Ai... Ik probeer al twee weken mijn SR+ te upgraden naar een LR RWD en hij is nog niet officieel besteld. Ben bang dat het dan toch maar de SR+ wordt... (via leasemaatschappij)Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:38:
[...]
Dan vraag ik me af of je hem nog krijgt. Tesla geeft aan dat ze geen RWDs meer gaan produceren. Mijne staat sinds 15/5 in bestelling. Wel RN, nog geen VIN. Zit er dik in dat er ook geen VIN meer gaat komen.
Mail van een leasemaatschappij in NL waar ik een offerte had lopen voor een M3 (daar niet besteld uiteindelijk):
Goedemiddag,
Zojuist hebben wij van Tesla bericht ontvangen dat de productie van de Tesla Model 3 Long Range RWD per direct is stopgezet. Tesla heeft deze beslissing onder andere genomen vanwege het stroomlijnen van de productie. LET OP: Volgende week geeft Tesla meer duidelijkheid over de orders die niet meer geleverd kunnen worden en welk alternatief zij kunnen bieden. Helaas weten wij ook op dit moment niet meer. Wij adviseren om een week wachten totdat er meer duidelijkheid is vanuit Tesla.
Tesla Model 3 Long Range RWD offerte ontvangen
Heb jij een offerte lopen op de Tesla Model 3 Long Range RWD? Helaas betekent dit dat de auto niet meer leverbaar is.
Tesla Model 3 Long Range RWD in bestelling staan?
Het is nog niet duidelijk wat er gaat gebeuren met de bestaande orders. Tesla heeft bij ons aangegeven dat zij een lijst gaan opstellen met reeds geproduceerde orders. Het is dus mogelijk dat de auto nog niet is geproduceerd.
De Tesla Model 3 Long Range RWD is per direct niet meer verkrijgbaar, maar uiteraard zijn de overige uitvoeringen van de Tesla Model 3 nog wel leverbaar. Wij houden jou proactief op de hoogte zodra wij volgende week een update hebben ontvangen van Tesla
Oof.Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:38:
[...]
Dan vraag ik me af of je hem nog krijgt. Tesla geeft aan dat ze geen RWDs meer gaan produceren. Mijne staat sinds 15/5 in bestelling. Wel RN, nog geen VIN. Zit er dik in dat er ook geen VIN meer gaat komen.
Ik heb op 27-5 besteld (LR AWD) en deze is door een sales medewerker in Duiven omgezet naar LW RWD. Maandag nog gebeld met delivery en toen gaven ze aan dat de auto inmiddels in Oostende is aangekomen. Dus hij lijkt nog te komen. Maar nog een VIN. Ben benieuwd...
Jaap
Voor andere bestellers die liever 2 Lightning kabels gebruiken, ik ruil graag een Lightning van mij tegen een USB-C van jou :-)
Na overleg met Tesla + Leaseplan wordt het helaas toch de SR+. Mijn RWD was nog niet besteld en kom dus ook niet in aanmerking voor mogelijke compensatie..iMick schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:04:
[...]
Ai... Ik probeer al twee weken mijn SR+ te upgraden naar een LR RWD en hij is nog niet officieel besteld. Ben bang dat het dan toch maar de SR+ wordt... (via leasemaatschappij)
Vraag me ook sterk af wat die compensatie gaat zijn. Eigenlijk snap ik ook niet waarom bestelde auto's niet uitgeleverd zouden kunnen worden. Je kunt de verkochte auto's toch uitleveren? Het is niet dat het een heel ander model is waar de onderdelen er niet meer voor zijn.iMick schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:07:
[...]
Na overleg met Tesla + Leaseplan wordt het helaas toch de SR+. Mijn RWD was nog niet besteld en kom dus ook niet in aanmerking voor mogelijke compensatie..
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Tja, als er in NL honderden besteld zijn en ze willen de markt in China bijvoorbeeld veroveren?Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:29:
[...]
Vraag me ook sterk af wat die compensatie gaat zijn. Eigenlijk snap ik ook niet waarom bestelde auto's niet uitgeleverd zouden kunnen worden. Je kunt de verkochte auto's toch uitleveren? Het is niet dat het een heel ander model is waar de onderdelen er niet meer voor zijn.
Compensatie verwacht ik niet veel van. Wel vorige week de rwd besteld dus misschien krijgen we nu een awd
Mwoah, ik verwacht meer dan een Tesla t-shirt oid. Er is gewoon een overeenkomst tussen koper en Tesla.Wackmack schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:33:
[...]
Tja, als er in NL honderden besteld zijn en ze willen de markt in China bijvoorbeeld veroveren?
Compensatie verwacht ik niet veel van. Wel vorige week de rwd besteld dus misschien krijgen we nu een awd
Helaas hebben ze in de overeenkomst al een voorbehoud gemaakt:Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:36:
[...]
Mwoah, ik verwacht meer dan een Tesla t-shirt oid. Er is gewoon een overeenkomst tussen koper en Tesla.
We kunnen uw bestelling ook annuleren en uw Betaling Bij Bestelling terugbetalen als we een product, functie of optie stopzetten nadat u uw order heeft geplaatst
Ze kunnen van alles in hun overeenkomst zetten. Wil niet zeggen dat dit in NL ook zonder meer van toepassing is.Bazi schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:43:
[...]
Helaas hebben ze in de overeenkomst al een voorbehoud gemaakt:
[...]
Is er ergens iets van communicatie dan dat bestelde LR RWD's niet meer worden uitgeleverd??
Jaap
De mail eerder in dit topic doet dat wel vermoeden; G-NiLES in "Het grote Tesla Levering topic"J.apiooo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:49:
Is er ergens iets van communicatie dan dat bestelde LR RWD's niet meer worden uitgeleverd??
LET OP: Volgende week geeft Tesla meer duidelijkheid over de orders die niet meer geleverd kunnen worden en welk alternatief zij kunnen bieden.
[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 14-06-2019 15:54 ]
En inmiddels ook een leverdatum ontvangen; 21 juni. ik heb 'm besteld op 6 juni, erg netjes dus, net iets meer dan 2 weken.
Ah, dat had ik net gemist. Dank je wel.Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:54:
[...]
De mail eerder in dit topic doet dat wel vermoeden; G-NiLES in "Het grote Tesla Levering topic"
[...]
Interessant. Ben benieuwd of die van mij dan nog wel komt. Even bellen maar - hang al in de wacht
Jaap
Eerder vanmiddag stond ik 65m in de wacht, kun je daar rekening mee houden. Mij konden ze niks vertellen, ze weten aan de telefoon verder ook nog niks hierover. Mijn LR RWD bestelling stond goed, maar nog geen VIN.J.apiooo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:09:
[...]
