Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:04
Helaas vandaag smsje gehad dat mijn levering van morgen niet door zal gaan... auto staat nog in Zeebrugge. Veplaatst naar vrijdag waarin Tesla zij dat ze goede hoop hebben dat het dan wel gaat lukken..

laten we daar maar vanuit gaan dan :( al dat plannen geeft een hoop gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
Katseviool schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:54:
[...]

Nee helaas nog geen kenteken enkel VIN.

[...]

Stond er op jouw factuur wel die financial lease? Ik heb hier namelijk eindfactuur waar aanbetaling is afgetrokken maar die gedeeltelijke financiering (Findio) mist. Heb het dus zelf maar uitgerekend en betaald.
Stond geen financial lease op de factuur. Heb zelf financial lease geregeld via Nationale Autolease, dus niet via de aan Tesla verbonden leverancier.

Wacht op dit moment nog steeds op het ondertekende leasecontract door Tesla. Levering stond oorspronkelijk vorige week vrijdag, maar dat hebben ze dus niet gered. Deze vrijdag weer een kans, maar morgen is het alweer woensdag en nog steeds niets gehoord. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-08 14:16
Zie net in de RDW open data dat gisteren dan toch echt de eerste SR+ Model 3's zijn afgeleverd.

Vier stuks nog wel, waarvan drie met trekhaak (populaire optie dus)! Toevallig van een van de mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:54
eckru schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:28:
Zie net in de RDW open data dat gisteren dan toch echt de eerste SR+ Model 3's zijn afgeleverd.

Vier stuks nog wel, waarvan drie met trekhaak (populaire optie dus)! Toevallig van een van de mensen hier?
Waar kun je dat (handig) inzien, die RDW Open Data? Met ducken werd ik niet veel wijzer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eckru
DigiDaan schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:38:
[...]Waar kun je dat (handig) inzien, die RDW Open Data?
https://opendata.rdw.nl/V...a-Model-3-in-NL/y4vt-i24s
Dan sorteren op catalogus prijs. Deze view heeft wel een aantal kolommen verborgen, waaronder trekgewicht.

Ik heb zelf nog deze grafiek gemaakt:
https://opendata.rdw.nl/V...n-2019-op-datum/btdf-ndiv
Onder de grafiek zitten alle kolommen nog (naar rechts scrollen) en kun je sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
eckru schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:43:
[...]

https://opendata.rdw.nl/V...a-Model-3-in-NL/y4vt-i24s
Dan sorteren op catalogus prijs. Deze view heeft wel een aantal kolommen verborgen, waaronder trekgewicht.

Ik heb zelf nog deze grafiek gemaakt:
https://opendata.rdw.nl/V...n-2019-op-datum/btdf-ndiv
Onder de grafiek zitten alle kolommen nog (naar rechts scrollen) en kun je sorteren.
Thanks! Wat een hoop Model 3's zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
eckru schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:28:

Dat is toch de op-naam datum (niet de aflevering?). Mijne werd 21 maart op naam/kenteken gezet, maar aflevering ochtend erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 15:26
Wat me wel opvalt is dat voor die versies een verschillend gewicht is geregistreerd. 3 keer 1701 kg en 1 keer 1580.

De SR+ zou toch echt maar 1580 moeten zijn dacht ik.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
adjego schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:12:
Wat me wel opvalt is dat voor die versies een verschillend gewicht is geregistreerd. 3 keer 1701 kg en 1 keer 1580.

Toevallig waren er ook 3 met trekhaak, kan het zijn dat de constructie op enkele plaatsen verzwaard moet worden voor die trekhaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Dat zou inderdaad wel kunnen. Wel toevallig dat dan het gewicht weer precies gelijk is aan een LR RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21
adjego schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:12:

ach what's new:
RDW registreerde mijn Renault Zoe in 2014 als 43kW vermogen. Nou ja... dat is het AC laadvermogen, niet het motorvermogen (zo rond de 66kW).

Dit keer RDW die de Model 3 LR AWD de boeken in schrijft als 65kW vermogen. Sure... nou ja, handig met een Tesla/vermogenstax als er op vermogen belast wordt :P
#zezoekenhetmaaruit :+ #datakwaliteit

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Slecht nieuws. Vanochtend dan eindelijk 'het telefoontje' gehad van de LM, De RWD komt er niet meer.
Alle productie die nog is afgerond is inmiddels geshipt en toegewezen aan de eigenaars.

Een aantal gedachten besproken:
- Zou het tijdelijk kunnen zijn? Zij denken van niet. Al meerdere signalen gehad dat dit model eruit gaat (eerst door die autopilot in-en-exclusief-truc, nooit 'on-the-menu' geweest).
- Korting op een AWD versie: Tesla biedt een korting van 2000,- euro, maar alleen op een zwart model, met aero en zwart interieur. Vonden zij zelf natuurlijk belachelijk.Niks aan te doen, aldus de LM.
- Mogelijkheid gratis te annuleren en wachten op prijsveranderingen van de AWD. LM gaf aan dit niet uit te sluiten, als lokkertje richting teleurgestelde RWD klanten of voor Nederlandse markt beter bereikbaar maken van de AWD versie (bijtelling zoals dit geldt alleen in NL). Echter volledig op 'eigen risicio'.
- Levering AWD loopt op volle toeren, dus daar kan snel worden geschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Laatst online: 23:54
Hier net gebeld door Tesla. Delivery gaat a.s. maandag plaatsvinden :)

Net kenteken en meldcode via de mail ontvangen. Verder sturen ze normaal gesproken inderdaad na eindfactuur een specificatie waar aanbetaling en financiering vanaf zijn getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:26
eckru schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:16:
[...]
Voor de winter bestel ik gewoon bij Tesla zelf een 18" Aero winterset (2050 EUR voor velgen, banden en TPMS sensoren een goed deal). Aero's all the way!
Net even zitten zoeken in de Tesla webwinkel, maar die winterset niet kunnen vinden. Heb je daar meer informatie over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Laatst online: 13-09 15:30
Niek_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:27:
[...]

