Oh dacht dat het wel kon. Overigens blijft de auto wel verbonden en krijg je veiligheidsupdates nog steeds over 4G als je te lang niet aan de WiFi hebt gehangen.NielsTn schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:48:
[...]
Je kan ook geen eigen playlists aanmaken dus ergo: spotify zit er niet in als volledige functionaliteit. Je betaald na een jaar die 100€ (ca) voor LTE connectiviteit.
Gisteren is mijn Model 3 SR+ geleverd! Niet op tijd natuurlijk (half uurtje te vroeg ;-) en nu lekker mee aan het spelen. Heerlijke auto, foto's volgen!
Enjoy!DigiDaan schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:47:
Gisteren is mijn Model 3 SR+ geleverd! Niet op tijd natuurlijk (half uurtje te vroeg ;-) en nu lekker mee aan het spelen. Heerlijke auto, foto's volgen!
[ Tesla MIG MYP ]
Weet iemand hoe lang Tesla er tegenwoordig over doet om een order van de LM om te zetten in een definitieve bestelling.
Afgelopen maandag heeft mijn LM de definitieve bestelling geplaatst bij Tesla en het zou ongeveer 3/4 werkdagen duren voordat bestelling door Tesla definitief in gang gezet wordt. LM is alleen minder positief geworden over gang van zaken van Tesla en stuurt me naar Tesla voor status. Gisterenmiddag gebeld met service center Tesla en die zag nog niks in het systeem. Zie zelf ook nog niks in mijn Tesla account. Verkoper zei wel dat mijn order "onderaan" de stapel zou komen van alle bestellingen in Amsterdam....
Geeft nog niet veel vertrouwen maar misschien ben ik wat ongeduldig :-|. Mijn plan was om deze week de bestelling erdoor te hebben aangezien per 1 juli prijsverhoging voor kleur zwart eraan zit te komen.
Afgelopen maandag heeft mijn LM de definitieve bestelling geplaatst bij Tesla en het zou ongeveer 3/4 werkdagen duren voordat bestelling door Tesla definitief in gang gezet wordt. LM is alleen minder positief geworden over gang van zaken van Tesla en stuurt me naar Tesla voor status. Gisterenmiddag gebeld met service center Tesla en die zag nog niks in het systeem. Zie zelf ook nog niks in mijn Tesla account. Verkoper zei wel dat mijn order "onderaan" de stapel zou komen van alle bestellingen in Amsterdam....
Geeft nog niet veel vertrouwen maar misschien ben ik wat ongeduldig :-|. Mijn plan was om deze week de bestelling erdoor te hebben aangezien per 1 juli prijsverhoging voor kleur zwart eraan zit te komen.
@GMAT De prijs van de orderdatum zal ook de prijs zijn die op de eindfactuur komt te staan, daar zou ik me geen zorgen om maken. Maar als je idee is om 1 juli al te kunnen rijden: dat kun je rustig op je buik schrijven. De meeste mensen (waaronder ik) wachten nu al 3 weken en hebben nog steeds geen eindfactuur ontvangen en aldus ook geen mogelijkheid om de auto af te halen.GMAT schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:50:
Weet iemand hoe lang Tesla er tegenwoordig over doet om een order van de LM om te zetten in een definitieve bestelling.
Niemand kan je vertellen bij Tesla waar je auto is. Tot het moment dat hij in Europa is. Info mbt boten kun je bv hier vinden; https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0 Als een boot richting Zeebrugge komt kun je het schip online tracken. Dan weet je wanneer hij aan komt. Maar het is dus de vraag of je auto erop staat. Ook omdat auto's niet echt op bestelling gemaakt worden. Met wat geluk staat je auto op de volgende boot. Er is op dit moment nog geen boot onderweg, en ook nog geen zicht op wanneer dat wel het geval zal zijn. Wel wat magertjes voor juni.Hunkaroglu schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:00:
[...]
Ik lees hier veel over boot en linkjes die gedeeld worden dat hij aankomt.
Hoe komen ze aan die informatie? En kan ik mijn auto straks ook volgen waar die is?
En worden de onderdelen van Model 3 eerst in Tilburg afgeleverd en dan gemonteerd? Of komt het gemonteerd en al naar Tilburg?
Overigens snap ik niet waarom de afleverlocatie Tilburg of Groningen is.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Bij mij duurde dit afgelopen maandag iets meer dan een uurtje via Tesla Fleetsales. Overigens waren ze wel vergeten de referral te verwerken in de snelheid...GMAT schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:50:
Daarna stond de bestelling meteen in mijn account en heb in de informatie aangevuld. Overigens zal ik hem pas ophalen in augustus omdat dan mijn A3 E-tron naar een nieuw baasje gaat.
Thanks! Ik heb zeker niet de illusie (helemaal nadat ik dit forum heb gelezen) dat ik de Tesla heel snel in mijn bezit heb. Eerst bestelling er door krijgen en dan zien we wel hoe het leverproces gaat lopen...Volodos schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:57:
[...]
@GMAT De prijs van de orderdatum zal ook de prijs zijn die op de eindfactuur komt te staan, daar zou ik me geen zorgen om maken. Maar als je idee is om 1 juli al te kunnen rijden: dat kun je rustig op je buik schrijven. De meeste mensen (waaronder ik) wachten nu al 3 weken en hebben nog steeds geen eindfactuur ontvangen en aldus ook geen mogelijkheid om de auto af te halen.
Misschien komt het doordat ik een Tesla rookie ben maar bedoel je dat je met Tesla Fleetsales dat je zelf rechtstreeks met Tesla Fleetsales de auto hebt besteld? Mijn LM heeft de bestelling bij Tesla gedaan en weet niet hoe.T7D_Sneezy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:36:
[...]
Bij mij duurde dit afgelopen maandag iets meer dan een uurtje via Tesla Fleetsales. Overigens waren ze wel vergeten de referral te verwerken in de snelheid...
Daarna stond de bestelling meteen in mijn account en heb in de informatie aangevuld. Overigens zal ik hem pas ophalen in augustus omdat dan mijn A3 E-tron naar een nieuw baasje gaat.
Overigens vraag ik me af of mijn LM ook een referral gebruikt. Denk het niet eigenlijk
Ik werk bij een leasemaatschappij en “mijn” TM3 is deze week besteld. Dus ik kan precies zien wanneer de bestelling eruit gegaan is en wanneer tesla deze bevestigd heeft. Zat dus een uurtje tussenGMAT schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:56:
[...]
Misschien komt het doordat ik een Tesla rookie ben maar bedoel je dat je met Tesla Fleetsales dat je zelf rechtstreeks met Tesla Fleetsales de auto hebt besteld? Mijn LM heeft de bestelling bij Tesla gedaan en weet niet hoe.
Overigens vraag ik me af of mijn LM ook een referral gebruikt. Denk het niet eigenlijk
Overigens zal een leasemaatschappij een referral gebruiken als jij deze opgegeven hebt. Mijn referral wordt door collega’s van inkoop nu ook gebruikt voor enkele auto’s die geen referral hebben meegekregen. Zo krijgen de berijders in ieder geval wat gratis kilometers SC-tegoed.
Welke LM? Kan zo maar 1/2 weken duren voordat je een mail met je account krijgt. Grotere LMs zetten ook maar 1 x per week bestellingen door naar Tesla. Mijne is besteld op 15/5 (bij LM) en ik kreeg op 1/6 mijn account via de e-mail (pas) door. Ik zit bij Leaseplan overigens. Als je bij de bestelling de referral doorgegeven hebt dan moet het wel goed komen.GMAT schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:56:
[...]
