Ik heb gisteren de levering gehad, was een beetje teleurstellend. Sowieso heb ik al met al ruim 3 uur gewacht en werd ik van de receptie naar een parkeerterrein gestuurd, en uiteindelijk weer terug. En uiteindelijk bleek bij de inspectie van de auto niet alles even netjes te zijn.
Wat krasjes/vlekjes zijn ter plekke weggepoetst, een beschadiging op het dashboard wordt later bij Tesla Rotterdam verholpen, en (het meest teleurstellend) de afhanging van de bumpers vond ik echt beneden peil. Met name de voorbumper sluit gewoon niet mooi aan op het voorspatbord. Op sommige plekken scheelt het 3 of 4 mm.
De Tesla medewerker(s!) beweren bij hoog en laag dat dit "binnen spec" valt, en dat het een Amerikaanse auto is met lagere kwaliteitsnormen dan Duitse merken, kortom, slikken of stikken. Ik kreeg wel de tip van een manager om een lokaal schadeherstelbedrijf te polsen, die kunnen een bumper strakker afhangen voor 1, max 2 uur werk, dus wellicht € 150 kosten. Het plaatselijke schadeherstelbedrijf dat ik ter plekke heb gebeld bevestigde dit. Dus, ik heb na lang beraad met mezelf besloten die kosten dan maar te pakken.
Gelukkig werd mijn ellende grotendeels weggespoeld door de fantastische rit terug naar huis, waarin gaandeweg de camera's zichzelf beter kalibreerden en langzaam alle autopilot-functies beschikbaar werden. Heel leuk om de auto zo slimmer te zien worden. Thuis gelijk aan de eerste beschikbare paal gehangen, en mijn VanDeBron-tag bleek ook in 1x te werken. En dan zo nonchalant mogelijk weglopen

.
Achteruit inparkeren is wel peentjes zweten (met name voor de 18" velgen). Het zicht via de achterruit is niet-existent, dus je moet het doen met de sensoren, de camera en de buitenspiegels.
Vanmorgen de laatste puntjes op de i gezet, keyless entry en Sentry (de bewakingscamerafunctie) geconfigureerd.
Kortom, eerste indruk: waanzinnige auto, waardeloze organisatie.
[
Voor 3% gewijzigd door
SeatRider op 11-09-2019 16:18
]