Net even zitten zoeken in de Tesla webwinkel, maar die winterset niet kunnen vinden. Heb je daar meer informatie over?
Je lokale Service Center mailen, zo heb ik die van mij ook besteld, 2050€ voor de 18".
Kon ze diezelfde week nog afhalen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eckru
Niek_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:27:
[...]Heb je daar meer informatie over?
Precies wat hierboven gezegd wordt.

Het is dezelfde winterset als die je ten tijde van de bestelling van de auto kan meebestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-NiLES schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:23:
Slecht nieuws. Vanochtend dan eindelijk 'het telefoontje' gehad van de LM, De RWD komt er niet meer.
Alle productie die nog is afgerond is inmiddels geshipt en toegewezen aan de eigenaars.

Een aantal gedachten besproken:
- Zou het tijdelijk kunnen zijn? Zij denken van niet. Al meerdere signalen gehad dat dit model eruit gaat (eerst door die autopilot in-en-exclusief-truc, nooit 'on-the-menu' geweest).
- Korting op een AWD versie: Tesla biedt een korting van 2000,- euro, maar alleen op een zwart model, met aero en zwart interieur. Vonden zij zelf natuurlijk belachelijk.Niks aan te doen, aldus de LM.
- Mogelijkheid gratis te annuleren en wachten op prijsveranderingen van de AWD. LM gaf aan dit niet uit te sluiten, als lokkertje richting teleurgestelde RWD klanten of voor Nederlandse markt beter bereikbaar maken van de AWD versie (bijtelling zoals dit geldt alleen in NL). Echter volledig op 'eigen risicio'.
- Levering AWD loopt op volle toeren, dus daar kan snel worden geschakeld.
Met die "korting" komen ze mooi van de voorraad modellen af. Begreep ook dat die korting alleen bij uitlevering in juni van toepassing is. Alles voor de kwartaalcijfers.

En gratis annuleren is toch niet echt een optie? :/ Dat doet Tesla gewoon voor je.

Weet je al wat je doet? Ik verwacht ook "het" telefoontje inzake mij bestelde RWD.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 07:24
Vandaag mail gehad van de LM: Mijn model 3 is ook geannuleerd. Besteld op 29 mei, bevestigd op 4 juni, betaling gedaan. Wat een onbetrouwbaar k*t bedrijf is het ook. Ze maken leuke auto’s maar je wordt helemaal gek van de regelmatige prijsaanpassingen, standaard uitrusting wijzigingen en nu zelfs annuleringen van bestelde auto’s.

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Huppa, Service gesproken, afspraak naar Zaterdag ipv vrijdag verzet, heerlijk hoe makkelijk dat ging. Heb gelijk mn kenteken gekregen, toch fijn om te hebben.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

NielsTn schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:32:
[...]

ach what's new:
RDW registreerde mijn Renault Zoe in 2014 als 43kW vermogen. Nou ja... dat is het AC laadvermogen, niet het motorvermogen (zo rond de 66kW).

Dit keer RDW die de Model 3 LR AWD de boeken in schrijft als 65kW vermogen. Sure... nou ja, handig met een Tesla/vermogenstax als er op vermogen belast wordt :P
#zezoekenhetmaaruit :+ #datakwaliteit
Maar toch klopt het.. het gaat om het continue vermogen dat ie lange tijd vol kan houden. Niet het maximale vermogen bij een korte sprint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Toen ik hoorde dat mijn M3 LR RWD Pearl White + trekhaak toch niet meer geleverd kon worden, heb ik gekozen voor de M3 LR AWD Black zonder trekhaak met EUR 2.000 korting. Deze wordt dan als het goed is uiterlijk 30 juni geleverd. Als ik Pearl White + trekhaak had willen bestellen, dan had mijn bestelling opnieuw geplaatst geworden tegen het normale tarief en dan kwamen de kosten hoger uit dan ik had willen betalen. Met de keuze die ik nu heb gemaakt, kost het me maar een klein beetje meer.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Ik heb mijn bestelling (LR RWD Midnight Silver + 19") ook omgezet naar de LR AWD Black met korting... Uiteindelijk was het netto verschil per maand zo'n 75 euro, dat vind ik toch net wat veel voor een ander kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Ik heb vanmiddag met Alphabet gebeld over mijn geannuleerde bestelling. Ze wilden geen offerte maken voor de AWD met korting omdat ze er niet op vertrouwden dat Tesla die ook ging leveren. Meer mensen dit verhaal gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Oeboema schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:15:
Ik heb vanmiddag met Alphabet gebeld over mijn geannuleerde bestelling. Ze wilden geen offerte maken voor de AWD met korting omdat ze er niet op vertrouwden dat Tesla die ook ging leveren. Meer mensen dit verhaal gehoord?
Huh? noemde jij die korting of zij zelf?
Anders raar gesprek denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Zij zelf. Hij zei dat hun inkoop binnenkort met Tesla hierover gaat praten. Misschien kunnen ze nog iets beters regelen en willen ze tot die tijd niet aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
Oeboema schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:15:
Nee, dat heb ik nog niet gehoord. 'k Heb mijn keuze vanmiddag doorgegeven aan de LM, 'k hoop deze week dan de bevestiging te krijgen. Mocht ik bericht krijgen, dan laat ik dat hier wel even weten.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedsight
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-08 13:41
JPDeckers schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:08:
[...]

Dat is toch de op-naam datum (niet de aflevering?). Mijne werd 21 maart op naam/kenteken gezet, maar aflevering ochtend erna.
Ik heb nog een interessante. Zag een paar dagen terug een RWD rijden. Deze kan ik alleen niet terugvinden bij de RDW en in Finnik staat geen APK datum en zo. Zou het kunnen dat Tesla vergeten is om hem goed bij de RDW te registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin me ook wel af te vragen of Tesla al niet eerder gestopt is met de productie van de RWD. Er zijn mensen die hem al eind april besteld hadden. Die krijgen nu te horen dat hij niet meer komt. En op de Grand Mark staan ook helemaal geen RWDs meer? Of alles gewoon overgezet voor transport naar China? Waar hij wel te bestellen is? Hoop dat de andere merken Tesla snel inlopen qua techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $tranger
  • Laatst online: 03-07 18:31
Gek genoeg heb ik m'n LR RWD 6-6 besteld en die mag ik vrijdag ophalen. Misschien geluk gehad doordat ik een zwarte heb besteld welke nog ruim op voorraad waren. Nouja, tenminste, op 19 inch, want die heb ik gratis als upgrade gekregen omdat ze geen aero's meer hadden staan. Met trekhaak overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
JPDeckers schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:08:
[...]
Klopt: Tesla zet ze de dag ervoor op naam. Mijn M3 is 20-5 tenaam gesteld, ik heb 'm 21-5 opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
eckru schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:30:
[...]