Misschien komt het doordat ik een Tesla rookie ben maar bedoel je dat je met Tesla Fleetsales dat je zelf rechtstreeks met Tesla Fleetsales de auto hebt besteld? Mijn LM heeft de bestelling bij Tesla gedaan en weet niet hoe.
Yes! Bestelling staat in mijn account, zie al een RN nummer oef wat vet zeg.
Edit: Zag wel een prijs van € 48.800 ipv 47.800, bijzonder. Na de gegevens te hebben ingevuld kan ik de prijs niet meer zien. Qua leasecontract heb ik wel €1060 aan opties+accessoires erbij.
Duut nog een tijdje dus zien we dan wel.
Edit: Zag wel een prijs van € 48.800 ipv 47.800, bijzonder. Na de gegevens te hebben ingevuld kan ik de prijs niet meer zien. Qua leasecontract heb ik wel €1060 aan opties+accessoires erbij.
[ Voor 61% gewijzigd door Wackmack op 27-06-2019 11:20 ]
Afleverkosten?Wackmack schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:11:
Yes! Bestelling staat in mijn account, zie al een RN nummer oef wat vet zeg.
Geen idee, als de waarde van 47K maar klopt bij de RDW maar dat komt vast goed. Nu nog 4 maandjes wachten....
Ja, RWD waarde zal wel kloppen. (Al wil dat bij Tesla nog wel eens mis gaan.Wackmack schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:45:
[...]
Geen idee, als de waarde van 47K maar klopt bij de RDW maar dat komt vast goed. Nu nog 4 maandjes wachten....

De RDW waarde van mijn auto is inclusief alle kosten, dus ook afleverkosten (en zelfs dan nog iets hoger). Volgens mij niet correct maar krijg dat maar eens aangepast.....Inspired schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:47:
[...]
Ja, RWD waarde zal wel kloppen. (Al wil dat bij Tesla nog wel eens mis gaan.)Maar de prijs op je account is incl. de afleverkosten.
[ Voor 7% gewijzigd door acidfever op 27-06-2019 13:33 ]
Ook ik heb omgeboekt van RWD naar AWD. Omdat ik niet deze maand nog kan wegrijden kan ik helaas geen korting krijgen op de RWD. Wel nog gebeld met Tesla (we hebben hier op de zaak twee "RWD"-cases) maar ze mogen echt alleen op voorraad modellen die korting (of één optie) weggeven.
Met een beetje hulp van de LM en van de werkgever toch de AWD kunnen bekostigen. Kost me nu alleen wat meer bijtelling. So be it.
Op navraag bij de LM waarom de nieuwe bestelling nog niet in de Tesla account staat kreeg ik het antwoord:
Er is op dit moment een technische issue in de MyTesla omgeving. Tesla is hier druk mee bezig maar er is nog geen indicatie wanneer dit is opgelost.
Met een beetje hulp van de LM en van de werkgever toch de AWD kunnen bekostigen. Kost me nu alleen wat meer bijtelling. So be it.
Op navraag bij de LM waarom de nieuwe bestelling nog niet in de Tesla account staat kreeg ik het antwoord:
Er is op dit moment een technische issue in de MyTesla omgeving. Tesla is hier druk mee bezig maar er is nog geen indicatie wanneer dit is opgelost.
Ik kreeg vandaag ook ineens een sms'je en een VIN-nummer: kan de auto zaterdag ophalen. Echt superfijn!
De eindfactuur zie ik echter nog niet in het Tesla account, maar die zal zo wel komen denk ik
De eindfactuur zie ik echter nog niet in het Tesla account, maar die zal zo wel komen denk ik
Ik zag deze ochtend een vergelijkbare configuratie op de volgende pagina staan:PSP123 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:15:
Hmm, zag zojuist deze op de inventory lijst staan. Zouden we een price drop krijgen op de Longe range AWD?
[Afbeelding]]
https://teslainventory.teslastats.no/
Ik had al een aanbod van 2000euro korting ivm een rwd bestelling die niet doorging. Hier was ik echter nog niet mee akkoord gegaan. Ik snel deze besteld en zojuist telefonisch bevestigd gekregen dat het hier gewoon om een nieuw model gaat. Prijzen worden automatisch vanaf US geregeld en niet bekend waarom deze korting erop zit. Waarschijnlijk opruimen voorraadmodellen. Op de factuur staat 58300 - 3100 dus geen voordeel voor de fiscale waarde.
Vreemd dat we dit enkel op een kale zwarte AWD hebben gezien tot op heden. Fingers crossed dat het dit keer wel goed gaat, heb al genoeg gezeik gehad met onze tesla vrienden.
[ Voor 26% gewijzigd door Brainstorm86 op 27-06-2019 15:15 ]
Handige site, kende ik nog niet. Jammer dat je bij de 'inventory' auto's alleen via creditcard kan aanbetalen i.p.v. ook met Ideal. Dit is wel mogelijk bij het aanschaffen van een nieuwe configuratie.Brainstorm86 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:13:
[...]
Ik zag deze ochtend een vergelijkbare configuratie op de volgende pagina staan:
https://teslainventory.teslastats.no/
Vreemd dat we dit enkel op een kale zwarte AWD hebben gezien tot op heden. Fingers crossed dat het dit keer wel goed gaat, heb al genoeg gezeik gehad met onze tesla vrienden.
Werkt die site wel voor Model 3? Als je check availability doet en de tekst veranderd in grijs dan is de auto niet beschikbaar? Krijg ik bij alle Model 3s in NL. Volgens mij kun je voor de Model 3 beter de Tesla site in de gaten houden. Je kunt ook niet alle auto's selecteren en check doen.PSP123 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:31:
[...]
Handige site, kende ik nog niet. Jammer dat je bij de 'inventory' auto's alleen via creditcard kan aanbetalen i.p.v. ook met Ideal. Dit is wel mogelijk bij het aanschaffen van een nieuwe configuratie.
[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 27-06-2019 15:47 ]
Het was mij ook al opgevallen, dat niet elke Tesla nog beschikbaar is en ze je vervolgens doorsturen naar het volledige overzicht. Echter als je de optie 'last 24 hours' selecteert staan er wel Tesla's tussen die beschikbaar zijn.Inspired schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:43:
[...]
Werkt die site wel voor Model 3? Als je check availability doet en de tekst veranderd in grijs dan is de auto niet beschikbaar? Krijg ik bij alle Model 3s in NL. Volgens mij kun je voor de Model 3 beter de Tesla site in de gaten houden. Je kunt ook niet alle auto's selecteren en check doen.
Ik vind, dat als jij geld hebt om een auto van 60k contant te kopen, je ook wel een CC mag hebbenPSP123 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:31:
[...]
Handige site, kende ik nog niet. Jammer dat je bij de 'inventory' auto's alleen via creditcard kan aanbetalen i.p.v. ook met Ideal. Dit is wel mogelijk bij het aanschaffen van een nieuwe configuratie.
Bijna geen enkele volgens mij. Ik zie even niet de meerwaarde van de site op dit moment.PSP123 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:57:
[...]
Het was mij ook al opgevallen, dat niet elke Tesla nog beschikbaar is en ze je vervolgens doorsturen naar het volledige overzicht. Echter als je de optie 'last 24 hours' selecteert staan er wel Tesla's tussen die beschikbaar zijn.
Vanmiddag mail ontvangen van mijn LM dat de Tesla besteld is en zojuist een welkomstmail van Tesla. Alleen jammer dat de auto nu gekoppeld is aan mijn zakelijke emailadres en niet aan mijn prive emailadres waarmee ik al een account had gemaakt. Maar goed.. daar komen we wel overheen.
