Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
hugovanmanen schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:14:
[...]

Net gebeld! Auto staat nog op de boot maar komt 27 aan in Tilburg. Mag hem (onder voorbehoud) 1 december ophalen. Heerlijk!

Heeft iemand nog aanraders re: verzekeringsmaatschappijen?
Gefeliciteerd, nu kan het aftellen beginnen!
Ik heb mijn auto bij Promovendum verzekerd. Met mijn (30) schadevrije jaren blijft de premie onder de 70 euro inclusief inzittenden schade verzekering.
Maar ga vooral goed vergelijken op de verschillende sites, zeker met alle verschillende voorwaarden. In principe kan je de auto altijd in tijdelijke dekking krijgen tot de dag zelf....maar daar zou ik het niet op aan laten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:29
hugovanmanen schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:14:
Heeft iemand nog aanraders re: verzekeringsmaatschappijen?
Ik ben ook nog op zoek naar een verzekering voor mijn M3LR Ultra Red / wit / 19" die ik 29 november kan ophalen. oOo

De M3LR is wat moeilijker te verzekeren heb ik gemerkt en er zijn grote verschillen in voorwaarden en prijzen. Bijvoorbeeld Promovendum en Ohra weigeren de auto omdat de verhouding kg / kW onder de 8 ligt. Andere verzekeraars zoals ANWB / Unigarant eisen een extra volgsysteem zoals een LoJack dat je op eigen kosten moet installeren en waar ook een abonnement aan vast zit. ABN Amro heeft geen extra eisen maar rekent bij diefstal een eigen risico van 2,5% van de nieuwwaarde als je geen gecertificeerd alarmsysteem hebt (die van Tesla is niet gecertificeerd). Een aantal verzekeraars dekt het panoramadak niet als ruitschade, wat nadelig kan zijn voor de bonus/malus.
Ik denk nu aan ABN Amro of ING / Nationale Nederlanden, die premies zijn in mijn geval wel redelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
Ik heb de mijne vanmorgen opgehaald in Utrecht. Eerste EV dus even wennen en vooral aan het onepedal driving. Geen rammeltjes en rateltjes. Ruitenwissers deden wat ze moesten doen. Happy Tesla Owner :) Had mij van te voren al een beetje ingelezen en YT filmpjes bekeken over de menu's en instellingen dus wist alles snel te vinden. Meteen ook Premium Connectivity geregeld en die gaat nu in na de eerste maand gratis.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandeefke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-04 22:41
Vraagje,

Model 3 RWD HL, Stealth grey/zwart interieur met trekhaak via ALD order date 30/10.
Welke vloermatten worden er standaard bijgeleverd?
Kan je ook voor rubberen gaan via Tesla?

mvg
P/D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 16:34
kabski schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:07:
[...]

Ik ben ook nog op zoek naar een verzekering voor mijn M3LR Ultra Red / wit / 19" die ik 29 november kan ophalen. oOo

De M3LR is wat moeilijker te verzekeren heb ik gemerkt en er zijn grote verschillen in voorwaarden en prijzen. Bijvoorbeeld Promovendum en Ohra weigeren de auto omdat de verhouding kg / kW onder de 8 ligt. Andere verzekeraars zoals ANWB / Unigarant eisen een extra volgsysteem zoals een LoJack dat je op eigen kosten moet installeren en waar ook een abonnement aan vast zit. ABN Amro heeft geen extra eisen maar rekent bij diefstal een eigen risico van 2,5% van de nieuwwaarde als je geen gecertificeerd alarmsysteem hebt (die van Tesla is niet gecertificeerd). Een aantal verzekeraars dekt het panoramadak niet als ruitschade, wat nadelig kan zijn voor de bonus/malus.
Ik denk nu aan ABN Amro of ING / Nationale Nederlanden, die premies zijn in mijn geval wel redelijk.
Ik twijfel nog tussen Univé, InsureMyTesla of toch ANWB met LoJack.
Volgende week ga ik beslissen. Mijn M3LR staat gepland voor de 29e 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 12:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

Pandeefke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:36:
Vraagje,

Model 3 RWD HL, Stealth grey/zwart interieur met trekhaak via ALD order date 30/10.
Welke vloermatten worden er standaard bijgeleverd?
Kan je ook voor rubberen gaan via Tesla?

mvg
P/D
Dit soort (standaard matten) worden meegeleverd: https://shop.tesla.com/nl...erieurmatten-voor-model-3

Voor de highland zijn (via Tesla) nog geen all-weather of ander soort matten los verkrijgbaar. Dat zal wel niet heel lang meer op zich laten wachten mag ik hopen. Ik zit er ook op te wachten. Dit is de versie van de all weather matten voor de vorige model 3: https://shop.tesla.com/nl...rbekledingen-voor-model-3

Dit is ook een optie voor all-weather, en ook geschikt voor de highland: https://www.shop4tesla.co...-3?variant=44701047554316 Ik vindt alleen dat ''2befair'' logo erop niet mooi.

Als iemand andere opties heeft oor ik het graag! Het liefst iets wat hier op lijkt: https://shop.teslarati.co...ts?variant=31818902765683

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 24-11-2023 19:12 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Haunted
Ik ben net nog gebeld door Service Center Roermond. Ze hadden gezien dat de levering was gepland en wilden nog even opvolgen of alles goed was gegaan.

Toch wel persoonlijke service moet ik zeggen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandeefke
spartacusNLD schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:09:
[...]

Dit soort (standaard matten) worden meegeleverd: https://shop.tesla.com/nl...erieurmatten-voor-model-3

Voor de highland zijn (via Tesla) nog geen all-weather of ander soort matten los verkrijgbaar. Dat zal wel niet heel lang meer op zich laten wachten mag ik hopen. Ik zit er ook op te wachten. Dit is de versie van de all weather matten voor de vorige model 3: https://shop.tesla.com/nl...rbekledingen-voor-model-3

Dit is ook een optie voor all-weather, en ook geschikt voor de highland: https://www.shop4tesla.co...-3?variant=44701047554316 Ik vindt alleen dat ''2befair'' logo erop niet mooi.