Klopt: Tesla zet ze de dag ervoor op naam. Mijn M3 is 20-5 tenaam gesteld, ik heb 'm 21-5 opgehaald.
dan hoop ik dat ik dat morgen kan zien :P (vrijdag ophalen... na 1x uitgesteld te zijn door Tesla). Hopelijk geen bericht dat het niet doorgaat hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
$tranger schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:28:
Gek genoeg heb ik m'n LR RWD 6-6 besteld en die mag ik vrijdag ophalen. Misschien geluk gehad doordat ik een zwarte heb besteld welke nog ruim op voorraad waren. Nouja, tenminste, op 19 inch, want die heb ik gratis als upgrade gekregen omdat ze geen aero's meer hadden staan. Met trekhaak overigens...
Ik vermoed dat ze een aantal zwarte RWDs op voorraad hadden. Mijn buurman heeft vorige week ook binnen 1 week een zwarte RWD geleverd gekregen. Hij wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeboema schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:17:
[...]

Ik vermoed dat ze een aantal zwarte RWDs op voorraad hadden. Mijn buurman heeft vorige week ook binnen 1 week een zwarte RWD geleverd gekregen. Hij wel :(
Ik wacht "al" sinds begin mei op een grijze AWD. Mijn combinatie is blijkbaar zeldzaam. Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
[...]

Is geen vermoeden hoor, als je naar M3 Inventory kijkt online staan er nu 30+ online (gisteren gecheckt).
Allemaal AWD zwart/zwart/aero.

De RWD's waren binnen paar dagen weg toen bekend werd dat dit eraan zat te komen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door G-NiLES op 20-06-2019 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Hmm dan heb ik blijkbaar niet goed op zitten letten. Had ik mijn bestelling nog kunnen wijzigen.
In mijn Tesla account staat trouwens nog steeds mijn blauwe RWD te shinen. Ik ben benieuwd wanneer ze die weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Oeboema schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:11:
Hmm dan heb ik blijkbaar niet goed op zitten letten. Had ik mijn bestelling nog kunnen wijzigen.
In mijn Tesla account staat trouwens nog steeds mijn blauwe RWD te shinen. Ik ben benieuwd wanneer ze die weghalen.
Hier ook idd, en bij mijn collega (ook RWD bestelling) ook nog.
Ik vermoed niet dat die 'zomaar' verdwijnt, totdat ze de actieve annulering of aanpassing van ons (of via de LM) hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:36
Iets met groeistuipjes.. denken jullie niet?

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Als ze dit gedrag niet veranderen voordat andere grote auto bouwers EVs hebben rond de 50k€ en >400km bereik, zou het in NL wel eens snel minder kunnen gaan met Tesla. Lease maatschappijen worden er ook helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:37

Stefan©

Toet toet

ls789 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:37:
[...]

dan hoop ik dat ik dat morgen kan zien :P (vrijdag ophalen... na 1x uitgesteld te zijn door Tesla). Hopelijk geen bericht dat het niet doorgaat hehe
Ik heb gistermiddag (nadat mijn afspraak van afgelopen zaterdag geannuleerd werd) mijn Model 3 (Blauw/Zwart + 19") opgehaald. Deze is diezelfde ochtend pas tenaamgesteld. Wellicht heeft het tijdstip waarop de afspraak staat daar invloed op. Maar het is dus niet altijd een dag van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Stefan© schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:12:
[...]

Ik heb gistermiddag (nadat mijn afspraak van afgelopen zaterdag geannuleerd werd) mijn Model 3 (Blauw/Zwart + 19") opgehaald. Deze is diezelfde ochtend pas tenaamgesteld. Wellicht heeft het tijdstip waarop de afspraak staat daar invloed op. Maar het is dus niet altijd een dag van te voren.
goed te horen dat jouw model 3 geleverd is na 1x uitstellen :) Aldus Tesla zouden ze mij vandaag voor 15:00 laten weten of het feest morgen doorgaat of niet.. Ze hadden zelf "goede hoop" dat vrijdag geleverd kan worden (enkel sms contact gehad...)
Fingers crossed dus vandaag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
Zojuist gebeld dat mijn afspraak van vandaag in Tilburg om 16:30 geannuleerd is. Je zou verwachten dat ze dat wel langer dan twee uur van te voren weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
TictaCNL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:31:
Zojuist gebeld dat mijn afspraak van vandaag in Tilburg om 16:30 geannuleerd is. Je zou verwachten dat ze dat wel langer dan twee uur van te voren weten?
Oefff, dat is wel heel erg pijnlijk hoor. Arrogantie of groei stuipen, noem het hoe je wilt, maar dit is echt niet chique.

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 09:00
fungho schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Oefff, dat is wel heel erg pijnlijk hoor. Arrogantie of groei stuipen, noem het hoe je wilt, maar dit is echt niet chique.
The Tesla Experience :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
TictaCNL schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:31:
Wtf! Ik ben morgenochtend aan de beurt... hoop toch niet dat ze dat flikken.. ben ik al onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:28
Ik mag zaterdag langskomen, vanaf Den Haag. Vandaag stond het nog goed in de Tesla systemen, dus ik heb goede hoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
[...]

Ik heb "de mijne" afgelopen vrijdag besteld (voorraadmodel LR-RWD zwart/zwart interieur ipv donkergrijs/wit interieur die een dag na de bestelling werd geannuleerd), ik zou 'm in eerste instantie morgen al op kunnnen halen (precies een week), maar Tesla belde net dat de auto vertraagd is. Levering nu (na enig aandringen dat ik geen uitgebreidde uitleg e.d. wens) uitgesteld naar Zaterdag ipv volgende week. Hoop wel dat dat dan wel gaat lukken 8)7.