Tesla verwacht dat levering zal plaatsvinden vanaf week 42 (!). Toch veel langer dan de 6/8 weken die ik overal lees en van de verkoper hoorde....
Tesla verwacht dat levering zal plaatsvinden vanaf week 42 (!). Toch veel langer dan de 6/8 weken die ik overal lees en van de verkoper hoorde....
Wij hebben daarnet onze M3 LR AWD besteld
Nog een beetje raar dat we eindelijk een eigen Tesla gaan hebben, na het merk jarenlang gevolgd te hebben.
Hopelijk snelle levering
Hopelijk snelle levering
Keep on running
speciale config ?GMAT schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:03:
Vanmiddag mail ontvangen van mijn LM dat de Tesla besteld is en zojuist een welkomstmail van Tesla. Alleen jammer dat de auto nu gekoppeld is aan mijn zakelijke emailadres en niet aan mijn prive emailadres waarmee ik al een account had gemaakt. Maar goed.. daar komen we wel overheen.
Of loopt het contract van je huidige nog tot week 42 ?
[ Voor 4% gewijzigd door ZeRoC00L op 27-06-2019 19:06 ]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Geen speciale configuratie. Mijn huidige lease auto loopt tm week 39 maar in contract staat dat leverancier pas verwacht vanaf week 42 te kunnen leveren.ZeRoC00L schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:05:
[...]
speciale config ?
Of loopt het contract van je huidige nog tot week 42 ?
Wel gek inderdaad. Al liggen de shipments richting Europa ook al een tijdje stil. Lijkt erop dat er in de maand juni geen enkele schip vertrekt richting Zeebrugge. Meer focus op US? En/of China?GMAT schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:33:
[...]
Geen speciale configuratie. Mijn huidige lease auto loopt tm week 39 maar in contract staat dat leverancier pas verwacht vanaf week 42 te kunnen leveren.
Waar haal je deze info vandaan?GMAT schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:03:
In de bestelbevestiging van mijn LM.
"Gegevens leverancier
U ontvangt rechtstreeks bericht van de leverancier over de aflevering. De leverancier
verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 42 2019. Met uw werkgever hebben we
afgesproken dat de aflevering niet eerder is dan week 39 2019."
Probleem met dit soort restricties is ook dat Tesla geen auto gaat reserveren voor je. Dit probleem heb ik ook gehad. Als er in week 38 een boot vol met Tesla aan komt, en je config zit erbij, gaan ze hem niet reserveren voor je omdat ze hem liever aan iemand anders in week 38 leveren. Ze gaan pas een VIN toewijzen in week 39. Als er dan een auto staat > geluk. Anders wachten totdat er iets beschikbaar komt. Vandaar dat ze misschien ook al standaard gewenst week + 3 aanhouden.GMAT schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:38:
[...]
In de bestelbevestiging van mijn LM.
"Gegevens leverancier
U ontvangt rechtstreeks bericht van de leverancier over de aflevering. De leverancier
verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 42 2019. Met uw werkgever hebben we
afgesproken dat de aflevering niet eerder is dan week 39 2019."
Precies dat. Zou gek zijn als ze zoudenInspired schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:47:
[...]
Probleem met dit soort restricties is ook dat Tesla geen auto gaat reserveren voor je. Dit probleem heb ik ook gehad. Als er in week 38 een boot vol met Tesla aan komt, en je config zit erbij, gaan ze hem niet reserveren voor je omdat ze hem liever aan iemand anders in week 38 leveren. Ze gaan pas een VIN toewijzen in week 39. Als er dan een auto staat > geluk. Anders wachten totdat er iets beschikbaar komt. Vandaar dat ze misschien ook al standaard gewenst week + 3 aanhouden.
zeggen: auto mag niet worden geleverd voor week 39 maar uitlevering is over twee weken...
Vorige week is een LR AWD 19” besteld, daar ook bericht over gehad. Levering vanaf w46 en LM zegt niet eerder dan w45 (ivm lopend contract). Dus is niet standaard een verschil van 3 weken.
Wellicht is de extra levertijd afhankelijk van gekozen config. Maar is het betere gokwerk van mijn kant. :-) Maar op zich zou Tesla dit soort weken gewoon moeten kunnen matchen, dus wel gek dat ze toch plussen.CVar schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:56:
Vorige week is een LR AWD 19” besteld, daar ook bericht over gehad. Levering vanaf w46 en LM zegt niet eerder dan w45 (ivm lopend contract). Dus is niet standaard een verschil van 3 weken.
Laten we het hopen dat ze dat niet ‘verkloten’, lijkt er op dat het 4% deel van de bijtelling volgend jaar al 8% wordt.
Te laat leveren, dus in 2020, wordt dan opeens een duur geintje....
Ja las het ook net. Plannen zijn er om het te verhogen naar 8%. In het ergste geval kan je dan nog een showmodel auto kopen. Dan kan je nog 5 jaar genieten van de 4% bijtelling.. Daarna zal er geen voordeel meer zijn helaas..CVar schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:45:
Laten we het hopen dat ze dat niet ‘verkloten’, lijkt er op dat het 4% deel van de bijtelling volgend jaar al 8% wordt.

Dat vraag ik me dus af naar de prijzen van de aangekondigde modellen (Peugeot, Opel, VW) kijkend. Daar moet je het de komende jaren echt wel mee gaan doen.
[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 27-06-2019 23:14 ]
Lol, jarenlang is er genoten van fiscale voordelen maar het kan ook niet Nederlandser bijna om vervolgens te vinden dat je niks wordt gegund wanneer de regels weer naar standje "normaal" gaanHunkaroglu schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:08:
[...]
Ja las het ook net. Plannen zijn er om het te verhogen naar 8%. In het ergste geval kan je dan nog een showmodel auto kopen. Dan kan je nog 5 jaar genieten van de 4% bijtelling.. Daarna zal er geen voordeel meer zijn helaas..Maar daarentegen zullen de elektrische auto's ook weer goedkoper worden in de aanschaf. Overheid ziet dat het de staat geld gaat kosten en dan gaan ze gelijk maatregelen nemen. Had het ook niet anders verwacht eigenlijk. Er wordt je niks gegund hier in NL.

De auto's zullen waarschijnlijk goedkoper worden en onze salarissen stijgen natuurlijkHunkaroglu schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:08:
[...]
Ja las het ook net. Plannen zijn er om het te verhogen naar 8%. In het ergste geval kan je dan nog een showmodel auto kopen. Dan kan je nog 5 jaar genieten van de 4% bijtelling.. Daarna zal er geen voordeel meer zijn helaas..Maar daarentegen zullen de elektrische auto's ook weer goedkoper worden in de aanschaf. Overheid ziet dat het de staat geld gaat kosten en dan gaan ze gelijk maatregelen nemen. Had het ook niet anders verwacht eigenlijk. Er wordt je niks gegund hier in NL.
In alle eerlijkheid, de mensen die 'profiteren' van de bijtellingsregels en voor wie deze wijziging een merkbaar verschil gaat maken zijn wel de mensen die relatief het meeste bijdragen aan de staatskas.Djerro123 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:22:
Lol, jarenlang is er genoten van fiscale voordelen maar het kan ook niet Nederlandser bijna om vervolgens te vinden dat je niks wordt gegund wanneer de regels weer naar standje "normaal" gaan
Het is ook logisch dat je verontwaardigd bent als je financiële plannen de prullenbak in kunnen terwijl je meende dat de spelregels gewoon vast lagen en je daar al langere tijd je plannen op baseert.