Ah, dat had ik net gemist. Dank je wel.
Interessant. Ben benieuwd of die van mij dan nog wel komt. Even bellen maar - hang al in de wacht
[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 14-06-2019 16:13 ]
Zie volgens mij 1 officiële bron richting een LM of hebben er al meerdere mensen iets gehoord van de LM of natuurlijk zelf van Tesla?
Als ik moet kiezen, is het echt lastig, std+ of long range. Zou eerst zeggen de std+ range maar ga er wel vier ja in rijden. F*uck het geld, ga er nog op vooruit tov een diesel
Als ik moet kiezen, is het echt lastig, std+ of long range. Zou eerst zeggen de std+ range maar ga er wel vier ja in rijden. F*uck het geld, ga er nog op vooruit tov een diesel
Verwijderd
In mijn account is zojuist de leverdatum verschenen (21 juni) met als afleveradres mijn huisadres.
Via SMS is dit bevestigd met "Gefeliciteerd! U bent geselecteerd voor ons Tesla direct programma: wij
komen uw model 3 rechtstreeks naar u toe brengen. Wij streven ernaar dit te doen op.......".
Bijzonder nice dit, scheelt me een rit naar Tilburg
.
Via SMS is dit bevestigd met "Gefeliciteerd! U bent geselecteerd voor ons Tesla direct programma: wij
komen uw model 3 rechtstreeks naar u toe brengen. Wij streven ernaar dit te doen op.......".
Bijzonder nice dit, scheelt me een rit naar Tilburg
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2019 20:46 ]
Verwijderd
Altijd voor de long range gaan. Ik had een Model S 75D en heb destijds spijt gehad dat ik niet voor de 100D had gekozen. Inmiddels de 75D verkocht en een 3 besteld.Wackmack schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:14:
Helemaal mee eens, hopelijk een mooie alternatief van Tesla en anders lekker de AWD bestellen, keus is gemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:15:
[...]
Altijd voor de long range gaan. Ik had een Model S 75D en heb destijds spijt gehad dat ik niet voor de 100D had gekozen. Inmiddels de 75D verkocht en een 3 besteld.
K*t. Net een mail van sales contactpersoon gehad:
"Ondanks de eerder besproken configuratiemogelijkheden is Tesla per direct gestopt met de productie van de Model 3 Long Range Rear Wheel Drive. Omdat wij geen auto’s hebben die gematched kunnen worden aan uw gewenste configuratie kunt u uw auto niet afnemen."
Besteld op 27-5...
#&%^#$%$^@
"Ondanks de eerder besproken configuratiemogelijkheden is Tesla per direct gestopt met de productie van de Model 3 Long Range Rear Wheel Drive. Omdat wij geen auto’s hebben die gematched kunnen worden aan uw gewenste configuratie kunt u uw auto niet afnemen."
Besteld op 27-5...
#&%^#$%$^@
Jaap
Wat was jou configuratie? En had je hem al aanbetaald dus bevestigd in je account? Neem aan dat ze dan met een alternatief komen?J.apiooo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:20:
Besteld op 27-5...
#&%^#$%$^@
Iets meer info graag idd.J.apiooo schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:20:
Besteld op 27-5...
#&%^#$%$^@
Besteld via LM? Of direct? En was hij al bij Tesla besteld? Had je een Tesla account gekregen met RN nummer? Of LM gewoon aan het slapen geweest en nog niks bestel? Kan me niet voorstellen dat Tesla nu al orders gaan cancellen zonder met iets van een alternatief te komen. Volgens mail wisseling met LMs zou Tesla pas volgende week met meer info komen over lopende bestellingen waar wellicht geen auto meer voor zou komen. En wel contactpersoon heb je contact mee gehad? Van Tesla of LM?
[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 14-06-2019 20:43 ]
In dit TMC draadje staat een lijst met mensen die een SR+ besteld hebben, vin hebben of niet en afleverafspreek ja nee. Ik zie dat er maar 1 persoon met mijn config een afspraak heeft en de rest blauw of zwart heeft (heb zelf mn silver). Handig om het in de gaten te houden:)
Hier ook sms voor Tesla direct levering
Kan tegenvallen wbt mogelijke gebreken/volledigheid maar anderzijds scheelt me dit wel een retourtje Amsterdam - Tilburg
Heb tot nu toe maar weinig RWD in het zilver geleverd zien worden inderdaad... Zit er zelf ook op te wachten.Djerro123 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 09:33:
In dit TMC draadje staat een lijst met mensen die er een besteld hebben, vin hebben of niet en afleverafspreek ja nee. Ik zie dat er maar 1 persoon met mijn confog een afspraak heeft en de rest blauw of zwart heeft (heb zelf mn silver). Handig om het in de gaten te houden:)
Sorry ging alleen over SR+, heb m'n post aangepast.Muchachooo schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 12:56:
[...]
Heb tot nu toe maar weinig RWD in het zilver geleverd zien worden inderdaad... Zit er zelf ook op te wachten.
Ik heb 'm inderdaad zelf online via de Tesla site besteld (ondernemer). Betaal 'm uit eigen portemonnee, dus geen lease.Inspired schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:42:
[...]
Iets meer info graag idd.
Besteld via LM? Of direct? En was hij al bij Tesla besteld? Had je een Tesla account gekregen met RN nummer? Of LM gewoon aan het slapen geweest en nog niks bestel? Kan me niet voorstellen dat Tesla nu al orders gaan cancellen zonder met iets van een alternatief te komen. Volgens mail wisseling met LMs zou Tesla pas volgende week met meer info komen over lopende bestellingen waar wellicht geen auto meer voor zou komen. En wel contactpersoon heb je contact mee gehad? Van Tesla of LM?
Had inderdaad een Tesla account en direct RN nummer gekregen.
En toen kwam gisteren het bericht (van de salesman van Tesla). Bestelling geannuleerd, auto komt niet meer

Toen direct met die kerel contact opgenomen. Hij kon niet echt met een goed alternatief komen. Hij bood aan om een model uit voorraad te kiezen. Ze hebben nu nog 14 wagens op voorraad (voornamelijk zwart en verder metallic silver LR AWD's, maar die worden dan direct een stuk duurder en dat wilde ik via de RWD juist niet).
Ik mikte op een compensatie, maar daar had sales niet zo'n trek in. Toch vond ik dat ze wel met iéts moesten komen, want ze annuleren gewoon een reeds voltooide bestelling en dat is niet zo chique.