Ik moet zeggen dat de bestelling e.d. wel behoorlijk wat chaotischer (understatement) verloopt dan bij m'n eerdere levering van een Model S in 2015. :X Toen ging alles eigenlijk perfect, nu is Tesla niet eens te bereiken en ook op mails wordt gewoon niet gereageerd. Je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen...

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik kreeg vanochtend een telefoontje met de mededeling dat ze tot mijn verrassing mijn Model 3 SR+ RWD thuis af komen leveren. Dit was eigenlijk het eerste positieve puntje in een verder erg chaotisch proces.

Eerder zag ik iemand posten hoe je je VIN kunt opzoeken in de source van de Tesla Account page. Destijds geprobeerd, maar toen was er nog niets bekend. Nu kan ik uiteraard het trucje niet meer vinden. Weet iemand waar ik dat kan vinden?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Rechtermuisknop in je Tesla-account en dan view source. Vervolgens kan je de VIN zoeken in de broncode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asahraei
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-07-2020
Weet iemand inmiddels of Grand Mark die inmiddels in Zeebrugge is aangekomen LR RWD's onboard had?
waiting waiting ...😴😴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
asahraei schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:06:
Weet iemand inmiddels of Grand Mark die inmiddels in Zeebrugge is aangekomen LR RWD's onboard had?
waiting waiting ...😴😴
Zou kunnen, maar niets is zeker.

[ Voor 22% gewijzigd door fungho op 20-06-2019 16:23 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
TRON schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:02:
[...]

Nee, dat heb ik nog niet gehoord. 'k Heb mijn keuze vanmiddag doorgegeven aan de LM, 'k hoop deze week dan de bevestiging te krijgen. Mocht ik bericht krijgen, dan laat ik dat hier wel even weten.
Vandaag zie ik in de omgeving van de LM dat de leverdatum op 28 juni gezet is voor de RWD ==> AWD ombouw wegens productiestop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

markiew schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:45:
Rechtermuisknop in je Tesla-account en dan view source. Vervolgens kan je de VIN zoeken in de broncode.
Ja zo ver kwam ik nog wel, maar dat is nogal veel HTML en zoeken op “VIN” leverde niet zo veel op :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
dawuss schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:10:
[...]

Ja zo ver kwam ik nog wel, maar dat is nogal veel HTML en zoeken op “VIN” leverde niet zo veel op :)
Met de zoekfunctie kan je toch zoeken op VIN?
Het woord staat in de HTML. Hebt is alleen de vraag of het veld is gevuld met een nummer. Maar dat zie je snel genoeg als je er op zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

markiew schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:13:
[...]

Het woord staat in de HTML. Hebt is alleen de vraag of het veld is gevuld met een nummer. Maar dat zie je snel genoeg als je er op zoekt.
Misschien dat het dan inderdaad nog niet is ingevuld. Lijkt me wel vreemd, want ik heb via de telefoon al wel het kenteken (dus dan moet het VIN toch ook bekend zijn). Morgen anders maar even bellen :)

micheljansen.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qadn
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

De Leasemaatschappij heeft besteld, tijd voor het grote wachten om te beginnen ;)
(toegegeven, voor Januari krijg ik hem niet, dus het is inderdaad nog even wachten).
(M3, AWD met het alle software opties.)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

markiew schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:13:
[...]

Je kunt het beste zoeken op '5YJ3E' in de broncode. Daarmee beginnen alle Tesla Model 3's met stuur aan de linkerkant.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Ik heb de mijne M3 LR RWD uit voorraad besteld op 18 juni en zou oorspronkelijk op zaterdag 22 juni geleverd worden. Helaas kan ik dan zelf niet, dus verschoven naar maandag 24 juni.
Tot op heden erg tevreden over de communicatie via mail en het besteld proces.
Maar nu ik dit alles lees maak ik me een klein beetje zorgen of de auto wel 100% is en of er niet op het laatste moment wordt afgezegd, heb speciaal een vrije dag genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

vriej29 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:54:
Ik heb de mijne M3 LR RWD uit voorraad besteld op 18 juni en zou oorspronkelijk op zaterdag 22 juni geleverd worden. Helaas kan ik dan zelf niet, dus verschoven naar maandag 24 juni.
Tot op heden erg tevreden over de communicatie via mail en het besteld proces.
Maar nu ik dit alles lees maak ik me een klein beetje zorgen of de auto wel 100% is en of er niet op het laatste moment wordt afgezegd, heb speciaal een vrije dag genomen.
Eergisteren nog een LR RWD gekocht? Zeker weten? Naar mijn weten waren ze zaterdagmiddag (15-6) al allemaal weg.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
Je hebt gelijk, factuurdatum was 18 juni, ik heb hem op de site besteld op vrijdag 14 juni. Mijn huidige auto erop ingeruild wat uiteindelijk heeft geresulteerd in een factuurdatum van 18 juni. Had eerst de SR+ besteld maar kreeg binnen 1 dag spijt toen ik de LR RWD in voorraad zag met een gering prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ook ik krijg mijn LR AWD wit/zwart aero geleverd op vrijdag 28 juni. Levering staat gepland bij ons op kantoor (zakelijke aanschaf zonder LM.

Levert Tesla daadwerkelijk thuis of maken ze een foutje en moet ik hem alsnog halen in Tilburg? Iemand daar al ervaring mee :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ibidem schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:25:
Ook ik krijg mijn LR AWD wit/zwart aero geleverd op vrijdag 28 juni. Levering staat gepland bij ons op kantoor (zakelijke aanschaf zonder LM.

Levert Tesla daadwerkelijk thuis of maken ze een foutje en moet ik hem alsnog halen in Tilburg? Iemand daar al ervaring mee :?
Geen fout, ze worden soms thuis afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
niks van Tesla vernomen vandaag. Zij gaven aan "indien de afspraak weer niet doorgaat krijg je voor 15:00 een sms"! Ben benieuwd morgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

vriej29 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:15:
Je hebt gelijk, factuurdatum was 18 juni, ik heb hem op de site besteld op vrijdag 14 juni. Mijn huidige auto erop ingeruild wat uiteindelijk heeft geresulteerd in een factuurdatum van 18 juni. Had eerst de SR+ besteld maar kreeg binnen 1 dag spijt toen ik de LR RWD in voorraad zag met een gering prijsverschil.
Top, goede keuze! :)

Tot maandag! Ook ophalen in Tilburg? Hoe regel je levering thuis?