Volgens mij is het veel grotere probleem dat de overheid niets doet tegen auto's die met dit soort subsidies gekocht zijn en vervolgens na 5 jaar naar het buitenland gaan. Volgens mij is daar relatief makkelijk en goedkoop veel meer winst te halen, en het voelt ook nog eens eerlijker.
Eerst zien, dan geloven. Cijfers laten zien dat dit al 25 jaar niet gebeurd is.Wackmack schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:37:
De auto's zullen waarschijnlijk goedkoper worden en onze salarissen stijgen natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 28-06-2019 08:40 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daarom heet het in de volksmond ook de subsidie voor de rijken.ph4ge schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:38:
In alle eerlijkheid, de mensen die 'profiteren' van de bijtellingsregels en voor wie deze wijziging een merkbaar verschil gaat maken zijn wel de mensen die relatief het meeste bijdragen aan de staatskas.
Waarom hoeft loon in natura voor de rijken niet/laag belast te worden? Wat maakt die mensen zoveel beter dan de minima en de middeninkomens? Omdat ze over de rug van die mensen hun geld verdienen? Het is dat werk naar verantwoordelijk wordt betaald i.p.v. naar werk dat er gedaan wordt.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
De volksmond is vooral knappe lobby. Je hebt wat mij betreft een vrij ruim idee van wat "rijk" is als je daar alle mensen toe rekent die zich laten beïnvloeden door bijtellingsregels. Als je rijk bent ben je vaak sowieso niet afhankelijk van de auto die je baas je geeft en ben je zelden in loondienst, en betaal je zeker niet het effectieve belastingtarief dat de mensen betalen voor wie het lage bijtellingstarief wel een grote impact heeft op hun financiële planning voor de komende 5 jaar.LordSinclair schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:43:
[...]
Daarom heet het in de volksmond ook de Tesla tax of de subsidie voor de rijken.
Waarom hoeft loon in natura voor de rijken niet/laag belast te worden? Wat maakt die mensen zoveel beter dan de minima en de middeninkomens? Omdat ze over de rug van die mensen hun geld verdienen? Het is dat werk naar verantwoordelijk wordt betaald i.p.v. naar werk dat er gedaan wordt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Eigenlijk ben je best wel naief als je je financiele plannen baseert op fiscale regelingen van de overheid. Zeker als het om auto's gaat, heeft de overheid de afgelopen 10-15 jaar keer op keer laten zien dat ze onbetrouwbaar is. Je weet dat dit soort fiscale regelingen gewijzigd worden omdat keer op keer blijkt dat ze meer kosten dan vooraf berekend.ph4ge schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:38:
[...]
Het is ook logisch dat je verontwaardigd bent als je financiële plannen de prullenbak in kunnen terwijl je meende dat de spelregels gewoon vast lagen en je daar al langere tijd je plannen op baseert.
Ja en nee. Nee: Als een ondernemer heeft berekend dat een EV aangeschaft kon worden in 2020 en op basis daarvan een Kia eNiro of Kona EV heeft besteld (met 12 maanden levertijd) dan is het niet fijn dat nu zijn business case niet meer zou sluiten omdat hij opeens dubbel zo veel bijtelling gaat betalen.anboni schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:23:
[...]Eigenlijk ben je best wel naief als je je financiele plannen baseert op fiscale regelingen van de overheid.
Ja: als je eenmaal een auto hebt, is de bijtelling wel voor 60 maanden vast gezet. Dat geeft dan nog enige "zigzag beleid" bescherming.
Iedereen die in dit draadje zit zal er wel van op aan kunnen dat zijn Tesla in 2019 geleverd kan worden lijkt me (even leasemaatschappijen die bestelling nog niet doorzetten daar gelaten). Daarmee kun je dan 60 maanden vooruit.
Ik ben zelf blij dat ik de geplande EV aanschaf (was van plan om deze aan te schaffen Q4-2019/Q1-2020 , ivm aflopen 14% bijtelling op mijn huidige wagen per 1-1-2020) naar voren heb gehaald. Rijd nu sinds mei in de M3, 4% bijtelling (over de eerste 50K dan) tot en met mei 2024, da's toch fijn.
Ik heb anderhalve week geleden mijn LR AWD Midnight silver 19" besteld bij Leaseplan maar nog niks vernomen van Tesla. Ik betwijfel of de LM heb überhaupt wel al heeft besteld. Ik had gehoopt er 2 september mee te kunnen gaan rijden, maar als ik alles hier zo lees dan betwijfel ik dat dat gaat gebeuren 
<<update>>
Net LM gebeld en ze geven aan de Tesla is besteld, hebben ze wel ruim een week mee gewacht dan, daarop Tesla gebeld en die geeft doodleuk aan we hebben het druk met kwartaalafsluiting dus je order heeft bij ons lage prioriteit. Volgende maand gaan we de nieuwe bestellingen pas verwerken. Levertijd is volgens hen wel nog steeds enkele weken. Ik heb nog 8 weken, dus hopelijk gaat het allemaal goed komen.
Never a dull moment met Tesla

<<update>>
Net LM gebeld en ze geven aan de Tesla is besteld, hebben ze wel ruim een week mee gewacht dan, daarop Tesla gebeld en die geeft doodleuk aan we hebben het druk met kwartaalafsluiting dus je order heeft bij ons lage prioriteit. Volgende maand gaan we de nieuwe bestellingen pas verwerken. Levertijd is volgens hen wel nog steeds enkele weken. Ik heb nog 8 weken, dus hopelijk gaat het allemaal goed komen.
Never a dull moment met Tesla
[ Voor 41% gewijzigd door Mr.Boombastic op 28-06-2019 10:36 ]
vanmiddag zou mijn M3 LR AWD moeten worden afgeleverd bij ons op kantoor. Tesla heeft dit laten weten in een SMS en dit staat ook in mijn Tesla account. Bijzondere is dat het kenteken nog niet ten naam is gesteld volgens de RDW website.
Ben wel benieuwd of Tesla dit doet wanneer de auto van de trailer afrolt straks of dat ze dit deze ochtend gedaan hebben en het RDW data van gisteren gebruikt?
Iemand een idee
Ben wel benieuwd of Tesla dit doet wanneer de auto van de trailer afrolt straks of dat ze dit deze ochtend gedaan hebben en het RDW data van gisteren gebruikt?
Iemand een idee
Zonder kenteken is er ook geen verzekering. Bij ons werd aangeboden om de auto's ook te brengen, maar hiervoor moest wel getekend worden dat ze met de auto mochten rijden. Dit was alleen wel in februari en uiteindelijk 1 maart opgehaald.
kenteken heb ik al ruim een week of twee en de auto is ook al verzekerd. Zie alleen nog geen tenaamstelling, APK datum, nul eigenaren etc. Daar ging mijn vraag overDeveon schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:27:
Zonder kenteken is er ook geen verzekering. Bij ons werd aangeboden om de auto's ook te brengen, maar hiervoor moest wel getekend worden dat ze met de auto mochten rijden. Dit was alleen wel in februari en uiteindelijk 1 maart opgehaald.
@Ibidem die van mij heeft ook geen tenaamstelling, terwijl ik er nu op zit te wachten (en ik hem al zie staan).
Dus dat zal wel achterlopen zo richting eind Q2 ofzo?
Top, dan ben ik niet de enige. Tesla is hier iig al laat met de aflevering. Komt vast goed en zo niet dan ga ik met de trein naar huis vandaagSmobbo schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:02:
@Ibidem die van mij heeft ook geen tenaamstelling, terwijl ik er nu op zit te wachten (en ik hem al zie staan).