Als iemand andere opties heeft oor ik het graag! Het liefst iets wat hier op lijkt: https://shop.teslarati.co...ts?variant=31818902765683
Bedankt voor je reactie, stoffen matten niet echt mijn ding. De matten van 2BEFAIR had ik ook gevonden met de korting code van 10% Black23, misschien is het logo wel een dikke sticker, kan je perfect afhalen en lijmresten wegnemen. De originele accessoires zijn veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Pandeefke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:24:
[...]
Bedankt voor je reactie, stoffen matten niet echt mijn ding. De matten van 2BEFAIR had ik ook gevonden met de korting code van 10% Black23, misschien is het logo wel een dikke sticker, kan je perfect afhalen en lijmresten wegnemen. De originele accessoires zijn veel te duur.
Ah, natuurlijk. Die kortingscode maakt het helemaal interessant. Besteld! d:)b

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabski
Ifreerider schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:03:
Ik twijfel nog tussen Univé, InsureMyTesla of toch ANWB met LoJack.
Is EAS Automotive voor jou afgevallen? Voor mij wel, kreeg geen reactie op de offerte aanvraag.

Het is voor iedereen anders, maar hier kwam ik op uit:
  1. ANWB: € 62,35 /mnd (incl. lidmaatschap à € 1,29) + € 501 LoJack (aanschaf + installatie + 3 jaar abo)
  2. ABN Amro: € 78,18 /mnd (incl. bankrekening à € 3,25)
  3. Mintley: € 78,88 /mnd
  4. Nationale Nederlanden: € 80,32 /mnd
  5. InsureMyTesla: € 107,39 /mnd
  6. Univé: € 115,99 /mnd
ANWB is inderdaad goed geprijsd ondanks de LoJack verplichting. Toch ga ik voor ABN Amro vanwege minder gedoe en de goede naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
kabski schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:27:
[...]

Is EAS Automotive voor jou afgevallen? Voor mij wel, kreeg geen reactie op de offerte aanvraag.

Het is voor iedereen anders, maar hier kwam ik op uit:
  1. ANWB: € 62,35 /mnd (incl. lidmaatschap à € 1,29) + € 501 LoJack (aanschaf + installatie + 3 jaar abo)
  2. ABN Amro: € 78,18 /mnd (incl. bankrekening à € 3,25)
  3. Mintley: € 78,88 /mnd
  4. Nationale Nederlanden: € 80,32 /mnd
  5. InsureMyTesla: € 107,39 /mnd
  6. Univé: € 115,99 /mnd
ANWB is inderdaad goed geprijsd ondanks de LoJack verplichting. Toch ga ik voor ABN Amro vanwege minder gedoe en de goede naam.
Mooi overzicht, bedankt voor het delen.

Ik heb niet zo’n goed gevoel bij EAS. De voorwaarden klinken erg goed, maar de weinig recensies die ik kon vinden, ook van de uiteindelijke verzekeraar waren niet positief.

Ik ga nog eens naar ABN AMRO kijken. Heb daar nu geen rekening, dat hield me een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:32
We hebben onze Tesla model Y betaald. Hoe nu verder? Ik zag dat mensen een mail naar Tesla stuurde met een betalingsbewijs, is dat dan een afschrift van je bank en waar moet deze naartoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:59
Nijntje12 schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:28:
We hebben onze Tesla model Y betaald. Hoe nu verder? Ik zag dat mensen een mail naar Tesla stuurde met een betalingsbewijs, is dat dan een afschrift van je bank en waar moet deze naartoe?
Gewoon auto gaan halen op het afgesproken moment. Tesla kan ook kijken of je betaald hebt….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Nijntje12 schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:28:
Staat toch in je account? Ik heb een mail verstuurd naar DeliveryNL@tesla.com met het RN nummer en een screenshot van de betaling uit internetbankieren. Nog dezelfde werkdag was het openstaande bedrag naar 0 aangepast op mijn tesla account.

staat je eindfactuur als in je Tesla account? welke leverdatum? In je tesla account moest je ook je rijbewijs uploaden en wat NAW gegevens doorgeven. Dat al geregeld?

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 26-11-2023 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Haunted
Tommie12 schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:34:
[...]

Gewoon auto gaan halen op het afgesproken moment. Tesla kan ook kijken of je betaald hebt….
Ik kreeg van het delivery center te horen dat de citibank vaak een vertraging van minimaal 4 uur heeft. Dus als je binnen 3 dagen voor aflevering betaalt dan moet je een betalingsbewijs naar het deliverycenter sturen (deliverynl@tesla.com) en bij aflevering dit betalingsbewijs laten zien. En dat kan bijvoorbeeld een screenshot van het afschrift zijn (volgens delivery center dan)

Dit stond zo ook in mijn bevestigings SMS.

edit:
Oeps te laat

[ Voor 2% gewijzigd door The_Haunted op 26-11-2023 11:45 . Reden: Te laat ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabski
The_Haunted schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:42:
Wel een echt tweakers kenteken gekregen….ik denk dat ik het “forbidden” ga noemen. 😋
Gefeliciteerd, ben wel een beetje jaloers nu!
(ja, het kwartje is hier nu pas gevallen! _O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
spartacusNLD schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:37:
[...]

Staat toch in je account? Ik heb een mail verstuurd naar DeliveryNL@tesla.com met het RN nummer en een screenshot van de betaling uit internetbankieren. Nog dezelfde werkdag was het openstaande bedrag naar 0 aangepast op mijn tesla account.

staat je eindfactuur als in je Tesla account? welke leverdatum? In je tesla account moest je ook je rijbewijs uploaden en wat NAW gegevens doorgeven. Dat al geregeld?
Ohja ik zit op mijn telefoon te kijken, dan is het net even anders ingedeeld dan op de PC.

Ja, overige stappen hebben we inderdaad al gedaan zoals rijbewijs doorgeven enz. Eindfactuur staat er ook in. Bedankt voor het antwoorden.
The_Haunted schreef op zondag 26 november 2023 @ 11:44:
[...]

Ik kreeg van het delivery center te horen dat de citibank vaak een vertraging van minimaal 4 uur heeft. Dus als je binnen 3 dagen voor aflevering betaalt dan moet je een betalingsbewijs naar het deliverycenter sturen (deliverynl@tesla.com) en bij aflevering dit betalingsbewijs laten zien. En dat kan bijvoorbeeld een screenshot van het afschrift zijn (volgens delivery center dan)

Dit stond zo ook in mijn bevestigings SMS.

edit:
Oeps te laat
Oh? Wij hebben dat niet in een bevestigings sms gekregen wat je zegt. Wel bevestiging afleverdatum meldcode etc. We zijn wel ruim op tijd met betalen denk ik (aanstaande vrijdag levering)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Haunted
Nijntje12 schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:06:
[...]

Ohja ik zit op mijn telefoon te kijken, dan is het net even anders ingedeeld dan op de PC.

Ja, overige stappen hebben we inderdaad al gedaan zoals rijbewijs doorgeven enz. Eindfactuur staat er ook in. Bedankt voor het antwoorden.
[...]