Jaap

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vriej29
Ik mag hem om 11 uur ophalen in Tilburg, zelf voor gekozen. Leek me een leuke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negahrev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2024
Voor mij staat een aflevering gepland om 28 juni.

Nu kreeg ik gisteren de volgende sms 2x kort achter elkaar:
U bent ingepland voor uw Tesla levering 28-06-19, **:** PM in Tilburg. Graag ontvangen wij een bevestiging van uw aanwezigheid, dit kunt u doen door met YES op dit bericht te reageren. Wij laten het u weten als er in deze planning nog iets veranderd. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.
Hier heb ik direct met YES op gereageerd.

Vandaag krijg ik de volgende sms:
Uw leveringsafspraak van uw Model 3 staat gepland voor 28 juni 2019, **.** uur bij ons in Tilburg. Zou u zo vriendelijk willen zijn om ons vandaag (per e-mail) te informeren of u aanwezig zult zijn? dat kan naar DeliveryNLtesla.com onder vermelding van uw RN-nummer.
Vervolgens doet de url het niet.

Zijn dit soort smsjes gebruikelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiDaan
negahrev schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:00:
Voor mij staat een aflevering gepland om 28 juni.

Nu kreeg ik gisteren de volgende sms 2x kort achter elkaar:

[...]

Hier heb ik direct met YES op gereageerd.

Vandaag krijg ik de volgende sms:

[...]

Vervolgens doet de url het niet.

Zijn dit soort smsjes gebruikelijk?
even een @ tussen NL en tesla plaatsen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
Ja, deze SMSjes zijn gebruikelijk. Ook bij werkte een link niet. Alles mailen naar DeliveryNL@tesla.com onder vermelding RN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
fungho schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:36:
[...]

Helaas ook nog geen nieuwe datum voor de aflevering. Iemand ervaring met een gecancelde afspraak? Zou er iets met de auto aan de hand zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
TictaCNL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:31:
[...]

Helaas ook nog geen nieuwe datum voor de aflevering. Iemand ervaring met een gecancelde afspraak? Zou er iets met de auto aan de hand zijn?
geen ervaring maar kan van alles zijn:
* kentekenplaat nog niet binnen;
* oppoetsen/globale eindcontrole in tijdnood;
* uitloop in voorgaande aflevermomenten;
* onverhoopt een kleine nazorg noodzakelijk, die wat meer tijd uiteindelijk vergt.

Ik zou zeggen : bel/mail delivery.... en anders: chill...it's not in your hands yet.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sympathieke vent van Tesla sales aan de lijn. Mijn huidige auto loopt pas in aug af dus voor die tijd krijg ik sowieso geen Tesla. Dat is een deal tussen de leasemij en mijn werkgever.

Tesla zal een weekje voor die tijd beginnen met het matchen van een auto maar ik moet nog ff geduld hebben.

Als ze hem nu leveren mag ik hem in aug pas ophalen. Zo werkt het bij ons helaas. Het mag een weekje schelen maar niet twee maanden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
overigens heb deze week een evaluatieformulier naar Tesla ingestuurd met (bruikbare) feedback over het bestel/order/leverproces. Hopelijk doen ze er hun voordeel mee. Maar als ik als enige feedback geef.... dan schiet het niet op.
Dus een vriendelijk verzoek om na ontvangst van je Tesla ook de betreffende email met vragen te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog in afwachting van levering van mijn M3SR+ met trekhaak en 19".
In de RDW database staat dat er gisteren een aantal in deze uitvoering hun kenteken gekregen hebben.
Hopelijk gaat dat deze maand (= volgende week) dus nog lukken !

Krijg trouwens net een mail van Tesla dat de prijzen voor het zwarte interieur per juli 1050 euro duurder worden. Maar dat is toch de standaard uitvoering ?? Dus de M3 wordt dan in zijn geheel 1050 duurder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:14:
Ik ben nog in afwachting van levering van mijn M3SR+ met trekhaak en 19".
In de RDW database staat dat er gisteren een aantal in deze uitvoering hun kenteken gekregen hebben.
Hopelijk gaat dat deze maand (= volgende week) dus nog lukken !

Krijg trouwens net een mail van Tesla dat de prijzen voor het zwarte interieur per juli 1050 euro duurder worden. Maar dat is toch de standaard uitvoering ?? Dus de M3 wordt dan in zijn geheel 1050 duurder ?
Even beter lezen. :)
Vanaf 1 juli stijgen de kosten voor het zwarte exterieur met €1.050.
Er zou een gratis witte kleur komen. Maar dat zal nog wel niet meteen het geval zijn. Zolang demand het probleem niet is verwacht ik dat ze nog wel mee grappen uit gaan halen.

Mijn LR RWD is inmiddels ook gecancelled zoals verwacht. Met een beetje geluk is er nu een AWD black/black/18" besteld voor me. Maar ik geloof het pas als hij op mijn oprit staat. Wel een fikse korting gekregen. Nou ja, de LM.
NielsTn schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:58:
overigens heb deze week een evaluatieformulier naar Tesla ingestuurd met (bruikbare) feedback over het bestel/order/leverproces. Hopelijk doen ze er hun voordeel mee. Maar als ik als enige feedback geef.... dan schiet het niet op.
Dus een vriendelijk verzoek om na ontvangst van je Tesla ook de betreffende email met vragen te behandelen.
Heb niet de indruk dat Telsa op dit moment echt bezig met customer service/experience. Het is zoveel mogelijk verkopen en hoe boeit ze niet. Dus deze formulieren gaan volgens mij meteen /delete.