Edit: Tesla belt nu op, nadat de aflevering plaats moest vinden met het verhaal dat de levering vertraagd is. Onderweg van Zeebrugge naar NL, iets zegt mij dat ze dit al dagen geleden moesten weten. Ah well... Tesla troubles zoals ik overal lees.
[ Voor 21% gewijzigd door Ibidem op 28-06-2019 13:43 ]
Man man wat een zware bevalling zo'n Tesla.. Vanaf 15-5 een RWD in bestelling, deze is gecancelled en een AWD met korting kunnen bestellen (voor prijs van RWD - dat is wel netjes) maar deze moet voor 7/7 afgeleverd worden, anders geen compensatie vanuit Tesla. Blijkbaar kan het systeem van Tesla niet automatisch een beschikbare auto assignen als deze in de Inventory komt. Dus, de persoon die het moet doen is steeds te laat. Vanmorgen (er kwamen 6 basic AWDs in de inventory) maar zelf een auto "gekocht" en deze laat ik nu op mijn andere order zetten. Je moet er wat voor over hebben.. Nu eindelijk een VIN aan mijn oorspronkelijke order.
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 28-06-2019 13:37 ]
Je ziet de inventory ook per minuut veranderen, soms springt hij van 37 naar 55. En dan staan er inderdaad Model 3's zonder trekhaak maar met autopilot, black voor 56k.Inspired schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:36:
Man man wat een zware bevalling zo'n Tesla.. Vanaf 15-5 een RWD in bestelling, deze is gecancelled en een AWD met korting kunnen bestellen (voor prijs van RWD - dat is wel netjes) maar deze moet voor 7/7 afgeleverd worden, anders geen compensatie vanuit Tesla. Blijkbaar kan het systeem van Tesla niet automatisch een beschikbare auto assignen als deze in de Inventory komt. Dus, de persoon die het moet doen is steeds te laat. Vanmorgen (er kwamen 6 basic AWDs in de inventory) maar zelf een auto "gekocht" en deze laat ik nu op mijn andere order zetten. Je moet er wat voor over hebben.. Nu eindelijk een VIN aan mijn oorspronkelijke order.
Precies. Daar dus snel één van gekocht. Blijft vreemd dat ze dan niet eerst auto's pakken voor pending orders. Chrome plugin werkt goed om de site te monitoren.PSP123 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:29:
[...]
Je ziet de inventory ook per minuut veranderen, soms springt hij van 37 naar 55. En dan staan er inderdaad Model 3's zonder trekhaak maar met autopilot, black voor 56k.
[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 28-06-2019 14:37 ]
Inderdaad, hiermee schieten ze ook zichzelf in de voet lijkt mij. Wie oplettend is annuleert waarschijnlijk de reeds bestelde voor 59k en koopt een nieuwe op voorraad voor 56k.Inspired schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:36:
[...]
Precies. Daar dus snel één van gekocht. Blijft vreemd dat ze dan niet eerst auto's pakken voor pending orders. Chrome plugin werkt goed om de site te monitoren.
Ben benieuwd of ze ze op deze manier blijven aanbieden of het te maken heeft met de kwartaal push. Heb ook ergens gelezen dat de korting die mensen krijgen omdat ze de LR RWD niet kunnen leveren ook maar geldig is tot 7/7/19.
[ Voor 19% gewijzigd door PSP123 op 28-06-2019 14:48 ]
Ik zie precies dezelfde configuratie als mijn auto, alleen mis ik de velgen. Kunnen ze dit achteraf ook vervangen trouwens met bijbetaling?
Ik probeer Tesla verkoop te bereiken, maar ze nemen niet op.
Is volgens mij lastig, maar je kunt het proberen.Hunkaroglu schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:44:
Ik zie precies dezelfde configuratie als mijn auto, alleen mis ik de velgen. Kunnen ze dit achteraf ook vervangen trouwens met bijbetaling?
Ik kan het proberen inderdaad. Maar de prijs verandert niet hoor.. Dus ik kom niet goedkoper uit of zo. Hij is nu goedkoper omdat er standaard velgen op zitten.Inspired schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:55:
[...]
Is volgens mij lastig, maar je kunt het proberen.
De personen die een LR RWD hadden besteld krijgen een upgrade idd..
Voor zover mij bekend is er enkel nog steeds 2k korting geboden op een aanpassing naar aan awd black. Niet meer dan dat. De tesla's die voor 56k erop staan hebben een korting van 3100euro @Inspired Mijn DM gezien? Heb je hem nu dan maar duurder gekocht?
Dus mijn bestelde LR RWD wordt (gratis) omgezet in een AWD? Of hoe moet ik dit lezen? En hoe zit dit met de fiscale waarde? (Gaat om een lease auto via mijn werkgever)Hunkaroglu schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:08:
[...]
Ik kan het proberen inderdaad. Maar de prijs verandert niet hoor.. Dus ik kom niet goedkoper uit of zo. Hij is nu goedkoper omdat er standaard velgen op zitten.
De personen die een LR RWD hadden besteld krijgen een upgrade idd..
[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 28-06-2019 15:56 ]
Als het goed is heeft de LM een voorstel gehad. Is wellicht afhankelijk van wanneer hij besteld is, en sowieso afhankelijk van wanneer de auto afgenomen kan worden. Uitgestelde levering kan iig niet. Catalogus waarde veranderd niet, het is eventueel alleen korting op de factuur. Je hebt nog een Tesla account met RWD order erin toch? Dan is dit niet van toepassing.PdeBie schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:54:
[...]
Dus mijn bestelde LR RWD wordt (gratis) omgezet in een AWD? Of hoe moet ik dit lezen? En hoe zit dit met de fiscale waarde? (Gaat om een lease auto via mijn werkgever)
[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 28-06-2019 16:03 ]
Toevallig de vriend van een collega die hetzelfde heeft en zijn Tesla nu aan het ophalen is:PdeBie schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:54:
[...]
Dus mijn bestelde LR RWD wordt (gratis) omgezet in een AWD? Of hoe moet ik dit lezen? En hoe zit dit met de fiscale waarde? (Gaat om een lease auto via mijn werkgever)
- leasebedrag niet veranderd
- catalogus waarde kijkt niet naar de feitelijk prijs die je betaalt, maar.. naar de cataloguswaarde. Bijtelling gaat dus wel iets omhoog.
De één zal er blij van worden, de ander niet, gok ik. Bereik is met de AWD iets korter, verder krijgt de betreffende vriend minder mooie velgen begreep ik.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Leasebedrag is bij mij wel lager maar is afhankelijk van gekozen RWD uitvoering en welke korting LM krijgt. Kale RWD vs kale AWD met korting zou wel moeten resulteren in een lagere leaseprijs. Maar kan zijn dat de LM dit lekker in eigen zak steekt.NiGeLaToR schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:06:
[...]
Toevallig de vriend van een collega die hetzelfde heeft en zijn Tesla nu aan het ophalen is:
- leasebedrag niet veranderd
- catalogus waarde kijkt niet naar de feitelijk prijs die je betaalt, maar.. naar de cataloguswaarde. Bijtelling gaat dus wel iets omhoog.
De één zal er blij van worden, de ander niet, gok ik. Bereik is met de AWD iets korter, verder krijgt de betreffende vriend minder mooie velgen begreep ik.
Ik heb afgelopen maandag van de LM pas bevestiging gekregen dat hij besteld is (LR RWD, Midnight Silver, 19", basis AP). Nu dit dus niet meer kan, vraag ik mij dus af wat er gaat gebeurenInspired schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:01:
[...]