Na veel vijven en zessen teruggevallen op een zwarte LR RWD, maar dan wel met de 19" wielen (persoonlijk vind ik de combi zwarte lak met aero wielen niet zo mooi staan). De 19" wielen krijg ik er gratis bij. Zwart met 19" ziet er wel strak uit. Ze wilden dit eerst alleen doen op de upgrade van LR RWD > LR AWD, maar nu dus alsnog op de LR RWD.
Tevreden met hoe ze dit hebben afgehandeld en hierdoor krijg ik dan waarschijnlijk toch al op korte termijn de Model 3. Ze checken nog wel of 'ie wordt geleverd met HW3.0 (zodat ik later nog kan upgrade naar Full Self Driving).
Ben benieuwd of dit nu wél allemaal soepel wordt afgehandeld
Jaap
Klinkt als een redelijke oplossing, welke variant had je in eerste instantie besteld?J.apiooo schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 15:50:
[...]
Ik heb 'm inderdaad zelf online via de Tesla site besteld (ondernemer). Betaal 'm uit eigen portemonnee, dus geen lease.
Had inderdaad een Tesla account en direct RN nummer gekregen.
En toen kwam gisteren het bericht (van de salesman van Tesla). Bestelling geannuleerd, auto komt niet meer![]()
Toen direct met die kerel contact opgenomen. Hij kon niet echt met een goed alternatief komen. Hij bood aan om een model uit voorraad te kiezen. Ze hebben nu nog 14 wagens op voorraad (voornamelijk zwart en verder metallic silver LR AWD's, maar die worden dan direct een stuk duurder en dat wilde ik via de RWD juist niet).
Ik mikte op een compensatie, maar daar had sales niet zo'n trek in. Toch vond ik dat ze wel met iéts moesten komen, want ze annuleren gewoon een reeds voltooide bestelling en dat is niet zo chique.
Na veel vijven en zessen teruggevallen op een zwarte LR RWD, maar dan wel met de 19" wielen (persoonlijk vind ik de combi zwarte lak met aero wielen niet zo mooi staan). De 19" wielen krijg ik er gratis bij. Zwart met 19" ziet er wel strak uit. Ze wilden dit eerst alleen doen op de upgrade van LR RWD > LR AWD, maar nu dus alsnog op de LR RWD.
Tevreden met hoe ze dit hebben afgehandeld en hierdoor krijg ik dan waarschijnlijk toch al op korte termijn de Model 3. Ze checken nog wel of 'ie wordt geleverd met HW3.0 (zodat ik later nog kan upgrade naar Full Self Driving).
Ben benieuwd of dit nu wél allemaal soepel wordt afgehandeld
Ja, netjes van ze. Al blijft het apart van Tesla dat ze een reeds voltooide bestelling gewoon annuleren.
Ik had de LR RWD in Midnight Silver Metallic met 18” aero wielen besteld.
Jaap
Verwijderd
Mogelijk dat alle M3P's voor Tesla direct levering in aanmerking komen.Katseviool schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 11:05:
Hier ook sms voor Tesla direct leveringKan tegenvallen wbt mogelijke gebreken/volledigheid maar anderzijds scheelt me dit wel een retourtje Amsterdam - Tilburg
Altijd Long Range! Deze zomer lijkt het allemaal perfect zo’n short range plus. Maar dan wordt het winter en komt je actieradius op de snelweg opeens onder de 200 km uit (op 90%) lading ivm sparen van de accu.Wackmack schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:14:
Zie volgens mij 1 officiële bron richting een LM of hebben er al meerdere mensen iets gehoord van de LM of natuurlijk zelf van Tesla?
Ik wilde zelf ook voor de LR rwd gaan in december. Dit is wel balen, denk dat het nu weer diesel zal worden...
https://abetterrouteplanner.com/ hier net even gekeken. Alvast naar de vakantie volgend jaar naar Zuid Frankrijk. SR+ wordt je dan niet heel vrolijk van. Weet het nu zeker, SR+ leek inderdaad goed maar in d'r winter is dit helaas te weinig. Misschien valt de compensatie mee vanuit Tesla.dfrenner schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:09:
[...]
Altijd Long Range! Deze zomer lijkt het allemaal perfect zo’n short range plus. Maar dan wordt het winter en komt je actieradius op de snelweg opeens onder de 200 km uit (op 90%) lading ivm sparen van de accu.
Ik wilde zelf ook voor de LR rwd gaan in december. Dit is wel balen, denk dat het nu weer diesel zal worden...
Waarom zou je de accu maar tot 90% opladen als je weet dat je een rit van 200 km gaat maken? Voor korte ritjes is 100% lading inderdaad niet nodig, en ook voor langdurige stilstand is het beter de accu niet tot 100% te laden, maar het is onzinnig dat je nooit de accu tot 100% moet laden.dfrenner schreef op maandag 17 juni 2019 @ 07:09:
[...]
Altijd Long Range! Deze zomer lijkt het allemaal perfect zo’n short range plus. Maar dan wordt het winter en komt je actieradius op de snelweg opeens onder de 200 km uit (op 90%) lading ivm sparen van de accu.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
SR+ is inderdaad wat meer behelpen. Al zou je natuurlijk iets kunnen huren in de vakantie. Dat ben ik eigenlijk met een LR ook nog wel van plan. Compensatie vanuit Tesla zal (denk ik) alleen gaan gelden voor mensen die daadwerkelijk een RN nummer hebben gehad voor een LR RWD. Wat ik ergens anders las is dat je dan 50% korting krijgt op de extra kosten voor een AWD. Probleem met een leaseauto is wel een beetje dat je LM moet onderhandelen voor je.. dus het hangt ook af hoeveel tijd ze eraan kwijt willen zijn. Dit zal korting op de factuur zijn. Cataloguswaarde gaan ze (natuurlijk) niet aanpassen. Mijn Tesla account is nog niet aangepast verder. LR RWD order staat er nog in met RN nummer maar nog geen VIN.Wackmack schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:04:
[...]
https://abetterrouteplanner.com/ hier net even gekeken. Alvast naar de vakantie volgend jaar naar Zuid Frankrijk. SR+ wordt je dan niet heel vrolijk van. Weet het nu zeker, SR+ leek inderdaad goed maar in d'r winter is dit helaas te weinig. Misschien valt de compensatie mee vanuit Tesla.
Standaard laad je tot 90% omdat het beter is voor de accu.antonboonstra schreef op maandag 17 juni 2019 @ 08:38:
[...]