Oh? Wij hebben dat niet in een bevestigings sms gekregen wat je zegt. Wel bevestiging afleverdatum meldcode etc. We zijn wel ruim op tijd met betalen denk ik (aanstaande vrijdag levering)
Maak je dan maar geen zorgen......check komende week je account maar even. Zie post van @spartacusNLD, die bofkont mag hem morgen al ophalen.... :P

[ Voor 9% gewijzigd door The_Haunted op 26-11-2023 13:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

kreeg vanmorgen ook de "150km gratis superchargen" mail.. is het gewoon geluk hebben of je Tesla 100% geladen is? ik ben rond 15:00 in Tilburg dus dan zal die al een tijdje aan de lader hangen. minstens een uur of 5 als je uitgaat van een openingstijd van 10:00.

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 26-11-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
Nijntje12 schreef op zondag 26 november 2023 @ 12:06:
[...]

Ja, overige stappen hebben we inderdaad al gedaan zoals rijbewijs doorgeven enz.
[...]
Ik heb geen verzoek gezien om mijn rijbewijs door te sturen. Wel al een afspraak voor as woensdag, kenteken etc. Waar kreeg je dat verzoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ifreerider schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:08:
[...]

Ik heb geen verzoek gezien om mijn rijbewijs door te sturen. Wel al een afspraak voor as woensdag, kenteken etc. Waar kreeg je dat verzoek?
Via leasemaatschappij of prive?

In je online account van Tesla, na het afronden van je aankoop. Voor de zekerheid even in je browser op PC proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
spartacusNLD schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:58:
kreeg vanmorgen ook de "150km gratis superchargen" mail.. is het gewoon geluk hebben of je Tesla 100% geladen is? ik ben rond 15:00 in Tilburg dus dan zal die al een tijdje aan de lader hangen. minstens een uur of 5 als je uitgaat van een openingstijd van 10:00.
Ja, die van mij was maar voor 70km geladen, scheelde dat het nog een paar uur duurde voordat alles in orde was (lijmresten, ontbrekend dopje van de frunk, niet werkende camera's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

SiErRa schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:32:
[...]

Ja, die van mij was maar voor 70km geladen, scheelde dat het nog een paar uur duurde voordat alles in orde was (lijmresten, ontbrekend dopje van de frunk, niet werkende camera's).
Hoe laat was je in Tilburg?

Welke dopjes? van dat voetgangers bescherming systeem? of wat anders?

En wat moet ik me voorstellen bij lijmresten? waar kunnen die vooral zitten?

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 26-11-2023 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 16-09 13:43
Half 10, en mij auto was daar nog niet heel lang, aangezien de levering 3x was uitgesteld en dit de eerste mogelijkheid was om de auto op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijntje12
Ifreerider schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:08:
[...]

Via online account en dan op doorgaan drukken bij je bestelling, geloof dat je eerst het bedrag ziet staan wat er nog open staat en hoe je wil financieren, daarna willen ze de gegevens van je rijbewijs hebben voor de tenaamstelling van de auto.

Wij kwamen hier ook pas later achter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
Nijntje12 schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:05:
[...]

Via online account en dan op doorgaan drukken bij je bestelling, geloof dat je eerst het bedrag ziet staan wat er nog open staat en hoe je wil financieren, daarna willen ze de gegevens van je rijbewijs hebben voor de tenaamstelling van de auto.

Wij kwamen hier ook pas later achter
Ik had dit direct na bestellen gedaan, volgende dag belde Tesla Tilburg op order te bevestigen en gaf de medewerker aan rijbewijs ook direct goedgekeurd te hebben.

Overigens nog geen afspraak of eind betaling verzoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijntje12
Jackberry schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:12:
[...]

Ik had dit direct na bestellen gedaan, volgende dag belde Tesla Tilburg op order te bevestigen en gaf de medewerker aan rijbewijs ook direct goedgekeurd te hebben.

Overigens nog afspraak of eind betaling verzoek
Wel maf dat het zo anders verloopt dan. Wij zijn helemaal niet gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:45
ik mag ergens in de komende weken mijn M3LR ophalen.

Als ik het goed heb zit hier een mattenset in.
Klopt het dat deze mattenset niet in de M3RWD zit en bijbesteld moet worden?

Ik ga sowieso voor all weather matten en ik hoef de originele matten niet te bewaren.
Het verkopen van deze matten is een stuk makkelijker als deze niet bij alle geleverde RWD modellen zit...

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Jackberry schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:23:
[...]

Ik heb ook standaard velgen RWD Stealth grey, Zwart interieur, dinsdag besteld en staat nog steeds 14-30 december.. vreemd

Heb jij trekhaak?
Hij is vandaag bij mij ook van 1 januari - 25 februari bijgesteld naar 14 - 31 december.

Lijkt er toch nog een schip onderweg te gaan dit jaar! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:47
Hier is ook de leverdatum in de app aangepast van 1-jan - 25-feb naar 20-dec - 31-dec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
Zeemon123 schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:55:
[...]

Hij is vandaag bij mij ook van 1 januari - 25 februari bijgesteld naar 14 - 31 december.

Heel nice, thanks voor delen! Zal je laten weten als VIN bekend is

Nijntje12 schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:34:

[...]

Wel maf dat het zo anders verloopt dan. Wij zijn helemaal niet gebeld.
Inderdaad vreemd dan. Hij had voor mij ook levering aangepast naar Utrecht ipv Tilburg, dat lukte online zelf niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Stetho schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:39:
ik mag ergens in de komende weken mijn M3LR ophalen.

Als ik het goed heb zit hier een mattenset in.
Klopt het dat deze mattenset niet in de M3RWD zit en bijbesteld moet worden?

Ik ga sowieso voor all weather matten en ik hoef de originele matten niet te bewaren.
Het verkopen van deze matten is een stuk makkelijker als deze niet bij alle geleverde RWD modellen zit...
Bij oudere m3's werd bij de rwd idd geen mattenset geleverd. Volgens mij al een paar jaar wel.

Enkel op basis van de zelfde vraag tijd terug in dit topic trouwens. Ik zal het morgen voor je checken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pattex
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-04-2024
[...]

Zelfde hier! Mijn Stealth Grey RWD met 19 inch en trekhaak nog steeds op 14-31 dec. Ik denk dat ze op de Asteria Leader staan. Die zou 9dec in Zeebrugge moeten aankomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
Van mij vandaag ook aangepast van 1 jan - 28 Feb naar 14 - 31 dec.