Als het goed is heeft de LM een voorstel gehad. Is wellicht afhankelijk van wanneer hij besteld is, en sowieso afhankelijk van wanneer de auto afgenomen kan worden. Uitgestelde levering kan iig niet. Catalogus waarde veranderd niet, het is eventueel alleen korting op de factuur. Je hebt nog een Tesla account met RWD order erin toch? Dan is dit niet van toepassing.
Tesla account heb ik nog niet, dus kan verder nog niets in zien.
Neem aan dat de LM binnenkort bij je terug komt dat de auto niet besteld kan worden. Compensatie vanuit Tesla zal er niet komen aangezien de LM dit al had moeten weten. (Dat de RWD niet meer te bestellen is.) Dan moet je gewoon een nieuwe offerte opvragen voor een andere auto. Niet een grote LM? Want die wisten het al langer. (Leaseplan etc wisten het per 14/6 bv.)PdeBie schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:11:
[...]
Ik heb afgelopen maandag van de LM pas bevestiging gekregen dat hij besteld is (LR RWD, Midnight Silver, 19", basis AP). Nu dit dus niet meer kan, vraag ik mij dus af wat er gaat gebeuren
Tesla account heb ik nog niet, dus kan verder nog niets in zien.
[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 28-06-2019 16:15 ]
Gaat om ALD Automotive. Contract was al voor de bekendmaking opgesteld en getekend. Bevestiging kwam de 24e pas bij mij binnen.Inspired schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:14:
[...]
Neem aan dat de LM binnenkort bij je terug komt dat de auto niet besteld kan worden. Compensatie vanuit Tesla zal er niet komen aangezien de LM dit al had moeten weten. (Dat de RWD niet meer te bestellen is.)
Kortom: het kan alle kanten op heb ik het idee
En niet dus... levertijd volgens LM met een maand verplaatst naar 28 juliTRON schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:46:
Ben benieuwd. Mijn Pearl White RWD is omgezet naar Black AWD en zou ik deze vrijdag moeten kunnen ophalen volgens de afspraken. Ik heb nog geen afhaalbericht gekregen. Spannend

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Zou er niet op rekenen. Als er geen bestelling bij Tesla is geplaatst voor de 14de dan doet Tesla niets inzake compensatie.PdeBie schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:28:
[...]
Gaat om ALD Automotive. Contract was al voor de bekendmaking opgesteld en getekend. Bevestiging kwam de 24e pas bij mij binnen.
Kortom: het kan alle kanten op heb ik het idee
Vreemd, had je al een VIN in je account? Tesla doet er echt alles aan om auto's deze week nog afgeleverd te krijgen ivm Q close.TRON schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:30:
[...]
En niet dus... levertijd volgens LM met een maand verplaatst naar 28 juli![]()
[ Voor 28% gewijzigd door Inspired op 28-06-2019 16:31 ]
Nee, ik kan geen VIN vinden in mijn account.Inspired schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:31:
[...]
Vreemd, had je al een VIN in je account? Tesla doet er echt alles aan om auto's deze week nog afgeleverd te krijgen ivm Q close.
Ik ben ingegaan op het betreffende voorstel, dus ik had verwacht (eerder gehoopt...) dat het wel goed zou komen
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Met wie had je de afspraak van het ophalen dan? Niet met Tesla dan? Basic AWD? Order is wel aangepast in je account? Dit is ook de reden dat ik er zelf maar één "gekocht" heb en die auto om heb laten zetten naar mijn orginele order. De basic AWDs zijn steeds op, en er komt ook nog niets nieuws aan.TRON schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:34:
[...]
Nee, ik kan geen VIN vinden in mijn account.
Ik ben ingegaan op het betreffende voorstel, dus ik had verwacht (eerder gehoopt...) dat het wel goed zou komen
[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 28-06-2019 16:38 ]
@Inspired Order is aangepast in mijn Tesla-account. Afspraak tussen LM en Tesla was uiterlijk 30 juni afhalen verplicht. Geen afhaalbericht van Tesla gehad.
Aha, dan vraag ik me af wat nu gaat gebeuren. Hoor graag de uitkomst. Die 30 juni gaan ze nu niet meer halen iig. Vraag me af wat met de compensatie gaat gebeuren. Tenminste, neem aan dat je/ze compensatie gekregen hebben? /edit 2k zie ik. Zelfde issue als met mijn order waarschijnlijk. Beschikbare AWDs zijn steeds naar anderen gegaan omdat het systeem van Tesla dit niet automatisch doet. Vandaar dat ik zelf één "gekocht" heb en deze om laat zetten.TRON schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:38:
@Inspired Order is aangepast in mijn Tesla-account. Afspraak tussen LM en Tesla was uiterlijk 30 juni afhalen verplicht. Geen afhaalbericht van Tesla gehad.
[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 28-06-2019 16:43 ]
Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik heb EUR 4.200 compensatie gekregen aldus het factuur van Tesla.Inspired schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:40:
[...]
Aha, dan vraag ik me af wat nu gaat gebeuren. Hoor graag de uitkomst. Die 30 juni gaan ze nu niet meer halen iig. Vraag me af wat met de compensatie gaat gebeuren. Tenminste, neem aan dat je/ze compensatie gekregen hebben? /edit 2k zie ik. Zelfde issue als met mijn order waarschijnlijk. Beschikbare AWDs zijn steeds naar anderen gegaan omdat het systeem van Tesla dit niet automatisch doet. Vandaar dat ik zelf één "gekocht" heb en deze om laat zetten.
Ja, dat zou bij mij ook het geval moeten zijn. Wellicht zijn ze te porren om de korting op een AWD + trekhaak te geven. Die staan er nog wel, en gaan ook niet zo snel.TRON schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:44:
[...]
Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik heb EUR 4.200 compensatie gekregen aldus het factuur van Tesla.
[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 28-06-2019 16:45 ]
Zo, ik heb hem!
De samenvatting:
Vorige week donderdag besteld
Levering zou gisteren zijn, werd verplaatst naar vandaag.
Vanmiddag opgehaald
!
Betreft een blauwe 3 SR+ met aero velgen. Even leken de wieldoppen op te zijn en nabesteld te moeten worden, maar net voordat ik wegreed zonder doppen kwam er een medewerker met een setje aan
!
Auto is verder in perfecte staat afgeleverd. Geen krassen, vegen of weet ik wat.
Laadkabels erbij, alleen de telefoonkabels komen later.
Al met al zeer tevreden!
(Oh en hij rijdt bizar goed en snel
)
De samenvatting:
Vanmiddag opgehaald
Betreft een blauwe 3 SR+ met aero velgen. Even leken de wieldoppen op te zijn en nabesteld te moeten worden, maar net voordat ik wegreed zonder doppen kwam er een medewerker met een setje aan
Auto is verder in perfecte staat afgeleverd. Geen krassen, vegen of weet ik wat.
Al met al zeer tevreden!
(Oh en hij rijdt bizar goed en snel
Met zwart interieur? Ik ken collega's die deze versie al geruime tijd terug hebben besteld via de LM, maar die nog geen bericht hebben. Zou men bij Tesla toch voorrang geven aan 'directe' kopers?Smobbo schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:17:
Vanmiddag opgehaald!
Betreft een blauwe 3 SR+ met aero velgen. Even leken de wieldoppen op te zijn en nabesteld te moeten worden, maar net voordat ik wegreed zonder doppen kwam er een medewerker met een setje aan!
...
Zelf wacht ik sinds Mei op een SR+ Midnight Silver + B/W interior, nog geen bericht.
Ja met zwart interieur. Dit betreft ook een leaseauto.iMick schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:59:
[...]
Met zwart interieur? Ik ken collega's die deze versie al geruime tijd terug hebben besteld via de LM, maar die nog geen bericht hebben. Zou men bij Tesla toch voorrang geven aan 'directe' kopers?