Waarom zou je de accu maar tot 90% opladen als je weet dat je een rit van 200 km gaat maken? Voor korte ritjes is 100% lading inderdaad niet nodig, en ook voor langdurige stilstand is het beter de accu niet tot 100% te laden, maar het is onzinnig dat je nooit de accu tot 100% moet laden.
Ik ga ervan uit dat ik de 100% enkel bij vakantieritten ga gebruiken.
Het "probleem" hier is dat het mij niet gaat om die ene dag dat ik 200km rijd, maar om die ene dag dat de laadpaal bezet is (wat steeds vaker zal gebeuren). Dan kan ik dus mijn actieradius delen door 2! Minder dan 100km per dag als ik een avondje niet kan laden. Dat weet ik echter niet van te voren, aangezien mijn glazen bol kapot is...
Bottom line, de short range is gewoon veel te laag. LR of weer diselen...
Exact mijn configJ.apiooo schreef op zondag 16 juni 2019 @ 17:47:
Ja, netjes van ze. Al blijft het apart van Tesla dat ze een reeds voltooide bestelling gewoon annuleren.
Beetje overdreven naar mijn mening, glas is niet half leeg bij joudfrenner schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:28:
[...]
Standaard laad je tot 90% omdat het beter is voor de accu.
Ik ga ervan uit dat ik de 100% enkel bij vakantieritten ga gebruiken.
Het "probleem" hier is dat het mij niet gaat om die ene dag dat ik 200km rijd, maar om die ene dag dat de laadpaal bezet is (wat steeds vaker zal gebeuren). Dan kan ik dus mijn actieradius delen door 2! Minder dan 100km per dag als ik een avondje niet kan laden. Dat weet ik echter niet van te voren, aangezien mijn glazen bol kapot is...
Bottom line, de short range is gewoon veel te laag. LR of weer diselen...
Als je iets meer geduld hebt, in NL niet te lange afstanden rijdt is de SR+ een prima keuze. Scheelt toch een behoorlijke som geld.
Als ik een oprit met laadpunt zou hebben geef ik je gelijk. Maar ik ven afhankelijken publiek laden.Wackmack schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:54:
[...]
Beetje overdreven naar mijn mening, glas is niet half leeg bij jouZit nu in Bretagne, dat zou met de SR+ 5 keer stoppen betekenen, rond de 125 a 150km rij je per keer. Long range is 3 keer stoppen en gemiddeld 225 a 250km toch best groot verschil.
Als je iets meer geduld hebt, in NL niet te lange afstanden rijdt is de SR+ een prima keuze. Scheelt toch een behoorlijke som geld.
Kun je mij uitleggen waar ik overdrijf?
Kreeg zojuist een "update" mail van Tesla binnen.
Bleek een bevestiging van de aangepaste prijs te zijn van mijn LR RWD.. Had de mijne net nog besteld in de tijd van 53k + 3200 voor AP. Nu aangepast naar 54 met AP. Wel gek dat men verder niks kan zien/zeggen. Ze moeten op basis van RN nummer toch kunnen zeggen of er een auto is of niet? Maar blijkbaar kan men dit in NL verder niet zien. Blijft spannend dus.

Ook ik heb een LR RWD besteld en betreft ook een lease auto. Ook voor mij is het onduidelijk hoe het nu verder gaat.. In mijn Tesla account zijn alle stappen, behalve de levering, afgevinkt. De betaling is dus ook voldaan.
Zodra ik meer weet, zal ik het hier delen!
Zodra ik meer weet, zal ik het hier delen!
i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R
Nieuwe update: heb inmiddels een VIN te pakken op de zwarte LR RWD 19".
Tegelijkertijd vanmorgen de bevestiging dat de betreffende voorraadwagen niet over HW3.0 (Full Self Driving) beschikt.
Hoe bekijken jullie dit? Jammer, maar helaas - of een punt van maken?
Tegelijkertijd vanmorgen de bevestiging dat de betreffende voorraadwagen niet over HW3.0 (Full Self Driving) beschikt.
Jaap
Ik dacht dat Tesla kostenloos alle HW2.5 zou vervangen (mits je FSD hebt gekocht)? In dat licht zou ik namelijk dan zeggen: jammer maar helaas, moet je hem een keertje langs SC brengen om de chip te laten vervangenJ.apiooo schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:12:
Nieuwe update: heb inmiddels een VIN te pakken op de zwarte LR RWD 19".
alleen voor degene(n) die FSD besteld hebben (bij oa de Model 3), daar volgt hardware-upgrade zowiezo. De rest? wel..misschien betalen maar?Djerro123 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:24:
[...]
Ik dacht dat Tesla kostenloos alle HW2.5 zou vervangen? In dat licht zou ik namelijk dan zeggen: jammer maar helaas, moet je hem een keertje langs SC brengen om de chip te laten vervangen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Lekker blijven bestellen en kilometers vreten jongens, en dan als je lease contract eindigt mij ff een berichtje sturen dat ik hem direct uit de lease overneem, scheelt zo weer 1-2k dat ze hem niet hoeven te poetsen/stallen
Jammer joh... ik heb em privé gekocht...Zebby schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:48:
Lekker blijven bestellen en kilometers vreten jongens, en dan als je lease contract eindigt mij ff een berichtje sturen dat ik hem direct uit de lease overneem, scheelt zo weer 1-2k dat ze hem niet hoeven te poetsen/stallen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Zojuist voor de 2e keer door Tesla gebeld dat levering met 2 dagen uitgesteld wordt. Gelukkig bellen ze telkens relatief ruim van tevoren, maar blijft toch irritant, de hele tijd de planning omgooien. Het is ook niet even om de hoek en ik heb ook nog een andere auto die ingeleverd moet worden, dat dus ook al 2x moeten verschuiven.
Hopelijk komt het einde nu wel in zicht.
Hopelijk komt het einde nu wel in zicht.
Thanks, goed punt. Heb 'm zonder FSD gekocht.Djerro123 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:24:
[...]
Ik dacht dat Tesla kostenloos alle HW2.5 zou vervangen (mits je FSD hebt gekocht)? In dat licht zou ik namelijk dan zeggen: jammer maar helaas, moet je hem een keertje langs SC brengen om de chip te laten vervangen
Ga eens vragen hoe zo'n upgrade t.z.t. in zijn werk gaat.
Dan het betere nieuws: Net bericht gehad van Tesla dat ik mijn Model 3 LR RWD over een week (24e) kan ophalen in Tilburg. Yay
Jaap
Goed nieuws! Wanneer is je auto besteld? Via LM?J.apiooo schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:46:
[...]