Stealth gray rwd 18" met trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeptrommel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-03-2024
buzzert_nl schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:48:
Van mij vandaag ook aangepast van 1 jan - 28 Feb naar 14 - 31 dec.

Stealth gray rwd 18" met trekhaak
En zijn er bij de trekhaak bestellingen ook al Vin's gesignaleerd in de app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeemon123
Pattex schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:56:
[...]

Zelfde hier! Mijn Stealth Grey RWD met 19 inch en trekhaak nog steeds op 14-31 dec. Ik denk dat ze op de Asteria Leader staan. Die zou 9dec in Zeebrugge moeten aankomen
Dat klopt wel aardig qua tijdlijn inderdaad! Ook het feit wat ik eerder noemde in dit topic: zodra de Asteria Leader het Suez kanaal passeert weten we meer.

Waar zie jij die aankomst van 9 december dan…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
spartacusNLD schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:28:
[...]

Bij oudere m3's werd bij de rwd idd geen mattenset geleverd. Volgens mij al een paar jaar wel.

Enkel op basis van de zelfde vraag tijd terug in dit topic trouwens. Ik zal het morgen voor je checken haha
Veel plezier, en zet er hier maar een foto op 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pattex
Zeemon123 schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:35:
[...]

Dat klopt wel aardig qua tijdlijn inderdaad! Ook het feit wat ik eerder noemde in dit topic: zodra de Asteria Leader het Suez kanaal passeert weten we meer.

Waar zie jij die aankomst van 9 december dan…?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eIsU7zRzJQEU-xHyiwa8LKWxyvA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x9OKnny7vEYJYGeNcKixIaAS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
Snoeptrommel schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:34:
[...]

Nope bij mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangoTangoNL
  • Laatst online: 01-02-2024
[...]

Idem! Heb een standaard witte m3 met trekhaak, nog geen VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Her-man
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-07-2024
Vanochtend mail van de leasemaatschappij ontvangen dat "binnenkort de nieuwe leaseauto" wordt uitgeleverd. Dit zou betekenen dat Tesla inderdaad een auto aan mij zou hebben gekoppeld. Nog niet te zien in de app. Maar de leverperiode 12-31 december lijkt nog steeds mogelijk. En ik had nog wel om een trekhaak gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-09 11:24
Hier ook bijgesteld naar 14 - 31 december i.p.v. 1 januari - 13 maart.

Besteld op 22 oktober: Stealth Grey 19” Nova velgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3H
  • Laatst online: 30-10-2024

M3H

Snoeptrommel schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:34:
[...]

Goedemiddag allen. Lees al een tijdje mee op het forum, maar goed om ook wat te delen. Mijn M3 Highland is inmiddels aangekomen in Zeebrugge en mogelijk al onderweg naar NL.
Gaat om een M3H Long Range in Ultra Red, zwart interieur en MET trekhaak. Duurde even voordat die gekoppeld werd aan een VIN (RN nummer al in Mei dit jaar). Sinds half Oktober een VIN aan het RN gekoppeld, Ca. 2 weken geleden een afspraak kunnen plannen voor aflevering, die vind in mijn geval in Utrecht plaats. Op 5 december, Sinterklaas bestaat echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugovanmanen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-01-2024
Heeft iemand die in de laatste weken een M3 highland op heeft gehaald een indruk van de QC? Moet dit model even grondig doorzocht worden voor fabrieksfouten als oudere Tesla’s of is hier verbetering geboekt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zoarakrzs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04 11:17
zoarakrzs schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:55:
Hoelang vantevoren is het de bedoeling dat er een SMS wordt verzonden vanuit Tesla? Volgens de app mag ik mijn M3 Highland volgende week donderdag ophalen in Tilburg. Of is het niet perse noodzakelijk als er al een specifiek datum en tijd staat aangegeven in de app? Het is een bestelling via een LM.
Zojuist een bevestigingsmail gekregen van Tesla dat ik mijn auto donderdag kan komen ophalen. :9~

(Model 3 SR, Ultra Red, 19 inch velgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
zoarakrzs schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:04:
[...]

Zojuist een bevestigingsmail gekregen van Tesla dat ik mijn auto donderdag kan komen ophalen. :9~

(Model 3 SR, Ultra Red, 19 inch velgen)
Uit eigen ervaring en als ik dit lees lijkt het erop dat de SMS niet altijd automatisch doorkomt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoarakrzs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04 11:17
The_Haunted schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:18:
[...]

Uit eigen ervaring en als ik dit lees lijkt het erop dat de SMS niet altijd automatisch doorkomt…
Het is via een LM, dus ik denk dat zij een sms hebben ontvangen maar deze inderdaad niet altijd doorzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauricefoldes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 13:37
M3H schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:41:
[...]

Goedemiddag allen. Lees al een tijdje mee op het forum, maar goed om ook wat te delen. Mijn M3 Highland is inmiddels aangekomen in Zeebrugge en mogelijk al onderweg naar NL.
Gaat om een M3H Long Range in Ultra Red, zwart interieur en MET trekhaak. Duurde even voordat die gekoppeld werd aan een VIN (RN nummer al in Mei dit jaar). Sinds half Oktober een VIN aan het RN gekoppeld, Ca. 2 weken geleden een afspraak kunnen plannen voor aflevering, die vind in mijn geval in Utrecht plaats. Op 5 december, Sinterklaas bestaat echt ;)
Nice! Ik mag maandag 4 december mijn nieuwe M3H Long Range, Deep blue, zwart interieur ophalen. Van de Sint mag ik hem een dagje eerder in ontvangst nemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRunner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Oeh net SMS gehad dat ik hem kan ophalen (5 december) en een sms met het kenteken gehad. Gaat om Model Y LR, zwart, 19" velgen met trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico8266
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-12-2024
Voor de Tannhauser M3's kunnen ze blijkbaar nog geen goede inschatting maken voor een afleverdatum.
Gebeld omdat mijn agenda begint dicht te slippen en kreeg als tip om 2e week december aan te houden.

Levering in Utrecht, dat is een onverwachte meevaller (Wellicht de reden dat ze nog geen datum konden geven?). Moest bij bestellen Tilburg aanklikken en ook de factuur toont Tilburg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeemon123
[...]

Nog meer goed nieuws, hopelijk voor meerdere mensen:

Nog verder vervroegd naar 6 - 20 december + VIN _/-\o_

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Daar is die dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ne4zQVtU2LzJhuqTPMogS-qfJ5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HneC701KV7GhQpr5rQkcru0X.jpg?f=fotoalbum_large
kenteken eraf gehaald met google foto edit

Ik was ongeveer 1.5 uur te vroeg in Tilburg. Geen probleem, het was best rustig (2 koppels waren hun papieren nog aan het doorgeven). RDW papiertje getekend, op naam laten zetten (5 min werk) en daarna een handtekening zetten op een tablet. Klaar.