Zelf wacht ik sinds Mei op een SR+ Midnight Silver + B/W interior, nog geen bericht.
Ik was ook verbaasd dat ik nog onderdeel van de Q2 push was.
De tesla dame vertelde dat ze ongeveer 350 auto’s uitleverden vandaag!
Hier ook maar even melden...
Afgelopen dinsdag (25ste) is de bestelling eindelijk door de LM gedaan. Nog geen model 3 in mijn account, maar desondanks vandaag (om 15:50) een mail: of ik morgenochtend in Tilburg kan opdraven om 'm op te halen...
Kenteken is netjes al doorgegeven aan de LM (wel zo handig met verzekering), dus ik ben benieuwd hoe 't gaat morgen.
Afgelopen dinsdag (25ste) is de bestelling eindelijk door de LM gedaan. Nog geen model 3 in mijn account, maar desondanks vandaag (om 15:50) een mail: of ik morgenochtend in Tilburg kan opdraven om 'm op te halen...
Kenteken is netjes al doorgegeven aan de LM (wel zo handig met verzekering), dus ik ben benieuwd hoe 't gaat morgen.
Zou je mij een kopie hiervan willen laten toekomen? Ga ik toch proberen die extra korting nog te regelen. Zou mij kunnen voorstellen dat een leasemaatschappij met meerdere bestellingen meer druk kan uitvoeren.TRON schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 16:44:
[...]
Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik heb EUR 4.200 compensatie gekregen aldus het factuur van Tesla.
[ Voor 11% gewijzigd door Brainstorm86 op 28-06-2019 20:10 ]
Even nieuwsgierig naar de Chrome plug-in, welke bedoel je?Inspired schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 14:36:
[...]
Precies. Daar dus snel één van gekocht. Blijft vreemd dat ze dan niet eerst auto's pakken voor pending orders. Chrome plugin werkt goed om de site te monitoren.
Haha, je hebt altijd baas boven baas!Exhar schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 19:49:
Hier ook maar even melden...
Welke configuratie heb je?
Viel me gisteren in Tilburg op dat ruim de helft zwart met zwart interieur was, dan nog een groot deel wit en blauw. Een paar grijze gezien maar geen rode.
Ook bij het naar buiten rijden kom je langs een veld met 100 (of meer?!) model 3’s, ook vooral zwart.
Gefeliciteerd! Kan lekker snel gaan bij Tesla. Hoe vind je de audio?Smobbo schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:17:
Zo, ik heb hem!
De samenvatting:
Vanmiddag opgehaald!
Betreft een blauwe 3 SR+ met aero velgen. Even leken de wieldoppen op te zijn en nabesteld te moeten worden, maar net voordat ik wegreed zonder doppen kwam er een medewerker met een setje aan!
Al met al zeer tevreden!
(Oh en hij rijdt bizar goed en snel)
Is bij iemand nog de lange laadkabel (7.5 meter) geleverd? De korte is wel erg krap bij sommige laadplekken, SC Den Haag zegt dat de lange kabels niet meer geleverd kunnen worden...
Distil web monitor. Die kun je de inventory laten monitoren. Ik heb de tekst met hoeveel auto's er zijn laten monitoren. Wel even in de config de delay op 2s zetten. Laden van de pagina duurt soms even en anders krijg je veel meldingen. Je kunt de extension dan bv om de 30s laten checken. Anders PM maar even voor meer info. Ik heb op een gegeven moment ook de inventory site open gezet op mijn tweede scherm en op die tab een andere plugin los gelaten (auto refresh). Maar met de eerste plugin kun je ook een mailtje laten sturen volgens mij. Hoef je dus niet steeds achter je scherm te zitten. Ik had al een persoonlijk account aangemaakt op Tesla (naast mijn zakelijke account waar de orginele bestelling op zit) zodat ik snel door kon klikken wanneer er een auto was. Credit card info klaar hebben in een notepadje en dan kun je snel de bestelling afronden.Niek_ schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 06:06:
[...]
Even nieuwsgierig naar de Chrome plug-in, welke bedoel je?
Suc6.
Afgelopen maandag mijn Model 3 LR RWD in de kleur zwart mogen ophalen en deze bevalt uitstekend. Wat een fijne auto. Heb meerder elektrische auto's gehad, BMW I3, Fiat 500e, Outlander en de Prius maar deze bevalt het best. Had eerst een Hyundai Kona electric besteld maar kreeg enorme spijt en kon de Kona terug doen aan de dealer. Gelijk de voorraad Tesla besteld en binnen een week rijden, dat is wat anders dan 14 maanden wachten op de Kona. Best (auto) beslissing ooit.
Maar toch een klein probleempje, als ik de ramen volledig naar beneden heb en ze weer wil sluiten gaan ze kort omhoog om daarna weer gelijk geheel naar beneden te gaan. Lijkt erop dat de beveiliging ingrijpt. Als ik de hendel continu naar boven duw gaat het raam wel geheel dicht. Iemand vergelijkbare ervaringen of is dit overdreven Amerikaanse beveiliging?
Maar toch een klein probleempje, als ik de ramen volledig naar beneden heb en ze weer wil sluiten gaan ze kort omhoog om daarna weer gelijk geheel naar beneden te gaan. Lijkt erop dat de beveiliging ingrijpt. Als ik de hendel continu naar boven duw gaat het raam wel geheel dicht. Iemand vergelijkbare ervaringen of is dit overdreven Amerikaanse beveiliging?
.
[ Voor 100% gewijzigd door lighting_ op 29-06-2019 12:03 ]
Geen idee of het bij tesla is maar bij vag wagens moeten de ruiten soms gecalibreerd worden. Doe je door knop ingedrukt te houden tot venster helemaal beneden is en dan knop ingebrukt houden voor 10s, daan ruit sluiten en knop ook ingedrukt houden voor 10s. Dan is calibratie ok. Dan kan je nogmaals proberen, anders is het dealervriej29 schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 11:09:
Afgelopen maandag mijn Model 3 LR RWD in de kleur zwart mogen ophalen en deze bevalt uitstekend. Wat een fijne auto. Heb meerder elektrische auto's gehad, BMW I3, Fiat 500e, Outlander en de Prius maar deze bevalt het best. Had eerst een Hyundai Kona electric besteld maar kreeg enorme spijt en kon de Kona terug doen aan de dealer. Gelijk de voorraad Tesla besteld en binnen een week rijden, dat is wat anders dan 14 maanden wachten op de Kona. Best (auto) beslissing ooit.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Dankje!Wackmack schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 09:13:
[...]
Gefeliciteerd! Kan lekker snel gaan bij Tesla. Hoe vind je de audio?
Ik ben totaal geen audiofiel, dus ik kan alleen maar zeggen dat de DAB radio prima is. Continu ontvangst ( maar nog geen tunnels gezien).
Een beetje snel maar weet je wellicht wat te vermelden over de actieradius?Smobbo schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 17:17:
Zo, ik heb hem!
De samenvatting:
Vanmiddag opgehaald!
Al met al zeer tevreden!
(Oh en hij rijdt bizar goed en snel)
Ik straks wellighting_ schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:03:
[...]