[ Voor 45% gewijzigd door Inspired op 21-06-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
NielsTn schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:43:
[...]

geen ervaring maar kan van alles zijn:
* kentekenplaat nog niet binnen;
* oppoetsen/globale eindcontrole in tijdnood;
* uitloop in voorgaande aflevermomenten;
* onverhoopt een kleine nazorg noodzakelijk, die wat meer tijd uiteindelijk vergt.

Ik zou zeggen : bel/mail delivery.... en anders: chill...it's not in your hands yet.
Krijg net een SMS van Tesla. Ongekend slecht dit.

Hi X, Op dit moment weten wij nog niet wanneer uw auto geleverd kan worden. Wij wachten op dit moment tot er meer bekend is over uw levering en de mogelijk lever periode. Op dit moment is het nog niet duidelijk. De kans dat het volgende week geleverd gaat worden is erg klein maar zodra wij meer weten, nemen wij met u contact op aangezien wij nu ook intern geen update hebben over de leverperiode. Sorry voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVModel3
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-07-2024
18 juni m3 lr awd 19 inch kleur wit besteld. Zijn er nog anderen welke deze ook besteld hebben en kunnen jullie iets vertellen over de levertijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
TictaCNL schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:40:
[...]

Krijg net een SMS van Tesla. Ongekend slecht dit.

Hi X, Op dit moment weten wij nog niet wanneer uw auto geleverd kan worden. Wij wachten op dit moment tot er meer bekend is over uw levering en de mogelijk lever periode. Op dit moment is het nog niet duidelijk. De kans dat het volgende week geleverd gaat worden is erg klein maar zodra wij meer weten, nemen wij met u contact op aangezien wij nu ook intern geen update hebben over de leverperiode. Sorry voor het ongemak.
Ik ken je exacte situatie niet, maar vergeet niet hoe enorm transparant tesla is. Je krijgt gewoon een sms met informatie van je auto fabrikant. Bestel eens een auto bij VAG, je wacht gerust 6-12 maanden. Zonder verdere info. Misschien weet je dealer dan íets over een productieweek, maar dat is het dan ook.

Tesla levert soms auto’s binnen een paar weken!

Ze zijn niet heilig en maken ook fouten, maar realiseer je ook wat ze allemaal wél voor elkaar krijgen.

NFI :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
Wat is fix? 2000€?
Inspired schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:23:
[...]

Even beter lezen. :)

[...]

Er zou een gratis witte kleur komen. Maar dat zal nog wel niet meteen het geval zijn. Zolang demand het probleem niet is verwacht ik dat ze nog wel mee grappen uit gaan halen.

Mijn LR RWD is inmiddels ook gecancelled zoals verwacht. Met een beetje geluk is er nu een AWD black/black/18" besteld voor me. Maar ik geloof het pas als hij op mijn oprit staat. Wel een fikse korting gekregen. Nou ja, de LM.

[...]

Heb niet de indruk dat Telsa op dit moment echt bezig met customer service/experience. Het is zoveel mogelijk verkopen en hoe boeit ze niet. Dus deze formulieren gaan volgens mij meteen /delete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg eind vd middag van deliveryNL opeens een leeg mailtje met als onderwerp "Uw Model 3 registratie"
Maar daar staat dus niks in, geen kenteken, geen VIN, niks ???
Betekent dat 'het systeem' nu weer een stapje verder is of is dit gewoon een foutje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlauweFles schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 19:29:
[...]

Ik ken je exacte situatie niet, maar vergeet niet hoe enorm transparant tesla is. Je krijgt gewoon een sms met informatie van je auto fabrikant. Bestel eens een auto bij VAG, je wacht gerust 6-12 maanden. Zonder verdere info. Misschien weet je dealer dan íets over een productieweek, maar dat is het dan ook.

Tesla levert soms auto’s binnen een paar weken!

Ze zijn niet heilig en maken ook fouten, maar realiseer je ook wat ze allemaal wél voor elkaar krijgen.

NFI :>
12 maanden is wat overdreven bij VAG. 3-6 maand wel normaal. Maar voordeel is wel dat je bij VAG dan ook de auto krijgt. En dat ze niet continue met de prijs vogelen. VAG produceert op bestelling, Tesla produceert meer wat ze zelf willen en een beetje op vraag. En zoveel feedback krijg je bij Tesla ook niet volgens mij. Na het RN nummer kun je gewoon wachten toch? Niemand in NL kan iets zien zonder VIN. Bij VAG staat de productieweek normaal gesproken vast. Bij Tesla is het hopen dat je config op een boot zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 21-06-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Qua leveringen doen ze echt veel fout, tenminste de fouten die je leest. Afbellen twee uur van te voren, uhhh mensen nemen een dag vrij. Bestelling die zou worden geleverd ineens annuleren, bestelling is in België geleverd ipv Nederland.

Verder is het proces raar qua afleveren. Je zou verwachten dat er enig logica in zit maar het lijkt redelijk random. Mensen die maanden eerder hebben besteld hebben nu nog geen vin terwijl sommige de Tesla binnen twee weken hebben, zelfde configuratie.

Ben benieuwd hoe het bij mij gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
Ik mag me officieel ook melden in dit topic (al was ik al een tijdje mee aan het kijken ;) ).
Bestelling:
Tesla Model 3 SR+
Blauwe lak
Aero velgen
Zwart interieur

20 juni getekend contract naar LM.
21 juni mail van NewMotion voor laadpaal aan huis.
21 juni mail van Tesla om account aan te maken en aanvullende gegevens in te vullen.

Ik gok dat ik te laat ben om onderdeel van de Q2 push te zijn, maar hopelijk komt de auto in juli/augustus. Nog geen levertijdindicatie ontvangen (los van 2-3 maand volgens de LM).

Ik heb er mega veel zin in, laat maar komen die bak :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Smobbo schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 08:08:
Ik mag me officieel ook melden in dit topic (al was ik al een tijdje mee aan het kijken ;) ).
Bestelling:
Tesla Model 3 SR+
Blauwe lak
Aero velgen
Zwart interieur

20 juni getekend contract naar LM.
21 juni mail van NewMotion voor laadpaal aan huis.
21 juni mail van Tesla om account aan te maken en aanvullende gegevens in te vullen.