Pasjes lagen in de auto. Helaas was de auto niet aan de lader gekoppeld en was die maar voor 53% geladen. Verder zat er nog wat polijst middel op het Tesla logo. Maar dit was binnen 2 min opgelost door een medewerker die het vervolgens veel te lang zorgvuldig ging poetsen :+

[ Voor 43% gewijzigd door spartacusNLD op 27-11-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
spartacusNLD schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:11:
Daar is die dan:

[Afbeelding]

Ik was ongeveer 1.5 uur te vroeg in Tilburg. Geen probleem, het was best rustig (2 koppels waren hun papieren nog aan het doorgeven). RDW papiertje getekend, op naam laten zetten (5 min werk) en daarna een handtekening zetten op een tablet. Klaar.

Pasjes lagen in de auto. Helaas was de auto niet aan de lader gekoppeld en was die maar voor 53% geladen. Verder zat er nog wat polijst middel op het Tesla logo. Maar dit was binnen 2 min opgelost door een medewerker die het vervolgens veel te lang zorgvuldig ging poetsen :+
Gefeliciteerd! Ziet er inderdaad goed gepoetst uit.
Je hebt geen checklist nodig gehad dus?

Ik heb ondertussen het mailtje met de 150 “gratis” kilometers binnen. Dus ik ga er vanuit dat de mijne ook rond de 50% vol is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

The_Haunted schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:24:
[...]

Gefeliciteerd! Ziet er inderdaad goed gepoetst uit.
Je hebt geen checklist nodig gehad dus?

Ik heb ondertussen het mailtje met de 150 “gratis” kilometers binnen. Dus ik ga er vanuit dat de mijne ook rond de 50% vol is.
Ja, was goed schoon. Heb wel een checklist gebruikt:
https://teslaprep.glideapp.io/dl/d0a5f4

Geen enkel mankement weten te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pattex
Zeemon123 schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:02:
[...]

Nog meer goed nieuws, hopelijk voor meerdere mensen:

Nog verder vervroegd naar 6 - 20 december + VIN _/-\o_
TOF! Helaas nog niet. Mijn Stealth Grey nog altijd 14-31 dec… Zal misschien komende dagen nog volgen. Wellicht dat dit overeen komt met eerder bericht over de Taussenner. Zijn ze nu aan het uitladen en worden de auto’s langzamerhand gekoppeld aan bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@spartacusNLD Hoe lang is er in totaal verstreken tussen bestelling en aflevering?

(vandaag de bevestiging van de bestelling van mijn leasemaatschappij ontvangen ;))

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Haunted
spartacusNLD schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:26:
[...]

Ah, die checklist is handiger dan mijn A4-tje. Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

daemonix schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:39:
@spartacusNLD Hoe lang is er in totaal verstreken tussen bestelling en aflevering?

(vandaag de bevestiging van de bestelling van mijn leasemaatschappij ontvangen ;))
22-11 besteld als prive aankoop. Direct een VIN zichtbaar en kon afgelopen donderdag al een afspraak maken voor levering. Ik heb enorm veel geluk gehad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

The_Haunted schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:43:
[...]

Ah, die checklist is handiger dan mijn A4-tje. Thanks
Veel heeft nog wel te maken met de oudere m3. dus daar moet je wel op letten, is een beetje verwarrend bij sommige punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
spartacusNLD schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:48:
[...]

Veel heeft nog wel te maken met de oudere m3. dus daar moet je wel op letten, is een beetje verwarrend bij sommige punten.
Ok, we gaan het zien morgen 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04
spartacusNLD schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:11:
Daar is die dan:

[Afbeelding]

Nice! Heb je nog wat foto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jerry- schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:08:
[...]
Nice! Heb je nog wat foto's?
Nog niet :)

Ik ga er morgen nog mee op en neer naar het werk en daarna geef ik hem af bij detailfaktor voor glascoating (Gyeon Q2 Synchro EVO coating) en Gyeon Q2 View op alle ruiten inc panorama dak. Hij gaat de auto eerst handwassen, daarna polijsten (Tesla doet dit niet zo goed, maar ik heb vandaag gezien, de studenten aldaar doen hun best) en vervolgens in de glascoating zetten. De auto krijgt daarmee een goede beschermlaag die water afstotend is. Ook de ruiten. Je zou de ruitenwissers bij snelheden van hoger dan 60km per uur dus niet meer nodig hebben!

Volgende week zaterdag ga ik vervolgens alle ruiten achter de B stijl laten tinten bij tint exclusive

als dit er allemaal op zit, en het is goed weer, zal ik wel wat foto's maken 8)

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 27-11-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRunner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
spartacusNLD schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:32:
[...]

Ik ga er morgen nog mee op en neer naar het werk en daarna geef ik hem af bij detailfaktor voor glascoating (Gyeon Q2 Synchro EVO coating) en Gyeon Q2 View op alle ruiten inc panoramadak.
Wat kost zoiets nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Beetje onderhandelen, kwam op 1000 euro ex btw uit. 825 euro voor 1 laag coating. Ik heb er twee. En als je dan ook nog de de ruiten niet laat doen kwam je op 700 euro uit dacht ik. Maar gezien het ontbreken van een ruitenwisser op de achterruit, en het sporadische gedrag van de wissers van de voorruit, dacht ik dat het wel een slimme investering was. :)

Kan waarschijnlijk nog wel wat goedkoper als je iemand vindt die om werk verlegen zit of ver van de bewoonde wereld zit. Veel geld, maar het zou zo'n 48 maanden moeten blijven zitten. En hij is er dan ook wel woensdag t/m vrijdag mee bezig. De auto staat daar vervolgens ook nog 24 uur lang in een verwarmde garage zodat de coating kan uitharden.

Maar kan nog veel duurder. Kreeg ook offertes van grotere organisaties van 1400> en dat was voor een enkele laag coating zonder de ruiten :+

[ Voor 54% gewijzigd door spartacusNLD op 27-11-2023 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman23
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 13:35
spartacusNLD schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:32:
[...]