Een beetje snel maar weet je wellicht wat te vermelden over de actieradius?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Nou maar even een update over mijn avontuur met de niet geleverde LR RWD: na het doorsturen van een mail van een Tesla verkoper waarin €2000 korting geboden werd op een zwarte LR AWD heeft de LM dat meegenomen in de offerte. Contract dinsdag teruggestuurd naar de LM, afgelopen vrijdag bevestiging dat auto besteld werd. Nog niks veranderd in mijn Tesla account, daar staat nog een blauwe RWD. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Één van de voorwaarden voor de korting is dat de auto geleverd wordt in Q2. Lijkt me heel erg krap om dat nog voor elkaar te krijgen
Ik ben benieuwd hoe soepel Tesla daar mee omgaat. Lijkt me wel netjes om de korting gewoon te geven. Uiteindelijk kost de verandering RDW => AWD me al ongeveer €100 bijtelling in de maand extra

He who has a shady past knows that nice guys finish last.
Ik sta nu bij de supercharger om hem voor het eerst ‘vol te gooien’. Ik heb hem op ‘dagelijkse ritjes’ ingesteld, dat betekent dat hij tot 90% oplaad.lighting_ schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 12:03:
[...]
Een beetje snel maar weet je wellicht wat te vermelden over de actieradius?
Mijn thuislader is er namelijk nog niet
Hij laad nu met 65-70kW, wat op 480-510km/uur neer komt. Dat is dus al lekker rap, zeker gezien ik aan een dubbele stall zit waarbij de andere ook bezet is. Hier zijn überhaupt 3/4 van de laders nu bezet!
Zodra hij op 90% is werk ik m’n post bij met de actuele range!
De update: hij laad het stuk van 80-90% een stuk langzamer (25-30kW). Ik hoor ook wat gebrom, ik gok van de koeling (sta hier vol in de zon). Vandaar ook dat ‘dagelijkse ritjes’ bij 90% stopt, die laatste 10% gaan gewoon erg traag. Bij thuis aan de paal laden is dit denk ik geen issue (je hebt toch de hele nacht de tijd).
Range bij 90% vol: 345km
Dat zou bij 100% dus 385km zijn. Redelijk in lijn met verwachting.
Ik ben benieuwd of dit al veel rekening houdt met die vrij overdreven hoeveelheid sprintjes die ik in de eerste 200km gedaan heb
[ Voor 29% gewijzigd door Smobbo op 29-06-2019 14:16 . Reden: Update bij 90% ]
Benieuwd of je de 400 km range haalt op een volle lading. 100% laden zou in theorie geen effect op de levensduur van je batterij moeten hebben aangezien deze software matig gecapt is.Smobbo schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:54:
[...]
Ik sta nu bij de supercharger om hem voor het eerst ‘vol te gooien’. Ik heb hem op ‘dagelijkse ritjes’ ingesteld, dat betekent dat hij tot 90% oplaad.
Mijn thuislader is er namelijk nog niet!
Hij laad nu met 65-70kW, wat op 480-510km/uur neer komt. Dat is dus al lekker rap, zeker gezien ik aan een dubbele stall zit waarbij de andere ook bezet is. Hier zijn überhaupt 3/4 van de laders nu bezet!
Zodra hij op 90% is werk ik m’n post bij met de actuele range!
Incidenteel laden tot 100% is geen issue. Maar standaard laden tot 90% zou beter zijn qua levensduur. Al maakt dat wellicht voor de meeste leaserijders niet veel uit. Al kan het zo maar zijn dat ik de Tesla zelf koop na 4 of 5 jaar als tweede auto.lighting_ schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:57:
[...]
Benieuwd of je de 400 km range haalt op een volle lading. 100% laden zou in theorie geen effect op de levensduur van je batterij moeten hebben aangezien deze software matig gecapt is.
Snelweg zomer zou volgens EV DB op 445 uitkomen. Je wilt toch met 10% bij de SC aankomen, dus 400 is haalbaar bij 23 graden zonder AC. Met AC (mag nu wel aan
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 29-06-2019 14:25 ]
ik heb het over de standard versie. waarvan ze de batterijcapaciteit gewoonweg software matig verlaagd hebben. Dus 100% vol is ook geen 100%.Inspired schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:24:
[...]
Incidenteel laden tot 100% is geen issue. Maar standaard laden tot 90% zou beter zijn qua levensduur. Al maakt dat wellicht voor de meeste leaserijders niet veel uit. Al kan het zo maar zijn dat ik de Tesla zelf koop na 4 of 5 jaar als tweede auto.
Snelweg zomer zou volgens EV DB op 445 uitkomen. Je wilt toch met 10% bij de SC aankomen, dus 400 is haalbaar bij 23 graden zonder AC. Met AC (mag nu wel aan) en wat extra gewicht gaat 400 wellicht een uitdaging zijn. Al is het natuurlijk ook afhankelijk van de rechter voet en op welke snelheid je rijdt. Met vakantiebepakking en AC zou ik inzetten op 350-375 van 100% naar 10%.
Oh. Daar ga je geen 400km mee rijden op de snelweg. Capaciteit is toch gewoon ook minder? Niet (alleen) softwarematig.lighting_ schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 14:28:
[...]
ik heb het over de standard versie. waarvan ze de batterijcapaciteit gewoonweg software matig verlaagd hebben. Dus 100% vol is ook geen 100%.
/edit
315 km zou je met 100% moeten kunnen rijden op de snelweg @ 23 graden en geen AC. Dus 250-275 is echt wel de max lijkt me. (Aangezien je nog wel 10% over wilt houden.)
[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 29-06-2019 14:40 ]
Laten we de types er even bij zetten
.
De Standard range is inderdaad een software matig beperkte Standard range plus.
De SR is overigens in Nederland nog niet leverbaar.
Ik heb dus de SR+
Ik zie trouwens nu dat dit het leveringen topic is. Laten we dit gesprek verder voeren in het gewone topic!
De Standard range is inderdaad een software matig beperkte Standard range plus.
De SR is overigens in Nederland nog niet leverbaar.
Ik heb dus de SR+
Ik zie trouwens nu dat dit het leveringen topic is. Laten we dit gesprek verder voeren in het gewone topic!
[ Voor 22% gewijzigd door Smobbo op 29-06-2019 15:11 ]
En Tesla heeft ‘m zojuist afgeleverd. Dag te laat maar soit. Wat wel minder is zijn de krassen op de auto en de charger cables die in zijn geheel ontbreken. Duurt wel tot 6!!! weken volgens de Tesla medewerker. Straks de auto ophalen bij een collega.Ibidem schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:16:
[...]
Top, dan ben ik niet de enige. Tesla is hier iig al laat met de aflevering. Komt vast goed en zo niet dan ga ik met de trein naar huis vandaagTenminste ook elektrisch...
Edit: Tesla belt nu op, nadat de aflevering plaats moest vinden met het verhaal dat de levering vertraagd is. Onderweg van Zeebrugge naar NL, iets zegt mij dat ze dit al dagen geleden moesten weten. Ah well... Tesla troubles zoals ik overal lees.
De mijne ook zojuist dan eindelijk afgehaald in Tilburg. Een zwart/zwart LR RWD met 19". Ben echt zo blij weer in een Tesla te mogen rondrijden, het is echt een ge-wel-dig rijdende auto. Wel jammer dat ie bij aflevering in een beetje donker gedeelte stond, daar leek alles bij aflevering redelijk in orde, maar buiten in de volle zon zie ik toch nog wel een behoorlijk aantal krassen, met name op de kofferdeksel. Daar ga ik maar even het SeC over mailen. Ook de USB kabeltjes zaten er niet bij, die moet ik daar ook nog een keer ophalen. Verder was de auto nog steeds niet aan een account gelinkt en dat kon men in Tilburg ook niet oplossen. Daar heb ik zojuist Account Support over gemaild, hopen dat men dit keer wél reageert op mijn mail. Komt vast allemaal wel goed, voor nu eerst maar eens genieten van het rijden!
All-electric.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.