Ik gok dat ik te laat ben om onderdeel van de Q2 push te zijn, maar hopelijk komt de auto in juli/augustus. Nog geen levertijdindicatie ontvangen (los van 2-3 maand volgens de LM).

Ik heb er mega veel zin in, laat maar komen die bak :*)
Goed dat je gelijk een mail hebt gekregen van New Motion. Weet jij of er een wachtlijst is bij hun? Zelf ontvang ik ook een laadpaal van hun. 1 Oktober moet die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik overweeg de (zakelijke) aanschaf van een Model 3. Natuurlijk wil ik wel AP op zo'n auto, maar vind de aanschaf erg hoog. Ze geven aan dat het ook achteraf kan, maar dat de kosten hoger worden naarmate de functionaliteit verbetert. Heeft iemand ervaring met het achteraf kopen van dergelijke upgrade?

En ik heb mijn droomauto geconfigureerd, en hij blijft aangeven dat de leverdatum juni is. Dat kan toch haast niet, een nieuwe auto zo snel? :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eckru
SeatRider schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:53:
Ik overweeg de (zakelijke) aanschaf van een Model 3. Natuurlijk wil ik wel AP op zo'n auto, maar vind de aanschaf erg hoog. Ze geven aan dat het ook achteraf kan, maar dat de kosten hoger worden naarmate de functionaliteit verbetert. Heeft iemand ervaring met het achteraf kopen van dergelijke upgrade?
AP (Autopilot) is standaard, die zit er altijd al op/in.
Wat je waarschijnlijk bedoelt is FSD (Full Self Driving), die kost 6400 EUR. Die kun je ook achteraf vanuit je account activeren/aanschaffen (prijs is nu hetzelfde, was ooit duurder achteraf). Die achteraf aanschaf is nadat de auto een kenteken heeft gekregen en er een cataloguswaarde is geregistreerd. Die 6400 EUR zit dan dus niet in je bijtelling.
SeatRider schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 12:53:
En ik heb mijn droomauto geconfigureerd, en hij blijft aangeven dat de leverdatum juni is. Dat kan toch haast niet, een nieuwe auto zo snel? :+
Het kan zijn dat je je auto nog in juni krijgt, als ie nu op voorraad staat (volgens mij nu alleen nog maar LR AWD en LR P). Kun je checken op de site van Tesla. Verkopers hebben nu extra ruimte om je "een optie" kado te geven (metallic lak, velg upgrade, wit interieur, trekhaak) als er dan uit voorraad geleverd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

eckru schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:15:
[...]

AP (Autopilot) is standaard, die zit er altijd al op/in.
Wat je waarschijnlijk bedoelt is FSD (Full Self Driving), die kost 6400 EUR. Die kun je ook achteraf vanuit je account activeren/aanschaffen (prijs is nu hetzelfde, was ooit duurder achteraf). Die achteraf aanschaf is nadat de auto een kenteken heeft gekregen en er een cataloguswaarde is geregistreerd. Die 6400 EUR zit dan dus niet in je bijtelling.
Een no-brainer, dus :).
Het kan zijn dat je je auto nog in juni krijgt, als ie nu op voorraad staat (volgens mij nu alleen nog maar LR AWD en LR P). Kun je checken op de site van Tesla. Verkopers hebben nu extra ruimte om je "een optie" kado te geven (metallic lak, velg upgrade, wit interieur, trekhaak) als er dan uit voorraad geleverd kan worden.
OK, interessant dus om bij de dealer langs te gaan, ipv gewoon domweg online bestellen, dus. Ik wilde inderdaad de AWD LR, en met 19" wielen en wit interieur, dus daar mogen ze me dan een mooie deal voor geven :)

Is er de kans dat ik bij de dealer ook nog een interessant(er) inruilbod krijg op mijn Leon (TDI :+ )?

[ Voor 5% gewijzigd door SeatRider op 22-06-2019 13:22 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
SeatRider schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:18:
OK, interessant dus om bij de dealer langs te gaan, ipv gewoon domweg online bestellen, dus. Ik wilde inderdaad de AWD LR, en met 19" wielen en wit interieur, dus daar mogen ze me dan een mooie deal voor geven :)
Dan zou je dus kunnen kijken of er een LR AWD met 19" en wit interieur op voorraad staat. Dan schiet je de order in voor een LR AWD met 18" en wit interieur OF een LR AWD met 19" en zwart interieur (dus net een optie verschil met wat je wil). De verkoper mag je dan de 19" of het witte interieur kado geven. Zit overigens wel gewoon in de fiscale cataloguswaarde, is dus enkel de 1600 EUR of 1050 EUR korting bij aanschaf.

Uit nieuwsgierigheid even gechecked: er zijn er op voorraad nog 8 met wit interieur, zeven grijs, een zwart, allemaal met trekhaak, maar een grijze met 19".
SeatRider schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:18:
Is er de kans dat ik bij de dealer ook nog een interessant(er) inruilbod krijg op mijn Leon (TDI :+ )?
Nee. De locale verkopers bepalen niks vwb inruilprijs. Ze schieten de gegevens die je invoert naar een centraal team in Amsterdam die jouw Leon dan gewoon op een aantal van die handelsprijs-websites dumpen. De hoogste prijs die er uit komt is dan wat ze je bieden. Mijn ervaring is dat ze onnozel lage prijzen bieden. Ik had een (in mijn ogen) perfecte uitgeruste Mini Clubman Cooper als inruiler, daar kreeg ik een bod van 4600 EUR op. Toen heb ik foto's ingestuurd, werd het 4800 EUR. Uiteindelijk heb ik de Mini zelf verkocht aan de garage die 'm voor mij heeft onderhouden voor 6000 EUR (zij bieden 'm nu aan voor 7900 EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
Wackmack schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 10:22:
[...]

Goed dat je gelijk een mail hebt gekregen van New Motion. Weet jij of er een wachtlijst is bij hun? Zelf ontvang ik ook een laadpaal van hun. 1 Oktober moet die er zijn.
Dat weet ik nog niet. Ze geven aan dat ze contact opnemen voor een intake, maar aangezien ik ook van 1-fase (50A) naar 3-fase 25A wil wisselen ga ik hun even bellen.
Ik gok namelijk dat een afspraak met zowel de netbeheerder als newmotion wel een hoop gedoe zal zijn ... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Smobbo schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:02:
[...]