Nog niet :)

Ik ga er morgen nog mee op en neer naar het werk en daarna geef ik hem af bij detailfaktor voor glascoating (Gyeon Q2 Synchro EVO coating) en Gyeon Q2 View op alle ruiten inc panorama dak. Hij gaat de auto eerst handwassen, daarna polijsten (Tesla doet dit niet zo goed, maar ik heb vandaag gezien, de studenten aldaar doen hun best) en vervolgens in de glascoating zetten. De auto krijgt daarmee een goede beschermlaag die water afstotend is. Ook de ruiten. Je zou de ruitenwissers bij snelheden van hoger dan 60km per uur dus niet meer nodig hebben!

Volgende week zaterdag ga ik vervolgens alle ruiten achter de B stijl laten tinten bij tint exclusive

als dit er allemaal op zit, en het is goed weer, zal ik wel wat foto's maken 8)
welke % tint ga je doen? Ben zelf aan het twijfelen tussen 20 en 30% (doorkijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Benjiman23 schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:21:
[...]
welke % tint ga je doen? Ben zelf aan het twijfelen tussen 20 en 30% (doorkijk).
Ik heb nog geen idee.. :P waarschijnlijk 15 of 10.

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 27-11-2023 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 16-09 15:52
spartacusNLD schreef op maandag 27 november 2023 @ 21:54:
[...]

Beetje onderhandelen, kwam op 1000 euro ex btw uit. 825 euro voor 1 laag coating. Ik heb er twee. En als je dan ook nog de de ruiten niet laat doen kwam je op 700 euro uit dacht ik. Maar gezien het ontbreken van een ruitenwisser op de achterruit, en het sporadische gedrag van de wissers van de voorruit, dacht ik dat het wel een slimme investering was. :)

Kan waarschijnlijk nog wel wat goedkoper als je iemand vindt die om werk verlegen zit of ver van de bewoonde wereld zit. Veel geld, maar het zou zo'n 48 maanden moeten blijven zitten. En hij is er dan ook wel woensdag t/m vrijdag mee bezig. De auto staat daar vervolgens ook nog 24 uur lang in een verwarmde garage zodat de coating kan uitharden.

Maar kan nog veel duurder. Kreeg ook offertes van grotere organisaties van 1400> en dat was voor een enkele laag coating zonder de ruiten :+
Proficiat met je auto! Is dat 2 lagen en een top coating (3e laag) ? Ben benieuwd wat je vind van de coating op de ruiten, aangezien ik las dat de ruitenwissers dan mogelijk minder soepel over de ruit lopen? Heb zelf nog een set je liggen voor de ruiten nl., maar ben een beetje huiverig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
Ifreerider schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 09:58:
Ik heb niet zo’n goed gevoel bij EAS. De voorwaarden klinken erg goed, maar de weinig recensies die ik kon vinden, ook van de uiteindelijke verzekeraar waren niet positief.

Ik ga nog eens naar ABN AMRO kijken. Heb daar nu geen rekening, dat hield me een beetje tegen.
EAS Insurance kwam vandaag alsnog met een offerte. Ik heb er ook geen goed gevoel bij. De informatie rammelt of is verouderd en de prijs is te hoog.

Morgen even kijken of mijn ABN Amro bankpas al bij de post zit om de autoverzekering online te kunnen afsluiten, anders ga ik ze bellen. Moet wel klaar zijn voor woensdag natuurlijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:58
Staat nu een levertijd in de app. M3 RWD 18" Ultra Red Zwart interieur. 1-1/25-2. Nogal een verschil met 2-6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
@Jackberry Voor ons had Utrecht qua afstand een stuk prettiger geweest. Nouja, dan kunnen we de auto gelijk goed uittesten.

Ik kreeg Tesla vestiging Tilburg niet eens te pakken toen mijn leveringsdatum verkeerd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
kabski schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:55:
[...]

EAS Insurance kwam vandaag alsnog met een offerte. Ik heb er ook geen goed gevoel bij. De informatie rammelt of is verouderd en de prijs is te hoog.

Morgen even kijken of mijn ABN Amro bankpas al bij de post zit om de autoverzekering online te kunnen afsluiten, anders ga ik ze bellen. Moet wel klaar zijn voor woensdag natuurlijk! :P
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ben voor InsureMyTesla gegaan. Het blijft lastig alle voorwaarden te vergelijken. Unive werd uiteindelijk best duur voor mij, en het aanschaffen en abonneren om LoJack bij de ANWB staat me toch te veel tegen, laat staan ook nog een zo'n veilig rijden puck om extra korting te krijgen.

Ik ben wel van plan om jaarlijks even te checken of InsureMyTesla nog steeds de juiste optie is.

Voor buitenlandse trips overweeg ik ook een pechhulp verzekering toe te voegen via Allianz Direct. Ik denk dat de standaard roadassitance tijdens de garantie periode wat beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

EvolutionX schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:32:
[...]
Proficiat met je auto! Is dat 2 lagen en een top coating (3e laag) ? Ben benieuwd wat je vind van de coating op de ruiten, aangezien ik las dat de ruitenwissers dan mogelijk minder soepel over de ruit lopen? Heb zelf nog een set je liggen voor de ruiten nl., maar ben een beetje huiverig O-)
Dankjewel! Het gaat om 1 laag MOHS en 1 laag SKIN om het goed te zeggen. De MOHS is de glaslaag en SKIN is weer een extra laag om het af te toppen, harder te maken en ook extra glas / wetlook aan de lak toe te voegen. Gyeon Q2 Synchro EVO is een duo product wat dus de MOHS en SKIN producten van Gyeon combineert die ook los te koop zijn. Of zo heb ik het i.i.g. begrepen van wat tweakers uit het detailing topic :) ik ben me erg aan het verdiepen in deze materie maar ik ben nog wel een leek :+

Ik ga testen of de ruitenwissers nog goed werken na het aanbrengen :) ga er wel vanuit, gezien de goede reviews wat het spul krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 28-11-2023 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
ALD Doet ook weer gezellig ! Ik informeerde nog even (je weet nooit dat de leverdatum naar voor geschoven werd..) ... komen ze te zeggen "nee hoor, je leverdatum staat nog steeds op 25/12..." .. ok dan... maar dan erna heel nonchalant "oh, let wel, ALD schrijft maar voertuigen in tot 22/12... alles wat erna komt zal voor 2024 zijn." .. nou... dat wordt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphrodite
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-02-2024
Jonazzty schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:09:
ALD Doet ook weer gezellig ! Ik informeerde nog even (je weet nooit dat de leverdatum naar voor geschoven werd..) ... komen ze te zeggen "nee hoor, je leverdatum staat nog steeds op 25/12..." .. ok dan... maar dan erna heel nonchalant "oh, let wel, ALD schrijft maar voertuigen in tot 22/12... alles wat erna komt zal voor 2024 zijn." .. nou... dat wordt leuk.
Ik zit ook bij ALD, en heb nog de window 14 - 31 december (fingers crossed dat de leverdatum nog meer wordt vervroegd zoals bij sommigen hier :) )... Wordt toch wel een beetje nerveus als ik dit lees haha. Had je met ALD zelf gesproken of gaf de Tesla dealer dit aan? Anders doe ik ook nog even een belletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degebruiker2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Vandaag bericht ontvangen van de LM dat mijn model 3 eindelijk besteld is. Het contract heeft tussen twee afdelingen gelegen, waardoor er pas na een maand actie is ondernomen...
Als kers op de taart geven zij medio februari op als verwachte leverdatum.