Thanks, goed punt. Heb 'm zonder FSD gekocht.
Dan het betere nieuws: Net bericht gehad van Tesla dat ik mijn Model 3 LR RWD over een week (24e) kan ophalen in Tilburg. Yay
Dan rijd je dus gewoon veel te hard, of bent alleen maar bezig je batterij te sparen. met mijn Ioniq met 28 kWh batterij doe ik al stints van 180 km op vakantieritten. Met een SR+ haal je in de zomervakantie ook makkelijk 200 tot 250 km legs. Zie ook: https://teslike.com/range/Wackmack schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:54:
[...]
Beetje overdreven naar mijn mening, glas is niet half leeg bij jouZit nu in Bretagne, dat zou met de SR+ 5 keer stoppen betekenen, rond de 125 a 150km rij je per keer. Long range is 3 keer stoppen en gemiddeld 225 a 250km toch best groot verschil.
HD4Life @ Full-HD
Ik ben ondernemer en heb 'm dus direct besteld bij Tesla (via de online shop).Wackmack schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:07:
[...]
Goed nieuws! Wanneer is je auto besteld? Via LM?
Besteld op 27-5. Maar afgelopen vrijdagmiddag ontving ik een annuleringsmail (dus dat de auto niet meer geleverd zou gaan worden). Toen direct contact gehad en zaterdag gewisseld naar een LR RWD voorraadmodel.
Jaap
Zojuist in mijn account gezien dat mijn rooie Model 3 SR+ 3 vrijdag 28 juni bij mij thuis geleverd gaat worden. Geen belletje, SMS of mailtje maar het staat ineens in mijn Tesla account. Nou, kom maar op!

Wauw ik heb ook gelijk gekeken en in mijn account staat vrijdag 28e (12.30)!! (Silver midnight, zwart, Aero), ook geen sms of iets.. woehoe helemaal happy!!!DigiDaan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:37:
Zojuist in mijn account gezien dat mijn rooie Model 3 SR+ 3 vrijdag 28 juni bij mij thuis geleverd gaat worden. Geen belletje, SMS of mailtje maar het staat ineens in mijn Tesla account. Nou, kom maar op!
Haha, einde kwartaal 
Iemand (non-lease rijders) ervaring met regelen verzekering voor een nieuwe auto terwijl je nog geen kenteken hebt? Gewoon doen en later kenteken doorgeven?
Iemand (non-lease rijders) ervaring met regelen verzekering voor een nieuwe auto terwijl je nog geen kenteken hebt? Gewoon doen en later kenteken doorgeven?
Jaap
Komt-ie ook thuis of moet je naar Tilburg?Djerro123 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Wauw ik heb ook gelijk gekeken en in mijn account staat vrijdag 28e (12.30)!! (Silver midnight, zwart, Aero), ook geen sms of iets.. woehoe helemaal happy!!!
Welk model krijg je geleverd?Djerro123 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Wauw ik heb ook gelijk gekeken en in mijn account staat vrijdag 28e (12.30)!! (Silver midnight, zwart, Aero), ook geen sms of iets.. woehoe helemaal happy!!!
Jaap
Kenteken is vereist voor afsluiten van verzekeringJ.apiooo schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:21:
Haha, einde kwartaal
Ik had wel een mail gekregen met afleveringsafspraak, mijne(SR+ wit/zwart) staat op 27 juni gepland.
[ Voor 4% gewijzigd door Annoyingmouse op 17-06-2019 23:45 ]
Is het intussen al makkelijker om een model 3 verzekerd te krijgen bij een 'reguliere' maatschappij?
Verzekering uitzoeken. Offerte opvragen. Auto ophalen. En dan het kenteken invullen en op verzenden klikken. Kan allemaal online. Bij mn vorige auto heb ik het op mn telefoon gedaan.J.apiooo schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:21:
Haha, einde kwartaal
Je krijgt dan direct een mail met een tijdelijk bewijs van verzekering terwijl de verzekeraar beslist of ze je aanvraag accepteren (ze controleren bvb je bonus/malus score en andere info).
Verwijderd
De computer zit achter het dashboard kastje en er zal gewoon iemand van het servicecenter langkomen om een swap te doen. Als het goed is zal dit met een half uurtje klaar zijn.J.apiooo schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:46:
[...]
Thanks, goed punt. Heb 'm zonder FSD gekocht.
Op zich heeft het momenteel geen nut om nu HW 2.5 of 3 te hebben. Beide kunnen advanced summon en NOA (snelweg), meer is nog niet uit. Verwacht dan ook geen directe hardware swap als je FSD aanschaft.
Bij mij is 28 juni ook in mijn account verschenen. Hoe heb je het kunnen regelen dat de M3 thuis wordt afgeleverd?DigiDaan schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:37:
Bij mij is afhaallocatie Tilburg.
heuj! ik een uurtje eerder, al heb ik om 14:00 een afspraak in Amsterdam die ik niet kan missen.Djerro123 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:05:
[...]
Weet iemand hoe lang de uitlvering zo'n beetje duurt?
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Ik vanmorgen een sms en in mijn account verschenen.
Vrijdag 28 juni kan ik de auto ophalen in Tilburg.
SR+ zwart, aero wheels
Vrijdag 28 juni kan ik de auto ophalen in Tilburg.
SR+ zwart, aero wheels
Ja hoor. Ik had eerst via insuremytesla.nl (oid) een offerte opgevraagd, kwam uit op 1200 EUR per jaar (voor een M3 LR AWD-blauw-18"-trekhaak, cataloguswaarde 60.300). Toen de verzekeringstussenpersoon waar ik al jaren mijn zakelijke wagen heb lopen gebeld. Die moet je dan wel uitleggen dat er een voertuigvolgsysteem en alarm op zit (verzekeringen zien dat niet automatisch zo). Daarna offerte gekregen van 900 EUR/jaar. Wel er aan denken dat je 'm ex BTW verzekerd, als ondernemer.anboni schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 00:00:
Is het intussen al makkelijker om een model 3 verzekerd te krijgen bij een 'reguliere' maatschappij?
Op die offerte kun je dan via mail akkoord op geven, als je kenteken hebt bel je dat door en krijg je per ommegaande mail een bevestiging van voorlopige dekking.