Dat weet ik nog niet. Ze geven aan dat ze contact opnemen voor een intake, maar aangezien ik ook van 1-fase (50A) naar 3-fase 25A wil wisselen ga ik hun even bellen.
Ik gok namelijk dat een afspraak met zowel de netbeheerder als newmotion wel een hoop gedoe zal zijn ... :+
Aha, hier gelukkig al 3 x 25a, lang leven nieuwbouw.

Positieve aflevering : https://teslamotorsclub.c...265/page-198#post-3774449

Goed om te lezen.

[ Voor 63% gewijzigd door Wackmack op 22-06-2019 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smobbo schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:02:
[...]

NewMotion levertijd is wat afhankelijk van de regio. Maar binnen enkele weken is wel mogelijk. Mijn aansluiting zal komende week omgaan van 1 fase/35a naar 3 fase/25a. (Is ook een twee weken levertijd.) Anders kan ik niet op volle snelheid laden. Daarna kan NewMotion komen. Aanpassen van de meterkast zal NewMotion echter niet doen. Ik doe het zelf maar je hebt wel enige kennis nodig. En is ook afhankelijk van je meterkast of het makkelijk kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Inspired op 22-06-2019 14:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Katseviool
Werd gisteren opeens gebeld door Tesla Amsterdam dat ze de auto al hadden ontvangen en of ik die al wilde ophalen i.p.v. thuislevering op maandag.

Vandaag dus die M3P opgehaald bij een of ander provisorisch ophaalpunt in Duivendrecht. Werd bemand door verscheidende professionals, zo had ik een service monteur die me hielp. Deed normaal gesproken geen opleveringen maar hielp even mee.

Maar zelfs als ze je verwachten gaat het nog chaotisch. Ruim half uur zitten wachten. Had gelukkig daardoor wel de tijd om uitgebreid de lak te checken. Je merkt ook dat iedereen die z’n M3 kwamen halen helemaal gefocust is op mogelijke krassen en oneffenheden. Is eigenlijk wel arelaxt omdat alle focus opeens daar op ligt en iedereen op die parkeerplaats bij elkaar gaat kijken en verifiëren.

Uiteindelijk zelf 5 plekjes die wat minder waren/leken waarvan ze er 3 gelijk hebben kunnen fixen. Andere 2 zijn minimaal maar worden later hersteld. Verder geen rare vingerafdrukken op hemeldak, deuren die slecht sloten etc. Dus al met al erg tevreden :)

Alleen de lightning en USB-c kabels ontbraken. Was volgens die lui niet meer inclusief maar kan je binnenkort in de webshop kopen :| Ik moest maar even mailen zij konden niks doen. Op zich overleef ik dat allemaal wel maar dit is weer lekker Tesla.

En dan het belangrijkste: de auto. Man man man, wat een genot op de weg. Super stil en je hebt echt het gevoel dat je een nieuwe wereld in stapt. Ook met al die fossiele auto’s om je heen en dat minimalistische interieur. Heb overigens wel even de chill modus aangezet want ik werd bij het wegrijden van terrein half afgevuurd richting de A10 :P eerst even wennen aan dat pedaal.

Maar overall, de service was weer chaotisch. Zoals mn vrouw naast me ook zei: opmerkelijk dat je bij een Big Mac meer service krijgt dan bij een wagen van 70k :*) maar f#ck it, de wagen is echt bruut, geen grote opleverissues en het voelt allemaal zo lekker aan, zowel wegligging, scherm als vering

Blije Tweaker _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Katseviool op 22-06-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 22:59
Vandaag mijn tesla 3 opgehaald. Volgens mij heb ik bij het bestellen geen enkele optie aangevinkt. Ik heb hem nog besteld toen je zowel auto pilot als self driving als opties kon selecteren voor respectievelijk 3000€ en 5000€.

Nu heb ik geen adaptive cruise control. Betekent dit dat ik geen autopilot heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:06:
Vandaag mijn tesla 3 opgehaald. Volgens mij heb ik bij het bestellen geen enkele optie aangevinkt. Ik heb hem nog besteld toen je zowel auto pilot als self driving als opties kon selecteren voor respectievelijk 3000€ en 5000€.

Nu heb ik geen adaptive cruise control. Betekent dit dat ik geen autopilot heb?
Je hebt geen autopilot besteld, klopt dan dus dat het er niet op zit. Of begrijp ik je vraag niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ja m’n vraag is beetje weird gesteld. Maar ik zie op m’n auto wel een menu autopilot met wat keuzes ed. Ik kan ook nergens op de site een prijs van ap zien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
giantgiantus schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:28:
Ja m’n vraag is beetje weird gesteld. Maar ik zie op m’n auto wel een menu autopilot met wat keuzes ed. Ik kan ook nergens op de site een prijs van ap zien etc.
Alle veiligheid functies van Autopilot zijn altijd gratis geweest op de Model 3. Comfort was vroeger betaald en inmiddels ook standaard. Ik denk dat je enkel over de veiligheid functies beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Dat zal het inderdaad wel zijn. Gek dat nergens de prijs staat om het achteraf toe te voegen.

Auto bevalt verder goed. Kom van een Audi en had verwacht dat ik ongelukkiger zou worden, maar valt alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:34:
Dat zal het inderdaad wel zijn. Gek dat nergens de prijs staat om het achteraf toe te voegen.

Auto bevalt verder goed. Kom van een Audi en had verwacht dat ik ongelukkiger zou worden, maar valt alles mee.
Moet via je Tesla account wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ja gek genoeg staat er nog geen auto in m’n account maar werkt m’n app die aangemeld is met hetzelfde account prima....

Misschien paar dagen nodig om alles te synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
Welke uitvoering en op welk moment heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Long range dual motor. Ik weet niet precies wanneer mijn LM deze auto heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Zie trouwens nu wel dat de rubbers op het bak niet helemaal lekker zitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/69DhdnfyuCmPMMb0TqwO9rGu/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/79ugeaJkr9roaoVSmgbwVM2p/medium.jpg
Pagina: 1 ... 6 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.