Gaat om een standard range model 3 in het wit, geen trekhaak en zwart interieur.

Hoe groot achten julie de kans dat dit vervroegd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
Aphrodite schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:21:
[...]

Ik zit ook bij ALD, en heb nog de window 14 - 31 december (fingers crossed dat de leverdatum nog meer wordt vervroegd zoals bij sommigen hier :) )... Wordt toch wel een beetje nerveus als ik dit lees haha. Had je met ALD zelf gesproken of gaf de Tesla dealer dit aan? Anders doe ik ook nog even een belletje.
Ik had eerst een leverwindow van 22/10... dan is dat verschoven naar begin December.. Dan naar "Tussen 25/12 en 31/12" ... En ondertussen blijven ze hangen op 25/12.

Ik heb zelf naar ALD gebeld, want Tesla houdt beetje de boot af, zij vinden dat ALD moet informeren aangezien het een leasing is (lol)... Ik hoop ook dat Tesla de levering een week vooruit kan schuiven, dan komt het misschien nog op tijd in orde, maar ik vrees er dus hoe langer hoe meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanyeeast
  • Laatst online: 25-08-2024
Degebruiker2023 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:25:
Vandaag bericht ontvangen van de LM dat mijn model 3 eindelijk besteld is. Het contract heeft tussen twee afdelingen gelegen, waardoor er pas na een maand actie is ondernomen...

Gaat om een standard range model 3 in het wit, geen trekhaak en zwart interieur.

Welke LM zit je? Ik zit zelf bij Alphabet, waarbij in de afleverbevestiging stond dat er een voorlopige leverdatum op 24-02 was gepland. Na wat bellen met Alphabet gaven ze aan dat dit een fictieve datum was.

13-11 besteld en kan mijn Tesla Model 3 morgenochtend ophalen in Tilburg.

Dus afhankelijk van de LM en de samenstelling van je auto kan het nog wel eens vlug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:46
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe leasewagen. De Model Y LR is een interessante optie, nog interessanter is een stock wagen (momenteel met stevige korting). Mijn lease loopt echter nog tot Mei. Ik heb dus in principe de keuze tussen nu bestellen (bij de leasing), waarbij ik de prijs grotendeels vastleg, maar de wagen in principe maar in Mei geleverd wordt OF ik wacht met bestellen tot April, wat me dan de mogelijkheid geeft om een stockwagen te kiezen.
Ik vermoed dat er hier niemand een glazen bol heeft, maar wat denken jullie? Wachten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:59
Invictus66 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:20:
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe leasewagen. De Model Y LR is een interessante optie, nog interessanter is een stock wagen (momenteel met stevige korting). Mijn lease loopt echter nog tot Mei. Ik heb dus in principe de keuze tussen nu bestellen (bij de leasing), waarbij ik de prijs grotendeels vastleg, maar de wagen in principe maar in Mei geleverd wordt OF ik wacht met bestellen tot April, wat me dan de mogelijkheid geeft om een stockwagen te kiezen.
Ik vermoed dat er hier niemand een glazen bol heeft, maar wat denken jullie? Wachten of niet?
De optie om nu te bestellen en de prijs vast te leggen tot Mei werkt gewoon niet bij een geblokkeerd order.
Dat order wordt pas in werking gezet zodra er mag geleverd worden.

Er is ook nog de update die er aan komt.
Ik zou gewoon wachten, en regelmatig de stock nakijken. Meestal vind je wel wat modellen mat kortingen van 3000-6000€.
De Y komt meestal uit Berlijn, dus leveringstermijnen zijn meestal vrij kort.

Zekerheden heb je niet bij Tesla.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degebruiker2023
Kanyeeast schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 11:05:
[...]

Welke LM zit je? Ik zit zelf bij Alphabet, waarbij in de afleverbevestiging stond dat er een voorlopige leverdatum op 24-02 was gepland. Na wat bellen met Alphabet gaven ze aan dat dit een fictieve datum was.

13-11 besteld en kan mijn Tesla Model 3 morgenochtend ophalen in Tilburg.

Dus afhankelijk van de LM en de samenstelling van je auto kan het nog wel eens vlug gaan.
Ik heb ook Alphabet, maar enkel een indicatie gekregen. Ik wacht verdere berichten nog even af en als het te lang duurt zal ik ook eens bellen. Jou data geven mij wel wat meer hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Ik zit zelf bij Arval, deze geven aan dat afgelopen dinsdag de bestelling bij Tesla is gedaan. Nu lees ik hier veel dat de auto dan al in de Tesla app verschijnt met een verwachte leverdatum, echter heb ik nog niks gezien of gehoord over een verwachte leverdatum.
Arval zegt dat de auto pas aan de Tesla app gekoppeld kan worden als er een kenteken bekend is, hoe zien jullie de verwachte levertijden?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman23
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 13:35
Degebruiker2023 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 12:04:
[...]

Ik heb ook Alphabet, maar enkel een indicatie gekregen. Ik wacht verdere berichten nog even af en als het te lang duurt zal ik ook eens bellen. Jou data geven mij wel wat meer hoop!
Heb je al een SMS/mail ontvangen van Tesla om een account aan te maken?
Normaal krijg je deze een dag nadat de bestelling is geplaatst bij Tesla.
Afleverdatum van Alphabet staat bij mij nog altijd op 31/01/24 terwijl ik de auto volgende ga afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
  • Laatst online: 29-04-2024
Heeft iemand al een Model 3 afgehaald die van de Hoegh Trigger afkomt?
Mijn levering is gepland op 30-11, ben benieuwd of de transporten vanuit Zeebrugge volgens plan verlopen. Klinkt allemaal vrij krap! Als de auto 30-11 niet wordt geleverd moet ik wachten tot 2024 van de leasemij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandeefke
spartacusNLD schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:26:
[...]