Aflevering zelf was bij mij 45 minuutjes. Maar die begon ruim half uur later dan de afgesproken tijd. En dit was op een duffe dinsdagmiddag midden in mei. Er waren nog drie anderen die ook een Model 3 kregen. Het klinkt alsof vrijdag 28 juni een "alles voor de goede kwartaalcijfers" afleverdag wordt. Dus reken niet op een snelle aflevering.TeGek schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:50:
[...]heuj! ik een uurtje eerder, al heb ik om 14:00 een afspraak in Amsterdam die ik niet kan missen.
Weet iemand hoe lang de uitlvering zo'n beetje duurt?
Heb ik niets voor hoeven regelen. Stond ook op mijn eindfactuur gespecificeerd ("Kosten levering aan huis" met als bedrag 0 euro). Ik schaf 'm zelf aan (geen lease), misschien dat dat scheelt?markiew schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 06:39:
[...]
Bij mij is 28 juni ook in mijn account verschenen. Hoe heb je het kunnen regelen dat de M3 thuis wordt afgeleverd?
Bij mij is afhaallocatie Tilburg.
"levering aan huis" stond er bij mij ook, als mijn thuisadres werd het aflevercentrum in Tilburg opgegeven. Ook non-lease aanschaf.DigiDaan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:54:
[...]. Stond ook op mijn eindfactuur gespecificeerd ("Kosten levering aan huis" met als bedrag 0 euro). Ik schaf 'm zelf aan (geen lease), misschien dat dat scheelt?
Het is trouwens best leuk om 'm daar op te halen, is in de fabriekshal waar ze ook de eindassemblage van de S en X doen.
Dan heb je zo te zien dus een nieuw huisadres bijeckru schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:58:
[...]
"levering aan huis" stond er bij mij ook, als mijn thuisadres werd het aflevercentrum in Tilburg opgegeven. Ook non-lease aanschaf.
Het is trouwens best leuk om 'm daar op te halen, is in de fabriekshal waar ze ook de eindassemblage van de S en X doen.
Best raar.
Eigenlijk ook wel prima om naar Tilburg te gaan. Leuk om in de fabriek te komen en daarnaast zit je bij bron als er iets geregeld moet worden.
Meest opvallende rondom de situatie met de productie-stop voor de M3 LR RWD: Van Tesla heb ik nog nul communicatie gezien/gehoord. Dit terwijl ik een bestelling heb staan, die al is betaald ook. Officieel weet ik dus van niets.. Ook hierin zie je dat Tesla last heeft van groeistuipen.
[ Voor 26% gewijzigd door fungho op 18-06-2019 09:43 . Reden: Aanvulling ]
i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R
All risk, 25.000km/jaar, inderdaad wel maximum aan schade vrije jaren + ik woon in het o zo rustige Limburg.DigiDaan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:20:
[...]
Dat lijkt me allesbehalve duur! Is dat WA-plus geweest iod? Of heb je veel schadevrije jaren?
De prijs scheelde wel veel tussen de verschillende verzekeringsmaatschappijen. Allianz (waar ik mijn ICE wagen (Seat Leon TDI) verzekerd had, via dezelfde tussenpersoon) had een prijs opgegeven van 1700 EUR voor de Tesla. De 900 EUR kwam uiteindelijk van Unigarant. Shoppen loont.
Hier zelfde situatie. Bestelling via Athlon Lease-mij op 27 mei geplaatst voor een LR RWD zwart/zwart met trekhaak en FSD. Account is bij Tesla aangemaakt en juiste config incl RN nummer is mijn Tesla Account te zien. Alleen nog geen VIN maar is logisch want levering wordt vanwege huidige lease contract pas in oktober.
Nu is er heel veel te lezen over einde RWD in Europa en wellicht ook US maar het enige wat ik echt zie gebeuren is dat de voorraad door de berichtgeving welke best groot was enorm is geslonken, RWD zijn allemaal weg en AWD voorraad gaat nu ook omlaag, dus zeer gunstig voor de financiële balans van Tesla zo voor het einde van Q2. Ik denk dat ergens in juli het bericht komt dat het een tijdelijke stop was of dat de lopende bestellingen gewoon geleverd gaan worden.
(het is maar een theorie en natuurlijk hoop ik er ook een beetje op dat ik in oktober gewoon mijn bestelde RWD met FSD ga krijgen want de AWD met FSD wordt wel meteen weer een stuk duurder in de Lease)
Nu is er heel veel te lezen over einde RWD in Europa en wellicht ook US maar het enige wat ik echt zie gebeuren is dat de voorraad door de berichtgeving welke best groot was enorm is geslonken, RWD zijn allemaal weg en AWD voorraad gaat nu ook omlaag, dus zeer gunstig voor de financiële balans van Tesla zo voor het einde van Q2. Ik denk dat ergens in juli het bericht komt dat het een tijdelijke stop was of dat de lopende bestellingen gewoon geleverd gaan worden.
(het is maar een theorie en natuurlijk hoop ik er ook een beetje op dat ik in oktober gewoon mijn bestelde RWD met FSD ga krijgen want de AWD met FSD wordt wel meteen weer een stuk duurder in de Lease)
Unigarant is inderdaad voordelig, zit nu bij FBTO maar dit scheelt flink. Dank voor de tip!eckru schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:47:
[...]
All risk, 25.000km/jaar, inderdaad wel maximum aan schade vrije jaren + ik woon in het o zo rustige Limburg.
De prijs scheelde wel veel tussen de verschillende verzekeringsmaatschappijen. Allianz (waar ik mijn ICE wagen (Seat Leon TDI) verzekerd had, via dezelfde tussenpersoon) had een prijs opgegeven van 1700 EUR voor de Tesla. De 900 EUR kwam uiteindelijk van Unigarant. Shoppen loont.
Het is afwachten inderdaad. Als het goed is horen we deze week meer. Ik kan me echter goed voorstellen dat orders met uitlevering in Q4 niet meer door gaan. En dat je dan iets compensatie krijgt op een AWD. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze in juli het besluit alweer terug draaien. Maar who knows.ManuTrash schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:51:
Hier zelfde situatie. Bestelling via Athlon Lease-mij op 27 mei geplaatst voor een LR RWD zwart/zwart met trekhaak en FSD. Account is bij Tesla aangemaakt en juiste config incl RN nummer is mijn Tesla Account te zien. Alleen nog geen VIN maar is logisch want levering wordt vanwege huidige lease contract pas in oktober.
/edit
Weet niet wat de voorraad AWDs vorige week was, maar er zijn nu nog meer dan 100 AWDs op 18" beschikbaar en een 15 stuks op 19".
