ook gelijk een abonnement op Spotify. Na eerste jaar kost dit wel 100 euro per jaar overigens.
Maar een Spotify abonnement kost al normaal 10 euro per maand. Dus de kosten heb je in principe niet als je nu al een Spotify abonnement hebt.

Daarentegen kom je wel boven de 50K uit en dus 22% bijteling boven het bedrag van 50K als je ook prive gaat rijden.

Of je dit allemaal 10,5K meer waard wilt is een keuze natuurlijk. :) Maar het zal voor jou niet veel extra kosten denk ik omdat je het gaat leasen. Zou voor een prijsopgave vragen aan de leasemaatschappij wat je maandelijks extra moet betalen als je voor long range gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Hunkaroglu op 26-06-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Hunkaroglu schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:08:
[...]

Het gaat niet alleen om de range.
Met de Long Range krijg je meer, namelijk:
- All wheel drive ipv achterwielaandrijving
- 2 motoren.. voordelen hiervan kan je op de Tesla website zien als je voor long range kiest.
- En een premium interieur, wat o.a inhoudt dat je satellietkaarten hebt met live verkeersweergave en navigatie. Daarnaast ook beter Audiosysteem.
- En ook gelijk een abonnement op Spotify. Na eerste jaar kost dit wel 100 euro per jaar overigens.
Maar een Spotify abonnement kost al normaal 10 euro per maand. Dus de kosten heb je in principe niet als je nu al een Spotify abonnement hebt.

Daarnaast kom je wel boven de 50K uit en dus 22% bijteling boven het bedrag van 50K als je ook prive gaat rijden.

Of je dit allemaal 10,5K meer waard wilt is een keuze natuurlijk. :) Maar het zal voor jou niet veel extra kosten denk ik omdat je het gaat leasen. Zou voor een prijsopgave vragen aan de leasemaatschappij wat je maandelijks extra moet betalen als je voor long range gaat.
Er zit bij de LR geen spotify bijgesloten, na 1 jaar betaal je wel 100€ (ongeveer) per jaar voor LTE/connected services (waar je mee kan internetten, streamen/spotify luisteren, en data (google maps, traffic info) realtime krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
NielsTn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:14:
[...]

Er zit bij de LR geen spotify bijgesloten, na 1 jaar betaal je wel 100€ (ongeveer) per jaar voor LTE/connected services (waar je mee kan internetten, streamen/spotify luisteren, en data (google maps, traffic info) realtime krijgt)
Oh dat zei de verkoper wel overigens. Of is dit recent niet meer mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
NielsTn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:14:
[...]

Je krijgt wel degelijk Spotify, maar deze is wel beperkt tot gebruik in de auto. Tevens is het niet mogelijk om met je gratis Spotify account in te loggen in een Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
Volodos schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:21:
[...]

Dat is wel bijzonder. Als ik dezelfde auto nu configureer op de site kost hij gewoon nog 58,3k...
Hier nu 59,3k:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFCVwjjKtdn0SPk5LazlXkTz/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:52
Klopt, het ging om drie tesla’s op de ocassion lijst. Gewoon nieuw met 12km.
Ook ik heb gelijktijdig de Tesla nieuw geconfigureerd en kwam ook op 59.3k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijdhagen
Smobbo schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:41:
[...]

En hier de 2e update, op z'n Tesla's is mijn levering verplaatst :+ .
Ik zou nu vrijdag de auto op kunnen halen, maar in hetzelfde smsje staat ook "Deze datum kan nog gewijzigd worden". Prettig, dat ze een dag van te voren de boel aanpassen en dan nog zeggen dat het niet definitief is ;w . Hopelijk blijft het hier bij, want ik kan niet zomaar op stel en sprong mijn afspraken aanpassen...

Vooral ook onhandig om dit steeds met de LM te regelen, die moeten nu de huidige auto ook op een andere dag halen en daarop hun logistiek aanpassen. Van de LM hoorde ik al dat ze behoorlijk klaar zijn met die 'arrogante chaos' van Tesla.
Ik mag mijn huidige auto nog bij Tesla achterlaten, een aantal andere LM's weigeren dit al. Mijn LM gaf aan dat ze bij het ophalen van de auto gewoon een bak met sleutels krijgen en dan zelf over een parkeerplaats mogen lopen terwijl ze de afstandsbediening inklikken in de hoop de auto tegen te komen :F .
Hier hetzelfde, ook vrijdag ipv donderdag :P gelukkig ben ik vrij flexibel (deze week).
Welk tijdvak heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Hunkaroglu schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:08:
[...]
Of je dit allemaal 10,5K meer waard wilt is een keuze natuurlijk. :) [...]
Je bent de verwarmde achterstoelen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Deveon schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:55:
[...]

Je krijgt wel degelijk Spotify, maar deze is wel beperkt tot gebruik in de auto. Tevens is het niet mogelijk om met je gratis Spotify account in te loggen in een Tesla.
Je kan ook geen eigen playlists aanmaken dus ergo: spotify zit er niet in als volledige functionaliteit. Je betaald na een jaar die 100€ (ca) voor LTE connectiviteit.

Pagina: 1 ... 7 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.