Thanks voor de checklist... En proficiat met je nieuwe wagen. 2befair matten zijn onderweg via DHL..
Graag foto's van getinte ramen als hij klaar is. Zijramen + volledig pano dak?

Moet morgen met oude leasewagen naar Arval voor pre-check voor ik hem definitief inlever. Ze doen dit voor eventuele schade nog via de verzekering te laten lopen. Wagen is nu 7 jaar, paar jaar extra kunnen verlengen en nu elektrisch via ALD BE.
Via eerste mail van ALD stond 1/12 +- levering... al heb ik nu mijn twijfels of dit effectief zo zal zijn...
Op mijn order van ALD staat levering op 4 seizoen banden, ben benieuwd welk banden merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
mke1982 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:24:
Mijn levering is gepland op 30-11, ben benieuwd of de transporten vanuit Zeebrugge volgens plan verlopen. Klinkt allemaal vrij krap! Als de auto 30-11 niet wordt geleverd moet ik wachten tot 2024 van de leasemij.
De mijne staat voor morgen gepland, Ik zag op Twitter dat de Hoegh Trigger al weer vertrokken is, dus ze zullen in ieder geval uitgeladen zijn. Ik heb vertrouwen in dat het goed gaat komen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Pandeefke schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:25:
[...]
Thanks voor de checklist... En proficiat met je nieuwe wagen. 2befair matten zijn onderweg via DHL..
Graag foto's van getinte ramen als hij klaar is. Zijramen + volledig pano dak?
Thanks. m.b.t de matten, hier idem!

Ik ga de beide achter ruiten laten tinten + het achterraam tot het gedeelte wat al door tesla getint is. Dus niet het volledige panorama dak. Ik ga het zoveel mogelijk een zwart geheel proberen te maken :)

Foto's komen daarna idd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanyeeast
mke1982 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:24:
Die van mij stond op de Hoegh Trigger. Tesla heeft aangegeven dat deze vandaag richting Tilburg komen. In ieder geval de Tesla-batch van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanyeeast
Ifreerider schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:27:
[...]

De mijne staat voor morgen gepland, Ik zag op Twitter dat de Hoegh Trigger al weer vertrokken is, dus ze zullen in ieder geval uitgeladen zijn. Ik heb vertrouwen in dat het goed gaat komen O-)
Hoe laat morgen? Ik kan hem morgen in Tilburg ook ophalen ;-) 09:30 aanwezig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ifreerider
Kanyeeast schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:34:
[...]

Hoe laat morgen? Ik kan hem morgen in Tilburg ook ophalen ;-) 09:30 aanwezig!
Utrecht 10:30 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degebruiker2023
Degebruiker2023 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:25:

Tesla app gedownload en daar wordt 6-13 december aangegeven. Zit wel een gigantisch gat met wat LM aangeeft. Hopen op Tesla's datumindicatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanyeeast
Degebruiker2023 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:45:
[...]

Tesla app gedownload en daar wordt 6-13 december aangegeven. Zit wel een gigantisch gat met wat LM aangeeft. Hopen op Tesla's datumindicatie. :)
Ga maar uit van de leverdatum van Tesla. Alphabet heeft geen restricties voor december, dus als zij aan hebben gegeven dat je hem z.s.m. geleverd mag krijgen zal dit wel kloppen.

Bij mij stond 20 november - 5 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
Ik was net te snel :-(

Kreeg deze SMS

TESLA UPDATE - Helaas is uw levering vertraagd. Tesla heeft voor u een nieuwe leveringsafspraak met reserveringsnummer: xxx gepland voor 1 december 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TM3HL
  • Laatst online: 28-11-2023
Lees zo nu en dan nog met mee met het forum om te zien of de eerste modellen met trekhaak inmiddels geleverd worden.

Van de week kreeg ik nog een bericht van Tesla dat ze mij informeren als ik een afspraak in kan plannen voor de trekhaak montage.

Verwacht zelf dat dit kort na de levering van de eerste modellen met trekhaak zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeptrommel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-03-2024
TM3HL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:19:
Lees zo nu en dan nog met mee met het forum om te zien of de eerste modellen met trekhaak inmiddels geleverd worden.

Van de week kreeg ik nog een bericht van Tesla dat ze mij informeren als ik een afspraak in kan plannen voor de trekhaak montage.

Verwacht zelf dat dit kort na de levering van de eerste modellen met trekhaak zal zijn :)
Zover als ik het op dit moment gevolgd heb zijn er op de standaard range modellen met trekhaak nog steeds geen VIN nummers uitgedeeld, dus afwachten of de verwachte levering half december blijft staan of weer verspringt als deze dichterbij komt. Zonder VIN kun je weinig rechten ontlenen aan de verwachte levering in de app is mijn ervaring tot nu toe. Dan had ik hem in oktober al in ontvangst kunnen nemen ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V burgerking
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-09-2024
TM3HL schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:19:

Leverafspraak van mijn LR + trekhaak staat op 5 dec gepland. Auto stond op Hoegh Trigger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauricefoldes
Nice! Mocht je misschien een M3 LR Deep Blue zien staan, is dat die van mij misschien _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mke1982
  • Laatst online: 29-04-2024
mauricefoldes schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:32:
[...]

Nice! Mocht je misschien een M3 LR Deep Blue zien staan, is dat die van mij misschien _/-\o_
En een Model 3 RWD in Deep Blue is het die voor mij :)

Net Tesla gesproken en mijn auto is binnengekomen in Utrecht, levering donderdag lijkt te gaan gebeuren _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauricefoldes
mke1982 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:35:
[...]

En een Model 3 RWD in Deep Blue is het die voor mij :)

Net Tesla gesproken en mijn auto is binnengekomen in Utrecht, levering donderdag lijkt te gaan gebeuren _/-\o_
Super, ik moet hem dus ook in Utrecht halen, maar moet even wachten tot maandag. Kreeg wel heel toevallig net een SMS met m'n nieuwe kenteken.

Veel plezier! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 17:06
Krijg net al een mail met de 150km gratis supercharger km's, ik ga er dus vanuit dat ik gewoon morgen middag de auto kan ophalen in Tilburg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
LorenzoG schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 17:45:
Krijg net al een mail met de 150km gratis supercharger km's, ik ga er dus vanuit dat ik gewoon morgen middag de auto kan ophalen in Tilburg :).
Ik kreeg de email net ook, maar helaas wel 2 dagen uitgesteld Best wel zuinig van Tesla als de auto idd maar voor 50% geladen zou zijn. Bij een LR op 18" is dat maar 22% van de WLPT range ;-)
Pagina: 1 ... 456 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.