[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 18-06-2019 11:03 ]
Door mijn afspraak vrijdag ga ik toch proberen te wisselen met een zaterdag, of nog thuis afgeleverd te krijgen. het zou mij gewoon beter uit komen. Heel erg balen dat je niet zelf een afspraak kan maken of een kalendertje kan aanklikken.
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.
Denk dat dat niet gaat gebeuren om heel eerlijk te zijn. Vermoed dat je volgende week door Athlon wordt gebeld dat je een andere moet uitzoeken en dat ze iets qua compensatie op een AWD kunnen doen.ManuTrash schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:51:
Ik zit overigens in hetzelfde schuitje, alleen heb ik gevraagd om levering in Augustus. (20-5 welkomstmail van Tesla gehad, staat netjes met RN in account, betaald, maar geen VIN).
Precies, dat denk ik dus ook. Mijn auto mag worden geleverd in september/oktober, dus kan zijn dat de productie tegen die tijd weer op orde is... Fingers crossed!G-NiLES schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:38:
[...]
Denk dat dat niet gaat gebeuren om heel eerlijk te zijn. Vermoed dat je volgende week door Athlon wordt gebeld dat je een andere moet uitzoeken en dat ze iets qua compensatie op een AWD kunnen doen.
Ik zit overigens in hetzelfde schuitje, alleen heb ik gevraagd om levering in Augustus. (20-5 welkomstmail van Tesla gehad, staat netjes met RN in account, betaald, maar geen VIN).
Net gebeld door Tesla dat de auto volgende week al mogelijk beschikbaar isStrijdhagen schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:48:
Net bericht van Leaseplan gekregen.
Heb de standard range plus besteld vorige week met alleen een zilver kleurtje als add-on.
Levertijd schatting is week 35, valt een beetje tegen maargoed, als ik hem eerder wilde dan had ik hem maar in het zwart moeten bestellen (denk ik)
Zojuist kreeg ik het bericht dat bij een andere LM een voorstel van Tesla kwam in het kader van de LR RWD.
Voorstel Tesla:
RWD --> AWD
Prijsverschil is 4.000 Euro, korting van 2.000 Euro.
Fiscale waarde niet aanpasbaar...
Voorstel Tesla:
RWD --> AWD
Als ze mij dit voorstellen dan gooi ik de trekhaak er wel weer af en ben ik akkoord.fungho schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:33:
Zojuist kreeg ik het bericht dat bij een andere LM een voorstel van Tesla kwam in het kader van de LR RWD.
Voorstel Tesla:
RWD --> AWD
Geen Fiscale waarde aanpassing is jammer maar neem ik dan maar voor lief.
Ik zit ook in dit schuitje. Is op september aangevraagd. Nog geen bericht over niet kunnen leveren gehad. Duimen maar...fungho schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:03:
[...]
Precies, dat denk ik dus ook. Mijn auto mag worden geleverd in september/oktober, dus kan zijn dat de productie tegen die tijd weer op orde is... Fingers crossed!
Zie ik opeens een eindfactuur (14 juni 2019) in mijn account met betaalverzoek om 7 dagen voor levering (a.s. maandag) te betalen.
Net maar betaald en hopen dat het goed komt maar waarom niet even een melding dat er een eindfactuur klaar staat
Net maar betaald en hopen dat het goed komt maar waarom niet even een melding dat er een eindfactuur klaar staat

Net de Model 3 LR RWD wezen ophalen in Tilburg. Vandaag was rustige dag gaven ze aan, morgen en komende week wordt het erg druk. Type 2 kabels waren ruim weer op voorraad, maar de usb-c + lightning kabels zijn er niet meer. Ook komende week niet.
De wheelcaps hebben ze daar helaas ook niet.
Zowel wheecaps als kabels worden nagezonden na dichtstbijzijnde SeC, waar je ze zelf moeten wezen ophalen.
De wheelcaps hebben ze daar helaas ook niet.
Zowel wheecaps als kabels worden nagezonden na dichtstbijzijnde SeC, waar je ze zelf moeten wezen ophalen.
Al eens getwitterd naar Elon want t is handig om te weten als er wat staat...Katseviool schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:19:
Zie ik opeens een eindfactuur (14 juni 2019) in mijn account met betaalverzoek om 7 dagen voor levering (a.s. maandag) te betalen.
Ik zie je maandag (Tilburg)Katseviool schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:19:
Ik heb trouwens nog geen 'eindfactuur'. Wel vandaag een mail gehad dat de bijgewerkte 'Orderovereenkomst motorvoertuig' klaarstaat. Deze kon ik in het Tesla account downloaden, maar nog geen verzoek voor betaling gehad.
Heb jij al een kenteken? Want die heb je nodig om tijdig de verzekering te regelen.
Jaap
Een van de laatste dan, gefeliciteerd!Malarky schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:35:
Net de Model 3 LR RWD wezen ophalen in Tilburg.
Dat snap je toch niet. Dat kunnen ze toch beter met PostNL versturen. Dat ze winterwiel-sets niet versturen snap ik, maar zoiets kleins kan makkelijk.Malarky schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:35:
Ze hebben een perfect werkende webshop. Ik heb er mijn wheel-cap-kit besteld, twee dagen later netjes ingepakt in huis. Dat kan toch bij zo'n kleine dingen veel makkelijker, scheelt hun weer personeel dat bij SeC klanten te woord moet staan en de parts gaan pakken + ons als klanten een ritje voor zoiets onnozels.
als je graag lagere fiscale waarde wil kan je evt iets doen met de wielen bijvoorbeeld.fungho schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:33:
Voorstel Tesla:
RWD --> AWD
(als je 19" hebt besteld laten leveren met 18" en dan die 19" als compensatie aannemen?)
of after-delivery FSD
Zo, was ff druk, maar wil jullie een fotootje toch niet onthouden. LR AWD Aero, Multi-coat Red.

Aflevering was smooth: aardige gozer bij Tesla Groningen, werd ook wel echt ff een momentje van gemaakt. Auto was netjes opgeladen, ritje naar huis was een smile van oor tot oor. De kleur is ook echt fantastisch, verandert helemaal mee met de lichtval erop.
Er bleek ook een Aero Wheel cap kit in het magazijn te liggen, dus die ook maar meteen gekocht en ter plaatse geïnstalleerd.
Uiteindelijk (na wat gerommel in de keten wagenparkbeheerder/leasemaatschappij/Tesla), vanaf het moment dat Tesla écht vond dat er een bestelling was (14 mei) levering op 14 juni. Exact een maand dus, da's toch best aardig.

Aflevering was smooth: aardige gozer bij Tesla Groningen, werd ook wel echt ff een momentje van gemaakt. Auto was netjes opgeladen, ritje naar huis was een smile van oor tot oor. De kleur is ook echt fantastisch, verandert helemaal mee met de lichtval erop.
Er bleek ook een Aero Wheel cap kit in het magazijn te liggen, dus die ook maar meteen gekocht en ter plaatse geïnstalleerd.
Uiteindelijk (na wat gerommel in de keten wagenparkbeheerder/leasemaatschappij/Tesla), vanaf het moment dat Tesla écht vond dat er een bestelling was (14 mei) levering op 14 juni. Exact een maand dus, da's toch best aardig.
[ Voor 21% gewijzigd door dabutcha76 op 18-06-2019 15:32 ]
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
Precies de looks waar ik ook voor gegaan ben. Erg fraai hoor!dabutcha76 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:27:
Zo, was ff druk, maar wil jullie een fotootje toch niet onthouden. LR AWD Aero, Multi-coat Red.
[Afbeelding]
Nice, dat is ook de configuratie waar ik naar zit te loeren (kwijlendabutcha76 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:27:
[Afbeelding]
Ligt het aan mij of beginnen die Aero velgen niet alleen steeds mooier te worden, maar door het contrast ook mooier dan de 19"? Gister zag ik een grijze rijden met chrome delete en de Aero's en zag er serieus goed uit.
Ligt aan jouDeveon schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:01:
Ligt het aan mij of beginnen die Aero velgen niet alleen steeds mooier te worden, maar door het contrast ook mooier dan de 19"? Gister zag ik een grijze rijden met chrome delete en de Aero's en zag er serieus goed uit.
Nee smaken verschillen gewoon denk ik. Ik had aanvankelijk 18 inch besteld maar uiteindelijk de configuratie aangepast naar 19 en ik ben daar nog steeds erg blij mee.
Aero's waren altijd al mooi.Deveon schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:01:
Ik vind persoonlijk de Model 3 met de 19" velgen er uitzien als de eerste de beste standaard leasebak. Maar ja, dat vind ik...
Realiteit: dat is het ook. Of er nu 18 of 19 onder ligt.DigiDaan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:05:
[...]
Ik vind persoonlijk de Model 3 met de 19" velgen er uitzien als de eerste de beste standaard leasebak. Maar ja, dat vind ik...
Nee hoor, ik snap het wel. Ik heb mijn M3 (blauw) met 18" Aero's besteld en was vast van plan de OEM banden te verkopen aan een vriend (heeft zelfde banden op zijn Alfa), de 18" velgen voor winterbanden te gaan gebruiken, voor de zomer dan een setje 19" Turbines uit de USA laten komen.Deveon schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 17:01:
Ik heb ook al de wheelcap kit van Tesla gekocht, maar toen ik de auto kreeg vond ik de Aero's eigenlijk wel bij de auto passen. Dus besloten om eerst een tijdje met Aero's te rijden en dat bevalt eigenlijk wel.
Voor de winter bestel ik gewoon bij Tesla zelf een 18" Aero winterset (2050 EUR voor velgen, banden en TPMS sensoren een goed deal). Aero's all the way!
Nee helaas nog geen kenteken enkel VIN.J.apiooo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 14:59:
[...]
Ik zie je maandag (Tilburg)
Ik heb trouwens nog geen 'eindfactuur'. Wel vandaag een mail gehad dat de bijgewerkte 'Orderovereenkomst motorvoertuig' klaarstaat. Deze kon ik in het Tesla account downloaden, maar nog geen verzoek voor betaling gehad.
Heb jij al een kenteken? Want die heb je nodig om tijdig de verzekering te regelen.
Stond er op jouw factuur wel die financial lease? Ik heb hier namelijk eindfactuur waar aanbetaling is afgetrokken maar die gedeeltelijke financiering (Findio) mist. Heb het dus zelf maar uitgerekend en betaald.Vinslo schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:03:
Hier ook een voorbeeld van snelheid, al weet ik nog niet hoe het in de praktijk uitpakt.
Donderdag 30 mei besteld: Model 3 LR AWD blauw 18 inch zwart interieur, meteen een RN. Vrijdag gebeld door Tilburg dat ze 2 tot 3 weken levertijd verwachtten. Vandaag een smsje dat volgende week donderdag staat ingepland voor levering (exact 2 weken na bestelling dus). Echter, nog geen factuur gezien, en ik heb gedeeltelijke financial lease. Met pinksterweekend ertussen vraag ik me af of alles nog goed te regelen is.
Verwijderd
Op mijn factuur staat het volledige bedrag van de auto minus de aanbetaling van EUR 2k.Katseviool schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:54:
Stond er op jouw factuur wel die financial lease? Ik heb hier namelijk eindfactuur waar aanbetaling is afgetrokken maar die gedeeltelijke financiering (Findio) mist. Heb het dus zelf maar uitgerekend en betaald.
Via delivery heb ik een mail ontvangen met daarop een overzicht met de verrekening van het financieringsbedrag van Findio, wat inderdaad niet op de factuur staat. De mail heb ik pas ontvangen
nadat ik delivery telefonisch had gesproken. Zij belden mij om de afspraak van levering te bevestigen.
Tevens staat in de mail de meldcode en het kenteken vermeld.
Voordeel van financieren via Findio is dat je de BTW direct volledig kan terug vorderen.
Bij ABN-Amro wordt het BTW bedrag in de maandtermijnen verrekend.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2019 20:36 ]
Ah top, thx voor de bevestiging. Ik zag al op tegen een uur bellen met Tesla
Net betaald dus maar even afwachten op delivery.
Wbt BTW is dat inderdaad wel beter bij Findio. Tijdstip (einde kwartaal) is ook wel relaxt.
Wbt BTW is dat inderdaad wel beter bij Findio. Tijdstip (einde kwartaal) is ook wel relaxt.
Hoezo is dat een voordeel? Je moet eerst een fors bedrag aan BTW voorschieten, wat je in het slechtste geval (als je betaalt aan begin van je btw-periode) pas na een aantal maanden kunt terugvorderen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:31:
[...]
Voordeel van financieren via Findio is dat je de BTW direct volledig kan terug vorderen.
Bij ABN-Amro wordt het BTW bedrag in de maandtermijnen verrekend.
Bij ABN AMRO (direct) betaal je die BTW helemaal niet (zij schieten het voor), en betaal je alleen elke maand BTW over het maandbedrag. Dat is dus een stuk minder wat je hoeft voor te schieten.
Qua kosten maakt het helemaal niets uit, qua liquiditeit wel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.